Groot verschil is dat ze bij FE, net als bij Indycar, allemaal met dezelfde wagen rijden. F1 is altijd een ontwikkelingsklasse geweest, die kunnen prima naast elkaar bestaan.quote:Op vrijdag 20 september 2019 14:51 schreef Dutchguy het volgende:
Dat denk ik dus ook en dat daarnaast Formule E zal blijven bestaan.
Ik dat juist door het bestaan van FE er minder kans is dat F1 ooit electrisch wordt.
ze kunnen moeilijk wat anders zeggen omdat 100% elektrisch al ingenomen is door FEquote:Op zaterdag 23 november 2019 11:59 schreef nils7 het volgende:
Ik word altijd voor gek verklaard als ik zeg dat F1 elektrisch moet worden en die grap van hybride motoren in 2030 een enorme miskleun vind.
De eerste fabrikant (niet de minste want VW) is inmiddels overstag: https://e-racing365.com/o(...)electric-motorsport/
En als VW overstag is, hoe lang duurt het eer de rest van de VAG mee gaat dan.
Niet dat er iets van de VAG in de F1 zit op dit moment, maar je kan dus de hoop op Porsche, Audi of Bugatti in de F1 wel in een vulkaan werpen.
Ook denk ik dat dit voor meer fabrikanten gaat gelden.
quote:Man, these cars are soooo heavy
in 2032 is hij wel gestoptquote:Op zaterdag 23 november 2019 12:14 schreef Fer het volgende:
Kwa vermogen zou het kunnen. In 2023 willen ze al overstappen op motoren met 500kw, dan kom bij de volgende upgrade ruim op F1 terrein. Wat nu op 750-800kw zit.
Alleen zit je ook nog met range. De huidige auto’s kunnen met 54kwh net een uurtje op een ingekort rondje Monaco rijden. Incl safetycars.
Met 3x zoveel vermogen en circuits zoals Spa wil je minstens 300kwh aan board hebben en wel onder 800kg blijven anders gaat Hamilton zeiken.
[..]
Dan regel je toch wat, de FIA heeft die contracten gemaakt en roepen dit zelf over de F1.quote:Op zaterdag 23 november 2019 12:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze kunnen moeilijk wat anders zeggen omdat 100% elektrisch al ingenomen is door FE
Ik neem aan dat je het om het geluid gaat want het er is meer actie dan de F1 (oke op Duitsland en Brazilie na dan).quote:Op maandag 25 november 2019 08:45 schreef PzKpfw het volgende:
Van het weekend zapte ik toevallig langs zo'n Formule E race. Nou als de Formule 1 zo gaat worden dan haak ik af.
same here, ik probeer het af en toe te kijken mede om het wel ontwikkelt maar het valt mij ook niet meequote:Op maandag 25 november 2019 08:45 schreef PzKpfw het volgende:
Van het weekend zapte ik toevallig langs zo'n Formule E race. Nou als de Formule 1 zo gaat worden dan haak ik af.
vind het nog wel een heel verschil hoor het geluid van huidige F1 vs FEquote:Op maandag 25 november 2019 08:50 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zelfs in de V10 tijd kwam het geluid van de F1 op tv niet tot zijn recht.
Dus of het nu een V10, V6 of elektrisch is maakt niet echt uit.
Ja met de V10 op tribune, dat snerpende geluid of dat de grond trilt als ze terug schakelen dat was wel wat ja.
Maar die ervaring kreeg je thuis achter de tv toch al niet.
Oke met een V10 kan ik begrijpen, maar met het geluid van nu... sorry maar voor mij mag het dan best zoals de FE zijn.quote:Op maandag 25 november 2019 08:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
vind het nog wel een heel verschil hoor het geluid van huidige F1 vs FE
laatste race die ik bezocht heb en voor mij ook de eerste hybrid was in 2016, het viel me enorm tegen dat gebrek aan geluid. Naar een race gaan hoeft van mij daarom ook niet meer, het was wel een goeie race (Brasil) dus daar lag het niet aan.quote:Op maandag 25 november 2019 08:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Oke met een V10 kan ik begrijpen, maar met het geluid van nu... sorry maar voor mij mag het dan best zoals de FE zijn.
Zelfs de "GP2 engine" klinkt toffer dan de Hybride V6's
Wel eens een race bezocht Pre-Hybride/V6?quote:Op maandag 25 november 2019 08:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
laatste race die ik bezocht heb en voor mij ook de eerste hybrid was in 2016, het viel me enorm tegen dat gebrek aan geluid. Naar een race gaan hoeft van mij daarom ook niet meer, het was wel een goeie race (Brasil) dus daar lag het niet aan.
ja zeker daarom viel het me zo tegen in 2016quote:Op maandag 25 november 2019 08:58 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wel eens een race bezocht Pre-Hybride/V6?
Moet altijd wel lachen dat je gehoor bescherming krijgt als je kaartjes besteld.
Die zijn voor de Porsche supercup.quote:Op maandag 25 november 2019 08:58 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wel eens een race bezocht Pre-Hybride/V6?
Moet altijd wel lachen dat je gehoor bescherming krijgt als je kaartjes besteld.
Zag 'm ook voorbij komen op Facebook.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 23:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Liep vandaag tegen een filmpje dat wel een interessant licht schijnt op de ontwikkelingen in de autosport en naadloos in dit topic past.
Samenvatting: VW, Mercedes, Renault en Honda zijn volop bezig met de ontwikkeling van EV's en mogelijk stappen ze al in 2025 of 2030 geheel af van ICE motoren voor personenauto's, waarom zouden ze dan nog motoren maken voor de F1 als hun image waarvoor ze in de F1 zitten geheel "EV" is geworden...
Waterstof is ook gewoon een elektrische aandrijving, qua brandstof is waterstof niet interessant.quote:Op woensdag 19 februari 2020 09:11 schreef Starflyer het volgende:
A gaat niet gebeuren want daarvoor hebben we de Formule E die het alleenrecht bij de FIA daar op hebben. En die klasse is nog lang niet volwassen genoeg om de F1 te vervangen.
En B lijkt me ook geen optie als op termijn de fossiele brandstoffen worden verboden.
Een alternatief is dat de F1 zich richt op alternatieve technologieën die CO2 neutraal zijn, zoals waterstof.
Waterstof op zich is CO2 neutraal maar je zal het nog wel steeds moeten produceren.quote:Op woensdag 19 februari 2020 09:11 schreef Starflyer het volgende:
A gaat niet gebeuren want daarvoor hebben we de Formule E die het alleenrecht bij de FIA daar op hebben. En die klasse is nog lang niet volwassen genoeg om de F1 te vervangen.
En B lijkt me ook geen optie als op termijn de fossiele brandstoffen worden verboden.
Een alternatief is dat de F1 zich richt op alternatieve technologieën die CO2 neutraal zijn, zoals waterstof.
Zolang de range en capaciteit van de batterijen nog niet in de buurt komen van wat er nu is, zijn andere alternatieven die dat wel zouden kunnen imho zeker een optie.quote:Op woensdag 19 februari 2020 11:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waterstof op zich is CO2 neutraal maar je zal het nog wel steeds moeten produceren.
Dat kan door elektrolyse maar wordt momenteel toch echt vooral uit aardgas gemaakt.
En dan gaat "CO2 neutraal" al niet meer op.
Qua energiedichtheid is het wel prima, alleen hebben brandstofcellen nog als nadeel dat ze niet goed hoge vermogens kunnen afgeven, daarom hebben waterstofauto's ook een (kleinere) accu aan boord als buffer. Voordeel van zo'n accu is dat je je remenergie ook kan opslaan, iets wat niet kan als je 100% op waterstof zou rijden.
De vraag is echter: nu bedrijven zich vooral richten op EV's met accu, is het dan interessant om voor de F1 met brandstofcellen te komen?
Hmmm, even denken.....o ja, electriciteit is ook niet CO2-neutraal.quote:Op woensdag 19 februari 2020 11:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Waterstof op zich is CO2 neutraal maar je zal het nog wel steeds moeten produceren.
Dat kan door elektrolyse maar wordt momenteel toch echt vooral uit aardgas gemaakt.
En dan gaat "CO2 neutraal" al niet meer op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |