Waarom wordt hier zo'n ding van gemaakt? Partijdiscipline is toch sowieso al vrij laag daar? Hoe vaak is het überhaupt gebeurt dat de volledige coalitie voor stemde, en de volledige oppositie tegen?quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:08 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, dit lees ik net(zit ook even op nos te kijken).
Vind ik niet.quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Boris speelt hoog spel. Wel interessant, zou ook zomaar kunnen werken.
Bij Trump schreeuwde iedereen ook dat het het einde der tijde was als hij aan de macht zou komen, uiteindelijk valt dat altijd wel een beetje mee.
Ik zou zeggen, maak eerst maar voor het komende jaar vooruit alle bijdragen overquote:Op dinsdag 3 september 2019 21:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Denk het wel. Macron zal er niet happy mee zijn maar die maakt ook geen vrienden als hij er voor gaat liggen en hij heeft vrienden hard zat nodig momenteel.
Geen idee, maar wel een stunt om demonstratief van de ene bank naar de andere bank te lopen.quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Waarom wordt hier zo'n ding van gemaakt? Partijdiscipline is toch sowieso al vrij laag daar? Hoe vaak is het überhaupt gebeurt dat de volledige coalitie voor stemde, en de volledige oppositie tegen?
Er zal waarschijnlijk wel iets tegenover moeten staan ja. Zoals dus de toezegging van nieuwe verkiezingen.quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, maak eerst maar voor het komende jaar vooruit alle bijdragen over
Als ik Tusk was zou ik zeggen: tekenen bij het kruisje ofquote:Op dinsdag 3 september 2019 21:11 schreef beantherio het volgende:
Alsjeblieft geen uitstel meer. Als EU moeten we zo snel mogelijk af van die maffe Britten. Het circus heeft lang genoeg geduurd.
Agreedquote:Op dinsdag 3 september 2019 21:11 schreef beantherio het volgende:
Alsjeblieft geen uitstel meer. Als EU moeten we zo snel mogelijk af van die maffe Britten. Het circus heeft lang genoeg geduurd.
Agreed (Barnier dan).quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als ik Tusk was zou ik zeggen: tekenen bij het kruisje of
Al.lang.quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:12 schreef Puddington het volgende:
Hoe zit het trouwens met de plannen van de EU mochten de Britten uit de EU droppen zonder deal? Wat is eigenlijk het beleid daarop? Meen dat ik een aantal pagina's terug te lezen dat de EU al een plan heeft klaarstaan.
Ik denk dat de EU oneindig uitstel zal blijven geven, dat regeringsleiders dat excuseren en zo lang het paard nog in de hal staat, het zal laten hinneken.quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:05 schreef Faraday01 het volgende:
Stel dat het de oppositie lukt vandaag en morgen, gaat de eu dan half oktober uitstel geven? Is niet waarschijnlijk toch?
Dat beantwoordt mijn vraag niet. Wat is het plan? Waar kan ik dat teruglezen?quote:
Appels met peren vergelijken. De Brexit heeft nu al negatieve consequenties die bij een no deal alleen nog maar veel erger worden.quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Bij Trump schreeuwde iedereen ook dat het het einde der tijde was als hij aan de macht zou komen, uiteindelijk valt dat altijd wel een beetje mee.
Er is geen "een plan". Het zijn er tig (per beleidsterrein).quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:16 schreef Puddington het volgende:
[..]
Dat beantwoordt mijn vraag niet. Wat is het plan? Waar kan ik dat teruglezen?
Een beetje kanker, of een beetje zwanger?quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Frankrijk is geloof ik van plan om binnenkort een maand lang te oefenen door Groot-Brittannië al te behandelen als handelspartner buiten de EU.quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is geen "een plan". Het zijn er tig (per beleidsterrein).
Die zijn zowel globaal, als per onderdeel/per sector gepubliceerd. Eind 2018.quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:12 schreef Puddington het volgende:
Hoe zit het trouwens met de plannen van de EU mochten de Britten uit de EU droppen zonder deal? Wat is eigenlijk het beleid daarop? Meen dat ik een aantal pagina's terug te lezen dat de EU al een plan heeft klaarstaan.
Nou ja, IT-systemen en de Nederlandse overheid hoeft geen goede combo te zijnquote:Op dinsdag 3 september 2019 21:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Frankrijk is geloof ik van plan om binnenkort een maand lang te oefenen door Groot-Brittannië al te behandelen als handelspartner buiten de EU.
In Nederland zijn er vorig jaar IT-systemen gereed gemaakt om de afhandeling van douaneformaliteiten zo soepel mogelijk te houden na Brexit.
Waarom is dat wel een duidelijk antwoord?quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:22 schreef Puddington het volgende:
[..]
Nou ja, IT-systemen en de Nederlandse overheid hoeft geen goede combo te zijn
Maar dat zijn duidelijke antwoorden, dankuwel.
Kern en sterk samengevat met exit is:quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:16 schreef Puddington het volgende:
[..]
Klopt niet.quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kern en sterk samengevat met exit is:
1) Geen handelsovereenkomst met de EU met al het gedoe qua begrenzing (Ierland splitsen) meebrengt.
2) Uit de EU maar met behoud en voorzetting van de EU handelszaken (en beperkingen).
In het laatste geval blijft de UK feitelijk handelslid met alle bijbehorende verplichtingen.
In het eerste geval worden ze een willekeurig handelsland die op basis van WTO afspraken telkens weer per product/deal overeenkomsten moet sluiten. Sws veel minder lucratief en weinig zeker voor de UK inwoners (en daar werkenden).
Op de website van de EU? Simpel gezegd word het VK op 1 november bij een No Deal een derde partij, er zijn dan geen geldige overeenkomsten meer met de EU.quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:16 schreef Puddington het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |