Tinos85 | zondag 29 september 2019 @ 15:18 |
VT3: 11:00 - 12:00 Kwalificatie: 14:00 - 15:00 Race: 13:00 # De aero regels voor 2019 # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # Hoe werkt engine mapping en wat heb je eraan? | |
Weltschmerz | zondag 29 september 2019 @ 15:19 |
Leclerc voornamelijk de laatste tijd. Bottas snelste sectoren waren beter dan die van Hamilton. Dan kun je ook gewoon zeggen dat Hamilton sneller had moeten kwalificeren om Leclerc te pakken. Op racepace was de Mercedes een hardere band sneller. | |
VEM2012 | zondag 29 september 2019 @ 15:19 |
Dat Leclerc met het voordeel van p1 rijden Vettel niet achter zich kon houden. | |
Tinos85 | zondag 29 september 2019 @ 15:19 |
Twee weken wachten nu weer en dan vroeg opstaan | |
miss_dynastie | zondag 29 september 2019 @ 15:19 |
Hoe werd Leclerc gepiepeld in Singapore dan? Zijn pit was sneller! | |
Breekfast | zondag 29 september 2019 @ 15:20 |
Wtf, een tactiek om bij de start Vettel ervoor te laten voor een slipstream voor LeClerc? En daarna weer swappen? really? | |
Fir3fly | zondag 29 september 2019 @ 15:21 |
Best slim hoor, ik zei gisteren al dat P3 de beste plek is om te starten hier vanwege de enorme slipstream. | |
Tinos85 | zondag 29 september 2019 @ 15:21 |
RBR wel gefaald met strategie trouwens, ze hadden Verstappen gelijk naar binnen kunnen halen met de VSC in plaats van een ronde later. | |
VEM2012 | zondag 29 september 2019 @ 15:22 |
Het is een beetje een dramaqueen, die Leclerc. Ook erg weinig zelfkritiek. | |
Tarado | zondag 29 september 2019 @ 15:22 |
was toch wel bekend dat P1 hier niet echt voordelig is en Vettel maakte daar goed gebruik van en er schijnt zelfs iets over afgesproken te zijn maar vervolgens rijdt Vettel verder goed maar is het niet zo reëel om de pace van een auto in de vrije lucht te vergelijken met eentje die dat niet heeft | |
SiGNe | zondag 29 september 2019 @ 15:23 |
vettel had een snelle outlap terwijl leclerc een trage inlap had. Vettel deed toen 3 sec over de pit, leclerc 2,4 | |
Weltschmerz | zondag 29 september 2019 @ 15:23 |
Op zich is het wel een goed idee om de starts als team aan te pakken. Maar ja, om te swappen moet de achterste wel het tempo hebben, dat was het onverwachte. | |
#ANONIEM | zondag 29 september 2019 @ 15:23 |
Typische Gen Z. | |
Fir3fly | zondag 29 september 2019 @ 15:24 |
Ferrari kreeg keiharde kritiek in Monza vorig jaar omdat men juist geen plan had daar bij de start. Dus ze kunnen nooit winnen. | |
opgebaarde | zondag 29 september 2019 @ 15:24 |
Waar op de baan zat Verstappen dan? | |
SiGNe | zondag 29 september 2019 @ 15:24 |
Max was net voorbij de pitstraat dus ze moesten wel een ronde doorrijden. | |
shiz | zondag 29 september 2019 @ 15:25 |
Precies. Maar zoals Vettel ook zei, die had 'ie dan toch wel. Dat is geen cadeautje die je terug moet geven. | |
Weltschmerz | zondag 29 september 2019 @ 15:25 |
Het is wel weer typisch hoe ziggo het tegen Vettel weet te draaien terwijl die teamorders krijgt, genaaid wordt door zijn team met de pitstop terwijl hij veruit de snellere was. | |
VEM2012 | zondag 29 september 2019 @ 15:26 |
Ruim 4 seconden is gewoon een flink gat met een teamgenoot. Hoe dan ook: Vettel heeft dit seizoen meermaals laten zien dat hem afschrijven idioot is. Ik denk wel dat hij snel klaar is met Ferrari als ze hem blijven piepelen. En terecht. | |
Tinos85 | zondag 29 september 2019 @ 15:26 |
Zo teleurstelling druipt er vanaf | |
pmponer | zondag 29 september 2019 @ 15:26 |
Ja het huwelijk is er een met ups en downs | |
Fir3fly | zondag 29 september 2019 @ 15:27 |
Vind ik ook dubieus. Maar goed, het maakt op de lange termijn toch niets uit. | |
#ANONIEM | zondag 29 september 2019 @ 15:27 |
Leclerc is ook een aantal keer genaaid (in vorige races) met een hele late stop terwijl hij de snellere was. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2019 15:27:56 ] | |
Justevo | zondag 29 september 2019 @ 15:27 |
Hij is ook nonchalant, het boeit hem gewoon niet wat er vandaag is gebeurd. P5 is totaal niet interessant. Ik kan me niet voorstellen dat hij nog zo'n jaar wilt doen. Je doet gewoon niet mee, simpel. | |
Tarado | zondag 29 september 2019 @ 15:27 |
daar ben ik het wel mee eens hoor al is Leclerc qua racepace wel beter geworden gedurende het seizoen, hij was voorheen alleen sneller over 1 rondje | |
Tinos85 | zondag 29 september 2019 @ 15:27 |
Ik dacht dat hij nog net voor pit entry zat? | |
Whiskers2009 | zondag 29 september 2019 @ 15:28 |
Werd hij ook niet. Al vindt hij zelf van wel. En Ferrari kennelijk ook, om mij onverklaarbare redenen. Leclerc gedraagt zich of hij is aangewezen als 1e rijder. En hij jankt te veel. | |
xzaz | zondag 29 september 2019 @ 15:29 |
Hadden ze bij Renault moeten blijven. | |
Weltschmerz | zondag 29 september 2019 @ 15:30 |
Nee. Hij heeft Spa gewonnen door Vettel op te offeren. In Singapore was hij zelf gewoon te traag terwijl Vettel supersnel rond de pitstop was. Daarna op 6 seconden gezet doordat Vettel zo soepel inhaalde. | |
#ANONIEM | zondag 29 september 2019 @ 15:30 |
Rob wordt gewoon afgekapt. | |
Tinos85 | zondag 29 september 2019 @ 15:30 |
Nog zo’n jaar en hij tekent bij Mercedes. | |
Tarado | zondag 29 september 2019 @ 15:31 |
heel verstandig | |
shiz | zondag 29 september 2019 @ 15:31 |
Regie: jadijadija... blablabla... de mensen thuis weten 't wel. Wat ze vast nog niet kennen is deze kudtreclame. | |
Peterselieman | zondag 29 september 2019 @ 15:32 |
mwah, Mercedes zit aan het eind van hun tijdperk | |
Fir3fly | zondag 29 september 2019 @ 15:32 |
Dat laat Hamilton nooit toe natuurlijk. En Mercedes ook niet, net zoals ze nu geen motoren leveren aan Red Bull. | |
Tinos85 | zondag 29 september 2019 @ 15:33 |
Ja dat zou ook kunnen dat ze de stekker eruit trekken zodra Hamilton stopt en verder gaan als McLaren Mercedes. Ferrari naast Leclerc dan? | |
Breekfast | zondag 29 september 2019 @ 15:34 |
Max gaat met Red Bull nooit kampioen worden. Wat vallen ze na de zomerstop weer tegen zeg. Hij moet hopen dat Lewis er na 2020 mee stopt en dat hij naar Mercedes kan gaan. | |
ChevyCaprice | zondag 29 september 2019 @ 15:34 |
Geen probleem. | |
Justevo | zondag 29 september 2019 @ 15:35 |
Hamilton stopt niet voordat hij 1 titel meer heeft dan Schumacher. | |
shiz | zondag 29 september 2019 @ 15:35 |
Ferrari is wel hét merk. AMG Petronas is zo typisch Duits... zakelijk en saai. Maar RBR is altijd het jonge hippe merk met een beetje lol geweest. Alleen de auto moet zo dominant zijn als de Vettel WK-jaren. Fingers crossed dat dat volgend jaar het geval is, dan hoeft 'ie helemaal niet weg. | |
ChevyCaprice | zondag 29 september 2019 @ 15:37 |
Vrees van niet. | |
#ANONIEM | zondag 29 september 2019 @ 15:37 |
Steeds maar die rondetijden vergelijken met Max... Alsof Max in zijn eerste jaar deze tijden had gereden. | |
xzaz | zondag 29 september 2019 @ 15:38 |
Haha lando | |
Weltschmerz | zondag 29 september 2019 @ 15:39 |
Mooi, dan kan iedereen zien dat hij alles aan de suprematie van deze Mercedes te danken heeft. | |
shiz | zondag 29 september 2019 @ 15:39 |
Lando 4 2020-RBR Teammaat Max. | |
opreis | zondag 29 september 2019 @ 15:41 |
Hebben nog steeds een top budget. Tis niet alsof ze dan ineens na P5 zouden donderen ofzo | |
H0D3NPYL | zondag 29 september 2019 @ 15:41 |
Ieder jaar weer hopen dat het volgend jaar beter wordt, wat weer niet gaat gebeuren | |
shiz | zondag 29 september 2019 @ 15:43 |
Nu is er iig de switch naar Honda... dat is een begin. Er was trouwens nog de vraag of Honda echt in de F1 zou blijven... weten we daar inmiddels al meer over? | |
Tinos85 | zondag 29 september 2019 @ 15:43 |
Ontwikkeling is dit jaar niet zo sterk nee. Of die van de rest sterker | |
Peterselieman | zondag 29 september 2019 @ 15:44 |
Nee, maar het kan zijn dat ze langzaam terug gaan vallen. Geen Lauda meer en Aldo Costa weg, gerommel in de fabriek in Brackley. | |
Breekfast | zondag 29 september 2019 @ 15:44 |
Bij Red Bull is het altijd "maar volgend jaar zitten we er echt bij hoor". Vooral Helmut Marko is altijd goed in verwachtingen wekken. En dan is het na de winterstop gewoon weer net niet en zijn ze het 3e team, rijdend in het niemandsland tussen Mercedes/Ferrari en het middenveld in. Volgend jaar wordt precies hetzelfde. | |
Peterselieman | zondag 29 september 2019 @ 15:44 |
ik vrees meer voor Renault | |
shiz | zondag 29 september 2019 @ 15:44 |
Dang, die Xander is echt een ouwe schnabbelaer geworden. Weddingbandje. | |
Tinos85 | zondag 29 september 2019 @ 15:45 |
Mja ik heb meer vertrouwen in de ontwikkeling van de Honda dan die van Renault. | |
xzaz | zondag 29 september 2019 @ 15:45 |
Ze zijn al teammaatjes.. | |
opreis | zondag 29 september 2019 @ 15:45 |
Alsof Lauda die auto sneller liet gaan. Er zitten daar 1000 man allemaal afgestudeerd op verschillende vakken. Lauda is echt niet de gene die daar verantwoordelijk voor is. Net zo min als Lewis dat is of dat Vettel dat is. | |
shiz | zondag 29 september 2019 @ 15:45 |
True. But irl tho. Hij is ook maatjes met Albon en Russell. Band of brothers, wat een broederliefde (vooruit, Hulki, Ricki en Sainz ook). Maar 'wel op een normale manier, hè' zoals 'ie pre-race zei, voordat je denkt dat ze naast het asfalt ook bedlakens delen natuurlijk. | |
Tinos85 | zondag 29 september 2019 @ 15:46 |
Hoe crashte die Williams nou eigenlijk? Lijkt me niet door alleen dat blokkerende wiel toch? | |
Weltschmerz | zondag 29 september 2019 @ 15:46 |
Het is wel ironisch dat de Verstappen fanclub die altijd zo negatief is over Vettel denkt dat RBR een topteam is dankzij de prestaties van diezelfde Vettel. | |
Peterselieman | zondag 29 september 2019 @ 15:49 |
Nee, maar Lauda was tegendraads en kon met de vuist op tafel slaan. Dat heb je in een team ook nodig | |
Breekfast | zondag 29 september 2019 @ 15:50 |
Ik ook wel. Met Renault was het helemaal een uitzichtloze situatie. In ieder geval is de betrouwbaarheid van Honda een stuk beter en is Honda zelf ook wat realistischer in het uitspreken van verwachtingen. Maar ze zullen toch nog een hele bak met geld moeten investeren wil je Mercedes en Ferrari in gaan halen wat betreft de ontwikkeling van de motor. Je ziet nu niet dat Honda dichterbij komt helaas. | |
shiz | zondag 29 september 2019 @ 15:50 |
Als Ferrari opeens zo'n ommezwaai kan maken... dan waarom RBR niet? Who knows. Only time. | |
opreis | zondag 29 september 2019 @ 15:51 |
Wat een gelul in de lucht dit. Toto slaat trouwens ook vaak met zn vuist op tafel. | |
Kickinalfa | zondag 29 september 2019 @ 15:51 |
Net gekeken, teleurstellende race. Strak van Hamilton, had nog stiekem de hoop dat hij bottas de win zou geven. Ook knap van Albon | |
Breekfast | zondag 29 september 2019 @ 15:55 |
Omdat de ommezwaai bij Ferrari in het chassis zat. Ze lagen al voor wat betreft de motor. Bij Red Bull is juist het chassis al de kracht en ligt de zwakte nog steeds bij de motor, en daar gaat de ontwikkeling natuurlijk veel minder snel dan wanneer je bijvoorbeeld een aanpassing doet aan de voorvleugel. | |
Peterselieman | zondag 29 september 2019 @ 15:55 |
Nog vaker is hij het schoothondje van Hamilton | |
Weltschmerz | zondag 29 september 2019 @ 15:59 |
Ja, als Bottas weer eens sneller is dan Hamilton. Ik weet niet precies wat Lauda's rol was, maar zodra ze beginnen te verliezen beginnen dat soort dingen te wegen op de organisatie. 'We werken hier ons uit de naad voor die auto maar moeten het met Bottas doen om Hamilton beter te laten lijken, terwijl die ook aardig labiel is wanneer hij het niet in schoot geworpen krijgt en ons de schuld geeft'. | |
Fir3fly | zondag 29 september 2019 @ 16:02 |
Dat is gewoon niet waar, elke keer weer komen er grootste uitspraken over spec 2,3,4 en telkens weer blijkt er gewoon geen stap vooruit gezet te worden. | |
Breekfast | zondag 29 september 2019 @ 16:08 |
Ik vind het zelf wel meevallen, maar het kan ook zijn dat het bij Renault meer opviel door die irritante Abiteboul | |
VEM2012 | zondag 29 september 2019 @ 16:09 |
Misschien is het ook gewoon zo dat er onrealistische verwachtingen zijn over Max. | |
Fir3fly | zondag 29 september 2019 @ 16:14 |
Dat zal, en na de drama met Renault komt Honda over als een frisse wind dus zet iedereen daar hoopvol op in. Doet er wat mij betreft niets aan af dat Verstappen de beste coureur is dit seizoen. | |
Nattekat | zondag 29 september 2019 @ 16:19 |
Dat RB nu Mercedes het vuur aan de schenen legt , daar waar Mercedes aan het begin van het seizoen nog ver weg was en waar RB vorig jaar bijna elke race wel een motorprobleem had vergeten we maar voor het gemak? Dat Ferrari uit het niets zo oppermachtig is op de rechte einden verandert daar niks aan. | |
opreis | zondag 29 september 2019 @ 16:22 |
Je doet net alsof Bottas zo vaak sneller is dan Hamilton, maar dat valt allemaal reuze mee. Je vind niet dat ze bij Ferrari labiel overkomen? Er worden geen afspraken gevolgd, geen van beide coureurs duidelijk de nummer 1. | |
Weltschmerz | zondag 29 september 2019 @ 16:22 |
Opletten. Ferrari scoort slecht in de speedtraps en Ferrari kan met DRS niet eens voorbij een Mercedes. De wederopstanding van Ferrari is omdat ze sinds de update meer downforce kunnen zetten en dat levert meer op dan het kost, maar het kost ze wel veel rechte lijnsnelheid. Bovendien was Mercedes hier nog steeds sneller. | |
Weltschmerz | zondag 29 september 2019 @ 16:25 |
Toch de vaak voor een coureur die bij goed rijdersbeleid nooit in een topauto was gekomen. Zeker wel, Ferrari is een labiel team. Maar daar waar Ferrari nog heel veel ruimte voor verbetering heeft, extreem veel zelfs, heeft Mercedes alle ruimte voor verslechtering. | |
Nattekat | zondag 29 september 2019 @ 16:26 |
| |
Fir3fly | zondag 29 september 2019 @ 16:28 |
Op 15 seconden achterstand na een late SC? Ok. | |
Red_85 | zondag 29 september 2019 @ 16:31 |
Lijkt feyenoord wel. Helemaal dat het ieder jaar toch weer keihard zal tegenvallen. | |
Nattekat | zondag 29 september 2019 @ 16:32 |
Iedereen behalve Verstappen stond op de zachte band, de snelste band die dankzij een kutbeslissing ook nog gemakkelijk de halve race mee kon. Natuurlijk rijden ze dan weg in de ruim 30 ronden die volgden. | |
Fir3fly | zondag 29 september 2019 @ 16:34 |
Dat is niet wat je zei tijdens die SC. Maar leuk geprobeerd hoor . | |
Nattekat | zondag 29 september 2019 @ 16:36 |
Toen zei ik hetzelfde 3x geciteerd zelfs. | |
M.Melandri | zondag 29 september 2019 @ 16:46 |
Slechte auto in rechte lijn die Ferrari. | |
Tinos85 | zondag 29 september 2019 @ 16:46 |
Behalve Albon, die werd op 25 seconden gereden op een zachtere band Kvyat heeft trouwens toch niet het risico genomen met z’n helm. | |
Nattekat | zondag 29 september 2019 @ 16:51 |
Albon had er nog een paar voor hem | |
Lokale_Notabele | zondag 29 september 2019 @ 17:08 |
Lil'Lewis is er weer een Hollywood scenario van aan het maken met zijn "we hebben nooit opgegeven!" Like, hoe zou dat er überhaupt uitzien? Dat je wel opgeeft? Kom je dan vanaf P3 naar binnen onder het mom van laat maar zitten? Ik word zo moe van die man. Onbegrijpelijk dat zo'n onuitstaanbare kwal fans heeft. Dan heb ik het nog geeneens over zijn Tommy Hilfiger reclames en spuuglelijke zonnebrilletje. Hopelijk gaat Ferrari domineren. | |
shiz | zondag 29 september 2019 @ 17:10 |
KillerBee4ever | zondag 29 september 2019 @ 17:16 |
Ik ben geen HAM fan en ben het tot op bepaalde hoogte zeker met je eens, maar eerlijk gezegd zie ik hem of VET momenteel liever winnen dan LeDiva. | |
Fir3fly | zondag 29 september 2019 @ 17:26 |
Nee hoor, je zei dat Verstappen Leclerc nog ging aanvallen. | |
Nattekat | zondag 29 september 2019 @ 17:27 |
Je sarcasmeradar is stuk. Mijn trollmeter niet. | |
Fir3fly | zondag 29 september 2019 @ 17:30 |
Achteraf sarcasme claimen. Leuk . | |
Tinos85 | zondag 29 september 2019 @ 17:44 |
https://www.gpblog.com/nl(...)ekend-in-japan-.html Verstappen realistischer dan Helmut Marko. | |
Lokale_Notabele | zondag 29 september 2019 @ 17:50 |
Ik denk dat Mexico ook tegen gaat vallen omdat ze niet meer met Renault motoren rijden. | |
Whiskers2009 | zondag 29 september 2019 @ 17:50 |
Eens | |
ChevyCaprice | zondag 29 september 2019 @ 17:51 |
GrosjeanGod | |
Pery | zondag 29 september 2019 @ 17:56 |
Was niet veel soeps, Max een 6je. | |
spectrumanalyser | zondag 29 september 2019 @ 17:59 |
Het interview met Daniel Ricciardo heb ik gemist. dat zou in de race-uitzending van Ziggo zitten. was dit interview het kijken waard? | |
Whiskers2009 | zondag 29 september 2019 @ 17:59 |
Ik vond van niet. | |
PzKpfw | zondag 29 september 2019 @ 18:04 |
Dit dus precies. Die Leclerc heeft zich wel echt laten kennen afgelopen race met z'n gejank. Mooi dat hij vandaag z'n karma kreeg van Mercedes. Wel echt jammer voor Vettel vandaag, die was bloedsnel. Stond ondanks zo'n klote uitvalbeurt zowaar nog even lachend voor de camera bij Kai Ebel. | |
Weltschmerz | zondag 29 september 2019 @ 18:07 |
In Duitsland wilde hij nog opgeven, na weer een niet bepaald foutloze race. Het is een wandelende marketingcampagne. Hij wordt altijd netjes geinstrueerd wat hij moet zeggen waarmee de Engelstalige pers dan weer mee aan de haal kan om de suprematie van Mercedes aan Hamilton toe te schrijven. Daarbij schuwt hij spelletjes en bijzonder oncollegiaal gedrag niet. Soms gaat hij wat teveel op in zijn rol, en verzint hij bijvoorbeeld dat hij zich omhoog heeft gewerkt uit de sloppenwijken van Stevenage. Nou heeft Stevenage niet alleen geen sloppenwijken, vanaf het moment dat hij heel jong in het McLaren talentenprogramma kwam is het gewoon een verwend nest. | |
Lokale_Notabele | zondag 29 september 2019 @ 18:17 |
Ja hij doet er ook heel zielig over dat zijn vader een tweede hypotheek moest nemen om zijn carrière te bekostigen. Net alsof banken zomaar een paar ton uitdelen. Hoe graag Lewis het ook zou willen, hij heeft zich niet vanuit een ghetto omhoog geklauterd zoals Tupac. Het is een verwend rijkeluiszoontje die geen dag in zijn leven gewerkt heeft. | |
Gruj0 | zondag 29 september 2019 @ 18:22 |
Dit kan niet vaak genoeg benadrukt worden. Veel Lewis fans vergeten dit nogal. | |
Tarado | zondag 29 september 2019 @ 18:28 |
dat laatste is hij zeker niet, er zit nog wel wat tussen het ghetto en het rijkelui leven | |
potjecreme | zondag 29 september 2019 @ 18:43 |
Der Vettel heeft verloren en er deugd weer niks aan Hamilton. Sad | |
Tinos85 | zondag 29 september 2019 @ 18:44 |
Eens, ik zie dit jaar geen Maxico gebeuren. De downforce van de Red Bull is niet superieur dit seizoen. | |
potjecreme | zondag 29 september 2019 @ 18:47 |
Er zijn meer coureurs waar de ouders zich in de schulden hebben moeten steken. | |
TAV74 | zondag 29 september 2019 @ 18:51 |
Ziet er nu bepaald niet goed uit, maar we hebben al een tussentijdse opleving van zowel RBR als Ferrari gezien dit jaar, dus wie weet. | |
DKUp | zondag 29 september 2019 @ 18:57 |
VEM2012 | zondag 29 september 2019 @ 19:24 |
Die laatste snap ik totaal niet, maar goed. | |
Fir3fly | zondag 29 september 2019 @ 19:27 |
Hij haalt consequent uit die auto wat er in zit, en soms zelfs meer. Nauwelijks fouten of domme crashes, Spa was eigenlijk de enige. | |
Tinos85 | zondag 29 september 2019 @ 19:31 |
Zonder Verstappen stond Red Bull een heel stuk dichter bij McLaren ben ik bang. | |
#ANONIEM | zondag 29 september 2019 @ 19:32 |
Ja ho ff. Wat dacht je van Monza met het te laat remmen en daardoor z'n voorvleugel naar de gallemiezen? | |
opgebaarde | zondag 29 september 2019 @ 19:34 |
| |
#ANONIEM | zondag 29 september 2019 @ 19:35 |
Nee geen fout? | |
Peterselieman | zondag 29 september 2019 @ 19:35 |
ik hoop dat Albon het gat wat kan dichten. Dan kun je de auto echt beter maken, want twee weten meer dan een. Daarom is het zo zonde dat Ricciardo blauw ingeruild heeft voor geel/zwart | |
opgebaarde | zondag 29 september 2019 @ 19:36 |
Ik vind jou hilarisch | |
#ANONIEM | zondag 29 september 2019 @ 19:38 |
Dankje. | |
opreis | zondag 29 september 2019 @ 19:39 |
Verwacht het eigenlijk niet. Zou niet weten waarom Albon zo maar in de buurt kan komen bij Max. Ik denk dat Max volgend jaar nog uit zit en dan naar Ferrari of Mercedes gaat. Hij straalt niet bepaald vetrouwen meer uit over Red Bull Honda de laatste races. Vettel verliest hard aan populariteit bij Ferrari en bij Mercedes kan Bottas zo ingewisseld worden indien nodig. Tenzij hij volgend jaar WK wordt bij | |
#ANONIEM | zondag 29 september 2019 @ 19:45 |
Maar zie jij Max al naast Leclerc zitten bij Ferrari of naast Hamilton bij Mercedes? Ik niet iig. Lijkt me ook zeer sterk dat die teams dat doen. Is hopen dat Lewis binnen twee jaar nokt en dat Max dat stoeltje kan overnemen. | |
TAV74 | zondag 29 september 2019 @ 19:49 |
Enige serieuze optie lijkt me de plek van Lewis als die zou stoppen na volgend seizoen. | |
opgebaarde | zondag 29 september 2019 @ 19:52 |
Als Verstappen veel beter is als de 2de coureur, waarom zou een team hem niet willen hebben? Teams willen races en kampioenschappen winnen, die zijn er niet bij gebaat om de concurrentie sterker te maken | |
#ANONIEM | zondag 29 september 2019 @ 19:57 |
Of Verstappen veel beter is weet je niet. Wat je wel weet is dat je een hoop herrie binnen haalt. Dan krijg je een Hamilton - Rosberg scenario. Denk dat teams daar niet echt op zitten te wachten. Maar ik wel. | |
Weltschmerz | zondag 29 september 2019 @ 19:58 |
Mercedes wil hem niet hebben omdat de mythe Hamilton centraal staat in de marketingstrategie. Dan kun je beter zo'n invalkracht als Bottas hebben, met Rosberg liep het ook al mis omdat Hamilton alweer een stuk minder snel bleek dan gedacht. Maar zo'n Bottas is dan wel weer snel genoeg om de concurrenten van Hamilton punten af te pakken. Dus zolang de auto de beste is gaat het prima, als de auto niet meer de beste is heb je ook weinig aan Hamilton, en dan moet je aan een andere 1e coureur gaan denken. | |
Breekfast | zondag 29 september 2019 @ 19:59 |
Haha . Waarom denk je dat Bottas een plekje bij Mercedes heeft? | |
opgebaarde | zondag 29 september 2019 @ 20:00 |
De zin begon met "als" en het was niet de ziekte Leclerc zit nu ook bij Ferrari en zie hoe dat gaat | |
opgebaarde | zondag 29 september 2019 @ 20:03 |
Gezien de "haha" en de emoticon die jij gebruikt kan ik niet denken. Dus stel mij dan die vraag niet, vriend | |
#ANONIEM | zondag 29 september 2019 @ 20:04 |
Ik denk niet dat Mercedes nog lang in de F1 zit. Lijkt mij geen goede stap. | |
#ANONIEM | zondag 29 september 2019 @ 20:07 |
Ja dat gaat lekker soepel idd. | |
Sinister-D- | zondag 29 september 2019 @ 20:18 |
Ik snap ook niet zo goed waarom velen de hele tijd claimen dat de races waar ze met Renault goed waren, ook goed haan zijn met de Honda. Totaal andere drivetrain en dus karakteristieken. Aero is leuk enzo, maar daar alleen redden ze 't niet mee. Iets met garanties, resultaten en toekomst wat ze tig jaren geleden ook al zeiden ..... | |
Lokale_Notabele | zondag 29 september 2019 @ 20:25 |
Ik snap de kritiek op Leclerc niet zo. Hij komt wel ietwat gestrest over maar hij is nog jong en bezig om de nummer 1 positie bij Ferrari over te nemen. Dat gaat niet vanzelf natuurlijk. Aan het begin van het seizoen werd Vettel duidelijk als kopman behandeld door Ferrari dus Leclerc moet zich wel een beetje laten gelden om dat om te draaien en duidelijk te maken dat hij geen carrière zoals die van Rubens Barrichello ambieert. Zodra Vettel weg is en hij de duidelijke kopman is zal hij wel wat meer relaxt worden denk. Beetje hetzelfde als hoe de carrière van Verstappen verlopen is. Max gedroeg zich ook als een opgefokt gestrest mannetje bij Toro Rosso omdat hij perse niet van Sainz wilde verliezen. Zo werkt het nu eenmaal. | |
TAV74 | zondag 29 september 2019 @ 20:26 |
Mercedes wil een duidelijke tweede rijder, geen concurrent voor Hamilton. En zo lang ze zo'n goede auto hebben is dat een goede keus, constructeurstitel winnen ze evengoed wel. Dat Verstappen beter is dan Bottas lijkt me de discussie niet eens waard. | |
#ANONIEM | zondag 29 september 2019 @ 20:58 |
Zodra Hamilton stopt of ze gaan hard verliezen, dan zijn ze zo weg. Ferrari was weer lekker aan het rommelen vandaag.. En dan valt Vettel ook nog uit.. Hamilton was aan het janken dat ze snelheid hebben. Is totaal niet gewend om ergens achteraan te moeten rijden en te vechten.. Laat hem maar snel wegwezen, vervelend figuur. | |
opreis | zondag 29 september 2019 @ 21:14 |
Dat is helemaal niet duidelijk. Bottas is de perfecte tweede rijder en geen concurrent voor Hamilton. Maar in plaats van hem een contract te geven voor dezelfde termijn als Hamilton moet hij ieder jaar weer een éénjarig contract verdienen. | |
#ANONIEM | zondag 29 september 2019 @ 21:20 |
Mercedes houdt hun opties gewoon open, doen ze slim. Bottas speelt 2de viool en dat vind ie blijkbaar prima. | |
TAV74 | zondag 29 september 2019 @ 21:27 |
Wat is er niet duidelijk aan? Als ze een concurrent voor Hamilton wilden hadden ze die allang aan boord gehad. | |
tja77 | zondag 29 september 2019 @ 21:30 |
Iedere coureur van een ander team wil o zo graag teamgenoot van Hamilton worden en hem het snot voor de ogen rijden. Echter zijn er verdomd weinig die de mogelijkheid krijgen en het kunnen. | |
opreis | zondag 29 september 2019 @ 21:35 |
Zoals? | |
TAV74 | zondag 29 september 2019 @ 21:49 |
Bijvoorbeeld Ricciardo toen hij op de markt was of de keus maken voor jong talent als Russell of zelfs Ocon met de gretigheid en wellicht potentie om het hem de komende seizoenen wel lastig te maken. | |
opreis | zondag 29 september 2019 @ 21:59 |
Het moment dat Ricciardo op de markt kwam werd hij ruimschoots verslagen door Max. Ocon kon nauwelijks Perez de baas, die moet dan Hamilton gaan verslaan? Russell is een rookie bij Williams. Waarom denk je dat hij het beter zou doen dan Bottas tov Lewis? Dat zijn dus geen concurrenten maar ook 2de rijders | |
Gruj0 | zondag 29 september 2019 @ 22:07 |
Misschien moeten al die HAM fans die Vettel inrace (en daarbuiten) (intens) gaan haten, gewoon eens dimmen. Zeker omdat die haat alleen maar voortkomt uit vrij normale dingen, zoals vandaag door bijvoorbeeld de start waarbij Vettel blitzschnell de tweede positie van hun "foutloze" HAM innam en daarna ook snel de eerste positie. Leclerc wordt ook alleen maar gehaat door velen omdat hij Max zijn meest geduchte tegenstander in wording is. Dat soort hatende fans zijn echt . Dat Vettel fouten maakt is niet te ontkennen, maar wat HAM betreft hebben veel van zijn fans last van een nogal kort geheugen. Dat het schandalig is dat hij in Duitsland wilde opgeven valt niet te ontkennen. Een 5x WDC die op wil geven zodra het even tegenzit. Dan wil ik al helemaal niet weten hoe hij het allemaal in Vettel zijn schoenen zou handlen. Ga. toch. weg. | |
Gruj0 | zondag 29 september 2019 @ 22:09 |
Tuurlijk vindt hij dat niet prima. Hij is alleen machteloos tegen HAM. Als hij echt wat kon uitrichten zou hij dat echt wel doen. | |
TAV74 | zondag 29 september 2019 @ 22:10 |
Riccardo en uiteindelijk ook Russel schat ik hoger in dan Bottas, en zeker minder bereid tweede viool te spelen. Maar belangrijkste punt is dat Mercedes dat risico nooit heeft willen nemen en vasthielden aan Bottas die op zeker nooit een bedreiging zal zijn. | |
M.Melandri | zondag 29 september 2019 @ 22:10 |
Knap hoor met een zachtere band. Sainz moet dan helemaal geweldig zijn dat hij bijna 2 Mercs te pakken had bij de start. | |
potjecreme | zondag 29 september 2019 @ 22:11 |
In al die jaren denkt hij de auto te sparen door naar binnen te gaan. Poeh poeh. | |
tja77 | zondag 29 september 2019 @ 22:13 |
Wat is dit nou weer voor kwats? | |
Gruj0 | zondag 29 september 2019 @ 22:24 |
Hij wilde helemaal niet naar binnen om de auto te sparen, hij wilde naar binnen omdat hij zelf aan het kloten was, niet ergens vooraan reed, toen buiten de punten viel en er daarom helemaal geen zin meer in had. Kom geen ander verhaal ophangen, want zijn eigen engineer liet hem buiten blijven en zei dat ze niet moeten opgeven omdat er altijd wel ergens een voordeel uit te halen valt en zo bleek. Altijd prachtig hoe HAM fans het VET fans kwalijk nemen dat ze het straatje van VET oppoetsen, terwijl ze het zelf ook doen, al is het in case of HAM meer schoonvegen dan oppoetsen. | |
potjecreme | zondag 29 september 2019 @ 22:35 |
Ik haal gewoon mijn schouders op. Echte fans blijven trouw. Nepfans schrijven coureurs na iedere misstap af. Ik heb Vettel nooit afgeschreven of gezegd dat hij fouten maakt. Hij gaat ervoor. Soms gaat het goed en soms lukt het niet. Klaar. Meteen roepen dat hij er niks van kan of fout op fout maakt vind ik tenenkrommend. We willen racen zien en dan hoort dat er ook bij. | |
Gruj0 | zondag 29 september 2019 @ 22:44 |
Daar zijn we het dan over eens. Ik ben Vettel en Kvyat fan en heb altijd al mijn schouders opgehaald als de "moment fans" weer eens over hen vielen en ze voor alles en nog wat uitmaakten. Je hebt Vettel nooit afgeschreven, maar je leek wel erg anti Vettel deze race, terwijl hij ook maar zijn werk deed. We zullen nooit weten hoe de exacte afspraak in elkaar stak, daarom was dat "karma" geroep van jou vandaag imo een beetje misplaatst. Misschien zat hij wel volledig in zijn recht. | |
Whiskers2009 | zondag 29 september 2019 @ 23:20 |
Ze is die hard HAM-fan. En graag tegendraads om het tegendraads zijn. | |
Whiskers2009 | zondag 29 september 2019 @ 23:21 |
En ze liegt | |
Whiskers2009 | zondag 29 september 2019 @ 23:24 |
Beetje schijnheilig ook wel.. | |
Whiskers2009 | zondag 29 september 2019 @ 23:24 |
Sorry | |
Gruj0 | zondag 29 september 2019 @ 23:35 |
Ja dat wist ik al. Er wordt opeens een heel andere richting ingeslagen, compleet van het Duitsland verhaaltje af. Dat VET LEC moest towen in Singapore klopte ook al niet. Dit alles wat je zei geldt voor jou ook allemaal alleen dan met Max. Ja mij ook. | |
Whiskers2009 | zondag 29 september 2019 @ 23:40 |
Ik doe niet schijnheilig hoor. | |
opreis | maandag 30 september 2019 @ 07:31 |
Wat denk je nou. Dat ze russel direct van F2 in de merc gaan plaatsen? | |
#ANONIEM | maandag 30 september 2019 @ 07:44 |
Nee, maar volgend jaar had een optie kunnen zijn. | |
sasquatsch | maandag 30 september 2019 @ 08:20 |
Omdat hij het hele weekend al ziek was. | |
#ANONIEM | maandag 30 september 2019 @ 08:37 |
"We waren het eens geworden dat we geen enkele slipstream aan Hamilton zouden geven. Charles zou de slipstream juist aan Seb geven", vervolgt Binotto. "Seb kreeg daardoor een voordeel, maar dat zouden we later wel weer rechtzetten door van posities te wisselen. Dat was de deal." Ok, fair enough | |
daNpy | maandag 30 september 2019 @ 08:38 |
Klopt, maar toen ze terug zouden gaan wisselen was het gewoon té lollig VET Fastest lap VET Fastest lap VET Fastest lap VET Fastest lap VET Fastest lap VET Fastest lap VET Fastest lap Leclerc: | |
Tarado | maandag 30 september 2019 @ 08:44 |
is er bekend wat er met Vettel's auto aan de hand was? | |
Tinos85 | maandag 30 september 2019 @ 08:47 |
MGU-K stuk toch? | |
Tarado | maandag 30 september 2019 @ 08:48 |
zou kunnen, ik kon het niet vinden | |
daNpy | maandag 30 september 2019 @ 08:49 |
De elektro motor werkte niet (goed) meer volgens het interview na de race. | |
#ANONIEM | maandag 30 september 2019 @ 09:21 |
Als ik VET was, en ik had door dat ik een veel hogere pace had, had ik hem in rondje 3 al op de rem getrapt om LEC er langs te laten. En daarna in race pace er weer voorbij gegaan. | |
#ANONIEM | maandag 30 september 2019 @ 09:22 |
Auto stond onder stroom. | |
Tarado | maandag 30 september 2019 @ 09:25 |
als het zo simpel was dan had LEC BOT ook wel gepasseerd en vervolgens HAM uitgedaagd | |
daNpy | maandag 30 september 2019 @ 09:28 |
Ik niet, Hamilton zat daar veel te dicht achter en met achter Leclerc rijden heb/krijg je veel meer slijtage. Door een zo groot mogelijk gat te slaan had Vettel maar ook Ferrari gewoon de meeste kans om de winst naar zich toe te trekken (of 1-2 podium). | |
sasquatsch | maandag 30 september 2019 @ 09:41 |
In de vrije lucht rijdt je nu eenmaal sneller dan in de vuile lucht | |
daNpy | maandag 30 september 2019 @ 10:11 |
Ja.... wat wil je nu zeggen als reactie op mijn post | |
Weltschmerz | maandag 30 september 2019 @ 10:23 |
Maar in de schone lucht van 2 en 3 seconden achter Vettel liep het ook uit naar 4 seconden. Leclerc was bijna 3 tienden per rondje langzamer, dan slaat een swap nergens op. | |
vosss | maandag 30 september 2019 @ 10:26 |
Die hele swap sloeg al nergens op. Wat voor bullshit, ja we geven Vettel de slipstream en dan mag Leclerc hem later weer voorbij. Wat is dat voor kolder. Als je op P3 start en je kan slipstreamen en daardoor er voorbij dan is dat gewoon hoe het gaat. Dat is toch geen afgesproken spelletje van ja door de slipstream rij jij nu P1 en omdat ik die slipstream gaf moet je mij weer voorlaten. Complete kolder, bullshit en weet ik wat al dies meer. Ferrari maakt het zichzelf gewoon belachelijk moeilijk. Dat ze tegen Vettel zeggen probeer met een slipstream voorbij aan Lewis te komen is een prima tactiek natuurlijk, maar als Leclerc zich dan laat verschalken dan slaat het werkelijk compleet nergens op om tegen Vettel te zeggen dat hij Leclerc weer voor moet laten. Echt. Ik snap er geen kut van. | |
potjecreme | maandag 30 september 2019 @ 10:33 |
Dat blijkt. | |
nogeenoudebekende | maandag 30 september 2019 @ 10:34 |
Ik wil wel kut posten en het uitleggen maar ik ben net pas weer vrijgelaten. . | |
sasquatsch | maandag 30 september 2019 @ 10:40 |
Omdat het van te voren was afgesproken dat Vettel de slipstream zou krijgen om te voorkomen dat Hamilton voorbij zou kunnen. Als Leclerc zou gaan verdedigen bestond de kans dat Hamilton een van de Ferrari's zou inhalen. | |
potjecreme | maandag 30 september 2019 @ 10:46 |
Ik ben meer voor Leclerc dan Vettel. Dat leek mij duidelijk. Verder heb ik bij de Vettel incidenten meestal bestreden dat het fouten zijn. Vaak genoeg gezegd dat Vettel 1 van de beste is. Ik probeer de coureurs waar ik fan van ben niet beter te doen lijken door andere coureurs naar beneden te praten. | |
Rianne84 | maandag 30 september 2019 @ 10:54 |
Heeft dat even goed uitgepakt! | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 30 september 2019 @ 11:03 |
Beetje vreemde actie van Vettel dan. | |
vosss | maandag 30 september 2019 @ 11:15 |
Vettel een slipstream krijgen? En wat moest Leclerc daar precies voor doen? Die stond er voor en hoefde alleen maar weg te rijden. En Vettel hoefde alleen maar achter Leclerc te rijden. Zoiets hadden ze net zo goed niet af kunnen spreken. En het is compleet debiel om voor zoiets vervolgens Leclerc voorbij Vettel te willen laten gaan. Omdat hij hem een slipstream gegeven zou hebben. Misschien gaf hij hem niet, maar pakte Vettel die. Ik heb nog nooit zoiets debiels gehoord. | |
vosss | maandag 30 september 2019 @ 11:16 |
Nee dat blijkt niet. Het was volslagen debiel en idioot en onnodig. | |
Lokale_Notabele | maandag 30 september 2019 @ 11:17 |
Ferrari heeft het zichzelf onnodig moeilijk gemaakt. Ze hadden tegen Leclerc moeten zeggen, voor het team is het beter om Vettel een slipstream te geven in plaats van Hamilton en wat er daarna gebeurt gebeurt er. Beetje overdreven om Vettel de plek weer terug te laten geven. Het is ook moeilijk voor te stellen dat Vettel hier vooraf mee akkoord is gegaan maar blijkbaar is het wel zo gegaan. | |
Lokale_Notabele | maandag 30 september 2019 @ 11:20 |
Als hij na de start direct naar rechts was gegaan dan had Hamilton de slipstream gehad ipv Vettel. Leclerc bleef nu bewust links voor Vettel rijden. | |
vosss | maandag 30 september 2019 @ 11:22 |
Ja en? Dat soort keuzes zouden bij de coureur moeten liggen en als ze dan toch bij het team liggen omdat zij denken dat dat beter is om een concurrent af te houden dan is het compleet debiel om dan vooraf af te spreken dat als Vettel hem dan inhaalt dat Vettel die plek terug moet geven. Sowieso plekken terug geven. Tief op man. We zijn aan het racen. Als je er voorbij wil dan haal je maar in. | |
Tarado | maandag 30 september 2019 @ 11:27 |
ze blinken bij Ferrari nu eenmaal niet uit in teammanagement, in het begin van het jaar terwijl je nog helemaal niet kan zien hoe het kampioenschap zich gaat ontwikkelen Vettel de voorkeur geven en nu terwijl het kampioenschap gewoon al gelopen is Leclerc de voorkeur geven, terwijl dat gewoon helemaal niet nodig is | |
Lokale_Notabele | maandag 30 september 2019 @ 11:43 |
Natuurlijk mag Ferrari wel aan werknemers die tientallen miljoenen per jaar opstrijken vragen om bepaalde opdrachten uit te voeren als dit in het teambelang is. Als dit de coureurs niet aanstaat dan moeten ze hun eigen F1 team beginnen. | |
vosss | maandag 30 september 2019 @ 11:47 |
Dat mogen ze zeker vragen, echter is het volkomen ridicuul om dan af te spreken dat die plek teruggegeven dient te worden. | |
Lokale_Notabele | maandag 30 september 2019 @ 11:47 |
Ze zitten ook wel een beetje in een lastige situatie omdat ze het enige topteam zijn met twee gelijkwaardige coureurs. En dan begint de jongeling ook nogeens de overhand te krijgen ten opzichte van de vijfvoudig wereldkampioen. Als ik Binotto was dan zou ik het standpunt innemen dat de heren simpelweg moeten doen wat het beste voor het team is en wat er verder gebeurt gebeurt er. | |
Tarado | maandag 30 september 2019 @ 11:49 |
in ieder geval leiderschap tonen, nu is het pappen en nathouden en dan krijg je een verongelijkte Leclerc en een Vettel die Oost-Indisch doof is | |
nogeenoudebekende | maandag 30 september 2019 @ 11:52 |
Teamorders buiten beschouwing, Seb had gewoon gelijk dat ze beter eerst een gat konden trekken alvorens te wisselen. Maar goed, wel weer genoten van de boordradio's van Karel. | |
Tarado | maandag 30 september 2019 @ 11:55 |
absoluut een rare afspraak maar heeft Ferrari aantoonbaar Vettel's race vertraagd door hem te laat binnen te halen of is dat slechts een mening van sommigen hier? | |
Weltschmerz | maandag 30 september 2019 @ 11:58 |
Op zich vind ik het een goed idee om juist de start als team aan te pakken. Dat zou je altijd moeten doen, al heeft het er wel een beetje de schijn van dat Ferrari de vorige kampioenschappen probeert te winnen, waarbij Raikkonen door bij de start helemaal voor zijn eigen kans te gaan de kansen van Vettel op de titel ondermijnde. Dat Leclerc daardoor kwetsbaar wordt omdat hij geen verdedigende lijn kan kiezen snap ik ook. De vraag is waarom Vettel de plek zou moeten teruggeven als het tot de 1-2 leidt, dat is immers het doel en dat was bereikt. Vettel offerde zich ook op in Spa en Leclerc wilde zich zo graag op pole kwalificeren om te laten zien hoe snel hij is, terwijl het wellicht niet de beste positie is. Als het nou gewoon een teamorder is, dan hoeft Leclerc daar toch niet per se wat voor terug, zeker omdat het de uitstekende start van Vettel was die de doorslag gaf? Wat Ferrari deed was de buit verdelen voordat die binnen was, dat is al niet slim. Maar toen gingen ze ook nog vasthouden aan een plan wat van de situatie uitging dat Leclerc een betere of gelijke racepace had en dat was niet het geval. En dan moet Vettel zelf dat plan wijzigen, wat hem weer problemen met Leclerc oplevert, en uiteraard de slecht pers die altijd staat te popelen. Barrichello werd gewoon zoek gereden, een veel minder groot talent dan Leclerc tov de grootste ooit. Dat hij later ging zeuren over een enkele teamorder om te doen alsof hij anders Schumacher had kunnen verlsaan is vooral uitdrukking van diens middelmatige mentaliteit tov zijn nochtans heel behoorlijke talent. Leclerc moet zich laten gelden maar hij doet dat op een vrij onsympathieke manier. Er kon nog geen bedankje vanaf voor Vettel die zich bekwaam opofferde om zijn eerste overwinning mogelijk te maken. Vervolgens excuseert hij zich niet voor de fuck up in de quali van Monza, die dan ook opzettelijk leek. Ook na Singapore erkende hij niet dat het aan de inlap en outlap van Vettel lag, terwijl hij wel zat te zeuren op de radio. Hij weet ook wel dat die radioberichten gaan worden uitgezonderen en het gebruikt zal worden tegen Vettel om het beeld neer te zetten dat Leclerc hem overvleugelt. Hij zijn Hamiltonspelletjes, oncollegiale zelfpromotie. Dat is niet toevallig. In elke uitzending, voorbeschouwing, show en ook met name de leaders die vaak herhaald worden zitten geheugensteuntjes. Laten we vooral niet vergeten dat Vettel in Sochi zoveel jaar geleden weer iets te zeuren had op de radio, of het terecht was doet er niet toe. Multi 21 is ook niemand vergeten. Maar de drama's en dramaqueen gedrag van Hamilton wordt zelden of nooit onder de aandacht gebracht. Spin, spin, spin, spin. | |
nogeenoudebekende | maandag 30 september 2019 @ 12:02 |
Mijn gevoel zegt van wel. Maar het past op zich ook gewoon in de normale strategische onkunde van Ferrari natuurlijk. | |
vosss | maandag 30 september 2019 @ 12:03 |
Feit is in elk geval dat hij langer doorreed en daardoor achter Leclerc de baan op kwam. Als hij meteen na Leclerc binnen gehaald was had hij er naar alle waarschijnlijkheid gewoon voor gebleven. Of Ferrari dat doelbewust zo deed zullen we nooit weten. | |
potjecreme | maandag 30 september 2019 @ 12:12 |
Deden ze toch ook altijd met Raikkonen en begin van het jaar met Leclerc. | |
Tarado | maandag 30 september 2019 @ 12:13 |
Italiaanse logica | |
potjecreme | maandag 30 september 2019 @ 12:15 |
Zo sneu om over de Leclerc -Vettel/Ferrari situatie andere coureurs erbij te halen. | |
vosss | maandag 30 september 2019 @ 12:33 |
Doe je zelf ook foor kimi erbij te halen | |
sasquatsch | maandag 30 september 2019 @ 12:34 |
Je weet hoe een slipstream werkt? Als Vettel die niet had gehad had Hamilton die gepakt en na de eerste bocht mogelijk al op kop gelegen. Dat wilden ze dus voorkomen. | |
potjecreme | maandag 30 september 2019 @ 12:35 |
Over Ferrari tactiek...Je snapt er weer geen kut van. | |
vosss | maandag 30 september 2019 @ 12:37 |
Dat snap ik. Ik snap alleen niet waarom Vettel die positie zou moeten teruggeven. | |
vosss | maandag 30 september 2019 @ 12:38 |
Ik snap de tactiek zeker, alleen het plek teruggeven niet. | |
potjecreme | maandag 30 september 2019 @ 12:40 |
Haha ik bedoelde waarom ik Raikkonen noemde. | |
nils7 | maandag 30 september 2019 @ 12:52 |
Vettel moet wegwezen bij Ferrari. Ze piepelen 'm gewoon. | |
Lionheaad | maandag 30 september 2019 @ 12:53 |
Inderdaad, ze laten hem zelfs gewoon uitvallen | |
potjecreme | maandag 30 september 2019 @ 12:56 |
Marko is het met je eens. https://www.gpupdate.net/(...)meer-binnen-ferrari/ | |
nogeenoudebekende | maandag 30 september 2019 @ 12:56 |
Als Williams het doet... | |
Lionheaad | maandag 30 september 2019 @ 12:58 |
Probeert Marko Vettel hiermee niet gewoon los te weken? Marko heeft nog wel een plekje vrij | |
bianconeri | maandag 30 september 2019 @ 13:03 |
Het niet voor laten van Leclerc bedoel je? Nee hoor logisch van Vettel. | |
Tarado | maandag 30 september 2019 @ 13:06 |
is dat een verkapte kom maar terug naar huis jongen | |
bianconeri | maandag 30 september 2019 @ 13:10 |
Achteraf een race van niets. Leek wel leuk te gaan met Ferrari, helaas. Leclerc begint wel echt een zeur te worden. Afgesproken of niet maar dat sloeg nergens op. Hij gaf hem de afgesproken slipstream, maar als Vettel daarna ronde na ronde gewoon sneller is dan slaat het nergens op. Dan zit Vettel de hele tijd in de kont maar te wachten omdat je sloom bent. En bah altijd weer dat altijd het geluk naar Merc valt. Ik weet dat tactiek en Ferrari een slechte combo is, maar word je toch ziek van? Hamilton is gewoon verreweg beste coureur die er nu rijdt. Maar toch. Dat net op zo'n moment weer Vettel dan moet uitvallen. Terwijl het een zeer gemakkelijke 1-2 was voor Ferrari en nu dit.... Albon gewoon slecht. Zeg het al vanaf eerste race in RBR. Gewoon echt te snel gebracht. Maakt domme fouten. In quali al. Nu in de race ook weer, degelijk uiteindelijk maar puur door SC en VSC. Hij zat 18 ronden ofzo op DRS van Kvyat en kwam er maar niet langs. En toen 5 ronden bij Gasly. Hij kwam gewoon slecht door het veld in, had de snelheid niet. Russel top en flop? Leek RIC echt super goed rond 1 sec te houden. RIC bleek dus wel met schade te rijden, wss alsnog knap met een Williams. En aardige positie. Wel weer dom met koude banden. Sainz gewoon goed. Bottas ook prima. Niet de snelheid maar perfecte nummer 2. Perfect Leclerc weg houden waardoor die niet op Hamilton kon aanvallen. Steeds net snel genoeg om Leclerc af te houden. | |
bianconeri | maandag 30 september 2019 @ 13:11 |
Gister was hij gewoon beter. Dat Ferrari met een achterlijke tactiek wou komen kan Vettel ook niets aan doen. Moet Leclerc ook maar de snelheid hebben. | |
Weltschmerz | maandag 30 september 2019 @ 13:12 |
Een goede analyse is het niet. Mercedes was natuurlijk gewoon sneller dan Ferrari, dat het van positie moest hebben. | |
nils7 | maandag 30 september 2019 @ 13:14 |
Of zou Vettel expres zijn uitgevallen zo van "Jullie naaien mij een oor aan met de strategie, Doei Doei". | |
daNpy | maandag 30 september 2019 @ 13:17 |
Pitstraat start naar P5. Zeer matig idd, voor Sainz eindigen die de hele race op P5/P6 reed.
| |
nogeenoudebekende | maandag 30 september 2019 @ 13:20 |
En RIC bij Williams? . | |
vosss | maandag 30 september 2019 @ 13:23 |
Lees nog eens een keer, want dat is niet wat er staat. Er staat dat RIC met schade reed en ondanks dat dat het toch knap is dat een Williams hem bij kon houden. Teveel gezopen gister of wat? | |
nogeenoudebekende | maandag 30 september 2019 @ 13:24 |
Oh ja nu zie ik het. . | |
vosss | maandag 30 september 2019 @ 13:26 |
Aaje zoepnaas | |
daNpy | maandag 30 september 2019 @ 13:26 |
RIC sowieso weer aan het kloten natuurlijk. Zet -net als bij zijn domme divebombs- lekker in op de tegenstander en ziet dan maar wie er schade heeft - dit verklaarde hij zelf in het interview na de race. Gio komt er wat dat betreft nog erg goed vanaf, maat Grosjean kon aan de kant gaan staan. Niet dat ik dat zo erg vind, boontje komt nu eenmaal wel eens om zijn loontje | |
bianconeri | maandag 30 september 2019 @ 13:36 |
Zooooo naar P5 pooopoooo. Heb je de race nog wel gezien? Ik geef je zelfs uitleg waarom P5 geen reet zegt. Hoezo scorebord journalistiek. Albon gewoon slecht. Geen enkel ding goed gedaan. En ja Sainz goed, want RBR en Mclaren verschilt nog wel wat. Vandaar dat ze vanuit de pitmuur zeggen: Stop the car. Sure... | |
Tarado | maandag 30 september 2019 @ 13:39 |
hoezo Albon slecht, gewoon gedaan wat hij moest en kon doen | |
bianconeri | maandag 30 september 2019 @ 13:39 |
En als Max zoiets doet dan zit jij en iedereen op puntje van stoel te juichen. Met vaak exact dezelfde domme resultaten. En nee RIC verklaarde niet dan maar te zien wie schade heeft.... Hij zei dat te verwachten was dat Grosjean in die situatie een probleem zou hebben. | |
Lionheaad | maandag 30 september 2019 @ 13:40 |
RBR en middenveld scheelt niet zoveel dat het inhalen ineens super makkelijk wordt | |
bianconeri | maandag 30 september 2019 @ 13:40 |
Ook niet naar de race gekeken? Als je 18 ronden in DRS van Kvyat ziet en daarna 5 ronden zelfde verhaal bij Gasly. Om maar 1 vb te noemen. Ja dan is dat slecht. Als die 2x SC en VSC niet gekomen waren dan was hij wss buiten de punten gekomen (moest nog stoppen). | |
spectrumanalyser | maandag 30 september 2019 @ 13:40 |
als ik denk aan 'stop the car', dan denk ik aan een engineer met heel sterk frans accent die veelvuldig een coureur heeft doen stilstaan. 'sthoph ze kar' dit gaat nooit meer weg. | |
bianconeri | maandag 30 september 2019 @ 13:40 |
Maar schelen wel genoeg dat RBR nog stuk sneller is. | |
Lionheaad | maandag 30 september 2019 @ 13:42 |
ongeveer 4 tienden per rondje is niet genoeg. | |
bianconeri | maandag 30 september 2019 @ 13:42 |
Wel om van achteruit die kant op te gaan en aan de kont te komen. | |
Tarado | maandag 30 september 2019 @ 13:44 |
maar dat maakt toch verder niet uit, het hoogst haalbare voor hem heeft hij gehaald en daar gaat het om. als.... | |
Lionheaad | maandag 30 september 2019 @ 13:46 |
Ja leuk...dan zit je er 0.8 sec achter. Dichterbij erachter hangen kost je je banden. Heb je bekeken hoelang ene Verstappen achter Perez bleef hangen? | |
daNpy | maandag 30 september 2019 @ 14:05 |
Ik heb de race gezien ja. En ook de inhaalacties van Albon. | |
daNpy | maandag 30 september 2019 @ 14:09 |
Da's niet waar, maar fijn dat je dat voor me invult. "But we went 3 wide in the corner anyway" <- hij zei het letterlijk, net als dat er schade uit voort zou komen. Nu weer klaar met trollen, rare conclusies trekken en anderen woorden in de mond leggen? | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 30 september 2019 @ 14:51 |
Afgesproken of niet is nogal relevant. De volgende keer gaat Leclerc dus gewoon verdedigen, nou top. En wie weet was Leclerc ook wel weggereden als hij de koppositie had gekregen. | |
TheFreshPrince | maandag 30 september 2019 @ 14:51 |
Achter een DRS trein rijden met dezelfde motor is altijd lastig, is al eerder gebleken. | |
Gruj0 | maandag 30 september 2019 @ 15:52 |
Hij kon ook Ocon laten rijden. | |
daNpy | maandag 30 september 2019 @ 16:34 |
Mooi toch, dan geven ze de winst weer aan Ham/Mercedes als ze gaan kutten Net als Rosberg en Hamilton in Spanje | |
Whiskers2009 | maandag 30 september 2019 @ 16:52 |
Denk eerder dat dit "wraak" van Vettel was omdat LEC hem de afgesproken tow niet gaf op Monza. En ik kan hem geen ongelijk geven. Nu is het 1 - 1. | |
potjecreme | maandag 30 september 2019 @ 17:11 |
Nee Leclerc gaf hem de tow niet omdat Vettel zijn werk bij de eerste ronde in Q3 niet goed deed. Hij reed te hard en een andere auto kwam er tussen. Daarna lekker janken dat hij geen tow kreeg en de massa maar mee janken. https://www.google.com/am(...)ugoF7lX4u6rHsOH.html | |
potjecreme | maandag 30 september 2019 @ 19:03 |
opreis | maandag 30 september 2019 @ 19:44 |
Russell zit in die williams omdat hij akkoord ging met 2 jarig contract en Ocon slechts 1 jaar wilde | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 30 september 2019 @ 19:50 |
Heel volwassen, zo kom je ergens. | |
bianconeri | maandag 30 september 2019 @ 19:51 |
Klopt. Maar dat zou het scorebord journalistiek maken. Leuk die positie. Maar verder gewoon niet goed. Ja, voor 18 ronden en dan 5 ronden. Op het zusterteam.... Ja, waar die heel lang voor nodig had voor hij met een veel snellere auto er eindelijk langs kon. | |
bianconeri | maandag 30 september 2019 @ 19:53 |
Ja maar hij zegt niet dat hij er maar in gaat om per se iemand er af te laten kegelen? Hij zit er nou eenmaal en dat je dan door hebt dat dat niet goed kan gaan. Tja dat kon RIC dan wel inzien.. | |
daNpy | maandag 30 september 2019 @ 20:01 |
Hij had ook met minder gas een krappere lijn kunnen nemen om een ongeval te voorkomen, maar dat is meneer divebomb natuurlijk wat vreemd. Lekker dat ie er zelf ook schade van had, dag punten | |
daNpy | maandag 30 september 2019 @ 20:02 |
Hij was Norris en Sainz anders zo voorbij. Maargoed in jouw tunnel zie je variabelen als motoren, bandentypes en slijtage etc toch niet, het duurde gewoon lang toch? Die 5e plek is dus mega slecht. | |
Whiskers2009 | maandag 30 september 2019 @ 20:14 |
Zo kom je zeker ergens. Je kunt je teammaat niet over je heen laten lopen. | |
Fir3fly | maandag 30 september 2019 @ 20:36 |
Of het is gewoon allemaal verzonnen drama, geholpen door Leclerc die onder invloed van adrenaline wat dingen roept. Het plan werkte perfect, Leclerc moest gewoon even wat meer doortrappen. Maar voordat Vettel uitviel kwam hij achter Leclerc de baan weer op dus was het plan compleet. | |
Sinister-D- | maandag 30 september 2019 @ 21:09 |
Moest direct hier aan denken
| |
Whiskers2009 | maandag 30 september 2019 @ 21:16 |
Dat was een iconische "NO" idd | |
potjecreme | maandag 30 september 2019 @ 21:20 |
Nah, Ik moest aan deze denken. | |
bianconeri | maandag 30 september 2019 @ 21:58 |
Ik zeg toch nergens dat plek 5 slecht is? Alleen de manier waarop. Als het allemaal zo lang moest duren met Gasly en Kvyat. En zonder de SC en VSC was hij gewoon buiten de punten gekomen. | |
daNpy | maandag 30 september 2019 @ 22:10 |
Zonder SC en VSC had Hamilton niet gewonnen. Als als als als. | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 30 september 2019 @ 22:16 |
We zullen zien waar Vettel na afloop van z'n huidige contract terecht komt. Niet in de top 3 teams zeg ik. | |
opgebaarde | maandag 30 september 2019 @ 23:07 |
Ik denk niet dat het wraak is. Hamilton zat op een seconde van Leclerc en als Vettel echt in ronde 6 ( ) al de plek aam Leclerc had moeten afstaan dan was het risico groot dat Hamilton er ook nog eens voorbij kon En dat was absoluut niet in het belang van Ferrari of Leclerc. Ze hadden nog 45 ronden te gaan, 45 ronden waar Vettel de plek kon teruggeven. En dan kon Vettel als.nummer twee.de leidende positie van Leclerc verdedigen. Sowieso zonde om een paar seconden voorsprong op Hamilton weg te geven, maar bijkbaar was dat exhr nodig bij de vroege eerste pitstops Ferrari wilde per se direct de positie aan leclerc geven. Dat is echt opmerkelijk, die enorm haast is onbegrijpelijk | |
Fir3fly | maandag 30 september 2019 @ 23:12 |
Alleen in het begin toch? Toen Vettel antwoorde werd Leclerc verteld dat ze later in de race de swap zouden doen. | |
opgebaarde | maandag 30 september 2019 @ 23:19 |
Ze vroegen het drie (twee) keer toch? En Vettel kwam elke keer met een ander excuus hihi. En om dan op een derde van de race bewust drie seconden weggeven op Hamilton dat gaat ver. Vettel is klaar bij Ferrari | |
sasquatsch | maandag 30 september 2019 @ 23:21 |
Vijf keer zelfs. Op een gegeven moment reageerde Vettel gewoon niet meer. https://www.racefans.net/(...)e-to-let-leclerc-by/ | |
Lionheaad | dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:39 |
Contract van Vettel loop tegelijk af met die van Verstappen, Hammilton, Bottas, volgens mij ook nog Ricciardo en vele andere. Silly season in 2020 wordt een erg leuke. En wie de top 3 in 2021 zijn is nog een groot raadzel. Motoren blijven wel hetzelfde, maar de hete auto gaat op de schop. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:45 |
Ohja, ook al vergeten, dat was vrij kinderachtig van Ricciardo idd. | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:45 |
En McLaren stapt weer over naar Mercedes, dus zie kunnen ook weer terugkomen aan de top als ze niet hoeven te werken met prutsers zoals Renault en Honda. | |
Dven | dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:46 |
Lol. De prutsers zitten voornamelijk bij McLaren zelf. | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:49 |
Nou, onbegrijpelijk... Ze hebben gewoon veel meer vertrouwen in Leclerc, die ze ongetwijfeld zien als dé (toekomstige) topper, en willen dat vertrouwen ook zo veel mogelijk uiten. Lange termijn strategisch vind ik het juist zeer begrijpelijk. | |
mikieu | dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:54 |
Toch moet RBR er volgende race bijzitten anders zie ik 2020 ook maar somber in. Als RBR in 2020 een goed pakket heeft waarmee ze mee kunnen doen zal Max wel blijven. Mocht dit niet het geval zijn moet hij toch echt proberen bij Mercedes binnen te komen (als die doorgaan in de F1). Gezien Mercedes gewon enorm veel FTE heeft gaan die in 2021 waarschijnlijk gewoon weer vooraan staan.. Natuurlijk kan een team direct een betere weg ingeslagen zijn, maar met zoveel FTE heb je ook de mogelijkheid dit snel te kopieren en voorbij te streven. Eigenlijk is het dus sowieso beter om na volgend jaar daar heen te gaan, of je dat wilt is een tweede ik zou graag zien dat ie het met RBR zou redden. | |
THEFXR | dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:59 |
ik weet zeker dat hij weggaat, die is na 5 jaar wel klaar en champ worden, hij heeft hun ruim de kans gegeven. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:03 |
Ik heb wel vertrouwen in die Andreas Seidl, McLaren komt er wel weer. | |
Gezicht | dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:05 |
Mwa, er is maar 1 technische innovatie nodig om het veld in 2021 volledig op de kop te zetten. Blijft hoe dan ook afwachten dus. | |
mikieu | dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:18 |
Met hun budget, ervaring, mercedes, is de kans gewoon aanwezig dat zij in 2021 het te kloppen team zijn. | |
Nattekat | dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:19 |
Ik wil helemaal geen grote veranderingen meer. Het is te laat, alles wat je nu doet vergroot de verschillen weer. | |
RubenSosa | dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:28 |
Hij heeft hun ruim de tijd gegeven? Je bent net als Verstappen zo arrogant als het maar kan. Alsof verstappen al 5 jaar niks fout gedaan heeft? Pas het laatste 1,5 seizoen is hij volwassen aan het worden en maakt hij geen rare keuzes meer en pakt hij punten. Red Bull had nooit over moeten stappen naar Hona. Renault heeft nu een krachtigere motor en met de red bull wagen (chassis) dichter bij Mercedes en Ferrari gezeten dan met Honda. Maar nee, ze moesten weer bij nul beginnen. Red Bull is overgestapt omdat Verstappen (en zijn pa) jaar in jaar uit zat te janken over Renault (deels terecht), en nu herhaalt de geschiedenis zich weer. Mercedes en Ferrari gaan max echt niet nemen. Tenzij Ham stopt. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:33 |
Marko is het niet met je eens. https://racingnews365.nl/(...)iste-materiaal-geven | |
Nattekat | dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:36 |
Aantal Honda ploffen: 1 Aantal Renault ploffen: 6 uit m'n hoofd De rest is niet eens belangrijk meer. RB wilde geen herhaling van vorig jaar, en terecht. | |
opgebaarde | dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:17 |
Maar dan hoeft die plek toch niet al gewisseld te worden in ronde 6? | |
fathank | dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:18 |
1000 Franse pk's jonge Jammer dat ze alleen zo vaak staken. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:32 |
Ik denk dat Mercedes Max als de toekomst ziet en hem gaan nemen in 2021. De houdbaarheidsdatum van Lil' Lewis komt simpelweg in zicht. Tevens verwacht ik dat Lewis er geen trek in heeft om in de nadagen van zijn carrière met Max in een team te zitten en vertrekt naar Ferrari. Ik kan me voorstellen dat dat voor een coureur ook wel speciaal is om een keer meegemaakt te hebben. Ferrari lijkt me geen optie voor Max. Hij en Leclerc zijn de toekomst van de F1 en het zou niet werken om die twee kemphanen in hetzelfde team te zetten. Ze zitten in dezelfde fase van hun carrière en jagen op hun eerste titel. Der Seb zie ik er wel mee kappen in 2021 of anders RBR. Als RBR Seb niet kan overtuigen dan zie ik het wel gebeuren dat Mateschitz zijn interesse in de F1 gaat verliezen en van zijn teams af wil. Feitelijk heeft hij dan alleen nog een matige Honda motor en een handjevol matige coureurs over. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:49 |
Kun je daar mee kappen? Haalt imo de hele boodschap van je post onderuit. | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:02 |
Nouja, dan is het het makkelijkst voor Leclerc om voorsprong op te bouwen. | |
Ferry_76 | dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:41 |
Eerst volgend jaar maar eens afwachten.. Bij Mercedes heeft Aldo Costa (Verantwoordelijk voor alle Mercs in het huidige turbo tijdperk.) Sinds zomer vorig jaar nog slechts een adviserende rol, en dit jaar lijkt de doorontwikkeling bij het team ook al niet geweldig. Bij Ferrari vechten Vettel en Leclerc elkaar (Als ze blijven.) volgend jaar de tent uit. Daar worden ook achter de schermen vuile politieke spelletjes gespeeld door Nicolas (Manager van Leclerc) en pa Jean Todt. Daar wil je ook niet tussen zitten lijkt mij. Als Red Bull een degelijke auto bouwt kunnen ze daar hopelijk van profiteren. | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:42 |
Waarom niet met Max en wel met Leclerc? Dat laatste lijkt me een nog lastiger verhaal. Hamilton stopt na Mercedes denk ik, Vettel gaat aan de slag bij McLaren | |
vosss | dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:58 |
Lewis gaat sowieso nooit naar Ferrari, al is het alleen maar omdat rood en bruin vloekt als de pest. Daar is hij modebewust genoeg voor om dat door te hebben. | |
vosss | dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:58 |
Modebitch dat het is | |
Tarado | dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:02 |
waarom zou hij ook, Ferrari is momenteel net wat sneller maar het kampioenschap is al binnen en ik zie Mercedes voor volgend jaar toch ook wel met minimaal een evenredig pakket komen. | |
Justevo | dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:30 |
Lewis stopt niet totdat hij minstens net zoveel titels en liever 1 meer dan Schumacher heeft. Tot die tijd zal Verstappen nooit bij Mercedes komen. Dat is geen complotdenken maar gewoon 1+1=2. | |
Tarado | dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:31 |
dat weet ik niet, Lewis heeft het eeuwige leven niet dus als ze Verstappen kunnen krijgen voor 2021 zullen ze het zeker niet laten | |
Lionheaad | dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:33 |
Wie zegt dat Lewis na zijn 6e (en misschien volgend jaar 7e) wereldtitel niet het rechtstreekse duel aan wil gaan met Verstappen in dezelfde auto? Als hij dat duel zou winnen, is hij onbetwist de beste van deze generatie | |
Sinister-D- | dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:41 |
Dan ontwerpt die toch gewoon een rode rode hoodie race-overall. | |
vosss | dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:41 |
! | |
Tarado | dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:43 |
Hilfiger heeft toch ook Ferrari gesponsord in het verleden? | |
Sinister-D- | dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:44 |
"Ja maar, Lewis rijdt al 8 jaar voor het team, en Max is de noob binnen het team, dan is het niet gek dat ie verslagen wordt door het lievelingetje Lewis die voorgetrokken wordt. Hè hè hè?!" | |
Sinister-D- | dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:47 |
Idd, rond de millennium wisseling. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:08 |
We zullen het zien, ik weet natuurlijk ook niet precies wat er gaat gebeuren. Maar, als ik in het hoofd van Lil' Lewis kruip, dan lijkt het mij bijzonder pijnlijk om in zijn eigen Mercedes team verslagen te worden door Max. Als hij naar Ferrari verkast, en geklopt wordt door Leclerc, dan kan hij tal van excuses aanvoeren waarom het niet gaat zoals hij wil. Nieuwe omgeving, wennen, bla bla bla. Ik denk ook dat hij als ultieme "Formula 1 superstar" het wel een keer mee wil maken om voor Ferrari te rijden. Prost, Schumacher, Alonso, Vettel, uiteindelijk wil iedereen een keer voor Ferrari rijden. Als we Luca di Montezemolo mogen geloven was Ayrton Senna vlak voor zijn dood ook geïnteresseerd in een overstap. Maar ja, we gaan het meemaken. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:28 |
Binnen 2 a 3 jaar stopt Lewis, hopelijk eerder. Ik zie Lewis ook niet naar Ferrari gaan, gaat niet passen denk ik. | |
mikieu | dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:49 |
Volgend jaar gewoon een motor die 3 races meegaat.. De 4e gewoon weer een nieuwe en zorgen dat je daardoor het snelste bent 3x1 1x4/5. Genoeg punten. | |
shiz | dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:57 |
Kweenie. Rossi rijdt met 40 ook nog, doet in het WK niet veel onder voor z'n 24-jarige teammaat. Ding met racers is... 't zit in je bloed, je kent niks anders, je wilt niks anders. Tenzij je ergens achteraan bungelt en strijden moet om jezelf top 10 of top 15 te plaatsen. Maar als je tijdens een seizoen een aantal keer op 't podium terecht komt... als je finisht altijd top 10 of zelfs top 5 bent... dan ben je gewoon altijd nog relevant (in hun laatste seizoenen eindigden Massa en Alonso als 11e buiten de top 10 in driver's standings). En 'relevant zijn' is de validatie in racen die weinig mensen zouden opgeven heb ik het idee. Tenzij je Nico Rosberg heet en weet dat je anders in de boeken gaat als de 'forever #2 met de eenmalige lucky shot' en je dan maar eieren voor je geld kiest. Maar goed, die heeft alweer een andere hobby gevonden. Lekker livestream commentaar geven vanuit de badkamer. Lewis heeft nog wel een paar jaartjes competitief racen in zich denk ik zo, dus die zien we nog niet zo snel gaan heb ik het idee. Niet dat ik daar blij mee ben, ik mag die hele gast niet. | |
Nebelwerfer | dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:08 |
Stelselmatig Lewis vragen In interviews of ie Max aandurft in dezelfde auto. Denk niet dat ie gaat verkassen zolang hij niet de meeste wc’s binnen heeft. Naast Vettel wil hij misschien nog wel rijden, maar niet naast een Max of Leclerc. | |
TAV74 | dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:50 |
Als hij het kan opbrengen wel. Als hij stopt zal het zijn omdat hij de druk en het jaar in jaar uit de wereld over reizen voor 20 grand prix zat is. | |
THEFXR | dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:59 |
nee, dat zie je verkeerd, Renault is een fabrieksteam en RB was maar een klant. Nu heeft RB met Honda ook een fabrieksteam. uiteindelijk krijgt Honda het wel voor elkaar. | |
shiz | dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:14 |
Daar zal het niet zozeer aan liggen. Eerder dat 'ie het een mooie tijd vind om zich te richten op andere hobbies... kleding... hairextensionsalons... motorrijden... weet ik het. Is 'ie sinds die Pussycatdoll ooit nog eens met een vrouw gezien? Misschien is dat z'n geheim, dat 'ie buiten z'n possé met matties nauwelijks een privéleven heeft en zich dus volledig kan richten op F1 performance. Maar wie weet wil 'ie voor 'ie 40 is nog wel een gezin stichten en stopt 'ie er daarom mee. | |
Zorro | dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:27 |
Ik hoop dat Hamilton nog lang rijdt. Ik vind het een jankerd en een overschatte rijder, dus ik wil dat Max hem verslaat zodra hij minimaal gelijkwaardig materiaal heeft. Niet dat gezeik van "Ja maar als Hamilton niet gestopt was dit dat alles". | |
TAV74 | dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:25 |
Dat hangt uiteraard samen. | |
shiz | dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:32 |
Nou ja... een Niki Lauda-functie erop nahouden bijvoorbeeld kan nog. En voor al die sidegigs zal 'ie ook wel veel onderweg zijn. Dus 't reizen en formule 1-bezoekjes zullen er niet minder op worden per se. | |
Tarado | dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:36 |
heb eigenlijk sinds Schumacher niet echt een voorkeur voor een rijder als de races maar leuk zijn en het kampioenschap spannend. Als Hamilton er niet was geweest hadden we ons misschien ieder jaar aan Rosberg geërgerd, ik kan me ook van de Schumacher tijd herinneren dat er nogal veel mensen de pest in hadden, zelfde geldt eigenlijk toen Vettel domineerde. Dominantie is nooit leuk, tenzij je fan van die rijder bent. | |
bianconeri | dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:58 |
Klopt. Maar laat wel zien dat wat Albon deed totaal niet knap is. Had alle moeite om veel trage auto's voorbij te komen. Heeft helemaal niets laten zien. Dat hij uiteindelijk een goede positie kreeg, ja klopt. Puur te danken aan SC en VSC. Anders gewoon buiten de punten. | |
Fir3fly | dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:18 |
Blijft belachelijk dat de pits niet gewoon dicht gaat bij een VSC. Maar ja, dat is F1 he. |