abonnement Unibet Coolblue
pi_189049752
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:51 schreef Dutchguy het volgende:
Dat denk ik dus ook en dat daarnaast Formule E zal blijven bestaan.

Ik dat juist door het bestaan van FE er minder kans is dat F1 ooit electrisch wordt.
Groot verschil is dat ze bij FE, net als bij Indycar, allemaal met dezelfde wagen rijden. F1 is altijd een ontwikkelingsklasse geweest, die kunnen prima naast elkaar bestaan.
  zaterdag 23 november 2019 @ 11:59:30 #52
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_190080856
Ik word altijd voor gek verklaard als ik zeg dat F1 elektrisch moet worden en die grap van hybride motoren in 2030 een enorme miskleun vind.

De eerste fabrikant (niet de minste want VW) is inmiddels overstag: https://e-racing365.com/o(...)electric-motorsport/

En als VW overstag is, hoe lang duurt het eer de rest van de VAG mee gaat dan.
Niet dat er iets van de VAG in de F1 zit op dit moment, maar je kan dus de hoop op Porsche, Audi of Bugatti in de F1 wel in een vulkaan werpen.
Ook denk ik dat dit voor meer fabrikanten gaat gelden.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 23 november 2019 @ 12:12:07 #53
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190080951
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:59 schreef nils7 het volgende:
Ik word altijd voor gek verklaard als ik zeg dat F1 elektrisch moet worden en die grap van hybride motoren in 2030 een enorme miskleun vind.

De eerste fabrikant (niet de minste want VW) is inmiddels overstag: https://e-racing365.com/o(...)electric-motorsport/

En als VW overstag is, hoe lang duurt het eer de rest van de VAG mee gaat dan.
Niet dat er iets van de VAG in de F1 zit op dit moment, maar je kan dus de hoop op Porsche, Audi of Bugatti in de F1 wel in een vulkaan werpen.
Ook denk ik dat dit voor meer fabrikanten gaat gelden.
ze kunnen moeilijk wat anders zeggen omdat 100% elektrisch al ingenomen is door FE
pi_190080975
Kwa vermogen zou het kunnen. In 2023 willen ze al overstappen op motoren met 500kw, dan kom bij de volgende upgrade ruim op F1 terrein. Wat nu op 750-800kw zit.

Alleen zit je ook nog met range. De huidige auto’s kunnen met 54kwh net een uurtje op een ingekort rondje Monaco rijden. Incl safetycars.

Met 3x zoveel vermogen en circuits zoals Spa wil je minstens 300kwh aan board hebben en wel onder 800kg blijven anders gaat Hamilton zeiken.

quote:
Man, these cars are soooo heavy
.
  zaterdag 23 november 2019 @ 12:28:50 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190081130
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 12:14 schreef Fer het volgende:
Kwa vermogen zou het kunnen. In 2023 willen ze al overstappen op motoren met 500kw, dan kom bij de volgende upgrade ruim op F1 terrein. Wat nu op 750-800kw zit.

Alleen zit je ook nog met range. De huidige auto’s kunnen met 54kwh net een uurtje op een ingekort rondje Monaco rijden. Incl safetycars.

Met 3x zoveel vermogen en circuits zoals Spa wil je minstens 300kwh aan board hebben en wel onder 800kg blijven anders gaat Hamilton zeiken.
[..]

in 2032 is hij wel gestopt
  maandag 25 november 2019 @ 08:25:36 #56
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_190111866
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 12:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

ze kunnen moeilijk wat anders zeggen omdat 100% elektrisch al ingenomen is door FE
Dan regel je toch wat, de FIA heeft die contracten gemaakt en roepen dit zelf over de F1.
Zal de FIA een worst wezen want ze hebben beiden, dat klopt.

Maar Liberty heeft dan wel een kat in de zak gekocht :')
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 25 november 2019 @ 08:45:05 #57
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_190112031
Van het weekend zapte ik toevallig langs zo'n Formule E race. Nou als de Formule 1 zo gaat worden dan haak ik af.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 25 november 2019 @ 08:50:53 #58
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_190112109
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:45 schreef PzKpfw het volgende:
Van het weekend zapte ik toevallig langs zo'n Formule E race. Nou als de Formule 1 zo gaat worden dan haak ik af.
Ik neem aan dat je het om het geluid gaat want het er is meer actie dan de F1 (oke op Duitsland en Brazilie na dan).
Maar zelfs in de V10 tijd kwam het geluid van de F1 op tv niet tot zijn recht.
Dus of het nu een V10, V6 of elektrisch is maakt niet echt uit.

Ja met de V10 op tribune, dat snerpende geluid of dat de grond trilt als ze terug schakelen dat was wel wat ja.
Maar die ervaring kreeg je thuis achter de tv toch al niet.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 25 november 2019 @ 08:51:08 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190112115
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:45 schreef PzKpfw het volgende:
Van het weekend zapte ik toevallig langs zo'n Formule E race. Nou als de Formule 1 zo gaat worden dan haak ik af.
same here, ik probeer het af en toe te kijken mede om het wel ontwikkelt maar het valt mij ook niet mee
  maandag 25 november 2019 @ 08:52:04 #60
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190112125
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:50 schreef nils7 het volgende:

[..]

Zelfs in de V10 tijd kwam het geluid van de F1 op tv niet tot zijn recht.
Dus of het nu een V10, V6 of elektrisch is maakt niet echt uit.

Ja met de V10 op tribune, dat snerpende geluid of dat de grond trilt als ze terug schakelen dat was wel wat ja.
Maar die ervaring kreeg je thuis achter de tv toch al niet.
vind het nog wel een heel verschil hoor het geluid van huidige F1 vs FE
  maandag 25 november 2019 @ 08:53:53 #61
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_190112140
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

vind het nog wel een heel verschil hoor het geluid van huidige F1 vs FE
Oke met een V10 kan ik begrijpen, maar met het geluid van nu... sorry maar voor mij mag het dan best zoals de FE zijn.
Zelfs de "GP2 engine" klinkt toffer dan de Hybride V6's
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 25 november 2019 @ 08:57:34 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190112185
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:53 schreef nils7 het volgende:

[..]

Oke met een V10 kan ik begrijpen, maar met het geluid van nu... sorry maar voor mij mag het dan best zoals de FE zijn.
Zelfs de "GP2 engine" klinkt toffer dan de Hybride V6's
laatste race die ik bezocht heb en voor mij ook de eerste hybrid was in 2016, het viel me enorm tegen dat gebrek aan geluid. Naar een race gaan hoeft van mij daarom ook niet meer, het was wel een goeie race (Brasil) dus daar lag het niet aan.
  maandag 25 november 2019 @ 08:58:54 #63
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_190112201
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

laatste race die ik bezocht heb en voor mij ook de eerste hybrid was in 2016, het viel me enorm tegen dat gebrek aan geluid. Naar een race gaan hoeft van mij daarom ook niet meer, het was wel een goeie race (Brasil) dus daar lag het niet aan.
Wel eens een race bezocht Pre-Hybride/V6?

Moet altijd wel lachen dat je gehoor bescherming krijgt als je kaartjes besteld.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 25 november 2019 @ 09:01:25 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190112220
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:58 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wel eens een race bezocht Pre-Hybride/V6?

Moet altijd wel lachen dat je gehoor bescherming krijgt als je kaartjes besteld.
ja zeker daarom viel het me zo tegen in 2016 :)
  maandag 25 november 2019 @ 09:04:37 #65
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190112250
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:58 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wel eens een race bezocht Pre-Hybride/V6?

Moet altijd wel lachen dat je gehoor bescherming krijgt als je kaartjes besteld.
Die zijn voor de Porsche supercup.
And so is the past
pi_190128756
Wat vind jij hier van maat @Solotovski?
pi_191576936
Liep vandaag tegen een filmpje dat wel een interessant licht schijnt op de ontwikkelingen in de autosport en naadloos in dit topic past.

Samenvatting: VW, Mercedes, Renault en Honda zijn volop bezig met de ontwikkeling van EV's en mogelijk stappen ze al in 2025 of 2030 geheel af van ICE motoren voor personenauto's, waarom zouden ze dan nog motoren maken voor de F1 als hun image waarvoor ze in de F1 zitten geheel "EV" is geworden...

pi_191580029
Boah, dat Honda Mercedes en Renault geen focus meer hebben verbrandingsmotoren is toch allang bekend.

Meest voor de hand liggende is dat de huidige motoren bevroren worden en dan zingen ze het nog wel tot 2030 uit.

Daarna?

Ik zie nog niet dat we 300kwh in een 700kg auto kunnen stoppen tegen die tijd. Wellicht komen er wel nieuwe samenwerkingen, waarbij Ferrari en/of een ander merk een standaard verbrandingsmotor levert en de fabrikanten of teams alleen het electrische deel ontwikkeld.

Wie weet rijden we in 2040 nog steeds met deze V6 blokken net zoals de Indy jarenlang met pushrod V8 heeft gereden. Met daarnaast een high tech electrische driveline.
.
  woensdag 19 februari 2020 @ 08:38:50 #69
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191580032
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 23:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Liep vandaag tegen een filmpje dat wel een interessant licht schijnt op de ontwikkelingen in de autosport en naadloos in dit topic past.

Samenvatting: VW, Mercedes, Renault en Honda zijn volop bezig met de ontwikkeling van EV's en mogelijk stappen ze al in 2025 of 2030 geheel af van ICE motoren voor personenauto's, waarom zouden ze dan nog motoren maken voor de F1 als hun image waarvoor ze in de F1 zitten geheel "EV" is geworden...

Zag 'm ook voorbij komen op Facebook.
Heb 'm niet gezien maar de reacties eronder wel gelezen dus ik kan wel raden wat er gezegd wordt (staat overigens nog wel in de planning m te kijken).

Las ook de reactie van Brawn op motorsport.com dat ze nog graag door willen met Hybrid ICE tot en met 2030 en allerlei smoesjes om dit te verdedigen.

Vind het zo jammer dat ze hun kop in het zand steken en geen duidelijke visie hebben, en dat voor een organisatie die er zo diep in zit in de automotive. Dat is ergens zeer beschamend maar goed...

Ik vind een V10 zo bruut klinken maar als niemand daar geld tegenaan wil gooien dan komt ie er niet in.
Of je moet een V6 als standaard component betrekken bij een Illmor(/HART/JUDD/Cosworth) en dan de batterij en elektro motor door de fabrikant zelf gaan ontwikkelen.
Maar Ferrari gaat dit nooit willen, een McLaren zal Ferrari nooit als Illmor (in dit verhaal) willen gebruiken...

De F1 moet gewoon gaan kiezen:
A) Relevant zijn voor de auto industrie en elektrisch gaan binnen 5 jaar
B) Puur entertainment zijn en niet zo relevant meer voor de industrie

Gevolg A: zal nieuwe fabrikanten aantrekken en de investeringen die er in gedaan worden op niveau houden maar klinken als een stofzuiger (zoals sommige zeggen).
Gevolg B: Vele lagere investeringen accepteren en met standaard componenten gaan werken of accepteren dat er nog maar 1 of 2 motorleveranciers zullen zijn die er geld in willen steken. Wel dik geluid want dan kan je toch kiezen voor een dikke V8.

Beide keuzes zijn prima maar zullen wel gemaakt moeten worden.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 19 februari 2020 @ 09:11:29 #70
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191580397
A gaat niet gebeuren want daarvoor hebben we de Formule E die het alleenrecht bij de FIA daar op hebben. En die klasse is nog lang niet volwassen genoeg om de F1 te vervangen.

En B lijkt me ook geen optie als op termijn de fossiele brandstoffen worden verboden.

Een alternatief is dat de F1 zich richt op alternatieve technologieën die CO2 neutraal zijn, zoals waterstof.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  woensdag 19 februari 2020 @ 09:37:42 #71
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191580665
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:11 schreef Starflyer het volgende:
A gaat niet gebeuren want daarvoor hebben we de Formule E die het alleenrecht bij de FIA daar op hebben. En die klasse is nog lang niet volwassen genoeg om de F1 te vervangen.

En B lijkt me ook geen optie als op termijn de fossiele brandstoffen worden verboden.

Een alternatief is dat de F1 zich richt op alternatieve technologieën die CO2 neutraal zijn, zoals waterstof.
Waterstof is ook gewoon een elektrische aandrijving, qua brandstof is waterstof niet interessant.
Geen gekke gedachte die je oppert overigens en die interessant is, had er zo nog niet naar gekeken.

Zou wel mooi zijn als F1 de weg inslaat naar Optie C:
Gewoon 0 uitstoot en als iemand dat wil met een batterij, waterstof of een kleine kern reactor in de auto's be my guest.

Dat zou wel naast de FormulaE direct kunnen aangezien zij zich beperken met de batterij.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_191581655
Synthetische of Bio brandstoffen, dat zou Shell ook wel interessant vinden. Bedenkt dat wellicht de massa op electrisch overstapt, maar voor brandstof is altijd wel een plekje over.
.
pi_191581974
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:11 schreef Starflyer het volgende:
A gaat niet gebeuren want daarvoor hebben we de Formule E die het alleenrecht bij de FIA daar op hebben. En die klasse is nog lang niet volwassen genoeg om de F1 te vervangen.

En B lijkt me ook geen optie als op termijn de fossiele brandstoffen worden verboden.

Een alternatief is dat de F1 zich richt op alternatieve technologieën die CO2 neutraal zijn, zoals waterstof.
Waterstof op zich is CO2 neutraal maar je zal het nog wel steeds moeten produceren.
Dat kan door elektrolyse maar wordt momenteel toch echt vooral uit aardgas gemaakt.
En dan gaat "CO2 neutraal" al niet meer op.

Qua energiedichtheid is het wel prima, alleen hebben brandstofcellen nog als nadeel dat ze niet goed hoge vermogens kunnen afgeven, daarom hebben waterstofauto's ook een (kleinere) accu aan boord als buffer. Voordeel van zo'n accu is dat je je remenergie ook kan opslaan, iets wat niet kan als je 100% op waterstof zou rijden.

De vraag is echter: nu bedrijven zich vooral richten op EV's met accu, is het dan interessant om voor de F1 met brandstofcellen te komen?
  woensdag 19 februari 2020 @ 11:39:32 #74
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191582139
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Waterstof op zich is CO2 neutraal maar je zal het nog wel steeds moeten produceren.
Dat kan door elektrolyse maar wordt momenteel toch echt vooral uit aardgas gemaakt.
En dan gaat "CO2 neutraal" al niet meer op.

Qua energiedichtheid is het wel prima, alleen hebben brandstofcellen nog als nadeel dat ze niet goed hoge vermogens kunnen afgeven, daarom hebben waterstofauto's ook een (kleinere) accu aan boord als buffer. Voordeel van zo'n accu is dat je je remenergie ook kan opslaan, iets wat niet kan als je 100% op waterstof zou rijden.

De vraag is echter: nu bedrijven zich vooral richten op EV's met accu, is het dan interessant om voor de F1 met brandstofcellen te komen?
Zolang de range en capaciteit van de batterijen nog niet in de buurt komen van wat er nu is, zijn andere alternatieven die dat wel zouden kunnen imho zeker een optie.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  woensdag 19 februari 2020 @ 11:42:58 #75
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191582191
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

Waterstof op zich is CO2 neutraal maar je zal het nog wel steeds moeten produceren.
Dat kan door elektrolyse maar wordt momenteel toch echt vooral uit aardgas gemaakt.
En dan gaat "CO2 neutraal" al niet meer op.
Hmmm, even denken.....o ja, electriciteit is ook niet CO2-neutraal. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')