Dat is toch niet zo moeilijk? Gerrymandering is ook een vorm van stratificatie door clustering van kiezers. Fox News is een prachtig partijkanaal om de neuzen dezelfde kant op te krijgen.quote:Op donderdag 2 januari 2020 15:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet correct. Wat hebben gerrymandering en Fox te maken met ideologische stratificatie bij de DemocratenIn de zin in dat stukje staat juist dat het alleen maar 'rightward' gaat. Wat wordt daar dan mee bedoeld? En je kunt wel leuk doen maar Salon is simpelweg een vrij extreem linkse publicatie. Dus vanuit die invalshoek moet je dat stuk ook lezen.
Eh nee, we praten niet langs elkaar heen. Jij beweert echt hele andere zaken. Je roept dat "zijn stemvee" een bepaald beeld van hem heeft ongeacht beleid en dat het ze niet boeit dat dit erg overeenkomt met de "tea party" ideeën. Vervolgens haal ik aan dat zijn stemvee in de midterms wel aardig is afgenomen. Dan gaat het opeens over de harde kern van zijn achterban, maar die boeit het nou juist wél dat hij tea party beleid voert, want dat is immers exact wat ze willen.quote:[..]
Precies, de zwevende kiezer trapt er niet meer in. Omdat Trump's beleid niet overeenkomt met zijn verkiezingsplatform. Zijn cult boeit dat niet.
Het lijkt wel alsof met opzet probeert ons langs elkaar heen laat praten. Heel vermoeiend.
Dan ben jij kennelijk niet "sommige mensen", want jij bent degene die standpunten heel krampachtig links of rechts wil noemen op basis van een zeer beperkte definitie van die concepten.quote:Op donderdag 2 januari 2020 15:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of 'sommige mensen' doen niet mee aan die krampachtigheid om alles in rechts/links te verdelen. Wat een stropop dit zeg, goeiedag.
Je maakt het jezelf nogal moeilijk. Zijn stemvee zijn mensen die nu nog op hem zouden stemmen, zijn harde kern dus. Lees nou gewoon wat er staat zonder het elke keer voor jezelf nog een keer op te schrijven met allemaal vage extra aannames.quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:08 schreef Monolith het volgende:
Eh nee, we praten niet langs elkaar heen. Jij beweert echt hele andere zaken. Je roept dat "zijn stemvee" een bepaald beeld van hem heeft ongeacht beleid en dat het ze niet boeit dat dit erg overeenkomt met de "tea party" ideeën. Vervolgens haal ik aan dat zijn stemvee in de midterms wel aardig is afgenomen. Dan gaat het opeens over de harde kern van zijn achterban, maar die boeit het nou juist wél dat hij tea party beleid voert, want dat is immers exact wat ze willen.
Nu ben ik er wel klaar mee, als je zo slecht kunt lezen en allemaal dingen gaat verzinnen schiet het niet op. En ik snap niet waarom je dat doet, het is echt nergens voor nodig.quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan ben jij kennelijk niet "sommige mensen", want jij bent degene die standpunten heel krampachtig links of rechts wil noemen op basis van een zeer beperkte definitie van die concepten.
Maar 'de neuzen dezelfde kant op' is dus het tegenovergestelde van stratificatie. Omdat er dan dus minder ideologische lagen zijn. Of niet? Wat is het nou?quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo moeilijk? Gerrymandering is ook een vorm van stratificatie door clustering van kiezers. Fox News is een prachtig partijkanaal om de neuzen dezelfde kant op te krijgen.
Tsja... Laat ik dit maar, beleefd, een “beperkte visie” noemen. Vraag je eens af wat er, zonder Amerika, in de vorige eeuw met West-Europa zou zijn gebeurd.quote:Op woensdag 1 januari 2020 20:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dan als pre geven dat hij in het leger heeft gezeten... Dat maakt hem juist direct al ongeschikt, je moet of dom of gestoord zijn om uberhaupt bij het leger te gaan laat staan het Amerikaanse.
Stratificatie zegt niets over het aantal lagen natuurlijk.quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar 'de neuzen dezelfde kant op' is dus het tegenovergestelde van stratificatie. Omdat er dan dus minder ideologische lagen zijn. Of niet? Wat is het nou?
Correct. Het punt is dan dat de 'extreme' laag steeds groter wordt aan de rechterkant, niet?quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Stratificatie zegt niets over het aantal lagen natuurlijk.
Nee het punt was dat je netjes één laag hebt aan Republikeinse zijde, maar dat binnen de Democratische partij juist een tweedeling wordt gecreëerd.quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Correct. Het punt is dan dat de 'extreme' laag steeds groter wordt aan de rechterkant, niet?
Jawel, dat staat er letterlijk. Ik geef het op, we zijn het in grote lijnen eens maar je wil dat niet accepteren dus ga je te kwader trouw 'discussiëren'. Veel plezier verder.quote:
Tja, dan ben je vrij beroerd in het formuleren van standpunten. Gecombineerd met het feit dat je dan heel snel overgaat in het achterwege laten van argumenten en er enkel nog autoriteitsargumenten tegenaan gooit maakt een serieuze discussie onmogelijk, dus wat dat betreft zijn we het wel eens over het nut van met elkaar discussiëren.quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel, dat staat er letterlijk. Ik geef het op, we zijn het in grote lijnen eens maar je wil dat niet accepteren dus ga je te kwader trouw 'discussiëren'. Veel plezier verder.
Waar doel je op? Lijkt me dat met mijn zoals jij dat noemt beperkte visie veel ellende bespaart was gebleven. WO1 en WO2 zijn in ieder geval niet mogelijk met het idee dat je als soldaat debiel of dom bent. Dat je dom moet zijn om je leven te geven voor machthebbers in je land lijkt me moeilijk weerspreekbaar. Dat je gestoord moet zijn om mensen dood te willen maken ook. Ontkennen dat het leger gaat over doodmaken en doodgemaakt worden lijkt mij een beperkte visie waarom zou je niet gewoon bij de politie gaan anders.quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:22 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Tsja... Laat ik dit maar, beleefd, een “beperkte visie” noemen. Vraag je eens af wat er, zonder Amerika, in de vorige eeuw met West-Europa zou zijn gebeurd.
Dat is de beperkte visie van de dienstweigeraar. Het doel van een leger is niet om mensen dood te willen maken, maar om eigen bevolking en grondgebied, en dat van bondgenoten, te beschermen tegen aanvallen van vijandige mogendheden. Zo heeft b.v. het Sovjet-leger in 1941 niet gejammerd over het moeten doodschieten van zielige Duitse soldaten, maar heeft het Hitlers leger een nederlaag toegebracht, ten koste van grote offers. (Waaruit je niet moet concluderen dat ik een fan was van de Sovjet-dictatuur.) De volgende stap is het onderwerpen van de agressieve staat, zoals de Geallieeerden dat in 1944/45 hebben gedaan. Het is een goed voorbeeld om aan te tonen dat een leger niet misdadig, maar nodig is.quote:Op donderdag 2 januari 2020 17:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat je gestoord moet zijn om mensen dood te willen maken ook.
Ik denk niet dat je een goed voorbeeld hebt gekozen dat een leger niet misdadig maar nodig is. Het Duitse leger tijdens WO II vond van zichzelf ook dat ze nodig waren, lebensraum en alles. Die jammerden ook niet over het doodschieten van zielige Sovjets of zielige Engelsen. Ja ze hebben verloren, maar in elk conflict verliest een partij. Over het algemeen is dit natuurlijk een zichzelf vervullende voorspelling, zolang elk land zegt dat het een leger nodig heeft is dat voor elk land zo. Heeft geen enkel land een leger nodig dan is dat ook het geval. Ik denk dat legers tegenwoordig overrated zijn. Één goede atoombom doet meer dan een gigantische investering in soldaten. Daarbij is het huidige beleid een eindeloze wapenwedloop wat in ieder geval gigantisch verspillend is waarom de tijd en energie niet in iets nuttigers steken. In die zin is niet elke ex-militair dom Eisenhower waarschuwde in 1960 al voor het militaire industriele complex in Amerika niet dat het iets heeft geholpen.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 14:30 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Dat is de beperkte visie van de dienstweigeraar. Het doel van een leger is niet om mensen dood te willen maken, maar om eigen bevolking en grondgebied, en dat van bondgenoten, te beschermen tegen aanvallen van vijandige mogendheden. Zo heeft b.v. het Sovjet-leger in 1941 niet gejammerd over het moeten doodschieten van zielige Duitse soldaten, maar heeft het Hitlers leger een nederlaag toegebracht, ten koste van grote offers. (Waaruit je niet moet concluderen dat ik een fan was van de Sovjet-dictatuur.) De volgende stap is het onderwerpen van de agressieve staat, zoals de Geallieeerden dat in 1944/45 hebben gedaan. Het is een goed voorbeeld om aan te tonen dat een leger niet misdadig, maar nodig is.
Het doel kan nog iets beter worden gedefinieerd, en dat is afschrikking.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 14:30 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Dat is de beperkte visie van de dienstweigeraar. Het doel van een leger is niet om mensen dood te willen maken, maar om eigen bevolking en grondgebied, en dat van bondgenoten, te beschermen tegen aanvallen van vijandige mogendheden.
Ik ben toch wel benieuwd waar je dat op baseert. Aangezien hij nu juist niet echt naar voren is gekomen met zijn standpunten. Zijn weg naar de verkiezingen bestaat voornamelijk uit een charmeoffensief.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:35 schreef mcmlxiv het volgende:
Buttgieg is waarschijnlijk verreweg de beste kandidaat. Aantoonbaar echt intelligent, niet extremistisch, militair geweest, alleen wat weinig bestuurlijke ervaring nog, maar altijd nog stukken meer dan de idioot die er nu zit.
Waarschijnlijk precies het soort mens wat de VS nu nodig heeft
Jammer dat hij homo is, dat zal wel weer een dingetje zijn voor die vieze extremistische christenen uit de binnenlanden
Peilingen zijn niet beslissend , voor wie er gekozen gaat worden. Clinton stond er ook beter voor dan Trump.quote:Op maandag 30 december 2019 13:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat ik geen fan ben van Biden, maar het lijkt mij wat voorbarig om hem af te serveren. In de meeste peilingen heeft hij nog altijd een grote voorsprong op Trump. Dat conservatieve kereltjes zoals jij niets van hem moeten weten, betekent niet zo gek veel.
En waarom zou jij niet naar Trump mogen wijzen? Ik vind het nogal apart dat Biden hier voor 'creep' wordt versleten, terwijl er momenteel een halve gek in het Witte Huis zit die tegen minderjarige meisjes zegt dat hij ze in de toekomst gaat daten.
Onmogelijk. Bernie heeft zichzelf al in de voet geschoten.quote:Op maandag 30 december 2019 15:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Hoop echt dat Bernie wint. Zowel voor de gemiddelde Amerikaanse burger als voor mij als neutrale toeschouwer als voor de band tussen USA en EU.
Van Trump weten we nu wel wat hij in z'n mars heeft (niet veel) en Biden is same old shit (Obama, Hilary).
Anti doodstraf, verhoging minimumloon, pro studiefinanciering, pro milieu, anti wapens, pro abortus, pro healthcare, anti migratie, pro infrastructuur, legalisering marihuana, pro verhogen belasting rijken en bedrijvenquote:Op zaterdag 4 januari 2020 09:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ben toch wel benieuwd waar je dat op baseert. Aangezien hij nu juist niet echt naar voren is gekomen met zijn standpunten. Zijn weg naar de verkiezingen bestaat voornamelijk uit een charmeoffensief.
Waar doel je op?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 09:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onmogelijk. Bernie heeft zichzelf al in de voet geschoten.
Ja, precies. Geen standpunten. Gewoon maar wat roepen.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 14:32 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Anti doodstraf, verhoging minimumloon, pro studiefinanciering, pro milieu, anti wapens, pro abortus, pro healthcare, anti migratie, pro infrastructuur, legalisering marihuana, pro verhogen belasting rijken en bedrijven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |