abonnement Unibet Coolblue
pi_189106880
Zijn toch haar stenen? En goed onderhouden.
pi_189107361
De hele grap is dat de gemeente het bezwaar moet toetsen aan 'een geldende norm' en dat die norm dan ook gehandhaafd moet worden bij anderen om willekeur te voorkomen. Dit 'bezwaar' kan dus een enorme backfire worden. Pastelkleuren de norm? Dan mogen alle witte woningen direct een nieuw geil kleurtje krijgen. :')

De vraag is dus waaraan het bezwaar wordt getoetst. Zonder toetsing, kan je een bezwaar nooit gemotiveerd afwijzen of gegrond verklaren. Je kan dus alleen spreken van een 'exces' als dat ergens aan kan worden gerelateerd. Waarom is groen wel een exces, en geel/rood/zwart niet? In alle gevallen een afwijkende kleuren. Dit geval riekt inderdaad naar willekeur en is enorm subjectief geladen.

Ben overigens wel erg nieuwsgierig welke motivatie is gebruik in het bezwaarschrift.

[ Bericht 10% gewijzigd door Justinn op 24-09-2019 23:13:11 ]
pi_189109885
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 23:05 schreef Justinn het volgende:
De hele grap is dat de gemeente het bezwaar moet toetsen aan 'een geldende norm' en dat die norm dan ook gehandhaafd moet worden bij anderen om willekeur te voorkomen. Dit 'bezwaar' kan dus een enorme backfire worden. Pastelkleuren de norm? Dan mogen alle witte woningen direct een nieuw geil kleurtje krijgen. :')

De vraag is dus waaraan het bezwaar wordt getoetst. Zonder toetsing, kan je een bezwaar nooit gemotiveerd afwijzen of gegrond verklaren. Je kan dus alleen spreken van een 'exces' als dat ergens aan kan worden gerelateerd. Waarom is groen wel een exces, en geel/rood/zwart niet? In alle gevallen een afwijkende kleuren. Dit geval riekt inderdaad naar willekeur en is enorm subjectief geladen.

Ben overigens wel erg nieuwsgierig welke motivatie is gebruik in het bezwaarschrift.
Het gaat niet om groen! Het gaat om deze specifieke kleur groen.
speak only if it improves the silence.
pi_189110724
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 09:02 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Het gaat niet om groen! Het gaat om deze specifieke kleur groen.
Nogal subjectief.
pi_189111109
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:09 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Nogal subjectief.
Had zij uit dezelfde kleurlijn (zo'n historkleurkaartje) niet de een na donkerderste gekozen maar de lichtste dan was er geen probleem geweest.

Maar dat is blijkbaar moeilijk te snappen. Wat een wansmaak hebben sommige mensen toch.

In Denemarken hebben ze prachtig gekleurde huizen, maar in balans met de omgeving. Dit huis is echt te lelijk om naar te kijken. En verder prima, niet iedereen heeft smaak. Maar val je buren er niet mee lastig en schilder binnenshuis de muren zo groen.
pi_189111451
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Had zij uit dezelfde kleurlijn (zo'n historkleurkaartje) niet de een na donkerderste gekozen maar de lichtste dan was er geen probleem geweest.

Maar dat is blijkbaar moeilijk te snappen. Wat een wansmaak hebben sommige mensen toch.

In Denemarken hebben ze prachtig gekleurde huizen, maar in balans met de omgeving. Dit huis is echt te lelijk om naar te kijken. En verder prima, niet iedereen heeft smaak. Maar val je buren er niet mee lastig en schilder binnenshuis de muren zo groen.
Ik snap je wel maar “val je buren er niet mee lastig” is ook nogal een subjectief begrip. Vanaf welke tint val je opeens je buren lastig? Dat is een nogal abstract begrip.
pi_189111530
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:57 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik snap je wel maar “val je buren er niet mee lastig” is ook nogal een subjectief begrip. Vanaf welke tint val je opeens je buren lastig? Dat is een nogal abstract begrip.
Je bent sowieso een enorme lamzak als je je buren lastig valt met zoiets triviaals als "dat kleurtje staat me niet aan'. Alsof je daar de hele dag naar moet gaan zitten staren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 25 september 2019 @ 11:28:26 #58
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_189111952
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je bent sowieso een enorme lamzak als je je buren lastig valt met zoiets triviaals als "dat kleurtje staat me niet aan'. Alsof je daar de hele dag naar moet gaan zitten staren.
Jij onderschat duidelijk het effect van zonlicht en reflectie. Als je overburen het huis in een felle kleur schilderen, en de zon staat erop. Dan is het in jouw huis één bonte kermis.
  woensdag 25 september 2019 @ 11:30:27 #59
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_189111985
Gewoon een hele grote boerka om je huis heen doen. Wordt toch niet gehandhaafd.
pi_189112577
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:57 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik snap je wel maar “val je buren er niet mee lastig” is ook nogal een subjectief begrip. Vanaf welke tint val je opeens je buren lastig? Dat is een nogal abstract begrip.
Dit is een goed voorbeeld van over de top.

Maar daar gaat de hele discussie niet meer om, mevrouw wil haar gelijk halen en de buren, het zijn er meerderen ook.
pi_189112735
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:28 schreef tja77 het volgende:

[..]

Jij onderschat duidelijk het effect van zonlicht en reflectie. Als je overburen het huis in een felle kleur schilderen, en de zon staat erop. Dan is het in jouw huis één bonte kermis.
Dan trek ik gewoon de lamellen een stukje dicht, geen enkele reden om stampij over te gaan maken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 25 september 2019 @ 14:01:05 #62
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_189114354
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan trek ik gewoon de lamellen een stukje dicht, geen enkele reden om stampij over te gaan maken.
Lekker makkelijk lullen natuurlijk als je niet in die situatie zit.
pi_189115111
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 16:44 schreef timmmmm het volgende:
Walgelijk dat je in Nederland zelf niet mag bepalen hoe je huis eruit ziet.
Dan krijg je een België 2.0 en dat moet je ook niet willen.
pi_189115251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 14:54 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dan krijg je een België 2.0 en dat moet je ook niet willen.
Maar de verschillende andere kleuren in die wijk zijn dan opeens wel goed? De subjectiviteit waaraan ook de rechter zich schuldig maakt zijn te triest voor woorden laat dan eerst de welstandscommissie bepaalde kleuren bepalen waaruit mensen kunnen gaan kiezen. :D
pi_189115339
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar de verschillende andere kleuren in die wijk zijn dan opeens wel goed? De subjectiviteit waaraan ook de rechter zich schuldig maakt zijn te triest voor woorden laat dan eerst de welstandscommissie bepaalde kleuren bepalen waaruit mensen kunnen gaan kiezen. :D
Nee dat zou via een welstandscommissie moeten inderdaad.
pi_189117511
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2019 17:27 schreef tja77 het volgende:
Mensen die mekkeren over een welstandscommissie. Wees blij dat een gemeentelijke instantie een stukje esthetiek borgt. Zodra je je in België begeeft, krijg je de neiging een schroevendraaier in je ogen te rammen. Geef mensen teveel de vrije hand, en je hele wijk of dorp verpaupert.
Precies, de welstandscommissie is hard nodig om het "hep er tog voor betaald" plebs in bedwang te houden. Een soort anti tokkie commissie, niets mis mee.
pi_189117794
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2019 22:08 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Koop dan een lap grond en laat je eigen huis ontwerpen als een nieuwbouwplan je niet bevalt.
daar heb ik het ook over....
Als er allemaal krotten in je dorpje staan in je straat dan mag jij geen paleis bouwen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 25 september 2019 @ 18:27:28 #68
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189118377
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit is een goed voorbeeld van over de top.
En waarom is dit een goed voorbeeld dan? Wat is de definitie van 'over de top'? Bepaal jij die? Zo niet, op welke gronden precies heeft iemand anders die bepaald? En waarom speelt daar dan objectief gezien geen willekeur mee?
pi_189118622
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:28 schreef tja77 het volgende:

Jij onderschat duidelijk het effect van zonlicht en reflectie. Als je overburen het huis in een felle kleur schilderen, en de zon staat erop. Dan is het in jouw huis één bonte kermis.
Ervaring? Of roep je maar wat?
pi_189118837
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

En waarom is dit een goed voorbeeld dan? Wat is de definitie van 'over de top'? Bepaal jij die? Zo niet, op welke gronden precies heeft iemand anders die bepaald? En waarom speelt daar dan objectief gezien geen willekeur mee?
De rechter heeft besloten dat die over de top is.

Anders lees je het topic even door.
  woensdag 25 september 2019 @ 19:43:07 #71
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_189119539
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ervaring? Of roep je maar wat?
Zoals al eerder aangegeven, werk ik samen met architecten (ook binnenhuisarchitecten). En dus ja, ik weet wat licht en reflectie doet.
pi_189120193
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:43 schreef tja77 het volgende:

Zoals al eerder aangegeven, werk ik samen met architecten (ook binnenhuisarchitecten). En dus ja, ik weet wat licht en reflectie doet.
Geen ervaring dus...
  woensdag 25 september 2019 @ 20:28:08 #73
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_189120307
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Geen ervaring dus...
Ervaring dus, in mijn vakgebied houden we wel degelijk rekening met de stand van de zon, belemmeringen, kleuren, reflecties, materialen, afwerkingen etc.
pi_189120901
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:28 schreef tja77 het volgende:

Ervaring dus, in mijn vakgebied houden we wel degelijk rekening met de stand van de zon, belemmeringen, kleuren, reflecties, materialen, afwerkingen etc.
Dat zal best, heb je het zelf gezien daar in Den Helder?
  woensdag 25 september 2019 @ 21:23:25 #75
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_189121036
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 21:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat zal best, heb je het zelf gezien daar in Den Helder?
Is dat nodig dan?
Door ervaring met kleuren en lichtinval ben ik goed in staat een inschatting te maken.
Maar jij woont er zeker tegenover en hebt nergens last van?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')