abonnement Unibet Coolblue
pi_188915946
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188915965
Laatst post:

quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 19:59 schreef Rebubbled het volgende: Oké ik maak me echt zorgen om Bug haar drinkgedrag bij de gastouder. Ze sliep vannacht van 22u tot 8u in een ruk door, en miste dus de één à twee voedingen. Ze slurpte vanochtend in no time 2 borsten leeg, dus minimaal 230cc. Daarna is ze van 9u tot 17u bij de GO geweest. Ze heeft daar 3 uur geslapen van 11.30 tot 14.30. Ze heeft 380cc gedronken daar. Bij thuiskomst een halve borst gedronken en toen in slaap gesukkeld en na dat slaapje rond 18.30 twee borsten (avondborsten zijn minder fanatiek dan ochtendborsten). Echter is ze nu wel nog steeds op jacht, maar ze weigert momenteel boven luid schreeuwend de fles van papa.. Moet ik me zorgen maken of moet ik chillen?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188916224
Waar maak je je precies zorgen om @Rebubbled? Te veel, te weinig, iets anders?
pi_188916372
Te weinig!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188916404
Ik heb haar toch maar weer aangelegd net, ondanks dat de inhoud te wensen laat. Maar ze begon echt te huilen ipv enkel protesteren. Ze is nu weer in slaap gevallen. En normaal zou ik luiers in de gaten houden, maar ja, die heb ik de hele dag niet verwisseld..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 12 september 2019 @ 20:24:02 #6
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188916450
Het werd geen quiche voor I. :'). Maar wij hebben er wel van genoten. Iets te laat thuis alleen waardoor we in de knoop kwamen met zijn etenstijd.

@Rebubbled, misschien al die indrukken van zo'n dag? Was het de eerste keer bij de GO? Zolang zij geen hoge koorts heeft en verder alert is zou ik me niet snel druk maken. Wij eten soms ook wel een keer iets minder.
  donderdag 12 september 2019 @ 20:25:40 #7
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188916485
Ik zou me geen zorgen maken, Rebubbled. Je weet van 610 cc dat het erin is gegaan, plus nog de voeding van half 7. Als ze nu nog honger heeft zou ik weer de borst aanbieden, na 1,5 uur zit er vast weer wat in. En dan zit je alweer aan 800+ cc in totaal.
Wel frustrerend dat ze de fles weigert.
pi_188916585
Ja we gaan morgen en het weekend de fles oefenen. Dit kan echt niet zo. Ik kan niet nog meer dan een half jaar constant op standby staan voor als de baby honger heeft.

Helsinki, hij vond de quiche geen succes?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188916648
Ik vind het helemaal niet zo weinig? Welpje is een uur korter bij de GO en drinkt in die tijd 300 cc. Of blijkt nu dat ik al die tijd mijn kind uithonger?
pi_188916706
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:19 schreef Rebubbled het volgende:
Te weinig!
Hoe zijn de luiers verder en drinkt ze wel goed bij jou als je er wel bent?

Leyla was ook echt een weigeraar, kwam de dag door op minimaal melk uit de fles, maar dan het weekend dronk ze enorm goed bijvoorbeeld en ook zodra ik thuis was. Ik gaf dan vaak nog even de borst als ik haar wegbracht en zodra ik haar oppikte.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188916788
Chillen :Y!

Zolang ze alert blijft is er niks aan de hand :) en volgens mij heeft ze echt wel voldoende gedronken als ik het zo lees. als je echt niet kan chillen zou je later op de avond als ze weer wakker word haar luier checken.
pi_188916925
Ja ze drinkt super goed thuis. Ze was daarstraks echter al 30 minuten na de twee borsten weer hongerig. Misschien was ze moe en wilde ze gewoon lekker bij me slapen met een borstje in haar mond en interpreteerde ik haar signaal verkeerd.. wie weet. Pff de zorg uit handen geven vind ik wel een ding hoor. Maak me zo'n zorgen.. Qua luiers weet ik het dus niet. Ga die vraag wel in mijn denkbeeldige eind van de dag evaluatielijstje zetten.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 12 september 2019 @ 20:59:33 #13
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188917185
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 20:31 schreef Rebubbled het volgende:
Ja we gaan morgen en het weekend de fles oefenen. Dit kan echt niet zo. Ik kan niet nog meer dan een half jaar constant op standby staan voor als de baby honger heeft.

Helsinki, hij vond de quiche geen succes?
Nee, die ging pas te laat in de oven :@. Gelukkig had ik nog een ander maaltje op voorraad.

En hey, zorg uit handen geven kan echt heul spannend zijn :*. Je doet het goed!
  donderdag 12 september 2019 @ 21:19:11 #14
327807 Mariposas
יה&#14
pi_188917593
380 ml vind ik niet weinig hoor. Die van mij drinkt iets meer maar drinkt in de ochtend meestal niet zoveel bij mij.
En anders haalt ze het op een later moment wel in. Dan wil ze misschien later vanavond of vannacht wat extra’s. Baby’s drogen echt niet zo snel uit als ze overdag of s nachts iets minder drinken, ik zou eerlijk gezegd echt niet zo op plasluiers gaan letten. Vertrouw erop dat ze drinkt waar ze behoefte aan heeft. Oefenen met een fles zou ik ook niet doen. Ze heeft al bewezen dat ze prima uit de fles kan drinken. Het gaat jou alleen maar stress bezorgen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 12 september 2019 @ 21:40:32 #15
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188917960
Ik snap het wel, ik heb ook vaak het gevoel dat Koert te weinig drinkt, maar als ik het dan uitreken valt het altijd enorm mee.
En zorg uit handen geven is ook lastig. Ik bedenk me maar dat ik niet altijd energie heb om Koert 24/7 te vermaken (ik wil ook graag ontbijten bijvoorbeeld) en bij de gastouder is er genoeg entertainment. En dan heb ik ook meer energie voor als hij weer thuis is :)

Overigens maakt de gastouder Koert ook wakker voor een voeding (gezegd dat dat niet hoeft). Ik maak me er verder niet druk om, aan het eind van de dag krijg ik een goedgevoede, goedverzorgde baby terug. Ze heeft 16 jaar meer ervaring met baby's dan ik dus ze zal wel weten wat ze doet.
pi_188919757
Ik geef altijd 400ml mee, maar M drinkt ongeveer 300/320ml tussen 8 en 17 uur bij de go. Ik heb me er eerlijk gezegd nooit zorgen over gemaakt :)

Ik vertrouw erop dat ze wel meer zou drinken als ze er behoefte aan zou hebben en over een dag gezien krijgt ze sowieso wel voldoende melk.
pi_188920749
Ik vind het ook niet zorgelijk klinken rebubbled! Toen ik T nog borstvoeding meegaf naar de GO kreeg hij ook zo’n 300-400ml. Flesvoeding eigenlijk ook zoiets. Moet zeggen dat ik er sowieso op vertrouw dat hij wel om genoeg vraagt als hij het nodig heeft, maar misschien makkelijk om te zeggen omdat ‘ie altijd goed aangekomen is. Pakt ze de fles bij de GO wel?

Wat een leuke foto’s zusje! O+ tot in het dreumestopic!

Tink wat klote ;( beterschap! Vandaag al wat opgeknapt of?

MiniTOT loopt! :o en issie nu vandaag jarig? Gefeliciteerd!! *O*

Wij hebben T. sinds afgelopen weekend toch verhuisd naar z’n eigen kamer ;( ik mis ‘m echt vreselijk naast me maar we merkten dat hij gewoon wakker werd van elk geluidje, durfde me bijna niet meer om te draaien in bed. De eerste twee nachten kwam hij pas om half 5 voor de eerste nachtvoeding en sindsdien -rot op fokwet- slaapt hij al drie nachten door :o vannacht sloeg hij zelfs de voeding om 22:00 over. O+
  vrijdag 13 september 2019 @ 08:57:27 #18
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188921423
Jarige mini-ToT? Nu al? De tijd vliegt voorbij :D. Van harte gefeliciteerd *O*.

Krijgertje, hier slaapt I. ook veel beter op zijn eigen kamertje en wij ook. Hopelijk zet dit door O+.

Ik ga zo een vintage theekastje ophalen met baby. Ben benieuwd! Ga het opknappen en dan gebruiken voor de seizoenstafel.
pi_188921738
Gefeliciteerd @ToT !!! *O* zelfde dag als mijn papa jarig haha! Tot over 3 dagen. :{

Wij gaan zelf verhuizen naar wat nu eigenlijk frum haar kamertje is, dit omdat dat kamertje naast het trappenhuis ligt en geen zin dat frum dan telkens wakker word van het lawaai. :+
Scheelt ook weer, hoeft ze niet te wennen en die kamer is toch net iets groter waardoor al het speelgoed niet constant in de woonkamer blijft slingeren _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 13 september 2019 @ 09:57:22 #20
74056 crew  ToT
pi_188922013
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 09:29 schreef Framblij89 het volgende:
Gefeliciteerd @:ToT !!! *O* zelfde dag als mijn papa jarig haha! Tot over 3 dagen. :{

Wij gaan zelf verhuizen naar wat nu eigenlijk frum haar kamertje is, dit omdat dat kamertje naast het trappenhuis ligt en geen zin dat frum dan telkens wakker word van het lawaai. :+
Scheelt ook weer, hoeft ze niet te wennen en die kamer is toch net iets groter waardoor al het speelgoed niet constant in de woonkamer blijft slingeren _O-
*O* Woei! :D Dank je wel! *O*
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 13 september 2019 @ 09:59:41 #21
74056 crew  ToT
pi_188922034
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 06:50 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik vind het ook niet zorgelijk klinken rebubbled! Toen ik T nog borstvoeding meegaf naar de GO kreeg hij ook zo’n 300-400ml. Flesvoeding eigenlijk ook zoiets. Moet zeggen dat ik er sowieso op vertrouw dat hij wel om genoeg vraagt als hij het nodig heeft, maar misschien makkelijk om te zeggen omdat ‘ie altijd goed aangekomen is. Pakt ze de fles bij de GO wel?

Wat een leuke foto’s zusje! O+ tot in het dreumestopic!

Tink wat klote ;( beterschap! Vandaag al wat opgeknapt of?

MiniTOT loopt! :o en issie nu vandaag jarig? Gefeliciteerd!! *O*

Wij hebben T. sinds afgelopen weekend toch verhuisd naar z’n eigen kamer ;( ik mis ‘m echt vreselijk naast me maar we merkten dat hij gewoon wakker werd van elk geluidje, durfde me bijna niet meer om te draaien in bed. De eerste twee nachten kwam hij pas om half 5 voor de eerste nachtvoeding en sindsdien -rot op fokwet- slaapt hij al drie nachten door :o vannacht sloeg hij zelfs de voeding om 22:00 over. O+
Haha dat lopen achter dat wagentje deed hij al best een lange tijd! :D Gisteren een halve kilometer zo gelopen, maar hij kan nu al regelmatig meer dan 10 stapjes zonder hulp lopen! :D

En thx! *O*

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 08:57 schreef Helsinki het volgende:
Jarige mini-ToT? Nu al? De tijd vliegt voorbij :D. Van harte gefeliciteerd *O*.

Krijgertje, hier slaapt I. ook veel beter op zijn eigen kamertje en wij ook. Hopelijk zet dit door O+.

Ik ga zo een vintage theekastje ophalen met baby. Ben benieuwd! Ga het opknappen en dan gebruiken voor de seizoenstafel.
:D Dank je wel! Ja voor mij vloog de tijd niet echt omdat ik elke dag de hele dag bij hem ben en telkens aan mensen die ik tegenkom kan vertellen hoe oud hij is, maar als ik zijn oude foto's er bij haal schrik ik wel van dat hij in zo'n korte tijd zo enorm gegroeid en ontwikkeld is! :D
pi_188922116
Oke dat stelt me echt enorm gerust! Dank jullie wel! Ze stribbelt de eerste fles bij de GO vaak tegen, maar de tweede klokt ze zo weg. Misschien dat rigoureus oefenen dit weekend niet nodig is.

Hebben jullie met de GO opvoedmethodes besproken? Bedacht me ineens dat ik het daar niet over heb gehad, want ze is nog maar een babietje. Misschien hadden we dat wel moeten doen?

ToT! Gefeliciteerd met je mini! Heel veel plezier vandaag en succes met je loslopende dreumes! *O*

Krijger wat fijn dat jullie nu zoveel beter slapen. Hier is de rust ook weer wedergekeerd. Gisternacht van 22u tot 8u aan een ruk door en afgelopen nacht van 21u tot 01.30 en na de voeding meteen door tot 7u. Ik voel me langzaam aan weer mens.

Fram, slaapt Frum nu nog bij jullie?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 13 september 2019 @ 10:16:51 #23
74056 crew  ToT
pi_188922274
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 10:06 schreef Rebubbled het volgende:
Oke dat stelt me echt enorm gerust! Dank jullie wel! Ze stribbelt de eerste fles bij de GO vaak tegen, maar de tweede klokt ze zo weg. Misschien dat rigoureus oefenen dit weekend niet nodig is.

Hebben jullie met de GO opvoedmethodes besproken? Bedacht me ineens dat ik het daar niet over heb gehad, want ze is nog maar een babietje. Misschien hadden we dat wel moeten doen?

ToT! Gefeliciteerd met je mini! Heel veel plezier vandaag en succes met je loslopende dreumes! *O*

Krijger wat fijn dat jullie nu zoveel beter slapen. Hier is de rust ook weer wedergekeerd. Gisternacht van 22u tot 8u aan een ruk door en afgelopen nacht van 21u tot 01.30 en na de voeding meteen door tot 7u. Ik voel me langzaam aan weer mens.

Fram, slaapt Frum nu nog bij jullie?
*O* Dank je wel! :D
Hij is vandaag gelukkig in een vrolijke bui; de afgelopen anderhalve week of zo (en met name de afgelopen 3 dagen) is hij snel overstuur en eet of drinkt ook amper. Hij zit de hele tijd de hoeken van zijn mond te likken en zijn lippen naar binnen te zuigen (soms kijkt hij er scheel bij als hij dat doet! _O- _O- _O- :D !!! ), dus heeft hij duidelijk weer last van doorkomende tandjes. :)

Echt, gisteren zat ik hem te knuffelen en toen ik hem weer van mijn schouder af haalde, was het eerste wat ik zag een ingezogen mondje en 2 ogen die scheel naar boven keken! _O-
pi_188922385
@Rebubbled , ja!! I know, beetje ‘lang’ :') maar ze heeft al die tijd goed geslapen, en nog steeds. Dus vonden/vinden het prima. Volgende week heeft mijn vriend vakantie dus gaan we alles van kamer naar kamer verhuizen, en dan slapen we apart.

@ToT charmant _O- soort van vis mondje zegmaar?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 13 september 2019 @ 10:25:30 #25
74056 crew  ToT
pi_188922428
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 10:23 schreef Framblij89 het volgende:
@:Rebubbled , ja!! I know, beetje ‘lang’ :') maar ze heeft al die tijd goed geslapen, en nog steeds. Dus vonden/vinden het prima. Volgende week heeft mijn vriend vakantie dus gaan we alles van kamer naar kamer verhuizen, en dan slapen we apart.

@:ToT charmant _O- soort van vis mondje zegmaar?
:Y Zoiets ja! :D
pi_188922445
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 08:57 schreef Helsinki het volgende:
Jarige mini-ToT? Nu al? De tijd vliegt voorbij :D. Van harte gefeliciteerd *O*.

Krijgertje, hier slaapt I. ook veel beter op zijn eigen kamertje en wij ook. Hopelijk zet dit door O+.

Ik ga zo een vintage theekastje ophalen met baby. Ben benieuwd! Ga het opknappen en dan gebruiken voor de seizoenstafel.
Krijg je er een baby bij? :o
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 13 september 2019 @ 10:33:38 #27
74056 crew  ToT
pi_188922529
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 10:27 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Krijg je er een baby bij? :o
_O- :D
  vrijdag 13 september 2019 @ 11:12:40 #28
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188923069
Gefeliciteerd Tot! Lekker achter je dreumes aanhobbelen *O*

Rebubbled, dat bespreek ik niet met mijn GO. Zij heeft veel meer ervaring en kennis dan ik, en daarbij heb ik ook het gevoel van: haar werk, haar huis, haar regels. Maar misschien ben ik daar wat te makkelijk in.
Als je echt specifieke wensen hebt is het anders (vegetarisch eten of social media bijvoorbeeld) maar verder zou ik het proberen los te laten.
Anders zit je kind bij de GO en heb je nog steeds stress.
Fijn dat ze zo goed slaapt, hopelijk zet het door ^O^

Framblij, ik vind een jaar wel meevallen hoor :) meerdere fokkers hebben een familiebed en slapen jaren samen.
Ik denk dat ik Koert ook tot een jaar sowieso op onze kamer houd, zolang iedereen goed blijft slapen en man het er ook mee eens is :)
  vrijdag 13 september 2019 @ 11:27:05 #29
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188923232
_O- ze had 4 kindjes thuis maar heb ze allemaal daar gelaten. Theekastje wel meegenomen. Ook I. vond het allemaal wel best.

Ik ben vandaag de hele dag en avond alleen met hem, gaat zo wel snel voorbij :Y.

Visie op opvoeden is vanuit het gastouderbureau naar gevraagd. Ik heb benoemd wat ik belangrijk vind maar veel dingen ook achterwege gelaten. Hij komt daar dan 3 a 4 uur per keer, dus vond dat ook niet zo nodig.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 13 september 2019 @ 11:28:48 #30
74056 crew  ToT
pi_188923246
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 11:12 schreef Ceviche het volgende:
Gefeliciteerd Tot! Lekker achter je dreumes aanhobbelen *O*

*O* Thx! :D
pi_188923674
@Rebubbled, niet per se opvoedmethodes besproken, wel kort even gezegd hoe we er allebei in staan. Met eten bijvoorbeeld; voornamelijk gezond maar wat lekkers mag met mate ook. En verder is het imo ook heel normaal dat de regels bij GO verschillen met de regels van thuis, net zoals dat de regels bij opa en oma weer net even anders zijn en op school uiteindelijk ook. Ik weet dat ze bij haar heel veel buiten spelen en heel veel liefde krijgen en dat vind ik belangrijker dan dat hoe ze reageert als mijn kind iets doet wat niet mag bij wijze van :)

Maar ik ken haar nu al 4 jaar omdat ze ook op kleuter paste, dus misschien dat dat scheelt :+
  vrijdag 13 september 2019 @ 12:09:46 #32
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188923922
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 11:56 schreef krijgerrtje het volgende:
@:rebubbled, niet per se opvoedmethodes besproken, wel kort even gezegd hoe we er allebei in staan. Met eten bijvoorbeeld; voornamelijk gezond maar wat lekkers mag met mate ook. En verder is het imo ook heel normaal dat de regels bij GO verschillen met de regels van thuis, net zoals dat de regels bij opa en oma weer net even anders zijn en op school uiteindelijk ook. Ik weet dat ze bij haar heel veel buiten spelen en heel veel liefde krijgen en dat vind ik belangrijker dan dat hoe ze reageert als mijn kind iets doet wat niet mag bij wijze van :)

Maar ik ken haar nu al 4 jaar omdat ze ook op kleuter paste, dus misschien dat dat scheelt :+
Dat lijkt me zo fijn, dan heb je al een band, weet je dat je kind goed terecht komt en ik denk dat de gastouder het zelf ook extra leuk vindt O+
  vrijdag 13 september 2019 @ 14:07:37 #33
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188925467
Kunnen de wat oudere baby's hier zich goed vermaken? Zelf spelen bedoel ik dan. De mijne zoekt mij al heel snel op. Ik denk dat zijn eigen spel nog geen 10 minuten duurt. Kreeg laatst de opmerking dat dat wel erg kort is :+.
pi_188925534
Hmm ja allemaal waar. Krijger, dat was voor mij ook een pluspunt bij mijn gastouder. Ze heeft meerdere tweede kindjes daar nu. Dus het vertrouwen van die andere ouders doet me goed.

Fram, vind ik niet te lang hoor. Ben ik ook van plan om te doen. Mijn kleine ei in een kamer alleen geeft me momenteel nog de kriebels.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188925789
@Ceviche & @Rebubbled thanks jullie, in mijn omgeving krijg ik alleen maar de zeik over me heen dat ze nog bij ons slaapt. “Daar raakt ze aan gewend!!” :'(

Net ook weer een verhaal. Zaten op terras ook voor m’n vaders verjaardag ff bakkie doen. Krijgt frum eerst een niks is goed krijsbui, helemaal boos, toen had ze opeens mijn sleutelbos in haar handen (echt ze is zo snel), zat ze die lekker af te lebberen :{ (mijn panische mom side zat al half te panieken want ohhhh dear bacteriën _O-). Vervolgens kreeg ze weer een krijsbui, en toen pakte ze het hoorntje met slagroom die je bij de koffie krijgt en stopt ze die in 1 keer in haar mond. :') gisteren heeft ze ook al een halve pannenkoek op met tering veel poedersuiker (schoonmoeder he _O-) en dan krijgt ze zondag ook nog eens taart 8)7. Verder moet ze niks meer van fruit EN groente hebben..
#eindeklaagzang

@Helsinki , nee absoluut niet. Denk dat ze de 1 minuut niet eens volhoudt. Tiseenfasetiseenfase. Weleenhelevermoeiende.
pi_188926020
Welpje slaapt ook nog op onze kamer hoor, en belandt vaak halverwege de nacht in ons bed. Ik maak me er niet druk om. Zijn broer deed precies hetzelfde, is met 15 maanden naar zijn eigen kamer gegaan en slaapt daar nu probleemloos. Het kan ook gewoon goed gaan. :P
  vrijdag 13 september 2019 @ 16:41:33 #37
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188927839
Het is allemaal al ingewikkeld genoeg, pick your battles, waarom de baby op een andere kamer leggen als jij en je baby dat niet willen.
Mensen hebben altijd wel wat op te merken, lekker laten praten.

@Helsinki, ik denk dat dat wel normaal is op die leeftijd. Je bent z'n enige gezelschap dus logisch dat hij naar je toe trekt en niet lang alleen speelt (denk ik hoor). Ik kan me voorstellen dat dat al heel anders is als je er twee hebt. Dan is er misschien ook meer behoefte aan alleen spelen.
Ik zou me in ieder geval nog geen zorgen maken.
pi_188929331
Fram, lekker slapen zoals voor jullie fijn is hoor. Jullie leven, jullie nachtrust! En maak je geen zorgen, op een dag willen ze vanzelf in een eigen bed in een eigen kamer. Dan ga je het nog missen ook. O+

Mijn baby's groeien zo hard, letterlijk, hun lichamen! Ik heb ze net gewogen: 6490 en 6340 gram (150 gram verschil, vorige keer ook, dus ze gaan mooi gelijk op zo). Net onder het gemiddelde op het grafiekje, mooi langs hun eigen lijn. O+ O+ Nu nog even opmeten, ik denk dat de 'lichte' baby wat langer is dan de 'zware' baby. :P

Ze willen ook zo graag van alles doen. Liggen is voor baby's, maar zelf zitten en kruipen moet nog heel hard geoefend worden. :D M. heeft z'n voetjes ontdekt en pakt die telkens vast, zo schattig. S. duimt, ook zo schattig. O+
  vrijdag 13 september 2019 @ 18:25:00 #39
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188929436
Ik ben nog steeds hartstikke ziek. Best ingewikkeld zo hoor, al springt de schoonfamilie wel in om de boel hier draaiende te houden. Ik laat ze nog steeds niet alleen op prul passen, maar als ik thuis ben, moet het maar even zo.

Prulleke ontwikkelt zich razendsnel momenteel. Liggen op haar rug doet ze echt nooit meer, het is kruipen en staan en langs de tafel lopen, de rest is voor baby's. En de lege bak van de dropjes van mijn man die ik gevuld heb met wat macaroni en dichtgeplakt heb, is een grote hit momenteel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188943178
Morgen vieren we frum haar verjaardag al *O* ik ben zo nerveus haha.

Hoe doen jullie dat met kado’s geven? Ik verwacht er veel namelijk :P is dat gewoon in 1 keer of verstoppen en over een paar weken verdelen?
pi_188955414
Ela, wat groeien ze goed! Hoe gaat het nu met je?

Tink, ben je alweer aan de beterende hand?

Fram, ik zou ze nu laten uitpakken en dan een deel ergens opslaan. Veel nieuw speelgoed is volgens mij vooral afleidend en wordt er met niks echt gespeeld. Wanneer is Frum echt jarig? Morgen?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 15 september 2019 @ 13:47:14 #42
74056 crew  ToT
pi_188955950
Hier toch ook maar ff! :P











pi_188956443
ToT, wat een prachtige foto's, het ziet er heerlijk uit :D Letterlijk en figuurlijk. Gefeliciteerd!

Fram, wij hebben tot nu toe voor elke verjaardag vooral 1 groot gezamenlijk cadeau gedaan met opa's en oma's en onszelf en zo. En maar enkele andere cadeautjes erbij. Dus geen tips met grote hoeveelheden. Ook met sinterklaas en kerst houden we het heel erg binnen de perken.
Ik denk dat ik het een beetje zou aftasten op haar verjaardag zelf, waarschijnlijk vindt je kleintje het uitpakken vooral erg leuk en is ze minder bezig met de inhoud. Dan kun je na het uitpakken het cadeautje ergens neerleggen (op de tafel oid) en sommige dingen wil ze misschien al eventjes mee spelen en leg je daarna weer even opzij om niet te veel te clutteren. Daarna (na haar verjaardag ook) kun je afwisselen met waar ze mee speelt. Je hoeft niet altijd alles tegelijk in de kamer te hebben staan zeg maar. :) Als je de indruk hebt dat ook het uitpakken zelf te overweldigend is, dan zou ik de ingepakte cadeautjes in z'n geheel opzij leggen en later mondjesmaat geven.

In sommige andere landen is het trouwens gebruikelijk dat de gasten de ingepakte cadeaus op een tafel neerleggen en dat later het kindje alle cadeautjes achter elkaar uitpakt. Soms zelfs als ze visite al naar huis is.
pi_188956625
Voor de leuk eens twee dagen van slaap en wakker op een rijtje:

Zaterdag:
M naar bed 10.05-12.15 (was wakker om 8.30)
S naar bed 10.10-12.15 (was wakker om 8.30)

M naar bed 14.10-14.40
S naar bed 14.10-14.45

M naar bed 16.40-17.30
S naar bed 16.40-17.30

M naar bed 19.50 (voor de nacht)
S naar bed 19.50 (voor de nacht)

De hele dag in fase. Samen wakker, samen in bed.

Zondag:
S naar bed 8.15-9.15 (was vanmorgen om 7.00 wakker)

M naar bed 10.00-10.45 (was wakker om 8.30 vanmorgen)

S naar bed 10.45-11.45

M naar bed 12.30- ligt nu nog te slapen

S naar bed 13.30-14.15

De hele dag tot nu toe uit fase. De ene wakker, ander in bed en andersom. S is net wakker dus, hij zal rond 15.45/16.00 weer in bed gaan, als M zo wakker wordt, lopen ze opeens weer ongeveer in fase! :D

Doordeweeks is dat uit fase trouwens best prettig, want dan kan ik het in m'n eentje goed handelen en heb ik weinig hulp nodig van mijn lief. Als ze in fase lopen heb ik meer hulp nodig, maar dan heb ik mijn handen tussendoor ook heel even vrij voor de andere kindjes of voor mezelf, ook wel eens fijn/handig met boodschappen of zo. :D In het weekend is dat ook gezellig! Samen wakker, samen slapen.
pi_188958077
Ziet er wel pittig uit hoor zo Ela. Echt petje af voor hoe je dit allemaal doet :*

Wat is er met baby's van bijna 14 weken aan de hand joh? Niks, maar dan ook niks is goed sinds gisteren. Enige wat Bas wenst op dit moment is heel dicht bij mama zijn, maar net was hij ook al helemaal overstuur aan het huilen omdat ik jawel, moest niezen :'). Heb hem maar in de draagdoek gedaan en nu ligt hij lekker te slapen.
pi_188958269
M was om 14.45 uit bed, gaat zo rond 16.15 weer erin.
S is om 16.00 net in bed gegaan.

D-E, fijn dat ie toch even tot rust komt in de draagdoek en dat ie zo lekker dichtbij jou kan zijn en jij je handen nog wat vrij hebt. :) Wat er aan de hand is, geen idee... Misschien ontwikkelingen? Hier zijn ze in ieder geval hard aan het oefenen met van alles en nog wat de hele tijd!

We houden het sinds van de week dus bij op WhatsApp :') wanneer ze in en uit bed gaan. Zodat we kunnen zien wanneer ze ongeveer weer moe worden bijv. Dan hoeven we het niet uit ons hoofd te doen de hele tijd, want dat lukte niet meer zo goed. Ik zal op WhatsApp ook eens de voedingsmomenten noteren, wellicht ook grappig om eens te checken.
pi_188961502
quote:
2s.gif Op zondag 15 september 2019 13:47 schreef ToT het volgende:
Hier toch ook maar ff! :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ahhh te cute ToT! Hopelijk heeft hij een hele leuke dag gehad en was het voor jou ook te doen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 15 september 2019 @ 19:41:06 #48
74056 crew  ToT
pi_188961552
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 19:38 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ahhh te cute ToT! Hopelijk heeft hij een hele leuke dag gehad en was het voor jou ook te doen.
Ja zijn dag begon super slecht omdat de eerste gasten PRECIES op het moment kwamen toen hij zijn middagdutje moest doen, en toen hij uiteindelijk sliep werd hij vreselijk overstuur weer wakker.
Tijdens een wandeling met de overige kinderen en een vriendelijk oud vrouwtje dat er ook was werd hij gelukkig een stuk positiever.
Met dat gedoe met de taart was hij nog steeds wel een beetje van z'n stuk, maar al snel werd hij weer vrolijk, met name toen iedereen voor hem ging zingen! :D

Wat mezelf betreft; er was gelukkig iemand aanwezig met wie ik goed kan praten en verder heb ik me vooral met de kinderen vermaakt; balonnengevecht gehouden, tikkertje gedaan enz. Was uitputtend maar veel minder triggerend dan de hele tijd tussen het gekakel zitten. :@
pi_188962356
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 16:11 schreef elamanilo het volgende:
M was om 14.45 uit bed, gaat zo rond 16.15 weer erin.
S is om 16.00 net in bed gegaan.

D-E, fijn dat ie toch even tot rust komt in de draagdoek en dat ie zo lekker dichtbij jou kan zijn en jij je handen nog wat vrij hebt. :) Wat er aan de hand is, geen idee... Misschien ontwikkelingen? Hier zijn ze in ieder geval hard aan het oefenen met van alles en nog wat de hele tijd!

We houden het sinds van de week dus bij op WhatsApp :') wanneer ze in en uit bed gaan. Zodat we kunnen zien wanneer ze ongeveer weer moe worden bijv. Dan hoeven we het niet uit ons hoofd te doen de hele tijd, want dat lukte niet meer zo goed. Ik zal op WhatsApp ook eens de voedingsmomenten noteren, wellicht ook grappig om eens te checken.
Ela, ik denk dat er inderdaad iets ontwikkeling-achtige dingen spelen nu. Hij is zo erg meer bezig met handjes (bij speeltje bij zijn hand houden pakt hij het vast, speeltje met 2 handen vast proberen te houden en naar mond brengen, dat soort dingen). Ook zijn onze vingers ontzettend interessant en worden ook maar wat graag naar de mond gebracht en vanmiddag was er de eerste keer brilgrijpen. Continu ook op zijn handen sabbelen en handen bestuderen, vingers die elkaar aftasten etc. Erg leuk om naar te kijken.

Hahaha slim. Je kan ook een los appgroepje maken met alleen C erin voor echt alleen dit soort dingen he, wij hebben er een waar onze planning aan avondeten voor de week in zit :'). Ik heb de app van Medela waarin ik alles bij hou behalve slaap, geen idee of zoiets ook werkt met een tweeling.
pi_188962549
quote:
17s.gif Op zondag 15 september 2019 15:58 schreef douche-eendje het volgende:
Ziet er wel pittig uit hoor zo Ela. Echt petje af voor hoe je dit allemaal doet :*

Wat is er met baby's van bijna 14 weken aan de hand joh? Niks, maar dan ook niks is goed sinds gisteren. Enige wat Bas wenst op dit moment is heel dicht bij mama zijn, maar net was hij ook al helemaal overstuur aan het huilen omdat ik jawel, moest niezen :'). Heb hem maar in de draagdoek gedaan en nu ligt hij lekker te slapen.
Bij wurm waren het de eerste tandjes O.o

Prikkelverwerking en ontwikkeling kan het ook prima zijn. De wereld is iets groter geworden ;)
Schudden voor gebruik
pi_188962802
Gefeliciteerd tot! Leuke foto's!

Ela, mooie gewichten en groei.

En toen was ik alweer kwijt wat ik allemaal bijgelezen had :+ :@
Schudden voor gebruik
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 15 september 2019 @ 21:05:28 #52
74056 crew  ToT
pi_188963470
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:37 schreef Stippelrientje het volgende:
Gefeliciteerd tot! Leuke foto's!

Ela, mooie gewichten en groei.

En toen was ik alweer kwijt wat ik allemaal bijgelezen had :+ :@
Dank je! :D
pi_188963633
Jaa leuke foto’s tot! Hij ziet er erg jarig uit! Tot snel :)

Tandjes , hier nog helemaal niks :D vind ik niet erg, ze worden direct zo dreumes met tandjes _O-

Ela het lijkt mee heel intens, alles keer 2! Gelijk heb je om het bij te houden. Ze gaan ook hard zeg!

Zulke dagen zijn zwaar DE! Hopelijk zit ‘ie snel wat lekkerder in z’n hum!

Het eten gaat echt steeds beter hier! Ik hoor hem steeds dingen echt doorslikken en naar wat ik in z’n luier zie krijgt hij ook echt wel wat binnen :+ er belandt ook steeds minder op de grond ^O^
pi_188964966
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:29 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Bij wurm waren het de eerste tandjes O.o

Prikkelverwerking en ontwikkeling kan het ook prima zijn. De wereld is iets groter geworden ;)
Ik voel nog niks aan tandjes, gelukkig :D. Nog niet hoor, mn kleine baby is al veel te snel groot aan het worden. Denk eerder prikkelverwerking en ontwikkeling, maar vind deze buien wel pittig. Vind het vooral zo naar om hem zo verdrietig te zien -O-
pi_188965506
Vandaag frum haar verjaardag gevierd! Ze heeft echt de clown uitgehangen O+ staan, handen klappen, bloemetjes aaien en “aaaaiiii” zeggen. O+
Het hele ‘happy birthday’ zingen vond ze wel even heftig, maar dat was gelukkig snel over. :) ze is ook zoooo verwend, super leuke kado’s ook waar ze echt wat aan heeft!

Nog een paar uurtjes en dan is het zo ver, om 0:49 is ze 1 jaar. *)

Morgen wordt het een relaxed dagje, nog even langs bij overgroot opa en oma en verder ergens een biertje doen en dan gaan wij ook haar cadeaus geven. O+

Wij trekken de champagne fles open en gaan proosten *O* wat een jaar.. ben angsten tegengekomen die ik nooit heb ervaren, de radeloosheid; het gevoel alsof ik met m’n kop tegen de muur wil rammen |:( maar bovenal; de liefde die ik voel voor dit mooie meisje, onvoorwaardelijk. En ben ook heel blij dat ik dit forum ben tegengekomen en jullie lieve mensen heb ‘ontmoet’ O+

En nog even een fotootje;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cheers!! :*
  zondag 15 september 2019 @ 22:39:15 #56
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188965660
Ahh gefeliciteerd Framblij!
Wat een jaar! En wat een dame is het al O+
Veel geluk met jullie dreumes!
pi_188968429
quote:
17s.gif Op zondag 15 september 2019 22:04 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik voel nog niks aan tandjes, gelukkig :D. Nog niet hoor, mn kleine baby is al veel te snel groot aan het worden. Denk eerder prikkelverwerking en ontwikkeling, maar vind deze buien wel pittig. Vind het vooral zo naar om hem zo verdrietig te zien -O-
Nou dat snap ik.

Ik vond dat ook niks, maar het ging gewoon zo. Met 12 weken startte hij met zijn eerste tanden die door gingen komen, met 14 weken had hij er al 4... En dat bleef in rap tempo door gaan :(
Dat hij met 6 maanden al rond de tafel liep vond ik ook om te janken ... "blijf toch even klein!"

Moeilijke prikkelverwerking (En de ontlading), dingen ontdekken en kunnen die niet bij zijn leeftijd horen doet hij nog altijd.

Doordat ik een pittige start had met wurm kon ik het ook echt niet bijfietsen in mijn hoofd. Ik liep gewoon een half jaar achter in besef. "Vorige week ben ik toch pas moeder geworden... waarom loopt hij al?"

En dat gevoel heb ik nu weer een beetje *zucht*. Piertje is vandaag al 1 maand.... En zo voelt het echter niet.
Schudden voor gebruik
pi_188968434
Gefeliciteerd framblij! Al 1 heel uur 1 jaar O+

Wat een schattig taartje met een staartje!
Schudden voor gebruik
pi_188968816
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 14:26 schreef elamanilo het volgende:
Voor de leuk eens twee dagen van slaap en wakker op een rijtje:

Vind het knap hoe dat je dat allemaal voor elkaar bokst!

Ik ben een long time lurker maar nu dan toch zelf ook een vraag (of eigenlijk op zoek naar advies). Onze dochter is 7w (en 1 dag oud). Twee punten waar ik graag wat zou willen verbeteren (in hoeverre dat gaat met een baby.. ;-))

1.De dagen verlopen in principe prima maar zo tegen 17:00/18:00u wordt ze altijd extreem onrustig. Veel jengelen en continu gedragen willen worden. Ik probeer goed op haar signalen en wakkertijden te letten, waar dit echter tot een uur of 16:00u prima gaat, is het daarna dus bal. Meestal zo dat ze nog wat kleine hazenslaapjes (max 30min) doet tot een uur of 21:30/22:00u waarna ze vaak bij mijn vriend op de borst in slaap valt. Ze wilt niet extreem veel drinken; is zelfs onrustiger aan de borst, vaak ook met huilen.
Herkenbaar en/of tips om die avond tijd beter te overbruggen? Ze lijkt vaak doodop van vermoeidheid te zijn.

2. De slaapjes overdag duren vaak tussen 45min en 2u. Het ochtendslaapje is vaak op mij (in slaap wiegen) en het middagslaapje in de kinderwagen dmv wandelen. Ik zou graag naar slaapjes in haar bed willen verplaatsen (een beetje dus zoals Ela beschrijft). In de wandelwagen vind ik ook prima maar we gaan richting herfst(weer). Heb het boek 'baby in een droom ritme' gelezen en wil dat proberen om te gaan zetten. Hebben jullie nog tips?

In het algemeen; eerste kindje, volledige bv op verzoek van vanaf dag 1. Ik hik een beetje op 2 gedachtes; enerzijds wil ik haar compleet volgen, anderzijds wil ik wel wat structuur in de dag aanbrengen omdat ik vooral denk dat het haar goed zal doen (rust en reinheid kan ik voor zorgen, maar die regelmaat ontbreekt dus). Vind het maar lastig.. hoe dan andere mama's dat?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 16 september 2019 @ 07:41:27 #60
74056 crew  ToT
pi_188968845
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 22:30 schreef Framblij89 het volgende:
Vandaag frum haar verjaardag gevierd! Ze heeft echt de clown uitgehangen O+ staan, handen klappen, bloemetjes aaien en “aaaaiiii” zeggen. O+
Het hele ‘happy birthday’ zingen vond ze wel even heftig, maar dat was gelukkig snel over. :) ze is ook zoooo verwend, super leuke kado’s ook waar ze echt wat aan heeft!

Nog een paar uurtjes en dan is het zo ver, om 0:49 is ze 1 jaar. *)

Morgen wordt het een relaxed dagje, nog even langs bij overgroot opa en oma en verder ergens een biertje doen en dan gaan wij ook haar cadeaus geven. O+

Wij trekken de champagne fles open en gaan proosten *O* wat een jaar.. ben angsten tegengekomen die ik nooit heb ervaren, de radeloosheid; het gevoel alsof ik met m’n kop tegen de muur wil rammen |:( maar bovenal; de liefde die ik voel voor dit mooie meisje, onvoorwaardelijk. En ben ook heel blij dat ik dit forum ben tegengekomen en jullie lieve mensen heb ‘ontmoet’ O+

En nog even een fotootje;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cheers!! :*
:D Zozo, dat is echt al een hele dame! :D

*O* Gefeliciteerd!!! *O*
pi_188968869
Holly, rond 16:00/17:00 hadden die van mij ook altijd huiluurtjes. Zat ook niks anders op dan voeden, troosten, knuffelen.

Wat betreft slaapjes zou ik gewoon proberen bij vermoeidheidsignalen in bed te leggen als je dat wilt. Kans is wel groot dat het dan nog maar kleine hazenslaapjes worden denk ik? Die van mij sliep altijd véél langer op mij dan ergens anders op die leeftijd. Ik koos voor langer rust i.p.v. handen vrij :D en hij sliep daarna echt weken gewoon in de kinderwagen bij mij beneden, dan sliep hij ook langer dan boven alleen.

Regelmaat ontstaat hier nu pas, met 7 maanden een beetje. Merk dat hij op vaste tijden begint te slapen en hij krijgt op vaste momenten vaste voeding :) daarvoor was echt alles volledig op verzoek, omdat dat gewoon heel veel frustraties en energie bespaarde.

Framblij, gefeliciteerd! *O* ÉÉN! :o
  maandag 16 september 2019 @ 08:00:22 #62
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_188968987
Fram, gefeliciteerd! En ook ToT had ik ook nog niet gefeliciteerd. Wat een vrolijke dreumesen O+ *O*

Holly, hier wat krijger zegt. 's avonds hebben veel baby's een huilbui, als dragen helpt vooral blijven doen. De eerste weken zijn gewoon echt pittig, zeker als niets goed lijkt te zijn. :*
Hier ook overdag een baby die alleen op ons slaapt, overdag. Zelfs nu met ruim 5 maanden is de keuze 30 min in bed of op mij zolang ik blijf zitten :') Op de opvang slaapt hij soms in bed, soms in de wagen, vaak wel 2 uur. Daar heeft hij een hydrofiel in z'n handjes (om te friemelen) en een monddoekje over zijn ogen. Dat laatste hoor ik vaker, dus misschien helpt het bij jullie ook?

Hier trouwens wel al redelijk regelmaat. Hij krijgt bv en fles op verzoek, wat de meeste dagen zo is (thuis, dus, op de opvang slaapt hij alleen maar :+ ) :
6:15 wakker
7:30 bv + fles
Rond 9 30 min slapen in de draagzak
11:45 bv + fles
13:00 - 14:30 slapen
16:00 bv + fles
19:30 bv + fles, daarna slapen tot de volgende ochtend

Overigens zeg ik 'op verzoek', maar dat is vooral 'zoveel hij wil'. Tijden schuiven we - mits hij tevreden is - soms mee als dat beter uitkomt met grote zus' schema. En als hij hongerig is, dan krijgt hij natuurlijk wel eerder. Hij krijgt nog geen vaste voeding.

[ Bericht 25% gewijzigd door Stroopwafelmeisje op 16-09-2019 08:07:31 ]
pi_188969014
Ik voed in de cosleeper. Liggend.... En dan kan ik loskoppelen en slaapt ze verder.

De eerste maanden is het gewoon voeden, knuffelen, wiegen en overleven ;)

Rond die tijd had wurm ook altijd spookuurtjes. Schijnbaar is dat veel voorkomend. Waar dat precies aan ligt? Geen idee :)

Regelmaat komt pas later ;)
Schudden voor gebruik
pi_188969137
Fram! Gefeliciteerd! Wat een heerlijke taart heeft ze! Doe mij ook zo'n vader. Wat vond ze ervan?

Holly, ik volg Krijgertje. Baby sliep hier ook het beste op mij of naast mij aan de borst en on demand. Sinds maand 4 zit er regelmaat in en dat heeft ze zelf gedaan. De slaapjes overdag gebeuren nog steeds naast mij. Ik gebruik die tijd om mijn series te kijken of wat te lezen. Vaak kan ik na een half uur ook wel wegsneaken. Bij ons begon de onrust rond 19u. Zeker toen ik met week 8 eindelijk volledig borstvoeding gaf. Mijn productie loopt 's avonds wat terug en daar kon ze soms luidkeels over klagen met een borst in haar mond. Vaak gaven we haar dan rond 21.30 wat afgekolfde melk en dan ging het wel weer. Maar dat wilde ik liever niet, omdat mijn productie anders nooit omhoog zou gaan in de avond. Nu is dat eindelijk ook stabiel.

Ik weet dat NicolasJoy het allemaal via een schema deed, omdat de signalen noet altijd duidelijk waren. Ik zal hem eens hier naartoe proberen te halen voor een ander geluid.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188969180
Hier is het prutteluurtje precies de switch tussen van beneden naar boven.

Zo rond 22 gaan we naar boven met zn allen, dan beginnen de jongens wat te piepen.

Rond 12 / 1 hebben we dan een late voeding en om half 5 de volgende.

Overdag hou ik niet zo strak bij. Ik wil wel graag minimaal 2 uur tussen voedingen, maar dat vooral omdat ik mn borsten niet wil laten denken dat ze moeten produceren voor de hele straat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188969626
Framblij, wat een prachtige dochter O+ Van harte gefeliciteerd *O*

quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:37 schreef Stippelrientje het volgende:
Gefeliciteerd tot! Leuke foto's!

Ela, mooie gewichten en groei.

En toen was ik alweer kwijt wat ik allemaal bijgelezen had :+ :@
Ik bedacht me net: Ze zijn nu per stuk precies even zwaar als samen toen ze geboren werden! Dus zoveel baby had ik tegelijk in mijn buik. :D :D :D

quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 07:38 schreef HollyMcClane het volgende:

[..]

Vind het knap hoe dat je dat allemaal voor elkaar bokst!

Ik ben een long time lurker maar nu dan toch zelf ook een vraag (of eigenlijk op zoek naar advies). Onze dochter is 7w (en 1 dag oud). Twee punten waar ik graag wat zou willen verbeteren (in hoeverre dat gaat met een baby.. ;-))

1.De dagen verlopen in principe prima maar zo tegen 17:00/18:00u wordt ze altijd extreem onrustig. Veel jengelen en continu gedragen willen worden. Ik probeer goed op haar signalen en wakkertijden te letten, waar dit echter tot een uur of 16:00u prima gaat, is het daarna dus bal. Meestal zo dat ze nog wat kleine hazenslaapjes (max 30min) doet tot een uur of 21:30/22:00u waarna ze vaak bij mijn vriend op de borst in slaap valt. Ze wilt niet extreem veel drinken; is zelfs onrustiger aan de borst, vaak ook met huilen.
Herkenbaar en/of tips om die avond tijd beter te overbruggen? Ze lijkt vaak doodop van vermoeidheid te zijn.

2. De slaapjes overdag duren vaak tussen 45min en 2u. Het ochtendslaapje is vaak op mij (in slaap wiegen) en het middagslaapje in de kinderwagen dmv wandelen. Ik zou graag naar slaapjes in haar bed willen verplaatsen (een beetje dus zoals Ela beschrijft). In de wandelwagen vind ik ook prima maar we gaan richting herfst(weer). Heb het boek 'baby in een droom ritme' gelezen en wil dat proberen om te gaan zetten. Hebben jullie nog tips?

In het algemeen; eerste kindje, volledige bv op verzoek van vanaf dag 1. Ik hik een beetje op 2 gedachtes; enerzijds wil ik haar compleet volgen, anderzijds wil ik wel wat structuur in de dag aanbrengen omdat ik vooral denk dat het haar goed zal doen (rust en reinheid kan ik voor zorgen, maar die regelmaat ontbreekt dus). Vind het maar lastig.. hoe dan andere mama's dat?
Ik zag gisteren een mooi schema:


Tussen de 7 en 12 weken komt de melatonine aanmaak opgang en ontstaat er langzaam wat meer ritme, zegt het schema. Ik herken dat ook wel in de praktijk. Je merkt dan dat je kindje tussen de slaapjes door echt een beetje wakker is en 'dingen doet' (contact maken, lachen naar je). Maar tussen de slaapjes kan het nog best variëren in hoelang ze echt wakker zijn. Hier was het dan telkens wanneer ze honger kregen, dat ze dan eigenlijk ook zo weer in slaap vielen aan de borst of anders vlak erna in de draagdoek.

Tussen de 13 en 16 weken worden de slaapjes meer voorspelbaar.
Hier klopt dat ook, vanaf toen herkenden we echt een bepaalde wakkertijd tussen de slaapjes. We merkten toen ook steeds meer dat de slaapjes in de draagdoek korter werden, dat ze meer invloed kregen van omgevingsgeluiden bijvoorbeeld. Dus bij slapen in de draagdoek werden ze opeens wakker als we dan iets dingen doen, als de grotere kinderen thuis kwamen, als er iets veranderde in omgevingsgeluid. Vanaf toen zijn we ze steeds meer in bed gaan leggen omdat het daar een stuk rustiger en constanter is qua afleiding en omgeving.
De eerste week was dat nog vrij onvoorspelbaar. Soms leende de situatie zich er het beste voor om ze in bed te leggen en soms was het praktischer om ze toch nog even in de draagdoek te laten slapen. Mijn lief begon ze toen ook steeds vaker in de draagdoek in slaap te laten vallen en ze dan na 15 minuten in het bed te leggen vanuit de draagdoek. En dan bleven ze ook slapen. We merkten toen al snel dat de slaapjes in bed vaak weer wat langer werden door minder afleiding.

In het schema noemen ze vanaf ca. 17 weken slaapjes in bed omdat slaap in beweging minder uitgerust maakt. Bij ons was dat ietsje eerder, uit mijn hoofd zijn we vanaf 14-15 weken in bed gaan leggen, al dan niet vanuit de draagdoek.

Hier was bij de oudste twee ook nog herkenbaar wanneer ze druk waren met nieuwe skills ontwikkelen. Rondom het leren kruipen sliepen ze een stuk rommeliger. Het leek er dan erg op dat ze de rust niet goed konden vinden omdat ze liever wilden oefenen met kruipen. Dat was hier vrij vlot, bij 4-5 maanden.

En het volgende keerpunt was met dat ze gingen loslopen. Vanaf toen gingen ze 1 hele lange middagslaap doen in plaats van gefragmenteerde kortere dutjes. Dat was dus ergens rond de eerste verjaardag.

Die lange middagdut is gebleven totdat ze 3 jaar waren. Daarna verschoof de avondbedtijd te veel en werden de middagdutjes wat halfbakken. De ene dag wel, de andere dag niet (lag eraan hoe laat ze 's avonds sliepen, dat was later na een middagdut, dan werden ze de volgende ochtend laat wakker waardoor ze dan weer hun middagdut oversloegen, dan gingen ze weer vroeg in bed, waren eerder wakker en deden dan die dag wel weer een middagdut... zoiets :') )
En nu is de middelste ook nog een klein beetje daar, hij is nu 3,5. We hebben nu wel een strikter avondritueel met de oudste twee, sindskort, en dat werkt tot nu toe opeens best wel goed.
pi_188969738
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 01:47 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Nou dat snap ik.

Ik vond dat ook niks, maar het ging gewoon zo. Met 12 weken startte hij met zijn eerste tanden die door gingen komen, met 14 weken had hij er al 4... En dat bleef in rap tempo door gaan :(
Dat hij met 6 maanden al rond de tafel liep vond ik ook om te janken ... "blijf toch even klein!"

Moeilijke prikkelverwerking (En de ontlading), dingen ontdekken en kunnen die niet bij zijn leeftijd horen doet hij nog altijd.

Doordat ik een pittige start had met wurm kon ik het ook echt niet bijfietsen in mijn hoofd. Ik liep gewoon een half jaar achter in besef. "Vorige week ben ik toch pas moeder geworden... waarom loopt hij al?"

En dat gevoel heb ik nu weer een beetje *zucht*. Piertje is vandaag al 1 maand.... En zo voelt het echter niet.
Ik zucht ook iedere dag dat het veel te snel gaat. Hij is ineens zo groot als ik hem vergelijk met 14 weken geleden toen hij net geboren was. Hij kan zoveel meer, maar ook nog zo weinig. Hij heeft vannacht gelukkig lekker geslapen, heb hem 2x gevoed vannacht en hij viel aan de borst weer in slaap. Heerlijk O+.

Holly, dat tijdstip was hier ook altijd onrust rond die periode. Honger, moe, vieze luier, krampjes, alles kwam op dat moment tegelijk ongeveer. Bas geeft ook wel duidelijk aan wanneer hij moe is, hij begint een beetje te mopperen/piepen. Hij was vanmorgen om 8 uur wakker voor een voeding, nog even gespeeld net in de box zodat ik kon ontbijten en nu is hij duidelijk weer aan een slaapje toe.
pi_188970228
Holly, dat tijdstip was hier ook standaard feest. uit ‘ervaring’ weet ik dat schema’s best lastig te hanteren zijn omdat elk kindje anders is. Je zou wellicht even kunnen opzoeken wat de wakkertijden per baby leeftijd zijn! Dat heeft ons wel een extra steuntje in de rug gegeven :) en verder: Het is een fase. ;)

Dank jullie wel lieverds voor de lieve felicitaties O+ *O* zie jullie heel snel in het dreumestopic :W :* !!

En nog even een terugblikje op de afgelopen 12 maanden :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188970457
Gecertificeerd Fram O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 16 september 2019 @ 10:42:00 #70
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188970715
Van harte gefeliciteerd Fram! *O*. Mooi overzichtje zo O+. Tot snel in het dreumestopic!
pi_188970727
Gecertificeerd O+

Ik dacht, toen ik noodgedwongen overstapte op KV, dat het voordeel was dat we dan in ieder geval wat ritme zouden krijgen/regelen in die voedingen maar nope :') ben hem dus maar gewoon blijven volgen en niet te veel bij stilstaan want dat kostte onnodig veel energie _O-

Haha fokwet, zei ik laatst nog dat ‘ie begon door te slapen was het vannacht wakker om 1u en half 5. Daartussenin ook nog bij kleuter geweest om half 3 want die had een nachtmerrie. Ik zou eigenlijk moeten beginnen met koffie drinken.
pi_188971310
Oja Holly, hier is het rond etenstijd/voor de nacht ook altijd het onrustigst. We proberen zelf vooral te koken als ze dan slapen of net wakker zijn (en ze dus nog heel even niet op je armen hoeven) en eten met een baby op de arm. ;) Of zelfs met een baby aan de borst. Of in het newbornbakje van de tripp trapp, dat lukt ook wel heel eventjes, mits precies goed getimed.

Het gaat ook weer voorbij. :*
pi_188971324
Fram O+ Wat een heerlijk snoetje! Veel plezier met je dreumes! Weer een nieuwe wereld, al stappend. :)
pi_188971645
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 10:22 schreef pinquit het volgende:
Gecertificeerd Fram O+
Gefeliciteerd dus he :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_188971724
Gefeliciteerd framblij! Wat een plaatje is ze toch O+

Ik word wel een beetje emotioneel als ik die foto's zie. Wat gaat de tijd snel, mijn baby is inmiddels ook al bijna 6 maanden, dus we zijn halverwege.. En ik wil mijn baby, baby houden :P

Hier hebben we 2 weekendjes weg gepland zonder baby, in oktober (dan zijn we al 7 jaar samen) en in december (dan zijn we 1 jaar getrouwd). Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn zonder baby erbij.
pi_188974367
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 12:01 schreef pinquit het volgende:

[..]

Gefeliciteerd dus he :')
Vond het wel een mooie typo eigenlijk O+
pi_188978377
@ToT nog van harte! En ik ga je foto's slechts 3,5 maand missen want dan is Thor ook al 1! Was vandaag leidster die hem niet vaak zag en hem veel ouder schatte door z'n grootte en tandjes... Hebben anderen daar ook 'last' van?

Was blij dat het weekend weer over was... Man had mannengriep en Thor last van tandjes.

En oooh, alvast winterjas gekocht maat 92 (nu heeft 80/86 bovenkleren) zo schattig, legergroen met nepbontkraag... Kan niet wachten!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 16 september 2019 @ 20:13:58 #78
74056 crew  ToT
pi_188978405
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 20:12 schreef wieksel het volgende:
@:ToT nog van harte! En ik ga je foto's slechts 3,5 maand missen want dan is Thor ook al 1! Was vandaag leidster die hem niet vaak zag en hem veel ouder schatte door z'n grootte en tandjes... Hebben anderen daar ook 'last' van?

Was blij dat het weekend weer over was... Man had mannengriep en Thor last van tandjes.

En oooh, alvast winterjas gekocht maat 92 (nu heeft 80/86 bovenkleren) zo schattig, legergroen met nepbontkraag... Kan niet wachten!
Dank je! :D
En nee, we hebben wel vaak dat men verbaasd is dat mini-ToT al zo groot is maar hij wordt niet specifiek ouder ingeschat.
Wel krijg ik af en toe de vraag of het een jongen of een meisje is en vandaag dacht iemand echt dat hij een meisje was vanwege zijn zijn krullen, het paarse speentje en de rode jas! :')
pi_188979238
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 08:17 schreef Rebubbled het volgende:
Ik weet dat NicolasJoy het allemaal via een schema deed, omdat de signalen noet altijd duidelijk waren. Ik zal hem eens hier naartoe proberen te halen voor een ander geluid.
Hoi!
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 07:38 schreef HollyMcClane het volgende:
Ik ben een long time lurker maar nu dan toch zelf ook een vraag (of eigenlijk op zoek naar advies). Onze dochter is 7w (en 1 dag oud). Twee punten waar ik graag wat zou willen verbeteren (in hoeverre dat gaat met een baby.. ;-))

1.De dagen verlopen in principe prima maar zo tegen 17:00/18:00u wordt ze altijd extreem onrustig. Veel jengelen en continu gedragen willen worden. Ik probeer goed op haar signalen en wakkertijden te letten, waar dit echter tot een uur of 16:00u prima gaat, is het daarna dus bal. Meestal zo dat ze nog wat kleine hazenslaapjes (max 30min) doet tot een uur of 21:30/22:00u waarna ze vaak bij mijn vriend op de borst in slaap valt. Ze wilt niet extreem veel drinken; is zelfs onrustiger aan de borst, vaak ook met huilen.
Herkenbaar en/of tips om die avond tijd beter te overbruggen? Ze lijkt vaak doodop van vermoeidheid te zijn.

2. De slaapjes overdag duren vaak tussen 45min en 2u. Het ochtendslaapje is vaak op mij (in slaap wiegen) en het middagslaapje in de kinderwagen dmv wandelen. Ik zou graag naar slaapjes in haar bed willen verplaatsen (een beetje dus zoals Ela beschrijft). In de wandelwagen vind ik ook prima maar we gaan richting herfst(weer). Heb het boek 'baby in een droom ritme' gelezen en wil dat proberen om te gaan zetten. Hebben jullie nog tips?

In het algemeen; eerste kindje, volledige bv op verzoek van vanaf dag 1. Ik hik een beetje op 2 gedachtes; enerzijds wil ik haar compleet volgen, anderzijds wil ik wel wat structuur in de dag aanbrengen omdat ik vooral denk dat het haar goed zal doen (rust en reinheid kan ik voor zorgen, maar die regelmaat ontbreekt dus). Vind het maar lastig.. hoe dan andere mama's dat?
Eerst even los van de schema's: als het lukt (a.d.v. slaap- en hongersignalen) om je baby volledig te volgen is dat fantastisch. Het duurt echt even voordat er een ritme ontstaat, het is zoeken voor jou, maar ook voor je kleintje. Toen ik losliet dat er nog geen regelmaat was kon ik het al veel beter hebben.

Maar terug naar de signalen. Ik, wij, miste ze volledig. Tegenwoordig begint ze goed te gapen, kijkt ze glazig, trekt ze aan haar oren en mis ik de focus. Overduidelijk. Maar de eerste weken of maanden kon ik boeken lezen, filmpjes kijken wat ik wilde, maar kwam ik er niet achter wat ons meisje ons duidelijk wilde maken. Ze heeft maar één stand: aan. Als ik dacht dat ze moe was en haar (te) wakker in bed legde was het hommeles. Op een gegeven moment hebben we dus gezocht naar signalen en gevonden, maar tot die tijd hebben we gekeken wanneer ze minder gezellig werd en dan toch maar naar bed brengen. Werkte het niet: weer eruit, knuffelen, 'spelen' en maar weer proberen. Op een gegeven moment was ze 60-90 minuten wakker en wisten we dat ze daarna naar bed 'moest'. Dat we haar om een uur of 20 naar bed konden brengen, eruit haalden rond 0u en weer lieten slapen om 1u. Maar ook dat was heel erg proberen, dus ik kan je geen vast schema geven vrees ik. Kan heel goed zoeken wat hier werkte, maar dat was ook met heel veel proberen.. Het gaf ons wel heel veel houvast toen ze in haar eigen bedje kon slapen..
pi_188986325
Onze een-na-laatste BFD alweer! :o Over een week is deze knuffelbaby officieel een dreumes. Man, wat vliegt de tijd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 17 september 2019 @ 10:20:37 #81
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188986553
Gefeliciteerd Luna!
Typisch :')
pi_188986772
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 10:20 schreef Ceviche het volgende:
Gefeliciteerd Luna!
Typisch :')
Nog een week hè! Ik kom op onze laatste BFD nog wel verjaardagsfoto's posten hoor. :D
pi_188992907
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 09:59 schreef lunapuella het volgende:
Onze een-na-laatste BFD alweer! :o Over een week is deze knuffelbaby officieel een dreumes. Man, wat vliegt de tijd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is het toch een enorm toffe kerel. Dat shirt op de eerste foto is super leuk!

Lekker drinken. O+ Zo blij dat de bv na alle ellende gelukt is.

De wasmachine was super fascinerend toen we samen wasjes gingen doen. :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 17 september 2019 @ 17:48:40 #84
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188992998
Plakboekfoto's O+
pi_188996987
Rebubbled O+

Luna, er doorheen slapen! Episch! :D
pi_188997334
Wat een heerlijke foto's Rebubbled! :)

Mijn verlof is voorbij dus nu ziekgemeld op werk. Deze week naar de bedrijfsarts en kreeg ook al bericht van het UWV dat ik een vragenlijst in moet gaan vullen. Ben benieuwd wat er straks uit gaat komen aan advies.
Ik kreeg vandaag m'n bestelde voedingsbh's binnen (Cake Maternity). Bijna juiste maat, maar wat een verschil met wat ik nu heb :o . Zit zoveel fijner en steviger.
pi_189003338
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 september 2019 21:41 schreef douche-eendje het volgende:
Wat een heerlijke foto's Rebubbled! :)

Mijn verlof is voorbij dus nu ziekgemeld op werk. Deze week naar de bedrijfsarts en kreeg ook al bericht van het UWV dat ik een vragenlijst in moet gaan vullen. Ben benieuwd wat er straks uit gaat komen aan advies.
Ik kreeg vandaag m'n bestelde voedingsbh's binnen (Cake Maternity). Bijna juiste maat, maar wat een verschil met wat ik nu heb :o . Zit zoveel fijner en steviger.
Ik kreeg het advies om me tijdens mijn zwangerschapsverlof al ziek te melden, want dan is het automatisch zwangerschapsgerelateerde ziekte en komt het niet ten koste van je werkgever en hoef je de mallemolen met UWV niet door. Wellicht een tip voor de verse moeders die wellicht tegen een issue aanlopen. Voor jou helaas te laat.. Wel fijn dat je nog langer kun baby knuffelen. Dit heb ik altijd maar als grote plus gezien van het hele ziek zijn. :P
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189003845
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 10:10 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ik kreeg het advies om me tijdens mijn zwangerschapsverlof al ziek te melden, want dan is het automatisch zwangerschapsgerelateerde ziekte en komt het niet ten koste van je werkgever en hoef je de mallemolen met UWV niet door. Wellicht een tip voor de verse moeders die wellicht tegen een issue aanlopen. Voor jou helaas te laat.. Wel fijn dat je nog langer kun baby knuffelen. Dit heb ik altijd maar als grote plus gezien van het hele ziek zijn. :P
Ja dat is mij dus gewoon nooit verteld. Volgens mijnUWV is er wel een ziektewet-aanvraag gedaan door mijn werkgever dus ook als zwangerschapsgerelateerd.

Dat zie ik ook maar als grote plus inderdaad :). Maar zou het wel fijn vinden als ik straks gewoon wat meer kan doen.
pi_189009357
Eindelijk bijgelezen, al zittend in de schommelstoel met een slapende baby op m'n buik.. waardevolle bvfoto, Rebubbled! En nog van harte gefeliciteerd, Fram en ToT! Ik hoop dat je snel weer de oude bent, d-e.

Heel erg bedankt voor al jullie reacties en met name voor de herkenbaarheid.

Ik houd de wakkertijden veel beter in de gaten en ga wandelen met haar of chillen in de schommelstoel als ze haar eerste slaapsignalen geeft (zover ik ze herken) en haar wakkertijd ongeveer 'voorbij' is. Dit werkte iig de afgelopen dagen goed en daardoor eigenlijk ook veel minder gehuil (zelfs tijdens het 'huiluurtje'). So far so good dus.. (of tart ik nu de FOKwet..?)

Het in bed leggen en zelfstandig in slaap vallen laat ik nog even zitten, in het boek 'baby in een droomritme' kwam het op mij zo over alsof ze nu dat nu ook al zou 'moeten kunnen'.

Het is niet zozeer dat ik een vast schema wil afdwingen, maar ik las dat je daar rond deze leeftijd mee moet beginnen dus vandaar mijn vraag. En ik hoop(te) vooral dat het haar meer vastigheid zou geven waardoor ze minder vaak overstuur zou zijn maar goed, de angel lijkt er al een beetje uit met de wakkertijden. De rest komt dan wel in de komende maanden als zij eraan toe is. Dankjewel.
pi_189011185
Wat fijn dat je weer wat verder bent gekomen! En ik heb me ver van boeken gehouden, omdat ik bang was dat ik dan allemaal verwachtingen zou hebben van hoe mijn kindje zich moet ontwikkelen en dat enkel stress op zou leveren. Ik heb Oei Ik Groei van iemand gekregen toen bug 8 weken was. Herkende er niets van. Heb uiteindelijk enkel wat spelletjes voor met je baby eruit gehaald. Maar Bug gaat tot nog toe heel gemoedelijk om met haar groeispurts en ontwikkelingen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189012100
Wij hebben best wel wat gehad aan t boek baby in een droomritme. Vooral de wakker tijden waren een eyeopener.

Wat betreft zelfstandig in slaap vallen; onze dochter slaapt zo ongeveer zodra haar hoofd het matras raakt, maar haar broer heeft er meer moeite mee. Die moeten we soms echt wel helpen (wiegen). Er staat inderdaad in dat boek dat ze het zelf zouden moeten kunnen, maar blijf ervan uitgaan dat iedereen een individu is en zich anders ontwikkelt. Wij hebben dan ook geaccepteerd (hoe lastig en irritant het soms ook is) dat we zoonlief soms moeten helpen qua slapen.
pi_189012293
Wij hielden toen ze wat kleiner waren wel de wakkertijd in de gaten. Dan brachten we ze na een uurtje weer naar bed ondanks dat ze niet moe oogden maar dan sliepen ze wel al snel.
Nu geven ze zelf aan wanneer ze moe zijn, dan word er heftig gegaapt en driftig ogen gewreven. Of ze kunnen alleen nog maar huilen om alles.

Ook reden om te huilen, allebei met hetzelfde boekje willen spelen en het dus steeds van elkaar afpakken...

Verder fietsten we vorige week voor het eerst want ook lieve Jeremy kan zelf gaan zitten *O*
En zaten ze vandaag tot grote vreugde van zus voor het eerst in het winkelkarretje.
  donderdag 19 september 2019 @ 08:06:22 #93
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189017078
Wij hielden ook wel de wakkertijd in de gaten, maar prulleke heeft de eerste zes maanden ofzo overdag niet of nauwelijks in bed geslapen. Meestal in de wagen/auto/draagzak/bovenop mij. En dat vond ik toen best heel heftig en intens, maar nu mis ik het wel eens: zo'n slapend frummeltje bovenop je dat intens tevreden ligt te knorren.

Aapie, fietsen is echt O+ Ik geniet daar ook echt van nu, al is het wel even puzzelen hoe ik pruls voetjes warm houd. Voor een maillot onder een broek is het nog te warm, maar sokken trekt ze uit...

En het is hier razend druk, maar gelukkig gaan we over drie weken wel op vakantie. Heb er echt ontzettend zin in, lekker even met z'n drietjes er tussenuit. Helemaal niks moeten, nergens mee bezig zijn. Gewoon genieten. het is ook echt hard nodig, ik ben zo, zo, zo, zo moe...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189017115
Meldt zich ook 👋 Mijn kleine Bouncy is vandaag alweer 10 dagen en wat een heerlijk poppeke is het ❤
pi_189017688
Welkom whoopje *O* Hoe gaat het met jullie?


Pffff ik ben ongesteld 8)7 -O- . Daar ging m'n hoop op 'borstvoeding kan ervoor zorgen dat je een lange tijd geen cyclus hebt'. Ben benieuwd wat het straks blijft doen.
pi_189017983
quote:
17s.gif Op donderdag 19 september 2019 09:06 schreef douche-eendje het volgende:
Welkom whoopje *O* Hoe gaat het met jullie?


Pffff ik ben ongesteld 8)7 -O- . Daar ging m'n hoop op 'borstvoeding kan ervoor zorgen dat je een lange tijd geen cyclus hebt'. Ben benieuwd wat het straks blijft doen.
Het gaat super! Het begin was even zoeken naar de juiste manier van voeden ivm haar gewicht, ze had niet genoeg energie om volledig aangelegd te worden maar inmiddels zit ze boven haar geboortegewicht en is ze volledig over. Gister had ze een regeldagje, ze kwam ineens erg vaak maar buiten die dag om is ze echt een heel relaxed meisje ❤ Ik geniet echt met volle teugen
pi_189018681
Aapie! Met de heren op de fiets, wat tof. Is er een soort tweelingzitje te krijgen of gaan ze om de beurt?

Tink, vakantie! Wij gaan morgen en ineens zijn vandaag de zenuwen toegeslagen. Hebben jullie nog tips voor het vliegen met een baby? Kan de wandelwagen mee? Of kun je die terplekke huren?

Welkom Whoopje!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 19 september 2019 @ 10:35:54 #98
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189018742
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 10:31 schreef Rebubbled het volgende:
Aapie! Met de heren op de fiets, wat tof. Is er een soort tweelingzitje te krijgen of gaan ze om de beurt?

Tink, vakantie! Wij gaan morgen en ineens zijn vandaag de zenuwen toegeslagen. Hebben jullie nog tips voor het vliegen met een baby? Kan de wandelwagen mee? Of kun je die terplekke huren?

Welkom Whoopje!
Een buggy mag wel mee, maar de wandelwagen niet. Iig niet tot de gate, dan moet je hem inchecken als ruimbagage. En wij wachten nog even met vliegen. Volgend jaar misschien, gaan nu gewoon lekker met de auto naar de ardennen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189018892
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 10:31 schreef Rebubbled het volgende:
Aapie! Met de heren op de fiets, wat tof. Is er een soort tweelingzitje te krijgen of gaan ze om de beurt?

Tink, vakantie! Wij gaan morgen en ineens zijn vandaag de zenuwen toegeslagen. Hebben jullie nog tips voor het vliegen met een baby? Kan de wandelwagen mee? Of kun je die terplekke huren?

Welkom Whoopje!
Wagen inchecken en kind in doek of drager. Zo deed ik het toen Bram klein was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189018911
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 09:30 schreef Whoopje het volgende:

[..]

Het gaat super! Het begin was even zoeken naar de juiste manier van voeden ivm haar gewicht, ze had niet genoeg energie om volledig aangelegd te worden maar inmiddels zit ze boven haar geboortegewicht en is ze volledig over. Gister had ze een regeldagje, ze kwam ineens erg vaak maar buiten die dag om is ze echt een heel relaxed meisje ❤ Ik geniet echt met volle teugen
Heb jij een weegschaal gehuurd of heb je nog zorg thuis dat je weet wat ze weegt?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189020739
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 10:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heb jij een weegschaal gehuurd of heb je nog zorg thuis dat je weet wat ze weegt?
Ik heb t/m dinsdag kraamhulp gehad en toen zat ze dus boven haar geboortegewicht 😉
pi_189034390
@Tink89 ik trek ze nu gewoon schoentjes aan. Voor als het echt kouder wordt krijgen ze gevoerde aapie slofjes en dan de hoge variant.

@Rebubbled ik heb een speciale tweelingfiets gekregen,de mannen zitten samen achterop. Elk in een eigen stoeltje. Ik probeerde een foto te uploaden maar dat lukt even niet..

Van de week de kledingkast opnieuw ingericht.. hallo maat 80 :D :D
Met bijna 11 maanden zijn het amper nog baby's te noemen..
pi_189035077
Vraagje, Bas is verkouden (arm hummeltje, voor het eerst) en het valt mij op dat hij ook veel met zijn hand naar een oortje trekt/aan oortje zit. Moet ik dat oortje even laten checken?
pi_189035095
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 september 2019 06:33 schreef aapieannie het volgende:
@:tink89 ik trek ze nu gewoon schoentjes aan. Voor als het echt kouder wordt krijgen ze gevoerde aapie slofjes en dan de hoge variant.

@:rebubbled ik heb een speciale tweelingfiets gekregen,de mannen zitten samen achterop. Elk in een eigen stoeltje. Ik probeerde een foto te uploaden maar dat lukt even niet..

Van de week de kledingkast opnieuw ingericht.. hallo maat 80 :D :D
Met bijna 11 maanden zijn het amper nog baby's te noemen..
Hier ben ik heel benieuwd naar. Vrienden van ons hebben net een tweeling gekregen en zij vroegen zich al af hoe ze dit op moesten lossen zonder fietskar of bakfiets.
  vrijdag 20 september 2019 @ 09:18:52 #105
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189035293
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:52 schreef douche-eendje het volgende:
Vraagje, Bas is verkouden (arm hummeltje, voor het eerst) en het valt mij op dat hij ook veel met zijn hand naar een oortje trekt/aan oortje zit. Moet ik dat oortje even laten checken?
Ik zou even de huisarts bellen. Lijkt hij pijn te hebben? Ik lees ook weleens dat baby's gaan huilen als ze worden neergelegd (meer druk op oor dus pijn).
Beterschap voor Bas, oorontsteking is echt naar.
pi_189035380
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:10 schreef Whoopje het volgende:

[..]

Ik heb t/m dinsdag kraamhulp gehad en toen zat ze dus boven haar geboortegewicht 😉
Ah! Wij hadden tot maandag en toen waren ze beide nog niet boven hun gewicht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189035672
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 09:18 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik zou even de huisarts bellen. Lijkt hij pijn te hebben? Ik lees ook weleens dat baby's gaan huilen als ze worden neergelegd (meer druk op oor dus pijn).
Beterschap voor Bas, oorontsteking is echt naar.
Pijn niet echt, hij is ondanks verkoudheid wel vrolijk en komt regelmatig voor een voeding. Hij slaapt ook wel volgens zijn normale ritme. We moeten vanmiddag naar het CB dus laat de jeugdarts wel even meekijken dan. Huisarts zit in hetzelfde gebouw, dus als het nodig is kunnen we gelijk door.
  vrijdag 20 september 2019 @ 10:15:32 #108
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189035874
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 september 2019 09:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Pijn niet echt, hij is ondanks verkoudheid wel vrolijk en komt regelmatig voor een voeding. Hij slaapt ook wel volgens zijn normale ritme. We moeten vanmiddag naar het CB dus laat de jeugdarts wel even meekijken dan. Huisarts zit in hetzelfde gebouw, dus als het nodig is kunnen we gelijk door.
Dat is makkelijk opgelost :D hopelijk is het niks :)
pi_189035941
Naar D-E, beterschap voor bas. Ik ben zelf een vrij late beller, maar sinds ik bel om advies (altijd fijn), doe ik het vaak sneller.
Het stomme van laat bellen is dat eerder beginnen met AB kuur bij ontsteking een hoop ellende sneller oplost.
Maar komt goed uit dat je naar 't cb gaat :D

Hier ook een verkouden moppie, zo sneu. Ook voor mij icm met een heel erg zieke bijnakleuter, ik heb al 3 nachten nauwelijks geslapen ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door pinquit op 20-09-2019 11:13:36 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189036348
Aah veel beterschap voor de zieke baby's. Hopelijk gaat het gauw beter.

Fijne vakantie rebubbled! Helaas geen ervaring met vliegen met baby. Wij gaan pas in april vliegen (naar Turkije). Verder doen we vaak weekendjes weg, maar dat is dan in NL en Duitsland (dus met de auto).

Ik heb een baby die niet wil slapen overdag. Ik weet niet wat ik moet doen. Ze blijft dan huilen en als ik haar ga troosten zie ik dat ze eigenlijk wel moe is, maar ze blijft weigeren.

En weten jullie leuke spelletjes die ik met haar kan doen/ speelgoed voor een baby van 5,5 maanden? Ik heb het gevoel dat ze zich soms verveelt en ik kan niet veel dingen verzinnen, behalve lezen/ zingen/ samen wandelen en praten :P
En ze gaat ook vaak onder de babygym en in het wipstoeltje.
pi_189036743
Guddegud ik snap home alone vet goed nu. Ik vind een baby de deur uit krijgen al lastig. Helpt ook dat we 2 uur van te voren zijn begonnen met inpakken. Volgende keer even anders plannen.

Cava, hier is het schommelschip van de Efteling nadoen met bug in mijn armen een hit, hoofd schouder knie en teen dansen voor haar, haar door de kamer en tuin laten vliegen door haar bij haar middel vast te houden. Verder speelt ze veel met rammelaars en is ze druk met rollen, kruipbewegingen maken en half naar zit duwen. Samen in de spiegel kijken vindt ze ook vermakelijk. Heliumballon aan een touwtje was ook uren vermaak. Naar de poes kijken en samen de poes aaien. 'Komt een rupsje aangekropen zo in bug haar nekje gekropen' en kiekeboe worden gewaardeerd. Ze is een spaarzame lacher. Of mijn comedy is om te janken, dat kan ook.

De app Kinedu geeft me ook soms ideeën.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 20 september 2019 @ 11:34:16 #112
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189036824
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:27 schreef Rebubbled het volgende:
Guddegud ik snap home alone vet goed nu. Ik vind een baby de deur uit krijgen al lastig. Helpt ook dat we 2 uur van te voren zijn begonnen met inpakken. Volgende keer even anders plannen.

Cava, hier is het schommelschip van de Efteling nadoen met bug in mijn armen een hit, hoofd schouder knie en teen dansen voor haar, haar door de kamer en tuin laten vliegen door haar bij haar middel vast te houden. Verder speelt ze veel met rammelaars en is ze druk met rollen, kruipbewegingen maken en half naar zit duwen. Samen in de spiegel kijken vindt ze ook vermakelijk. Heliumballon aan een touwtje was ook uren vermaak. Naar de poes kijken en samen de poes aaien. 'Komt een rupsje aangekropen zo in bug haar nekje gekropen' en kiekeboe worden gewaardeerd. Ze is een spaarzame lacher. Of mijn comedy is om te janken, dat kan ook.

De app Kinedu geeft me ook soms ideeën.
Ik moest hardop lachen om 'of mijn comedy is om te janken, dat kan ook' :D

Prul is ook heel groot fan van vliegtuig spelen, en kiekeboe met een spuugdoekje dat ze dan steeds zelf retetrots van haar hoofd trekt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189038333
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 08:54 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hier ben ik heel benieuwd naar. Vrienden van ons hebben net een tweeling gekregen en zij vroegen zich al af hoe ze dit op moesten lossen zonder fietskar of bakfiets.




Ze zijn nu bijna 11 maanden. Tot vorige week deed ik alles lopend, of indien beschikbaar met de auto. Nu gaat kleuter dichtbij naar school en zijn de winkels daar ook vlakbij. Nu kunnen we ook weer eens wat verder weg!
pi_189038463
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:29 schreef aapieannie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ze zijn nu bijna 11 maanden. Tot vorige week deed ik alles lopend, of indien beschikbaar met de auto. Nu gaat kleuter dichtbij naar school en zijn de winkels daar ook vlakbij. Nu kunnen we ook weer eens wat verder weg!
Voordat ik morgen weg ga uit dit topic wil ik even een O+ doen voor jouw twee jongens. Wat zien ze er happy uit! En een mega goed idee zo!
  vrijdag 20 september 2019 @ 14:21:25 #115
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189038911
Wat schattig, zo samen op de fiets O+
pi_189039796
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:29 schreef aapieannie het volgende:

[..]
Ze zijn nu bijna 11 maanden. Tot vorige week deed ik alles lopend, of indien beschikbaar met de auto. Nu gaat kleuter dichtbij naar school en zijn de winkels daar ook vlakbij. Nu kunnen we ook weer eens wat verder weg!
Wat ontzettend tof! En die koppies ook. O+
Dankjewel voor het delen van de foto’s.
pi_189040928
Aapie O+ O+ Wat een dotjes! En toffe fiets! Welk merk is het?
pi_189041537
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:15 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Dat is makkelijk opgelost :D hopelijk is het niks :)
Komt door de verkoudheid, oortje zag er prima uit. Gelukkig.
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:21 schreef pinquit het volgende:
Naar D-E, beterschap voor bas. Ik ben zelf een vrij late beller, maar sinds ik bel om advies (altijd fijn), doe ik het vaak sneller.
Het stomme van laat bellen is dat eerder beginnen met AB kuur bij ontsteking een hoop ellende sneller oplost.
Maar komt goed uit dat je naar 't cb gaat :D

Hier ook een verkouden moppie, zo sneu. Ook voor mij icm met een heel erg zieke bijnakleuter, ik heb al 3 nachten nauwelijks geslapen ;(
Bas is inmiddels extra zielig want ook vaccinaties gehad net. 2 hele stuks nog wel, de eerste 2. Arm ding, ontroostbaar huilen en drinken daarna had hij niet echt zin in.

Maar specs, 5145 gram en 57 cm. 535 gram erbij in 3 weken _O_ .
  vrijdag 20 september 2019 @ 17:13:57 #119
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189041696
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:01 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Komt door de verkoudheid, oortje zag er prima uit. Gelukkig.
[..]

Bas is inmiddels extra zielig want ook vaccinaties gehad net. 2 hele stuks nog wel, de eerste 2. Arm ding, ontroostbaar huilen en drinken daarna had hij niet echt zin in.

Maar specs, 5145 gram en 57 cm. 535 gram erbij in 3 weken _O_ .
Mooie specs! Hij is lekker bezig ^O^ fijn dat het geen oorontsteking is.

Weet niet of je er wat aan hebt, maar de verpleegkundige van het CB raadde mij aan na de vaccinatie om een pcm te geven en daarna de baby in bad te doen. Door het warme water bewegen ze hun benen en dat voorkomt wat spierpijn. Zo zouden ze er minder last van hebben.

Ik heb zelf alleen een pcm gegeven, maar Koert huilde al niet meer toen we het gebouw uit waren en thuis sliep hij gewoon (tussendoor wel wat huileriger dan normaal maar ik had niet het idee dat hij er enorm last van had), dus ik heb zelf het badje niet uitgeprobeerd :') misschien is het wat als Bas er wel veel last van heeft.
Kan ook nog dat Koert wel last had maar ik het vergeten ben. Moederschap O+
pi_189042712
Beide jongens kunnen horen volgens de test vanmorgen. Oostindisch konden ze niet testen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189043059
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 18:31 schreef Ticootje het volgende:
Beide jongens kunnen horen volgens de test vanmorgen. Oostindisch konden ze niet testen...
Hahahaha :')

Noh bug is zo'n vreselijk chill kind hè. Schiphol vond ze dolle pret, lekker rondturen vanuit de draagzak. In het vliegtuig een slokje gedronken en tijdens opstijgen lag ze te pitten. Toen ze wakker werd heeft ze vooral geflirt met de jongen die naast ons zat. Tijdens de daling weer wat gedronken, wat wel hielp voor haar oortjes denk ik. En nu weer in de draagzak lekker slapen. O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189043331
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:13 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Mooie specs! Hij is lekker bezig ^O^ fijn dat het geen oorontsteking is.

Weet niet of je er wat aan hebt, maar de verpleegkundige van het CB raadde mij aan na de vaccinatie om een pcm te geven en daarna de baby in bad te doen. Door het warme water bewegen ze hun benen en dat voorkomt wat spierpijn. Zo zouden ze er minder last van hebben.

Ik heb zelf alleen een pcm gegeven, maar Koert huilde al niet meer toen we het gebouw uit waren en thuis sliep hij gewoon (tussendoor wel wat huileriger dan normaal maar ik had niet het idee dat hij er enorm last van had), dus ik heb zelf het badje niet uitgeprobeerd :') misschien is het wat als Bas er wel veel last van heeft.
Kan ook nog dat Koert wel last had maar ik het vergeten ben. Moederschap O+
Hij lijkt het nu vooralsnog allemaal prima te vinden, maar ik merk het wel. Ben in ieder geval blij dat ik die vaccinatie tijdens de zwangerschap heb laten doen, hij hoefde nu pas met 3 maanden. Maar rond die datum waren we op vakantie dus uiteindelijk met bijna 15 weken :+. Maar ik denk dat we vanavond sowieso even gaan badderen voor het slapen. Daarna mn baby een massage geven en dan lekker zijn bedje in O+. Hij groeit momenteel lekker ja, maat 56 heb ik op 2 pakjes na inmiddels op kunnen ruimen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 18:31 schreef Ticootje het volgende:
Beide jongens kunnen horen volgens de test vanmorgen. Oostindisch konden ze niet testen...
Hmm, wel jammer :P.
pi_189045259
Bedankt voor de tips rebubbled en tink! Die app is trouwens heel handig zag ik. Ga ik gebruik van maken :)

Goed om te horen dat de reis goed ging! Ideaal zo'n baby haha.

Aapie wat een mooie fiets! Ik wist niet eens dat er zulke fietsen bestonden.

Goede stats d-e! Die vaccinaties zijn zo vervelend. Echt ontzettend zielig. M heeft er inmiddels twee (2x2) gehad, maar had er gelukkig niet veel last van. Ze was alleen wat hangeriger dan normaal.
pi_189046119
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:26 schreef elamanilo het volgende:
Aapie O+ O+ Wat een dotjes! En toffe fiets! Welk merk is het?
Ja tof he! Deze komt bij de fietsfabriek vandaan. Ik heb begrepen dat ze daar niet meer worden gemaakt, maar op google zijn nog wel andere zaken te vinden waar ze te koop zijn!

quote:
17s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:01 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Komt door de verkoudheid, oortje zag er prima uit. Gelukkig.
[..]

Bas is inmiddels extra zielig want ook vaccinaties gehad net. 2 hele stuks nog wel, de eerste 2. Arm ding, ontroostbaar huilen en drinken daarna had hij niet echt zin in.

Maar specs, 5145 gram en 57 cm. 535 gram erbij in 3 weken _O_ .
Beterschap voor Bas! En goede stats O+


Hier krijgen ze pas weer met 1 jaar prikken. We lopen iets achter op het vaccinatie schema. Wel zielig, ze krijgen ze echt op hun eerste verjaardag, feestje hebben we dan al gevierd.

Volgende week een nieuwe autostoel kopen, van oudste hebben we haar oude stoel nog daar komt een nieuw setje bekleding in. Vooral voor Jeremy belangrijk om over te stappen, hij mag qua gewicht bijna niet meer in de groep 0 stoel :D

Iemand nog tips om je baby te leren kruipen, hij wil zo graag zijn broer achterna maar krijgt het niet voor elkaar om op zijn knietjes te komen. Of is dit iets om nu wel naar de fysio te gaan?
  vrijdag 20 september 2019 @ 22:16:16 #125
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_189046394
Ik kom even binnenvallen met een vraag: vandaag bracht ik I. naar het kdv. Hij werd vanmorgen om 07:30u wakker en is daar pas om 14:55 gaan slapen. Volgens de leidster had hij geen zin om te slapen en maakte geen vermoeide indruk dus kon dat prima. Hij had een uurtje geslapen en was net wakker toen ik hem ophaalde, maar maakte in de auto alweer zijn bekende 'slaapgeluidjes' en zat te gapen. Eenmaal thuis leek hij weer over z'n slaap heen, maar was na een bad en fles ook weer zo vertrokken.

Ik weet dat kinderen naarmate ze ouder worden wat langer wakker zijn. Maar dit vond ik erg lang. Wat jullie?

Soms heb ik het idee dat ze hem laat/later naar bed brengen omdat hij andere kindjes wakker maakt als ze hem op bed liggen. Vandaag had hij een speeltje mee en tikte steeds op de muur waardoor andere kindjes daar last van hadden vertelde ze. De vorige keer sliep hij op de gang in de buggy omdat er kindjes lagen te slapen.
pi_189050446
Ik zit met iets en moet het even kwijt. Ik kan al de hele nacht niet slapen hierdoor, (terwijl mijn baby eindelijk doorslaapt vandaag).

Vanavond was mijn vader op bezoek. Hij kreeg een glaasje fris en ik ging naar de keuken om wat te eten erbij te pakken. Hij had M vast.

Ik kom na een paar minuten terug en zie dat hij snel het glas weghaalt van M's mond. Ik zie M een beetje smakken en raar kijken.

Nu heb ik dus het idee dat hij M heeft laten proeven van zijn fris (MET PRIK ook nog eens). Ik weet niet of hij haar daadwerkelijk een slok heeft gegeven of aan het glas heeft laten likken.

Hoe dan ook, ik ben boos. Echt heel boos. Mijn baby, die ik nog niets anders dan mijn melk geef, krijgt ineens iets anders. Ook nog eens iets ontzettend ongezonds.

Mijn vertrouwen is weg. Hij krijgt mijn baby echt niet meer zonder toezicht.
pi_189050744
@Helsinki dat is wel lang ja, hoelang slaapt hij thuis is de middag? Gaat hij dan gelijk na het brood naar bed? Ik zou het zelf geen optie vinden dat mijn kindje in een buggy zou slapen geloof ik.

@CaVaBien oei wat vervelend!
Heb je wel gevraagd wat hij met bet glas bij m deed? Ik zou, zeker als je er de hele nacht van wakker hebt gelegen het nog wel bespreken dat je dit dus niet wil hebben.
pi_189050755
Daar zou ik zeker ook niet blij van worden als iemand anders, wie het dan ook is, ineens mijn kleine gaat voeden of laten drinken zonder mijn of mijn vrouw haar toestemming. :N
  zaterdag 21 september 2019 @ 08:02:13 #129
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_189050779
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 september 2019 07:56 schreef aapieannie het volgende:
@:helsinki dat is wel lang ja, hoelang slaapt hij thuis is de middag? Gaat hij dan gelijk na het brood naar bed? Ik zou het zelf geen optie vinden dat mijn kindje in een buggy zou slapen geloof ik.

@:CaVaBien oei wat vervelend!
Heb je wel gevraagd wat hij met bet glas bij m deed? Ik zou, zeker als je er de hele nacht van wakker hebt gelegen het nog wel bespreken dat je dit dus niet wil hebben.
Nee, hij is meestal net wakker voor de lunch. Dan laat ik hem eventjes wakker worden en dan gaan we eten. Daarna spelen/met de hond uit en dan weer naar bed. Hij is dan 2,5 a 3 uur wakker ofzo. De slaapjes duren thuis langer: 1,5 uur is vrij normaal (niet altijd hoor, maar ook geen uitzondering).

Toen hij nog iets kleiner was sliep hij daar in de box om dezelfde reden. Tussen alle spelende kindjes, hij zal wel heel moe zijn geweest. Voelde toch niet helemaal lekker?
  zaterdag 21 september 2019 @ 08:02:53 #130
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_189050786
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 03:26 schreef CaVaBien het volgende:
Ik zit met iets en moet het even kwijt. Ik kan al de hele nacht niet slapen hierdoor, (terwijl mijn baby eindelijk doorslaapt vandaag).

Vanavond was mijn vader op bezoek. Hij kreeg een glaasje fris en ik ging naar de keuken om wat te eten erbij te pakken. Hij had M vast.

Ik kom na een paar minuten terug en zie dat hij snel het glas weghaalt van M's mond. Ik zie M een beetje smakken en raar kijken.

Nu heb ik dus het idee dat hij M heeft laten proeven van zijn fris (MET PRIK ook nog eens). Ik weet niet of hij haar daadwerkelijk een slok heeft gegeven of aan het glas heeft laten likken.

Hoe dan ook, ik ben boos. Echt heel boos. Mijn baby, die ik nog niets anders dan mijn melk geef, krijgt ineens iets anders. Ook nog eens iets ontzettend ongezonds.

Mijn vertrouwen is weg. Hij krijgt mijn baby echt niet meer zonder toezicht.
Ik zou dat meteen vragen :).
pi_189050876
CaVaBien, ander licht op de situatie: je vader zit met je kind op schoot en heeft een glas fris in zijn hand omdat hij een slokje heeft genomen. Baby's zijn baby's en nieuwsgierig en je baby drukt zijn mond tegen het glas. Je vader is alert en haalt gauw het glas weg. Vanwege het gekke nieuwe gevoel van een glas tegen de lippen van je baby smakt hij nog even.

Ik zeg niet dát het zo ging, maar het had zomaar gekund. Verder, waarom heb je er niet gelijk naar gevraagd? En dat hoeft echt niet gelijk boos en veroordelend, maar je kan het best vragen en vervolgens uitleggen hoe jij je erbij voelt. Ik heb mazzel met hele lieve begrijpende (schoon)ouders, maar ik zie ook veel in mijn omgeving dat (schoon)ouders nog uit gaan van hoe het vroeger ging. En dat verschil kan soms heel groot zijn.

Niettemin een vervelende situatie die echt even uitgepraat dient te worden. Sterkte. En nu sluip ik hier gauw weer weg. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 21 september 2019 @ 09:06:00 #132
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189051372
Ik zou het ook even navragen, @Cavabien. Al kun je sowieso besluiten hem niet meer alleen te laten met M, als het niet goed voelt.
Heb je een goede band met je vader?
Ik zou ook boos zijn }:|
pi_189051536
Cava, ik zou het zeker eerst even navragen wat er is gebeurd.

Bas heeft prima geslapen vannacht. Wel koorts gehad met een piek om 2 uur vannacht, maar daarna zakte het weer af. Om 2, 4 en 6 uur kwam hij voor een voeding, dus ik heb niet bijster goed geslapen :O. We hebben hem gisteravond wel inderdaad nog even in bad gedaan en daar werd hij heerlijk rustig van.
pi_189052039
Aapie ik heb het niet gevraagd, omdat er dan zeker ruzie zou komen. Ik had het niet op een normale toon kunnen vragen en zou hem zeker beschuldigen.

Ik ga het er nog wel over hebben. Dit tolereer ik niet. Welke idioot geeft fris aan een baby van 5 maanden (of laat het proeven).
Ik snap zijn gedachtegang ook niet. Waarom is dit grappig/leuk? De baby heeft er niet eens behoefte aan.

@Nanuke ik heb erbij stilgestaan dat het per ongeluk ging, maar ik weet vrijwel zeker dat hij haar bewust heeft laten proeven. Ik herinnerde me dat hij vroeger ook stiekem cola liet drinken aan mijn 1-jarige neefje toen mijn ouders oppasten. En stiekem allerlei zoetigheid gaf als mijn moeder er even niet was.

@Ceviche ik heb op zich wel een goede band met hem. Vind het wel lastig om hem op de vingers te tikken zeg maar. We zijn opgevoed met respect voor de ouders en niet tegenspreken. Maar als het om mijn kind gaat, heb ik daar best maling aan.
pi_189052224
Als ik je advies mag geven... Til er niet te zwaar aan. Het gaat om mogelijk 1 slokje of misschien zelfs likje fris. Adem een paar keer diep in en uit, bel je vader op of spreek hem aan en leg uit dat het heel leuk en spannend is om samen met zijn nieuwste kleinkind dit soort 'stoute' dingen te doen maar dat je dat echt liever niet hebt. Probeer niet boos te worden ;) en haal herinneringen op van toen jij klein was en stiekem met je vader 'stoute' dingen deed. Benoem dat je echt snapt dat hij een speciale band met haar wil, maar dat frisdrank/suikershit jouw innerlijke hormonster wakker schud en dat jij er heel veel moeite mee hebt... Mijn zoon is 1 maand ouder dan je dochter en die heeft ook al eens een mini likje softijs gehad.
pi_189052332
Natuurlijk heb je daar maling aan Cava, belachelijk. Ook wat hij bij je neefje deed.

Helsinki, hier slaapt bug ook geregeld pas om 12/13u bij de gastouder. Ze is zo onder de indruk van alles dat slapen niet in haar opkomt. Vervolgens is ze wel meteen 3 uur k.o. als ze dan slaapt. In een buggy slapen zou ik niet oke vinden. Of is het er een die ook kan liggen? Dan vind ik het geen probleem.

Side note, bug wordt tussen 7 en 8 wakker.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 21 september 2019 @ 11:54:03 #137
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_189052984
Buggy kan wat platter (Babyzen), het is alleen niet optimaal. Gelukkig was dat geen lang slaapje, maar toch. Nu duurde het bijna 7,5 uur voordat hij sliep en dan ook een vrij kort slaapje als ik zie hoe lang hij wakker is geweest :'). Ik ga het wel even terugkoppelen. Snap heus wel dat als hij niet wil slapen, je hem dan uit bed haalt. Maar 4,5 - 5 uur later een keer proberen? :N.
pi_189053413
Cava, ik zou daar ook enorm van schrikken en in de eerste instantie niet weten wat te doen en dus niets meteen vragen.. :* Ik zou het zeker bespreken. En wat je zelf zegt, niet meer zonder toezicht totdat je kindje wat ouder is. Zelf vind ik het niet overdreven om er zo op te reageren. Voor zo'n klein lichaam wat nog helemaal niets gewend is, is een likje of slokje echt al heel veel! En ik heb zelf ervaring met voedselovergevoeligheid en zie bij mijn kindjes ook dat ze heel snel reageren op kleine beetjes 'rotzooi', qua gedrag en ook hoe ze zich voelen.
pi_189056423
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 10:38 schreef Leintjeuh het volgende:
Als ik je advies mag geven... Til er niet te zwaar aan. Het gaat om mogelijk 1 slokje of misschien zelfs likje fris. Adem een paar keer diep in en uit.
Natuurlijk is het te achterlijk voor woorden om zo'n jonge baby prik te laten drinken, maar je komt op mij echt een tikkie hysterisch over, sorry.

Mijn oma lepelde ooit met de beste bedoelingen zo een hapje slagroom in mijn viermaander. Dat vond ik niet geslaagd. Ik zei: 'Oma, ik wil niet dat u hem dat geeft, hij is er echt nog te klein voor.' Klaar. Zoals er ook mensen zijn die het hihaho-hilarisch vinden om een "leeg" bierflesje aan een baby te geven. Flesje weg, 'Niet meer doen' zeggen, streep eronder. Waarom is het voor jou zoveel meer? :)
pi_189057609
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 17:09 schreef Jentin het volgende:

[..]

Natuurlijk is het te achterlijk voor woorden om zo'n jonge baby prik te laten drinken, maar je komt op mij echt een tikkie hysterisch over, sorry.

Mijn oma lepelde ooit met de beste bedoelingen zo een hapje slagroom in mijn viermaander. Dat vond ik niet geslaagd. Ik zei: 'Oma, ik wil niet dat u hem dat geeft, hij is er echt nog te klein voor.' Klaar. Zoals er ook mensen zijn die het hihaho-hilarisch vinden om een "leeg" bierflesje aan een baby te geven. Flesje weg, 'Niet meer doen' zeggen, streep eronder. Waarom is het voor jou zoveel meer? :)
Volgens mij quote je de verkeerde persoon.
pi_189057650
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 17:09 schreef Jentin het volgende:

[..]

Natuurlijk is het te achterlijk voor woorden om zo'n jonge baby prik te laten drinken, maar je komt op mij echt een tikkie hysterisch over, sorry.

Mijn oma lepelde ooit met de beste bedoelingen zo een hapje slagroom in mijn viermaander. Dat vond ik niet geslaagd. Ik zei: 'Oma, ik wil niet dat u hem dat geeft, hij is er echt nog te klein voor.' Klaar. Zoals er ook mensen zijn die het hihaho-hilarisch vinden om een "leeg" bierflesje aan een baby te geven. Flesje weg, 'Niet meer doen' zeggen, streep eronder. Waarom is het voor jou zoveel meer? :)
Als het om mijn baby gaat vind ik dat ik hysterisch mag doen.

Mijn kind, mijn regels. Mensen moeten niet denken dat ze zomaar even dingen anders kunnen doen.

Ze krijgt tot nu toe alleen borstvoeding. Heb haar nog niet eens groente laten proeven. En ineens denkt iemand te kunnen bepalen dat ze fris met prik mag proeven? Ik dacht het niet.

Ik vind het ontzettend egoïstisch. Zo'n kleine baby heeft er totaal geen baat bij om dat te proeven.
pi_189057739
Maar....
Je weet niet eens zeker of hij het haar echt heeft laten proeven :{
Misschien kwam haar mondje per ongeluk tegen het glas aan. Je weet het niet.

Da moet je haar ook niet bij anderen op schoot zetten.
Alius aliud dicit
pi_189058011
De beste bedoelingen en een oma die in één keer luistert is wel iets anders dan een vader die doelbewust achter mensen hun rug om meerdere kinderen 'verboden' voedsel geeft. Ik zou dan ook heftiger reageren, omdat je weet dat het hier niet bij blijft. Dat brengt veel meer zorgen met zich mee.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189058039
Ik gaf van de week mijn baby (4,5 maand) 3 vingertopjes softijs.

Adem in, adem uit en praat met je vader.
pi_189058145
Maar dat is jouw kind jouw keuze, Flav....
Schudden voor gebruik
pi_189059699
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 18:37 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Volgens mij quote je de verkeerde persoon.
Hm, nee, ik bedoelde dat ik het met jouw advies eens was. Beetje suf gedaan zo.

En @CaVaBien, het is ook ontzettend egoïstisch en stom - als het idd zit zoals jij denkt. Helemaal mee eens. Ik vind het net zoiets als mensen die jonge baby's patat geven omdat het er koddig uitziet ofzo, volslagen idioot.
Maar ergens denk ik dus ook: het is nu eenmaal gebeurd. Terugdraaien zit er niet in. Toekomstige acties voorkomen misschien wel. Dus ga het gesprek erover aan, zeker. Misschien bedoelde ik meer te zeggen dat ik denk dat het nuttig is als je het in de tussentijd wel los kan laten. Ervanuit gaande dat je baby er verder geen last van heeft gekregen, uiteraard. Ervan wakker liggen, dat vond ik gewoon ver gaan.

Maar ja. Ik hoor hier verder ook niet, dus waar bemoei ik me eigenlijk mee. Ik hoop dat je het erover kunt hebben op een manier die je geruststelt en/of dat je een goede modus vindt om ermee om te gaan.
pi_189060488
Ik heb het ook even verteld aan mijn partner (wilde dat eerst niet doen, omdat ik dacht dat hij heftig zou reageren). Hij reageerde best chill. Zei dat ze waarschijnlijk geen slok heeft gehad, want dan zou ze wel hoesten (van de prik). Best logisch eigenlijk.

Uiteindelijk even mijn vader gebeld en erover gehad. Eind goed, al goed. Hij heeft haar aan het glas laten likken. Gaat het niet meer doen.

Bedankt voor de support/ opbouwende kritiek allemaal :)

Mijn tits zijn weer gekalmeerd :')
pi_189060569
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 21:19 schreef CaVaBien het volgende:
Ik heb het ook even verteld aan mijn partner (wilde dat eerst niet doen, omdat ik dacht dat hij heftig zou reageren). Hij reageerde best chill. Zei dat ze waarschijnlijk geen slok heeft gehad, want dan zou ze wel hoesten (van de prik). Best logisch eigenlijk.

Uiteindelijk even mijn vader gebeld en erover gehad. Eind goed, al goed. Hij heeft haar aan het glas laten likken. Gaat het niet meer doen.

Bedankt voor de support/ opbouwende kritiek allemaal :)

Mijn tits zijn weer gekalmeerd :')
Je tits waren wel een beetje upset ja ;) maar gelukkig heb je t uitgepraat met je pa :Y
pi_189077876
Vandaag vierden we Welpjes eerste verjaardag, en o wat vliegt zo'n jaar! Technisch gezien is zijn verjaardag dinsdag pas, dus we blijven nog even tot onze laatste BFD, maar deze collage onthoud ik jullie niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is ook ontzettend verwend, met geluidenboekjes, houten raceauto's en vliegtuigje, Holztiger diertjes en maar liefst twee loopfietsjes! :o We hadden zelf al een tweedehands puky gekocht hier, maar mijn zwager bleek een tweedehands loop-bakfiets op de kop getikt te hebben en heeft die prachtig opgeknapt, met Welpjes naam erop geschilderd en alles. Echt heel tof. En hij heeft genoten van alle aandacht en zijn taartje. O+
pi_189078920
Ahh wat ontzettend fijn Luna dat hij het zo lekker heeft gehad. Jaar één gewoon in de pocket. :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 22 september 2019 @ 22:52:17 #151
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189080129
O+ 1 jaar! Jemigggg wat ging dat snel! Je grote kleine O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189080280
Welpje O+ (en Ketel ook O+ ) Wat een prachtige collage, en wat een verwennerij op zijn eerste verjaardag! Alvast gefeliciteerd, over bijna 3 weken sluiten wij ook aan :o Waar blijft een jaar? Het gaat zo verschrikkelijk hard. Ik zie mezelf nog vorig jaar deze tijd genieten van m'n eerste dagen verlof, lekker ongestoord Netflixen en de laatste dingen in huis in orde maken. En nu is hij al bijna 1! Eén jaar!!
  maandag 23 september 2019 @ 07:41:55 #153
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_189081353
Welpje O+. Leuk overzicht zo! Klinkt als een geslaagde dag.
pi_189082765
Aah wat leuk Luna, gefeliciteerd! O+
pi_189082818
Mooie collage luna ! Alvast gefeliciteerd met welpje!

Ik mag morgen naar de huisarts met Vincent. Arme jongen zit onder de onverklaarbare huiduitslag. Hij heeft al een poosje luier uitslag dus wellicht een doorgeslagen schimmeltje
pi_189084325
Van harte gefeliciteerd Luna! Wat een mooiere O+ en wat tof van die bakfiets!

;( Beterschap Aapie.. Heeft ie er niet teveel last van zelf?
  maandag 23 september 2019 @ 13:24:52 #157
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189084364
Gefeliciteerd Luna!

En beterschap Aapie... zou inderdaad wel een schimmeltje kunnen zijn.

Ik kom maar niet echt bijgelezen. Prul is ruim 10 maanden en het gaat eigenlijk best goed. De bv loopt, we doen elke nacht nog 2-3 voedingen, ze loopt langs de bank en de tafel en stapt ook over... het gaat keihard! En de ondertanden zijn door, wat zijn die krengen scherp zeg!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189084614
Scherp he die tandjes! Jeremy heeft inmiddels 4 tandjes door. Zijn ondertandjes en de tandjes boven naast zijn hoektandjes. En maar lachen als hij in je vinger bijt..

Vincent lijkt er gelukkig geen last van te hebben, maar het breid zich wel uit. Inmiddels ook plekjes op zijn buik en handjes. Ben benieuwd wat het is. Het lijkt niet op waterpokken in ieder geval.
pi_189084671
Ik heb inmiddels serieus een dikke eeltplek en kuiltje in mijn pink op de plek waar Welpje me regelmatig bijt. :')
pi_189088650
Ik heb net voor het allerlaatst mijn baby in bed gelegd :'(
  maandag 23 september 2019 @ 20:18:20 #161
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_189088846
Ik moet nu huilen omdat ik daar te weinig bij stilstond toen ik hem naar het kdv bracht en L. de persoon is geweest die hem in heeft gestopt :'). Godsamme.
pi_189090469
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 20:18 schreef Helsinki het volgende:
Ik moet nu huilen omdat ik daar te weinig bij stilstond toen ik hem naar het kdv bracht en L. de persoon is geweest die hem in heeft gestopt :'). Godsamme.
Ik heb er ook niet bij stilgestaan en leef ook nog ;) Door het gespook 's nachts was ik al lang blij dat hij sliep :')
pi_189090899
@Helsinki :* Misschien doet I. hetzelfde als Welpje en wordt ie nog een keer wakker zodat je het over kan doen. :')
  dinsdag 24 september 2019 @ 07:22:38 #164
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189093884
Gefeliciteerd lieverds! Alweer twee baby's die nu heuse dreumesen zijn.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 24 september 2019 @ 08:50:53 #165
327807 Mariposas
יה&#14
pi_189094569
Gefeliciteerd Helsinki en lunapuella!
Wat een leegloop de laatste tijd!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_189094726
Septemberbabygolf! Het was toen ook een lange lijst in het zwangerschapstopic haha.
pi_189094864
Gefeliciteerd Luna en Helsinki! *O*

Zij die gingen kamperen in september met een baby van ruim drie maanden, groeten u :W
Het was leuk en ging best goed! Het kamperen op zich waren we na de vierde dag wel zat, maar dat lag meer aan de weersomstandigheden (continu veel wind) dan dat het lastig was met baby. Die vond alles prima. De tweede helft van de vakantie hebben we in een fijne AirBnB op het franse platteland doorgebracht. Het vele autorijden was geen enorm succes. De heenweg en de terugweg hebben we in twee keer gedaan omdat op de heenweg bleek dat meer dan 6 uur in de maxicosi toch wat veel gevraagd bleek voor ons jonkje.
Het was wel erg fijn om zoveel tijd met z'n drietjes door te brengen. We zijn zelfs twee keer uit eten geweest, wat heel goed ging ^O^

Ik las over al zittende baby's :o wat gaan ze bij jou snel, elamilano!
Mijn baby vindt knus tegen je aan hangen inmiddels ook voor baby's en zit het liefst op schoot met zijn rug tegen je aan om zich heen te kijken. Een beetje eenkennigheid is er ook: als mensen al te luidruchtig enthousiast doen, komt er een pruillip die overgaat in een heel zielig huiltje. Aandoenlijk O+ En hij heeft één speeltje waar hij echt iets mee kan: een onooglijk gehaakt girafje. Gekregen van een vrijgezelle vriend die in eerste instantie van plan was zonder cadeau op kraambezoek te komen, en toen van zijn moeder dit gehaakte beestje in zijn handen gedrukt kreeg zodat hij niet met lege handen aan zou komen :P Het beestje is klein met sprieterige pootjes, waardoor het gemakkelijk vast te grijpen is en niet te zwaar is om vast te houden zoals veel andere rammelaars of knuffels.
  dinsdag 24 september 2019 @ 10:16:54 #168
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189095338
Gefeliciteerd Helsinki en Luna! Wat gaat zo'n jaar snel!
  dinsdag 24 september 2019 @ 10:23:43 #169
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189095390
Koert is nu 4 maanden en vindt het fantastisch om hydrofielen en dekentjes enzo over z'n gezicht te trekken. En dan raakt hij een beetje in paniek en moeten wij hem helpen |:(
Uiteraard houden we dekentjes nu uit de buurt (of zetten het vast) en laten we hem niet alleen met een hydrofiel, maar blijkbaar is het een ontzettend leuk spelletje :')
Herkenbaar voor iemand?
Rollen is totaal oninteressant trouwens.
pi_189095974
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 10:23 schreef Ceviche het volgende:
Koert is nu 4 maanden en vindt het fantastisch om hydrofielen en dekentjes enzo over z'n gezicht te trekken. En dan raakt hij een beetje in paniek en moeten wij hem helpen |:(
Uiteraard houden we dekentjes nu uit de buurt (of zetten het vast) en laten we hem niet alleen met een hydrofiel, maar blijkbaar is het een ontzettend leuk spelletje :')
Herkenbaar voor iemand?
Rollen is totaal oninteressant trouwens.
Hahaha jep! Nora doet dat ook. Vindt ze geweldig. Dan hoor ik dr ineens een beetje gek ademen en kijk ik, ligt er een hydro over d'r gezicht. Of een deken idd :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 24 september 2019 @ 11:25:21 #171
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_189095980
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 10:23 schreef Ceviche het volgende:
Koert is nu 4 maanden en vindt het fantastisch om hydrofielen en dekentjes enzo over z'n gezicht te trekken. En dan raakt hij een beetje in paniek en moeten wij hem helpen |:(
Uiteraard houden we dekentjes nu uit de buurt (of zetten het vast) en laten we hem niet alleen met een hydrofiel, maar blijkbaar is het een ontzettend leuk spelletje :')
Herkenbaar voor iemand?
Rollen is totaal oninteressant trouwens.
Ik zou hem dan geven waar jullie bij zijn en er een kiekeboe spel van maken, dat schaterlachen wat er dan volgde was echt hilarisch O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_189096052
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 10:23 schreef Ceviche het volgende:
Koert is nu 4 maanden en vindt het fantastisch om hydrofielen en dekentjes enzo over z'n gezicht te trekken. En dan raakt hij een beetje in paniek en moeten wij hem helpen |:(
Uiteraard houden we dekentjes nu uit de buurt (of zetten het vast) en laten we hem niet alleen met een hydrofiel, maar blijkbaar is het een ontzettend leuk spelletje :')
Herkenbaar voor iemand?
Rollen is totaal oninteressant trouwens.
Vincent vind het hilarisch om van alles over zijn hoofd te doen. Dekens hebben ze al heel lang niet meer in bed dus!

Helsinki en luna vandaag echt jarig! Gefeliciteerd en op naar hoofdstuk 2!

De dokter wist ook niet precies wat de uitslag van Vincent is. Ze denkt toch waterpokken maar omdat hij wat ontstoken plekjes heeft en ook kapotte billen toch maar gaan smeren met fucidine creme.

Gisteravond kregen we van zwager weer een grote tas met kleding O+ toch handig, familie op kantoor bij prenatal! Hoeven voor de winter alleen nog maar rompers en slaapzakken aan te schaffen!
pi_189096096
Helsinki en Luna! Gefeliciteerd. *O* Tot wederziens in het andere topic.

Ceviche, heel herkenbaar qua doekjes. Alles van stof wordt over haar hoofd getrokken en verdwijnt in haar mond. Hydrofiel, dekbed, kleding, knuffelkonijndoekje, haar slaapzak. Zolang ze niet met een hydrofiel op haar gezicht in slaap valt, loopt het wel los denk ik. Als ze nu op haar buik ligt snoekduikt ze soms met open mond naar beneden om hetgeen waar ze op ligt te besabbelen.

Bobby, wat fijn dat de vakantie goed ging! Bug wil niet eens een uur in de maxicosi, dus jullie babietje doet het fantastisch!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 24 september 2019 @ 13:38:20 #174
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189097858
Wat leuk om te lezen dat jullie baby's het ook zo tof vinden :D baby's O+
Kiekeboe vindt Koert nog niks, maar hem kennende poept hij donderdag en vindt hij het vrijdag fantastisch.
pi_189097912
@Ceviche gaat het nu beter met zijn ontlastingspatroon. Of nog steeds pas na x dagen met lactulose?
  dinsdag 24 september 2019 @ 14:04:57 #176
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189098133
Prul is stapelgek op kiekeboe. Ik leg een slabber/hydrofiel/handdoek/netwaterindebuurtis op haar hoofd en vraag dan heel verbaasd 'Waar is prul nou? Pruhuhul?' en dan trekt ze hem eraf en roep ik heel hard 'Kiekeboe! Daar is prul' en dan is ze echt intens gelukkig O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189099627
Ahh Tink! O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189100033
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 10:23 schreef Ceviche het volgende:
Koert is nu 4 maanden en vindt het fantastisch om hydrofielen en dekentjes enzo over z'n gezicht te trekken. En dan raakt hij een beetje in paniek en moeten wij hem helpen |:(
Uiteraard houden we dekentjes nu uit de buurt (of zetten het vast) en laten we hem niet alleen met een hydrofiel, maar blijkbaar is het een ontzettend leuk spelletje :')
Herkenbaar voor iemand?
Rollen is totaal oninteressant trouwens.
Whehehe ja precies dit! Bleef hij gewoon doen en dan in paniek als het op z’n hoofd lag en keihard lachen als we het er vanaf trokken _O-
  dinsdag 24 september 2019 @ 16:20:27 #179
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189100131
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 september 2019 13:42 schreef aapieannie het volgende:
@:ceviche gaat het nu beter met zijn ontlastingspatroon. Of nog steeds pas na x dagen met lactulose?
Laatste keer zijn we op dag 5 begonnen en op dag 7 had hij gepoept ( bij de gastouder, yay!) :') dat beviel wel goed, leek weinig last te hebben. Vandaag gaan we weer beginnen.
Dus het gaat goed, als we op tijd beginnen met lactulose.
Maar aan de andere kant, de dag na het poepen lijkt hij vrolijker en heeft hij nieuwe skills, dus misschien heeft hij er toch last van en moeten we maar eens proberen om eens niet te stoppen met de lactulose.
Huisarts vond alles best :D dus ik denk dat ik dat laatste maar eens ga proberen.
Thanks tot asking :)
  dinsdag 24 september 2019 @ 17:23:49 #180
480396 Sisu
Oudgediende
pi_189101177
Ceviche,
Gewoon doen wat goed voor jou jullie voelt. Die skills komen toch wel .

Ela, lees ik dat goed. Een zittende baby? Doe normaaaaaal. Dus jullie kunnen gaan rugdragen :o O+

Onze Ru kruipt achteruit en in het rond. 4 maandjes. Wat doe je? Blijf toch klein mooie jongen.
Ik ben begonnen aan het verkopen van wolletjes.
En ik kan het niet -O-
Bij alles denk ik: oh wat stond dat lief. En wat was het lekker zacht. Moeilijk.

Oh dinsdag!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 24 september 2019 @ 17:29:01 #181
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189101296
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2019 17:23 schreef Sisu het volgende:
Ceviche,
Gewoon doen wat goed voor jou jullie voelt. Die skills komen toch wel .

Ela, lees ik dat goed. Een zittende baby? Doe normaaaaaal. Dus jullie kunnen gaan rugdragen :o O+

Onze Ru kruipt achteruit en in het rond. 4 maandjes. Wat doe je? Blijf toch klein mooie jongen.
Ik ben begonnen aan het verkopen van wolletjes.
En ik kan het niet -O-
Bij alles denk ik: oh wat stond dat lief. En wat was het lekker zacht. Moeilijk.

Oh dinsdag!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kruipen? :o wat een haast!
De mijne gaat nog steeds huilen van tummy time _O- die heeft echt geen drang om zelf wat te gaan doen :P
Die rolt alleen op z'n zij als hij 's nachts honger krijgt :+
  dinsdag 24 september 2019 @ 18:43:45 #182
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_189102558
Bedankt allemaal O+.
We vieren het zaterdag en komen dan meteen afscheid nemen in dit topic! Vandaag was in ieder geval een leuke dag. Hij ging voor het eerst naar de kapper en we zijn daarna gezellig met papa herfstkleding gaan kopen :). In de namiddag kwam er nog wat visite en hij is nu met L. aan het badderen.

Nu weer verder met het eten. Compleet vergeten dat dat ook nog op de planning stond vandaag :').
pi_189102724
Ooh Sisu! O+ Ruutje toch, kruipen! Die wil ook al zo snel.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189106105
Zitten! Kruipen! Jeetje wat een snellers!

Gefeliciteerd helsinki en Luna!

Bijleespoging! :P

Vandaag 3 keer kakkie in het pakkie dus veel omkleden vandaag :')

Leermoment: majo's zorgen er voor dat poep naar de enkels vliegt ipv naar de rug :+
Schudden voor gebruik
pi_189111393
Hier ook een bijleespoging.

Luna, nog gefeliciteerd met welpje :*

Jeetje Ru, nu al kruipen? :o Je bent net geboren joh, niet zo snel!

Klinkt lekker stippel, poep tot de enkels. Wij hebben hier nu pas 1x kakjepakje gehad, maar dat kwam denk ik doordat Bas in de maxicosi zat op het moment van lancering. Verder wel dagelijks een goede poepexplosie in de luier.

Hier is naar je zij rollen en je knuffelschaap pakken de activiteit van het moment, net zoals slaan en bewegen met alles wat geluid maakt. Doekjes op hoofd zijn ook leuk, dan moet Bas lachen en probeert het doekje op te eten. Verder voelt hij nu graag aan verschillende soorten stof en labeltjes. Er komen ook steeds meer geluidjes uit en lachen met geluid en kraaien van plezier horen we nu ook steeds vaker. Hij kan ook echt een hele tijd kijken naar dingen om hem heen, of het nou de beestjes van de babygym zijn, zijn handen, een lamp of naar de bomen als we buiten zijn, hij vind het maar wat mooi. Ow en 1 wenkbrauw optrekken op het moment dat je iets aan het bestuderen bent.
Vanmorgen zijn we naar het ziekenhuis geweest voor een echo van zijn heupjes, moesten sowieso al omdat het zusje van mijn man heupdysplasie heeft gehad maar tijdens de vakantie ontdekte ik ook nog een scheve bilplooi. Gelukkig was de echo goed O+. Verder gaat het hier wel zijn gangetje. Heb zelf net een paar goede dagen gehad waarop ik wat meer kan doen, dat is wel echt heel fijn.
  woensdag 25 september 2019 @ 11:25:10 #186
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189111897
Hoera voor de fijne echo! En kruipen en zitten en dingen pakken en voelen.

Prul voelt dan ineens al zo groot. Die loopt langs de tafel en steekt zelf haar armen door haar mouwen enzo. Handige feature btw, echt zo veel makkelijker aankleden.

Ik moest majo's drie keer lezen. Dacht echt dat je je kind mayonaise had gegeven. Het kwartje dat het 'maillots' moest zijn, viel heuuul langzaam. Mag ik na ruim tien maanden nog pregnancybrain roepen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189111967
Pregnancybrain, slaaptekort-hoofd, alles is legitiem als je een baby hebt toch? ;)
pi_189113833
Gisteren heb ik kleine op moeten halen van opvang. Koorts 38.7. Vanmorgen was het wel weer goed, maar werd net weer gebeld dat het toch niet goed ging. Mijn vrouw haalt haar nu weer op dus...
  woensdag 25 september 2019 @ 13:32:47 #189
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189113988
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:22 schreef Peejtur het volgende:
Gisteren heb ik kleine op moeten halen van opvang. Koorts 38.7. Vanmorgen was het wel weer goed, maar werd net weer gebeld dat het toch niet goed ging. Mijn vrouw haalt haar nu weer op dus...
Lastig lijkt me dat. Krijg je dan veel gezeur met werk?
Hopelijk is ze gauw weer beter :)
pi_189114029
Mijn vrouw is ook ziek. Gisteren heb ik idd 2 uur vrij moeten nemen.
pi_189119557
Beterschap voor je dames @Peejtur
  woensdag 25 september 2019 @ 20:12:37 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_189120024
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:32 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Lastig lijkt me dat. Krijg je dan veel gezeur met werk?
Hopelijk is ze gauw weer beter :)
Ik heb die vraag hier werkelijk nog nooit aan een vrouw gesteld zien worden _O-
disclaimer
pi_189120502
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb die vraag hier werkelijk nog nooit aan een vrouw gesteld zien worden _O-
Maar van vrouwen is het toch hartstikke logisch dat ze alles uit hun handen laten vallen als hun kind ziek is? Voor mannen is natuurlijk heel anders. ;)

Ik werd vorige week gebeld dat Fred het niet zo fijn had. Mijn man is op dat moment het dichtst bij en laat na mijn belletje alles vallen en haalt hem op. Zo gaat dat bijna altijd bij ons, uitzondering is als ik thuis werk, dan zou ik het zieke kind ophalen.
  woensdag 25 september 2019 @ 20:45:23 #194
480396 Sisu
Oudgediende
pi_189120531
Sorry. Ik zei kruipen, maar volgens mij heet het officieel tijgeren. Hij draait gewoon om zn as. dan doet hij lekker moeilijk en plots is hij een meter naar achter.
Van mij hoeft het allemaal niet. :o
Gek hoe dat bij een tweede anders is. Bij ro keek ik elk kunstje eruit,haha.
Besef me nu veel te veel hoe snel het gaat.
Over een maandje moet ik weer werken. Heb er nog geen zin in. Komt wel weer.

Haha , zei de boer met kiespijn. Mijn man is nog nooit naar huis gegaan, omdat kind ziek is en opgehaald moet worden. Vrouwen regelen het allemaal wel ff, maar bij een man blijkt het nooit te kunnen?
Zonder hoop geen leven.
pi_189120693
Ik heb het momenteel wat pittig. Ik ben weer begonnen met werken en de eerste periode van het schooljaar is altijd buffelen. Fred heeft al weken groene poep, had laatst netelroos en sinds twee weken is hij voor de zoveelste keer verkouden. Vooral 's nachts is het bal, hij is benauwd en blijft hoesten.

Aan de andere kant is het een vrolijke baby als hij niet benauwd is. Hij ontwikkelt als een dolle. Zit het liefst te heujen (ik weet even geen ander woord) op handen en knieën en gaat de hele kamer door op zijn rug. Mijn man kwam laatst de woonkamer in en was hem kwijt. De babygym bewoog nog, maar Fred had zichzelf en zijn bal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in de hoek gemanoeuvreerd.
  woensdag 25 september 2019 @ 21:40:44 #196
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189121314
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb die vraag hier werkelijk nog nooit aan een vrouw gesteld zien worden _O-
Nou ja ik vroeg het eigenlijk alleen omdat hij erover postte, niet omdat het een man is :D
Ik ben net begonnen bij een nieuwe baan en een dag per week zit ik alleen. Mocht ik naar huis moeten dan wordt daar zeker moeilijk over gedaan. Andere dag werk ik met een collega en dan is het okee.
Als Koert opgehaald zou moeten worden ben ik de ene dag de gelukkige, op de andere dag m'n man.
Niet dat hij wel makkelijk weg kan maar als hij een vrouw was geweest had niemand ervan opgekeken.
  woensdag 25 september 2019 @ 21:44:15 #197
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189121368
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 20:55 schreef Cholula het volgende:
Ik heb het momenteel wat pittig. Ik ben weer begonnen met werken en de eerste periode van het schooljaar is altijd buffelen. Fred heeft al weken groene poep, had laatst netelroos en sinds twee weken is hij voor de zoveelste keer verkouden. Vooral 's nachts is het bal, hij is benauwd en blijft hoesten.

Aan de andere kant is het een vrolijke baby als hij niet benauwd is. Hij ontwikkelt als een dolle. Zit het liefst te heujen (ik weet even geen ander woord) op handen en knieën en gaat de hele kamer door op zijn rug. Mijn man kwam laatst de woonkamer in en was hem kwijt. De babygym bewoog nog, maar Fred had zichzelf en zijn bal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in de hoek gemanoeuvreerd.
Klinkt zwaar, Cholula. Hopelijk loopt alles gauw weer soepel en kunnen jullie beter slapen.
Wat klinkt dat ontzettend schattig, dat je dan ineens je baby even niet kan vinden omdat hij ervandoor is gegaan :D
  woensdag 25 september 2019 @ 21:47:47 #198
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189121419
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 13:36 schreef Peejtur het volgende:
Mijn vrouw is ook ziek. Gisteren heb ik idd 2 uur vrij moeten nemen.
Oef, helemaal pech :X
Moet je dan verplicht vrije uren opnemen? Daar zou ik best van balen eigenlijk :@
pi_189121951
Het valt onder kortdurend zorgverlof gelukkig.

Vandaag toch maar een fles en kunstvoeding gehaald. Leuk zo'n vakantie met 30 graden, maar ik zit non stop met een zwetend babietje aan de borst en word er gestoord van. 's nachts wilt ze ook de hele tijd om de twee uur. Vannacht jankend op de wc gezeten, omdat ze weer wou en ik gewoon niet meer kon. Dus dan maar even zo. Ook geen zin in een overproductie van hier tot Tokio als ik thuis kom. Ze slurpte meteen een fles leeg bij thuiskomst. Niks weigeren haha. Daarna was ze in een aanzienlijk betere bui, zoals de instagrammers hebben kunnen zien.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189122736
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:25 schreef Tink89 het volgende:
Hoera voor de fijne echo! En kruipen en zitten en dingen pakken en voelen.

Prul voelt dan ineens al zo groot. Die loopt langs de tafel en steekt zelf haar armen door haar mouwen enzo. Handige feature btw, echt zo veel makkelijker aankleden.

Ik moest majo's drie keer lezen. Dacht echt dat je je kind mayonaise had gegeven. Het kwartje dat het 'maillots' moest zijn, viel heuuul langzaam. Mag ik na ruim tien maanden nog pregnancybrain roepen?
Mayo geef ik lekker alla rapley per pot :P

Ik hijs Piertje in van die krengen om warme benen te hebben <3 dat zij ze dan weer onderkakt is geloof ik een spelletje.

Die dingen binnenstebuiten keren en uitwassen is wel weer minder. :')

Met dik 1,5 jaar had ik, bij wurm, nog altijd een vergiet watten hoofd.... dus ja! Het mag!
Schudden voor gebruik
  donderdag 26 september 2019 @ 06:17:10 #201
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189123989
Pff, heb me zelden zo rot gevoeld. Prul is gisteren uit de auto gevallen, omdat ik dacht dat ik wel heel even de wagen kon regelen. Binnen tien seconden gooide ze zichzelf voorover naar buiten. Ik wist niet eens dat ze dat kon...
Arm kind is bont en blauw. Ik heb me nog nooit zo schuldig gevoeld. Ik had gewoon dat stomme riempje moeten vastmaken, ook al stond ik ernaast en was het maar voor heel, heel even. Bah, heb er buikpijn van. Groot verdriet, een gigantische buil en een geschaafde neus. Arm kind.

Man en lief vriendinnetje zeggen allebei: gebeurd is gebeurd, je hebt het niet expres gedaan, je hebt ervan geleerd... Ze hebben ongetwijfeld gelijk, maar heb er geen oog van dicht gegaan. Blijf maar voor me zien hoe ze daar lag, met haar gezichtje vol bloed, keihard huilen... Bleeegh, heb er nog buikpijn van.

Wil iemand me even beloven dat dit gevoel slijt?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189123994
Het slijt :* Prul is het intussen alweer vergeten denk ik, en jij weet zeker dat dit nooit weer gebeurd. Oudste heb ik eens van de commode laten vallen, terwijl er nota bene gewoon voor stond. Zo hard mee zitten janken toen
pi_189124242
Tink dat slijt, maar is niet gek dat het tijd nodig heeft.
Oudste is hier een keer headfirst van de bank gerold omdat ik dacht dat ik wel even gauw wat kon pakken. Tot ik een bonk en heel hard gillen hoorde. Dat soort dingen gebeuren nou eenmaal soms en je hebt het niet expres gedaan.
pi_189124647
Oh er komen nog genoeg momenten dat ze een ongelukje krijgen, en het is niet voor niks een ongeluk. Je doet het niet expres.

2 van de 5 hier zijn echte pechvogels, die zijn al een aantal keer weer gelijmd door de huisarts.

Ik heb Bram ook een keer op de arm keihard zn koppie tegen een raam gebotst, arm kind.

Je schuldgevoel slijt wel, ze is het vast ook al lang vergeten. En jij maakt niet nog een keer het riempje los en draait je 10 seconden om. ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 26 september 2019 @ 09:43:53 #205
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189125240
Je kunt niet alles voorkomen, Tink. Misschien helpt het om te bedenken dat het maar een buil en wat bloed was, geen hersenschudding of brandwond ofzo. Ze houdt er niks aan over ;)
Elke moeder heeft wel een soortgelijk verhaal.
M'n moeder heeft het er nog steeds over dat m'n broer 30 jaar geleden van de commode viel en op Viva heb ik weleens een topic gelezen vol met dat soort verhalen.
Ze is het snel vergeten.
pi_189125851
Aah sisu wat een leuke foto! Ik zie een happy mama en een happy baby O+

Nog gefeliciteerd Helsinki! Het eerste jaar is afgesloten. Wat een mijlpaal.

Veel beterschap Peejtur. Gaat het alweer beter met de kleine?

Herkenbaar cholula. Het is heel pittig om weer op te starten na je verlof. Ik heb er nog steeds moeite mee, terwijl ik al ruim een maand geleden ben begonnen.

Ik vind het kolven ook zo pittig. Ik heb er tijd voor gekregen, maar daardoor moet ik steeds mijn werk onderbreken. En als ik het na het kolven weer oppak, moet ik er weer even inkomen. Ik krijg serieus niets meer af tegenwoordig.

Begrijpelijk rebubbled, goed dat je een andere oplossing hebt gezocht. Het is lastig om te voeden in de hitte en een baby heeft dan eenmaal meer behoefte aan vocht. Op deze manier blijft het leuk voor jou. En heb je ook een voldane baby. Win-win situatie dus.

Aah tink, ik snap heel goed dat je je schuldig voelt. Is niet nodig, want je deed het niet expres en het is inderdaad een leerproces geweest. Ongelukjes gebeuren nou eenmaal en hoort een beetje bij opgroeien.

Mijn moeder had het traphekje opengelaten, waardoor ik met loopstoel en al van de trap af kukelde :') Helemaal van boven naar beneden, zo'n 20 treden. Dat soort dingen gebeuren.

[ Bericht 19% gewijzigd door CaVaBien op 26-09-2019 10:44:13 ]
pi_189125998
Wilde vanochtend tijdens het verschonen een boekje voor hem pakken zodat ‘ie niet steeds om zou draaien, gooi in de tussentijd z’n plastic maantje nachtlamp op z’n hoofd :') gelukkig zijn ze best duurzaam die baby’s :D
pi_189126213
Ik heb tijdens het voeden mijn telefoon, een note 10+ dus semi tablet, op haar hoofd laten vallen. Ook huilen. En toen ze heel jong was, drie weken ofzo, midden in de nacht tijdens het in de wasbak wassen na een poepexplosie de koude kraan eerst dicht gedraaid en dus heet water over haar beentje heen. Ik heb de hele nacht gejankt en was zo boos op mezelf. De Bug was na een minuut er alweer overheen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189126949
Ik heb sinds 2 dagen een plakbaby die niets anders wil dan opgetild worden. Ik word er helemaal gek van.

Niets is goed, zodra ik haar neerleg, begint het gehuil.

Ze slaapt ook slecht, wilde niet in haar bed liggen, dus uiteindelijk bij mij in bed gelegd. Daar was ze rustiger, maar bleef wakker en beetje 'zeuren'.

Weten jullie wat er aan de hand kan zijn? Tandjes/ verlatingsangst?
Ze is bijna 6 maanden.
pi_189127375
Zes maanden komen gemiddeld de eerste tandjes door, dus dat zou het goed kunnen zijn @CaVaBien
pi_189127671
Tandjes zou goed kunnen! Ik weet nog van de oudste die ook met 6 maanden tandjes kreeg dat zij ook zo plakkerig was.

Jeremy heeft er weinig last van gehad, vincent weten we nog niet want die gaat met bijna 11 maanden nog tandloos door het leven!
  donderdag 26 september 2019 @ 13:05:32 #212
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189127852
Man is ook vaak bezorgd dat hij de baby pijn heeft gedaan, bijvoorbeeld als Koert z'n hoofd stoot of een been tegen de deurpost komt, dus hier hebben we de regel dat als Koert niet huilt, er ook niks aan de hand is (bij kleine dingen dan, he).
Anders blijf je bezig en als Koert straks ouder is gaat hij misschien bij elk schrammetje huilen doordat wij er altijd zo'n ding van hebben gemaakt.

Ik heb eergisteren een paar vingers verbrand aan het stoom van de sterilisator. Kan het iedereen afraden. Ik heb dat ding ook weleens geopend met een baby op de arm, dat doe ik dus ook nooit meer.
pi_189128886
Er is momenteel een recall van Bezisa speenkoorden en een wagenspanner.

Laat ik nou net 3 speenkoorden van dat merk hebben }:|
pi_189129754
:* voor Tink. Ik ben nogal onhandig en wat gemakzuchtig dus ik vrees ook voor het moment dat hier zoiets gebeurd. Met zijn hoofdje tegen de deurpost is ons al overkomen. Het overkomt haast iedereen en het is vooral voor jezelf afschuwelijk.

Het jonkje is aan het wennen op de opvang. Hij is al snel in slaap gevallen, ik kreeg een foto doorgeappt O+ Nu ga ik de binnenstad leegkopen ;)
pi_189130775
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 11:56 schreef CaVaBien het volgende:
Ik heb sinds 2 dagen een plakbaby die niets anders wil dan opgetild worden. Ik word er helemaal gek van.

Niets is goed, zodra ik haar neerleg, begint het gehuil.

Ze slaapt ook slecht, wilde niet in haar bed liggen, dus uiteindelijk bij mij in bed gelegd. Daar was ze rustiger, maar bleef wakker en beetje 'zeuren'.

Weten jullie wat er aan de hand kan zijn? Tandjes/ verlatingsangst?
Ze is bijna 6 maanden.
De 6 maanden sprong *O*
Je baby
* huilt meer, vaker of langer
* vraagt meer aandacht
* slaapt en eet slechter
* heeft een wisselend humeur
* vindt niet veel goed
:{
Wat krijg je ervoor terug:
* interese tonen in mensen die 'anders doen dan normaal'
* immense interesse voor details (labeltjes, ritsen, stickers)
* tilt dingen op om te kijken of er iets onder zit
* probeert veters los te pulken
* stopt eten in de mond van een ander
(en nog meer hippe nieuwe features!)
*O*
  donderdag 26 september 2019 @ 16:45:13 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189131018
Zes maanden was hier ook een best heftige periode ja. Prul wilde continu entertaind worden. Succes!


Het kdv belde net. Ze hebben prul net met 39,8 uit bed gehaald. Man gaat haar halen, hopen dat ze niet heel ziek wordt. Volgens de huisarts zal het waarschijnlijk niks te maken hebben met het vallen van gisteren, maar we moeten haar wel heel goed in de gaten houden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 26 september 2019 @ 16:50:56 #217
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189131092
Dat klinkt wel echt als een supertoffe update! Als je de ellende een beetje achter de rug hebt tenminste :+
Typisch voorbeeld van 'ik kan niet wachten tot mijnes dat ook gaat doen' terwijl ze tegelijkertijd veel te snel groot worden :D
pi_189131536
Kind met hoofd tegen deurpost
Telefoon op kind haar/zijn hoofd (ja bij allebei)
In het vel geknipt bij nageltjes knippen...
Kind omver bumpen omdat ze achter je staan...

Maar ze leven allebei nog *O*
S. 2014
J. 2016
pi_189131927
Mijn baby heeft het redelijk goed gedaan op de opvang (geslapen, 15 ml gedronken, was chill toen ik terugkwam) en ik heb de Zara leeggekocht *O*

Ik vind het wel lastig dat zijn nieuwste feature is dat hij een tikje eenkennig is. Hij kan zo beginnen te huilen als een vreemde tegen hem praat. En dat net nu hij moet beginnen op de opvang. Maargoed, hopelijk leert hij de opvangmedewerkers snel kennen :)
pi_189132456
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:25 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

De 6 maanden sprong *O*
Je baby
* huilt meer, vaker of langer
* vraagt meer aandacht
* slaapt en eet slechter
* heeft een wisselend humeur
* vindt niet veel goed
:{
Wat krijg je ervoor terug:
* interese tonen in mensen die 'anders doen dan normaal'
* immense interesse voor details (labeltjes, ritsen, stickers)
* tilt dingen op om te kijken of er iets onder zit
* probeert veters los te pulken
* stopt eten in de mond van een ander
(en nog meer hippe nieuwe features!)
*O*
Woow klinkt goed! Ze is dus eigenlijk aan het updaten nu :P
pi_189133631
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uit de buik is in de buik! 37wk+2dag!
pi_189136063
Mooie foto @wieksel
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:37:39 #223
480396 Sisu
Oudgediende
pi_189143576
Oh Wieksel,
De even -lang- in -de -buik -als -uit -de -buik- mijlpaal O+ Zo bijzonder. Mis je je buik al?


Mijn Ru is nu 4 maanden en geestelijk gaat het ff zo shit. Heb ik net door hoe ik moet moederen met 2 kinderen begint het werk alweer te roepen. Ik zoek steeds ruzie met Mn man en dat is hij -heel raar- ook zat. Hebben meer moeders dit gehad rond deze tijd?
Ik heb het met ro ook gehad en dat duurde toen best lang. Vraag me nu dus toch af of het niet iets hormonaals is ofzo?
Zonder hoop geen leven.
  vrijdag 27 september 2019 @ 14:49:09 #224
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189144440
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:37 schreef Sisu het volgende:
Oh Wieksel,
De even -lang- in -de -buik -als -uit -de -buik- mijlpaal O+ Zo bijzonder. Mis je je buik al?


Mijn Ru is nu 4 maanden en geestelijk gaat het ff zo shit. Heb ik net door hoe ik moet moederen met 2 kinderen begint het werk alweer te roepen. Ik zoek steeds ruzie met Mn man en dat is hij -heel raar- ook zat. Hebben meer moeders dit gehad rond deze tijd?
Ik heb het met ro ook gehad en dat duurde toen best lang. Vraag me nu dus toch af of het niet iets hormonaals is ofzo?
Ik merk sowieso dat ik sneller een dipje heb die dan een paar dagen duurt, dat wijt ik aan het ontzwangeren en mijn persoonlijkheid.
Maar weer aan het werk moeten hielp daar niet bij, heb je net alles op de rit, moet je het ineens toch anders doen }:| zorgde hier ook voor stress.
Het was vooral een soort boosheid dat ik voor m'n gevoel alles alleen moest doen en m'n man niks deed (die werkt fulltime en helpt daarbuiten gewoon met de baby :')).
Eenmaal aan het werk gaat het hier goed, ik kwam gewoon weer in een nieuw ritme.
Misschien zie je er enorm tegenop maar valt het straks enorm mee.
Jouw werk deed lastig over het kolven, toch? Heb je daar al een oplossing voor?
  vrijdag 27 september 2019 @ 17:42:19 #225
480396 Sisu
Oudgediende
pi_189146753
Oh bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is exht precies wat er in Mn hoofd gebeurt. Het is ook zo oneerlijk naar Mn man toe. Want ik trek alle zorg voor de kinderen naar me toe, maar neem het hem wel kwalijk dat hij ‘zo weinig doet’. Zo denk ik er over op slechte dagen. Hij doet namelijk hartstikke veel, maar goed.. zo voelt het soms niet.

Mijn werk doet inderdaad een beetje moeilijk over het kolven. Ik krijg nu smorgens de tijd om te kolven voordat ik ga beginnen. Dan 4 a 5 uur werken en dan pas weer tijd om te kolven. Dat lijkt kort, maar dat is het echt niet. Mn tits staan nu al vol als de kleine 3 uurtjes niet komt. Ik maak me daar dus best veel zorgen om. Sowieso stress ik hem hard over werk/afkolven-voorraadje opbouwen.. etc.
En volgende week moet hij 3 uur gaan wennen op het leuke kdv.. 3 hele uren! Zo lang ben ik nog niet bij hem weggeweest.
horrormonen en moederdrift is geen goede combi wanneer je weer moet werken hoor.
Ik hoop dat ik geen Bokito wordt :o :X
Zonder hoop geen leven.
pi_189146898
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 17:42 schreef Sisu het volgende:
Oh bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is exht precies wat er in Mn hoofd gebeurt. Het is ook zo oneerlijk naar Mn man toe. Want ik trek alle zorg voor de kinderen naar me toe, maar neem het hem wel kwalijk dat hij ‘zo weinig doet’. Zo denk ik er over op slechte dagen. Hij doet namelijk hartstikke veel, maar goed.. zo voelt het soms niet.

Mijn werk doet inderdaad een beetje moeilijk over het kolven. Ik krijg nu smorgens de tijd om te kolven voordat ik ga beginnen. Dan 4 a 5 uur werken en dan pas weer tijd om te kolven. Dat lijkt kort, maar dat is het echt niet. Mn tits staan nu al vol als de kleine 3 uurtjes niet komt. Ik maak me daar dus best veel zorgen om. Sowieso stress ik hem hard over werk/afkolven-voorraadje opbouwen.. etc.
En volgende week moet hij 3 uur gaan wennen op het leuke kdv.. 3 hele uren! Zo lang ben ik nog niet bij hem weggeweest.
horrormonen en moederdrift is geen goede combi wanneer je weer moet werken hoor.
Ik hoop dat ik geen Bokito wordt :o :X
Maar ik ben even in de war denk ik: jij bepaalt toch wanneer er gekolfd moet worden? Het werk toch niet? Als jij welke 3 uur moet kolven, dan doe je dat toch? :?
pi_189147192
Tink :*. Ik heb hier Bas ook al een keer per ongeluk pijn gedaan. Zoals nagels knippen wat niet helemaal goed ging. Huilen dat arme ding.

Mooie foto wieksel!

Sisu, het is zo herkenbaar wat je post :*. Hier loopt het mentaal ook met ups en downs. Geen idee of het bij de periode van het jaar, het prille moederschap of alles wat er gebeurd is de afgelopen tijd te maken heeft of dat het een combinatie van dat alles is, maar lekker in mijn vel zit ik niet echt.
pi_189147409
Mrs Peel, in de praktijk natuurlijk wel, maar bij sommige beroepen kán dat gewoon niet altijd, zomaar weg om te kolven. Het beroep van Sisu maakt het ook verdomd lastig om tussendoor te kolven heb ik het idee :{

Sisu ik herken het wel hoor. Weer werken brengt toch een next level stress weer met zich mee, en dat went, maar had die eerste periode echt invloed op m’n humeur.
  vrijdag 27 september 2019 @ 18:43:29 #229
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189147484
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 17:42 schreef Sisu het volgende:
Oh bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is exht precies wat er in Mn hoofd gebeurt. Het is ook zo oneerlijk naar Mn man toe. Want ik trek alle zorg voor de kinderen naar me toe, maar neem het hem wel kwalijk dat hij ‘zo weinig doet’. Zo denk ik er over op slechte dagen. Hij doet namelijk hartstikke veel, maar goed.. zo voelt het soms niet.

Mijn werk doet inderdaad een beetje moeilijk over het kolven. Ik krijg nu smorgens de tijd om te kolven voordat ik ga beginnen. Dan 4 a 5 uur werken en dan pas weer tijd om te kolven. Dat lijkt kort, maar dat is het echt niet. Mn tits staan nu al vol als de kleine 3 uurtjes niet komt. Ik maak me daar dus best veel zorgen om. Sowieso stress ik hem hard over werk/afkolven-voorraadje opbouwen.. etc.
En volgende week moet hij 3 uur gaan wennen op het leuke kdv.. 3 hele uren! Zo lang ben ik nog niet bij hem weggeweest.
horrormonen en moederdrift is geen goede combi wanneer je weer moet werken hoor.
Ik hoop dat ik geen Bokito wordt :o :X
Precies die eerste alinea, zo gaat dat ongeveer.
Vier uur klinkt best lang, Sisu (ik kolf 4 uur na de laatste voeding maar echt ideaal is het niet).
Ik zou het nogmaals aangeven dat je het op deze manier niet dit zitten.
Je moet echt voor jezelf opkomen want je baas doet het niet. Een voorraadje is altijd handig als je net niet genoeg kunt kolven, dat je wat achter de hand hebt, maar het moet niet je kolven op werk gaan vervangen.
Enne, als je na drie uur op springen staat, loop je wel meer risico qua borstontsteking. Dat is wel iets om over na te denken en zeker een goed argument om te benoemen tegen je baas. Je hebt recht op 25% van je werktijd maar dan bedoelen ze niet echt dat je tussen de middag 2 uur aan een stuk gaat kolven. Ik vind het zo jammer dat dit nu een zorg van jou is terwijl dit het niet zou moeten zijn. Ik weet niet hoe oud je leerlingen zijn, maar kun je het niet met hen onderling regelen? Zo van: op maandag een kwartiertje later/we stoppen een kwartier eerder? Geen idee hoor, ik noem maar wat.

Ik had vorige maand een sollicitatiegesprek waarbij gezegd werd dat het kolven geen probleem was. Later in het gesprek bleek dat ik 1 dag alleen werk. Ik vroeg: 'maar als ik ga kolven kan ik niet de telefoon opnemen'. Was geen enkel probleem, werd weggewuifd, 'dan staat de telefoon maar even uit, ik ben ook moeder geweest'.
Okee dan ^O^
Paar klagende klanten later valt het toch tegen :')
Maar goed, ik heb dat tijdens het gesprek al aangegeven dus dat is niet mijn probleem.
pi_189148148
Kort vraagje: vroeger had je kant en klare zuigelingen voeding 1 in een klein pakje. Is dat er nog en waar kan ik dat kopen, niet in de supermarkten lijkt het.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189148481
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 19:25 schreef Ticootje het volgende:
Kort vraagje: vroeger had je kant en klare zuigelingen voeding 1 in een klein pakje. Is dat er nog en waar kan ik dat kopen, niet in de supermarkten lijkt het.
Online bij de appie :)

pi_189148485
bij de Kruidvat verkopen ze dit:

https://www.kruidvat.nl/nutrilon-1-zuigelingenvoeding/p/3825662

Is dat wat je bedoelt?
pi_189148487
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 19:25 schreef Ticootje het volgende:
Kort vraagje: vroeger had je kant en klare zuigelingen voeding 1 in een klein pakje. Is dat er nog en waar kan ik dat kopen, niet in de supermarkten lijkt het.
Ik heb dat vorig jaar bij de Kruidvat gekocht van Nutrilon, 3 zakjes zaten erin geloof ik.
  vrijdag 27 september 2019 @ 19:43:54 #234
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_189148494
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 19:25 schreef Ticootje het volgende:
Kort vraagje: vroeger had je kant en klare zuigelingen voeding 1 in een klein pakje. Is dat er nog en waar kan ik dat kopen, niet in de supermarkten lijkt het.
Alleen online bij drogisterijen. https://www.deonlinedrogi(...)ng-kant-en-klaar.htm
https://www.newpharma.nl/(...)RMQYufYaAu-PEALw_wcB
Sommige supermarkten (jumbo hier) en drogisten hebben wel die portiezakjes. Dat moet je dus wel mengen met water.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_189148498
3 maal is scheepsrecht :+
pi_189148680
Het is er dus nog wel. Ik kijk morgen nog even bij de kruidvat, anders wordt het online.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189150684
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 18:36 schreef krijgerrtje het volgende:
Mrs Peel, in de praktijk natuurlijk wel, maar bij sommige beroepen kán dat gewoon niet altijd, zomaar weg om te kolven. Het beroep van Sisu maakt het ook verdomd lastig om tussendoor te kolven heb ik het idee :{

Sisu ik herken het wel hoor. Weer werken brengt toch een next level stress weer met zich mee, en dat went, maar had die eerste periode echt invloed op m’n humeur.
Ik ben zelf werkgever, en dan zorg ik gewoon dat het kan. Ik wil graag het schema weten, en dan wordt de agenda aangepast. In het onderwijs kan dat best, maar daar moeten ze zich voor inspannen. Nu doen ze dat niet, is Sisu de enige die zich inspant, en dan heeft ze het nog niet zo als ze het eigenlijk nodig heeft. Ik vind dat heel erg triest :N
pi_189150895
Mooie foto wieksel!

Herkenbaar sisu. Ik heb er ook last van. Soms weet ik niet of ik terecht of onterecht boos ben. Ik geef de schuld aan de hormonen, maar ik merk ook dat ik op aan het raken ben, dus wellicht is het een begin van een depressie/ burn-out.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet waar ze het verkopen tico, maar ik weet wel dat M van die flesjes kreeg in het ziekenhuis toen mijn productie nog niet op gang was. Dus ze bestaan nog wel.
pi_189151620
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 19:43 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Ik heb dat vorig jaar bij de Kruidvat gekocht van Nutrilon, 3 zakjes zaten erin geloof ik.
Prenatal!

En ik quote de verkeerde 8)7 moest dus @Ticootje zijn
pi_189156363
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:32 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Ik ben zelf werkgever, en dan zorg ik gewoon dat het kan. Ik wil graag het schema weten, en dan wordt de agenda aangepast. In het onderwijs kan dat best, maar daar moeten ze zich voor inspannen. Nu doen ze dat niet, is Sisu de enige die zich inspant, en dan heeft ze het nog niet zo als ze het eigenlijk nodig heeft. Ik vind dat heel erg triest :N
Helemaal mee eens, maar toch is het niet overal zo zwart wit.

Hopelijk verandert het nog Sisu, want zolang tussen kolven lijkt me ook niet fijn :{


hier gaat het effe kut, alles is teveel? Hoop dat het gewoon weer PMS is en volgende week weer oké.
pi_189156444
Heel herkenbaar dat de balans in de relatie even zoek is. Borstvoeding geven neemt ontzettend veel tijd in beslag. Ook lijkt het een vanzelfsprekendheid dat mijn oog standaard op de baby is gericht en moet ik zelf altijd aankondigen als ik even iets moet doen waarbij dat niet zo is. Een paar dagen geleden liep ik met rugtas, buggy en boodschappentas en hij met lege handen. Dus ik vraag ietwat pissed of hij iets kan tillen. Krijg ik terug dat ik het niet op die toon hoef te vragen. Chef, ik zou het uberhaupt niet hoeven vragen, je hebt toch ogen in je hoofd en twee functionerende handjes?

Ik vind het overigens tijd om aan mijn zwangerschapskilo's te beginnen. Nu deed ik altijd krachttraining (en met altijd bedoel ik een paar weken achter elkaar gevolg door een rustdag van 6 maanden..). Kan ik dat weer gewoon oppakken? Of ben ik daar nog te gelatine voor?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 28 september 2019 @ 10:44:12 #242
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_189156509
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:35 schreef Rebubbled het volgende:
Heel herkenbaar dat de balans in de relatie even zoek is. Borstvoeding geven neemt ontzettend veel tijd in beslag. Ook lijkt het een vanzelfsprekendheid dat mijn oog standaard op de baby is gericht en moet ik zelf altijd aankondigen als ik even iets moet doen waarbij dat niet zo is. Een paar dagen geleden liep ik met rugtas, buggy en boodschappentas en hij met lege handen. Dus ik vraag ietwat pissed of hij iets kan tillen. Krijg ik terug dat ik het niet op die toon hoef te vragen. Chef, ik zou het uberhaupt niet hoeven vragen, je hebt toch ogen in je hoofd en twee functionerende handjes?

Ik vind het overigens tijd om aan mijn zwangerschapskilo's te beginnen. Nu deed ik altijd krachttraining (en met altijd bedoel ik een paar weken achter elkaar gevolg door een rustdag van 6 maanden..). Kan ik dat weer gewoon oppakken? Of ben ik daar nog te gelatine voor?
Kan je wel oppakken mits je geen lichamelijke klachten hebt. Zou wel vooraf even wat advies vragen aan een trainer. Want er zijn wel bepaalde spieren die je verkeerd kunt belasten met allerlei gevolgen van dien.
Ik ben zelf 7 weken na de bevalling begonnen met bootcampen. Valt me echt allerminst tegen hoe snel ik weer terug op niveau kom. *O* maar ik heb wel tot 17 dagen voor mijn bevalling gesport, dus er zat vrij kort tijd tussen bij mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mariposas op 28-09-2019 10:49:58 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 28 september 2019 @ 11:41:47 #243
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189157026
Ik heb het 'geluk' dat ik zwanger raakte met vrij veel overgewicht. In de zwangerschap wat afgevallen en nu nog steeds door de borstvoeding.
Nog steeds veel te zwaar :') maar de zwangerschapskilo's zijn er in ieder geval af. Of zaten er nooit aan.

Moet er niet aan denken ook nog te moeten sporten :{w
pi_189157402
Ik heb de zakjes gevonden!

Dan pleur ik nog een flesje water in de luiertassen en reserve voeding voor de win!

Afgekolfde melk drinken ze ook op kamertemperatuur, dus ik neem aan dat gewoon water uit een fles gewoon kan. Toch?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189157425
Oh en sporten, ik moet nog even wachten. Ik moet zo’n 10 tot 15 kilo kwijt nog. Al met al geen enorme hoeveelheid. Veel gaat er vanzelf nog af en om wat strakker in het lijf te zitten weer ga ik wel wat oefeningen doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189157612
Ik weeg nog 5 kg meer dan toen ik zwanger raakte. Maar toen was ik die zomer net 5 kg afgevallen dus ik weeg weer evenveel als anderhalf jaar geleden :P Prima gewicht, al mag van mij die 5 kg er wel weer vanaf.

Qua relatietroubles: niet heel herkenbaar. Wel maken we vaker ruzie of zijn we geirriteerd, maar dat is vooral te wijten aan vermoeidheid. :Z Al mag ik daar niet over klagen: mijn baby slaapt door *O*
Wat ik wel jammer vind is dat manlief het vaderschap maar lastig vindt en niet erg leuk. Hij doet enorm zijn best maar heeft het gevoel 'er niet goed in te zijn'. Hij kan gefrustreerd reageren als de baby bij mij wel stil wordt en bij hem niet. Heeft ook snel het idee dat dit het geval is, zelfs als dat helemaal niet zo is. Zo zeg ik nu expliciet dingen als 'zie je wel, bij mij duurt het ook ruim 10 minuten voor hij stil wordt en in slaap valt als ik met hem rond loop' omdat hij anders het idee heeft dat het bij mij 'vanzelf' gaat en alleen hem moeite kost.
Hij neemt de positieve uitzondering (bijvoorbeeld: goed uit de fles drinken) als norm en raakt dan geirriteerd als de baby daar vanaf wijkt (en dus de tweede keer die dag de fles wel weigert). En hij ziet het vaak somber in. Tijdens een huilbui op vakantie mompelt hij dan 'en dan zeggen ze dat dit geen huilbaby is' terwijl dat het kind dan de hele dag nog niet gehuild heeft.
Ik houd mezelf maar voor dat dit vast beter gaat als ons jonkje groter wordt, maar het is niet heel ontspannen zo.
Meer vaders die hier last van hebben?

Ondanks dat manlief het zo voelt is de zorg als hij thuis is wel haast 50/50 verdeeld, hij zet zich vaak over zijn negatieve gevoel heen *;
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:43:30 #247
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189157859
@BobbyMcGee geen ervaring met vaderstruggles, maar misschien komt het ook doordat het altijd lijkt alsof een baby heel lang huilt, maar dat in werkelijkheid meevalt. Dan loop je een hele poos met de baby en is dat achteraf maar een minuut of zes geweest. Als jij datzelfde hebt lijkt het een stuk korter.
Verder is het voor hem denk ik lastiger wennen, hij heeft niet al maanden buikcontact en hij is denk ik ook na een week weer naar werk gegaan, dan is het voor hem lastiger om erin te komen dan voor jou.
Dus ik kan het me helemaal voorstellen ondanks dat wij dat dan weer niet zo ervaren.
Trouwens, kan heeft hier ook weleens gezegd dat Koert zoveel huilt en dan denk ik ook: wanneer dan? :?

Koert slaapt sinds een week ofzo niet meer door, probeerde van de week m'n eten te onderscheppen en maakte smakgeluiden, dus we gaan aan de hapjes *O*
Hopelijk gaat het poepen dan ook beter want inmiddels is het alweer 10 dagen, doet Koert alleen hazeslaapjes, drinkt niet goed, huilt meer en ik heb al meerdere keren een huilende baby moeten troosten waarbij niks goed was (ik vermoed pijn) ;(
En elke keer denk ik: ach, hij zal vast vandaag wel poepen, maar dat gebeurt steeds maar niet.
Het voelt echt als een onzin-zorg, maar het is wel vervelend dat hij er zo'n last van heeft en de lactulose niet helpt dus ik hoop ontzettend dat een fruithapje wonderen zal doen :P
pi_189157918
Ik sport, soort van :+. Ik heb mijn doeidoeidiastaseclubje. In mijn zwangerschapsyoga-groepje zat iemand waarvan haar broer een eigen sportschool heeft en hij heeft een personal trainer in dienst die heel veel verstand heeft van alle lichamelijke veranderingen op het gebied van zwangerschap, dus we zijn nu met een groepje 1x in de week daar om oefeningen te doen die het herstel helpen te bevorderen. Het is voor mijn linkerkant wel telkens een uitdaging, mijn balans en kracht is echt heel erg slecht. Maar van op de bank blijven zitten gaat het ook niet beter worden...
pi_189157983
Wat supergoed douche-eendje!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189158266
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:54 schreef pinquit het volgende:
Wat supergoed douche-eendje!
Op het gebied van sport zelf stelt het echt nog niks voor, maar het is zo fijn om 1 avond in de week even anderhalf uur de deur uit te zijn en aan mijn herstel te kunnen werken. Heb nu voor thuis oefeningen voor ademhaling en bekkenbodemspieren en vanaf volgende week komen er ook oefeningen bij voor mijn benen en stabiliteit. En bij de eerste les bleek bij de diastase-controle dat hij gewoon al bijna helemaal dicht is, zit nog een klein beetje ruimte bij mijn navel.

Rebubbled, wat ik van onze PT dus begreep (hahaha ik heb een personal trainer. Decadent gedoe dit :') ) moet je vooral het eerste jaar oppassen met het trainen van je rechte buikspieren. Denk dat je er wel goed aan doet om even wat advies in te winnen waar je op moet letten met sporten.
  zaterdag 28 september 2019 @ 15:16:54 #251
480396 Sisu
Oudgediende
pi_189160069
Oh meiden, wat shit om te lezen dat er zo veel moeders zijn die zich even wat minder voelen momenteel. Al sterkt het mij.. die verhalen.. jammer dat het dus bij jullie ook zo is.
Ik had donderdag een epische huilbui en toen Mn man vrijdags thuis kwam was hij opeens weer heel lief. Of stond ik er meer voor open?
Hopelijk gaat het nu weer beter.
Mijn zorgen komen ook een beetje door de financiën. Dikke rekeningen moeten betalen dus heb geen geld voor extraatjes tot Mn salaris van november dus dat valt goed tegen.

Cavabien,
Jou stuur ik even een hele dikke digitale knuffel.
Hou vol. :*

Douche,
Wat klink je toch altijd strijdbaar. Power woman!

Rebubbled.
Ik zou het gewoon rustig aan gaan proberen. Wat niet gaat gaat niet toch?


Ik ben net kastanjes gaan zoeken met de oudste. Ru in de draagdoek. Zo gezellig. Daarna ff langs de vrijeschool voor een kledingmarkt en haar voor 5 euro aan kleding laten uitzoeken. Dus nu is ze 2 ‘opa broeken’ (corduroy broeken) en een zwart vestje rijker.
Echt grappig om te zien dat ze nu een eigen smaak krijgt qua kleding. En hoeveel dit beïnvloedt wordt door klasgenootjes. Maar goed. Baby talk hier..
Ru doet het super. Ik had vandaag voor het eerst zo’n heerlijk voedingsmomentje buiten de deur. Zo’n voeding dat je merkt dat je ontspannen zit, je baby ontspannen is en goed drinkt. Ik had er zo graag een foto van gewild, maar ja.. we zaten alleen in de gang van de dansschool haha. Gelukkig heb ik Mn herinneringen nog O+
Zonder hoop geen leven.
  zaterdag 28 september 2019 @ 15:17:55 #252
480396 Sisu
Oudgediende
pi_189160085
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 19:25 schreef Ticootje het volgende:
Kort vraagje: vroeger had je kant en klare zuigelingen voeding 1 in een klein pakje. Is dat er nog en waar kan ik dat kopen, niet in de supermarkten lijkt het.
Ff uit nieuwsgierigheid..
Wat is je plan van aanpak? Borstvoeding en bijvoeding voor als de bv niet voldoende blijkt?


Oh.. vergeet ik weer te reageren op mijn kolf struggles
Mijn teamleider wil niet dat er een *woord kwijt* assistent (?) ingezet wordt voor wanneer ik ga kolven.
En een klas pubers alleen laten kan echt niet. Op zulke momenten zijn ze zo kwetsbaar. Ik zou het mezelf niet vergeven wanneer iemand dan gepest zou worden. Hen eerder weg laten gaan mag ook niet. En dan nog: ook die verantwoordelijkheid wil ik niet dragen. Wat als de kinderen betrokken raken bij een ongeluk op weg naar huis, omdat ik hen eerder weg zou sturen? (Jaja.. dit komt uit mijn jeugdtrauma.. in het superkort: vriend is dood gereden door een vrachtwagen op weg naar school).
Ik wil dus gewoon opvang tijdens mijn lesuren. Of een tussenuur. Maarja.. dat is erg lastig zo blijkt. Komt vast goed. Mn man zei al; als het niet gaat meld je je maar ziek of je gaat vooraf in gesprek met de vakbond. Dus dat hou ik nog even in Mn achterhoofd.
Mn werk is leuk. Maar alles wat erbij komt kijken qua taken en geregel |:(

[ Bericht 44% gewijzigd door Sisu op 28-09-2019 15:23:15 ]
Zonder hoop geen leven.
pi_189160252
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:17 schreef Sisu het volgende:

[..]

Ff uit nieuwsgierigheid..
Wat is je plan van aanpak? Borstvoeding en bijvoeding voor als de bv niet voldoende blijkt?


Oh.. vergeet ik weer te reageren op mijn kolf struggles
Mijn teamleider wil niet dat er een *woord kwijt* assistent (?) ingezet wordt voor wanneer ik ga kolven.
En een klas pubers alleen laten kan echt niet. Op zulke momenten zijn ze zo kwetsbaar. Ik zou het mezelf niet vergeven wanneer iemand dan gepest zou worden. Hen eerder weg laten gaan mag ook niet. En dan nog: ook die verantwoordelijkheid wil ik niet dragen. Wat als de kinderen betrokken raken bij een ongeluk op weg naar huis, omdat ik hen eerder weg zou sturen? (Jaja.. dit komt uit mijn jeugdtrauma.. in het superkort: vriend is dood gereden door een vrachtwagen op weg naar school).
Ik wil dus gewoon opvang tijdens mijn lesuren. Of een tussenuur. Maarja.. dat is erg lastig zo blijkt. Komt vast goed. Mn man zei al; als het niet gaat meld je je maar ziek of je gaat vooraf in gesprek met de vakbond. Dus dat hou ik nog even in Mn achterhoofd.
Mn werk is leuk. Maar alles wat erbij komt kijken qua taken en geregel |:(
Moet in mn luiertas als nood. Ik heb niet altijd afgekolfde melk bij me en stel dat er een situatie ontstaat dat ik niet in de buurt ben.

Geeft me rust.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 28 september 2019 @ 15:45:36 #254
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189160506
@Sisu
Met al die hormonen, verandering in je leven, drukte door huishouden/voedingen/kolven/werk er cetera en ook nog alle druk van buitenaf; dan is het ook niet zo gek dat veel vrouwen zich zo voelen.
Als het maar niet te gek wordt, dan moet je echt hulp zoeken.
Hier is het maar een paar dagen en kan het opgelost worden door met m'n man een en ander te bespreken, maar anders zou ik zeker even langs de huisarts gaan. Heb je er veel last van?

En ik hoor eigenlijk dat het best kan maar je baas niet wil.
Ik snap dat zo'n assistent niet de hele dag van je over kan nemen maar af en toe een half uur moet toch wel kunnen? En ik snap waar je andere zorgen vandaan komen, maar dat zijn niet echt realistische gedachten. Als jij ziek bent en ze een uur later naar school moeten, en er thuis wat met ze gebeurt is dat toch ook niet jouw schuld?
  zaterdag 28 september 2019 @ 15:46:04 #255
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189160517
Knuffel voor alle mama's die even niet lekker in hun vel zitten. Het is herkenbaar. Ik vond de eerste zeven maanden ofzo met prul heel intens, moeilijk, veel, vermoeiend en doodeng. En nu is ze ruim tien maanden (waar blijft de tijd?) en geniet ik volop. Ondanks tandjesleed, drie nachtvoedingen elke nacht, het vallen van afgelopen woensdag, het feit dat ze echt een mening begint te hebben over dingen enzo... Ik kan het allemaal zo veel beter hebben en vind het nu ontzettend leuk en fijn.

Korte samenvatting: houd vol, zoek hulp als je die nodig hebt en: er is licht aan het einde van de tunnel. Echt!

Prul snapt wat 'nee' betekent; zowel als ik het zeg als wanneer ze met haar hoofd schudt. Houd haar haar beker of een boterham voor die ze niet meer hoeft en dan vraag ik 'wil je die nog?' en dan schudt ze nee of pakt ze het aan. Zo snoezig!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189161703
Sisu, heb je alweer een cyclus?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189162394
Het is ook best pittig met hormonen en weer je balans vinden. :*

Ik zat vanmiddag te janken omdat Fred niet ging slapen en toen hij eindelijk sliep maakte Frits hem weer wakker. Ik moet maandag mijn deelonderzoek inleveren bij mijn begeleidster, maar met de nachten met vier uur onderbroken slaap en een slaapweigerende baby overdag komt er helemaal niets uit mijn handen. Dikke vette jankbui. Hopelijk gaan mijn jongens zo slapen, dan kan ik vanavond nog een wat doen. Ik kijk zo uit naar het moment dat ik even niet mijn vrije tijd hoef te spenderen aan een studie.

Wat betreft het postnatale lichaam: ik heb het vlagen moeilijk met mijn lijf, maar ik ben ook te beroerd om te gaan sporten. *) Ik merk wel dat ik beter in mijn vel zit nu ik weer kan gaan fietsen naar mijn werk. Die vijftien kilometer enkele reis doet me goed.
pi_189162491
En we zijn begonnen met vast voedsel, nu kan ik 's avonds uit Freds nek eten. :Y)
pi_189163818
Ik kon écht niet afvallen die eerste 6-7 maanden na de bevalling. Maakte niet uit wat ik deed, ging niks bij of af. Ga uit dat dat iets hormonaal is, want hetzelfde had ik na m’n eerste bevalling }:| Maar nu is er, zonder dat ik ook maar iets echt anders doe, ineens weer 5 kilo af sinds een maand dus geloof dat m’n lichaam het weer oppakt. Mag ook wel, want van de +35 kilo zitten er nu nog 20 aan :') qua sporten doe ik hardlopen O+ Maar dat alleen omdat ik het leuk vind, want ik val d’r echt niet van af :')

Heerlijk cho :D Wat vindt ‘ie ervan?

Ik vind deze leeftijd zoooo leuk. Ik vreet ‘m op O+ Hij kan nu écht goed zitten en kwam vandaag voor het eerst een paar millimeter naar voren *O* We wachten nog even maar ik heb zo’n zin in fietsen samen O+ Vind het echt belachelijk hoe snel zo’n jaar voorbij gaat ;(
  zaterdag 28 september 2019 @ 20:36:15 #260
480396 Sisu
Oudgediende
pi_189164149
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:16 schreef pinquit het volgende:
Sisu, heb je alweer een cyclus?
Nou, geen bloedverlies, maar vorige maand had ik rond dezelfde dagen deze dip. Vandaar dat ik de link met Mn hormonen ook leg.
Maar goed. Ook nog pcos he. Geen peil op te trekken :{

ceviche,
Ik weet dat het geen reëele gedachten zijn, maar vanwege mijn eigen ervaring blijft dat wel een zeer gevoelig punt.
Ik hoop dat we eruit gaan komen. Denk het wel. Het móet gewoon.

Cho,
Ik voelde zo met je mee toen je over de huilbui sprak, omdat het zo herkenbaar is. Is het inmiddels al gelukt?
En toen schreef je over het eten uit baby’s nek en kotste ik een beetje in Mn mond :')

Tico,
Zó slim. Ik ga er ook voor zorgen dat er zo’n sachet in de tas zit voor je-weet-maar-nooit.
Thanks!
Zonder hoop geen leven.
pi_189166530
Hij vindt het fantastisch, krijgertje. Wat tof dat hij al wat vooruit komt! Hier is het vooral op de knieën en dan een beetje heen en weer hupsen.

:* Sisu, het is niet fijn als je je lief tijdelijk niet lief en leuk meer vindt.

Ik heb vandaag in ieder twee hoofdstukken kunnen schrijven, hopelijk morgen de laatste twee en dan hoor ik woensdag hoe slecht het is. Het helpt ook niet mee dat mijn man gisteren de hele dag+nacht weg was en nu ook weer aan het werk is. Ik heb wat moeite met de ballen hoog houden, geloof ik.

Fred wordt trouwens om de haverklap totaal overstuur wakker. Soms door een hoestbui en de daaropvolgende paniek, maar ook regelmatig uit het niets. Ik vind het zo sneu, maar ik geloof niet dat ik er veel aan kan doen.
pi_189175378
Het voedingspatroon van Frits is door het slaapgebrek van toen een grote wazige vlek geworden, dus ik ben op zoek naar inspiratie. Wat krijgen jullie baby's als ontbijt?
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 15:02:58 #263
447051 crew  Peejtur
pi_189176212
Hier is de koorts nu weg Maar ze is nog wel verkouden. Kreeg net filmpje van mijn vrouw doorgestuurd. Tijgeren is de onze nu ook officieel aan begonnen :D
pi_189176878
Cho, wat fijn dat je nog een paar hoofdstukken hebt kunnen schrijven! Hier nog geen ontbijt, enkel oefenhapjes. Merk wel dat ze eerder toehapt en kauwt als het een reepje avocado/tomaat/pruim/meloen etc is dan een prakje op een lepeltje. Dat wordt er direct weer eruit gewerkt. Dus we gaan vanaf 6 maanden maar echt aan de rapley. Merk dat dat haar beter past. Tot nog toe wordt vrijwel alles geaccepteerd. Er wordt geregeld heel moeilijk gekeken en soms gekokhalst, maar dat lijkt niet gerelateerd aan wel of niet lekker. Alhoewel een enorm zure kiwi laatst echt werd geweigerd. Toen pas besloot ik hem zelf op te eten en proefde dat het ding echt super zuur was. Wat geef jij Fred verder gedurende de dag?

Peejtur wat tof! Achter de baby aan nu dus.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189177338
Nog een vraag! Welke rompers zijn jullie fan van? Behalve wol, aangezien bug haar huid niet bepaald relaxt reageert op wol.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189177422
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 15:57 schreef Rebubbled het volgende:
Nog een vraag! Welke rompers zijn jullie fan van? Behalve wol, aangezien bug haar huid niet bepaald relaxt reageert op wol.
Stretchkatoen rompers van Hema, evt van bamboe, maar sowieso stretch ^O^
pi_189178502
Next Rompers O+
pi_189178616
HEMA stretch rompers O+ want die passen fatsoenlijk over wasbare luiers heen
pi_189178712
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 15:57 schreef Rebubbled het volgende:
Nog een vraag! Welke rompers zijn jullie fan van? Behalve wol, aangezien bug haar huid niet bepaald relaxt reageert op wol.
Hema. By far.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189179313
Bedankt sisu O+
En goed om te lezen dat het nu beter gaat.
Lijkt me zo leuk om samen te shoppen als M ook wat ouder is. Grappig inderdaad om te zien hoe de smaak zich ontwikkelt :)

Slim tico! Ik ga denk ik ook een paar kant en klare flesjes halen voor in de tas. Mocht ik om de een of andere reden geen borst kunnen geven, heb ik dat tenminste bij de hand. Thanks voor de tip.

Fijn dat je toch nog wat kon doen aan je studie cholula. Je bent sowieso al een powermama. Twee kindjes, werk, studie en huishouden combineren is niet niks.
Ik had mij ingeschreven voor een studie en na de 1e studieweek kwam ik erachter dat ik zwanger was. De week erop heb ik me uitgeschreven. Volgend jaar een nieuwe poging.

Fijn dat het beter gaat peejtur! En wat leuk dat de baby al aan het tijgeren is. Dat wordt voortaan vaker bewegen voor jullie :P

Rebubbled ik ben heel erg fan van de Hema. Al moet ik zeggen dat ik ook rompertjes gebruik van de c&a en zeeman. Wel de bio katoen versie altijd. En laatst heb ik een enorme hoeveelheid kleding ingeslagen van lupilu (lidl merk). Ik ken het merk verder niet, maar alles was zo goedkoop en zag er zo leuk uit dat ik het wilde proberen. Mocht het niet bevallen kan ik altijd familie in Turkije blij maken ermee.
pi_189179395
Wij gaan trouwens morgen beginnen met de oefenhapjes. Ik vind het zo spannend! :')

Wat geven jullie allemaal gedurende de dag en hoe bereiden jullie de hapjes voor? En hoe bewaren?

Ooh en over mijn gewicht. Ik ben tijdens de zwangerschap netto 8 kilo aangekomen (was tijdens eerste trimester 5 kilo afgevallen door de misselijkheid/ overgeven).
Na de bevalling was ik lichter dan ik voor de zwangerschap was, maar tijdens mijn verlof heb ik heel weinig bewogen waardoor ik uiteindelijk toch zwaarder werd.

Ik weeg nu 5 kilo meer en heb daar eigenlijk geen moeite mee. Ik heb alleen wel een buikje overgehouden, dus dat wil ik een beetje strak trainen. Het blijft voorlopig bij willen :')
  zondag 29 september 2019 @ 17:39:18 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189179713
Hema bamboe! Zo fijn dat die bestaan
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189179797
Hier gebruiken we van alles, Hema, Zeeman, H&M, Lupilu... Allemaal prima spul, ik heb geen duidelijke voorkeur.
pi_189179838
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 15:57 schreef Rebubbled het volgende:
Nog een vraag! Welke rompers zijn jullie fan van? Behalve wol, aangezien bug haar huid niet bepaald relaxt reageert op wol.
Hema is hier favoriet. En ik had er een paar van Petit Bateau die heel mooi zaten, goed bleven in de was en waar ik helemaal O+ van was. Maarja, ik ben ook een zuunigerd en die zijn niet echt goedkoop. Helaas :'(
pi_189180155
Nou dan zitten we allemaal op een lijn. Ik ben ook fan van de Hema. Maar was net aan het kijken op de website en daar kwam ik weinig wit en overslag tegen. Maar die hebben jullie allemaal in de kast hangen begrijp ik. ;) Ik ben aan het kijken voor 74, aangezien bug nu toch echt richting het einde van de 68 gaat. Aangezien ze daar langere tijd in blijft, vind ik wat duurder geen probleem.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189180179
Hema! O+ Vind het alleen zo k*t dat ze in deze tijd van het jaar alleen rompers met lange mouwen verkopen }:| haat lange mouwen rompers.
  zondag 29 september 2019 @ 18:27:44 #277
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_189180336
Gebruik je nog steeds overslagrompers @Rebubbled? Ik meen dat H&M ze tot maat 74 heeft.
Ik vind de HEMA stretchrompers ook erg fijn, vooral de bamboe variant. Omdat ze mooi aansluiten gaat dat altijd prima met truitjes aantrekken. Daar heb ik sowieso een methode voor waardoor je geen last heb van opstropende mouwen. ;) Maar voor de winter vooral wollen
@krijgerrtje ze verkopen toch wel die basic stretch rompers mouwloos en korte mouw bij HEMA?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_189180542
We hebben gemixt. Mij maakt het niet uit, vriendlief klungelt nog steeds met alles wat over het hoofd moet. Maar ik voorzie dat hij daar overheen moet komen. :P
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 29 september 2019 @ 19:00:33 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189180751
Hema is voor prul aan de brede kant, ik zweer bij die van de zeeman (ook nog eens leuker geprijsd). Overslag gebruik ik nooit meer, eigenlijk. Het is spaghetti of lange mouwen eigenlijk. En lange mouwen nu bijvoorbeeld onder een salopette of overgooiertje.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 29 september 2019 @ 20:05:39 #280
480396 Sisu
Oudgediende
pi_189181834
Rompers:
Ik heb dilling, cosilana, h&m en Hema stretch/bamboe.
Liefst korte mouw. Lange mouw gaat altijd zo irritant schuiven. Of je moet het vingertje vast blijven houden terwijl je het er doorheen wurmt. Kan ook natuurlijk.

Hapjes
Wanneer zijn jullie begonnen?
Ru is nu net 4 maanden en ik heb er nog geen behoefte aan om te starten. Bv loopt lekker en geen zin om dat proces nog te verstoren.
De liefde die ik voel wanneer hij zo mooi rozig wordt en me aankijkt met zn donkere ogen O+

O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zag wel een mooi lijstje van kiind waar ik me grotendeels aan wil gaan wagen.

avocado, banaan, eigeel (Geen eiwit i know). En dan elk product min 3 dagen achter elkaar.
Uiteindelijk zal het wel weer gewoon worden wat we op dat moment in huis hebben, haha.
Zonder hoop geen leven.
pi_189182232
Ik haal wel gewoon potjes, Bram is er ook groot mee geworden en eet tegenwoordig ook alles.

Bovendien zijn die fruithapjes super lekker, dus snoep ik graag een hapje mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 29 september 2019 @ 20:30:51 #282
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189182507
Wij zijn gisteren begonnen (4,5 maand) met een fruithapje, omdat Koert m'n eten probeerde te onderscheppen en smakgeluiden maakte.
Hij wordt nu ook 's nachts wakker voor een voeding, dat zou er ook op wijzen dat hij toe is aan hapjes.

Hij vond er precies niks van. Paar uur later poepte hij en toen we het later nog eens aanboden vond hij het lekker en vond het niet leuk dat we het potje weghaalden. So far, so good :D
Maarre, doorslapen, ho maar :X
pi_189183533
Ik ben groot fan van de wolzijden rompers van popolini iobio. Zo heerlijk zacht en ze vallen mooi. Ze zijn alleen wel erg duur. Maar je betaald al snel veel voor wolzijde.
Ik heb er momenteel één in zijn maat die helaas helemaal is ondergepoept en vervolgens opgevouwen in een tas heeft gezeten (we waren op vakantie). De poepvlekken zijn er in de was en in de zon niet goed uitgegaan dus nu is het een creme/geel-gevlekte romper :+

Verder vind ik Hema rompers ook fijn, de geribte overslag in maat 56 die hij nu (ruim maat 62) nog steeds goed past.

Dilling wollen rompers zijn te warm voor ons warmbloedige jongetje. Hij zweet dan erg. Dus die trek ik alleen aan op koude dagen met een dun shirtje oid erover.
pi_189183576
Ceviche wat goed! Hier vanavond aardappel geprobeerd waar hard bij gekokhalst werd. Hoeveel eet Koert per keer? Slikt hij het ook echt door?
Sisu, waarom geen eiwit?

Nog een vraag trouwens, maken jullie de baby wakker voor de laatste voeding als jullie zelf naar bed gaan? Bug wil vaak 1 à 1,5 uur nadat ik ben gaan slapen voeden en dat trek ik heel slecht qua fatsoenlijk wakker worden en ik heb er dan ook geen geduld voor en vind het vervelend dat gepruts aan mijn lijf. Veel onbewust, want ik kan me echt slecht uit mijn slaap trekken. Alle andere voedingen, incl. later in de nacht heb ik dit niet. Dus ik denk dat het komt doordat mijn slaap op een ongelukkig moment wordt doorbroken. En toen bedacht ik me ineens dat jullie de baby wellicht gewoon even aanleggen net voordat je zelf gaat slapen?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189183637
Bobby, heb je ossengalzeep geprobeerd? Dat werkt hier echt top. In de wasbak voorwassen met ossengalzeep, nog een laag erop en dan in de machine. Geen vlek meer te bekennen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189183733
Hier gaat bijvoeding via de Rapley methode. De kinderdagopvang doet dat ook, dus wij doen mee. En ik ben er ook wel enthousiast over. Het betekent in elk geval dat we pas beginnen met bijvoeden als 't Jonkje goed kan zitten.
Hij is komende week 4 maanden oud maar ik heb nog niet zoveel zin om bijvoeding te geven. Dan is het tijdperk waarin hij alleen maar is gevoed met mijn lijf voorbij. We moeten hem toch eerst richting de 8 kg zien te krijgen :Y)
pi_189183763
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 21:23 schreef Rebubbled het volgende:
Bobby, heb je ossengalzeep geprobeerd? Dat werkt hier echt top. In de wasbak voorwassen met ossengalzeep, nog een laag erop en dan in de machine. Geen vlek meer te bekennen.
Op vakantie heb ik wolwasmiddel gekocht en daar een wol/handwasje gedaan. Zou ossengalzeep daarna nog werken?
pi_189183831
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 21:20 schreef Rebubbled het volgende:
Ceviche wat goed! Hier vanavond aardappel geprobeerd waar hard bij gekokhalst werd. Hoeveel eet Koert per keer? Slikt hij het ook echt door?
Sisu, waarom geen eiwit?

Nog een vraag trouwens, maken jullie de baby wakker voor de laatste voeding als jullie zelf naar bed gaan? Bug wil vaak 1 à 1,5 uur nadat ik ben gaan slapen voeden en dat trek ik heel slecht qua fatsoenlijk wakker worden en ik heb er dan ook geen geduld voor en vind het vervelend dat gepruts aan mijn lijf. Veel onbewust, want ik kan me echt slecht uit mijn slaap trekken. Alle andere voedingen, incl. later in de nacht heb ik dit niet. Dus ik denk dat het komt doordat mijn slaap op een ongelukkig moment wordt doorbroken. En toen bedacht ik me ineens dat jullie de baby wellicht gewoon even aanleggen net voordat je zelf gaat slapen?
Ik maakte de baby wel wakker door hem als ik zelf ging slapen een nachtluier om te doen en een slaapzakje aan. Tegenwoordig probeer ik dat wat beter te timen, door dat te doen als het na 21 uur is bijvoorbeeld. Als hij dan in slaap valt leg ik hem in zijn bedje boven en ga ik zelf weer naar beneden. Ik twijfel dan altijd wat ik moet doen. Ik maak hem het liefst wakker om te drinken (of ik leg hem halfslapend aan) zodat de kans groter is dat hij door slaapt. Maar tegenwoordig heb ik het idee dat hij óók wel doorslaapt als ik hem niet meer 's avonds nog aanleg, dus soms sla ik die nachtvoeding over.

In jouw geval zou ik het wel weten. Gewoon aanleggen voordat je gaat slapen zodat ze niet al zo snel weer komt.
pi_189183969
Bijvoeding doen wij ook dmv rapley en is zo leuk O+ hij gaat ook echt goed eten nu al, steeds meer in z’n mond dan op de grond. En volledig met de pot mee dus ook eigenlijk, dat scheelt zó. Waarom mogen ze eigenlijk geen eiwit Sisu?

@Mariposas ja, die wel maar die vind ik vaak niet fijn en niet stretch genoeg? Degene die ík heel fijn vind hebben ze nu niet :(

Ik maak hem niet (meer) wakker voor ik op bed ga, bij ons maakte het geen verschil in de voedingen ‘s nachts. Dus heb besloten om gewoon hem volledig te volgen daarin.
  zondag 29 september 2019 @ 21:42:38 #290
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189184035
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 21:20 schreef Rebubbled het volgende:
Ceviche wat goed! Hier vanavond aardappel geprobeerd waar hard bij gekokhalst werd. Hoeveel eet Koert per keer? Slikt hij het ook echt door?
Sisu, waarom geen eiwit?

Nog een vraag trouwens, maken jullie de baby wakker voor de laatste voeding als jullie zelf naar bed gaan? Bug wil vaak 1 à 1,5 uur nadat ik ben gaan slapen voeden en dat trek ik heel slecht qua fatsoenlijk wakker worden en ik heb er dan ook geen geduld voor en vind het vervelend dat gepruts aan mijn lijf. Veel onbewust, want ik kan me echt slecht uit mijn slaap trekken. Alle andere voedingen, incl. later in de nacht heb ik dit niet. Dus ik denk dat het komt doordat mijn slaap op een ongelukkig moment wordt doorbroken. En toen bedacht ik me ineens dat jullie de baby wellicht gewoon even aanleggen net voordat je zelf gaat slapen?
Ze slaapt bij jullie toch? Je kan een droomvoeding proberen, dat ze gewoon doorslaapt maar wel eten krijgt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 29 september 2019 @ 21:45:44 #291
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189184094
Hapjes: ik wilde zolang mogelijk wachten, maar het meisje wil er al aan. Heb haar pas op een dik stuk komkommer laten sabbelen en bijten met d'r kaakjes, terwijl ik haar op schoot had (aan tafel) en 't komkommerschijfje goed vasthield. Ze vond het helemaal het einde en gromde van genot haha. Het liefst pakt ze alles van tafel en eet gezellig mee :+

Dus, ik wilde zo lang mogelijk wachten, maar ik wil haar nergens in afremmen, dus soit. Maar nog niks regelmatigs ofzo.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 29 september 2019 @ 22:09:33 #292
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189184489
Rebubbled, het ging goed hoor! Het meeste ging naar binnen en werd doorgeslikt. Er loopt wel wat uit z'n mond en er wordt ook wel naar de lepel gegrepen als het te lang duurt, en tussendoor moet er ook op mouwen worden gesabbeld, dus het zit wel overal. Maar 90% gaat echt naar binnen en kokhalzen doet hij niet.
We geven dan een paar lepeltjes, maar wij stoppen hem natuurlijk ook al vol met vitamines en lactulose dus hij is wel wat gewend.

We gaan naar boven rond 22:30, soms eerder, soms later. Meestal is het dan ook weer tijd voor een voeding dus komt het zo goed uit.
Als Koert slaapt gaan we ook naar boven, we kleden hem dan zo laat mogelijk om en dan wordt hij vanzelf wel weer wakker genoeg om nog even te kunnen eten.
Ik ga slapen als hij net gevoed is, ik ga echt niet slapen als hij 1,5 uur later weer honger kan krijgen.
Dan blijf ik of wakker, of ik maak hem wakker.

Net als de ochtendvoeding als ik moet werken, er is een tijdframe, als hij dan komt is dat ideaal en anders maak ik hem wakker.
pi_189184950
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 21:27 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Op vakantie heb ik wolwasmiddel gekocht en daar een wol/handwasje gedaan. Zou ossengalzeep daarna nog werken?
Yes, hier wel in elk geval. Het hielp zelfs voor een groot deel toen een roze/wit slaapzakje felgroen was geworden door een afgevend nieuw slabbetje.

Oké, ik ga proberen om Bug dadelijk gewoon aan te leggen. Hopelijk klopt ze dan iets later aan de deur. Ze slaapt inderdaad naast me in de cosleeper. De volgende borst is ook aan de goede kant, dus het proberen waard.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 30 september 2019 @ 07:46:46 #294
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189186939
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 21:26 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hier gaat bijvoeding via de Rapley methode. De kinderdagopvang doet dat ook, dus wij doen mee. En ik ben er ook wel enthousiast over. Het betekent in elk geval dat we pas beginnen met bijvoeden als 't Jonkje goed kan zitten.
Hij is komende week 4 maanden oud maar ik heb nog niet zoveel zin om bijvoeding te geven. Dan is het tijdperk waarin hij alleen maar is gevoed met mijn lijf voorbij. We moeten hem toch eerst richting de 8 kg zien te krijgen :Y)
8 kilo voor de bijvoeding? Wow... dat weegt prul nu - met ruim tien maanden - nog niet. Toen we aan bijvoeding begonnen, woog ze 5 kilo ofzo.

En wij zijn begonnen met bijna 5 maanden, toen vond ze het nog niet interessant (al dachten we wel signalen te zien). Gestopt en ruim twee weken later nog eens geprobeerd. Sindsdien is ze groot fan van alles wat eten is.

Afgelopen weekend was ze ziek. Donderdagmiddag tot zondagochtend flink koorts gehad, keertje overgegeven, heel erg hangerig, huilerig, zielig, van elk zuchtje wakker 's nachts, buikpijn... dus ik heb een zooi k*tnachten gehad. En vandaag heb ik twee sollicitatiegesprekken (als aannemende partij, niet sollicitant), drukker-deadline voor mijn blad en nog wat dingen die per se moeten... Koffie, anyone?

Overigens is de oorzaak van de koorts enzo wel achterhaald. De tanden die al weeeeeken (of maanden?) soort van een beetje zichtbaar waren, zijn alle vier binnen een week doorgekomen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 30 september 2019 @ 10:09:33 #295
480396 Sisu
Oudgediende
pi_189187956
Geen eiwit; omdat het zo in hun lijstje stone, haha.
Volgens mij had het iets te maken met baby’s nieren?

Pinq,
Oh ze eet dus al? Zo leuk.
Hier is er nog geen interesse naar en hij doet het su-per op de borstvoeding.

Volgens mij weegt hij wel meer dan 8 kg. Morgen naar het cb dus dan weten we meer :).
Ik was hem net even kwijt. :o
Hij lag op de Ikea mat te kwijlen. Ik draai me even om naar Mn laptop. Draai me weer om en toen lag hij niet meer op de mat, maar lag hij er al een halve meter naast. Soms gaat hij opeens zo snel.

Hoeveel borstvoeding ligt er bij jullie in de vriezer?
Zonder hoop geen leven.
pi_189188059
Hapjes zijn wij nog niet mee begonnen. Bas is vandaag exact 16 weken en ik hoop toch wel 6 maanden exclusief borstvoeding te kunnen en mogen geven. Hij toont ook nog geen interesse in andere vormen van voedsel dan tepel of fles, dus dat scheelt ook wel. Ok, je moet wel even wegdenken dat hij zijn knuffeldoekjes, handen, onze vingers, speelgoed etc allemaal vrolijk in zijn mond stopt maar dat is gewoon ontdekken van alle mogelijkheden in het leven :P. En 8kilo-ers, jeetje joh. Ik was laatst al blij dat Bas voorbij de 5kg was :D. Maar hij begint inmiddels lekker spekkies te kweken.
Ik werd net gebeld door het kdv en over 2 weken heb ik het kennismakingsgesprek met zijn mentor *O*

Sisu, bijna 4 liter. Ik had nogal een overproductie :').
pi_189188637
Ossengalzeep helpt hier ook. Geweldig spul. Alleen wel irriterend voor je handjes, dus ik zou huishoudhandschoenen dragen.

Geen eiwit had ik ook gelezen. Had te maken met dat de darmen nog kleine gaatjes hebben en dat (extra) eiwitten niet afgebroken kunnen worden en in de bloedbaan terechtkomen via die kleine gaatjes. Zoiets :P

Ik heb 15 zakjes van 200ml, dus 3 liter ongeveer. Ik weet trouwens niet wat ik ermee moet, want ik kolf nog voldoende en geef dat mee op mijn werkdagen. Ik had die zakjes in mei gekolfd, dus ze moeten wel op binnenkort.
pi_189188644
Wow Tink, 4 tanden? Arm kind. En arme jij. Gaat het nu wel beter met haar?

Bug zit nu ook rond de 7 à 7,5 kg denk ik. Als ze de +1 lijn netjes volgt wel in elk geval.

Gisteren om 23:30 gevoed, om 01:00 toch weer wakker. Experiment niet gelukt dus helaas.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 30 september 2019 @ 11:13:37 #299
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189188688
Ik had vanochtend 4,5 voeding in de vriezer liggen, en 1,5 in de koelkast. Maar morgen moet er weer wat mee naar de opvang, dus er staan nog twee voedingen in de vriezer.
Het liefste gooide ik de vriezer vol maar kolven is niet mijn hobby en ik heb maar 10 bakjes :+

Cava, ik zou de nieuwe melk invriezen en dan de oude melk ontdooien, ik vind melk weggooien zonde van alle moeite. Dan kun je daarna weer verder met verse melk maar kan je vriezer voorraad weer een poos mee.

Jammer dat het niet is gelukt, Rebubbled.
Ik vind anderhalf uur precies zo'n vervelende tijd om dan wakker te worden.
Wat ik trouwens ook wel doe, ik heb links voor mijn gevoel meer productie, dus om 17 uur geef ik de linkerborst, en daarna alleen nog rechts (meestal maar 1 voeding, maar soms 2) en als ik dan naar bed ga dan zit er links in ieder geval een hoop melk en gaat Koert voldaan slapen. Geen idee wat je ermee moet maar dit is bij ons ontstaan toen Koert zes weken was en ineens doorsliep toen we hem voor het slapengaan een hele zooi melk hadden gegeven (hij had honger en dronk zo twee flessen leeg, volgens mij had hij toen een regeldag maar dat weet ik niet meer zeker).

[ Bericht 30% gewijzigd door Ceviche op 30-09-2019 11:22:38 ]
pi_189188927
Ik heb ca. 500ml in de vriezer, daarvan gaat 400ml morgen mee naar de GO. Ik kolf elke dag ca. 400ml, dus donderdag gaat die 400ml weer de vriezer in voor dinsdag. Als het niet hoeft kolf ik niet. Als ze een keer extra melk nodig heeft, vind ik kunstvoeding prima. Ik heb lang genoeg gestresst en gepowerkolfd in het begin voor een mensenleven.

Haha ja Ceviche, herkenbaar. Bug clustert ook voor het slapengaan. Na de 1u voeding slaapt ze tenminste wel door tot ca. 7u. Vanavond gewoon weer proberen. Ze is ook van pas om 1u slapen naar om 20u slapen gegaan, dus wellicht trekt dit ook bij met wat volharding.

[ Bericht 28% gewijzigd door Rebubbled op 30-09-2019 11:36:16 ]
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189191761
We doen vooralsnog maar wat bij Fred. 's Ochtends een boterham die voornamelijk op de grond gegooid wordt, tussendoor iets van banaan en met het avondeten krijgt hij een kale versie van wat wij eten (boontjes of courgette, dat soort dingen).

Ik heb, op verzoek van mijn man, vijf voedingen in de vriezer liggen. Hij vindt het een fijn idee dat er melk achter de hand is als ik onverwachts later thuis ben. Ik kolf genoeg voor de dagen dat ik niet thuis ben, incidenteel gaat er een flesje de vriezer in aan het einde van de week.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')