Meer van dit soort scholen en snel!quote:Op dinsdag 10 september 2019 18:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Op verschillende moskeescholen onderwijzen docenten dat moslimjongeren moéten vertrekken uit dit 'ongelovige land' om zich te vestigen in een islamitisch land.
Zeker, zowel in de politiek als binnen de islamitische gemeenschap is men 'geschokt' door deze volkomen verrassende uitkomst van de verschillende onderzoeken.quote:
Dit is zeer wenselijk, dit is fantastsich.quote:Op dinsdag 10 september 2019 18:32 schreef Janneke141 het volgende:
Zorgelijk, zeer zorgelijk.
Erg moeilijk om effectief aan te pakken trouwens. Je kunt deze scholen wel sluiten, maar dan gaat het gewoon in huiskamers verder. Dus het reguliere onderwijs moet de ogen en oren openhouden en signalen doorgeven van ongewenst schaduwonderwijs, dat kan al wat opsporingsdiensten op het goede spoor zetten. En verder daar waar het kan imams aanpakken voor haatzaaien, dat moet binnen de huidige wetgeving volgens mij gewoon kunnen.
Dit.quote:Op dinsdag 10 september 2019 18:34 schreef Bloemkool het volgende:
Waarom is dit een verrassing vraag je je af. Geen enkele school met moslim onderwijs is noodzakelijk in Nederland. Gewoon allemaal dicht. Als je dat echt nodig hebt gooi je NL paspoort weg en vertrek.
Mooi weer spelen voor de bühne. Tief godverdomme toch donderstraal op. Elke schlemiel zag dit van mijlenver aankomen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 18:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zowel in de politiek als binnen de islamitische gemeenschap is onthutst gereageerd.
quote:Tijdens de lessen en uit de boeken leren kinderen welke groepen en soorten mensen 'vijanden' of 'ongelovigen' zijn, en gaat het over de doodstraf die onder anderen overspeligen, homoseksuelen, afvalligen of zogeheten 'tovenaars' verdienen. Kinderen krijgen hierbij invuloefeningen en multiple choice vragen. Ze moeten bijvoorbeeld kiezen welke straf de juiste is: a. zweepslagen, b. stenigen, c. doden met een zwaard.
quote:Op dinsdag 10 september 2019 18:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
...over de doodstraf die onder anderen zogeheten 'tovenaars' verdienen
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Ik vind het vooral schokkend dat men hier nu pas achter komt, terwijl dit al jaren bekend is bij mensen die géén oogkleppen dragen.quote:
Ditquote:Op dinsdag 10 september 2019 18:34 schreef Bloemkool het volgende:
Waarom is dit een verrassing vraag je je af. Geen enkele school met moslim onderwijs is noodzakelijk in Nederland. Gewoon allemaal dicht. Als je dat echt nodig hebt gooi je NL paspoort weg en vertrek.
Ik vind het een positief nieuwsbericht.quote:Op verschillende moskeescholen onderwijzen docenten dat moslimjongeren moéten vertrekken uit dit 'ongelovige land' om zich te vestigen in een islamitisch land. Dat blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur en NRC Handelsblad naar salafistische instellingen die buiten het reguliere onderwijs vallen.
Mwah, meer dan 50 scholen die hun leerlingen leert dat alle niet moslims gedood dienen te worden......ik kan me voorstellen dat dat voor sommige struisvogels nog wel schrikken is.quote:Op dinsdag 10 september 2019 18:52 schreef Hathor het volgende:
Moet het nu nog steeds onderstreept worden wat voor een kwaadaardig gezwel dat salafisme is? En zijn er serieus nog steeds mensen die geschokt zijn na het lezen van dit soort berichten?
Bron aub?quote:Op dinsdag 10 september 2019 18:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mwah, meer dan 50 scholen die hun leerlingen leert dat alle niet moslims gedood dienen te worden
Niks aan toe te voegen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 18:32 schreef Janneke141 het volgende:
Erg moeilijk om effectief aan te pakken trouwens. Je kunt deze scholen wel sluiten, maar dan gaat het gewoon in huiskamers verder. Dus het reguliere onderwijs moet de ogen en oren openhouden en signalen doorgeven van ongewenst schaduwonderwijs, dat kan al wat opsporingsdiensten op het goede spoor zetten. En verder daar waar het kan imams aanpakken voor haatzaaien, dat moet binnen de huidige wetgeving volgens mij gewoon kunnen.
quote:
quote:Kinderen op salafistische moskeescholen leren dat mensen met een ander geloof of levensovertuiging de doodstraf verdienen.
quote:Nieuwsuur en NRC identificeerden minstens vijftig onderwijsplekken die salafistisch zijn of er sterk door worden beïnvloed.
Die zitten nog in de ontkenningsfase en zullen de bron aanvallen met verwijten van racisme, nationalisme en xenofobie.quote:Op dinsdag 10 september 2019 18:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mwah, meer dan 50 scholen die hun leerlingen leert dat alle niet moslims gedood dienen te worden......ik kan me voorstellen dat dat voor sommige struisvogels nog wel schrikken is.
Maar dat hoeft niet te betekenen dat ze alle vijftig leren dat ALLE ongelovigen dood moeten, een deel is vast van mening dat de doodstraf alleen nodig is voor afvallige en homoseksuelen!quote:
Kijk de uitzending maar terug, daar zat het in.quote:Op dinsdag 10 september 2019 19:03 schreef azzmy1993 het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb niet gelezen dat alle niet-moslims dood moeten zoals voetbalmanager claimt.
Dat doen ze echter helemaal nietquote:Op dinsdag 10 september 2019 18:40 schreef thedeedster het volgende:
Kop artikel is verkeerd. Moet zijn: enkele struisvogels halen hun kop uit het zand.
Misschien zijn er wel een paar van de meer dan 50 salafistische scholen die hun leerlingen leren dat in sommige gevallen niet moslims niet de doodstraf verdienen. Gelukkig zeg, ik begon me al bijna zorgen te maken.quote:Op dinsdag 10 september 2019 19:03 schreef azzmy1993 het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb niet gelezen dat alle niet-moslims dood moeten zoals voetbalmanager claimt.
Hoe dan, als het later vanavond pas wordt uitgezonden?quote:Op dinsdag 10 september 2019 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kijk de uitzending maar terug, daar zat het in.
Ik zeg toch enkele? Ik bedoel de journalisten en de anderhalve man en een paardenkop, bij wie nú een lichtje gaat branden.quote:
Ik heb nog steeds geen bron gezien, geen onzin verspreidenquote:Op dinsdag 10 september 2019 19:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Misschien zijn er wel een paar van de meer dan 50 salafistische scholen die hun leerlingen leren dat in sommige gevallen niet moslims niet de doodstraf verdienen. Gelukkig zeg, ik begon me al bijna zorgen te maken.
Natuurlijk ff opnemen voor je broeders en zusters in het geloof + joden en christenen kunnen natuurlijk gewoon yizya betalen en zich laten vernederen door hun Mohamedaanse overheersers.quote:Op dinsdag 10 september 2019 19:03 schreef azzmy1993 het volgende:
[..]
Er zat een fragment in het NOS-Journaal van zes uur.quote:Op dinsdag 10 september 2019 19:07 schreef azzmy1993 het volgende:
[..]
Hoe dan, als het later vanavond pas wordt uitgezonden?
Je kan gewoon de OP lezen. En als je selectief de ogen sluit voor bepaalde, via onderzoek nu bewezen, feiten....dan kan ik daar weinig aan doen. In de OP staan al je bronnen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 19:08 schreef azzmy1993 het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen bron gezien
Dacht dat je de politici bedoeldequote:Op dinsdag 10 september 2019 19:07 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik zeg toch enkele? Ik bedoel de journalisten en de anderhalve man en een paardenkop, bij wie nú een lichtje gaat branden.
Ik verwacht weinig veranderingen.
Geeft niet. Ik was ook niet overduidelijk.quote:
Heb het opgezocht, heb niets teruggezien dat zijn (onderstaande dikgedrukte) uitspraak bevestigt.quote:Op dinsdag 10 september 2019 19:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zat een fragment in het NOS-Journaal van zes uur.
quote:Op dinsdag 10 september 2019 18:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mwah, meer dan 50 scholen die hun leerlingen leert dat alle niet moslims gedood dienen te worden......ik kan me voorstellen dat dat voor sommige struisvogels nog wel schrikken is.
twitter:Leolucassen twitterde op dinsdag 10-09-2019 om 19:22:53Verontrustend, ook al gaat het om een relatief klein aantal kinderen. https://t.co/FvRYdrzBzG reageer retweet
Het gebeurt al in huiskamers. Dan krijgen kinderen buiten school om godsdienstles of Arabische les van zo'n figuur. In Utrecht Overvecht is het in bepaalde groeperingen eerder regel dan uitzondering dat kinderen zulke lessen volgen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 18:32 schreef Janneke141 het volgende:
quote:Op dinsdag 10 september 2019 19:43 schreef Red_85 het volgende:
Wilders is dus helemaal niet zo gek als bepaalde lieden deden geloven. Beaudet polariseerde ook niet met zijn uitspraken, maar onderstreepte de waarheid.
Dus een rectificatie en excuses door heel links hier, zijn hier wel op z'n plaats. Alleen he, wat is nou het verschil precies nu 2 linkse media het ook bewezen hebben? Pvv, fvd en vele anderen hadden het ook al door?
Nu wederom is bewezen dat de haat richting alles wat niet moslim is, bij deze wezens met de paplepel wordt ingegoten, wordt het echt wel tijd dat hier heel wat minderminder wezens van in dit land gaan rondlopen. Voor deze eenzijdige haat is hier geen plek.
Ga maar terug naar de zandbak, zou ik zeggen, om daar die ideologie in hun eigen levens te verkankeren en je reet weer af te vegen met een steen.
Primitieve mensonwaardige wezens.
Snel! Downplayen die handel!!quote:Op dinsdag 10 september 2019 19:29 schreef Hoogslaper het volgende:
Nu niet te snel conclusies trekken.
Laten we wachten op de duiding van omvolkprofessor Leo Lucassen.
Oh, wacht:twitter:Leolucassen twitterde op dinsdag 10-09-2019 om 19:22:53Verontrustend, ook al gaat het om een relatief klein aantal kinderen. https://t.co/FvRYdrzBzG reageer retweet
Onderbouw je reactie eens.quote:
Dus? Schouders ophalen en verder laten etteren? Of dat natte water door het putje heen afvoeren het riool in?quote:Op dinsdag 10 september 2019 19:47 schreef Kassamiep het volgende:
"Kinderen op salafistische moskeescholen leren dat mensen met een ander geloof of levensovertuiging de doodstraf verdienen. Ook leren zij zich af te keren van de Nederlandse samenleving en de beginselen van gelijkheid en vrijheid."
In ander nieuws: water is nat.
Dat doen we toch al bijna 40 jaar ? Verwacht je echt dat daar nog wat aan verandert ?quote:Op dinsdag 10 september 2019 19:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus? Schouders ophalen en verder laten etteren?
Alle?quote:Op dinsdag 10 september 2019 19:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Hmmm, inderdaad zorgwekkend....
Ach ja, zit er toch niets anders op dan alle godsdiensten verbieden. Voor de zekerheid.
Links waarschuwde hier 40 jaar terug al voor. Rechts bleef ze echter binnenhalen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:09 schreef Harvest89 het volgende:
Waar is links die dit gaat verdedigen?
Of gaan ze het deze keer gewoon negeren?
Dat weet ik.quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:14 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Links waarschuwde hier 40 jaar terug al voor. Rechts bleef ze echter binnenhalen.
Look it up als je me niet gelooft.
Vrijheid om te emigreren, wordt toegejuicht door een aanzienlijk deel van Nederland en zelfs in dit topic?quote:Op verschillende moskeescholen onderwijzen docenten dat moslimjongeren moéten vertrekken uit dit 'ongelovige land' om zich te vestigen in een islamitisch land.
Vrijheid van welke wetgeving jou voorkeur geniet, de een is voor doodstraf, de ander tegen.quote:Docenten door het hele land verheerlijken een systeem waarbij straffen uit de sharia, de islamitische wetgeving, gelden.
Gewoon voor de zekerheid. En dan kan niemand zeggen dat we discrimineren.quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:13 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Alle?
Waarom niet alleen de islam?
Kinderen krijgen dus een toets als onderdeel van een sharia-cursus waarin ze moeten aangeven wat de juiste straf is volgens de sharia. Zulke sharia-cursussen worden ook gewoon op de UvA gegeven.quote:Kinderen krijgen hierbij invuloefeningen en multiple choice vragen. Ze moeten bijvoorbeeld kiezen welke straf de juiste is: a. zweepslagen, b. stenigen, c. doden met een zwaard.
Die abrahamitische religies zijn in de kern allemaal even erg, Islam is alleen nog een stukje erger. Dat zien we elke dag allemaal, als je ogen in je hoofd hebt tenminste.quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:13 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Alle?
Waarom niet alleen de islam?
Verrassende reactie!quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:18 schreef azzmy1993 het volgende:
[..]
Kinderen krijgen dus een toets als onderdeel van een sharia-cursus waarin ze moeten aangeven wat de juiste straf is volgens de sharia. Zulke sharia-cursussen worden ook gewoon op de UvA gegeven.
quote:Op dinsdag 10 september 2019 19:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Natuurlijk ff opnemen voor je broeders en zusters in het geloof + joden en christenen kunnen natuurlijk gewoon yizya betalen en zich laten vernederen door hun Mohamedaanse overheersers.
Don't feed the troll.quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Verrassende reactie!
[..]
Zegt de aanhanger van Varg Vikernes, een veroordeelde Noorse neo-nazi-moordenaar.quote:
De Islam is niet erger dan het christendom of jodendomquote:Op dinsdag 10 september 2019 20:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die abrahamitische religies zijn in de kern allemaal even erg, Islam is alleen nog een stukje erger.
Noem mij één ander geloof dat de afgelopen vijftig jaar Nederlanders ertoe bewogen heeft de halve wereld over te reizen en daar enthousiast op de foto te gaan met afgehakte hoofden en gekruisigde mensen. Ik ben heel benieuwd!quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:25 schreef azzmy1993 het volgende:
[..]
De Islam is niet erger dan het christendom of jodendom
Given this violent legacy, religion historian Philip Jenkins decided to compare the brutality quotient of the Quran and the Bible.
Defense Vs. Total Annihilation
"Much to my surprise, the Islamic scriptures in the Quran were actually far less bloody and less violent than those in the Bible," Jenkins says.
"By the standards of the time, which is the 7th century A.D., the laws of war that are laid down by the Quran are actually reasonably humane," he says. "Then we turn to the Bible, and we actually find something that is for many people a real surprise. There is a specific kind of warfare laid down in the Bible which we can only call genocide."
https://www.npr.org/templ(...)4788&t=1568139860772
Nou nu heb je me overtuigd hoor, Mo! Één en al vrede, die mooie Onderwerping van jou!quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:26 schreef azzmy1993 het volgende:
Hollanders die hun bijbel niet hebben gelezen en denken dat het uit de Koran komt
Da's geen antwoord op mijn vraag. Waarom niet alleen de islam? Geen van de andere geloven is zó agressief en gewelddadig, dus waarom zou je dat willen doortrekken op religies die dat niet meer hebben?quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die abrahamitische religies zijn in de kern allemaal even erg, Islam is alleen nog een stukje erger. Dat zien we elke dag allemaal, als je ogen in je hoofd hebt tenminste.
Het kind met het badwater weggooien heet dat.quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gewoon voor de zekerheid. En dan kan niemand zeggen dat we discrimineren.
50 jaar lang halve maatregelen en kijk wat er gebeurt is.quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:30 schreef BorisDeLul het volgende:
Het kind met het badwater weggooien heet dat.
Ja lekker boeiend dat die regels in de 7e eeuw (quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:25 schreef azzmy1993 het volgende:
[..]
Given this violent legacy, religion historian Philip Jenkins decided to compare the brutality quotient of the Quran and the Bible.
Defense Vs. Total Annihilation
"Much to my surprise, the Islamic scriptures in the Quran were actually far less bloody and less violent than those in the Bible," Jenkins says.
"By the standards of the time, which is the 7th century A.D., the laws of war that are laid down by the Quran are actually reasonably humane," he says. "Then we turn to the Bible, and we actually find something that is for many people a real surprise. There is a specific kind of warfare laid down in the Bible which we can only call genocide."
https://www.npr.org/templ(...)4788&t=1568139860772
Ja, dat is het nogal wel.quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:25 schreef azzmy1993 het volgende:
[..]
(Neo-)liberalisme, kapitalisme, democratie, communisme (Tanja Nijmeijer), Israël, nationalisme?quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Noem mij één ander geloof dat de afgelopen vijftig jaar Nederlanders ertoe bewogen heeft de halve wereld over te reizen en daar enthousiast op de foto te gaan met afgehakte hoofden en gekruisigde mensen. Ik ben heel benieuwd!
Wat ben jij mooi gematigd! De progressieven mogen zich in hun handjes knijpen met jou en de culturele verrijking die jij dit verdorven land brengt!quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:31 schreef azzmy1993 het volgende:
[..]
(Neo-)liberalisme, kapitalisme, democratie, communisme (Tanja Nijmeijer), Israël, nationalisme?
Dat zijn geen religies.quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:31 schreef azzmy1993 het volgende:
[..]
(Neo-)liberalisme, kapitalisme, democratie, communisme (Tanja Nijmeijer), Israël, nationalisme?
Ik moet van alle abrahamitische religies niets hebben.quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:29 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Da's geen antwoord op mijn vraag. Waarom niet alleen de islam? Geen van de andere geloven is zó agressief en gewelddadig, dus waarom zou je dat willen doortrekken op religies die dat niet meer hebben?
Ksst! Ga eens weg, sneu trolletje.quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:18 schreef azzmy1993 het volgende:
[..]
Kinderen krijgen dus een toets als onderdeel van een sharia-cursus waarin ze moeten aangeven wat de juiste straf is volgens de sharia. Zulke sharia-cursussen worden ook gewoon op de UvA gegeven.
Religie is iets anders dan geloof.quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:37 schreef azzmy1993 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe je het definieert. Liberalisme is ook gewoon een geloof.
Maar als je kijkt hoe mijn vraag geformuleerd was past het antwoord wel. Bovendien vind ik zijn reactie nu eigenlijk veel interessanter.quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Religie is iets anders dan geloof.
Waarom zou hij een troll zijn dan? Omdat hij iets minder bekwaam is in het om de scherpe kantjes van dat rotgeloof heen lullen?quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Ksst! Ga eens weg, sneu trolletje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |