abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_193976655
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:59 schreef Tegan het volgende:
Enige wat ik me kan voorstellen is dat de gemeente de optie van tweerichtingsverkeer wil behouden voor later en daardoor niet happig is om een stuk stoep kwijt te raken.
Goede oefening voor als de gemeente met dat argument komt. Ik heb het straatprofiel nog even nagezocht.

Nu is dat ongeveer:
huis - 2.5m stoep - 2m fietsenstalling - 6m weg - 2.5m stoep - ons huis = 13 meter

Straks is dat:
huis - 2m stoep - 4m weg - 2m fietsenstalling/bomen - 5m stoep - ons huis = 13 meter

Maar het straatprofiel is een stukje verder sowieso maar 12 meter breed, omdat de huizen aan de andere kant van de straat niet evenwijdig aan die van ons staan.

De strook voor ons huis dat volgens het kadaster bij ons perceel hoort is trouwens wat groter, schuinlopend tussen 1,2 meter en 1,8 meter. Waarvan we al gezegd hebben dat een rechte strook tussen de 1 en 1,5 meter prima is als dat beter in te passen is.
pi_194172786
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 17:12 schreef archito het volgende:

[..]

De strook voor ons huis dat volgens het kadaster bij ons perceel hoort is trouwens wat groter, schuinlopend tussen 1,2 meter en 1,8 meter. Waarvan we al gezegd hebben dat een rechte strook tussen de 1 en 1,5 meter prima is als dat beter in te passen is.
We krijgen ruim een meter (1 tot 1,3m) voortuin! *O*

(Binnenkort weer een keer een update met foto's) :P
pi_194172982
Leuk, gefeliciteerd!
  maandag 20 juli 2020 @ 10:55:19 #179
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_194173510
Mooi zeg!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_194175473
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:48 schreef archito het volgende:

[..]

Goed gedaan!
  maandag 20 juli 2020 @ 13:16:54 #181
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194175551
quote:

[..]

Goed nieuws *O*
Resistance is futile.
pi_194176574
quote:

[..]

Nice!!
pi_194182877
^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194184045
Meteen maar even een ontwerpje gemaakt. :P

Rechts komt een klein haagje van beuken o.i.d. dat geeft wat afscherming bij de voordeur.

De blauwe regen en gele vuurdoorn staan al in de geveltuin die we 2 jaar terug gemaakt hebben. Die eerste is al 6 meter breed. :P

Daaronder komt een mix van kleine planten zoals lavendel, bloemen en grondbedekker. Het ligt op het zuiden dus hier kan mooi van alles bloeien. Links is de toegang tot de poort en daarnaast krijgen de buren ook een voortuintje.

Nu nog een half jaar geduld tot de herinrichting.
  maandag 20 juli 2020 @ 22:29:39 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194184203
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:19 schreef archito het volgende:
Meteen maar even een ontwerpje gemaakt. :P

[ afbeelding ]

Rechts komt een klein haagje van beuken o.i.d. dat geeft wat afscherming bij de voordeur.

De blauwe regen en gele vuurdoorn staan al in de geveltuin die we 2 jaar terug gemaakt hebben. Die eerste is al 6 meter breed. :P

Daaronder komt een mix van kleine planten zoals lavendel, bloemen en grondbedekker. Het ligt op het zuiden dus hier kan mooi van alles bloeien. Links is de toegang tot de poort en daarnaast krijgen de buren ook een voortuintje.

Nu nog een half jaar geduld tot de herinrichting.
Bloeit je blauwe regen ook al? :@

Leuk ontwerp!
Resistance is futile.
pi_194184428
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Bloeit je blauwe regen ook al? :@

Leuk ontwerp!
Ja! In het voorjaar een stuk of 20 bloemen en sinds vorige week ook weer een stuk of 20. :)
Maar op een struik van 6 meter nog niet heel indrukwekkend. ;)
  maandag 20 juli 2020 @ 22:47:44 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194184528
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:42 schreef archito het volgende:

[..]

Ja! In het voorjaar een stuk of 20 bloemen en sinds vorige week ook weer een stuk of 20. :)
Maar op een struik van 6 meter nog niet heel indrukwekkend. ;)
Komt wel. Goeie snoei instructies en je weet niet wat je ziet volgend jaar!
Resistance is futile.
pi_194184813
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Komt wel. Goeie snoei instructies en je weet niet wat je ziet volgend jaar!
Ik heb me er niet helemaal aan gehouden want hij woekerde zo 2 meter omhoog in een paar weken.
Dus wel al wat eerder gesnoeid.

Het is vooral lastig om het hoofdgestel te vormen. Nu dat er nog niet echt is moet je goed kijken wat je snoeit en wat niet. Hopelijk gaat dat steeds makkelijker als het hoofdgestel dikker wordt. Dan zal de bloei ook toenemen denk ik.
pi_194340442
Klusvraagje:

De blauwe regen groeit tussen de kieren van kozijn en muur. Soms wel scheuten van een halve meter waarbij er zelfs wat glaswol (naisolatie) meekomt.

Eerder had ik besloten om de kieren niet dicht te kitten omdat dat vocht problemen kan veroorzaken. Met wat voor op structuur zou ik dat wel dicht kunnen maken zodat vocht eruit kan maar takken niet erin? Ik zat aan voegcement te denken?

Verder groeit de vorig jaar aangelegde tuin lekker intussen. We hebben er nog 2 relaxte stoelen bij gekocht. In dit hoekje hebben we nog net tot 7 uur zon. :P

pi_194343376
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 16:01 schreef archito het volgende:
Klusvraagje:

De blauwe regen groeit tussen de kieren van kozijn en muur. Soms wel scheuten van een halve meter waarbij er zelfs wat glaswol (naisolatie) meekomt.

Eerder had ik besloten om de kieren niet dicht te kitten omdat dat vocht problemen kan veroorzaken. Met wat voor op structuur zou ik dat wel dicht kunnen maken zodat vocht eruit kan maar takken niet erin? Ik zat aan voegcement te denken?

Verder groeit de vorig jaar aangelegde tuin lekker intussen. We hebben er nog 2 relaxte stoelen bij gekocht. In dit hoekje hebben we nog net tot 7 uur zon. :P

[ afbeelding ]
Ik kan je niet helpen, maar wat een fijn plekje zo!

Waar heb je de stoel vandaan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194344329
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan je niet helpen, maar wat een fijn plekje zo!

Waar heb je de stoel vandaan?
Het is de Barca van Wehkamp's eigen merk.

https://www.wehkamp.nl/whkmps-own-loungestoel-barca-16189609/

We twijfelden nog tussen een bank of 2 stoelen, maar de stoelen kun je ook zo neerzetten dat je er lekker als ligbed op kan liggen. :Y
pi_194445484
Herinneren jullie de geschilderde grijze vloer nog in de keuken en gang?

In de keuken was hij helaas niet bestand tegen intensief gebruik:

Omdat over een paar jaar de aanbouw vervangen moet worden (of we verhuizen) hebben we gekozen voor een goedkope pvc vloer. We hebben de Terrazzo print gecombineerd met een antraciet natuursteen print als rand. Eigenlijk niet voor bedoeld maar toch aardig gelukt denk ik.

Volgende vraag doemt op: Leggen we het ook in de gang, waar de vloer er eigenlijk nog prima uitziet? Ik vind van niet, mijn vriendin wel. :P

Ik kwam nog wel een nare verrassing tegen. In de wand tussen de keuken en bijkeuken zit veel vocht. Het plintje naast de deur was rot en de onderkant van het kozijn was vergaan. Niet echt op te lossen zonder de halve keuken af te breken. :(

Ik denk dat we het gewoon een beetje oplappen en over een paar jaar platgooien of verhuizen. :P
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:52:00 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_194445549
Doorleggen. Dan lijkt het echter.
Ik vind het nog best goed gelukt zo :D

Aan de andere kant, ik he b je in de afgelopen maanden vaker over verhuizen zien posten dan over klussen, dus lijkt me dan ook een beetje afhankelijk van de kosten :P
disclaimer
pi_194445629
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 15:52 schreef SQ het volgende:

Aan de andere kant, ik he b je in de afgelopen maanden vaker over verhuizen zien posten dan over klussen, dus lijkt me dan ook een beetje afhankelijk van de kosten :P
Ik gok 200-250 euro extra want het is maar 15 euro p/m2. Dus niet duur! Wel lastig met die band om het helemaal strak te leggen omdat je 2 pastegels tegen elkaar hebt, de gesneden Terrazzo en het gesneden natuursteen.

En klopt, het kriebelt best wel om een grote klus te starten. In dit huis of in een ander huis. :D
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:59:44 #195
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194445679
Hoe actief zitten jullie op funda :D . Het onderwerp komt idd. Wel vaak voorbij. Ben stiekem ook wel benieuwd waar jullie nu wonen. Het is hier in de regio, maar heb er nog nog niet uit kunnen halen welk dorp.
pi_194445855
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 15:59 schreef bleiblei het volgende:
Hoe actief zitten jullie op funda :D . Het onderwerp komt idd. Wel vaak voorbij. Ben stiekem ook wel benieuwd waar jullie nu wonen. Het is hier in de regio, maar heb er nog nog niet uit kunnen halen welk dorp.
Haha elke dag, maar daar zijn we nooit mee gestopt. Funda is een leuke hobby geworden. :P
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:26:02 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194446074
Doorleggen. Dat geverfde was twee jaar geleden al niks, en is het nog steeds niet :P. Wel best netjes gefaked zo, met dat pvc :D!
KuikenGuppy
pi_194446157
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 16:26 schreef Burdie het volgende:
Doorleggen. Dat geverfde was twee jaar geleden al niks, en is het nog steeds niet :P. Wel best netjes gefaked zo, met dat pvc :D!
Hahaha, dit laat ik niet aan mijn vriendin lezen. 😉
pi_194450698
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 15:52 schreef SQ het volgende:

Echte Terrazzo heeft wel per ruimte een zwarte rand en een drempel onder de deur. Ik twijfel nu of ik dat hier ook moet maken. Dus per ruimte (keuken, gang, wc) een zwarte rondlopende rand of 1 grote rand en het Terrazzo door laten lopen in alle ruimten?
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:07:31 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_194450738
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 22:05 schreef archito het volgende:

[..]

Echte Terrazzo heeft wel per ruimte een zwarte rand en een drempel onder de deur. Ik twijfel nu of ik dat hier ook moet maken. Dus per ruimte (keuken, gang, wc) een zwarte rondlopende rand of 1 grote rand en het Terrazzo door laten lopen in alle ruimten?
Heb je drempels?
disclaimer
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')