abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 september 2019 @ 15:31:56 #51
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_189160295
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:59 schreef Allures het volgende:
Ik snap even echt niet waar je het over hebt of wat je wil.... Niemand noemt M1stral toch een incel?
_O-
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_189160320
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:31 schreef Allures het volgende:

[..]

maar nu doe je alsof openheid meteen beter is dan terughoudendheid of dat mensen niet mee kunnen wegen dat iedereen wat zenuwachtig is/dat 3 minuten kort zijn. Dat is je eigen (waarde) oordeel

En wat ik van vriendinnen gehoord heb is dat er daarna ook gewoon nog de mogelijkheid is om wat te blijven drinken en kletsen na de 3 minuten. Ik weet niet of dat bij allemaal is
Maar neem aan dat als jij tegenover een gesloten iemand zit je dat ook wat minder vindt toch?
pi_189160324
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:31 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Heb een tijdje geleden hierover ook een artikeltje gelezen. Dat datingsapps procentueel veel meer kans op succes geven dan speeddaten.
Ik denk dat je heel erg mee moet nemen wat bij jou past. Als je een gemiddeld tot knap hoofd hebt lijkt een app mij prima. Als je dat niet hebt of weet dat je irl beter uit de verf komt dan een speeddate

Een driehoek door een rond vakje proberen te blijven rammen terwijl je alleen gefrustreerd raakt en denkt 'waarom past dit toch niet' is gewoon niet handig. Probeer dan wat anders he

Een mens is geen statistiek
pi_189160354
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar neem aan dat als jij tegenover een gesloten iemand zit je dat ook wat minder vindt toch?
zolang die persoon niet met een boos hoofd alleen ja en nee loopt te bijten dan niet hoor

Ik match juist eigenlijk heel goed met gesloten mensen merk ik in de praktijk
pi_189160355
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:33 schreef Allures het volgende:
[..]
En wat jij beschrijft is niet mijn realiteit in daten. Ik ga niet met iemand daten die een compromis is.
Is dat echt zo? Je bent nu single. Je hebt meerdere relaties gehad. Er is een reden geweest waarom die eerdere partners nu je ex zijn. Perfect waren ze dus niet. Al zag je hun inperfecties misschien niet meteen toen jij met hen ging daten of toen jij een relatie met hen kreeg. De meeste compromissen zijn alleen klein geweest zijn. Hij blijft wat vaker bij jou slapen: jij geeft wat ruimte in jouw kledingkast op zodat hij wat kleding bij jou kan laten. Hij trekt bij jou in: jij accepteert dat de wekker een half uur eerder gaat dan jij gewend was, omdat hij eerder van huis moet. Ik bedenk maar wat. Toegegeven, dat zijn heel andersoortige compromissen, maar dat jij nooit compromissen hebt gesloten .... dat vind ik moeilijk te geloven. Je vond hem alleen zo leuk dat jij graag wat minder ruimte voor jouw kleding accepteerde en een half uurtje eerder wakker werd, omdat je dan bij hem kon zijn. Maar ik geef toe: dergelijke compromissen zijn wel onvergelijkbaar met het compromie waar het eerder over ging.

Op een no go moet je geen compromissen sluiten, want daar komen alleen ongelukken van. Dat ben ik direct met je eens. De vraag is alleen: is dit nu een no go waarover je vooraf een weloverwogen rationele beslissing hebt kunnen maken - maar de impact is sterk persoons- en situatiegebonden, dus dat is zeer onwaarschijnlijk -, of is het een no go uit angst voor de mogelijke impact van een 'go'? Ik vrees dat het laatste heel vaak het geval is. De mens lijdt immers het meest door het lijden dat hij vreest. Neemt niet weg dat ik zou wensen dat mensen in die situaties wat meer lef zouden hebben.

quote:
Je moet ergens op selecteren, anders kan ik de hele wereld wel een kans geven omdat mogelijk een geweldige partner er tussen zit.
Helemaal met je eens. Je moet selecteren en er is niks mis met het hebben van no go's. Die heb ik zelf ook, dus ik heb er geen problemen mee dat anderen die hebben. Verder realiseer ik me dat sommige persoonskenmerken voor een grotere groep een no go zijn dan andere. Als jij dan toevallig zo'n persoonskenmerk hebt, dan is dat verschrikkelijk rot (maar zul je het er wel mee moeten doen). Volgens mij heb ik nergens geschreven dat ik anderen dat kwalijk neem. Wel heb ik geprobeerd uit te leggen dat ik als je de impact van een handicap voor jouw als potentiële partner wilt inschatten, het nodig is om naar de persoon te kijken in plaats van naar de beperking en dat zoiets tijd kost. En ik heb aangegeven te begrijpen dat een speeddate van 3 minuten daar niet de ideale omstandigheid voor is.

quote:
Zolang ik nog genoeg mooie dates en mensen in mijn leven heb is er geen reden om mijn date-tactiek bij te stellen.
Daar heb je dan ook geen enkele aanleiding toe. Mijn statistieken zal ik (voorlopig nog maar even) voor mezelf houden. :X
pi_189160397
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:36 schreef Allures het volgende:

[..]

zolang die persoon niet met een boos hoofd alleen ja en nee loopt te bijten dan niet hoor

Ik match juist eigenlijk heel goed met gesloten mensen merk ik in de praktijk
Hmm ja.

Ja heb het nooit gedaan dus weet niet hoe het gaat. Maar zo van wat ik er mij bij kan voorstellen denk ik nog niet dat het iets voor mij is. Gelukkig is er tinder :P waarbij ik in een chat gewoon mezelf kan zijn zonder dat ik dichtsla.
pi_189160408
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk maar dat is denk ik wel een reden om in zon setting iemand daar dan niet op te selecteren omdat je eigenlijk vrij weinig van die persoon weet.
Het reikt hier naar de assumptie dat na zo'n speeddate wordt getrouwd en kinderen moeten worden uitgepoept na die speeddate.

Een speeddate is niets meer dan het op een informele manier elkaar leren kennen. En als je denkt van hé, ik wil die en die wel beter leren kennen omdat die mij wel interessant leek, dan zou ik daar wel op een échte date willen. Dat is het. Niets meer, niets minder. Denk je dat kandidaat 4 leuk was, dan kan je daarmee op date. Je selectie komt pas later.
pi_189160459
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:39 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Het reikt hier naar de assumptie dat na zo'n speeddate wordt getrouwd en kinderen moeten worden uitgepoept na die speeddate.

Een speeddate is niets meer dan het op een informele manier elkaar leren kennen. En als je denkt van hé, ik wil die en die wel beter leren kennen omdat die mij wel interessant leek, dan zou ik daar wel op een échte date willen. Dat is het. Niets meer, niets minder. Denk je dat kandidaat 4 leuk was, dan kan je daarmee op date. Je selectie komt pas later.
Zo bedoel ik het niet. Het verschil met online daten is dat je die persoon nog niet in real life hebt gezien en dus nog niet bent 'afgeknapt' op de persoon. Bij speeddaten heb je alles in een keer naar mijn idee waardoor men misschien wel kritischer is?
pi_189160555
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zo bedoel ik het niet. Het verschil met online daten is dat je die persoon nog niet in real life hebt gezien en dus nog niet bent 'afgeknapt' op de persoon. Bij speeddaten heb je alles in een keer naar mijn idee waardoor men misschien wel kritischer is?
Met online daten heb je vaak toch ook niet meer dan een paar foto's, een profieltekst en soms drie nummers uit een Spotify-account? Ben je dan minder kritisch, dan wanneer je daarnaast ook iemands houding, geur, stemgeluid en uitstraling hebt? Ik zou denken dat je ervaring in de tweede situaties veel rijker is.
pi_189160559
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:36 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Je bent nu single.
Nee ik ben niet single. Ik ben gelukkig getrouwd en polyamoreus. En polyamoreuze relaties sluiten niet dat soort compromissen met kastruimte en zo
En heb ik dus regelmatig meerdere relaties naast elkaar en die lopen wel eens op hun eind maar situaties met exen zijn meestal heel anders dan bij gewone relaties. Niet dat hele 'hij is een ex met een reden'. Meer dat je een andere vorm van met elkaar omgaan hebt gekozen, niet dat je elkaar niet meer lief hebt

Daarnaast: je wil een rationele beslissing in iets wat totaal niet rationeel is (de liefde)... van mensen die jou dat totaal niet verplicht zijn, sorry hoe ontzettend zuur ook voor jou
Ik snap je situatie echt wel maar achter het hele 'je snapt me niet' hoor ik toch vooral een 'en het is zo onrechtvaardig'. En dat ben ik ook echt totaal met je eens, dat het niet rechtvaardig is. Maar nogmaals, ik weet niet zo goed wat je verwacht daarin... Het is geen rechtvaardig 'spel'
pi_189160561
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:33 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik denk dat je heel erg mee moet nemen wat bij jou past. Als je een gemiddeld tot knap hoofd hebt lijkt een app mij prima. Als je dat niet hebt of weet dat je irl beter uit de verf komt dan een speeddate

Een driehoek door een rond vakje proberen te blijven rammen terwijl je alleen gefrustreerd raakt en denkt 'waarom past dit toch niet' is gewoon niet handig. Probeer dan wat anders he

Een mens is geen statistiek
Dat is wel waar ja. ;)
pi_189160578
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:48 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Met online daten heb je vaak toch ook niet meer dan een paar foto's, een profieltekst en soms drie nummers uit een Spotify-account? Ben je dan minder kritisch, dan wanneer je daarnaast ook iemands houding, geur, stemgeluid en uitstraling hebt? Ik zou denken dat je ervaring in de tweede situaties veel rijker is.
Nou ja er is minder om iemand op af te wijzen misschien?
pi_189160588
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou ja er is minder om iemand op af te wijzen misschien?
Je kunt het glas ook half vol zien: er is meer om iemand leuk op te vinden.
  zaterdag 28 september 2019 @ 15:52:42 #64
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_189160596
Speeddaten is zeker een aanrader wmb ^O^ ligt aan jezelf maar ik heb er toch wel plezier aan beleefd. Jaren geleden ;)
pi_189160622
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:51 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Je kunt het glas ook half vol zien: er is meer om iemand leuk op te vinden.
Ja zo kan je het ook zien ja :P
pi_189160659
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:03 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Idd, ik ben het kwijt hoor _O-
[..]

Zeker, alleen geven incels alles en iedereen de schuld in plaats van bij hunzelf te kijken en zelf te kijken hoe ze wel aantrekkelijker kunnen worden. Dus de hele dag anderen de schuld geven en de schuld bij anderen leggen, dat heeft niet zoveel meer te maken hoe hard het leven en het datinggeweld is. Maar dat is gewoon dat je jezelf hebt wijsgemaakt dat je geen shit kan.

En deze mannen mankeren 99% van de keren helemaal niets. Niets mis mee. Geen fysieke of mentale beperkingen (even kort door de bocht). Maar ze zijn gewoon een aantal keren afgewezen en dan gaan ze dit soort gedrag vertonen. Anderen de schuld geven van hun falen. Met andere woorden: groot en groot ego. En dit speelt alleen bij mannen. Wat ook wel interessant is. Bij vrouwen speelt dit niet of nauwelijks.
Heb je nog tips voor gefrustreerde mannen die afgewezen zijn? ;) Hoe speel je jezelf dan weer in de markt?

Ik vraag dit voor een vriend.
pi_189160720
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:49 schreef Allures het volgende:
Daarnaast: je wil een rationele beslissing in iets wat totaal niet rationeel is (de liefde)...
Was jij niet degene die dacht dat mensen vooral rationeel bezig waren met de impact van een en ander op een mogelijke relatie? Grapje. :)

Voor de rest lijkt jij mijn post anders opgevat te hebben dan hij bedoeld is.
  zaterdag 28 september 2019 @ 16:02:59 #68
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_189160736
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:57 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Heb je nog tips voor gefrustreerde mannen die afgewezen zijn? ;) Hoe speel je jezelf dan weer in de markt?

Ik vraag dit voor een vriend.
Ik denk dat frustratie van zowel mannen als vrouwen een uiting is van weinig eigenwaarde of onzekerheid. Zo van, waarom hun wel en ik niet.

Dat is nou net het punt vaak, omdat je geen grenzen stelt met hoe je je laat behandelen. Daadkrachtig, doortastend zijn en weten wat je waard bent. Dan is een blauwtje lopen niet meer het ergste dat je kan overkomen.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_189160747
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmm ja.

Ja heb het nooit gedaan dus weet niet hoe het gaat. Maar zo van wat ik er mij bij kan voorstellen denk ik nog niet dat het iets voor mij is. Gelukkig is er tinder :P waarbij ik in een chat gewoon mezelf kan zijn zonder dat ik dichtsla.
En je slaat niet dicht op dates?
pi_189160782
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:03 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

En je slaat niet dicht op dates?
Oh ja ook :P Eerste 5 min wat ik ook vaak aangeef dat ik even moet 'landen' maar langzaam word ik wel wat losser. Maar het duurt even voordat ik mijzelf ben.

Tenzij ik die persoon helemaal niet zie zitten. Dan ben ik wel wat losser.
pi_189160799
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:02 schreef M1stral het volgende:

[..]

Ik denk dat frustratie van zowel mannen als vrouwen een uiting is van weinig eigenwaarde of onzekerheid. Zo van, waarom hun wel en ik niet.
Eens.

quote:
Dat is nou net het punt vaak, omdat je geen grenzen stelt met hoe je je laat behandelen. Daadkrachtig, doortastend zijn en weten wat je waard bent. Dan is een blauwtje lopen niet meer het ergste dat je kan overkomen.
Eens met je analyse maar lastig om hieruit te komen lijkt me.
pi_189160810
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:01 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Was jij niet degene die dacht dat mensen vooral rationeel bezig waren met de impact van een en ander op een mogelijke relatie? Grapje. :)

Voor de rest lijkt jij mijn post anders opgevat te hebben dan hij bedoeld is.
:') wat wil je nu? Je vind het zelf die beslissing niet rationeel genoeg genomrn van die vrouwen omdat ze het niet eerst doorleeft hebben

Je hebt gewoon al bepaald wat het enige juiste antwoord is en voor een ander perspectief sta je totaal niet open. Je draait elk antwoord zodat het alleen daar in past... erg jammer
pi_189160832
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:02 schreef M1stral het volgende:

[..]

En hoe bepaal je dan bijvoorbeeld waardoor je weet wat je waard ben? ;)
pi_189160855
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:08 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Eens.
[..]

Eens met je analyse maar lastig om hieruit te komen lijkt me.
je moet het niet zo koppelen aan jou als persoon, als geheel

Het enige wat een blauwtje zegt is dat die persoon in jou geen mogelijke partner ziet. Aangezien ook maar weinig mensen echt een goeie partner voor elkaar zijn is de kans dat je dat was ook gewoon klein
Het zegt niks over wat voor persoon jij bent. Je kunt nog steeds heel leuk, tof, knap, slim, grappig etc zijn. Je was alleen niet the one.

Wat ik denk ik probeer te zeggen is dat je het niet groter moet maken dan het is
pi_189160876
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:12 schreef Allures het volgende:

[..]

je moet het niet zo koppelen aan jou als persoon, als geheel

Het enige wat een blauwtje zegt is dat die persoon in jou geen mogelijke partner ziet. Aangezien ook maar weinig mensen echt een goeie partner voor elkaar zijn is de kans dat je dat was ook gewoon klein
Het zegt niks over wat voor persoon jij bent. Je kunt nog steeds heel leuk, tof, knap, slim, grappig etc zijn. Je was alleen niet the one.

Wat ik denk ik probeer te zeggen is dat je het niet groter moet maken dan het is
Dit is zeker zo maar het kost wel wat inzicht om dit ook zo te zien. Denk dat dat vaak even tijd nodig heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')