abonnement Unibet Coolblue
pi_188635225


Edelstenen zijn niet alleen mooi om te zien, ze geven ook een fijne energie af die ons kan ondersteunen, helpen helen en helderheid kunnen geven.

Bepaalde edelstenen kunnen bijvoorbeeld kalmerend werken.
Zo versterkt bergkristal bijvoorbeeld positieve energie en brengt helderheid, terwijl de amethist je o.a. helpt beter te slapen.
Rozenkwarts stimuleert (zelf)liefde en harmonie en aventurijn helpt je o.a. te ontspannen.

Elk sterrenbeeld heeft een aantal edelstenen aan zich verbonden.
Is het een gek idee dat edelstenen hun eigen energie hebben en dat sommige mensen die energie kunnen waarnemen of voelen? Niet als je bedenkt dat Einstein ons met de wetenschap heeft geleerd dat įlles energie is: licht, zwaartekracht, magnetisme.

Een edelsteen heeft zijn eigen, unieke frequentie, waardoor het enorm gevoelig is.
Als je die ‘eigenfrequentie’ opvangt, worden alle deeltjes waaruit hij is opgebouwd zo enthousiast dat ze gaan 'meetrillen', dat de edelsteen, hoe sterk het ook lijkt, spontaan uit elkaar kan knappen.
Dan is die prachtige structuur ineens weg.
Als je met een open hart naar deze ‘levenloze’ materie kijkt dan kun je je voorstellen dat onze geest echt contact maakt met een edelsteen.



Wist je ook dat je jouw intentie mee kunt geven aan je edelstenen, zodat ze je gerichter helpen?
Eigenlijk richt je hiermee de energie van de edelsteen naar hetgeen waar jij dat het meeste kunt gebruiken.

1. Kies de juiste edelsteen
Als je weet waar je energetische steun bij wilt, is het belangrijk dat je eerst eens even de boeken (of het internet) induikt.
Ook bij spirituele beurzen staan vaan deze kraampjes.
Welke edelsteen heeft een werking die bij jouw doel aansluit?

2. Reinig je edelsteen
Wanneer je een edelsteen net gekocht hebt, is het heel belangrijk dat je je edelsteen eerst reinigt, maar ook als je met je edelsteen wilt gaan werken kan het geen kwaad om deze even te verzorgen. Door een steen in de aarde te stoppen kan hij zijn negatieve lading kwijt raken.

3. Opladen van je edelsteen

Een van de meest gebruikte manieren is een steen in het licht van de maan te leggen.
Doe dit bijvoorbeeld in volle maan, en leg de edelsteen op de vensterbank.
Zonlicht kan ook helpen, maar sommige stenen verkleuren als ze te lang in de felle zon liggen.
Een andere goede en veilige manier om je stenen te reinigen en te laden is door ze in een bedje van hematiet en bergkristal te leggen.

4. Maak contact met je inzicht
Het helpt heel erg als je een helder beeld hebt van wat je wilt.
Het helpt ook heel erg als je hier een positieve affirmatie van maakt.
Wat echter het belangrijkste is, is dat je voelt wat je wilt.

5. Plaats je steen op de juiste plaats
Als laatste mag je bepalen waar deze steen met deze intentie zijn werk het beste kan doen.
Als de steen jou mag ondersteunen bij je emoties, gedachtes of ontwikkelingen, dan kun je hem natuurlijk het beste bij je dragen.

Gaat het bijvoorbeeld over je nachtrust, dan kun je de steen misschien beter op je nachtkastje leggen of in je kussensloop stoppen.
Wil je heel je huis beschermen, dan kan de steen misschien beter bij de voordeur liggen of juist midden in het huis. Het meegeven van je intentie aan een edelsteen is dus eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, maar wel heel leuk.

Draag jij een edelsteen bij je, of thuis?
Hoe heb je deze uitgekozen?


Hulp bij het vinden:


Ben benieuwd :) :W
pi_188635283
Vind ze prachtig om te zien, maar ik ervaar er verder geen bijzondere energieėn bij. Maar volgens mij ben ik ook niet zo heel gevoelig aangelegd voor dat soort dingen. Wie weet ervaren sommigen dat wel, geen idee...
Eens kijken
pi_188635305
Test gedaan, helaas zijn het niet bepaald de stenen waar ik van hou helaas.
  Moderator maandag 26 augustus 2019 @ 17:00:38 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_188635332
Ik geloof niet in krachten van edelstenen, maar mijn vrouw wilde een robijn in haar verlovingsring in plaats van een diamant. Reden was dat die goed voor het hart zou zijn. Zij heeft hartproblemen. Ik moet zeggen dat ik de robijn wel mooier vind dan een diamant.

Heb trouwens een bijpassende collier met hanger en robijn gekocht, zodat die dichter op haar hart zit.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_188635660
Ik heb ook Amethyste's maar ik heb niet het idee dat het werkt. Hoewel de theorie erachter wel zeer aannemelijk is, iets wat Nichola Tesla ook heeft gezegd, met vibraties, de Solfeggio Frequencies bijv, is er wel wetenschappelijke onderbouwing voor dit, maar in de praktijk heeft het mij nog niet heel veel gebracht.
As above, so below.
pi_188635804
Diamanten schijnen je seksleven aanzienlijk te kunnen verbeteren!
blablablabla
pi_188635914
je weet dat het licht van de maan gewoon weerkaatsing van de zon op het maanoppervlak is he?
pies on joe toe
  maandag 26 augustus 2019 @ 18:19:58 #8
54408 Parzival
Where it happens
pi_188636342
de enige energie die stenen hebben is kinetische energie.. omdat als ik ze oppak ze kunnen vallen..

het is niet zozeer dat de stenen die energie hebben, alswel de plaatsing van die stenen in een ruimte.. zwaartekracht zorgt voor hun "energie"

anders zouden die stenen wel warm zijn uit zichzelf ... ipv de zon nodig hebben om op te warmen..

maar als je nou een steen in een ring doet.. of op een hanger.. en je bent blij om dat om te doen elke dag.. krijg je daar zelf energie van omdat je blij bent.. een soort van mental boost om het zo maar te zeggen..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_188637288
Koekoek 8)7 8)7
pi_188637347
Ik heb een lapis lazuli armband, wat zou dit voor mij doen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_188637365
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:19 schreef Parzival het volgende:
de enige energie die stenen hebben is kinetische energie.. omdat als ik ze oppak ze kunnen vallen..

het is niet zozeer dat de stenen die energie hebben, alswel de plaatsing van die stenen in een ruimte.. zwaartekracht zorgt voor hun "energie"

anders zouden die stenen wel warm zijn uit zichzelf ... ipv de zon nodig hebben om op te warmen..

maar als je nou een steen in een ring doet.. of op een hanger.. en je bent blij om dat om te doen elke dag.. krijg je daar zelf energie van omdat je blij bent.. een soort van mental boost om het zo maar te zeggen..
In steenkool zit alleen kinetische energie ja?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:41:22 #12
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188637457
quote:
3s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:20 schreef Mijk het volgende:
Ik heb ook Amethyste's maar ik heb niet het idee dat het werkt. Hoewel de theorie erachter wel zeer aannemelijk is, iets wat Nichola Tesla ook heeft gezegd, met vibraties, de Solfeggio Frequencies bijv, is er wel wetenschappelijke onderbouwing voor dit, maar in de praktijk heeft het mij nog niet heel veel gebracht.
Wat verwacht je ervan?
Het zijn geen wondermiddelen, het effect is beperkt.

Ook hangt het voor een fiks deel samen met 'gedachtekracht'. Van het 'reinigen' tot het 'opladen' tot het uiteindelijke gebruik. Het valt of staat bij wat jij er aan aandacht in stopt.
Jouw focus is het belangrijkste ingredient.

Het leuke aan stenen is dat bv ik (wie dan ook) de intentie erin kan leggen. Om het dan aan iemand te geven met die intentie en het dan bijdraagt voor dat persoon.
Maar de intentie erin leggen vereist focus, vandaar al die stappen. Het is als een ritueel die je uitvoert, waarbij je focus gelegd wordt op die bepaalde intentie.
Rituelen in welke vorm dan ook zijn vooral vergroot glazen voor de eigen focus.

Heb vele keren stenen gebruikt als huis, tuin en keuken middeltjes. Werkte bijzonder goed bij bv kinderen met slaapproblemen, bv night terrors.
Afhankelijk van kind en specifieke problemen een rozenkwarts of tijgeroog. Intentie in de steen brengen, intentie overbrengen op kind en problem solved.

Placebo?
Waarschijnlijk. Maar het placebo effect is dan op zichzelf ook erg interessant.
Dat bewust toepassen is een mogelijkheid iig.

Toch ook een vraagteken over of er werkelijk een werking is. Warm aanvoelen in de hand bv, zelfs zonder te weten van de intentie toch over een werking spreken. Al met al interessant.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188637996
Ik heb een ring met een onyx steentje.
Of ik verschil merk sinds ik hem draag : nee.
Of ik hem gewoon heel mooi vind : ja.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:14:27 #14
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_188638013
Dat mensen zo simpel zijn hier daadwerkelijk in te geloven. Onbegrijpelijk.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:51:30 #15
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188638815
Dit boek
https://www.boekwinkeltje(...)e-tot-de-kennis-van/
heeft een andere benadering. (Edel)stenen hebben een chemische samenstelling en bij huidcontact kan dat genezend effect hebben. In het verleden werden sommige stenen gemalen en genuttigd voor een beter effect. Een van de "bewijzen" is dat primitieve stammen die geen contact met elkaar hadden dezelfde stenen voor dezelfde aandoening gebruikten.
pi_188640713
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:14 schreef Quotidien het volgende:
Dat mensen zo simpel zijn hier daadwerkelijk in te geloven. Onbegrijpelijk.
Ik denk juist dat iemand simpel is als je bij voorbaat dingen uitsluit, ik deed dat ook heel lang, tegenwoordig sluit ik niets meer uit.
As above, so below.
  maandag 26 augustus 2019 @ 22:43:53 #17
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_188641398
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2019 22:11 schreef Mijk het volgende:

[..]

Ik denk juist dat iemand simpel is als je bij voorbaat dingen uitsluit, ik deed dat ook heel lang, tegenwoordig sluit ik niets meer uit.
Als iets zo duidelijk kant en klare onzin is dan kun je het prima bij voorbaat uitsluiten, zoals in dit geval.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_188641529
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 22:43 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Als iets zo duidelijk kant en klare onzin is dan kun je het prima bij voorbaat uitsluiten, zoals in dit geval.
Heb liever dat je de meningen van anderen niet verward met die van jezelf. Dankje!
pi_188641617
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 22:43 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Als iets zo duidelijk kant en klare onzin is dan kun je het prima bij voorbaat uitsluiten, zoals in dit geval.
Lees je ns in over Tesla en zn frequencies, als je uberhaupt interesse erin hebt that is. Anders is het bij voorbaat al kansloos om uberhaupt een discussie erover te voeren.
As above, so below.
  maandag 26 augustus 2019 @ 22:55:49 #20
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_188641639
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 22:50 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Heb liever dat je de meningen van anderen niet verward met die van jezelf. Dankje!
Is dit een soort zieke burn of zo want ik snap niet wat je bedoelt :?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  maandag 26 augustus 2019 @ 22:57:27 #21
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_188641665
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 22:55 schreef Mijk het volgende:

[..]

Lees je ns in over Tesla en zn frequencies, als je uberhaupt interesse erin hebt that is. Anders is het bij voorbaat al kansloos om uberhaupt een discussie erover te voeren.
Mijn sterrebeeld is verbonden met bepaalde edelstenen en heelt mij en geeft me energie. Wat heeft deze kul te maken met Tesla en frequenties?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_188641736
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 22:57 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Mijn sterrebeeld is verbonden met bepaalde edelstenen en heelt mij en geeft me energie. Wat heeft deze kul te maken met Tesla en frequenties?
Het gaat niet om een sterrenbeeld en edelstenen die magische krachten hebben. Het gaat erom dat alles een vibratie, resonantie is, jij ik, alles om ons heen. Die edelstenen ook. De theorie ervan is dus dat die edelstenen op een dermate frequencie draaien, die overeen zouden komen met Tesla's theorie van de Solfeggio frequencies. En dan is het ineens helemaal niet gek gedacht, vanuit dat perspectief.
As above, so below.
pi_188641799
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 22:55 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Is dit een soort zieke burn of zo want ik snap niet wat je bedoelt :?
Nee, ik val hier niemand aan. ;)
pi_188641836
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:14 schreef Quotidien het volgende:
Dat mensen zo simpel zijn hier daadwerkelijk in te geloven. Onbegrijpelijk.
Het is dan misschien voor jou ook geen simpel onderwerp.
  maandag 26 augustus 2019 @ 23:08:30 #26
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_188641857
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 23:01 schreef Mijk het volgende:

[..]

Het gaat niet om een sterrenbeeld en edelstenen die magische krachten hebben. Het gaat erom dat alles een vibratie, resonantie is, jij ik, alles om ons heen. Die edelstenen ook. De theorie ervan is dus dat die edelstenen op een dermate frequencie draaien, die overeen zouden komen met Tesla's theorie van de Solfeggio frequencies. En dan is het ineens helemaal niet gek gedacht, vanuit dat perspectief.
Uit de OP:

4. Maak contact met je inzicht
Het helpt heel erg als je een helder beeld hebt van wat je wilt.
Het helpt ook heel erg als je hier een positieve affirmatie van maakt.
Wat echter het belangrijkste is, is dat je voelt wat je wilt.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_188642011
Klassieke kwakzalverij, allemaal vage claims en zweverige termen en vage verwijzingen naar de wetenschap, maar geen enkele echte onderbouwing waarom bijvoorbeeld het trillen van een kristal een heilzame werking zou hebben en geen enkele onafhankelijk testbare claim maken.
pi_188642112
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 23:01 schreef Mijk het volgende:

[..]

Het gaat niet om een sterrenbeeld en edelstenen die magische krachten hebben. Het gaat erom dat alles een vibratie, resonantie is, jij ik, alles om ons heen. Die edelstenen ook. De theorie ervan is dus dat die edelstenen op een dermate frequencie draaien, die overeen zouden komen met Tesla's theorie van de Solfeggio frequencies. En dan is het ineens helemaal niet gek gedacht, vanuit dat perspectief.
Stenen draaien niet op frequenties, stenen zijn stenen.

Je kan wel quartz onder stroom zetten, het zal trillen op een frequentie van 32768 Hertz, ofwel 32,768kHz. Dat wordt gebruikt om een klok of horloge op tijd te laten lopen.

[ Bericht 9% gewijzigd door TheFreshPrince op 27-08-2019 10:44:03 ]
pi_188642165
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 23:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Stenen draaien niet op frequenties, stenen zijn stenen.
Alles is een trilling, alles.
As above, so below.
pi_188642618
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 23:23 schreef Mijk het volgende:

[..]

Alles is een trilling, alles.
:Y :9
Oke, ontopic..
  maandag 26 augustus 2019 @ 23:44:04 #31
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_188642643
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 23:43 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

:Y :9
Oke, ontopic..
We zijn ontopic alleen kom je zelf met niks inhoudelijks
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_188642662
Maar goed, zonder gekheid.

Sommige stenen zijn mooi, daar zal ik niets van zeggen.
pi_188642854
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 23:45 schreef MaGNeT het volgende:
Maar goed, zonder gekheid.

Sommige stenen zijn mooi, daar zal ik niets van zeggen.
Ja, heb je er zelf ook een? :)
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 00:11:02 #34
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_188643122
Ah, kijk, stenentopic. Dat is mijn ding *O* .

quote:
3s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:20 schreef Mijk het volgende:
Ik heb ook Amethyste's maar ik heb niet het idee dat het werkt. Hoewel de theorie erachter wel zeer aannemelijk is, iets wat Nichola Tesla ook heeft gezegd, met vibraties, de Solfeggio Frequencies bijv, is er wel wetenschappelijke onderbouwing voor dit, maar in de praktijk heeft het mij nog niet heel veel gebracht.
Zeer aannemelijk? Allerminst.

Dit

quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:52 schreef Charlotte3 het volgende:Is het een gek idee dat edelstenen hun eigen energie hebben en dat sommige mensen die energie kunnen waarnemen of voelen? Niet als je bedenkt dat Einstein ons met de wetenschap heeft geleerd dat įlles energie is: licht, zwaartekracht, magnetisme.

Een edelsteen heeft zijn eigen, unieke frequentie, waardoor het enorm gevoelig is.
Als je die ‘eigenfrequentie’ opvangt, worden alle deeltjes waaruit hij is opgebouwd zo enthousiast dat ze gaan 'meetrillen', dat de edelsteen, hoe sterk het ook lijkt, spontaan uit elkaar kan knappen.
Dan is die prachtige structuur ineens weg.
is namelijk pseudowetenschappelijke praat van de bovenste plank. Gooi wat begrippen als eigenfrequentie, energie en magnetisme erin en noem terloops even Einstein. Tadaaaa...

Ja, atoom(bindingen) in kristallen trillen met bepaalde frequenties. Maar niet alleen in kristallen, dat geldt voor alle bindingen tussen atomen, ionen en moleculen, en voor losse atomen, ionen en moleculen. Hieronder bijvoorbeeld de manieren waarop een watermolecuul kan trillen (hij kan ook energie opnemen door als geheel te roteren en verplaatsen wanneer vrij):



En ja, op die manier nemen ze energie op en in de praktijk betekent dit dat de temperatuur van het kristal stijgt naarmate hij meer energie bevat. Wanneer de interne energie groot genoeg is, dan zal je kristal niet "spontaan uit elkaar klappen" maar gewoon smelten. Kristallijne stoffen bestaan uit atomen, ionen of moleculen die volgens een bepaalde ordening en symmetrie gerangschikt zijn door het gehele kristal. Smelten gebeurt wanneer de hele bende zo hard gaat trillen dat de onderlinge bindingen verbroken worden (door de herhalende geometrische structuur zal een zuivere kristallijne stof een duidelijk gedefinieerd smeltpunt hebben omdat alle bindingen even sterk zijn en dus bij dezelfde temperatuur verbroken worden).

Welnu, laten we het even over kwarts hebben:

quote:
Zo versterkt bergkristal bijvoorbeeld positieve energie en brengt helderheid, terwijl de amethist je o.a. helpt beter te slapen.
Rozenkwarts stimuleert (zelf)liefde en harmonie
Bergkristal, amethist en rozenkwarts zijn allemaal kwarts waarvan bergkristal de (meest) zuivere vorm is. Rozenkwarts heeft voor zover ik weet z'n roze kleurtje te danken door vervuiling met zeer kleine hoeveelheden titaan (orde grootte: 10-1000 PPM, dus 0.001% tot 0.01%).

Amethist is iets boeiender: daar ontstaat de kleur door een fenomeen dat 'color centers' heet. Pure kwarts bestaat uit SiO2 (dus enkel silicium- en zuurstofatomen). Maar zoals we bij rozenkwarts hebben gezien kan er wat vervuiling insluipen, en in dit geval zijn dat ijzeratomen (doorgaans 10-400 ppm, oftewel 0.001-0.04%). Die ijzeratomen kunnen zich op twee plekken in het kristalrooster van kwarts nestelen:
1) Op de plek waar normaliter een Si-atoom zit (substitutie)
2) Op plekken waar eigenlijk géén atoom zou horen te zitten (interstitieel)

Eerdergenoemde ijzeratomen bevinden zich doorgaans in een 3+ oxidatietoestand. Echter, onder invloed van gammastraling (als gevolg van natuurlijk radioactief verval van elementen in gesteenten) kan een electron van gesubstitueerd Fe3+ vrijkomen (waarna het dus Fe4+ is), en opgevangen worden door interstitieel Fe3+ (vervolgens dus Fe2+). De combinatie van Fe4+ en Fe2+ zorgt voor een fenomeen dat charge transfer heet en dat resulteert in de karakteristieke kleur van amethist door adsorptie van bepaalde frequenties licht (uitleg in detail is wat te veel van het goede, maar hier staat het principe aardig eenvoudig beschreven: https://en.wikipedia.org/wiki/Charge-transfer_complex).

Laten we na dit zijspoor teruggaan naar kwarts en energie, waarvoor bovengenoemde voorbeelden van onzuiverheden in het kristal niet relevant voor zijn. Immers, sporenelementen in dergelijke hoeveelheden hebben daar geen enkele invloed op. Wat ik dus eigenlijk wil zeggen: al deze vormen van kwarts zijn eigenlijk 't zelfde.

Zoals eerder gezegd, kwarts bestaat uit silicium- en zuurstofatomen in de verhouding SiO2 en is opgebouwd uit SiO4 (!) blokjes (in de vorm van tetraėders):



Ik kan m'n best doen om uit te leggen hoe dat allemaal in elkaar past, maar dat wordt hier al uitstekend en op goed te begrijpen wijze gedaan: http://www.quartzpage.de/gen_struct.html

En voor de duidelijkheid twee tetraėders om te laten zien dat alles uit Si-O-Si bindingen bestaat (met een hoek van 144 graden):



En dat kan allemaal trillen op de volgende manieren (let op, onderstaand is één tetraėder, het vorige plaatje waren er twee):



De getallen die genoemd staan zijn golfnummers. Een golfnummer is in feite het omgekeerde van de golflengte (het golfnummer geeft dus aan hoeveel golven er in een eenheid lengte passen). Wanneer de frequentie van het licht gelijk is aan de frequentie van één van deze trillingen, dan zal de betreffende binding de energie absorberen en gaan trillen. (We hebben natuurlijk allemaal onthouden dat golflengte en energie van licht (invers) aan elkaar gerelateerd zijn.)

Onderstaand figuur laat zien welke frequenties er opgenomen worden door welke trillingen in kwarts:



Dit soort figuren (absorptiespectra) worden verkregen door een polychrome lichtbundel (dus alle frequenties licht aanwezig) door het materiaal te laten schijnen, en vervolgens te meten wat er aan de andere kant doorheen komt. De dalen zijn dus frequenties die opgenomen worden. Dit impliceert dus dat de rest NIET opgenomen wordt.

Wat wél opgenomen wordt, zorgt voor een hogere interne energie en dus temperatuur van het materiaal. Wanneer je stopt met energie toevoegen dan zal 'ie de omgevingstemperatuur weer aannemen. Of je die energie toevoegt door er met licht op te schijnen, hem in de oven te flikkeren of hem in je hand op te warmen: dat maakt allemaal niks uit. Ook niet voor de manier waarop hij z'n energie weer kwijtraakt tot er een thermisch evenwicht bereikt is: door geleiding en warmtestraling (alles met een temperatuur boven het absolute nulpunt zendt warmtestraling uit) waarbij de frequentie van die warmtestraling bepaald wordt door de temperatuur van het object (dit geldt natuurlijk ook voor het menselijk lichaam).

Samengevat:
- Bergkristal, amethist, rozenkwarts, etc.. allemaal 't zelfde spul.
- Het maakt niet uit hoe je je kwartskristal opwarmt / oplaadt / dingest
- Je kan met je kwartskristal alleen een handjevol frequenties licht wegfilteren, niet toevoegen. Mocht je ze dan ook nog effectief willen wegfilteren dan zal je moeten zorgen dat alle elektromagnetrische straling erdoorheen gaat (bijvoorbeeld door in een kubus van kwarts te gaan zitten).
- Je kan je kwartskristal vervangen voor elk ander object met op dat moment dezelfde temperatuur: de (warmte)straling zal 't zelfde zijn.

Groetjes, uw Fok!-geoloog.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 27-08-2019 00:32:24 ]
Huilen dan.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 00:16:48 #35
375333 Drogonno
Dromer des levens
pi_188643196
Mijn lichaam heeft last van hitte/jeuk/rode plekken/maagzuur en allergie
Is er een goede steen ervoor?

Ikzelf vind een amethist steen heerlijk koel op mijn voorhoofd, mijn lievelingssteen!
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 00:25:52 #36
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188643344
@Isdatzo dat klinkt vet, een kristal laten smelten door gelijktijdig alle atoomverbindingen te verbreken, wil ik wel eens zien.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 00:36:40 #37
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_188643464
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 00:25 schreef Tyr80 het volgende:
@:Isdatzo dat klinkt vet, een kristal laten smelten door gelijktijdig alle atoomverbindingen te verbreken, wil ik wel eens zien.
Ik drukte me wat onduidelijk uit. De bindingen zullen niet allemaal tegelijk verbroken worden omdat de temperatuur in het kristal niet overal even hoog zal zijn (hij warmt immers van buiten naar binnen op, ongeacht op welke manier je er energie in gaat stoppen). De temperatuur waarop een binding verbroken wordt zal voor alle bindingen het zelfde zijn.

Hoop dat ik je niet heel erg teleurstel nu ;( .
Huilen dan.
pi_188643471
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 00:16 schreef Drogonno het volgende:
Mijn lichaam heeft last van hitte/jeuk/rode plekken/maagzuur en allergie
Is er een goede steen ervoor?

Ikzelf vind een amethist steen heerlijk koel op mijn voorhoofd, mijn lievelingssteen!
Wat is je geboortedatum?
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 00:44:09 #39
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_188643571
Mooie post @Isdatzo . Zal echter niet aanlanden bij de mensen die het het hardste nodig hebben hier.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_188643589
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 00:37 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Wat is je geboortedatum?
Zou een steen van vele miljoenen of zelfs miljarden jaren oud rekening houden met een jaartelling die we pas sinds een 2000 jaar volgen? ;)
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 01:03:04 #41
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_188643835
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 00:37 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Wat is je geboortedatum?
delusional
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 01:35:13 #42
375333 Drogonno
Dromer des levens
pi_188644231
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 00:37 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Wat is je geboortedatum?
26/10/1991
pi_188644534
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 00:11 schreef Isdatzo het volgende:
Of je die energie toevoegt door er met licht op te schijnen, hem in de oven te flikkeren of hem in je hand op te warmen: dat maakt allemaal niks uit. Ook niet voor de manie
Is pseudowetenschap altijd niet waar?

Mooi verhaal verder, dat zeker.

Ik ben niet dermate wetenschappelijk onderlegd om hierop te reageren, ik ga uit van wat ik ervaar, en daarin maakt het me niet zo heel veel uit wat uberhaupt bewezen kan worden of niet, dat gaat voorbij wetenschap aangezien ik denk dingen te ervaren waar wetenschap nog niet toe instaat is het te bewijzen, neem bewustzijn aleen al, is al niet te bewijzen.

Verder geloof ik alles wat je zegt, mooi dat dit op deze manier tot hier bewezen is, of misschien nog wel verder. In mijn ervaring ben ik er overigens ook niet van overtuigd dat edelstenen werken zoals ik eerder al aangaf, dus wat dat betreft zitten we nog op 1 lijn.

Ken je overigens de solfeggio frequencies en wat tesla daarover gezegd heeft?

Ik vind het namelijk nogal wat om enkel en alleen te geloven wat wetenschap bewijst. Stel je voor jij maakt 100 mee, je ervaart het (zo was het vroeger zonder wetenschap ook). En stel.. wetenschap is in staat om 40/100 te bewijzen, maar nog steeds ervaar jij 60 meer. Al is daar geen bewijs voor, dat maakt niet zo gek veel uit, je ervaart het nog steeds. Zo is quantum entanglement door einstein benoemd door "spooky things in the distance", zo werd higgs ook al "aangenomen" dat het er moest zijn, het was nog niet bewezen, maar het bestond wel. Het is niet zo dat zaken die nog niet aangetoond kunnen worden er niet zijn. Nu weet ik dat zo'n opmerking een verschrikking is voor mensen die enkel aan wetenschap hangen (zo was ik ook, voor 3 decades), maar ik kan het niet mooier maken dan dat het is.

[ Bericht 16% gewijzigd door Mijk op 27-08-2019 03:10:40 ]
As above, so below.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 03:12:09 #44
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188644623
Dat met die frequenties mag enige uitleg, want ik kan zo snel geen site vinden met een heldere uitleg over het verband tussen Tesla, een manier van zang leren, en edelstenen.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 03:20:38 #45
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188644630
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 00:44 schreef SpecialK het volgende:
Mooie post @:Isdatzo . Zal echter niet aanlanden bij de mensen die het het hardste nodig hebben hier.
Dat komt omdat Isdatzo niet begrijpt dat energie in TRU onderwerpen een andere betekenis heeft dan in de natuurkunde.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 07:14:26 #46
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188644829
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 00:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik drukte me wat onduidelijk uit. De bindingen zullen niet allemaal tegelijk verbroken worden omdat de temperatuur in het kristal niet overal even hoog zal zijn (hij warmt immers van buiten naar binnen op, ongeacht op welke manier je er energie in gaat stoppen). De temperatuur waarop een binding verbroken wordt zal voor alle bindingen het zelfde zijn.

Hoop dat ik je niet heel erg teleurstel nu ;( .
Tuuknie, maar was wel benieuwd, had er nog nooit van gehoord.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_188645386
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:00 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik geloof niet in krachten van edelstenen, maar mijn vrouw wilde een robijn in haar verlovingsring in plaats van een diamant. Reden was dat die goed voor het hart zou zijn. Zij heeft hartproblemen. Ik moet zeggen dat ik de robijn wel mooier vind dan een diamant.

Heb trouwens een bijpassende collier met hanger en robijn gekocht, zodat die dichter op haar hart zit.
Lief........

quote:
16s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:33 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik heb een lapis lazuli armband, wat zou dit voor mij doen?
geen reet :+
pi_188645546
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat verwacht je ervan?
Het zijn geen wondermiddelen, het effect is beperkt.

Ook hangt het voor een fiks deel samen met 'gedachtekracht'. Van het 'reinigen' tot het 'opladen' tot het uiteindelijke gebruik. Het valt of staat bij wat jij er aan aandacht in stopt.
Jouw focus is het belangrijkste ingredient.

Het leuke aan stenen is dat bv ik (wie dan ook) de intentie erin kan leggen. Om het dan aan iemand te geven met die intentie en het dan bijdraagt voor dat persoon.
Maar de intentie erin leggen vereist focus, vandaar al die stappen. Het is als een ritueel die je uitvoert, waarbij je focus gelegd wordt op die bepaalde intentie.
Rituelen in welke vorm dan ook zijn vooral vergroot glazen voor de eigen focus.

Heb vele keren stenen gebruikt als huis, tuin en keuken middeltjes. Werkte bijzonder goed bij bv kinderen met slaapproblemen, bv night terrors.
Afhankelijk van kind en specifieke problemen een rozenkwarts of tijgeroog. Intentie in de steen brengen, intentie overbrengen op kind en problem solved.

Precies, het is niet een edelsteen uitkiezen en vervolgens een jaar in huis laten liggen zonder er iets mee te 'doen'.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 01:35 schreef Drogonno het volgende:

[..]

26/10/1991
Misschien zijn de Aquamarijn (heldere steen met een zuivere energie vibratie) en Toermalijn (Schorpioen) wel iets voor je, moet je zelf even bepalen welke jou aantrekt.
pi_188645635
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 03:12 schreef Lunatiek het volgende:
Dat met die frequenties mag enige uitleg, want ik kan zo snel geen site vinden met een heldere uitleg over het verband tussen Tesla, een manier van zang leren, en edelstenen.
@Mijk

Hierin gaat het er ook een stukje over:
  Moderator dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:16:18 #50
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_188645640
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 00:11 schreef Isdatzo het volgende:
Ah, kijk, stenentopic. Dat is mijn ding *O* .
[..]

Zeer aannemelijk? Allerminst.

Dit
[..]

is namelijk pseudowetenschappelijke praat van de bovenste plank. Gooi wat begrippen als eigenfrequentie, energie en magnetisme erin en noem terloops even Einstein. Tadaaaa...

Ja, atoom(bindingen) in kristallen trillen met bepaalde frequenties. Maar niet alleen in kristallen, dat geldt voor alle bindingen tussen atomen, ionen en moleculen, en voor losse atomen, ionen en moleculen. Hieronder bijvoorbeeld de manieren waarop een watermolecuul kan trillen (hij kan ook energie opnemen door als geheel te roteren en verplaatsen wanneer vrij):

[ afbeelding ]

En ja, op die manier nemen ze energie op en in de praktijk betekent dit dat de temperatuur van het kristal stijgt naarmate hij meer energie bevat. Wanneer de interne energie groot genoeg is, dan zal je kristal niet "spontaan uit elkaar klappen" maar gewoon smelten. Kristallijne stoffen bestaan uit atomen, ionen of moleculen die volgens een bepaalde ordening en symmetrie gerangschikt zijn door het gehele kristal. Smelten gebeurt wanneer de hele bende zo hard gaat trillen dat de onderlinge bindingen verbroken worden (door de herhalende geometrische structuur zal een zuivere kristallijne stof een duidelijk gedefinieerd smeltpunt hebben omdat alle bindingen even sterk zijn en dus bij dezelfde temperatuur verbroken worden).

Welnu, laten we het even over kwarts hebben:
[..]

Bergkristal, amethist en rozenkwarts zijn allemaal kwarts waarvan bergkristal de (meest) zuivere vorm is. Rozenkwarts heeft voor zover ik weet z'n roze kleurtje te danken door vervuiling met zeer kleine hoeveelheden titaan (orde grootte: 10-1000 PPM, dus 0.001% tot 0.01%).

Amethist is iets boeiender: daar ontstaat de kleur door een fenomeen dat 'color centers' heet. Pure kwarts bestaat uit SiO2 (dus enkel silicium- en zuurstofatomen). Maar zoals we bij rozenkwarts hebben gezien kan er wat vervuiling insluipen, en in dit geval zijn dat ijzeratomen (doorgaans 10-400 ppm, oftewel 0.001-0.04%). Die ijzeratomen kunnen zich op twee plekken in het kristalrooster van kwarts nestelen:
1) Op de plek waar normaliter een Si-atoom zit (substitutie)
2) Op plekken waar eigenlijk géén atoom zou horen te zitten (interstitieel)

Eerdergenoemde ijzeratomen bevinden zich doorgaans in een 3+ oxidatietoestand. Echter, onder invloed van gammastraling (als gevolg van natuurlijk radioactief verval van elementen in gesteenten) kan een electron van gesubstitueerd Fe3+ vrijkomen (waarna het dus Fe4+ is), en opgevangen worden door interstitieel Fe3+ (vervolgens dus Fe2+). De combinatie van Fe4+ en Fe2+ zorgt voor een fenomeen dat charge transfer heet en dat resulteert in de karakteristieke kleur van amethist door adsorptie van bepaalde frequenties licht (uitleg in detail is wat te veel van het goede, maar hier staat het principe aardig eenvoudig beschreven: https://en.wikipedia.org/wiki/Charge-transfer_complex).

Laten we na dit zijspoor teruggaan naar kwarts en energie, waarvoor bovengenoemde voorbeelden van onzuiverheden in het kristal niet relevant voor zijn. Immers, sporenelementen in dergelijke hoeveelheden hebben daar geen enkele invloed op. Wat ik dus eigenlijk wil zeggen: al deze vormen van kwarts zijn eigenlijk 't zelfde.

Zoals eerder gezegd, kwarts bestaat uit silicium- en zuurstofatomen in de verhouding SiO2 en is opgebouwd uit SiO4 (!) blokjes (in de vorm van tetraėders):

[ afbeelding ]

Ik kan m'n best doen om uit te leggen hoe dat allemaal in elkaar past, maar dat wordt hier al uitstekend en op goed te begrijpen wijze gedaan: http://www.quartzpage.de/gen_struct.html

En voor de duidelijkheid twee tetraėders om te laten zien dat alles uit Si-O-Si bindingen bestaat (met een hoek van 144 graden):

[ afbeelding ]

En dat kan allemaal trillen op de volgende manieren (let op, onderstaand is één tetraėder, het vorige plaatje waren er twee):

[ afbeelding ]

De getallen die genoemd staan zijn golfnummers. Een golfnummer is in feite het omgekeerde van de golflengte (het golfnummer geeft dus aan hoeveel golven er in een eenheid lengte passen). Wanneer de frequentie van het licht gelijk is aan de frequentie van één van deze trillingen, dan zal de betreffende binding de energie absorberen en gaan trillen. (We hebben natuurlijk allemaal onthouden dat golflengte en energie van licht (invers) aan elkaar gerelateerd zijn.)

Onderstaand figuur laat zien welke frequenties er opgenomen worden door welke trillingen in kwarts:

[ afbeelding ]

Dit soort figuren (absorptiespectra) worden verkregen door een polychrome lichtbundel (dus alle frequenties licht aanwezig) door het materiaal te laten schijnen, en vervolgens te meten wat er aan de andere kant doorheen komt. De dalen zijn dus frequenties die opgenomen worden. Dit impliceert dus dat de rest NIET opgenomen wordt.

Wat wél opgenomen wordt, zorgt voor een hogere interne energie en dus temperatuur van het materiaal. Wanneer je stopt met energie toevoegen dan zal 'ie de omgevingstemperatuur weer aannemen. Of je die energie toevoegt door er met licht op te schijnen, hem in de oven te flikkeren of hem in je hand op te warmen: dat maakt allemaal niks uit. Ook niet voor de manier waarop hij z'n energie weer kwijtraakt tot er een thermisch evenwicht bereikt is: door geleiding en warmtestraling (alles met een temperatuur boven het absolute nulpunt zendt warmtestraling uit) waarbij de frequentie van die warmtestraling bepaald wordt door de temperatuur van het object (dit geldt natuurlijk ook voor het menselijk lichaam).

Samengevat:
- Bergkristal, amethist, rozenkwarts, etc.. allemaal 't zelfde spul.
- Het maakt niet uit hoe je je kwartskristal opwarmt / oplaadt / dingest
- Je kan met je kwartskristal alleen een handjevol frequenties licht wegfilteren, niet toevoegen. Mocht je ze dan ook nog effectief willen wegfilteren dan zal je moeten zorgen dat alle elektromagnetrische straling erdoorheen gaat (bijvoorbeeld door in een kubus van kwarts te gaan zitten).
- Je kan je kwartskristal vervangen voor elk ander object met op dat moment dezelfde temperatuur: de (warmte)straling zal 't zelfde zijn.

Groetjes, uw Fok!-geoloog.
Dankjewel _O_
  Moderator dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:18:39 #51
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_188646316
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 08:46 schreef FANN het volgende:
Lief........
En het had zeker geen negatieve uitwerking voor mij. B-).

Maar goed, steentjes voor gezondheid, kaarsjes branden, bidden voor een ander, voor mij moet je er niet mee aankomen. Ze zeggen wel eens 'baadt het niet dan schaadt het niet', maar zodra je ervoor moet betalen, vind ik het al schadelijk.

Mijn vrouw denkt daar anders over en dat is haar goed recht.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_188646564
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 23:56 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Ja, heb je er zelf ook een? :)
Nee, dat niet.
Wel een woestijnroos die m'n ouders hebben meegenomen uit de Sahara.
pi_188647485
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 00:11 schreef Isdatzo het volgende:
Ah, kijk, stenentopic. Dat is mijn ding .
En wat laat je even een stevig staaltje machtsvertoon zien door wel even te laten zien hoe verschrikkelijk veel jij er wel niet van weet! Een expert hier.
Eens kijken
  Moderator dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:49:58 #54
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_188648635
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:39 schreef Maharski het volgende:

[..]

En wat laat je even een stevig staaltje machtsvertoon zien door wel even te laten zien hoe verschrikkelijk veel jij er wel niet van weet! Een expert hier.
Je klinkt enigszins verbitterd. Jammer. Ik vond het wel een heel leerzame post. Waarvoor dank aan Isdazo.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_188648851
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 12:49 schreef UIO_AMS het volgende:
Je klinkt enigszins verbitterd. Jammer. Ik vond het wel een heel leerzame post. Waarvoor dank aan Isdazo.
Ja oké, sorry.

Ik heb verder helemaal niks met of tegen edelstenen, en werkelijk de ballen verstand ervan. Dus lamaar. ;)
Eens kijken
pi_188649103
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 13:08 schreef Maharski het volgende:

[..]

Ja oké, sorry.

Ik heb verder helemaal niks met of tegen edelstenen, en werkelijk de ballen verstand ervan. Dus lamaar. ;)
Geen probleem, zo kunnen we alleen maar van elkaar leren. ;)
pi_188756538
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 09:07 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Precies, het is niet een edelsteen uitkiezen en vervolgens een jaar in huis laten liggen zonder er iets mee te 'doen'.
Jij kiest de steen ook niet. De steen kiest jou :)
quote:
[..]

Misschien zijn de Aquamarijn (heldere steen met een zuivere energie vibratie) en Toermalijn (Schorpioen) wel iets voor je, moet je zelf even bepalen welke jou aantrekt.
Ik zou ook nog Aventurijn aanraden, dat is een goede steen bij huidklachten.
En bergkristal natuurlijk.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  maandag 2 september 2019 @ 18:13:58 #58
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188757303
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 17:16 schreef brother52 het volgende:

Ik zou ook nog Aventurijn aanraden, dat is een goede steen bij huidklachten.
En bergkristal natuurlijk.
Vergeet niet dat stenen simpelweg een chemische samenstelling hebben. Er zijn bijvoorbeeld stenen op basis van koper of zink. Heb je daar een allergie van, dan moet je de steen niet op de huid dragen (of liever helemaal niet). In sommige andere gevallen kan juist huidcontact met zo'n chemisch bestanddeel werkzaam zijn.
  maandag 18 november 2019 @ 08:09:50 #59
487207 Miikan
Straight outta hell.
pi_189999998
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:52 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
Draag jij een edelsteen bij je, of thuis?
Hoe heb je deze uitgekozen?

Ik heb thuis een edelsteen liggen, ik draag hem niet altijd. Ik draag die alleen wanneer ik weet dat ik rust of positieve energie ga nodig hebben, want het is een amethyst.

"Hoe heb je deze uitgekozen?"
Eigenlijk een raar verhaal, want ik heb die niet volledig gekozen. Ik stond in dat winkeltje en ik zag een heleboel amethysten liggen. En ik voelde er een gewoon "roepen" naar mij. Dus jah, je kan zeggen dat die mij gekozen heeft ^.^'
Smile, my dear!
You're never fully dressed without a smile.
pi_190063250
"Door een steen in de aarde te stoppen kan hij zijn negatieve lading kwijt raken."

Hoe zijn ze hier achter gekomen??
  vrijdag 22 november 2019 @ 09:37:10 #61
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190064147
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 07:44 schreef Sushilover het volgende:
"Door een steen in de aarde te stoppen kan hij zijn negatieve lading kwijt raken."

Hoe zijn ze hier achter gekomen??
Uitproberen?
pi_190064159
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 07:44 schreef Sushilover het volgende:
"Door een steen in de aarde te stoppen kan hij zijn negatieve lading kwijt raken."

Hoe zijn ze hier achter gekomen??
Is een gevoel, kun je niet uitleggen
pi_190071571
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 09:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Uitproberen?
Maar hoe weten ze dan dat die steen zijn negatieve gevoel kwijt is?
pi_190071888
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 18:33 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Maar hoe weten ze dan dat die steen zijn negatieve gevoel kwijt is?
Dat voel je toch gewoon
  vrijdag 22 november 2019 @ 19:36:22 #65
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190072611
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 18:33 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Maar hoe weten ze dan dat die steen zijn negatieve gevoel kwijt is?
Die steen voelt niks, degene van wie de steen is voelt het.
pi_190072797
Edelstenen werken echt heel goed!

Elke keer wanneer ik met mijn handen door die berg met diamanten, smaragden en robijnen ga voel ik mij meteen zoveel beter. :D
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_190105701
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:58 schreef Driepink het volgende: Test gedaan, helaas zijn het niet bepaald de stenen waar ik van hou helaas.
Je moet die stenen in je kont stoppen dat heeft een heilzame werking!!
pi_190204289
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:27 schreef Elan het volgende:
Diamanten schijnen je seksleven aanzienlijk te kunnen verbeteren!
Vooral als je ze uitdeelt aan hoerendames.
pi_190204325
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 07:44 schreef Sushilover het volgende:
"Door een steen in de aarde te stoppen kan hij zijn negatieve lading kwijt raken."

Hoe zijn ze hier achter gekomen??
Toen ze 'em erin stopten stond er een min -teken op. Toen -ie eruit gehaald werd, was dit veranderd in een plus -teken.
pi_190204377
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 23:16 schreef Alfje het volgende:
Klassieke kwakzalverij, allemaal vage claims en zweverige termen en vage verwijzingen naar de wetenschap, maar geen enkele echte onderbouwing waarom bijvoorbeeld het trillen van een kristal een heilzame werking zou hebben en geen enkele onafhankelijk testbare claim maken.
Een trillende kristal tussen je benen leggen, kan ongetwijfeld een heilzame werking hebben. Trillend plastic ook trouwens.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 30 november 2019 @ 19:47:35 #71
74056 crew  ToT
pi_190204410
Ik heb er altijd een beetje een dubbel gevoel bij (sowieso met spirituele zaken).
Aan de ene kant geloof ik eigenlijk alleen dingen die gewoon aantoonbaar en bewezen zijn, aan de andere kant heb ik ook genoeg spirituele ervaringen. ben ook Reiki master enzo.

Anyway, met stenen heb ik vooral wat milde ervaringen, behalve met amethist op mijn derde oog; toen ik dat een keer deed, merkte ik wel wat van geesten om me heen of zo, best apart! :)

Maar ik heb er wel moeite mee, aangezien men vroeger edelstenen enzo vermaalde om het op te drinken om zo een geneeskrachtige werking te hebben ervan, en toen de stenen daardoor zeldzamer werden, werd INEENS "ontdekt" dat die stenen dezelfde werking zouden hebben als je ze bij je zou dragen. En je moest ze ineens nog opladen ook met zonlicht of maanlicht en dat soort dingen.

Geen idee wat ik er van moet denken, maar ik ben er wel een tijdje mee bezig geweest en ik heb ook een aardige collectie.
Ondertussen wel flink wat er van verkocht, maar dan nog heb ik meer dan ik in de woonkamer kwijt kan.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 30 november 2019 @ 19:49:46 #72
74056 crew  ToT
pi_190204442
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 09:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Uitproberen?
Internet, uitleg van spirituele meesters enz.

Ondoorzichtige stenen ontlaad je en laad je op door ze in de aarde te stoppen.
Troebele/halfdoorzichtige stenen reinig en laad je op met maanlicht.
Heldere, doorzichtige stenen ontlaad je door ze onder stromend water te houden en in zonlicht te leggen.
pi_190206092
je moet edelstenen als lading voor shotgun shells stoppen. Snapte. Hippies afschieten met hun beloved bergkristal n shit
pi_190206242
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:29 schreef Adames het volgende:
Koekoek 8)7 8)7
hahahah
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 11:11:05 #75
249559 crew  Lavenderr
pi_190886904
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:49 schreef ToT het volgende:

[..]

Internet, uitleg van spirituele meesters enz.

Ondoorzichtige stenen ontlaad je en laad je op door ze in de aarde te stoppen.
Troebele/halfdoorzichtige stenen reinig en laad je op met maanlicht.
Heldere, doorzichtige stenen ontlaad je door ze onder stromend water te houden en in zonlicht te leggen.
ToT, wat weet jij van de robijn? Ik heb een zilveren ringetje met een robijntje er in. De waarde is niet zo veel, in geld uitgedrukt, maar is de robijn een steen met bijzondere eigenschappen?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 5 januari 2020 @ 11:15:55 #76
74056 crew  ToT
pi_190886971
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

ToT, wat weet jij van de robijn? Ik heb een zilveren ringetje met een robijntje er in. De waarde is niet zo veel, in geld uitgedrukt, maar is de robijn een steen met bijzondere eigenschappen?
Hartchakra. :) Emoties (liefde bijvoorbeeld), bloedsomloop en diverse andere dingen.
Voor de basis-chakra kun je ook rode stenen gebruiken, maar dan ondoorzichtige.
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 11:21:32 #77
249559 crew  Lavenderr
pi_190887040
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:15 schreef ToT het volgende:

[..]

Hartchakra. :) Emoties (liefde bijvoorbeeld), bloedsomloop en diverse andere dingen.
Voor de basis-chakra kun je ook rode stenen gebruiken, maar dan ondoorzichtige.
Dankje! Dit steentje is niet doorzichtig, dieprood.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 5 januari 2020 @ 11:22:12 #78
74056 crew  ToT
pi_190887050
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dankje! Dit steentje is niet doorzichtig, dieprood.
Weet je zeker dat het dan geen granaat is i.p.v. een robijn?
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 11:23:41 #79
249559 crew  Lavenderr
pi_190887065
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:22 schreef ToT het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het dan geen granaat is i.p.v. een robijn?
Er is me verteld dat het een robijn is. Soms bij een bepaalde lichtval neigt hij naar oranje.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 5 januari 2020 @ 11:28:11 #80
74056 crew  ToT
pi_190887117
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Er is me verteld dat het een robijn is. Soms bij een bepaalde lichtval neigt hij naar oranje.
Er zijn wel ondoorzichtige robijnen. Ik heb er als het goed is ook nog eentje in een andere steen zitten (tenzij ik die inmiddels al verkocht heb. :') )
Toch hoor je het volgens mij niet vaak dat die in sieraden verwerkt worden.
Misschien dat je deze (omdat het ondoorzichtig is) dan ook voor de basis-chakra kunt gebruiken. Aarding enzo.

Ff gegoogled op "ondoorzichtige robijn chakra" en ik zie precies de steen die ik heb (gehad?), en die is idd voor zowel de hart- als de basis-chara. Alleen is het dan dus de combinatie van beide stenen. Als je het robijntje er uit haalt zal het wel anders zitten. Durf ik niet met zekerheid te zeggen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 5 januari 2020 @ 11:28:43 #81
74056 crew  ToT
pi_190887123
Meteen ff gecontroleerd; ik heb de steen nog hier. :Y
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 11:29:18 #82
249559 crew  Lavenderr
pi_190887132
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:28 schreef ToT het volgende:

[..]

Er zijn wel ondoorzichtige robijnen. Ik heb er als het goed is ook nog eentje in een andere steen zitten (tenzij ik die inmiddels al verkocht heb. :') )
Toch hoor je het volgens mij niet vaak dat die in sieraden verwerkt worden.
Misschien dat je deze (omdat het ondoorzichtig is) dan ook voor de basis-chakra kunt gebruiken. Aarding enzo.

Ff gegoogled op "ondoorzichtige robijn chakra" en ik zie precies de steen die ik heb (gehad?), en die is idd voor zowel de hart- als de basis-chara. Alleen is het dan dus de combinatie van beide stenen. Als je het robijntje er uit haalt zal het wel anders zitten. Durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Bedankt voor de info ToT ^O^
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 5 januari 2020 @ 11:32:55 #83
74056 crew  ToT
pi_190887174
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bedankt voor de info ToT ^O^
No prob! :D
Ja ik meen me nu ook te herinneren dat het voor beiden gebruikt kan worden, ja.
Anyway, de chakra's zijn sowieso voor veel meer dingen dan die paar dingetjes die ik net opnoemde.
Ik geloof dat de basis-chakra bijvoorbeeld ook voor bloedzuivering is.
  zondag 5 januari 2020 @ 11:37:12 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_190887246
Kleur is een bijzonder slechte eigenschap om mineralen op te determineren.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')