Wat Claudia zegt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het geverfde heel geslaagd. Sterker nog, ik zou hebben geïnvesteerd in een coating. Maar nu jullie toch voor pvc zijn gegaan zou ik doorleggen. Nu is het een ratjetoe.
Er zat een 2 componenten transparante coating op, maar ik vermoed dat het marmer toch een te harde en gladde ondergrond is waardoor elk vuiltje erin krast. Dat liet naar verloop van tijd los en bijwerken lukte niet omdat er diepteverschil in zat tussen slijtageplekken en dekkende stukken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het geverfde heel geslaagd. Sterker nog, ik zou hebben geïnvesteerd in een coating. Maar nu jullie toch voor pvc zijn gegaan zou ik doorleggen. Nu is het een ratjetoe.
Dit!quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:52 schreef SQ het volgende:
Doorleggen. Dan lijkt het echter.
Ik vind het nog best goed gelukt zo
Nope, wel geimpregneerdquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 23:14 schreef archito het volgende:
[..]
Lokquote
Ik meen me te herinneren dat jij ooit zelf muren hebt geïnjecteerd tegen vocht?
Ik zeg links, vooral als je (net als ik) zo iemand bent die deuren open laat.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 09:09 schreef archito het volgende:
De twee opties.
Rechts is hoe een oorspronkelijke vloer eruit zou zien. Ik zou dan bij de wc en tussen gang en keuken een platte drempel moeten maken. De andere 4 drempels op de begane grond zijn van hout en zwart, daar kan ik dan mee matchen.
Links is doorleggen over de verschillende ruimtes. Ik vraag me bij deze optie af of het er niet gek uitziet dat bij gesloten de deuren de zwarte band soms onderbroken wordt (naar wc en keuken) en soms niet (bij woonkamer en kelderkast onder de trap).
[ afbeelding ]
Wij hebben na 1,5 jaar ook wat krassen wegens steentjes onder de schoenen en het veelvuldig slepen van bouwmaterialen (zelfde spul gebruikt als jullie). Nog geen echte plekken maar het is idd geen spul dat 10 jaar mee gaat. Wij leggen er ongetwijfeld nog wel 'een keer' iets overheen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 22:36 schreef archito het volgende:
[..]
Er zat een 2 componenten transparante coating op, maar ik vermoed dat het marmer toch een te harde en gladde ondergrond is waardoor elk vuiltje erin krast. Dat liet naar verloop van tijd los en bijwerken lukte niet omdat er diepteverschil in zat tussen slijtageplekken en dekkende stukken.
Ik vond egaal grijs ook mooier! Meer mijn smaak, vandaar ook mijn twijfel over de gang wel of niet omdat die er nog wel goed uitziet.
Maar het is unaniem wel meepakken zie ik.
We voelen nu wel iets voor een tussenvorm:quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 10:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zeg links, vooral als je (net als ik) zo iemand bent die deuren open laat.
Jullie hebben het denk ik op een cementdekvloer/egaline gesmeerd? Ik denk dat de verf daar toch beter op pakt en dus langer meegaat.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 10:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wij hebben na 1,5 jaar ook wat krassen wegens steentjes onder de schoenen en het veelvuldig slepen van bouwmaterialen (zelfde spul gebruikt als jullie). Nog geen echte plekken maar het is idd geen spul dat 10 jaar mee gaat. Wij leggen er ongetwijfeld nog wel 'een keer' iets overheen.
Ja, en wat je met pvc hebt gedaan vind ik ook verrassend goed gelukt hoor. Ik hoop alleen dat die vloer niet ook heel snel gaat slijten, aangezien het goedkoop materiaal is. Ik heb geen ervaring met pvc maar ik heb wel gehoord dat er kwaliteitsverschil is.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 22:36 schreef archito het volgende:
[..]
Er zat een 2 componenten transparante coating op, maar ik vermoed dat het marmer toch een te harde en gladde ondergrond is waardoor elk vuiltje erin krast. Dat liet naar verloop van tijd los en bijwerken lukte niet omdat er diepteverschil in zat tussen slijtageplekken en dekkende stukken.
Ik vond egaal grijs ook mooier! Meer mijn smaak, vandaar ook mijn twijfel over de gang wel of niet omdat die er nog wel goed uitziet.
Maar het is unaniem wel meepakken zie ik.
Toen wij een coating professioneel hebben laten aanbrengen gingen we uit van een levensduur van 5 jaar, waarna de vloer (tegen minder kosten dan initiële kosten) weer zou moeten worden bijgewerkt. Uiteindelijk hebben we er een jaar of acht mee gedaan en ik vond dat de vloer er nog heel acceptabel uitzag. Krassen onder met name de tafel en kleurverschillen op bepaalde plekken maakten de vloer wat minder fraai, maar een vloer mag er wel ietwat geleefd uitzien.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 10:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wij hebben na 1,5 jaar ook wat krassen wegens steentjes onder de schoenen en het veelvuldig slepen van bouwmaterialen (zelfde spul gebruikt als jullie). Nog geen echte plekken maar het is idd geen spul dat 10 jaar mee gaat. Wij leggen er ongetwijfeld nog wel 'een keer' iets overheen.
Precies zo zou ik het ook doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 10:52 schreef archito het volgende:
[..]
We voelen nu wel iets voor een tussenvorm:
Deur naar de keuken het terrazzo door laten lopen, deze deur staat meestal open en zit op de kop van de gang.
Deur naar de wc de rand door laten lopen, deze deur is meestal dicht en zit aan de lange zijde van de wand net zoals de kelderdeur en woonkamerdeur.
Het patroon zal meehelpen denk ik, daar zie je minder snel beschadigingen op. Het is van de Deluxe lijn van Flexxfloors (niet dat namen heel veel zeggenquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 11:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, en wat je met pvc hebt gedaan vind ik ook verrassend goed gelukt hoor. Ik hoop alleen dat die vloer niet ook heel snel gaat slijten, aangezien het goedkoop materiaal is. Ik heb geen ervaring met pvc maar ik heb wel gehoord dat er kwaliteitsverschil is.
Mochten jullie er blijven wonen dan zou je in de toekomst eens naar linoleum kunnen kijken (er zijn heel mooie effen varianten) of naar novilon als een goedkoper compromis. Mijn ervaring is dat novilon slijtvast is. En jij bent handig, dus je kunt het vast zelf leggen.
dat was ikquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 23:14 schreef archito het volgende:
[..]
Lokquote
Ik meen me te herinneren dat jij ooit zelf muren hebt geïnjecteerd tegen vocht?
Ah, vertel!quote:
Ruwol Waterglasquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 12:20 schreef archito het volgende:
[..]
Ah, vertel!![]()
We hebben een binnenmuurtje (9-10cm dik) waar optrekkend vocht in zit. Het stucwerk laat los, een plintje was helemaal rot en de onderkant van een binnenkozijn is vergaan.
Ik heb maar een meter te injecteren, dus dat zou met 8 gaten te doen moeten zijn.
Welk product heb jij gebruikt? Complete sets die ik kan vinden is een beetje overkill voor zo'n klein stukje.
Thanks!quote:
Voor zover ik weet lopen hier geen afvoeren of leidingen, dus ik hoop het niet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 13:13 schreef brulaap112 het volgende:
Ben je niet bang dat het een lekkage kan zijn? Van een douche oid. Optrekkend vocht bij een binnenmuur is toch gek.
hangt van de poreusheid van je materiaal af lijkt mequote:Op zaterdag 8 augustus 2020 13:14 schreef archito het volgende:
[..]
Thanks!
Voor mijn kleiner klusje en met een dun muurtje zat ik nu te denken aan zoiets:
https://www.sbshop.eu/nl/(...)AUQByrhoCJ3UQAvD_BwE
Ik weet alleen niet precies wanneer gel geschikt is en wanneer het vloeibaar moet zijn.
Nog eens goed gekeken. Nu blijkt de buitenmuur onder de gootsteen echt te glimmen van het vocht. Zo erg kan optrekkend vocht toch niet zijn dat het nat voelt en glimt?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 13:13 schreef brulaap112 het volgende:
Ben je niet bang dat het een lekkage kan zijn? Van een douche oid. Optrekkend vocht bij een binnenmuur is toch gek.
Kan wel hoor.. maar goed, het is wel bijzonder als het op 1 specifieke muur is. Laat evt je verzekering ff een lekzoeker sturen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 18:39 schreef archito het volgende:
[..]
Nog eens goed gekeken. Nu blijkt de buitenmuur onder de gootsteen echt te glimmen van het vocht. Zo erg kan optrekkend vocht toch niet zijn dat het nat voelt en glimt?
Misschien toch iets van lekkage van buitenkraantje (zit precies aan de andere kant), keukenkraan of vaatwasser.
Het kan ook nog zijn dat het water van de buitenkraan doorslaat naar binnen. Het is geen echte spouwmuur maar massief geloof ik.
Als verborgen gebrek? Of iets anders?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 18:43 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Kan wel hoor.. maar goed, het is wel bijzonder als het op 1 specifieke muur is. Laat evt je verzekering ff een lekzoeker sturen?
Bij mij bleek het uiteindelijk een combinatie van optrekkend vocht te zijn en (voornamelijk) de ventilatieopeningen van de ruimte onder de balken vloer die door vorige bewoners dicht gemaakt was bij het ophogen van de tuin. 'want niet nodig'.
Rechtsbijstand heeft hier 50% van de betonvloer kosten vandaan weten te halen uiteindelijk
Ik heb ze al even gemaild, goeie tip!quote:
Verborgen gebrek en ze hadden het huis verkocht als begane grond betonnen vloer.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 20:17 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Als verborgen gebrek? Of iets anders?
Klinkt niet echt als een klus held als je dat dicht maakt :-)
quote:Op zondag 9 augustus 2020 10:05 schreef archito het volgende:
Kak, het is dus toch een lekkage.
De watermeter loopt heel langzaam door als alle kranen dicht zijn en je hoort heel lichtjes in het keukenkastje dat er nog iets stroomt. Een plek is ook echt gewoon nat.
Ben iig blij met de tip hier, maar baal wel enorm. Hopelijk kunnen ze het lek vinden en zit hij niet op een onbereikbare plaats. Moet er niet aan denken dat de halve keuken moet worden afgebroken.De leidingen in het zicht voelen allemaal droog.
Gelukkig gaat dit wel naar wens, wordt mooi!quote:Op zondag 9 augustus 2020 20:02 schreef archito het volgende:
De lekkage bezorgt me slechte nachten, hopelijk heeft een loodgieter komende week tijd het op te lossen.
In de tussentijd ga ik rustig verder met de vloer (warm!)
[ afbeelding ]
Detail van de keukendeur
[ afbeelding ]
En bij de wc
[ afbeelding ]
verzekering inschakelenquote:Op zondag 9 augustus 2020 20:02 schreef archito het volgende:
De lekkage bezorgt me slechte nachten, hopelijk heeft een loodgieter komende week tijd het op te lossen.
Herkenbaar, maar niet doen! Voor alles bestaat een oplossing, behalve voor de dood.quote:Op zondag 9 augustus 2020 20:02 schreef archito het volgende:
Lekker bezig! Wordt mooi.quote:In de tussentijd ga ik rustig verder met de vloer (warm!)
Ga ik morgenochtend ook direct doen! Die bel ik eerst voordat ik zelf eventueel iemand laat komen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 20:14 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
verzekering inschakelen
kwam bij mij dezelfde dag nog iemand kijken.
bij m'n ouders stond er de volgende dag een lekzoeker.
Haha is ook zo, maar als iets eenmaal in je hoofd zit is het er lastig uit te krijgen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 20:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Herkenbaar, maar niet doen! Voor alles bestaat een oplossing, behalve voor de dood.
[..]
Lekker bezig! Wordt mooi.
Ik zit precies zo in elkaar. En dan gebeurt er écht iets ergs en weet je dat je je niet zo druk moet maken om dit soort zaken, waar oplossingen voor zijn. Om je vervolgens na een tijdje weer druk te maken om vanallesennogwat.quote:Op zondag 9 augustus 2020 20:22 schreef archito het volgende:
Haha is ook zo, maar als iets eenmaal in je hoofd zit is het er lastig uit te krijgen.Maar goed, geen R&P hier.
Haha, helemaal waar! Voordeel is wel dat het in je hoofd zo erg is dat je er steeds meer geld voor over hebt om het op te lossen. Dan valt het uiteindelijk allemaal mee.quote:Op zondag 9 augustus 2020 20:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zit precies zo in elkaar. En dan gebeurt er écht iets ergs en weet je dat je je niet zo druk moet maken om dit soort zaken, waar oplossingen voor zijn. Om je vervolgens na een tijdje weer druk te maken om vanallesennogwat.
quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:33 schreef archito het volgende:
[..]
De verzekeraar heeft een lekdetectiebedrijf ingeschakeld, die plannen als het goed is snel een afspraak in.
Nee, er zit onder de vloer een splitsing naar de badkamer.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:12 schreef brulaap112 het volgende:
Fijn dat het gevonden is! Kan je de hele leiding afdoppen bij de Cv? Dat zou ik gaan voor een boiler op quooker.
Wat monsterd. zegt.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:50 schreef monsterd. het volgende:
Ik duim voor je dat het deze meevaller mag zijn!
Fijn dat het in die zin meevalt en de plek van de lekkage gevonden is; al blijft het natuurlijk erg vervelend... !quote:Op donderdag 13 augustus 2020 15:38 schreef archito het volgende:
De warmwaterleiding tussen cv en keukenkraan blijkt lek te zijn. Aan de hoeveelheid water op de muur en de hoeveelheid detectiegas dat uit de mantelbuis kwam wist hij bijna zeker dat het lek ook echt achter het keukenkastje zit en niet verderop onder de vloer van keuken of bijkeuken. Laten we het hopen!
In de tussentijd het kraantje bij de cv ketel dicht laten staan en alleen even open om te douchen o.i.d. Hopelijk heeft snel iemand tijd om het te repareren.
Er was wel behoorlijk wat drukverlies, hij vroeg ook of we iets aan de waterrekening hadden gemerkt. Ik wil niet weten hoeveel water er in de vloer, muren en bodem is gekomen.![]()
Net even gebeld. Maar ze sturen inderdaad iemand om het te repareren en ook de vervolgschade van de lekkage te repareren. In overleg met hun kan ik een aantal zaken zelf doen en geven zij aan de verzekeraar door hoeveel uren en materiaalkosten dat ongeveer zal zijn, welke ik dan vergoed krijg. Dus ideaal zo.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 11:22 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Fijn dat het in die zin meevalt en de plek van de lekkage gevonden is; al blijft het natuurlijk erg vervelend... !![]()
Hopelijk vind je snel iemand die het repareren kan; dat organiseert je verzekeraar niet ?
quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:22 schreef archito het volgende:
[..]
Net even gebeld. Maar ze sturen inderdaad iemand om het te repareren en ook de vervolgschade van de lekkage te repareren. In overleg met hun kan ik een aantal zaken zelf doen en geven zij aan de verzekeraar door hoeveel uren en materiaalkosten dat ongeveer zal zijn, welke ik dan vergoed krijg. Dus ideaal zo.
Ben je van plan om zaken zelf te gaan doen ? Of ga je alles uitbesteden aan de verzekeraar ?quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:22 schreef archito het volgende:
[..]
Net even gebeld. Maar ze sturen inderdaad iemand om het te repareren en ook de vervolgschade van de lekkage te repareren. In overleg met hun kan ik een aantal zaken zelf doen en geven zij aan de verzekeraar door hoeveel uren en materiaalkosten dat ongeveer zal zijn, welke ik dan vergoed krijg. Dus ideaal zo.
Ik ga het stucwerk zelf herstellen (heb ook zelf gestuct) en de plint van de keuken kan ik ook prima zelf vervangen. 1 binnendeurkozijn is wat rot aan de onderkant, dat wil ik misschien wel degelijk laten doen. En de gevolgschade van de reparatie mogen ze van mij ook doen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:48 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ben je van plan om zaken zelf te gaan doen ? Of ga je alles uitbesteden aan de verzekeraar ?
Mijn ouders hadden ook zoiets ooit met een lekkage op de dakkapel. Aan de buitenkant hebben ze het op laten lossen en aan de binnenkant hebben ze het zelf geschilderd en konden ze de kosten opgeven aan de verzekeraar.
Beter dan we hadden verwacht eigenlijk.quote:Op zondag 16 augustus 2020 19:34 schreef SQ het volgende:
het ziet er nog best geloofwaardig uit zo, leuk!
Ja klopt! De terrazzo print gecombineerd met antraciet natuursteen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 19:35 schreef monsterd. het volgende:
Hee is dat flexfloors? Op de foto ziet het er goed uit
Bij ons zit 'ie ook met zo'n tramslotje vast, is wel hoe het origineel hoortquote:Op maandag 17 augustus 2020 21:57 schreef archito het volgende:
Ik wil het raampje in de voordeur weer open maken. Nu wordt deze alleen afgesloten met een tramklinkje. Dat lijkt me iets te makkelijk open te wippen, dus ben op zoek naar een klein subtiel slotje. Iemand ideeën?
Hoeft niet echt SKG3 te zijn oid, de hele voordeur heeft waarschijnlijk geen keurmerk. :p
Zat nu te denken aan een simpel schuifslotje o.i.d.
Tramklinkje
[ afbeelding ]
Het raampje is maar een centimeter dik ofzo, dus inbouwen gaat niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 07:39 schreef brulaap112 het volgende:
Een pen slot is wel subtiel https://www.toplock.nl/du(...)VyqnfMBoC--gQAvD_BwE
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 09:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij ons zit 'ie ook met zo'n tramslotje vast, is wel hoe het origineel hoort. He kan die van ons niet open wippen van buitenaf omdat er een klein (glas)latje voor zit aan de buitenkant. Misschien is dat bij jullie ook zo?
Het is inderdaad maar 18x30cm groot. Het tramklinkje zit bij ons behoorlijk los maar het raampje sluit wel in een sponning. Ik stelde me voor dat inbrekers vast wel een handige manier weten om geknikt te kunnen hengelen. (al weten ze niet hoe het raampje precies vastzit natuurlijk)quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 09:33 schreef bleiblei het volgende:
Bij ons zat ie in ons vorige huis ook met zo een ding vast.
Maar die zat behoorlijk strak, dus kon je niet met een paperclip ofzo omhoog wippen (en er zat idd. een sponning nog voor). En als je de voordeur gewoon op slot hebt zitten en geen autosleutels op hengelbereik van dat raampje, kunnen ze toch niet heel veel?
Er vanuit gaande dat het zo een klein 4kant raampje van 20x20cm is.
Haha ja dat is ook wel weer zo inderdaad.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:05 schreef bleiblei het volgende:
Ja weetje, dik kans dat er glas in lood in dat raampje zit. Dat duw je er nog makkelijker uit. Ik zou beginnen met de sleutel niet in het slot laten zitten maar die in de buurt hangen van de voordeur op een plek die je niet ziet vanaf buiten. En dat haakje ff zo buigen dat ie er niet losjes in hangt.
Het feit trouwens dat dat raampje bij ons alle drie zo vast zit/zat... ik gok dat inbrekers wel weten dat die raampjes vaak met zo een haakje vast zit.
Dit is trouwens super herkenbaar, elke klus gaat hier zoquote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:11 schreef archito het volgende:
Projectje voordeur begon bij alleen de binnenzijde even schilderen maar mondt uit in een volledige renovatie.
Aan de binnenkant had ik hem kaal gekrabd. Maar niet al het hout was origineel dus dat was niet echt meer mooi te krijgen. Nu met die donkere vloer is lichtgrijs zoals het kozijn beter.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:37 schreef Burdie het volgende:
Ik dacht dat je 'm blank had? Meranti kleur? Of was dat in mijn fantasie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ontwerp
Onderaan deze post een plattegrond van de bestaande situatie en de nieuwe met uitleg.
Het idee is om de aanbouw te slopen en ongeveer dezelfde vierkante meters terug te bouwen. Alleen dan in de breedte van het huis zodat de tuin veel efficiënter gebruikt kan worden. Dat is wel handig met een kleine stadstuin van 40m².
De huidige tuindeuren vervangen we voor oude ensuitedeuren met glas-in-lood, een lichtstraat zorgt voor voldoende licht in de woonkamer. Links is een werkplekje gemaakt, de knik in de muur is nodig om het gangetje naar de straat te kunnen gebruiken. De keuken bestaat uit een kastenwand met deels aanrecht en een groot kookeiland. Het grootste deel van de achtergevel wordt glas door tuindeuren met bovenlichten in jaren '30 stijl, inclusief getimmerde overstek.
Opties
Er zijn 3 opties die we overwegen. De houten vloer in de woonkamer vervangen voor geïsoleerd beton met vloerverwarming. Idem voor de gang, dat is nu cement op zand. De derde optie is het vernieuwen van de badkamer, die blijft verder gelijk en is dus niet zo spannend.
bestaand
nieuw![]()
Haha, dat is meteen wel een stevig out of the box idee idd.quote:Op donderdag 4 maart 2021 10:09 schreef bleiblei het volgende:
Out of the box, maar heb je de mogelijkheid om een verdieping hoger ook gelijk bij te bouwen? Is nu wellicht niet nodig. Maar met bijv. Uitvoering van kinderwens wel ideaal.
Of gewoon de ruimte voor een hele grote badkamer, walk in closet, kantoor, hobbyruimte of bioscoop,
Ook al zou je nu zeggen, nah, nu ff niet. Is het mogelijk wel iets om rekening mee te houden qua fundering.
Heb je gelijk in, daarom ook de optie om de woonkamervloer meteen aan te pakken. Vloerverwarming in de gang kan prettig zijn maar is minder noodzakelijk. Houden we wel als optie open, want een ongeïsoleerde vloer op zand is gewoon echt heel koud.quote:Op donderdag 4 maart 2021 11:54 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik denk wel dat vloerverwarming over de gehele benedenverdieping een zeker comfort geeft en ook met het vooruitzicht dat we allemaal van het gas af zouden moeten is investeren in lage temperatuurverwarming toch wel een must. Die extra deur direct vanuit de keuken naar de gang waar de containers staan lijkt mij ook heel handig !
Verder heb ik er eigenlijk niet zo heel veel aan toe te voegen aan de plannen; heb je die lichtstraat echt nodig om voldoende daglicht te krijgen ? Mocht je ooit op de eerste verdieping gaan uitbouwen dan zit diezelfde lichtstraat weer in de weg. Vind ze zelf ook nogal prijzig (en je moet weer een oplossing bedenken voor bijvoorbeeld zonnewering).
Heb ik ook wel naar gekeken inderdaad, om het gebied rond het toilet nog te herschikken. Toilet hebben we alleen wel pas opgeknapt en onder de trap zit een handige keldertje (1 meter lager dan de vloer) voor opslag. En aangezien we niet zo opgeruimd zijn vinden we een gescheiden keuken zoals we nu hebben eigenlijk ook wel erg prettig.quote:Op donderdag 4 maart 2021 12:13 schreef karelde14e het volgende:
Ik ben zelf altijd een fan van een grote woonkamer/keuken. Om meer ruimte te maken in de woonkamer kan je overwegen wat meer muur weg te breken en het toilet te verplaatsen naar de gangkast. Als je dan de woonkamer deur meer naar onder verplaatst heb je met de juiste ondersteuning een hele mooie grote ruimte. Budgettechnisch gezien een stuk duurder denk ik en ook veel meer rotzooi. Maar wel in een keer af.
Onafhankelijk daarvan zou ik persoonlijk nooit meer een huis zonder vloerverwarming willen hebben.
Het is inderdaad wel een goede stok achter de deur.quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:19 schreef karelde14e het volgende:
Wij zijn ook niet zo opgeruimd. Vandaar dat we blij zijn dat de keuken helemaal open is. Dan houden wij het tenminste bij. Een dichte keuken zou bij ons een standaard explosie worden.
Thanks voor je uitgebreide post! Dat geeft goed onze gedachten ook weer. Ik zie de verbouwing steeds meer zitten, dus ben erg benieuwd met wat voor prijs de aannemer komt. We gaan er sowieso nog twee extra vragen.quote:
quote:Op dinsdag 1 juni 2021 15:35 schreef Claudia_x het volgende:
Leuk!Heb je al een bedrag in je hoofd waar je op hoopt wat de offertes betreft?
Van 1 aannemer hebben we al een offerte met nog wel wat stelposten opgenomen. Deze valt niet tegen en was ongeveer wat we verwacht hadden. Hopelijk stijgt de definitieve offerte niet al te veel door de stijgende materiaalprijzen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 15:02 schreef monsterd. het volgende:
Leuk dat alles door mag gaan! Ben benieuwd of de offertes van de aannemers conform verwachting uitpakken of dat zij inmiddels ook overspannen aanbiedingen doen. Succes!
Ik twijfel nog over een foto, het is best een herkenbare locatiequote:Op woensdag 2 juni 2021 10:40 schreef Seven. het volgende:
Lekker vooruitzicht! Foto's van je voortuintje?
Nee dat nog niet. Het twijfelachtige platte dak zijn we dan natuurlijk wel mooi kwijt. Maar het pannendak op het huis laten we nog een paar jaar zo. Ik moet zeggen dat ik ook al maanden geen druppel meer heb gezien dus het lekt echt alleen tussen de pannen bij een storm met slagregen volgens mij.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:24 schreef bleiblei het volgende:
Spannend! En gaan jullie het dak dan ook geheel doen?
Thanks voor de input!quote:Op donderdag 24 juni 2021 13:46 schreef SQ het volgende:
Ik zou geen stukje aanrechtblad van 120cm ingesloten tussen 2 hoge kasten pakken denk ik. Als je dan toch de ruimte optimaal wil benutten kun je er even goed 5 hoge kasten neerknallen. Dan is ook je vriezerkwestie opgelost.
Een andere optie is om 2 hoge kasten (korlkast, ovens) in dat gekke nisje te doen waar je nu een bureau hebt getekend. Dan kun je fatsoenlijke aanrechtruimte creëren. Met een barretje én een grote eettafel lijkt een bureau me wat overkill. Wij hebben ook geen dedicated werkplek beneden, zitten uiteindelijk gewoon aan de bar of de eettafel te werken.
Verder ga ik er even op broeden, want dit is wel mijn ding
Op de plattegrond staat het heel tof maar ik denk dat het in de praktijk tegenvalt, het is geen keuken van 40m2 die je op moet vullen, ik denk zeker met zo'n kleine ruimte dat het beter is om het bij 1 functie te houden en er niet ook nog een werkplek in te proppen. Maar goed, dat is puur mijn gevoelquote:Op donderdag 24 juni 2021 14:24 schreef archito het volgende:
[..]
Thanks voor de input!
De werkplek laten vervallen moeten we even over nadenken, vind het wel een tof plekje namelijk. Maar vervangen voor een hoge kastenwand is wel eens door mijn hoofd gegaan.
We hebben de extra aanrechtruimte wel nodig, het kookeiland is te klein om daar ook kraan met wasbak op te plaatsen. Het mooiste vind ik om dat symmetrisch te maken met 3 lage kasten met werkblad, maar dat kost weer te veel kastruimte. Het asymmetrische met 2 hoge kasten aan een kant en 1 hoge kast aan de andere staat me ook nog niet helemaal aan.
Dat van de vaatwasser las ik in een ander topic idd.quote:Op donderdag 24 juni 2021 13:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ziet er mooi uit, @:archito . Ik vind zelf je eerste ontwerp het sterkst. De indeling lijkt wat op die van onze keuken. Ik kan je wel meegeven dat de vaatwasser een looproute blokkeert als-ie openstaat. Je tweede ontwerp is wat dat betreft ruimtelijker.
Een pijnpuntje is de deur naar de bijkeuken. Je kunt de koelkast en vriezer niet goed opendoen als die deur openstaat. Misschien kun je daar een alternatief voor bedenken, bijvoorbeeld een schuifdeur.
En zie ik goed dat je in je oude plan de onderste deur van de bijkeuken weg had gehaald en die nu weer toe hebt gevoegd? Drie deuren in zo'n kleine ruimte lijkt me wat veel van het goede. Is het in verband met deurenreductie niet een idee om de bijkeuken helemaal bij de keuken te trekken?
Ik heb daar geen last van. Symmetrie kan ook saai en voorspelbaar zijn.quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:24 schreef archito het volgende:
Het asymmetrische met 2 hoge kasten aan een kant en 1 hoge kast aan de andere staat me ook nog niet helemaal aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |