abonnement Unibet Coolblue
pi_189030139
.
Aldus.
pi_189030608
Optimistisch.
  donderdag 19 september 2019 @ 23:08:58 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189032332
Groepsapp van de schoonfamilie. “Lieve Jaap en Tonny, gefeliciteerd met de verjaardag van de broer van Mikey en zʼn labrador. Ligt tante Nel dʼr nog een beetje goed bij?”
En tussen alle gezever door, mijn boertige zwager, die memes van negerlullen post.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 19 september 2019 @ 23:37:43 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189033015
Ik zit in geen enkele groepsapp.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 19 september 2019 @ 23:56:02 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189033321
Soms droom ik dat ik een brief krijg dat ik nog een aantal schoolvakken heb openstaan. Dan realiseer ik me dat ik er -alweer vrij lang geleden- niet aan toegekomen ben en op de een of andere manier ben doorgegaan met mijn leven zonder die vakken te halen. Maar nu het bekend is moet ik zo snel mogelijk hiervoor voldoendes halen. Alles staat op het spel!
Alleen snap ik niks meer van de materie, weet niet hoe laat ik in welke les moet zitten en waarom en realiseer me al rennend door het, in werkelijkheid gesloopte, middelbare schoolgebouw dat ik ondanks al mijn inspanningen het examen nooit zal halen.

Hebben jullie dat ook? Verder denk ik nooit aan school. Dit is, bedenk ik me nu, als ik het opschrijf, wel de meest Kafkaëske droom die ik heb.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 20 september 2019 @ 00:05:56 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189033423
Oh zeker. Dat soort dromen heb ik al jaren en in een paar varianten. Meestal realiseer ik me dat ik al heel lang niet meer naar lessen ben geweest, Frans en wiskunde vooral. En ik weet inderdaad mijn lesrooster niet. En ik vraag me af hoe ik mijn eindexamen moet halen.

Allerlei varianten. Ik word wel eens boos dat ze helemaal niet naar me omgekeken hebben. Dat ik al jaren nog ingeschreven sta terwijl ik er nooit ben en dat ik maar eens ga melden dat ik ga stoppen. Ik maak me er wel eens druk om dat ik mijn eindexamen niet heb gedaan, alleen bedenk ik me dan wel dat ik een bul heb. Dan zal ik toch niet alsnog mijn VWO-diploma hoeven halen? En wakker worden in mijn ouderlijk huis, niet op tijd naar school kunnen gaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189033562
Dat klinkt als een post traumatic school disorder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2019 00:17:36 ]
pi_189033572
En JAM, de beste wensen.
pi_189033584
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:37 schreef Lienekien het volgende:
Ik zit in geen enkele groepsapp.
Ik in veel te veel voor iemand die een hekel heeft aan groepsgesprekken (vooral die in het echt).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2019 00:26:49 ]
  vrijdag 20 september 2019 @ 00:27:30 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189033659
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:17 schreef LelijKnap het volgende:
Dat klinkt als een post traumatic school disorder.
Het is vast symbolisch te duiden. Ze steken ook vaak de kop weer op als ik de volgende dag iets ‘moet’.

Het voelt vaak als wanneer ik nog wel eens droom dat ik weer rook (al op mijn 21ste mee gestopt) en ik me dan soms ergens op de dag ineens realiseer: “Ach, dat was gelukkig maar een droom!”

Wel vrij weird trouwens was toen ik laatst voor het eerst in jaren weer eens met mijn oude schoolagenda’s in handen stond en ik even dacht: “Handig, kan ik mijn lesroosters nog eens opzoeken als dat nodig is.” :')
The love you take is equal to the love you make.
pi_189033693
Het zal wel iets te maken hebben met het voor het eerst met verantwoordelijkheid (voor jezelf) in aanraking komen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2019 00:32:36 ]
  vrijdag 20 september 2019 @ 00:32:58 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189033710
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:30 schreef LelijKnap het volgende:
Het zal wel iets te maken hebben met het voor het eerst met verantwoordelijkheid in aanraking komen.
Ik denk zelf met faalangst.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189033723
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk zelf met faalangst.
Hmm ja, die gaan hand in hand.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2019 00:34:46 ]
  vrijdag 20 september 2019 @ 05:43:23 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189034363
Ik droom nooit over mijn middelbareschooltijd. Ik droom nog wel, zeg eens per jaar, dat ik weer moet lesgeven. Dan sta ik opeens voor zoʼn klas gapende en gillende kinderen en denk ik: maar de laatste keer is een eeuwigheid geleden, hoe kan ik nu controleren of ze hun huiswerk hebben gemaakt?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189034499
Ik droom nooit over mijn middelbareschooltijd. Waarschijnlijk omdat ik die destijds ook oversloeg, vanaf de 5e klas ben ik afgehaakt, en min of meer per ongeluk toch geslaagd voor m'n VWO.

Inmiddels werk ik al weer bijna tien jaar bij bedrijven die het volslagen onmogelijk maken voor kinderen zoals ik er eentje was ooit een VO-diploma te halen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189034724
Ik heb de school- en rookdromen ook. Maar sinds ik een iets andere functie heb die minder strakke deadlines heeft, zijn de schooldromen praktisch verdwenen. En de rookdromen ook nagenoeg, ik rook al 15 jaar niet meer. Weer net zolang niet als ik wel gerookt heb.
Aldus.
  vrijdag 20 september 2019 @ 08:19:27 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189034814
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 00:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is vast symbolisch te duiden. Ze steken ook vaak de kop weer op als ik de volgende dag iets ‘moet’.

Het voelt vaak als wanneer ik nog wel eens droom dat ik weer rook (al op mijn 21ste mee gestopt) en ik me dan soms ergens op de dag ineens realiseer: “Ach, dat was gelukkig maar een droom!”

Rookdroom heb ik ook. Dat ik droom dat ik sta te roken en daarvan schrik. Ben ik nu zo dom geweest om weer te gaan roken? En ik was er eindelijk van verlost. Wat dom! Nu kom ik er nooit meer van af. En dan ook inderdaad wakker worden en blij zijn dat het enkel een droom was!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 20 september 2019 @ 08:32:30 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189034907
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 september 2019 07:22 schreef sigme het volgende:
Ik droom nooit over mijn middelbareschooltijd. Waarschijnlijk omdat ik die destijds ook oversloeg, vanaf de 5e klas ben ik afgehaakt, en min of meer per ongeluk toch geslaagd voor m'n VWO.

Inmiddels werk ik al weer bijna tien jaar bij bedrijven die het volslagen onmogelijk maken voor kinderen zoals ik er eentje was ooit een VO-diploma te halen.
Hoe was je jaar op land- en tuinbouwgebied, S?
Pruimen en kersen was hier super, bramen ok. Frambozen matig. Druiven helemaal mislukt. Appels gaat goed, maar niet al te zoet. Noten ziet er veelbelovend uit.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189034999
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe was je jaar op land- en tuinbouwgebied, S?
Pruimen en kersen was hier super, bramen ok. Frambozen matig. Druiven helemaal mislukt. Appels gaat goed, maar niet al te zoet. Noten ziet er veelbelovend uit.
Alle fruit en noten vrij belabberd eigenlijk. Te droog, te droog.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189035015
Klassewhatappgroepen, die zijn pas erg, waarin iedere ouder zich genoodzaakt voelt om op ieder kiekje van een schoolreisje te reageren met:

Mama van X: Super!
Mama van Y: Top, heel leuk!
Mama van Z: Superleuk!
- Papa van H has left
Mama van Q: AAaaah!
Mama van 7: Superdag!

.
  vrijdag 20 september 2019 @ 08:49:37 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189035046
Hier pruimen. Was echt absurd veel, absurd. Het hing in ongelooflijke trossen aan de takken. Ik heb er heel veel pruimen tussenuit geknipt, al was het maar omdat anders de takken het niet zouden overleven.

Ik heb ze uiteindelijk ook lang niet allemaal geoogst. Niet zoveel wespen gezien, wel veel vlinders die ze erg konden waarderen.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 20 september 2019 @ 08:51:36 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189035072
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:46 schreef Gellius het volgende:
Klassewhatappgroepen, die zijn pas erg, waarin iedere ouder zich genoodzaakt voelt om op ieder kiekje van een schoolreisje te reageren met:

Mama van X: Super!
Mama van Y: Top, heel leuk!
Mama van Z: Superleuk!
- Papa van H has left
Mama van Q: AAaaah!
Mama van 7: Superdag!

[ afbeelding ].
Wat een hel, G.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189035111
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 23:56 schreef LXIV het volgende:
Soms droom ik dat ik een brief krijg dat ik nog een aantal schoolvakken heb openstaan. Dan realiseer ik me dat ik er -alweer vrij lang geleden- niet aan toegekomen ben en op de een of andere manier ben doorgegaan met mijn leven zonder die vakken te halen. Maar nu het bekend is moet ik zo snel mogelijk hiervoor voldoendes halen. Alles staat op het spel!
Alleen snap ik niks meer van de materie, weet niet hoe laat ik in welke les moet zitten en waarom en realiseer me al rennend door het, in werkelijkheid gesloopte, middelbare schoolgebouw dat ik ondanks al mijn inspanningen het examen nooit zal halen.

Hebben jullie dat ook? Verder denk ik nooit aan school. Dit is, bedenk ik me nu, als ik het opschrijf, wel de meest Kafkaëske droom die ik heb.
Ja, die droom heb ik meermalen gehad. Nu alweer een tijdje niet meer, trouwens.

Ik droom veel, onthoud mijn dromen vaak en meen er regelmatig iets symbolisch in aan te treffen. Mijn lief vindt die betekenisgeving onzin.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 september 2019 @ 09:01:03 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189035157
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, die droom heb ik meermalen gehad. Nu alweer een tijdje niet meer, trouwens.

Ik droom veel, onthoud mijn dromen vaak en meen er regelmatig iets symbolisch in aan te treffen. Mijn lief vindt die betekenisgeving onzin.
Die betekenis ligt er vaak duimendik bovenop, dat heeft verder niks zweverigs.

Als mijn wekker extra vroeg staat en ik echt een strak tijdschema heb om op tijd per trein bij een belangrijke afspraak te zijn, dan kijk ik er niet van op als ik de nacht ervoor de ‘ik kom te laat op school en ik weet niet meer waar ik het eerste uur les heb’-droom weer eens heb.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189035163
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:46 schreef Gellius het volgende:
Klassewhatappgroepen, die zijn pas erg, waarin iedere ouder zich genoodzaakt voelt om op ieder kiekje van een schoolreisje te reageren met:

Mama van X: Super!
Mama van Y: Top, heel leuk!
Mama van Z: Superleuk!
- Papa van H has left
Mama van Q: AAaaah!
Mama van 7: Superdag!

[ afbeelding ].
Tot begin dit jaar heb ik mezelf niet aan appgroepen toe laten voegen. Toen miste ik regelmatig allerlei belangrijke boodschappen en dat zorgde voor irritatie in het gezin. Dus ik ben gezwicht. Wat een ellende. Je kunt ook met goed fatsoen een belangrijke mededeling niet terugvinden.

Al moet ik bekennen dat ik ook telefonisch slecht bereikbaar ben en mijn persoonlijke mail nauwelijks bijhoud. Als ik iets mompel over het recht om onbereikbaar te zijn, begrijpt niemand waar ik het over heb.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189035173
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 09:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die betekenis ligt er vaak duimendik bovenop, dat heeft verder niks zweverigs.

Als mijn wekker extra vroeg staat en ik echt een strak tijdschema heb om op tijd per trein bij een belangrijke afspraak te zijn, dan kijk ik er niet van op als ik de nacht ervoor de ‘ik kom te laat op school en ik weet niet meer waar ik het eerste uur les heb’-droom weer eens heb.
Soms wel, zoals de droom waarin mijn huis overstroomt of er een wild dier (vaak een tijger) achter me aanzit in mijn eigen huis. Soms niet, zoals de droom waarin m'n tanden uitvallen (al schijnen veel mensen die droom wel te hebben).

Gek genoeg kan ik geen voorbeeld geven van een positieve droom met symbolische betekenis.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 september 2019 @ 09:06:17 #27
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189035188
Ik onthoud zelden dromen, en wanneer er eentje toch fragmentarisch een weg weet te vinden in mijn geheugen weet ik ook meteen weer waarom ik zelden dromen onthoud.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 20 september 2019 @ 09:06:50 #28
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189035191
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 09:01 schreef Claudia_x het volgende:

Als ik iets mompel over het recht om onbereikbaar te zijn, begrijpt niemand waar ik het over heb.
Herkenbaar.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_189035200
Mijn dochter droomt veel over alledaagse taferelen op school en die zijn vrijwel altijd vrolijk. Da's leuk om te horen. M'n zoon heeft steeds vaker nare dromen waarin mensen doodgaan, terwijl hij verder een vrolijke jongen is. Da's wel lastig, hoor, die opkomende angsten. De kinderlijke zorgeloosheid gaat er te snel vanaf.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189035221
In mijn dromen zitten ook veel alledaagse taferelen, nu ik erover nadenk, maar die zijn zelden actueel. Er komen vaak mensen in voor uit een ver verleden en dan in combinaties die helemaal niet logisch zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 september 2019 @ 09:14:10 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189035238
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Alle fruit en noten vrij belabberd eigenlijk. Te droog, te droog.
Wat droogte betreft is het dit jaar hier veel minder erg dan vorig jaar. Heb ook 160.000 liter gesproeid nog
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 20 september 2019 @ 09:17:16 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189035275
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, die droom heb ik meermalen gehad. Nu alweer een tijdje niet meer, trouwens.

Ik droom veel, onthoud mijn dromen vaak en meen er regelmatig iets symbolisch in aan te treffen. Mijn lief vindt die betekenisgeving onzin.
Totdat ik met een vriend hier over sprak dacht ik dat ik de enige was met dezze droom. Ze blijkt dus heel algemeen te zijn!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189035315
Ik heb ook een paar terugkerende dromen. Dat van school en weer opnieuw diploma moeten halen, heb ik een paar keer gehad. En dan zo'n vreemde gewaarwording in de droom: maar ik heb toch al een universitair diploma, waarom moet ik dit dan nog? Totale verwarring en chaos. :') .
Achtervolgingsdromen zijn hier ook een klassieker. Al vanaf dat ik kind ben.

Een andere terugkerende droom waar ik wel vaak over heb nagedacht wat de betekenis betreft is de 'tsunami' droom. Die ik heb denk ik met enige regelmaat zo'n jaar vijftien. Dan droom ik dat het een mooie dag is, niets aan de hand, ik ben op het strand of in de buurt van het strand, en dan komen er vloedgolven waar ik voor moet vluchten. Grote paniek. De duidelijkste uitleg daarover is dat water staat voor je onderbewuste, en dat er dus van alles in je gaande is, ook aan veranderingen, waar je bang voor bent. Of zoiets.

Mijn dochter heeft al op jonge leeftijd ook echt heftige dromen. Laatst nog dat haar broertje bij haar op school was, en wegliep van het schoolplein. En 'een miljoen kilometer' weg was gelopen en dat we hem niet meer konden vinden.

"En toen moesten we doorleven zonder hem, maar ik hou zoveel van hem!" Huilen, huilen.

En ook echte griezeldromen. Waarvan de engste was, waar ik zelf ook de rillingen van kreeg: Ze stond in haar droom op het dak van ons huis en zag een spiegel staan. Daar keek ze in en toen zag ze in de spiegel een meisje in een wit gewaad met rood haar. Ze wilde wegrennen, maar het meisje probeerde haar de spiegel in te trekken.

Brrrr.

De klassenapp valt hier erg mee. Maar uit de app van de schoonfamilie ben ik gestapt omdat ik er helemaal gek van werd. }:| .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189035339
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 09:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

. Als ik iets mompel over het recht om onbereikbaar te zijn, begrijpt niemand waar ik het over heb.
Ik wel hoor.
  vrijdag 20 september 2019 @ 10:10:14 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189035826
Vanochtend heb ik de Laan van Meerdervoort uitgelopen, en weer terug.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189035982
Dat is 11,6 kilometer! Ik zocht naar een Amsterdams equivalent, maar zelfs de Prinsengracht is korter.
pi_189035997
De Amsteldijk komt in de buurt.
  vrijdag 20 september 2019 @ 10:33:24 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189036060
Mijn eega droomt dramatisch en avontuurlijk. Einde-der-tijden-dromen maar ook over geheim agent zijn en zo. Ik schijn er vaak bij te zijn, dus ik vraag wel eens: en wat deed ik toen? :+

Ik droom ook over overledenen. Die zijn er dan ineens gewoon. Doet mijn vader bij mijn ouderlijk huis de voordeur open. Of iemand zegt dat mijn broer aan de lijn is. Ik word daar gelukkig niet heel treurig van.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189036170
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:26 schreef Gellius het volgende:
De Amsteldijk komt in de buurt.
De Kerkstraat.
Aldus.
pi_189036212
Die lijkt alleen maar lang zie ik nu.
Aldus.
  vrijdag 20 september 2019 @ 10:46:03 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189036221
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:45 schreef Z het volgende:
Die lijkt alleen maar lang zie ik nu.
Is het een saaie straat?
The love you take is equal to the love you make.
pi_189036304
De Kerkstraat is lang, maar niet zò lang, inderdaad. En ook een beetje saai, ja.
  vrijdag 20 september 2019 @ 10:55:29 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189036357
Zonet de verplichte conditieproef gedaan. Die ging echt heel goed en ik liet op 1 na de hele jeugd achter me met hardlopen.
Drie jaar geleden nu ben ik gestopt met roken. De eerste keer dat ik daarna moest hardlopen verwachtte ik dat het heel goed zou gaan, maar dat viel juist enorm tegen. Ik was na het stoppen met roken zo'n 8 kilo aangekomen en dat woog blijkbaar zwaarder [hehe] dan stoppen met roken.
Nu ben ik door een aangepaste levenswijze dat gewicht weer kwijt en ik ging echt als een speer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 20 september 2019 @ 10:55:42 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189036362
Van de Vismarkt kun je in één keer rechtdoor naar Haren. Is 4 mijl.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189036451
Een straat is natuurlijk maar zo saai als degene die hem bewandelt, hè Liene?
pi_189036575
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:55 schreef LXIV het volgende:
Zonet de verplichte conditieproef gedaan. Die ging echt heel goed en ik liet op 1 na de hele jeugd achter me met hardlopen.
Drie jaar geleden nu ben ik gestopt met roken. De eerste keer dat ik daarna moest hardlopen verwachtte ik dat het heel goed zou gaan, maar dat viel juist enorm tegen. Ik was na het stoppen met roken zo'n 8 kilo aangekomen en dat woog blijkbaar zwaarder [hehe] dan stoppen met roken.
Nu ben ik door een aangepaste levenswijze dat gewicht weer kwijt en ik ging echt als een speer.
Hoe ver moet je rennen voor de proef?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189036602
Extra gewicht voel je meteen met hardlopen ja. Wel fijn dat je even bevestigd krijgt hoe fit je bent.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189036637
Ik ben mijn conditie helemaal kwijt sinds ik ziek ben. :{ Gelukkig is het nu niet meer zo dramatisch dat ik hijgend een trap opga.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 september 2019 @ 11:16:18 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189036648
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe ver moet je rennen voor de proef?
De eis voor mij is nu slechts 2000 m in 12 minuten. Dat zou in principe iedereen wel moeten kunnen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189036664
Ja, dat is ook een kant van ziek zijn, Claudia, echt rot. :{ .

Mijn conditie was/is ook slecht, na de bevallingen, lange tijd borstvoeding waarbij ik niet echt fanatiek kon sporten omdat ik al te mager was, en afgelopen winter heb ik de hele winter gehoest en geproest. Nu ben ik het sporten aan het oppakken en dat is heel fijn maar ook confronterend, om te merken dat ik van ver moet komen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 20 september 2019 @ 11:24:16 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189036713
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:13 schreef Franny_G het volgende:
Extra gewicht voel je meteen met hardlopen ja. Wel fijn dat je even bevestigd krijgt hoe fit je bent.
'Vroeger' was ik vanzelf fit, ongeacht hoeveel ik rookte, dronk, at, sliep. Nu moet ik er wel aan werken om fit te zijn en me fit te voelen. Ik vind het de moeite waard om te doen.

Daarnaast ben ik anders gaan denken over het eten van vlees. Als alle mensen net zoveel vlees gaan eten als de gemiddelde Nederlander nu doet dan wordt de planeet binnen nu en 30 jaar helemaal gesloopt. Dus zit er niks anders op dan dit zelf ook significant te minderen. Mijn kinderen staan daar achter, mijn vrouw zit nog wel veel in de automatische piloot.

Ik heb zelf wel kippen maar die slacht ik niet, die hebben namen. 10 jaar geleden heb ik ooit de kippen van mijn oma geslacht die er vanaf wilde. Dat heb ik ook vrij bruut gedaan toen, want er was geen bijl voorhanden dus heb ik ze gedood door ze met blote handen te onthoofden. Mijn oma was daarna een beetje kribbig tegen me, wat ik niet snapte. Ik had haar immers een dienst bewezen. Nu ik zelf kippen heb snap ik dat heel goed, wanneer je die dieren 2 keer per dag voert en ze altijd blij naar je toe lopen om te kijken wat je hebt meegebracht. Iedere kip is ook een uniek exemplaar met eigen trekjes.

Ik heb mijn eigen haan wel geslacht, dat was een enorm beest en een bloederig avontuur. Een van mijn kippen die ik nu ook nog heb viel me aan toen ze zag dat ik haar man ging doden en heeft me daarna nog maandenlang genegeerd. Nu is het weer goed.
Niet dat ik daarmee tegen het doden van dieren voor vlees ben, maar de manier waarop de bio-industrie dieren als producten behandeld staat me dus ook nog tegen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189036915
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben mijn conditie helemaal kwijt sinds ik ziek ben. :{ Gelukkig is het nu niet meer zo dramatisch dat ik hijgend een trap opga.
Ik denk wel regelmatig aan je, als ik elektrisch over de wegen zoef, over de prachtig fietspaadjes hier. Je fietste zo stoer op een echte fiets, maar als je weer aan het werk gaat zal vermoedelijk zelfs een fiets als de mijne voor jou te zwaar zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189036984
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:24 schreef LXIV het volgende:
Niet dat ik daarmee tegen het doden van dieren voor vlees ben, maar de manier waarop de bio-industrie dieren als producten behandeld staat me dus ook nog tegen.
Gelukkig is er veel beter vlees te koop! Biologisch vlees is mij ook nog veel te industrieel, trouwens.
Het lijkt wel wat acceptabeler te worden om beter (en dus duurder) vlees te kopen; ik vond zo afnemers voor 5 biggen. Hopelijk vind ik die ook voor 7 biggen en een zeug, want ik denk dat we de hele bups slachten eind dit jaar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:09:41 #54
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189037253
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:25 schreef Gellius het volgende:
Dat is 11,6 kilometer! Ik zocht naar een Amsterdams equivalent, maar zelfs de Prinsengracht is korter.
Het is de langste laan van Nederland. Ik ben vanuit huis begonnen, dat is niet het begin van de laan maar wel bijna, heen en terug precies tien kilometer, in precies zeven kwartier.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189037255
Ik wist niet dat je ziek was Claudia, toestanden. Maar als ik het goed lees, ben je weer aan de beterende hand? Dat is goed nieuws!
Aldus.
pi_189037313
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Gelukkig is er veel beter vlees te koop! Biologisch vlees is mij ook nog veel te industrieel, trouwens.
Het lijkt wel wat acceptabeler te worden om beter (en dus duurder) vlees te kopen; ik vond zo afnemers voor 5 biggen. Hopelijk vind ik die ook voor 7 biggen en een zeug, want ik denk dat we de hele bups slachten eind dit jaar.
Ik ken hier in het Westen zat mensen die dat willen, ik zelf ben daar ook één van. Helaas verdwijnen de ambachtelijke slagers en blijven er vooral kiloknallers over. Ik Amsterdam Oost heb je bijvoorbeeld nog wel Slagerij de Wit maar dat is met 6,7 kilometer toch zo'n 4 kwartieren lopen voor mij.
Aldus.
pi_189037334
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:15 schreef Z het volgende:

[..]

Ik ken hier in het Westen zat mensen die dat willen, ik zelf ben daar ook één van. Helaas verdwijnen de ambachtelijke slagers en blijven er vooral kiloknallers over. Ik Amsterdam Oost heb je bijvoorbeeld nog wel Slagerij de Wit maar dat is met 6,7 kilometer toch zo'n 4 kwartieren lopen voor mij.
Ook in de betere-vlees-branche rukt internet op; er is steeds meer per postorder verkrijgbaar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189037363
De teerbeminde is vrijwillger bij een biologische melkveehouder en brengt langs die route de hipsterfoods het huis in.
pi_189037374
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:47 schreef sigme het volgende:
Gelukkig is er veel beter vlees te koop! Biologisch vlees is mij ook nog veel te industrieel, trouwens.
Het lijkt wel wat acceptabeler te worden om beter (en dus duurder) vlees te kopen; i
Hoe duur is dat dan? Want ik betaal voor 180 gram biologische kip al ruim 5 euro.
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:21:18 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189037419
Mijn dochter heeft een verzorgpony bij een biologische boer, maar die man moet wel 40 uur werken naast zijn boerderij om het mogelijk te maken.

Zelf heb ik een oud industrie-terreintje gekocht langs mijn huis wat ik gestaag aan het omvormen ben tot mini-natuurgebied. Speciaal voor insecten. Alle opstal en rotzooi is weg, nu nog een deel bestrating opruimen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189037425
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Ook in de betere-vlees-branche rukt internet op; er is steeds meer per postorder verkrijgbaar.
Ja maar dat vind ik dan weer ingewikkeld. Ik heb nog nooit voor een week boodschappen gedaan. Ik kan dan niet. Ik wil gewoon lekker flexibel een slagerij in kunnen stappen en een beetje persoonlijke aandacht.

Aldus.
pi_189037474
Mijn moeder woont afgelegen in het land. Ik zat laatst eens te kijken wat en hectare aanpalende grond zou kosten. Want er lijkt verder niets te gebeuren met de landbouwgrond in die streken. Af en toe staat er ineens één of twee jaar mais, daarna weer gewoon gras. Een koe heb ik al in geen jaren meer gezien in de wei. Sinds een aantal jaren zien we wel veel reeën, vossen en bunzingen rond het huis. Dat heeft ongetwijfeld met elkaar te maken.
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:31:25 #63
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189037561
Ik zal aanstonds eens het recept van een goeie vegan curry posten, dan heb je die biokip heel niet nodig.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189037566
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoe duur is dat dan? Want ik betaal voor 180 gram biologische kip al ruim 5 euro.
Beter-dan-biologisch kip is niet echt een grote markt geloof ik; ik ken in elk geval maar 1 leverancier: https://waddenvarkens.nl/pakketten/
quote:
Bofkippakket

Bij ons schaft u de hele kip aan. Een kip weegt gemiddeld ongeveer 2,5 kg.
U kunt er voor kiezen om de kip in zijn geheel te laten bv. voor in de oven of aan het spit.
Of u laat de kip uitsnijden. U krijgt dan de filet, haasjes, poten, vleugels en het karkas apart verpakt. Van het karkas kunt u heerlijke kippensoep maken.

Hele kip ¤22,50
Kip in porties ¤23,50
Ik ken deze lui zelf, nooit op hun boerderij geweest, maar ik spreek ze wel eens. De kippen lopen vrij rond en ze slachten ze zelf (ja, dat mag en is gecontroleerd etc etc).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:32:24 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189037581
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:24 schreef Gellius het volgende:
Mijn moeder woont afgelegen in het land. Ik zat laatst eens te kijken wat en hectare aanpalende grond zou kosten. Want er lijkt verder niets te gebeuren met de landbouwgrond in die streken. Af en toe staat er ineens één of twee jaar mais, daarna weer gewoon gras. Een koe heb ik al in geen jaren meer gezien in de wei. Sinds een aantal jaren zien we wel veel reeën, vossen en bunzingen rond het huis. Dat heeft ongetwijfeld met elkaar te maken.
Een hectare landbouwgrond zal rond de ton kosten. Als je het dan laat verwilderen en het wordt natuur is het veel minder waard. Wel hoef je over die grond geen vermogensrendementsheffing te betalen dan. Als investering financieel niet zo goed, maar als investering in de toekomst juist wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189037589
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:21 schreef Z het volgende:

[..]

Ja maar dat vind ik dan weer ingewikkeld. Ik heb nog nooit voor een week boodschappen gedaan. Ik kan dan niet. Ik wil gewoon lekker flexibel een slagerij in kunnen stappen en een beetje persoonlijke aandacht.

Klopt. Ik koop ook geen internetvlees (ik heb m'n eigen vlees), maar ik mis de slager wel. Toevallig vorige week dan eindelijk weer eens naar binnen gemogen bij een echte slager, om darm te kopen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 12:33:40 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189037606
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een hectare landbouwgrond zal rond de ton kosten. Als je het dan laat verwilderen en het wordt natuur is het veel minder waard. Wel hoef je over die grond geen vermogensrendementsheffing te betalen dan. Als investering financieel niet zo goed, maar als investering in de toekomst juist wel.


https://www.volkskrant.nl(...)k4HeZQMftk9YwctH9wHk
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:35:07 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189037623
Mijn moeder heeft nog een kleine hectare zo. 1/3 is al verwilderd, op een stukje laten we iemand tuinieren en de rest is paardenwei. Was ooit allemaal landbouwgrond.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189037632
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Beter-dan-biologisch kip is niet echt een grote markt geloof ik; ik ken in elk geval maar 1 leverancier: https://waddenvarkens.nl/pakketten/
[..]

Ik ken deze lui zelf, nooit op hun boerderij geweest, maar ik spreek ze wel eens. De kippen lopen vrij rond en ze slachten ze zelf (ja, dat mag en is gecontroleerd etc etc).
Ik wil het het verschil per gram even uitrekenen. Hoeveel gram vlees zit er denk je aan een kip? Want alhoewel kippenkarkassoep vast lekker smaakt koop ik kip voor het vlees en niet het bot.
pi_189037637
In mijn dromen zou ik er een bescheiden moestuintje op willen hebben, en de rest laten verwilderen met in het midden een schrijf- en tekenhutje met wifi waar ik mijzelf na mijn pensioenering kan laten verwilderen.
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:38:42 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189037670
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Beter-dan-biologisch kip is niet echt een grote markt geloof ik; ik ken in elk geval maar 1 leverancier: https://waddenvarkens.nl/pakketten/
[..]

Ik ken deze lui zelf, nooit op hun boerderij geweest, maar ik spreek ze wel eens. De kippen lopen vrij rond en ze slachten ze zelf (ja, dat mag en is gecontroleerd etc etc).
Interessant. Misschien eens een lade van de vriezer voor vrijhouden.

quote:
In een straal van 40km om de Martinitoren bezorgen we gratis.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:39:36 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189037687
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:36 schreef Gellius het volgende:
In mijn dromen zou ik er een bescheiden moestuintje op willen hebben, en de rest laten verwilderen met in het midden een schrijf- en tekenhutje met wifi waar ik mijzelf na mijn pensioenering kan laten verwilderen.
Alsjeblieft het geld hebt kun je het gerust kopen. Ik zou er op dit moment zelfs voor durven lenen. Want het beleid van de ECB is gericht op 3% inflatie tegen nulrente, dus je krijgt het eigenlijk voor niets.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189037846
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Alsjeblieft het geld hebt kun je het gerust kopen.
D..dankjewel L! Dat had nou ook weer niet gehoeven. ^O^ :o
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:53:10 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189037891
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:50 schreef Gellius het volgende:

[..]

D..dankjewel L! Dat had nou ook weer niet gehoeven. ^O^ :o
Dat was de autocorrect.'Als je het geld hebt.'
Zelf ga ik misschien ook nog wat bos kopen. Dat is straks met de nieuwe belastingwetten aantrekkelijk en zo kan ik dan ook nog bijdragen aan natuurbehoud en ontwikkeling.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189037949
pi_189037969
quote:
Op vrijdag 20 september 2019 12:21 schreef LXIV het volgende:

Zelf heb ik een oud industrie-terreintje gekocht langs mijn huis wat ik gestaag aan het omvormen ben tot mini-natuurgebied. Speciaal voor insecten. Alle opstal en rotzooi is weg, nu nog een deel bestrating opruimen.
Dit was van de week op televisie. Was interessant. Levert ook best nog wat op (vind jij vast interessant :P ).

Aldus.
pi_189038037
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een hectare landbouwgrond zal rond de ton kosten. Als je het dan laat verwilderen en het wordt natuur is het veel minder waard. Wel hoef je over die grond geen vermogensrendementsheffing te betalen dan. Als investering financieel niet zo goed, maar als investering in de toekomst juist wel.
Die prijs varieert nogal per streek; een ton is voor mijn omgeving bijvoorbeeld veels te veel.

https://www.boerderij.nl/landbouwgrond/grondprijzen/
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189038045
Zit jij nog in de stammetjeshandel, L? Dat was een vrij hilarisch initiatief van je.
pi_189038092
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Die prijs varieert nogal per streek; een ton is voor mijn omgeving bijvoorbeeld veels te veel.

https://www.boerderij.nl/landbouwgrond/grondprijzen/
O, dat opent inderdaad perspectieven!

pi_189038346
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:09 schreef Z het volgende:
Ik wist niet dat je ziek was Claudia, toestanden. Maar als ik het goed lees, ben je weer aan de beterende hand? Dat is goed nieuws!
Het goede nieuws is vooral dat ik niet doodga, althans niet nu, althans niet dat ik weet. De rest komt wel weer in orde en heeft tijd nodig. Het is soms lastig om meer te willen dan ik kan. En ziek zijn maakt me zo'n waardeloze huisgenoot - daar voel ik me wat schuldig over.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189038372
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:18 schreef Gellius het volgende:
De teerbeminde is vrijwillger bij een biologische melkveehouder en brengt langs die route de hipsterfoods het huis in.
Ik vond de teerbeminde al een heldin en nu helemaal. Wat doet ze daar zoal?

Er zit een paar huizen verderop van ons een boerderij waarvan het me tof lijkt als de kinderen daar t.z.t. gaan helpen. Ik moet nog even bedenken hoe ik ze zover ga krijgen. Ik denk aan omkopen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189038376
Je zou een boek kunnen lezen waar sanatoriumrust het hoofdbestanddeel van de setting vormt, bijvoorbeeld.
pi_189038420
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:33 schreef Gellius het volgende:
Je zou een boek kunnen lezen waar sanatoriumrust het hoofdbestanddeel van de setting vormt, bijvoorbeeld.
Ik word zo onrustig van rust.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189038448
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:36 schreef Gellius het volgende:
In mijn dromen zou ik er een bescheiden moestuintje op willen hebben, en de rest laten verwilderen met in het midden een schrijf- en tekenhutje met wifi waar ik mijzelf na mijn pensioenering kan laten verwilderen.
Die droom wil ik hier in het klein waarmaken. De achterkant van de tuin ben ik aan het laten verwilderen tot een bloemenwei. Er staat een kas met daarin een moestuin en ik heb plannen voor een bouwwerk dat als werktitel 'de buitenkamer' heeft:



Ik heb eigenlijk alleen nog een dochter nodig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 september 2019 @ 13:41:23 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189038464
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:04 schreef Gellius het volgende:
Zit jij nog in de stammetjeshandel, L? Dat was een vrij hilarisch initiatief van je.
Nee, die handel is dood
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 20 september 2019 @ 13:43:24 #86
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189038486
Ik lees nu dat Wim Crouwel dood is.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 20 september 2019 @ 13:44:10 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189038493
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:33 schreef Gellius het volgende:
Je zou een boek kunnen lezen waar sanatoriumrust het hoofdbestanddeel van de setting vormt, bijvoorbeeld.
Het is me deze vakantie voor het eerst gelukt dat boek te lezen. Nog wel in het Duits. En ik vond het zelfs niet eens meer saai.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189038499
quote:
8s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik word zo onrustig van rust.
Ik zit nu al een kwartier te luisteren naar een jengelend kind dat geen middagdutje wil doen in de hoop dat ik zo meteen toch rust heb. De afgelopen jaren is rust een soort heilige graal geworden. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189038520
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:43 schreef Ringo het volgende:
Ik lees nu dat Wim Crouwel dood is.
Ja, wat een held.



Over een week start een tentoonstelling in het Stedelijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189038544
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:44 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik zit nu al een kwartier te luisteren naar een jengelend kind dat geen middagdutje wil doen in de hoop dat ik zo meteen toch rust heb. De afgelopen jaren is rust een soort heilige graal geworden. :') .
Dat komt ooit wel weer goed. Wacht maar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189038578
Hier beginnen de kinderen (voorzichtig) met uitslapen. Er gaat er al zelfs één naar de middelbare school!

Ik wil ook graag een moestuin. We hebben plannen voor een daktuin. Ik zou ook graag een schuurtje willen, maar dat gaat 'm hier in de stad niet worden.
Aldus.
pi_189038725
Kijk. Hier - overal, vermoed ik - willen ze niet op tijd gaan slapen èn niet op tijd wakker worden, in plaats van te kiezen tussen één van deze twee kwaden. Ik had er stilletjes op gerekend dat ik pas bij de puberjaren dit soort gedoe zou hebben, maar alles over fasen en wacht maar is gewoon een leugen. Mijn dochter is sowieso een ster in het nastreven van elkaar uitsluitende wensen, zoals die ene keer dat ze het licht èn donker tegelijk in haar slaapkamer wilde hebben. Ik heb het natuurlijk nog proberen uit te polderen met 'schemerig', maar daar trapte ze mooi niet in. Licht EN donker TEGELIJK. Maar goed, toen was ze nog maar drie en had krullen. Ik gaf de krullen de schuld, maar die zijn inmiddels verdwenen en ze is nog steeds even dwars.
  vrijdag 20 september 2019 @ 14:10:27 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189038787
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:04 schreef Gellius het volgende:
Kijk. Hier - overal, vermoed ik - willen ze niet op tijd gaan slapen èn niet op tijd wakker worden, in plaats van te kiezen tussen één van deze twee kwaden. Ik had er stilletjes op gerekend dat ik pas bij de puberjaren dit soort gedoe zou hebben, maar alles over fasen en wacht maar is gewoon een leugen. Mijn dochter is sowieso een ster in het nastreven van elkaar uitsluitende wensen, zoals die ene keer dat ze het licht èn donker tegelijk in haar slaapkamer wilde hebben. Ik heb het natuurlijk nog proberen uit te polderen met 'schemerig', maar daar trapte ze mooi niet in. Licht EN donker TEGELIJK. Maar goed, toen was ze nog maar drie en had krullen. Ik gaf de krullen de schuld, maar die zijn inmiddels verdwenen en ze is nog steeds even dwars.
Gekrulde haren, gekrulde zinnen. Gekruld van buiten, gekruld van binnen.
tot zover dan de T
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189038795
Doet me denken aan dat verhaaltje van uil die boven en beneden tegelijk wil zijn.

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189038813
Is ze al een keer van huis weggelopen, Gellius?

Die van mij stond deze zomer aan het einde van de straat. Ze ging andere ouders zoeken. Ze lijkt soms al net een puber.

"Niemand luistert hier naar mij. Nooit", gilde ze van de week.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 20 september 2019 @ 14:15:20 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189038850
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:12 schreef Franny_G het volgende:
Is ze al een keer van huis weggelopen, Gellius?

Die van mij stond deze zomer aan het einde van de straat. Ze ging andere ouders zoeken. Ze lijkt soms al net een puber.

"Niemand luistert hier naar mij. Nooit", gilde ze van de week.
9/10 dat ze dat eerst van jou gehoord heeft.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189038857
Ik doe niet aan dubbele ontkenningen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 20 september 2019 @ 14:18:08 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189038870
Ik heb echte paardemeisjes. Altijd oude kleren aan, laarzen, haren ongekamd. Mijn vrouw probeert dat een beetje in goede banen te leiden maar het lukt niet.
Soms vragen ze mij het Opvoedlied af te spelen. Daar bedoelen ze het lied 'Pa' mee van Doe Maar

Knoop je jas dicht, doe een das om, was eerst je handen
Kam je haren, recht je schouders, denk aan je tanden
Blijf niet hangen, recht naar huis toe, spreek met twee woorden
Stel je netjes voor, eet zoals 't hoort en zeg U (U-U-U...)

Zo zien ze dan hun moeder.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189038931
Dat boek over tegelijk boven en beneden willen zijn moet onmiddellijk verbrand, opdat zij het nimmer onder ogen krijgt!

En jazeker, ze is al meermalen weggelopen (toch wel zeker een meter of twintig) en ook naar haar wordt nooit geluisterd, meent ze. In haar woede heeft ze ook eens gedreigd al mijn boeken weg te doen - ze heeft kennelijk toch haarfijn door waar het mijn zwakke punten zitten. Maar als ik het echt te bont heb gemaakt dreigt ze me nooit meer te knuffelen. Dan weet ik dat een uiterste grens bereikt is.

On topic: is iemand al naar die tentoonstelling 'Jong in de Negentiende Eeuw' in 't Teylers geweest?

.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gellius op 20-09-2019 14:48:42 (formatting & reasons) ]
pi_189038985
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:18 schreef LXIV het volgende:
Ik heb echte paardemeisjes. Altijd oude kleren aan, laarzen, haren ongekamd. Mijn vrouw probeert dat een beetje in goede banen te leiden maar het lukt niet.
Soms vragen ze mij het Opvoedlied af te spelen. Daar bedoelen ze het lied 'Pa' mee van Doe Maar

Knoop je jas dicht, doe een das om, was eerst je handen
Kam je haren, recht je schouders, denk aan je tanden
Blijf niet hangen, recht naar huis toe, spreek met twee woorden
Stel je netjes voor, eet zoals 't hoort en zeg U (U-U-U...)

Zo zien ze dan hun moeder.
Mijn ouders hadden ook zo'n lied voor ons:

Ik heb je bij me dragen tot aan je geboorte, gratis
Aan je bedje gezeten en voor je gebeden, gratis
Alle dagen en weken voor je gezorgd en naar je omgekeken, gratis
Tel het allemaal op, je moeder doet alles, gratis, voor niets
Iedere avond de zorgen voor de dag van morgen, gratis
Je medicijnen gehaald en je schoolgeld betaald, gratis
Ik heb je kleren versteld en vaak om de dokter gebeld, gratis
Tel het allemaal op, je moeder doet alles gratis, voor niets

Toen hij dat had gelezen stonden zijn ogen vol grote tranen
En heel zacht zei hij: mammie, ik hou van je, heus waar
Hij nam de pen uit haar hand en schreef met grote letters
Alles is betaald
Als je 't allemaal optelt, echte liefde is gratis
Voor niets
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189039025
En voor mijn ouders had ik op mijn beurt:

Voor mijn ouders is het album met de plaatjes
die zo vals getuigen van een blijde jeugd.
Maar ze tonen niet de zouteloze praatjes
die een kind opvoeden in eer en deugd.
En verder krijgen ze alle dwaze dingen
terug die ze mij te veel geleerd hebben die tijd.
Ze kunnen mij tenslotte ook niet dwingen
groot te worden zonder diep berouw en spijt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189039076
En voor onze kinderen heb ik op mijn beurt:

And if you ever have to go to school
Remember how they messed up this old fool
Don't pick fights with the bullies or the cads
'Cause I'm not much cop at punching other people's Dads
And if the homework brings you down
Then we'll throw it on the fire and take the car downtown
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189039078
Nee, maar dat ziet er goed uit, Gellius!

Claudia, O+ .
Claudia, The Musical.

Hier wordt vooralsnog hartstochtelijk de volgende tekst voortdurend gecommuniceerd:
Ik ga op zoek naar wie ik ben.
Verleg de grenzen die ik ken.
Geen goed of fout, telt hier voor mij.
'k ben vrij.
Laat het los, laat het gaan.
Voorbij is de storm in mij.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189039193
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:23 schreef Gellius het volgende:
En jazeker, ze is al meermalen weggelopen (toch wel zeker een meter of twintig)en ook naar haar wordt nooit geluisterd, meent ze. In haar woede heeft ze ook al eensgedreigd al mijn boeken weg te doen - ze heeft kennelijk toch al haarfijn door waar het mijn zwakke punten zitten. Maar als ik het echt te bont heb gemaakt dreigt ze me nooit meer te knuffelen. Dan weet ik dat een uiterste grens bereikt is.
:D!

En je zoon? Die is zeker veel gemoedelijker?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189039246
Die wordt alleen emotioneel van onrecht en groente (en vaak ook de onderlinge samenhang tussen die twee), voor de rest vind hij het allemaal best.
pi_189039342
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:46 schreef Gellius het volgende:
Die wordt alleen emotioneel van onrecht en groente (en vaak ook de onderlinge samenhang tussen die twee), voor de rest vind hij het allemaal best.
Een jongen naar m'n hart.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 september 2019 @ 14:54:43 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189039360
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:23 schreef Gellius het volgende:
Dat boek over tegelijk boven en beneden willen zijn moet onmiddellijk verbrand, opdat zij het nimmer onder ogen krijgt!

En jazeker, ze is al meermalen weggelopen (toch wel zeker een meter of twintig) en ook naar haar wordt nooit geluisterd, meent ze. In haar woede heeft ze ook eens gedreigd al mijn boeken weg te doen - ze heeft kennelijk toch haarfijn door waar het mijn zwakke punten zitten. Maar als ik het echt te bont heb gemaakt dreigt ze me nooit meer te knuffelen. Dan weet ik dat een uiterste grens bereikt is.

On topic: is iemand al naar die tentoonstelling 'Jong in de Negentiende Eeuw' in 't Teylers geweest?

[ afbeelding ].
Ik ga binnenkort naar de tentoonstelling ‘design in het derde Rijk’ in den bosch.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189039401
Kleine precisering: persoonlijk aangedaan onrecht hè? Over de wereld haalt hij nog zijn schouders op, behalve als we 'stop, stop, stop met jagen' draaien. Which reminds me: het is al bijna jachtseizoen en dit jaar wil ik echt weer een haas en twee eenden. Er zijn in Amstelveen alleen zo weinig geregistreerde jagers.
pi_189039508
Met de hoeveelheid indoctrinatie op de basisschool - hebben ze al Nieuwsbegrip? - komt het zich bekommeren om de wereld nog wel, vrees ik. Die van mij zijn tamelijk onverschillig, maar dat komt doordat ik tegen de gedachtepolitie fulmineer en mijn lief aan de lopende band foute grappen maakt. Het politiek correcte moet je in de kiem smoren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 september 2019 @ 15:08:45 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189039545
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:06 schreef Claudia_x het volgende:
Met de hoeveelheid indoctrinatie op de basisschool - hebben ze al Nieuwsbegrip? - komt het zich bekommeren om de wereld nog wel, vrees ik. Die van mij zijn tamelijk onverschillig, maar dat komt doordat ik tegen de gedachtepolitie fulmineer en hun vader aan de lopende band foute grappen maakt. Het politiek correcte moet je in de kiem smoren.
Mijn kinderen komen met rechtsere ideeen van school als ik ze durf te vertellen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189039607
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mijn kinderen komen met rechtsere ideeen van school als ik ze durf te vertellen.
In Amsterdam opgroeien is geen sinecure, hè?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 september 2019 @ 15:15:11 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189039640
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In Amsterdam opgroeien is geen sinecure, hè?
Nee, gelukkig ben jij er nog.
Verder bemoei ik me niet met iets wat maar op politieke vorming lijkt. Wel bijv met natuurbehoud en miliieu
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189039677
Ja, dat doe ik ook. Toen mijn zoon laatst (toch enigszins bezorgd) vroeg of het vuur in de Amazone nog brandde, antwoordde ik hem geruststellend 'vast wel, jongen. En anders steekt iemand het wel weer aan, ga maar slapen'. Daar kreeg ik toch een vermanende blik van de teerbeminde voor terug, maar dat is dan ook een professionele wereldverbeteraar.
pi_189039759
quote:
16s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:17 schreef Gellius het volgende:
Ja, dat doe ik ook. Toen mijn zoon laatst (toch enigszins bezorgd) vroeg of het vuur in de Amazone nog brandde, antwoordde ik hem geruststellend 'vast wel, jongen. En anders steekt iemand het wel weer aan, ga maar slapen'. Daar kreeg ik toch een vermanende blik van de teerbeminde voor terug, maar dat is dan ook een professionele wereldverbeteraar.
Zo zie ik mezelf ook, als een professionele wereldverbeteraar. Ik maak me hard voor de absolute vrijheid van meningsuiting, het grootkapitaal, verregaande technologisering en het recht op onbereikbaar zijn. Misschien moet ik dit even naar m'n LinkedIn copy-pasten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 september 2019 @ 16:04:17 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189040498
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo zie ik mezelf ook, als een professionele wereldverbeteraar. Ik maak me hard voor de absolute vrijheid van meningsuiting, het grootkapitaal, verregaande technologisering en het recht op onbereikbaar zijn. Misschien moet ik dit even naar m'n LinkedIn copy-pasten.
Wat vind je dan van het Burka-verbod? Een beperking op de vrijheid van menu gsuiting?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 20 september 2019 @ 18:21:41 #116
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189042560
Is dit een self-fulfilling prophecy of heeft Z daadwerkelijk een voorspellende gave?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_189042568
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Interessant. Misschien eens een lade van de vriezer voor vrijhouden.
[..]

Ze staan elke vrijdag op de vismarkt, dan kan je ook 1 stukje nemen. Of twee.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189042675
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:11 schreef Franny_G het volgende:
Doet me denken aan dat verhaaltje van uil die boven en beneden tegelijk wil zijn.

[ afbeelding ]
Ach, Arnold Lobel.
Tranenthee, met stompjes potlood die achter het fornuis zijn gevallen :'(.
En de maan, die maar niet naar huis wil. Oh, en die enge bewegende bulten aan het voeteneinde! Tsjonge, ik moet echt eens een exemplaar veroveren. Misschien heeft mijn moeder er wel eentje.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189042807
Z heeft het altijd bij het rechte eind, dat wijzen zijn scatterplots haarfijn uit.
  vrijdag 20 september 2019 @ 18:40:08 #120
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189042842
O, ik lees net wel minder positieve berichten van Claudia. Hoop dat het allemaal goed komt.

Beterschap, iig. :*!
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_189043143
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:22 schreef Claudia_x het volgende:
Zo zie ik mezelf ook, als een professionele wereldverbeteraar. Ik maak me hard voor de absolute vrijheid van meningsuiting, het grootkapitaal, verregaande technologisering en het recht op onbereikbaar zijn. Misschien moet ik dit even naar m'n LinkedIn copy-pasten.
Als je dit allemaal tegelijkertijd wil dan lijkt je meer op zijn dochter dan zoontje hoor. Lees deze maar eens:

quote:
Brain-reading tech is coming. The law is not ready to protect us.
In the era of neurocapitalism, your brain needs new rights.

https://www.vox.com/2019/(...)-reading-neuroethics
De wetsvoorstellen zijn (filosofisch gezien) best interessant, maar ik denk dat ze geen stand zullen houden. We gaan ons en masse laten aansluiten en gebruiken (sturen wellicht!), net zoals we nu het gemak van telefoons en media daarop meer liefhebben dan onze privacy en psychologische soevereiniteit.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2019 19:40:55 ]
pi_189048986
Ik maak me geen zorgen. Voorlopig kan men niet eens een koffie-apparaat maken dat het op het werk langer dan een week zonder storingen uithoudt. Vergeet ik m'n kopje eronder te zetten, dan breekt de hel los. Ik zeg het wat oneerbiedig, maar het is m'n vakgebied en ik ben steevast niet onder de indruk als ik weer eens een praatje bijwoon over machine learning.

Het menselijk brein is nog altijd een black box. En hoe beter we worden in het repliceren van menselijke intelligentie, hoe meer die een een mysterie blijft. Dat is misschien nog wel het engst, dat we niet begrijpen wat we creëren. Gelukkig stelt het vooralsnog niet veel voor.

[ Bericht 13% gewijzigd door Claudia_x op 21-09-2019 00:17:18 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189050812
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 18:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Ach, Arnold Lobel.
Tranenthee, met stompjes potlood die achter het fornuis zijn gevallen :'(.
En de maan, die maar niet naar huis wil. Oh, en die enge bewegende bulten aan het voeteneinde! Tsjonge, ik moet echt eens een exemplaar veroveren. Misschien heeft mijn moeder er wel eentje.
Ja, het is prachtig, maar zeker ook al die andere verhaaltjes in het boek. Ik heb het pas ontdekt toen ik een mooi boek zocht om voor te lezen aan mijn oudste.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189057041
Aldus.
pi_189057060
Berichten met als titel "... tech is coming" kan je meestal wel met een korreltje zout nemen.
Aldus.
  zaterdag 21 september 2019 @ 19:03:04 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189058019
Er is toch zeker toch gekomen!
Vroeger hadden wij thuis een radio, telefoon en broodrooster. En elektrische verlichting natuurlijk. Er is ondertussen toch best wat toch binnengekomen. Het duurt alleen vaak bedt lang
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189066503
Ik vond de introductie van de digitale klokradio ergens begin jaren tachtig al magisch...
pi_189068004
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 00:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik maak me geen zorgen. Voorlopig kan men niet eens een koffie-apparaat maken dat het op het werk langer dan een week zonder storingen uithoudt. Vergeet ik m'n kopje eronder te zetten, dan breekt de hel los. Ik zeg het wat oneerbiedig, maar het is m'n vakgebied en ik ben steevast niet onder de indruk als ik weer eens een praatje bijwoon over machine learning.

Het menselijk brein is nog altijd een black box. En hoe beter we worden in het repliceren van menselijke intelligentie, hoe meer die een een mysterie blijft. Dat is misschien nog wel het engst, dat we niet begrijpen wat we creëren. Gelukkig stelt het vooralsnog niet veel voor.
Je maakt je geen zorgen omdat het nog lang duurt maar je wenst toch juist verregaande technologisering?

In het artikel gaat het trouwens niet alleen over de toekomst (van AI). Bv;

quote:
In China, the government is already mining data from some employees’ brains by having them wear caps that scan their brainwaves for depression, anxiety, rage, or fatigue. “If your employer wants you to wear an EEG headset to monitor your attention levels, that might qualify as a violation of the cognitive liberty principle,” Ienca said, because even if you’re told that wearing the device is optional, you’ll probably feel implicit pressure to do so since you don’t want to be at a competitive disadvantage.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2019 14:59:59 ]
pi_189068073
Of was de term 'wekkerradio'?
pi_189071220
In de volksmond volgens mij wel ja.

In de jaren tachtig was voor mij de walkman toch wel de beste uitvinding ooit.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189071629
Dat is zo. Ik had deze.

.

De koptelefoon had knaloranje kussentjes. Gruwelijk hip. Helaas is de walkman later ten prooi gevallen aan mijn hoe-zitten-dingen-eigenlijk-in-elkaar-demonteer-drift.

[ Bericht 29% gewijzigd door Gellius op 22-09-2019 15:21:22 ]
pi_189072159
Achja, is ook functioneel. En heel mannelijk. Ik had die behoefte totaal niet. Ik wilde gewoon Madonna luisteren en Whitney Houston.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 22 september 2019 @ 15:44:08 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189072215
Ik had een walkman waarbij hij aan het eind van het bandje gewoon doorspeelde. Auto reverse heette dat, geloof ik.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 22 september 2019 @ 16:48:29 #134
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189073693
Ik had geen Sonyding, ik had een Grundig. Die had twee koptelefooningangen, zodat mijn broertje en ik tijdens vakantiereizen tegelijkertijd naar Bert en Ernie konden luisteren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189073946
Waar is Mainport eigenlijk?
  zondag 22 september 2019 @ 17:13:12 #136
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189073983
Die knaloranje kussentjes had ik ook. Maar volgens mij was vrijwel alles destijds oranje.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_189075096
Nou, ik vond het een behoorlijke callback naar de jaren zeuventig hoor, maar met dat hemelse blauw erbij kòn het..
  zondag 22 september 2019 @ 18:42:58 #138
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189075750
Ik vind het wel knap dat je de exacte walkman nog weet, 'ius. Verder dan de oranje kussentjes kom ik niet.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_189075764
Ja, maar goed, vandaag besturen we dus mechanische robot-armen direct via hersenactiviteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2019 18:43:44 ]
pi_189075786
Ik weet nog wel; de Sony discman was een onding. Du moment je het apparaat bewoog was er storing.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2019 18:59:08 ]
pi_189075819
quote:
3s.gif Op zondag 22 september 2019 17:09 schreef Gellius het volgende:
Waar is Mainport eigenlijk?
Hij is aan kinderen begonnen of hij ligt ergens in een parkje te slapen.

Dat was althans de conclusie in het vorige deel.
  zondag 22 september 2019 @ 18:55:23 #142
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189075986
Discmans waren per definitie ondingen. Te groot.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_189076065
Dat ook. Wat was nou het voordeel tov de walkman? Makkelijker tussen nummers kunnen wisselen?
  zondag 22 september 2019 @ 19:06:44 #144
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189076144
Digitaal, hè. Dus betere kwaliteit.
Maar ik ben geen audiofiel, en heb me eigenlijk nooit gestoord aan het geluid van een analoog bandje.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_189076468
Het verschil was me nooit zo opgevallen terwijl ik regelmatig moest wisselen tussen cd en cassette.
  zondag 22 september 2019 @ 19:42:51 #146
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189076694
Je moet ook een mierenneuker zijn om daarover te vallen, denk ik. Of een uitzonderlijk goed gehoor hebben.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_189076855
Ik heb diverse walkmans gehad met de Sony Sports als hoogtepunt denk ik. Je weet wel, die gele.
Aldus.
pi_189076866
Daar werkte ik dan een halve zomer voor.
Aldus.
  zondag 22 september 2019 @ 19:57:16 #149
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189076917
Ja, die kan ik me nog wel herinneren, Z. Maar die deden dan ook pijn aan de ogen:

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_189076934
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 19:42 schreef EP3 het volgende:
Je moet ook een mierenneuker zijn om daarover te vallen, denk ik. Of een uitzonderlijk goed gehoor hebben.
Audiofielen zijn de mensen die er voor zorgen dat je weken kan twijfelen over welke geluidsboxen of headset je moet aanschaffen :r.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2019 19:58:16 ]
pi_189076937
Daar kon je mee onder de douche. Ik zag het nut er niet van in.
pi_189076957
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 19:58 schreef Gellius het volgende:
Daar kon je mee onder de douche. Ik zag het nut er niet van in.
Ik denk dat het nut was dat je er mee in de regen kon lopen.
  zondag 22 september 2019 @ 19:59:28 #153
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189076966
Toen we het cd-tijdperk ingingen was het wel fijn om een discman te hebben zodat je die cd’s niet hoefde op te nemen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189077111
Ik heb ook een diskman gehad, maar ik vonnum inderdaad ook te lomp, het skippen en je moest dan ook nog een handvol van die lelijke jewelcases in je weekendtas proppen. Ik was dan ook erg gelukkig met mijn eerste MP3 speler van 64 MB.
  zondag 22 september 2019 @ 20:07:37 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189077129
Jaaa, de mp3-speler. Cd’s rippen. Soulseek.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189077142
Mijn eerste cd was overigens GOO, van Sonic Youth. Mijn tweede Blonde on Blonde, die ik heb ik een paar maanden later geruild tegen Songs For 'Drella.
pi_189077149
En mijn eerste fiets was een Batavus.
pi_189077159
Ik heb nog steeds Soulseek.
pi_189077178
Soulseek, is dat een soort Kazaa?

Door een gedeelde politieke mening ben ik zodra de eerste FA wakker is geworden weer een tijd -mogelijk voorgoed- pleiten. Doei.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2019 20:10:52 ]
pi_189077292
Ik gebruik het natuurlijk niet. Maar ik heb het wel.
pi_189077414
Ik download al jaren niks (illegaal) meer.

Bij Kaazaa kon je ook passwordfiles vinden/downloaden. Dat was lachen.
Aldus.
pi_189077480
Het was ook wel een uitstekend middel om 'per ongeluk' met porno in aanraking te komen als 10-jarige.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2019 20:28:20 ]
pi_189077829
Ik heb gewoon braaf een spotify-abonnement, maar soulseek zit nog genoeg in mijn systeem dat ik het altijd, samen met C-dex (wat ik ook nooit meer gebruik) en TreeSizePro installeer op een fris systeem. mIRC is afgevallen inmiddels.
  zondag 22 september 2019 @ 22:31:55 #164
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189079828
Mijn eerste singletje was Some People van Cliff Richard. Het ding heb ik later ritueel kapotgemaakt.
De eerste elpee die ik kocht was Thriller van Michael Jackson.
Mijn eerste ceedee kan ik me niet meer herinneren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 22 september 2019 @ 22:33:13 #165
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189079846
Er speelt al dagenlang dit nummer in mijn hoofd:

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189081852
Ja, jullie zijn oud, we weten het nu wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189082635
De vraag is of we met de snelle technologische ontwikkelingen onszelf ook sneller oud voelen, omdat we in ons leven misschien wel tien of meer obsoleetmomenten meemaken, en vorige generaties misschien hooguit een paar. Of zelf helemaal geen, voor de gemiddelde dertiende-eeuwer bijvoorbeeld, ik noem maar wat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gellius op 23-09-2019 11:01:03 ]
pi_189082723
Marco Polo was anders heel lekker disruptive bezig in de 13e eeuw hoor.
Aldus.
pi_189084905
Ik heb nog geen obsoleetmoment doorgemaakt anders.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189085021
Mannen maken dat moment sowieso niet mee.
pi_189085023
Je moet maar zo denken: veel mensen kregen vroegah niet eens de kans om zich oud te gaan voelen, want dan waren ze al dood. Bijvoorbeeld omdat ze stierven in het kraambed. Of tijdens zo'n kruistocht in de dertiende eeuw.

Met je privileges.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189085086
We hadden het toch over walkmans?
Aldus.
  maandag 23 september 2019 @ 14:46:54 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189085137
quote:
2s.gif Op maandag 23 september 2019 14:41 schreef Z het volgende:
We hadden het toch over walkmans?
Walkmans, discmans, mp3-spelers. Die obsoleet zijn geworden omdat we kunnen streamen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189085341
Vaste telefoons, lp's, cassettebandjes, typemachines, videobanden, telefooncellen, faxapparaten, dial-up internet, telefoonboeken, spoorboekjes, analoge camera's en filmnegatieven, crt-schermen, stratenboeken, landkaarten - allemaal dingen die doodnormaal waren in mijn jeugd en waar mijn kinderen zich met enige moeite zich iets bij kunnen voorstellen - of niet. Dat zijn eigenlijk het type transities waar ik op doelde met 'obsoleetmomenten'.
pi_189085571
Ja, ik snap dat je dat bedoelt, Gellius. Maar voor mij heeft dat niet veel te maken met me oud voelen.
Er doen zich in een mensenleven veel meer ingrijpende veranderingen voor die dat gevoel bij mij opwekken, zoals de dood van mijn vader, het ouder worden van mijn moeder, (de geboorte van en) het groter worden van mijn kinderen, relaties die over gingen, periodes in je leven die voorbij zijn. Al die andere zaken zitten aan de periferie van het leven voor mij, zoals ik in de jaren negentig ook andere kleding droeg dan nu.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 23 september 2019 @ 15:49:21 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189085705
Bij mij is het ook niet gekoppeld aan spullen, daar denk ik nooit aan terug.
Wel schokkend vind ik het om een fotoboek te zien met daarin mijn ouders, ooms, tantes allemaal jonger en doller dan ik nu. Deze mensen zijn nu bejaard of dood.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 23 september 2019 @ 16:20:21 #177
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189086034
Ik voel me oud omdat het steeds langer geleden is dat ik jong was. Ik vind de uitspraak leeftijd is maar een getal dan ook een verschrikkelijk cliché, omdat juist dat getal, dat almaar toenemende getal, zoveel indruk op mij maakt. Dat je alles in de wereld elk jaar weer opnieuw meemaakt, ogenschijnlijk tot in het oneindige, aanvankelijk, maar in de verte tekent zich steeds scherper een horizon af. En jij maar tellen (je passen, je jaren) om bij te blijven, om erbij te blijven, om jezelf niet te verliezen in een veld van eeuwigheid.

In het Stedelijk zag ik ooit Five Fives van Joseph Kosuth hangen, ik heb daar zeker een kwartier naar zitten kijken en kon er wel om huilen, van pure weemoed, alsof ik een gedicht las over mijn eigen jeugd.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189086157
Ja, dat herken ik ook wel. Van de week had mijn dochter het over de seizoenen: hoe ze in elkaar overvloeien, en ze had in de gaten dat er een tussengebied is. Dat het herfst kan zijn, maar toch nog een beetje zomer. Toen kwam het ook ineens zo duidelijk bij me binnen, die weemoed van hoe vaak zij de wisseling van seizoenen nog zal meemaken, zonder te weten hoe vaak precies, de ogenschijnlijk oneindige herhaling van alles. Hoe zij nog aan het begin staat van dat alles en ik niet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189086322
Zo'n gedacht had ik laatst bij een opgebroken weg. Ooit zullen er opgebroken wegen zijn waar ik het eindresultaat niet meer van ga zien.
Aldus.
  maandag 23 september 2019 @ 16:56:55 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189086418
quote:
2s.gif Op maandag 23 september 2019 16:33 schreef Franny_G het volgende:
Ja, dat herken ik ook wel. Van de week had mijn dochter het over de seizoenen: hoe ze in elkaar overvloeien, en ze had in de gaten dat er een tussengebied is. Dat het herfst kan zijn, maar toch nog een beetje zomer. Toen kwam het ook ineens zo duidelijk bij me binnen, die weemoed van hoe vaak zij de wisseling van seizoenen nog zal meemaken, zonder te weten hoe vaak precies, de ogenschijnlijk oneindige herhaling van alles. Hoe zij nog aan het begin staat van dat alles en ik niet.
Gelukkig heb je een dochter dus houdt het niet helemaal op.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 23 september 2019 @ 17:03:40 #181
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189086510
Mijn vader begon over de verbouwing van Boymans.
“Zeven jaar doen ze erover, wat vind jij daar nu van?” vroeg hij.
Ik zei schouderophalend dat ik daar niet zoveel van vond en dat ik hoopte dat ze er iets moois van zouden maken.
Daarna besefte ik dat zeven jaar voor hem iets anders betekent dan voor mij, hij is dan 84 en wie weet wat er in de tussentijd, nou ja, etc.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189087213
Ik heb verdomme een leesbrilletje nodig. Vorige week nieuwe lenzen gekregen, mooi enzo, maar ik kan m'n telefoon niet meer lezen en m'n laptop slechts met moeite, mijn typefoutratio is direct enorm toegenomen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189089667
Ik vind het wel tof om ouder te worden. Zolang ik ouder word, ben ik er nog.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189090049
Ja, dat leesbrilletje heb ik ook nodig. Nu heb ik een paar jaar geleden een :r varifocus :r uitgeprobeerd, maar daar werd ik zeeziek van. Dus heb ik weer een gewone bril genomen, maar moet nu met mijn hoofd òp het boek (telefoon) liggen om wat te zien. Dus nu moet ik dan maar zo'n man worden met een leesbril aan een touwtje om de nek.

Ik kijk er ook wel naar uit, ergens. Zal ik zo'n half brilletje nemen? En een spencer? Keuzes, keuzes. Zolang je keuzes hebt, ben je d'r ook nog.
pi_189090075
Godnondedeju, en dan moet ik overhemden met een borstzakje. Dat is wel een hard gelag.
pi_189090295
Leuk toch, een leesbril! Kun je heel bijdehand tevoorschijn halen telkens.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189090303
En een wandelstok! Dat lijkt me ook iets voor G.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 23 september 2019 @ 21:33:55 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189090310
Het einde van alle ijdelheid.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 23 september 2019 @ 21:35:55 #189
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189090351
quote:
15s.gif Op maandag 23 september 2019 21:19 schreef Gellius het volgende:
Godnondedeju, en dan moet ik overhemden met een borstzakje. Dat is wel een hard gelag.
Gecombineerd met een wijnrood wollen knopenvest, daʼs geen schande.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189090377
Is een wandelstok niet het begin van alle ijdelheid? Er moet een wandelstok zijn met zilveren knop, van mijn overgrootvader (1857), die slachter was in het Ooststellingwerfse. Die is ergens bij een erfenisruzie verloren geraakt, maar ik zou graag weten of die nog bestaat en wie hem heeft - over de waarde van dingen gesproken. Wie heeft de walkman van opa nog?
pi_189090711
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2019 17:03 schreef Ringo het volgende:
Mijn vader begon over de verbouwing van Boymans.
“Zeven jaar doen ze erover, wat vind jij daar nu van?” vroeg hij.
Ik zei schouderophalend dat ik daar niet zoveel van vond en dat ik hoopte dat ze er iets moois van zouden maken.
Daarna besefte ik dat zeven jaar voor hem iets anders betekent dan voor mij, hij is dan 84 en wie weet wat er in de tussentijd, nou ja, etc.
Overigens resoneert dit wel. Mijn moeder (86), grijpt me geregeld als ik haar zie - en dat is niet zo heel vaak - bij de arm, niet onmiddellijk, maar wel ergens in het proces, en zegt "ik ben er niet lang meer, hoor". Ze wordt ook wel steeds dunner. En het is zo, natuurliijk.
pi_189091102
Ik heb wel het zakmes van mijn vader van toen hij hij de padvinderij zat.

Mijn vader werd heel onrustig dat het Stedelijk Museum zo lang dicht was. Maar dat is gelukkig weer open.
Aldus.
pi_189093780
De Ferdinand Bol is weer begaanbaar. Zelfs de Amstelveenlijn rijdt weer. Er is zo eigenlijk niks meer aan.
pi_189094322
Bij mij voor is het weer eens opgebroken. Lekker rustig wel, er kunnen geen auto's door.
Aldus.
pi_189094626
quote:
17s.gif Op maandag 23 september 2019 21:37 schreef Gellius het volgende:
Is een wandelstok niet het begin van alle ijdelheid? Er moet een wandelstok zijn met zilveren knop, van mijn overgrootvader (1857), die slachter was in het Ooststellingwerfse. Die is ergens bij een erfenisruzie verloren geraakt, maar ik zou graag weten of die nog bestaat en wie hem heeft - over de waarde van dingen gesproken. Wie heeft de walkman van opa nog?
Op zich wel. Mijn vader had behoorlijk wat van die attributen: petjes, wandelstok, spencers. Het werd pas moeilijk voor hem om te gaan met z'n aftakeling toen die wandelstok vervangen moest worden door een rollator, en later scootmobiel. Op die laatste scheurde hij vervolgens wel het hele Westland rond, dus zo erg was het uiteindelijk ook niet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 25 september 2019 @ 18:15:01 #196
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189118196
Wat ik nu een leuke film vind is een film met domme boeven, maar waar de politie-agent nog dommer is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189119412


Louis de Funès, kortom.
  woensdag 25 september 2019 @ 19:59:01 #198
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189119762
Louis de Funès heb ik nooit n zak aan gevonden. Inspector Clouseau ( met Peter Sellers ) was nog wel aardig.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  woensdag 25 september 2019 @ 20:11:10 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189119993
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:33 schreef Gellius het volgende:
[ afbeelding ]

Louis de Funès, kortom.
Bijvoorbeeld. Maar die agent uit maaskantje kan er ook wat van!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189120269
Dat komt omdat interlektuwelen wel mogen lachen om Peter Sellars, maar niet om Louis de Funès. Dat zijn van die arbitraire dingetjes die gewoon nu eenmaal zo zijn.
  woensdag 25 september 2019 @ 22:30:51 #201
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189122010
Vroeger moest ik heel hard lachen om Louis de Funès. Net als om André van Duin. Nabeschouwing van Animal Crackers tijdens de dinsdagse gymles, dat waren nog eens tijden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 25 september 2019 @ 22:39:49 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189122175
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:25 schreef Gellius het volgende:
Dat komt omdat interlektuwelen wel mogen lachen om Peter Sellars, maar niet om Louis de Funès. Dat zijn van die arbitraire dingetjes die gewoon nu eenmaal zo zijn.
Gelukkig ben ik niet interlektuweel!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189125119
Mijn zoon is erg gegrepen door het lied 'Leef' van André Hazes ('Dreetje'). Hij vind het prachtig, maar ik stoor me om de één of andere reden enorm aan de laatste strofe van:

quote:
Op een vrijdag in de kroeg
Ergens in Amsterdam
Zat aan de bar met een glas een oude wijze man
Hij zei dat die nog maar een paar dagen had
Dus pak het leven, pak alles en ga er mee op pad
En hij zei
"Leef, alsof het je laatste dag is"
"Leef, alsof de morgen niet bestaat"
"Leef, alsof het nooit echt af is"
En "leef, pak alles wat je kan"
Zou dat toch mijn Calvinistische inborst zijn? Dat 'pak alles wat je kahan' ergert me.
pi_189125184
Het lijkt me verschrikkelijk vermoeiend om samen te wonen met iemand die bij de dag leeft. Dat vindt de echtgenote van Dreetje trouwens ook, getuige hun huwelijksperikelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189125207
Als je je leven leeft alsof het je laatste dag is, gaat het dopje om te beginnen al niet terug op de tandpasta, dus dat alléén al.
pi_189125210
Mijn zoon is overigens erg gegrepen door het lied 'Flessie Water' van STUK (ft. Dj Punish, Mr. Polska & Donnie):

Ben die man met het flessie water
M'n stack groen net alligater
Morgen pas die kater
Ben aan het spacen door de kamer

De jonko op m'n lip lijkt op een assie daar
Schat ik luister niet, lul maar raak
Ben oldschool net een knaak, arrogante knaap
Sta ik met je wijf is het sowieso raak, ey

Breng die water
Breng die water
Breng die water
Breng die water
Breng die water
Breng die water

Ja ik ben aan het spacen door de kamer
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189125216
pi_189125239
Hij zit in groep 7 en ik weet inmiddels dat jongens van die leeftijd al geobsedeerd zijn door seks.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189125274
Het gaat zo snel allemaal. Hij fietst alleen naar het dorp om croissantjes te halen, tussen de middag gaat hij wel eens met vrienden mee naar huis zonder dat wij dat weten, hij weet allemaal dingen waarvan ik niet snap hoe hij ze kan weten. En zijn vrienden zijn dus oversekst, zo begrijp ik als ze achterin mijn auto zitten en met elkaar aan het einde van een schooldag de stand van zaken opmaken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189125275
Dat kan ik bevestigen. Mijn groep 7-ener luistert graag parodieën en diss-tracks van YouTubers. Maar ook naar de Beatles dus dat komt wel goed.
Aldus.
pi_189125287
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:46 schreef Z het volgende:
Dat kan ik bevestigen. Mijn groep 7-ener luistert graag parodieën en diss-tracks van YouTubers. Maar ook naar de Beatles dus dat komt wel goed.
Onze zoon vindt Bowie stom en wil geen Kuifje lezen. De enige troost voor z'n vader is dat hij op voetbal zit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 26 september 2019 @ 11:16:40 #212
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189126317
Mijn nichtje van 6 kan het refrein van dit vertederende pareltje inmiddels bijna foutloos neuriën:


I put that dick in her mouth all day
She got that (dick in her mouth all day)
She take that (dick in her mouth all day)
(She said she wanted my, wanted my)
Dick in her mouth all day, day
I get with that (dick in her mouth all day)
She play with that (dick in her mouth all day)
She want that (dick in her mouth all day)
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_189126334
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:16 schreef EP3 het volgende:
Mijn nichtje van 6 kan het refrein van dit vertederende pareltje inmiddels bijna foutloos neuriën:


I put that dick in her mouth all day
She got that (dick in her mouth all day)
She take that (dick in her mouth all day)
(She said she wanted my, wanted my)
Dick in her mouth all day, day
I get with that (dick in her mouth all day)
She play with that (dick in her mouth all day)
She want that (dick in her mouth all day)

Ik vertaal dat soort teksten even voor ze en dan houden ze daar vanzelf mee op.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189126635
Mijn kinderen leven gelukkig in zalige onwetendheid van al die platvloersheid en beperken zich nog tot een enkel poep- of piesgrapje. En ze hebben de Velvet Underground in hun spotify-playlist.
  donderdag 26 september 2019 @ 19:47:03 #215
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189133868
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
Hij zit in groep 7 en ik weet inmiddels dat jongens van die leeftijd al geobsedeerd zijn door seks.
Ik was in klas 2, net zeven, al geobsedeerd door het decolleté van mijn juf, een amandelogige Indische.
Het verschil is misschien, dat ik die obsessie met niemand wou delen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189140122
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2019 22:30 schreef Ringo het volgende:
Vroeger moest ik heel hard lachen om Louis de Funès. Net als om André van Duin. Nabeschouwing van Animal Crackers tijdens de dinsdagse gymles, dat waren nog eens tijden.
Tuurlijk en ook: Zeg 's Aaa.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189148319
Op dit moment probeert mijn dochter mee te zingen met Nick Drake, dus ik voel me vooralsnog heel zelfgenoegzaam over de opvoeding tot dusver.

(wacht maar, wacht maar, wacht maar, tot over vijf jaar, tot over vijf jaar neuriet iedereen op de achtergrond)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189148727
Maar vinden jullie het nou normaal dat kinderen met dit soort teksten geconfonteerd worden?


Sorry JAM, maar deze is wel goed om te zien voor ouders van aanstaande rukkers;



[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2019 19:56:54 ]
  zaterdag 28 september 2019 @ 01:32:30 #219
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189154627
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2019 09:16 schreef Franny_G het volgende:
Tuurlijk en ook: Zeg 's Aaa.
Vaste prik bij ons thuis. Ook al was het de VARA. De socialisten maakten het land kapot, maar deze burgerkomedie kon ermee door.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:02:44 #220
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_189213012
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 19:55 schreef LelijKnap het volgende:
Maar vinden jullie het nou normaal dat kinderen met dit soort teksten geconfonteerd worden?

Sorry JAM, maar deze is wel goed om te zien voor ouders van aanstaande rukkers;

Ik zal er later eens naar kijken.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_189214466
Ik vind Tedx stom.
Aldus.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:31:15 #222
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_189241966
Ja, ik ook. Volgens mij had ik dat al eens eerder gezegd, wellicht niet hier. Mijn probleem erbij is dat experts (vaak ook van twijfelachtig niveau) in twintig minuten of minder bijzonder gecompliceerde onderwerpen van alle nuance spenen wat het klootjesvolk weer allemaal het idee geeft dat ze nu iets weten, met alle achterlijke opinies die daar weer uit voortvloeien. Het is infotainment, niet meer dan dat. Dat wordt weleens vergeten.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:52:37 #223
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189242220
quote:
3s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:31 schreef JAM het volgende:
Ja, ik ook. Volgens mij had ik dat al eens eerder gezegd, wellicht niet hier. Mijn probleem erbij is dat experts (vaak ook van twijfelachtig niveau) in twintig minuten of minder bijzonder gecompliceerde onderwerpen van alle nuance spenen wat het klootjesvolk weer allemaal het idee geeft dat ze nu iets weten, met alle achterlijke opinies die daar weer uit voortvloeien. Het is infotainment, niet meer dan dat. Dat wordt weleens vergeten.
Dit ga ik daar voortaan ook van zeggen. Ik vond het al stom, maar nu weet ik waarom.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189260105
Welke tijdschriften lezen jullie graag?
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:45:43 #225
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189260861
Ik lees eigenlijk alleen kunsttijdschriften. Maar die zijn helaas reteduur.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_189262623
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:49 schreef Daav het volgende:
Welke tijdschriften lezen jullie graag?
De Donald Duck en Onze Taal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189265537
Ik lees vrijwel geen tijdschriften meer. Alleen Historisch Nieuwsblad, Kleio (vakblad voor geschiedenisdocenten) en af en toe De Groene.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189266122
Is De Groene een tijdschrift?

Ik lees ook bijna geen tijdschriften. Vroeger kocht ik wel eens een Wallpaper, daar staan mooie plaatjes in. Maar, zoals EP3 al zei, zijn kunst(ige) tijdschriften takkeduur.
Aldus.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:48:18 #229
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189266251
Ik ben al jarenlang geabonneerd op De Groene maar hij blijft te vaak in het plastic.

Vroeger las ik KIJK, dat was pas leerzaam.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:18:23 #230
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_189266684
Dat was kort voor de Groene Amsterdammer, neem ik aan.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:20:14 #231
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_189266710
Der Spiegel, dat lees ik met grote regelmaat. Ik dacht een jaar geleden: 'Wat is het toch vreemd dat ik geen Duits kan.' Tenminste, ik kon wel Duits, maar niet best. Sindsdien zit ik een of twee keer per week met babylief in de bibliotheek waar ik dan Der Spiegel en wat Duitse kranten lees. Dat helpt. Der Spiegel heeft trouwens interessante artikelen, veel achtergronden bij het nieuws en interviews met interessante lui (vorige maand stond Edward Snowden erin die uitlegde hoe hij SD-kaartjes de NSA-basis op Hawaii binnensmokkelde, enzovoorts. Dat deed hij met een Rubikskubus, wat in het Duits zo mooi een Zauberwürfel heet).
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:55:50 #232
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189267235
Zauberwürfel, O+.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:56:49 #233
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189268353
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:48 schreef Ringo het volgende:
Ik ben al jarenlang geabonneerd op De Groene maar hij blijft te vaak in het plastic.

Vroeger las ik KIJK, dat was pas leerzaam.

[ afbeelding ]
Ik herinner mij deze voorkant echt exact. Net als alle voorkanten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189268428
Ik had ook de KIJK. Bestaat nog steeds maar is een marginaal blad. De Quest is veel populairder.
Aldus.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:03:13 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189268466
Ik had een abonnement en las ze meerdere malen. Al snel kende ik ze uit mijn hoofd. Sommige kennis is nog steeds van toen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189280968
quote:
3s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:31 schreef JAM het volgende:
Ja, ik ook. Volgens mij had ik dat al eens eerder gezegd, wellicht niet hier.
Dat was wel hier, vandaar dat ik het filmpje introduceerde met 'Sorry Jam,'.
pi_189280989
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:49 schreef Daav het volgende:
Welke tijdschriften lezen jullie graag?
Filosofie Magazine.

Wanneer ik op vakantie ben of het internet plat ligt.
  zondag 13 oktober 2019 @ 22:42:47 #238
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189422178
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 14 oktober 2019 @ 14:15:48 #239
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_189428968
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:48 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat was wel hier, vandaar dat ik het filmpje introduceerde met 'Sorry Jam,'.
Ik heb het overigens nog steeds niet bekeken.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_189429138
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:15 schreef JAM het volgende:

[..]

Ik heb het overigens nog steeds niet bekeken.
Geen probleem, zo interessant was het niet. Het is meer dat het toeval het filmpje -om onbekende reden- in m'n Aanbevolen stond toen ik net de posts over die lyrics in een verkapt OUD-topic las.
pi_189488956
Tijdens het googelen stuitte ik zomaar op een posting in deze topicreeks waarin ik het overlijden van mijn vader meld. Ik kan me niet eens meer herinneren dat ik daarover heb geschreven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2008 20:08 schreef Claudia_x het volgende:

Vandaag stond er een rouwadvertentie in de Telegraaf, afkomstig van zijn werk. Het is heel confronterend om een begin- en einddatum bij de naam van je vader te zien staan. Elke dag ontdek ik weer nieuwe manieren waarop het pijn kan doen. Het is zo kut.
Het is lang geleden dat ik nieuwe manieren ontdekte waarop het pijn deed. Ik ontdek wel heel regelmatig nieuwe vormen van troost. De opa Piet-boom die ik net in onze tuin heb geplant bijvoorbeeld. Of de anekdotes die ik m'n zoon vertel over m'n vader als hij niet kan slapen omdat hij 'nare gedachtes' heeft. Anekdotes over opa zorgen steevast voor een glimlach.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:26:34 #242
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189489040
quote:
17s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Tijdens het googelen stuitte ik zomaar op een posting in deze topicreeks waarin ik het overlijden van mijn vader meld. Ik kan me niet eens meer herinneren dat ik daarover heb geschreven.
[..]

Het is lang geleden dat ik nieuwe manieren ontdekte waarop het pijn deed. Ik ontdek wel heel regelmatig nieuwe vormen van troost. De opa Piet-boom die ik net in onze tuin heb geplant bijvoorbeeld. Of de anekdotes die ik m'n zoon vertel over m'n vader als hij niet kan slapen omdat hij 'nare gedachtes' heeft. Anekdotes over opa zorgen steevast voor een glimlach.
Ik herinner me dat nog goed omdat ik vond dat je daar goed en open over schreef.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189489211
quote:
17s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Tijdens het googelen stuitte ik zomaar op een posting in deze topicreeks waarin ik het overlijden van mijn vader meld. Ik kan me niet eens meer herinneren dat ik daarover heb geschreven.
[..]

Het is lang geleden dat ik nieuwe manieren ontdekte waarop het pijn deed. Ik ontdek wel heel regelmatig nieuwe vormen van troost. De opa Piet-boom die ik net in onze tuin heb geplant bijvoorbeeld. Of de anekdotes die ik m'n zoon vertel over m'n vader als hij niet kan slapen omdat hij 'nare gedachtes' heeft. Anekdotes over opa zorgen steevast voor een glimlach.
Tijdens het googelen naar Claudia_X? Je moet best jong geweest zijn. En hij vermoedelijk ook. Was hij overleden aan waar jij de afgelopen maanden voor moest vrezen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2019 21:35:16 ]
pi_189489522
quote:
15s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:35 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Tijdens het googelen naar Claudia_X? Je moet best jong geweest zijn. En hij vermoedelijk ook. Was hij overleden aan waar jij de afgelopen maanden voor moest vrezen?
Ik was 27 toen hij doodging en hij was 54. Hij is overleden aan een longembolie, die ik een paar jaar daarvoor had gehad. Het is heel wrang geweest dat we zo blij waren met het grote wonder dat ik een ernstige longembolie overleefde en we niet lang erna heel verdrietig waren om de grote pech dat hij eraan overleed.

Ik heb het er nog wel eens over en merk dan dat mijn gesprekspartner even geen woorden kan vinden in een verhaal over zoveel ellende. Maar ik had er al snel vrede mee. Ik had eerst het geluk de liefste vader ter wereld te hebben.en daarna het geluk dat mijn eigen kinderen die ook kregen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189489577
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik herinner me dat nog goed omdat ik vond dat je daar goed en open over schreef.
Mijn lief zou zeggen dat ik er vooral lelijk over schreef. En daar zou hij gelijk in hebben.

Ik kom soms ook per ongeluk een oude posting van mijn lief tegen en moet daar vaak om lachen, zoals deze:

quote:
2s.gif Op donderdag 7 september 2006 23:14 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Ik zal morgen goed uit het raam van de lift turen of ik een zeldzaam stukje Oostduitse architectuur kan ontwaren. Ik moet het kunnen zien. En anders vóel ik wel die gloed van, je ne sais quoi, joie de vivre.

Ik mocht vandaag het genoegen smaken in de rookruimte een conversatie aan te horen tussen een vent met twee geamputeerde benen en een zeikwijf met een geamputeerde grote teen. Gek genoeg waren de missende ledematen zeer aanwezig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:57:02 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189489646
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn lief zou zeggen dat ik er vooral lelijk over schreef. En daar zou hij gelijk in hebben.

Ik vond juist dat je er mooi over schreef omdat het zo oprecht en eenvoudig was.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189489658
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vond juist dat je er mooi over schreef omdat het zo oprecht en eenvoudig was.
Dankjewel. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189495184
New Order was tof, mensen. Ik gebruik het woord tof eigenlijk zelden, maar ik kan slecht leven met vet.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:02:59 #249
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189495357
Toen vet jong en hip was, werd ik dertig en vond ik mezelf te oud om het woord te gebruiken. Die schaamte sleet in de loop der jaren en de nozems van nu denken misschien, kijk die ouwe, hij zegt nog vet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:24:07 #250
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189495648
Nozem is een Nederlands woord dat werd geïntroduceerd in 1955. Hiermee werd een destijds nieuw type jongeling aangeduid: zelfbewust en vaak agressief, gekleed in spijkerbroek en leren jack en uitgedost met vetkuif, onverschillig hangend op zijn bromfiets voor de snackbar. In het Etymologisch Woordenboek van het Nederlands wordt het woord omschreven als 'probleemjongere, opstandige jongere'

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_189498407
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik was 27 toen hij doodging en hij was 54. Hij is overleden aan een longembolie, die ik een paar jaar daarvoor had gehad. Het is heel wrang geweest dat we zo blij waren met het grote wonder dat ik een ernstige longembolie overleefde en we niet lang erna heel verdrietig waren om de grote pech dat hij eraan overleed.

Ik heb het er nog wel eens over en merk dan dat mijn gesprekspartner even geen woorden kan vinden in een verhaal over zoveel ellende. Maar ik had er al snel vrede mee. Ik had eerst het geluk de liefste vader ter wereld te hebben.en daarna het geluk dat mijn eigen kinderen die ook kregen.
Ik zou er ook niets op weten te zeggen. Misschien dat het iets poëtisch heeft, maar wat kan je daar mee?

Bewonderenswaardig hoe je er naar kijkt. Omdat hij zo lief was, zou je ook kunnen stellen dat het dáárom extra veel pech is dat hij zo vroeg overleden is. Ik weet dat het niet beter is maar als ik sommigen haast onverschillig de schouders zien ophalen bij het overlijden van een ouder kan ik wel jaloers zijn.
pi_189498740
Is er een neuroot of gewoon iemand met rijangst aanwezig?
pi_189500724
Het maakt ook wel uit, als je jong bent als een ouder vroeg overlijdt. In mijn geval met een vader die 84 is geworden en ik zelf 43 op het moment dat hij stierf, is het toch wel anders. Aan de ene kant is het waar dat het niet uitmaakt hoe oud je bent, want hij blijft mijn vader en ik blijf zijn kind, maar er is wel veel berusting, acceptatie en minder schok.

Ik heb geen rijbewijs, omdat ik het idee dat ik een auto moet besturen al niet aankan, laat staan het echt doen. Ik durf al niet eens op een brommer of scooter. Weet niet of dat met neurotisch zijn te maken heeft, meer een soort angst voor snelheid en daar zelf verantwoordelijk voor zijn. Het is voor mij hetzelfde als dat enge gevoel dat je ergens heel hoog staat en dan aangetrokken wordt door de diepte, alsof je erin wilt vallen.

Sommige mensen vinden me daardoor een beetje gestoord, dat is ook goed. :') . In mijn familie snappen ze er bijv helemaal niets van, echt iedereen houdt van autorijden, ook mijn moeder heeft tot hoge leeftijd nog autogereden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:27:17 #254
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189500990
Ik kan ook geen auto besturen. Ben blijkbaar niet goed genoeg in het negeren van de duizend-en-een signalen die in razend tempo op me afkomen om me louter te kunnen richten op de taken die er mbt het autorijden werkelijk toe doen, waardoor ik amper fatsoenlijk door de bebouwde kom kom mer.

Maar ik ben eigenlijk verre van n neuroot, dus ik voldoe geloof ik ook niet aan LK's eisen.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:28:42 #255
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189501876
Ik ben een slechte chauffeur, maar heb wel een rijbewijs. Groot zelfs ook! En ik durf ook wel met een aanhanger te rijden. En ik heb solo gevlogen. Maar goed, mijn talent is het absoluut niet!!
Waarom verzamelen zich in dit topic dan slechte chauffeurs of mensen die zich het rijden al helemaal niet toevertrouwen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:38:08 #256
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189502014
Ik kan prima autorijden en ik vind het ook leuk. Net terug uit Italië en daar vond ik het autorijden nog veel leuker dan hier.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189502178
Geen rijbewijs hier.Maar ook geen neuroot.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:11:01 #258
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189502449
Toch wel opmerkelijk dan! Als tegenwoordig 'iedereen' z'n rijbewijs haalt. Ik ken persoonlijk eigenlijk geen enkele volwassene zonder rijbewijs.
Even denken... Nee, schiet me niet te binnen. Al ken ik wel een paar vrouwen die niet buiten hun dorp durven te rijden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189503309
Ik heb wel rijangst gehad na vele jaren niet meer te hebben gereden. Maar daar ben ik overheen; kwestie van blootstelling. En ik ben een prima chauffeur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:09:56 #260
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189503430
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:51 schreef Gellius het volgende:
Geen rijbewijs hier.Maar ook geen neuroot.
Dit.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:52:18 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189504235
Zonder rijbewijs zou ik kunnen fietsen(naar mijn werk) of 20 min naar het dichtstbijzijnde station fietsen en dan verder. Heb weleens een auto-loos leven overwogen, maar de kinderen zijn nog net te klein.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:59:06 #262
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189504340
Geen eigen auto is wel onhandig als ik met mijn bejaarde moeder naar het ziekenhuis moet, maar daar zijn taxi’s dan wel weer handig voor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189505605
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb wel rijangst gehad na vele jaren niet meer te hebben gereden. Maar daar ben ik overheen; kwestie van blootstelling. En ik ben een prima chauffeur.
Dit had ik dus ook, maar ik ben maar een matig bestuurder. Na 50 lessen had ik eindelijk mijn rijbewijs gehaald om 6 jaar lang niet te rijden en nadat ik gedwongen werd om het op te pakken om mijn zieke vader rond te rijden heb ik een half jaar met angstzweet rondgereden. En ik ben nog maar twee keer de snelweg opgegaan, waarvan één keer per ongeluk. Soms heb ik het idee dat ik wel een goed chaffeur ben, maar die illusie houd alleen stand op de overzichtelijke routes die ik dagelijks moet rijden. Een goed chaffeur ben ik vooral wanneer ik niet teveel hoef na te denken.

https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free was aanleiding voor de vraag. Leuk geschreven voor de angstige rijders. De laatste alinea resoneert denk ik ook wel met iemand met vliegangst.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2019 21:05:49 ]
pi_189505678
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:28 schreef LXIV het volgende:
En ik durf ook wel met een aanhanger te rijden.
Ik ben nog ontslagen bij dat veldjongensbaantje omdat ik de aanhanger aan de tractor niet kon parkeren. Wat is dat een á-intuïtieve manoeuvre.
pi_189506043
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:05 schreef Franny_G het volgende:
Het maakt ook wel uit, als je jong bent als een ouder vroeg overlijdt. In mijn geval met een vader die 84 is geworden en ik zelf 43 op het moment dat hij stierf, is het toch wel anders. Aan de ene kant is het waar dat het niet uitmaakt hoe oud je bent, want hij blijft mijn vader en ik blijf zijn kind, maar er is wel veel berusting, acceptatie en minder schok.
Ik ben benieuwd hoe het bij mij gaat vallen. Mijn vader is een paar jaar geleden gediagnosticeerd met (vasculaire) dementie en ik ben in vergelijking met gijlieden nog redelijk jong; een paar jaar ouder dan Claudia was.

Gaandeweg heb ik al afscheid moeten nemen van delen van zijn persoon, waarvan enkele plots weer de kop kunnen opsteken. Dat zit in de aard van deze vorm van dementie maar dat maakt het een behoorlijk pittige 'oefening' voor het echte einde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2019 21:40:22 ]
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:36:07 #266
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189506237
LK. -O-
The love you take is equal to the love you make.
pi_189506371
Ik had dat nog niet gedeeld, hè? Toen het meer speelde was ik volgens mij verbannen. Nu is het al min of meer deel van het dagelijks leven. Momenteel vooral ruzie met de gemeente in de poging een PGB los te peuteren. Een heuse oefening in ambtenarentaal- en technieken te slim af te zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2019 21:47:03 ]
pi_189511110
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:02 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dit had ik dus ook, maar ik ben maar een matig bestuurder. Na 50 lessen had ik eindelijk mijn rijbewijs gehaald om 6 jaar lang niet te rijden en nadat ik gedwongen werd om het op te pakken om mijn zieke vader rond te rijden heb ik een half jaar met angstzweet rondgereden. En ik ben nog maar twee keer de snelweg opgegaan, waarvan één keer per ongeluk. Soms heb ik het idee dat ik wel een goed chaffeur ben, maar die illusie houd alleen stand op de overzichtelijke routes die ik dagelijks moet rijden. Een goed chaffeur ben ik vooral wanneer ik niet teveel hoef na te denken.

https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free was aanleiding voor de vraag. Leuk geschreven voor de angstige rijders. De laatste alinea resoneert denk ik ook wel met iemand met vliegangst.
Toen wij kinderen kregen wist ik dat ik van m'n rijangst af moest komen. Mijn vader reed ons vroeger overal naartoe, want mijn moeder had geen rijbewijs. Mijn vader reed me naar paardrijdwedstrijden, naar schoolfeesten, naar mijn eerste vriendje. En hij reed zonder doel, gewoon om op de weg te zijn. Ik hebben alle uithoeken van Nederland gezien. Als we er zin in hadden reden we spontaan naar Brussel of Parijs. We aten dan in wegrestaurants en logeerden in hotels. Onderweg hadden we goede gesprekken en luisterden naar muziek. Er is iets met autorijden waardoor het makkelijker is om met elkaar te praten - of om samen te zwijgen zonder dat het ongemakkelijk wordt. Door al die autoritten heb ik mijn vader goed leren kennen en heb ik na zijn plotselinge dood nooit het gevoel gehad dat ik hem nog iets had willen vertellen.

Mijn moeder heeft die momenten met ons misgelopen en ik wist dat ik dat niet wilde. Ik heb op een bepaald moment een opfriscursus gedaan. Dat was een goede manier om mezelf aan het autorijden bloot te stellen in een situatie waarvan ik wist dat die relatief veilig was. Na de cursus ben ik bijna dagelijks gaan rijden. Heel vaak rijden is de beste manier om van de angst af te komen.

En nu heb ik mijn eigen bijzondere momenten met mijn kinderen, als ik ze van school haal en een auto vol vriendjes heb. Of als ik mijn zoon op zaterdagochtend als er nog bijna niemand op de weg is naar Almere Buiten breng voor een voetbalwedstrijd. Ik ben alleen nooit zo van het autorijden gaan houden als mijn vader. Autorijden is voor mij functioneel. Als mijn lief erbij is, rijdt hij altijd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189511207
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:26 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe het bij mij gaat vallen. Mijn vader is een paar jaar geleden gediagnosticeerd met (vasculaire) dementie en ik ben in vergelijking met gijlieden nog redelijk jong; een paar jaar ouder dan Claudia was.

Gaandeweg heb ik al afscheid moeten nemen van delen van zijn persoon, waarvan enkele plots weer de kop kunnen opsteken. Dat zit in de aard van deze vorm van dementie maar dat maakt het een behoorlijk pittige 'oefening' voor het echte einde.
Wat verschrikkelijk, LK.

Ik weet nog wel dat ik op het forum ooit schreef dat ik niet zonder mijn vader zou kunnen. Hij was er altijd en bood een stabiele thuisbasis waar ik naar terug kon keren. En ik hield zielsveel van m'n vader en wist dat hij van mij hield. Dat viel allemaal in één keer weg. Omdat mijn ouders waren gescheiden moest ik alles regelen, de verkoop van het huis toen de grote crisis net losbarstte en de afwikkeling van allerlei financiële kwesties. M'n broertje moest een nieuw huis en een nieuw perspectief zien te vinden.

Ik heb het er wel moeilijk mee gehad dat ik vrij jong veel verantwoordelijkheden kreeg, dat ik er alleen voor stond en dat er nooit meer iemand zou zijn die er onvoorwaardelijk voor mij was. Een verzachtende omstandigheid is dat ik mijn lief had. Tegelijkertijd is de romantische liefde voorwaardelijk. Mijn lief heeft zijn ouders nog. Ze zijn betrokken en hij kan altijd op hen terugvallen. Ik ben daar zo jaloers op geweest.

Ik weet niet goed wat ik hiermee wil zeggen. Het is gewoon kut om een ouder te verliezen. Ik heb geen idee hoe het is om een ouder langzaam te verliezen, maar ik denk wel eens dat dat nog kutter is. En je kunt het allemaal wel zelf, je leven leiden en problemen oplossen, maar leuk is anders. Het helpt als je andere fijne mensen in de buurt hebt, familie of vrienden. Mijn schoonouders voelen inmiddels bijna als mijn ouders. Ook ik kan nu op hen terugvallen en dat maakt het leven een stuk lichter.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 08:51:57 #270
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189511435
Dat lijkt me echt verschrikkelijk, LK. Om machteloos te moeten toezien hoe iemand - die je zo goed kent en waar je zielsveel van houdt - geleidelijk wegzinkt. En het lijkt me voor de getroffene zo mogelijk n nog grotere hel.

Het volgende voelt ook altijd zo nietszeggend met zulke uitzichtloze situaties, maar ik doe het toch;

Sterkte.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_189523435
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 08:21 schreef Claudia_x het volgende:

Ik heb het er wel moeilijk mee gehad dat ik vrij jong veel verantwoordelijkheden kreeg, dat ik er alleen voor stond en dat er nooit meer iemand zou zijn die er onvoorwaardelijk voor mij was. Een verzachtende omstandigheid is dat ik mijn lief had. Tegelijkertijd is de romantische liefde voorwaardelijk. Mijn lief heeft zijn ouders nog. Ze zijn betrokken en hij kan altijd op hen terugvallen. Ik ben daar zo jaloers op geweest.
Ja, dat kan ik me voorstellen. Mijn eerste lange relatie was met een jongen die al op z'n 16e allebei z'n ouders kwijt was. Allebei aan kanker, z'n vader stierf toen hij 12 was, z'n moeder toen hij 16 was. Ik heb in die relatie gezien en gevoeld hoe dat je voor altijd vormt. De eenzaamheid, de te grote verantwoordelijkheid, het gebrek aan onvoorwaardelijkheid. Toen het uitging, heb ik hem om die reden nooit helemaal los kunnen laten, tot op de dag van vandaag, alsof zijn verdriet ook een beetje mijn verdriet is geworden.

LK, veel sterkte, het is ontzettend zwaar en moeilijk, ik hoop dat je steun hebt van mensen om je heen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189535968
Helaas te ziek om proper te reageren maar wil wel even bedanken voor de lieve berichten ^O^
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:38:06 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189553002
Mijn dochter heeft nu haar eerste folderwijkje. Vandaag heb ik haar geholpen met bezorgen. Ik vind dat toch wel leuk werk (mits het droog is). Je krijgt wat beweging en kunt goed zien wat er in het dorp allemaal gebeurt.
Wel vind ik het echt slecht betaalt tegenwoordig. De hele wijk ben je in je eentje toch echt wel 5 uur mee bezig. Daar krijg je dan 10 euro voor. Dat is net genoeg voor de slijtage aan je fiets en je schoenen. 35 jaar geleden verdiende ik met folderen minimaal 5 gulden per uur, als ik een dik pak folders had wel 8. Ongeveer hetzelfde bedrag dus, maar wel 35 jaar geleden. Toen kocht je een consumptie in het café voor 1,50 gulden. Nu kost dat al snel 1,80 euro. Mijn dochter moet dus bijna een uur werken voor een consumptie (als ze dat zou willen/mogen) en ik vroeger 20 minuten.
Dat geldt trouwens ook voor veel andere beroepen. Postbode was vroeger een eervol beroep met een salaris waar je een gezin van kon onderhouden, verder prima arbeidsvoorwaarden en ook een goed pensioen. Tegenwoordig verdient dat iets van 8 euro per uur? Hoe kunnen mensen daar nog een gezin van onderhouden? Ik had begrepen dat het vooral huisvrouwen e.d. waren die het 'voor erbij' deden, en de man die dan het echte geld moest verdienen. GIsteren was ik ook in de sauna, en volop personeel hoor (in het restaurant)! Maar ja, als die kids 5 euro per uur kosten dan kun je er nog wel wat aannemen. Een broodje was 15 euro.
Neo-liberalisme in de praktijk dus. Gestaag is er telkens meer van de lonen afgeknibbeld, totdat het eigenlijk onmogelijk is om te werken voor je geld. In productieve banen tenminste. Ook de PvdA heeft zich er hard voor gemaakt dit mogelijk te maken. De reden dat we dit doen is dan ook eerder het opvoedkundige aspect van zelf een baantje hebben dan om er nog daadwerkelijk iets aan over te houden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189554866
Folderen is toch ook niet meer van deze tijd? Je lijkt er vooral moeite mee te hebben dat de wereld verandert.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:15:24 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189555094
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
Folderen is toch ook niet meer van deze tijd? Je lijkt er vooral moeite mee te hebben dat de wereld verandert.
Dat ook, maar dat is hier niet het geval. Het gaat er mij meer om dat we zijn beland in een maatschappij waarin gewoon echt werk zo weinig betaald dat je er iet van kan leven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189555133
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat ook, maar dat is hier niet het geval. Het gaat er mij meer om dat we zijn beland in een maatschappij waarin gewoon echt werk zo weinig betaald dat je er iet van kan leven.
Bomen kappen verdient anders prima.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:19:49 #277
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189555191
quote:
6s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bomen kappen verdient anders prima.
Ze is pas 13. Ik kan haar moeilijk de kettingzaag en een bijl geven en haar op pad sturen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189555209
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze is pas 13. Ik kan haar moeilijk de kettingzaag en een bijl geven en haar op pad sturen.
Je kunt d'r ook leren scripten. Ik heb onze zoon weer aan Fortnite gezet; hopelijk wint-ie eens een toernooi.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:22:08 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189555242
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt d'r ook leren scripten. Ik heb onze zoon weer aan Fortnite gezet; hopelijk wint-ie eens een toernooi.
Hoofddoelstelling is eigenlijk ook niet het verdienen. Ze werkt ook als model en daar krijgt ze dan 250-400 euro voor, voor een middagje. Maar het ging mij eerder om het haar leren wat het is om geld zelf te verdienen. Wat dat betreft ben ik inderdaad heel ouderwets.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189555344
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoofddoelstelling is eigenlijk ook niet het verdienen. Ze werkt ook als model en daar krijgt ze dan 250-400 euro voor, voor een middagje. Maar het ging mij eerder om het haar leren wat het is om geld zelf te verdienen. Wat dat betreft ben ik inderdaad heel ouderwets.
Vanuit opvoedkundig oogpunt zou ik dat als model werken dan weer niks vinden.

Ik begrijp je standpunt niet. Als model werken is toch ook 'zelf je geld verdienen'? Jij hebt een heel specifiek beeld van wat telt als 'echt werk' en dat beeld is gewoon niet meer van deze tijd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189555345
Ik kreeg laatst een appje van mijn zoon (10), die stuurt nooit appjes. Apetrots: "pap, ik heb een potje Fortnite gewonnen". Mooi man.

Ik ben overigens een uitstekend chauffeur met vliegangst.
Aldus.
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:31:03 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189555425
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vanuit opvoedkundig oogpunt zou ik dat als model werken dan weer niks vinden.

Ik begrijp je standpunt niet. Als model werken is toch ook 'zelf je geld verdienen'? Jij hebt een heel specifiek beeld van wat telt als 'echt werk' en dat beeld is gewoon niet meer van deze tijd.
Dat als model werken is anders als op een catwalk oid hoor. Het is gewoon acteren/figureren in filmopnames. Heb ik zelf ook gedaan, daar moet je nog wel je best voor doen ook en soms is het zelfs een beetje afzien.

Het gaat me primair niet om 'zelf je geld verdienen', maar om karaktervorming, ergens verantwoordelijk voor zijn, doorzetten, discipline, behoeften kunnen onderdrukken etc. Dat betaalt zich later terug, dat zijn fundamentele kwaliteiten die je in iedere tijd van pas komen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189555472
Ik hoop heel erg dat onze zoon wiskunde gaat studeren. Hij heeft er talent voor. Ik denk dat hij over een jaar of twee mij al is voorbij gestreefd op dat vlak. Soms sta ik ervan versteld hoe snel hij denkt. Hij is alleen zo verdomd slordig. :(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189555519
Nou ja, twee jaar is misschien wat optimistisch. Hij heeft nog veel te leren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:37:15 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189555538
Niet te snel posten lieden, we staan in de toplijst van topics...
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189555713
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:31 schreef LXIV het volgende:

Dat als model werken is anders als op een catwalk oid hoor. Het is gewoon acteren/figureren in filmopnames. Heb ik zelf ook gedaan, daar moet je nog wel je best voor doen ook en soms is het zelfs een beetje afzien.

Het gaat me primair niet om 'zelf je geld verdienen', maar om karaktervorming, ergens verantwoordelijk voor zijn, doorzetten, discipline, behoeften kunnen onderdrukken etc. Dat betaalt zich later terug, dat zijn fundamentele kwaliteiten die je in iedere tijd van pas komen.
Als dat je doel is, kan ze ook vrijwilligerswerk gaan doen. Bij oude mensen die eenzaam zijn een kopje thee gaan drinken en hun verhalen aanhoren. Daar leer je wat van. En ja, veel werk is of wordt in de toekomst een vorm van vrijwilligerswerk. Ik heb vandaag begrepen dat ouders gewoon voor de klas mogen gaan staan, als er geen leraar te vinden is. Dus dat zou nog een leuke nieuwe hobby voor je kunnen worden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 21 oktober 2019 @ 23:03:39 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189555962
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:48 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Als dat je doel is, kan ze ook vrijwilligerswerk gaan doen. Bij oude mensen die eenzaam zijn een kopje thee gaan drinken en hun verhalen aanhoren. Daar leer je wat van. En ja, veel werk is of wordt in de toekomst een vorm van vrijwilligerswerk. Ik heb vandaag begrepen dat ouders gewoon voor de klas mogen gaan staan, als er geen leraar te vinden is. Dus dat zou nog een leuke nieuwe hobby voor je kunnen worden.
Ze wil er wel wat aan verdienen natuurlijk...

Ik zou anders best wel voor de klas willen staan. Ook wel vast, bijvoorbeeld 1 dag per week. Lijkt me leuk en nuttig. Helaas is hier juist helemaal geen tekort aan leraren! Toevallig ga ik morgen wel met de klas van mijn jongste dochter 'de natuur' in als onderdeel van de les. Dat is dan alvast iets.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 21 oktober 2019 @ 23:03:47 #288
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189555967
Ik heb twee keer in mijn leven werk gehad dat me écht gelukkig maakte: als taxichauffeur (rond mʼn 25ste) en als krantenbezorger (rond mʼn 15de).
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 21 oktober 2019 @ 23:07:37 #289
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189556020
Ik zou ook veel liever mijn hele leven fluitend een baantje hebben dan ernstig te moeten werken aan een carrière ( :r ). Maar dan wil ik er wel goed voor worden betaald!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 21 oktober 2019 @ 23:08:46 #290
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189556035
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 23:07 schreef Ringo het volgende:
Ik zou ook veel liever mijn hele leven fluitend een baantje hebben dan ernstig te moeten werken aan een carrière ( :r ). Maar dan wil ik er wel goed voor worden betaald!
Of tenminste normaal, menswaardig.

Het ergste is nog dat hoe meer ik ga verdienen, hoe minder ik er voor hoef te doen. En ook hoe twijfelachtiger het nut van mijn inspanningen...
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:54:19 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189563114
Vannochtend met de kids de natuur ingeweest. Was echt kei-leuk. Ik had vier meisjes en twee jongens in de groep. De kinderen hadden best veel aandacht en ze wisten er ook al iets van af. Zo wisten ze de bekende Nederlandse loofbomen wel aan te wijzen (eik, es, berk, etc). Af en toe moest ik hen het antwoord schuldig blijven bij de namen van sommige insecten die we onder de bast van een omgevallen boom vonden. Geen edelherten gezien, dat lag wel in mijn lijn der verwachting maar die kinderen hadden daar natuurlijk op gehoopt (kansloos met een groep van in totaal 30 kwetterende kinderen uiteraard).
Ook nog wilde munt gevonden, gebruikt om een lekker geurpotje te maken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:03:28 #292
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189565061
Tijdens de vasten heb ik dus 40 dagen geen alcohol gedronken. Dat ging heel goed eigenlijk. Tot mijn verbazing voelde ik mij al na 2 weken veel fitter.
Wel had ik sindsdien (relatie pas later gelegd) af en toe enorm last van netelroos. Dat kwam iedere keer op dezelfde plaatsen terug en jeukte enorm. Na een halve dag werd het dan weer minder. Mee naar de arts geweest, zalfje gehad, werkte niet.
Nu is het me sinds 2 weken opgevallen dat ik die enorme jeuk steeds krijg als ik gedronken heb. Sindsdien geen druppel gedronken en nergens last van. Ik ben dus bang dat ik alergisch geworden ben voor alcohol! Dat zou wat zijn natuurlijk. Nu laat ik dat verder onderzoeken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:26:11 #293
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189565434
Netelroos, ketelroos.
Misschien kun je alleen nog dure wijnen drinken of single malt. Geen pils meer voor de massaʼs.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:57:56 #294
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189566024
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:26 schreef Ringo het volgende:
Netelroos, ketelroos.
Misschien kun je alleen nog dure wijnen drinken of single malt. Geen pils meer voor de massaʼs.
Het was juist geen pils maar een vrij exclusieve IPA. En de tweede keer een rode wijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:12:09 #295
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189566242
Dat is wel een sof.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 18:59:45 #296
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189601665
Mijn benzine-bladblazer was kapot en ik kwam er achter dat de fuel primer pomp kapot was (dat is dat doorzichtige balletje waar je een paar keer op moet drukken om de brandstoftoevoer op gang te krijgen met een 2-takt.

Nu wilde ik dat bestellen bij een webshop (op zich al gewaagd) voor 9 euro inclusief verzendkosten. Dat vond ik een redelijke prijs. Maar mijn dochter zei dat ik dit veel beter bij Alieexpress kon bestellen, omdat ze daar alles hadden en het sowieso het goedkoopste was. Dat leek me sterk voor zo'n goedkoop artikel, helemaal vanuit China verzenden, over de zijderoute of met schepen, langs de piraten van de Hoorn van Afrika. Dat moet minstens een goudstuk kosten.

10 stuks voor 1,45 inclusief verzendkosten, Hoe is dat mogelijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189601723
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 18:59 schreef LXIV het volgende:
10 stuks voor 1,45 inclusief verzendkosten, Hoe is dat mogelijk.
quote:
Neo-liberalisme in de praktijk dus. Gestaag is er telkens meer van de lonen afgeknibbeld, totdat het eigenlijk onmogelijk is om te werken voor je geld. In productieve banen tenminste.
Tsja. Maakt de PvdA het land kapot of doen de zunige burgers dan?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 24 oktober 2019 @ 19:05:35 #298
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189601794
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 19:02 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Tsja. Maakt de PvdA het land kapot of doen de zunige burgers dan?
Hebben we het al over de opbrengsten van land- en tuinbouw in 2019 gehad? Ja toch? Jouw druiven waren goed.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189602742
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 19:02 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Tsja. Maakt de PvdA het land kapot of doen de zunige burgers dan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 19:40:46 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189602813
Ik ben er helemaal niet voor dat dit soort zaken allemaal zo goedkoop is. Niet dat een onderdeeltje weinig kost, daarmee kan ik iets repareren en dat is duurzaam.
Maar als je ziet hoeveel rommel er voor bijna niks daar te koop is, sommige mensen kunnen dat niet weerstaan en kopen maar en kopen maar. Containers vol met troep die naar Europa verscheept worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 20:22:00 #301
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189633873
Durft niemand nu te posten omdat ze te lui zijn een nieuw topic te openen ?Dan doe ik het wel..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')