abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189180179
Hema! O+ Vind het alleen zo k*t dat ze in deze tijd van het jaar alleen rompers met lange mouwen verkopen }:| haat lange mouwen rompers.
  zondag 29 september 2019 @ 18:27:44 #277
327807 Mariposas
יה&#14
pi_189180336
Gebruik je nog steeds overslagrompers @Rebubbled? Ik meen dat H&M ze tot maat 74 heeft.
Ik vind de HEMA stretchrompers ook erg fijn, vooral de bamboe variant. Omdat ze mooi aansluiten gaat dat altijd prima met truitjes aantrekken. Daar heb ik sowieso een methode voor waardoor je geen last heb van opstropende mouwen. ;) Maar voor de winter vooral wollen
@krijgerrtje ze verkopen toch wel die basic stretch rompers mouwloos en korte mouw bij HEMA?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_189180542
We hebben gemixt. Mij maakt het niet uit, vriendlief klungelt nog steeds met alles wat over het hoofd moet. Maar ik voorzie dat hij daar overheen moet komen. :P
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 29 september 2019 @ 19:00:33 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189180751
Hema is voor prul aan de brede kant, ik zweer bij die van de zeeman (ook nog eens leuker geprijsd). Overslag gebruik ik nooit meer, eigenlijk. Het is spaghetti of lange mouwen eigenlijk. En lange mouwen nu bijvoorbeeld onder een salopette of overgooiertje.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 29 september 2019 @ 20:05:39 #280
480396 Sisu
Oudgediende
pi_189181834
Rompers:
Ik heb dilling, cosilana, h&m en Hema stretch/bamboe.
Liefst korte mouw. Lange mouw gaat altijd zo irritant schuiven. Of je moet het vingertje vast blijven houden terwijl je het er doorheen wurmt. Kan ook natuurlijk.

Hapjes
Wanneer zijn jullie begonnen?
Ru is nu net 4 maanden en ik heb er nog geen behoefte aan om te starten. Bv loopt lekker en geen zin om dat proces nog te verstoren.
De liefde die ik voel wanneer hij zo mooi rozig wordt en me aankijkt met zn donkere ogen O+

O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zag wel een mooi lijstje van kiind waar ik me grotendeels aan wil gaan wagen.

avocado, banaan, eigeel (Geen eiwit i know). En dan elk product min 3 dagen achter elkaar.
Uiteindelijk zal het wel weer gewoon worden wat we op dat moment in huis hebben, haha.
Zonder hoop geen leven.
pi_189182232
Ik haal wel gewoon potjes, Bram is er ook groot mee geworden en eet tegenwoordig ook alles.

Bovendien zijn die fruithapjes super lekker, dus snoep ik graag een hapje mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 29 september 2019 @ 20:30:51 #282
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189182507
Wij zijn gisteren begonnen (4,5 maand) met een fruithapje, omdat Koert m'n eten probeerde te onderscheppen en smakgeluiden maakte.
Hij wordt nu ook 's nachts wakker voor een voeding, dat zou er ook op wijzen dat hij toe is aan hapjes.

Hij vond er precies niks van. Paar uur later poepte hij en toen we het later nog eens aanboden vond hij het lekker en vond het niet leuk dat we het potje weghaalden. So far, so good :D
Maarre, doorslapen, ho maar :X
pi_189183533
Ik ben groot fan van de wolzijden rompers van popolini iobio. Zo heerlijk zacht en ze vallen mooi. Ze zijn alleen wel erg duur. Maar je betaald al snel veel voor wolzijde.
Ik heb er momenteel één in zijn maat die helaas helemaal is ondergepoept en vervolgens opgevouwen in een tas heeft gezeten (we waren op vakantie). De poepvlekken zijn er in de was en in de zon niet goed uitgegaan dus nu is het een creme/geel-gevlekte romper :+

Verder vind ik Hema rompers ook fijn, de geribte overslag in maat 56 die hij nu (ruim maat 62) nog steeds goed past.

Dilling wollen rompers zijn te warm voor ons warmbloedige jongetje. Hij zweet dan erg. Dus die trek ik alleen aan op koude dagen met een dun shirtje oid erover.
pi_189183576
Ceviche wat goed! Hier vanavond aardappel geprobeerd waar hard bij gekokhalst werd. Hoeveel eet Koert per keer? Slikt hij het ook echt door?
Sisu, waarom geen eiwit?

Nog een vraag trouwens, maken jullie de baby wakker voor de laatste voeding als jullie zelf naar bed gaan? Bug wil vaak 1 à 1,5 uur nadat ik ben gaan slapen voeden en dat trek ik heel slecht qua fatsoenlijk wakker worden en ik heb er dan ook geen geduld voor en vind het vervelend dat gepruts aan mijn lijf. Veel onbewust, want ik kan me echt slecht uit mijn slaap trekken. Alle andere voedingen, incl. later in de nacht heb ik dit niet. Dus ik denk dat het komt doordat mijn slaap op een ongelukkig moment wordt doorbroken. En toen bedacht ik me ineens dat jullie de baby wellicht gewoon even aanleggen net voordat je zelf gaat slapen?
pi_189183637
Bobby, heb je ossengalzeep geprobeerd? Dat werkt hier echt top. In de wasbak voorwassen met ossengalzeep, nog een laag erop en dan in de machine. Geen vlek meer te bekennen.
pi_189183733
Hier gaat bijvoeding via de Rapley methode. De kinderdagopvang doet dat ook, dus wij doen mee. En ik ben er ook wel enthousiast over. Het betekent in elk geval dat we pas beginnen met bijvoeden als 't Jonkje goed kan zitten.
Hij is komende week 4 maanden oud maar ik heb nog niet zoveel zin om bijvoeding te geven. Dan is het tijdperk waarin hij alleen maar is gevoed met mijn lijf voorbij. We moeten hem toch eerst richting de 8 kg zien te krijgen :Y)
pi_189183763
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 21:23 schreef Rebubbled het volgende:
Bobby, heb je ossengalzeep geprobeerd? Dat werkt hier echt top. In de wasbak voorwassen met ossengalzeep, nog een laag erop en dan in de machine. Geen vlek meer te bekennen.
Op vakantie heb ik wolwasmiddel gekocht en daar een wol/handwasje gedaan. Zou ossengalzeep daarna nog werken?
pi_189183831
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 21:20 schreef Rebubbled het volgende:
Ceviche wat goed! Hier vanavond aardappel geprobeerd waar hard bij gekokhalst werd. Hoeveel eet Koert per keer? Slikt hij het ook echt door?
Sisu, waarom geen eiwit?

Nog een vraag trouwens, maken jullie de baby wakker voor de laatste voeding als jullie zelf naar bed gaan? Bug wil vaak 1 à 1,5 uur nadat ik ben gaan slapen voeden en dat trek ik heel slecht qua fatsoenlijk wakker worden en ik heb er dan ook geen geduld voor en vind het vervelend dat gepruts aan mijn lijf. Veel onbewust, want ik kan me echt slecht uit mijn slaap trekken. Alle andere voedingen, incl. later in de nacht heb ik dit niet. Dus ik denk dat het komt doordat mijn slaap op een ongelukkig moment wordt doorbroken. En toen bedacht ik me ineens dat jullie de baby wellicht gewoon even aanleggen net voordat je zelf gaat slapen?
Ik maakte de baby wel wakker door hem als ik zelf ging slapen een nachtluier om te doen en een slaapzakje aan. Tegenwoordig probeer ik dat wat beter te timen, door dat te doen als het na 21 uur is bijvoorbeeld. Als hij dan in slaap valt leg ik hem in zijn bedje boven en ga ik zelf weer naar beneden. Ik twijfel dan altijd wat ik moet doen. Ik maak hem het liefst wakker om te drinken (of ik leg hem halfslapend aan) zodat de kans groter is dat hij door slaapt. Maar tegenwoordig heb ik het idee dat hij óók wel doorslaapt als ik hem niet meer 's avonds nog aanleg, dus soms sla ik die nachtvoeding over.

In jouw geval zou ik het wel weten. Gewoon aanleggen voordat je gaat slapen zodat ze niet al zo snel weer komt.
pi_189183969
Bijvoeding doen wij ook dmv rapley en is zo leuk O+ hij gaat ook echt goed eten nu al, steeds meer in z’n mond dan op de grond. En volledig met de pot mee dus ook eigenlijk, dat scheelt zó. Waarom mogen ze eigenlijk geen eiwit Sisu?

@Mariposas ja, die wel maar die vind ik vaak niet fijn en niet stretch genoeg? Degene die ík heel fijn vind hebben ze nu niet :(

Ik maak hem niet (meer) wakker voor ik op bed ga, bij ons maakte het geen verschil in de voedingen ‘s nachts. Dus heb besloten om gewoon hem volledig te volgen daarin.
  zondag 29 september 2019 @ 21:42:38 #290
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189184035
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 21:20 schreef Rebubbled het volgende:
Sisu, waarom geen eiwit?

Ze slaapt bij jullie toch? Je kan een droomvoeding proberen, dat ze gewoon doorslaapt maar wel eten krijgt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 29 september 2019 @ 21:45:44 #291
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189184094
Hapjes: ik wilde zolang mogelijk wachten, maar het meisje wil er al aan. Heb haar pas op een dik stuk komkommer laten sabbelen en bijten met d'r kaakjes, terwijl ik haar op schoot had (aan tafel) en 't komkommerschijfje goed vasthield. Ze vond het helemaal het einde en gromde van genot haha. Het liefst pakt ze alles van tafel en eet gezellig mee :+

Dus, ik wilde zo lang mogelijk wachten, maar ik wil haar nergens in afremmen, dus soit. Maar nog niks regelmatigs ofzo.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 29 september 2019 @ 22:09:33 #292
346653 Ceviche
pi_189184489
Rebubbled, het ging goed hoor! Het meeste ging naar binnen en werd doorgeslikt. Er loopt wel wat uit z'n mond en er wordt ook wel naar de lepel gegrepen als het te lang duurt, en tussendoor moet er ook op mouwen worden gesabbeld, dus het zit wel overal. Maar 90% gaat echt naar binnen en kokhalzen doet hij niet.
We geven dan een paar lepeltjes, maar wij stoppen hem natuurlijk ook al vol met vitamines en lactulose dus hij is wel wat gewend.

We gaan naar boven rond 22:30, soms eerder, soms later. Meestal is het dan ook weer tijd voor een voeding dus komt het zo goed uit.
Als Koert slaapt gaan we ook naar boven, we kleden hem dan zo laat mogelijk om en dan wordt hij vanzelf wel weer wakker genoeg om nog even te kunnen eten.
Ik ga slapen als hij net gevoed is, ik ga echt niet slapen als hij 1,5 uur later weer honger kan krijgen.
Dan blijf ik of wakker, of ik maak hem wakker.

Net als de ochtendvoeding als ik moet werken, er is een tijdframe, als hij dan komt is dat ideaal en anders maak ik hem wakker.
pi_189184950
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 21:27 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Op vakantie heb ik wolwasmiddel gekocht en daar een wol/handwasje gedaan. Zou ossengalzeep daarna nog werken?
Yes, hier wel in elk geval. Het hielp zelfs voor een groot deel toen een roze/wit slaapzakje felgroen was geworden door een afgevend nieuw slabbetje.

Oké, ik ga proberen om Bug dadelijk gewoon aan te leggen. Hopelijk klopt ze dan iets later aan de deur. Ze slaapt inderdaad naast me in de cosleeper. De volgende borst is ook aan de goede kant, dus het proberen waard.
  maandag 30 september 2019 @ 07:46:46 #294
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189186939
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 21:26 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hier gaat bijvoeding via de Rapley methode. De kinderdagopvang doet dat ook, dus wij doen mee. En ik ben er ook wel enthousiast over. Het betekent in elk geval dat we pas beginnen met bijvoeden als 't Jonkje goed kan zitten.
Hij is komende week 4 maanden oud maar ik heb nog niet zoveel zin om bijvoeding te geven. Dan is het tijdperk waarin hij alleen maar is gevoed met mijn lijf voorbij. We moeten hem toch eerst richting de 8 kg zien te krijgen :Y)
8 kilo voor de bijvoeding? Wow... dat weegt prul nu - met ruim tien maanden - nog niet. Toen we aan bijvoeding begonnen, woog ze 5 kilo ofzo.

En wij zijn begonnen met bijna 5 maanden, toen vond ze het nog niet interessant (al dachten we wel signalen te zien). Gestopt en ruim twee weken later nog eens geprobeerd. Sindsdien is ze groot fan van alles wat eten is.

Afgelopen weekend was ze ziek. Donderdagmiddag tot zondagochtend flink koorts gehad, keertje overgegeven, heel erg hangerig, huilerig, zielig, van elk zuchtje wakker 's nachts, buikpijn... dus ik heb een zooi k*tnachten gehad. En vandaag heb ik twee sollicitatiegesprekken (als aannemende partij, niet sollicitant), drukker-deadline voor mijn blad en nog wat dingen die per se moeten... Koffie, anyone?

Overigens is de oorzaak van de koorts enzo wel achterhaald. De tanden die al weeeeeken (of maanden?) soort van een beetje zichtbaar waren, zijn alle vier binnen een week doorgekomen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 30 september 2019 @ 10:09:33 #295
480396 Sisu
Oudgediende
pi_189187956
Geen eiwit; omdat het zo in hun lijstje stone, haha.
Volgens mij had het iets te maken met baby’s nieren?

Pinq,
Oh ze eet dus al? Zo leuk.
Hier is er nog geen interesse naar en hij doet het su-per op de borstvoeding.

Volgens mij weegt hij wel meer dan 8 kg. Morgen naar het cb dus dan weten we meer :).
Ik was hem net even kwijt. :o
Hij lag op de Ikea mat te kwijlen. Ik draai me even om naar Mn laptop. Draai me weer om en toen lag hij niet meer op de mat, maar lag hij er al een halve meter naast. Soms gaat hij opeens zo snel.

Hoeveel borstvoeding ligt er bij jullie in de vriezer?
Zonder hoop geen leven.
pi_189188059
Hapjes zijn wij nog niet mee begonnen. Bas is vandaag exact 16 weken en ik hoop toch wel 6 maanden exclusief borstvoeding te kunnen en mogen geven. Hij toont ook nog geen interesse in andere vormen van voedsel dan tepel of fles, dus dat scheelt ook wel. Ok, je moet wel even wegdenken dat hij zijn knuffeldoekjes, handen, onze vingers, speelgoed etc allemaal vrolijk in zijn mond stopt maar dat is gewoon ontdekken van alle mogelijkheden in het leven :P. En 8kilo-ers, jeetje joh. Ik was laatst al blij dat Bas voorbij de 5kg was :D. Maar hij begint inmiddels lekker spekkies te kweken.
Ik werd net gebeld door het kdv en over 2 weken heb ik het kennismakingsgesprek met zijn mentor *O*

Sisu, bijna 4 liter. Ik had nogal een overproductie :').
pi_189188637
Ossengalzeep helpt hier ook. Geweldig spul. Alleen wel irriterend voor je handjes, dus ik zou huishoudhandschoenen dragen.

Geen eiwit had ik ook gelezen. Had te maken met dat de darmen nog kleine gaatjes hebben en dat (extra) eiwitten niet afgebroken kunnen worden en in de bloedbaan terechtkomen via die kleine gaatjes. Zoiets :P

Ik heb 15 zakjes van 200ml, dus 3 liter ongeveer. Ik weet trouwens niet wat ik ermee moet, want ik kolf nog voldoende en geef dat mee op mijn werkdagen. Ik had die zakjes in mei gekolfd, dus ze moeten wel op binnenkort.
pi_189188644
Wow Tink, 4 tanden? Arm kind. En arme jij. Gaat het nu wel beter met haar?

Bug zit nu ook rond de 7 à 7,5 kg denk ik. Als ze de +1 lijn netjes volgt wel in elk geval.

Gisteren om 23:30 gevoed, om 01:00 toch weer wakker. Experiment niet gelukt dus helaas.
  maandag 30 september 2019 @ 11:13:37 #299
346653 Ceviche
pi_189188688
Ik had vanochtend 4,5 voeding in de vriezer liggen, en 1,5 in de koelkast. Maar morgen moet er weer wat mee naar de opvang, dus er staan nog twee voedingen in de vriezer.
Het liefste gooide ik de vriezer vol maar kolven is niet mijn hobby en ik heb maar 10 bakjes :+

Cava, ik zou de nieuwe melk invriezen en dan de oude melk ontdooien, ik vind melk weggooien zonde van alle moeite. Dan kun je daarna weer verder met verse melk maar kan je vriezer voorraad weer een poos mee.

Jammer dat het niet is gelukt, Rebubbled.
Ik vind anderhalf uur precies zo'n vervelende tijd om dan wakker te worden.
Wat ik trouwens ook wel doe, ik heb links voor mijn gevoel meer productie, dus om 17 uur geef ik de linkerborst, en daarna alleen nog rechts (meestal maar 1 voeding, maar soms 2) en als ik dan naar bed ga dan zit er links in ieder geval een hoop melk en gaat Koert voldaan slapen. Geen idee wat je ermee moet maar dit is bij ons ontstaan toen Koert zes weken was en ineens doorsliep toen we hem voor het slapengaan een hele zooi melk hadden gegeven (hij had honger en dronk zo twee flessen leeg, volgens mij had hij toen een regeldag maar dat weet ik niet meer zeker).

[ Bericht 30% gewijzigd door Ceviche op 30-09-2019 11:22:38 ]
pi_189188927
Ik heb ca. 500ml in de vriezer, daarvan gaat 400ml morgen mee naar de GO. Ik kolf elke dag ca. 400ml, dus donderdag gaat die 400ml weer de vriezer in voor dinsdag. Als het niet hoeft kolf ik niet. Als ze een keer extra melk nodig heeft, vind ik kunstvoeding prima. Ik heb lang genoeg gestresst en gepowerkolfd in het begin voor een mensenleven.

Haha ja Ceviche, herkenbaar. Bug clustert ook voor het slapengaan. Na de 1u voeding slaapt ze tenminste wel door tot ca. 7u. Vanavond gewoon weer proberen. Ze is ook van pas om 1u slapen naar om 20u slapen gegaan, dus wellicht trekt dit ook bij met wat volharding.

[ Bericht 28% gewijzigd door Rebubbled op 30-09-2019 11:36:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')