abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:50:43 #251
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188638790
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik denk dat de verdenking niet in de richting van moord of doodslag gaat. En dan worden ze ook wel bij een wat minder coherent verhaal naar huis gestuurd. De vader is voor zover ik weet ook zelf naar de politie gegaan.
Verdenk jij ze wel van moord of doodslag?
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:51:57 #252
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188638828
Punt blijft dat er door die 5 gewoon iemand dood is.

Linksom of rechtsom maakt het geen reet uit hoe ze het voor elkaar hebben gekregen of wat ze gedaan hebben, want als ze niks hadden gedaan had hij gewoon geleefd.
pi_188638842
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:50 schreef deedeetee het volgende:
Hoe waarschijnlijk is het dat iemand een klein kind iets aandoet in het volle zicht op een trapveldje met overal mensen in de buurt ?
Tja, dan moet je wel echt stom zijn.

Maar ik zat nog even te denken aan de plek waar het gebeurde. Het zou me niks verbazen als heeft meegespeeld dat ze vonden dat die man sowieso niks te maken had op dat veldje. Het ligt tussen huizen en dan krijg je ondanks het feit dat het openbaar is al snel ongerechtvaardigd territoir gedrag.
pi_188638851
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:45 schreef Repentless het volgende:

[..]

Als ze niet geloofwaardig zouden zijn, hadden ze nog wel in voorarrest gezeten. Maar dat is een aanname mijnerzijds.
Als er geen vluchtgevaar of gevaar voor anderen of henzelf bestaat, dan worden veruit de meeste verdachten vrijgelaten in afwachting op hun proces. Dat ze op vrije voeten zijn, betekent helemaal niets voor een eventuele straf.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:53:03 #255
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188638872
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:50 schreef HiZ het volgende:

[..]

Oh, in het begin werd ons heel duidelijk te kennen gegeven dat er een pedo dood was, en dat hij geen beter lot verdiende. Maar nu weten we het allemaal niet meer?
Wie zijn "ons"? Er zijn nogal wat verschillende opvattingen hier zoals ik het lees.
pi_188638876
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:49 schreef Repentless het volgende:

[..]

Leuk hoor, dat cynisme. Maar je weet het zelf net zo min als ieder ander hier.
Precies wat je zegt. Waarom er dan zoveel aannames worden gedaan hier is me dan ook een volslagen raadsel.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188638885
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:50 schreef Repentless het volgende:

[..]

Verdenk jij ze wel van moord of doodslag?
Nee, ik denk dat het gewoon mensen zijn die helaas niet geleerd hebben om hun ergste impulsen te beheersen.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:54:14 #258
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188638915
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:52 schreef HiZ het volgende:
Het ligt tussen huizen en dan krijg je ondanks het feit dat het openbaar is al snel ongerechtvaardigd territoir gedrag.
Ook nog inderdaad.. Ons kent ons en er zit een vreemde bij hun kinderen, dat moet wel verdacht zijn. ook niet voor niets dat er zo snel vier buren opgetrommeld konden worden.
pi_188638950
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:52 schreef spijkerbroek het volgende:

Als er geen vluchtgevaar of gevaar voor anderen of henzelf bestaat, dan worden veruit de meeste verdachten vrijgelaten in afwachting op hun proces. Dat ze op vrije voeten zijn, betekent helemaal niets voor een eventuele straf.
Het betekent wel degelijk iets over de inschatting van hun schuldigheid. Als die hoog geweest was, waren ze niet heengezonden. Jaarlijks worden talloze verdachten in voorarrest gezet en gehouden. Omdat de verdenking zwaar is.
pi_188638981
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:42 schreef vipergts het volgende:

[..]

Hoeveel mensen ken jij eigenlijk die verkracht misbruikt of onzedelijk betast zijn. Het lijkt mij voor jouw erg vervelend om met je dochter naar buiten te gaan en in iedere schaduw gevaar te zien.
Ik ken er minstens 20 in mijn directe omgeving. Oh en ik ken ook een dader, die meerdere kinderen seksueel heeft misbruikt. Ik kende die jongen al mijn hele leven, vertrouwde hem 100%, hij was echt de laatste van wie ik ooit gedacht had dat hij tot zoiets in staat zou zijn. Zo zie je maar weer dat je niemand ooit 100% kunt vertrouwen.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:56:30 #261
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188638990
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat klopt, maar vaak wel pas nadat het onderzoek is afgerond. Bij verdenking van moord, doodslag of zelfs poging tot doodslag sta je vrijwel nooit zo snel buiten.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:59:44 #262
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188639104
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Precies wat je zegt. Waarom er dan zoveel aannames worden gedaan hier is me dan ook een volslagen raadsel.
Je doet zelf ook aannames.
pi_188639153
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:59 schreef Repentless het volgende:

Je doet zelf ook aannames.
Maar hij poneert ze alsof het keiharde feiten zijn, da's het verschil :)
  maandag 26 augustus 2019 @ 21:01:07 #264
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188639155
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat het gewoon mensen zijn die helaas niet geleerd hebben om hun ergste impulsen te beheersen.
Dat kan. :)
pi_188639310
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:01 schreef gombro het volgende:

[..]

Maar hij poneert ze alsof het keiharde feiten zijn, da's het verschil :)
Welke "keiharde feiten" over deze zaak heb ik "geponeerd" dan?
pi_188639385
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:53 schreef HiZ het volgende:

Ja, dan kan jij je beter voelen dan die tokkies die je zo veracht. Walgelijk zoals Groen Links Fokkers de bewoners van een volkswijk als tokkies = halve nazi's neerzet. Voordat er ook maar één feit bekend is, snoeren ze iedereen de mond maar roeptoeteren hun verachting voor beneden-modale volksgroepen. Zum Kotzen!
  maandag 26 augustus 2019 @ 21:10:00 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188639451
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:02 schreef Repentless het volgende:

Stel dat je Anne Faber op die fatale dag hoorde schreeuwen, poolshoogte ging nemen en Michael Panhuis kon weerhouden van zijn daad, desnoods met geweld.

Ben je dan ook een 'tokkie'? Indien niet op dat moment, ben je dan wel een 'tokkie' als je hem met vijf man in bedwang houdt en hij op niet nader te verklaren wijze overlijdt?
Ja.
pi_188639474
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:05 schreef spijkerbroek het volgende:

Je laatste was:

"Als er geen vluchtgevaar of gevaar voor anderen of henzelf bestaat, dan worden veruit de meeste verdachten vrijgelaten in afwachting op hun proces."

Dat is totale onzin. En jij poneert het zonder blikken of blozen.
pi_188639487
----------------------------
pi_188639495
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:10 schreef gombro het volgende:

Je laatste was: "Als er geen vluchtgevaar of gevaar voor anderen of henzelf bestaat, dan worden veruit de meeste verdachten vrijgelaten in afwachting op hun proces."

Dat is totale onzin. En jij poneert het zonder blikken of blozen.
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:05 schreef spijkerbroek het volgende:
pi_188639537
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:43 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

1.
Dat spijt me oprecht voor jouw en die persoon.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Spellchecker maandag 26 augustus 2019 @ 21:12:50 #272
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188639543
Speeltuindode werd gepest met doofheid
quote:
Familie van de zaterdag onder verdachte omstandigheden in een Assens speeltuintje overleden Martin (32) zegt dat hij al sinds z’n vijfde gepest werd met zijn totale doofheid en verbale onkunde. „Hij klonk als een zeehond. Dan zeg ik het natuurlijk heel cru, maar het was wel echt zo”, vertelt een neef in de deuropening. „Ik beheers gebarentaal en heb altijd gewerkt met doven.”

Een tante was erbij toen Martin op vijfjarige leeftijd achterover van een krukje viel. „Op zijn hoofd. Daarna kon hij niks meer horen. Eerst hadden ze dat niet door”, weet ze. „Hij was heel lief.”

Beide familieleden geven aan dat de jongen sindsdien enorm werd gepest vanwege zijn hoor- en spraakgebrek. Hij liep zelfs brandwonden op en moest een keer naar het ziekenhuis. „Ze hebben ’m vaak in elkaar geschopt, omdat hij doof is. Zijn moeder, die aan de overkant woont, is altijd al bang geweest dat het ooit eens mis zou gaan met hem…”

Zij geloven niets van verhalen dat de dove dertiger afgelopen zaterdag in de stad een jong meisje lastiggevallen zou hebben en wijzen erop dat een vriend van hem daar in de buurt woont, wat mogelijk zijn aanwezigheid daar verklaart. „Dat ken ik niet van hem”, zegt de man over z’n jongste neefje. „Hopelijk blijkt dat ook uit de berichtjes op zijn telefoon, want die is in beslag genomen. Dat hij er foto’s van gemaakt zou hebben of zoiets.”

"Martin had niets met de meissies"
Volgens hem keek Martin niet eens naar ’de meissies’. „Daar had hij helemaal niets mee. Vissen, dat was zijn lust en leven. Karpers, snoeken. Dat interesseerde hem.” De Assenaar vermoedt dat iemand op een gegeven moment het vuurtje opstookte en dat dit zijn neef het leven heeft gekost. „Iedereen is enorm verdrietig. Zijn hele kennissenkring denkt dat-ie het slachtoffer is geworden, doordat hij doof is.”

"Politie: verdachten wilden slachtoffer overdragen"
De politie benadrukt dat er geen feiten of omstandigheden zijn die erop wijzen dat Martin opzettelijk omgebracht zou zijn. „Sterker nog, we hebben het beeld dat de mannen het slachtoffer wilden vasthouden om hem daarna over te dragen aan de politie”, verduidelijkt politiewoordvoerder Paul Heidanus. „Deze verdenking van doodslag is er toen ook vanaf gegaan. Dus was er ook geen noodzaak meer om de verdachten langer vast te houden.”

Hij wijst erop dat verder onderzoek nog moet uitwijzen of er sprake is van een ander strafbaar feit, zoals bijvoorbeeld het onthouden van medische zorg aan iemand die dat onmiskenbaar nodig heeft. Het vijftal blijft daarom nog als verdacht aangemerkt. Of zij strafrechtelijk vervolgd zullen worden is aan het Openbaar Ministerie om te bepalen. „Het kan zijn dat ze opnieuw gehoord moeten worden, zodra de doodsoorzaak bekend is.”
  maandag 26 augustus 2019 @ 21:16:02 #273
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188639610
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja.
Oké, waarom?
  maandag 26 augustus 2019 @ 21:17:09 #274
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188639637
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:07 schreef gombro het volgende:

[..]

Ja, dan kan jij je beter voelen dan die tokkies die je zo veracht. Walgelijk zoals Groen Links Fokkers de bewoners van een volkswijk als tokkies = halve nazi's neerzet. Voordat er ook maar één feit bekend is, snoeren ze iedereen de mond maar roeptoeteren hun verachting voor beneden-modale volksgroepen. Zum Kotzen!
Alle berichtgeving omtrent de uirspraken van de bewoners gemist? Alle: "Ze motte met hun poten van kinderen afblijven!", "Terecht dat ie dood is" en dat soort FB retoriek? Ja, dan heb je het over een verzameling Tokkies, ook al was het in Zonnedael gebeurd.
  maandag 26 augustus 2019 @ 21:19:25 #275
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_188639674
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:02 schreef Repentless het volgende:
In dat geval mag je namelijk een burgerarrest uitvoeren, wat betekent dat je iemand in bedwang mag houden tot de politie er is. Voor zover ik weet, bestaat er geen quotum voor het aantal mensen dat iemand in bedwang mag houden.
Dat is nou net wat ik bedoelde met dat er best nog wel eens naar het burgerarrest gekeken mag worden. Dat is allemaal zo onduidelijk. Zou je met 5 volwassen mannen een jonge vrouw in bedwang mogen houden? Of hoe moet dat met een kind of een bejaarde? Mag je iemand alleen vasthouden of mag je op iemand zitten? Is iemand insluiten in je eigen huis verboden? Er zal misschien enige jurisprudentie uit deze zaak volgen maar momenteel is het volstrekt onbekend wat redelijk is.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')