abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 september 2019 @ 14:20:11 #251
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188973550
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:18 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Leuk dat je al topics lang op die man loopt te kankeren, maar dat is wel de enige die eerlijk is in dit verhaal.

Hij heeft, hoe je het ook went of keert een verboden vuurwapen in het bezit, in een fucking ambtswoning nog wel. Natuurlijk zou Femke Halsema hier de consequenties voor moeten aanvaarden. Wat dat is ga ik niet over, maar je kan dit niet wegstoppen en doen alsof er niks aan de hand is.

Als ik in Nederland notabene conducteur wil worden, dan krijg ik een screening, naaste familieleden worden dan ook doorgelicht. Dus waarom zou een burgemeester hier wel mee weg moeten komen?
Als conducteur mag je gewoon een wapen hebben hoor :') en word je ook niet ontslagen als je zoon een weekje bij Halt langs moet. Goed dat je bewijst hoe onzinnig deze discussie over dit non-event is.
pi_188973574
Als je nog durft te zeggen dat Femke Halsema ‘hier mee weg komt’ is er iets niet goed met je, die heeft de zwaarste periode van haar ambt nu. :') Mijn God zeg wat een strontkar, heb effe die topics doorgelezen _O-
-nee-
pi_188973581
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:20 schreef VoMy het volgende:

[..]

Als conducteur mag je gewoon een wapen hebben hoor :') en word je ook niet ontslagen als je zoon een weekje bij Halt langs moet. Goed dat je bewijst hoe onzinnig deze discussie over dit non-event is.
Het gaat niet om de zoon. Het gaat er om dat er een onklaar gemaakt vuurwapen in de ambtswoning lag, waar haar naaste verantwoordelijk voor is.

En sinds wanneer mag een conducteur een wapen in het bezit hebben _O-
pi_188973589
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2019 14:17 schreef Marsenal het volgende:
Godsklere zeg, mensen zullen maar zo’n hekel aan je hebben dat je zo aangepakt wordt, niet normaal _O-
Bij de meeste brave burgers ligt ook geen verboden wapen in huis.
Die moeten zich vervolgens wel de les laten lezen, is het dan vreemd dat mensen dat niet accepteren?
pi_188973590
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2019 14:22 schreef Marsenal het volgende:
Als je nog durft te zeggen dat Femke Halsema ‘hier mee weg komt’ is er iets niet goed met je, die heeft de zwaarste periode van haar ambt nu. :') Mijn God zeg wat een strontkar, heb effe die topics doorgelezen _O-
Nee ze komt er nu niet mee weg, maar als het aan de leandratjes en whiskertjes van dit topic ligt was ze dat wel gekomen.
  maandag 16 september 2019 @ 14:24:02 #256
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188973591
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je zou je stukken proza uit dit topic moeten afdrukken en bundelen, dan kan het in 1x in de open haard.
Ik heb alles goed in de smiezen en jij zou jouw reacties maar moeten teruglezen op inhoudelijk bijdrage anders dan je groene prinsesje te verdedigen. En dan weten dat ik nog niet eens ben begonnen. We kunnen nog wel meer vuurwerk verwachten..... net weer bij de haringkar geweest.

Ik vermaak mij kostelijk met alle weerlegde repliek. Vooral doorgaan met afleiden en op de persoon kwalificeren, anderen houden wel koers op de zaak die zich afspeelt. Een burgemeester die actief probeert en probeerde, haar eigen strafzaken stil te houden en sturing geeft aan het proces door ze te hypocriet te bagatelliseren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188973613
Maar wie gaat de nieuwe burgemeester van Amsterdam worden?

Ze hebben al een kopstuk geleend van Rotterdam dus ik stel voor dat ze van Aboutaleb afblijven.

Wie kan er letterlijk even met de bezem doorheen?
  maandag 16 september 2019 @ 14:26:46 #258
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188973615
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:23 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Het gaat niet om de zoon. Het gaat er om dat er een onklaar gemaakt vuurwapen in de ambtswoning lag, waar haar naaste verantwoordelijk voor is.

En sinds wanneer mag een conducteur een wapen in het bezit hebben _O-
Als ie gewoon een vergunning heeft gebeurd er niks. Jij denkt dat er een stasi-controle is waar ze je huis doorspitten voor je wordt aangenomen? En dat je wordt ontslagen als je familieleden een kleine overtreding begaan? Stap uit je droomwereld man. Die kerel die met zn pa een meid doodreed kon amper ontslagen worden bij Transavia, maar conducteurs moeten 4 generaties lang een smetteloos blazoen hebben :')

In wat voor sprookje denk jij te leven?
pi_188973629
https://www.telegraaf.nl/(...)m-weg-om-afvalcrisis

De locoburgemeester is ook al weg
  maandag 16 september 2019 @ 14:29:10 #260
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188973640
quote:
Open er een topic over, is hier irrelevant?
pi_188973641
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:26 schreef VoMy het volgende:

[..]

Als ie gewoon een vergunning heeft gebeurd er niks. Jij denkt dat er een stasi-controle is waar ze je huis doorspitten voor je wordt aangenomen? En dat je wordt ontslagen als je familieleden een kleine overtreding begaan? Stap uit je droomwereld man. Die kerel die met zn pa een meid doodreed kon amper ontslagen worden bij Transavia, maar conducteurs moeten 4 generaties lang een smetteloos blazoen hebben :')

In wat voor sprookje denk jij te leven?
Over bagatelliseren gesproken _O-

Er was geen sprake van een vergunning, het is geen kleine overtreding, het is een strafbaar iets. Het gaat hier niet om 4 generaties maar om haar naaste.
pi_188973643
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bij de meeste brave burgers ligt ook geen verboden wapen in huis.
Die moeten zich vervolgens wel de les laten lezen, is het dan vreemd dat mensen dat niet accepteren?
Ik heb geen reden om te denken dat de man van Halsema niet ‘de les is gelezen’. :P
-nee-
pi_188973661
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:29 schreef VoMy het volgende:

[..]

Open er een topic over, is hier irrelevant?
Ja want als ze naar mijn verwachting woensdag opstapt, is er en geen burgemeester en geen locoburgemeester...
pi_188973664
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:23 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Het gaat niet om de zoon. Het gaat er om dat er een onklaar gemaakt vuurwapen in de ambtswoning lag, waar haar naaste verantwoordelijk voor is.

En sinds wanneer mag een conducteur een wapen in het bezit hebben _O-
Waarvan de vraag of de zoon wel wist of het vuurwapen onklaar was. Linke boel hoor.

Als het joch op de hoogte van het vuurwapen in huis was, waarom zou Halsema er dan niet vanaf weten?
pi_188973670
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2019 14:29 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik heb geen reden om te denken dat de man van Halsema niet ‘de les is gelezen’. :P
Die zie ik ook niet als een gewone burger. Da's een bijzonder gebakje.
pi_188973675
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je zou je stukken proza uit dit topic moeten afdrukken en bundelen, dan kan het in 1x in de open haard.
Heb je zelf geen mening of iets te melden?
pi_188973683
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:30 schreef Mylene het volgende:

[..]

Waarvan de vraag of de zoon wel wist of het vuurwapen onklaar was. Linke boel hoor.

Als het joch op de hoogte van het vuurwapen in huis was, waarom zou Halsema er dan niet vanaf weten?
Omdat die nooit thuis is maar aan het werk? Of denk jij dat er 24/7 een oppas naast een jongen van 15 loopt.
  maandag 16 september 2019 @ 14:34:46 #268
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_188973721
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:18 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Leuk dat je al topics lang op die man loopt te kankeren, maar dat is wel de enige die eerlijk is in dit verhaal.

Hij heeft, hoe je het ook went of keert een verboden vuurwapen in het bezit, in een fucking ambtswoning nog wel. Natuurlijk zou Femke Halsema hier de consequenties voor moeten aanvaarden. Wat dat is ga ik niet over, maar je kan dit niet wegstoppen en doen alsof er niks aan de hand is.

Als ik in Nederland notabene conducteur wil worden, dan krijg ik een screening, naaste familieleden worden dan ook doorgelicht. Als zoiets in mijn kringen zou zijn gebeurt, kan ik die baan wel vergeten. Dus waarom zou een burgemeester hier wel mee weg moeten komen?
Nee, haar man heeft buiten haar weten dat ding in huis gehaald en hun zoon heeft hem gevonden en liet hem zien aan zijn maatje terwijl ze op verboden terrein waren. Op het bezit van een werkend vuurwapen staat al nauwelijks een straf, laat staan op het in bezit hebben van een onklaargemaakt wapen als er geen overval mee gedaan is en er geen sprake van recidive en kwade opzet is. Dan heb je het echt over een waarschuwing of iets voorwaardelijks. Het zich bevinden in de uitgewoonde woonboot (valt misschien onder inbraak te scharen) is waarschijnlijk van dezelfde categorie en een minderjarige firsttimer gaat hooguit een paar uur naar Bureau Halt.

Logisch dat Halsema niet wil dat dit aan de grote klok gehangen wordt en voor zover ik gelezen heb, heeft ze geprobeerd alle vormen van belangenverstrengeling en voorkeursbeleid te voorkomen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 september 2019 @ 14:36:33 #269
163650 Greys
pi_188973757
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Omdat die nooit thuis is maar aan het werk? Of denk jij dat er 24/7 een oppas naast een jongen van 15 loopt.
Goed punt.
pi_188973761
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:34 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nee, haar man heeft buiten haar weten dat ding in huis gehaald en hun zoon heeft hem gevonden en liet hem zien aan zijn maatje terwijl ze op verboden terrein waren. Op het bezit van een werkend vuurwapen staat al nauwelijks een straf, laat staan op het in bezit hebben van een onklaargemaakt wapen als er geen overval mee gedaan is en er geen sprake van recidive en kwade opzet is. Dan heb je het echt over een waarschuwing of iets voorwaardelijks. Het zich bevinden in de uitgewoonde woonboot (valt misschien onder inbraak te scharen) is waarschijnlijk van dezelfde categorie en een minderjarige firsttimer gaat hooguit een paar uur naar Bureau Halt.

Logisch dat Halsema niet wil dat dit aan de grote klok gehangen wordt en voor zover ik gelezen heb, heeft ze geprobeerd alle vormen van belangenverstrengeling en voorkeursbeleid te voorkomen.
Dat zegt ze inderdaad...

Die agenten dachten er al het hunne van, de Telegraaf ook en na het interview van haar man vragen meerdere mensen zich af of het allemaal wel burgemeester waardig was.
pi_188973763
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:34 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nee, haar man heeft buiten haar weten dat ding in huis gehaald en hun zoon heeft hem gevonden en liet hem zien aan zijn maatje terwijl ze op verboden terrein waren. Op het bezit van een werkend vuurwapen staat al nauwelijks een straf, laat staan op het in bezit hebben van een onklaargemaakt wapen als er geen overval mee gedaan is en er geen sprake van recidive en kwade opzet is. Dan heb je het echt over een waarschuwing of iets voorwaardelijks. Het zich bevinden in de uitgewoonde woonboot (valt misschien onder inbraak te scharen) is waarschijnlijk van dezelfde categorie en een minderjarige firsttimer gaat hooguit een paar uur naar Bureau Halt.

Logisch dat Halsema niet wil dat dit aan de grote klok gehangen wordt en voor zover ik gelezen heb, heeft ze geprobeerd alle vormen van belangenverstrengeling en voorkeursbeleid te voorkomen.
Dan moet ze bij die vent weg gaan. Dan toont ze aan dat ze het zelf ook niet vind kunnen en hoor je mij er niet meer over.

Het gaat mij helemaal niet meer om dat joch, hoewel die zichzelf en anderen wel in gevaar heeft gebracht natuurlijk.
pi_188973796
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:34 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nee, haar man heeft buiten haar weten dat ding in huis gehaald en hun zoon heeft hem gevonden en liet hem zien aan zijn maatje terwijl ze op verboden terrein waren. Op het bezit van een werkend vuurwapen staat al nauwelijks een straf, laat staan op het in bezit hebben van een onklaargemaakt wapen als er geen overval mee gedaan is en er geen sprake van recidive en kwade opzet is. Dan heb je het echt over een waarschuwing of iets voorwaardelijks. Het zich bevinden in de uitgewoonde woonboot (valt misschien onder inbraak te scharen) is waarschijnlijk van dezelfde categorie en een minderjarige firsttimer gaat hooguit een paar uur naar Bureau Halt.

Logisch dat Halsema niet wil dat dit aan de grote klok gehangen wordt en voor zover ik gelezen heb, heeft ze geprobeerd alle vormen van belangenverstrengeling en voorkeursbeleid te voorkomen.
De maximumstraf voor verboden wapenbezit varieert per wapen. Voor een categorie 1 wapen is dit 9 maanden gevangenisstraf, of een geldboete van de 4e categorie. Voor wapens uit categorie 3 bedraagt de maximumstraf 4 jaar, of een geldboete van de 5e categorie. Als er sprake is van illegale handel wordt de maximumstraf echter verhoogd naar 8 jaar gevangenisstraf, of een geldboete van de 5e categorie.
  maandag 16 september 2019 @ 14:44:25 #274
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188973857
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 13:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ook weer zo'n aanname, want er is nog niets bekend over geldige papieren of certificaten of wat dan ook. Als je het niet weet, kun en mag je dus geen conclusie trekken.
Wanneer je papieren hebt en eigenaar bent... wordt je niet verhoord.
En de "man van" heeft toegeven dat hij het al kent sinds 1999 en heeft van een goede vriend.... toen de EU certificering nog niet bestond. Ik ga benieuwd zijn hoe, wie en waar het wapen als onklaar is gecertificeerd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 16 september 2019 @ 14:46:00 #275
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188973883
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:26 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar wie gaat de nieuwe burgemeester van Amsterdam worden?

Ze hebben al een kopstuk geleend van Rotterdam dus ik stel voor dat ze van Aboutaleb afblijven.

Wie kan er letterlijk even met de bezem doorheen?
Ik denk dat Rutger Wassink, ook GroenLinks dus partijtechnisch geen probleem, het prima kan doen totdat een opvolger is gevonden.

Er door heen met een bezem is toch weer iemand van (oudsher) van de PvdA (overigens niet mijn club). Het blijft een ranzige stad die je geworteld moet weten te besturen. God verhoede Sharon Dijksma maar ze zal het wel erg goed doen. Wel afwachten hoe de hormonen er bij staan als ze terug is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 16 september 2019 @ 14:46:43 #276
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_188973898
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:38 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Dan moet ze bij die vent weg gaan. Dan toont ze aan dat ze het zelf ook niet vind kunnen en hoor je mij er niet meer over.

Het gaat mij helemaal niet meer om dat joch, hoewel die zichzelf en anderen wel in gevaar heeft gebracht natuurlijk.
Die vent is een arrogante paardenlul, zie een van mijn vorige posten. En als hij iets strafbaars heeft gedaan, moet hij de consequenties voelen.

quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:40 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

De maximumstraf voor verboden wapenbezit varieert per wapen. Voor een categorie 1 wapen is dit 9 maanden gevangenisstraf, of een geldboete van de 4e categorie. Voor wapens uit categorie 3 bedraagt de maximumstraf 4 jaar, of een geldboete van de 5e categorie. Als er sprake is van illegale handel wordt de maximumstraf echter verhoogd naar 8 jaar gevangenisstraf, of een geldboete van de 5e categorie.
Ja, dat is de letter van de wet. Wij vinden als burgers dat criminelen veel te slap gestraft worden en er zijn er dan die willen dat de wet veranderd wordt, maar die wet biedt ruim voldoende straf. Het zijn de OvJ en rechters die het op een akkoordje gooien en doorgaans een fractie van de maximumstraffen geven.

Als je een beetje het nieuws in de gaten houdt, zie je dat de werkelijk gegeven straffen voor vuurwapenbezit door mensen met slechte intenties een lachertje zijn.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_188973901
Ik denk dat Sharon Dijksma een betere keuze als burgemeester was geweest dan Halsema.
pi_188973907
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:46 schreef Klepper272 het volgende:
Ik denk dat Sharon Dijksma een betere keuze als burgemeester was geweest dan Halsema.
Die heeft anders ook een zoon van 15 hoor ;)
En er is nog wat op komst...

edit: heb ik nu net de 2e verdachte onthuld? :D
  maandag 16 september 2019 @ 14:47:58 #279
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_188973910
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:46 schreef Klepper272 het volgende:
Ik denk dat Sharon Dijksma een betere keuze als burgemeester was geweest dan Halsema.
Serieus?

Historische Amsterdamse panden staan allemaal op houten palen he?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_188973911
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:46 schreef Klepper272 het volgende:
Ik denk dat Sharon Dijksma een betere keuze als burgemeester was geweest dan Halsema.
Gekke Gerrit/Gerda om de hoek zou nog een betere burgemeester geweest zijn dan Halsema.
  maandag 16 september 2019 @ 14:49:15 #281
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188973923
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:46 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Die vent is een arrogante paardenlul, zie een van mijn vorige posten. En als hij iets strafbaars heeft gedaan, moet hij de consequenties voelen.
[..]

Ja, dat is de letter van de wet. Wij vinden als burgers dat criminelen veel te slap gestraft worden en er zijn er dan die willen dat de wet veranderd wordt, maar die wet biedt ruim voldoende straf. Het zijn de OvJ en rechters die het op een akkoordje gooien en doorgaans een fractie van de maximumstraffen geven.

Als je een beetje het nieuws in de gaten houdt, zie je dat de werkelijk gegeven straffen voor vuurwapenbezit door mensen met slechte intenties een lachertje zijn.
Ik denk dat die vent als zelfstandige kerel de schuld op zich neemt. Dat sommigen nog elven in de tijd van de ridder, is meer voor hun perceptie.
In het andere geval hadden zij nl. samen moeten toegeven dat met hun medeweten het wapen in huis lag. Of erger, dat het wapen van Femke zelf was. En dat matcht nu eenmaal al helemaal niet met de functie van burgemeester.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188973924
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:47 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Gekke Gerrit/Gerda om de hoek zou nog een betere burgemeester geweest zijn dan Halsema.
Nee, zeker niet.

Femke is een prima burgemeester die moet dealen met veel oude shit van haar voorgangers (maar wat haar nu wel aangerekend wordt, want Femke).
pi_188973934
quote:
19s.gif Op maandag 16 september 2019 14:16 schreef Gunner het volgende:

[..]

Nachtburgemeester wel toch.
Kijk, deze man weet _O_
  maandag 16 september 2019 @ 14:51:32 #284
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188973947
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, zeker niet.

Femke is een prima burgemeester die moet dealen met veel shit van haar voorgangers (maar wat haar nu wel aangerekend wordt, want Femke).
Pak je kans en leg uit waarom !!!!
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188973980
quote:
4s.gif Op maandag 16 september 2019 14:51 schreef Vallon het volgende:

[..]

Pak je kans en leg uit waarom !!!!
Dat behoeft geen uitleg, ze is geschikt en capabel.

Daarnaast heeft ze te dealen met criminaliteit, "we are here" en een kapotte vuilverbrander... allemaal lijken uit de kast van haar voorgangers... deels veroorzaakt door kabinetsbeleid (opheffen "bed bad brood", te weinig agenten, fusie politie).
  maandag 16 september 2019 @ 14:57:56 #286
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_188974031
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:49 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik denk dat die vent als zelfstandige kerel de schuld op zich neemt. Dat sommigen nog elven in de tijd van de ridder, is meer voor hun perceptie.
In het andere geval hadden zij nl. samen moeten toegeven dat met hun medeweten het wapen in huis lag. Of erger, dat het wapen van Femke zelf was. En dat matcht nu eenmaal al helemaal niet met de functie van burgemeester.
Halsema lijkt jou het type dat een neppistool in huis wil hebben? Lijkt me heel sterk.

Als ze zich niet veilig had gevoeld, had ze toch gewoon beveiliging kunnen aanvragen? Ze was immers al actief in de politiek. Of wat jeugdleden van de G/LRode Brigades (na een fikse douchebeurt en bezoek aan de kapper) standaard op de achterbank van de walmende Volvo 840DL laten meereizen. Duijvendak of Sam Pormes konden daar vast wel wat contacten over leggen :')

Ik moet toegeven dat toen ik dat interview met Oey las, ik ook wel even dacht dat hij als bliksemafleider had kunnen fungeren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 16 september 2019 @ 14:59:19 #287
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_188974052
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat behoeft geen uitleg, ze is geschikt en capabel.

Daarnaast heeft ze te dealen met criminaliteit, "we are here" en een kapotte vuilverbrander... allemaal lijken uit de kast van haar voorgangers... deels veroorzaakt door kabinetsbeleid (opheffen "bed bad brood", te weinig agenten, fusie politie).
Of het geweldige beleid van Lodewijk Asscher.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_188974065
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:57 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Halsema lijkt jou het type dat een neppistool in huis wil hebben? Lijkt me heel sterk.

Als ze zich niet veilig had gevoeld, had ze toch gewoon beveiliging kunnen aanvragen? Ze was immers al actief in de politiek. Of wat jeugdleden van de G/LRode Brigades (na een fikse douchebeurt en bezoek aan de kapper) standaard op de achterbank van de walmende Volvo 840DL laten meereizen. Duijvendak of Sam Pormes konden daar vast wel wat contacten over leggen :')

Ik moet toegeven dat toen ik dat interview met Oey las, ik ook wel even dacht dat hij als bliksemafleider had kunnen fungeren.
Een Volvo 840 heeft geen achterbank. Graafmachines e.d. hebben zelden een achterbank.
pi_188974095
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:29 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Over bagatelliseren gesproken _O-

Er was geen sprake van een vergunning, het is geen kleine overtreding, het is een strafbaar iets. Het gaat hier niet om 4 generaties maar om haar naaste.
Iemand doodrijden omdat je met je pa op openbare weg aan het racen bent is bepaald ook geen kleine overtreding.
pi_188974111
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:13 schreef MaGNeT het volgende:
Ach ja, 20 jaar geleden liep Herman Brood ook nog met een wapen door de stad, schoot uit rijdende treinen en die werd (en wordt) ook nog omarmd door de bevolking.

Dus wat heeft Femke in hemelsnaam gedaan om dit te verdienen?
Gewoon een "nepwapen", kwajongensstreek dus, Alarmpistool was trouwens afkomstig van Bassie, drommels!

Herman kreeg dus wel gewoon een huiszoeking, waarbij tevens drugs werden aangetroffen.
Drugs voor eigen gebruik volgens Herman, en daar werd niet aan getwijfeld :7

[ Bericht 3% gewijzigd door Klepper272 op 16-09-2019 15:11:23 ]
  maandag 16 september 2019 @ 15:05:03 #291
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188974114
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:46 schreef EdvandeBerg het volgende:....
...Als je een beetje het nieuws in de gaten houdt, zie je dat de werkelijk gegeven straffen voor vuurwapenbezit door mensen met slechte intenties een lachertje zijn.
Ik heb nieuws voor je.... dat licht straffen is niet het geval ondanks de broodjes aap die helaas ook de rondte gaan in het criminele milieu. Daarom is ook deze aandacht erg goed.

De richtlijn van straffen t.o.v. wat wettelijk mogelijk is, is relatief laag. Ook omdat de straf in verhouding moet staan tot andere delicten. Daarmee is het niet niets.
Voor een vuurwapen kan je als first-offender 6 verwachten (de wet spreekt van 5-9 jaar).
Uitgangspunt bij het bezit van een verboden vuurwapen is de oplegging van een vrijheidsstraf. Straf kan naar gelang de omstandigheden worden verminderd of vermeerderd.

Zoek maar 's op uitspraken. Zoals 9 maanden voor een doorgeladen vuurwapen. Waarom 9 ipv 6 omdat conform de richtlijn van 6 maanden, wordt verzwaard vanwege het geladen en bruikbare aspect. de 6 maanden kan ook wat worden verlaagd (1 tot 2 maanden) wanneer blijkt dat het vuurwapen niet makkelijk te gebruiken was als echt vuurwapen. Of hier het bezit met 4 maanden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188974116
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 15:03 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Iemand doodrijden omdat je met je pa op openbare weg aan het racen bent is bepaald ook geen kleine overtreding.
Dat zeg ik dan ook nergens.
  maandag 16 september 2019 @ 15:16:17 #293
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188974221
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat behoeft geen uitleg, ze is geschikt en capabel.

Daarnaast heeft ze te dealen met criminaliteit, "we are here" en een kapotte vuilverbrander... allemaal lijken uit de kast van haar voorgangers... deels veroorzaakt door kabinetsbeleid (opheffen "bed bad brood", te weinig agenten, fusie politie).
Want jij zegt dat ze capabel is. Kan en wil je dat ook onderbouwen.
Ze nu allemaal geen tijd noch pretenties voor heeft omdat ze privé wel wat anders aan haar belangrijke kop heeft. Misschien nuttig om AT5 wat te volgen, blijf je op de hoogte hoe zij dat capabel aanpakt.

Wel fijn ^O^ dat je dus verder niets inhoudelijks weet te brengen waarom Burgemeester Halsema volgens jou capabel en competent zou zijn. Ondertussen, wel missen dat zij (Halsema) wel degene de laan heeft laten uittrappen (Kock) die een liberaler oplossing voorstond voor het AEB vuilnisprobleem dan de groen slinkse overtuigingen.
Wel zo prettig en uiterst comfortabel om grond van onwetendheid dan ook niet de kop over hoeven te breken over wat werkelijk speelt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188974253
quote:
18s.gif Op maandag 16 september 2019 15:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

Want jij zegt dat ze capabel is. Kan en wil je dat ook onderbouwen.
Ze nu allemaal geen tijd noch pretenties voor heeft omdat ze privé wel wat anders aan haar belangrijke kop heeft. Misschien nuttig om AT5 wat te volgen, blijf je op de hoogte hoe zij dat capabel aanpakt.

Wel fijn ^O^ dat je dus verder niets inhoudelijks weet te brengen waarom Burgemeester Halsema volgens jou capabel en competent zou zijn. Ondertussen, wel missen dat zij (Halsema) wel degene de laan heeft laten uittrappen (Kock) die een liberaler oplossing voorstond voor het AEB vuilnisprobleem dan de groen slinkse overtuigingen.
Wel zo prettig en uiterst comfortabel om grond van onwetendheid dan ook niet de kop over hoeven te breken over wat werkelijk speelt.
https://www.parool.nl/ams(...)ekomst-aeb~b20fedd4/

Voor de feiten bij jouw sprookje.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188974275
quote:
18s.gif Op maandag 16 september 2019 15:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

Want jij zegt dat ze capabel is. Kan en wil je dat ook onderbouwen.
Ze nu allemaal geen tijd noch pretenties voor heeft omdat ze privé wel wat anders aan haar belangrijke kop heeft. Misschien nuttig om AT5 wat te volgen, blijf je op de hoogte hoe zij dat capabel aanpakt.

Wel fijn ^O^ dat je dus verder niets inhoudelijks weet te brengen waarom Burgemeester Halsema volgens jou capabel en competent zou zijn. Ondertussen, wel missen dat zij (Halsema) wel degene de laan heeft laten uittrappen (Kock) die een liberaler oplossing voorstond voor het AEB vuilnisprobleem dan de groen slinkse overtuigingen.
Wel zo prettig en uiterst comfortabel om grond van onwetendheid dan ook niet de kop over hoeven te breken over wat werkelijk speelt.
Je neemt het weer eens niet zo nauw met de beschikbare feiten.

edit: wat miss_sly post dus...
pi_188974347
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 15:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je neemt het weer eens niet zo nauw met de beschikbare feiten.

edit: wat miss_sly post dus...
Kom maar met je feiten dan.
  maandag 16 september 2019 @ 15:28:05 #297
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188974369
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 15:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

https://www.parool.nl/ams(...)ekomst-aeb~b20fedd4/

Voor de feiten bij jouw sprookje.
dat je feiten toevoegt..... maar kwalificeer daar bij mijn aangave niet als sprookje.
Klinkt wel lekker om daarmee de context af te leiden. Halsema deed niets om Kock's vertrek tegen te houden. Ze mist hem om zijn "droge humor" een beetje als jouw sprookjesaanduiding.

Ik quote dan toch maar, wat jij beter had moeten doen en weten:
"jouw bron: Kock had een geïnteresseerde partij die wilde instappen onder voor de gemeente gunstige voorwaarden, maar deze deal werd afgewezen door de overige wethouders. “Ik respecteer deze keuze. Echter, ik kan geen verantwoordelijkheid dragen voor een besluit dat evident risicovol en onnodig kostbaar is voor Amsterdam en haar inwoners.”.

Vervolgens werd Halsema geïnterviewd en sprak de weergaloze woorden, samenvattend: "ik neem aan dat ze bij d66 nog wel andere deskundigen hebben" ... oftewel die de linkse meerderheid wel ter wille is.

Ik snap niet waarom critici moeten worden aangevallen op karakter en vermeende misplaatsheid van inhoud. Waarschijnlijk omdat het niet strookt met het denkbeeld dat zorgvuldig is ingepland.
Onvoorstelbaar dat Halsema in haar rol van verbindend burgemeester, politiek stelling neemt. Totaal vergeten dat ze niet meer in de Tweede Kamer zit en nu wel echte verantwoordelijkheid heeft.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188974397
Wapenspecialist: Revolver van burgemeester Halsema's man was illegaal
Robert Oey, echtgenoot van burgemeester Halsema, had nooit een onklaar gemaakte Duitse revolver mogen gebruiken voor zijn filmproductiebedrijf. Dit type wapens is illegaal. Dat zegt wapenspecialist en -handelaar Henk de Deugd die gecertificeerd is om wapens onklaar te maken. Volgens De Deugd krijgt Oey het onklaar gemaakte wapen waarschijnlijk nooit meer terug, de politie zal het vernietigen.


Illegaal geïmporteerd
Als zij dat wapen al twintig jaar hebben liggen, dan moet het ooit illegaal geïmporteerd zijn
Henk de Deugd, Wapenspecialist en -handelaar
Volgens De Deugd heeft de eigenaar van het wapen een probleem, want in Nederland was het tot 2016 bij wet verboden om handvuurwapens onklaar te laten maken. ,,Pistolen en revolvers mochten niet gedeactiveerd worden omdat die ‘voor afdreiging geschikt zijn’, zoals de wet stelt,” aldus De Deugd.

,,Als zij dat wapen al twintig jaar hebben liggen, dan moet het ooit illegaal geïmporteerd zijn, in België en Duitsland golden tot 2016 andere regels.” Het is niet mogelijk om een illegaal geïmporteerd wapen alsnog te laten certificeren.

Politiewetenschapper Jaap Timmer heeft begrip voor de ophef die rond Oey is ontstaan. ,,Er zijn wel meer filmmakers die onklaar gemaakte wapens beroepshalve gebruiken en waar het niet tot problemen leidt. Als je dit soort spullen nodig hebt moet je het verdomd goed regelen.”

Nieuwe EU-richtlijn
Sinds 2016 is een EU-richtlijn van kracht waardoor handvuurwapens nu wel onklaar gemaakt mogen worden, mits dit door een specialist gebeurt en het wapen daarna gekeurd wordt door de politie. Ook Nederland heeft die EU-richtlijn overgenomen, maar met een afwijkende bepaling dat gedeactiveerde wapens hier nog steeds als vuurwapens worden gezien en dus niet als ‘(verboden) nepwapen’ zoals de burgemeester schreef in een open brief aan de Amsterdammers.

,,Wettelijk klopt de term nepwapen niet,” zegt De Deugd. ,,Het is ooit een echt wapen geweest, bij een nepwapen denk je eerder aan iets van hout of plastic.” Timmer vermoedt dat de burgemeester op het moment van het schrijven van de brief niet wist waarmee haar zoon precies was aangehouden. ,,Een onklaar gemaakt wapen functioneert niet meer en kun je dus best een nepwapen noemen, die term heeft verder geen officiële betekenis. Je kunt niet verwachten van de burgemeester dat ze hierin deskundig is.”

Vanwege de vele gewapende overvallen waarbij onklaar gemaakte wapens worden gebruikt, zijn de politie en het OM zeer streng op het gebruik van dit type wapens. “We willen die rommel niet in omloop hebben en het is terecht dat daar een punt van wordt gemaakt,” zegt Timmer.

https://www.ad.nl/binnenl(...)s-illegaal~a5dd5b2b/
pi_188974402
quote:
8s.gif Op maandag 16 september 2019 15:28 schreef Vallon het volgende:

[..]

dat je feiten toevoegt..... maar kwalificeer daar bij mijn aangave niet als sprookje.
Klinkt wel lekker om daarmee de context af te leiden. Halsema deed niets om Kock's vertrek tegen te houden. Ze mist hem om zijn "droge humor" een beetje als jouw sprookjesaanduiding.

Ik quote dan toch maar, wat jij beter had moeten doen en weten:
"jouw bron: Kock had een geïnteresseerde partij die wilde instappen onder voor de gemeente gunstige voorwaarden, maar deze deal werd afgewezen door de overige wethouders. “Ik respecteer deze keuze. Echter, ik kan geen verantwoordelijkheid dragen voor een besluit dat evident risicovol en onnodig kostbaar is voor Amsterdam en haar inwoners.”.

Vervolgens werd Halsema geïnterviewd en sprak de weergaloze woorden, samenvattend: "ik neem aan dat ze bij d66 nog wel andere deskundigen hebben" ... oftewel die de linkse meerderheid wel ter wille is.

Ik snap niet waarom critici moeten worden aangevallen op karakter en vermeende misplaatsheid van inhoud. Waarschijnlijk omdat het niet strookt met het denkbeeld dat zorgvuldig is ingepland.
Onvoorstelbaar dat Halsema in haar rol van verbindend burgemeester, politiek stelling neemt. Totaal vergeten dat ze niet meer in de Tweede Kamer zit en nu wel echte verantwoordelijkheid heeft.
Je dicht de burgemeester veel te veel macht toe als je denkt dat zij tegen de wens van de overige wethouders in deze man had kunnen tegenhouden om op te stappen.

Hoe ze met die opmerking politiek stelling neemt, is me overigens een raadsel. In mijn ogen is dat een neutrale opmerking, die jij dan uitlegt als dat D66 iemand moet leveren die wel de linkse MEERDERHEID (of je het daar nu mee eens bent of niet, dat is een feit) ter wille is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188974405
quote:
8s.gif Op maandag 16 september 2019 15:28 schreef Vallon het volgende:

[..]

dat je feiten toevoegt..... maar kwalificeer daar bij mijn aangave niet als sprookje.
Klinkt wel lekker om daarmee de context af te leiden. Halsema deed niets om Kock's vertrek tegen te houden. Ze mist hem om zijn "droge humor" een beetje als jouw sprookjesaanduiding.

Ik quote dan toch maar, wat jij beter had moeten doen en weten:
"jouw bron: Kock had een geïnteresseerde partij die wilde instappen onder voor de gemeente gunstige voorwaarden, maar deze deal werd afgewezen door de overige wethouders. “Ik respecteer deze keuze. Echter, ik kan geen verantwoordelijkheid dragen voor een besluit dat evident risicovol en onnodig kostbaar is voor Amsterdam en haar inwoners.”.

Vervolgens werd Halsema geïnterviewd en sprak de weergaloze woorden, samenvattend: "ik neem aan dat ze bij d66 nog wel andere deskundigen hebben" ... oftewel die de linkse meerderheid wel ter wille is.

Ik snap niet waarom critici moeten worden aangevallen op karakter en vermeende misplaatsheid van inhoud. Waarschijnlijk omdat het niet strookt met het denkbeeld dat zorgvuldig is ingepland.
Onvoorstelbaar dat Halsema in haar rol van verbindend burgemeester, politiek stelling neemt. Totaal vergeten dat ze niet meer in de Tweede Kamer zit en nu wel echte verantwoordelijkheid heeft.
Precies wat ik bedoel, je beperkt je niet tot de beschikbare feiten maar breidt er weer een heel lulverhaal omheen en uiteindelijk is het allemaal weer de schuld van Halsema.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')