En zalmroze, geel, blauw, alle kleuren van de regenboog, maar dit mag niet, is ook logisch.quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:42 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat huis is altijd al groen.. behalve ergens in de 80er jaren.. daarvoor en na ook
Er staan ook rode en zwarte..
Ik zou het huis paars verven en een ouwe caravan op de oprit pleuren met kawasaki groene verf en veel spiegelzooiquote:Op dinsdag 24 september 2019 18:31 schreef Zelva het volgende:
[..]
En zalmroze, geel, blauw, alle kleuren van de regenboog, maar dit mag niet, is ook logisch.
En dat deze nog rond mag rijden in de wijk is ook een grof schandaal.
Pastel groen...quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik dacht dat er in de op stond dat ie 40 jaar terug al groen was opgeleverd
En elke dag de familie Flodder op bezoek vragen.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:33 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik zou het huis paars verven en een ouwe caravan op de oprit pleuren met kawasaki groene verf en veel spiegelzooi
Ik heb al een knaloranje stationcar van 40 jaar oud..quote:Op dinsdag 24 september 2019 19:00 schreef maily het volgende:
[..]
En elke dag de familie Flodder op bezoek vragen.
Bel die mevrouw! Zeg dat je elke dag bij haar koffie komt drinken. "Met een paar vrinden."quote:Op dinsdag 24 september 2019 19:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik heb al een knaloranje stationcar van 40 jaar oud..
Manta in een leuk kleurtje ervoor, alles.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:33 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik zou het huis paars verven en een ouwe caravan op de oprit pleuren met kawasaki groene verf en veel spiegelzooi
Dat is veel minder in het oog springend vind ik. Past goed vind ik, het vloekt niet met de omgevingquote:
Die hele Boatex (de wijk waar het huis staat) heeft vanaf de bouw al alle kleuren van de regenboog gehad...quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:42 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat huis is altijd al groen.. behalve ergens in de 80er jaren.. daarvoor en na ook
Er staan ook rode en zwarte..
quote:
quote:https://www.volkskrant.nl/cs-b9dee190
Maar wat is pastel? Dat is niet wit en ook niet off-white, de kleur van het gros van de huizen in Boatex. En ook niet zwart, rood en donkergrijs, kleuren die hij ook ziet in de wijk.
quote:
Kijk hem een stijfje krijgen dan!quote:Op dinsdag 24 september 2019 16:25 schreef tja77 het volgende:
Heb ik toch gelijk gekregen.
En ze wisten het hier allemaal zoveel beter.
Gewoon overschilderen die handel.
quote:Op dinsdag 24 september 2019 19:53 schreef Basp1 het volgende:
![]()
Hupsakee als de welstands commissie aan pastel vasthoud moeten uit principe dan ook al die andere woningen die er volgens bovenstaande quote niet aan voldoen over geschilderd gaan worden?
Dezelfde kleur kopen, een pot witte verf erdooheen en bezwaar maken tegen de rest van de kleuren.quote:Pastelkleuren zijn de norm voor deze buurt.
In haar koopcontract staat niets over kleurvoorschriften en waarom zijn de kleuren zwart, rood, felgeel en helder blauw van woningen verderop in de straat wel toegestaan? De gemeente vindt die kleuren ook ‘niet passend’, maar geen ‘exces’.
In de 43 jaar dat de vrouw dit huis bewoont zijn haar muren altijd felgekleurd geweest. Eerst appelgroen en jaren later cyclaamroze. Geen haan die ernaar kraait. En als ze in 2007 weer voor groen kiest, krijgt ze na gemor uit de buurt de zegen van de welstandscommissie. Tien jaar later komt er een laag ‘puur bamboe’ overheen. Weer klinkt protest.
Kotterink wilde vooral weten of er sprake is van een pastelkleur, omdat de gemeente in de wijk alleen pastel zegt toe te staan. Maar wat is pastel? Dat is niet wit en ook niet off-white, de kleur van het gros van de huizen in Boatex. En ook niet zwart, rood en donkergrijs, kleuren die hij ook ziet in de wijk. Pastel is een bepaalde samenstelling van kleuren, waarbij het voor Ineke van Amersfoorts appelgroen van belang is of het voldoet aan de vereiste dat het bestanddeel witte verf niet minder dan 50 procent is. Uit zijn meting blijkt dat haar kleur er 4 procent onder blijft. ‘Een pot witte verf erdoorheen en niemand kan haar wat maken.’
De comissie heeft de term pastel juist afgeraden omdat daarmee ook felle kleuren zijn te maken.quote:Op dinsdag 24 september 2019 20:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Dezelfde kleur kopen, een pot witte verf erdooheen en bezwaar maken tegen de rest van de kleuren.
Als jij nu nog ff voorover bukt, is het feest compleet.quote:Op dinsdag 24 september 2019 19:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Kijk hem een stijfje krijgen dan!
Het is gewoon tekenend voor de hedendaagse instelling van de gemiddelde Nederlander... Ze staan een feestje te bouwen als er iets "verboden" wordt... Todat je aan iets komt wat ze zelf aangaat dan worden er complete rivieren gehuild.quote:Op dinsdag 24 september 2019 21:07 schreef tja77 het volgende:
Als jij nu nog ff voorover bukt, is het feest compleet.
Ohh...quote:Op dinsdag 24 september 2019 19:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]![]()
Hupsakee als de welstands commissie aan pastel vasthoud moeten uit principe dan ook al die andere woningen die er volgens bovenstaande quote niet aan voldoen over geschilderd gaan worden?
Koop dan een lap grond en laat je eigen huis ontwerpen als een nieuwbouwplan je niet bevalt.quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit is nog het minste wat je niet zelf mag bepalen.
Bij nieuwbouw mag je ook niet zelf je voeg van je bakstenen kiezen, mag je niet zelf kiezen of je 2 openslaande deuren als voordeur wilt of 1. Er zit ook een maximum op aan woning inhoud, etc.
Ze is zelf naar de rechter gestapt.quote:Op dinsdag 24 september 2019 22:33 schreef Goldenrush het volgende:
Dramatisch trouwens, een oude vrouw voor de rechter slepen voor zoiets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |