quote:Op zaterdag 28 september 2019 14:59 schreef Allures het volgende:
Ik snap even echt niet waar je het over hebt of wat je wil.... Niemand noemt M1stral toch een incel?
Maar neem aan dat als jij tegenover een gesloten iemand zit je dat ook wat minder vindt toch?quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:31 schreef Allures het volgende:
[..]
maar nu doe je alsof openheid meteen beter is dan terughoudendheid of dat mensen niet mee kunnen wegen dat iedereen wat zenuwachtig is/dat 3 minuten kort zijn. Dat is je eigen (waarde) oordeel
En wat ik van vriendinnen gehoord heb is dat er daarna ook gewoon nog de mogelijkheid is om wat te blijven drinken en kletsen na de 3 minuten. Ik weet niet of dat bij allemaal is
Ik denk dat je heel erg mee moet nemen wat bij jou past. Als je een gemiddeld tot knap hoofd hebt lijkt een app mij prima. Als je dat niet hebt of weet dat je irl beter uit de verf komt dan een speeddatequote:Op zaterdag 28 september 2019 15:31 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Heb een tijdje geleden hierover ook een artikeltje gelezen. Dat datingsapps procentueel veel meer kans op succes geven dan speeddaten.
zolang die persoon niet met een boos hoofd alleen ja en nee loopt te bijten dan niet hoorquote:Op zaterdag 28 september 2019 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar neem aan dat als jij tegenover een gesloten iemand zit je dat ook wat minder vindt toch?
Is dat echt zo? Je bent nu single. Je hebt meerdere relaties gehad. Er is een reden geweest waarom die eerdere partners nu je ex zijn. Perfect waren ze dus niet. Al zag je hun inperfecties misschien niet meteen toen jij met hen ging daten of toen jij een relatie met hen kreeg. De meeste compromissen zijn alleen klein geweest zijn. Hij blijft wat vaker bij jou slapen: jij geeft wat ruimte in jouw kledingkast op zodat hij wat kleding bij jou kan laten. Hij trekt bij jou in: jij accepteert dat de wekker een half uur eerder gaat dan jij gewend was, omdat hij eerder van huis moet. Ik bedenk maar wat. Toegegeven, dat zijn heel andersoortige compromissen, maar dat jij nooit compromissen hebt gesloten .... dat vind ik moeilijk te geloven. Je vond hem alleen zo leuk dat jij graag wat minder ruimte voor jouw kleding accepteerde en een half uurtje eerder wakker werd, omdat je dan bij hem kon zijn. Maar ik geef toe: dergelijke compromissen zijn wel onvergelijkbaar met het compromie waar het eerder over ging.quote:Op zaterdag 28 september 2019 14:33 schreef Allures het volgende:
[..]
En wat jij beschrijft is niet mijn realiteit in daten. Ik ga niet met iemand daten die een compromis is.
Helemaal met je eens. Je moet selecteren en er is niks mis met het hebben van no go's. Die heb ik zelf ook, dus ik heb er geen problemen mee dat anderen die hebben. Verder realiseer ik me dat sommige persoonskenmerken voor een grotere groep een no go zijn dan andere. Als jij dan toevallig zo'n persoonskenmerk hebt, dan is dat verschrikkelijk rot (maar zul je het er wel mee moeten doen). Volgens mij heb ik nergens geschreven dat ik anderen dat kwalijk neem. Wel heb ik geprobeerd uit te leggen dat ik als je de impact van een handicap voor jouw als potentiële partner wilt inschatten, het nodig is om naar de persoon te kijken in plaats van naar de beperking en dat zoiets tijd kost. En ik heb aangegeven te begrijpen dat een speeddate van 3 minuten daar niet de ideale omstandigheid voor is.quote:Je moet ergens op selecteren, anders kan ik de hele wereld wel een kans geven omdat mogelijk een geweldige partner er tussen zit.
Daar heb je dan ook geen enkele aanleiding toe. Mijn statistieken zal ik (voorlopig nog maar even) voor mezelf houden.quote:Zolang ik nog genoeg mooie dates en mensen in mijn leven heb is er geen reden om mijn date-tactiek bij te stellen.
Hmm ja.quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:36 schreef Allures het volgende:
[..]
zolang die persoon niet met een boos hoofd alleen ja en nee loopt te bijten dan niet hoor
Ik match juist eigenlijk heel goed met gesloten mensen merk ik in de praktijk
Het reikt hier naar de assumptie dat na zo'n speeddate wordt getrouwd en kinderen moeten worden uitgepoept na die speeddate.quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk maar dat is denk ik wel een reden om in zon setting iemand daar dan niet op te selecteren omdat je eigenlijk vrij weinig van die persoon weet.
Zo bedoel ik het niet. Het verschil met online daten is dat je die persoon nog niet in real life hebt gezien en dus nog niet bent 'afgeknapt' op de persoon. Bij speeddaten heb je alles in een keer naar mijn idee waardoor men misschien wel kritischer is?quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:39 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Het reikt hier naar de assumptie dat na zo'n speeddate wordt getrouwd en kinderen moeten worden uitgepoept na die speeddate.
Een speeddate is niets meer dan het op een informele manier elkaar leren kennen. En als je denkt van hé, ik wil die en die wel beter leren kennen omdat die mij wel interessant leek, dan zou ik daar wel op een échte date willen. Dat is het. Niets meer, niets minder. Denk je dat kandidaat 4 leuk was, dan kan je daarmee op date. Je selectie komt pas later.
Met online daten heb je vaak toch ook niet meer dan een paar foto's, een profieltekst en soms drie nummers uit een Spotify-account? Ben je dan minder kritisch, dan wanneer je daarnaast ook iemands houding, geur, stemgeluid en uitstraling hebt? Ik zou denken dat je ervaring in de tweede situaties veel rijker is.quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het niet. Het verschil met online daten is dat je die persoon nog niet in real life hebt gezien en dus nog niet bent 'afgeknapt' op de persoon. Bij speeddaten heb je alles in een keer naar mijn idee waardoor men misschien wel kritischer is?
Nee ik ben niet single. Ik ben gelukkig getrouwd en polyamoreus. En polyamoreuze relaties sluiten niet dat soort compromissen met kastruimte en zoquote:Op zaterdag 28 september 2019 15:36 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Je bent nu single.
Dat is wel waar ja.quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:33 schreef Allures het volgende:
[..]
Ik denk dat je heel erg mee moet nemen wat bij jou past. Als je een gemiddeld tot knap hoofd hebt lijkt een app mij prima. Als je dat niet hebt of weet dat je irl beter uit de verf komt dan een speeddate
Een driehoek door een rond vakje proberen te blijven rammen terwijl je alleen gefrustreerd raakt en denkt 'waarom past dit toch niet' is gewoon niet handig. Probeer dan wat anders he
Een mens is geen statistiek
Nou ja er is minder om iemand op af te wijzen misschien?quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:48 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Met online daten heb je vaak toch ook niet meer dan een paar foto's, een profieltekst en soms drie nummers uit een Spotify-account? Ben je dan minder kritisch, dan wanneer je daarnaast ook iemands houding, geur, stemgeluid en uitstraling hebt? Ik zou denken dat je ervaring in de tweede situaties veel rijker is.
Je kunt het glas ook half vol zien: er is meer om iemand leuk op te vinden.quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou ja er is minder om iemand op af te wijzen misschien?
Ja zo kan je het ook zien jaquote:Op zaterdag 28 september 2019 15:51 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Je kunt het glas ook half vol zien: er is meer om iemand leuk op te vinden.
Heb je nog tips voor gefrustreerde mannen die afgewezen zijn?quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:03 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Idd, ik ben het kwijt hoor
[..]
Zeker, alleen geven incels alles en iedereen de schuld in plaats van bij hunzelf te kijken en zelf te kijken hoe ze wel aantrekkelijker kunnen worden. Dus de hele dag anderen de schuld geven en de schuld bij anderen leggen, dat heeft niet zoveel meer te maken hoe hard het leven en het datinggeweld is. Maar dat is gewoon dat je jezelf hebt wijsgemaakt dat je geen shit kan.
En deze mannen mankeren 99% van de keren helemaal niets. Niets mis mee. Geen fysieke of mentale beperkingen (even kort door de bocht). Maar ze zijn gewoon een aantal keren afgewezen en dan gaan ze dit soort gedrag vertonen. Anderen de schuld geven van hun falen. Met andere woorden: groot en groot ego. En dit speelt alleen bij mannen. Wat ook wel interessant is. Bij vrouwen speelt dit niet of nauwelijks.
Was jij niet degene die dacht dat mensen vooral rationeel bezig waren met de impact van een en ander op een mogelijke relatie? Grapje.quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:49 schreef Allures het volgende:
Daarnaast: je wil een rationele beslissing in iets wat totaal niet rationeel is (de liefde)...
Ik denk dat frustratie van zowel mannen als vrouwen een uiting is van weinig eigenwaarde of onzekerheid. Zo van, waarom hun wel en ik niet.quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:57 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Heb je nog tips voor gefrustreerde mannen die afgewezen zijn?Hoe speel je jezelf dan weer in de markt?
Ik vraag dit voor een vriend.
En je slaat niet dicht op dates?quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm ja.
Ja heb het nooit gedaan dus weet niet hoe het gaat. Maar zo van wat ik er mij bij kan voorstellen denk ik nog niet dat het iets voor mij is. Gelukkig is er tinderwaarbij ik in een chat gewoon mezelf kan zijn zonder dat ik dichtsla.
Oh ja ookquote:Op zaterdag 28 september 2019 16:03 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
En je slaat niet dicht op dates?
Eens.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:02 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik denk dat frustratie van zowel mannen als vrouwen een uiting is van weinig eigenwaarde of onzekerheid. Zo van, waarom hun wel en ik niet.
Eens met je analyse maar lastig om hieruit te komen lijkt me.quote:Dat is nou net het punt vaak, omdat je geen grenzen stelt met hoe je je laat behandelen. Daadkrachtig, doortastend zijn en weten wat je waard bent. Dan is een blauwtje lopen niet meer het ergste dat je kan overkomen.
quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:01 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Was jij niet degene die dacht dat mensen vooral rationeel bezig waren met de impact van een en ander op een mogelijke relatie? Grapje.![]()
Voor de rest lijkt jij mijn post anders opgevat te hebben dan hij bedoeld is.
En hoe bepaal je dan bijvoorbeeld waardoor je weet wat je waard ben?quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:02 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik denk dat frustratie van zowel mannen als vrouwen een uiting is van weinig eigenwaarde of onzekerheid. Zo van, waarom hun wel en ik niet.
Dat is nou net het punt vaak, omdat je geen grenzen stelt met hoe je je laat behandelen. Daadkrachtig, doortastend zijn en weten wat je waard bent. Dan is een blauwtje lopen niet meer het ergste dat je kan overkomen.
je moet het niet zo koppelen aan jou als persoon, als geheelquote:Op zaterdag 28 september 2019 16:08 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Eens met je analyse maar lastig om hieruit te komen lijkt me.
Dit is zeker zo maar het kost wel wat inzicht om dit ook zo te zien. Denk dat dat vaak even tijd nodig heeft.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:12 schreef Allures het volgende:
[..]
je moet het niet zo koppelen aan jou als persoon, als geheel
Het enige wat een blauwtje zegt is dat die persoon in jou geen mogelijke partner ziet. Aangezien ook maar weinig mensen echt een goeie partner voor elkaar zijn is de kans dat je dat was ook gewoon klein
Het zegt niks over wat voor persoon jij bent. Je kunt nog steeds heel leuk, tof, knap, slim, grappig etc zijn. Je was alleen niet the one.
Wat ik denk ik probeer te zeggen is dat je het niet groter moet maken dan het is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |