abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 7 september 2019 @ 20:32:55 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188837637
Hoog tijd voor een topic! En wel omdat we zojuist de makelaar gemaild hebben met 'We doen het!. En wat we dan precies gaan doen? Nou, een nieuwbouwwoning kopen in een dorpje in midden-Limburg. Hartstikke tof, maar ook retespannend!

Plattegronden van boven volgen (nog even stoeien met floorplanner), maar alvast een kleine opsomming van hoe, wat, waar en waarom:

Een tweeondereenkapper van 5,18 x 8,41 (binnenmaten). Beneden een uitbouw van 1,20.
Keuken aan de voorkant, woongedeelte achterzijde



Dit is inclusief onze huidige meubels en een voorlopige keukenindeling.


• Drie slaapkamers en een badkamer op de eerste verdieping en een grote zolder om nog een slaapkamer te creëren.




• Energieneutraal, dat wil zeggen: een energieprestatiecoëfficiënt van 0,0. Gasloos, met zonnepanelen en een lucht-warmtepomp op zolder. Overal in huis laagtemperatuurvloerverwarming.
• Oprit en ruimte voor een garage, maar in eerste instantie zonder garage, we willen wel graag een carport plaatsen met ruimte onder het dak om onze wildwaterkajaks op te hangen. Die moeten uit de zon en liefst droog.
• Tuin van 9 x 15 op zuid-zuid-west.

Status: Het project wordt as we speak verkocht. De helft is nu ongeveer vergeven, de planning is dat ze in oktober gaan bouwen. Het rijtjeshuis-project verderop in de straat (fase I van het project) heeft al funderingsbekistingen en plastic enzo, dat hebben ze in een week gedaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tink89 op 08-09-2019 11:01:35 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188838859
Jaaaa, leuk! Gefeliciteerd!
pi_188840123
Gefeliciteerd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 8 september 2019 @ 09:06:22 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188842673
Txs! Ik ga zo als prul slaapt, even de bovenverdieping in floorplanner zetten en de voorpret en frustraties tot nu toe op een rijtje zetten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188843200
Een mooie riante hal. Zou je die niet iets kleiner willen zodat er meer ruimte bij je keuken komt?
  zondag 8 september 2019 @ 10:09:18 #6
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188843268
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 10:04 schreef Glider76 het volgende:
Een mooie riante hal. Zou je die niet iets kleiner willen zodat er meer ruimte bij je keuken komt?
In die hal zit het toilet, de meterkast en de trapopgang. Het alternatief is een deur voor de trap in de woonkamer (en de hal dus inkorten). Die vraag ligt bij de aannemer, of dat mogelijk is en wat het kost.

Oh, en ik heb de plattegrond van de eerste verdieping erbij gezet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 8 september 2019 @ 10:48:15 #7
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188843805
Zo, de eerste verdieping is ook meteen even provisorisch ingericht en de begane grond beter getekend, inclusief wc enzo... :D

Voorpret O+
Het is echt een heel leuk dorpje, met een goede basisschool, bakker, slager, supermarkt, sportvelden enzovoorts. Het is klein, maar niet voorzieningenloos. Prul kan straks lopend in drie minuten naar school.
Een kinderopvang die we erg leuk vinden, maar eigenlijk een kwartier rijden met de auto is, blijkt een nieuwe vestiging te openen in het dorpje naast het onze. Vijf minuutjes met de auto :D
Onze tuin is straks twee keer zo groot als hij nu is. Heeeerlijk!
Naast ons huis ligt er nog eentje en dan is het velden, velden, velden. We wonen straks echt buiten.
De directe achterburen zijn mensen die een groot kavel gekocht hebben en daarop een megahuis gebouwd hebben. Daar is bovendien pas een jongetje geboren (dat bord was ineens nieuw in de tuin). Sowieso een speelkameraadje voor prul dus.
Geen energiekosten meer, want voor 4900 Kwh zonnepanelen op het dak.

Frustraties:
De technische omschrijving en meer- en minderwerklijst zijn ontzettend summier en de makelaar is langzaam met z'n antwoorden. Op de vraag of het indak- of opdakzonnepanelen worden kregen we terug 'de zonnepanelen worden op het dak gemonteerd'. Dan weet je dus nog niks... We weten ook nog niks over de warmtepomp en het boilervat. Die specs volgen nog. Wrs moeten we bijleggen om de installatie geschikt te maken voor een bad.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tink89 op 08-09-2019 11:02:10 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188852115
Een energieneutraal huis combineren met een bad is ook niet echt energie vriendelijk. Toch een grote warmwater verspiller.

Dat energieneutraal dmv een groot aantal zonnepanelen werkt zolang je nog kan salderen. Vanaf 2023 gewoon betalen voor je stroom in de winter. Dan is zo'n warmtepomp ineens weer een stuk minder voordelig als het lijkt, zeker als je dan nog regelmatig een bad neemt ipv korte douche.

Hoe dan ook zou ik zelf bij een nieuwbouw huis ook een warmtepomp nemen. Wel een gescheiden systeem. Aparte warmtepomp voor verwarming en ventilatiewarmtepomp boiler.

En een pelletkachel erbij.
  zondag 8 september 2019 @ 20:22:09 #9
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188852420
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 20:03 schreef Glider76 het volgende:
Een energieneutraal huis combineren met een bad is ook niet echt energie vriendelijk. Toch een grote warmwater verspiller.

Dat energieneutraal dmv een groot aantal zonnepanelen werkt zolang je nog kan salderen. Vanaf 2023 gewoon betalen voor je stroom in de winter. Dan is zo'n warmtepomp ineens weer een stuk minder voordelig als het lijkt, zeker als je dan nog regelmatig een bad neemt ipv korte douche.

Hoe dan ook zou ik zelf bij een nieuwbouw huis ook een warmtepomp nemen. Wel een gescheiden systeem. Aparte warmtepomp voor verwarming en ventilatiewarmtepomp boiler.

En een pelletkachel erbij.
Pelletkachel hebben mijn schoonouders. Ik vind het een onding. Lastig in te regelen qua temperatuur, niet gezellig (want je ziet amper vlammen) en warme voorkant, maar koude achterkant van het huis. Dichtbij de kachel is het (te) warm, iets verder ervandaan is het (te) koud. Niks voor mij.

En hoeveel water een bad verspilt, is relatief. Ik heb een dochtertje van 9 maanden en daarvoor hebben we maar een bodempje water nodig, maar ze vindt badderen echt het einde en ik vind het veel handiger en gezelliger dan douchen.

En in 2023 begint het afbouwen van de salderingsregeling, pas een paar jaar later levert het echt niks meer op. We hopen dat een huis-accu tegen die tijd betaalbaar is.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 8 september 2019 @ 20:24:40 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188852457
Eyyu, leuk! Ik lees mee!
Resistance is futile.
  zondag 8 september 2019 @ 21:07:37 #11
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_188853316
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 september 2019 20:32 schreef Tink89 het volgende:
Hoog tijd voor een topic! En wel omdat we zojuist de makelaar gemaild hebben met 'We doen het!. En wat we dan precies gaan doen? Nou, een nieuwbouwwoning kopen in een dorpje in midden-Limburg. Hartstikke tof, maar ook retespannend!

Plattegronden van boven volgen (nog even stoeien met floorplanner), maar alvast een kleine opsomming van hoe, wat, waar en waarom:

Een tweeondereenkapper van 5,18 x 8,41 (binnenmaten). Beneden een uitbouw van 1,20.
Keuken aan de voorkant, woongedeelte achterzijde

[ afbeelding ]

Dit is inclusief onze huidige meubels en een voorlopige keukenindeling.


• Drie slaapkamers en een badkamer op de eerste verdieping en een grote zolder om nog een slaapkamer te creëren.

[ afbeelding ]


• Energieneutraal, dat wil zeggen: een energieprestatiecoëfficiënt van 0,0. Gasloos, met zonnepanelen en een lucht-warmtepomp op zolder. Overal in huis laagtemperatuurvloerverwarming.
• Oprit en ruimte voor een garage, maar in eerste instantie zonder garage, we willen wel graag een carport plaatsen met ruimte onder het dak om onze wildwaterkajaks op te hangen. Die moeten uit de zon en liefst droog.
• Tuin van 9 x 15 op zuid-zuid-west.

Status: Het project wordt as we speak verkocht. De helft is nu ongeveer vergeven, de planning is dat ze in oktober gaan bouwen. Het rijtjeshuis-project verderop in de straat (fase I van het project) heeft al funderingsbekistingen en plastic enzo, dat hebben ze in een week gedaan.
Leuk project. Letnop je badkamer, wat je nu hebt getekend werkt niet.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zondag 8 september 2019 @ 21:11:16 #12
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188853371
Bad eruit. Hoe vaak ga je nou echt in bad?
Wij hebben er ook 1 alleen voor de mooi. Anders is de badkamer te leeg :X

Veel succes verder. Huizen worden wel allemaal zon beetje hetzelfde gebouwd tegenwoordig, ik heb al tig van zulke projecten gezien de afgelopen jaren :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_188854277
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 20:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Pelletkachel hebben mijn schoonouders. Ik vind het een onding. Lastig in te regelen qua temperatuur, niet gezellig (want je ziet amper vlammen) en warme voorkant, maar koude achterkant van het huis. Dichtbij de kachel is het (te) warm, iets verder ervandaan is het (te) koud. Niks voor mij.

En hoeveel water een bad verspilt, is relatief. Ik heb een dochtertje van 9 maanden en daarvoor hebben we maar een bodempje water nodig, maar ze vindt badderen echt het einde en ik vind het veel handiger en gezelliger dan douchen.

En in 2023 begint het afbouwen van de salderingsregeling, pas een paar jaar later levert het echt niks meer op. We hopen dat een huis-accu tegen die tijd betaalbaar is.
Het ligt er maar aan welke pelletkachel je hebt. Er zijn modellen die veel vlammen laten zien.
Mijn ouders hebben een houtkachel, ik zelf een pellet. Een pellet is gemakzucht. Houtkachel straalt echt veel meer hitte uit en is in no time warm.

Ik zelf zou echter een soort van backup willen hebben bij een warmtepomp. Voor de echt koude dagen.
pi_188854301
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 21:07 schreef lipje het volgende:

[..]

Leuk project. Letnop je badkamer, wat je nu hebt getekend werkt niet.
Die badkamer gaat idd echt niet werken kwa ruimte. Maar ik gok dat dit een ruwe schets is.
pi_188854391
Mijn huis is 5.70 bij 10.80 binnenmaat maar kwa indeling zo ongeveer identiek hieraan.

Mijn badkamer is ook identiek hetzelfde ingedeeld. Wel is de douchecabine een 5 hoek, anders wordt de doorgang tussen douchecabine en wastafel te krap. Badkamer is 3.50x2.00.

Ik zelf wil het bad eruit halen en op die plek de douche maken. Dan toilet op de plek van de douche.

Ik ben hier in 3 jaar tijd nog nooit in bad geweest. Een 5 hoek douchecabine vindt ik veel te krap, dan nog beter een kwart ronde cabine.
  zondag 8 september 2019 @ 22:19:08 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_188854441
De badkamer kan wel werken als je de plee en de wastafel omdraait ;)
En met kleine kinderen wil je echt echt echt wel een bad /ervaringsdeskundige
disclaimer
  zondag 8 september 2019 @ 22:27:37 #17
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_188854592
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 21:11 schreef daNpy het volgende:
Bad eruit. Hoe vaak ga je nou echt in bad?
Wij hebben er ook 1 alleen voor de mooi. Anders is de badkamer te leeg :X

Veel succes verder. Huizen worden wel allemaal zon beetje hetzelfde gebouwd tegenwoordig, ik heb al tig van zulke projecten gezien de afgelopen jaren :D
Met een klein kind? Ongeveer om de dag ;)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_188855032
Is dat ook niet gewoon een gewennings dingetje? Alsof je geen kinderen kunt opvoeden zonder bad. Lijkt mij dat er vele gezinnen in nederland zijn die de luxe van een bad niet hebben en die kinderen gaan toch hopelijk ook allemaal schoon naar bed en worden zonder trauma groot.

Bij een beperkte ruimte vindt ik een bad echt een ruimtevreter, zeker als dit ten koste gaat van voldoende sta ruimte in de badkamer zelf.

Toilet kun je niet altijd zomaar omdraaien ivm de afvoerleiding. Weet niet of de gestorte dekvloer tegenwoordig zo dik is dat er 110mm pijp in kan.

In mijn badkamer is dat wel een dingetje en zit dus vast kwa indeling met toilet aan 1 kant van de badkamer maar dat is dan ook een huis van 2002.
  zondag 8 september 2019 @ 22:54:32 #19
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188855040
Kun je in een fatsoenlijke douche ook gewoon afspoelen. Een bad neemt in zo'n kamertje veel te veel praktische ruimt in imo. Liever een degelijke inloop douche van een meter of meer breed.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 8 september 2019 @ 22:55:53 #20
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188855069
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 22:53 schreef Glider76 het volgende:
Is dat ook niet gewoon een gewennings dingetje? Alsof je geen kinderen kunt opvoeden zonder bad. Lijkt mij dat er vele gezinnen in nederland zijn die de luxe van een bad niet hebben en die kinderen gaan toch hopelijk ook allemaal schoon naar bed en worden zonder trauma groot.

Bij een beperkte ruimte vindt ik een bad echt een ruimtevreter, zeker als dit ten koste gaat van voldoende sta ruimte in de badkamer zelf.

Toilet kun je niet altijd zomaar omdraaien ivm de afvoerleiding. Weet niet of de gestorte dekvloer tegenwoordig zo dik is dat er 110mm pijp in kan.

In mijn badkamer is dat wel een dingetje en zit dus vast kwa indeling met toilet aan 1 kant van de badkamer maar dat is dan ook een huis van 2002.
Inderdaad. Wij hadden vroeger ook geen bad :')

Bij ons liggen alle leidingen in de gestorte vloer. Die is dan ook bijna 25 cm dik bovenop de vloerplaten van 5 cm.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 8 september 2019 @ 22:56:44 #21
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188855087
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 22:27 schreef lipje het volgende:

[..]

Met een klein kind? Ongeveer om de dag ;)
Ikzelf? Elke dag :P :D .
  zondag 8 september 2019 @ 23:03:31 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_188855215
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 22:54 schreef daNpy het volgende:
Kun je in een fatsoenlijke douche ook gewoon afspoelen. Een bad neemt in zo'n kamertje veel te veel praktische ruimt in imo. Liever een degelijke inloop douche van een meter of meer breed.
Mja, alles kan. Ik ben toch verrekte blij met mijn bad en zou echt niet zomaar kiezen voor geen bad. Prima dat jullie het allemaal onzin vinden, maar voor ts is het wel belangrijk, dus waarom daar zo hard tegenin hakken?
Ik denk dat het gewoon kan. Nee, dan heb je geen royale inloopdouche, maar zo te lezen vindt ze dat minder belangrijk :)

Overigens heb ik tig jaar van mijn leven gewoon in bad gedoucht. Is ook een prima optie lijkt me. Sterker nog, het feit dat mijn huidige badkamer een aparte douche had voelde voor mij echt als ultieme luxe. Wanneer is dát omslagpunt eigenlijk gekomen? :D
disclaimer
pi_188855251
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 22:55 schreef daNpy het volgende:

[..]

Inderdaad. Wij hadden vroeger ook geen bad :')

Bij ons liggen alle leidingen in de gestorte vloer. Die is dan ook bijna 25 cm dik bovenop de vloerplaten van 5 cm.
wij wel, maar dat was wel zo'n klein bad. Zitbad? Later heeft mijn pa van een slaapkamer een badkamer gemaakt. Geen bad meer, wel dubbele wasbak met groot werkblad rondom. Dat is pas ideaal. En voldoende loop/sta ruimte.

Op de schets hierboven lijkt er maar 50cm te zitten tussen punt wastafel en punt douchecabine. Dat is echt krap.

Op de plek van het bad een ruime douchecabine van 90x140. Kun je er eventueel zo'n plastic badje inzetten, en vanaf 2 jaar gewoon onder de douche.

Hoef je ook geen extreme warmtepomp installatie te nemen enkel voor dat bad, scheelt ook weer duizenden euro's aan meerwerk en daarna vele jaren dikke stroomrekening om je boilervat op temperatuur te houden.
  zondag 8 september 2019 @ 23:11:34 #24
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188855356
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 23:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mja, alles kan. Ik ben toch verrekte blij met mijn bad en zou echt niet zomaar kiezen voor geen bad. Prima dat jullie het allemaal onzin vinden, maar voor ts is het wel belangrijk, dus waarom daar zo hard tegenin hakken?
Ik denk dat het gewoon kan. Nee, dan heb je geen royale inloopdouche, maar zo te lezen vindt ze dat minder belangrijk :)

Overigens heb ik tig jaar van mijn leven gewoon in bad gedoucht. Is ook een prima optie lijkt me. Sterker nog, het feit dat mijn huidige badkamer een aparte douche had voelde voor mij echt als ultieme luxe. Wanneer is dát omslagpunt eigenlijk gekomen? :D
Ah, had de reactie van TS omtrent het bad nog niet gelezen :+
T is haar huis, natuurlijk. Wij hebben ook 10+ jaar in een bad gedoucht, maar dat gaat echt wel vervelen. Nu eindelijk een fatsoenlijke inloopdouche _O_
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_188855478
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 23:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mja, alles kan. Ik ben toch verrekte blij met mijn bad en zou echt niet zomaar kiezen voor geen bad. Prima dat jullie het allemaal onzin vinden, maar voor ts is het wel belangrijk, dus waarom daar zo hard tegenin hakken?
Ik denk dat het gewoon kan. Nee, dan heb je geen royale inloopdouche, maar zo te lezen vindt ze dat minder belangrijk :)

Overigens heb ik tig jaar van mijn leven gewoon in bad gedoucht. Is ook een prima optie lijkt me. Sterker nog, het feit dat mijn huidige badkamer een aparte douche had voelde voor mij echt als ultieme luxe. Wanneer is dát omslagpunt eigenlijk gekomen? :D
Klopt, maar TS opent een topic, en anderen geven hun reacties en ervaringen.

Zoals getekend is de badkamer aan de krappe kant en wordt het bad eerder een last dan toegevoegde luxe. Daarbij komt er meerwerk voor extra capaciteit van de warmtepomp, waarschijnlijk ook een groter boilervat.

Verder lijkt het bad voornamelijk bedoeld te zijn voor een kind van 9 maanden wat graag baddert in een klein laagje water. Maar dat kind bereikt al rap de leeftijd dat badderen in een laagje water al niet zo interessant meer is en prima onder de douche kan.

Dus als moeder en/of vader ook al niet in bad gaat is het wel heel veel luxe voor dat kleine mormel waar het ook nog eens gauw op uitgekeken is en binnen niet al te lange tijd vindt moeders het ook veel praktischer om het kind even gauw onder de douche te zetten.

De reacties zijn dan ook bedoeld om inzicht te creeren in de consequenties van het bad zonder door de roze bril van TS te kijken.

Ik persoonlijk zou nooit normale loop/sta ruimte in mij badkamer willen opgeven enkel voor de luxe van een bad.
  maandag 9 september 2019 @ 07:06:44 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188856772
Inzichten zijn altijd welkom hoor, maar de discussie wel of geen bad hoeven we niet te voeren, dat bad komt er sowieso.

De douche die er nu staat is 1 x 1, da's een flink stuk groter dan we nu hebben. De indeling is verder identiek aan onze huidige badkamer en die bevalt helemaal prima.

Straks een wat uitgebreidere reactie, zit in de trein op m'n mobiel te typen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 9 september 2019 @ 07:26:26 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188856831
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 07:06 schreef Tink89 het volgende:
Inzichten zijn altijd welkom hoor, maar de discussie wel of geen bad hoeven we niet te voeren, dat bad komt er sowieso.

De douche die er nu staat is 1 x 1, da's een flink stuk groter dan we nu hebben. De indeling is verder identiek aan onze huidige badkamer en die bevalt helemaal prima.

Straks een wat uitgebreidere reactie, zit in de trein op m'n mobiel te typen.
Amen! Straks lekker genieten van je bad.
Resistance is futile.
  maandag 9 september 2019 @ 08:15:50 #28
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188857038
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2019 07:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Amen! Straks lekker genieten van je bad.
Txs, en ter verduidelijking: voor mij is in bad gaan ook heel erg fijn. Ultiem ontspannen en zulks. En daarnaast vindt prul het dus echt helemaal het einde en vind ik onder de douche met een baby niet alleen irritant, maar ook gewoon niet gezellig. Samen in bad lekker spetteren O+

Nieuw onderwerp: de keukenindeling. We hebben nu een hoek ingetekend met onder het raam de wasbak (vaatwasser in de hoek) en aan de andere zijde de kookplaat (gisteren met 40% korting op de kop getikt overigens, was een buitenkansje) met een afzuigkap. Los komen dan twee of drie (afhankelijk van de ruimte) hoge kasten met de koelvriescombi en een oven + combimagnetron.

Zien jullie nog mogelijke verbeteringen?

Overigens werd ik gisteren ook verliefd op een achterwand van hele toffe tegeltjes. Online gezocht en gevonden: https://www.tegelinfo.nl/(...)-en-vloertegel+60791

Wel iets duurder dan we comfortabel vinden, maar daar moeten we dan maar even over bakkeleien. We hebben ook 240 euro bespaard op de kookplaat tenslotte... Ze zijn alleen niet glad en ik vraag me af hoe irritant dat poetsen wordt.

Deze zijn ook tof: https://www.tegelinfo.nl/(...)lue-10-x-30-cm+42593 Maar niet te combineren met een groene keuken wat mij betreft.

En nog maar meteen een subprojectje: de vloer. De keuken wordt wrs een groentint (ik ben verliefd op de matte groene deuren van Ikea (die niet in de keukenplanner zitten of op de website staan om de een of andere reden, wrs zijn ze nieuw) of een hele lichte hout (die vindt van mijn man). We willen de vloeren het liefst zo kaal mogelijk laten, al begreep ik al van @Stormqueen dat gewoon schilderen geen optie is. Ik heb een oud topic van @Claudia_x zitten doorspitten, maar ben nog niet zo ver dat ik al weet hoe het zit met epoxy. Moet ook nog even werken vandaag ;-) Iemand ervaringen of tips?

[ Bericht 2% gewijzigd door Tink89 op 09-09-2019 08:25:20 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188857080
Wil je per se tegels op je achterwand (omdat ik lees dat je het eigenlijk te duur vindt)? Wij hebben stucwerk en water-/viezigheidsbestendige verf in de gehele keuken, ook achter het fornuis (licht blauwgrijs). Het werkt goed en ziet er na een paar jaar nog prima uit.

En succes!
  maandag 9 september 2019 @ 08:26:21 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188857086
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 08:25 schreef Minarosa het volgende:
Wil je per se tegels op je achterwand (omdat ik lees dat je het eigenlijk te duur vindt? Wij hebben stucwerk en water-/viezigheidsbestendige verf in de gehele keuken (licht blauwgrijs). Het werkt goed en ziet er na een paar jaar nog prima uit (ook achter het fornuis).

En succes!
Klinkt goed, maar we gaan voorlopig niet stucen. Dat is voor nu simpelweg te duur en ik vind het risico op scheuren enzo te groot in een gloednieuw huis.

We hoeven niet per se tegels dus, we staan zeker ook open voor andere oplossingen!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 9 september 2019 @ 08:27:05 #31
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_188857090
Als allereerst. Gefeliciteerd.

Laat je niet opnaaien door de makelaar. Die wilt alleen verkopen. Tegenwoordig wordt er eerst verkocht, dan pas het meerwerk. En de prijzen daar sla je van achterover.
Zie oktober als een korreltje zout. Kan zo februari worden. Er zal eerst meerendeel verkocht moeten worden. De bouwer wilt tevens eerst geld zien natuurlijk.

Bij ons zouden ze een jaar over doen om te bouwen. Zijn inmiddels 1,5 jaar verder en nog steeds geen opleverdatum. Hoelang zou jullie bouw duren?
Tip voor de keuken: Ga geen keukenconcurrent ofzo binnen. Die hebben zo'n praatjes en verkooptrucjes dat je denkt dat het goedkoop is. Ga meerdere offertes laten maken. En dan niet alleen bij de mandemakers ( keukenconcurrent ) Ga in duitsland kijken dat kan lonen zeker omdat je dichtbij de grens woont.

Mijn grote tip omdat bouwen lang duurt: maak een keukenindeling. Laat de leidingen leggen en ga 2 a 3 maandjes voor oplevering pas naar een keuken kijken. Waarschijnlijk denk je er dan heel anders over dan nu. En die koopjes van nu zijn altijd dus laat je niet gek maken.

Wij hadden in 2018 een keukenidee en pas een jaar later weer verder gaan kijken. Maar goed ook want totaal andere keuken. Leidingen doen we zelf verleggen maar dat kan gewoon.

Succes.
  maandag 9 september 2019 @ 08:31:56 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188857125
Ik heb de frontjes gevonden:

https://onlinecatalogue.i(...)hen_Metod/#/pages/28

Zo mooooooi!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 9 september 2019 @ 08:52:40 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188857261
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 08:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Txs, en ter verduidelijking: voor mij is in bad gaan ook heel erg fijn. Ultiem ontspannen en zulks. En daarnaast vindt prul het dus echt helemaal het einde en vind ik onder de douche met een baby niet alleen irritant, maar ook gewoon niet gezellig. Samen in bad lekker spetteren O+

Nieuw onderwerp: de keukenindeling. We hebben nu een hoek ingetekend met onder het raam de wasbak (vaatwasser in de hoek) en aan de andere zijde de kookplaat (gisteren met 40% korting op de kop getikt overigens, was een buitenkansje) met een afzuigkap. Los komen dan twee of drie (afhankelijk van de ruimte) hoge kasten met de koelvriescombi en een oven + combimagnetron.

Zien jullie nog mogelijke verbeteringen?

Overigens werd ik gisteren ook verliefd op een achterwand van hele toffe tegeltjes. Online gezocht en gevonden: https://www.tegelinfo.nl/(...)-en-vloertegel+60791

Wel iets duurder dan we comfortabel vinden, maar daar moeten we dan maar even over bakkeleien. We hebben ook 240 euro bespaard op de kookplaat tenslotte... Ze zijn alleen niet glad en ik vraag me af hoe irritant dat poetsen wordt.

Deze zijn ook tof: https://www.tegelinfo.nl/(...)lue-10-x-30-cm+42593 Maar niet te combineren met een groene keuken wat mij betreft.

En nog maar meteen een subprojectje: de vloer. De keuken wordt wrs een groentint (ik ben verliefd op de matte groene deuren van Ikea (die niet in de keukenplanner zitten of op de website staan om de een of andere reden, wrs zijn ze nieuw) of een hele lichte hout (die vindt van mijn man). We willen de vloeren het liefst zo kaal mogelijk laten, al begreep ik al van @:Stormqueen dat gewoon schilderen geen optie is. Ik heb een oud topic van @:Claudia_x zitten doorspitten, maar ben nog niet zo ver dat ik al weet hoe het zit met epoxy. Moet ook nog even werken vandaag ;-) Iemand ervaringen of tips?
Leuke tegels!

Ik heb een betonvloer met betonverf en polyurethaan laagje. Betonverf alleen is bij lange na niet hard genoeg en ook met de polyurethaan vraag ik me af hoe lang het mooi blijft. Onder krassende keukenstoelen kan ik me voorstellen dat je binnen korte termijn beschadigingen hebt. Wij hebben deze vloer op de begane grond: entree, kantoor/bijkeuken, toilet, slaapkamer, inloopkast en ensuite badkamer, dus geen gesleep met meubels hier.

Daar staat wel tegenover: het is mooi, het zijn super praktische vloeren, makkelijk schoon te maken en met vloerverwarming ook super aangenaam. Bij ons werkt de vloer ook als koeling op de begane grond, het wordt nooit warmer dan 24c zelfs als de temperatuur buiten oploopt tot 40c.

Er staan wel foto's in deel 3 of 4 van ons topic.
Resistance is futile.
  maandag 9 september 2019 @ 08:53:04 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188857263
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 08:31 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb de frontjes gevonden:

https://onlinecatalogue.i(...)hen_Metod/#/pages/28

Zo mooooooi!
Oh O+
Resistance is futile.
  maandag 9 september 2019 @ 08:54:52 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188857278
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 08:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Klinkt goed, maar we gaan voorlopig niet stucen. Dat is voor nu simpelweg te duur en ik vind het risico op scheuren enzo te groot in een gloednieuw huis.

We hoeven niet per se tegels dus, we staan zeker ook open voor andere oplossingen!
Ikea verkoopt achterwandplaten voor een hele leuke prijs die je zontussen je aanrecht en bovenkastjes kunt kitten, hebben wij ook en daar zijn we enorm tevreden over.
Resistance is futile.
pi_188857368
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 08:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Klinkt goed, maar we gaan voorlopig niet stucen. Dat is voor nu simpelweg te duur en ik vind het risico op scheuren enzo te groot in een gloednieuw huis.

We hoeven niet per se tegels dus, we staan zeker ook open voor andere oplossingen!
kijk eens bij Impermo tegels in Belgie. Hele grote zaak en heel goedkoop. Tegels in alle soorten en maten, gratis bezorgd in NL.
pi_188857760
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 09:09 schreef Glider76 het volgende:

[..]

kijk eens bij Impermo tegels in Belgie. Hele grote zaak en heel goedkoop. Tegels in alle soorten en maten, gratis bezorgd in NL.
Goede tip. Daar komen de tegels die Tink in haar huidige toilet heeft ook vandaan, die heeft ze van mij gekregen ;)

Er is een heus topic *O* Voorpret *O*
Spoilers!
  maandag 9 september 2019 @ 09:56:20 #38
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188857819
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 09:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Goede tip. Daar komen de tegels die Tink in haar huidige toilet heeft ook vandaan, die heeft ze van mij gekregen ;)

Er is een heus topic *O* Voorpret *O*
Mnr Tink zei gisteren dat hij die zo gaat missen..
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 9 september 2019 @ 09:58:01 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188857836
Heb je de exacte maatvoering van de badkamer?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188857879
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 09:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Mnr Tink zei gisteren dat hij die zo gaat missen..
Gewoon dezelfde kopen :D
Spoilers!
pi_188858071
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 10:04 schreef Glider76 het volgende:
Een mooie riante hal. Zou je die niet iets kleiner willen zodat er meer ruimte bij je keuken komt?
Dit zat ik ook te denken, zoiets bijvoorbeeld:



Zo zou je dus nog een bergkast onder de trap kunnen maken.
  maandag 9 september 2019 @ 10:32:31 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188858096
Ook wel handig met kindjes die stiekem naar beneden komen :D

Qua geluid naar boven heb je dan idd wel een deur voor de trap nodig.
Maak er een verstopdeur van, net als bij Seven. en het is helemaal fraai.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188858224
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:29 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Dit zat ik ook te denken, zoiets bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Zo zou je dus nog een bergkast onder de trap kunnen maken.
ik doelde meer op een hal die minder breed is. Zodat je meer breedte overhoudt in de keuken. Trap in woonkamer vindt ik zelf maar niks, ook niet met een deur ervoor. Lijkt mij ook heel onpraktisch.

Er wordt gesproken over 8 meter zoveel binnenmaat en uitbouw van 1.20. Ik neem aan dat de 8 meter de standaard is en er dus nog 1.20 bij komt. Dan zou ik mooi de trap in de hal laten.
  maandag 9 september 2019 @ 10:45:46 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188858244
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:44 schreef Glider76 het volgende:

[..]

ik doelde meer op een hal die minder breed is. Zodat je meer breedte overhoudt in de keuken. Trap in woonkamer vindt ik zelf maar niks, ook niet met een deur ervoor. Lijkt mij ook heel onpraktisch.

Er wordt gesproken over 8 meter zoveel binnenmaat en uitbouw van 1.20. Ik neem aan dat de 8 meter de standaard is en er dus nog 1.20 bij komt. Dan zou ik mooi de trap in de hal laten.
Dat wordt lastig want een deur breed is een deur breed, die kun je niet half voor de trap laten uitkomen.
Zo breed is die hal volgens mij niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188858322
Voor een energieneutraal huis is ligging en omgeving heel belangrijk (op het zuiden? schaduw?) Heb je daar al beeld van? Wij hebben in de herfst t/m lente bv last van de dennebomen bij de overburen. Dan zit een bepaald percentage van de zonnepanelen in de schaduw. Gelukkig hadden we voor solar edge gekozen toendertijd.

Een bad kan ook best energieneutraal zijn.Een zonnepaneel of twee extra om de warmtepomp (wat voor soort krijg je? WW of LW) deze op te laten warmen.
Zonneboiler erin. Is er misschien ruimte voor zonneboilerheatpipes op de carport?

Heb je nog dingen om aan te houden voor je woning? Voor NOM woningen moet je ook aan bepaalde regels houden.

Waar is je technische ruimte eigenlijk? Zie ik niet op de plattegrond.
pi_188858355
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 08:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Klinkt goed, maar we gaan voorlopig niet stucen. Dat is voor nu simpelweg te duur en ik vind het risico op scheuren enzo te groot in een gloednieuw huis.

We hoeven niet per se tegels dus, we staan zeker ook open voor andere oplossingen!
Wij hebben een glazenwand bij het spoelgedeelte. Ook een goede optie.(koken gebeurt op kookeiland, dus geen wand daar)
  maandag 9 september 2019 @ 11:02:26 #47
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188858430
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 09:58 schreef Leandra het volgende:
Heb je de exacte maatvoering van de badkamer?
Binnenmaten:
2964 mm x 1670 mm

De deur zit tegen de linksbovenkant aan en het raam tegen rechtsonder.

quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 10:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Gewoon dezelfde kopen :D
Neuh, we laten de wc standaard opleveren wrs (al moeten we even kijken of dat kan zonder vloertegels of dat we iets moois kunnen uitzoeken voor de prijs die ervoor staat). Bovendien zijn 'jouw' tegels prachtig, maar voor een wctje wat aan de dure kant als ik ze moet afrekenen...

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:29 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Dit zat ik ook te denken, zoiets bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Zo zou je dus nog een bergkast onder de trap kunnen maken.
Die vraag staat dus uit bij de aannemer. Overigens zit die bergkast er gewoon he, ook met de trapopgang in de hal.

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:44 schreef Glider76 het volgende:

[..]

ik doelde meer op een hal die minder breed is. Zodat je meer breedte overhoudt in de keuken. Trap in woonkamer vindt ik zelf maar niks, ook niet met een deur ervoor. Lijkt mij ook heel onpraktisch.

Er wordt gesproken over 8 meter zoveel binnenmaat en uitbouw van 1.20. Ik neem aan dat de 8 meter de standaard is en er dus nog 1.20 bij komt. Dan zou ik mooi de trap in de hal laten.
8,41 standaard, 1,20 extra.

En breedte van de gang (naast het toilet dus) is 1,29 m. Dat vind ik niet heel breed, je wilt ook nog ergens een kapstok kwijt.

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:52 schreef athlonkmf het volgende:
Voor een energieneutraal huis is ligging en omgeving heel belangrijk (op het zuiden? schaduw?) Heb je daar al beeld van? Wij hebben in de herfst t/m lente bv last van de dennebomen bij de overburen. Dan zit een bepaald percentage van de zonnepanelen in de schaduw. Gelukkig hadden we voor solar edge gekozen toendertijd.

Een bad kan ook best energieneutraal zijn.Een zonnepaneel of twee extra om de warmtepomp (wat voor soort krijg je? WW of LW) deze op te laten warmen.
Zonneboiler erin. Is er misschien ruimte voor zonneboilerheatpipes op de carport?

Heb je nog dingen om aan te houden voor je woning? Voor NOM woningen moet je ook aan bepaalde regels houden.

Waar is je technische ruimte eigenlijk? Zie ik niet op de plattegrond.
Weiland, weiland, weiland om ons heen. En zonnepanelen op zuid-zuid-west. Heel nieuw wijkje, buren hebben ook geen bomen ofzo. Dus verwacht geen gekke dingen qua schaduw.

Het wordt een LW-pomp. En het is geen officiële NOM-woning, maar een EPC = 0,0 woning. Dat werkt blijkbaar weer anders.

Technische ruimte zit naast de voordeur, warmtepomp enzo op zolder. Leidingwerk gaat via schuin hoekje in trapkast + trap.

En wat het bad betreft: ik wacht even af waar de aannemer mee komt qua specs. Ik wil niet meteen de carport moeten plaatsen (wrs midden in de winter...) btw.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 9 september 2019 @ 11:04:36 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188858463
Ik ga eens meedenken over je badkamer indeling, want dat kan vast beter.
Geen schuine wand daar?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 september 2019 @ 11:11:11 #49
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188858553
Ik quote nog even door:

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 08:27 schreef egelhond het volgende:
Als allereerst. Gefeliciteerd.

Laat je niet opnaaien door de makelaar. Die wilt alleen verkopen. Tegenwoordig wordt er eerst verkocht, dan pas het meerwerk. En de prijzen daar sla je van achterover.
Zie oktober als een korreltje zout. Kan zo februari worden. Er zal eerst meerendeel verkocht moeten worden. De bouwer wilt tevens eerst geld zien natuurlijk.

Bij ons zouden ze een jaar over doen om te bouwen. Zijn inmiddels 1,5 jaar verder en nog steeds geen opleverdatum. Hoelang zou jullie bouw duren?
Tip voor de keuken: Ga geen keukenconcurrent ofzo binnen. Die hebben zo'n praatjes en verkooptrucjes dat je denkt dat het goedkoop is. Ga meerdere offertes laten maken. En dan niet alleen bij de mandemakers ( keukenconcurrent ) Ga in duitsland kijken dat kan lonen zeker omdat je dichtbij de grens woont.

Mijn grote tip omdat bouwen lang duurt: maak een keukenindeling. Laat de leidingen leggen en ga 2 a 3 maandjes voor oplevering pas naar een keuken kijken. Waarschijnlijk denk je er dan heel anders over dan nu. En die koopjes van nu zijn altijd dus laat je niet gek maken.

Wij hadden in 2018 een keukenidee en pas een jaar later weer verder gaan kijken. Maar goed ook want totaal andere keuken. Leidingen doen we zelf verleggen maar dat kan gewoon.

Succes.
Het plan is: bouwstart in oktober (volgens de makelaar moeten ze dit jaar starten) en dan een jaar bouwen. Fase I van het plan is vorige week gestart en gaat momenteel behoorlijk hard. Leuk om te zien wel, wij hebben nog een grasveld, nog niet eens paaltjes.

Momenteel is op 4 woningen een akkoord bereikt (van de 13): de vier in ons rijtje. Die liggen nu eenmaal het gunstigst :D Het staat nu een klein maandje te koop.

En txs voor de keukentips! We gaan zeker niet nu kopen, maar moeten wel de indeling vastleggen. Ivm overal vloerverwarming kunnen we niet zomaar afvoeren en waterleidingen en zulks verleggen namelijk. Qua elektriciteit laten we alleen loze leidingen trekken en breiden we zelf de boel uit. Manlief is elektriciën geweest en kan dat prima zelf.

quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2019 08:52 schreef Seven. het volgende:

[..]

Leuke tegels!

Ik heb een betonvloer met betonverf en polyurethaan laagje. Betonverf alleen is bij lange na niet hard genoeg en ook met de polyurethaan vraag ik me af hoe lang het mooi blijft. Onder krassende keukenstoelen kan ik me voorstellen dat je binnen korte termijn beschadigingen hebt. Wij hebben deze vloer op de begane grond: entree, kantoor/bijkeuken, toilet, slaapkamer, inloopkast en ensuite badkamer, dus geen gesleep met meubels hier.

Daar staat wel tegenover: het is mooi, het zijn super praktische vloeren, makkelijk schoon te maken en met vloerverwarming ook super aangenaam. Bij ons werkt de vloer ook als koeling op de begane grond, het wordt nooit warmer dan 24c zelfs als de temperatuur buiten oploopt tot 40c.

Er staan wel foto's in deel 3 of 4 van ons topic.
Ik ga je topic even zoeken. En koelen kan onze vloer straks ook ja. Heerlijk! Vooral op de slaapkamer, die van ons ligt straks op zuid-zuid-west O+

En heb je dan rechtstreeks je cementdekvloer geschilderd?

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:32 schreef Leandra het volgende:
Ook wel handig met kindjes die stiekem naar beneden komen :D

Qua geluid naar boven heb je dan idd wel een deur voor de trap nodig.
Maak er een verstopdeur van, net als bij Seven. en het is helemaal fraai.
True, maar wel een extra deur in de woonkamer en meer woongeluiden boven, denk ik. We wachten even af wat het kost...

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:04 schreef Leandra het volgende:
Ik ga eens meedenken over je badkamer indeling, want dat kan vast beter.
Geen schuine wand daar?
Nope, helemaal recht (er zit nog een complete zolder boven). De wensen: een toilet, bad, wastafel en douche. Vorm van de douche boeit niet zo veel, maar iig geen douchebak.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188859126
Voor die indeling is het handig te weten wat de standaard is aangezien je rekening moet houden meteen standleiding. Geen idee waar ze die bedacht hebben aangezien je badkamer midden in het huis is.

Wij hebben achter onze kookplaat nog een tegel omdat we op gas koken, maar ik neem aan dat jij inductie hebt. Dan kan je prima uit de voeten met de achterwanden van ikea. Wij hebben maar een hoogte van iets van 20 cm gedaan en dan erboven geschilderd.

Je wilt niet stucen vanwege de scheuren, maar wat ga je dan met de muren doen? Behang? Dan kan je bij de keuken gewoon glad vliesbehang pakken en dat schilderen met speciale verf. Behangklare muren uit een nieuwbouwhuis zo schilderen (zonder behang oid) raad ik dan weer niet aan.

En je bouw, is met blokken of krijg je van die in de fabriek voorbereide gevels etc? Dat heeft invloed op de tijd die er voor de bouw staat en op hoe je muren eruit zien.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  maandag 9 september 2019 @ 12:06:20 #51
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188859307
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:55 schreef d.k. het volgende:
Voor die indeling is het handig te weten wat de standaard is aangezien je rekening moet houden meteen standleiding. Geen idee waar ze die bedacht hebben aangezien je badkamer midden in het huis is.

Wij hebben achter onze kookplaat nog een tegel omdat we op gas koken, maar ik neem aan dat jij inductie hebt. Dan kan je prima uit de voeten met de achterwanden van ikea. Wij hebben maar een hoogte van iets van 20 cm gedaan en dan erboven geschilderd.

Je wilt niet stucen vanwege de scheuren, maar wat ga je dan met de muren doen? Behang? Dan kan je bij de keuken gewoon glad vliesbehang pakken en dat schilderen met speciale verf. Behangklare muren uit een nieuwbouwhuis zo schilderen (zonder behang oid) raad ik dan weer niet aan.

En je bouw, is met blokken of krijg je van die in de fabriek voorbereide gevels etc? Dat heeft invloed op de tijd die er voor de bouw staat en op hoe je muren eruit zien.
De standleiding zit in de hoek van de hal, dus op het hoekje van de keuken zegmaar (da's middenin het huis ja, lekker handig). Standaard is de indeling zo:


We gaan zeker voor inductie ja. Achterwanden van Ikea kunnen wel, heb ze net bij de favorieten gezet. We gaan inderdaad voorlopig voor behang. Kan in de keuken ook, maar een wandje/tegeltje/ietsje is wel mooi. Al is het maar een spatrand.

Aanrechtblad willen we graag van beton btw, lijkt me ook echt tof bij dat groen. Maar dan moeten we wel even goed kijken wat we met de vloer doen...

En je laatste vraag: ik heb geen idee?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 9 september 2019 @ 12:13:42 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188859378
Die badkamer is echt heel lastig qua maatvoering, de enige manier om er een bad in te hebben en het niet heel klein hutjemutje gepropt te laten voelen is een fors bad en dan in bad gaan douchen, maar in bad douchen is ook :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 september 2019 @ 12:17:24 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188859415
Kan de badkamer niet op de plek van de nursery? :D
Volgens mij is die ruimte zoveel handiger in te delen als badkamer, en een babykamer van 167 bij 294 zal ook nog wel te doen zijn.
Plus dat het qua afvoer ook makkelijker zal zitten boven het toilet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188859512
Wat Leandra zegt zou ik ook even navragen, hij zit daar zo raar die badkamer. En jouw eigen voorstel met die douche gaat dan ook niet, juist vanwege de standleiding. Je krijgt dat blok met die wc wrs iet verplaatst.

Mijn vraag over de blokken: gaan ze met wanden van beton werken die in de fabriek gemaakt worden en dan ter plekke geplaatst worden of wordt er gewerkt met ytong blokken? Het zegt iets over hoe makkelijk je er extra leidingen in legt en hoe glad je muur is.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_188859683
Het huis lijkt enorm op mijn vorige woning en no way dat ik op die plek een eettafel kwijt kon. Gek werd ik ervan. Mijn buren (met een gezin) hebben het opgelost door in de keuken in de hoek bij het raam en de muur naar de gang een eethoekje met bank te maken. Bij ons zat de keuken standaard op de andere muur en de ramen waren tot op de grond. Die buren hebben dus de keuken in L-vorm gedaan, maar dan niet bij het raam, maar juist daar waar jouw eettafel staat. Ik had weinig te kiezen, dus ik had op de ene muur het keukenblok en op de muur met de gang bij het raam de losse koelkast en in het verlengde ervan de tafel (evt kan ik je wel wat foto’s sturen). De tafel stond dus met 1 lange zijde tegen de muur, mijn andere buren hadden een kleinere tafel met korte zijde tegen de muur, maar bij mij ging dat niet lekker met de vaatwasser er tegenover.

De gang vond ik ideaal zo, lekker de ruimte voor een grote Expedit/Kallax voor alle schoenen en verder zooi, bij de buren paste de kinderwagen ook prima

Mijn badkamer zat waar bij jou de nursery zit, standaard zat er geen bad in, maar dat paste gelukkig prima op de muur met het raam. (Het bad was voor mij een van de redenen om juist naar dat huis te verhuizen)
  maandag 9 september 2019 @ 12:44:29 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188859754
Je zou zelfs de grote slaapkamer een kwartslag kunnen draaien, waardoor de badkamer bij de grote slaapkamer komt en dat deel waar nu de kasten staan een klein kamertje zouden worden (al dan niet als badkamer).
Maar de indeling as is is gewoon niet handig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 september 2019 @ 12:46:50 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188859781
Maar goed, het valt me vaker op dat architecten eigenlijk niet ontwerpen zoals mensen een huis zouden willen, en dat terwijl er in principe genoeg ruimte gecreëerd kan worden binnen de bestaande afmetingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188859799
Ik vind deze indeling vooral raar omdat standleidingen toch het meeste in hoeken of in in ieder geval langs buitenmuren liggen. Dat is hier niet zo, die ligt midden in het huis. Dan gaat ie vast slingeren in de betonnen vloeren, maar toch. Leg hem dan meteen op een logische plek.
De maatvoering in de lengte is vrij standaard, maar het is wel een smalle twee onder 1 kap.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_188859822
Valt me nu net op, waarom twee blinde zij muren als het een twee onder 1 kap is? Met een deur in de zijmuur kan je zoveel meer kanten op...
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  maandag 9 september 2019 @ 13:01:21 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188859965
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 12:51 schreef d.k. het volgende:
Valt me nu net op, waarom twee blinde zij muren als het een twee onder 1 kap is? Met een deur in de zijmuur kan je zoveel meer kanten op...
Dat ene badkamerraampje in de zijmuur is idd een beetje beperkt.
Nou zit bij ons de voordeur in de zijmuur dus dat maakt het hele huis al anders qua indeling, maar het is in deze situatie behoorlijk zonde dat er verder vanuit de zijkant geen licht binnenkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 september 2019 @ 13:07:12 #61
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188860069
Ah jongens, ik word helemaal onzeker van jullie. Ik was best blij met de indeling :@

Ik denk dat de badkamer wel past, onze huidige badkamer is net iets kleiner en heeft dezelfde indeling. Ik had geen rekening gehouden met die standleiding en dat die (blijkbaar) op een heel onlogische plek zit. Ik ga het allemaal vragen bij de aannemer *maakt lijstje*.

De badkamer en de nursery (waarom floorplanner daar ineens een engelse term van maakt: geen idee) omdraaien kan misschien wel, maar dan heeft de nursery wel een heel klein raampje en de badkamer een groter raam. Geen idee of alles dan wel zou passen btw, dan zou ik even moeten gaan tekenen.

Wat de blinde muren betreft: ik denk dat de meeste mensen voor een - al dan niet inpandige - garage gaan. En dan heb je daar dus een deur inderdaad. Wij zetten die niet (nu) en vinden een deur het inrichten van de ruimte te ingewikkeld maken, denk ik. Overigens heeft de zolder ook daar een raam.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 9 september 2019 @ 13:08:54 #62
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188860095
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 12:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Het huis lijkt enorm op mijn vorige woning en no way dat ik op die plek een eettafel kwijt kon. Gek werd ik ervan. Mijn buren (met een gezin) hebben het opgelost door in de keuken in de hoek bij het raam en de muur naar de gang een eethoekje met bank te maken. Bij ons zat de keuken standaard op de andere muur en de ramen waren tot op de grond. Die buren hebben dus de keuken in L-vorm gedaan, maar dan niet bij het raam, maar juist daar waar jouw eettafel staat. Ik had weinig te kiezen, dus ik had op de ene muur het keukenblok en op de muur met de gang bij het raam de losse koelkast en in het verlengde ervan de tafel (evt kan ik je wel wat foto’s sturen). De tafel stond dus met 1 lange zijde tegen de muur, mijn andere buren hadden een kleinere tafel met korte zijde tegen de muur, maar bij mij ging dat niet lekker met de vaatwasser er tegenover.

De gang vond ik ideaal zo, lekker de ruimte voor een grote Expedit/Kallax voor alle schoenen en verder zooi, bij de buren paste de kinderwagen ook prima

Mijn badkamer zat waar bij jou de nursery zit, standaard zat er geen bad in, maar dat paste gelukkig prima op de muur met het raam. (Het bad was voor mij een van de redenen om juist naar dat huis te verhuizen)
Ik snap niks van je keukenindeling met de tafel... Foto?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188860231
@Tink89 ik bedoelde een voordeur in de zijgevel, dan kan je de keuken over de hele breedte trekken. Jullie gaan in een later stadium wel een garage aanbouwen dan? En dan zonder verbinding met het huis? OF wil je dan alsnog een verbinding maken? Want als dat zo is moet je er nu alvast rekening mee houden bij het plannen van leidingen.
En garage met plat dak of garage met schuin dak, richting het huis? Want dan vervalt wrs weer het raam in de badkamer.

En met je indeling is niet zoveel mis, niet zenuwachtig worden. Je relatief brede hal is super fijn, maar het beperkt je keuken. Misschien inderdaad handiger die op 1 muur te houden zodat je met een bank tegen de muur kan werken om op te zitten.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  maandag 9 september 2019 @ 13:17:18 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188860295
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 13:07 schreef Tink89 het volgende:
Ah jongens, ik word helemaal onzeker van jullie. Ik was best blij met de indeling :@

Ik denk dat de badkamer wel past, onze huidige badkamer is net iets kleiner en heeft dezelfde indeling. Ik had geen rekening gehouden met die standleiding en dat die (blijkbaar) op een heel onlogische plek zit. Ik ga het allemaal vragen bij de aannemer *maakt lijstje*.

De badkamer en de nursery (waarom floorplanner daar ineens een engelse term van maakt: geen idee) omdraaien kan misschien wel, maar dan heeft de nursery wel een heel klein raampje en de badkamer een groter raam. Geen idee of alles dan wel zou passen btw, dan zou ik even moeten gaan tekenen.

Wat de blinde muren betreft: ik denk dat de meeste mensen voor een - al dan niet inpandige - garage gaan. En dan heb je daar dus een deur inderdaad. Wij zetten die niet (nu) en vinden een deur het inrichten van de ruimte te ingewikkeld maken, denk ik. Overigens heeft de zolder ook daar een raam.
Als jullie huidige badkamer iets kleiner is en het daar ook past dan komt dat wel goed ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 september 2019 @ 13:18:26 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188860327
De tweekappers met aangebouwde garage hebben de voordeur wel in de zijgevel?
Heb je daar ook een plattegrondje van?
Want het lijkt me dat de hele indeling dan anders wordt, want de trap is toch aan de kant van de buren?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188860663
Heb je foto's van het huis zoals het moet worden? Ik vind dat altijd fijner dan alleen een plattegrond :@
  maandag 9 september 2019 @ 13:35:31 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188860702
@Tink, onze vloer is opgebouwd uit de volgende lagen: netten met daarop bevestigd de vloerverwarmingsbuizen als hoofdverwarming dus 5cc5cm uit elkaar, cementlaag 3-4cm, egaline (Schonox), betonverf, matte polyurethaan.
Resistance is futile.
  maandag 9 september 2019 @ 14:42:41 #68
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188861853
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 13:18 schreef Leandra het volgende:
De tweekappers met aangebouwde garage hebben de voordeur wel in de zijgevel?
Heb je daar ook een plattegrondje van?
Want het lijkt me dat de hele indeling dan anders wordt, want de trap is toch aan de kant van de buren?
Nee, die zijn precies hetzelfde verder. Die zouden alleen een loopdeur in de zijgevel kunnen laten plaatsen.

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 13:33 schreef Puala het volgende:
Heb je foto's van het huis zoals het moet worden? Ik vind dat altijd fijner dan alleen een plattegrond :@
als in: 3d-plattegronden? Ja hoor, printscreens van floorplanner in 3d. Zelf getekend, dus niet altijd kloppen qua hoogte van de ramen, maar de breedtes en de plek waar ze zitten, kloppen wel.

Beneden:



Boven:





En ik heb artist impressions, maar die van de binnenkant kloppen niet echt. Daar staan bijvoorbeeld radiatoren ingetekend, maar die komen er helemaal niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188861878
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2019 08:52 schreef Seven. het volgende:

Ik heb een betonvloer met betonverf en polyurethaan laagje. Betonverf alleen is bij lange na niet hard genoeg en ook met de polyurethaan vraag ik me af hoe lang het mooi blijft. Onder krassende keukenstoelen kan ik me voorstellen dat je binnen korte termijn beschadigingen hebt. Wij hebben deze vloer op de begane grond: entree, kantoor/bijkeuken, toilet, slaapkamer, inloopkast en ensuite badkamer, dus geen gesleep met meubels hier.
Mijn schoonzus en zwager hebben hun vloer geverfd met betonverf en ik vond dat heel mooi. Het probleem was alleen dat ze dat regelmatig moesten herhalen. Dat was een hoop gezeur.

Ik was heel blij met onze epoxy coating. Ik zou in ieder geval mee willen geven dat elke laag die je aanbrengt verschil maakt voor hoe strak de vloer wordt en hoelang die meegaat. Wij hebben het door een gespecialiseerd bedrijf laten doen. Je zou in ieder geval bij zo'n bedrijf eens kunnen informeren of jullie ondergrond geschikt is en welke lagen wenselijk zouden zijn. Een toplaag van polyurethaan helpt bijvoorbeeld verkleuren door de zon een tijdje te voorkomen.

Belangrijkste nadelen:
- De vloer krast best snel, maar inmiddels weet ik dat dat met mijn PU-gietvloer niet anders is. Die lijkt zelfs nog iets sneller te krassen.
- Een epoxy coating verkleurt door de zon, zelfs met een toplaag. Misschien kun je dat in toom houden door elke 5 jaar een nieuwe toplaag aan te laten brengen. Daar moet je maar zin in hebben. Je ziet de verkleuring vooral bij plekken waar veel licht binnenkomt (bij ons was dat de pui) en op plekken waar kleden liggen en meubels staan (wat opvalt bij het verplaatsen van de inrichting).
- De vloer is bikkelhard, maar ik heb dat zelf nooit erg gevonden (en de kinderen ook niet).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 9 september 2019 @ 14:47:13 #70
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188861918
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 14:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn schoonzus en zwager hebben hun vloer geverfd met betonverf en ik vond dat heel mooi. Het probleem was alleen dat ze dat regelmatig moesten herhalen. Dat was een hoop gezeur.

Ik was heel blij met onze epoxy coating. Ik zou in ieder geval mee willen geven dat elke laag die je aanbrengt verschil maakt voor hoe strak de vloer wordt en hoelang die meegaat. Wij hebben het door een gespecialiseerd bedrijf laten doen. Je zou in ieder geval bij zo'n bedrijf eens kunnen informeren of jullie ondergrond geschikt is en welke lagen wenselijk zouden zijn. Een toplaag van polyurethaan helpt bijvoorbeeld verkleuren door de zon een tijdje te voorkomen.

Belangrijkste nadelen:
- De vloer krast best snel, maar inmiddels weet ik dat dat met mijn PU-gietvloer niet anders is. Die lijkt zelfs nog iets sneller te krassen.
- Een epoxy coating verkleurt door de zon, zelfs met een toplaag. Misschien kun je dat in toom houden door elke 5 jaar een nieuwe toplaag aan te laten brengen. Daar moet je maar zin in hebben. Je ziet de verkleuring vooral bij plekken waar veel licht binnenkomt (bij ons was dat de pui) en op plekken waar kleden liggen en meubels staan (wat opvalt bij het verplaatsen van de inrichting).
- De vloer is bikkelhard, maar ik heb dat zelf nooit erg gevonden (en de kinderen ook niet).
Txs! Ik ga eens even neuzen :D

Overigens heb ik mijn man net de badkamer die we nu hebben laten meten. Die is 257 x 198. De nieuwe is langer, maar wel iets smaller...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188865324
[..]

Binnenmaten:
2964 mm x 1670 mm

De deur zit tegen de linksbovenkant aan en het raam tegen rechtsonder.
[/quote]

Een beetje ligbad begint bij 180cm toch? en dan past er toch ook geen 1 bij 1 mtr douchecabine nog naast de deur zoals nu in je floorplannner getekent is? Zelfs nog geen 90x90 cabine.
pi_188865391
Ts wil ook geen cabine, als je werkt met inloopdouche en een scherm zit je veel minder vast aan maten. Ik denk alleen dat de wc niet daar weg kan ivm de standleiding.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_188865623
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 18:09 schreef d.k. het volgende:
Ts wil ook geen cabine, als je werkt met inloopdouche en een scherm zit je veel minder vast aan maten. Ik denk alleen dat de wc niet daar weg kan ivm de standleiding.
Dat is waar, maar een badkamer van 1.67 breed... Een deur met kozijn is algauw een meter. Blijft er niet veel over, cabine of inloop of gordijntje. Hun huidge badkamer van 2 mtr breed gaat dat allemaal wel net.

Voorgaande suggesties waren erg goed. Badkamer verplaatsen naar nursery, en/of hoofdslaapkamer draaien en badkamer daarbij betrekken. Met een meer vierkante badkamer kun je meer dan een lange smalle rechthoek. 1.67 breed is gewoon heel erg krap.
pi_188865873
Tja, dat is het nadeel van een woning van net iets meer dan 5 meter. Dan is de huidige indeling niet zo handig. Wat eerder al werd opgemerkt, die architect is niet heel handig bezig geweest.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_188866203
Een vriendin heeft dit soort douchebad https://www.saniweb.nl/xenz-fiji-bad-160x90-cm-wit-6829-01.html, het is beter dan douchen in een gewoon bad, maar ik glij nog steeds uit, ik vind het eng, maar ik vind een douchebak ook eng. Maar het is wel een oplossing om toch een bad in zo’n badkamer te hebben, bij haar paste het anders ook niet.
  maandag 9 september 2019 @ 19:20:02 #76
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188866932
Die 30 cm is inderdaad wel een probleem... stom hoor. Ik heb maar eens de afmetingen en wensen naar de sanidump gestuurd, die maken dan gratis een ontwerp voor je. Ben benieuwd waar ze mee komen.

En sowieso snel gaan praten met de aannemer over die standleiding en in hoeverre we daar nog iets aan kunnen doen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188867082
Hoelang wil je in het huis blijven wonen, Tink? Als je er straks met één of een paar pubers zit, dan kun je wat ruimte in de badkamer goed gebruiken. Wij hebben er indertijd voor gekozen om in bad te douchen. We hadden geen speciaal bad gekocht, maar wel een bad met een zo prettig mogelijke bodem om in te staan. Wij vonden dat geen enkel probleem. En met een gezin is het heerlijk om een grote wastafel te hebben! (Later hebben we wel een extra douche op zolder gemaakt, precies boven de badkamer. We zijn toen zelf op zolder gaan slapen.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 9 september 2019 @ 19:33:00 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188867149
Oh jongens, ik ben een koekwaus. Op de een of andere manier heb ik iets raars gedaan met floorplanner. De badkamer is 196 x 296. En dat verandert de zaak enorm!

Ik teken even opnieuw.

edit: dank aan meneer Tink die van mij een chaggie hoofd kreeg bij thuiskomst omdat een bad nevernooit ging passen :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188867247
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 19:33 schreef Tink89 het volgende:
Oh jongens, ik ben een koekwaus. Op de een of andere manier heb ik iets raars gedaan met floorplanner. De badkamer is 196 x 296. En dat verandert de zaak enorm!

Ik teken even opnieuw.

edit: dank aan meneer Tink die van mij een chaggie hoofd kreeg bij thuiskomst omdat een bad nevernooit ging passen :D
Bedoel je dat in werkelijkheid de badkamer 1.96 breed is of dat je het als 1.96 in floorplanner zo had getekent?
pi_188867366
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 19:39 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Bedoel je dat in werkelijkheid de badkamer 1.96 breed is of dat je het als 1.96 in floorplanner zo had getekent?
Eerder gaf Tink als binnenmaten 2964 mm x 1670 mm op. De badkamer lijkt dus in werkelijkheid bijna 30 cm breder te zijn dan op Tink's plattegrond. (Als ik het goed heb begrepen.) Fijn!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 9 september 2019 @ 19:54:52 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188867518
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 19:33 schreef Tink89 het volgende:
Oh jongens, ik ben een koekwaus. Op de een of andere manier heb ik iets raars gedaan met floorplanner. De badkamer is 196 x 296. En dat verandert de zaak enorm!

Ik teken even opnieuw.

edit: dank aan meneer Tink die van mij een chaggie hoofd kreeg bij thuiskomst omdat een bad nevernooit ging passen :D
Oh.... dat biedt zoveel meer mogelijkheden :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188867697
Met 3 bij 2 kun je idd een 90x90 douche, apart ruim ligbad, ruime wastafel en toilet hebben met voldoende sta en loopruimte.

Mijn badkamer is 3.5 bij 2 en kwa indeling identiek aan TS de schets. Echter zit mijn cv ketel bij de douche, toegangelijk vanaf de hal. Op die plek is mij badkamer dus maar 3 meter.

Mijn wastafel is behoorlijk ruim en heeft ook nog een stuk voorzetwand van 17 cm diep. De toilet heeft een voorzetwand van 20 cm. Ook daar valt dus nog wel wat ruimte te halen.

Badkamer zat er al in bij mij, als ik ga verbouwen gaat denk ik toch het bad eruit.

Kwa ruimte moet dat dus makkelijk passen. Nu nog afwachten of het zo direct op de warmtepomp kan of dat er een zwaardere uitvoering in moet.

Ik zou een aparte warmtepomp boiler nemen met 200 liter vat. Atlantic Explorer 3. Die kosten in belgie zo goedkoop dat je na aftrek subside in Nl er geld aan overhoudt. En bezorgen kost maar 12 euro. Wel even sjouwen om dat boven te krijgen maar als je dat doet voordat je de muren gaat behangen hoef je niet bang te zijn voor een krasje.

Dan hoef je in de zomer je warmtepomp niet te laten brullen voor een beetje douchen, kun je bij serieuze kou je warmtepomp voor verwarming gebruiken en bij storing van de warmtepomp toch nog warm douchen.
  maandag 9 september 2019 @ 21:35:33 #83
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188870051
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 19:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Eerder gaf Tink als binnenmaten 2964 mm x 1670 mm op. De badkamer lijkt dus in werkelijkheid bijna 30 cm breder te zijn dan op Tink's plattegrond. (Als ik het goed heb begrepen.) Fijn!
Dit dus, ik had verkeerd getekend... Het is dus 2964 x 1960.

Net het gesprek met de hypotheekadviseur afgerond (handig via de webcam) en die vindt onze situatie niet zo spannend. Zelfs als we voor 10,000 voor de keuken en de schutting gaan en de aankoop- en verkoopkosten meefinancieren is het nog prima te doen, ook qua maandlasten.

Dus 't gaat 'm gewoon echt worden *;
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188872038
*O*
Spoilers!
  dinsdag 10 september 2019 @ 07:25:46 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188874562
quote:
Jaaaaa, al blijft het dubbel hoor. We gaan terug voor familie, maar gaan óók mensen missen in Brabant, waaronder jullie natuurlijk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188874705
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 07:25 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Jaaaaa, al blijft het dubbel hoor. We gaan terug voor familie, maar gaan óók mensen missen in Brabant, waaronder jullie natuurlijk.
Ik jompel ook echt niet omdat jullie zo'n enorm eind weg gaan wonen ;( Maar ik snap het helemaal hoor, het is jullie gegund.
Spoilers!
  dinsdag 10 september 2019 @ 08:04:10 #87
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188874781
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 07:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik jompel ook echt niet omdat jullie zo'n enorm eind weg gaan wonen ;( Maar ik snap het helemaal hoor, het is jullie gegund.
Het is straks ipv drie kwartier een uur en drie kwartier -O- -O- -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 11 september 2019 @ 22:47:30 #88
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188903356
Gefeliciteerd Tink! Wat leuk en spannend.

Dit is gewoon een TVP
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 12 september 2019 @ 08:22:54 #89
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188905753
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:47 schreef Lemijn het volgende:
Gefeliciteerd Tink! Wat leuk en spannend.

Dit is gewoon een TVP
_O_


Net akkoord gegeven voor de financiering en alle gegevens doorgestuurd voor het meerwerk. Op het lijstje: een zooi loze leidingen (inclusief voor buitenverlichting en een zonnescherm enzo), de aanbouw, 2 waterpunten op de gevel en een schrobputje en het puin voor de oprit.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 12 september 2019 @ 09:48:00 #90
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188906601
Goed opletten nu, bij mn ouders zat het dakraam op de verkeerde plek, alsmede de buitenkraan en hoewel dit laatste nog is doorgegeven voor de vloer werd gestort moesten ze dit "eerst even controleren" en is er dus niks gebeurd :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_188906640
Leuk! Gefeliciteerd *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188906748
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 08:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]

_O_

Net akkoord gegeven voor de financiering en alle gegevens doorgestuurd voor het meerwerk. Op het lijstje: een zooi loze leidingen (inclusief voor buitenverlichting en een zonnescherm enzo), de aanbouw, 2 waterpunten op de gevel en een schrobputje en het puin voor de oprit.
Jeeeej *O*
Nu is het heel echt! Gefeliciteerd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 12 september 2019 @ 11:13:11 #93
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188907599
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jeeeej *O*
Nu is het heel echt! Gefeliciteerd!
Txs! Ik vergat nog iets te noemen, namelijk ons oh zo gewenste bad. En nog wat loze leidingen extra, aldus mijn man _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 19 september 2019 @ 10:15:23 #94
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189018521
Oke jongens, wij zijn aan het bakkeleien over de vloer. LTV overal, nieuw huis... de rest wordt wrs relatief eenvoudig: dat wil zeggen, voorlopig geen hysterische kleuren enzo. Maar mogelijk wel een groene keuken. En nu hebben we dus echt geen idee wat we willen.

Het budget is zo klein mogelijk, dus geen parketten of andere houten dingen die 50 euro per vierkante meter kosten enzo. De opties lijken dan vinyl (al dan niet klik), laminaat en verven.

Pro's? Cons? Hoe verf je een cementdekvloer?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 19 september 2019 @ 10:18:06 #95
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189018544
Niet verven. Als je dat voor een lage prijs gaat doen kan je er vergif op innemen dat het binnen 3 jaar er niet meer uitziet op intensief gebruikte plekken (voor de bank, rond de eettafel etc.)
  donderdag 19 september 2019 @ 10:32:25 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_189018695
Ik zou echt voor een simpel kliklaminaatje gaan dan, tenzij je het toch snel gaat vervangen.
disclaimer
  donderdag 19 september 2019 @ 10:34:30 #97
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189018724
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou echt voor een simpel kliklaminaatje gaan dan, tenzij je het toch snel gaat vervangen.
Waarom dan geen klikvinyl? We hebben nu laminaat en ik vind het nogal hard en gehorig... maar dan kan ook aan ons huis liggen natuurlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 10:18 schreef bleiblei het volgende:
Niet verven. Als je dat voor een lage prijs gaat doen kan je er vergif op innemen dat het binnen 3 jaar er niet meer uitziet op intensief gebruikte plekken (voor de bank, rond de eettafel etc.)
Ook als je epoxy gebruikt als toplaag?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 19 september 2019 @ 10:35:55 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_189018743
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 10:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Waarom dan geen klikvinyl? We hebben nu laminaat en ik vind het nogal hard en gehorig... maar dan kan ook aan ons huis liggen natuurlijk.
[..]

Ook als je epoxy gebruikt als toplaag?
Ik heb geen ervaring met vinyl dus kan ik het ook niet adviseren. Ik denk dat een ikea laminaatje goedkoper is? Ik was laatst iets van 500 euro kwijt voor 45m2.
disclaimer
  donderdag 19 september 2019 @ 10:36:45 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189018756
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 10:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring met vinyl dus kan ik het ook niet adviseren.
Ah, snap ik ^O^


En we hebben nu laminaat van een tientje per m2, die ligt opzich prachtig (maar is zwart, en dat doe ik nooooit meer met een met soepstengels rondkruipende baby). Duur hoeft het inderdaad niet te zijn, maar wat voor kleur dan bij de keuken?

https://onlinecatalogue.i(...)hen_Metod/#/pages/28
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 19 september 2019 @ 10:39:14 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_189018782
Gewoon eiken, altijd goed O+

Ik heb ook die eiken prärie op de kinderkamers:



Vind dat bij zo'n aardse groentint echt het mooist.

[ Bericht 62% gewijzigd door SQ op 19-09-2019 10:46:46 ]
disclaimer
  donderdag 19 september 2019 @ 11:06:37 #101
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189019169
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 10:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Waarom dan geen klikvinyl? We hebben nu laminaat en ik vind het nogal hard en gehorig... maar dan kan ook aan ons huis liggen natuurlijk.
[..]

Ook als je epoxy gebruikt als toplaag?
Epoxy is nog best duur volgens mij?
Weet daar niet de exacte prijzen van hoor. Dus dat is een vermoeden.
En om het netjes, zonder bellen e.d. aan te brengen heb je wel iets van skills nodig. Dan is Laminaat of Vinyl wel significant meer dummyproof :P .
pi_189019763
In onze tijdelijke woning lag vinyl, die hadden we overgenomen. Het lag er pas een jaar en zij hadden het voor 1200 euro laten leggen. bijna 90 m2. Ik vond het er wel mooi uitzien en het voelde ook fijn zacht en warm aan je voeten. Alleen als je er op blote voeten overheen liep, piepte het wel een beetje.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189019887
Ik vond vinyl van Novilon echt ideaal. Dat komt in banen van 4 meter breed, dus je hebt minder naden dan bijvoorbeeld met marmoleum (banen van 2 meter breed). En het is echt sterk, sterker dan veel 'gewoon' vinyl.

Nadelen:
- de ondergrond moet echt vlak en schoon zijn, want een steentje of zo zie je en dat is lelijk
- afdrukken van meubels blijven erin staan
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189019903
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:06 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Epoxy is nog best duur volgens mij?
Weet daar niet de exacte prijzen van hoor. Dus dat is een vermoeden.
Niet als je het zelf doet, maar het is inderdaad lastig om mooi te krijgen. Bovendien gaat het al gauw onder invloed van de zon verkleuren. Je kunt wel een beschermende toplaag van polyurethaan aanbrengen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189019966
En is vloerbedekking voor de slaapkamers een optie? Wat veel mensen doen is:

- vinyl op zolder
- vloerbedekking in de slaapkamers
- op de begane grond een duurdere vloer zoals hout
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 19 september 2019 @ 12:11:47 #106
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189020024
Vloerbedekking = absolute no go. Stof en vies en spugend kind en getver enzo.

Met novilon zouden we nog steeds een naad hebben (de woonkamer is 5,18 m breed) en dat vind ik niks met het schuiven met meubels. Dan heb je overal van die deuken erin. Vandaar dat van dat klik pvc me beter leek, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik zoek nog even verder, txs iig! Blijf vooral ideeën opperen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 19 september 2019 @ 12:15:08 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189020058
Wij hebben Novilon boven en op zolder (behalve in het washok en het kleine kamertje op zolder, want daar lagen al tegels), en beneden deels parket en deels tegels.
Die tegels lagen er al, parket hebben we zelf laten leggen.

Ben erg content met de Novilon boven en op zolder, is ook goed gelegd, dus een keurige strakke naad onder de deur enzo (verschillende ruimtes hebben verschillende motieven, en dat zie je dus precies nooit met de deuren dicht).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 19 september 2019 @ 12:19:35 #108
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_189020109
Goed klik pvc is wel mooi hoor. Heb een iets goedkopere variant zelf hier in huis gelegd en ik ben er wel tevreden mee. Alle voordelen van laminaat en duidelijk minder gehorig.
Het is wel aan te raden om het te laten leggen. Ik heb hier en daar toch een kiertje en ik vond het wat moeilijker om op maat te zagen en te snijden.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  donderdag 19 september 2019 @ 12:20:49 #109
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189020120
Misschien dat we wel 'gewoon' voor zoiets gaan:
https://www.hornbach.nl/s(...)8793882/artikel.html

Vind de kleur mooi, niet te donker. En bijzonder betaalbaar.

Al is deze ook wel tof: https://www.hornbach.nl/s(...)8766512/artikel.html en met v-groeven en houtstructuur enzo. Da's toch ook wel iets.

Dilemma's, dilemma's...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 19 september 2019 @ 12:23:47 #110
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_189020155
Met v groeven gaat wel al het vuil in de groeven zitten. Heeft zijn voordeel en zijn nadeel.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  donderdag 19 september 2019 @ 12:24:05 #111
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189020157
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Met v groeven gaat wel al het vuil in de groeven zitten. Heeft zijn voordeel en zijn nadeel.
Vind je? Ik heb nu rondom v-groeven en daar echt 0,0 last van...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189020238
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:11 schreef Tink89 het volgende:
dat vind ik niks met het schuiven met meubels. Dan heb je overal van die deuken erin. Vandaar dat van dat klik pvc me beter leek, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik heb klik pvc van Flexxfloors, niet echt heel goedkoop en ik ben als de dood om te schuiven met meubels, heb al een paar flinke krassen er in zitten, sommige zijn al tijdens het leggen gebeurd (maar zag ik pas toen de hele kamer al lag).

Ik heb in de woonkamer een houten vloer en daar nog een ondervloertje op gelegd voor ik het ging leggen en die combinatie zorgt er voor dat het geheel behoorlijk "wiebelt". In de keuken en hal ligt een betonnen vloer, denk dat het daar beter zal gaan (en daar schuif ik minder met meubels).

Het zou goed kunnen dat de boel in de woonkamer er nog een keer uit gaat en vervangen wordt voor laminaat.

Hoop dat je hier wat mee kunt!
pi_189020309
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:29 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Ik heb klik pvc van Flexxfloors, niet echt heel goedkoop en ik ben als de dood om te schuiven met meubels, heb al een paar flinke krassen er in zitten, sommige zijn al tijdens het leggen gebeurd (maar zag ik pas toen de hele kamer al lag).
Ik dacht juist dat pvc zo ideaal was, of zit er een verschil in kwaliteit tussen de diverse pvc-vloeren?

Het grootste nadeel van de gietvloer die ik heb, vind ik dat je voorzichtig moet zijn met vooral de zwaardere meubels. Ik herinner me niet dat ik dat ooit met laminaat had. Met laminaat had ik er dan weer last van als er vocht lang op bleef liggen: er ontstonden lelijke randen.

Zucht. De ideale vloer bestaat duidelijk niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 19 september 2019 @ 14:02:33 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189021411
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:29 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Ik heb klik pvc van Flexxfloors, niet echt heel goedkoop en ik ben als de dood om te schuiven met meubels, heb al een paar flinke krassen er in zitten, sommige zijn al tijdens het leggen gebeurd (maar zag ik pas toen de hele kamer al lag).

Ik heb in de woonkamer een houten vloer en daar nog een ondervloertje op gelegd voor ik het ging leggen en die combinatie zorgt er voor dat het geheel behoorlijk "wiebelt". In de keuken en hal ligt een betonnen vloer, denk dat het daar beter zal gaan (en daar schuif ik minder met meubels).

Het zou goed kunnen dat de boel in de woonkamer er nog een keer uit gaat en vervangen wordt voor laminaat.

Hoop dat je hier wat mee kunt!
Maar geen enkele klikvloer gaat toch stabiel liggen op een houten ondervloer?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189031847
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:02 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Maar geen enkele klikvloer gaat toch stabiel liggen op een houten ondervloer?
Ik denk dat het met laminaat een stuk beter gaat, die planken zijn een stuk dikker / stugger.
Klik pvc is maar een paar mm dik.
pi_189032540
Je hebt straks een stabiele betonnen vloer, dus dat zal het probleem niet zijn. Vraag de bouwer wat het kost om een betere vlakheidsklasse te leveren, dan is je vloer gladder. Het bespaart je zelf egaliseren oid. Voor gewoon pvc moet je vloer echt vlak zijn, klik kan wrs iets meer opvangen, net als laminaat. Pvc heeft geen ondervloer nodig, laminaat wel.

Pvc is er net als laminaat in verschillende kwaliteiten, wij zijn zelf voor een zware kwaliteit gegaan. Novilon hebben wij op de slaapkamers, maar dat is tot nu kwetsbaarder gebleken dan de pvc. Wij hebben een pvc vloer met flink wat tekening erin, vlekken vallen zo niet op. Wat me in diverse winkels opviel is dat goedkoop pvc een vrij snel herhalend patroon heeft. Daardoor zie je eerder dat het 'nep' is.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_189034476
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:24 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Vind je? Ik heb nu rondom v-groeven en daar echt 0,0 last van...
Wij ook niet. Gewoon goed en vaak stofzuigen en dweilen. Ik stofzuig en dweilen 3 tot 4 keer in de week (katten...).
pi_189034607
Ligt ook een beetje aan je eigen hygiene.

Mijn vrouw stofzuigt elke dag en dweilt 2x per week, dit komt omdat onze jongen kinderen veel op de grond spelen en dan heb je toch meer last van stof en ze vind een 'vieze' vloer niet fris.
Ikzelf vind dat er wel een dagje tussen kan zitten.
Als ik dan weer bij andere gelijkwaardige huishoudens kom wordt er max 1 per week stofgezogen en gedweild.

Ik vind het dan bij de andere huishoudens smerig aanvoelen, zij vinden het bij ons weer steriel.
Dus 'iets schoonhouden', is eigenlijk super relatief
  vrijdag 20 september 2019 @ 09:26:59 #119
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189035383
Zeker, hier wordt wel 2 keer per week gestofzuigd, maar dweilen doe ik echt nooit :X En hebben nu dus ook v-groeven en een zwarte vloer waar je alles op ziet...

Ik ga de makelaar maar eens vragen naar de kosten van het opleveren van een extra gladde vloer...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189059614
Vinyl/pvc heeft als voordeel dat het de warmte makkelijker doorlaat dan laminaat omdat het veel dunner is. Wij hebben vloerverwarming met een voor vloerverwarming geschikte ondervloer en voor vloerverwarming geschikt laminaat, maar merken wel duidelijk verschil tussen op het laminaat staan en in de gang bij de deur waar ondervloer+een dun laagje kunstgras-stof ligt als inloopmat. Daar voel je de warmte veel meer aan je voeten.

[ Bericht 37% gewijzigd door vlindertje89 op 21-09-2019 21:10:40 ]
pi_189074551
Ik heb even niet gevolgd wat de afwegingen zijn m.b.t. de vloer (kosten, tijdelijkheid, pracht?)

Wij hebben keramisch parket (lijkt dus hout, maar is steen). Zeker niet goedkoop, maar ben er echt heel erg blij mee. Makkelijk schoon te houden, onderhoudsvriendelijk..

Hebben zelf deze:

  maandag 23 september 2019 @ 13:15:24 #122
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189084257
Even frustratie spuien jongens:

We hebben het energieprestatiedinges gekregen (geen certificaat, maar een soort technische spec) en daar staan allerlei andere getallen op dan op de TO. Zo leveren de zonnepanelen geen 4900 Wp, maar slechts +- 3200.

Wel hebben we de specs van de warmtepomp: het is de Mitsubishi Electric (Alklima) Ecodan Cylinderunit 7,5 kW. Ik moet me nog even inlezen of ik daar blij van word. In de spoiler iig een heleboel info:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De ventilatie wordt Buva Q Stream 2.0 Control Zone GG + Buva Streamroosters (syst. C.4a)

Daarnaast wordt de berging achterop het perceel geplaatst (in de tekening + meerwerklijst zou die naast de woning komen, op de plek van de garage, zegmaar), waardoor het puin voor de oprit ook niet tot die berging gestort wordt (meerwerk), maar tot 1 meter achter de gevel.


En een sidenote: we gaan morgen toch nog kijken bij een bestaande woning die echt perfect is... We hebben voor de nieuwbouw nog niks getekend en dit juweeltje kwam vorige week ineens online. Het is eigenlijk net 10 km te zuidelijk, maar het is echt, echt, echt precies wat we zoeken. Funda-linkje op verzoek.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 23 september 2019 @ 13:18:55 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189084293
Ik denk dat je met 3200 Wp ook wel uitkomt, zeker als ze vol op het zuiden liggen.
Dat van die berging is echt bummer, misschien toch overwegen gelijk een garage te laten bouwen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 september 2019 @ 13:21:50 #124
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189084329
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 13:18 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat je met 3200 Wp ook wel uitkomt, zeker als ze vol op het zuiden liggen.
Dat van die berging is echt bummer, misschien toch overwegen gelijk een garage te laten bouwen?
Dat zou ik best willen, maar die is voor ons eigenlijk te klein (en hem langer maken doen ze niet, ook niet als meerwerk) en voor het formaat issie aan de prijs: ¤ 15.000 voor 6 x 3 zonder isolatie of waterpunt ofzo.

En dan wordt het toch best een duur grapje.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 23 september 2019 @ 13:31:49 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189084431
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 13:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dat zou ik best willen, maar die is voor ons eigenlijk te klein (en hem langer maken doen ze niet, ook niet als meerwerk) en voor het formaat issie aan de prijs: ¤ 15.000 voor 6 x 3 zonder isolatie of waterpunt ofzo.

En dan wordt het toch best een duur grapje.
Dat is echt een kleine garage idd, helemaal als hij ongeïsoleerd is wordt dat dan wel oninteressant.
Maar goed, het valt mij ook op dat garages tegenwoordig echt heel klein zijn, alsof er geen auto meer in hoeft te staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189084525
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 13:15 schreef Tink89 het volgende:
Even frustratie spuien jongens:

We hebben het energieprestatiedinges gekregen (geen certificaat, maar een soort technische spec) en daar staan allerlei andere getallen op dan op de TO. Zo leveren de zonnepanelen geen 4900 Wp, maar slechts +- 3200.

Die 3200 is waarschijnlijk het verwachte opwekking. Je zonnepanelen leveren namelijk nooit 100% van hun vermogen over een dag. En dan is 3200 realistischer (wel wat laag, want dat is 80%)

quote:
Wel hebben we de specs van de warmtepomp: het is de Mitsubishi Electric (Alklima) Ecodan Cylinderunit 7,5 kW. Ik moet me nog even inlezen of ik daar blij van word. In de spoiler iig een heleboel info:

Waarom moet je daar wel of niet blij mee zijn? 7,5kW lijkt me vrij logisch (waarschijnlijk zelfs overkill) voor een nieuwbouwwoning.
  maandag 23 september 2019 @ 13:52:04 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_189084631
Ik meld me voor een Funda linkje!
disclaimer
  maandag 23 september 2019 @ 14:07:07 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189084772
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 13:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ik meld me voor een Funda linkje!
+1
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189089365
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 14:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

+1
+2

/lurker ;)
  maandag 23 september 2019 @ 20:47:42 #130
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189089371
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 13:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is echt een kleine garage idd, helemaal als hij ongeïsoleerd is wordt dat dan wel oninteressant.
Maar goed, het valt mij ook op dat garages tegenwoordig echt heel klein zijn, alsof er geen auto meer in hoeft te staan.
In 90% van de garages staat ook rommel die in schuurtjes thuis horen, vergezeld van fietsen, koelkasten en vriezers.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_189089384
Ik wil ook wel een funda-linkje!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189090358
Kom maar door met dat linkje!
Spoilers!
  maandag 23 september 2019 @ 21:43:41 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189090478
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 20:47 schreef lipje het volgende:

[..]

In 90% van de garages staat ook rommel die in schuurtjes thuis horen, vergezeld van fietsen, koelkasten en vriezers.
Bij ons staat de (daily) auto erin, en de fietsen en meuk, heel veel meuk.
De buren hebben er ook een auto in staan (geen daily) en verder gebruikt idd vrijwel niemand om ons heen de garage om de auto erin te zetten, hoogstens de motoren.
En buren die verhuisd zijn bleken er een Renault 4CV uit 1959 in te hebben staan, ik had dat ding al die jaren nog nooit gezien, zo'n schattig autootje O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 september 2019 @ 22:42:10 #134
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_189091584
Ik weet natuurlijk niet hoe de bezichtiging gegaan is. Maar op basis van je plattegrond heb ik ook iets geprobeerd. Vaak bij verbouwprogramma's gezien dat ze 1 wand maken met alle kasten incl. een bankje bij de eettafel, vind ik er altijd heel rustig uitzien.
Ik heb het nu even met verschillende materialen getekend zodat je de verschillende functies ziet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 24 september 2019 @ 06:23:22 #135
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189093774
Txs sv! Als het alsnog dit huis wordt, ga ik daar eens mee puzzelen.

En de bezichtiging is straks.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 25 september 2019 @ 06:22:22 #136
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189109136
Hoe was het?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189111296
Ik ben ook benieuwd!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 25 september 2019 @ 11:20:34 #138
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189111822
Stom. Het huis was in veel slechtere staat dan de foto's deden geloven. En er waren 40 kijkers...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 11:25:36 #139
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189111907
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 11:20 schreef Tink89 het volgende:
Stom. Het huis was in veel slechtere staat dan de foto's deden geloven. En er waren 40 kijkers...
Nou, dat is lekker dan :X
40 kijkers maar .... :+
  woensdag 25 september 2019 @ 11:26:55 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_189111933
Speltip 1: een huis ziet er op foto's altijd, maar dan ook écht altijd beter uit dan in het echt ;)

Maar goed, het voordeel is misschien wel dat je nu niet meer hoeft te twijfelen ;)
disclaimer
pi_189112230
Ja, goed dat je bent gaan kijken! Misschien helpt het om met meer overtuiging voor de nieuwbouwwoning te gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 25 september 2019 @ 12:02:19 #142
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189112606
Dat het in het echt altijd slechter is, wist ik wel. Maar sommige dingen zie je niet op de foto. Zoals de verende vloer beneden, wat een rotgevoel. En het feit dat het dak van de garage aan de binnenkant zeiknat en hartstikke rot was en voorzien van een miljoen asbestplaten... En dat het keukenblad nasty krassen heeft. En zo waren er nog wat dingen. Allemaal niet vreselijk, maar wel in combinatie met de waarschijnlijke prijs en de ligging.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 28 september 2019 @ 15:50:29 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189160577
Ken je die grap van dat echtpaar die écht niet meer naar andere huizen gingen kijken, omdat ze een nieuwbouwhuis op het oog hebben enzo...

Nou, die werden verliefd op een bestaande woning waar veel aan gedaan moet worden. Binnenmuren eruit, zoldertrap verplaatsen, deels nieuwe kozijnen, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, muur van de bijkeuken verplaatsen, wc opknappen, stucen, schilderen, overal nieuwe vloeren, nieuwe voordeur (de sleutel is kwijt, maar we zouden hem toch wel vervangen), een tuin van 800 m2 die eigenlijk helemaal leeg moet...

Maar oh jongens O+ O+

Dus nu zitten we morgenvroeg met een bevriende architect om eens te kijken hoe we de ruimtes optimaal kunnen benutten en wat de mogelijkheden zijn. En heb ik een aannemer uit hetzelfde dorp gevonden die met ons wil gaan kijken om een inschatting te maken van de kosten van de verbouwing.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189160884
Voortvarend! ^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189161283
Goed bezig! Anders blijf je je afvragen of jullie dat andere nu wel of niet hadden moeten of kunnen doen. Meten is weten :) Succes!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 17:25:38 #146
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189161819
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 15:50 schreef Tink89 het volgende:
Ken je die grap van dat echtpaar die écht niet meer naar andere huizen gingen kijken, omdat ze een nieuwbouwhuis op het oog hebben enzo...

Nou, die werden verliefd op een bestaande woning waar veel aan gedaan moet worden. Binnenmuren eruit, zoldertrap verplaatsen, deels nieuwe kozijnen, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, muur van de bijkeuken verplaatsen, wc opknappen, stucen, schilderen, overal nieuwe vloeren, nieuwe voordeur (de sleutel is kwijt, maar we zouden hem toch wel vervangen), een tuin van 800 m2 die eigenlijk helemaal leeg moet...

Maar oh jongens O+ O+

Dus nu zitten we morgenvroeg met een bevriende architect om eens te kijken hoe we de ruimtes optimaal kunnen benutten en wat de mogelijkheden zijn. En heb ik een aannemer uit hetzelfde dorp gevonden die met ons wil gaan kijken om een inschatting te maken van de kosten van de verbouwing.
En zo kan het dan in eens gaan ! Is dit dan ook de woning waar je laatst naar gekeken hebt ? :?
  zaterdag 28 september 2019 @ 19:29:48 #147
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189163201
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 17:25 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En zo kan het dan in eens gaan ! Is dit dan ook de woning waar je laatst naar gekeken hebt ? :?
Nee, die met die 40 kijkers werd hem niet. Dit huis hebben we gisterenochtend gezien. Met als insteek 'dit is het laatste huis waar we naar kijken en anders wordt het gewoon de nieuwbouw. Punt'. Tja... :@
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 28 september 2019 @ 22:42:22 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_189166806
Ik ben benieuwd met welke inschattingen ze komen, tink. Voor mijn gevoel is het echt nog wel een flinke zak geld die er tegenaan moet, maar wellicht valt het mee. Bedenk je ook goed of je het wil en kan, om in een klushuis te wonen met een klein kindje. Wij hebben echt een ontzettend luxe zolder met keuken en alles, maar ik had het significant moeilijker gevonden om zonder die voorzieningen in zo'n bouwput te wonen. Want een bouwput zal het toch wel een aantal maanden gaan zijn.
disclaimer
pi_189167338
Mag ik een linkje? Ben wel benieuwd
  zondag 29 september 2019 @ 08:11:13 #150
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189170100
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 22:42 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben benieuwd met welke inschattingen ze komen, tink. Voor mijn gevoel is het echt nog wel een flinke zak geld die er tegenaan moet, maar wellicht valt het mee. Bedenk je ook goed of je het wil en kan, om in een klushuis te wonen met een klein kindje. Wij hebben echt een ontzettend luxe zolder met keuken en alles, maar ik had het significant moeilijker gevonden om zonder die voorzieningen in zo'n bouwput te wonen. Want een bouwput zal het toch wel een aantal maanden gaan zijn.
Het 'voordeel' is dat we gerekend hadden op een jaar dubbele lasten ivm nieuwbouw. We kunnen dus - eventueel met een caravan op de oprit voor de klussers - best een paar maanden in het oude huis blijven wonen.

Puala, je hebt dm!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 08:52:23 #151
5428 crew  miss_sly
pi_189170263
Ik wil ook wel een linkje.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189170350
Spannend Tink!

Mijn ervaringen met een klushuis en destijds alleen nog onze eenjarige (we woonden op één verdieping in ons huis voor een paar maanden, rest werd verbouwd):
-Er is altijd wat (op je werk gebeld worden door de aannemer dat er weer iets tegenviel, wanneer je er bent om te overleggen etc.). Je bent er altijd mee bezig, ook al besteed je veel uit.
-Alles kost (veel) meer dan voorzien, bedacht en gehoopt. Er moet veel gebeuren en niet alles is te plannen, al denk je van wel en denk je alles dicht te timmeren in contracten met de aannemer. Met de financiële kant hadden we rekening mee gehouden maar toch. Het gaat niet per 100 euro extra maar per 1000 en tegen dat soort berichten moet je op allerlei manieren kunnen. Ik zou alles zeer ruim plannen qua budget en dan nog voor een flinke buffer zorgen.
-Het blijft altijd discussie met de aannemer over vanalles, soms positief, soms negatief.
-'Het huis' speelt gedurende een paar maanden een heel belangrijke rol in je leven en dat is soms erg lastig met een klein kind.

Was het het waard voor ons? Uiteindelijk wel, als ik de plek zie waar we wonen en thuis ben. Maar goed dat ik niet alles van tevoren wist.

Ben heel benieuwd naar jullie keuze, succes!
pi_189170618
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 09:04 schreef Minarosa het volgende:

Was het het waard voor ons? Uiteindelijk wel, als ik de plek zie waar we wonen en thuis ben. Maar goed dat ik niet alles van tevoren wist.

Dit exact :Y
Spoilers!
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 10:54:48 #154
5428 crew  miss_sly
pi_189171520
Ik denk dat je van dat huis iets heel moois kunt maken O+
Ik denk wel dat je heel ruim moet rekenen met alle kosten, omdat er altijd tegenvallers komen die je moet opvangen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189172632
Ik ben ook benieuwd naar een linkje!

En ik kan het bericht van @Minarosa onderschrijven. Al moet ik zeggen dat wij oudere kinderen hebben en die hadden geen enkel probleem met het kamperen in eigen huis. We zitten nu ook weer in de troep en het deert ze helemaal niets. Mijn lief en ik waren degenen die er moeite mee hadden. Vooral de hoeveelheid stof is rot, in combinatie met het voortdurend over de vloer hebben van mannetjes. Als het even kan is in je oude woning blijven wonen heel verstandig. Dat hebben wij ook gedaan, maar we hadden uiteindelijk toch net iets te weinig tijd voor alles. Je wil namelijk je eigen huis ook verkopen en om diverse redenen is het lastig om veel tijd te laten zitten tussen de verkoop van je eigen woning en oplevering daarvan.

Als je het je financieel enigszins kunt permitteren, zou ik een bouwbegeleider nemen. Die bespaart je trouwens ook weer geld (waardoor je misschien uiteindelijk helemaal niet meer geld kwijt bent.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 29 september 2019 @ 16:40:56 #156
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189178362
Het maakt niet meer uit. Kregen net bericht van de makelaar dat het - ondanks dat ons was toegezegd dat we komende week met een aannemer mochten komen kijken om ons bod te bepalen - verkocht is.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189178431
-O-

En wat nu? Toch nieuwbouw? Of is jullie verbouwhart harder gaan kloppen en wachten jullie een nieuwe kans af?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 29 september 2019 @ 16:59:21 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189178896
Oh wat balen... -O-
Dan was er vast iemand die zei: doe er maar een strikje om, zonder enig voorbehoud, we nemen het!
Daar kan een verkoper natuurlijk geen nee tegen zeggen...
***
pi_189179074
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 16:59 schreef Brighteyes het volgende:
Oh wat balen... -O-
Dan was er vast iemand die zei: doe er maar een strikje om, zonder enig voorbehoud, we nemen het!
Daar kan een verkoper natuurlijk geen nee tegen zeggen...
De verkoper heeft de serieuze interesse van Tink waarschijnlijk gebruikt om de andere partij met een bepaald bedrag akkoord te laten gaan. Geen koper wil in een soort biedingsoorlog belanden. En voor de verkoper is het fijn om zekerheid te hebben (zeker bij een verbouwhuis).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189179791
-O-
Spoilers!
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 19:59:30 #161
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zondag 29 september 2019 @ 20:02:19 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_189181760
Ja, als er een gouden bod komt wil je dat natuurlijk niet laten lopen. Balen , maar helaas het gevolg van de huidige markt. Wat gaan jullie nu doen?
disclaimer
pi_189182062
Jeetje, jullie krijgen nu wel een heen-en-weer geslinger voor de kiezen ineens!
  maandag 30 september 2019 @ 07:31:20 #164
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189186897
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:13 schreef NicolasJoy het volgende:
Jeetje, jullie krijgen nu wel een heen-en-weer geslinger voor de kiezen ineens!
Voor een deel doen we dat natuurlijk zelf he? Ik ben gewoon heel, heel slecht in beslissingen nemen en dat is niet handig in de huidige huizenmarkt.

Wat we nu gaan doen? Uhm... ik zou alsnog voor de nieuwbouw gaan, maar mijn man is daar niet meer zo van overtuigd. Het huis heeft weinig bergruimte en er is geen ruimte voor een volledige garage (perceel is 3 meter breder dan het huis).

Ik heb een bizar drukke werkdag vandaag, daarna gaan we er nog eens rustig voor zitten.

Wel bel ik straks die makelaar van vrijdag even. Niet om mijn gelijk te halen of alsnog een bod te mogen doen, maar wel om hem heel duidelijk te maken dat hij niet kan beloven dat je de week erna met een aannemer mag langskomen omdat er tussentijds geen biedingen geaccepteerd worden. Als je die belofte doet, moet je hem nakomen. Voor onze situatie maakt het geen verschil - verkocht is verkocht - maar die meneer kan er misschien iets van leren..
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 30 september 2019 @ 07:38:03 #165
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189186911
Ik zou dat laatste niet doen. Daar zet je jezelf aardig mee voor aap namelijk. Het werkt gewoon nu eenmaal zo. Of nouja, het is raar dat ie toe heeft gezegd tussentijds geen biedingen te accepteren. Dergelijke toezeggingen doen ze zelden, want is niet in het belang van de verkoper.
  maandag 30 september 2019 @ 07:41:08 #166
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189186921
Maar wel zuur! En inderdaad, ook in Limburg moet je momenteel direct spijkers met koppen slaan. Niet afwachten maar direct keuze maken en gaan.
  maandag 30 september 2019 @ 08:24:21 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189187123
Echt, bespaar je de moeite.
Je weet nu iig met wie je geen zaken moet doen wegens onbetrouwbaar, dus hou dat in gedachten.
Bekenden die willen verkopen: "Ik zou niet makelaar Lamlul nemen, daar kun je geen afspraken mee maken"

Wordt nog lachen als de koper de financiering niet rond kan krijgen.
Dan vertel je de makelaar dat hij dat huis via de aanbouw daar kan steken waar de zon niet schijnt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189187165
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 08:24 schreef Leandra het volgende:
Echt, bespaar je de moeite.
Je weet nu iig met wie je geen zaken moet doen wegens onbetrouwbaar, dus hou dat in gedachten.
Bekenden die willen verkopen: "Ik zou niet makelaar Lamlul nemen, daar kun je geen afspraken mee maken"

Wordt nog lachen als de koper de financiering niet rond kan krijgen.
Dan vertel je de makelaar dat hij dat huis via de aanbouw daar kan steken waar de zon niet schijnt.
Nou, die situatie hadden wij dus. Aan het einde van de tweede bezichtiging was het: oh ja, het is inmiddels verkocht. En vervolgens bleek de koper inderdaad de financiering niet rond te krijgen. Betreffende makelaar wordt in de regio door collega’s ook niet serieus genomen, ontdekten we later.
  maandag 30 september 2019 @ 08:36:34 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189187167
Natuurlijk is die man een lul dat hij die toezegging gedaan heeft, maar dat hij het gedaan heeft vind ik al heel uitzonderlijk in deze markt heel eerlijk gezegd.
En hij heeft daar natuurlijk ook helemaal niks over te zeggen uiteindelijk. Als de koper een bod accepteert dan heeft een makelaar dat natuurlijk ook maar gewoon te accepteren.

Ik denk dat je uit moet gaan zoeken wat je max kan lenen Tink, en alsnog kijken of je een ruwe schatting kan krijgen voor de verbouwing die je hier had willen zodat je een volgende keer ‘mee kan doen met de grote mensen’.
Dat je voor jezelf kan zeggen: er moet vreselijk veel aan gebeuren, dus we bieden XX en dan kunnen we nog voor XX verbouwen.

Je komt er anders echt niet tussen op het moment.
***
  maandag 30 september 2019 @ 08:43:40 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189187194
Maar de garage kon toch wel bij die nieuwbouwwoning? 3 meter breed is niet heel breed, maar kan wel.
Bij nader inzien valt de prijs ook nog mee, want ik heb al het dubbele zien langskomen voor een garage die maar iets langer is.
Laat ze die juist maar tijdens de bouw plaatsen, dan komt daar achteraf nooit gedoe over.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 30 september 2019 @ 09:21:32 #171
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189187502
Ik heb trouwens via mijn ega het huis op Funda gezien, en schat als je het niet te gek maakt, 30 tot 50K (en eerder 50 dan 30K) kwijt zou zijn voor de verbouwing die je voor ogen hebt (incl. keuken en badkamer, maar wederom, niet te dure keuken en badkamer voor samen 20K max).

Mijn inschatting is overigens niets waard, maar geeft een beetje richting ;) .
En 20K voor een badkamer en keuken klinkt als heel veel geld, maar dat valt echt vies tegen. Vooral het plaatsen van een badkamer is erg duur. Wij waren bijv. alleen aan het tegelwerk al 3500 kwijt, dan een euro of 800 voor stucwerk. En dan moet je dus nog leidingwerk etc. betalen.
  maandag 30 september 2019 @ 09:42:07 #172
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189187702
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 09:21 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb trouwens via mijn ega het huis op Funda gezien, en schat als je het niet te gek maakt, 30 tot 50K (en eerder 50 dan 30K) kwijt zou zijn voor de verbouwing die je voor ogen hebt (incl. keuken en badkamer, maar wederom, niet te dure keuken en badkamer voor samen 20K max).

Mijn inschatting is overigens niets waard, maar geeft een beetje richting ;) .
En 20K voor een badkamer en keuken klinkt als heel veel geld, maar dat valt echt vies tegen. Vooral het plaatsen van een badkamer is erg duur. Wij waren bijv. alleen aan het tegelwerk al 3500 kwijt, dan een euro of 800 voor stucwerk. En dan moet je dus nog leidingwerk etc. betalen.
We hadden gehoopt op ongeveer 50K, dat had prima gekund qua financiën. Maar goed... het is niet anders. Ga ook niet zitten hopen dat het alsnog beschikbaar komt ofzo.

@Brighteyes: we weten precies wat we kunnen lenen, we wilden alleen (omdat niet te zien qat draagmuren e.d. waren) weten of de verbouwing eerder 50 of 100K zou worden, zegmaar.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 30 september 2019 @ 10:50:29 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189188379
Snap ik, maar de luxe van tijd om het een beetje rustig te bekijken heb je in de huidige markt niet helaas. Dan moet je op een gegeven moment dus de gok wagen.
***
  maandag 30 september 2019 @ 11:50:09 #174
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189189244
En vrede hebben met schrappen van wensen als blijkt dat het perfectie plaatje te duur wordt. Want dat gaat sowieso een rode draad door je verbouwing zijn :D . Uitstellen, schrappen en herprioriteren.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:38:52 #175
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189269186
Ken je die grap van dat echtpaar met een baby van 10 maanden?

Nou die gingen vanochtend nog één huis kijken voor ze het nieuwbouwcontract gingen tekenen, boden ter plekke de vraagprijs en hadden vanmiddag alles in kannen en kruiken.

En uhm, het passeert tussen sinterklaas en kerst :s)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:39:46 #176
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189269204
Linkje aub!

En gefeliciteerd! *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:40:58 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_189269233
Nou kom maar weer door dan met het fundalinkje! :Y)

Hier kan dan wel een slotje op :P

Gefeliciteerd!
disclaimer
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:42:29 #178
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189269261
Haha, ja oeps! Of een nieuwe tt en door met het nieuwe huis. Ik heb alle 'vaste klanten' alvast maar een dm gestuurd :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:44:59 #179
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189269304
Oh jongens! Het is zo'n leuk huis. Ik stuiter helemaal!


Beetje jammer is dat ik vanochtend wakker werd met een koelvriescombi die het niet meer deed, dus we moeten nu - twee dagen voor we op vakantie gaan - bedenken wat we in het nieuwe huis qua koeling en vriezer willen en daarop anticiperen voor in dit huis.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:45:46 #180
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189269326
Toffe plek zo aan het groen! Ik zou persoonlijk wel ehm, iets.... van binnen willen doen. Is daar budget voor? En in het kader van de onbescheiden vragen: heb je boven of onder de vraagprijs geboden?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189269339
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 19:38 schreef Tink89 het volgende:
Ken je die grap van dat echtpaar met een baby van 10 maanden?

Nou die gingen vanochtend nog één huis kijken voor ze het nieuwbouwcontract gingen tekenen, boden ter plekke de vraagprijs en hadden vanmiddag alles in kannen en kruiken.

En uhm, het passeert tussen sinterklaas en kerst :s)
Gefeliciteerd!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:47:01 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_189269355
Tt aanpassing gemacht 8-)
disclaimer
pi_189269403
Gefeliciteerd
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:49:36 #184
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189269413
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 19:45 schreef Lemijn het volgende:
Toffe plek zo aan het groen! Ik zou persoonlijk wel ehm, iets.... van binnen willen doen. Is daar budget voor? En in het kader van de onbescheiden vragen: heb je boven of onder de vraagprijs geboden?
De tussenmuren gaan eruit, alles wordt gestukt, de keuken gaat naar de aanbouw. Eetkamer in het midden. Boven nieuwe plafonds en alles gladtrekken (inclusief de wasmachineplek). De badkamer blijft heel even zo, want was in het echt veel minder vreselijk dan op de foto.

En dan nieuwe vloeren en de trap dicht zetten en schilderen enzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:00:06 #185
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_189269720
Gefeliciteerd! Nu ben ik ook wel heel benieuwd naar een linkje :D
pi_189270231
@Tink89 Ik ben ook heel benieuwd naar het huis! En, gefeliciteerd natuurlijk *O*
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:48:31 #187
95752 crew  Chell
Kluns
pi_189270843
Gefeliciteerd! *O* ik ben ook wel heel benieuwd!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:53:37 #188
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189270977
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 19:49 schreef Tink89 het volgende:

[..]

De tussenmuren gaan eruit, alles wordt gestukt, de keuken gaat naar de aanbouw. Eetkamer in het midden. Boven nieuwe plafonds en alles gladtrekken (inclusief de wasmachineplek). De badkamer blijft heel even zo, want was in het echt veel minder vreselijk dan op de foto.

En dan nieuwe vloeren en de trap dicht zetten en schilderen enzo.
Dat is een hele opluchting :P.

Maar joh, wat heerlijk! en 100x sneller dan die nieuwbouw ook!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189271982
Oeh! Linkje?
pi_189272458
Allemaal Limburgers hier :o
pi_189273639
Gefeliciteerd *O* Wat een plottwist :D

[ Bericht 21% gewijzigd door Puala op 04-10-2019 22:48:29 ]
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:04:20 #192
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_189274177
Nou ben ik ook wel heel benieuwd.....
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:17:59 #193
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_189274476
Ik wil ook wel n linkje!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_189277604
Gefeliciteerd Tink!! Ik ben ook wel heel benieuwd naar het huis. Volg in OUD SC wel je twijfels etc maar vond net dit topic. Dus nu ga ik je volgen *O*
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:26:41 #195
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189278446
Sommigen van jullie kom ik hier voor het eerst tegen. Die ga ik niet vertellen waar ik woon hoor _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:29:17 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_189278482
Nee idd, het komt vanzelf wel als jullie aan de gang gaan toch? ;)
disclaimer
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:37:11 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189278608
Mooie plek en in potentie een heel tof huis dat wel helemaal aan jullie wensen voldoet qua ruimte enzo! *O*
Succes met al het verbouwwerk! En jullie krijgen ook echt al heel vlot de sleutel! _O_
***
pi_189278812
Wat een tof huis! Ik snap dat je gelijk hebt geboden, hier kan je iets enorm moois van maken. En Prul kan volgende zomer al lekker daar in de tuin scharrelen.
pi_189278824
Je hoeft toch niet te zeggen waar je woont?

Maar wat foto's of een plattegrond zou wel tof zijn :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_189278860
Gefeliciteerd!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189278958
Wat een huis met potentie, op een prachtplek! Ik denk dat jullie na het verbouwen van dit huis veel meer een (t) huis hebben naar jullie wensen, dan met die nieuwbouwwoning :Y
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:23:01 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189279094
Dit is natuurlijk ook best cryptisch voor de mensen die niet weten waar het over gaat. ;)
***
pi_189279508
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:23 schreef Brighteyes het volgende:
Dit is natuurlijk ook best cryptisch voor de mensen die niet weten waar het over gaat. ;)
Zeg dat wel
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:02:02 #204
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189279626
Gelukkig kom ik al snel met plattegrondjes en floorplanner om de hoek :D (en ja, voor de handige zoeker is het huis zo ook wel te vinden, maar toch...)

Nu is het zo:



De muren voor en achter de huidige keuken zijn niet dragend en de bedoeling is dan ook dat het zo wordt:



De hal, slaapkamer achter, badkamer en garage enzo blijven hetzelfde voorlopig. Dus die heb ik niet ook nog helemaal getekend.


Boven:
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:03:41 #205
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189279639
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 09:56 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wat een tof huis! Ik snap dat je gelijk hebt geboden, hier kan je iets enorm moois van maken. En Prul kan volgende zomer al lekker daar in de tuin scharrelen.
Het was zelfs al een keer verkocht, maar die koper kreeg de financiering niet rond. We hebben heel brutaal gevraagd waarvoor het verkocht was en hebben ter plekke hetzelfde bedrag geboden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 09:57 schreef Miniem het volgende:
Je hoeft toch niet te zeggen waar je woont?

Maar wat foto's of een plattegrond zou wel tof zijn :)
Working on it :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:09:32 #206
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189279707
En wat plaatjes bij het praatje:

De woonkamer. Deze balken zijn allemaal voor de sier, dus die kunnen eruit! Het luikje in de muur is van de brievenbus, dus we hebben al besloten dat we die gaan verplaatsen. Zo onhandig dit!



Muur naar de keuken, die gaat er dus uit:


De huidige keuken, die gaan we weghalen en het kozijn eruithalen. De keuken komt dan in het achterste deel.



Badkamer beneden:


Wat straks de werkkamer van mijn man wordt:


De slaapkamers boven zien er allemaal ongeveer zo uit:


En de badkamer boven, die in het echt veel minder vreselijk is dan op de foto's:




De uiterst sfeervol ingerichte tuin mogen we natuurlijk ook niet vergeten:



Edit: oh, en ik kan de op niet meer aanpassen.. -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189281113
Gefeliciteerd.
Het huis ziet er heel fijn licht uit.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:29:53 #208
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189281495
Even 93 posts doen, dan is deze vol.

Kan je een nieuwe op maken ;)

Leuk huis, mooie plannen. Kan je de funda plattegronden niet gebruiken als onderlegger in floorplanner?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:48:31 #209
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189283031
Gefeliciteerd! Er zit heel wat ruimte en potentie in dit huis ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:29:26 #210
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189283465
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:29 schreef lipje het volgende:
Even 93 posts doen, dan is deze vol.

Kan je een nieuwe op maken ;)

Leuk huis, mooie plannen. Kan je de funda plattegronden niet gebruiken als onderlegger in floorplanner?
Geen idee, ik teken altijd from scratch...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:13:46 #211
95752 crew  Chell
Kluns
pi_189284166
Tof huis met potentie inderdaad! Heel benieuwd hoe het straks wordt!
pi_189285170
Tof huis! Genoeg mogelijkheden :Y

En die badkamer is eventueel met tegelverf ook nog aan te passen ;)
pi_189285278
Daar valt vast iets heel tofs van te maken :Y Gefeliciteerd!
pi_189285354
Leuk, Tink! Leuker dan het nieuwbouwhuis. Hier is een prachtige woning van te maken! ^O^
Is dat zo?
pi_189285610
Zo zeg, da’s een stuk ruimer dan de nieuwbouwwoning. Succes met verbouwen en met die badkamer zou ik ook prima kunnen leven.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:19:44 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189286157
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 18:17 schreef Puala het volgende:
Tof huis! Genoeg mogelijkheden :Y

En die badkamer is eventueel met tegelverf ook nog aan te passen ;)
Zou kunnen, maar zoals ik zei: in 't echt valt hij reuze mee. Kan er prima mee leven.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189289442
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 19:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar zoals ik zei: in 't echt valt hij reuze mee. Kan er prima mee leven.
Wij hadden die tegels in het groen in de wc en in bruin/beige in het huis waar ik geboren ben en opgegroeid.
Jeugdsentiment O+
  woensdag 9 oktober 2019 @ 16:40:46 #218
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189348376
We zijn een weekje op vakantie, maar natuurlijk in ons hoofd druk bezig met het huis. Inmiddels ook de conceptakte binnen. De verkopers willen alle vitrage en al het zeil achterlaten. Daar zit ik echt niet op te wachten... Even kijken of we geregeld krijgen dat ze het weghalen.

En verder druk met bedenken hoe pruls kamer wordt. Ze hoeft er niet te spelen, beneden is plek zat, dus ben vooral sfeerplaatjes in m'n hoofd aan het maken. Zo heerlijk!

(ohja, en een afspraak met een recruiter, want nieuwe baan nodig enzo. Da's wel echt retespannend).
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189351034
Gefeliciteerd tink! Heel tof huis met veel potentie O+
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:55:10 #220
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189402192
Terug van vakantie, dus here we go! Taxatie oude huis regelen, taxatie nieuwe huis regelen, op zoek naar klushulp in de vorm van vrienden en familie en een professional of twee (stukadoor + gasleiding + misschien nog een constructeur), een lijst maken van klussen die moeten gebeuren en wat we ervoor nodig hebben, heel veel plaatjes verzamelen van muren, vloeren en keukens en knopen doorhakken...

En dat laatste vind ik moeilijk. Voorlopig zijn we nog wel even aan het klussen en toch moet ik nu bedenken hoe m'n keuken eruit gaat zien. In het oude, nieuwe huis' werd het een lichte laminaat met de groene bodarp-keuken. In het nieuwe huis wil ik graag tegels in de keuken (huidige serre) en moet ik dat plaatje dus bijstellen. Prima, maar wat wordt het dan? Toch geen groene keuken? Maar hij is zo mooi... Of een combinatie zoeken met een lichte grijze tegel? Of juist een donkere?


Pruls kamer is de andere ruimte die ik graag af wil hebben voor we verhuizen. Vooralsnog heb ik een heel fijn bosgevoel in m'n hoofd: groen, licht hout, warmte... Dus ik pinterest nog even door.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 17 oktober 2019 @ 10:00:00 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189478145
Koopcontract voor de nieuwe woning is getekend, taxateur voor ons huidige huis is geweest: het gaat echt gebeuren!

En dus zit ik nu met een knoop in m'n maag op m'n werk omdat ik het hier zo ga missen... #zachtei

Voor morgen op de lijst:

• Taxatie nieuwe woning regelen
• Offertes notarissen aanvragen
• Kluslijst nieuwe huis maken (die voor het verkoopklaar maken van ons huidige huis is al klaar en wordt langzaam afgevinkt)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189480790
Ho, maar wacht, ik had helemaal de foto's en het huis gemist, hoe dan!

Wauw! Congrats!
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:09:36 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189480821
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:07 schreef NicolasJoy het volgende:
Ho, maar wacht, ik had helemaal de foto's en het huis gemist, hoe dan!

Wauw! Congrats!
Txs!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189482527
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:09 schreef Tink89 het volgende:
En wat plaatjes bij het praatje:

De woonkamer. Deze balken zijn allemaal voor de sier, dus die kunnen eruit! Het luikje in de muur is van de brievenbus, dus we hebben al besloten dat we die gaan verplaatsen. Zo onhandig dit!

[ afbeelding ]

Muur naar de keuken, die gaat er dus uit:
[ afbeelding ]

De huidige keuken, die gaan we weghalen en het kozijn eruithalen. De keuken komt dan in het achterste deel.

[ afbeelding ]

Badkamer beneden:
[ afbeelding ]

Wat straks de werkkamer van mijn man wordt:
[ afbeelding ]

De slaapkamers boven zien er allemaal ongeveer zo uit:
[ afbeelding ]

En de badkamer boven, die in het echt veel minder vreselijk is dan op de foto's:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De uiterst sfeervol ingerichte tuin mogen we natuurlijk ook niet vergeten:
[ afbeelding ]


Edit: oh, en ik kan de op niet meer aanpassen.. -O-
Auping bed _O_
  donderdag 17 oktober 2019 @ 15:12:05 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_189482615
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 15:04 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Auping bed _O_
Die zullen ze wel meenemen :P

Heb je al klusmannen, Tink?
disclaimer
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:03:19 #226
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189496124
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 15:12 schreef SQ het volgende:

[..]

Die zullen ze wel meenemen :P

Heb je al klusmannen, Tink?
Ja, dat nemen ze mee. En onze nogbijnanieuwe (oke, twee jaar oude) boxspring gaat ook mooi mee die kant op :D Da's maar goed ook, die aupingbedden zijn echt zo lelijk!

Nope, nog geen klusmannen. Tenminste: wat toezeggingen voor slopers, maar iig nog geen stukadoor (wat een verrassing, die zitten voor een jaar vol ofzo) en ook nog geen definitieve keukenindeling.

WIllen jullie meedenken?

De keuken komt in de huidige aanbouw. De tussenmuur (met dat raam, de oude buitengevel dus) zou er in theorie zo uit moeten kunnen. Worst case scenario moet er een balk in.

Hoe dan ook: er ligt vloerverwarming in die serre. Gelukkig hebben we de beschikking over thermische foto-apparatuur, dus zou het mogelijk moeten zijn om daaromheen te werken voor een kookeiland.

Mijn huidige keukenindeling ziet er dan ook zo uit:




En dan in een neutralere kleur, denk ik, en een grijze tegelvloer. We neigen naar donker hout voor de kastenwand en dan een wit eiland met een donker betonnen blad erop. Maar da's nog verre van definitief.

Wat vinden jullie? Die afzuigkap daar hangen? Of voor een andere oplossing gaan? Onder dit deel van het huis zit geen kruipruimte, dus we zijn wat beperkt in ons leidingwerk.

En wat zouden jullie met de wasmachine en droger doen? Die kunnen ook naar boven, maar daar heb ik ze liever niet. Op zich kunnen we ze hier netjes wegwerken, maar ik vraag me af of dat niet gaat storen. De andere opties zijn flink wat leidingwerk verleggen om ze in de garage te plaatsen of op de tweede badkamer beneden.


Oh, en edit: ik zou graag ensuitedeuren willen tussen dit deel van het huis en het leefgedeelte (ze staan niet voor niks ingetekend). Is dat iets wat we zelf kunnen, denken jullie? Of zou je daar een vakman voor inschakelen? In principe hoeft het niet nu en kunnen we ervoor sparen, maar het lijkt me zo moooi...


En nog een edit: de verkopers halen boven al het zeil eruit en nemen toch ook nog alle gordijnen enzo mee. Superfijn! Vooral dat (verlijmde) zeil weghalen en afvoeren is echt een k*tklus.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:03:05 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_189497175
Ik zou iig nooit de spoelbak in de hoek zetten :P
disclaimer
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:20:24 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189497398
Ik zou niet voor en suite gaan maar voor van die deuren die op rail gaan. Is hip momenteel en denk ik minder bewerkelijk om zelf te maken dan en suite. Voor en suite heb je sowieso een dikke wand nodig, is misschien weer zonde van de ruimte?

Ik zou ook naast de spoelbak iig een half kastje minimaal maken. Ik ben zo gewend om van links naar rechts of andersom te werken als ik iets even afwas of afspoel.

Oh, en het witgoed in de tweede badkamer of garage zou mijn voorkeur hebben. Ik vond het geluid van de droger uit de bijkeuken altijd heel storend in ons oude huis, zelfs met de deur dicht hoorde je die ruis.
***
pi_189497789
Kan je de kookplaat een kwartslag draaien en de spoelbak wat opschuiven? Op deze manier gaat het echt niet prettig werken denk ik.

Schuifdeuren aan rails lijken mij ook een goede optie. Hou er wel rekening mee dat zo'n systeem en de deuren aardig wat wegen. In jullie geval kan je ook een standaardmaat deur ophangen, dat lijkt me met en suite deuren tot het plafond lastiger.
Spoilers!
pi_189497807
Of je hele kookeiland een kwartslag draaien en langer maken?
Spoilers!
pi_189498025
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Of je hele kookeiland een kwartslag draaien en langer maken?
Dit, want op je huidige tekening heb je amper werkblad om op te werken. En spoelbak op de hoek is idd niet handig, natte vloer en spetters en geen ruimte om je vuile/schone vaat neer te zetten.

Wat betreft afzuigkap- is zo’n inbouwconstructie in je aanrechtblad een optie?

Wasmachine en droger zou ik graag in de garage hebben. Zo pontificaal in je keuken.. meh. Als je toch aan het verbouwen bent zou ik doorpakken en de boel in de garage zetten. Kun je de was daar ook evt binnen ophangen ofzo.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:16:07 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_189498120
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Of je hele kookeiland een kwartslag draaien en langer maken?
Dit dus.
disclaimer
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:30:37 #233
5428 crew  miss_sly
pi_189498367
Als je wasmachine en droger niet kunt inbouwen in de keuken, zou ik ze zeker niet in de keuken neerzetten. Daarmee krijgt je gezellig, mooie keuken meteen een ongezellige bijkeuken-sfeer, vind ik.

Inderdaad een in de kookplaat ingebouwde afzuiging is voor zo'n eiland ideaal. als je dat niets vindt, kun je ook overwegen een iets verlaagd plafond te maken en daar een plafondunit in te bouwen. Ik vind het zelf altijd zonde van zo'n eiland als er een afzuigkap hangt.

Eiland kwartslag draaien, kun je hem langer en ook iets breder maken. Geeft je meteen ook extra werkblad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:54:06 #234
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_189499835
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:30 schreef miss_sly het volgende:
Als je wasmachine en droger niet kunt inbouwen in de keuken, zou ik ze zeker niet in de keuken neerzetten. Daarmee krijgt je gezellig, mooie keuken meteen een ongezellige bijkeuken-sfeer, vind ik.

Inderdaad een in de kookplaat ingebouwde afzuiging is voor zo'n eiland ideaal. als je dat niets vindt, kun je ook overwegen een iets verlaagd plafond te maken en daar een plafondunit in te bouwen. Ik vind het zelf altijd zonde van zo'n eiland als er een afzuigkap hangt.

Eiland kwartslag draaien, kun je hem langer en ook iets breder maken. Geeft je meteen ook extra werkblad.
Wanneer je geen beton hebt in T plafond hoef je zelfs je plafond niet te verlagen maar kan T tussen de balken.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:58:46 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189499911
Kookeiland omdraaien dus, check. Ik twijfel nog of we het watergedeelte toch niet in de wand zouden willen hebben. Dus 3 hoge kasten (of 4) en dan in het midden een laag gedeelte met spoelbak en vaatwasser enzo. Dan is het eiland echt om te koken...

En het is het dak van de aanbouw. Geen idee hoe dat precies zit. Het is iig gewoon een plat dak. Ik vind afzuigkappen lelijk, maar doordat er geen kruipruimte is, is het geen optie icm de vloerverwarming om een afzuiging in het eiland te bouwen. Tenminste, tenzij we voor recirculatie gaan en dat vind ik dan weer niks...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:02:45 #236
5428 crew  miss_sly
pi_189499966
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:58 schreef Tink89 het volgende:
Kookeiland omdraaien dus, check. Ik twijfel nog of we het watergedeelte toch niet in de wand zouden willen hebben. Dus 3 hoge kasten (of 4) en dan in het midden een laag gedeelte met spoelbak en vaatwasser enzo. Dan is het eiland echt om te koken...

En het is het dak van de aanbouw. Geen idee hoe dat precies zit. Het is iig gewoon een plat dak. Ik vind afzuigkappen lelijk, maar doordat er geen kruipruimte is, is het geen optie icm de vloerverwarming om een afzuiging in het eiland te bouwen. Tenminste, tenzij we voor recirculatie gaan en dat vind ik dan weer niks...
Waarom vind je recirculatie niets?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:06:54 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_189500022
Tink, kan de wasmachine niet in die badkamer beneden? Die lijkt me sowieso niet broodnodig?
disclaimer
pi_189500183
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:58 schreef Tink89 het volgende:
Kookeiland omdraaien dus, check. Ik twijfel nog of we het watergedeelte toch niet in de wand zouden willen hebben. Dus 3 hoge kasten (of 4) en dan in het midden een laag gedeelte met spoelbak en vaatwasser enzo. Dan is het eiland echt om te koken...

En het is het dak van de aanbouw. Geen idee hoe dat precies zit. Het is iig gewoon een plat dak. Ik vind afzuigkappen lelijk, maar doordat er geen kruipruimte is, is het geen optie icm de vloerverwarming om een afzuiging in het eiland te bouwen. Tenminste, tenzij we voor recirculatie gaan en dat vind ik dan weer niks...
Beton hakken gleufje graven onder de muur door naar buiten en daar een klein rooster?
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:25:32 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189500277
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom vind je recirculatie niets?
Ik ben weliswaar Tink niet, maar recirculatie is vlgs mij ook echt niks anders dan je vieze lucht rondblazen in huis. Zelfs net na het vervangen van de filters heb ik niet het idee dat het ook maar iets uit maakt. :N
***
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:31:32 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_189500366
Zoiets zou makkelijk passen, Tink:





Kan er zelfs nog een barretje aan ;)
disclaimer
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:33:38 #241
5428 crew  miss_sly
pi_189500384
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:25 schreef BE het volgende:

[..]

Ik ben weliswaar Tink niet, maar recirculatie is vlgs mij ook echt niks anders dan je vieze lucht rondblazen in huis. Zelfs net na het vervangen van de filters heb ik niet het idee dat het ook maar iets uit maakt. :N
Wij hebben al jaren alleen maar recirculatie en ik heb daar echt geen last van. Regelmatig even de filters in de vaatwasser en de koolstoffilters vervangen, en geen nare luchtjes.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:36:13 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189500420
Dan ligt het misschien aan het type maar wij gaan binnenkort, samen met wat andere dingetjes, opdracht geven een gat naar buiten te boren om een normale afzuigkap te kunnen plaatsen.
***
pi_189501742
Ik heb een recirulatiekap van Ikea nota bene en die werkt prima. Die filterdingen gaan wekelijks even mee in de vaatwasser en that’s it.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:58:20 #244
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189502266
Ik heb nieuws dan slechte ervaringen met recirculatie. Vooral veel warmte en vocht wat steeds opnieuw je keuken in geblazen wordt.

En stiekem wil ik twee vaatwassers, bedacht ik net.

@SQ: jouw tekening is tof! Die ga ik meenemen naar een keukenboer. De wasmachine kan dan inderdaad wel in de badkamer beneden, al is het maar tot we de leidingen in de garage geregeld hebben.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:59:43 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189502281
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:17 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Beton hakken gleufje graven onder de muur door naar buiten en daar een klein rooster?
Dan moeten we aan de achterkant naar buiten en dus door de vloerverwarming heen. Het kan wel, maar dat vind ik wel echt veel spannender dan een vlakke unit in het plafond.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189502403
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:59 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dan moeten we aan de achterkant naar buiten en dus door de vloerverwarming heen. Het kan wel, maar dat vind ik wel echt veel spannender dan een vlakke unit in het plafond.
Maar je lijd wel veel lichtverlies met zo'n geval aan het plafond boven zo'n eiland :+
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:10:09 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_189502435
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:58 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb nieuws dan slechte ervaringen met recirculatie. Vooral veel warmte en vocht wat steeds opnieuw je keuken in geblazen wordt.

En stiekem wil ik twee vaatwassers, bedacht ik net.

@:SQ: jouw tekening is tof! Die ga ik meenemen naar een keukenboer. De wasmachine kan dan inderdaad wel in de badkamer beneden, al is het maar tot we de leidingen in de garage geregeld hebben.
Jonge, niet álles van mij gaan jatten he :P
disclaimer
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:55:31 #248
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189504285
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Jonge, niet álles van mij gaan jatten he :P
Heb jij dat ook jonge? Jij had er toch drie? _O_ _O-

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:08 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Maar je lijd wel veel lichtverlies met zo'n geval aan het plafond boven zo'n eiland :+
Met zo'n vlak ding in je plafond toch niet? Ik bedoel zoiets:

K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:00:44 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_189504375
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:55 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Heb jij dat ook jonge? Jij had er toch drie? _O_ _O-
[..]

Met zo'n vlak ding in je plafond toch niet? Ik bedoel zoiets:

[ afbeelding ]
Oh, dat is esthetisch nog best oké. Maar werkt dat nog wel als het zo hoog boven je fornuis hangt?
disclaimer
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:37:51 #250
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189505120
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:00 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh, dat is esthetisch nog best oké. Maar werkt dat nog wel als het zo hoog boven je fornuis hangt?
Daar zijn ze voor bedoeld, echt als plafondunit met afstandsbediening zegmaar. Mijn broer is erg tevreden...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:06:57 #251
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_189506721
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:37 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Daar zijn ze voor bedoeld, echt als plafondunit met afstandsbediening zegmaar. Mijn broer is erg tevreden...
Wij zijn voor dij van Novy gegaan incl kookplaat. Die heeft ook een afstandsbediening, maar gaat ook automatisch aan als je de kookplaat aanzet. Voor iemand zoals ik die nooit de afzuigkap aanzet leek me dat handig.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:29:07 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189512249
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 22:06 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Wij zijn voor dij van Novy gegaan incl kookplaat. Die heeft ook een afstandsbediening, maar gaat ook automatisch aan als je de kookplaat aanzet. Voor iemand zoals ik die nooit de afzuigkap aanzet leek me dat handig.
De kookplaat hebben we al (was een buitenkansje in de koopjeshoek), maar txs voor de tip!

Wij gingen vandaag eigenlijk keukens kijken, maar prul heeft de hele nacht en ochtend gespuugd, arm ding...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 20 oktober 2019 @ 12:24:18 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189529479
Oke, uitdaging:

Onder de huidige serre ligt geen kruipruimte. Er ligt wel vloerverwarming in de vloer. De verdeler zit in de garage.

Onze wens: een kookeiland. Maar... hoe gaan we dat doen met de vloerverwarming en legionella? We kunnen wel tussen de vloerverwarming door (lang leve de thermische camera), maar dat neemt niet weg dat de leidingen opgewarmd worden door de vloerverwarming.

Optie: Vloerverwarming (deels?) uitschakelen/omleiden/laten vervallen en radiatoren hangen. Nadelen: lelijk, veel werk, koude vloer.

Zijn er nog andere manieren om dit op te lossen? M. had het over extra diep frezen voor de waterleidingen. Zou dat voldoende zijn?


Edit: er is een plan B: spoelen in de wand. Dat maakt al het leidingwerkgezeik in één keer als sneeuw voor de zon verdwijnen en stiekem vind ik het heel erg mooi. De drie kastjes die aan de voorkant van het eiland ingetekend zijn in het midden, zouden weg blijven en een inham worden voor koekjesdeeg helpen rollen/barkrukken/opstapje voor prul om ergens mee te helpen.





[ Bericht 50% gewijzigd door Tink89 op 20-10-2019 13:08:38 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189531976
Iets om over na te denken: hoe hoog maak je je hoge kasten en hoe hoog is de ruimte?
Bedenk dat je bij kasten van 220 hoog en 60 diep de bovenste plank onbereikbaar wordt, zeker achterin. Dan heb je een trapje nodig. Wij kozen daarom nu voor 200 cm en dan is dat probleem er niet.
In je plan zit een hoge kast vrij dicht op de deur richting woonkamer. Ik zou of de doorgang smaller maken of er geen hoge kast voor zetten.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_189532279
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:49 schreef d.k. het volgende:
Iets om over na te denken: hoe hoog maak je je hoge kasten en hoe hoog is de ruimte?
Bedenk dat je bij kasten van 220 hoog en 60 diep de bovenste plank onbereikbaar wordt, zeker achterin. Dan heb je een trapje nodig. Wij kozen daarom nu voor 200 cm en dan is dat probleem er niet.
In je plan zit een hoge kast vrij dicht op de deur richting woonkamer. Ik zou of de doorgang smaller maken of er geen hoge kast voor zetten.
Dat ligt ook een beetje aan je lengte. :s) Ik ben 1,63 en 1na bovenste plank bovenkastje op 1,85 m hoog kan ik alleen het voorste vanaf pakken, voor alles daarachter of op plank erboven heb ik een krukje nodig.
pi_189532604
Heb je met opzet hem zo getekend dat je richting de woonkamer (toch?) kijkt als je aan het koken bent? Ikzelf zou de inrichting van het kookeiland denk ik omdraaien, dat je naar buiten kijkt als je staat te koken en dat je richting de woonkamer kijkt als je aan het barretje zit. Maar misschien dat jij het juist zo hebt gedaan zodat je tijdens het koken Prul in de woonkamer in de gaten kan houden op termijn, dan is deze kant op wel weer logisch :).

Verder vind ik het een mooie indeling!
pi_189533249
Kun je niet twee hoge kasten (2 en 6) naast elkaar zetten en de rest laag houden?

Het voelt ook wel zonde om hoge kasten (of überhaupt kasten) voor het grote raam te zetten. Is de muur aan de andere kant niet op een of andere manier te gebruiken? Heb je een goede foto van die ruimte?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189542956
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:49 schreef d.k. het volgende:
Iets om over na te denken: hoe hoog maak je je hoge kasten en hoe hoog is de ruimte?
Bedenk dat je bij kasten van 220 hoog en 60 diep de bovenste plank onbereikbaar wordt, zeker achterin. Dan heb je een trapje nodig. Wij kozen daarom nu voor 200 cm en dan is dat probleem er niet.
In je plan zit een hoge kast vrij dicht op de deur richting woonkamer. Ik zou of de doorgang smaller maken of er geen hoge kast voor zetten.
Bovenste planken vullen met boxen met duidelijke labels voorop wat er in zit. Winter/zomerkleding, dekbededden, kussens en dergelijke.
Jeroentje.
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 09:18:04 #259
5428 crew  miss_sly
pi_189543000
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 09:14 schreef jpajs het volgende:

[..]

Bovenste planken vullen met boxen met duidelijke labels voorop wat er in zit. Winter/zomerkleding, dekbededden, kussens en dergelijke.
Dit gaat om een keuken :)

Ik vind het idee van Claudia_x wel wat, Tink, om de hoge kasten naast elkaar te zetten. Zonde inderdaad om iets hoogs naast/voor een groot raam te zetten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 09:18:32 #260
5428 crew  miss_sly
pi_189543006
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 16:11 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Dat ligt ook een beetje aan je lengte. :s) Ik ben 1,63 en 1na bovenste plank bovenkastje op 1,85 m hoog kan ik alleen het voorste vanaf pakken, voor alles daarachter of op plank erboven heb ik een krukje nodig.
Daarom hebben wij nu een keuken uitgezocht met uitsluitend lage kasten. Ideaal, nu kan ik ook overal bij!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 21 oktober 2019 @ 10:58:30 #261
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189544453
Oh wow wat een hoop input. Even op een rij:

@d.k.: Dit zijn al niet de hoogste kasten (220 ipv 240). Man en ik zijn allebei +- 1.70 en ik gebruik die bovenste planken voor de stoofvleespan, de soeppan en andere ruimtevreters die ik niet vaker dan een paar keer per jaar nodig heb. En voor tafellakens voor kerst en servetringen enzo.
Wat de doorgang betreft: die is nu ongeveer de diepte van een kast breed. Smaller maken zou in theorie kunnen, maar dan heb je dus een stukje uitstekende muur. Ik zou het het liefst gelijktrekken, denk ik.

@vlindertje89: Ja, dit is bewust. Al heb je misschien wel gelijk dat andersom ook mooi is. Het leek me zo fijn om op een kruk met een kop thee prul in de gaten te houden als ze buitenspeelt en om te koken richting de mensen die in de eetkamer zitten ipv met mijn rug naar ze toe.

@Claudia_x Twee hoge kasten zou kunnen, dan blijft de pui inderdaad wat meer vrij. Ik ben alleen een beetje een symmetrie-freak, maar ga hem wel even tekenen. Plaatjes volgen zometeen :D Overigens is het plan om die lelijke schuifpui op termijn te vervangen door openslaande deuren.

@miss_sly: wat heb je dan met je koelvriescombi gedaan? En met je oven? Want die laatste op werkhoogte vind ik dan wel weer echt heel veel meerwaarde hebben...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 11:01:15 #262
5428 crew  miss_sly
pi_189544517
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:58 schreef Tink89 het volgende:
Oh wow wat een hoop input. Even op een rij:

@:miss_sly: wat heb je dan met je koelvriescombi gedaan? En met je oven? Want die laatste op werkhoogte vind ik dan wel weer echt heel veel meerwaarde hebben...
Wij hebben een side-by-side Amerikaanse koelkast gepland.

Ik vind een oven laag geen probleem. Ik vond hem op werkhoogte eigenlijk niet zo fijn, want daarvoor ben ik eigenlijk ook net te klein. Ik ga graag even door mijn knieën om iets in de oven te schuiven of eruit te halen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189544725
Je hebt toch opstapjes genoeg in huis met een kind? Ik zie het probleem niet aan af en toe een opstapje moeten pakken voor spullen die je niet vaak gebruikt. Hoe hoger die kasten zijn, hoe beter want dan kan je meer kookspullen kopen *O*

Ik zou ook voor de symetrische oplossing gaan. Wellicht met nog wat lage bovenkastjes zodat je een kubus krijgt rond de spoelbak. Dat lijkt me echt prachtig.
Spoilers!
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:25:36 #264
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189544893
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Je hebt toch opstapjes genoeg in huis met een kind? Ik zie het probleem niet aan af en toe een opstapje moeten pakken voor spullen die je niet vaak gebruikt. Hoe hoger die kasten zijn, hoe beter want dan kan je meer kookspullen kopen *O*

Ik zou ook voor de symetrische oplossing gaan. Wellicht met nog wat lage bovenkastjes zodat je een kubus krijgt rond de spoelbak. Dat lijkt me echt prachtig.
Het nadeel van 240 hoog is dat er een heel klein gat overblijft tussen bovenkant kast en plafond, waardoor het er heel propperig uitziet... -O-

Die laatste optie had ik getekend, maar vind ik niet mooi. Wordt te druk ofzo. Wel handig voor je werkbladverlichting. We hebben nu besloten dat die bovenkastjes altijd nog kunnen en dat we ze voorlopig even niet doen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:28:36 #265
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189544952
Foto's van de huidige aanbouw/nieuwe keuken zijn schaars, maar dit is dus de huidige keuken met op de achtergrond de aanbouw en schuifpui:



Dit is de aanbouw:


Van buitenaf:
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:34:13 #266
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189545058
Oke, ik heb de tweehogekastennaastelkaaroptie getekend en ben niet zo enthousiast. Op de een of andere manier vind ik het druk ofzo...

K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189545189
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:25 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Het nadeel van 240 hoog is dat er een heel klein gat overblijft tussen bovenkant kast en plafond, waardoor het er heel propperig uitziet... -O-
Kan daar geen plint komen zodat er helemaal geen gat meer is? Of is het daar weer te groot voor?
quote:
Die laatste optie had ik getekend, maar vind ik niet mooi. Wordt te druk ofzo. Wel handig voor je werkbladverlichting. We hebben nu besloten dat die bovenkastjes altijd nog kunnen en dat we ze voorlopig even niet doen.
Misschien is een plank leuk. Verlichting aan de onderkant, hangplanten en kookboeken aan de bovenkant.
Spoilers!
pi_189545254
Ik heb nu 200 cm kasten en een huis van 260 hoog, dat ziet er mooi uit (maar ook omdat wij er boven een raam richting woonkamer hebben zitten, dat helpt). Eerder hadden we een 240 cm huis en 220 cm kasten, dat was echt niet handig en mooi.

Ik ga met Claudia mee, ik vind het zonde om iets voor de pui te zetten :@ maar eerlijk gezegd zou ik ook even niet weten hoe je het anders kan doen. Dan zou je heel de indeling moeten omgooien.

Even voor mijn beeld: je trekt de oude keuken bij de woonkamer en de serre wordt dan de keuken? De woonkamer wordt deels werkkamer. Stomme vraag misschien, maar waarom de woonkamer niet de woonkamer laten en de werkkamer in de slaapkamer beneden?

[ Bericht 19% gewijzigd door d.k. op 21-10-2019 11:52:06 ]
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 11:48:11 #269
5428 crew  miss_sly
pi_189545332
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:25 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Het nadeel van 240 hoog is dat er een heel klein gat overblijft tussen bovenkant kast en plafond, waardoor het er heel propperig uitziet... -O-

Die laatste optie had ik getekend, maar vind ik niet mooi. Wordt te druk ofzo. Wel handig voor je werkbladverlichting. We hebben nu besloten dat die bovenkastjes altijd nog kunnen en dat we ze voorlopig even niet doen.
Komt je keuken dan in de aanbouw, of gaat dat muurtje-met-kozijn rechts nog weg?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:49:05 #270
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189545346
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Komt je keuken dan in de aanbouw, of gaat dat muurtje-met-kozijn rechts nog weg?
De keuken komt in de huidige aanbouw ja. Het kozijn tussen de huidige keuken en de aanbouw gaat eruit.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 11:49:41 #271
5428 crew  miss_sly
pi_189545353
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:49 schreef Tink89 het volgende:

[..]

De keuken komt in de huidige aanbouw ja. Het kozijn tussen de huidige keuken en de aanbouw gaat eruit.
Dat wordt een muur?
Ik heb de plattegrond even niet zo voor ogen, even opzoeken zo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:50:31 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189545370
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat wordt een muur?
Ik heb de plattegrond even niet zo voor ogen, even opzoeken zo.
Nee, een gat. (wrs moet er een balk in).

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Kan daar geen plint komen zodat er helemaal geen gat meer is? Of is het daar weer te groot voor?
[..]

Misschien is een plank leuk. Verlichting aan de onderkant, hangplanten en kookboeken aan de bovenkant.
Ik ben echt een zeikerd, maar een plint boven je bovenkasten? :X

Voor de ruimte boven de spoelbak zeggen we voor nu: we doen niks. En dan komt het wel als we besluiten alsnog daar kasten/een plank/iets anders te willen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189545436
Tink, je zit ook met een aantal deuren in je geplande keuken, waar laat je je eettafel?
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_189545474
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:58 schreef Tink89 het volgende:
@:vlindertje89: Ja, dit is bewust. Al heb je misschien wel gelijk dat andersom ook mooi is. Het leek me zo fijn om op een kruk met een kop thee prul in de gaten te houden als ze buitenspeelt en om te koken richting de mensen die in de eetkamer zitten ipv met mijn rug naar ze toe.
Dit klinkt ook erg fijn, kan me dat goed voorstellen dat je hem dan inderdaad deze kant op zet!

Toen ik m zag dacht ik ook aan hoge kasten naast elkaar, maar ook ik ben een sucker voor symmetrie haha. Wat je eventueel ook nog kan doen is rechts je lage deel uitlijnen met het keukeneiland (dus die drie lage kasten zo tegen de rechter muur dat het midden van die drie kasten op dezelfde hoogte staat als het midden van het keukeneiland, als je snapt wat ik bedoel). En dan tegen de linker muur de twee hoge kasten voor koelkast en oven/magnetron? Als dat past.
pi_189545489
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Nee, een gat. (wrs moet er een balk in).
[..]

Ik ben echt een zeikerd, maar een plint boven je bovenkasten? :X

Voor de ruimte boven de spoelbak zeggen we voor nu: we doen niks. En dan komt het wel als we besluiten alsnog daar kasten/een plank/iets anders te willen.
Je bent geen zeikerd, het is jouw huis. Vrienden van me hebben een plint van 10 centimeter boven hun bovenkasten en dat ziet er prima uit. Scheelt lastig schoonmaakwerk ook.

Dit is inderdaad iets dat je makkelijk uit kunt stellen. Dat komt nog wel inderdaad. Je man is vast snugger genoeg om nog wat elektra ergens te verstoppen voor het geval er bovenverlichting moet worden gemaakt ;)
Spoilers!
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:56:52 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_189545529
Wij laten de ruimte boven onze keukenkastjes dichtsmeren. Maar ja, jouw schuifpui loopt natuurlijk over de hele breedte...
disclaimer
  maandag 21 oktober 2019 @ 12:14:00 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189545770
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:56 schreef SQ het volgende:
Wij laten de ruimte boven onze keukenkastjes dichtsmeren. Maar ja, jouw schuifpui loopt natuurlijk over de hele breedte...
Ja precies, dat kan dus niet. En heb je dan geen ventilatie--issue voor je koelkast?

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Je bent geen zeikerd, het is jouw huis. Vrienden van me hebben een plint van 10 centimeter boven hun bovenkasten en dat ziet er prima uit. Scheelt lastig schoonmaakwerk ook.

Dit is inderdaad iets dat je makkelijk uit kunt stellen. Dat komt nog wel inderdaad. Je man is vast snugger genoeg om nog wat elektra ergens te verstoppen voor het geval er bovenverlichting moet worden gemaakt ;)
Zeker, dat komt wel goed :D

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:54 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Dit klinkt ook erg fijn, kan me dat goed voorstellen dat je hem dan inderdaad deze kant op zet!

Toen ik m zag dacht ik ook aan hoge kasten naast elkaar, maar ook ik ben een sucker voor symmetrie haha. Wat je eventueel ook nog kan doen is rechts je lage deel uitlijnen met het keukeneiland (dus die drie lage kasten zo tegen de rechter muur dat het midden van die drie kasten op dezelfde hoogte staat als het midden van het keukeneiland, als je snapt wat ik bedoel). En dan tegen de linker muur de twee hoge kasten voor koelkast en oven/magnetron? Als dat past.
Die linkermuur heeft twee deuren. Eentje naar de garage en eentje naar de werkkamer/badkamer beneden. Dus dan zou ik even flink moeten puzzelen, maar ik denk dat 't niet past.

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:53 schreef d.k. het volgende:
Tink, je zit ook met een aantal deuren in je geplande keuken, waar laat je je eettafel?
In de eetkamer. De huidige keuken dus...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189546038
je krijgt met de geplande verbouwing een vrij lange smalle woonkamer waar je dan ook nog een ensuite in wil zetten. Nu heb je in basis een vrij brede woonkamer, is er geen manier te bedenken om die te behouden? Ik denk dat je dan ook beter uitkomt met je keuken.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_189546543
Als je op termijn de schuifdeuren gaat vervangen voor openslaande deuren, komt dan de deur ernaast ook te vervallen? Weet je al wat je dan terug wil want dat zou je uitgangspunt moeten zijn en niet de huidige schuifpui

ik zou wellicht 60cm muur maken zodat je tegen de gehele wand de keuken kwijt kan zonder het gevoel te hebben dat je keuken voor een raam/deur staat. De totale oppervlakte van de gevel is er groot genoeg voor.
  maandag 21 oktober 2019 @ 15:07:52 #280
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189547978
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 12:36 schreef d.k. het volgende:
je krijgt met de geplande verbouwing een vrij lange smalle woonkamer waar je dan ook nog een ensuite in wil zetten. Nu heb je in basis een vrij brede woonkamer, is er geen manier te bedenken om die te behouden? Ik denk dat je dan ook beter uitkomt met je keuken.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. De woonkamer blijft precies hetzelfde, er komt alleen een eetkamer aan vast ipv de keuken die er nu zit. Die keuken verhuist (of nouja, wordt vervangen) in de huidige serre, die nu in gebruik is als soort extra woonkamer.

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 13:15 schreef Elleska het volgende:
Als je op termijn de schuifdeuren gaat vervangen voor openslaande deuren, komt dan de deur ernaast ook te vervallen? Weet je al wat je dan terug wil want dat zou je uitgangspunt moeten zijn en niet de huidige schuifpui

ik zou wellicht 60cm muur maken zodat je tegen de gehele wand de keuken kwijt kan zonder het gevoel te hebben dat je keuken voor een raam/deur staat. De totale oppervlakte van de gevel is er groot genoeg voor.
Dit is heel lange termijn, denk ik, want best duur. Maar dan zou openslaande deuren met 63,5 cm muur (ikea keuken wrs) wel een prima oplossing zijn ja. Txs! Daar kan ik wat mee :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189548047
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:34 schreef Tink89 het volgende:
Oke, ik heb de tweehogekastennaastelkaaroptie getekend en ben niet zo enthousiast. Op de een of andere manier vind ik het druk ofzo...

[ afbeelding ]
Ben ik met je eens. Bovendien valt het eigenlijk alleen maar meer op dat er een keukenblok voor het raam staat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 21 oktober 2019 @ 15:19:03 #282
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189548133
Even voor de volledigheid de oude en nieuwe plattegrond (het is ingewikkeld en hij staat natuurlijk niet in de OP....)

Oud: keuken in het midden, wand tussen keuken en woonkamer en tussen keuken en aanbouw.



Nieuw (zonder de badkamer en werkkamer, dit is alleen het woon/eet/keuken/hal-gedeelte:
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 15:37:48 #283
5428 crew  miss_sly
pi_189548432
Vind je het echt heel belangrijk om er (ooit) een (en suite) deur tussen te doen? Ik zou dat zonde vinden, persoonlijk.

Ik weet niet hoeveel ruimte er in je tekening is tussen einde kast en het raam, maar als je naast de hoge kasten aan de raamkant ongeveer 60-80 cm overhoudt, waar je bijvoorbeeld de afvalbak neerzet, is het niet zo storend dat het deels voor het raam hangt, denk ik. Als je er bijvoorbeeld nog een mooie hangplant op de kast neerzet of in een hangpot aan het plafond hangt, is dat netjes opgelost. Als dat niet past, zou je, als je de deuren laat vallen, het hoge kasten deel een stukje richting eetkamer op kunnen schuiven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189548747
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dit is heel lange termijn, denk ik, want best duur. Maar dan zou openslaande deuren met 63,5 cm muur (ikea keuken wrs) wel een prima oplossing zijn ja. Txs! Daar kan ik wat mee :D
Tenzij die lange termijn zo lang duurt dat de keuken dan alweer aan vervanging toe is natuurlijk ;)
En het moet tot die tijd ook werkbaar blijven dus dat geeft een leuke uitdaging.

Doe verder vooral wat jou handig lijkt. Ik zie je meerdere keuzes maken waarvan ik precies de tegenovergestelde keuze heb gemaakt maar een deur tussen keuken en eetkamer/woonkamer was geen twijfel over mogelijk, haat aan open keukens. Vooraf hebben meerdere mensen geprobeerde om mij van dat idee (en ook andere plannen) af te praten maar ik ben elke dag nog blij dat ik daar niet naar heb geluisterd.
pi_189549548
Ah,ik heb in je eerdere plattegrond een balk (?) aangezien voor een muur, dat was het.

Andere vraag, waarom de keuken eigen verplaatsen?
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_189551117
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:56 schreef d.k. het volgende:
Ah,ik heb in je eerdere plattegrond een balk (?) aangezien voor een muur, dat was het.

Andere vraag, waarom de keuken eigen verplaatsen?
Is toch veel fijner ingedeeld dan...


Rechts onder kun je een fijne speel gedeelte hebben voor kids of een fijne leeshoek. Het oogt veel ruimtelijker ^O^
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:20:22 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_189551484
Ik zou de keuken ook in het midden houden. Eethoek in de serre, en daar ook een speelhoekje voor de kinderen.
disclaimer
pi_189551687
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:20 schreef SQ het volgende:
Ik zou de keuken ook in het midden houden. Eethoek in de serre, en daar ook een speelhoekje voor de kinderen.
Zoals tink het heeft ingedeeld is het werkbaarder je kunt de kinderen in de gaten houden ten alle tijden :Y
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:42:07 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_189551898
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:30 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Zoals tink het heeft ingedeeld is het werkbaarder je kunt de kinderen in de gaten houden ten alle tijden :Y
Op beide punten oneens :+
disclaimer
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:02:04 #290
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189552302
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 12:24 schreef Tink89 het volgende:
Oke, uitdaging:

Onder de huidige serre ligt geen kruipruimte. Er ligt wel vloerverwarming in de vloer. De verdeler zit in de garage.

Onze wens: een kookeiland. Maar... hoe gaan we dat doen met de vloerverwarming en legionella? We kunnen wel tussen de vloerverwarming door (lang leve de thermische camera), maar dat neemt niet weg dat de leidingen opgewarmd worden door de vloerverwarming.

Optie: Vloerverwarming (deels?) uitschakelen/omleiden/laten vervallen en radiatoren hangen. Nadelen: lelijk, veel werk, koude vloer.

Zijn er nog andere manieren om dit op te lossen? M. had het over extra diep frezen voor de waterleidingen. Zou dat voldoende zijn?


Edit: er is een plan B: spoelen in de wand. Dat maakt al het leidingwerkgezeik in één keer als sneeuw voor de zon verdwijnen en stiekem vind ik het heel erg mooi. De drie kastjes die aan de voorkant van het eiland ingetekend zijn in het midden, zouden weg blijven en een inham worden voor koekjesdeeg helpen rollen/barkrukken/opstapje voor prul om ergens mee te helpen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb bij een keukenboer de wastafel ook in een dubbele hoge kast gezien met twee deuren die je na het openen de kast inschoof. Dat zou jouw beeld van strakke kastenwand kunnen blijven, en toch functioneel het water aan de zijmuur aanleggen.

zoals hier dus

[ Bericht 2% gewijzigd door lipje op 21-10-2019 20:11:56 ]
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_189553040
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:56 schreef d.k. het volgende:
Ah,ik heb in je eerdere plattegrond een balk (?) aangezien voor een muur, dat was het.

Andere vraag, waarom de keuken eigen verplaatsen?
Goeie vraag, ik zou 'm in het midden houden :)
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:21:54 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_189553997
Zoiets dus:



disclaimer
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:31:07 #293
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189554189
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:19 schreef Tink89 het volgende:
Even voor de volledigheid de oude en nieuwe plattegrond (het is ingewikkeld en hij staat natuurlijk niet in de OP....)

Oud: keuken in het midden, wand tussen keuken en woonkamer en tussen keuken en aanbouw.

[ afbeelding ]

Nieuw (zonder de badkamer en werkkamer, dit is alleen het woon/eet/keuken/hal-gedeelte:
[ afbeelding ]
Da's nog een best heftige verbouwing als je die muren eruit gaat slopen en alle leidingen gaat verleggen. Vanwege het slopen van die draagmuren waarschijnlijk vergunningsplichtig, dus moet je ook constructie tekeningen laten maken. Dat lijkt mij een klusje dat eerder in de 1000den dan 100den euro's gaat kosten.
pi_189554544
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:21 schreef SQ het volgende:
Zoiets dus:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja, mooie oplossing!

Een argument als 'dan kan ik de kinderen goed in de gaten houden' gaat trouwens maar betrekkelijk kort op. Bij de indeling van de keuken zou ik ook verder kijken dan dat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189554611
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:31 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Da's nog een best heftige verbouwing als je die muren eruit gaat slopen en alle leidingen gaat verleggen. Vanwege het slopen van die draagmuren waarschijnlijk vergunningsplichtig, dus moet je ook constructie tekeningen laten maken. Dat lijkt mij een klusje dat eerder in de 1000den dan 100den euro's gaat kosten.
Vergunningsplichtig? Wij hebben dat met een oom die dat vaker heeft gedaan zonder vergunning gedaan :')


Zo duur was het trouwens niet rond de 600 euro |:(
pi_189554982
Nou ja zoals Sq tekent dus. Dan kan je een groot eiland maken en ik denk dat de routing duidelijker is.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_189555032
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:21 schreef SQ het volgende:
Zoiets dus:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Veel beter ja!
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:37:29 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_189555539
Als je trouwens tóch bold wil doen en alles om wil gooien kun je ook nog de keuken naar voren verplaatsen en je zithoek in de serre maken :+
disclaimer
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:40:48 #299
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189555592
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:51 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Vergunningsplichtig? Wij hebben dat met een oom die dat vaker heeft gedaan zonder vergunning gedaan :')


Zo duur was het trouwens niet rond de 600 euro |:(
Dat je oom dat de gedaan heeft voor 600 euro zonder vergunning en constructieve berekening, betekend dat niet dat dat de preferred way of working is :{ .

Aan de verzekering krijg je het iig. niet uitgelegd als het mis gaat.
pi_189555936
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat je oom dat de gedaan heeft voor 600 euro zonder vergunning en constructieve berekening, betekend dat niet dat dat de preferred way of working is :{ .

Aan de verzekering krijg je het iig. niet uitgelegd als het mis gaat.
Hij heeft een constructieve berekening gemaakt en zelfs de ijzeren lateien gezet in de gevels. We zijn nu inmiddels al meer dan 6 maanden verder dus vertrouw het wel :+

Ik zou de zithoek juist rechtsonder maken keuken boven aan en de eet kamertafel in het midden links speelhoek/ leesplek.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:43:38 #301
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189558928
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:31 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Da's nog een best heftige verbouwing als je die muren eruit gaat slopen en alle leidingen gaat verleggen. Vanwege het slopen van die draagmuren waarschijnlijk vergunningsplichtig, dus moet je ook constructie tekeningen laten maken. Dat lijkt mij een klusje dat eerder in de 1000den dan 100den euro's gaat kosten.
Zijn geen draagmuren, aldus de constructeur. Hebben voor de zekerheid de bouwtekeningen opgevraagd, die zijn onderweg.

En ik vind de eetkamer in de serre (sorry @SQ) niks. Dan loop je als je binnenkomt meteen tegen je eiland aan, moet je met je barbecuespul/buiten eten/borrelen in de tuin verder lopen en het is dan koken in het donkerste deel van het huis, terwijl ik dat juist heel knus vindt voor spelletjes en eten en knutselen enzo.

Maar ik zal het eens aan M voorleggen, misschien denkt die er anders over.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')