Ik hoop dat ze een flinke waarschuwing krijgen van thuiswinkel waarborg.quote:Op maandag 30 september 2019 09:29 schreef Newone82 het volgende:
Net gebeld met thuiswinke waarborg. Ze hadden achterstand met verwerken klachten, over een week zou ik pas wat horen.
meer als dat je nodig hebt dus, maar wel volledig verklaarbaar: je wilt kleding kunnen passen, en als er iets is dat zich nauwelijk aan standaarden houdt zijn het wel kleding matenquote:Op maandag 30 september 2019 09:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik bestel niet zozeer meer kleding dan ik nodig heb, maar vaak wel in twee maten en misschien twee kleuren.
Dan stuur je toch 75% terug (aannemende dat 1 kleur in 1 maat je bevalt en je niet meerdere maten van hetzelfde artikel en je niet hetzelfde kledingstuk in meerdere kleuren houdt)? Ik kan begrijpen dat anderen dat "meer dan nodig" noemen.quote:Op maandag 30 september 2019 09:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik bestel niet zozeer meer kleding dan ik nodig heb, maar vaak wel in twee maten en misschien twee kleuren.
Heb ik al gedaan via mail vanmorgen.quote:Op maandag 30 september 2019 10:29 schreef SOG het volgende:
Als ik voor 1000 euro in mn anusje wordt genomen door een winkel, dan ga k echt niet naar thuiswinkel waarborgstuur aangetekende brief met ingebrekestelling. Redelijke termijn tot nakoming, ontbinding ovk --> civiele zaak. Hoef je niemand voor in te huren, kan je zelf.
Wat heb je precies gemailed?quote:Op maandag 30 september 2019 10:32 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan via mail vanmorgen.
Dat ik ontbinding van de koop eis aangezien ze me niet geleverd hebben wat ik besteld heb.quote:
Ik vroeg wat je PRECIES gemailed had. zou je de hele tekst willen plaatsen?quote:Op maandag 30 september 2019 10:51 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dat ik ontbinding van de koop eis aangezien ze me niks geleverd hebben wat ik besteld heb.
Heb dit ook via social media laten wetenn en krijg dit terug net:
Beste TS, ik zie dat in de uitgebreide case reeds een leidend antwoord aan je is gegeven.. daarom kan ik je helaas niet helpen.
Geachte bol,quote:Op maandag 30 september 2019 10:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik vroeg wat je PRECIES gemailed had. zou je de hele tekst willen plaatsen?
(woordkeuze is vaak heel belangrijk vandaar de vraag)
Aan dat laatste zat ik ook te denken. Contact opnemen met Kassa of Radar. Als meer mensen er last van hebben, wordt het misschien een tv-item. En dan heeft Bol.com echt een probleem.quote:Op maandag 30 september 2019 09:20 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Denk wel dat als TS het echt aan de media klok gaat hangen, zo’n keurmerk wel in zijn hempie staat.
Als mij dit zou overkomen had ik allang het forum van kassa en radar volgeschreven bv. Krijgt het vanzelf aandacht.
goede brief.quote:Op maandag 30 september 2019 10:55 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Geachte bol,
Onlangs heb ik bij u een smartphone besteld. Helaas ontving ik slechts een powerbank.
Omdat dit product evident niet voldoet aan de overeenkomst verzoek ik u met klem om zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, mij alsnog het besteld product te doen toekomen.
Gelet op u eerdere mededeling over het moeten wachten op onderzoek wijs ik u er, ongetwijfeld ten overvloede, op dat het herstellen van deze fout uwerzijds binnen een redelijke termijn dient te gebeuren (7:21 lid 3 BW).
Het afwachten van langdurig onderzoek, terwijl het probleem evident is, is in dat licht dan ook onrechtmatig.
Ik verzoek u dus om alsnog de telefoon die ik besteld heb af te leveren. En wel binnen uiterlijk 14 dagen. Indien u dat niet doet ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen, maar ik hoop uiteraard dat het niet zo ver hoeft te komen.
Met vriendelijke groet,
Ben benieuwd of dit inhoudt of ze uberhaupt wat met je brief/email gaan doen.quote:Op maandag 30 september 2019 11:06 schreef Newone82 het volgende:
Heb nog eens de briet gestuurd per social media, krijg ik dit:
Beste TS, het heeft niet zoveel zin om steeds hetzelfde bericht te blijven sturen; in de case die is aangemaakt zien wij dat we niet verder met deze case kunnen gaan en dat een leidend antwoord is gegeven. Mijn excuses hiervoor; ook andere collega's zullen dit kunnen zien.
Wat een afschuwelijk starre houding!!!!!quote:Op maandag 30 september 2019 11:06 schreef Newone82 het volgende:
Heb nog eens de briet gestuurd per social media, krijg ik dit:
Beste TS, het heeft niet zoveel zin om steeds hetzelfde bericht te blijven sturen; in de case die is aangemaakt zien wij dat we niet verder met deze case kunnen gaan en dat een leidend antwoord is gegeven. Mijn excuses hiervoor; ook andere collega's zullen dit kunnen zien.
Lijkt me niet als ik dit lees. TS is gewoon zijn geld kwijt. Aan de schandpaal met Bol vind ikquote:Op maandag 30 september 2019 11:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dit inhoudt of ze uberhaupt wat met je brief/email gaan doen.
Copy paste :pquote:Op maandag 30 september 2019 10:55 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Geachte bol,
Onlangs heb ik bij u een smartphone besteld. Helaas ontving ik slechts een powerbank.
Omdat dit product evident niet voldoet aan de overeenkomst verzoek ik u met klem om zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, mij alsnog het besteld product te doen toekomen.
Gelet op u eerdere mededeling over het moeten wachten op onderzoek wijs ik u er, ongetwijfeld ten overvloede, op dat het herstellen van deze fout uwerzijds binnen een redelijke termijn dient te gebeuren (7:21 lid 3 BW).
Het afwachten van langdurig onderzoek, terwijl het probleem evident is, is in dat licht dan ook onrechtmatig.
Ik verzoek u dus om alsnog de telefoon die ik besteld heb af te leveren. En wel binnen uiterlijk 14 dagen. Indien u dat niet doet ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen, maar ik hoop uiteraard dat het niet zo ver hoeft te komen.
Met vriendelijke groet,
Link?quote:Op maandag 30 september 2019 11:28 schreef SOG het volgende:
Nu ook 1 op fb die een kloon samsung ontvingen heeftalvast ff screenies maken ts...
Ja ik las hetquote:Op maandag 30 september 2019 11:28 schreef SOG het volgende:
Nu ook 1 op fb die een kloon samsung ontvingen heeftalvast ff screenies maken ts...
Wellicht niet, maar de ontvangst is hiermee wel (impliciet) bevestigd. De gestelde termijn verloopt vanzelf en dan kan (moet) TS doorpakken.quote:Op maandag 30 september 2019 11:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dit inhoudt of ze uberhaupt wat met je brief/email gaan doen.
En als ze er dan nog steeds niks mee doen?quote:Op maandag 30 september 2019 12:49 schreef baskick het volgende:
[..]
Wellicht niet, maar de ontvangst is hiermee wel (impliciet) bevestigd. De gestelde termijn verloopt vanzelf en dan kan (moet) TS doorpakken.
Held😀😀😀👌👌👌👌quote:Op maandag 30 september 2019 13:30 schreef Newone82 het volgende:
Ben de brief gewoon aan het spammen paar keer per dag op social media. Weet niet of het slim is, maar doe het gewoon.
Met doorpakken doelde ik op de volgende stap in een civiele procedure: dagvaarden.quote:Op maandag 30 september 2019 13:29 schreef Newone82 het volgende:
[..]
En als ze er dan nog steeds niks mee doen?
Dit gaat niet helpen, vermoed ik.quote:Op maandag 30 september 2019 13:30 schreef Newone82 het volgende:
Ben de brief gewoon aan het spammen paar keer per dag op social media. Weet niet of het slim is, maar doe het gewoon.
He das mijn tekstquote:Op maandag 30 september 2019 10:55 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Geachte bol,
Onlangs heb ik bij u een smartphone besteld. Helaas ontving ik slechts een powerbank.
Omdat dit product evident niet voldoet aan de overeenkomst verzoek ik u met klem om zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, mij alsnog het besteld product te doen toekomen.
Gelet op u eerdere mededeling over het moeten wachten op onderzoek wijs ik u er, ongetwijfeld ten overvloede, op dat het herstellen van deze fout uwerzijds binnen een redelijke termijn dient te gebeuren (7:21 lid 3 BW).
Het afwachten van langdurig onderzoek, terwijl het probleem evident is, is in dat licht dan ook onrechtmatig.
Ik verzoek u dus om alsnog de telefoon die ik besteld heb af te leveren. En wel binnen uiterlijk 14 dagen. Indien u dat niet doet ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen, maar ik hoop uiteraard dat het niet zo ver hoeft te komen.
Met vriendelijke groet,
Dat dus. 2 weken de tijd nu om een strategie te bedenken voor vervolgstappen.quote:Op maandag 30 september 2019 12:49 schreef baskick het volgende:
[..]
Wellicht niet, maar de ontvangst is hiermee wel (impliciet) bevestigd. De gestelde termijn verloopt vanzelf en dan kan (moet) TS doorpakken.
Neem ook eens contact op met het Juridisch Loket (zoals al vaker geopperd is in dit topic).quote:Op maandag 30 september 2019 13:30 schreef Newone82 het volgende:
Ben de brief gewoon aan het spammen paar keer per dag op social media. Weet niet of het slim is, maar doe het gewoon.
Slim ja. Voor dit bedrag kun je wel wat doen.quote:Op maandag 30 september 2019 14:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Neem ook eens contact op met het Juridisch Loket (zoals al vaker geopperd is in dit topic).
Dit is kosteloos en als je hen de hele situatie uitlegt, inclusief jouw brief en hun reacties daarop, dan kunnen zij jou het beste adviseren wat te doen en hoe te handelen.
nee lijkt me ook niet verstandig.quote:
Wel een paar opvallende spelfoutjes erin; u/uw fouten en besteld ipv bestelde. Ik vind persoonlijk als je zo gewichtig wil doen het ook in correct Nederlands moet gebeuren. maar dat is een pet peeve van mij.quote:
Goede tip. Iemand tips hun gratis te bellen? Zag 25 cent per minuut staan.quote:Op maandag 30 september 2019 14:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Neem ook eens contact op met het Juridisch Loket (zoals al vaker geopperd is in dit topic).
Dit is kosteloos en als je hen de hele situatie uitlegt, inclusief jouw brief en hun reacties daarop, dan kunnen zij jou het beste adviseren wat te doen en hoe te handelen.
Iphone van 1000+ euro kopen maar te goedkoop zijn voor 25 cent per minuut (en maximaal ¤12,50) voor rechtshulp?quote:Op maandag 30 september 2019 15:52 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Goede tip. Iemand tips hun gratis te bellen? Zag 25 cent per minuut staan.
bron: https://www.juridischloket.nl/hoe-we-werken/quote:Onze rechtshulp is gratis. Alleen als u ons belt via 0900-8020 betaalt u ¤ 0,25 per minuut (met een maximum van ¤ 12,50), plus de normale kosten van uw (mobiele) telefoonaanbieder. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur.
http://0900nummerinfo.nl/(...)=45855,695564,720982quote:Op maandag 30 september 2019 15:52 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Goede tip. Iemand tips hun gratis te bellen? Zag 25 cent per minuut staan.
Een voorbeeldje op Mn iPhone getikt na middernacht. Maar je hebt volkomen gelijk hoor.quote:Op maandag 30 september 2019 14:31 schreef Gunner het volgende:
[..]
nee lijkt me ook niet verstandig.
[..]
Wel een paar opvallende spelfoutjes erin; u/uw fouten en besteld ipv bestelde. Ik vind persoonlijk als je zo gewichtig wil doen het ook in correct Nederlands moet gebeuren. maar dat is een pet peeve van mij.
Op een iPhone 10?quote:Op maandag 30 september 2019 16:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een voorbeeldje op Mn iPhone getikt na middernacht. Maar je hebt volkomen gelijk hoor.
Aw maximaal 12,50 euro. Dat scheelt. Ga morgen bellen!quote:Op maandag 30 september 2019 16:09 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
Iphone van 1000+ euro kopen maar te goedkoop zijn voor 25 cent per minuut (en maximaal ¤12,50) voor rechtshulp?![]()
![]()
[..]
bron: https://www.juridischloket.nl/hoe-we-werken/
Ik heb in dit topic nu 5 keer geopperd om contact op te nemen met hen.quote:Op maandag 30 september 2019 16:38 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Aw maximaal 12,50 euro. Dat scheelt. Ga morgen bellen!
Hoezo in de voet geschoten met terug sturen powerbank?quote:Op maandag 30 september 2019 17:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb in dit topic nu 5 keer geopperd om contact op te nemen met hen.
Op de een of andere manier heb je de eerste 4 niet gelezen.
Op advies van een user heb je de powerbank alvast opgestuurd, terwijl dat misschien niet persé het beste zou zijn geweest.
Nu heb je daardoor wellicht in je eigen voet geschoten.
Als je je eigen topic wat beter in de gaten had gehouden, had je al dagen eerder juridisch advies kunnen inwinnen van deskundigen.
Maar goed.
Vraag ik me ook af, is toch enige wat ik ook al zou doen.quote:Op maandag 30 september 2019 17:13 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hoezo in de voet geschoten met terug sturen powerbank?
Wet koop op afstand geeft TS niet echt een keus daar in, als hij daarmee te lang zou wachten verlies je dat recht op een gegeven moment.. je moet immers wel binnen14 dagen retouren.quote:Op maandag 30 september 2019 17:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb in dit topic nu 5 keer geopperd om contact op te nemen met hen.
Op de een of andere manier heb je de eerste 4 niet gelezen.
Op advies van een user heb je de powerbank alvast opgestuurd, terwijl dat misschien niet persé het beste zou zijn geweest.
Nu heb je daardoor wellicht in je eigen voet geschoten.
Als je je eigen topic wat beter in de gaten had gehouden, had je al dagen eerder juridisch advies kunnen inwinnen van deskundigen.
Maar goed.
Precies, ga morgen trouwens ook eens consuwijzer bellen.quote:Op maandag 30 september 2019 18:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wet koop op afstand geeft TS niet echt een keus daar in, als hij daarmee te lang zou wachten verlies je dat recht op een gegeven moment.. je moet immers wel binnen14 dagen retouren.
Ik bedoel meer in de zin van dat dat jouw enige bewijs was dat je daadwerkelijk een powerbank had gekregen.quote:Op maandag 30 september 2019 17:13 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hoezo in de voet geschoten met terug sturen powerbank?
Ja, zodra TS zijn iPhone ontvangt begint de 14 dagen termijn. Lijkt mij. Het lijkt me namelijk stug dat je als webwinkel een willekeurig product kan toesturen, dat niet aan de overeenkomst beantwoord, maar anderzijds wel stellen dat de 14 dagen WKOA-termijn is ingegaan. Ik ben trouwens geen jurist, dus als iemand het beter weet hou ik me aanbevolen (wetsartikel/jurisprudentiequote:Op maandag 30 september 2019 18:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wet koop op afstand geeft TS niet echt een keus daar in, als hij daarmee te lang zou wachten verlies je dat recht op een gegeven moment.. je moet immers wel binnen14 dagen retouren.
In geval van non-conformiteit kun je dat niet eeuwig afwachten.quote:Op maandag 30 september 2019 18:55 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja, zodra TS zijn iPhone ontvangt begint de 14 dagen termijn. Lijkt mij. Het lijkt me namelijk stug dat je als webwinkel een willekeurig product kan toesturen, dat niet aan de overeenkomst beantwoord, maar anderzijds wel stellen dat de 14 dagen WKOA-termijn is ingegaan. Ik ben trouwens geen jurist, dus als iemand het beter weet hou ik me aanbevolen (wetsartikel/jurisprudentie).
Bedenktijd
Koop je een product of dienst op afstand dan geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. De bedenktijd gaat de dag nadat je het product hebt ontvangen of vanaf het moment dat je de dienst bent overeengekomen.
https://www.consumentenbo(...)elefonische-aankopen
Ik vraag me af in hoeverre TS Kassa of Radar 'achter de hand' heeft. Ik denk dat zij wel een marathonuitzending kunnen maken als ze iedere consument met een probleem gaan bijstaan. Kortom, ik zou daar niet veel van verwachten.quote:Op maandag 30 september 2019 18:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En je hebt ook nog Kassa/Radar achter de hand.
Vaak als er een televisiecamera bij is, kan er opeens wel een heleboel. Smeerlappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |