abonnement Unibet Coolblue
pi_189049752
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:51 schreef Dutchguy het volgende:
Dat denk ik dus ook en dat daarnaast Formule E zal blijven bestaan.

Ik dat juist door het bestaan van FE er minder kans is dat F1 ooit electrisch wordt.
Groot verschil is dat ze bij FE, net als bij Indycar, allemaal met dezelfde wagen rijden. F1 is altijd een ontwikkelingsklasse geweest, die kunnen prima naast elkaar bestaan.
  zaterdag 23 november 2019 @ 11:59:30 #52
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_190080856
Ik word altijd voor gek verklaard als ik zeg dat F1 elektrisch moet worden en die grap van hybride motoren in 2030 een enorme miskleun vind.

De eerste fabrikant (niet de minste want VW) is inmiddels overstag: https://e-racing365.com/o(...)electric-motorsport/

En als VW overstag is, hoe lang duurt het eer de rest van de VAG mee gaat dan.
Niet dat er iets van de VAG in de F1 zit op dit moment, maar je kan dus de hoop op Porsche, Audi of Bugatti in de F1 wel in een vulkaan werpen.
Ook denk ik dat dit voor meer fabrikanten gaat gelden.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 23 november 2019 @ 12:12:07 #53
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190080951
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:59 schreef nils7 het volgende:
Ik word altijd voor gek verklaard als ik zeg dat F1 elektrisch moet worden en die grap van hybride motoren in 2030 een enorme miskleun vind.

De eerste fabrikant (niet de minste want VW) is inmiddels overstag: https://e-racing365.com/o(...)electric-motorsport/

En als VW overstag is, hoe lang duurt het eer de rest van de VAG mee gaat dan.
Niet dat er iets van de VAG in de F1 zit op dit moment, maar je kan dus de hoop op Porsche, Audi of Bugatti in de F1 wel in een vulkaan werpen.
Ook denk ik dat dit voor meer fabrikanten gaat gelden.
ze kunnen moeilijk wat anders zeggen omdat 100% elektrisch al ingenomen is door FE
pi_190080975
Kwa vermogen zou het kunnen. In 2023 willen ze al overstappen op motoren met 500kw, dan kom bij de volgende upgrade ruim op F1 terrein. Wat nu op 750-800kw zit.

Alleen zit je ook nog met range. De huidige auto’s kunnen met 54kwh net een uurtje op een ingekort rondje Monaco rijden. Incl safetycars.

Met 3x zoveel vermogen en circuits zoals Spa wil je minstens 300kwh aan board hebben en wel onder 800kg blijven anders gaat Hamilton zeiken.

quote:
Man, these cars are soooo heavy
.
  zaterdag 23 november 2019 @ 12:28:50 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190081130
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 12:14 schreef Fer het volgende:
Kwa vermogen zou het kunnen. In 2023 willen ze al overstappen op motoren met 500kw, dan kom bij de volgende upgrade ruim op F1 terrein. Wat nu op 750-800kw zit.

Alleen zit je ook nog met range. De huidige auto’s kunnen met 54kwh net een uurtje op een ingekort rondje Monaco rijden. Incl safetycars.

Met 3x zoveel vermogen en circuits zoals Spa wil je minstens 300kwh aan board hebben en wel onder 800kg blijven anders gaat Hamilton zeiken.
[..]

in 2032 is hij wel gestopt
  maandag 25 november 2019 @ 08:25:36 #56
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_190111866
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 12:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

ze kunnen moeilijk wat anders zeggen omdat 100% elektrisch al ingenomen is door FE
Dan regel je toch wat, de FIA heeft die contracten gemaakt en roepen dit zelf over de F1.
Zal de FIA een worst wezen want ze hebben beiden, dat klopt.

Maar Liberty heeft dan wel een kat in de zak gekocht :')
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 25 november 2019 @ 08:45:05 #57
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_190112031
Van het weekend zapte ik toevallig langs zo'n Formule E race. Nou als de Formule 1 zo gaat worden dan haak ik af.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 25 november 2019 @ 08:50:53 #58
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_190112109
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:45 schreef PzKpfw het volgende:
Van het weekend zapte ik toevallig langs zo'n Formule E race. Nou als de Formule 1 zo gaat worden dan haak ik af.
Ik neem aan dat je het om het geluid gaat want het er is meer actie dan de F1 (oke op Duitsland en Brazilie na dan).
Maar zelfs in de V10 tijd kwam het geluid van de F1 op tv niet tot zijn recht.
Dus of het nu een V10, V6 of elektrisch is maakt niet echt uit.

Ja met de V10 op tribune, dat snerpende geluid of dat de grond trilt als ze terug schakelen dat was wel wat ja.
Maar die ervaring kreeg je thuis achter de tv toch al niet.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 25 november 2019 @ 08:51:08 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190112115
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:45 schreef PzKpfw het volgende:
Van het weekend zapte ik toevallig langs zo'n Formule E race. Nou als de Formule 1 zo gaat worden dan haak ik af.
same here, ik probeer het af en toe te kijken mede om het wel ontwikkelt maar het valt mij ook niet mee
  maandag 25 november 2019 @ 08:52:04 #60
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190112125
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:50 schreef nils7 het volgende:

[..]

Zelfs in de V10 tijd kwam het geluid van de F1 op tv niet tot zijn recht.
Dus of het nu een V10, V6 of elektrisch is maakt niet echt uit.

Ja met de V10 op tribune, dat snerpende geluid of dat de grond trilt als ze terug schakelen dat was wel wat ja.
Maar die ervaring kreeg je thuis achter de tv toch al niet.
vind het nog wel een heel verschil hoor het geluid van huidige F1 vs FE
  maandag 25 november 2019 @ 08:53:53 #61
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_190112140
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

vind het nog wel een heel verschil hoor het geluid van huidige F1 vs FE
Oke met een V10 kan ik begrijpen, maar met het geluid van nu... sorry maar voor mij mag het dan best zoals de FE zijn.
Zelfs de "GP2 engine" klinkt toffer dan de Hybride V6's
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 25 november 2019 @ 08:57:34 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190112185
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:53 schreef nils7 het volgende:

[..]

Oke met een V10 kan ik begrijpen, maar met het geluid van nu... sorry maar voor mij mag het dan best zoals de FE zijn.
Zelfs de "GP2 engine" klinkt toffer dan de Hybride V6's
laatste race die ik bezocht heb en voor mij ook de eerste hybrid was in 2016, het viel me enorm tegen dat gebrek aan geluid. Naar een race gaan hoeft van mij daarom ook niet meer, het was wel een goeie race (Brasil) dus daar lag het niet aan.
  maandag 25 november 2019 @ 08:58:54 #63
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_190112201
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

laatste race die ik bezocht heb en voor mij ook de eerste hybrid was in 2016, het viel me enorm tegen dat gebrek aan geluid. Naar een race gaan hoeft van mij daarom ook niet meer, het was wel een goeie race (Brasil) dus daar lag het niet aan.
Wel eens een race bezocht Pre-Hybride/V6?

Moet altijd wel lachen dat je gehoor bescherming krijgt als je kaartjes besteld.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 25 november 2019 @ 09:01:25 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190112220
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:58 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wel eens een race bezocht Pre-Hybride/V6?

Moet altijd wel lachen dat je gehoor bescherming krijgt als je kaartjes besteld.
ja zeker daarom viel het me zo tegen in 2016 :)
  maandag 25 november 2019 @ 09:04:37 #65
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190112250
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:58 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wel eens een race bezocht Pre-Hybride/V6?

Moet altijd wel lachen dat je gehoor bescherming krijgt als je kaartjes besteld.
Die zijn voor de Porsche supercup.
And so is the past
pi_190128756
Wat vind jij hier van maat @Solotovski?
pi_191576936
Liep vandaag tegen een filmpje dat wel een interessant licht schijnt op de ontwikkelingen in de autosport en naadloos in dit topic past.

Samenvatting: VW, Mercedes, Renault en Honda zijn volop bezig met de ontwikkeling van EV's en mogelijk stappen ze al in 2025 of 2030 geheel af van ICE motoren voor personenauto's, waarom zouden ze dan nog motoren maken voor de F1 als hun image waarvoor ze in de F1 zitten geheel "EV" is geworden...

pi_191580029
Boah, dat Honda Mercedes en Renault geen focus meer hebben verbrandingsmotoren is toch allang bekend.

Meest voor de hand liggende is dat de huidige motoren bevroren worden en dan zingen ze het nog wel tot 2030 uit.

Daarna?

Ik zie nog niet dat we 300kwh in een 700kg auto kunnen stoppen tegen die tijd. Wellicht komen er wel nieuwe samenwerkingen, waarbij Ferrari en/of een ander merk een standaard verbrandingsmotor levert en de fabrikanten of teams alleen het electrische deel ontwikkeld.

Wie weet rijden we in 2040 nog steeds met deze V6 blokken net zoals de Indy jarenlang met pushrod V8 heeft gereden. Met daarnaast een high tech electrische driveline.
.
  woensdag 19 februari 2020 @ 08:38:50 #69
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191580032
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 23:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Liep vandaag tegen een filmpje dat wel een interessant licht schijnt op de ontwikkelingen in de autosport en naadloos in dit topic past.

Samenvatting: VW, Mercedes, Renault en Honda zijn volop bezig met de ontwikkeling van EV's en mogelijk stappen ze al in 2025 of 2030 geheel af van ICE motoren voor personenauto's, waarom zouden ze dan nog motoren maken voor de F1 als hun image waarvoor ze in de F1 zitten geheel "EV" is geworden...

Zag 'm ook voorbij komen op Facebook.
Heb 'm niet gezien maar de reacties eronder wel gelezen dus ik kan wel raden wat er gezegd wordt (staat overigens nog wel in de planning m te kijken).

Las ook de reactie van Brawn op motorsport.com dat ze nog graag door willen met Hybrid ICE tot en met 2030 en allerlei smoesjes om dit te verdedigen.

Vind het zo jammer dat ze hun kop in het zand steken en geen duidelijke visie hebben, en dat voor een organisatie die er zo diep in zit in de automotive. Dat is ergens zeer beschamend maar goed...

Ik vind een V10 zo bruut klinken maar als niemand daar geld tegenaan wil gooien dan komt ie er niet in.
Of je moet een V6 als standaard component betrekken bij een Illmor(/HART/JUDD/Cosworth) en dan de batterij en elektro motor door de fabrikant zelf gaan ontwikkelen.
Maar Ferrari gaat dit nooit willen, een McLaren zal Ferrari nooit als Illmor (in dit verhaal) willen gebruiken...

De F1 moet gewoon gaan kiezen:
A) Relevant zijn voor de auto industrie en elektrisch gaan binnen 5 jaar
B) Puur entertainment zijn en niet zo relevant meer voor de industrie

Gevolg A: zal nieuwe fabrikanten aantrekken en de investeringen die er in gedaan worden op niveau houden maar klinken als een stofzuiger (zoals sommige zeggen).
Gevolg B: Vele lagere investeringen accepteren en met standaard componenten gaan werken of accepteren dat er nog maar 1 of 2 motorleveranciers zullen zijn die er geld in willen steken. Wel dik geluid want dan kan je toch kiezen voor een dikke V8.

Beide keuzes zijn prima maar zullen wel gemaakt moeten worden.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 19 februari 2020 @ 09:11:29 #70
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191580397
A gaat niet gebeuren want daarvoor hebben we de Formule E die het alleenrecht bij de FIA daar op hebben. En die klasse is nog lang niet volwassen genoeg om de F1 te vervangen.

En B lijkt me ook geen optie als op termijn de fossiele brandstoffen worden verboden.

Een alternatief is dat de F1 zich richt op alternatieve technologieën die CO2 neutraal zijn, zoals waterstof.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  woensdag 19 februari 2020 @ 09:37:42 #71
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191580665
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:11 schreef Starflyer het volgende:
A gaat niet gebeuren want daarvoor hebben we de Formule E die het alleenrecht bij de FIA daar op hebben. En die klasse is nog lang niet volwassen genoeg om de F1 te vervangen.

En B lijkt me ook geen optie als op termijn de fossiele brandstoffen worden verboden.

Een alternatief is dat de F1 zich richt op alternatieve technologieën die CO2 neutraal zijn, zoals waterstof.
Waterstof is ook gewoon een elektrische aandrijving, qua brandstof is waterstof niet interessant.
Geen gekke gedachte die je oppert overigens en die interessant is, had er zo nog niet naar gekeken.

Zou wel mooi zijn als F1 de weg inslaat naar Optie C:
Gewoon 0 uitstoot en als iemand dat wil met een batterij, waterstof of een kleine kern reactor in de auto's be my guest.

Dat zou wel naast de FormulaE direct kunnen aangezien zij zich beperken met de batterij.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_191581655
Synthetische of Bio brandstoffen, dat zou Shell ook wel interessant vinden. Bedenkt dat wellicht de massa op electrisch overstapt, maar voor brandstof is altijd wel een plekje over.
.
pi_191581974
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:11 schreef Starflyer het volgende:
A gaat niet gebeuren want daarvoor hebben we de Formule E die het alleenrecht bij de FIA daar op hebben. En die klasse is nog lang niet volwassen genoeg om de F1 te vervangen.

En B lijkt me ook geen optie als op termijn de fossiele brandstoffen worden verboden.

Een alternatief is dat de F1 zich richt op alternatieve technologieën die CO2 neutraal zijn, zoals waterstof.
Waterstof op zich is CO2 neutraal maar je zal het nog wel steeds moeten produceren.
Dat kan door elektrolyse maar wordt momenteel toch echt vooral uit aardgas gemaakt.
En dan gaat "CO2 neutraal" al niet meer op.

Qua energiedichtheid is het wel prima, alleen hebben brandstofcellen nog als nadeel dat ze niet goed hoge vermogens kunnen afgeven, daarom hebben waterstofauto's ook een (kleinere) accu aan boord als buffer. Voordeel van zo'n accu is dat je je remenergie ook kan opslaan, iets wat niet kan als je 100% op waterstof zou rijden.

De vraag is echter: nu bedrijven zich vooral richten op EV's met accu, is het dan interessant om voor de F1 met brandstofcellen te komen?
  woensdag 19 februari 2020 @ 11:39:32 #74
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191582139
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Waterstof op zich is CO2 neutraal maar je zal het nog wel steeds moeten produceren.
Dat kan door elektrolyse maar wordt momenteel toch echt vooral uit aardgas gemaakt.
En dan gaat "CO2 neutraal" al niet meer op.

Qua energiedichtheid is het wel prima, alleen hebben brandstofcellen nog als nadeel dat ze niet goed hoge vermogens kunnen afgeven, daarom hebben waterstofauto's ook een (kleinere) accu aan boord als buffer. Voordeel van zo'n accu is dat je je remenergie ook kan opslaan, iets wat niet kan als je 100% op waterstof zou rijden.

De vraag is echter: nu bedrijven zich vooral richten op EV's met accu, is het dan interessant om voor de F1 met brandstofcellen te komen?
Zolang de range en capaciteit van de batterijen nog niet in de buurt komen van wat er nu is, zijn andere alternatieven die dat wel zouden kunnen imho zeker een optie.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  woensdag 19 februari 2020 @ 11:42:58 #75
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191582191
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

Waterstof op zich is CO2 neutraal maar je zal het nog wel steeds moeten produceren.
Dat kan door elektrolyse maar wordt momenteel toch echt vooral uit aardgas gemaakt.
En dan gaat "CO2 neutraal" al niet meer op.
Hmmm, even denken.....o ja, electriciteit is ook niet CO2-neutraal. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191582220
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hmmm, even denken.....o ja, electriciteit is ook niet CO2-neutraal. :')
Je kán elektrisch uiteraard CO2 neutraal opwekken.
  woensdag 19 februari 2020 @ 11:47:25 #77
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191582270
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je kán elektrisch uiteraard CO2 neutraal opwekken.
Waterstof ook.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191582291
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Waterstof ook.
Ik ben je even kwijt nu, want dat is precies wat ik zei; door elektrolyse (uit groene stroom).
Efficiënt is elektrolyse niet maar dat lijkt me voor de F1 als sport nog het kleinste probleem.
  woensdag 19 februari 2020 @ 11:50:02 #79
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191582315
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik ben je even kwijt nu, want dat is precies wat ik zei.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

Waterstof op zich is CO2 neutraal maar je zal het nog wel steeds moeten produceren.
Dat kan door elektrolyse maar wordt momenteel toch echt vooral uit aardgas gemaakt.
En dan gaat "CO2 neutraal" al niet meer op.
Dit ben jij toch?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191582323
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

[..]

Dit ben jij toch?
Lees dan ook de zin die er boven staat.

Verder heb ik er geen trek in om dit topic te gaan vullen met een discussie over begrijpend lezen.

Wat ik bedoel:

95% van waterstof wordt nu uit aardgas gemaakt; niet CO2 neutraal
Waterstof is door elektrolyse te maken; dat kán CO2 neutraal maar wel met ~30% omzetverlies

[ Bericht 15% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-02-2020 12:04:29 ]
  woensdag 19 februari 2020 @ 11:57:02 #81
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191582438
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

Wat ik bedoel:

95% van waterstof wordt nu uit aardgas gemaakt; niet CO2 neutraal
En wat ik daaraan toe voeg, is dat het opladen van EV's ook niet CO2-neutraal is.

Maar misschien was dat iets te moeilijk voor je.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191582536
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En wat ik daaraan toe voeg, is dat het opladen van EV's ook niet CO2-neutraal is.

Maar misschien was dat iets te moeilijk voor je.
Je kan groene (CO2 neutrale) stroom gebruiken om waterstof te maken of om een EV te laden.
Lood om oud ijzer. Rendement van laden is hoger dan dat van elektrolyse maar het kan prima.
  maandag 24 februari 2020 @ 12:25:27 #83
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191661233
Electrification complicating Honda's Red Bull contract talks

quote:
Honda has opened talks with Red Bull about extending its future in Formula 1 beyond 2021, but says its situation is complicated by the financial pressure on its parent road car company because of moves to electrification.
Global car manufacturers are facing tough business conditions because of regulatory clampdowns on the number and type of petrol and diesel cars they can sell.

The legislation is forcing them to embark on a push towards electric vehicles where the investment required is huge and profit margins are much less.

The situation is further complicated by governments worldwide trying to outlaw the sale of new petrol, diesel and hybrid engines cars by 2040 at the latest.

Honda is currently only committed to F1 until the end of next year, after it extended its contract with Red Bull and AlphaTauri by just a single season.

And although its sights are set on its most successful season in F1 since it returned to the grid in 2015, Honda has admitted that the main issue for its future is not what it achieves on track, but how wider issues for the global car market affect its finances.

Speaking exclusively to Motorsport.com, Honda’s F1 managing director Masashi Yamamoto said about the discussions about the future: “We are speaking to Red Bull about the continuation after 2021.

“But the other thing we have to consider is the whole car industry is facing a very difficult situation because of electrification.

“Many companies have to invest a lot, so we have to kind of think about the business side and how efficient we can run the program. That's the point.”

Yamamoto’s comments about the impact of regulatory restrictions comes just a few weeks after Renault non-executive board member Alain Prost voiced fears about government restrictions on what road car companies could do.

“We even don't know what technology we are going to have in the next 10 years in the automobile industry,” he said. “There's a lot of stupid regulation going on. We're going to kill the automobile industry in Europe. It is absolutely stupid.”

While the enforced move to electric cars could make Formula E more attractive for manufacturers like Honda in the short term, Yamamoto said that F1 remained Honda’s priority.

“Obviously we are interested[in FE] and we are continuing and collecting the information,” he said. “But at the moment we just focus on F1 and we don't have any plan to participate in Formula E. We have to focus on F1.”

Bron: Motorsports.com
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 24 februari 2020 @ 12:27:49 #84
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191661284
Daar konden we op wachten.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191665459
Ze willen wel door, alleen met een bevroren ontwikkeling op het ICE/TC gedeelte. Zonder kosten voor die ontwikkeling zingen ze het nog wel een tijdje uit.
.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 11:29:19 #86
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191676448
Prost says "stupid" electric obsession leaves F1 in tough spot

quote:
An upset Alain Prost says "stupid" moves by governments to ban the sale of petrol and diesel cars risk killing the European car industry – and will leave Formula 1 facing some tough decisions.
As a number of governments plan to outlaw the sale of petrol/diesel and hybrid cars from 2040 at the latest, Prost has questioned the political motives behind those efforts which he thinks will achieve little in reducing carbon emissions.

And with the costs of forcing car manufacturers to go electric putting their finances under pressure – with Honda this week admitting that the price of electrification had put question marks over its F1 future – Prost is unhappy about where things are heading.

"I am really upset about what I can see today with the automobile industry," said Prost, when asked by Motorsport.com for his views on the impact of the push by governments to force car makers to go electric.

"We are going to give everything to the Chinese [automotive industry] where in 10 years' time, they are going to introduce their cars here - and that is what I don't like.

"I don't care because I'm not part of the industry but I really hate that. It is stupid, stupid regulation.

"We're going to lose I promise you, one million people [employees] in the next 10 years in the automobile industry if we don't change that. Today, if you had a big car with a diesel engine with the nice [pollution] filters, it should not be a problem."

Prost says that key problems for him in people being forced away from petrol and diesel is that hybrid cars are not necessarily more environmentally friendly, because there is a weight penalty that comes from carrying around the battery and motors.

But he is also worried that there is no joined-up thinking in Europe regarding electric charging infrastructure.

"We're talking about Brussels, about Europe, but why don't we have all the same plugs and same system of recharge? We have two competitors in France and they have two different systems. That is completely stupid.

"Today if you go for the maximum [number] of hybrid cars, which is the way we are going, you are not going to push the electrical cars where we should push them: especially in the big cities.

"I think when you go for more mileage [with a hybrid], your CO2 emission is going to be the same, or even worse, because the weight of the car is going to be a lot more, and we know that."

He added: "We ban diesel but at the end I'm sure that we are not going to reduce the CO2 with these measures. We could do it differently."

F1 impact

Prost says that the massive uncertainty over the automotive industry will have consequences for F1 – as he believes some tough decisions are going to need to be made about what happens to its engines.

"When you ask me about F1, I always answer: take care of the automobile industry first, and F1 is then very healthy," he said.

"I was the one pushing for the new [turbo hybrid] engine. Even the first project was a four-cylinder, remember that, because we thought that is the closest technology [to road cars] that we're going to have in the future with the turbo engine. But it did not work for F1, we must be honest. The fans don't like [it] very much."

Prost thinks there are two totally different routes that F1 can take in the longer term: go for popular engines like V8s or V12s that deliver entertainment, or try to go for an all-new technology like hydrogen to stay one-step ahead of the automobile industry.

"You don't want to go with electrical because we have FE, and you know how difficult it is going to be for FE in the future that is for sure," he said.

"It is very difficult to develop because of the tracks, because of the technology, because of the money.

"So what is the technology for F1 in the future? It is difficult to know. On one side, and it's not my position, we go back to 12 cylinder and we have the same vision of F1 worldwide.

"Or, if we go to hydrogen in 10 years time, we would have another philosophy. And why not? But who is going to push the button and make that decision? It's very difficult, but it's good to ask the question.

"We need to talk about sustainability all the time: what we can do, but the technology is very, very difficult. We cannot, like in my period [driving in F1] follow the trend of the automobile industry. Today it is much more difficult.

Bron: Motorsport.com
Worden ze wakker daar in het paddock?

Jammer dat hij dit "stupid" noemt want het is gewoon veel beter voor ons klimaat en onze gezondheid dat auto's niks meer uitstoten.
Of zou hij werkelijk liever hebben dat mensen (voor een deel aan auto's) vroeger komen te overlijden aan luchtverontreiniging.

Ja dat kost banen maar ik vind het grappig dat enkele start ups het wel lukt en in de 10 jaar tijd 1 succesvolle de bestaande auto industrie alleen maar moeilijk doet.
Tuurlijk ze maken de transitie maar wel 10 jaar te laat met auto's die technologisch niet beter zijn dan een auto van 8 jaar terug.
Ze hadden de transitie ook 5 jaar geleden kunnen beginnen en meer tijd kunnen hebben.

Voor de rest klopt het wel dat de F1 daardoor in een spagaat komt maar goed dat roep ik in mn eerdere posts ook al.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 25 februari 2020 @ 11:33:52 #87
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191676484
Zo lang het voor een groot deel het verplaatsen van uitstoot is heeft hij gewoon gelijk met z'n stupid.

Oh productie Audi etron ligt nu stil. Kunnen niet voldoen aan de accupakketten. Van de bestelde exemplaren kunnen ze slechts de helft leveren maar met grote vertraging.
And so is the past
  dinsdag 25 februari 2020 @ 11:34:37 #88
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191676493
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 11:29 schreef nils7 het volgende:
Prost says "stupid" electric obsession leaves F1 in tough spot
[..]

Worden ze wakker daar in het paddock?

Jammer dat hij dit "stupid" noemt want het is gewoon veel beter voor ons klimaat en onze gezondheid dat auto's niks meer uitstoten.
Of zou hij werkelijk liever hebben dat mensen (voor een deel aan auto's) vroeger komen te overlijden aan luchtverontreiniging.

Ja dat kost banen maar ik vind het grappig dat enkele start ups het wel lukt en in de 10 jaar tijd 1 succesvolle de bestaande auto industrie alleen maar moeilijk doet.
Tuurlijk ze maken de transitie maar wel 10 jaar te laat met auto's die technologisch niet beter zijn dan een auto van 8 jaar terug.
Ze hadden de transitie ook 5 jaar geleden kunnen beginnen en meer tijd kunnen hebben.

Voor de rest klopt het wel dat de F1 daardoor in een spagaat komt maar goed dat roep ik in mn eerdere posts ook al.
wel met hem eens dat het ons door de strot geduwd wordt door de politiek
pi_191676682
Zelfs als m'n stelling het uiteindelijk niet gaat halen, kunnen we wel al vaststellen dat elektrificatie z'n sporen nu al achterlaat in de sport :P
  dinsdag 25 februari 2020 @ 13:01:13 #90
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191677649
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 11:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

wel met hem eens dat het ons door de strot geduwd wordt door de politiek
Na ja er kleven zoveel voordelen aan dat ik eigenlijk niet goed snap waarom de fabrikanten die stap niet uit zichzelf zetten.

We hebben inmiddels voorbeelden dat het kan (ook 5 jaar geleden al).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 25 februari 2020 @ 13:04:08 #91
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191677695
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 13:01 schreef nils7 het volgende:

[..]

Na ja er kleven zoveel voordelen aan dat ik eigenlijk niet goed snap waarom de fabrikanten die stap niet uit zichzelf zetten.

We hebben inmiddels voorbeelden dat het kan (ook 5 jaar geleden al).
netwerken zijn er nog niet klaar voor, energie is verre van groen dus is het een verplaatsing van vervuiling, technologie staat nog in de kinderschoenen en zo kan ik nog wel even doorgaan, dat het in NL vrij makkelijk kan door de afstanden vertekent jouw beeld misschien wat.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 13:10:23 #92
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191677775
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 13:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

netwerken zijn er nog niet klaar voor, energie is verre van groen dus is het een verplaatsing van vervuiling, technologie staat nog in de kinderschoenen en zo kan ik nog wel even doorgaan, dat het in NL vrij makkelijk kan door de afstanden vertekent jouw beeld misschien wat.
Energie kan gewoon met 0% emissie geproduceerd worden, kwestie van de juiste technieken toepassen (nee wordt niet gedaan nu maar ipv nog een biomassa centrale kunnen ze ook een zoutreactor bouwen).
Technologie in de kinderschoenen? Ja als je bij Fiat werkt of zo
Snelladers kun je prima overal mee komen en ja 4 uur rijden is het verstandig even te stoppen.
Ja de range mag beter dat klopt.

Dat de netwerken er niet klaar voor zijn, daar zou de regering wel iets mee moeten doen.

Dus door de strot duwen?
Nogmaals de fabrikanten zagen dit al tig jaar geleden aan komen maar goed was niet hun verdien model, samen met die van Shell, Total, BP etc.
En er kleven zoveel meer voordelen aan, nauwelijks vervuiling waar ze rijden.
Goed voor het milieu en voor jouw gezondheid.
Waarom zou je dat niet doen.

Vind het heel slecht van een Prost dat hij dit niet in ziet, maar goed hij komt van de periode uit de F1 dat er bijna jaarlijks eentje door een kerk gedragen werd.
Dus misschien vind Alain de gezondheid minder belangrijk.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 25 februari 2020 @ 15:20:31 #93
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191679309
Of Prost heeft prima door dat de impact van autorijden op het globale klimaat minimaal is en doet derhalve niet mee met de elektro hipsters.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191679465
Volgens mij maakt Prost zich vooral druk over het feit dat de EU het braafste jongetje van de klas wilt zijn en de Europese automobielindustrie extreme eisen oplegt. De Chinezen en Amerikanen hoeven niet volgens deze regels te spelen.

Ook stipt meneer Prost terecht aan dat hybride auto's zwaarder zijn dan conventionele auto's. Met zo'n Mitsubishi Outlander PHEV bijvoorbeeld kon je gewoon 100% van de tijd op benzine rijden, de batterijen als dood gewicht meezeulen (nooit opladen) en ondertussen van 0% bijtelling genieten. Dat gaat gewoon helemaal nergens over. Politici willen makkelijk scoren met groene standpunten maar gaan voorbij aan de dagelijkse praktijk.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_191679712
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 15:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Volgens mij maakt Prost zich vooral druk over het feit dat de EU het braafste jongetje van de klas wilt zijn en de Europese automobielindustrie extreme eisen oplegt. De Chinezen en Amerikanen hoeven niet volgens deze regels te spelen.
Braafste jongetje?
Overstappen naar EV's en hybrides is de enige manier voor de Europese auto-industrie om te overleven. EV's zijn nu nog duurder dan ICE's maar zodra daar het omslagpunt bereikt is (cost of ownership is al lager) dan is het wat laat om dan nog met EV's te beginnen.

Tesla is overigens een Amerikaans bedrijf en is momenteel ook in China aan het uitbreiden.

Het Renault dat Prost vertegenwoordigt verkoopt overigens al sinds 2012 de elektrische Renault Zoe.

quote:
Ook stipt meneer Prost terecht aan dat hybride auto's zwaarder zijn dan conventionele auto's. Met zo'n Mitsubishi Outlander PHEV bijvoorbeeld kon je gewoon 100% van de tijd op benzine rijden, de batterijen als dood gewicht meezeulen (nooit opladen) en ondertussen van 0% bijtelling genieten. Dat gaat gewoon helemaal nergens over. Politici willen makkelijk scoren met groene standpunten maar gaan voorbij aan de dagelijkse praktijk.
Je noemt wel een extreem geval.

Prius en overige Toyota en Honda hybride's zijn een stuk zuiniger dan een benzine tegenhanger.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 25-02-2020 16:03:43 ]
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:49:44 #96
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194762590
Misschien is de overstap op elektrische waterstofmotoren een optie?

Lichter dan de elektrische auto's met een battery pack en heeft meer vermogen per liter dan een vattery pack.

https://www.duurzaamnieuw(...)1600-km-op-een-tank/
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_194772938
Die kans acht ik zeer groot, de F1 drijft op de automerken, en als automerk wil je straks niet meer gerelateerd worden aan fossiele brandstof. Jammer, maar ik denk dat fossiel racen in de toekomst een niche zal zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195589021
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:49 schreef Starflyer het volgende:
Misschien is de overstap op elektrische waterstofmotoren een optie?

Lichter dan de elektrische auto's met een battery pack en heeft meer vermogen per liter dan een vattery pack.

https://www.duurzaamnieuw(...)1600-km-op-een-tank/
Uiteindelijk blijft het dan natuurlijk elektrisch, hoe de energie wordt opgeslagen is slechts een "detail" ;)
pi_195589079
Nu Honda heeft aangekondigd de F1 te verlaten omdat ze inzetten op elektrische auto's, wordt het voor de F1 een stukje lastiger. Als er nog 1 motorfabrikant uit stapt hou je nog 2 merken over voor 10 teams...
pi_195589283
Ik acht de kans klein. dan zou er voor 2032 een baanbrekende oplossing moeten zijn voor de opslag van energie.
een Grand Prix gaat om minstens 300 km. de huidige opslag van energie op basis van batterijen zoals Lithium-ion is daarvoor niet geschikt. er zit te weinig energie in batterijen, als je het gewicht met brandstof vergelijkt. supercapacitors zijn ook ongeschikt.

de FIA ziet de Formule 1 nog altijd als het hoogtepunt in de autosport. Zegmaar wat in de USA Indycar is.
Dan is het verschil met elektrische autosport veel te groot.
De topsnelheid van Formula E is 225 km/uur. Dat zal nog wel wat hoger worden maar ik verwacht niet dat je dit kunt vergelijken met Formule 1 (360 km/uur).
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')