Ik zal de vraag doorsturen, maar ik denk dat het antwoord pas vanavond komtquote:Op maandag 16 september 2019 09:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, snap dat dat niet ok voelt. Er zijn toch veel meer dierenartsen in de omgeving? Misschien weet mevr. Annnie of dit normaal is bij dierenartsen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En klinkt als een mooie stap vooruit Boris
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
quote:Op maandag 16 september 2019 12:25 schreef TAV74 het volgende:
Maandagen
Omdat mensen doorgaans domme assholes zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En klinkt als een mooie stap vooruit Boris![]()
![]()
Je moet het hun probleem maken en aanhaken op 'what's in in for them'. Scheelt enorm
Vind Motivational Interviewing hiervoor een mooie methode wel
Zo te lezen ben jij veel harder bezig dan diegene die je bevraagt, daar worden mensen passief en lui vanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Gaarne. Des te verhelderender.quote:
1. Klopt, ik ben het daar iets te hartgrondig mee eensquote:Op maandag 16 september 2019 12:34 schreef Molo het volgende:
[..]
1 Omdat mensen doorgaans domme assholes zijn![]()
2 Je moet het hun probleem maken en aanhaken op 'what's in in for them'. Scheelt enorm
Vind Motivational Interviewing hiervoor een mooie methode wel
3 Zo te lezen ben jij veel harder bezig dan diegene die je bevraagt, daar worden mensen passief en lui van
Goed bezigquote:Op maandag 16 september 2019 13:05 schreef TAV74 het volgende:
[..]
1. Klopt, ik ben het daar iets te hartgrondig mee eens![]()
2. Eens. Helaas lijkt bij deze mensen de enige drijfveer hoe ze comfortabel en zonder gedoe de week doorkomen![]()
3. Klopt ook, maar daar ga ik heel snel weer verandering in te brengen. Mijn persoonlijk belang om dit goed te doen is nu even te groot.
Dus even doorbijten en daarna orde op zaken stellen
quote:Op maandag 16 september 2019 12:18 schreef Bluezz het volgende:
Leuk Boor, blij voor jeEn je bent al best 'groot'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralala.
Ha, inmiddels is Isa wakker![]()
Ik heb net twee batches Flestaartjes gebakken. Ik heb geWERKT jahquote:
quote:Op maandag 16 september 2019 16:31 schreef AnneX het volgende:
Sprakeloos borisz en wij zijn er stil van...
Geintje...fijn dat je op de huidige plek kunt groeien en ervaring verdiepen.
Guttegut: 2 uur eenzijdig geleuter gehoord in een telefoongesprek van mn.X in antwoord op vragen van oudste zwager.
Hķe dom kan een man zijn?haha en zulke domme vrouwen bestaan er niet of zo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralala.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Vast.quote:Op maandag 16 september 2019 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
haha en zulke domme vrouwen bestaan er niet of zo?
Guttegut: 2 uur eenzijdig geleuter gehoord in een telefoongesprek van mn.X in antwoord op vragen van oudste zwager.
Hķe dom kan een man zijn?Wel knap ook van mn,X om daar naar te luisteren en aardige reacties te geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralala.
Ha, inmiddels is Isa wakker
We have far more in common than that which devides us..
Hķe dom kan een man zijn?De hoeveelheid mensen dat domweg geen medicijnen (want álle medicijnen zijn slecht ja) wil slikken is best groot. En dan een herseninfarct (of erger: gewoon dood neervallen) oid krijgenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralala.
Nou, daar zit je dan in je rolstoel (onder de groene zoden) omdat je geen medicijnen wilde.
Ik ben er nog niet van overtuigd dat ik ook daadwerkelijk wakker ben. Ben veel te laat gaan slapen. Maar vanmorgen was ik wčl wakkerBen nog langer op mijn werk gebleven om te kletsen met leuke nieuwe collega omdat ik zo wakker was.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Moeder van vriendin heeft nogal heftige Parkinson, waar ze eigenlijk geen meds voor wilde, want haar leven lang al anti-pillen/dokters.quote:Op maandag 16 september 2019 16:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De hoeveelheid mensen dat domweg geen medicijnen (want álle medicijnen zijn slecht ja) wil slikken is best groot. En dan een herseninfarct (of erger: gewoon dood neervallen) oid krijgenNou, daar zit je dan in je rolstoel (onder de groene zoden) omdat je geen medicijnen wilde.
Ik ben er nog niet van overtuigd dat ik ook daadwerkelijk wakker ben. Ben veel te laat gaan slapen. Maar vanmorgen was ik wčl wakkerBen nog langer op mijn werk gebleven om te kletsen met leuke nieuwe collega omdat ik zo wakker was.
Echt heel fijn dat ze uiteindelijk wel voor rede vatbaar wasquote:Op maandag 16 september 2019 17:00 schreef Bluezz het volgende:
Moeder van vriendin heeft nogal heftige Parkinson, waar ze eigenlijk geen meds voor wilde, want haar leven lang al anti-pillen/dokters.
Na een opname voor wat anders, een val geloof ik, hebben ze haar kunnen overtuigen dat haar kwaliteit van leven er sterk op vooruit zou gaan met medicatie en afgesproken om ‘t eens een maand te proberen.
Ze is enorm opgeknapt, kan wil en durft meer en is helemaal fan van de arts die dit voorstelde 👍😀
Ik ga ze terugbrengen, diverse groen tinten maar me net iets te fel. Denk dat ik vrijdag op de markt maar stof ga kopen en zelf een paar hoezen ga maken en als ze het hebben ook stof voor een dekentje.quote:Op maandag 16 september 2019 17:16 schreef AnneX het volgende:
De rest van de middag bezig geweest met ontkalken van koffiemachine.
Duurt even met drie rondjes spoelen - uit elkaar halen - schoonmaken en in elkaar zetten.
Tegenwoordig haal ik - nou ja mn.X dus - het app. uít de kast en op het aanrecht laten spoelen in de bak.
En nu weer échte smakelijke koffie
Wat voor kussens zijn het geworden, kaatje?
Nieuwe hoezen of ook kussens? Er is veel ( te veel) keus.![]()
Soms moet iemand het op de juiste manier brengen op de juiste manier he.quote:Op maandag 16 september 2019 17:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Moeder van vriendin heeft nogal heftige Parkinson, waar ze eigenlijk geen meds voor wilde, want haar leven lang al anti-pillen/dokters.
Na een opname voor wat anders, een val geloof ik, hebben ze haar kunnen overtuigen dat haar kwaliteit van leven er sterk op vooruit zou gaan met medicatie en afgesproken om ‘t eens een maand te proberen.
Ze is enorm opgeknapt, kan wil en durft meer en is helemaal fan van de arts die dit voorstelde 👍😀
Dat kan! met de handige machine nu. Eitje.quote:Op maandag 16 september 2019 17:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ga ze terugbrengen, diverse groen tinten maar me net iets te fel. Denk dat ik vrijdag op de markt maar stof ga kopen en zelf een paar hoezen ga maken en als ze het hebben ook stof voor een dekentje.
Mja ik hou ook niet van medicijnen en ben flink tegen AB..quote:Op maandag 16 september 2019 16:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De hoeveelheid mensen dat domweg geen medicijnen (want álle medicijnen zijn slecht ja) wil slikken is best groot. En dan een herseninfarct (of erger: gewoon dood neervallen) oid krijgenNou, daar zit je dan in je rolstoel (onder de groene zoden) omdat je geen medicijnen wilde.
Er zit een tint in die ik (in het licht in mijn huis) heel lelijk vind. In de winkel was dat niet goed te zien. Ik neem een kaars mee, da's de (min of meer) juiste kleur)quote:Op maandag 16 september 2019 17:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat kan! met de handige machine nu. Eitje.![]()
Kun je een oude hoes meenemen voor juiste nuance?
Tegengestelde kleuren werken ook, hé.
Aan de andere kant moet je zelf helaas ook nog opletten wat ze je voor schrijven en voor hoe langquote:Op maandag 16 september 2019 16:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wie ben jij?quote:Op maandag 16 september 2019 17:42 schreef PdeHoog het volgende:
GoedemiddagDit was weer een leuke dag na een ontzettend leuk weekend
Resistentie gaat sowieso nogal een dingetje worden.quote:Op maandag 16 september 2019 17:30 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja ik hou ook niet van medicijnen en ben flink tegen AB..
MopperPeequote:
Een kleurenafdruk van het negatief van MopperP zekernquote:
Gehackt denk ik. Misschien moeten we Danny even inseinen.quote:
Fijn zeg, ook nog geen AB voor haar?quote:Op maandag 16 september 2019 18:04 schreef Lonaa het volgende:
Teruggebeld door de DA zelf. Mijn uitbarsting heeft wel wat zin gehad.![]()
Goed gesprek gehad erover en een middenweg gevonden. Ik ga eerst prutsen met afgekookt water en kinderneusdruppels.
Dit hoor je helaas wel vaker. Alleen in mijn familie al 3x voorgekomen.quote:Op maandag 16 september 2019 17:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aan de andere kant moet je zelf helaas ook nog opletten wat ze je voor schrijven en voor hoe lang
Laatste tijd aantal keer meegemaakt, alle gevallen bij cardiologen overigens. Nu schijnen dat ook wel notoire pillenschrijvers te zijn.
Kennis van m'n ouders heeft een half jaar lang medicijnen geslikt die die eigenlijk maar drie weken moest/mocht slikken. Echt hele lichaam op de hobbel en alle straten van het ziekenhuis gezien.
En toen met het hart van m'n ma was het ook de bevriende oud-huisarts die uit nieuwsgierigheid naar de medicijnen vroeg, schrok en voorstelde om met twee soorten te stoppen/minderen. Toen ging het ook beter
quote:Op maandag 16 september 2019 18:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gehackt denk ik. Misschien moeten we Danny even inseinen.
Bovenbuurman in februari. Eindelijk naar huis na legionella (meerdere keren voor de dood weggehaald), kreeg medicatie mee om de hartslag wat te verlagen. Alleen was de meegegeven dosis 25x hoger dan moest. Hartslag viel dus helemaal weg. Zo vreemd, bij een foutief voorschrijven zou toch bij de apotheek een lichtje moeten gaan branden?quote:Op maandag 16 september 2019 18:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit hoor je helaas wel vaker. Alleen in mijn familie al 3x voorgekomen.
Verder heb ik vorige maand voor het eerst in 20 jaar weer AB gebruikt. Liefst zo min mogelijk.
Goed gedaan, ik vind het ook wat van de zotte. Weet niet of ze AB voor mķgen schrijven zonder de patiënt te zien, maar dan kan toch op zijn minst de prijs voor consult naar beneden als je al zo lang met hetzelfde komt. Beetje vertrouwen in het inschattingsvermogen van een baasje kan soms geen kwaad, en volgens mij heb jij dat meer dan genoeg.quote:Op maandag 16 september 2019 18:04 schreef Lonaa het volgende:
Teruggebeld door de DA zelf. Mijn uitbarsting heeft wel wat zin gehad.![]()
Goed gesprek gehad erover en een middenweg gevonden. Ik ga eerst prutsen met afgekookt water en kinderneusdruppels.
quote:Op maandag 16 september 2019 18:21 schreef Isabeau het volgende:
Jullie begrijpen hopelijk wel het verschil tussen de werking van medicijnen (en dus niet bij voorbaat alle medicijnen als fout zien) en een arts die een fout maakt hč? Dat zijn twee totaal verschillende dingen.
Nee, nog niet. Als het einde van de week niet beter is ga ik toch even langs, denk ikquote:Op maandag 16 september 2019 18:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Fijn zeg, ook nog geen AB voor haar?
Zelf dingen in de gaten houden is altijd slim. Een fout maken is menselijk.quote:Op maandag 16 september 2019 18:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar ik kijk altijd wel op het nieuwe doosje of de mg's hetzelfde zijn als de vorige batch
Ze mogen dus blijkbaar geen AB voorschrijven zonder het beestje te zien. Als ze komen controleren en het klopt dus niet, is dat per beestje een boete van 1400 euro en een aantekening voor de DA die 20 jaar blijft staan.quote:Op maandag 16 september 2019 18:15 schreef Holyme het volgende:
[..]
Goed gedaan, ik vind het ook wat van de zotte. Weet niet of ze AB voor mķgen schrijven zonder de patiënt te zien, maar dan kan toch op zijn minst de prijs voor consult naar beneden als je al zo lang met hetzelfde komt. Beetje vertrouwen in het inschattingsvermogen van een baasje kan soms geen kwaad, en volgens mij heb jij dat meer dan genoeg.
L-Lysine al geprobeerd, is misschien ook iets voor je?quote:Op maandag 16 september 2019 18:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Als het einde van de week niet beter is ga ik toch even langs, denk ik
Ik had een sweater aangetrokken en zit letterlijk te sweaten. Zat net na te denken over een tshirtquote:Op maandag 16 september 2019 18:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, het is koud. Waarom doet niemand er iets aan?
Ik ken het wel, nog niet geprobeerd.quote:Op maandag 16 september 2019 18:31 schreef Holyme het volgende:
[..]
L-Lysine al geprobeerd, is misschien ook iets voor je?
Ik meende me al zoiets te herinneren. Dan kan de consultprijs misschien wel verlaagd voor een vaste klant, lijkt me.quote:Op maandag 16 september 2019 18:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ze mogen dus blijkbaar geen AB voorschrijven zonder het beestje te zien. Als ze komen controleren en het klopt dus niet, is dat per beestje een boete van 1400 euro en een aantekening voor de DA die 20 jaar blijft staan.
Maar er bellen natuurlijk ook wel debielen, en de assistentes zijn geinstrueerd op die debielen.
Ik zat vandaag in blouse en lange broek te rillen, collega liep in rokje met blote benen. Gekke henkie.quote:Op maandag 16 september 2019 18:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had een sweater aangetrokken en zit letterlijk te sweaten. Zat net na te denken over een tshirt
Ik heb een vest aan-vest uitdag. Inmiddels moe en op de bank en daardoor kouder. Ik heb ook alweer bijna een week 70% van de tijd sokken aan.quote:Op maandag 16 september 2019 18:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had een sweater aangetrokken en zit letterlijk te sweaten. Zat net na te denken over een tshirt
Vond het vooral fijn dat ie me nog even belde. Ook om te vragen hoe het met poes ging.quote:Op maandag 16 september 2019 18:33 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ik meende me al zoiets te herinneren. Dan kan de consultprijs misschien wel verlaagd voor een vaste klant, lijkt me.
Ik heb de sweater tot boven mijn borsten getrokken. Staat vast uitermate charmant. Maar ik vrees dat als ik nu een tshirt aan doe ik zo weer te koud benquote:Op maandag 16 september 2019 18:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een vest aan-vest uitdag. Inmiddels moe en op de bank en daardoor kouder. Ik heb ook alweer bijna een week 70% van de tijd sokken aan.
Zat in de bus in mijn zomerjas (dun katoen), blote voeten, 3/4 broek aan. Stapt er een jongen in, met een wollen muts op en handschoenen aanquote:Op maandag 16 september 2019 18:34 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ik zat vandaag in blouse en lange broek te rillen, collega liep in rokje met blote benen. Gekke henkie.
Bedankt voor deze m.i. Ik heb het gelijk warmerquote:Op maandag 16 september 2019 18:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb de sweater tot boven mijn borsten getrokken. Staat vast uitermate charmant. Maar ik vrees dat als ik nu een tshirt aan doe ik zo weer te koud ben
Het is nu een soort naveltruitjequote:Op maandag 16 september 2019 18:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bedankt voor deze m.i. Ik heb het gelijk warmer
Dit vind ik wel typisch voor het weer van nuquote:Op maandag 16 september 2019 18:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Zat in de bus in mijn zomerjas (dun katoen), blote voeten, 3/4 broek aan. Stapt er een jongen in, met een wollen muts op en handschoenen aan
Volgens mij is het vrij normaal om een herhaal-consult tarief te hanteren die lager ligt dan een eerste consultquote:Op maandag 16 september 2019 18:33 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ik meende me al zoiets te herinneren. Dan kan de consultprijs misschien wel verlaagd voor een vaste klant, lijkt me.
Dat is wel fijn, ja.quote:Op maandag 16 september 2019 18:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Vond het vooral fijn dat ie me nog even belde. Ook om te vragen hoe het met poes ging.
Ja, zoiets kan flink verschil makenquote:Op maandag 16 september 2019 18:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Vond het vooral fijn dat ie me nog even belde. Ook om te vragen hoe het met poes ging.
Klinkt interessantquote:Op maandag 16 september 2019 18:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Yeahhh, kaartje besteld voor een presentatie van Jan van Hooff in Burgers' Zoo. Laatst helaas te laat voor een presentatie van Jane Goodall.
Ja. Laatst was hij ook bij een talkshow, samen met Frans de Waal. Zij hadden ook ergens een presentatie, maar ja, dat was de volgende dag al, dus volledig uitverkocht.quote:Op maandag 16 september 2019 18:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Klinkt interessantHij kan heel mooi vertellen over zijn chimpansees.
Anna zegt dat het vrij is aan de dierenarts. Sommige rekenen een speciaal vervolg consult.quote:Op maandag 16 september 2019 18:45 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Volgens mij is het vrij normaal om een herhaal-consult tarief te hanteren die lager ligt dan een eerste consult
Kan altijd nog. Wie weet?quote:Op maandag 16 september 2019 18:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Krijg net een vriendschapsverzoek van een figuur. 0 info, en een foto van Paul Hollywood. Heb 't maar afwezen
SPOILER: plaatje bij het praatjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat ging best, al gaat dat alles béter van de bbq.
Toe tisamisu-geinspireerde fantasie: vette kwark met brandewijn en cacao, over een bedje van lange vingers, bestrooid met hagelslag.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
MI van een begraven rolstoelquote:Op maandag 16 september 2019 16:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met risico op spuit elf, want niet verder gelezen:quote:Op maandag 16 september 2019 17:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Resistentie gaat sowieso nogal een dingetje worden.
Onderzoek naar nieuwe antibiotica vind niet echt plaats volgens mij.
Klinkt wel een beetje Bento ditquote:Op maandag 16 september 2019 19:30 schreef sigme het volgende:
Hapjes voor morgen ook al weer klaar. Fruitsalade voor liefste, en een worstje voor bij brood. Voor mezelf voor mee een geschilde komkommer, een handjevol wortels, een bakje gekookte biet, anderhalve appel, alles van eigen erf.
Ik heb jou echt nog nooit als mopperig ervaren eigenlijkquote:
quote:Op maandag 16 september 2019 19:57 schreef Molo het volgende:
Met risico op spuit elf, want niet verder gelezen:
Zeker vindt dat wel plaats. Voor mensen zeker en Nederland loopt hierin internationaal voorop juist
Er vindt supertof onderzoek plaats, het is alleen niet zo heel sexy om al die ontwikkelingen op mininiveau te delen denk ikquote:Op maandag 16 september 2019 20:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Teixobactin
2015 ontdekt, 2018 begonnen met trials op muizen. Hoezo vindt onderzoek niet meer plaats. Whut?!
Koud? het is hier in huis 20 graden. En de kachel is al maanden niet meer aan geweest.quote:Op maandag 16 september 2019 18:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, het is koud. Waarom doet niemand er iets aan?
Ik denk het. Maar omdat je iets niet in de krant of op tv hebt gezien betekent nog niet dat het er niet is. Het is héél niet des mens om te denken: oh, we krijgen een probleem met resistentie. Laten we vooral geen onderzoek meer doen en lekker frobelen. Of zo.quote:Op maandag 16 september 2019 20:04 schreef Molo het volgende:
Er vindt supertof onderzoek plaats, het is alleen niet zo heel sexy om al die ontwikkelingen op mininiveau te delen denk ik
DAT HEB NIET OP FACEBOOK GESTAAN!!!quote:Op maandag 16 september 2019 20:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk het. Maar omdat je iets niet in de krant of op tv hebt gezien betekent nog niet dat het er niet is. Het is héél niet des mens om te denken: oh, we krijgen een probleem met resistentie. Laten we vooral geen onderzoek meer doen en lekker frobelen. Of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |