abonnement Unibet Coolblue
pi_188857962
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:08 schreef Elan het volgende:
Waarom verhoogd de ECB de rente eigenlijk niet? Dit is toch een totaal ongezonde situatie.
Omdat ze willen dat banken niet hun overtollige geld parkeren bij ECB maar gaan uitgeven / uitlenen. Alleen gebeurt dat te weinig. Het maken van schulden wordt steeds goedkoper maar mensen met spaargeld betalen hiervoor de rekening.
  maandag 9 september 2019 @ 10:14:31 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188857970
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2019 10:11 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Lekker veilig in de oude sok! O+ Onverzekerd.
Je kunt het beter gewoon laten staan en wachten tot het overwaait. ^O^
De rest is allemaal (ook) risicovol en/ of (extra) belast.
Eens, maar als dit 10 jaar duurt raak je wel 25% van je geld kwijt.
Het grote verlies zit hem toch in inflatie en dat los je zo niet op
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 9 september 2019 @ 10:16:03 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188857984
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Omdat ze willen dat banken niet hun overtollige geld parkeren bij ECB maar gaan uitgeven / uitlenen. Alleen gebeurt dat te weinig. Het maken van schulden wordt steeds goedkoper maar mensen met spaargeld betalen hiervoor de rekening.
Het kan ook gewoon niet zoals in het artikel staat. Want als ze het uitlenen komt het gewoon bij een andere bank terecht.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 9 september 2019 @ 10:27:03 #29
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_188858055
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:14 schreef LXIV het volgende:
Eens, maar als dit 10 jaar duurt raak je wel 25% van je geld kwijt.
Het grote verlies zit hem toch in inflatie en dat los je zo niet op
Absoluut, als het lang aanhoudt ... gaat het pijn doen. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_188858086
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Omdat ze willen dat banken niet hun overtollige geld parkeren bij ECB maar gaan uitgeven / uitlenen. Alleen gebeurt dat te weinig. Het maken van schulden wordt steeds goedkoper maar mensen met spaargeld betalen hiervoor de rekening.
Uh omdat er tien jaar volop word uitgeleend om al die brakke financiele producten te kopen.

Verhoging rente = schulden onbetaalbaar in 1 klap.

De rente zal nooit meer verhoogd kunnen worden op mini niets betekenende stapjes na zoals de FED dat heeft gedaan en sindsdien ook nooit meer.

Kan ook niet met wat.. 20 biljoen? aan schulden.

Ik blijf het zeggen : negatieve rente? Dan ook geld toe krijgen voor consumenten bij leningen..

De banken hebben zich scheel kunnen verrijken tientallen jaren lang met jouw geld.. time to give it back bitches.
pi_188858099
Ik denk dat hedges tegen inflatie en een monetaire crisis van belang zijn en centrale banken reageren daar zelf al op. Op langere termijn zijn aandelen en edelmetalen goede inflatie hedges. Nu de wereldeconomie afzwakt kunnen aandelen onder druk komen staan. Op lange termijn ga ik er vanuit dat grote centrale banken zoals de Fed en ECB aandelen gaan monetariseren. Op het moment dat dit gaat plaatsvinden kan je beter in aandelen investeren dan edelmetalen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 9 september 2019 @ 10:40:57 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188858179
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:32 schreef Digi2 het volgende:
Ik denk dat hedges tegen inflatie en een monetaire crisis van belang zijn en centrale banken reageren daar zelf al op. Op langere termijn zijn aandelen en edelmetalen goede inflatie hedges. Nu de wereldeconomie afzwakt kunnen aandelen onder druk komen staan. Op lange termijn ga ik er vanuit dat grote centrale banken zoals de Fed en ECB aandelen gaan monetariseren. Op het moment dat dit gaat plaatsvinden kan je beter in aandelen investeren dan edelmetalen.
Als de ECB met zelfgedrukt geld ook nog aandelen gaat kopen begint het er op te lijken dat ze gewoon alle bezit/kapitaal toe-eigenen. Dan leven we niet alleen in een cultureel-Marxistisch dystopia, maar ook in een economisch-Marxistisch.
Dan is geld een soort ‘credits’ met beperkte houdbaarheid, waarmee je goederen/ diensten kunt kopen. Een soort beltegoed. Kapitaal kun je niet meer bezitten want dat neemt de overheid in.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188858194
gewoon lekker je geld opmaken
pi_188858206
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eens, maar als dit 10 jaar duurt raak je wel 25% van je geld kwijt.
Het grote verlies zit hem toch in inflatie en dat los je zo niet op
Jij raakt 25% van je geld kwijt maar bijna al je landgenoten ook waardoor prijzen van veel dingen waarschijnlijk ook (gedeeltelijk) mee zullen dalen. De soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_188858214
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 09:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://fd.nl/economie-po(...)lijkt-onvermijdelijk

Wanneer de ECB-rente -0.7 negatief wordt, is een spaarrente van -1% realistisch. De banken hebben immers ook kosten en risico’s. Dan is die nieuwe VRH helemaal niet zo gunstig.
Bij negatieve hypotheekrente ontstaat dan de bizarre situatie dat sparen geld kost en lenen geld oplevert.
Welke risico's hebben banken dan nog? Ze hoeven immers niks met het geld te doen om rente te kunnen uitbetalen. Dan mogen ze ook nog gratis geld bijdrukken ter waarde van elke hypotheek die ze nemen, het lijkt me dat je daarvan wel een paar computersystemen kunt laten draaien. Waarom zou een bank betaald moeten worden voor niks doen, voor het niet behalen van enig rendement?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 9 september 2019 @ 10:44:47 #36
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_188858231
Een wijs advies van Ome Ike. Huur een kluis.
pi_188858247
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 09:39 schreef LXIV het volgende:
De ECB zegt dan dat banken maar moeten uitlenen. Het gevolg zal zijn dat kapitaal verkeerd gealloceerd wordt, een [u]gegarandeerd[\u] recept voor een crisis waarbij die van 2009 zal verbleken.
Rente is tevens een vergoeding voor het nemen van risico en het beleid van de centrale banken leidt tot een sterke underpricing van risico. Het kan ook niet anders dan dat hierdoor steeds meer risico's accumuleren in het financieel stelsel. DNB neemt hier dan ook een andere positie in dan de ECB.
quote:
DNB: Risico’s financiële stabiliteit nemen toe
De risico’s voor de financiële stabiliteit nemen toe door de lage rentes en ruime liquiditeitsverhoudingen. Hierdoor ontwikkelen financiële markten zich uitbundig en is er geen prikkel om schulden af te bouwen. Als het sentiment eenmaal omslaat, kan dit de financiële stabiliteit in gevaar brengen. Dat staat in het vandaag gepubliceerde halfjaarlijkse Overzicht Financiële Stabiliteit (OFS) van De Nederlandsche Bank. Dit OFS wordt door DNB-president Klaas Knot op 12 juni toegelicht in een openbaar gesprek met de Vaste Kamercommissie voor Financiën.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 9 september 2019 @ 10:46:47 #38
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_188858259
quote:
10s.gif Op maandag 9 september 2019 10:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Een wijs advies van Ome Ike. Huur een kluis.
Reken voor de lol eens uit wat dat kost tov. het verlies van inflatie en negatieve rente op je spaarrekening. ;)
Zet daar het (niet te verzekeren) risico tegenover en neem anders de extra premie voor je cash verzekeren mee in je berekening en je bent een sutk voordeliger uit op de bank.

Met daarbij nog het voordeel op het deposito garantie stelsel.

Ome Ike kan best adviseren, maar of het een 'wijs' advies is?.. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 9 september 2019 @ 10:47:00 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188858262
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Jij raakt 25% van je geld kwijt maar bijna al je landgenoten ook waardoor prijzen van veel dingen waarschijnlijk ook (gedeeltelijk) mee zullen dalen. De soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.
Nee, er is gewoon inflatie hoor! Daar zorgt de ECB juist voor met het bijdrukken van geld.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 9 september 2019 @ 10:48:01 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188858270
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Welke risico's hebben banken dan nog? Ze hoeven immers niks met het geld te doen om rente te kunnen uitbetalen. Dan mogen ze ook nog gratis geld bijdrukken ter waarde van elke hypotheek die ze nemen, het lijkt me dat je daarvan wel een paar computersystemen kunt laten draaien. Waarom zou een bank betaald moeten worden voor niks doen, voor het niet behalen van enig rendement?
Banken hebben toch personeel nodig, ICT, belastingen, infra, etc.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 9 september 2019 @ 10:50:06 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188858294
quote:
6s.gif Op maandag 9 september 2019 10:46 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Reken voor de lol eens uit wat dat kost tov. het verlies van inflatie en negatieve rente op je spaarrekening. ;)
Zet daar het (niet te verzekeren) risico tegenover en neem anders de extra premie voor je cash verzekeren mee in je berekening en je bent een sutk voordeliger uit op de bank.

Met daarbij nog het voordeel op het deposito garantie stelsel.

Ome Ike kan best adviseren, maar of het een 'wijs' advies is?.. ;)
En uit het zicht is je geld zwart en moet je het gaan witwassen om het weer te kunnen gebruiken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188858318
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Banken hebben toch personeel nodig, ICT, belastingen, infra, etc.
Om rendement op andermans geld te genereren ja. Als dat wegvalt heb je dat ook niet nodig. Wie heeft er nou personeel in dienst om alleen maar kosten te maken?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 9 september 2019 @ 10:56:07 #43
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_188858353
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:50 schreef LXIV het volgende:
En uit het zicht is je geld zwart en moet je het gaan witwassen om het weer te kunnen gebruiken.
Die bonnetjes en opname bewijzen helpen daarbij.
Die heb je toch ook nodig voor je cash verzekering. ;) :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 9 september 2019 @ 10:57:21 #44
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188858363
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 09:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is bedacht om Italië c.s. in staat te stellen enorme bedragen te kunnen laten uitgeven zonder dat de mensen daar er voldoende belasting voor betalen.
Hardwerkende noord-Europeanen die sparen en pensioenpremie betalen krijgen hier de rekening van uiteindelijk.
Het is het stimuleren van meer uitgeven dan je hebt en het straffen van sparen.
klopt

De EU wil ook de begrotingsregels aanpassen zodat men meer begrotingstekort kan hebben dan 60% BNP
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 9 september 2019 @ 10:57:57 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188858372
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Om rendement op andermans geld te genereren ja. Als dat wegvalt heb je dat ook niet nodig. Wie heeft er nou personeel in dienst om alleen maar kosten te maken?
Dat geld voor ieder bedrijf. Als banken geen bestaansrecht hebben kunnen ze opgeheven worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 9 september 2019 @ 10:58:49 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188858384
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2019 10:56 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Die bonnetjes en opname bewijzen helpen daarbij.
Die heb je toch ook nodig voor je cash verzekering. ;) :D
Maar dan krijg je een naheffing, want ook over cash ben je vrh schuldig
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188858394
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als de ECB met zelfgedrukt geld ook nog aandelen gaat kopen begint het er op te lijken dat ze gewoon alle bezit/kapitaal toe-eigenen. Dan leven we niet alleen in een cultureel-Marxistisch dystopia, maar ook in een economisch-Marxistisch.
Dan is geld een soort ‘credits’ met beperkte houdbaarheid, waarmee je goederen/ diensten kunt kopen. Een soort beltegoed. Kapitaal kun je niet meer bezitten want dat neemt de overheid in.
De kans dat de Fed dit gaat doen is groot omdat de belasting-opbrengsten in de VS steeds afhankelijker zijn geworden van de aandelenmarkt.

quote:
Given how high the stock market has climbed, this source of tax revenue will drop hard when the stock market crashes. Indeed, the second-longest bull market in stocks could mean a bigger crash than normal — and a nastier recession than many expect.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_188858548
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat geld voor ieder bedrijf. Als banken geen bestaansrecht hebben kunnen ze opgeheven worden.
Inderdaad, als je uitgangspunt van de banken loslaat dat ze in stand gehouden moeten worden, moet je vaststellen dat er geen geld in rekening kan worden gebracht voor een dienst die niet geleverd wordt. Als je geen rendement maakt bestaat die dienst niet meer, en kunnen er ook geen kosten voor gemaakt worden.

Blijft over de dienst van het bewaren van geld, maar dat hoeft niet zo duur te zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_188858549
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:59 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De kans dat de Fed dit gaat doen is groot omdat de belasting-opbrengsten in de VS steeds afhankelijker zijn geworden van de aandelenmarkt.

[..]

Dat is lekker handig om je als overheid daar zo afhankelijk van te maken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_188858634
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is lekker handig om je als overheid daar zo afhankelijk van te maken.
Voor Wall street wel >:)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')