Goede oefening voor als de gemeente met dat argument komt. Ik heb het straatprofiel nog even nagezocht.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 14:59 schreef Tegan het volgende:
Enige wat ik me kan voorstellen is dat de gemeente de optie van tweerichtingsverkeer wil behouden voor later en daardoor niet happig is om een stuk stoep kwijt te raken.
We krijgen ruim een meter (1 tot 1,3m) voortuin!quote:Op dinsdag 7 juli 2020 17:12 schreef archito het volgende:
[..]
De strook voor ons huis dat volgens het kadaster bij ons perceel hoort is trouwens wat groter, schuinlopend tussen 1,2 meter en 1,8 meter. Waarvan we al gezegd hebben dat een rechte strook tussen de 1 en 1,5 meter prima is als dat beter in te passen is.
Goed gedaan!quote:Op maandag 20 juli 2020 09:48 schreef archito het volgende:
[..]
We krijgen ruim een meter (1 tot 1,3m) voortuin!![]()
(Binnenkort weer een keer een update met foto's)![]()
Goed nieuwsquote:Op maandag 20 juli 2020 09:48 schreef archito het volgende:
[..]
Nice!!quote:Op maandag 20 juli 2020 09:48 schreef archito het volgende:
[..]
Bloeit je blauwe regen ook al?quote:Op maandag 20 juli 2020 22:19 schreef archito het volgende:
Meteen maar even een ontwerpje gemaakt.
[ afbeelding ]
Rechts komt een klein haagje van beuken o.i.d. dat geeft wat afscherming bij de voordeur.
De blauwe regen en gele vuurdoorn staan al in de geveltuin die we 2 jaar terug gemaakt hebben. Die eerste is al 6 meter breed.
Daaronder komt een mix van kleine planten zoals lavendel, bloemen en grondbedekker. Het ligt op het zuiden dus hier kan mooi van alles bloeien. Links is de toegang tot de poort en daarnaast krijgen de buren ook een voortuintje.
Nu nog een half jaar geduld tot de herinrichting.
Ja! In het voorjaar een stuk of 20 bloemen en sinds vorige week ook weer een stuk of 20.quote:Op maandag 20 juli 2020 22:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bloeit je blauwe regen ook al?![]()
Leuk ontwerp!
Komt wel. Goeie snoei instructies en je weet niet wat je ziet volgend jaar!quote:Op maandag 20 juli 2020 22:42 schreef archito het volgende:
[..]
Ja! In het voorjaar een stuk of 20 bloemen en sinds vorige week ook weer een stuk of 20.
Maar op een struik van 6 meter nog niet heel indrukwekkend.
Ik heb me er niet helemaal aan gehouden want hij woekerde zo 2 meter omhoog in een paar weken.quote:Op maandag 20 juli 2020 22:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
Komt wel. Goeie snoei instructies en je weet niet wat je ziet volgend jaar!
Ik kan je niet helpen, maar wat een fijn plekje zo!quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:01 schreef archito het volgende:
Klusvraagje:
De blauwe regen groeit tussen de kieren van kozijn en muur. Soms wel scheuten van een halve meter waarbij er zelfs wat glaswol (naisolatie) meekomt.
Eerder had ik besloten om de kieren niet dicht te kitten omdat dat vocht problemen kan veroorzaken. Met wat voor op structuur zou ik dat wel dicht kunnen maken zodat vocht eruit kan maar takken niet erin? Ik zat aan voegcement te denken?
Verder groeit de vorig jaar aangelegde tuin lekker intussen. We hebben er nog 2 relaxte stoelen bij gekocht. In dit hoekje hebben we nog net tot 7 uur zon.
[ afbeelding ]
Het is de Barca van Wehkamp's eigen merk.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 19:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan je niet helpen, maar wat een fijn plekje zo!
Waar heb je de stoel vandaan?
Ik gok 200-250 euro extra want het is maar 15 euro p/m2. Dus niet duur! Wel lastig met die band om het helemaal strak te leggen omdat je 2 pastegels tegen elkaar hebt, de gesneden Terrazzo en het gesneden natuursteen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:52 schreef SQ het volgende:
Doorleggen. Dan lijkt het echter.
Ik vind het nog best goed gelukt zo
Aan de andere kant, ik he b je in de afgelopen maanden vaker over verhuizen zien posten dan over klussen, dus lijkt me dan ook een beetje afhankelijk van de kosten![]()
Haha elke dag, maar daar zijn we nooit mee gestopt. Funda is een leuke hobby geworden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:59 schreef bleiblei het volgende:
Hoe actief zitten jullie op funda. Het onderwerp komt idd. Wel vaak voorbij. Ben stiekem ook wel benieuwd waar jullie nu wonen. Het is hier in de regio, maar heb er nog nog niet uit kunnen halen welk dorp.
Hahaha, dit laat ik niet aan mijn vriendin lezen. 😉quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:26 schreef Burdie het volgende:
Doorleggen. Dat geverfde was twee jaar geleden al niks, en is het nog steeds niet. Wel best netjes gefaked zo, met dat pvc
!
Echte Terrazzo heeft wel per ruimte een zwarte rand en een drempel onder de deur. Ik twijfel nu of ik dat hier ook moet maken. Dus per ruimte (keuken, gang, wc) een zwarte rondlopende rand of 1 grote rand en het Terrazzo door laten lopen in alle ruimten?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:52 schreef SQ het volgende:
Doorleggen. Dan lijkt het echter.
Ik vind het nog best goed gelukt zo
Heb je drempels?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 22:05 schreef archito het volgende:
[..]
Echte Terrazzo heeft wel per ruimte een zwarte rand en een drempel onder de deur. Ik twijfel nu of ik dat hier ook moet maken. Dus per ruimte (keuken, gang, wc) een zwarte rondlopende rand of 1 grote rand en het Terrazzo door laten lopen in alle ruimten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |