abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 16 september 2019 @ 20:38:34 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188978968

..en alle overige Britse politiek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slides van de EU die de WA uitleggen:
https://ec.europa.eu/comm(...)eement_explained.pdf




Statement Tusk


[ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 16-09-2019 20:43:54 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_188979128
Robert Jensen komt terug op de brexit (vanaf 25 min)

  maandag 16 september 2019 @ 20:53:52 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188979334
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 20:45 schreef riazop het volgende:
Robert Jensen komt terug op de brexit (vanaf 25 min)

Zelden iemand zoveel stront horen praten
  maandag 16 september 2019 @ 20:54:30 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188979345
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 20:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zelden iemand zoveel stront horen praten
Komop, het is Jensen. Dat is zijn ding.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_188979396
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 20:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zelden iemand zoveel stront horen praten
Het is Jensen hè. Het enige kanaal in NL voor ‘het andere geluid’. :D
Definitely not CIA
  maandag 16 september 2019 @ 21:41:34 #6
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_188980517
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 20:45 schreef riazop het volgende:
Robert Jensen komt terug op de brexit (vanaf 25 min)

Is dit een persiflage?
pi_188980984
quote:
15s.gif Op maandag 16 september 2019 21:41 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Is dit een persiflage?
Nee, klassiek Volk vs. Elite populisme. De huidige voormannen (Trump,Farage,Thierry,etc..) van populistische stromingen vechten tegen de globale elite die het volk wil onderdrukken.

Het is een over gesimplificeerd wereldbeeld van hoe de machteloze burger een sterke Leider nodig heeft om tegen de globale onderdrukking door het establishment te vechten.

Helaas is het onder controle krijgen van de wereld een stuk moeilijker dan menigeen denkt, zo zijn de meeste complottheorieën al ongeloofwaardig puur om het feit dat de meeste organisatie zo beroerd georganiseerd zijn dat het nooit zo zou kunnen werken, laat staan bij de overheid ;).
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 16 september 2019 @ 22:06:13 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188981079
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:01 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nee, klassiek Volk vs. Elite populisme. De huidige voormannen (Trump,Farage,Thierry,etc..) van populistische stromingen vechten tegen de globale elite die het volk wil onderdrukken.

Het is een over gesimplificeerd wereldbeeld van hoe de machteloze burger een sterke Leider nodig heeft om tegen de globale onderdrukking door het establishment te vechten.

Helaas is het onder controle krijgen van de wereld een stuk moeilijker dan menigeen denkt, zo zijn de meeste complottheorieën al ongeloofwaardig puur om het feit dat de meeste organisatie zo beroerd georganiseerd zijn dat het nooit zo zou kunnen werken, laat staan bij de overheid ;).
Inderdaad, ga een tijdje bij een multinational of grote overheidsinstelling werken en je bent wel genezen van al die complotten. _O-
pi_188981082
Jensen, de mislukte talkshowhost die het populistisch rechtse geluid gebruikt als verdienmodel. Bij hem moet je inderdaad zijn voor doordachte politieke analyses.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 september 2019 @ 22:06:53 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188981091
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:01 schreef zalkc het volgende:

[..]
zo zijn de meeste complottheorieën al ongeloofwaardig puur om het feit dat de meeste organisatie zo beroerd georganiseerd zijn dat het nooit zo zou kunnen werken, laat staan bij de overheid ;).
Ja iedereen met enige ervaring met grote organisaties weet dat zaken vaker flink in de soep lopen dan volgens plan verlopen. Hoe groter en complexer, hoe erger.

Bovendien zijn complotten met meer dan een select groepje samenspanners ook ongeloofwaardig, er klapt altijd wel iemand uit de school.

Stiekem hopen veel complotgelovers dat er zo'n almachtige groep mensen deze wereld bestuurt, ook al doen ze dat natuurlijk totaal verkeerd. Dan is er iig íemand die de touwtjes in handen heeft.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 16 september 2019 @ 22:07:50 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188981107
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:06 schreef KoosVogels het volgende:
Jensen, de mislukte talkshowhost die het populistisch rechtse geluid gebruikt als verdienmodel. Bij hem moet je inderdaad zijn voor doordachte politieke analyses.
Vergeleken met hem is zelfs Harry Mens redelijk en verstandig
  Moderator maandag 16 september 2019 @ 22:33:39 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188981722
Wel hilarisch is alleen het idee al dat Johnson, Gove, Rees-Mogg en Farage, om een paar kopstukken te noemen, niet bij de elite zouden horen.

Stuk voor stuk met een gouden lepel in hun mond geboren en naar dure prive scholen en universiteiten geweest
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_188981760
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vergeleken met hem is zelfs Harry Mens redelijk en verstandig
Harry Mens is datgene waar je hem voor betaald. Niks mis mee, maar het is een soort van inkoop talkshow, jij hebt een nieuw fondsje en je zoekt investeerders, dan bel je Harry.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 16 september 2019 @ 22:37:18 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188981799
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:35 schreef zalkc het volgende:

[..]

Harry Mens is datgene waar je hem voor betaald. Niks mis mee, maar het is een soort van inkoop talkshow, jij hebt een nieuw fondsje en je zoekt investeerders, dan bel je Harry.
Ja maar Harry heeft ook nog een mening over politiek. Tenminste ik denk niet dat FvD hebben betaald voor hun praatjes daar
  maandag 16 september 2019 @ 22:38:14 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188981824
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:37 schreef Hexagon het volgende:
Tenminste ik denk niet dat FvD hebben betaald voor hun praatjes daar
Ik wel, eigenlijk.

Al acht ik de kans klein dat Lilian Marijnissen zich kan inkopen bij Harry.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_188981855
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:33 schreef Tijger_m het volgende:
Wel hilarisch is alleen het idee al dat Johnson, Gove, Rees-Mogg en Farage, om een paar kopstukken te noemen, niet bij de elite zouden horen.

Stuk voor stuk met een gouden lepel in hun mond geboren en naar dure prive scholen en universiteiten geweest
Beware of Greeks Bearing Gifts ;)

Het is volksmennerij. Ze verkopen het ideaal van een vrije markt aan de burger als een kans om te groeien tot rijkdom, maar vergeten te melden dat dat ten koste gaat van anderen. Je ziet het in de VS veel sterker, het is namelijk niet erg dat er veel armoede is, zolang de droom op onmetelijke rijkdom maar blijft bestaan. Helaas laat de situatie ook zien dat de superrijken nooit heel erg arm zijn geweest.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 16 september 2019 @ 22:40:44 #17
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188981877
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:33 schreef Tijger_m het volgende:
Wel hilarisch is alleen het idee al dat Johnson, Gove, Rees-Mogg en Farage, om een paar kopstukken te noemen, niet bij de elite zouden horen.

Stuk voor stuk met een gouden lepel in hun mond geboren en naar dure prive scholen en universiteiten geweest
En uiteraard stuk voor stuk elitaire politici die juist een bobbel in de broek krijgen van kleine clubjes die het allemaal voor de rest van de meute bepalen, terwijl ze juist doen alsof ze daartegen ageren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 16 september 2019 @ 22:42:51 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188981926
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik wel, eigenlijk.

Al acht ik de kans klein dat Lilian Marijnissen zich kan inkopen bij Harry.
Mwah, ik weet nog dat Pechtold in de tijd dat D66 maar 3 zetels had daar ook nog wel eens zat. Gezien de partij toen iedere cent om moest draaien kan ik me moeilijk voorstellen dat ze daar geld aan hebben gegeven aangezien dat nou niet echt de doelgroep is waarop wordt gemikt,
pi_188981963
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mwah, ik weet nog dat Pechtold in de tijd dat D66 maar 3 zetels had daar ook nog wel eens zat. Gezien de partij toen iedere cent om moest draaien kan ik me moeilijk voorstellen dat ze daar geld aan hebben gegeven aangezien dat nou niet echt de doelgroep is waarop wordt gemikt,
Ik gok dat dat goedkope programma vulling was, een beetje politicus komt gratis langs. En als die een beetje past bij een liberaal denkbeeld geef het ook wat meer body aan je programma.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_188982144
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:39 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ze verkopen het ideaal van een vrije markt aan de burger als een kans om te groeien tot rijkdom, maar vergeten te melden dat dat ten koste gaat van anderen.
Heb je het nu over de eu?
pi_188982186
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:54 schreef riazop het volgende:

[..]

Heb je het nu over de eu?
Een interne markt met gelijk speelveld is niet gelijk aan een vrije markt. In een vrije markt is er zo min mogelijk overheidsbemoeienis. Het lijkt me dat de EU qua mededinging eerder teveel ingrijot dan te weinig.

[ Bericht 0% gewijzigd door zalkc op 16-09-2019 23:00:47 (open naar interne, definitie verschil) ]
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 17 september 2019 @ 00:13:20 #22
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188983443
“We shall fight on the beaches, as long as people are not loudly jeering at us from down the street, in which case we would prefer to move inside, if at all possible.”
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator dinsdag 17 september 2019 @ 00:27:06 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188983576
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 00:13 schreef Perrin het volgende:
“We shall fight on the beaches, as long as people are not loudly jeering at us from down the street, in which case we would prefer to move inside, if at all possible.”
[ afbeelding ]
Tja, voor je het weet zijn er milkshakes ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_188985118
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:56 schreef zalkc het volgende:

[..]

Een interne markt met gelijk speelveld is niet gelijk aan een vrije markt. In een vrije markt is er zo min mogelijk overheidsbemoeienis. Het lijkt me dat de EU qua mededinging eerder teveel ingrijot dan te weinig.
Waar grijpen ze volgens jou teveel in?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188985141
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 22:39 schreef zalkc het volgende:

[..]

Beware of Greeks Bearing Gifts ;)

Het is volksmennerij. Ze verkopen het ideaal van een vrije markt aan de burger als een kans om te groeien tot rijkdom, maar vergeten te melden dat dat ten koste gaat van anderen. Je ziet het in de VS veel sterker, het is namelijk niet erg dat er veel armoede is, zolang de droom op onmetelijke rijkdom maar blijft bestaan. Helaas laat de situatie ook zien dat de superrijken nooit heel erg arm zijn geweest.
Gaat helemaal niet ten koste van anderen. Die anderen zijn gewoon zelf verantwoordelijk voor hun falen. Iedereen kan toch makkelijk miljonair worden.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')