abonnement Unibet Coolblue
  Knikkerking vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:17:29 #251
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_182338192
Wow :P

Dát ziet effe anders uit :X
Wel lekker hobbyén weer :P O-)

Veel succes met alles man ^O^
pi_182338244
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 17:17 schreef Atmoz het volgende:
Wow :P

Dát ziet effe anders uit :X
Wel lekker hobbyén weer :P O-)
Ja onverwachts extra projectje :') Had gehoopt over 2-3 weken klaar te zijn.. Maarja. :+

quote:
Veel succes met alles man ^O^
Tnx!
pi_182339175
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:38 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Yup :7. Maar goed. Denk toch niet dat ik t ga doen. Lijkt er steeds meer op dat er een vloer gestort wordt als ik aan t varen ben.
Die was 250 euro bij mij, voor dat geld zou ik t doen hoor. Wat kost t nou extra als je toch al een vloer laat storten.
pi_182339294
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 18:25 schreef Puala het volgende:

[..]

Die was 250 euro bij mij, voor dat geld zou ik t doen hoor. Wat kost t nou extra als je toch al een vloer laat storten.
Het laten leggen omdat ik dus waarschijnlijk niet thuis ben wanneer er beton gestort wordt :7
  Moderator vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:25:46 #255
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182342308
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:43 schreef FranticDJ het volgende:
Tussenstand van vandaag:

[ afbeelding ]
Nog drie betonnen balken weg te halen, maar moet hier en daar wat metselwerk aanhelen voor ik daar aan begin.

Nog een verrassing gevonden:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ouwe regenput. Nog even kijken of deze in bedrijf is. Zo ja/nee buiten bedrijf stellen.
Oh God. Ik zou hier spontaan van in janken uitbarsten als mijn woonkamervloer er zo uit zou zien, maar goed, ik ben dan wat dit soort dingen betreft niet zo handig, en laat dus alles doen. Dit zou ik echt niet goed trekken, dit soort uitzichten.

Maar, maximaal respect dat je dit zelf doet (goed, vloer storten dan niet maar ook dat had je wel gedaan als je thuis was geweest denk ik?), ik zou het niet kunnen. _O_
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182342488
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 21:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh God. Ik zou hier spontaan van in janken uitbarsten als mijn woonkamervloer er zo uit zou zien, maar goed, ik ben dan wat dit soort dingen betreft niet zo handig, en laat dus alles doen. Dit zou ik echt niet goed trekken, dit soort uitzichten.
Tja soms zit het mee, soms zit het tegen. Bij de pakken neer zitten gaat niet helpen :7 Wat wel helpt is jezelf goed van informatie te voorzien. En af en toe een sprong in het diepe wagen ;) Dat werkt ook niet altijd goed.. Maarja. Wie niet waagt blijft maagd :+

quote:
Maar, maximaal respect dat je dit zelf doet (goed, vloer storten dan niet maar ook dat had je wel gedaan als je thuis was geweest denk ik?), ik zou het niet kunnen. _O_
Hangt van het kostenplaatje van laten storten af ;) Als de offertes me niet zinnen die nog komen dan wordt het zelf storten ja. Maar dan kan ik dus komend verlof 4-6 weken vrij weinig doen ivm droogtijden..

Qua kosten so far qua verbouwen (los van de tuindeuren) ben ik misschien rond de 2500-3000 kwijt geweest aan materialen (hier en daar ook wat terugverdiend met verkoop van bv oud ijzer enzo). Tuindeuren heb ik laten doen. Dat heeft in totaal zo'n 7k gekost. Die vloer tja, hoop rond de 5 a 6k uit te komen door het te laten doen.. Beton storten zou ik dus nog eventueel zelf willen doen, ben ik alleen beton kosten + pomphuur kwijt. Denk aan iets van 950. Maar goed er moet dan nog zandcement op enzo en dat is wel 'vakwerk' wat ik overlaat aan een vakman (net als dus een gat in de gevel maken voor tuindeuren :P). Wij hebben hier een hele hele hele goede vloerenboer in de provincie. Niet goedkoop, maarja. Vakwerk :Y en goede aftersales.

Ik reken nu niet de investeringen mee in gereedschap omdat ik met vrij weinig begon, maar die zijn dus wel van het totale budget af gegaan :+ (en daar wil ik niet eens aan gaan rekenen omdat ik dan maar beter ergens borden kan gaan afwassen :P)

[ Bericht 2% gewijzigd door FranticDJ op 05-10-2018 21:39:21 ]
  Moderator vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:35:46 #257
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182342547
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 21:33 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Tja soms zit het mee, soms zit het tegen. Bij de pakken neer zitten gaat niet helpen :7 Wat wel helpt is jezelf goed van informatie te voorzien. En af en toe een sprong in het diepe wagen ;) Dat werkt ook niet altijd goed.. Maarja.

[..]

Hangt van het kostenplaatje van laten storten af ;) Als de offertes me niet zinnen die nog komen dan wordt het zelf storten ja. Maar dan kan ik dus komend verlof 4-6 weken vrij weinig doen ivm droogtijden..

Qua kosten so far qua verbouwen (los van de tuindeuren) ben ik misschien rond de 2500-3000 kwijt geweest aan materialen (hier en daar ook wat terugverdiend met verkoop van bv oud ijzer enzo). Tuindeuren heb ik laten doen. Dat heeft in totaal zo'n 7k gekost. Die vloer tja, hoop rond de 5 a 6k uit te komen door het te laten doen.. Beton storten zou ik dus nog eventueel zelf willen doen, ben ik alleen beton kosten + pomphuur kwijt. Denk aan iets van 950. Maar goed er moet dan nog zandcement op enzo en dat is wel 'vakwerk' wat ik overlaat aan een vakman (net als dus een gat in de gevel maken voor tuindeuren :P). Wij hebben hier een hele hele hele goede vloerenboer in de provincie. Niet goedkoop, maarja. Vakwerk :Y en goede aftersales.

Ik reken nu niet de investeringen mee in gereedschap omdat ik met vrij weinig begon, maar die zijn dus wel van het totale budget af gegaan :+ (en daar wil ik niet eens aan gaan rekenen omdat ik dan maar beter ergens borden kan gaan afwassen :P)
Dat is alsnog een hoop geld, maar, als je ziet wat er allemaal gebeurd is (dus incl wat je zelf allemaal gedaan hebt) dan heb je nog een zak geld bespaard. Iets wat ik heb moeten spenderen (en dat doet best een beetje pijn :P ), maar ik kijk echt met gezonde jaloezie gemixt met oprechte bewondering naar wat er allemaal uit je handen komt. Ik vind het echt top ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182342768
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 21:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is alsnog een hoop geld, maar, als je ziet wat er allemaal gebeurd is (dus incl wat je zelf allemaal gedaan hebt) dan heb je nog een zak geld bespaard. Iets wat ik heb moeten spenderen (en dat doet best een beetje pijn :P ), maar ik kijk echt met gezonde jaloezie gemixt met oprechte bewondering naar wat er allemaal uit je handen komt.
Ach voor die tuindeuren had ik nog wat meer kunnen shoppen. Maar goed, dat is lastig gezien m'n werk schema. Zeker wat ik de afgelopen 2 jaar gedaan heb. Als je wat wilt ga je dan eerder met de eerste offerte mee ;)

Het is allemaal niet 'moeilijk' ofzo.. Maar ik snap je punt wel hoor.. Ik heb de tijd om aan te modderen / om mezelf iets aan te leren en iets 10x zo lang te laten duren omdat geen normale baan heb :P

En ik kom langzaamaan op 't punt dat ik 't af wil hebben en dus 'makkelijk' wil gaan doen. Heeft met dingen te maken die los staan van het varen. Kans bestaat, zoals eerder gezegd, nog steeds dat ik er niet eens ga wonen. Maar dat er na afronding van het project een bord in de voortuin komt. En eigenlijk wordt die kans met de maand ietsjes groter. Feit blijft dat ik er hoe dan ook binnen 2 a 3 jaar weer weg ben. Dus dan is het ook een afweging maken met de investeringen..

Wat ik sowieso nog wil doen voor ik er uit zou gaan is het asbest verwijderen (verkoopwaarde dit dat). En dan eventueel een geïsoleerd plat dakje op de aanbouw, maar dat is dus de afweging met bovenstaande. Aan de andere kant zou ik er gewoon andere golfplaatjes op leggen en klaar.

quote:
Ik vind het echt top ^O^
Tnx _O_
pi_182344309
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 12:38 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ja ach, kijk wel even.. Op zich kan ik er wel mee leven om er gewoon beton in te storten zonder vloerverwarming.
Ik zou zelf nooit meer een huis willen zonder vloerverwarming. Heerlijk altijd warme voeten in de winter.
Een huis met een nieuwe betonnen vloer zou voor mij bij aankoop een no go zijn. Nieuwe dekvloer eruit en verwarming erin blijft een k klus
pi_182344506
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 22:53 schreef karelde14e het volgende:

[..]

Ik zou zelf nooit meer een huis willen zonder vloerverwarming. Heerlijk altijd warme voeten in de winter.
Een huis met een nieuwe betonnen vloer zou voor mij bij aankoop een no go zijn. Nieuwe dekvloer eruit en verwarming erin blijft een k klus
Dat kan, maar goed. Het is op dit moment, zoals gezegd, dus een budgettaire & logistieke afweging om het wel of niet te doen.

En als je het later doet hoeft niet heel je dekvloer er uit. Je moet alleen een ochtendje sleuven frezen. Niet zo moeilijk. Alleen stoffig.
pi_182353272


Zonder losliggend puin ziet het er al wat minder dramatisch uit :+ 2 kuub puin eruit gehaald vanmiddag. Hier en daar opgemetseld wat opgemetseld moet worden. Nog te slopen: 2 betonnen liggers en de oude schouw en muurtjes van een vroegere en suite.

En knoop doorgehakt: er komt geen vloerverwarming in. Haters gonna hate :+

wie weet bedenk ik me in t voorjaar nog en frees ik er sleuven in.. maar voor nu is t gewoon onhandig. Het is te duur naar verhouding om te laten doen.. en om het wel zelf te doen betekend dat ik volgend verlof geen klap zou kunnen uitvoeren wegens droogtijden. En ik kan een frees voor niks nada lenen. Daardoor is het sleuven van frezen ook nog eens budgettair gezien aantrekkelijker dan matten te leggen e.d.
pi_182394231
Vandaag niet heel veel kunnen doen door de vondst van dit ding:


Ding is uit voor zorg door de EOD geruimd dus om 15u kon ik weer verder :7


Grove sloopwerk is klaar.. nu een en ander voorbereiden voor PVC leiding e.d. Nog 1 dingetje daarna terug opmetselen.
pi_182395045
Zeiden ze nog wat het was?
Laat die handjes wapperen!
pi_182395716
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:50 schreef Gieliovd het volgende:
Zeiden ze nog wat het was?
Onderdeel van een grotere granaat met potentieel nog iets van springstof erin.

Was eigenlijk wel te verwachten dat ik iets zou vinden. Had het alleen niet in huis verwacht. Het is vrij normaal dat er elke m2 in deze regionen wel wat ligt..
  maandag 8 oktober 2018 @ 19:00:47 #265
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182396342
Stiekem vind ik zoiets wel een gave vondst, de EOD kon ook wel snel komen zo te horen. En opgeruimd staat ook weer netjes.
Wanneer kun je weer gaan storten verwacht je? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_182396424
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 19:00 schreef monsterd. het volgende:
Stiekem vind ik zoiets wel een gave vondst, de EOD kon ook wel snel komen zo te horen. En opgeruimd staat ook weer netjes.
ze hebben een satteliet post hier vlakbij, juist omdat er praktisch elke m2 wat ligt ;)

quote:
Wanneer kun je weer gaan storten verwacht je? :)
Wacht nog definitieve offertes af van aannemers. Heb er nu 1 ontvangen waar ik qua prijs wel mee akkoord zou kunnen gaan. In principe ga ik nog PVC leggen (loze leiding voor nu, als ik over stap op pvc zou er een klein stukje muur open moeten). De reden dat ik het nu niet doe is dat alle bestrating er uit zou moeten voor en achter om overal bij te kunnen. Daar heb ik nu geen tijd voor. Het spul ligt ik de stabilisé (zandcement mengsel). Dus dat is een aardige klus. Moet iig daar nog een betonboorder ff laten komen om 2 gaten te boren. Daarnaast ook de muren nog injecteren tegen (optrekkend) vocht.

Storten zal waarschijnlijk gebeuren als ik weg ben. Dan is m’n pa aanwezig of geef ik een sleutel aan de aannemer.
pi_182414430
Sleuf voor de (loze) PVC leiding ligt er voor 95% nu ff wachten op het PVC (wat net besteld is, verwacht ik donderdag of vrijdag).


Er komen sowieso 2 'loze' aftakkingen al op de nieuwe PVC leiding. Hij komt van 0,5m buiten de voorgevel tot 0,5m buiten de achtergevel te lopen. (of 1m buiten de gevels.. Heb lengte zat in principe) 1 Aftakking gaat die 'witte pilaar' in. Hier loopt de afvoer van de bovenverdieping doorheen. Mocht er ooit problemen op treden is het dat open breken en de afvoer overzetten op de nieuwe leiding, dit is dan het enige breekwerk binnen. Tevens komt er in het keuken eiland gelijk een 2e aftakking voor de vaatwasser en wasbak.

Waarom een loze pvc leiding? Volgens de vorige eigenaar ligt er onder het beton PVC, alleen snijdt het verhaal niet echt hout. En zie ik nog steeds gresbuizen onder de aanbouw. Maar goed. De boel ligt open en ik heb de mogelijkheid om er nu een (extra?) loze leiding te leggen. Dus waarom niet :7


Het is aardig dikke klei hier :7 Het is niet echt graven, maar meer plakken uitsteken met een spade. Wat me wel opviel is dat de fundering voor een stuk dieper door loopt dan achter.
pi_182453874
Voor 95% een akkoord bereikt voor een beton vloer. Waarschijnlijk beginnen ze nog deze maand. (En dus ben ik nog thuis). Alle puin is inmiddels afgevoerd. Wacht nog op PVC leidingen. Deze verwacht ik morgen. Maar nu eerst even wat rustig aan doen, de man met de hamer is even langs gekomen :')

Met m'n vader naar de waterput gekeken: deze is al buiten bedrijf en onklaar gemaakt. Voor de zekerheid aan het deel binnen toch nog een extra (DPC) vocht barrière gemaakt.

Daarnaast begonnen aan de voorbereidingen om de muren te gaan injecteren. Dit wil ik na het weekend gaan doen.


Dus begonnen met een zogenaamde 'story pole'/'story stick' te maken. Met een maat verdeling er op. Deze houd ik tegen de muur en ik neem zo m'n gaten over.


Ik moet zo'n 160 gaten boren :+ Krijg waarschijnlijk wel hulp van een maatje. Eentje boort, de ander zuigt er achter aan het boormeel weg. Als de gaten er in zitten dan kunnen we samen de muren verzadigen met waterglas en daarna alle 160 gaten weer vullen met cement.
  Moderator donderdag 11 oktober 2018 @ 16:37:09 #269
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182454143
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:23 schreef FranticDJ het volgende:
Voor 95% een akkoord bereikt voor een beton vloer. Waarschijnlijk beginnen ze nog deze maand. (En dus ben ik nog thuis). Alle puin is inmiddels afgevoerd. Wacht nog op PVC leidingen. Deze verwacht ik morgen. Maar nu eerst even wat rustig aan doen, de man met de hamer is even langs gekomen :')

Met m'n vader naar de waterput gekeken: deze is al buiten bedrijf en onklaar gemaakt. Voor de zekerheid aan het deel binnen toch nog een extra (DPC) vocht barrière gemaakt.

Daarnaast begonnen aan de voorbereidingen om de muren te gaan injecteren. Dit wil ik na het weekend gaan doen.

[ afbeelding ]
Dus begonnen met een zogenaamde 'story pole'/'story stick' te maken. Met een maat verdeling er op. Deze houd ik tegen de muur en ik neem zo m'n gaten over.

[ afbeelding ]
Ik moet zo'n 160 gaten boren :+ Krijg waarschijnlijk wel hulp van een maatje. Eentje boort, de ander zuigt er achter aan het boormeel weg. Als de gaten er in zitten dan kunnen we samen de muren verzadigen met waterglas en daarna alle 160 gaten weer vullen met cement.
Man wat een werk heb jij je op je nek gehaald. Maar wat een gaaf project is dit om te volgen :D

Had ik al eens gezegd he? :+
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182454259
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Man wat een werk heb jij je op je nek gehaald. Maar wat een gaaf project is dit om te volgen :D

Had ik al eens gezegd he? :+
Haha thanks _O_ Tja dit was een onverwacht projectje ;) Kies qua vloer wel voor de wat duurdere optie, maarja. Mede doordat de man met de hamer langs kwam moet ik nu dus zelf minder doen ;) En als straks die vloer er in ligt is 't alleen nog afwerken *O*

En dan te bedenken dat ik er zeer waarschijnlijk niet heel lang ga wonen

Grondwerk enzo is echt m'n ding niet :7 Er lag 25cm stabilise buiten boven die put. Dat is een zandcement mengsel (in dit geval leek het hoofdzakelijk cement) waar niet doorheen te komen was.. En doordat er ook gresbuizen lopen in onbekende richting kon ik niet met heel grof geweld er door (heb de beschikking over een gratis minigraver binnen 48u na 'aanvraag' ;) ). De truc bleek een voegenbeitel te zijn op de boorhamer.
pi_182461727
Sjonge frantic...goed dat je - ondanks man met hamer - dóorpakt met alles wat je nu tegenkomt. _O_
pi_182461857
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:10 schreef AnneX het volgende:
Sjonge frantic...goed dat je - ondanks man met hamer - dóorpakt met alles wat je nu tegenkomt. _O_
Hehe ja, nu wel even blij.. M'n pa kan hier tenminste ook nog wel aardig bij helpen. Dus dat is fijn.

Moet wel zeggen dat ik de zin even verloor hoor toen ik hier aan kon beginnen. Planning een half jaar op schuiven enzo. Meh. Naja.

En tja, wat ik me nu ook wel realiseer is dat ik te vlug met iemand in zee ben gegaan voor m'n tuindeuren. Kan 2-3 betonvloeren kopen van wat ik voor deze deuren betaald heb. Naja, wijze les voor de toekomst.

Deuren zijn overigens wel fantastisch, en aftersales is ook fantastisch. 1 deur begon een beetje door te hangen, anderhalf uur later stond er al een mannetje.

Maar zoals CoolGuy ook al in zijn topic zei: ik heb dus wel echt even een momentje gehad van 'waarom heb ik dit huis gekocht'.

Achja. Agressie er uitgesloopt en door ;)
  Moderator vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:06:51 #273
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182467268
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:14 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Hehe ja, nu wel even blij.. M'n pa kan hier tenminste ook nog wel aardig bij helpen. Dus dat is fijn.

Moet wel zeggen dat ik de zin even verloor hoor toen ik hier aan kon beginnen. Planning een half jaar op schuiven enzo. Meh. Naja.

En tja, wat ik me nu ook wel realiseer is dat ik te vlug met iemand in zee ben gegaan voor m'n tuindeuren. Kan 2-3 betonvloeren kopen van wat ik voor deze deuren betaald heb. Naja, wijze les voor de toekomst.

Deuren zijn overigens wel fantastisch, en aftersales is ook fantastisch. 1 deur begon een beetje door te hangen, anderhalf uur later stond er al een mannetje.

Maar zoals CoolGuy ook al in zijn topic zei: ik heb dus wel echt even een momentje gehad van 'waarom heb ik dit huis gekocht'.

Achja. Agressie er uitgesloopt en door ;)
Ja, dat idee ken ik, maar, ik snap niet dat je dit allemaal doet om er dan straks nauwlijks/niet te gaan wonen. Goed, prachtig voor de verkoop natuurlijk, maar toch. Wat ga je dan doen? Weer een nieuw project kopen waar je ditzelfde bij gaat doen om het dan ook weer te verkopen? :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182467301
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 08:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat idee ken ik, maar, ik snap niet dat je dit allemaal doet om er dan straks nauwlijks/niet te gaan wonen. Goed, prachtig voor de verkoop natuurlijk, maar toch. Wat ga je dan doen? Weer een nieuw project kopen waar je ditzelfde bij gaat doen om het dan ook weer te verkopen? :P
Jij gaat een huis met een rotte vloer kopen :7? Nee waarom ik het doe is door redenen/opties/mogelijkheden die ontstaan zijn na aankoop :) dikke kans dat volgende huis tijdelijk een :r huur :r huis gaat worden..
  Moderator vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:14:06 #275
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182467310
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 08:12 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Jij gaat een huis met een rotte vloer kopen :7? Nee waarom ik het doe is door redenen/opties/mogelijkheden die ontstaan zijn na aankoop :) dikke kans dat volgende huis tijdelijk een :r huur :r huis gaat worden..
Nee :P Ah kijk. Ja, huur, tja, daar mag je weinig aan klussen natuurlijk. :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182467314
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 08:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee :P Ah kijk. Ja, huur, tja, daar mag je weinig aan klussen natuurlijk. :P
Idd, maar goed. Er zal altijd wel wat te melden blijven op klusgebied :7 en dat huur geneuzel zal sowieso tijdelijk zijn.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:57:30 #277
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182468598
Gaaf dat je zo stevig doorzet! Ik herken het ook wel, enige klusdepressie op een bepaald moment :+.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_182475164


Canal de kaka ligt *O*
pi_182475190
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 09:57 schreef monsterd. het volgende:
Gaaf dat je zo stevig doorzet! Ik herken het ook wel, enige klusdepressie op een bepaald moment :+.
Tnx. Naja bij mij zitten er nog wat gezondheidsdingetjes enzo die meespelen ;)

Achja. Volgende week nog een weekje knallen. Dan een week met de voetjes omhoog en dan weer werken.
pi_182476249
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 17:23 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]

Canal de kaka ligt *O*


Nu mét foto :+
pi_182476650
Release the schmoo!!
Laat die handjes wapperen!
pi_182476963
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 18:55 schreef Gieliovd het volgende:
Release the schmoo!!
_O-

200mm moet toch een aardige baksteen kunnen wegdragen :7

[ Bericht 13% gewijzigd door FranticDJ op 12-10-2018 22:37:40 ]
  Moderator zondag 14 oktober 2018 @ 10:46:47 #283
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_182507897
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:16 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

_O-

200mm moet toch een aardige baksteen kunnen wegdragen :7
Dat moet wel een grootte boodschap aankunnen :+
Neem je nu uiteindelijk ook nog vloerverwarming of ? :) :)
pi_182507958
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:46 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat moet wel een grootte boodschap aankunnen :+
O-)
quote:
Neem je nu uiteindelijk ook nog vloerverwarming of ? :) :)
Voorlopig niet. Als ik het doe frees ik het in, dan kan ik ook in het beton in de keuken in 1x vloerverwarming mee leggen ;)

Nu is het financieel/logistiek niet interessant. En zou ik maar in de halve woonkamer (want open keuken ;) ) vloerverwarming hebben. Dus is ook niet logisch.

[ Bericht 18% gewijzigd door FranticDJ op 14-10-2018 11:36:42 ]
pi_182569440


Begonnen met de muren te injecteren. Muren absorberen veeeel minder dan verwacht. Naja. Blijf er tot 15u spul in gieten. Dan gaat er cement in en morgen de andere helft :7

Is nu wel duidelijk dat de vochtproblemen niet zo zeer door optrekkend vocht zijn ontstaan, maar eerder doordat se ventilatie onderde balken vloer was afgesloten.

Let overigens nier op m’n ruwe dichtsmeer werk :+ de muur loopt naar boven bijna een graad naar binnen. Dit smeer ik er uiteindelijk met rotband en fix en finish nog uit. En dan volgt weer wat ruw schuurwerk en glasvlies.

Ga beneden komend verlof vliezen met renovatievlies, want sneller. Wil t af hebben.

[ Bericht 13% gewijzigd door FranticDJ op 17-10-2018 15:32:43 ]
  woensdag 17 oktober 2018 @ 13:17:05 #286
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182569632
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:09 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]

Begonnen met de muren te injecteren. Muren absorberen veeeel minder dan verwacht. Naja. Blijf er tot 15u spul in gieten. Dan gaat er cement in en morgen de andere helft :7

Is nu wel duidelijk dat de vochtproblemen niet zo zeer door optrekkend vocht zijn ontstaan, maar eerder doordat se ventilatie onderde balken vloer was afgesloten.

Let overigens nier op m’n ruwe dichtsmeer werk :+ de muur loopt naar boven bijna een graat naar binnen. Dit smeer ik er uiteindelijk met rotband en fix en finish nog uit. En dan volgt weer wat ruw schuurwerk en glasvlies.

Ga beneden komend verlof vliezen met renovatievlies, want sneller. Wil t af hebben.
Injecteren met wat? :)
Resistance is futile.
pi_182569725
quote:
11s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Injecteren met wat? :)


Ruwol Waterglas. Gaten van 30mm 15cm uit elkaar onder een hoek van 25 graden boren tot muurdikte -8cm. Dan volgieten met dat spul (ik doe t met een schenkkan) tot verzadiging.

Heb 2 van die jerrycans. 1 was wel genoeg denk ik. Dus ga t ondergrondse deel ook nog wel ff bekwasten dan, zodat ee geen doorslag naar de betonvloer kan zijn.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 13:23:55 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182569806
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:21 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ruwol Waterglas. Gaten van 30mm 15cm uit elkaar onder een hoek van 25 graden boren tot muurdikte -8cm. Dan volgieten met dat spul (ik doe t met een schenkkan) tot verzadiging.

Heb 2 van die jerrycans. 1 was wel genoeg denk ik. Dus ga t ondergrondse deel ook nog wel ff bekwasten dan, zodat ee geen doorslag naar de betonvloer kan zijn.
Is dit spouwmuur isolatie of zo? :@
Resistance is futile.
pi_182569927
quote:
2s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Is dit spouwmuur isolatie of zo? :@
Hehe nee. Dit is een soort ‘chemisch tras’ een tras of trasraam wordt tegenwoordig standaard op maaiveldhoogte als vochtbarriere geplaatst tegen optrekkend vocht uit de bodem.

Dat is bij mij niet meer intact/nooit geplaatst/de hele straat heeft in ‘52 onder water gestaan. Daardoor kan er makkelijk vocht omhoog komen via de muur en gemetselde fundering.

Met waterglas/Kiesol achtige breng je een chemisch tras aan ;) dus een chemische vochtbarriere. Daarbij kan je dus kiezen om te impregneren: dus de muur te kwasten/rollen. Of te injecteren zoals ik doe (dan wel injecteren met een drukpomp wat veel bij onze zuiderburen gebeurt). Mocht dit over x jaar niet afdoende zijn (en mocht ik er nog wonen) dan huur ik zo’n pomp bij de zuiderburen en doe ik t nog eens onder druk. (Plinten weghalen, gaten boren, pompen, dichtsmeren, plinten terug, muren laten drogen, vochtschade wegwerken).

Maar zoals gezegd verwacht ik geen problemen meer na de betonvloer, omdat het er dus uitziet als gebrek aan ventilatie e.d. Onder de oude vloer.
Merk nu wel, dat nu de oude vloer er uit is, alles heel goed kan drogen. Heb veel (mechanische) ventilatie als ik er niet ben. Als ik er ben staan de tuindeuren open en overdag heel de dag zonlicht via de tuindeuren :7

Ter vergelijk: als je t laat doe. Ben je plm 5000 euro kwijt. 20kg waterglas kost 90-100 euro ;) huur van zo’n pomp bij de zuiderburen kost 150/weekend.

Moet je wel zelf de hamerboren op juiste diameters hebben natuurlijk. Had op zich wel kunnen pompen nu, maar niet bij stil gestaan.. fabrikant van deze waterglas schrijft de ‘giet’ methode voor.

Alles boven maaiveld hoogte werk ik af met ademende materialen. Dus verf die dampopen is etc. Dit om zoveel mogelijk vocht wat er toch doorheen komt er uit te laten dampen. Nu zit er dampdichte latex op. Dit schuur/krab ik helemaal weg.

[ Bericht 6% gewijzigd door FranticDJ op 17-10-2018 19:50:22 ]
pi_182578451
Jij bent goed bezig!
Laat die handjes wapperen!
pi_182578478
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 20:37 schreef Gieliovd het volgende:
Jij bent goed bezig!
Tnx ^O^
  woensdag 17 oktober 2018 @ 21:47:16 #292
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182579718
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:29 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Hehe nee. Dit is een soort ‘chemisch tras’ een tras of trasraam wordt tegenwoordig standaard op maaiveldhoogte als vochtbarriere geplaatst tegen optrekkend vocht uit de bodem.

Dat is bij mij niet meer intact/nooit geplaatst/de hele straat heeft in ‘52 onder water gestaan. Daardoor kan er makkelijk vocht omhoog komen via de muur en gemetselde fundering.

Met waterglas/Kiesol achtige breng je een chemisch tras aan ;) dus een chemische vochtbarriere. Daarbij kan je dus kiezen om te impregneren: dus de muur te kwasten/rollen. Of te injecteren zoals ik doe (dan wel injecteren met een drukpomp wat veel bij onze zuiderburen gebeurt). Mocht dit over x jaar niet afdoende zijn (en mocht ik er nog wonen) dan huur ik zo’n pomp bij de zuiderburen en doe ik t nog eens onder druk. (Plinten weghalen, gaten boren, pompen, dichtsmeren, plinten terug, muren laten drogen, vochtschade wegwerken).

Maar zoals gezegd verwacht ik geen problemen meer na de betonvloer, omdat het er dus uitziet als gebrek aan ventilatie e.d. Onder de oude vloer.
Merk nu wel, dat nu de oude vloer er uit is, alles heel goed kan drogen. Heb veel (mechanische) ventilatie als ik er niet ben. Als ik er ben staan de tuindeuren open en overdag heel de dag zonlicht via de tuindeuren :7

Ter vergelijk: als je t laat doe. Ben je plm 5000 euro kwijt. 20kg waterglas kost 90-100 euro ;) huur van zo’n pomp bij de zuiderburen kost 150/weekend.

Moet je wel zelf de hamerboren op juiste diameters hebben natuurlijk. Had op zich wel kunnen pompen nu, maar niet bij stil gestaan.. fabrikant van deze waterglas schrijft de ‘giet’ methode voor.

Alles boven maaiveld hoogte werk ik af met ademende materialen. Dus verf die dampopen is etc. Dit om zoveel mogelijk vocht wat er toch doorheen komt er uit te laten dampen. Nu zit er dampdichte latex op. Dit schuur/krab ik helemaal weg.
_O_

Jeetje, wat een werk!
Resistance is futile.
pi_182579770
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 21:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

_O_

Jeetje, wat een werk!
Dit stelt eigenlijk niet veel voor. Het is gaten boren (plm 160 in totaal :+) gieten wachten gieten wachten gieten wachten, als muur verzadigd is de gaten afsmeren.. Maar zoals gezegd is de muur heel snel verzadigd lijkt het..

En dan kan de aannemer aan de slag :7 Komende week wellicht al voorbereidende werkzaamheden. Ben benieuwd.
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 22:09:48 #294
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_182580199
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 21:49 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Dit stelt eigenlijk niet veel voor. Het is gaten boren (plm 160 in totaal :+) gieten wachten gieten wachten gieten wachten, als muur verzadigd is de gaten afsmeren.. Maar zoals gezegd is de muur heel snel verzadigd lijkt het..

En dan kan de aannemer aan de slag :7 Komende week wellicht al voorbereidende werkzaamheden. Ben benieuwd.
Poeh, je moet er wat voor over hebben. Maar je pakt het in ieder geval behoorlijk rigoureus aan !
pi_182580293
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 22:09 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Poeh, je moet er wat voor over hebben. Maar je pakt het in ieder geval behoorlijk rigoureus aan !
Naja het kostenplaatje is niet zo gek groot ;) zoals gezegd, 1 jerrycan kostte me 90 euro (heb er 2 :P maar had met 1 genoeg gehad) en een boor van 30mm.. Dan nog een zak cement en 3 zakken metselzand.. Naja dan zit je op in totaal 125 euro ofzo.

De beroemde Fok! Bosch blauw boorhamer heeft er wel moeite mee trouwens :7 30mm :+
pi_182592891
Aanvulling op dat injecteren trouwens: ik heb waarschijnlijk die ene muur te snel dicht gesmeerd. De andere gaten smeert m’n pa komende week (vlak voor de aannemer zou moeten beginnen, als dat doorgaat) dicht. Tot die tijd 2x daags ff wat van die reut in gieten. Tenzij er eerder al niks meer geabsorbeerd wordt.

Maakt voor die ene muur niks uit verder.
pi_182667002


Kwam deze foto nog tegen. Hier zie je min of meer wat waterglas doet als het uitgedroogd/ingewerkt is. Het reageert met kalk in het metselwerk en vormt dus zo een laag. Dat kan je zien aan de druipers, het glimmende zeg maar.

ik grapte al dat ik 160 creampies in m’n muur had. Werd niet door iedereen gewaardeerd :7
  maandag 22 oktober 2018 @ 11:42:32 #298
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182667094
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 11:38 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]

Kwam deze foto nog tegen. Hier zie je min of meer wat waterglas doet als het uitgedroogd/ingewerkt is. Het reageert met kalk in het metselwerk en vormt dus zo een laag. Dat kan je zien aan de druipers, het glimmende zeg maar.

ik grapte al dat ik 160 creampies in m’n muur had. Werd niet door iedereen gewaardeerd :7
Ik zou me kapot schrikken als dat mijn muren waren :P .
Hahahaha creampies!! B-) :+
Resistance is futile.
pi_182667283
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2018 11:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zou me kapot schrikken als dat mijn muren waren :P .
Hahahaha creampies!! B-) :+
Naja het lijkt allemaal erger dan het is ;) het ziet er nogal dramatisch uit omdat er eerst een vloer in lag en nu is het echt ren bouwput. Als ik over 3 maand thuis kom ligt er een betonvloer in :7 en lijkt t weer op een huis..
  Moderator maandag 22 oktober 2018 @ 12:55:50 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_182668635
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 22:14 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Naja het kostenplaatje is niet zo gek groot ;) zoals gezegd, 1 jerrycan kostte me 90 euro (heb er 2 :P maar had met 1 genoeg gehad) en een boor van 30mm.. Dan nog een zak cement en 3 zakken metselzand.. Naja dan zit je op in totaal 125 euro ofzo.

De beroemde Fok! Bosch blauw boorhamer heeft er wel moeite mee trouwens :7 30mm :+
Die 28 in het type staat voor de maximale boordiameter :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')