Jeuzes dag is lang geledenquote:Op zondag 29 september 2019 20:20 schreef Uhmmpie het volgende:
Deed ik toch zo maar per ongeluk het topic sluiten
[ afbeelding ]
Dit is niet vrijpostig, dit is gewoon waar.quote:Op zondag 29 september 2019 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
JIJ moet wat over vrijpostig zeggen
Dat kan best tegelijkquote:Op zondag 29 september 2019 20:25 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dit is niet vrijpostig, dit is gewoon waar.
Hoever oostwaarts?quote:Op zondag 29 september 2019 20:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij zijn onderweg terug van West Brabant naar Oost. Damn wat een wind.
Ik moet helemaal niks.quote:Op zondag 29 september 2019 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
JIJ moet wat over vrijpostig zeggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zondag 29 september 2019 20:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik moet helemaal niks.Lekker dwars dingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Jeweettogquote:
Per definitie moet je Helmond sowieso voorbij willen.quote:
Dat is sowieso waarquote:Op zondag 29 september 2019 20:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Per definitie moet je Helmond sowieso voorbij willen.
Maakt niet uit welke kant op
quote:Op zondag 29 september 2019 20:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Per definitie moet je Helmond sowieso voorbij willen.
Maakt niet uit welke kant op
Zometeen ook deuren op slot en gasquote:Op zondag 29 september 2019 20:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gisteren tot twee keer toe gedaan. Beviel prima.
Gas? Dat is wel erg bruutquote:Op zondag 29 september 2019 20:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zometeen ook deuren op slot en gas
Nee joh, nergens voor nodigquote:Op zondag 29 september 2019 20:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik dacht nog.. Zal ik het uitgebreider moeten typen
Mwoah... Helmond...quote:
Waar gaan jullie naar toe? En lekker lang luieren?quote:Op zondag 29 september 2019 21:04 schreef Aure het volgende:
Ughh ben zo toe aan vakantie. Nog één week werken. Kan me er bijna niet toe zetten
Kuala Lumpur, Bali en Singapore. Dus als mensen nog tips hebbenquote:Op zondag 29 september 2019 21:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Waar gaan jullie naar toe? En lekker lang luieren?
Dat klinkt niet als dagen aan het zwembad luieren. Gaan jullie ter plekke ook rondreizen?quote:Op zondag 29 september 2019 21:07 schreef Aure het volgende:
[..]
Kuala Lumpur, Bali en Singapore. Dus als mensen nog tips hebben
In totaal zijn we een kleine 3 weken weg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op zondag 29 september 2019 21:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat klinkt niet als dagen aan het zwembad luieren. Gaan jullie ter plekke ook rondreizen?
Singapore ben ik alleen voor werk geweest. Hotel uit, taxi in, kantoor in. Kantoor uit, taxi in, hotel in. Airco Airco Airco...ik had ermee willen trouwenHaha nee, maar zwembadluieren zit er ook wel bij hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op Bali hebben we 4 dagen een privechauffeur om een aantal dingen te bezoeken. En verder zien we het daar wel. We gaan met Jip dus daar moeten we wel ook een beetje rekening mee houden.
Gewoon deze week ziekmelden!quote:Op zondag 29 september 2019 21:04 schreef Aure het volgende:
Ughh ben zo toe aan vakantie. Nog één week werken. Kan me er bijna niet toe zetten
Laat beginnen, zodat je vroeg naar huis kuntquote:Op zondag 29 september 2019 21:14 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ik wat kortere dagen ga (proberen) te maken
Veel plezier en warmte toegewenst.quote:Op zondag 29 september 2019 21:31 schreef Lonaa het volgende:
Jungs, ik ga lekker in bed liggen lezen. Koud en moe.
Ik doe mee.. vroege dienst deze week.quote:Op zondag 29 september 2019 21:31 schreef Lonaa het volgende:
Jungs, ik ga lekker in bed liggen lezen. Koud en moe.
Nog een verstandige hier, voor 2230 in bed (met boek), lang geledenquote:Op zondag 29 september 2019 22:11 schreef Zilverberk het volgende:
Wat zijn jullie allemaal verstandig.
Tell me.. En toen werd het erger..mquote:Op zondag 29 september 2019 21:04 schreef Aure het volgende:
Plot klinkt verschrikkelijk, wat was er zo goed aan?quote:Op zondag 29 september 2019 22:56 schreef minilot het volgende:
Ad Astra was een puike film, zeg!
Nu net in bed, kijken of ik bijgelezen raak voordat ik in slaap val
Vjčze Fur een kookboek? Moet niet gekker wordenquote:Op zondag 29 september 2019 23:05 schreef golfer het volgende:
Niks teruggelezen.
Broers en schoonzussen zijn de deur uit. Etentje was wel geslaagd. Ze vonden alles lekker. En we hebben er nog wat cadeaus aan overhouden: een Maarten (van Rossem) scheurkalender. Een bijzonder proefsetje van allerlei grappa-smaakjes en het kookboek 'Lekker Fred' van Freddy Tratleher (Jeugd van Tegenwoordig).
Nu even nog uitbuiken.
Alles nog edn keer dat we vorige keer al voor onze vrienden hadden gemaakt, maar dan een beetje getweaked en voor 2 personen ook vegetarisch gemaakt.quote:
Dat weet ik niet meer preciesquote:Op zondag 29 september 2019 23:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Alles nog edn keer dat we vorige keer al voor onze vrienden hadden gemaakt, maar dan een beetje getweaked en voor 2 personen ook vegetarisch gemaakt.
En dit wist ikquote:Op zondag 29 september 2019 23:43 schreef golfer het volgende:
En oh ja: gelukkig nieuwjaar oftewel Shana Tova! (het jaar 5780 is begonnen).
Geproost. Maar geen vuurwerk ofzo. En we zijn niet religieus,dus geen zoetigheid of honing.quote:Op zondag 29 september 2019 23:46 schreef Molo het volgende:
En dit wist ik![]()
(Hoorde ik toevallig vrijdag van een joods iemand die ik vroeg naar zijnnL weekendplannen)
Nog iets speciaals aan gedaan daar?
Proosten is altijd goedquote:Op zondag 29 september 2019 23:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Geproost. Maar geen vuurwerk ofzo. En we zijn niet religieus,dus geen zoetigheid of honing.
Ik ben ook met t OV. Buienradar voorspelde dat ik gedurende mijn hele reis nat zou regenen.quote:Op maandag 30 september 2019 05:28 schreef Uhmmpie het volgende:
Goedemorgen:)
En verstandig was wel nodig. Zit inmiddels op de metro te wachten.
Als ik niet op tijd ga slapen dan red ik deze week echt niet
Grote beker koffie mee en straks op werk ontbijten. Daar was het net echt te vroeg voor.
Het oude fleecedekentje past niet in de wasmachine?quote:Op maandag 30 september 2019 08:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mja. Vanmiddag even nieuwe fleecedekentje kopen.
Dan is ie helemaal niet meer zo lekker zachtquote:Op maandag 30 september 2019 08:12 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Het oude fleecedekentje past niet in de wasmachine?
Helpt opkloppen daar niet bij?quote:Op maandag 30 september 2019 08:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dan is ie helemaal niet meer zo lekker zacht![]()
Ik ga het wel proberen maar meestal komen ze daar echt verrot uit.
Mijn fleecedekentjes zijn meestal binnen een paar uur droog - al zal dat in het vochtige weer van vandaag wel anders zijn.quote:Op maandag 30 september 2019 08:14 schreef Lonaa het volgende:
Tevens, geen droger dus dan ligt er heel lang niks op de bank en dat moet wel, wegens wel serieus kapotte bank.
Ja dat droogt binnen no time!quote:Op maandag 30 september 2019 08:16 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Mijn fleecedekentjes zijn meestal binnen een paar uur droog - al zal dat in het vochtige weer van vandaag wel anders zijn.
Dit wil ik ookquote:Op maandag 30 september 2019 07:50 schreef Holyme het volgende:
Goeiemorgen! Straks boodschappen doen, was inzetten, ontbijt preppen. En verder helemaal niksBank, serie, thee, boek, zoiets. En hopen dat het rokje wat straks bezorgd wordt past.
Geen idee wat voor onderwijs je volgt, maar dan hoop ik voor je dat het iets is wat je erg leuk vindt!quote:Op maandag 30 september 2019 08:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit wil ik ookDe realiteit is dat ik tot 21 uur onderwijs heb
Maar de dag begon wel lekker rustig, de was hangt alweer, kind is op school, ik ga boodschappen bestellen en ondertussen is hier de loodgieter bezig. Straks maar eens kijken of ik 10 kilometer door de buien kan laveren.
Ik gebruik ze weinig meer want statisch, dat je je kat een kusje geeft en je vervolgens allebei naar achter vliegtquote:Op maandag 30 september 2019 09:03 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Fleecedekentjes kun je nooit genoeg hebben![]()
(Hoewel ik ze eigenlijk niet meer te vaak koop, want plasticditdat. Maar ze zijn zo fijn en handig!)
Aardig gevuld dagje vandaag qua lessen. Veel chemie en wat economie.
Moet je dit eens terugkijken als het je lukt. Ik heb het niet gered.quote:Op maandag 30 september 2019 09:55 schreef derLudolf het volgende:
Fuck, zaterdag heb ik iets gemist zo te zien![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ge-fantasie-a3974983
Dat niemand met zijn echte naam in de krant wil zegt mij al weer genoeg.
Hopelijk is het knopje omquote:Op maandag 30 september 2019 10:01 schreef Jagärtrut het volgende:
jongens, mijn ene kind sliep tot 6.45, en de andere tot 7.15! hang de vlag uit!
Wij waren gister zo verstandig dat we om 21.15 in bed liggen, en om 22.00 ging m'n boek dicht. Heerlijk.
Zonde!quote:Op maandag 30 september 2019 09:55 schreef derLudolf het volgende:
Dat niemand met zijn echte naam in de krant wil zegt mij al weer genoeg.
Simpel voor Ottolenghi is nog steeds een heleboel ingrediënten voor ons lekenquote:Op maandag 30 september 2019 10:42 schreef derLudolf het volgende:
Uitgebreid koken uit een kookboek dat 'Simpel' heet?
Wat wil je maken, zit je al in een bepaalde richting te denken?
ja aangezien ik de laatste maanden het eten altijd in 20 minuten op tafel heb staan en alleen mijn standaardrepetoir kook, is alleen koken uit een kookboek al 'uitgebreid'quote:Op maandag 30 september 2019 10:42 schreef derLudolf het volgende:
Uitgebreid koken uit een kookboek dat 'Simpel' heet?
Wat wil je maken, zit je al in een bepaalde richting te denken?
Wat een leuke vraag! Ik heb geen flauw idee. Maar om te kijken naar gezamenlijke herinneringen.. dat is wel leuk. Al is de kans aanwezig dat ik allerlei herinneringen boven haal die hem weinig zeggenquote:Op maandag 30 september 2019 10:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Gefeliciteerd Lot en Lotman.
Weet je nog wat jullie aten, de eerste keer na jullie huwelijk?
Dan zit je altijd goedquote:Op maandag 30 september 2019 10:52 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Wat een leuke vraag! Ik heb geen flauw idee. Maar om te kijken naar gezamenlijke herinneringen.. dat is wel leuk. Al is de kans aanwezig dat ik allerlei herinneringen boven haal die hem weinig zeggen
Hmm ik kwam droog op werk.quote:Op maandag 30 september 2019 07:54 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik ben ook met t OV. Buienradar voorspelde dat ik gedurende mijn hele reis nat zou regenen.
Wist je dit niet dan?quote:Op maandag 30 september 2019 09:55 schreef derLudolf het volgende:
Ik doe een postdoctorale beroepsopleiding, dus in de praktijk is alles interessant maar een en ander hangt nogal af van de kwaliteit van de docent ook.quote:Op maandag 30 september 2019 09:22 schreef Holyme het volgende:
[..]
Geen idee wat voor onderwijs je volgt, maar dan hoop ik voor je dat het iets is wat je erg leuk vindt!
Genereer wat random nummers en maak die. Als "uit een kookboek" het criterium isquote:Op maandag 30 september 2019 10:51 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
ja aangezien ik de laatste maanden het eten altijd in 20 minuten op tafel heb staan en alleen mijn standaardrepetoir kook, is alleen koken uit een kookboek al 'uitgebreid'
Ik hoop op goeie docenten voor jequote:Op maandag 30 september 2019 11:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik doe een postdoctorale beroepsopleiding, dus in de praktijk is alles interessant maar een en ander hangt nogal af van de kwaliteit van de docent ook.
haha! Ik zie het al voor mequote:Op maandag 30 september 2019 11:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Genereer wat random nummers en maak die. Als "uit een kookboek" het criterium is
Gefeliciteerd trouwens met jullie tinnen jubileum
In het kader van tin... Haal alles uit blik
Altijd fijn...quote:Op maandag 30 september 2019 12:25 schreef Holyme het volgende:
Heb net mijn mond verbrand aan een pizzabroodjeding. Zo dat velletje net achter m'n voortanden
Ananas van 2000° Celsius?quote:Op maandag 30 september 2019 12:25 schreef Holyme het volgende:
Jagär, fijn! Dat er maar veel mogen volgen.
Lot, gefeliciteerd!![]()
Heb net mijn mond verbrand aan een pizzabroodjeding. Zo dat velletje net achter m'n voortanden
Jeej!quote:Op maandag 30 september 2019 12:00 schreef Molo het volgende:
Was donderdag naar conferentie met echt alleen maar geweldige sprekers. Ik kom dan echt hyperdehyper thuis altijd want heerlijk om naar te luisteren
Mag ik je recept voor chicken pot pie?quote:Op maandag 30 september 2019 13:02 schreef minilot het volgende:
Laat ontbijt. Helaas geen pizzabroodje, wel bruine boterhammen met jalapeņoroomkaas, bakje bosbessen en een kop koffie met bol speculaasroomijs van Jerseykoeien (melk was op).
Vanavond chicken pot pie (net alvast voorbereid) met onder andere kippendij, witte wijn, mosterd, ui, bleekselderij en wortel. Vanavond alleen nog bladerdeegdekentje erop en afbakken
CUL-mojo lijkt standvastig terug te wezen
Verder vind ik het weer voor iets gezapigs op de achtergrond
Tomatensaus met paprika en salamiquote:
Je koffie!quote:Op maandag 30 september 2019 13:02 schreef minilot het volgende:
Laat ontbijt. Helaas geen pizzabroodje, wel bruine boterhammen met jalapeņoroomkaas, bakje bosbessen en een kop koffie met bol speculaasroomijs van Jerseykoeien (melk was op).
Vanavond chicken pot pie (net alvast voorbereid) met onder andere kippendij, witte wijn, mosterd, ui, bleekselderij en wortel. Vanavond alleen nog bladerdeegdekentje erop en afbakken
CUL-mojo lijkt standvastig terug te wezen
Verder vind ik het weer voor iets gezapigs op de achtergrond
Wij hebben laatst Jerseykaas op. Beste kaas ever. De textuur van jonge kaas maar de smaak van extra belegen.quote:Op maandag 30 september 2019 13:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Mag ik je recept voor chicken pot pie?![]()
Heb nog kipdijfilet die op moet en klinkt lekker
Speculaasroomijs, lekker? Dat Jerseykoeienverhaal klinkt wel goed, nog nooit iets van op geloof ik
Iets over integere zorg/onderzoeksdata, Koos vond het slaapverwekkend saai toen ik er lyrisch over verteldequote:Op maandag 30 september 2019 13:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Jeej!Wat is het tofste dat je hebt opgestoken?
Klinkt goedquote:Op maandag 30 september 2019 13:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij hebben laatst Jerseykaas op. Beste kaas ever. De textuur van jonge kaas maar de smaak van extra belegen.
Remeker?quote:Op maandag 30 september 2019 13:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij hebben laatst Jerseykaas op. Beste kaas ever. De textuur van jonge kaas maar de smaak van extra belegen.
Love itquote:Op maandag 30 september 2019 13:13 schreef Molo het volgende:
Iets over integere zorg/onderzoeksdata, Koos vond het slaapverwekkend saai toen ik er lyrisch over vertelde![]()
Je had erbij moeten zijn denk ik
Maar ultra gepassioneerde wetenschappers die erover spreken, en goed spreken, bohhhhh
Ik snap ook echt nooit dat mensen zich vervelen en klaar zijn met leren, hķe dan?quote:Op maandag 30 september 2019 13:23 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Love it
Luister ook graag naar dat soort sprekers qua podcasts enzuks.
Flurpquote:Op maandag 30 september 2019 13:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap ook echt nooit dat mensen zich vervelen en klaar zijn met leren, hķe dan?
Zo, mijn knieën doen inmiddels pijn van leeuwmonster en paardje spelen
Eens kijken of ik flurp hier mee kan nemen naar de H&M want wil even wat shoppen
Deze herfst/wintermode, awyeah die kleuren en stoffen![]()
Lekker Bluezz, hier op de bank met zon erop en verwarming ernaast aanquote:Op maandag 30 september 2019 13:24 schreef Bluezz het volgende:
Zo lekker bijna 3 kwartier in het zonnetje gelopen
Herfst
Kegels van onze himalaya-heks weggeveegd van het pad, glee bijna op mn plaot
Dat is altijd zalig, ongeacht het onderwerp.quote:Op maandag 30 september 2019 13:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Maar ultra gepassioneerde wetenschappers die erover spreken, en goed spreken, bohhhhh
*boks*quote:Op maandag 30 september 2019 13:29 schreef Holyme het volgende:
[..]
Herfstkleuren in oker en bruintinten, kan heel mooi zijn maar absoluut niet bij mij
Dit. Maar ook geen oker.quote:Op maandag 30 september 2019 14:05 schreef Kaatje1 het volgende:
(oud) roze heeft bij mij het effect van 3 weken ernstige griep (meeste pasteltinten trouwens). Hardere kleuren doen het goed bij mij
Hier nog een die ziekelijk oogt van pastel. Bordeaux, donkergroen mogen ook op het lijstjequote:Op maandag 30 september 2019 14:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit. Maar ook geen oker.
PaarsBlauw
Bordeaux vind ik lastig bij m'n haar. En mijn insanesnel rode wangenquote:Op maandag 30 september 2019 14:20 schreef Holyme het volgende:
[..]
Hier nog een die ziekelijk oogt van pastel. Bordeaux, donkergroen mogen ook op het lijstje
Nee, volgens mij niet. Er stond iemand die kaas te verkopen op de open dag van een melkveehouderij laatst.quote:
Heb ik allemaal in huis op de wortel en paddestoelen na, dus mooi!quote:Op maandag 30 september 2019 13:50 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat is altijd zalig, ongeacht het onderwerp.Niettemin klinkt het wel degelijk boeiend!
Kipding was één en al improvisatie, want zo hoefde ik geen boodschappen te doen
- Vijf kleine kippedijen gekookt in bouillon (van blokjes), laten afkoelen, kippenvlees met twee vorken uit elkaar gepulkt. Bouillon bewaard.
- Rode ui, stengel (gepelde) bleekselderij en kleine winterwortel brunoise gesneden en in 3 el boter zacht gebakken. Kippenvlees erbij.
- 3 el bloem erover gestrooid, minuut of wat omgeroerd, grote mok witte wijn erbij, roeren, bouillon van eerder erbij tot gewenste dikte
- Opgeleukt met lepel mosterd, tijm uit de voortuin, snuf kukurma voor de kleur en peper & zout naar smaak. Scheut slagroom er nog door en aan het einde een handje diepvrieserwtjes om Günther blij te maken.
- In ovenschaal scheppen en laten afkoelen. Bedekken met deeg naar keuze en op relevante temperatuur afbakken
Had ik wél zin gehad in boodschappen dan was het marsala in plaats van witte wijn geworden en waren er nog paddestoelen doorheen gegaan en prei in plaats van rode ui
Hear hear!quote:Op maandag 30 september 2019 14:48 schreef Molo het volgende:
Pasteltinten trouwens, nog nooit bij iemand mooi gevonden
Ik moet het boek nog openslaan. Nog geen tijd voor gehad. Maar als ik heel aparte recepten regenkom zal ik het delen.quote:Op maandag 30 september 2019 13:32 schreef AnneX het volgende:
@:golfer: wat een leuke kadootjes kreeg je, in het vorige topic al weer![]()
Heb je al leuke uitdagende recepten gezien?
Deel je vast nog wel met ons, tķch. Smile![]()
Succes wens ik je..quote:Op maandag 30 september 2019 14:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, mooi onder een bespreking uitgekomen. Hier onderzoeken ze van alles hoe we ons voelen, werkdruk etc. (iedere maand) en eens per jaar moet dat in het team besproken worden. Nou hoor ik officieel bij een team die dit gaat bespreken samen met een ander team (2 kleintjes voegen ze samen). Ik ken niemand van dat andere team en het werk voor het team waar ik in zit is nog geen 10% van mijn werk. Ze gaan me straks bijpraten
Intussen het boek van die gast van De Jeugd van tegenwoordig doorgebladerd. Leuke foto's, dat wel. Simpele gerechten en vooral veel lollig bedoelde verbasteringen van receptennamen en grappig bedoelde inleidingen van de recepten.quote:Op maandag 30 september 2019 13:32 schreef AnneX het volgende:
@:golfer: wat een leuke kadootjes kreeg je, in het vorige topic al weer![]()
Heb je al leuke uitdagende recepten gezien?
Deel je vast nog wel met ons, tķch. Smile![]()
Door rood in je kleding of make up komt het rood in je gezicht wel *whammmm* meer naar voren jaquote:Op maandag 30 september 2019 15:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee, heel rode wangen en andere kleuren rood vloeken dan snel is me verteld.
Vind ik stiekem dus reteinteressantquote:Op maandag 30 september 2019 16:02 schreef borisz het volgende:
2,5u over Groepsrelaties, governance en consolidatie is niet goed voor een mens.
Iemand heeft mij ooit eens gezegd dat je dan het beste groen kan dragen (hier ook een roodhoofdmens, vooral als er meer dan 2 slokken alcohol naar binnen zijn)quote:Op maandag 30 september 2019 16:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Door rood in je kleding of make up komt het rood in je gezicht wel *whammmm* meer naar voren ja
Ik vind De Jeugd best tof maar dit lijkt me erg sneuquote:Op maandag 30 september 2019 16:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Intussen het boek van die gast van De Jeugd van tegenwoordig doorgebladerd. Leuke foto's, dat wel. Simpele gerechten en vooral veel lollig bedoelde verbasteringen van receptennamen en grappig bedoelde inleidingen van de recepten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welnee. Wel is een likje foundation hendig om te neutraliseren. Heb je daar geen zin in, dan gewoon wat koelere kleuren uitkiezen, en geen reet van de buitenwereld aantrekken, klaarquote:Op maandag 30 september 2019 16:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Iemand heeft mij ooit eens gezegd dat je dan het beste groen kan dragen (hier ook een roodhoofdmens, vooral als er meer dan 2 slokken alcohol naar binnen zijn)
En dan een groene waas op je bek hebben. Neh, dat gaat echt te vaak misquote:Op maandag 30 september 2019 16:51 schreef Holyme het volgende:
Gewoon groene concealer op je hoofd kwakken, rode probleem opgelost. Ja toch niet dan
Nee. Duidelijk niet. Hoewel de doelgroep mij wat onduidelijk is. Randdebielen zonder gevoel voor humor?quote:Op maandag 30 september 2019 16:39 schreef AnneX het volgende:
@:golfer...geestig bedoeld. Misschien hoor je niet tot doelgroep.![]()
#gegeven paard etc.
Trekkers horen ook niet in een stad.quote:Op maandag 30 september 2019 17:17 schreef derLudolf het volgende:
Lol, spoedberaad in de gemeente Den Haag. Er mogen morgen maar vijf trekkers de stad in. Ze zijn bang dat ze dat niet kunnen handhaven
Mits ze aan de regels voldoen mogen ze op de openbare weg. Waar rijdt de groenvoorziening bij jullie mee dan? Bakfietsen?quote:Op maandag 30 september 2019 17:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Trekkers horen ook niet in een stad.
Maar niet op de snelweg, zoals die boeren willen.quote:Op maandag 30 september 2019 17:27 schreef derLudolf het volgende:
Mits ze aan de regels voldoen mogen ze op de openbare weg. Waar rijdt de groenvoorziening bij jullie mee dan? Bakfietsen?
Ik heb morgen een 8 uur lang durende, verplichte, integriteits cursusquote:Op maandag 30 september 2019 16:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Vind ik stiekem dus reteinteressant
Die dingen houden al het gewone verkeer natuurlijk gewoon enorm opquote:Op maandag 30 september 2019 17:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mits ze aan de regels voldoen mogen ze op de openbare weg. Waar rijdt de groenvoorziening bij jullie mee dan? Bakfietsen?
In algemeen?quote:Op maandag 30 september 2019 17:32 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik heb morgen een 8 uur lang durende, verplichte, integriteits cursus
Ik probeer me voor te stellen waarom en wanneer je dit doet.quote:Op maandag 30 september 2019 17:39 schreef Molo het volgende:
[..]
In algemeen?![]()
Is verspreid over de tijd af en toe een kleine meeting met informatie en praktijkvoorbeelden niet handiger dan?
In de gezondheidszorg mag het wel wat meer, bewustwording. Dat boodschappenbriefje wat een werklijst met volop gevoelige informatie was laatst in het Haga in Den Haag was toch ook wel weer een mooi voorbeeld![]()
Medewerkster is er terecht om ontslagen trouwens
Het uitprinten en erop aantekeningen maken kan ik me nog wel voorstellen. De rest niet, en dat zijn heel veel stappen geweestquote:Op maandag 30 september 2019 17:42 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik probeer me voor te stellen waarom en wanneer je dit doet.
Je hebt iets op je werk uitgeprint (dat is al raar, zo'n opnamelijst staat gewoon in je EPD, dat hoef je niet uit te printen) en dan stop je het in je tas? Met aantekeningen erop? En je boodschappen?
Tot daar aan toe is het al gek.
Het laten liggen in je kar is helemaal waanzinnig stom.
Die boeren willen dat niet voor hun plezier ofzo he. Het is een protestmars.quote:Op maandag 30 september 2019 17:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar niet op de snelweg, zoals die boeren willen.
Wij wonen in een dorp. En inderdaad geen trekkers bij onze groenvoorziening. Busjes met aanhangers.
Dan hebben ze zich nog steeds aan de (verkeers)regels te houden.quote:Op maandag 30 september 2019 17:48 schreef Lonaa het volgende:
Die boeren willen dat niet voor hun plezier ofzo he. Het is een protestmars.
quote:Op maandag 30 september 2019 17:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Het uitprinten en erop aantekeningen maken kan ik me nog wel voorstellen. De rest niet, en dat zijn heel veel stappen geweest
Ik heb ooit een ecoterrorist als collega gehad die dacht dat het ok was om inmiddels ingescande brieven enzo in stukken te knippen zodat de achterkant als kladpapier gebruikt kon worden.
Scheelde papier
Nee, gewoon.... Nee![]()
![]()
Landbouwvoertuigen mogen gewoon op de openbare wegquote:Op maandag 30 september 2019 17:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan hebben ze zich nog steeds aan de (verkeers)regels te houden.
Parallel universum met alternatieve denkpaden ofzoquote:
Ik snap ze zelfs heel goed. Het wordt ze al jaren lastig gemaakt, en dat blijft maar toenemen. Het is bijna onmogelijk geworden.quote:Op maandag 30 september 2019 17:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik snap die boeren ergens wel.
Hier rijden ze trouwens gewoon met tractors hoor. Ze zijn volop het maīs naar binnen aan het halen.
En een paar trekkers naar Den Haag en DNA in dialect beetje gaan lopen mokken gaat geen reet uitmaken. Hoop dat ze het ene keer beetje constructief en effectiever gaan aanpakkenquote:Op maandag 30 september 2019 17:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik snap ze zelfs heel goed. Het wordt ze al jaren lastig gemaakt, en dat blijft maar toenemen. Het is bijna onmogelijk geworden.
Mijn rood komt er dwars doorheen. Geeft niet, ik heb toch geen zin om spul op mijn gezicht te smeren.quote:Op maandag 30 september 2019 16:51 schreef Holyme het volgende:
Gewoon groene concealer op je hoofd kwakken, rode probleem opgelost. Ja toch niet dan
Tja, hoort een beetje bij protesteren. Langzaamaanacties van de politie mogen volgens de verkeersregels ook niet.quote:Op maandag 30 september 2019 17:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan hebben ze zich nog steeds aan de (verkeers)regels te houden.
Je moet wel héél veel papiertjes op de achterkant beschrijven wil je de carbon footprint van dat vliegen teniet doenquote:Op maandag 30 september 2019 17:53 schreef Molo het volgende:
Ze vond het te milieuonvriendelijk bij ons, en is uiteindelijk gestopt. Om een half jaar door Ecuador te gaan reizen
Ja het was ook gewoon een beetje een aandachtshoertje, vervelend mens iig.quote:Op maandag 30 september 2019 18:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je moet wel héél veel papiertjes op de achterklant beschrijven wil je de carbon footprint van dat vliegen teniet doen
Ooit overigens als gevonden voorwerp een notitieboekje van een coassistent in de hand gedrukt gekregen. Namen, geboortedata, diagnoses, behandelplan![]()
![]()
boeren zijn altijd de “gebeten hond”. Alles in hun schuld en ze moeten niet zeuren als get te droog of te nat is.quote:Op maandag 30 september 2019 17:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik snap ze zelfs heel goed. Het wordt ze al jaren lastig gemaakt, en dat blijft maar toenemen. Het is bijna onmogelijk geworden.
Klopt, weet niet wie naar Onze Boerderij kijkt? Oa Frans heeft veel koeien afgevoerd en later blijkt dat niet nodig.quote:Op maandag 30 september 2019 17:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn zusje en zwager hebben een melkveebedrijf, dus ik krijg wel eea mee. Over grote investeringen omdat ze moeten. Maar dan toch niet want ineens hebben we weer andere regels.quote:Op maandag 30 september 2019 18:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, weet niet wie naar Onze Boerderij kijkt? Oa Frans heeft veel koeien afgevoerd en later blijkt dat niet nodig.
Agnes, prima bedrijf, mag en kan groeien. En dan bam, worden ineens de regels omgegooid.
Regels zijn op zich niet erg, maar duidelijkheid is erg fijn.
En dit.quote:Op maandag 30 september 2019 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
boeren zijn altijd de “gebeten hond”. Alles in hun schuld en ze moeten niet zeuren als get te droog of te nat is.
Als men nou “gewoon” accijns op kerosine zetten zal het heel wat minder gevlogen worden. En van 130 naar 100 scheelt veel maar kost op een rit maar weinig tijd, experts hebben zelfs uitgerekend dat er veel minder files zullen zijn. Verder investeren in treinen en zo zijn er nog een paar dingen te verzinnen. Maar daar tref je een veel groter electoraat mee dan “alleen maar wat boeren”
Tja, maar daarmee maken ze zich impopulair bij hun achterban. Een wandelvakantie in Zwitserland ipv backpacken op Bali, kom op zeg, kom op zeg.quote:
Precies. Stakende scholieren spijbelen, stakende buschauffeurs gooien het OV plat, boeren zorgen voor opstoppingen. Zo werkt protesteren nou eenmaal.quote:Op maandag 30 september 2019 18:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja, hoort een beetje bij protesteren. Langzaamaanacties van de politie mogen volgens de verkeersregels ook niet.
Veel mensen inclusief politici schijnen zich ook totaal niet te realiseren dat ze zonder boeren gewoon niks te eten zouden hebben. Geen brood, geen melk, geen vlees, geen groente, geen fruit, niks.quote:Op maandag 30 september 2019 18:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, weet niet wie naar Onze Boerderij kijkt? Oa Frans heeft veel koeien afgevoerd en later blijkt dat niet nodig.
Agnes, prima bedrijf, mag en kan groeien. En dan bam, worden ineens de regels omgegooid.
Regels zijn op zich niet erg, maar duidelijkheid is erg fijn.
Geen wijn, veel belangrijkerquote:Op maandag 30 september 2019 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veel mensen inclusief politici schijnen zich ook totaal niet te realiseren dat ze zonder boeren gewoon niks te eten zouden hebben. Geen brood, geen melk, geen vlees, geen groente, geen fruit, niks.
Dan kunnen we lekker veel gaan importeren. Goed voor stikstof, de portemonnee en dierenwelzijnquote:Op maandag 30 september 2019 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veel mensen inclusief politici schijnen zich ook totaal niet te realiseren dat ze zonder boeren gewoon niks te eten zouden hebben. Geen brood, geen melk, geen vlees, geen groente, geen fruit, niks.
Maar niet op de snelweg, zoals zij willen.quote:Op maandag 30 september 2019 17:52 schreef Lonaa het volgende:
Landbouwvoertuigen mogen gewoon op de openbare weg
Tegenstanders hebben an sich gelijk als ze zeggen, dat veel wordt geëxporteerd. Aan de andere kant stijgt de vraag naar vlees en zuivel nog steeds en dan kun je dat maar beter zo efficiënt mogelijk doen.quote:Op maandag 30 september 2019 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tja, dan komen er wat mensen te laat op hun werk. Big deal.quote:Op maandag 30 september 2019 18:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar niet op de snelweg, zoals zij willen.
Dan kan ik bijna niks meer kopenquote:Op maandag 30 september 2019 18:18 schreef derLudolf het volgende:
Tja, maar daarmee maken ze zich impopulair bij hun achterban. Een wandelvakantie in Zwitserland ipv backpacken op Bali, kom op zeg, kom op zeg.
Ik las laatst ook over hoeveel CO2 er vrij kwam bij kleding/hoeveel het zou schelen als elke Nederlander drie kledingstukken per jaar minder zou kopen.
Waarom denk je dat?quote:Op maandag 30 september 2019 18:28 schreef golfer het volgende:
Overigens begrijp ik die 60 % van de boeren die hun bedrijf niet willen verkopen en willen protesteren ook best, alleen is zo'n trekkertocht naar Den Haag vrij kansloos.
Op zich best goed hoor. Ze doen stukjes van een paar uur en een dag zoals deze. Tussendoor laten ze wel aardig blijken wat wij vooral niet moeten doenquote:Op maandag 30 september 2019 17:39 schreef Molo het volgende:
[..]
In algemeen?![]()
Is verspreid over de tijd af en toe een kleine meeting met informatie en praktijkvoorbeelden niet handiger dan?
In de gezondheidszorg mag het wel wat meer, bewustwording. Dat boodschappenbriefje wat een werklijst met volop gevoelige informatie was laatst in het Haga in Den Haag was toch ook wel weer een mooi voorbeeld![]()
Medewerkster is er terecht om ontslagen trouwens
Ik heb er totaal geen last van hier. Ik denk alleen dat dit soort manifestaties de politici niet op andere gedachten zal brengen.quote:Op maandag 30 september 2019 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom denk je dat?Omdat jij er last van hebt?
De originele post, waar je op reageerde, ging over 'in de stad'.quote:Op maandag 30 september 2019 18:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar niet op de snelweg, zoals zij willen.
Hey, de politie deed het ook, dus waarom boeren niet. *shrug*quote:Op maandag 30 september 2019 18:30 schreef Lonaa het volgende:
De originele post, waar je op reageerde, ging over 'in de stad'.
Ze mogen niet op de snelweg, doen ze wel. Je mag ook niet harder dan 130 (laten we daar lekker 100 van maken), doen automobilisten ook. Of rechts inhalen. Of geen knipperlicht gebruiken. Of bellen. Die dingen zijn gevaarlijk. Een shitfuck tractoren achter elkaar op de snelweg is ongetwijfeld onhandig, maar veel minder gevaarlijk. En voor een goed doel. Het is een protest, het is de bedoeling dat je daar last van hebt en dat het wat doet.
Wie weet.quote:Op maandag 30 september 2019 18:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb er totaal geen last van hier. Ik denk alleen dat dit soort manifestaties de politici niet op andere gedachten zal brengen.
Ik juich voor de boeren.quote:Op maandag 30 september 2019 18:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey, de politie deed het ook, dus waarom boeren niet. *shrug*
Ik denk ook niet dat het de bedoeling is om politici op andere gedachten te brengen, maar meer om awareness te creëerenquote:Op maandag 30 september 2019 18:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb er totaal geen last van hier. Ik denk alleen dat dit soort manifestaties de politici niet op andere gedachten zal brengen.
Dan nog. Verzin eerst maar wat beters danquote:Op maandag 30 september 2019 18:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Je ziet mij ook nergens zeggen dat ze niet mogen protesteren.quote:Op maandag 30 september 2019 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan nog. Verzin eerst maar wat beters danWant zonder dat, is er geen reden om dit niet te doen.
Deze manifestatie zal, behalve wat ophef, weinig concreets opleveren, dus is kansloos.quote:Op maandag 30 september 2019 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
dan hoef je het dus ook niet kansloos te noemen
Maar niet in de stad, niet op de tractor en ze moeten vooral niet tot last zijn.quote:Op maandag 30 september 2019 18:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Je ziet mij ook nergens zeggen dat ze niet mogen protesteren.
En betere dingen verzinnen moeten de boeren in samenspraak met milieugroeperingen en de politiek. Daar heb ik geen verstand van.
Dat er een probleem is, is wel duidelijk.
Deze post zal, behalve een diepe zucht, weinig concreets opleveren, dus is kansloos.quote:Op maandag 30 september 2019 18:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Deze manifestatie zal, behalve wat ophef, weinig concreets opleveren, dus is kansloos.
Nohquote:Op maandag 30 september 2019 18:42 schreef derLudolf het volgende:
Oh wauw, check deze actie dan![]()
https://www.mechangroep.n(...)-doneerjetrekkertje/
*zucht*quote:Op maandag 30 september 2019 18:41 schreef Lonaa het volgende:
Maar niet in de stad, niet op de tractor en ze moeten vooral niet tot last zijn.
quote:Op maandag 30 september 2019 18:43 schreef golfer het volgende:
[..]
*zucht*
Vul maar in wat jij wilt. Ik heb dat niet gezegd.Ik heb alleen gezegd dat ze zich aan de (verkeers)regels moeten houden.
quote:Op maandag 30 september 2019 17:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Trekkers horen ook niet in een stad.
Klopt.quote:
Een week de melk weg laten lopen ook niet.quote:Op maandag 30 september 2019 18:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Deze manifestatie zal, behalve wat ophef, weinig concreets opleveren, dus is kansloos.
Denk je?quote:Op maandag 30 september 2019 18:45 schreef derLudolf het volgende:
Een week de melk weg laten lopen ook niet.
Het is hun inkomen hč, ze zijn ondernemer. Een leraar die gaat protesteren kost het niks hč.
Ja, dat kost de overheid geld dus SNEL IETS AAN DOEN!!1!!!1quote:
Klinkt goedquote:Op maandag 30 september 2019 18:29 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Op zich best goed hoor. Ze doen stukjes van een paar uur en een dag zoals deze. Tussendoor laten ze wel aardig blijken wat wij vooral niet moeten doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op maandag 30 september 2019 19:08 schreef Barreltje het volgende:
Boeren die protesteren![]()
En loon.. er wordt iedere week wel minstens 2 keer geprotesteerd in het Haagse.. niet alle staat het nieuws, maar het is vaak genoeg druk op het plein..
Verder is het hier best genietenOhoh, waar is dat? Ziet er prima uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
En loon.. er wordt iedere week wel minstens 2 keer geprotesteerd in het Haagse.. niet alle staat het nieuws, maar het is vaak genoeg druk op het plein..
Verder is het hier best genietenSoms ook maar 1 persoon op een verder leeg malieveld...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
altijd wel wat te zien daar.
Zo zijn er natuurlijk wel erg veel functies waar we niet zonder kunnen en die we allemaal net zo min waarderen.quote:Op maandag 30 september 2019 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Het rioolbedrijfquote:Op maandag 30 september 2019 19:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zo zijn er natuurlijk wel erg veel functies waar we niet zonder kunnen en die we allemaal net zo min waarderen.
Als we nou iedereen eens zouden waarderen, ongeacht het type werk dat iemand doetquote:Op maandag 30 september 2019 19:24 schreef Myraela het volgende:
Zo zijn er natuurlijk wel erg veel functies waar we niet zonder kunnen en die we allemaal net zo min waarderen.
Maar worden die net zo “gepakt” als boeren? Sommigen wel (basisschool) docenten, verzorgenden.quote:Op maandag 30 september 2019 19:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nou denk ik dat mijn directe collega’s en de directie het wat (nogal misschien wel) lastig zouden vinden als mijn baan komt te vervallen, maar Nederland draait gewoon door hoorquote:Op maandag 30 september 2019 19:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als we nou iedereen eens zouden waarderen, ongeacht het type werk dat iemand doet
Oh, ik wist niet dat je voor waardering onmisbaar moest zijn.quote:Op maandag 30 september 2019 19:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou denk ik dat mijn directe collega’s en de directie het wat (nogal misschien wel) lastig zouden vinden als mijn baan komt te vervallen, maar Nederland draait gewoon door hoor
Kunnen we dan ook het klapvee na het landen van een vliegtuig afschaffen?quote:Op maandag 30 september 2019 19:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als we nou iedereen eens zouden waarderen, ongeacht het type werk dat iemand doet
Dat maak ik ech tnooit meequote:Op maandag 30 september 2019 19:32 schreef Barreltje het volgende:
Kunnen we dan ook het klapvee na het landen van een vliegtuig afschaffen?
Wat een achterlijk gedoe is dat altijd
Als de gaskraan zomaar eerder dicht kan dan is mijn baan ook zo belangrijk niet..quote:Op maandag 30 september 2019 19:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nou denk ik dat mijn directe collega’s en de directie het wat (nogal misschien wel) lastig zouden vinden als mijn baan komt te vervallen, maar Nederland draait gewoon door hoor
Geen idee, ik heb me er nooit in verdiept. Maar ik zie wel eens in de zoveel tijd weer zo'n protest voorbij komen, inclusief een beschrijving van hoe mooi maar zwaar het beroep is. Waardoor iedereen die docenten, verzorgende of bouwvakkers of whatever echt wel iets extra's gunt. Maar vervolgens kan niemand aangeven waar het dan wel vandaan moet komen.quote:Op maandag 30 september 2019 19:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar worden die net zo “gepakt” als boeren? Sommigen wel (basisschool) docenten, verzorgenden. Maar ook mensen moeten gezond eten. Wil overheid ook, maar de belasting daarop gaat omhoog. Mensen met een klein budget kiezen daar minder voor, en hierdoor worden boeren ook weer gepakt
Waarderen mag, maar zonder bv boeren, docenten etc kunnen we niet, zonder mijn baan welquote:Op maandag 30 september 2019 19:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, ik wist niet dat je voor waardering onmisbaar moest zijn.
Docenten verdienen best goed trouwens. Vergeleken met heel erg veel andere beroepen die je nooit hoort, want niet zo sympathiek als leraar. Bron: mijn ex, basisschool leraar.quote:Op maandag 30 september 2019 19:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Waarderen mag, maar zonder bv boeren, docenten etc kunnen we niet, zonder mijn baan wel
Salaris is een ander verhaal. Maar als ik zie hoe druk vrienden in het basisonderwijs zijn met rugzakkinderen die op een gewone school zitten (prima), maar de onderwijsassistenten zijn wegbezuinigd, naast lesgeven, heel veel vergaderen, met ouders om moeten gaan (hoorde van de week dat op een kleuterschool, groep 2, 3 kinderen na de grote vakantie werden afgeleverd met luiers, of juf dat er maar bij kon doen, want kind was nog niet zover).quote:Op maandag 30 september 2019 19:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Docenten verdienen best goed trouwens. Vergeleken met heel erg veel andere beroepen die je nooit hoort, want niet zo sympathiek als leraar. Bron: mijn ex, basisschool leraar.
Wat koop je dan? Er is ook best veel wat wel uit NL komt. Zo kan iets uit het buitenland prima Nederlandse eieren bevatten.quote:Op maandag 30 september 2019 19:40 schreef Barreltje het volgende:
Docenten hebben we wel nodig..
Boeren weet ik zo net nog niet.. als ik in mijn ah kijk dan komt zeker 80 % wat on de schappen ligt uit het buitenland..
Vlees uit Ierland, dat is rundvlees. Klopt, daarvan produceren wij onvoldoende.quote:Op maandag 30 september 2019 19:58 schreef Barreltje het volgende:
Appels uit nieuw Zeeland,
Druiven uit Marokko , vlees uit Ierland, etc..
Verder is het hier best genietenZiet er goed uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waar is dat?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
We kunnen zonder geen enkel werkend persoon. Geen werk, geen belasting. En daar worden nou net veel mensen van betaald die je net noemt. Of veel voorzieningen die men voor lief neemt.quote:Op maandag 30 september 2019 19:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Waarderen mag, maar zonder bv boeren, docenten etc kunnen we niet, zonder mijn baan wel
Maar in dat opzicht maakt het ook niet uit welk beroep iemand doet. Communicatiedeskundige of stratenmaker...quote:Op maandag 30 september 2019 20:12 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
We kunnen zonder geen enkel werkend persoon. Geen werk, geen belasting. En daar worden nou net veel mensen van betaald die je net noemt. Of veel voorzieningen die men voor lief neemt.
Dat boeit toch ook niet?quote:Op maandag 30 september 2019 20:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar in dat opzicht maakt het ook niet uit welk beroep iemand doet. Communicatiedeskundige of stratenmaker...
Allemaal weg automatiseren.quote:Op maandag 30 september 2019 20:18 schreef Kreator het volgende:
Belasting.ook zo'n dingetje. Iedereen betaalt het, maar je krijgt er niks voor terug behalve wat ambtenaren.
Wegen, scholen, rijksvaccinatieprogramma, nieuwe wetten, rechtspraak.quote:Op maandag 30 september 2019 20:18 schreef Kreator het volgende:
Belasting.ook zo'n dingetje. Iedereen betaalt het, maar je krijgt er niks voor terug behalve wat ambtenaren.
quote:Op maandag 30 september 2019 20:20 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Wegen, scholen, rijksvaccinatieprogramma, nieuwe wetten, rechtspraak.
Nee, echt helemaal niks.
Moet ik nog even doorgaan met de opsomming?
Ik ook.quote:Op maandag 30 september 2019 20:22 schreef Barreltje het volgende:
Ach.. een goede gezondheids zorg, een prima wegennetwerk, goede pensioenvoorzieningen (jawel!! ) goede sociale voorzieningen, een prima opleiding apparaat.. Ik betaal geloof ik graag belastingen..
Al ben ik meestal niet zo blij als er weer een jaarafrekening voor de kinderopvangtoeslag komt.quote:Op maandag 30 september 2019 20:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben ook best blij dat ik belasting kan betalen.
Die hadden wij niet eens, in de préhistoriequote:Op maandag 30 september 2019 20:27 schreef Zilverberk het volgende:
Al ben ik meestal niet zo blij als er weer een jaarafrekening voor de kinderopvangtoeslag komt.Die valt de laatste jaren steeds tegen.
Ik wil graag drie miljoen per jaar betalen.quote:Op maandag 30 september 2019 20:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben ook best blij dat ik belasting kan betalen.
Ik heb er ieder jaar minder van. Gaan we terug de prehistorie in?quote:Op maandag 30 september 2019 20:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Die hadden wij niet eens, in de préhistorie![]()
We willen allemaal wel zoveel belasting betalenquote:Op maandag 30 september 2019 20:30 schreef derLudolf het volgende:
Ik wil graag drie miljoen per jaar betalen.
Meeste landen kennen ook niet zo'n systeem. Dan zoek je het maar uit met je kinderen & werken.quote:Op maandag 30 september 2019 20:30 schreef Bluezz het volgende:
Die hadden wij niet eens, in de préhistorie![]()
Dat zou nog mooier zijn, maar dan krijg ik wel ruzie met mijn kindhatende homofiele collega.quote:Op maandag 30 september 2019 20:34 schreef fietsie het volgende:
Een aantal in welvaart vergelijkbare landen zorgen gewoon collectief voor goede opvang, zonder er een rekening voor te sturen.
Hoe oud zijn jouw kinderen? Gaat die opvang nog lang duren?quote:Op maandag 30 september 2019 20:31 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik heb er ieder jaar minder van. Gaan we terug de prehistorie in?
9 en ik hoop van niet.quote:Op maandag 30 september 2019 20:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoe oud zijn jouw kinderen? Gaat die opvang nog lang duren?
Nog 9 jaar dan kan ie een nieuwe opvang gaan roggelen voor zichzelfquote:Op maandag 30 september 2019 20:38 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Hoezo? Hij heeft nu 9 jaar opvang gehad, hij is echt wel over de helft hoor.
Verkeerde smiley, moest dezequote:Op maandag 30 september 2019 20:38 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Hoezo? Hij heeft nu 9 jaar opvang gehad, hij is echt wel over de helft hoor.
Voor zijn koter misschien wel.quote:Op maandag 30 september 2019 20:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nog 9 jaar dan kan ie een nieuwe opvang gaan roggelen voor zichzelf
Oh, gelukkig!quote:Op maandag 30 september 2019 20:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Verkeerde smiley, moest dezezijn (dikke vingers op mobiel)
Die foto wil mijn kind graag als fotobehang.quote:Op maandag 30 september 2019 20:46 schreef fietsie het volgende:
De boeren hebben 't vervoersprobleem al opgelost:
[ afbeelding ]
Ik wilde vragen of dat het Woudagemaal is, maar de jpg heeft inderdaad die naam.quote:Op maandag 30 september 2019 20:50 schreef fietsie het volgende:
Mijn kind deze: de manier waarop de Friezen de overvloedige regenval aanpakken:
[ afbeelding ]
Ik reed er langs en het is echt magisch, de stoom die eraf drijftquote:Op maandag 30 september 2019 20:51 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik wilde vragen of dat het Woudagemaal is, maar de jpg heeft inderdaad die naam.![]()
In Nijkerk staat er ook zo eentje die ze bij erg hoog water ook opstoken om mee te malen.
Je bent me net voor.quote:Op maandag 30 september 2019 20:51 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik wilde vragen of dat het Woudagemaal is, maar de jpg heeft inderdaad die naam.![]()
In Nijkerk staat er ook zo eentje die ze bij erg hoog water ook opstoken om mee te malen.
Hoe vaak malen ze daar? Ik wil er nog eens heen, maar dan moeten ze wel stoken.quote:Op maandag 30 september 2019 20:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik reed er langs en het is echt magisch, de stoom die eraf drijft
Zeker niet voor een gat te vangen, zijn heel wat machinebouwers en toeleveranciers die hun vrachtwagens beschikbaar hebben gesteld.quote:Op maandag 30 september 2019 20:46 schreef fietsie het volgende:
De boeren hebben 't vervoersprobleem al opgelost:
[ afbeelding ]
In Nijkerk had ik privérondleiding.quote:Op maandag 30 september 2019 20:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je bent me net voor.
Mooie plek, dat. Met interessante rondleiding,
Woudagemaalquote:Op maandag 30 september 2019 20:50 schreef fietsie het volgende:
Mijn kind deze: de manier waarop de Friezen de overvloedige regenval aanpakken:
[ afbeelding ]
With Magic!
https://twitter.com/woudagemaalquote:Op maandag 30 september 2019 20:53 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Hoe vaak malen ze daar? Ik wil er nog eens heen, maar dan moeten ze wel stoken.Ik ga niet zo ver rijden voor een stilstaand gemaal.
Facebook of hun site in de gaten houden, ze geven aan wanneer het gemaal onder stoom is. Dat is sowieso twee keer per jaar, omdat dat spul gewoon niet draaien.quote:Op maandag 30 september 2019 20:53 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Hoe vaak malen ze daar? Ik wil er nog eens heen, maar dan moeten ze wel stoken.Ik ga niet zo ver rijden voor een stilstaand gemaal.
Daarom gaf ik de Twitterlink; daar posten ze hun stookplannen en hun kinderplanning.quote:Op maandag 30 september 2019 20:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Facebook of hun site in de gaten houden, ze geven aan wanneer het gemaal onder stoom is. Dat is sowieso twee keer per jaar, omdat dat spul gewoon niet draaien.
Met hoogwater springt ie ook bij, vaak is dat wel in het journaal. Dan draait ie wel even voor, kost volgens mij een dag om haar onder stoom te krijgen.
Mobiel, dus ik kon je bericht niet zien voordat ik posttequote:Op maandag 30 september 2019 20:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Daarom gaf ik de Twitterlink; daar posten ze hun stookplannen en hun kinderplanning.
quote:Op maandag 30 september 2019 20:20 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Wegen, scholen, rijksvaccinatieprogramma, nieuwe wetten, rechtspraak.
Nee, echt helemaal niks.
Moet ik nog even doorgaan met de opsomming?
Je pi gaf wat anders aan.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 30 september 2019 21:12 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Je pi gaf wat anders aan.Molo's rioolopmerking had je wel door, maar Krea ken je nog niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je al kennis gemaakt met Maarten?Kranplätze müssen verdichtet sein
Die is pas ergquote:Op maandag 30 september 2019 21:16 schreef derLudolf het volgende:
Molo's rioolopmerking had je wel door, maar Krea ken je nog niet?
Heb je al kennis gemaakt met Maarten?
Molo communiceert prachtig helder.quote:Op maandag 30 september 2019 21:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Molo's rioolopmerking had je wel door, maar Krea ken je nog niet?
Heb je al kennis gemaakt met Maarten?
Da's ook best n eind rijden ja.quote:Op maandag 30 september 2019 21:19 schreef Lonaa het volgende:
Vanuit Texel zijn de boeren al onderweg
Lalquote:
Nee dat moet je inderdaad ook niet willen... Vreemde vogel. Maar ergens bedoelt ie het nog wel goed volgens mij.quote:Op maandag 30 september 2019 21:18 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Die hoef ik nog effe niet te zien.
quote:Op maandag 30 september 2019 21:12 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Je pi gaf wat anders aan.Mijn leidinggevenden gaan daar ook vanuit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Zag het, hele veerboot vol. Vanuit Oost Groningen gaan ze over 40 minuten weg. Op FB zag ik ook een filmpje met vier vrachtwagens afgeladen. Vrachtwagen kunnen ze niet tegenhoudenquote:Op maandag 30 september 2019 21:19 schreef Lonaa het volgende:
Vanuit Texel zijn de boeren al onderweg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |