abonnement Unibet Coolblue
pi_193965058
Een vraag van een heel andere orde op het snijvlak van wonen en recht. Ik gebruik mijn topic want hier zijn mensen wat aardiger dan in wgr. :P

Voor ons huis (zonder voortuin) ligt een strook van een meter dat volgens de kadastrale kaart van ons is. Dat is al sinds de bouw in gebruik als trottoir. (ook volgens bestemmingsplan)

Nu gaat de gemeente de straat herinrichten en omdat het eenrichtingsverkeer wordt met een smallere rijbaan gaat het trottoir van 2,5 naar 6 meter breed. Zijn we heel blij mee natuurlijk, maar het leek ons ook een mooie kans om een klein voortuintje te regelen.
De gemeente verwees ons naar de architect maar daarmee lijken we er vooralsnog niet uit te komen.

Op internet is wel wat te vinden over het verzoeken tot onttrekken van een weg of trottoir aan de openbare ruimte, maar weet niet of dat hier opgaat en of we daar genoeg reden of grond voor hebben.
De gemeente heeft niet zoveel belang bij 6 ipv 5 meter trottoir als 2,5 meter nu ook genoeg is lijkt me.

Iemand van jullie advies hoe hier in te handelen? We willen nu als vervolgstap een gesprek aanvragen bij de gemeente maar willen wel goed voorbereid zijn.
  maandag 6 juli 2020 @ 21:47:57 #152
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193965189
Heb je rechtsbijstandverzekering? Wellicht daar eens peilen hoe stevig je juridisch staat. Want ik vermoed dat de gemeente je gewoon weer doorkaatst naar het volgende loket als je niet precies weet in hoeverre je rechten hebt.

Andere optie, ik weet niet wat de architect qua ontwerp heeft, maar wellicht kan hij wat plantsoenachtigs intekenen bij jullie voortuin. Moet tegenwoordig toch allemaal zo min mogelijk steen en veel mogelijk groen zijn. Dus geheid dat hij wat plantsoenen met hippe grassen e.d. in moet tekenen.

Dan kan je het wellicht zo draaien dat die man iets heeft wat in zijn visie past (dik kans dat daar het probleem zit) en jullie een voortuin die voor jullie gratis aangelegd wordt.

Enige nadeel is dat je dan wellicht niet een tuin hebt die helemaal in jullie straatje past. Maar dat kan je dan over een paar jaar weer dealen met de gemeente als die architect weer uit beeld verdwenen is :P .
pi_193965195
Het hangt heel erg af van de gemeente waar je woont denk ik. Wil je echt een voortuin of alleen een soort uitgebreid geveltuintje? Dat laatste moet wel lukken. Er zijn hier in mijn stad ook wel mensen die een voortuin hebben op gemeentegrond en waarvoor zij dan een beheersovereenkomst hebben. Zij zijn dus de beheerders. Gemeente meer groen dus blij, bewoner voortuin dus blij. En zonder juridisch gedoe. Als de beheerder het niet meer wil doen en het laat verwaarlozen kan hij/zij daar wel op aangesproken worden.
  maandag 6 juli 2020 @ 21:50:04 #154
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193965234
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:48 schreef yinu het volgende:
Het hangt heel erg af van de gemeente waar je woont denk ik. Wil je echt een voortuin of alleen een soort uitgebreid geveltuintje? Dat laatste moet wel lukken. Er zijn hier in mijn stad ook wel mensen die een voortuin hebben op gemeentegrond en waarvoor zij dan een beheersovereenkomst hebben. Zij zijn dus de beheerders. Gemeente meer groen dus blij, bewoner voortuin dus blij. En zonder juridisch gedoe. Als de beheerder het niet meer wil doen en het laat verwaarlozen kan hij/zij daar wel op aangesproken worden.
Hii wil de meter die kadastraal zijn eigendom is, als voortuin. Dat zijn dus 2 tegels meer dan gemeentes doorgaans toestaan als geveltuintje.
pi_193965616
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Hii wil de meter die kadastraal zijn eigendom is, als voortuin. Dat zijn dus 2 tegels meer dan gemeentes doorgaans toestaan als geveltuintje.
Ja precies, we hebben nu een geveltuintje naast de erker. We willen een strookje voor de erker langs zodat mensen niet zo langs het raam lopen.
We vroegen zelfs nog minder dan de kadastrale grens omdat dat volgens ons ook beter in het ontwerp van de straat past.

Met de architect heb ik de plannen besproken en alternatieven aangedragen. Maar dat heeft niks opgeleverd buiten dat we onze huidige geveltuin mogen behouden. (Wist niet dat dat eerder nog niet zeker was. :p )

We hebben geen rechtsbijstand helaas. Ik hoop sowieso eerst met inhoudelijke argumenten wat medewerking te krijgen.
pi_193965940
Ik snap het niet. Het is jullie grond, waarom zou je dan niet gewoon de tegels er uit mogen halen en er een tuintje van mogen maken?
pi_193966001
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:27 schreef ArnosL het volgende:
Ik snap het niet. Het is jullie grond, waarom zou je dan niet gewoon de tegels er uit mogen halen en er een tuintje van mogen maken?
Omdat er de bestemming openbare weg op rust en ook altijd zo in gebruik is geweest.
De herinrichting zou een mooie kans zijn om dat op te heffen. Dan wel alleen met de inrichting, dan wel met een officiële onttrekking aan de openbare ruimte.
pi_193966070
Oh, dan is het idd jammer als de gemeente niet mee wil werken.
pi_193969000
En na de herinrichting zelf een stukje claimen?
Bij ons in de straat claimen bewoners met enige regelmaat een tegel dikte langs de erker als gevel tuintje. nooit iemand over gehoord.
pi_193969255
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 07:15 schreef koentjuh18 het volgende:
En na de herinrichting zelf een stukje claimen?
Bij ons in de straat claimen bewoners met enige regelmaat een tegel dikte langs de erker als gevel tuintje. nooit iemand over gehoord.
Met bloempotten oid zou dat nog wel kunnen denk ik. Maar omdat het om de hoek van het gemeentehuis is midden in de winkelstraat is het wat lastiger. ;)
Het liefst zie ik het gewoon netjes geregeld natuurlijk.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:56:27 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193969688
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:30 schreef archito het volgende:
Omdat er de bestemming openbare weg op rust ...
Dan zou je in theorie toh een bestemmingsplan wijziging moeten aanvragen bij de provincie? (Voor die ene meter :'))
KuikenGuppy
pi_193969877
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dan zou je in theorie toh een bestemmingsplan wijziging moeten aanvragen bij de provincie? (Voor die ene meter :'))
Haha, dat is wel erg overdreven voor zo'n stukje grond. Ik voel me ook echt zo'n lastige inwoner. :+

Ik heb er al weer te veel tijd in gestoken, dus even in spoiler. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 11:10:18 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193971570
Ik had ook even gegoogled, en het schijnt zo te zijn dat als het meer dan 30 jaar als openbare straat of trottoir gebruikt is, het niet zomaar aan het openbaar verkeer mag worden onttrokken. De gemeenteraad kan daartoe inderdaad wel besluiten. Zoals ik het lees ligt deze beslissing dus formeel bij de gemeente.
KuikenGuppy
pi_193971701
Je zou het milieu ook als een reden op kunnen voeren en afhankelijk van je gemeente is men misschien wel gevoelig voor dat argument. Je hebt de tijdgeest mee. In mijn vorige gemeente kreeg je zelfs subsidie als je wat groen voor je woning wilde creëren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193971741
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:08 schreef archito het volgende:

Ik heb er al weer te veel tijd in gestoken, dus even in spoiler. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jemig, de nieuwe situatie is geen verbetering. Met een kinderwagen of zo word je gedwongen van de stoep af te gaan en er is ook geen groen bij gekomen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193971805
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jemig, de nieuwe situatie is geen verbetering. Met een kinderwagen of zo word je gedwongen van de stoep af te gaan en er is ook geen groen bij gekomen.
Haha nee idd, daar snap ik het ook niet helemaal. De argumentatie was dat het trottoir aan de overzijde breed genoeg is.

Bij ons is het huidige trottoir 2,5 meter en dan meteen de weg. Straks is dat 6 meter trottoir ongeveer, dan een strook van 2 meter met bomen en fietsenstalling en dan een eenrichtingsweg. Ik ben dus sowieso al heel erg blij met de herinrichting hoor, we gaan er enorm op vooruit.

Maar 5 meter trottoir lijkt me ook breed genoeg, zeker omdat verderop de straat weer smaller wordt en het daar dus ook minder dan 5 meter is.
pi_193972017
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:26 schreef archito het volgende:

[..]

Haha nee idd, daar snap ik het ook niet helemaal. De argumentatie was dat het trottoir aan de overzijde breed genoeg is.

Bij ons is het huidige trottoir 2,5 meter en dan meteen de weg. Straks is dat 6 meter trottoir ongeveer, dan een strook van 2 meter met bomen en fietsenstalling en dan een eenrichtingsweg. Ik ben dus sowieso al heel erg blij met de herinrichting hoor, we gaan er enorm op vooruit.

Maar 5 meter trottoir lijkt me ook breed genoeg, zeker omdat verderop de straat weer smaller wordt en het daar dus ook minder dan 5 meter is.
Ik vind dat je groot gelijk hebt. En je eigen woongenot gaat er ook op vooruit als mensen iets minder pal langs je raam lopen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193973104
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
Je zou het milieu ook als een reden op kunnen voeren en afhankelijk van je gemeente is men misschien wel gevoelig voor dat argument. Je hebt de tijdgeest mee. In mijn vorige gemeente kreeg je zelfs subsidie als je wat groen voor je woning wilde creëren.
En al dat regenwater wat je afvoert als de tegels eruit gaan. Rotterdam stimuleert dat.
pi_193973194
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:26 schreef archito het volgende:

[..]

Haha nee idd, daar snap ik het ook niet helemaal. De argumentatie was dat het trottoir aan de overzijde breed genoeg is.

Bij ons is het huidige trottoir 2,5 meter en dan meteen de weg. Straks is dat 6 meter trottoir ongeveer, dan een strook van 2 meter met bomen en fietsenstalling en dan een eenrichtingsweg. Ik ben dus sowieso al heel erg blij met de herinrichting hoor, we gaan er enorm op vooruit.

Maar 5 meter trottoir lijkt me ook breed genoeg, zeker omdat verderop de straat weer smaller wordt en het daar dus ook minder dan 5 meter is.
Ik denk dat de situatie ook verandert doordat de stoep nu zoveel breder wordt. Staat dat in de plannen zo ingetekend?
Als je grond eerst voor de openbare bestemming was omdat het kennelijk nu eenmaal 2,5 meter breed moest zijn, dan lijkt het me dat doordat de gemeente de straat herinricht met een veel bredere stoep ook de spelregels veranderen. Die herinrichting moet toch ook in een bestemmingsplan staan?

Volgens mij heb je niets aan die architect, maar heb je een beleidsmaker bij de gemeente nodig.
pi_193974208
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:45 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ik denk dat de situatie ook verandert doordat de stoep nu zoveel breder wordt. Staat dat in de plannen zo ingetekend?
Als je grond eerst voor de openbare bestemming was omdat het kennelijk nu eenmaal 2,5 meter breed moest zijn, dan lijkt het me dat doordat de gemeente de straat herinricht met een veel bredere stoep ook de spelregels veranderen. Die herinrichting moet toch ook in een bestemmingsplan staan?

Volgens mij heb je niets aan die architect, maar heb je een beleidsmaker bij de gemeente nodig.
De herinrichting past gewoon in het huidige bestemmingsplan, daar is geen wijziging voor nodig volgens mij. Maar het nieuwe straatprofiel is inderdaad zo ingetekend. De gemeente verwees mij eerst naar de architect om mee in overleg te gaan. Nu daar geen bevredigende oplossing uit is gekomen, is de volgende stap om weer met de gemeente in overleg te gaan denk ik.
pi_193974362
Wat een bureaucratie. Ik hoop dat het gaat lukken!

Sta je ook open voor een voortuin over de gehele breedte van jouw stuk grond, mits dat een optie is? Dat zou ik zelf liever hebben dan enkel een geveltuin. Zeker en alleen omdat er ruim de ruimte voor is straks.
pi_193974718
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:11 schreef Tegan het volgende:
Wat een bureaucratie. Ik hoop dat het gaat lukken!

Sta je ook open voor een voortuin over de gehele breedte van jouw stuk grond, mits dat een optie is? Dat zou ik zelf liever hebben dan enkel een geveltuin. Zeker en alleen omdat er ruim de ruimte voor is straks.
Ja zeker, zoveel mogelijk groen! *O*

We hebben een tweekapper dus hopelijk doen de buren ook mee.
pi_193974909
Enige wat ik me kan voorstellen is dat de gemeente de optie van tweerichtingsverkeer wil behouden voor later en daardoor niet happig is om een stuk stoep kwijt te raken.
pi_193975378
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:00 schreef archito het volgende:

[..]

De herinrichting past gewoon in het huidige bestemmingsplan, daar is geen wijziging voor nodig volgens mij. Maar het nieuwe straatprofiel is inderdaad zo ingetekend. De gemeente verwees mij eerst naar de architect om mee in overleg te gaan. Nu daar geen bevredigende oplossing uit is gekomen, is de volgende stap om weer met de gemeente in overleg te gaan denk ik.
Ik gebruikte het verkeerde woord.
Het is nu toch 2-richtingsverkeersweg en dat wordt 1 richting? Waarmee 1 rijbaan/weghelft vervalt en dat bij de stoep getrokken wordt? Daar ligt bij de gemeente een beschrijving van. Want 2 richtingen wordt 1 richting en dat is op schrift gezet en goedgekeurd. Hoe dat precies heet weet ik niet, misschien iets met verkeersinrichtingsplan of zo.

Wij hebben jaren terug met de VvE aangevraagd of de 40 meter 1-richtingsverkeer tot aan de inrit van de parkeergarage 2-richtingen kon worden omdat iedereen (180 parkeerplaatsen) 500 meter om moest rijden. Dat kon niet volgens de gemeente omdat het zo in een of ander vastgesteld plan stond en ze dat niet zomaar konden wijzigen zonder herziening.
pi_193976213
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:47 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ik gebruikte het verkeerde woord.
Het is nu toch 2-richtingsverkeersweg en dat wordt 1 richting? Waarmee 1 rijbaan/weghelft vervalt en dat bij de stoep getrokken wordt? Daar ligt bij de gemeente een beschrijving van. Want 2 richtingen wordt 1 richting en dat is op schrift gezet en goedgekeurd. Hoe dat precies heet weet ik niet, misschien iets met verkeersinrichtingsplan of zo.

Wij hebben jaren terug met de VvE aangevraagd of de 40 meter 1-richtingsverkeer tot aan de inrit van de parkeergarage 2-richtingen kon worden omdat iedereen (180 parkeerplaatsen) 500 meter om moest rijden. Dat kon niet volgens de gemeente omdat het zo in een of ander vastgesteld plan stond en ze dat niet zomaar konden wijzigen zonder herziening.
Ah zo, ik snap het!
Dat is hier niet van toepassing. Na herinrichting van een ander stuk is de straat al eenrichtingsverkeer gemaakt met bebording. Alleen het wegprofiel is daar nog niet op aangepast.
pi_193976655
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:59 schreef Tegan het volgende:
Enige wat ik me kan voorstellen is dat de gemeente de optie van tweerichtingsverkeer wil behouden voor later en daardoor niet happig is om een stuk stoep kwijt te raken.
Goede oefening voor als de gemeente met dat argument komt. Ik heb het straatprofiel nog even nagezocht.

Nu is dat ongeveer:
huis - 2.5m stoep - 2m fietsenstalling - 6m weg - 2.5m stoep - ons huis = 13 meter

Straks is dat:
huis - 2m stoep - 4m weg - 2m fietsenstalling/bomen - 5m stoep - ons huis = 13 meter

Maar het straatprofiel is een stukje verder sowieso maar 12 meter breed, omdat de huizen aan de andere kant van de straat niet evenwijdig aan die van ons staan.

De strook voor ons huis dat volgens het kadaster bij ons perceel hoort is trouwens wat groter, schuinlopend tussen 1,2 meter en 1,8 meter. Waarvan we al gezegd hebben dat een rechte strook tussen de 1 en 1,5 meter prima is als dat beter in te passen is.
pi_194172786
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 17:12 schreef archito het volgende:

[..]

De strook voor ons huis dat volgens het kadaster bij ons perceel hoort is trouwens wat groter, schuinlopend tussen 1,2 meter en 1,8 meter. Waarvan we al gezegd hebben dat een rechte strook tussen de 1 en 1,5 meter prima is als dat beter in te passen is.
We krijgen ruim een meter (1 tot 1,3m) voortuin! *O*

(Binnenkort weer een keer een update met foto's) :P
pi_194172982
Leuk, gefeliciteerd!
  maandag 20 juli 2020 @ 10:55:19 #179
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_194173510
Mooi zeg!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_194175473
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:48 schreef archito het volgende:

[..]

We krijgen ruim een meter (1 tot 1,3m) voortuin! *O*

(Binnenkort weer een keer een update met foto's) :P
Goed gedaan!
  maandag 20 juli 2020 @ 13:16:54 #181
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194175551
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:48 schreef archito het volgende:

[..]

We krijgen ruim een meter (1 tot 1,3m) voortuin! *O*

(Binnenkort weer een keer een update met foto's) :P
Goed nieuws *O*
Resistance is futile.
pi_194176574
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:48 schreef archito het volgende:

[..]

We krijgen ruim een meter (1 tot 1,3m) voortuin! *O*

(Binnenkort weer een keer een update met foto's) :P
Nice!!
pi_194182877
^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194184045
Meteen maar even een ontwerpje gemaakt. :P



Rechts komt een klein haagje van beuken o.i.d. dat geeft wat afscherming bij de voordeur.

De blauwe regen en gele vuurdoorn staan al in de geveltuin die we 2 jaar terug gemaakt hebben. Die eerste is al 6 meter breed. :P

Daaronder komt een mix van kleine planten zoals lavendel, bloemen en grondbedekker. Het ligt op het zuiden dus hier kan mooi van alles bloeien. Links is de toegang tot de poort en daarnaast krijgen de buren ook een voortuintje.

Nu nog een half jaar geduld tot de herinrichting.
  maandag 20 juli 2020 @ 22:29:39 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194184203
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:19 schreef archito het volgende:
Meteen maar even een ontwerpje gemaakt. :P

[ afbeelding ]

Rechts komt een klein haagje van beuken o.i.d. dat geeft wat afscherming bij de voordeur.

De blauwe regen en gele vuurdoorn staan al in de geveltuin die we 2 jaar terug gemaakt hebben. Die eerste is al 6 meter breed. :P

Daaronder komt een mix van kleine planten zoals lavendel, bloemen en grondbedekker. Het ligt op het zuiden dus hier kan mooi van alles bloeien. Links is de toegang tot de poort en daarnaast krijgen de buren ook een voortuintje.

Nu nog een half jaar geduld tot de herinrichting.
Bloeit je blauwe regen ook al? :@

Leuk ontwerp!
Resistance is futile.
pi_194184428
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Bloeit je blauwe regen ook al? :@

Leuk ontwerp!
Ja! In het voorjaar een stuk of 20 bloemen en sinds vorige week ook weer een stuk of 20. :)
Maar op een struik van 6 meter nog niet heel indrukwekkend. ;)
  maandag 20 juli 2020 @ 22:47:44 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194184528
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:42 schreef archito het volgende:

[..]

Ja! In het voorjaar een stuk of 20 bloemen en sinds vorige week ook weer een stuk of 20. :)
Maar op een struik van 6 meter nog niet heel indrukwekkend. ;)
Komt wel. Goeie snoei instructies en je weet niet wat je ziet volgend jaar!
Resistance is futile.
pi_194184813
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Komt wel. Goeie snoei instructies en je weet niet wat je ziet volgend jaar!
Ik heb me er niet helemaal aan gehouden want hij woekerde zo 2 meter omhoog in een paar weken.
Dus wel al wat eerder gesnoeid.

Het is vooral lastig om het hoofdgestel te vormen. Nu dat er nog niet echt is moet je goed kijken wat je snoeit en wat niet. Hopelijk gaat dat steeds makkelijker als het hoofdgestel dikker wordt. Dan zal de bloei ook toenemen denk ik.
pi_194340442
Klusvraagje:

De blauwe regen groeit tussen de kieren van kozijn en muur. Soms wel scheuten van een halve meter waarbij er zelfs wat glaswol (naisolatie) meekomt.

Eerder had ik besloten om de kieren niet dicht te kitten omdat dat vocht problemen kan veroorzaken. Met wat voor op structuur zou ik dat wel dicht kunnen maken zodat vocht eruit kan maar takken niet erin? Ik zat aan voegcement te denken?

Verder groeit de vorig jaar aangelegde tuin lekker intussen. We hebben er nog 2 relaxte stoelen bij gekocht. In dit hoekje hebben we nog net tot 7 uur zon. :P

pi_194343376
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 16:01 schreef archito het volgende:
Klusvraagje:

De blauwe regen groeit tussen de kieren van kozijn en muur. Soms wel scheuten van een halve meter waarbij er zelfs wat glaswol (naisolatie) meekomt.

Eerder had ik besloten om de kieren niet dicht te kitten omdat dat vocht problemen kan veroorzaken. Met wat voor op structuur zou ik dat wel dicht kunnen maken zodat vocht eruit kan maar takken niet erin? Ik zat aan voegcement te denken?

Verder groeit de vorig jaar aangelegde tuin lekker intussen. We hebben er nog 2 relaxte stoelen bij gekocht. In dit hoekje hebben we nog net tot 7 uur zon. :P

[ afbeelding ]
Ik kan je niet helpen, maar wat een fijn plekje zo!

Waar heb je de stoel vandaan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194344329
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan je niet helpen, maar wat een fijn plekje zo!

Waar heb je de stoel vandaan?
Het is de Barca van Wehkamp's eigen merk.

https://www.wehkamp.nl/whkmps-own-loungestoel-barca-16189609/

We twijfelden nog tussen een bank of 2 stoelen, maar de stoelen kun je ook zo neerzetten dat je er lekker als ligbed op kan liggen. :Y
pi_194445484
Herinneren jullie de geschilderde grijze vloer nog in de keuken en gang?

In de keuken was hij helaas niet bestand tegen intensief gebruik:



Omdat over een paar jaar de aanbouw vervangen moet worden (of we verhuizen) hebben we gekozen voor een goedkope pvc vloer. We hebben de Terrazzo print gecombineerd met een antraciet natuursteen print als rand. Eigenlijk niet voor bedoeld maar toch aardig gelukt denk ik.







Volgende vraag doemt op: Leggen we het ook in de gang, waar de vloer er eigenlijk nog prima uitziet? Ik vind van niet, mijn vriendin wel. :P



Ik kwam nog wel een nare verrassing tegen. In de wand tussen de keuken en bijkeuken zit veel vocht. Het plintje naast de deur was rot en de onderkant van het kozijn was vergaan. Niet echt op te lossen zonder de halve keuken af te breken. :(

Ik denk dat we het gewoon een beetje oplappen en over een paar jaar platgooien of verhuizen. :P
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:52:00 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_194445549
Doorleggen. Dan lijkt het echter.
Ik vind het nog best goed gelukt zo :D

Aan de andere kant, ik he b je in de afgelopen maanden vaker over verhuizen zien posten dan over klussen, dus lijkt me dan ook een beetje afhankelijk van de kosten :P
disclaimer
pi_194445629
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 15:52 schreef SQ het volgende:
Doorleggen. Dan lijkt het echter.
Ik vind het nog best goed gelukt zo :D

Aan de andere kant, ik he b je in de afgelopen maanden vaker over verhuizen zien posten dan over klussen, dus lijkt me dan ook een beetje afhankelijk van de kosten :P
Ik gok 200-250 euro extra want het is maar 15 euro p/m2. Dus niet duur! Wel lastig met die band om het helemaal strak te leggen omdat je 2 pastegels tegen elkaar hebt, de gesneden Terrazzo en het gesneden natuursteen.

En klopt, het kriebelt best wel om een grote klus te starten. In dit huis of in een ander huis. :D
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:59:44 #195
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194445679
Hoe actief zitten jullie op funda :D . Het onderwerp komt idd. Wel vaak voorbij. Ben stiekem ook wel benieuwd waar jullie nu wonen. Het is hier in de regio, maar heb er nog nog niet uit kunnen halen welk dorp.
pi_194445855
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 15:59 schreef bleiblei het volgende:
Hoe actief zitten jullie op funda :D . Het onderwerp komt idd. Wel vaak voorbij. Ben stiekem ook wel benieuwd waar jullie nu wonen. Het is hier in de regio, maar heb er nog nog niet uit kunnen halen welk dorp.
Haha elke dag, maar daar zijn we nooit mee gestopt. Funda is een leuke hobby geworden. :P
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:26:02 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194446074
Doorleggen. Dat geverfde was twee jaar geleden al niks, en is het nog steeds niet :P. Wel best netjes gefaked zo, met dat pvc :D!
KuikenGuppy
pi_194446157
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 16:26 schreef Burdie het volgende:
Doorleggen. Dat geverfde was twee jaar geleden al niks, en is het nog steeds niet :P. Wel best netjes gefaked zo, met dat pvc :D!
Hahaha, dit laat ik niet aan mijn vriendin lezen. 😉
pi_194450698
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 15:52 schreef SQ het volgende:
Doorleggen. Dan lijkt het echter.
Ik vind het nog best goed gelukt zo :D

Echte Terrazzo heeft wel per ruimte een zwarte rand en een drempel onder de deur. Ik twijfel nu of ik dat hier ook moet maken. Dus per ruimte (keuken, gang, wc) een zwarte rondlopende rand of 1 grote rand en het Terrazzo door laten lopen in alle ruimten?
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:07:31 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_194450738
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 22:05 schreef archito het volgende:

[..]

Echte Terrazzo heeft wel per ruimte een zwarte rand en een drempel onder de deur. Ik twijfel nu of ik dat hier ook moet maken. Dus per ruimte (keuken, gang, wc) een zwarte rondlopende rand of 1 grote rand en het Terrazzo door laten lopen in alle ruimten?
Heb je drempels?
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')