#ANONIEM | zondag 1 september 2019 @ 17:09 |
![]() Hoewel de zomer al sinds eind Juni voorbij leek te zijn in Nederland, zit de zomer voor de teams er nu ook weer op. Het is tijd om het hele F1 circus te verplaatsen naar de Ardennen voor een van de klassieke circuits op de kalender, het prachtige Spa-Francorchamps in België. Dit circuit wat bekend staat om verraderlijke weersomstandigheden bevat een van de mooiste bochten van de kalender, de beroemde Eau Rouge. We zijn de zomerstop in gegaan met Lewis Hamilton als leider in het kampioenschap, met een aanzienlijke voorsprong op de nummer 2 in de lijst, Valtteri Bottas, van maar liefst 62 punten. Op nummer 3 volgt Max Verstappen op slechts 7 punten achter Bottas, een afstand die de laatste races steeds kleiner aan het worden is. Honda heeft sinds de race in Frankrijk flink aan de weg lopen timmeren en de Red Bull kan nu regelmatig de strijd aan gaan met Mercedes, al heeft deze nog duidelijk het voordeel van betrouwbaarheid. Honda zit op dit moment met veel motor elementen op de gebruikslimiet voor dit seizoen, waardoor een vervanging ze gridstraffen zal opleveren. Maar het beloofd een spannende 2e helft van het seizoen te gaan worden, waarbij Red Bull hun zinnen hebben gezet op een 2e plek in het constructeursklassement met de degradatie van Pierre Gasly naar Toro Rosso en het promoveren van Alexander Albon naar het vrijgekomen stoeltje in de Red Bull. Het belooft deze race ook weer een oranje bedoening te worden rond het circuit, met naar verwachting weer tienduizenden Nederlandse fans die komen om Max Verstappen aan te moedigen tijdens zijn thuisrace, waar hij vorig jaar op het podium wist te belanden achter Vettel en Hamilton. Laten we hopen dat Ferrari zichzelf tijdens de zomer mentaal hebben kunnen opladen en we getrakteerd worden op een mooie race waarbij de teams weer mogen vechten om de hoogste trede. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # De aero regels voor 2019 # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # Hoe werkt engine mapping en wat heb je eraan? | |
Weltschmerz | zondag 1 september 2019 @ 17:09 |
Neuh, het maakte elkaar niks maar Vettel verklootte Q3. Vandaag had Leclerc duidelijk de betere strategie. Dat heeft hij ook zelf verdiend, door zich beter te kwalificeren en goed te starten, maar dat is niet iemand om de oren rijden. Maar het is wel weer duidelijk wie hier makkelijk beinvloedbaar. Door die constante kleine verdraaiingen. Even de tienden verkeerd afronden, net vergeten de laatste rondetijd mee te nemen, de twee keer dat Vettels auto stuk gaat als 'outqualified' meenemen. Het werkt bij veel mensen, anders zouden ze het niet doen. | |
HiDiHo | zondag 1 september 2019 @ 17:09 |
Bij andere sporten gelden die ook niet...waarom zou dat bij F1 wel zo zijn? | |
Breekfast | zondag 1 september 2019 @ 17:10 |
Als ik Ferrari was zou ik volgend seizoen al proberen Ricciardo te halen als vervanger van Vettel. | |
Sjemmert | zondag 1 september 2019 @ 17:10 |
![]() | |
Tinos85 | zondag 1 september 2019 @ 17:10 |
Gio heeft zijn contract ook gecrasht denk ik. | |
vosss | zondag 1 september 2019 @ 17:10 |
Het is bijna kwart op 5 en ik heb een halve bak bier op. Wat nou te vroeg om te juichen? ![]() | |
Tarado | zondag 1 september 2019 @ 17:12 |
te vroeg om te drinken is het nooit | |
THEFXR | zondag 1 september 2019 @ 17:12 |
gif crash? | |
VEM2012 | zondag 1 september 2019 @ 17:12 |
Vettel staat boven Leclerc en dan is ook nog vrij opzichtig een winst van hem gestolen door de raceleiding. Dus je ziet dan echt wat je wil zien. | |
#ANONIEM | zondag 1 september 2019 @ 17:12 |
Volgens mij is je al 100x uitgelegd dat ze in sport niet aan afronden van getallen doen, maar aan afkappen. Dat komt omdat als iemand achter 1,5s achter iemand anders zit, hij er wel 1s achter zit, maar niet 2s. Het gaat nl. om de tijd die daadwerkelijk verstreken is, daar ga je niet nog tijd bij optellen door af te ronden. Dit wordt consequent in alle sporten op deze manier gedaan. | |
Sjemmert | zondag 1 september 2019 @ 17:13 |
Still investigating uhuh ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 september 2019 @ 17:13 |
![]() Scherpe cameraman trouwens [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2019 17:14:32 ] | |
HiDiHo | zondag 1 september 2019 @ 17:13 |
"Max gaat altijd voor het gat" Mooie uitspraak ![]() | |
VEM2012 | zondag 1 september 2019 @ 17:14 |
Als jij de leiding zou hebben daar, dan zou je eerst bewezen verstand van zaken moeten hebben. | |
opgebaarde | zondag 1 september 2019 @ 17:15 |
Ze zijn aan het kijken of Perez genoeg centimeters overhield voor Albon aan de zijkant van de baan denk ik | |
THEFXR | zondag 1 september 2019 @ 17:16 |
alsof er iets afbrak | |
Nattekat | zondag 1 september 2019 @ 17:16 |
Albon een grijns van oor tot oor ![]() | |
shiz | zondag 1 september 2019 @ 17:16 |
Die bij dat Verstappen/Vettel interview waarbij Seb wel een 'Dutch pole' wilde 'grabben'. Nou... als 'ie die te pakken krijgt, dan zal 't wel hard geweest zijn. ![]() ![]() | |
gbm | zondag 1 september 2019 @ 17:17 |
Mja, waarschijnlijk zijn ze aan het kijken of Albon een extra punt krijgt voor die move ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 september 2019 @ 17:17 |
Ik zal eens kijken of er op de onboard wat te zien is | |
Whiskers2009 | zondag 1 september 2019 @ 17:17 |
Als er iemand een straf krijgt is het Perez idd | |
Sjemmert | zondag 1 september 2019 @ 17:17 |
Huh nee dat was wat Norris moest zeggen van zijn pr assistent op de vraag of het aan de motor lag. | |
Whiskers2009 | zondag 1 september 2019 @ 17:18 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 september 2019 @ 17:18 |
Verstappen mogelijk in de Torro Rosso volgende week dus? | |
Sjemmert | zondag 1 september 2019 @ 17:18 |
Interview met Lando Norris op Ziggo net. | |
Themeparktommy | zondag 1 september 2019 @ 17:19 |
Ja, ze gaan de nummer 3 van het WK degraderen ![]() | |
THEFXR | zondag 1 september 2019 @ 17:19 |
nee | |
Nattekat | zondag 1 september 2019 @ 17:20 |
Obvious joke was obvious ![]() | |
Tarado | zondag 1 september 2019 @ 17:20 |
maar dit weekend was hij wel de betere van de 2, ik had vandaag wel wat meer van Vettel verwacht omdat hij het op zondag meestal beter doet | |
opgebaarde | zondag 1 september 2019 @ 17:21 |
Mwah. Als de stewards het genoeg ruimte vinden, gaat Albon vijf seconden krijgen Dus wat dat betreft, worden Albon en Verstappen misschien nog wel bff's ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 september 2019 @ 17:21 |
Hij lijkt hem gewoon kwijt te raken op de rand. Niks mechanisch. ![]() https://streamable.com/s5rz0 [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2019 17:22:05 ] | |
THEFXR | zondag 1 september 2019 @ 17:21 |
die GROS werd door iedereen voorbij gereden. laatste seizoen | |
ChevyCaprice | zondag 1 september 2019 @ 17:22 |
Te ver over de kerb. Amateur. | |
THEFXR | zondag 1 september 2019 @ 17:22 |
idd, teveel op de curve | |
Tarado | zondag 1 september 2019 @ 17:22 |
dus Hulk volgend jaar daar waarschijnlijk | |
opgebaarde | zondag 1 september 2019 @ 17:23 |
Zijn teamgenoot had dezelfde race Dan zou je kunnen denken dat er iets mis is met de auto. Of zoals anderen het liever zien, het ligt aan GRO | |
Weltschmerz | zondag 1 september 2019 @ 17:25 |
Daar gaat het niet om. Ziggo wijkt daar wel van af in het nadeel van Vettel, en in het voordeel van Verstappen en Hamilton. Kamphuis had het gisteren zelfs over 8 tienden terwijl dat op geen enkele manier te rechtvaardigen is. Het is voortdurend smokkelen. Dat werkt hier overduidelijk bij de makkelijk beinvloedbaren, net als die random prijzingen van Verstappen en Hamilton. | |
M.Melandri | zondag 1 september 2019 @ 17:25 |
Leclerc was gewoon het hele weekend sneller dan Vettel. Niet meer en niet minder. | |
Monolith | zondag 1 september 2019 @ 17:26 |
- maak het svp niet persoonlijk - [ Bericht 87% gewijzigd door Nattekat op 01-09-2019 17:26:58 ] | |
ShaoliN | zondag 1 september 2019 @ 17:30 |
Zelfs op de rechte stukken was het kansloos met de Haas. Bizar. Kvyat en Albon waren weer zoveel sterker dan Gasly. | |
tralalala | zondag 1 september 2019 @ 17:31 |
Van der Vaart snapt er niets van. | |
opgebaarde | zondag 1 september 2019 @ 17:32 |
Perez Albon vanuit oogpunt Albon https://streamable.com/q2nmh | |
Evenstar | zondag 1 september 2019 @ 17:32 |
Albon zat toch gewoon met 2 wielen nog op de baan. Als ze Albon hier straf geven is F1 nog verneukter dan ik dacht. | |
Whiskers2009 | zondag 1 september 2019 @ 17:32 |
Verrassend | |
potjecreme | zondag 1 september 2019 @ 17:32 |
Gasly deed het niet slecht na alle ontwikkelingen van de afgelopen tijd. | |
shiz | zondag 1 september 2019 @ 17:32 |
Ziet er dezer dagen ook meer uit als een zuipende volkszanger. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 17:33 |
Je kunt je Vettel-bril ophouden, natuurlijk. Maar de bottomline is dat Vettel niet kampioen gaat worden zolang Leclerc bij Ferrari, Hamilton bij Mercedes en Max bij red Bull rijdt. | |
opgebaarde | zondag 1 september 2019 @ 17:33 |
Het zou enigszins wel consequent zijn met iirc Ricciardo in Frankrijk. | |
Whiskers2009 | zondag 1 september 2019 @ 17:34 |
Albon ging echt niet voor de lol door het gras. Al vond hij het duidelijk wel de leukste inhaalactie ![]() | |
THEFXR | zondag 1 september 2019 @ 17:34 |
ik weet het niet, Hulk heeft nooit echt goed gepresteerd. maar als er niemand anders voor handen is, dan iig beter dan GROS | |
Evenstar | zondag 1 september 2019 @ 17:34 |
Nee, dat heb je ook nog eens. | |
Peterselieman | zondag 1 september 2019 @ 17:35 |
Duidelijk. Perez lijkt voor links te kiezen, dus Albon gaat rechts, maar Perez komt ook naar rechts en daarom door het gras. Als er straf komt zou die voor Perez moeten zijn, maar imo is het geen straf waardig. | |
Breekfast | zondag 1 september 2019 @ 17:35 |
Vind het wel teleurstellend dat Max weer oud gedrag laat zien; afgelopen jaar leek hij juist geleerd te hebben om de risico's beter in te schatten. Hij was gewoon 5e geworden als hij bij de start zijn verlies had genomen. ![]() | |
THEFXR | zondag 1 september 2019 @ 17:36 |
en daar zat die nieuwste Ferrari motor in. | |
beantherio | zondag 1 september 2019 @ 17:37 |
Hij kon er niet zo heel veel aan doen natuurlijk. Je kunt niet door een muur heen rijden of de auto stil zetten op de baan. Het leek me meer de schuld van Kimi. | |
ShaoliN | zondag 1 september 2019 @ 17:37 |
Ja daarom. Iets helemaal fout in de afstelling denk ik. | |
ChevyCaprice | zondag 1 september 2019 @ 17:37 |
Alleen RIC stond met 4 wielen buiten de baan. | |
Tinos85 | zondag 1 september 2019 @ 17:38 |
Die zat met vier wielen naast de baan | |
Breekfast | zondag 1 september 2019 @ 17:38 |
Hij had prima achter Kimi kunnen blijven. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 17:38 |
Neah, niet echt. Kimi rijdt wel een normale lijn en verwacht waarschijnlijk niet dat Max daar nog zit. Max neemt een risico (waar ik geen probleem mee heb, trouwens) en dat pakt verkeerd uit. | |
Questular | zondag 1 september 2019 @ 17:39 |
22 races niks aan de hand die shit gebeurt nu eenmaal. | |
ShaoliN | zondag 1 september 2019 @ 17:39 |
Nouja, heat of the moment neemt hij iets teveel risico. Het was niet handig, misschien livhte frustratie vanwege een kutweekend, maar laten we hem niet afrekenen op dit ene moment. | |
Monolith | zondag 1 september 2019 @ 17:40 |
Gewoon liften, net als Perez deed. De ruimte die Verstappen zocht was er gewoon niet. Dan kan zo'n Coronel wel weer roepen dat Kimi ruimte moet laten omdat Verstappen nou eenmaal in elk gat duikt, maar zo werkt dat natuurlijk niet. | |
VEM2012 | zondag 1 september 2019 @ 17:40 |
Ik heb het vermoeden dat vooraf de afspraak was om degene met pole met strategie a op pad te sturen en de ander met strategie b die meer was ter ondersteuning van de racewinst. | |
THEFXR | zondag 1 september 2019 @ 17:42 |
startlichten moeten minimaal 2 sec aanblijven, had het idee dat ze eerder uit gingen | |
beantherio | zondag 1 september 2019 @ 17:42 |
Als je tegen je tegenstander aanrijdt ben je altijd de eerste schuldige. Ja misschien dat Verstappen voordien een andere keuze had kunnen maken, maar dat pleit Kimi niet vrij. Je kunt zo'n auto niet in het niets laten oplossen. | |
ShaoliN | zondag 1 september 2019 @ 17:42 |
Ja, 1/2 zat er gewoon niet in denk ik. Dus uiteindelijk gewoon goede call. | |
Evenstar | zondag 1 september 2019 @ 17:42 |
Dit. Max had iets kunnen liften, maar zat er wel behoorlijk naast. Kimi had iets meer ruimte kunnen geven, maar zat er gewoon wel voor. Race ongeluk, shit happens. | |
beantherio | zondag 1 september 2019 @ 17:45 |
Max is vaak genoeg verweten dat ie op bepaalde momenten geen ruimte laat (wat je zelfs in deze posting nog doet met je opmerking over het liften). Waarom kun je dat Kimi dan niet verwijten? | |
#ANONIEM | zondag 1 september 2019 @ 17:46 |
Vooral dit. Max had wat kunnen inhouden, Kimi wat meer ruimte. Tsja, volgende keer beter. Voor wie er nog steeds over staat te schuimen, zoek het zelf maar uit ![]() Max: ![]() Kimi: ![]() Norris (achter Max&Kimi): ![]() Helicopter: ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2019 17:46:16 ] | |
Monolith | zondag 1 september 2019 @ 17:46 |
Ach, het is ook niet erg als je zoiets eens in de 22 races overkomt hoor, maar hij zat er minder ver naast dan de vorige keer op Spa en toen kon het ook gewoon niet. In die zin had hij wel beter moeten weten. Kimi hoeft en kan hier weinig. | |
THEFXR | zondag 1 september 2019 @ 17:48 |
je ziet in de spiegel van kimi niks van max zijn auto | |
Monolith | zondag 1 september 2019 @ 17:49 |
Wat heeft liften met ruimte laten te maken? Liften betekent van je gas af, in dit geval zodat je niet in een ruimte duikt die er niet is. Verder kan ik niet zoveel met vage beweringen over wat Verstappen zogenaamd verweten zou zijn. | |
ChevyCaprice | zondag 1 september 2019 @ 17:50 |
Ach ja kan gebeuren. Eerste DNF van het jaar, volgende week weer P5 en dan verder kijken. | |
vosss | zondag 1 september 2019 @ 17:50 |
0.73 net getimed. Moeten ze 2 seconden aan staan? Bron? | |
Whiskers2009 | zondag 1 september 2019 @ 17:50 |
Toch vind ik Kimi wel extreem krap die bocht aansnijden. Tot op de kerbs. Lijkt me verre van de ideale lijn en iets wat je niet snel doet. Zie de noodzaak ervoor ook eigenlijk niet. | |
vosss | zondag 1 september 2019 @ 17:51 |
Die spiegel staat er maar voor 1/3de op, dus die conclusie kan je niet trekken uit deze footage. | |
sasquatsch | zondag 1 september 2019 @ 17:52 |
Verstappen zit er voor meer dan de helft naast, dus Kimi had meer ruimte kunnen geven. Maar in de eerste ronde is het altijd oppassen, dus had Max ook eieren voor zijn geld kunnen kiezen en achter Kimi aansluiten. Race ongeluk dus. | |
Weltschmerz | zondag 1 september 2019 @ 17:54 |
Ferrari heeft natuurlijk met afstand het beste rijdersduo, je haalt niet het spectaculair snelle talent van 2018 om de 4 voudig wereldkampioen beter te laten lijken dan hij is. Zoals Mercedes wel de 2e rijder haalt om het merk Hamilton te promoten en hem beter te laten lijken en de auto minder superieur. De misvatting, of beter gezegd de leugen, is dat Leclerc sneller zou zijn dan Vettel. Dat is niet het geval, ze zijn aan elkaar gewaagd qua snelheid en daarom heeft Leclerc ook weleens de overhand. Als Ferrari op basis van het seizoen tot nu toe een kopman moet kiezen zal het weer Vettel zijn, want die heeft het iets beter gedaan. Maar ja, herhaling werkt heel goed bij makkelijk beinvloedbare mensen, dat wist Goebbels al. | |
TAV74 | zondag 1 september 2019 @ 17:54 |
Dit vind ik wat overdreven. Risico nemen hoort er gewoon bij, niet alles kan op save bij de start. Snap de intuïtieve keuze wel om daar de binnenkant te nemen in de positie waar hij zat, als Kimi hem ziet gaat het wellicht net wel goed. Je kunt er overigens wel over twisten of hij nu wel of niet teveel risico nam, maar ik vond het wel binnen de grens. Albon nu al overtuigender dan Gasly trouwens, die jongen durft tenminste. En Leclerc gewoon een prima weekend gereden en dit keer wel het voordeel van de pitstrategie van Ferrari.. | |
Kickinalfa | zondag 1 september 2019 @ 17:55 |
Dit, max is er bij lange na niet voorbij en kimi kan en mag hier insturen. | |
Whiskers2009 | zondag 1 september 2019 @ 17:55 |
Moet die laatste zin nou echt?! | |
THEFXR | zondag 1 september 2019 @ 17:55 |
top of my head tusen de 2 en 5 sec | |
Dutchguy | zondag 1 september 2019 @ 17:55 |
Maar het is de tweede keer dat Max het op die plek probeert en het gewoon niet kan want te krap. Geen beste beurt. | |
Cherni | zondag 1 september 2019 @ 17:56 |
Een raceincident. Niet meer dan dat. En dat zal nog wel vaker gebeuren. | |
Mano_ | zondag 1 september 2019 @ 17:56 |
Je beseft je niet dat jij degene bent die als een hangende plaat steeds blijft herhalen dat Vettel de beste is en slachtoffer is van de grote samenzwering? ![]() ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 17:56 |
Sterker nog, als ze even hard hadden gereden en Kimi's achterwiel had niet Max' voorwiel geraakt, dan hadden ze allebei gewoon verder gekund. | |
Whiskers2009 | zondag 1 september 2019 @ 17:56 |
Kimi rijdt geen normale lijn wat mij betreft. Zie vorige post. | |
TAV74 | zondag 1 september 2019 @ 17:56 |
Gelukkig is iedereen in de wereld beïnvloedbaar en subjectief, behalve jij. Het moet wel en eenzaam bestaan zijn. | |
Kickinalfa | zondag 1 september 2019 @ 17:57 |
Als Leclerc en Vettel op dezelfde strategie hadden gezeten ha Vettel het best kunnen winnen. Ik denk zelf dat als Hamilton een fatsoenlijke stop had gehad hij P1 had gepakt. | |
Breekfast | zondag 1 september 2019 @ 17:57 |
Als je voor de overwinning aan het racen bent snap ik dat je een risico neemt. Maar hier was het risico het niet waard: als het goed was gegaan was hij waarschijnlijk 5e geworden, als hij netjes achter Kimi was gebleven ook. Nu ben je meteen klaar. | |
Mano_ | zondag 1 september 2019 @ 17:58 |
Het werd alleen te krap omdat RAI hem niet zag en gewoon instuurde. Hij had zat ruimte links en dat zag VER. 2016 Was een ander verhaal, daar kon RAI ook geen kant op. | |
TAV74 | zondag 1 september 2019 @ 17:58 |
Wel eens, maar ik vond het niet verwijtbaar. Van beide niet overigens. | |
franske19 | zondag 1 september 2019 @ 17:59 |
Hij probeert niks. Hij zit er al. | |
Tarado | zondag 1 september 2019 @ 17:59 |
mee eens, maar wel jammer | |
Breekfast | zondag 1 september 2019 @ 18:00 |
Onzin. Hij duikt de binnenkant in. Andere optie was om gewoon erachter blijven. Het is echt niet zo dat hij geen andere keuze had. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 18:01 |
Is geen misvatting noch een leugen. Dit is pas Leclerc's 1ste jaar bij Ferrari, volgend jaar rijdt hij Vettel gewoon los. | |
VEM2012 | zondag 1 september 2019 @ 18:01 |
Als Ferrari vorig seizoen in de zomerstop de juiste keuzes had gemaakt bij de ontwikkeling van de auto, dan was hij gewoon wereldkampioen geworden. | |
TAV74 | zondag 1 september 2019 @ 18:02 |
Is wel achteraf praten in mijn ogen. Risicoloos bestaat niet in die situatie en hij maakt een logische keuze vanaf de plek waar hij op dat moment zit. Hij had anders behoorlijk op de rem of van zijn lijn gemoeten en dat was ook niet zonder risico geweest. Uiteindelijk nekt de slechte start hem, dat blijft wel de achilleshiel van de Honda. | |
VEM2012 | zondag 1 september 2019 @ 18:04 |
Je moet er alleen wel op bedacht zijn dat op zo’n moment de kans levensgroot is dat je over het hoofd gezien wordt. Gewoon een foute keuze van Max en ook vrij typerend voor hem. Brengt hem ook wel eens het goede, vandaag niet. | |
VEM2012 | zondag 1 september 2019 @ 18:05 |
Wat kost zo’n glazen bol nou? | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 18:05 |
En als Mercedes motoren had geleverd aan Red Bull, was Max nu al 3 keer wereldkampioen. ![]() | |
Sjemmert | zondag 1 september 2019 @ 18:06 |
Race incident maar onnodig risico van Max wat mij betreft. Als je hem daar zo aan de binnenkant zet weet je dat dit kan gebeuren. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 18:06 |
Ach, als je een beetje verstand hebt van de sport, is het makkelijk te zien. | |
#ANONIEM | zondag 1 september 2019 @ 18:06 |
$15 https://www.amazon.com/Am(...)980&s=gateway&sr=8-4 | |
franske19 | zondag 1 september 2019 @ 18:07 |
Hij duikt niet de binnenkant in hij zit er al ruim voor de apex naast. Als het andersom was geweest dan had je lopen schreeuwen dat Max geen ruimte liet voor Kimi die er bijna volledig naast zat. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 18:08 |
![]() | |
Dutchguy | zondag 1 september 2019 @ 18:08 |
Eens en nadat het eerder een keer mis ging op die plek een vreemde move. Onhandig. | |
Sjemmert | zondag 1 september 2019 @ 18:08 |
Leclerc maakt nog wel vaak foutjes vind ik. Vandaag ook weer in les combes. Dat zal er nog wel uit moeten. | |
ChevyCaprice | zondag 1 september 2019 @ 18:09 |
Hij heeft anders al twee keer gewonnen met een soortgelijke start. | |
TAV74 | zondag 1 september 2019 @ 18:10 |
Dat het toevallig ook goed heeft uitgepakt maakt het geen sterk punt. | |
Monolith | zondag 1 september 2019 @ 18:12 |
Ja, daarom had hij in mijn ogen ook beter dat risico niet kunnen nemen. Die racing point en alfa had ie zo wel weer teruggepakt. Vanaf daar kun je wel verder kijken wat er mogelijk is. | |
Weltschmerz | zondag 1 september 2019 @ 18:12 |
Ik niet zo beinvloedbaar ja, dat klopt. Als 'iedereen' hetzelfde roept dan denk ik ze blaten elkaar maar na omdat ze het niet weten, dus zal het wel niet kloppen. Hier heb je zo'n duidelijk geval manipulatie. Hamilton doet mee, de interviewer doet mee, zoals eigenlijk alle media meededen, maar niemand die even vertelt dat toen Raikkonen voor hem wag was, Vettel ineens tussen 1 en 2 seconden per rondje sneller ging. En dat is dus te midden van een constante stroom misinformatie, altijd kleine verdraaiingen, een beetje smokkelen met tijden, het weglaten van feiten. Dat is ook allemaal objectief aan te tonen, maar ik ga er de moeite niet voor doen, ik stip het slechts aan voor de mensen die het willen weten. De meeste mensen krijgen liever verteld wat ze moeten geloven en vallen voor de eindeloze herhaling, daar ga ik geen energie in steken. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 18:13 |
Voor jouw 'aandoening' bestaat een uitdrukking: bord voor je kop. ![]() | |
Cherni | zondag 1 september 2019 @ 18:15 |
Zette toen ook zijn snelste ronde neer. Het had zomaar een tijdstraf kunnen worden wegens voordeel. Het was even in onderzoek. Maar Hamilton is met afstand gewoon al jaren de beste. En dat valt niet mee dat te bekennen als je er totaal geen fan van bent. | |
ChevyCaprice | zondag 1 september 2019 @ 18:15 |
Ik zeg ook niet dat het een sterk punt is, maar het hoeft niet in zijn nadeel werken. | |
Nober | zondag 1 september 2019 @ 18:16 |
Tsja Vettel kan er niet veel van zonder superieure auto en een 2de coureur a la Webber naast zich. | |
VEM2012 | zondag 1 september 2019 @ 18:16 |
Kun je ook al niet zo zeggen. | |
Monolith | zondag 1 september 2019 @ 18:16 |
Ik de psychiatrie noemen ze het paranoïde wanen. | |
Fer | zondag 1 september 2019 @ 18:17 |
Waarschijnlijk, want het was in de trainingen al duidelijk dat de banden bij Ferrari er sneller aan gingen dan Merdedes. | |
VEM2012 | zondag 1 september 2019 @ 18:17 |
Als je claimt verstand van zaken te hebben is het niet zo verstandig om vervolgens beweringen te doen waaruit het tegendeel blijkt. | |
Monolith | zondag 1 september 2019 @ 18:18 |
Dat ie uiteindelijk wint hoeft niet te betekenen dat het niet in zijn nadeel werkt natuurlijk. Hij wint vooral ondanks de slechte start, niet dankzij. | |
VEM2012 | zondag 1 september 2019 @ 18:19 |
Die werkt niet... | |
Weltschmerz | zondag 1 september 2019 @ 18:20 |
Dat is ook zoiets doms, dat idee dat coureurs maar sneller blijven worden als ze jong al erg snel zijn. Als dat zo is, hoe goed had Vettel dan nu wel niet moeten zijn? In de marketing noemen ze jullie 'sukkels'. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 18:20 |
Het moge duidelijk zijn, dat ik het alleen maar zeg om aan te tonen dat jouw reactie net zo'n kul is. Vettel is geen wereldkampioen geworden vorig jaar. Punt. | |
VEM2012 | zondag 1 september 2019 @ 18:21 |
Twee van de vier kampioenschappen haalde hij met een auto die sowieso niet superieur was. De andere twee kampioenschappen kun je daarover twisten. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 18:22 |
Het is veel aannemelijker dat Vettel nooit zo goed is geweest als jij denkt. | |
Whiskers2009 | zondag 1 september 2019 @ 18:23 |
Goed, is er al een uitslag mbt under investigation van Perez & Albon? EDIT: ja https://www.gpblog.com/nl(...)-geen-straffen-.html | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 18:23 |
Ik spreek je volgend seizoen wel weer. ![]() | |
VEM2012 | zondag 1 september 2019 @ 18:25 |
Ja, omdat Ferrari in de zomerstop een verkeerde ontwikkeling heeft ingezet en daardoor de Mercedes ineens weer veel sneller was. Op het eind pas ontdekt (ben alweer kwijt wat precies). Zou de Ferrari gewoon competitief gebleven zijn, had Vettel het gehaald, althans: die kans was enorm groot. Om dan nu net te doen alsof hij er geen pepernoot meer van kan (wat eerder ook al eens is gezegd over hem), is gewoon dom gelul. | |
VEM2012 | zondag 1 september 2019 @ 18:25 |
Vast wel. | |
ChevyCaprice | zondag 1 september 2019 @ 18:26 |
Ik zeg ook niet dat het in zijn voordeel werkt. Maar het hoeft niet altijd iets uit te maken uiteindelijk. | |
Fer | zondag 1 september 2019 @ 18:26 |
Dat zijn 2 moves van Perez | |
Nober | zondag 1 september 2019 @ 18:28 |
Maar het is geen Max dus dan mag het wel. | |
Weltschmerz | zondag 1 september 2019 @ 18:29 |
Tja, Button kon in de McLaren wel tweede worden in het WK, dan zou Hamilton toch eerste moeten kunnen worden. Maar dat is nog zo'n objectief vast te stellen feit. De media overschatten Hamilton structureel als in dat Button geen kans tegen hem zou hebben, dat Rosberg er structureel 3 tienden achter zou zitten en Bottas niet in de buurt komt. Bij Vettel werd Webber ook een kans toegedicht om WK te worden, bij Vettel werd gezegd dat hij het moeilijk zou krijgen tegen Raikkonen en dat Leclerc hem te snel af zou zijn. Allemaal verkeerd gebleken maar dan is er nog de superieure Mercedes en de zwakke Ferrari om uitkomst te bieden, in combinatie met het relatiemanagement van Mercedes is er na Schumacher dan toch een Brit de grootste en niet weer een Duitser. | |
Sjemmert | zondag 1 september 2019 @ 18:29 |
Hij rijd gewoon de lijn en gaat dan naar rechts. | |
Cherni | zondag 1 september 2019 @ 18:29 |
Het is in iedergeval geen Schumacher die dat Ferrari team veel beter maakte. Maar ik ben het met je eens dat Vettel nog steeds bij de top behoort. Zijn persoonlijkheid is in ieder geval leuker dan van Hamilton. Helaas is Hamilton al jaren de betere. Een coureur moet ook een team kunnen trekken en dat mis ik wel bij Vettel. | |
sasquatsch | zondag 1 september 2019 @ 18:30 |
Je hoeft er niet voorbij te zijn. Voorbij de helft is al genoeg. | |
vosss | zondag 1 september 2019 @ 18:33 |
Die waren het zeer zeker niet. Vanaf de laatste lamp aan was tot hij uit was was minder dan een seconde. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 18:34 |
As is verbrande turf.... | |
vosss | zondag 1 september 2019 @ 18:36 |
Zeer zeker, maar Kimi wist dit ook. Dus gewoon raceincident zoals al door velen gezegd is. Shit happens. Op naar de volgende ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 september 2019 @ 18:40 |
Nope Formula One - Sporting Regulations - 2019 - Hoofstuk 36 lid 9 [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2019 18:42:37 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 18:41 |
Hamilton 268 Bottas 203 Redelijk evident dat Bottas niet in de buurt komt. | |
vosss | zondag 1 september 2019 @ 18:42 |
Ok dankje, dan was vandaag gewoon een hele snelle. ![]() | |
VEM2012 | zondag 1 september 2019 @ 18:44 |
Schumacher is de grootste ooit. Hamilton heeft gewoon jaar in, jaar uit veruit de beste auto. En zelfs dan heeft hij het een jaar niet verzilverd. Ik schat Vettel hoger in, maar dat blijft per definitie lastig om te bewijzen. ![]() | |
VEM2012 | zondag 1 september 2019 @ 18:44 |
Je laat je weer zien als echte kenner! | |
Monolith | zondag 1 september 2019 @ 18:45 |
408 om 247 vorig seizoen, 363 om 305 het seizoen daarvoor. Lijkt me vrij afgemeten. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 18:50 |
Als je blijft jeremieeen over 'maar als dan...', dan laat je in ieder geval duidelijk zien dat je het allemaal niet zo snapt. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 18:53 |
En dan helpen de feiten ook nog eens niet. Hij heeft al eens eerder een rookie naast zich gehad. ![]() https://en.wikipedia.org/wiki/2014_Formula_One_World_Championship | |
ShaoliN | zondag 1 september 2019 @ 18:58 |
![]() ![]() Merc is beter aan het ontwikkelen geweest inderdaad. Het team maakt betere calls, betere strategie. Hamilton staat er vrijwel elke race en elke qualy. Vettel stapelt de fouten weer op elkaar, net als zijn team. En dan heeft hij nog eens zijn handen vol aan zijn teamgenoot. Kans heel groot... ![]() ![]() ![]() ![]() | |
THEFXR | zondag 1 september 2019 @ 18:58 |
Vettel mist de motivatie. | |
Weltschmerz | zondag 1 september 2019 @ 19:08 |
Het grappige is dus dat ik hem nooit zo heel goed heb gevonden. Hij is wat druistig en moet 'zijn achterkant' hebben om uitzonderlijk snel te zijn. Hij steekt er dan ook niet zover bovenuit als Prost en Senna destijds, om het over Schumacher maar helemaal niet te hebben. Maar ja, Hamilton is een labiel verwend nest die het tegen zowel Button als Rosberg een keer moest afleggen. [/quote] Hamilton hoeft geen team te trekken. Mercedes had ook zonder hem 5 keer de wereldkampioen geleverd. Ze hadden ook Rosberg 'een legende' kunnen maken, maar ja, daarmee kom je niet van het stoffige Duitse imago van Mercedes af. Dan kun je beter een hippe social mediagenieke rapper hebben. Mercedes begon met iets van 2 seconden voorsprong aan het hybride tijdperk, daar is nu nog 3 tienden van over. Het is juist Mercedes die Hamilton overeind houdt wanneer hij weer eens mentale instorting nabij is en hem na droevige races samen met de pers moed wordt ingepraat, terwijl Vettel de echte teamplayer is die het falende Ferrari er menig keer doorheen heeft gesleept en ze dan nog uit de wind houdt ook. Zonder Vettel was Ferrari helemaal niets geweest in het hybride tijdperk zoals Red Bull ook weinig voorstelde zonder Vettel. | |
HiDiHo | zondag 1 september 2019 @ 19:10 |
Dit moeten ze maar eens veranderen dan....ik zat nog niet eens klaar voor een screencapture | |
#ANONIEM | zondag 1 september 2019 @ 19:11 |
Ze gaven je minimaal 4 seconden tijd om te anticiperen ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2019 19:12:49 ] | |
HiDiHo | zondag 1 september 2019 @ 19:13 |
![]() ja maar.... Ik wil de start pakken en niet de lichten | |
VEM2012 | zondag 1 september 2019 @ 19:17 |
Sinds de 4 kampioenschappen van Vettel was Mercedes veruit de snelste auto. Op de eerste helft van vorig seizoen na, toen was de Ferrari nauwelijks langzamer. Ondanks dat het Hamilton nog flink meezat een aantal keer ging Vettel aan de leiding. Zo is het en niet anders. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 19:20 |
Als je blijft jeremieeen over 'maar als dan...', dan laat je in ieder geval duidelijk zien dat je het allemaal niet zo snapt. ![]() | |
VEM2012 | zondag 1 september 2019 @ 19:20 |
Het is ook wel een stuk makkelijker racen met een auto die sneller is. Als de concurrent een auto heeft die net wat sneller is moet je op de grens rijden. Dan is de kans groter dat je ook een foutje maakt. | |
VEM2012 | zondag 1 september 2019 @ 19:22 |
Dit is gewoon een reactie die dom en kinderachtig tegelijkertijd is. Maar wat jij wil. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 19:27 |
En tevens de enige gepaste reactie op je gejeremieer. Proberen te bewijzen hoe goed een coureur is door te zeggen 'Nee, echt! Hij had echt wereldkampioen kunnen worden als...maar...dan'. Dat je zelf niet inziet hoe sukkelig dat is. | |
Weltschmerz | zondag 1 september 2019 @ 19:33 |
Even uit mijn hoofd staat het dit seizoen ongeveer gelijk in het kwalificatieduel, vorig seizoen deed Bottas het beter tot diens pech in Baku, en vanaf dat moment kreeg hij teamorders en de ondersteunende strategie. Nou is Bottas ook wel een beetje een slappe zak en is ook wel duidelijk dat Hamilton tot meer in staat is, maar toch gaat het weer stroever dan vooraf voorspeld. En Bottas zit alleen maar bij een topteam omdat Rosberg het beu was om tegen zowel Hamilton als diens marketingmachine te vechten. Die had daar nooit zelf genoeg indruk voor gemaakt. | |
VEM2012 | zondag 1 september 2019 @ 19:35 |
Ik constateer die bewuste reactie simpelweg dat er slechts een hele beperkte periode is geweest dat Ferrari maar weinig langzamer was dan Mercedes en dat op dat moment Vettel meteen weer bovenaan stond voor het WK. Ook vandaag zie je dat de Mercedes in de race gewoon een klap sneller is. Ferrari moet een coureur opofferen om de ander een kans te geven om te winnen. En dat nota bene op een circuit wat dit jaar een Ferraricircuit is. Ja, dan kun je wel roepen dat Vettel er geen reet meer van kan (wat jij doet!), maar daarmee negeer je dat in de autosport er nu eenmaal ook auto’s zijn waarmee je gewoon geen kampioen kan worden, hoe goed je ook bent. | |
Klopkoek | zondag 1 september 2019 @ 19:35 |
Hamilton is Schumacher sowieso al voorbij. Schumacher had het voordeel van de Bridgestone banden die speciaal voor Ferrari waren gemaakt, met de rest van het veld ook op Bridgestone. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 19:36 |
2018 Hamilton 408 Bottas 247 2017 Hamilton 363 Bottas 305 Evident. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 19:37 |
Nee, hoor. Dat doe ik helemaal niet. Als gewoon lezen al te moeilijk voor je is.... | |
potjecreme | zondag 1 september 2019 @ 19:45 |
Kan het weer over deze GP gaan? | |
WheeledWarrior | zondag 1 september 2019 @ 19:46 |
Ligt het aan mij of reageerde Verstappen vandaag wel heel gelaten en apathisch na die mislukte start? Toch meer aangeslagen door wat er gister is gebeurd dan gedacht, wellicht in combi met een weekend waarin de voorste 4 toch al niet te pakken waren? | |
VEM2012 | zondag 1 september 2019 @ 19:57 |
Jij schreef dat het tijdperk Vettel voorbij is. | |
Whiskers2009 | zondag 1 september 2019 @ 20:01 |
Hij reageert op deze en volgende race of er sowieso niets te halen en of hij hoopt dat ze snel voorbij zullen zijn. | |
Sinister-D- | zondag 1 september 2019 @ 20:03 |
3,5 uur gereden waar ik normaal 45min op rij en vanmorgen via binnen wegen 70min over gedaan heb ![]() | |
mikieu | zondag 1 september 2019 @ 20:04 |
Hopelijk start spec 4 beter zeg, dit is echt kut. Wel mooie race! | |
potjecreme | zondag 1 september 2019 @ 20:08 |
Tja.... | |
Fer | zondag 1 september 2019 @ 20:14 |
Hij rijd over de witte lijn ja. Daarna middenop en dan weer naar rechts. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 20:42 |
Dat klopt. En dat is heel iets anders dan "hij kan er geen reet meer van". | |
Wereldgozer | zondag 1 september 2019 @ 20:46 |
https://www.telegraaf.nl/(...)fans-nu-al-naar-huis Tokkies ![]() | |
Weltschmerz | zondag 1 september 2019 @ 20:47 |
Je kunt mijn tekst wel weg blijven knippen maar als je niet door hebt dat er gepoogd wordt je te manipuleren ben je niet erg opmerkzaam om het vriendelijk te zeggen. Als je dat wel doorhebt maar vervolgens denkt dat je eigen mening toevallig precies samenvalt met zoals zij willen dat je denkt dan ben je gewoon erg dom, vriendelijker kan ik het niet zeggen. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 september 2019 @ 20:48 |
Ik laat alleen weg wat irrelevant is en/of zo overduideliijk bevooroordeeld, dat het nergens op slaat. | |
TAV74 | zondag 1 september 2019 @ 20:54 |
Had al geen hoge verwachtingen, dat zal er mee te maken gehad hebben. En eigenlijk is hij altijd wel rustig na een uitvalbeurt tgv een race incident. | |
THEFXR | zondag 1 september 2019 @ 21:03 |
die gast ziet er uit als een junkie ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 september 2019 @ 21:14 |
Hilarisch, een jaar top gereden, boven z'n materiaal uit gestegen. Coureur die de minste uitval beurten in jaar tijd had. En daarbij altijd in de top 5 is geëindigd. Maar nee hoor, hij valt weer in z'n oude gedrag, neemt te veel risico's en heeft niets geleerd het afgelopen jaar. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2019 21:15:21 ] | |
4-elements | zondag 1 september 2019 @ 21:15 |
Stelletje succesfans. Bah. Kansloos. Ze hebben een vermakelijke race gemist. | |
Gezicht | zondag 1 september 2019 @ 21:19 |
Dit is zo ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 september 2019 @ 21:26 |
Cucked ![]() ![]() *edit* Zit nu ook die video te kijken, wat een volk ![]() "Ja, hij was in die eerste ronde al gecrashed tegen CARLOS SAINZ, dus ja dat was gewoon kut" [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2019 21:33:09 ] | |
Peterselieman | zondag 1 september 2019 @ 21:31 |
Rij je dat teringeind voor 450 meter van Max, wil je gelijk al weer terug ![]() | |
sasquatsch | zondag 1 september 2019 @ 21:57 |
Ja, dat zij hij zelf ook. Het is geen tijd om gefrustreerd te zijn, want er zijn ergere dingen, verwijzend naar de dood van Hubert. | |
Tinos85 | zondag 1 september 2019 @ 21:58 |
Dan ben je ook wel erg triest ![]() ![]() | |
Nattekat | zondag 1 september 2019 @ 22:02 |
Nou moet gezegd worden dat sommigen geen idee hadden wat er gebeurd was en Sainz toevallig ook uitgeschakeld was. | |
Whiskers2009 | zondag 1 september 2019 @ 22:04 |
Op zijn verjaardag.. | |
Zipportal | zondag 1 september 2019 @ 22:22 |
Goeiste reacties. Kut volk. | |
M.Melandri | zondag 1 september 2019 @ 22:23 |
Hier zit het volgend jaar in Zandvoort vol mee | |
THEFXR | zondag 1 september 2019 @ 22:30 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
mikieu | zondag 1 september 2019 @ 22:33 |
Geen geld, maar wel ineens tickets van 400 kunnen kopen. Zelfde in de pretparken, de prioriteiten van deze mensen ![]() | |
TAV74 | zondag 1 september 2019 @ 22:37 |
Aangezien de tribunes nog vol zaten kunnen we wel aannemen dat deze treurige figuren in de telegraaf niet de regel maar de uitzondering zijn. | |
daNpy | zondag 1 september 2019 @ 22:50 |
Trollies gonna trol, nattekat is nat, gras is groen en hamilton zeurt als ie niet op 1 rijdt. Niks nieuws vandaag ![]() | |
ForzaMilan | zondag 1 september 2019 @ 22:52 |
Wat een triest volk. | |
TheFreshPrince | zondag 1 september 2019 @ 22:59 |
Raikkonen en Verstappen zijn best wel al vaak in aanraking met elkaar gekomen heb ik het idee? Barcelona al eens (kaput), Singapore (kaput), Oostenrijk (touch), 2x Spa (1x vleugel, 1x kaput), Hongarije (vleugeltje Kimi), eh... vergeet ik nog wat? | |
Breekfast | zondag 1 september 2019 @ 23:26 |
Ik zeg nergens dat hij afgelopen jaar niet top gereden heeft. Het incident past echter in de fouten die hij in de 1e seizoenshelft van vorig seizoen maakte. Maar hopelijk is het een incident in wat verder tot nu toe een top seizoen is ![]() | |
DKUp | zondag 1 september 2019 @ 23:33 |
Je bent wel enorm kansloos, als je meteen vertrekt als Max uitvalt ![]() | |
ondeugend | zondag 1 september 2019 @ 23:37 |
Oh echt he.. ik erger me al aan mensen in mijn vriendenkring.... Mensen die mij appen dat ze de tv uitzetten en wat anders zijn gaan doen omdat Max 150 meter ver kwam. Ik baal daarvan als ieder ander maar ik ben vooral f1 fan en geen gelegenheidsfan. Ik kan er slecht tegen... mijn manco misschien... en ja misschien voel ik dan beter dan hen. Maar sorry, kom dan niet of kijk dan niet. ![]() Ik heb ook een vriendin die zich normaal te goed vind voor het voetbalvolk... maar wel mij uitnodigen om gezellig de leeuwinnenfinale te vieren. Waar ik niet op inging. En zowaar een app.. "nou.. de leeuwinnen gaan verliezen ik ga wat anders doen" AAAAAARGH! Maar misschien ben ik gewoon de dramaqueen hier? | |
ondeugend | zondag 1 september 2019 @ 23:38 |
en dat is ook zo natuurlijk | |
TheFreshPrince | zondag 1 september 2019 @ 23:40 |
Formule 1 fan sinds 1995 (het eerste jaar dat we kabel-TV hadden ![]() Met Max heeft het zeker een nieuwe dimensie gekregen, zeker omdat het de eerste Nederlander is die ook echt mee kan doen om de prijzen. Maar om de TV uit te schakelen als hij uitvalt... dat deed ik niet in de Schumacher tijd, dus nu ook niet... ![]() | |
Peterselieman | zondag 1 september 2019 @ 23:41 |
Precies. De race was best leuk om te volgen. Niet alleen vooraan, maar ook met de F1.5 waarin de verschillen erg klein zijn | |
ondeugend | zondag 1 september 2019 @ 23:54 |
Natuurlijk is het met Max leuker dat snap ik best. Ik wil ook dat hij het goed doet of nog beter wint. Maar ik kijk om de sport.. niet om er bij te zijn geweest als Max het goed doet, Diezelfde gasten laten hem meteen vallen als het een keer misgaat. Minkukels zijn het | |
ondeugend | zondag 1 september 2019 @ 23:55 |
De race na Max was best vermakelijk en aan het eind zelfs against all odds. En daar doe ik het voor | |
Justevo | zondag 1 september 2019 @ 23:56 |
Enige race dit jaar die ik niet live kon zien.. Is het nou eens een keer klaar met die waardeloze kut starts van Verstappen? Hij staat gewoon stil onderhand. | |
ondeugend | zondag 1 september 2019 @ 23:57 |
Btw me loves voetbal ook. | |
ondeugend | zondag 1 september 2019 @ 23:58 |
FF Honda bellen hoor.. niet met ons ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 2 september 2019 @ 07:13 |
Als het goed is moet het met de nieuwe spec verholpen zijn | |
Whiskers2009 | maandag 2 september 2019 @ 07:41 |
Albon zei dat hij ook problemen had tijdens de start. Al kan dat ook onwennigheid zijn. | |
mikieu | maandag 2 september 2019 @ 07:52 |
Schijnt dat ie met spec 3 de wedstrijd reed?! Edit: heeft Horner gezegd na de wedstrijd. [ Bericht 4% gewijzigd door mikieu op 02-09-2019 08:00:05 ] | |
Tinos85 | maandag 2 september 2019 @ 08:16 |
Nee toch? Die topman van Honda had gezegd dat de spec 4 motoren het goed gedaan hadden in de race en dat ze nu alles gingen analyseren. | |
nogeenoudebekende | maandag 2 september 2019 @ 08:35 |
Dit inderdaad. En de spec3 van Gasly deed het ook top want de Honda's stonden bovenaan in de speedtrap. https://www.gpblog.com/nl(...)ol-met-honda-s-.html | |
fathank | maandag 2 september 2019 @ 08:54 |
Speedtrap zegt wel iets, maar lang niet het hele verhaal natuurlijk. Als je zag bij opkomen rechte stuk hoe hard de Ferrari wegloopt van de Mercedes zegt me dat een stuk meer. | |
mikieu | maandag 2 september 2019 @ 09:28 |
Op Formule1.nl hebben ze het zelfs over spec 2.. Maar Albon reed sowieso niet met spec 4 de race, ook Marko heeft dit gezegd. | |
nogeenoudebekende | maandag 2 september 2019 @ 09:38 |
Dan zal Tanabe wel liegen. Staan Japanners om bekend.
| |
mikieu | maandag 2 september 2019 @ 09:48 |
Kvyat reed er gewoon mee hoor.. Dus nee, die liegt niet. Kvyat haalde overigens 356km/h https://streamable.com/z2488 | |
THEFXR | maandag 2 september 2019 @ 09:49 |
nee joh, dat zijn die Fransen die alles bij elkaar fantaseren. | |
THEFXR | maandag 2 september 2019 @ 09:49 |
tja, je hebt onderin power of aan de top. | |
Cherni | maandag 2 september 2019 @ 10:35 |
Ik had mijn partner dan alleen naar huis laten gaan. Mijn partner heeft niets met de racerij, maar de keren dat zij mee is geweest naar een indycar race in Duitsland en Assen behoorlijk vermaakt. Het zijn evenementen waarbij er mee is dan racen alleen ook al ligt je fan er al direct uit. | |
Cherni | maandag 2 september 2019 @ 10:47 |
Ben nooit echt een fan geweest van formule 1. Al kijk/keek ik er wel naar sinds het tijdperk van de intrede van de turbo's. Ben meer een liefhebber van Indycar en Nascar. En ondanks dat ik na Greg Moore, Villeneuve, Zanardi geen echte rijder meer heb die ik echt volg kijk ik nog steeds en blijft het leuk. | |
nogeenoudebekende | maandag 2 september 2019 @ 11:08 |
Lijkt erop dat we het beide mis hebben. Albon had de spec2 erin liggen. ![]() https://racingnews365.nl/(...)in-tijdens-gp-belgie | |
vosss | maandag 2 september 2019 @ 11:10 |
Een Indycar-coureur is fan van jou? ![]() | |
vosss | maandag 2 september 2019 @ 11:10 |
Nice!! ![]() | |
Cherni | maandag 2 september 2019 @ 11:12 |
Bizar omschreven inderdaad. ![]() | |
vosss | maandag 2 september 2019 @ 11:14 |
Tof. Moest je dan ook veel handtekeningen uitdelen aan de andere coureurs, of alleen aan die ene wat fan van jou is? ![]() | |
Cherni | maandag 2 september 2019 @ 11:20 |
Je wilt niet weten hoeveel handtekeningen ik heb moeten zetten. Nog steeds overigens. | |
vosss | maandag 2 september 2019 @ 11:22 |
https://www.formule1.nl/n(...)eur-anthoine-hubert/ Hier heeft Masi het over dat boven op Raidillon de uitgang van de andere pitstraat is. Ben ik nou zo achterlijk; ik heb werkelijk geen idee waar hij het over heeft. Hoezo uitgang andere pitstraat? Welke pitstraat? Kan iemand dat duiden aub? Misschien met een foto erbij waarop het duidelijk te zien is? ![]() | |
Nattekat | maandag 2 september 2019 @ 11:30 |
De oude. | |
Nattekat | maandag 2 september 2019 @ 11:32 |
Waar heb je het over? Norris had iedereen zoekgereden. | |
daNpy | maandag 2 september 2019 @ 11:33 |
![]() | |
vosss | maandag 2 september 2019 @ 11:35 |
Doh!!! ![]() Dankje ![]() | |
vosss | maandag 2 september 2019 @ 11:37 |
Terecht DOTD. Zo jammer dat ie uitviel ![]() Het is ook zo'n guitig kereltje; die had ik het zeker gegund om P5 te finishen ![]() | |
daNpy | maandag 2 september 2019 @ 11:37 |
Bij F1 wordt alleen gebruik gemaakt van de nieuwe pitstraat omdat er zo weinig auto's mee doen. Bij andere races is het gewoon 1 (hele) pitstraat. Vorige maand nog bobbi-kar races gedaan in de oude pitstraat ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door daNpy op 02-09-2019 11:48:13 ] | |
nogeenoudebekende | maandag 2 september 2019 @ 11:39 |
Dat was wel het tweede godvermomentje gisteren. | |
vosss | maandag 2 september 2019 @ 11:40 |
Ik heb gister meer dan 2x gegodverd hoor ![]() | |
TagForce | maandag 2 september 2019 @ 11:40 |
Sorry, gisterenavond geen tijd om te zoeken... Het regelboekje er eens bijgepakt, en daar staat het volgende in: Dus er is geen minimum of maximum tijd dat dat laatste licht moet branden. Theoretisch mogen ze dus na 0.01 seconden nadat het laatste licht aangaat de lichten uitdoen en de race starten. Nog theoretischer mogen ze dus ook 5 minuten nadat het laatste licht aan gaat de race starten. | |
nogeenoudebekende | maandag 2 september 2019 @ 11:42 |
10 minuten onafgebroken godveren is 1 moment bij mij. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 september 2019 @ 11:43 |
Goed idee wel ![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2019 11:44:18 ] | |
vosss | maandag 2 september 2019 @ 11:44 |
Dat was gisteren al duidelijk. Maar bedankt voor je info. Ik zou als ik Masi was gewoon eens extreem lang laten duren. Dat alle coureurs zovan huh huh why does the lights not go out zeggen op de boordradio en de teams van we'll ask Charlie Masi en dan als de verwarring compleet is na een minuut of 10 gewoon ineens zonder wat te zeggen de lampen uitzetten ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 2 september 2019 @ 11:44 |
Ja, wel teleurstellend voor hem. Voor z'n carrière lijkt het me geen probleem, teambazen zien echt wel wat hij laat zien op de baan. | |
TheFreshPrince | maandag 2 september 2019 @ 11:45 |
Grote kans dat een deel van de auto's dan al in de fik staat ![]() | |
Nattekat | maandag 2 september 2019 @ 11:46 |
Andersom. De F1 gebruikt de nieuwe, de F2 de oude. | |
daNpy | maandag 2 september 2019 @ 11:48 |
Klopt, heb het gefixt. | |
TagForce | maandag 2 september 2019 @ 12:11 |
Zo... Helemaal gemist... Ja... Volgens mij is het een automatisch systeem wat zelf bepaald wanneer ze uit gaan, maar als dat handmatig kan dan gewoon eens wachten tot de Ferrari's en Mercedessen uit zijn gevallen en de lichten dan uit knallen... Chaos op de grid. Heerlijk ![]() | |
vosss | maandag 2 september 2019 @ 12:27 |
Ow ok. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 september 2019 @ 12:32 |
Ik hou van hem!
| |
TheFreshPrince | maandag 2 september 2019 @ 12:38 |
Ik heb ook harder gemopperd toen Lando uit viel dan toen Max uitviel. Bij Max was ik meer gelaten, bij Lando dacht ik "nee... nog 1 rondje... fuuuuuuuuuuuuuuu" | |
Kickinalfa | maandag 2 september 2019 @ 12:42 |
Idd. Vooral ook omdat het voor Norris totaal buiten zijn schuld gaat. Mclaren heeft wel een klote weekend gehad. | |
TheFreshPrince | maandag 2 september 2019 @ 12:44 |
Voor Sainz ook kut inderdaad, pak je al die gridstraffen, sta je nog met lege handden. | |
zoem | maandag 2 september 2019 @ 12:58 |
Ik stond er precies op te kijken toen die witte rookpluim uit de McLaren kwam. Waren net bezig om Blanchimont af te wandelen. Erg zonde. | |
DKUp | maandag 2 september 2019 @ 13:18 |
Ik moest wel lachen en niet om Jekkie. | |
#ANONIEM | maandag 2 september 2019 @ 13:27 |
Wat een gozers. Tof! | |
Blik | maandag 2 september 2019 @ 13:46 |
Zie ik net 5 Ferrari vrachtwagens achter elkaar rijden over de snelweg (bij Nancy) Zag er mooi uit, die rode colonne. Neem aan onderweg naar Monza | |
Nattekat | maandag 2 september 2019 @ 14:02 |
Je gaat weg voor de race afgelopen is? ![]() | |
zoem | maandag 2 september 2019 @ 14:29 |
Wilde de uitloopronde zien bij opkomen Blanchimont, want daar kun je met een bronze ticket aardig wat zien, maar was even vergeten dat Spa geen uitloopronde heeft ![]() | |
Nattekat | maandag 2 september 2019 @ 14:48 |
Je had beter op je plek kunnen blijven (klinkt als busstop) voor het podium. | |
zoem | maandag 2 september 2019 @ 15:24 |
Mja zaten we over te twijfelen. Wilde graag nog de rest van het circuit zien en door de grote afstanden was er niet veel tijd meer over om dat te doen. Met bronze krijg je sowieso relatief weinig mee van wat er gebeurt. | |
twiFight | maandag 2 september 2019 @ 15:35 |
Top! Ik heb een schurfthekel aan Vettel op de baan maar daar buiten is die gast best chill. En dat einde moest gewoon gezegd worden. | |
beantherio | maandag 2 september 2019 @ 16:55 |
De reacties van Hamilton-fans op Planet F1 ook. Weten we absoluut zeker dat Max geen klasje kleuters heeft vermoord tijdens deze race? Zo klinkt het haast. ![]() | |
HiDiHo | maandag 2 september 2019 @ 16:56 |
Jullie vergeten wel dat je thuis meer ziet dan op het circuit. Misschien wilde die mensen die meteen weggingen het thuis op tv zien om het beter te kunnen volgen.
| |
bloodymary1 | maandag 2 september 2019 @ 16:58 |
Dat heb ik ook wel regelmatig gezien op de Europese wegen, ook van MotoGP's. Indrukwekkend hè. En die dingen blinken altijd zo enorm. Daar zit geen spatje vuil op. | |
Nattekat | maandag 2 september 2019 @ 17:00 |
Nooit last van gehad. Eerste jaar op vrijdag alles verkend en met die informatie de mooiste plekken in de volgende jaren opgezocht. | |
Weltschmerz | maandag 2 september 2019 @ 17:12 |
Het Mercedes marketing team heeft labiele Lewis ook weer wat onwaarheden ingefluisterd om zijn rivaal naar beneden te halen. Achterbaks mannetje is het (geworden?). | |
FYazz | maandag 2 september 2019 @ 17:14 |
Het was jammer dat Max uitviel, maar vond de race er niet minder om. Hoopte namelijk heel erg op de 1e overwinning van Leclerc ![]() Voor mij dus een mooie race gister. En tja, ook bij F1 heb je 'mooi-weer-supporters'. | |
daNpy | maandag 2 september 2019 @ 17:14 |
Leclerc is dan ook overduidelijk sneller als Vettel, heeft alleen meer pech/domme dingen en werd in het begin van het seizoen nog een paar keer genaaid door de "taktiek". Ik denk dat het Vettel het wel best vind, na vele seizoenen het hele team proberen op te halen met bar weinig resultaat. Waarom hij nu echt 0,7 kwalificeerde achter Lec zaterdag snap ik alleen niet. Maargoed ook de Mercedessen stonden daar nog achter. | |
#ANONIEM | maandag 2 september 2019 @ 17:30 |
Kan iemand even BNW linken voor onze conspiracy theorist ![]() | |
THEFXR | maandag 2 september 2019 @ 18:39 |
Peterselieman | maandag 2 september 2019 @ 18:51 |
Raceweek ![]() | |
Zorro | maandag 2 september 2019 @ 19:20 |
Nu maak je een fout! Hamilton heeft helemaal geen marketing team nodig om onzin uit te kramen. | |
Weltschmerz | maandag 2 september 2019 @ 19:21 |
Nee, telkens als Vettel sneller is wordt het doodgezwegen en telkens als Leclerc sneller is (of zijn auto het nog wel doet) wordt dat uitvergroot. Mensen die zelf niet na kunnen denken trappen daarin, en geloven misschien zelfs wel dat dat wat Hamilton zegt geen pertinente onzin is. | |
vosss | maandag 2 september 2019 @ 19:22 |
Back2backgenot ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 2 september 2019 @ 19:35 |
Volgend jaara 7x Back2BackGenot | |
vosss | maandag 2 september 2019 @ 19:35 |
![]() | |
hjansen82 | maandag 2 september 2019 @ 19:53 |
Dat zegt de Renault dealer ook altijd. Je mag over alles klagen behalve over de motor. | |
hjansen82 | maandag 2 september 2019 @ 19:55 |
1995 Glanerbrug krijgt kabeltelevisie. Wanneer Glanerbrug riolering krijgt is nog niet bekend. | |
vosss | maandag 2 september 2019 @ 20:08 |
Offtopic, ik ga mijn stuur installeren zo, wie gaf laatst alweer een paar linkjes voor assetto corsa en de F1 mod waar ze in de studio mee rijden? Kan het zo 123 niet meer terugvinden. @Sjemmert was jij dat van die linkjes? Zou je die nog een keer kunnen geven? ![]() Doe maar per DM om verder offtopic te voorkomen. Ook als het iemand anders was of weet ![]() | |
WismutVeilchen83 | maandag 2 september 2019 @ 20:12 |
Kees weer genotjes ![]() | |
potjecreme | maandag 2 september 2019 @ 20:46 |
Haha Leuk gedaan | |
daNpy | maandag 2 september 2019 @ 20:50 |
De hele F1 is tegen Vettel | |
#ANONIEM | maandag 2 september 2019 @ 20:55 |
![]() ![]() ![]() Ook rustig even een tear-off lostrekken terwijl hij de Hulk voorbij gast op 1:22 ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2019 20:57:10 ] | |
Blik | maandag 2 september 2019 @ 21:03 |
Klopt, zag erna nog meerdere Ferrari vrachtwagens, denk zeker wel stuk of 10-15 vrachtwagens. Mooi om te zien | |
Red_85 | maandag 2 september 2019 @ 21:29 |
Volgens mij kan je prima een biertje drinken met Seb. | |
#ANONIEM | maandag 2 september 2019 @ 21:43 |
Met Kimi ook. Of 20 biertjes ![]() | |
mikieu | maandag 2 september 2019 @ 22:14 |
Waarom zou RB spec 2 nog gebruikt hebben? Zou het een poging zijn het einde te halen met deze spec 4 die albon nu heeft en Max waarschijnlijk gaat krijgen? Het lijkt mij nuttiger als ze allemaal gewoon spec 4 hadden gekregen dit weekend ivm de data. Natuurlijk proberen ze nog 2e te worden in het WCC, maar is volgend jaar niet belangrijker. | |
bokkepoot | maandag 2 september 2019 @ 22:16 |
Spec 3 deed raar bij Max, ik denk dat ze geen risico durfden te loepn. | |
jpjedi | maandag 2 september 2019 @ 22:16 |
Risico spreiding me dunkt? Complete wipe out van 4 coureurs door nieuwe motor staat zo slordig. | |
Tinos85 | maandag 2 september 2019 @ 22:17 |
Ik denk dat ze sowieso nog ergens een extra motor erin gaan lepelen en een gridstraf incasseren. Misschien Rusland? | |
THEFXR | maandag 2 september 2019 @ 22:43 |
deze week op Monza | |
Tinos85 | maandag 2 september 2019 @ 22:48 |
Nog 1, die spec 4 gaat het niet tot Abu Dhabi volhouden. | |
TheFreshPrince | maandag 2 september 2019 @ 22:51 |
Ik denk dat ze niet te conventioneel moeten denken, dit seizoen gaan ze niet meer voor de winst, dan maar testen met nieuwe motoren. En zowel Max, Albon als Kvyat hebben al laten zien dat ze wel terug kunnen vechten. | |
THEFXR | maandag 2 september 2019 @ 22:51 |
TheFreshPrince | maandag 2 september 2019 @ 22:53 |
Ik dacht dat het over Doornbos z'n eerste keer ging... | |
zoem | dinsdag 3 september 2019 @ 09:28 |
Ik heb Albon op Spa niet anders gezien dan vast achter een Renault ![]() | |
Lionheaad | dinsdag 3 september 2019 @ 09:32 |
Jij denkt dus dat ze in Singapore, Amerika en Mexico geen kans maken? Ik verwacht dat ze in Monza gewoon die Spec 4 erin sleutelen bij Max. Testen met een nog ander type en/of andere instellingen en software doen ze lekker bij Torro Rosso/ | |
THEFXR | dinsdag 3 september 2019 @ 09:55 |
voor Japan | |
Tinos85 | dinsdag 3 september 2019 @ 09:57 |
Dan inderdaad in Rusland een gridstraf. | |
vosss | dinsdag 3 september 2019 @ 10:26 |
![]() | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 3 september 2019 @ 10:44 |
Rusland deden ze het vorig jaar prima. Denk dat zonder gridstraf Max daar toen best winstkansen had gehad. Maarja, eigenlijk zijn op Monza na alle circuits best wel kansrijk. | |
zoem | dinsdag 3 september 2019 @ 13:38 |
Tijd voor | |
zoem | dinsdag 3 september 2019 @ 13:38 |
Een nieuw topic in aanloop naar de GP van Italie |