abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:20:30 #126
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188637161
De meeste mensen zouden in de situatie dat er een tokkie voor je neus staat te schreeuwen weggaan.
Dus zo gek is het niet.
pi_188637188
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Waarom in godsnaam niet?
Je wilt zo snel mogelijk zo ver mogelijk weg van een agressieve vent. Jij hebt een fiets en hij niet.
Euh, van het slot halen, opstappen, stuur in de juiste richting draaien, beginnen te trappen om vaart te maken, stoep op, stoep af vs rennen als de neten en laat die fiets maar zitten.
pi_188637239
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:22 schreef Cryptocoryne het volgende:
Euh, van het slot halen, opstappen, stuur in de juiste richting draaien, beginnen te trappen om vaart te maken, stoep op, stoep af vs rennen als de neten en laat die fiets maar zitten.
Het komt er gewoon op neer dat het vluchten van de dode man niet direct een bewijs is dat hij dat kind iets heeft aangedaan. Er zijn andere logische redenen voor dat hij weg uit die situatie wilde.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:25:53 #129
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_188637242
quote:
2s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:05 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dit..

En toen hij onder die vijf lag wist hij waarschijnlijk ook niet eens dat er politie onderweg was.

Vraag me ook af hoe ze een doof persoon op zo'n moment uitleggen dat hij zich zojuist aan een kind heeft vergrepen.
Als hij zich écht aan dat meisje had vergrepen hadden we allang geweten hoor. Dat zou als een lopend vuurtje rondgaan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:26:27 #130
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188637248
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:19 schreef Cryptocoryne het volgende:
Blijkbaar is hij PE definitie al onschuldig want doofstom en dus zielig.
Plus een zooi mensen die hem gekend hebben die datzelfde zeggen. De foto's die hij gemaakt zou hebben zijn nooit aangetroffen, of dat kind naakt op de grond lag, in haar blootje of in ondergoed stond staat blijkbaar ook nog niet vast.

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:22 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Daarom klinkt dat "van zijn fiets gevallen" verhaal ook al ongeloofwaardig.
pi_188637253
Maar wie heeft er dan aan dat meisje gezeten?
pi_188637266
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:25 schreef spijkerbroek het volgende:

Het komt er op neer dat het vluchten van de dode man niet direct een bewijs is dat hij dat kind iets heeft aangedaan.
Nee inderdaad, het vluchten van een dode man is alleen een bewijs dat er meer is tussen hemel en aarde.
pi_188637271
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:26 schreef Bottendaal het volgende:
Maar wie heeft er dan aan dat meisje gezeten?
Dat er iemand aan dat meisje heeft gezeten, zijn voorlopig alleen maar geruchten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188637319
quote:

[..]

Nog vreemder dat iedereen zo over een mogelijk zedendelict waar een 4 jarige bij betrokken zou zijn heenstapt. Blijkbaar is hij PE definitie al onschuldig want doofstom en dus zielig.
Het makkelijk oordelen in dit topic gaat natuurlijk alle kanten op.
"Mooi, weer een pedofiel minder!"
"Daders hebben waarschijnlijk een kleurtje dus levenslang!"
"Tokkiewijk, dus moord / doodslag!"
"Overledene was doofstom dus onschuldig!"

Volgens mij mag het voor veel mensen vooral eens een les zijn dat gedegen recherchewerk in dit soort situaties vereist is en lang niet zo eenvoudig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_188637385
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het makkelijk oordelen in dit topic gaat natuurlijk alle kanten op.
"Mooi, weer een pedofiel minder!"
"Daders hebben waarschijnlijk een kleurtje dus levenslang!"
"Tokkiewijk, dus moord / doodslag!"
"Overledene was doofstom dus onschuldig!"

Volgens mij mag het voor veel mensen vooral eens een les zijn dat gedegen recherchewerk in dit soort situaties vereist is en lang niet zo eenvoudig.
De feiten even afwachten kan nooit kwaad.
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:38:36 #136
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188637414
quote:

[..]

Nog vreemder dat iedereen zo over een mogelijk zedendelict waar een 4 jarige bij betrokken zou zijn heenstapt. Blijkbaar is hij PE definitie al onschuldig want doofstom en dus zielig.
Tja, dat moet allemaal maar met een korrel zout worden genomen, want "zo erg kan het toch niet zijn."

Een furieuze reactie van een vader is ook geen enkel begrip voor in zo'n situatie. Dat is een 'tokkie'.

Niet dat het zedendelict bewezen is, laat ik dat duidelijk stellen. Maar ik vraag me toch echt af wanneer een Robert Mikelsons door ouders te grazen was genomen, met de intentie om hem vast te houden voor de politie, en hij was hierbij onverhoopt overleden, of dat dan ook meteen 'tokkies' zouden zijn. En dat hun reactie onbegrijpelijk zou zijn.

Het zijn twee verschillende situaties, dat begrijp ik, maar de uitkomst van dit hele verhaal (overlijden van de man) is voor veel mensen het enige dat leidend is. Terwijl er wel wat meer aan zo'n situatie vastzit.
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:38:42 #137
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_188637416
quote:
De politie doet ook onderzoek naar het zedendelict dat aan de dood van de man zou zijn voorafgegaan. Vanwege de privacy van de betrokkenen zullen hierover geen mededelingen worden gedaan.
Dan kunnen we dus lang wachten op opheldering.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_188637454
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:38 schreef deedeetee het volgende:

Dan kunnen we dus lang wachten op opheldering.
En in de tussentijd gaan hier zeker tien agenten van de Fok gedachtenpolitie dag in dag uit doorzeiken dat niemand iets mag denken of vinden voor de rechter een oordeel uitspreekt. Wat zulke lui op een forum doen is me een raadsel. Ja schoolmeesteren...
pi_188637459
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de schouwarts wel kan beoordelen of iemand actief mishandeld is, of alleen maar vastgehouden.
Het gaat mij over de intentie meer dan over wat ze feitelijk hebben gedaan. Ik ga er voor het gemak vanuit dat ze geen professionele killers zijn.
pi_188637467
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Als er 5 doorgedraaide tokkies op mij af komen stormen, terwijl ik me van geen kwaad bewust ben, blijf ik ook niet rustig staan om te vragen wat er aan de hand is.
En daarnaast was het slachtoffer én doof én hij kon niet praten (doofstom dus :6 ), dus had hij ze ook niet tot bedaren kunnen brengen.
"En daarnaast was het slachtoffer én doof én hij kon niet praten (doofstom dus :6 ), "

Een verbetering.

"En daarnaast was het slachtoffer en doof en hij kon zijn stem gebruiken en hij kon gebaren. Hij had geen enkele kans gehad om iets duidelijk te maken. Dus `doofstom` is ook niet nodig en past niet in huidige tijdgeest."
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_188637508
quote:
15s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:55 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Weten we al iets meer uit de media?

Pedo's moeten hun handen thuishouden hoe aangetrokken ze ook zijn, maar moord is nog veel erger in mijn ogen.
Zullen we even niet aannemen dat die man een pedo was?
pi_188637520
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zul je dat even voor jezelf beslissen en niet voor een ander?
pi_188637544
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:59 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

In de berichtgeving staat dat het een grote kerel was, het zou kunnen dat hij zichzelf dusdanig verzet heeft dat dit de beste oplossing leek. Uiteraard praat ik dit niet goed maar die 5 mannen worden al bijna opgehangen aan de hoogste boom, terwijl de man die zich in een speeltuin met kleine kinderen bevond probeerde te vluchten toen hij aangesproken werd ineens een arme kwetsbare stakker is die er niks aan kon doen want hij was doof
Als ik naar de foto's kijk was het gewoon een soort van trapveldje. En als je daar op een bankje gaat zitten vind ik dat je er in principe geen rekening mee hoeft te houden dat dat tot je dood leidt. Ik vraag me af waarom jij dat anders ziet? Welk recht had die vader om hem te confronteren? Zat die man in zijn tuin of zo? Hebben we iets gemist over de feiten?
pi_188637557
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:59 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Je hoeft hem niet laten lopen, je kan hem ook achtervolgen tot politie het overneemt. Dat zouden beter zijn dan op hem zitten.
Als hij daar gewoon zat met zijn telefoon in zijn hand is wat zij hebben gedaan ook al strafbaar. En onacceptabel gedrag in het algemeen.
pi_188637561
quote:

[..]

Natuurlijk niet maar voor dat soort zaken is de politie, daarom zijn burgeraresten dus niets. Dan heb je dus ongetrainde lui die op iets afgaan met dit als gevolg nu moet er dus onderzoek gedaan worden naar dat zedendelict en de dood van die man.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188637575
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:38 schreef Repentless het volgende:

[..]

Tja, dat moet allemaal maar met een korrel zout worden genomen, want "zo erg kan het toch niet zijn."

Een furieuze reactie van een vader is ook geen enkel begrip voor in zo'n situatie. Dat is een 'tokkie'.

Niet dat het zedendelict bewezen is, laat ik dat duidelijk stellen. Maar ik vraag me toch echt af wanneer een Robert Mikelsons door ouders te grazen was genomen, met de intentie om hem vast te houden voor de politie, en hij was hierbij onverhoopt overleden, of dat dan ook meteen 'tokkies' zouden zijn. En dat hun reactie onbegrijpelijk zou zijn.

Het zijn twee verschillende situaties, dat begrijp ik, maar de uitkomst van dit hele verhaal (overlijden van de man) is voor veel mensen het enige dat leidend is. Terwijl er wel wat meer aan zo'n situatie vastzit.
Ik zit mij nu af te vragen wat de mensen die de reactie van de vader en omstanders niet begrijpen zouden doen als het hun kind was geweest. Laat maar lopen en tegen hun 4jarige dochter zeggen dat het allemaal niet zo erg is en ze er wel overheen komt.
pi_188637580
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:01 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Indien hij onschuldig was kon hij zelf dus ook wachten op de politie.
Huh ? Waarom moet iemand die onschuldig is op de politie gaan zitten wachten?
pi_188637590
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:47 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als hij daar gewoon zat met zijn telefoon in zijn hand is wat zij hebben gedaan ook al strafbaar. En onacceptabel gedrag in het algemeen.
Ook al heeft hij een mogelijke strafbare feit gepleegd. (dat weten we nog niet). Hoeft hij nog niet doodgaan bij de aanhouding!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_188637594
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

Oké.
pi_188637598
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:06 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

In de berichtgeving staat dat de vader hem eerst alleen aansprak en toen hij probeerde te vluchten schoten 4 buurtbewoners hem te hulp. En waarom vluchtte hij? Hij leek me groot genoeg om een paar rake klappen uit te delen. De wouten waren al onderweg.
In Nederland is de jurisprudentie zodanig dat als je weg kunt lopen van geweld en er dan toch voor kiest te slaan je strafbaar bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')