abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189157450
Omdat er blijkbaar behoefte aan is en het voor fokkers lastig is om een date te scoren en het daarover te hebben :P een topic over datingsites/apps.

Welke levert de leukste matches op, bij welke niet, waar let je op bij het maken van een profiel of yolo je maar wat aan?

En om het maar gelijk helder te hebben:

Wat willen we niet in dit topic:
✖ Offtopic (shock, horror! :o )
✖ Slowchat (kan hier en hier)
✖ Flamen
✖ Eisenlijstjes
✖ Het topic claimen
✖ Screenshots plaatsen van datingprofielen
✖ Algemene vragen over mannen en vrouwen
✖ Landwalvissen en midgetgolf kampioenen.

Voor daadwerkelijke/concrete dates: R&P / Het Datingtopic #191: met een nieuwe OP
Concrete dates dus niet in dit topic bespreken, hou het bij datingsites/apps.
pi_189157667
@Yasmin23

Klopt idd. Dat is met een speeddate wat lastiger. Dus het is niet heel gek om ernaar te vragen.
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:28:58 #3
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_189157671
Vrouwen zijn wel super voorspelbaar trouwens. Het ineens druk hebben. Bitch please. Ik kan prima een afwijzing verwerken, maar wees dan wel zo eerlijk het te vermelden. Het is niet alsof mijn leven er vanaf hangt.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_189157680
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:28 schreef M1stral het volgende:
Vrouwen zijn wel super voorspelbaar trouwens. Het ineens druk hebben. Bitch please. Ik kan prima een afwijzing verwerken, maar wees dan wel zo eerlijk het te vermelden. Het is niet alsof mijn leven er vanaf hangt.
Oh dacht dat jij al een relatie had?
pi_189157690
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:28 schreef black-soldier het volgende:
@:Yasmin23

Klopt idd. Dat is met een speeddate wat lastiger. Dus het is niet heel gek om ernaar te vragen.
Nee en je kan er prima naar vragen zonder de ander belachelijk te maken. Het is niet leuk voor de gene met de handicap nee maar begrijp het wel.
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:32:38 #6
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_189157710
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh dacht dat jij al een relatie had?
Vanwaar denk je dat? Ik ben al enige tijd vrijgezel.
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_189157716
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:32 schreef M1stral het volgende:

[..]

Vanwaar denk je dat? Ik ben al enige tijd vrijgezel.
Ja weet ik niet :P

Maar dit was een eenmalige date?
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:34:51 #8
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_189157741
Nee, had haar al een keer of twee eerder gezien. Doet er verder ook niet zo toe. Maar sommige excuses prik je zo doorheen. Ghost me dan gewoon :P
Blog
pi_189157778
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:34 schreef M1stral het volgende:
Nee, had haar al een keer of twee eerder gezien. Doet er verder ook niet zo toe. Maar sommige excuses prik je zo doorheen. Ghost me dan gewoon :P
Ja das ook niet tof :P

Maar geloof dat de k heb het druk toch wel een algemene smoes is voor beide geslachten :P
pi_189157781
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:28 schreef M1stral het volgende:
Haha, helaas zo herkenbaar dit.. Smoesjes prik je zo doorheen..
pi_189157823
quote:
ik kan ghosten juist echt niet hebben want ondanks de populaire mening hier ben ik best een lief wezentje en dan ga ik me serieus zorgen maken dat die ander iets is overkomen :')
Naief, ik weet het :')

Niet na alleen wat appen via Tinder of zo maar wel als je die persoon echt (langer) kent of zo. Zou ik echt raar vinden (net zo als jouw 2 dates situatie)
pi_189157923
quote:
Bed prestaties misschien voor haar een onvoldoende? :+

Maar inderdaad lullig als ze niet gewoon aangeven wat er precies is, in plaats van met domme smoesjes aankomen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Solid-Snake op 28-09-2019 12:56:04 ]
pi_189157974
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:48 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Te kleine pik, denk ik.
pi_189158031
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee en je kan er prima naar vragen zonder de ander belachelijk te maken. Het is niet leuk voor de gene met de handicap nee maar begrijp het wel.
Ja eens.

Belachelijk maken is echt een station te ver. Dan ben je respectloos en een klein kind dat hersenen heeft dat nog niet helemaal zijn volgroeid.
pi_189158441
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 09:23 schreef Allures het volgende:
Maar dat snap je vanuit die vrouw neem ik aan toch hopelijk ook wel? Die moet bepalen of ze in jou een optie ziet en die wil dan natuurlijk weten in hoeverre zoiets een impact heeft op haar straks

Sorry maar ik zou precies dezelfde afweging maken als die dames
Ik begrijp die neiging. Ik begrijp ook dat wij allemaal het liefst een partner vinden die geheel voldoet aan ons ideaalbeeld van een partner. Zowel qua uiterlijk als innerlijk. Daar ben ik zelf geen uitzondering op. Tegelijkertijd weten wij allemaal dat dit niet realistisch is. Soms moet je even wat langer zoeken, maar echt op iedereen is wel wat aan te merken. Bij de één zie of merk je het alleen iets eerder dan bij de ander. Misschien had één van die dames bij mijn speeddate wel het wandeltempo van een slak (ergerlijk!), een zwakke rug (risico!), of enorme financiële schulden (ook risicovol, maar op een andere manier!). Maar daar hebben we het in die drie minuten niet over kunnen hebben. Die tekortkomingen waren niet zichtbaar.

Ik snap dat je als potentiële partner de impact wilt kennen. Maar die kun je alleen leren kennen, als je de persoon leert kennen. Als jij in een rolstoel zit, dan kan ik doorvragen of je nog iets kunt lopen en hoeveel meter. De conclusie is dan: wat een beperking! Zelf ben ik namelijk in m'n eentje van Frankrijk, door België naar Nederland gelopen (feit!). Veel interessanter is het om te weten wat jij doet, hoe jij jouw leven hebt ingericht, wat jouw houding in het leven is en hoe jij met jouw beperking omgaat. Dat heeft allemaal veel meer impact op mij als potentiële partner dan die beperking zelf. Dan kan ik het nog steeds heel jammer vinden dat jij in een rolstoel zit (hé, dat past absoluut niet in mijn ideaalplaatje!), maar kan wel blijken dat de impact die ik vreesde in de praktijk wel meevalt (of binnen de voor mij acceptabele grenzen blijkt te blijven). Dat ontdek je pas in de loop van tijd. Dus ik zou zeggen: ga gewoon open op onderzoek uit. Date gewoon, spreek je uit maar wees ook niet bang om samen op onderzoek uit te gaan.

Daar komt bij: voor alles is een tijd en een plaats. Is het echt zo belangrijk om die mogelijke impact al in drie minuten in te schatten? Je hoeft toch niet direct te trouwen met degene bij wie je 'ja' op je speeddateformulier hebt ingevuld? Je kunt toch erkennen dat dit iets is aan iemand dat je minder leuk vind - trust me, ik baal er zelf ook van -, maar vervolgens samen ontdekken óf er desondanks meer in zit? Dat doe je bij andere dates toch ook? Ik snap ook wel dat sommige dingen voor sommige mensen gewoon een no go zijn. De kans op echtscheiding stijgt in Nederland enorm als één van de partners arbeidsongeschikt raakt. For the record: dat ben ik niet! En er zijn ook andere no go's denkbaar. Sommige mannnen willen per se een vrouw die zelf (nog) geen kinderen heeft. Ook jammer als je een super leuke vrouw bent, maar wel een kind hebt. Andere mensen vinden zwaarlijvigheid een no go.

Om misverstanden te voorkomen. Ik begrijp best dat de eerste reactie van veel mensen een schrikreactie is. Daarna heb je drie minuten en moet je kiezen. Je vergeet de persoon die voor je zit en ziet alleen nog diens tekortkoming. In je achterhoofd buitelen de rampscenario's die de beperking tot gevolg kan hebben over elkaar heen. Hoe ernstiger die tekortkoming lijkt, hoe heftiger die gedachten. Dus besluit je te praten over die beperking. Na drie minuten moet je kiezen. De impact heb je niet in kunnen schatten. Je zag vooral de beperking (want daar ging het gesprek over). Bij twijfel, niet inhalen. 'Nee, next.'. Ik heb daar best begrip voor. Maar ik mag het ook jammer vinden. Jammer, omdat de enige reden dat wij dit gesprek al in de eerste drie minuten na onze eerste ontmoeting hebben is dat zij het heeft gezien en er dus over moet praten. Ik sta al met 5-0 achter, nog voordat ik m'n mond heb opengedaan. Dat was mij met een slechte rug of schildklierziekte niet gebeurd. En dat is een van de redenen waarom ik niet zo snel meer aan zo'n speeddate bijeenkomst deel zal nemen. Zo, en dat allemaal n.a.v. een goed bedoelde suggestie van @lemmenthinkaboutit.

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:30 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Daarom staat er ook; snap goed dat je wil weten wat de impact is. Alleen gaat iemand die (ik noem maar iets), ziek in het hoofd is, dat ook niet meteen melden op date 1. En kom je daar pas veel later achter.

Maar omdat het hier fysiek en zichtbaar is, schrikken sommige / veel mensen zich vaak meteen een hoedje en zetten het op een rennen..
Precies, dit. En daar heb ik alle begrip voor. Maar daarom mag ik het nog wel jammer vinden. Daar komt nog iets bij. Aan de ene kant wordt je op iets dat fysiek zichtbaar is vaak en hard afgewezen. Je hebt een olifantenhuid nodig. Zeker als het op dating aankomt. Terwijl mensen aan de andere kant om dezelfde reden veel voortzichtiger met je omgaan, mogelijk uit angst je te kwetsen, angst je pijn te doen, of gewoon angst voor wat ze niet kennen. En voor iemand die 'normaal' wil zijn en gewoon mee wil doen, is dat niet altijd even gemakkelijk te accepteren. De grootste beperkingen vloeien niet voort uit iemands beperking, maar uit de mensen om diegene heen. Als meer mensen tijdens dat speeddatevent zich dat hadden gerealiseerd, dan hadden we die drie minuten over heel andere dingen kunnen spreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groepfunder op 28-09-2019 13:42:56 ]
pi_189158642
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 13:25 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik begrijp die neiging. Ik begrijp ook dat wij allemaal het liefst een partner vinden die geheel voldoet aan ons ideaalbeeld van een partner. Zowel qua uiterlijk als innerlijk. Daar ben ik zelf geen uitzondering op. Tegelijkertijd weten wij allemaal dat dit niet realistisch is. Soms moet je even wat langer zoeken, maar echt op iedereen is wel wat aan te merken. Bij de één zie of merk je het alleen iets eerder dan bij de ander. Misschien had één van die dames bij mijn speeddate wel het wandeltempo van een slak (ergerlijk!), een zwakke rug (risico!), of enorme financiële schulden (ook risicovol, maar op een andere manier!). Maar daar hebben we het in die drie minuten niet over kunnen hebben. Die tekortkomingen waren niet zichtbaar.

Ik snap dat je als potentiële partner de impact wilt kennen. Maar die kun je alleen leren kennen, als je de persoon leert kennen. Als jij in een rolstoel zit, dan kan ik doorvragen of je nog iets kunt lopen en hoeveel meter. De conclusie is dan: wat een beperking! Zelf ben ik namelijk in m'n eentje van Frankrijk, door België naar Nederland gelopen (feit!). Veel interessanter is het om te weten wat jij doet, hoe jij jouw leven hebt ingericht, wat jouw houding in het leven is en hoe jij met jouw beperking omgaat. Dat heeft allemaal veel meer impact op mij als potentiële partner dan die beperking zelf. Dan kan ik het nog steeds heel jammer vinden dat jij in een rolstoel zit (hé, dat past absoluut niet in mijn ideaalplaatje!), maar kan wel blijken dat de impact die ik vreesde in de praktijk wel meevalt (of binnen de voor mij acceptabele grenzen blijkt te blijven). Dat ontdek je pas in de loop van tijd. Dus ik zou zeggen: ga gewoon open op onderzoek uit. Date gewoon, spreek je uit maar wees ook niet bang om samen op onderzoek uit te gaan.

Daar komt bij: voor alles is een tijd en een plaats. Is het echt zo belangrijk om die mogelijke impact al in drie minuten in te schatten? Je hoeft toch niet direct te trouwen met degene bij wie je 'ja' op je speeddateformulier hebt ingevuld? Je kunt toch erkennen dat dit iets is aan iemand dat je minder leuk vind - trust me, ik baal er zelf ook van -, maar vervolgens samen ontdekken óf er desondanks meer in zit? Dat doe je bij andere dates toch ook? Ik snap ook wel dat sommige dingen voor sommige mensen gewoon een no go zijn. De kans op echtscheiding stijgt in Nederland enorm als één van de partners arbeidsongeschikt raakt. For the record: dat ben ik niet! En er zijn ook andere no go's denkbaar. Sommige mannnen willen per se een vrouw die zelf (nog) geen kinderen heeft. Ook jammer als je een super leuke vrouw bent, maar wel een kind hebt. Andere mensen vinden zwaarlijvigheid een no go.

Om misverstanden te voorkomen. Ik begrijp best dat de eerste reactie van veel mensen een schrikreactie is. Daarna heb je drie minuten en moet je kiezen. Je vergeet de persoon die voor je zit en ziet alleen nog diens tekortkoming. In je achterhoofd buitelen de rampscenario's die de beperking tot gevolg kan hebben over elkaar heen. Hoe ernstiger die tekortkoming lijkt, hoe heftiger die gedachten. Dus besluit je te praten over die beperking. Na drie minuten moet je kiezen. De impact heb je niet in kunnen schatten. Je zag vooral de beperking (want daar ging het gesprek over). Bij twijfel, niet inhalen. 'Nee, next.'. Ik heb daar best begrip voor. Maar ik mag het ook jammer vinden. Jammer, omdat de enige reden dat wij dit gesprek al in de eerste drie minuten na onze eerste ontmoeting hebben is dat zij het heeft gezien en er dus over moet praten. Ik sta al met 5-0 achter, nog voordat ik m'n mond heb opengedaan. Dat was mij met een slechte rug of schildklierziekte niet gebeurd. En dat is een van de redenen waarom ik niet zo snel meer aan zo'n speeddate bijeenkomst deel zal nemen.
[..]

Precies, dit. En daar heb ik alle begrip voor. Maar daarom mag ik het nog wel jammer vinden. Daar komt nog iets bij. Aan de ene kant wordt je op iets dat fysiek zichtbaar is vaak en hard afgewezen. Je hebt een olifantenhuid nodig. Zeker als het op dating aankomt. Terwijl mensen aan de andere kant om dezelfde reden veel voortzichtiger met je omgaan, mogelijk uit angst je te kwetsen, angst je pijn te doen, of gewoon angst voor wat ze niet kennen. En voor iemand die 'normaal' wil zijn en gewoon mee wil doen, is dat niet altijd even gemakkelijk te accepteren. De grootste beperkingen vloeien niet voort uit iemands beperking, maar uit de mensen om diegene heen. Als meer mensen tijdens dat speeddatevent zich dat hadden gerealiseerd, dan hadden we die drie minuten over heel andere dingen kunnen spreken.
Denk niet dat je kan verwachten dat men de diepte opzoekt, voorbij het uiterlijk wil kijken in een dating event wat maar 3 minuten duurt en waarbij er nog een wachtrij is met mogelijk andere kandidaten.
pi_189158695
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 13:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Denk niet dat je kan verwachten dat men de diepte opzoekt, voorbij het uiterlijk wil kijken in een dating event wat maar 3 minuten duurt en waarbij er nog een wachtrij is met mogelijk andere kandidaten.
Dat heb ik er inderdaad van geleerd. Speeddate-events is Tinder of Happn IRL. :)
pi_189158711
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 13:44 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Dat heb ik er inderdaad van geleerd. Speeddate-events is Tinder of Happn IRL. :)
Je hebt met de chat wel een duidelijk voordeel dat je langer met elkaar kunt praten dan die 3 of 5 minuten waardoor de druk er af is.
pi_189158923
Ik heb zojuist een hoogvlieger geswiped op bummble die ik real life wel een paar keer heb gezien. Mijn collega's toentertijd zeiden dat er flink geflirt werd van beide kanten. :@

Hopen op een match :9~ *;
  zaterdag 28 september 2019 @ 14:05:13 #20
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_189158974
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:48 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Maar inderdaad lullig als ze niet gewoon aangeven wat er precies is, in plaats van met domme smoesjes aankomen.
Druk met herstellen van alle inwendige schade :+
Blog
  zaterdag 28 september 2019 @ 14:10:30 #21
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_189159046
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:40 schreef Allures het volgende:

[..]

ik kan ghosten juist echt niet hebben want ondanks de populaire mening hier ben ik best een lief wezentje en dan ga ik me serieus zorgen maken dat die ander iets is overkomen :')
Naief, ik weet het :')

Niet na alleen wat appen via Tinder of zo maar wel als je die persoon echt (langer) kent of zo. Zou ik echt raar vinden (net zo als jouw 2 dates situatie)
Ik denk dat het weinig moeite is te zeggen het ergens bij te laten.

Maar niet als je een voorstel doet eerst nog eens te meeten, heel enthousiast ja gaan roepen en dan vervolgens een week niks van je laten horen.
Ik had het dan ook alleen gelaten bij een concreet berichtje met voorstel en verder niet meer bestookt met berichten.

/care
Blog
pi_189159334
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:05 schreef M1stral het volgende:

[..]

Druk met herstellen van alle inwendige schade :+
Herkenbaar probleem :+
pi_189159490
quote:
Ik snap jouw kant ook hoor, en hoe zuur het is, maar wat je van mensen verwacht is niet heel realistisch. De realiteit is dat als iemand op de eerste date opbiecht schulden te hebben, net uit de gevangenis te komen of weet ik wat dat dan de meeste mensen ook afhaken.
Ja je staat meteen achter omdat je niet kunt achterhouden dat je bagage hebt en dat is kut maar je kunt niet van anderen verlangen om dan maar te doen alsof ze het niet zien. Het is er nou eenmaal

En wat jij beschrijft is niet mijn realiteit in daten. Ik ga niet met iemand daten die een compromis is. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die zonder dat ik terug hoef te schroeven in wat ik wil in mijn ideaalbeeld passen en dat dat gewoon een haalbaar iets is. Ik heb het geluk dat ik dat meerdere malen heb mogen ervaren en daar heel leuke relaties mee heb gehad. Ik zie dus ook gewoon niet de noodzaak om dan te beginnen aan iets waarbij ik beren op de weg zie, omdat die ander ze niet ziet. Sorry.
Je moet ergens op selecteren, anders kan ik de hele wereld wel een kans geven omdat mogelijk een geweldige partner er tussen zit. Ja mogelijk, en mogelijk kom ik die nu niet tegen. En mogelijk loopt er nu net een voorbij mijn huis die ik niet zie omdat ik dit typ. Het leven hangt van al deze beslissingen aan elkaar.
Zolang ik nog genoeg mooie dates en mensen in mijn leven heb is er geen reden om mijn date-tactiek bij te stellen.

(En dat laatste is niet alleen aan jou gericht maar meer in een bredere zin. Ik lees hier vaak dat mensen vinden dat ze te weinig kansen krijgen, dat het spel niet 'eerlijk' is, maar je kunt anderen niet verantwoordelijk maken om jou een kans te geven zeg maar. Als je snapt wat ik bedoel
Maar ik denk dat dat gewoon sowieso hoort bij onze moderne, maakbare samenleving. We lopen vast als iets toch niet zo maakbaar is. Kijk maar naar mensen die een kind willen en het lukt niet. Hemel en aarde moet bewogen wanr het voelt als een soort recht dat ontnomen wordt. Of mensen die maar geen baan kunnen krijgen. Waarom is de wereld toch zo tegen hen? Niet alles is zo maakbaar als onze generaties wordt voorgehouden)
pi_189159564
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:33 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik snap jouw kant ook hoor, en hoe zuur het is, maar wat je van mensen verwacht is niet heel realistisch. De realiteit is dat als iemand op de eerste date opbiecht schulden te hebben, net uit de gevangenis te komen of weet ik wat dat dan de meeste mensen ook afhaken.
Ja je staat meteen achter omdat je niet kunt achterhouden dat je bagage hebt en dat is kut maar je kunt niet van anderen verlangen om dan maar te doen alsof ze het niet zien. Het is er nou eenmaal

En wat jij beschrijft is niet mijn realiteit in daten. Ik ga niet met iemand daten die een compromis is. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die zonder dat ik terug hoef te schroeven in wat ik wil in mijn ideaalbeeld passen en dat dat gewoon een haalbaar iets is. Ik heb het geluk dat ik dat meerdere malen heb mogen ervaren en daar heel leuke relaties mee heb gehad. Ik zie dus ook gewoon niet de noodzaak om dan te beginnen aan iets waarbij ik beren op de weg zie, omdat die ander ze niet ziet. Sorry.
Je moet ergens op selecteren, anders kan ik de hele wereld wel een kans geven omdat mogelijk een geweldige partner er tussen zit. Ja mogelijk, en mogelijk kom ik die nu niet tegen. En mogelijk loopt er nu net een voorbij mijn huis die ik niet zie omdat ik dit typ. Het leven hangt van al deze beslissingen aan elkaar.
Zolang ik nog genoeg mooie dates en mensen in mijn leven heb is er geen reden om mijn date-tactiek bij te stellen.

(En dat laatste is niet alleen aan jou gericht maar meer in een bredere zin. Ik lees hier vaak dat mensen vinden dat ze te weinig kansen krijgen, dat het spel niet 'eerlijk' is, maar je kunt anderen niet verantwoordelijk maken om jou een kans te geven zeg maar. Als je snapt wat ik bedoel)
Dit is wel helemaal waar overigens.

Je datefalen of geen vrouwelijk aandacht hebben of verkrijgen ligt niet aan de ander, het datinggeweld of wat dan ook. Het ligt grotendeels bij jouzelf. En datgene wat bij jezelf speelt, projecteer je in termen van uitstraling. En dan geef je weer aderen de schuld. Dus: vicieuze cirkel zonder bij hunzelf te rade te gaan. Dat is exact het probleem met incels.

Incels geven ook het spel, het daten, vrouwen, feminisme etc. de schuld. Terwijl je het gewoon bij jezelf moet zoeken. Daarbij hoort falen en teleurstellingen gewoon bij. Dat het 'spel' niet eerlijk is, komt niet door vrouwen, maar aan jouzelf.

En ja, sommige mensen hebben meer 'geluk' met alles dan anderen. Dat is het leven. De realiteit is dat niet iedereen het even goed heeft. Of dat nou financieel is of fysiek, maakt niet uit. Het is eenmaal een oneerlijke wereld. Hoe je er zelf mee omgaat ligt geheel bij jezelf.
pi_189159631
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:37 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Je datefalen of geen vrouwelijk aandacht hebben of verkrijgen ligt niet aan de ander, het datinggeweld of wat dan ook. Het ligt grotendeels bij jouzelf. En datgene wat bij jezelf speelt, projecteer je in termen van uitstraling. En dan geef je weer aderen de schuld. Dus: vicieuze cirkel zonder bij hunzelf te rade te gaan. Dat is exact het probleem met incels.

Incels geven ook het spel, het daten, vrouwen, feminisme etc. de schuld. Terwijl je het gewoon bij jezelf moet zoeken. Daarbij hoort falen en teleurstellingen gewoon bij. Dat het 'spel' niet eerlijk is, komt niet door vrouwen, maar aan jouzelf.
Maar zie ook mijn toevoeging. Nu word ik een beetje te filosofisch hoor En ik denk dat dit eigenlijk te ver gaat voor dit topic en misschien meer een eigen topic verdient maar je kunt toch niet alles aan jezelf veranderen?

Ja ik ben het met je eens dat je voor een deel zelf verantwoordelijk bent, om de beste versie van jezelf te zijn etc. Maar niet alles is zo te maken dat je alles 'oplost'

Maar is het statistisch misschien niet gewoon zo dat er, zowel bij mannen en vrouwen, gewoon wat mensen over gaan blijven? Ik weet het niet hoor. Vroeger dacht ik oprecht van niet. Op elk potje past een dekseltje etc. Maat misschien toch niet
Vroeger had je ook die ene oom of tante die altijd alleen bleef. Waarom zou de komst van tinder/happn etc dat opeens allemaal oplossen?
pi_189159645
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:10 schreef M1stral het volgende:

[..]

Ik denk dat het weinig moeite is te zeggen het ergens bij te laten.

Maar niet als je een voorstel doet eerst nog eens te meeten, heel enthousiast ja gaan roepen en dan vervolgens een week niks van je laten horen.
Ik had het dan ook alleen gelaten bij een concreet berichtje met voorstel en verder niet meer bestookt met berichten.

/care
Het is ook altijd zo bloedirritant als iemand zelf (vaak met een kutreden) afzegt, beweert dit verschrikkelijk te vinden ("Ohh, ik vind het zo jammer!!!") en vervolgens 0 initiatief neemt voor een herkansing.

Eigenlijk gewoon respectloos. Maar goed, in die categorie mensen moet je gewoon geen tijd investeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189159736
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:41 schreef Allures het volgende:

[..]

Maar zie ook mijn toevoeging. Nu word ik een beetje te filosofisch hoor En ik denk dat dit eigenlijk te ver gaat voor dit topic en misschien meer een eigen topic verdient maar je kunt toch niet alles aan jezelf veranderen?

Ja ik ben het met je eens dat je voor een deel zelf verantwoordelijk bent, om de beste versie van jezelf te zijn etc. Maar niet alles is zo te maken dat je alles 'oplost'

Maar is het statistisch misschien niet gewoon zo dat er, zowel bij mannen en vrouwen, gewoon wat mensen over gaan blijven? Ik weet het niet hoor. Vroeger dacht ik oprecht van niet. Op elk potje past een dekseltje etc. Maat misschien toch niet
Vroeger had je ook die ene oom of tante die altijd alleen bleef. Waarom zou de komst van tinder/happn etc dat opeens allemaal oplossen?
Ik ben nog steeds van mening dat bij iedereen wel een leuke partner past. Daar ben ik heilig van overtuigd.

Alleen ligt het grotendeels wel bij jezelf. Als je nooit uit huis gaat, nooit met vrienden wat gaat doen, nooit met collega's een drankje gaat doen, nooit wordt omringd door andere mensen, dan gaat er ook niets gebeuren. Dat is al gewoon stap 1. Op stap gaan en leuke dingen doen met vrienden of een hobby volgen.

En datingapps gaan dat niet allemaal oplossen. Helemaal niet. Maar datingapps geeft wel veel meer mensen de potentiële kans op een partner. Hoe groot die kans is, is niet te zeggen. Maar die kan is er en die dien je dan te pakken. En dat daar teleurstellingen tegenover staan of afwijzingen, so be it.

Socializen en mensen leren kennen is zooo belangrijk.
pi_189159805
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 13:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De ironie is dat ze bij speeddate events juist willen voorkomen dat het een vleeskeuring wordt.
pi_189159810
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:37 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ik heb het begrip incel nog eens opgezocht omdat het hier vrij vaak voorbij komt:

quote:
Een incel is iemand die voor langere tijd geen seksuele handelingen met een ander verricht, maar dat wel zou willen – dit in tegenstelling tot vrijwillig celibaat, ascese of seksuele onthouding. Na een aantal bloedige aanslagen door diverse zelfbenoemde incels wordt het begrip 'incel' hoofdzakelijk geassocieerd met een subcultuur van misogyne mannen met een negatief zelf- en wereldbeeld. Ook zijn er incels die zichzelf juist wel hoog schatten, en juist daarom verontwaardigd zijn over potentiële sekspartners die geen belangstelling voor hen hebben.
Ik vind dat het begrip er hier wel heel makkelijk wordt ingepompt en zou niet weten waarom je mensen in die categorie zou willen indelen.

quote:
Het is heel vaak gewoon een combinatie van factoren. @M1stral heeft even een domper gehad, niet zo gek toch dat hij daar even zijn mening over geeft. Of hij er dan meer aan had kunnen doen of niet, geen idee. Maar het is gewoon respectloos als je geen duidelijkheid geeft en iemand aan het lijntje houdt.

Het is inderdaad een vreselijk oneerlijk spel en dat komt echt niet alleen door de man, vrouw of het feminisme maar (punt 1) door pure pech dat je bijvoorbeeld niet zo aantrekkelijk geboren bent en (punt 2) de pech dat je in je leven te weinig sociale vaardigheden hebt opgedaan waardoor je nauwelijks vrouwen durft aan te spreken. Dat tweede punt heb je natuurlijk meer invloed op, maar het blijft ook stiekem wel gewoon een survival of the fittest.

quote:
En ja, sommige mensen hebben meer 'geluk' met alles dan anderen. Dat is het leven. De realiteit is dat niet iedereen het even goed heeft. Of dat nou financieel is of fysiek, maakt niet uit. Het is eenmaal een oneerlijke wereld. Hoe je er zelf mee omgaat ligt geheel bij jezelf.
Dat ben ik wel met je eens. Ik denk alleen dat het goed zou zijn als mensen hier wat meer van elkaar kunnen leren in plaats van constant ruzie te maken.

Als ik voor mijzelf spreek: Mijn datetechnieken heb ik ook aangepakt omdat ik eerst altijd in de friendzone belandde. Dus ik ging directer voor seks en zei vrij onomwonden gewoon meteen wat ik wilde.

Dat werkte een tijd maar nu wil ik weer een stapje verder zetten. Ik vind het interessant om dan bijvoorbeeld te leren hoe je hard to get speelt, hoe je ervoor zorgt dat je niet te desperate overkomt etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2019 14:57:29 ]
pi_189159831
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:56 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

De ironie is dat ze bij speeddate events juist willen voorkomen dat het een vleeskeuring wordt.
Ik denk dat er altijd sprake is van onze vleeskeuring :P Of een aantrekkingskracht.
pi_189159846
Ik snap even echt niet waar je het over hebt of wat je wil.... Niemand noemt M1stral toch een incel?
pi_189159855
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:59 schreef Allures het volgende:
Ik snap even echt niet waar je het over hebt of wat je wil.... Niemand noemt M1stral toch een incel?
Dat zeg ik ook niet. Ik word alleen een beetje moe van die incel-analyses de hele tijd.
pi_189159880
quote:
Idd, ik ben het kwijt hoor _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:56 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ik heb het begrip incel nog eens opgezocht omdat het hier vrij vaak voorbij komt:
[..]

Ik vind dat het begrip er hier wel heel makkelijk wordt ingepompt en zou niet weten waarom je mensen in die categorie zou willen indelen.
[..]

Het is heel vaak gewoon een combinatie van factoren. @:M1stral heeft even een domper gehad, niet zo gek toch dat hij daar even zijn mening over geeft. Of hij er dan meer aan had kunnen doen of niet, geen idee. Maar het is gewoon respectloos als je geen duidelijkheid geeft en iemand aan het lijntje houdt.

Het is inderdaad een vreselijk oneerlijk spel en dat komt echt niet alleen door de man, vrouw of het feminisme maar (punt 1) door pure pech dat je bijvoorbeeld niet zo aantrekkelijk geboren bent en (punt 2) de pech dat je in je leven te weinig sociale vaardigheden hebt opgedaan waardoor je nauwelijks vrouwen durft aan te spreken. Dat tweede punt heb je natuurlijk meer invloed op, maar het blijft ook stiekem wel gewoon een survival of the fittest.
[..]

Dat ben ik wel met je eens. Ik denk alleen dat het goed zou zijn als mensen hier wat meer van elkaar kunnen leren in plaats van constant ruzie te maken.

Als ik voor mijzelf spreek: Mijn datetechnieken heb ik ook aangepakt omdat ik eerst altijd in de friendzone belandde. Dus ik ging directer voor seks en zei vrij onomwonden gewoon meteen wat ik wilde.

Dat werkte een tijd maar nu wil ik weer een stapje verder zetten. Ik vind het interessant om dan bijvoorbeeld te leren hoe je hard to get speelt, hoe je ervoor zorgt dat je niet te desperate overkomt etc.
Zeker, alleen geven incels alles en iedereen de schuld in plaats van bij hunzelf te kijken en zelf te kijken hoe ze wel aantrekkelijker kunnen worden. Dus de hele dag anderen de schuld geven en de schuld bij anderen leggen, dat heeft niet zoveel meer te maken hoe hard het leven en het datinggeweld is. Maar dat is gewoon dat je jezelf hebt wijsgemaakt dat je geen shit kan.

En deze mannen mankeren 99% van de keren helemaal niets. Niets mis mee. Geen fysieke of mentale beperkingen (even kort door de bocht). Maar ze zijn gewoon een aantal keren afgewezen en dan gaan ze dit soort gedrag vertonen. Anderen de schuld geven van hun falen. Met andere woorden: groot en groot ego. En dit speelt alleen bij mannen. Wat ook wel interessant is. Bij vrouwen speelt dit niet of nauwelijks.
pi_189159881
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik denk dat er altijd sprake is van onze vleeskeuring :P Of een aantrekkingskracht.
Het gaat erom dat je iemand leert kennen in 3 minuten tijd. Dat iemand die bijvoorbeeld niet super knap is, alsnog wel veel punten scoort omdat die misschien heel charmant en grappig is.

Dat zie je immers niet op Tinder.
pi_189159909
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:03 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je iemand leert kennen in 3 minuten tijd. Dat iemand die bijvoorbeeld niet super knap is, alsnog wel veel punten scoort omdat die misschien heel charmant en grappig is.

Dat zie je immers niet op Tinder.
Ja gaat toch niet in zon korte tijd.
pi_189159926
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Geen idee. Nog nooit gedaan eigenlijk.

Jij wel eens ge-speeddate?
pi_189159949
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:07 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Geen idee. Nog nooit gedaan eigenlijk.

Jij wel eens ge-speeddate?
Nee. Denk dat ik er geen voordeel uit haal in zon korte tijd :P
pi_189159960
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Blijkbaar werkt het wel, anders zou speeddaten veel minder populair zijn.
pi_189159977
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:09 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Blijkbaar werkt het wel, anders zou speeddaten veel minder populair zijn.
Ja de vraag is hoeveel succesvolle matches er ontstaan.
pi_189159998
Ze zeggen dat sollicitatiegesprekken in de eerste 30 seconden besloten worden dus waarom (speed)dates niet? Voor mij zou het zeker werken.
De blik die iemand je geeft, een lach etc. Voegt zoooo veel toe

En irl kun je veel beter flirten
pi_189160016
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja de vraag is hoeveel succesvolle matches er ontstaan.
Dat weet ik niet. Heb zelf nooit eraan meegedaan.
pi_189160017
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:12 schreef Allures het volgende:
Ze zeggen dat sollicitatiegesprekken in de eerste 30 seconden besloten worden dus waarom (speed)dates niet? Voor mij zou het zeker werken.
De blik die iemand je geeft, een lach etc. Voegt zoooo veel toe

En irl kun je veel beter flirten
Dat denk ik dus ook.

Ik denk dat speeddaten dus echt wel kan werken eerlijk gezegd. En in die drie minuten kan je echt wel alles zien hoor.

Uitstraling, tanden, lach etc.
pi_189160072
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:13 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook.

Ik denk dat speeddaten dus echt wel kan werken eerlijk gezegd. En in die drie minuten kan je echt wel alles zien hoor.

Uitstraling, tanden, lach etc.
k denk juist dat ik zelf in die paar minuten een hele andere indruk van mijzelf laat zien die niet zozeer overeenkomt met mijn persoonlijkheid.
pi_189160086
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

k denk juist dat ik zelf in die paar minuten een hele andere indruk van mijzelf laat zien die niet zozeer overeenkomt met mijn persoonlijkheid.
Waarom?
pi_189160119
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:17 schreef Allures het volgende:

[..]

Waarom?
Ja denk dat ik juist heel gesloten overkom. Door de zenuwen waarschijnlijk. En eigenlijk ben ik best wel heel erg open maar kijk toch graag eerst wat voor vlees ik in de kuip heb. En dan krijgt de ander natuurlijk de indruk dat ik zo ben.
pi_189160213
Maar dat is dan toch ook onderdeel van jezelf? In vergelijkbare situaties zul je dan ook zo reageren. Vroeger een nieuwe klas of zo

Iedereen heeft laagjes en natuurlijk kun je die laagjes niet in 3 minuten allemaal laten zien
pi_189160214
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik ook.
pi_189160222
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:26 schreef Allures het volgende:
Maar dat is dan toch ook onderdeel van jezelf? In vergelijkbare situaties zul je dan ook zo reageren. Vroeger een nieuwe klas of zo

Iedereen heeft laagjes en natuurlijk kun je die laagjes niet in 3 minuten allemaal laten zien
Ja tuurlijk maar dat is denk ik wel een reden om in zon setting iemand daar dan niet op te selecteren omdat je eigenlijk vrij weinig van die persoon weet.
pi_189160289
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk maar dat is denk ik wel een reden om in zon setting iemand daar dan niet op te selecteren omdat je eigenlijk vrij weinig van die persoon weet.
Heb een tijdje geleden hierover ook een artikeltje gelezen. Dat datingsapps procentueel veel meer kans op succes geven dan speeddaten.
pi_189160290
quote:

[..]

maar nu doe je alsof openheid meteen beter is dan terughoudendheid of dat mensen niet mee kunnen wegen dat iedereen wat zenuwachtig is/dat 3 minuten kort zijn. Dat is je eigen (waarde) oordeel

En wat ik van vriendinnen gehoord heb is dat er daarna ook gewoon nog de mogelijkheid is om wat te blijven drinken en kletsen na de 3 minuten. Ik weet niet of dat bij allemaal is
  zaterdag 28 september 2019 @ 15:31:56 #51
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_189160295
quote:
_O-
Blog
pi_189160320
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:31 schreef Allures het volgende:

[..]

maar nu doe je alsof openheid meteen beter is dan terughoudendheid of dat mensen niet mee kunnen wegen dat iedereen wat zenuwachtig is/dat 3 minuten kort zijn. Dat is je eigen (waarde) oordeel

En wat ik van vriendinnen gehoord heb is dat er daarna ook gewoon nog de mogelijkheid is om wat te blijven drinken en kletsen na de 3 minuten. Ik weet niet of dat bij allemaal is
Maar neem aan dat als jij tegenover een gesloten iemand zit je dat ook wat minder vindt toch?
pi_189160324
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:31 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Heb een tijdje geleden hierover ook een artikeltje gelezen. Dat datingsapps procentueel veel meer kans op succes geven dan speeddaten.
Ik denk dat je heel erg mee moet nemen wat bij jou past. Als je een gemiddeld tot knap hoofd hebt lijkt een app mij prima. Als je dat niet hebt of weet dat je irl beter uit de verf komt dan een speeddate

Een driehoek door een rond vakje proberen te blijven rammen terwijl je alleen gefrustreerd raakt en denkt 'waarom past dit toch niet' is gewoon niet handig. Probeer dan wat anders he

Een mens is geen statistiek
pi_189160354
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar neem aan dat als jij tegenover een gesloten iemand zit je dat ook wat minder vindt toch?
zolang die persoon niet met een boos hoofd alleen ja en nee loopt te bijten dan niet hoor

Ik match juist eigenlijk heel goed met gesloten mensen merk ik in de praktijk
pi_189160355
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:33 schreef Allures het volgende:
[..]
En wat jij beschrijft is niet mijn realiteit in daten. Ik ga niet met iemand daten die een compromis is.
Is dat echt zo? Je bent nu single. Je hebt meerdere relaties gehad. Er is een reden geweest waarom die eerdere partners nu je ex zijn. Perfect waren ze dus niet. Al zag je hun inperfecties misschien niet meteen toen jij met hen ging daten of toen jij een relatie met hen kreeg. De meeste compromissen zijn alleen klein geweest zijn. Hij blijft wat vaker bij jou slapen: jij geeft wat ruimte in jouw kledingkast op zodat hij wat kleding bij jou kan laten. Hij trekt bij jou in: jij accepteert dat de wekker een half uur eerder gaat dan jij gewend was, omdat hij eerder van huis moet. Ik bedenk maar wat. Toegegeven, dat zijn heel andersoortige compromissen, maar dat jij nooit compromissen hebt gesloten .... dat vind ik moeilijk te geloven. Je vond hem alleen zo leuk dat jij graag wat minder ruimte voor jouw kleding accepteerde en een half uurtje eerder wakker werd, omdat je dan bij hem kon zijn. Maar ik geef toe: dergelijke compromissen zijn wel onvergelijkbaar met het compromie waar het eerder over ging.

Op een no go moet je geen compromissen sluiten, want daar komen alleen ongelukken van. Dat ben ik direct met je eens. De vraag is alleen: is dit nu een no go waarover je vooraf een weloverwogen rationele beslissing hebt kunnen maken - maar de impact is sterk persoons- en situatiegebonden, dus dat is zeer onwaarschijnlijk -, of is het een no go uit angst voor de mogelijke impact van een 'go'? Ik vrees dat het laatste heel vaak het geval is. De mens lijdt immers het meest door het lijden dat hij vreest. Neemt niet weg dat ik zou wensen dat mensen in die situaties wat meer lef zouden hebben.

quote:
Je moet ergens op selecteren, anders kan ik de hele wereld wel een kans geven omdat mogelijk een geweldige partner er tussen zit.
Helemaal met je eens. Je moet selecteren en er is niks mis met het hebben van no go's. Die heb ik zelf ook, dus ik heb er geen problemen mee dat anderen die hebben. Verder realiseer ik me dat sommige persoonskenmerken voor een grotere groep een no go zijn dan andere. Als jij dan toevallig zo'n persoonskenmerk hebt, dan is dat verschrikkelijk rot (maar zul je het er wel mee moeten doen). Volgens mij heb ik nergens geschreven dat ik anderen dat kwalijk neem. Wel heb ik geprobeerd uit te leggen dat ik als je de impact van een handicap voor jouw als potentiële partner wilt inschatten, het nodig is om naar de persoon te kijken in plaats van naar de beperking en dat zoiets tijd kost. En ik heb aangegeven te begrijpen dat een speeddate van 3 minuten daar niet de ideale omstandigheid voor is.

quote:
Daar heb je dan ook geen enkele aanleiding toe. Mijn statistieken zal ik (voorlopig nog maar even) voor mezelf houden. :X
pi_189160397
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:36 schreef Allures het volgende:

[..]

zolang die persoon niet met een boos hoofd alleen ja en nee loopt te bijten dan niet hoor

Ik match juist eigenlijk heel goed met gesloten mensen merk ik in de praktijk
Hmm ja.

Ja heb het nooit gedaan dus weet niet hoe het gaat. Maar zo van wat ik er mij bij kan voorstellen denk ik nog niet dat het iets voor mij is. Gelukkig is er tinder :P waarbij ik in een chat gewoon mezelf kan zijn zonder dat ik dichtsla.
pi_189160408
quote:

[..]

Het reikt hier naar de assumptie dat na zo'n speeddate wordt getrouwd en kinderen moeten worden uitgepoept na die speeddate.

Een speeddate is niets meer dan het op een informele manier elkaar leren kennen. En als je denkt van hé, ik wil die en die wel beter leren kennen omdat die mij wel interessant leek, dan zou ik daar wel op een échte date willen. Dat is het. Niets meer, niets minder. Denk je dat kandidaat 4 leuk was, dan kan je daarmee op date. Je selectie komt pas later.
pi_189160459
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:39 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Het reikt hier naar de assumptie dat na zo'n speeddate wordt getrouwd en kinderen moeten worden uitgepoept na die speeddate.

Een speeddate is niets meer dan het op een informele manier elkaar leren kennen. En als je denkt van hé, ik wil die en die wel beter leren kennen omdat die mij wel interessant leek, dan zou ik daar wel op een échte date willen. Dat is het. Niets meer, niets minder. Denk je dat kandidaat 4 leuk was, dan kan je daarmee op date. Je selectie komt pas later.
Zo bedoel ik het niet. Het verschil met online daten is dat je die persoon nog niet in real life hebt gezien en dus nog niet bent 'afgeknapt' op de persoon. Bij speeddaten heb je alles in een keer naar mijn idee waardoor men misschien wel kritischer is?
pi_189160555
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zo bedoel ik het niet. Het verschil met online daten is dat je die persoon nog niet in real life hebt gezien en dus nog niet bent 'afgeknapt' op de persoon. Bij speeddaten heb je alles in een keer naar mijn idee waardoor men misschien wel kritischer is?
Met online daten heb je vaak toch ook niet meer dan een paar foto's, een profieltekst en soms drie nummers uit een Spotify-account? Ben je dan minder kritisch, dan wanneer je daarnaast ook iemands houding, geur, stemgeluid en uitstraling hebt? Ik zou denken dat je ervaring in de tweede situaties veel rijker is.
pi_189160559
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:36 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Je bent nu single.
Nee ik ben niet single. Ik ben gelukkig getrouwd en polyamoreus. En polyamoreuze relaties sluiten niet dat soort compromissen met kastruimte en zo
En heb ik dus regelmatig meerdere relaties naast elkaar en die lopen wel eens op hun eind maar situaties met exen zijn meestal heel anders dan bij gewone relaties. Niet dat hele 'hij is een ex met een reden'. Meer dat je een andere vorm van met elkaar omgaan hebt gekozen, niet dat je elkaar niet meer lief hebt

Daarnaast: je wil een rationele beslissing in iets wat totaal niet rationeel is (de liefde)... van mensen die jou dat totaal niet verplicht zijn, sorry hoe ontzettend zuur ook voor jou
Ik snap je situatie echt wel maar achter het hele 'je snapt me niet' hoor ik toch vooral een 'en het is zo onrechtvaardig'. En dat ben ik ook echt totaal met je eens, dat het niet rechtvaardig is. Maar nogmaals, ik weet niet zo goed wat je verwacht daarin... Het is geen rechtvaardig 'spel'
pi_189160561
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:33 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik denk dat je heel erg mee moet nemen wat bij jou past. Als je een gemiddeld tot knap hoofd hebt lijkt een app mij prima. Als je dat niet hebt of weet dat je irl beter uit de verf komt dan een speeddate

Een driehoek door een rond vakje proberen te blijven rammen terwijl je alleen gefrustreerd raakt en denkt 'waarom past dit toch niet' is gewoon niet handig. Probeer dan wat anders he

Een mens is geen statistiek
Dat is wel waar ja. ;)
pi_189160578
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:48 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Met online daten heb je vaak toch ook niet meer dan een paar foto's, een profieltekst en soms drie nummers uit een Spotify-account? Ben je dan minder kritisch, dan wanneer je daarnaast ook iemands houding, geur, stemgeluid en uitstraling hebt? Ik zou denken dat je ervaring in de tweede situaties veel rijker is.
Nou ja er is minder om iemand op af te wijzen misschien?
pi_189160588
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou ja er is minder om iemand op af te wijzen misschien?
Je kunt het glas ook half vol zien: er is meer om iemand leuk op te vinden.
  zaterdag 28 september 2019 @ 15:52:42 #64
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_189160596
Speeddaten is zeker een aanrader wmb ^O^ ligt aan jezelf maar ik heb er toch wel plezier aan beleefd. Jaren geleden ;)
pi_189160622
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:51 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Je kunt het glas ook half vol zien: er is meer om iemand leuk op te vinden.
Ja zo kan je het ook zien ja :P
pi_189160659
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:03 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Idd, ik ben het kwijt hoor _O-
[..]

Zeker, alleen geven incels alles en iedereen de schuld in plaats van bij hunzelf te kijken en zelf te kijken hoe ze wel aantrekkelijker kunnen worden. Dus de hele dag anderen de schuld geven en de schuld bij anderen leggen, dat heeft niet zoveel meer te maken hoe hard het leven en het datinggeweld is. Maar dat is gewoon dat je jezelf hebt wijsgemaakt dat je geen shit kan.

En deze mannen mankeren 99% van de keren helemaal niets. Niets mis mee. Geen fysieke of mentale beperkingen (even kort door de bocht). Maar ze zijn gewoon een aantal keren afgewezen en dan gaan ze dit soort gedrag vertonen. Anderen de schuld geven van hun falen. Met andere woorden: groot en groot ego. En dit speelt alleen bij mannen. Wat ook wel interessant is. Bij vrouwen speelt dit niet of nauwelijks.
Heb je nog tips voor gefrustreerde mannen die afgewezen zijn? ;) Hoe speel je jezelf dan weer in de markt?

Ik vraag dit voor een vriend.
pi_189160720
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:49 schreef Allures het volgende:
Daarnaast: je wil een rationele beslissing in iets wat totaal niet rationeel is (de liefde)...
Was jij niet degene die dacht dat mensen vooral rationeel bezig waren met de impact van een en ander op een mogelijke relatie? Grapje. :)

Voor de rest lijkt jij mijn post anders opgevat te hebben dan hij bedoeld is.
  zaterdag 28 september 2019 @ 16:02:59 #68
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_189160736
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:57 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Heb je nog tips voor gefrustreerde mannen die afgewezen zijn? ;) Hoe speel je jezelf dan weer in de markt?

Ik vraag dit voor een vriend.
Ik denk dat frustratie van zowel mannen als vrouwen een uiting is van weinig eigenwaarde of onzekerheid. Zo van, waarom hun wel en ik niet.

Dat is nou net het punt vaak, omdat je geen grenzen stelt met hoe je je laat behandelen. Daadkrachtig, doortastend zijn en weten wat je waard bent. Dan is een blauwtje lopen niet meer het ergste dat je kan overkomen.
Blog
pi_189160747
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmm ja.

Ja heb het nooit gedaan dus weet niet hoe het gaat. Maar zo van wat ik er mij bij kan voorstellen denk ik nog niet dat het iets voor mij is. Gelukkig is er tinder :P waarbij ik in een chat gewoon mezelf kan zijn zonder dat ik dichtsla.
En je slaat niet dicht op dates?
pi_189160782
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:03 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

En je slaat niet dicht op dates?
Oh ja ook :P Eerste 5 min wat ik ook vaak aangeef dat ik even moet 'landen' maar langzaam word ik wel wat losser. Maar het duurt even voordat ik mijzelf ben.

Tenzij ik die persoon helemaal niet zie zitten. Dan ben ik wel wat losser.
pi_189160799
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:02 schreef M1stral het volgende:

[..]

Ik denk dat frustratie van zowel mannen als vrouwen een uiting is van weinig eigenwaarde of onzekerheid. Zo van, waarom hun wel en ik niet.
Eens.

quote:
Dat is nou net het punt vaak, omdat je geen grenzen stelt met hoe je je laat behandelen. Daadkrachtig, doortastend zijn en weten wat je waard bent. Dan is een blauwtje lopen niet meer het ergste dat je kan overkomen.
Eens met je analyse maar lastig om hieruit te komen lijkt me.
pi_189160810
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:01 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Was jij niet degene die dacht dat mensen vooral rationeel bezig waren met de impact van een en ander op een mogelijke relatie? Grapje. :)

Voor de rest lijkt jij mijn post anders opgevat te hebben dan hij bedoeld is.
:') wat wil je nu? Je vind het zelf die beslissing niet rationeel genoeg genomrn van die vrouwen omdat ze het niet eerst doorleeft hebben

Je hebt gewoon al bepaald wat het enige juiste antwoord is en voor een ander perspectief sta je totaal niet open. Je draait elk antwoord zodat het alleen daar in past... erg jammer
pi_189160832
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:02 schreef M1stral het volgende:

[..]

En hoe bepaal je dan bijvoorbeeld waardoor je weet wat je waard ben? ;)
pi_189160855
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:08 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Eens.
[..]

je moet het niet zo koppelen aan jou als persoon, als geheel

Het enige wat een blauwtje zegt is dat die persoon in jou geen mogelijke partner ziet. Aangezien ook maar weinig mensen echt een goeie partner voor elkaar zijn is de kans dat je dat was ook gewoon klein
Het zegt niks over wat voor persoon jij bent. Je kunt nog steeds heel leuk, tof, knap, slim, grappig etc zijn. Je was alleen niet the one.

Wat ik denk ik probeer te zeggen is dat je het niet groter moet maken dan het is
pi_189160876
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:12 schreef Allures het volgende:

[..]

je moet het niet zo koppelen aan jou als persoon, als geheel

Het enige wat een blauwtje zegt is dat die persoon in jou geen mogelijke partner ziet. Aangezien ook maar weinig mensen echt een goeie partner voor elkaar zijn is de kans dat je dat was ook gewoon klein
Het zegt niks over wat voor persoon jij bent. Je kunt nog steeds heel leuk, tof, knap, slim, grappig etc zijn. Je was alleen niet the one.

Wat ik denk ik probeer te zeggen is dat je het niet groter moet maken dan het is
Dit is zeker zo maar het kost wel wat inzicht om dit ook zo te zien. Denk dat dat vaak even tijd nodig heeft.
  zaterdag 28 september 2019 @ 16:15:12 #76
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_189160890
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:08 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Eens.
[..]

Je gaat het al anders benaderen als je elke keer dat je date een mogelijkheid hebt tot meer, in plaats van elke “gemiste kans” als mogelijk falen voor te houden. Want eerlijk is eerlijk, naast dat er echt gewoon rukdates zijn (en dan is het maar goed dat je niet verder date) is het vaker zo dat je het beiden wel gezellig hebt of een leuke avond hebt. Zie het ook gewoon zo.

Dat er geen wederzijdse romantische interesse is, wil niet zeggen dat je je tijd verspild hebt. Je bent toch weer een ervaring rijker.
Blog
  zaterdag 28 september 2019 @ 16:19:01 #77
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_189160947
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:10 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

En hoe bepaal je dan bijvoorbeeld waardoor je weet wat je waard ben? ;)
Nou, je weet toch wel hoe jij normaal gesproken met personen omgaat. Of hoe je te woord gestaan wilt worden in een gesprek.

Gooi je die principes maar even overboord voor een kutje met daarop een mooie kop?

Misschien wat gechargeerd, maar je snapt mijn punt. We hebben allemaal een soort van waarden en normen. Zaken die we belangrijk vinden als het gaat om interactie met een ander.

Je verloochent jezelf als je dat soort principes laat varen omdat je maar op date wilt. Fuck dat.
Blog
pi_189160972
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:19 schreef M1stral het volgende:

[..]

Gooi je die principes maar even overboord voor een kutje met daarop een mooie kop?

Je hebt mij duidelijk nog nooit ontmoet ;) O-)
pi_189160973
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:19 schreef M1stral het volgende:

[..]

Nou, je weet toch wel hoe jij normaal gesproken met personen omgaat. Of hoe je te woord gestaan wilt worden in een gesprek.

Misschien wat gechargeerd, maar je snapt mijn punt. We hebben allemaal een soort van waarden en normen. Zaken die we belangrijk vinden als het gaat om interactie met een ander.

Je verloochent jezelf als je dat soort principes laat varen omdat je maar op date wilt. Fuck dat.
Ah op die manier.

Ja ik snap je heel goed. Het is het inderdaad niet waard.
pi_189160977
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:21 schreef Allures het volgende:

[..]

Je hebt mij duidelijk nog nooit ontmoet ;) O-)
Oh shit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')