abonnement Unibet Coolblue
pi_188999059
Hoewel ik Baumgartl prima vind hebben we de plank wel misgeslagen Alvarez niet te halen. Wat een speler zeg.
Land of the free. Home of the brave.
pi_188999070
Vermoeiend zeg dat constante gehuil over Ajax
pi_188999173
Ben overigens wel benieuwd wat PSV tegen hun verdediging kan doen. Eerst maar Sporting verslaan.
  dinsdag 17 september 2019 @ 22:49:19 #229
77227 SaferSephy
is een parodie op een user #1
pi_188999268
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 22:41 schreef Dj_Day-V het volgende:
Vermoeiend zeg dat constante gehuil over Ajax
Dit. Van eigen kracht uitgaan kent men niet daar bij die warme club.
Voor al uw FIFA lijstjes!
Op donderdag 7 november 2019 15:14 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb zó om je gelachen dinsdagavond, ouwe reus. :D
pi_188999323
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 22:49 schreef SaferSephy het volgende:

[..]

Dit. Van eigen kracht uitgaan kent men niet daar bij die warme club.
Ach daar hebben we de Scarface van Ajax.
  dinsdag 17 september 2019 @ 22:51:57 #231
77227 SaferSephy
is een parodie op een user #1
pi_188999341
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 22:51 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Ach daar hebben we de Scarface van Ajax.
Hoi!
Voor al uw FIFA lijstjes!
Op donderdag 7 november 2019 15:14 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb zó om je gelachen dinsdagavond, ouwe reus. :D
pi_188999394
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 22:45 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ben overigens wel benieuwd wat PSV tegen hun verdediging kan doen. Eerst maar Sporting verslaan.
Ik maak me meer zorgen over wat zij tegen onze verdediging kunnen doen. Die is nogal wankel. Zeker als onze middenvelders weer grossieren in balverlies zoals ze doorgaans doen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 17 september 2019 @ 23:02:15 #233
416657 SlechteWoordgrappen
Voormalig keelgrijper A Lewis
pi_188999547
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 15:09 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Het feit dat het nu elk weekend (ja ELK weekend) over de VAR gaat zegt toch voldoende? De VAR is leuk voor objectieve dingen; wel/geen doelpunt, wel/geen buitenspel etc, maar dat zou je met de bestaande doellijn techniek ook al kunnen bewerkstelligen.

Wat betreft rood/geen rood: je voegt volgens mij gewoon 3 extra meningen toe aan iets wat ook al subjectief is. Wordt het dan per definitie duidelijker? Ik vind van niet. Als je een voorval vanuit 26 hoeken en op x0,25 snelheid bekijkt dan ga je overal iets vinden op een bepaald moment in de actie. En dan laat ik het feit dat het spel telkens 2/3 minuten stil ligt nog achterwege :')
Inderdaad. Heeft ook niets met dat zielige 'dE sChEiDs FlUiT eErDeR vOoR dE gRoTe ClUb' onzin te maken. Als je dat enorm graag wil zien, lijkt het wat meer op te vallen. Sinds begin dit seizoen al genoeg enorm merkwaardige momenten gezien tussen middenmoter 1 tegen middenmoter 2, waar PSV, Ajax en Feyenoord niets mee te maken hebben. Zegt genoeg dat een bepaalde trollende user hier over bijvoorbeeld Ajax maar 4 momenten over een heel seizoen kan opnoemen waarvan er 2 ook echt discutabel zijn.
Ik had toch even het idee, het valt lekker, het valt goed. Ja en daarna, gaan ze zoals altijd bovenaards gooien tegen mij en dan missen ze gewoon niks meer.
pi_188999838
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2019 22:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik maak me meer zorgen over wat zij tegen onze verdediging kunnen doen. Die is nogal wankel. Zeker als onze middenvelders weer grossieren in balverlies zoals ze doorgaans doen.
Ik vind Baumgartl weldegelijk een aanwinst. 10 keer beter dan Schwaab.
  dinsdag 17 september 2019 @ 23:33:17 #235
77227 SaferSephy
is een parodie op een user #1
pi_189000216
Kom op jongens niet kibbelen.

Degene met de meeste punten wordt kampioen. En als je dat doet, boeien scheidsrechters of VARs geen reet meer.
Voor al uw FIFA lijstjes!
Op donderdag 7 november 2019 15:14 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb zó om je gelachen dinsdagavond, ouwe reus. :D
pi_189000724
Gaat weer nergens over hier
pi_189000891
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 23:16 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Ik vind Baumgartl weldegelijk een aanwinst. 10 keer beter dan Schwaab.
Baumpie doet het wel aardig ja. Maar je kan toch moeilijk ontkennen dat we veel weg geven achterin. Dat het in de eredivisie vaak niet eens een doelpunt oplevert heeft alles te maken met de onkunde van de tegenstanders en zéér weinig met de verdedigende kunde van PSV. Tegen Vitesse was het ook weer een paar keer kolderiek. Ik verwacht dat een Sporting en Ajax niet zo lief zullen zijn als we ze dat soort mogelijkheden en kansen bieden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_189000952
Er missen een aantal posts. Hier wordt gemodereerd :)
Land of the free. Home of the brave.
pi_189001070
Dat het verdedigend niet zo jofel gaat ligt zoals ik al aangaf ook echt niet alleen aan de mensen achterin. Al heeft van die 4 eigenlijk ook alleen Baumgartl de potentie om ook echt verdedigend goed te zijn.

De twee die er voor staan (Hendrix en Rosario) laten ook nogal wat steken vallen. Die staan vaak niet goed, grijpen niet in of verprutsen de ingreep. Het is al zo gek geworden dat er geschreven wordt dat ze 'het goed gedaan hebben' als ze een paar keer per wedstrijd er tussen hebben gezeten. Ja hallo, het moet de norm zijn dat ze er 9 vd tien keer goed tussen zitten in de ED. Niet al enthousiast worden als ze eens hun werk wél goed doen. :')

Guti kan het verdedigend ook niet brengen, al doet hij wel zijn best, maar die brengt iig dan nog wat meer voetbal in de ploeg en zolang je aanvalt hoef je niet te verdedigen #cruijff.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_189001095
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 00:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat het verdedigend niet zo jofel gaat ligt zoals ik al aangaf ook echt niet alleen aan de mensen achterin. Al heeft van die 4 eigenlijk ook alleen Baumgartl de potentie om ook echt verdedigend goed te zijn.

De twee die er voor staan (Hendrix en Rosario) laten ook nogal wat steken vallen. Die staan vaak niet goed, grijpen niet in of verprutsen de ingreep. Het is al zo gek geworden dat er geschreven wordt dat ze 'het goed gedaan hebben' als ze een paar keer per wedstrijd er tussen hebben gezeten. Ja hallo, het moet de norm zijn dat ze er 9 vd tien keer goed tussen zitten in de ED. Niet al enthousiast worden als ze eens hun werk wél goed doen. :')

Guti kan het verdedigend ook niet brengen, al doet hij wel zijn best, maar die brengt iig dan nog wat meer voetbal in de ploeg en zolang je aanvalt hoef je niet te verdedigen #cruijff.
Wie zou daar binnen deze selectie moeten spelen dan? Dat is een beetje het probleem. Van Bommel zal dit zelf ook wel zien en zijn keus voor het blok Hendrix - Rosario is omdat er niet heel veel andere opties zijn. Ga je aanvallender speler ga je overlopen worden tegen Ajax en Sporting denk ik.
pi_189001172
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 00:29 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Wie zou daar binnen deze selectie moeten spelen dan? Dat is een beetje het probleem. Van Bommel zal dit zelf ook wel zien en zijn keus voor het blok Hendrix - Rosario is omdat er niet heel veel andere opties zijn. Ga je aanvallender speler ga je overlopen worden tegen Ajax en Sporting denk ik.
Dat is zeker het probleem ja! Het verbaast me ook ontzettend dat er gewoon geen fatsoenlijke middenvelders gehaald zijn terwijl voor de aanvallende posities niks te gek was. Hendrix heeft de afgelopen jaren wel bewezen niet constant genoeg te zijn en zich niet door te ontwikkelen. Rosario heeft buiten een redelijk begin vorig seizoen (en ook echt niet meer dan redelijk) ook nog niks laten zien. Aanvallend brengen ze allebei zo goed als niks en voor hun taak als controleur zijn ze gewoon niet goed genoeg om bij PSV in de basis te spelen.

Waar deze selectie al tijden om schreeuwt is een complete middenvelder. Die hoeft echt niet van wereldklasse te zijn, dat is niet realistisch, maar momenteel hebben we er niet eens een matige van. Heel misschien dat Guti zich in het gunstigste geval zo kan ontwikkelen maar ik vrees dat het op het verdedigende vlak bij Guti vooral bij veel goede bedoelingen zal blijven.

Ik houd de komende twee wedstrijden iig mijn hart vast met dat middenveld van ons.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_189001193
Ik verlang bijna terug naar Johan Vogel. Goed, die kon ook aanvallend werkelijk geen reet en was in directe duels ook geen held maar die wist tenminste waar hij moest gaan staan en wanneer hij in moest stappen. En hij kon een bal over vijf meter geven, waar onze huidige midfielders ook geregeld de grootste problemen mee hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 18 september 2019 @ 08:38:21 #243
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189002316
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 00:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik verlang bijna terug naar Johan Vogel. Goed, die kon ook aanvallend werkelijk geen reet en was in directe duels ook geen held maar die wist tenminste waar hij moest gaan staan en wanneer hij in moest stappen. En hij kon een bal over vijf meter geven, waar onze huidige midfielders ook geregeld de grootste problemen mee hebben.
het is wel een wisselwerking tussen de 2 cv's en die middenvelders ervoor, als de cv's blijven hangen komen die middenvelders te zwemmen en dan ben je in verdedigende situaties meestal de mindere.
pi_189002508
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 23:16 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Ik vind Baumgartl weldegelijk een aanwinst. 10 keer beter dan Schwaab.
Ik vind het ook een prima aanwinst. Hij moet wel nog die fout die hij iedere wedstrijd wel maakt nog achterwege laten.

Mogelijk ben ik de enigste die ook Boscagli voor PSV begrippen niet slecht vind. Verdedigend iets minder maar legt de ballen wel goed neer richting de aanval. En als die maar circa 2 miljoen gekost heeft is dat zeker niet slecht.
pi_189002554
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 09:03 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik vind het ook een prima aanwinst. Hij moet wel nog die fout die hij iedere wedstrijd wel maakt nog achterwege laten.

Mogelijk ben ik de enigste die ook Boscagli voor PSV begrippen niet slecht vind. Verdedigend iets minder maar legt de ballen wel goed neer richting de aanval. En als die maar circa 2 miljoen gekost heeft is dat zeker niet slecht.
Die jongen heeft zeker potentie ja.
  woensdag 18 september 2019 @ 09:14:18 #246
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189002608
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 00:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik verlang bijna terug naar Johan Vogel. Goed, die kon ook aanvallend werkelijk geen reet en was in directe duels ook geen held maar die wist tenminste waar hij moest gaan staan en wanneer hij in moest stappen. En hij kon een bal over vijf meter geven, waar onze huidige midfielders ook geregeld de grootste problemen mee hebben.
Timmy Simonsgod
  woensdag 18 september 2019 @ 10:21:22 #247
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_189003487
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 00:29 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Wie zou daar binnen deze selectie moeten spelen dan? Dat is een beetje het probleem. Van Bommel zal dit zelf ook wel zien en zijn keus voor het blok Hendrix - Rosario is omdat er niet heel veel andere opties zijn. Ga je aanvallender speler ga je overlopen worden tegen Ajax en Sporting denk ik.
Zou me niks verbazen als Sadilek speelt ipv Hendrix
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_189003802
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 15:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vermoeiend dit.

De VAR is gewoon een verbetering.
Dat ben ik niet met je eens.

Niet alleen omdat het eerder meer dan minder willekeur oplevert, maar vooral omdat je als scheidsrechter als je dingen gaat bezien vanuit vele standpunten je al snel iets als ernstiger gaat beoordelen dan het is. Ook afgelopen weekend hebben we daar meerdere voorbeelden van gezien, wat dat leidt tot een afgekeurd doelpunt die gewoon rechtsgeldig was en een rode kaart die geen rode kaart is.

Ook kun je zonder VAR als scheidsrechter gewoon bij een kansloos duel in een hoekje van het strafschopgebied bij de achterlijn gewoon geen penalty geven, wat altijd een beetje de norm was tenzij er echt sprake was van een ippon, omdat een penalty voor een overtreding daar eigenlijk per definitie te zwaar is gestraft. Maar ja, als je dan moet gaan kijken naar de tv beelden kom je in een situatie dat je gedwongen wordt om toch maar een penalty te geven. Waarbij dus de formele regels zwaarder gaan tellen dan de geest van de regels (zie ook de laatste penalty van PSV tegen Vitesse, formeel correct, maar tsjongjonge...).

De VAR zou eigenlijk alleen maar iets moeten corrigeren wat zonder enige discussie een verkeerde beslissing is (dat is ook de regel, de VAR mag alleen ingrijpen indien het echt duidelijk een fout is). En niet al die randgevallen. Maar ja, die kwibus in het hokje vindt zichzelf ook belangrijk, zit de hele tijd te speuren om maar belangrijk te kunnen zijn en dan verdwijnt die grens direct.

De VAR voor iets als wel/niet bal over de lijn voor een doelpunt: Prima (al zijn daar betere technieken voor). Buitenspel ja/nee achteraf beoordelen? Prima.

Bij al het andere wordt het al lastig. Los dat maar eens op. Misschien wel door de VAR alleen maar de beelden eenmalig voor te schotelen. En als die dan zegt: ik weet het niet, dan is het dus geen overduidelijke fout. Maar niet alles, ook nog in slow motion, 5-6 keer te bekijken. Dan ga je dingen zien die er niet zijn.

Net als wanneer je naar beelden gaat kijken omdat je al hebt gehoord dat de VAR een overtreding heeft gezien. Ja, dat is simpele psychologie: dan is de kans dat je ook een overtreding ziet heel groot. Ook als daar geen sprake van was.

Ik ben voor het afschaffen van de VAR, of op zijn minst aanpassing zodat echt alleen maar bij de overduidelijke gevallen ingegrepen mag worden.

En is er achteraf discussie, dan heeft de VAR het fout gedaan.
pi_189003913
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 15:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vermoeiend dit.

De VAR is gewoon een verbetering.
Waarom? Ik vind het allemaal nogal tegenvallen in de praktijk.
  woensdag 18 september 2019 @ 11:19:03 #250
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_189004269
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 10:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zeker niet afschaffen. Juist het hele gezeik rond buitenspel is eindelijk opgelost.
Verbeterpuntje is wel dat er de juiste techniek aangeschaft gaat worden. (zoals ze in duitsland en engeland). Dat het op de cm nauwkeurig gezien wordt. Is heel lullig als je 1 cm buitenspel staat, maar buitenspel is buitenspel.

Dus alleen al om het "zien" van buitenspel zou ik de VAR houden.

Over de rest.. tja je hebt wel een punt natuurlijk. Maar blijft helaas interpretatie van zowel de scheids als VAR.

Van het weekend was er in engeland een zuivere pingel. Speler werd met 2 handen volledig vastgehouden. (weet ff niet welke wedstrijd). Scheids doet niks, Var grijpt niet in (is dat dan een doetje die niet durft in te grijpen bij een ervaren scheids?)

Andersom gebeurd dat ook.

Duitsland is volgens mij al voor het 3de jaar bezig met de VAR. Daar zijn volgens mij de kinderziekten wel eruit.

Je kan het ook makkelijker maken op bepaalde vlakken. Hands is hands. Dus dan altijd pingel.

Geef het nog wat tijd. Is pas 2de seizoen he.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')