abonnement Unibet Coolblue
pi_188613609
Welkom in het wolligste topic van Fok O+ :D

De vorige delen: Topicreeks: Breien, breien, breien

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel breiplezier!

Enkele creaties uit het vorige topic:
Ceviche prachtige sokken:


Rockabye kindervestje:


Ceviche babyvestjes:





Trui babydekentje:


Muck babytruitje:


Ninahobbysite babyvestje en muts:




Muck briochesjaal:
pi_188613612
Volgens mij is het gelukt 😁.

Heb paar nieuwe fotos toegevoegd uit gesloten topic. Hopelijk oke?
  zondag 25 augustus 2019 @ 08:08:41 #3
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188613707
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 07:39 schreef Nina_Hobbysite het volgende:
Volgens mij is het gelukt 😁.

Heb paar nieuwe fotos toegevoegd uit gesloten topic. Hopelijk oke?
Leuk dat de op is aangepast :Y
Ik was deze sokken al helemaal vergeten en voelde me toch weer even trots O+
Krijg gelijk zin om nieuwe op te zetten maar ja, eerst wips afmaken -O-
pi_188613878
Je hebt al zoveel mooie sokken gemaakt. Dus was moeilijke keuze. Maar deze met kabel vond ik zo knap en mooi!
pi_188856553
Wow... het is me gelukt om een patroontje in te breien...

Nu alleen even een domme vraag: Hoe hecht je de draadjes af? Zodat het niet met een keer wassen stuk is?

Mijn ma zegt knoopje, maar ik kan me niet voorstellen dat dat de manier is...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_188859550
Ik maakte eindelijk weer eens een breiwerk af. Een mutsje voor mijn jongste, precies op tijd af voor het koude weer. :) Het is de Garter Ear Flap Hat van Purl Soho: https://www.purlsoho.com/(...)garter-ear-flap-hat/



Volgende project: een Barley Light babymuts van Tin Can Knits, voor mijn beste vriendin die deze winter is uitgerekend.
pi_188859581
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 03:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wow... het is me gelukt om een patroontje in te breien...

Nu alleen even een domme vraag: Hoe hecht je de draadjes af? Zodat het niet met een keer wassen stuk is?

Mijn ma zegt knoopje, maar ik kan me niet voorstellen dat dat de manier is...
Vooral geen knoopjes nee! Er zijn heel veel manieren om de draadjes weg te werken. Google maar eens 'weave in ends', dan word je om de oren geslagen met tutorials.

Deze laat veel verschillende mogelijkheden zien, met duidelijke plaatjes: https://www.purlsoho.com/create/weaving-in-your-ends/
  maandag 9 september 2019 @ 12:33:50 #8
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188859620
Leuk, Luna! Top dat je de linkjes erbij zet ^O^
Dit soort breisels staan altijd zo leuk bij die kleintjes O+
pi_188859655
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 12:31 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Vooral geen knoopjes nee! Er zijn heel veel manieren om de draadjes weg te werken. Google maar eens 'weave in ends', dan word je om de oren geslagen met tutorials.

Deze laat veel verschillende mogelijkheden zien, met duidelijke plaatjes: https://www.purlsoho.com/create/weaving-in-your-ends/
Dank je wel! Op YouTube kon ik niks vinden dat me hielp! Ik ga eens kijken. Dank je wel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_188859666
Die laatste link vind ik echt super fijn! ik snap het en kom eruit!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_188859671
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 12:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die laatste link vind ik echt super fijn! ik snap het en kom eruit!
*O*
  maandag 9 september 2019 @ 13:13:56 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188860202
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 12:31 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Vooral geen knoopjes nee! Er zijn heel veel manieren om de draadjes weg te werken. Google maar eens 'weave in ends', dan word je om de oren geslagen met tutorials.

Deze laat veel verschillende mogelijkheden zien, met duidelijke plaatjes: https://www.purlsoho.com/create/weaving-in-your-ends/
^O^
The love you take is equal to the love you make.
pi_188860553
is er ook zo'n mooie uitleg van hoe je knoopjes aanzet op een breiwerk?
pi_188860701
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 13:27 schreef Elleska het volgende:
is er ook zo'n mooie uitleg van hoe je knoopjes aanzet op een breiwerk?
Geen ervaring mee zelf, maar wellicht opnieuw Purl Soho to the rescue? https://www.purlsoho.com/create/sewing-a-button-onto-knitwear/
pi_188862127
Ik ga proberen deze sjaal te maken https://www.wolplein.nl/blog/fair-isle-sjaal-breien
En heel eng, ik moet hem doorknippen... eerst maar een proeflapje om het te proberen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 9 september 2019 @ 15:03:41 #16
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188862166
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 15:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ga proberen deze sjaal te maken https://www.wolplein.nl/blog/fair-isle-sjaal-breien
En heel eng, ik moet hem doorknippen... eerst maar een proeflapje om het te proberen
Spannend! Komt vast goed.
Ik durf het nog even niet aan :D
pi_188862187
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 15:03 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Spannend! Komt vast goed.
Ik durf het nog even niet aan :D
Hahahaha ik ga het eerst proef proberen en ik ben dusdanig niet goed in breien dat het niet uitmaakt of het lukt of niet (zeg ik nu veel dapperder dan ik ben)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_188867462
Dit patroon gekocht op Etsy, die hoef je niet stuk te knippen. Als deze goed lukt durf ik de knipsjaal aan. En deze vind ik stiekem ook mooier en meer bij mezelf passen

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 9 september 2019 @ 20:23:25 #19
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188868015
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 19:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit patroon gekocht op Etsy, die hoef je niet stuk te knippen. Als deze goed lukt durf ik de knipsjaal aan. En deze vind ik stiekem ook mooier en meer bij mezelf passen

[ afbeelding ]
Ook een leuke :)
Plus, als je deze afhebt ben je gelijk fair-isle-expert :+
pi_188868160
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 20:23 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ook een leuke :)
Plus, als je deze afhebt ben je gelijk fair-isle-expert :+
Hahahahaha ja _O- ik was gewoon verliefd op dat patroon
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_188870274
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 13:35 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Geen ervaring mee zelf, maar wellicht opnieuw Purl Soho to the rescue? https://www.purlsoho.com/create/sewing-a-button-onto-knitwear/
Dankje. Dat is inderdaad zoveel priegelwerk als ik dacht. Snap helemaal waarom oma dat aan mij over laat.
pi_188878345
In Soxx staat dat je een patroontje voor inbreien van rechts naar links van onder naar boven leest. Klopt dat? Ik denk dat het bij de sjaal niet heel veel uitmaakt, maar ik ben even benieuwd

thnx!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 10 september 2019 @ 13:22:10 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188878913
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 12:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
In Soxx staat dat je een patroontje voor inbreien van rechts naar links van onder naar boven leest. Klopt dat? Ik denk dat het bij de sjaal niet heel veel uitmaakt, maar ik ben even benieuwd

thnx!
Even gecheckt. Het klopt wat je zegt. En je leest om en om van rechts naar links (voorkant) en van links naar rechts (achterkant breiwerk). Want je breit toch heen-en-weer, niet in het rond?

Zou je nou iets in het rond breien, dan lees je elke regel van rechts naar links.

Je ziet het vanzelf, want de juiste steken moeten boven op de juiste steken komen, anders krijg je je patroon niet.

https://wolenco.nl/breipatronen-lezen/ , onder ‘Gebruikte steken en het breischema’.
The love you take is equal to the love you make.
pi_188878962
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Even gecheckt. Het klopt wat je zegt. En je leest om en om van rechts naar links (voorkant) en van links naar rechts (achterkant breiwerk). Want je breit toch heen-en-weer, niet in het rond?

Zou je nou iets in het rond breien, dan lees je elke regel van rechts naar links.

Je ziet het vanzelf, want de juiste steken moeten boven op de juiste steken komen, anders krijg je je patroon niet.

https://wolenco.nl/breipatronen-lezen/ , onder ‘Gebruikte steken en het breischema’.
Ik brei rond, dus dan alles van rechts naar links! Goed dat je dat even zegt van heen-en-weer, dan weet ik het voor een volgend project! Dank je wel voor het nazoeken!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 10 september 2019 @ 13:28:34 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188878996
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:25 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik brei rond, dus dan alles van rechts naar links! Goed dat je dat even zegt van heen-en-weer, dan weet ik het voor een volgend project! Dank je wel voor het nazoeken!
Ah, dus wel steeds van rechts naar links blijven lezen!

Ik heb vorige winter een muts met schaapjes gebreid, die ging ook in het rond.

Brei ze! :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_188879001
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Even gecheckt. Het klopt wat je zegt. En je leest om en om van rechts naar links (voorkant) en van links naar rechts (achterkant breiwerk). Want je breit toch heen-en-weer, niet in het rond?

Zou je nou iets in het rond breien, dan lees je elke regel van rechts naar links.

Je ziet het vanzelf, want de juiste steken moeten boven op de juiste steken komen, anders krijg je je patroon niet.

https://wolenco.nl/breipatronen-lezen/ , onder ‘Gebruikte steken en het breischema’.
Wat ik niet helemaal duidelijk heb (of eigenlijk wel, maar voor de zekerheid): je gaat niet van recht onderste gelijk naar boven. Maar je doet de hele onderste rij (en daarna de tweede rij, de derde etc)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_188879007
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ah, dus wel steeds van rechts naar links blijven lezen!

Ik heb vorige winter een muts met schaapjes gebreid, die ging ook in het rond.

Brei ze! :)
Dank je wel! komt goed. Heerlijk mee bezig
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 10 september 2019 @ 13:29:26 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188879012
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Wat ik niet helemaal duidelijk heb (of eigenlijk wel, maar voor de zekerheid): je gaat niet van recht onderste gelijk naar boven. Maar je doet de hele onderste rij (en daarna de tweede rij, de derde etc)
Ja!
The love you take is equal to the love you make.
pi_188879026
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 13:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja!
Dank u! Dan ga ik aan de slag :) !
(omg... maakte eergisteren een proeflapje van 9 bij 9 steken om inbreien te oefenen en nu die sjaal... Dat wordt denk ik lang leven de lifeline)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_188879257
Bijna een jaar later en tientallen pogingen verder bedenk ik me dat ik ook een lifeline in mijn sokken kan gebruiken. Dan hoef ik niet telkens helemaal opnieuw te beginnen... Soms ben ik zooooo geniaal :+ Dat had ik veel eerder moeten verzinnen |:( :') _O-
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_188897239
Ik ben begonnen aan de babydeken voor mijn collega. Heel lang gezocht naar iets wat ik bij haar vond passen, maar het is deze geworden. Steken opgezet en 1 rij gebreid. Toen was ik bijna 2 uur verder. Het gaat even duren voor hij af is vrees ik. :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_188897443
Holymoly wat een project... prachtig (en doe ik je zeker niet na)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_188897944
Ja tof hè. O+ Door het dubbel breien (wat echt heel simpel is, als je het trucje kent) heb je dubbel zoveel steken nodig. Dus ik heb bijna 500 steken op de naald staan. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_188897997
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:10 schreef Nanuke het volgende:
Ja tof hè. O+ Door het dubbel breien (wat echt heel simpel is, als je het trucje kent) heb je dubbel zoveel steken nodig. Dus ik heb bijna 500 steken op de naald staan. :D
Holymoly... ik vind die 120 steken van mijn project al enorm veel (de sjaal/col wordt 1m85 lang), maar ik ben ook meer een haakster die per ongeluk verliefd is geworden op een breipatroon
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 11 september 2019 @ 17:26:21 #35
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188898165
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:23 schreef Nanuke het volgende:
Ik ben begonnen aan de babydeken voor mijn collega. Heel lang gezocht naar iets wat ik bij haar vond passen, maar het is deze geworden. Steken opgezet en 1 rij gebreid. Toen was ik bijna 2 uur verder. Het gaat even duren voor hij af is vrees ik. :o
Hoe langer je bezig bent hoe sneller je gaat :Y
pi_188898182
Gaaf project Nanuke
pi_188905542
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:10 schreef Nanuke het volgende:
Ja tof hè. O+ Door het dubbel breien (wat echt heel simpel is, als je het trucje kent) heb je dubbel zoveel steken nodig. Dus ik heb bijna 500 steken op de naald staan. :D
Hoe heet die techniek eigenlijk? Dan kan die op het lijstje met dingen die ik wil leren ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_188905968
Volgens mij heet die techniek gewoon dubbel breien.

Ik ben dus net aan een babymutsje begonnen, maar nou zag ik op de Tin Can Knits instagram een mooie hack langskomen... Een Beloved bonnet met dinosaurus/draken-stekels: https://www.ravelry.com/projects/LadyCartwright/beloved-2 En nou jeuken mijn handen alweer voor het volgende project. Lijkt me mooi, matchende sets voor mijn twee zoontjes voor Sinterklaas ofzo. Afijn, eerst het babymutsje maar afmaken. :P
pi_188907306
Dubbel breien heet het inderdaad. Hier heb je een linkje:
Het is echt heel simpel, het nadeel is dus dat je dubbel zoveel steken breit. Al heb ik wel bedacht dat ik hiermee ook een sjaal ga breien want dat lijkt me zo tof. Of een in een patroon zoals jij nu doet CotS. Oftewel, ideeën genoeg weer. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_188915895
Ooooh gaaf! Bedankt! ik sla het op en ooit probeer ik het :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_188915933
maar dat filmpje klopt niet! Het ziet er namelijk uit als ik dat ik in theorie zou kunnen...

maar eerst mijn wereldsjaal O+
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_188917442
Dat is ook zo! :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 14 september 2019 @ 15:31:42 #43
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188942796

Weer een paar erbij :)
Close-up even in spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188942940
Wat een leuk patroon zeg!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_188943022
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:31 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
Weer een paar erbij :)
Close-up even in spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow! die garen! Die structuur op de bovenkant. Heel erg mooi
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_188970192
@Ceviche prachtige sokken. Mag ik weten waar patroon van is?
  maandag 16 september 2019 @ 11:26:33 #47
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188971210
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 10:03 schreef Nina_Hobbysite het volgende:
@:ceviche prachtige sokken. Mag ik weten waar patroon van is?
Dank je :) het is de 'bamboo stitch'
Ronde 1: recht
Ronde 2: recht
Ronde 3: omslag, 2 recht, omslag over die 2 steken halen.
pi_188971279
Ooh klinkt niet als lastige steek. Ben nu met koffieboontjespatroon bezig. Lijkt er mini beetje op
  maandag 16 september 2019 @ 11:51:10 #49
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188971537
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:33 schreef Nina_Hobbysite het volgende:
Ooh klinkt niet als lastige steek. Ben nu met koffieboontjespatroon bezig. Lijkt er mini beetje op
Daar heb ik ook eens sokken mee gebreid, was ook heel gaaf. Maar wel meer werk dan de bamboe, omdat je ook steeds averecht moet breien.
Ben benieuwd naar je sokken :)
pi_188977934


Weer een mutsje af, de Barley Light van Tin Can Knits. Ik wil nu nog 2 mutsjes voor mijn kinderen maken voor Sinterklaas en dan wordt het weer tijd voor iets anders.
pi_188979385
Moppermopper... sjaal helemaal uitgehaald... morgen weer opnieuw beginnen... en aan mijn sok werken. Gewoon doorzetten, doorzetten en doorzetten
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_188979852
Helemaal uitgehaald? Waarom dat dan! Zonde zeg. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_188980024
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 21:15 schreef Nanuke het volgende:
Helemaal uitgehaald? Waarom dat dan! Zonde zeg. :*
Ik had een te lange rondbreinaald (heb nu een kortere besteld, komt morgen), waardoor ik per ongeluk een draai in het werk had en die kreeg ik er niet meer uit. Dan kun je beter in het begin uithalen dan dat je verder gaat
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_188980269
Oei, dat is zuur ja. :( Succes met je nieuwe poging.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_188980420
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 21:31 schreef Nanuke het volgende:
Oei, dat is zuur ja. :( Succes met je nieuwe poging.
Komt goed. Er is wel meer nodig om mij te laten opgeven ;) Ik weet niet eens hoe vaak ik sokken heb uitgehaald, maar dat zal ik ook maken. Schouders eronder ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189110970
Ik heb weer een mutsje af! *O*



Het is de Beloved bonnet van Tin Can Knits, en voor de stekels bovenop gebruikte ik het gratis patroon Circlet (met kleine aanpassing). Deze gaat met Sinterklaas naar mijn jongste, en nu ben ik begonnen aan eenzelfde mutsje in de omgekeerde kleurcombinatie voor mijn oudste.

En daarna ben ik even klaar met mutsjes hoor. :P Er staat ook een Flax op de planning voor de jongste, en daarna wil ik of een babydekentje of een trui voor mezelf breien. Tips zijn alvast welkom. ;)
pi_189118770
Leuke muts😊
pi_189350817
Vraagje.

Stel ik wil als beginner een sjaal breien, kan ik dan nog makkelijk voor de kerstdagen klaar zijn met pak 'm beet een 6 uur breien per week?

Zo ja, zou ik dan ook tegen het einde me kunnen wagen aan een simpel patroon erin?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_189351747
Met een beetje grote wol en naalden (is sowieso wel fijn voor een sjaal) kun je vrij snel klaar zijn, voor de kerst is absoluut haalbaar.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 20:48:28 #60
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189352266
Kan best, maar inderdaad wel afhankelijk van naalden en woldikte.

Ik ben 2 jaar geleden begonnen aan een sjaal en die is nog steeds niet af :')
Wel een tijd stilgelegen maar dat was afgelopen maand toch wel m'n main project en het is nog niet eens halverwege }:|
  donderdag 10 oktober 2019 @ 07:48:32 #61
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189358692
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:27 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb weer een mutsje af! *O*

[ afbeelding ]

Het is de Beloved bonnet van Tin Can Knits, en voor de stekels bovenop gebruikte ik het gratis patroon Circlet (met kleine aanpassing). Deze gaat met Sinterklaas naar mijn jongste, en nu ben ik begonnen aan eenzelfde mutsje in de omgekeerde kleurcombinatie voor mijn oudste.

En daarna ben ik even klaar met mutsjes hoor. :P Er staat ook een Flax op de planning voor de jongste, en daarna wil ik of een babydekentje of een trui voor mezelf breien. Tips zijn alvast welkom. ;)
leuk!
in de haak.
pi_189359494
Nummer twee van de dinomutsjes is ook af. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu bezig aan een truitje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:18:11 #63
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189359568
Wat een schattige mutsjes O+
Ben benieuwd hoe het truitje wordt, zijn in ieder geval mooie kleuren :)
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:32:59 #64
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189390096
Mooi, dat truitje-in-wording ook!
in de haak.
pi_189430170
Ik blijf breien lastig vinden. Nu weer met m'n minitruitjes bezig, maar ineens steken teveel en geen idee wanneer ze daar gekomen zijn. Maar om en om r en av terugbreien pff.
Ik zie het patroontje uberhaupt niet, maar goed.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  maandag 14 oktober 2019 @ 16:09:24 #66
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189430677
Ja ik wil ook zo graag een babytruitje breien maar de angst voor dat soort dingen houdt mij ook tegen, dedodo.
in de haak.
  maandag 14 oktober 2019 @ 16:24:11 #67
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189430901
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:28 schreef dedodo het volgende:
Ik blijf breien lastig vinden. Nu weer met m'n minitruitjes bezig, maar ineens steken teveel en geen idee wanneer ze daar gekomen zijn. Maar om en om r en av terugbreien pff.
Ik zie het patroontje uberhaupt niet, maar goed.
Misschien ten overvloede, maar extra steken ontstaan vaak doordat je recht breit, maar de draad voor je werk hangt ipv erachter. Misschien kun je daar wat mee.
Wat voor patroontje is het? En wat voor wol (kleurrijk,dik?).

Ik heb 1 babytruitje gebreid waarvan ik zweer dat het patroon gewoon niet klopt. Was bijna af maar dat wordt echt niks. Zonde van de Merino wol en de moeite :(
pi_189430990
Ik kan de Flax (Light) van Tin Can Knits van harte aanbevelen als eerste truitje. Gratis patroon met duidelijke uitleg, het komt uit een speciale serie met patronen voor beginners.
  maandag 14 oktober 2019 @ 16:39:12 #69
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189431160
Flax light inderdaad, zeker als je regelmatig je steken telt komt het helemaal goed.
Ik ben nu bezig aan de 6e :+
pi_189431428
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 16:24 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Misschien ten overvloede, maar extra steken ontstaan vaak doordat je recht breit, maar de draad voor je werk hangt ipv erachter. Misschien kun je daar wat mee.
Wat voor patroontje is het? En wat voor wol (kleurrijk,dik?).

Ik heb 1 babytruitje gebreid waarvan ik zweer dat het patroon gewoon niet klopt. Was bijna af maar dat wordt echt niks. Zonde van de Merino wol en de moeite :(
Dit is meer een truitje voor een embryo.

https://www.bol.com/nl/p/(...)8/?s2a=#productTitle

Ik heb nu 5 en 7 waar het 4 en 5 moet zijn :')
Ik ben al bezig geweest met terugbreien, maar nog geen succes gehad daarmee.
De "wol" is katoen.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_189432740
De flax was ook mijn eerste trui. Er is zelfs iemand op YouTube die alle stappen van de trui doorneemt, die heb ik er toen af en toe naast gekeken.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 14 oktober 2019 @ 18:43:53 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189432995
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 16:54 schreef dedodo het volgende:

[..]

Dit is meer een truitje voor een embryo.

https://www.bol.com/nl/p/(...)8/?s2a=#productTitle

Ik heb nu 5 en 7 waar het 4 en 5 moet zijn :')
Ik ben al bezig geweest met terugbreien, maar nog geen succes gehad daarmee.
De "wol" is katoen.
Ik vind dat niet echt iets voor beginners, dat gepriegel. 🤔
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 14 oktober 2019 @ 20:08:54 #73
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189434562
De Flax heb ik inderdaad opgeslagen in m'n favorieten, misschien ga ik die dan toch maar eens proberen!
in de haak.
  maandag 14 oktober 2019 @ 20:10:22 #74
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189434586
ze zien er wel geinig uit, dedodo!
in de haak.
pi_189442994
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind dat niet echt iets voor beginners, dat gepriegel. 🤔
Ik heb eerst geoefend op grotere naalden, maar dat vond ik nogal onhandig werken en m'n naalden vielen er vaak uit. Maar blijf gewoon te gewend aan haken denk ik, veel makkelijker te repareren.
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:10 schreef trui het volgende:
ze zien er wel geinig uit, dedodo!
Idd!
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_189583335
Grrr, mijn beginnende dekentje net voor de derde keer uitgehaald omdat ik ergens scheef was gegaan en niet wist hoe ik het weer recht moest breien. Nog best ingewikkeld, zo'n lace patroontje.
  donderdag 7 november 2019 @ 16:25:25 #77
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_189834506
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:12 schreef lunapuella het volgende:
Nummer twee van de dinomutsjes is ook af. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu bezig aan een truitje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De mutsjes zijn echt enig O+
Die zouden mijn neefjes ook fantastisch staan, dus ze gaan op mijn laaaaaannge to-knit-list...


Ik heb de Field of Corn-sjaal af!


Ik heb pas twee dozen met garen gekregen ( *O* ) en daar zaten 4 bolletjes Wagenfelder Manilla in; een katoen/linnen blend die perfect was voor deze sjaal. Ik heb nog zo'n 30 cm over, dus je zou kunnen zeggen dat ik heb gewonnen met yarn chicken :D



Hij zit nu in de wasmachine en kan daarna geblokt worden. Altijd spannend :o
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_189929414
Eindelijk, eindelijk, eindelijk weer de rust voor mijn obsessie: Sokken breien. En dit keer lifeline gezet, dus mocht het niet lukken, kan ik hem "veilig" uithalen

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 20 november 2019 @ 16:23:44 #79
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190039410
Ik ben ook een groot fan van life lines! Gaat er wat mis, dan is niet meteen je hele werk verknald :o

Ik heb, als alternatieve kerstkaart, hele kleine kersttruitjes gebreid ~:)

Gebaksvorkje for scale :+

De action heeft trouwens pakketjes om kleine kersttruitjes te maken (en ik dacht een origineel idee te hebben :'( ), maar deze zijn een stuk groter!
Veel gedetailleerder ook, maar dus ook veel meer werk :P

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 20 november 2019 @ 16:48:51 #80
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_190039721
Leuk idee, Muck! En knap gedaan!
in de haak.
pi_190040163
ooooh ja! Die truitjes zijn zo leuk om te maken O+ ! De jouwe zijn goed gelukt O+
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 20 november 2019 @ 18:17:21 #82
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190040805
Dank jullie!
Ik vind het ook leuk om te doen. Lekkere serie op, sokken naaldjes en gaaaaaaan :D
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_190049616
Het babydekenbreien even gepauzeerd om wantjes voor de kinderen te fabriceren, want het is me toch ineens gemeen koud. Het eerste paar voor de dreumes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Patroon is The World's Simplest Mittens van, hoe kan het ook anders, Tin Can Knits. O+
  donderdag 21 november 2019 @ 12:19:21 #84
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190050515
Voor kinderen breien O+
Ik heb een aantal truitjes voor Koert gebreid (die hij al een paar maanden draagt maar nu pas echt goed passen/bijna passen) en het blijft zo leuk om te zien.
Tin can knits heeft echt toffe patronen gemaakt.
Ze zijn mooi geworden, Luna! Past het een beetje bij de mutsen?
pi_190050647
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 12:19 schreef Ceviche het volgende:
Voor kinderen breien O+
Ik heb een aantal truitjes voor Koert gebreid (die hij al een paar maanden draagt maar nu pas echt goed passen/bijna passen) en het blijft zo leuk om te zien.
Tin can knits heeft echt toffe patronen gemaakt.
Ze zijn mooi geworden, Luna! Past het een beetje bij de mutsen?
Die van dreumes passen bij zijn huidige gele muts, niet bij de dinomutsen die ze van Sinterklaas krijgen. Maar misschien brei ik er tegen die tijd een nieuw paar bij, is letterlijk een paar uurtjes werk in zo'n klein maatje. Voor kleuter maak ik wel bij zijn dinomuts matchende wanten. :)
  donderdag 21 november 2019 @ 13:10:46 #86
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190051199
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 12:29 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Die van dreumes passen bij zijn huidige gele muts, niet bij de dinomutsen die ze van Sinterklaas krijgen. Maar misschien brei ik er tegen die tijd een nieuw paar bij, is letterlijk een paar uurtjes werk in zo'n klein maatje. Voor kleuter maak ik wel bij zijn dinomuts matchende wanten. :)
Maak je daar dan ook stekels op?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_190055029
Wat gaaf die kerst truitjes. Lijkt mij wel een gepruts.
pi_190055045
Mooie handschoenen.
  maandag 25 november 2019 @ 21:54:23 #89
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_190125163
:W
Ik ben voor het eerst een vest aan het breien. Ik heb altijd ruzie met dat proeflapje, ik krijg gewoon nooit wat het moet zijn.

Nu ben ik gewoon heel eigenwijs begonnen met het achterpand. De steken aangehouden van maat M/L maar qua afmeting heb ik het formaat van maar XS/S.
Zou het helpen om dan de voorpanden breder te maken. Dus daar bijvoorbeeld de steken van XL of nog groter aan te houden? :@

Waarschijnlijk ga ik het gewoon proberen want achterpand bijna klaar. Maar vragen kan geen kwaad :+
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_190125218
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 21:54 schreef TaMieke het volgende:
:W
Ik ben voor het eerst een vest aan het breien. Ik heb altijd ruzie met dat proeflapje, ik krijg gewoon nooit wat het moet zijn.

Nu ben ik gewoon heel eigenwijs begonnen met het achterpand. De steken aangehouden van maat M/L maar qua afmeting heb ik het formaat van maar XS/S.
Zou het helpen om dan de voorpanden breder te maken. Dus daar bijvoorbeeld de steken van XL of nog groter aan te houden? :@

Waarschijnlijk ga ik het gewoon proberen want achterpand bijna klaar. Maar vragen kan geen kwaad :+
Als je achterpand te klein is maar je voorpand te groot, kom je heel raar uit met je armsgaten denk ik.
  maandag 25 november 2019 @ 21:58:23 #91
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_190125257
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 21:56 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Als je achterpand te klein is maar je voorpand te groot, kom je heel raar uit met je armsgaten denk ik.
Kak ja. Waarom heb ik daar niet aan gedacht?? 8)7
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_190125367
Dat wordt toch opnieuw breien, eventueel met een grotere naald, denk ik.
  maandag 2 december 2019 @ 09:18:06 #93
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190227211
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 17:53 schreef Nina_Hobbysite het volgende:
Wat gaaf die kerst truitjes. Lijkt mij wel een gepruts.
Haha, dat was het ook!
Daarom heb ik afgelopen weekend maar een col gehaakt met superdikke wol. Even mijn vingers even anders gebruiken en mijn oude ogen rust geven :+

En toffe wantjes @lunapuella O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_190227571
Morgen ga ik beginnen aan mijn eerste hiel breien... dat vind ik best wel spannend

Tricot: bij een boemeranghiel (dus dat stuk op 2 naalden) is gewoon toch weer een tour recht en dan averecht? Volgens het boek wel, maar even een beetje onzeker
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 2 december 2019 @ 09:58:05 #95
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190227596
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 09:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Morgen ga ik beginnen aan mijn eerste hiel breien... dat vind ik best wel spannend

Tricot: bij een boemeranghiel (dus dat stuk op 2 naalden) is gewoon toch weer een tour recht en dan averecht? Volgens het boek wel, maar even een beetje onzeker
Helemaal goed :Y

Succes met je hiel! Je kunt het *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_190227859
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 09:58 schreef Muck het volgende:

[..]

Helemaal goed :Y

Succes met je hiel! Je kunt het *O*
Oke! Dank je wel :)!

En ik ga mijn best doen! Morgen heb ik de hele ochtend ervoor vrij gepland om ermee aan de slag te gaan *O*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 2 december 2019 @ 13:07:19 #97
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190230534
Komt helemaal goed, CotS! Voor de zekerheid een lifeline meegebreid?

Ik ben op zoek naar adventkalenderpatroontjes, niet patronen voor zo'n kalender maar sites waar ze dan elke dag een patroon of patroon deel op plaatsen.
Vorig jaar had drops zo'n kalender op hun website en Katia had het ook zo'n twee jaar geleden. Dit jaar kan ik niks vinden -O- zijn jullie iets tegen gekomen toevallig? Of een haakversie?
  maandag 2 december 2019 @ 16:02:44 #98
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190233287
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 13:07 schreef Ceviche het volgende:
Komt helemaal goed, CotS! Voor de zekerheid een lifeline meegebreid?

Ik ben op zoek naar adventkalenderpatroontjes, niet patronen voor zo'n kalender maar sites waar ze dan elke dag een patroon of patroon deel op plaatsen.
Vorig jaar had drops zo'n kalender op hun website en Katia had het ook zo'n twee jaar geleden. Dit jaar kan ik niks vinden -O- zijn jullie iets tegen gekomen toevallig? Of een haakversie?
Nu je het zegt... Ik heb dit jaar niet heel veel spannends voorbij zien komen -O-

Er is de Advent Cowl Wolop 2019
2019 Advent Ornament KALendar
Giddy about Advent
Advent Scarf 2019

Op Ravelry is wel een boel te vinden hoor, maar het trekt me allemaal niet zo, op één of andere manier....
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 2 december 2019 @ 16:18:38 #99
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190233543
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 16:02 schreef Muck het volgende:

[..]

Nu je het zegt... Ik heb dit jaar niet heel veel spannends voorbij zien komen -O-

Er is de Advent Cowl Wolop 2019
2019 Advent Ornament KALendar
Giddy about Advent
Advent Scarf 2019

Op Ravelry is wel een boel te vinden hoor, maar het trekt me allemaal niet zo, op één of andere manier....
Ik heb hetzelfde -O- al heeft die laatste sjaal wel wat.
Ik vind het leuk om elke dag dan even te kijken naar het nieuwe patroontje :D ik vond online nog wel een fysieke adventkalender, die je dan thuis krijgt en elke dag een minibolletje, patroontje, sleutelhanger met haaknaald, patroontjes... De verleiding is groot.
pi_190234450
Hy,
Ik heb wel op wolplein een adventskalender gezien. Een CALender met elke dag kleine patroontjes om te haken. Vond hem wel geinig! Misschien is dat iets wat jullie zoeken?

https://www.wolplein.nl/blog/
~:)
  maandag 2 december 2019 @ 18:57:13 #101
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190236058
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 17:23 schreef Nadelspiel het volgende:
Hy,
Ik heb wel op wolplein een adventskalender gezien. Een CALender met elke dag kleine patroontjes om te haken. Vond hem wel geinig! Misschien is dat iets wat jullie zoeken?

https://www.wolplein.nl/blog/
~:)
Dat is wel het idee wat ik zoek ja, maar ik vind deze dan weer niet zo. Ik ben ook gewoon te kieskeurig denk ik.
:@
pi_190236769
Tja, dat kan. Vind hem zelf ook niet zo, maar vind het idee van die krans wel leuk. Ik denk dat ik hem ga wijzigen met kleine kerstkaboutertjes in verschillende kleurtjes, bv:

https://www.ravelry.com/p(...)mas-cork-elves--pals

Worden gemaakt met champagne kurken, maar ja tegen de tijd dat je voldoende kurken hebt ben je niet meer instaat om te haken :+ B:)B
pi_190244273
Peutersokken gemaakt. Patroon van purl soho. Maar moet volgende keer op zoek naar andere hiel. Qua lengte passen zn perfect. Maar de hiel gaat uit de hiel🤔.
pi_190244649
Mooie sokken! Maar hoeveel steken heb je opgenomen aan de zijkant van de hiel? Hoe dik is het garen en wat is de maat van de sok?
  dinsdag 3 december 2019 @ 13:40:25 #105
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_190248143
drops heeft volgens mij ook elk jaar zo'n 'adventskalender' met patroontjes: https://www.garnstudio.com/christmas-calendar.php?y=2019

geen idee hoor of 't wat is.
in de haak.
pi_190248260
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 13:40 schreef trui het volgende:
drops heeft volgens mij ook elk jaar zo'n 'adventskalender' met patroontjes: https://www.garnstudio.com/christmas-calendar.php?y=2019

geen idee hoor of 't wat is.
De eerste drie zijn tof... Vooral de tweede
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 3 december 2019 @ 14:21:30 #107
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190248589
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 13:40 schreef trui het volgende:
drops heeft volgens mij ook elk jaar zo'n 'adventskalender' met patroontjes: https://www.garnstudio.com/christmas-calendar.php?y=2019

geen idee hoor of 't wat is.
Oh! Thanks!
Die sloffen zijn leuk zeg O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_190248641
Ik doe elke keer maar een paar toeren en leg het dan weer weg, om niet nerveus te worden... maar als het zo doorgaat gaat de hiel me lukken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 3 december 2019 @ 15:25:19 #109
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190249351
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 14:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik doe elke keer maar een paar toeren en leg het dan weer weg, om niet nerveus te worden... maar als het zo doorgaat gaat de hiel me lukken
Heb je een life line gebruikt?
Dat heeft regelmatig mijn breiwerk gered, omdat je dan probleemloos een stukje uit kunt halen, zonder je hele werk te verknallen :P
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_190249419
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 15:25 schreef Muck het volgende:

[..]

Heb je een life line gebruikt?
Dat heeft regelmatig mijn breiwerk gered, omdat je dan probleemloos een stukje uit kunt halen, zonder je hele werk te verknallen :P
Ja! die zit erin! Tussen het eerste en tweede deel van die hiel plaats ik er ook een. Beetje neurotisch, maar liever zo dan alweer alles uithalen (dit is richting poging tien volgens mij. Al haalde ik toen voor de hiel aan al uit ivm perfectionisme)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190250452
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 08:14 schreef Nadelspiel het volgende:
Mooie sokken! Maar hoeveel steken heb je opgenomen aan de zijkant van de hiel? Hoe dik is het garen en wat is de maat van de sok?
Ik heb gebreid met 52 steken. Hoeveel steken ik heb opgenomen? Exact volgens patroon toddler socks van purl soho.
Garen is sokkengaren van phildar Phil Folk. Gebreid dus met 2.25 mm.
De voet van mijn peuter is maat 26 en heel breed. Zijn been daarin tegen is heel slank (heel tenger jongentje). Dus daarom alles van been in rib 2 bij 2.
  dinsdag 3 december 2019 @ 16:36:21 #112
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190250534
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 13:40 schreef trui het volgende:
drops heeft volgens mij ook elk jaar zo'n 'adventskalender' met patroontjes: https://www.garnstudio.com/christmas-calendar.php?y=2019

geen idee hoor of 't wat is.
Dat is precies wat ik zocht! Ik heb drops in de gaten gehouden maar er kwam maar niks, maar ik heb alleen op de Nederlandse gekeken.
Leuk hoor, elke dag weer even kijken O+
  dinsdag 3 december 2019 @ 17:00:41 #113
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190250942
Ik heb de sloffen inmiddels al op de naalden staan :@
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_190251189
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 16:30 schreef Nina_Hobbysite het volgende:

[..]

Ik heb gebreid met 52 steken. Hoeveel steken ik heb opgenomen? Exact volgens patroon toddler socks van purl soho.
Garen is sokkengaren van phildar Phil Folk. Gebreid dus met 2.25 mm.
De voet van mijn peuter is maat 26 en heel breed. Zijn been daarin tegen is heel slank (heel tenger jongentje). Dus daarom alles van been in rib 2 bij 2.
Ah,dan heb je hem vermoedelijk een beetje op de groei gebreid want 52 opzetsteken is voor maat 28 (volgens maattabel).
http://bollekes.nl/index.php?main_page=popup_image&pID=794

Dan zal het wel goed komen :)
pi_190255012
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 17:13 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Ah,dan heb je hem vermoedelijk een beetje op de groei gebreid want 52 opzetsteken is voor maat 28 (volgens maattabel).
http://bollekes.nl/index.php?main_page=popup_image&pID=794

Dan zal het wel goed komen :)
Ik had 48 steken geprobeerd. Te smal bij zn voet. Enorm breed. Dus ja.
pi_190255064
Die tabel klopt voor mijn voet ook niet. Heb echt 72 steken nodig voor maat 41 op 2.25.
Anders kom ik er echt niet in. Heb 8 paar sokken voor mezelf gebreid. Bezig met nummer 9 en 10. Brei dan een vanilla sok en dan een patroon sok. Zo zorg ik dat ik niet het tweede-sokken-syndroom krijg😂
pi_190255089
Dus nee wordt echt een andere hiel kiezen voor mijn peuter. Denkt dat dit veel oplost😎
pi_190268601
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:34 schreef Nina_Hobbysite het volgende:
Dus nee wordt echt een andere hiel kiezen voor mijn peuter. Denkt dat dit veel oplost😎
Ja, misschien dat de boomerang hiel of een andere het probleem helemaal voor je oplost *O*
pi_190269731
Ja denk ook. Raar he? Bij iedereen zit andere hiel fijn.
Klopt bij jouw sokken en voor iemand anders die tabel wel dan?
pi_190270489
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 19:09 schreef Nina_Hobbysite het volgende:
Ja denk ook. Raar he? Bij iedereen zit andere hiel fijn.
Klopt bij jouw sokken en voor iemand anders die tabel wel dan?
Ja, ik brei met 2,5 ( 4 draads) en met naald 3,0 ( 6 draads) volgens die tabel en kom dan goed uit. Ik wissel ook sokken (vanilla en patroon) af maar wil nu taat proberen zoals in het filmpje van Ceviche. Alleen doen ze daarin de hielflap eerst en dan de kleine hiel. Denk dat ik daar dan ook de boomerang maar ga doen. Weet niet of met hielflap mogelijk is Toe Up. :)
pi_190272645
Om het boord van de sok mooi elastisch te krijgen start ik met de Longtail cast-on. Weet niet of je dat kent? Misschien ligt het daaraan dat je zo moeilijk in je sok komt.
Op 33:08 van dit filmpje kan je zien hoe elastisch zo'n boord is.

pi_190283110
Oké, deze vraag had ik op FB geplaatst, maar daar kreeg ik direct een onaardige reacties (sommige mensen snappen niet dat er zoiets als beginner bestaat). Dus help please!

Ik snap het niet.
Toer 1 begrijp ik: alle steken van het midden gewoon breien, en dan het alleen de eerste steek van het buitendeel pakken.
Toer 2: moet ik dan de eerste steek overschuiven en de dubbele steek doen zoals in het boek uitgelegd is? En dan hetzelfde verhaal als 1, maar dan de andere kant op.
Toer 3: Het laatste deel is hetzelfde: MAAR moet ik de dubbele steek als 2 steken breien of weer samenbreien als 1 steek?
Toer 4: als ik drie snap, snap ik deze ook

En die toeren herhaal je... dus je doet dit totdat je alle steken van de uiteindes als dubbele steek gebreid heb?

Dank u!



[ Bericht 2% gewijzigd door ChildoftheStars op 05-12-2019 15:49:54 ]
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190283601
De verwarring zit hem ook in "verdeel dan de steken van de hiel gelijkmatig over twee naalden en brei de dubbele steken in de volgende ronde als 1 steek r

Het kan zijn dat dit enkel de buitenste steken zijn of allemaal in mijn ogen. Maar ik denk dat je ze gelijk weer samen moet breien wanneer je ze tegenkomt...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190283736
Ja, iemand die normaal kon reageren heeft me een filmpje gestuurd waarin ze het uitleggen (dit was op FB niet hier ;)): als ik het goed begrijp brei je die steken direct samen als 1. En zo ga je telkens een steek verder tot het einde :)

[ Bericht 17% gewijzigd door ChildoftheStars op 05-12-2019 17:38:34 ]
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 5 december 2019 @ 17:34:52 #125
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190285104
Dat zou ik ook nooit zo begrepen hebben :o
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 5 december 2019 @ 18:03:14 #126
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190285557
Fijn dat je toch geholpen bent, CotS. Ik had echt geen idee. Lastig zonder context en beetje raar beschreven (vind ik dan).
Linker derde deel ...?
pi_190285688
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 18:03 schreef Ceviche het volgende:
Fijn dat je toch geholpen bent, CotS. Ik had echt geen idee. Lastig zonder context en beetje raar beschreven (vind ik dan).
Linker derde deel ...?
Dat viel nog wel terug te redeneren. Een blz. terug werd dat beschreven. Dit si de tweede helft van de hiel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190285750
en dat filmpje hoort bij het boek :) ook gemaakt door de auteur van het boek (wist niet dat die filmpjes er waren) dus het klopt wel :) Ik ben weer een blij mens en morgen brei ik de hiel af

Dank jullie wel :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 5 december 2019 @ 20:35:03 #129
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190287989
Superhandig met die filmpjes :) valt het je mee of tegen tot nu toe?
pi_190288298
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 20:35 schreef Ceviche het volgende:
Superhandig met die filmpjes :) valt het je mee of tegen tot nu toe?
Heel erg mee! Het lukt me gewoon en kan dat haast niet geloven; maar de hielbobbel is er echt
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190288408
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 18:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
en dat filmpje hoort bij het boek :) ook gemaakt door de auteur van het boek (wist niet dat die filmpjes er waren) dus het klopt wel :) Ik ben weer een blij mens en morgen brei ik de hiel af

Dank jullie wel :*
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 18:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
en dat filmpje hoort bij het boek :) ook gemaakt door de auteur van het boek (wist niet dat die filmpjes er waren) dus het klopt wel :) Ik ben weer een blij mens en morgen brei ik de hiel af

Dank jullie wel :*
Dat is dan wel lekker dat het boek ook filmpjes heeft. Staat er ook een symbooltje van een (soort van) tandwiel onder ,zoals in een klok? Bij youtube heb je dat. Daarmee kan je de snelheid van afspelen vertragen zodat je de steken nog duidelijker kunt zien. Zou lekker als je daarmee nog beter kunt zien wat je moet doen, CotS

PS:oh en het zingen heeft geholpen :Y Heb een paar breinaalden en een mooi sokkenwolletje gekregen van Sinterklaas <O) 8}
pi_190288454
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 20:59 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

[..]

Dat is dan wel lekker dat het boek ook filmpjes heeft. Staat er ook een symbooltje van een (soort van) tandwiel onder ,zoals in een klok? Bij youtube heb je dat. Daarmee kan je de snelheid van afspelen vertragen zodat je de steken nog duidelijker kunt zien. Zou lekker als je daarmee nog beter kunt zien wat je moet doen, CotS
Dank je wel voor de tip! Dat heb ik idd gedaan en ik snap het nu echt :D Het is niet moeilijker als het eerste deel van de hiel, alleen even anders. Dus morgen dapper aan de slag (en nog een keer het filmpje kijk ik morgen gewoon nog een keertje

quote:
PS:oh en het zingen heeft geholpen :Y Heb een paar breinaalden en een mooi sokkenwolletje gekregen van Sinterklaas <O) 8}
Hahaha fijn dat het zingen geholpen heeft. Wat voor sokkenwol?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190288693
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 21:02 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dank je wel voor de tip! Dat heb ik idd gedaan en ik snap het nu echt :D Het is niet moeilijker als het eerste deel van de hiel, alleen even anders. Dus morgen dapper aan de slag (en nog een keer het filmpje kijk ik morgen gewoon nog een keertje
[..]

Hahaha fijn dat het zingen geholpen heeft. Wat voor sokkenwol?
Nou, toytoytoy dan voor morgen, hè ^O^

Wolletje: Rellana Flotte Socke Tweed kleur 1333 (groen met spikkeltjes)
pi_190288748
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 21:14 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Nou, toytoytoy dan voor morgen, hè ^O^

Wolletje: Rellana Flotte Socke Tweed kleur 1333 (groen met spikkeltjes)
Klinkt goed!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190288944
Vraagje... als dit bij sokkewol staat, dan heb je toch genoeg aan 1 bol voor maat 38/39

Stekenverhouding: 10 x 10 cm = 25 st x 35 nld (Breinaald 3)
10 jaar : ca 400 gram
Gewicht : 150 gram
Lengte : ca 420 meter
maat 40 : ca 500 gram
Machinewas : 40 graden
Materiaal : 75% scheerwol, 25% polymide
Merknaam : Lang Yarns
sokken : 1 bol

(het spijt me dat ik zoveel vraag... ik ben echt zo groen als gras hierin)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190289514
Ik denk het wel, CotS. Maar ik ben ook groen in het breien van sokken (mijn eerste paar staat al een jaar of zo stil op de pennen :') ). En ik vind het geen probleem dat je zoveel vraagt, leuk juist zo enthousiast. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 5 december 2019 @ 22:53:16 #137
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190290399
Een bol van ca 420 meter (nld 2,5) is goed voor een paar sokken tot maat 46. Ik heb maat 40/41 en ik gebruik nog geen 75 % van een bol :)
Ik vind het ook zo leuk dat je het gewoon vraagt, dit is volgens mij het enige topic waar ik inhoudelijk wat toevoeg :') en spam, schaamteloos spam *O*

@Nadelspiel heb je de wol zelf uitgezocht? Ik vraag altijd sokkenwol voor m'n verjaardag, met de gedachte dat een ander vast een bol kiest die ik nooit zou kiezen en ik wat verrassends kan breien, maar dat durft men dan niet aan en dan geven ze een cadeaukaart :D ook super, maar ik ben altijd benieuwd wat een 'leek' zou kiezen. Mijn sokken zijn altijd kleurenkots maar een ander zou misschien wat bruin of zwart of grijs uitzoeken :)

Ik heb mezelf de phildar adventkalender cadeau gedaan, ik ben er blij mee *O*
pi_190293085
Bedankt :* En fijn dat jullie het oké vinden, dat waardeer ik enorm! Het is super fijn hoe geduldig en lief jullie me alles uitleggen! Daar ben ik echt heel erg dankbaar voor!

En jep, ik ben enorm enthousiast! Alleen nog een enorme klungel ermee (godzijdank aan lifelines begonnen) Haken kan ik erg goed, al zeg ik het zelf, dus dan is het leuk om ernaast iets compleet anders te doen! En sokken breien is echt helemaal fantastisch, dat vind ik zo stoer!

Ik heb van die wol (ook kleurenkots) 1 bol besteld. Nu met "saai" grijs bezig, maar dat is vrij dikke wol en de keus was grijs of zwart. En grijs is gemakkelijker kijken (en vind ik een mooiere tint hebben in dit geval

@Nanuke waarom maak je ze niet af? Gewoon nieuwsgierig

@Ceviche ik kan me goed voorstellen dat mensen dat eng vinden om uit te zoeken, maar ook wel jammer idd. Waarschijnlijk omdat je van kleurtjes houdt, dat mensen bang zijn het verkeerde uit te zoeken?
En oooh advent is altijd leuk O+

Zo... een dagboekverhaal
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190293093
_O- kom net tot de ontdekking dat ik de verkeerde bol grijs heb gepakt voor de sokken (vermoeden had ik al), maar ik brei ze gewoon af. Eerste paar gaan in een lijstje (serieus? Jep serieus). Volgend paar met de goede wol en om te dragen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190293506
@ChildoftheStars, ik moet de hiel weer uithalen omdat ik niet genoeg steken heb bijgemaakt (de steken rekken uit zeg maar en dat stoort me), en dat houd me tegen. Plus dat ik tussendoor de borduurgekte had. En nu staat er nog een babydeken voor een collega op de pennen. Die moet dit weekend af en geblokt, want maandag komt ze met verse baby op t werk. O+ Alleen jammer dat ik zelf erg twijfel of ze het leuk gaat vinden. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_190293814
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 08:14 schreef Nanuke het volgende:
@:Childofthestars, ik moet de hiel weer uithalen omdat ik niet genoeg steken heb bijgemaakt (de steken rekken uit zeg maar en dat stoort me), en dat houd me tegen. Plus dat ik tussendoor de borduurgekte had. En nu staat er nog een babydeken voor een collega op de pennen. Die moet dit weekend af en geblokt, want maandag komt ze met verse baby op t werk. O+ Alleen jammer dat ik zelf erg twijfel of ze het leuk gaat vinden. :@
Ooooh ja dat snap ik van de sok! Uithalen is altijd frustrerend, zeker met breien...

En niet zo onzeker zijn zeg. Je hebt tijden in zoiets gestopt, je maakt het speciaal voor hen. Natuurlijk vinden ze het leuk en volgens mij ben je erg handig. Dus geen zorgen :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190296300
Klopt. Ik ben ook niet onzeker over het patroon of de afwerking. Maar het dekentje is lichtgroen -gekozen toen het geslacht nog onbekend was- omdat ik niet weer iets in grijs wilde maken. En het is een meisje. Zelf heb ik een hekel aan groen, dus het is al niet mijn kleur en nu ben ik dus een beetje bang dat ze het geen leuke kleur vindt voor een meisje. Maar goed. Ik zal het wel zien maandag.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_190296533
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 06:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
_O- kom net tot de ontdekking dat ik de verkeerde bol grijs heb gepakt voor de sokken (vermoeden had ik al), maar ik brei ze gewoon af. Eerste paar gaan in een lijstje (serieus? Jep serieus). Volgend paar met de goede wol en om te dragen
Nou, hoezo verkeerd? Worden het gewoon lekkere dikke, warme huissokken. Lekker hoor, voor de winter. O+ Zou ze lekker aantrekken...Toasty Feet, zeg maar.

Je kunt er eventueel nog iets leuks op borduren, als dat je smaak is...Kijk maar:

http://www.mooivandraad.n(...)elf-sokken-borduren/
pi_190296642
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 12:31 schreef Nanuke het volgende:
Klopt. Ik ben ook niet onzeker over het patroon of de afwerking. Maar het dekentje is lichtgroen -gekozen toen het geslacht nog onbekend was- omdat ik niet weer iets in grijs wilde maken. En het is een meisje. Zelf heb ik een hekel aan groen, dus het is al niet mijn kleur en nu ben ik dus een beetje bang dat ze het geen leuke kleur vindt voor een meisje. Maar goed. Ik zal het wel zien maandag.
Komt vast wel goed :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190296658
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 12:56 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Nou, hoezo verkeerd? Worden het gewoon lekkere dikke, warme huissokken. Lekker hoor, voor de winter. O+ Zou ze lekker aantrekken...Toasty Feet, zeg maar.

Je kunt er eventueel nog iets leuks op borduren, als dat je smaak is...Kijk maar:

http://www.mooivandraad.n(...)elf-sokken-borduren/
Dat is zeker waar!

En dat borduren is leuk O+
Voordat ik patroontjes ga inbreien wil ik het sokbreien zelf kunnen, maar achteraf versieren had ik niet aan gedacht!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190296673
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 22:53 schreef Ceviche het volgende:
Een bol van ca 420 meter (nld 2,5) is goed voor een paar sokken tot maat 46. Ik heb maat 40/41 en ik gebruik nog geen 75 % van een bol :)
Ik vind het ook zo leuk dat je het gewoon vraagt, dit is volgens mij het enige topic waar ik inhoudelijk wat toevoeg :') en spam, schaamteloos spam *O*

@:Nadelspiel heb je de wol zelf uitgezocht? Ik vraag altijd sokkenwol voor m'n verjaardag, met de gedachte dat een ander vast een bol kiest die ik nooit zou kiezen en ik wat verrassends kan breien, maar dat durft men dan niet aan en dan geven ze een cadeaukaart :D ook super, maar ik ben altijd benieuwd wat een 'leek' zou kiezen. Mijn sokken zijn altijd kleurenkots maar een ander zou misschien wat bruin of zwart of grijs uitzoeken :)

Ik heb mezelf de phildar adventkalender cadeau gedaan, ik ben er blij mee *O*
Ja, zelf uitgezocht :) Had even zin in zo'n lekker groen kleurtje O+
pi_190296955
Kijk elke dag op de Drops kalender, maar de phildar adventkalender heb ik nog niet gezien :@
  vrijdag 6 december 2019 @ 13:49:30 #148
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190297183
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 13:27 schreef Nadelspiel het volgende:
Kijk elke dag op de Drops kalender, maar de phildar adventkalender heb ik nog niet gezien :@
Het is een doos die je kan bestellen, met elke dag iets brei/haak gerelateerds. Zoals een patroontje, minibolletje garen, pompommaker, dat soort dingetjes.

Ik kwam er vandaag achter dat die drops kalender dus wél op de Nederlandse site staat en niet alleen op de Engelse :s)
pi_190297850
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 13:49 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Het is een doos die je kan bestellen, met elke dag iets brei/haak gerelateerds. Zoals een patroontje, minibolletje garen, pompommaker, dat soort dingetjes.

Ik kwam er vandaag achter dat die drops kalender dus wél op de Nederlandse site staat en niet alleen op de Engelse :s)
Ah, net even gekeken maar ze zijn (waarschijnlijk tijdelijk) niet beschikbaar.

Maar ben nu ook druk met m'n wolletje en een Taat probeersel.

Van boven af kan ik natuurlijk de Longtail cast-on doen maar weet niet hoe het Toe-up zal uitpakken met de elasticiteit. En de hiel... misschien een boomerang of toch de hollandse hiel of een afterthought.
Of ik doe toch van bovenaf en dan leg ik de beensteken stil op de rondbreinaald en stap dan over op dpn's voor de hiel. Zou dat gaan? Echt geen idee -O-
Misschien even een klein proefsokje breien (paar toertjes en dan de hiel)

[ Bericht 2% gewijzigd door Nadelspiel op 06-12-2019 14:47:57 (idee) ]
  vrijdag 6 december 2019 @ 15:05:25 #150
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190298178
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 14:40 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Ah, net even gekeken maar ze zijn (waarschijnlijk tijdelijk) niet beschikbaar.

Maar ben nu ook druk met m'n wolletje en een Taat probeersel.

Van boven af kan ik natuurlijk de Longtail cast-on doen maar weet niet hoe het Toe-up zal uitpakken met de elasticiteit. En de hiel... misschien een boomerang of toch de hollandse hiel of een afterthought.
Of ik doe toch van bovenaf en dan leg ik de beensteken stil op de rondbreinaald en stap dan over op dpn's voor de hiel. Zou dat gaan? Echt geen idee -O-
Misschien even een klein proefsokje breien (paar toertjes en dan de hiel)
Volgens mij hebben ze hem nog op iwooly, maar ik denk dat het wel op=op is eigenlijk.
Je kan inderdaad de steken even overzetten op dpn's. Ik gebruik zelf de shadow wrap heel, wel makkelijk met taat. Dus misschien is dat nog een optie?
pi_190298991
*O* *O* *O* DANKZIJ JULLIE IS HET GELUKT! *O* *O* *O*

Ja, dat schreeuw ik uit! En het was echt niet moeilijk! Even begripprobleem, maar ik kan het gewoon

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 6 december 2019 @ 16:20:19 #152
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190299206
Yay *O*
Maar dat is dankzij jezelf hoor :D

Het lastigste is achter de rug w/
pi_190299946
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 16:20 schreef Ceviche het volgende:
Yay *O*
Maar dat is dankzij jezelf hoor :D

Het lastigste is achter de rug w/
Aws dank je wel

En uiteindelijk was het niet eens moeilijk :@
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 6 december 2019 @ 17:19:14 #154
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190299995
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 17:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Aws dank je wel

En uiteindelijk was het niet eens moeilijk :@
:D dat is altijd achteraf :')
Nu een borduurwerk waar ik de afgelopen 2 maanden meer progressie heb gemaakt dat de afgelopen 5 jaar, sokken met kantpatroon gebreid waar ik de eerste halve sok een half jaar over deed en de andere anderhalve sok een jaar later binnen 2 weken af waren, achteraf valt het altijd mee :D
pi_190300063
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2019 17:19 schreef Ceviche het volgende:

[..]

:D dat is altijd achteraf :')
Nu een borduurwerk waar ik de afgelopen 2 maanden meer progressie heb gemaakt dat de afgelopen 5 jaar, sokken met kantpatroon gebreid waar ik de eerste halve sok een half jaar over deed en de andere anderhalve sok een jaar later binnen 2 weken af waren, achteraf valt het altijd mee :D
Dat inderdaad!
Poeh... kant... dat lijkt me super moeilijk
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190300339
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 16:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
*O* *O* *O* DANKZIJ JULLIE IS HET GELUKT! *O* *O* *O*

Ja, dat schreeuw ik uit! En het was echt niet moeilijk! Even begripprobleem, maar ik kan het gewoon

[ afbeelding ]
*O* *O* *O* Yeaah *O* *O* *O*

Gefeliciteerd, CotS O+
pi_190300429
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 17:24 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat inderdaad!
Poeh... kant... dat lijkt me super moeilijk
Valt heel erg mee als je het eenmaal doorhebt. :) Ik heb dan juist nog nooit sokken gebreid.
pi_190300572
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 17:47 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

*O* *O* *O* Yeaah *O* *O* *O*

Gefeliciteerd, CotS O+
Dank je wel :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 17:54 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Valt heel erg mee als je het eenmaal doorhebt. :) Ik heb dan juist nog nooit sokken gebreid.
Volgens mij geldt dat voor alles ;) Sokken breien is leuk hoor, kan het je aanraden
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190301079
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 15:05 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze hem nog op iwooly, maar ik denk dat het wel op=op is eigenlijk.
Je kan inderdaad de steken even overzetten op dpn's. Ik gebruik zelf de shadow wrap heel, wel makkelijk met taat. Dus misschien is dat nog een optie?
Iwooly...zo even kijken dan :)

De shadow wrap ken ik nog niet, zal even zoeken op youtube. Kan die beide kanten op?
pi_190301219
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 18:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dank je wel :*
[..]

Volgens mij geldt dat voor alles ;) Sokken breien is leuk hoor, kan het je aanraden
Sokken breien is verslavend :@ zoveel leuke wolletjes en patroontjes. Het gaat maar door ...en ook makkelijk mee te nemen als werkje onderweg. Lekker breien in de auto/trein/bus of lekker zo maar in het 'wild'. >:O
  vrijdag 6 december 2019 @ 20:38:31 #161
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190302444
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 december 2019 18:42 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Iwooly...zo even kijken dan :)

De shadow wrap ken ik nog niet, zal even zoeken op youtube. Kan die beide kanten op?
Ja, en je hoeft geen steken op te nemen en je hoeft ook eigenlijk niet te tellen (al doe ik dat wel een beetje).
Ik vind hem ook goed zitten, en de kleuren mooi doorlopen, maar ik vind hem niet per se mooi (maar dat vind ik van andere hielen ook niet echt).
Nadeel: ik zou niet echt weten hoe je hem versterkt zou kunnen breien :?
pi_190302740
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 december 2019 18:54 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Sokken breien is verslavend :@ zoveel leuke wolletjes en patroontjes. Het gaat maar door ...en ook makkelijk mee te nemen als werkje onderweg. Lekker breien in de auto/trein/bus of lekker zo maar in het 'wild'. >:O
hahaha ja dat dus en je kan het gewoon uit je hoofd doen met een boemeranghiel! Het is echt een verslaving
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190303250
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 20:38 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ja, en je hoeft geen steken op te nemen en je hoeft ook eigenlijk niet te tellen (al doe ik dat wel een beetje).
Ik vind hem ook goed zitten, en de kleuren mooi doorlopen, maar ik vind hem niet per se mooi (maar dat vind ik van andere hielen ook niet echt).
Nadeel: ik zou niet echt weten hoe je hem versterkt zou kunnen breien :?
Heb even gezocht en heb een filmpje gevonden van Silvie Rasch met versterkte boomerang hiel. *O* Is wel in het Duits maar misschien heb je genoeg aan beeld. Anders geef je maar een gil en dan vertaal ik het wel even.

  vrijdag 6 december 2019 @ 21:40:28 #164
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190303507
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 21:25 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Heb even gezocht en heb een filmpje gevonden van Silvie Rasch met versterkte boomerang hiel. *O* Is wel in het Duits maar misschien heb je genoeg aan beeld. Anders geef je maar een gil en dan vertaal ik het wel even.

Ah tof O+ vertalen hoeft niet hoor, ik denk dat ik het wel kan zien.
Vind het toch wat spannend, zonder versterking.
pi_190303687
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 20:38 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ja, en je hoeft geen steken op te nemen en je hoeft ook eigenlijk niet te tellen (al doe ik dat wel een beetje).
Ik vind hem ook goed zitten, en de kleuren mooi doorlopen, maar ik vind hem niet per se mooi (maar dat vind ik van andere hielen ook niet echt).
Nadeel: ik zou niet echt weten hoe je hem versterkt zou kunnen breien :?
Steken opnemen bij de hiel vind ik niet moeilijk. Op youtube (alweer :+ ) heb ik een filmpje gevonden voor een makkelijke methode waarmee ook de steken aan de binnenkant van de sok mooi vlak liggen. Voor mensen met neuropathie (complicatie van suikerziekte) is dat prettiger dan dat ze die dikke ribbels voelen. Langs de hielflap haal ik gewoon de eerste steek af aan beide zijden zodat er een mooie kant ontstaat en dan gebruik ik de methode uit het filmpje.

pi_190303906
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 21:40 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ah tof O+ vertalen hoeft niet hoor, ik denk dat ik het wel kan zien.
Vind het toch wat spannend, zonder versterking.
Vind die versterkte boomerang er wel mooi uit zien. Ja, ik zag al dat je in je andere sokken een versterkte hollandse hiel gebruikte ;) Gebruik je ook wel eens een versterkte teen?
pi_190304130
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 20:57 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

hahaha ja dat dus en je kan het gewoon uit je hoofd doen met een boemeranghiel! Het is echt een verslaving
haha ja, maar beter dan een andere verslaving, toch :D
pi_190304289
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 22:07 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

haha ja, maar beter dan een andere verslaving, toch :D
Naja... ik vind de haakverslaving en boekenverslaving ook wel handhaafbaar ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190304476
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 22:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Naja... ik vind de haakverslaving en boekenverslaving ook wel handhaafbaar ;)
Boekverslaving is inmiddels wel ongeneeslijk, ja :D Haken heb ik nog niet zoveel gedaan, ben het nog een beetje aan het leren...best moeilijk ook om die patroontjes te lezen.
  zaterdag 7 december 2019 @ 01:02:58 #170
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190306935
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 21:58 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Vind die versterkte boomerang er wel mooi uit zien. Ja, ik zag al dat je in je andere sokken een versterkte hollandse hiel gebruikte ;) Gebruik je ook wel eens een versterkte teen?
Nee nooit, een nieuwe teen breien is een uurtje werk maar een hiel stoppen lijkt me echt een rotklusje :+
Mochten ineens al m'n sokken stukgaan bij de teen, dan brei ik er voortaan wel een versteviging in, maar anders laat ik het lekker.
Bijkomend voordeel; die versterkte Hollandse hiel brei ik op de heengaan de toer met slipped stitches / steken overzetten zonder ze te breien, en dat gaat lekker vlot :D
pi_190312620
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 01:02 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Nee nooit, een nieuwe teen breien is een uurtje werk maar een hiel stoppen lijkt me echt een rotklusje :+
Mochten ineens al m'n sokken stukgaan bij de teen, dan brei ik er voortaan wel een versteviging in, maar anders laat ik het lekker.
Bijkomend voordeel; die versterkte Hollandse hiel brei ik op de heengaan de toer met slipped stitches / steken overzetten zonder ze te breien, en dat gaat lekker vlot :D
Zo te zien was het dezelfde techniek.
Vond hem ook mooi bij het patroon van het been passen.

Mijn lief heeft nogal last van 'jubeltenen' :+ , dus die heeft nog weleens een gat bij z'n tenen. Denk dat ik dat stukje maar ga versterken.
  zaterdag 7 december 2019 @ 17:05:55 #172
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190313798
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 december 2019 15:39 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Zo te zien was het dezelfde techniek.
Vond hem ook mooi bij het patroon van het been passen.

Mijn lief heeft nogal last van 'jubeltenen' :+ , dus die heeft nog weleens een gat bij z'n tenen. Denk dat ik dat stukje maar ga versterken.
Heeft hij geen scherpe randjes op die plek? Anders blijf je bezig.

Ik vond vanochtend een gaatje in een van m'n favoriete sokken ;( ik denk dat ik ben blijven haken achter het laminaat ofzo.
Het is een sok met verloopgaren dus ik moet nog even bedenken hoe ik dat mooi kan repareren.
pi_190313819
Jullie maken me bang met het stukgaan van sokken ;)

Anderzijds... excuus om meer sokken te breien O+
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 7 december 2019 @ 17:12:14 #174
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190313881
Nou ja het was niet alsof ze heel snel zijn gaan slijten gelukkig, en de vloer ligt gewoon niet zo goed :+
Als ik hem maak kan ik daarna zeggen dat ik sokken kan stoppen.
En stel nou dat ze enorm stuk gaan dan heb ik een excuus om nieuwe te breien.
Ik heb nu genoeg sokken, en ik brei ze pas drie jaar. Als ze jaren meegaan (regia geeft 10 jaar garantie) dan kom ik om in de sokken :P
pi_190316396
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 17:12 schreef Ceviche het volgende:
Nou ja het was niet alsof ze heel snel zijn gaan slijten gelukkig, en de vloer ligt gewoon niet zo goed :+
Als ik hem maak kan ik daarna zeggen dat ik sokken kan stoppen.
En stel nou dat ze enorm stuk gaan dan heb ik een excuus om nieuwe te breien.
Ik heb nu genoeg sokken, en ik brei ze pas drie jaar. Als ze jaren meegaan (regia geeft 10 jaar garantie) dan kom ik om in de sokken :P
Of een masterclass nemen bij Tomofholland.com :D
Dat is een Nederlander die in Engeland woont en zijn trademark is Visible Mending. Doet ie lekker met opzet zo zichtbaar mogelijk. ook sokken...Maar gewoon erg mooi O+

Dus er is nog redding *O* *O* *O* Dus eigenlijk moet ik blij zijn met die 'jubeltenen' :+
pi_190317027
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 17:05 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Heeft hij geen scherpe randjes op die plek? Anders blijf je bezig.

Ik vond vanochtend een gaatje in een van m'n favoriete sokken ;( ik denk dat ik ben blijven haken achter het laminaat ofzo.
Het is een sok met verloopgaren dus ik moet nog even bedenken hoe ik dat mooi kan repareren.
Zijn nageltjes, denk ik ja ;(
pi_190317078
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 17:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie maken me bang met het stukgaan van sokken ;)

Anderzijds... excuus om meer sokken te breien O+
Ja, precies een goed excuus :D
pi_190318717
Patroon van vandaag op Drops

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=9451&cid=19

Ik vind ze leuk en mooi
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 8 december 2019 @ 00:29:39 #179
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190320781
Die sokken zijn leuk ja :Y
Ik ben begonnen met de trui van 6 december. Het is een leuk patroontje :) ik werd verleid doordat het patroon zo simpel leek. En dat is het ook maar het duurt dan toch altijd weer langer dan je verwacht.

En die van vandaag, ik wil m'n kerstboom volhangen O+ O+
pi_190322004
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:29 schreef Ceviche het volgende:
Die sokken zijn leuk ja :Y
Ik ben begonnen met de trui van 6 december. Het is een leuk patroontje :) ik werd verleid doordat het patroon zo simpel leek. En dat is het ook maar het duurt dan toch altijd weer langer dan je verwacht.

En die van vandaag, ik wil m'n kerstboom volhangen O+ O+
Die lama's? Die zijn idd leuk!
Ik kan me voorstellen dat je een tijd bezig bent met die trui! Daar doe ej toch weken over lijkt me?

De pannenlappen vind ik zo leuk! Dit ligt nu in mijn patronenmap. Die sok bekeek ik net even goed en ik vind zowel de hiel als de teen erop niet mooi (plus dat ik beide boeken van SOXX heb gekregen een tijd terug), dus ik print hem niet
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 8 december 2019 @ 09:40:47 #181
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190322983
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 04:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Die lama's? Die zijn idd leuk!
Ik kan me voorstellen dat je een tijd bezig bent met die trui! Daar doe ej toch weken over lijkt me?

De pannenlappen vind ik zo leuk! Dit ligt nu in mijn patronenmap. Die sok bekeek ik net even goed en ik vind zowel de hiel als de teen erop niet mooi (plus dat ik beide boeken van SOXX heb gekregen een tijd terug), dus ik print hem niet
Het is een kindertrui dus het valt wel mee, en het zijn 2 toeren met patroon, en dan 2 toeren gewoon recht dus dat scheelt ook al.
Teen en hiel zijn makkelijk aan te passen, gewoon je gebruikelijke hiel eraan breien (loopt het patroontje misschien niet door maar ach). Dus ik zou het nog niet afschrijven :+
Ik houd echt zoveel Vans drops O+
  zondag 8 december 2019 @ 09:51:03 #182
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_190323078
Ik heb mijn vest af. Ergens blij dat het gelukt is, maar ergens baal ik een beetje dat ie mssn nu iets te bulky is geworden. Zeker qua mouwen. Daarbij had ik best de kleinste maat aan kunnen houden.... -O-
[img]
https://i.imgur.com/Uh72ci4_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium[/img]
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_190323094
Ik vind het juist heel tof dat effect van de mouwen! Lekker even anders!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_190323284
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 09:51 schreef TaMieke het volgende:
Ik heb mijn vest af. Ergens blij dat het gelukt is, maar ergens baal ik een beetje dat ie mssn nu iets te bulky is geworden. Zeker qua mouwen. Daarbij had ik best de kleinste maat aan kunnen houden.... -O-
[ [url=
https://i.imgur.com/Uh72c(...)ty=medium]afbeelding[/url] ]
Joh hij is hartstikke leuk! juist dat "bulky" (wat ik niet vind) is hartstikke leuk.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190323396
Ik vind het er juist uitzien als een heel fijn comfortabel vest!
pi_190323635
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 09:40 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Het is een kindertrui dus het valt wel mee, en het zijn 2 toeren met patroon, en dan 2 toeren gewoon recht dus dat scheelt ook al.
Teen en hiel zijn makkelijk aan te passen, gewoon je gebruikelijke hiel eraan breien (loopt het patroontje misschien niet door maar ach). Dus ik zou het nog niet afschrijven :+
Ik houd echt zoveel Vans drops O+
Die andere truien die je gebreid had waren ook zo leuk. O+ Van TinCan knits geloof ik? Wil ik ook eens proberen want ik heb nog nooit een trui gebreid en die leek me wel te doen. Maar top-down toch?

Doe je deze van beneden naar boven ?
pi_190323849
Dat vest ziet er inderdaad comfortabel uit,zo'n lekker weg-kruip vest O+
  zondag 8 december 2019 @ 10:55:43 #188
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_190324092
Je kunt er idd heerlijk in wegkruipen O+
Sorry voor t feit dat de foto niet helemaal werkt. Post editten lukt niet, krijg steeds foutmeldingen van Fok. ;(
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_190324613
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 10:55 schreef TaMieke het volgende:
Je kunt er idd heerlijk in wegkruipen O+
Sorry voor t feit dat de foto niet helemaal werkt. Post editten lukt niet, krijg steeds foutmeldingen van Fok. ;(
Ja dat van die foto kan ik je niet vergeven hoor (grapje! :*)

Je mag echt trots zijn op dat vest
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 8 december 2019 @ 12:28:34 #190
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190325743
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 10:30 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Die andere truien die je gebreid had waren ook zo leuk. O+ Van TinCan knits geloof ik? Wil ik ook eens proberen want ik heb nog nooit een trui gebreid en die leek me wel te doen. Maar top-down toch?

Doe je deze van beneden naar boven ?
Ja, van tincanknits inderdaad. Echt zo beginnersvriendelijk (alleen zou ik dan voor de zekerheid wel tussendoor de steken blijven tellen na de meerderingen) en je kan het patroon op de mouwen heel makkelijk aanpassen en je zou met kleurtjes kunnen breien enzo. Ik ben er nu een aan het breien met een kabel in plaats van ribbels bijvoorbeeld.
Maat 0-6 maanden valt hier trouwens als een 68.

TaMieke, ik vind het er juist zo comfortabel uitzien, echt zo'n vest waarvan je het zelf ook wil gaan breien. Mooi :)
pi_190326126
Ik doe ook weer een +1 op Tin Can Knits, hele fijne duidelijke patronen.
pi_190378667
Er zit schot in!

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 11 december 2019 @ 16:23:40 #193
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190381385
Ziet er goed uit _O_
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_190382973
*O* Op naar de teen *O*

Goed dat je 'm ook zo aan durft te trekken ^O^

[ Bericht 26% gewijzigd door Nadelspiel op 11-12-2019 18:13:08 ]
pi_190383844
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:23 schreef Muck het volgende:
Ziet er goed uit _O_
Dank u!

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 18:04 schreef Nadelspiel het volgende:
*O* Op naar de teen *O*

Goed dat je 'm ook zo aan durft te trekken ^O^
Dat was ook een complete hartverzakking ;) alleen iemand had me verzekerd dat hij heel zou blijven ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190388463
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 18:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dank u!
[..]

Dat was ook een complete hartverzakking ;) alleen iemand had me verzekerd dat hij heel zou blijven ;)
Ja, dat wil ik wel geloven :D
pi_190388688
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 22:20 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Ja, dat wil ik wel geloven :D
Zowel mijn hart als de sok zijn nog heel gelukkig
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190389364
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 22:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Zowel mijn hart als de sok zijn nog heel gelukkig
Het is een handige manier om te kijken hoe ver je nog moet, maar de eerste keer is dat best wel eng ;)
pi_190392369
Een van de redenen dat ik nu toe-up de sokken heb opgezet. Lekker makkelijk pasen. :P

En ik wil meer tijd in een dag. :(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 12 december 2019 @ 09:19:43 #200
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190392846
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 08:33 schreef Nanuke het volgende:
Een van de redenen dat ik nu toe-up de sokken heb opgezet. Lekker makkelijk pasen. :P

En ik wil meer tijd in een dag. :(
Dat inderdaad ;(
Ben nu bezig met een babytrui (je kunt er nooit genoeg hebben) maar nu zag ik gisteren een leuk vestje en ik moet me inhouden om daar niet aan te beginnen :')
En je weet gewoon, als je daar aan begint, zie je weer wat anders en zo blijft het doorgaan.
M'n arme wips die maar niet worden afgemaakt ;(
pi_190392917
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 09:19 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Dat inderdaad ;(
Ben nu bezig met een babytrui (je kunt er nooit genoeg hebben) maar nu zag ik gisteren een leuk vestje en ik moet me inhouden om daar niet aan te beginnen :')
En je weet gewoon, als je daar aan begint, zie je weer wat anders en zo blijft het doorgaan.
M'n arme wips die maar niet worden afgemaakt ;(
Haha, ik heb ook wel vier projecten op het oog waarvoor mijn handen jeuken. Maar ik heb met mezelf afgesproken dat eerst mijn huidige babydeken af moet. Moet ook wel, want de baby waarvoor die bedoeld is wordt over maximaal 2,5 week geboren. :P

Daarna ga ik na heel veel breien voor anderen eindelijk even los met projecten voor mezelf. :D
  donderdag 12 december 2019 @ 09:34:13 #202
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190392986
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 09:26 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Haha, ik heb ook wel vier projecten op het oog waarvoor mijn handen jeuken. Maar ik heb met mezelf afgesproken dat eerst mijn huidige babydeken af moet. Moet ook wel, want de baby waarvoor die bedoeld is wordt over maximaal 2,5 week geboren. :P

Daarna ga ik na heel veel breien voor anderen eindelijk even los met projecten voor mezelf. :D
Ik kom niet eens toe aan breien voor anderen. Dingen die me niet bevallen geef ik aan m'n moeder en dat is het _O-
Borduurwerken die ik leuk vind om te maken maar die ouderwets zijn, sokken die te klein blijken :@
Ik ben een egoïstische breier en ik schaam me niet O-)
Ik brei wel voor m'n zoontje uiteraard.
Ik was even m'n breimojo kwijt en was into borduren maar dat is ook weer weg volgens mij :')
Ben benieuwd naar je dekentje, post je hier een foto? w/
pi_190393150
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 09:34 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik kom niet eens toe aan breien voor anderen. Dingen die me niet bevallen geef ik aan m'n moeder en dat is het _O-
Borduurwerken die ik leuk vind om te maken maar die ouderwets zijn, sokken die te klein blijken :@
Ik ben een egoïstische breier en ik schaam me niet O-)
Ik brei wel voor m'n zoontje uiteraard.
Ik was even m'n breimojo kwijt en was into borduren maar dat is ook weer weg volgens mij :')
Ben benieuwd naar je dekentje, post je hier een foto? w/
Mijn breien voor anderen is ook voornamelijk voor mijn zoontjes. :P
pi_190393490
Ik heb juist besloten niet meer voor andere te knutselen. Ik ben anderhalf jaar alleen maar bezig geweest met dingen voor anderen. Nu niet meer, het is mijn hobby en ik wil maken wat ik leuk vind.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190393883
Ik maak sowieso alleen wat ik leuk vind. :P Maar voor mezelf zijn dat meteen vrij grote projecten. Ik vind het leuk om tussendoor ook bijvoorbeeld een babymutsje of kindertrui te maken, die zijn toch wat sneller klaar.
pi_190393934
Naja... ik word er altijd zo gestrest van en vaak vragen ze juist grote dingen aan me en dan kom ik gewoon niet aan mijn eigen wil toe
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190394047
Op verzoek is het anders denk ik inderdaad. Ik brei ongevraagd voor anderen. ;)
pi_190394182
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 10:58 schreef lunapuella het volgende:
Op verzoek is het anders denk ik inderdaad. Ik brei ongevraagd voor anderen. ;)
Oh dat doe ik ook idd. Voor een verjaardag erbij oid. Alleen de cadeaus die ik laatst gehaakt heb (doe ik meer dan breien) waren knuffels met tegen de vijftig onderdelen en zo. Dan is het gewoon even teveel gevraagd.

En als ik mijn eerste twee paar sokken af heb maak ik een paar door mijn moeder, gewoon omdat het leuk is...

maar zoals gisteren, ik vertelde iemand dat ik een of andere handwerkworkshop ging doen en de reactie was "oooh mag ik hebben wat je gemaakt hebt dan" uhm... nee...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190394235
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 11:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
maar zoals gisteren, ik vertelde iemand dat ik een of andere handwerkworkshop ging doen en de reactie was "oooh mag ik hebben wat je gemaakt hebt dan" uhm... nee...
Groot gelijk! Behoorlijk onbeschoft om dat zo te vragen, vind ik zelf.
pi_190394410
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 11:08 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Groot gelijk! Behoorlijk onbeschoft om dat zo te vragen, vind ik zelf.
Ja... ik vond het ook geen leuke reactie en dat kerstengeltje komt gewoon in mijn eigen huis te staan, jammer dan, maar goed... zo is ze eenmaal
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 15 december 2019 @ 11:45:17 #211
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190451987

Dag zes van de dropskalender gebreid.
Met twee kleuren (donkerblauw en wit) en ik verwachtte al dat het wat kleiner zou uitvallen (ik brei dan wat te strak). Gelukkig heb ik een ruime maat genomen, maat 1-1,5 jaar, mijn 7-maander past hem nu al :)
  zondag 15 december 2019 @ 15:07:53 #212
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190456093
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 11:45 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
Dag zes van de dropskalender gebreid.
Met twee kleuren (donkerblauw en wit) en ik verwachtte al dat het wat kleiner zou uitvallen (ik brei dan wat te strak). Gelukkig heb ik een ruime maat genomen, maat 1-1,5 jaar, mijn 7-maander past hem nu al :)
Heel mooi!
Dat donkerblauw vind ik echt een mooie kleur!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_190457846
Heel leuk!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 15 december 2019 @ 16:28:07 #214
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190458045
Ik heb, als tegengewicht voor al het gepriegel, een handtas op de naalden staan:


Het garen is oudroze met een glittertje en ik vind het hem nu al leuk worden O+

Het is dit patroon van Drops.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 15 december 2019 @ 16:37:41 #215
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190458246
Oh wat leuk Muck O+
Ook op naald 5?
  zondag 15 december 2019 @ 16:40:48 #216
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190458309
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 16:37 schreef Ceviche het volgende:
Oh wat leuk Muck O+
Ook op naald 5?
Ja :)
Het wordt vrij strak, maar dat is ook mijn bedoeling. Zo vallen mijn sleutels er niet doorheen :+

Ik kan altijd nog een voering naaien hoor, maar ik denk dat het niet hoeft ^O^
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_190459823
Ceviche, prachtige trui!
  zondag 15 december 2019 @ 18:56:43 #218
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190461379
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 16:40 schreef Muck het volgende:

[..]

Ja :)
Het wordt vrij strak, maar dat is ook mijn bedoeling. Zo vallen mijn sleutels er niet doorheen :+

Ik kan altijd nog een voering naaien hoor, maar ik denk dat het niet hoeft ^O^
Superhandig ^O^
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, met name de schouderband en of dat nou praktisch is.
Misschien maak ik hem ooit zelf, echt een leuk ontwerp en handige vorm.
Vaak zie je toch omhaakte boodschappentassen of van die net-tasjes, of mochila, maar dat is mijn smaak niet zo. Of dan is de tas wel mooi maar lijkt het helemaal niet stevig genoeg.

Bedankt voor de complimenten, er zitten uiteraard wat foutjes in maar ik ben blij dat de kleur goed overkomt op de foto :)
  maandag 16 december 2019 @ 09:56:29 #219
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_190472288
Ik heb gisteren een pakket gekocht bij We Are Knitters. Voor een shirt. Ben heel benieuwd naar hun garen en het hele pakket.
Heb blijkbaar even het breivirus te pakken :@
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_190472507
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 09:56 schreef TaMieke het volgende:
Ik heb gisteren een pakket gekocht bij We Are Knitters. Voor een shirt. Ben heel benieuwd naar hun garen en het hele pakket.
Heb blijkbaar even het breivirus te pakken :@
Leuk! Ik krijg constant reclame voor dat soort pakketten op instagram, dus ben ook wel benieuwd! :D
pi_190472520
Leuk truitje, @Ceviche! En herkenbaar van die ruime maat, mijn 1-jarige draagt momenteel een Tin Can Knits trui maat 2-4 jaar. :') Ik ga er maar vanuit dat die Amerikaanse maten gewoon heel klein zijn. :P
pi_190510167
Weer een spannend moment... ik ben beland bij de teen van mijn sok! En ik snap het gewoon helemaal! Wilde net een vraag erover stellen en typte een stukje van het patroon over en toen zag ik de oplossing al! Dus vandaag of morgen even de sok afbreien :)

En het boek vogels breien van Arne en Carlos gekocht (zwaar afgeprijsd, een tientje) dus dat doe ik vandaag of morgen.

Ik had nooit gedacht dat ik breien zo leuk zou vinden. Haken wint het nog wel bij mij, alleen hier heb ik zoveel plezier van
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190511954


Het dekentje is af! Er zitten wat foutjes van mij in het kantpatroon en achteraf had ik niet zo'n lichte kleur voor het midden gekozen, maar ik vind het wel mooi geworden. En het is heerlijk zacht en warm, perfect voor een decemberbaby. O+

SPOILER: meer foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 18 december 2019 @ 10:31:45 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190512058
^O^
The love you take is equal to the love you make.
pi_190512319
Prachtige deken!
  woensdag 18 december 2019 @ 10:50:26 #226
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190512442
Wat een prachtige deken!
pi_190512451
Patroon is trouwens de Undercover blanket van Hedgehog Fibres, in garen Lana Grossa Fusione. Met alpaca O+
  woensdag 18 december 2019 @ 18:51:40 #228
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190522992
Hij is af *O*





Ik denk dat ik nog wel lusjes maak om de 'flapjes' van de hengsels in de stoppen :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_190523014
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2019 18:51 schreef Muck het volgende:
Hij is af *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik denk dat ik nog wel lusjes maak om de 'flapjes' van de hengsels in de stoppen :)
Tof! ^O^
pi_190523354
Leuk geworden @Muck!
  woensdag 18 december 2019 @ 19:36:32 #231
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190523758
Thanks! :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_190529568
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2019 18:51 schreef Muck het volgende:
Hij is af *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik denk dat ik nog wel lusjes maak om de 'flapjes' van de hengsels in de stoppen :)
Super mooi O+
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 18 december 2019 @ 23:33:44 #233
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190530167
Wat is hij leuk geworden! En slimme oplossing voor de schouderband, gaat veel langer mee denk ik :)
pi_190550411
Even een vraagje over het patroon hieronder (komt uit Vogels haken met Arne en Carlos). De eerste toer is dertien averecht breien (je komt van rond breien vandaan en gaat nu een stukje heen en weer). Staat toer 2 t/m de laatste los van toer 1?

Dus brei je dan gewoon zes steken recht, omdraaien, zeven steken averecht etc? En zo niet, hoe dan wel?

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 20 december 2019 @ 07:20:53 #235
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190550903
Nee, de eerste steek brei je niet. Je steekt je naald in, en laat hem op je andere naald glijden. De andere zes steken brei je wel.
Anders even YouTuben op 'slipped stitch'.
Die vogeltjes zijn zo leuk O+
Lijkt me tof om ze dan in de kerstboom te hangen O+
  vrijdag 20 december 2019 @ 07:24:05 #236
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190550915
Die methode werkte niet zo goed bij mij. Heb me toen verdiept in de short rows, maar kan nog niet terugvinden hoe ik het toen heb gedaan. :{
The love you take is equal to the love you make.
pi_190552540
Bedankt voor het meedenken... De eerste steek snap ik... ik probeer het gewoon en anders 'vogel' ik wat uit... Desnoods maak ik een minihieltjes...

Ik moet zeggen nu ik wat geslapen heb dat het geen abracadabra is... Gewoon doen en minder denken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190552766
Ow.. mijn vorige bericht vind ik heel onaardig klinken! Maar dat bedoel ik absoluut niet zo :) :*
Ik denk dat ik om tien uur in de ochtend dingen beter begrijp dan om half drie in de ochtend ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:07:55 #239
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_190554908
Ik heb mn We are knitters pakket al binnen *O*
(Gisteren al, bijna te laat opt werk daardoor :@ O+)

Eerste keer dat ik met een naald 5 brei. Jeetje wat een gepriegel :D
En net alweer een fout in mn boord. Begint goed zo.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_190610442
WOOPWOOP Eerste sok ever

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 23 december 2019 @ 13:23:55 #241
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190611298
Tof! Echt gaaf dat het is gelukt _O_
  maandag 23 december 2019 @ 13:29:34 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190611358
Heb je nou de steken verdraaid gebreid?
The love you take is equal to the love you make.
pi_190613260
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 13:23 schreef Ceviche het volgende:
Tof! Echt gaaf dat het is gelukt _O_
Dank u! De volgende wordt van sokkenwol en een paar, dus dan zijn ze netter en mooier hoop ik. Al doende wordt men handig ;)

quote:
11s.gif Op maandag 23 december 2019 13:29 schreef Lienekien het volgende:
Heb je nou de steken verdraaid gebreid?
Nee? Volgens mij niet? Gewoon alles recht
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 23 december 2019 @ 16:15:44 #244
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190613784
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 15:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dank u! De volgende wordt van sokkenwol en een paar, dus dan zijn ze netter en mooier hoop ik. Al doende wordt men handig ;)
[..]

Nee? Volgens mij niet? Gewoon alles recht
Ik zoom in en dan lijkt het er wel op. Kan ook verklaren waarom het van die kolommetjes lijken.

Ik google op verdraaid recht en krijg dit:

Zooo... die link is wel een epic fail!

[ Bericht 72% gewijzigd door Lienekien op 23-12-2019 16:22:55 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_190613933
Nu ben ik de draad kwijt... is die sok niet goed? Zo brei ik altijd
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 23 december 2019 @ 16:23:45 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190613947
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 16:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nu ben ik de draad kwijt... is die sok niet goed? Zo brei ik altijd
Je sok is prima, maar het is volgens mij wel een verdraaide steek. Met de ‘gewone’ steek is je breisel wel wat elastischer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_190613965
Heeft het er niet eerder mee te maken dat de steken iets worden opgerekt vanwege de voet erin? Dat het daarom zo lijkt? Ik zie er in elk geval weinig vreemds aan.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 23 december 2019 @ 16:26:39 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190613995
https://wolenco.nl/linkerpootje-of-rechterpootje-de-steek-deel-2/

Ik meen te zien dat de sok is gebreid zoals op de bovenste foto met het rode pijltje wordt aangeduid.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 23 december 2019 @ 19:52:13 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_190617393
Het lijkt inderdaad wel veel op de structuur van deze foto:


knap gedaank hoor Cots!

[ Bericht 7% gewijzigd door trui op 23-12-2019 20:00:45 ]
in de haak.
  maandag 23 december 2019 @ 19:53:08 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_190617413
wat een leuke trui, cheviche!

en ik zag ook een heeel mooi dekentje, en een toffe tas!
in de haak.
pi_190617849
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2019 16:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je sok is prima, maar het is volgens mij wel een verdraaide steek. Met de ‘gewone’ steek is je breisel wel wat elastischer.
Het is zoals boven genoemd volgens mij een beetje de rek van mijn voet. Ik doe niks vreemds geloof ik... maar ik ga op onderzoek uit, misschien doe ik het per ongeluk in al mijn breiwerk

Dank je wel meid :*

quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 19:52 schreef trui het volgende:
Het lijkt inderdaad wel veel op de structuur van deze foto:
[ afbeelding ]

knap gedaank hoor Cots!
Dank je wel :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 23 december 2019 @ 20:25:55 #252
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_190618188
Hmm volgens mij brei ik wel verdraaide steken en dan ook nog eens links.
Hou mn werkdraad ook links vast, dus ik doe sowieso iets raars :+
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  maandag 23 december 2019 @ 22:52:44 #253
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190621957
Ach, je breit ze allemaal verdraaid (verdraaid nog aan toe :+ ) dus dan is het weer gelijk, toch?
Ik vind je sok prachtig in elk geval _O_
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_190622003
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2019 22:52 schreef Muck het volgende:
Ach, je breit ze allemaal verdraaid (verdraaid nog aan toe :+ ) dus dan is het weer gelijk, toch?
Ik vind je sok prachtig in elk geval _O_
Dank je wel :*

Nu begonnen aan sokken die ik daadwerkelijk draag (oh en bijna een vogel af)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190705395
Yes! Het is me gelukt!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 28 december 2019 @ 14:02:41 #256
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190705414
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 14:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Yes! Het is me gelukt!
[ afbeelding ]
Aaaaah, geweldig!
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 28 december 2019 @ 14:15:06 #257
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190705764
Heb je hem nou precies volgens de beschrijving gebreid? De buik is goed gelukt, daar kom ik dus niet goed uit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_190705808
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2019 14:15 schreef Lienekien het volgende:
Heb je hem nou precies volgens de beschrijving gebreid? De buik is goed gelukt, daar kom ik dus niet goed uit.
Precies gedaan wat er stond. Ik ben niet zo goed in breien dat ik durf ik experimenteren :)

En dank je wel :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_190776757
Weer een muts af! Een volwassen maat dit keer, en mijn eerste keer een patroon inbreien. Ik wil namelijk ook een trui met motief gaan maken, en dan leek wat kleinschaliger oefenen me wel handig.

Het patroon is de Anthology Hat van Tin Can Knits, een patroon met veel kleine motiefjes die je naar eigen inzicht kan combineren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 30 december 2019 @ 18:57:45 #260
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190776772
Leuke kleuren O+
pi_190778515
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2019 18:56 schreef lunapuella het volgende:
Weer een muts af! Een volwassen maat dit keer, en mijn eerste keer een patroon inbreien. Ik wil namelijk ook een trui met motief gaan maken, en dan leek wat kleinschaliger oefenen me wel handig.

Het patroon is de Anthology Hat van Tin Can Knits, een patroon met veel kleine motiefjes die je naar eigen inzicht kan combineren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mooi gedaan! En die kleuren bij elkaar ook zo heerlijk
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 30 december 2019 @ 23:19:35 #262
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190788009
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2019 18:56 schreef lunapuella het volgende:
Weer een muts af! Een volwassen maat dit keer, en mijn eerste keer een patroon inbreien. Ik wil namelijk ook een trui met motief gaan maken, en dan leek wat kleinschaliger oefenen me wel handig.

Het patroon is de Anthology Hat van Tin Can Knits, een patroon met veel kleine motiefjes die je naar eigen inzicht kan combineren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prachtig! _O_
Netjes ingebreid hoor! Je zou niet zeggen dat het de eerste keer is
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_190806007
Hele mooie muts!
  zondag 5 januari 2020 @ 15:32:59 #264
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190890032
Ik heb er nog een gemaakt :@
Een iets kleiner modelletje nu :D




Nummer 3 staat op de pennen en kan ergens deze week op Etsy :P
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_191075964
Mooie tas met al die kabels!
pi_191075975
Ik heb een sok af in koffieboontje patroon. Zo super leuk om te breien:
  vrijdag 17 januari 2020 @ 19:39:37 #267
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191076589
In het grijs is hij ook mooi, Muck! Ik mis nu alleen wel een beetje de glitter :') :D

Mooie sokken, Nina! Het is inderdaad een leuk patroontje :) het is toch net weer even anders met een niet-effen draad.
pi_191076867
Dank je wel!
pi_191127066
Trui-update *O*



Het patroon rond de kraag is inmiddels helemaal af (op de foto bijna), nu begint het grote stockinette-avontuur voor de rest van de trui. Heb er ook maar een lifeline in gezet voor het geval de gauge straks sterk afwijkt ofzo.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 10:14:40 #270
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191127697
Ziet er al leuk uit, Luna!
Zit je bij een breiclubje? :D
pi_191127712
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 10:14 schreef Ceviche het volgende:
Ziet er al leuk uit, Luna!
Zit je bij een breiclubje? :D
Haha, soort van ja, dit was van een clubje online dat eens in de paar maanden bij elkaar komt. En ik probeer ook naar de wekelijkse handwerkavonden van mijn lokale garenwinkel te gaan, maar dat komt er de laatste tijd niet zo van ivm bedtijd van de kinderen. Ik vind het altijd wel leuk, het is gezellig, het breien schiet goed op en als je een vraag hebt is er altijd wel iemand met meer ervaring die je kan helpen. :)
  dinsdag 21 januari 2020 @ 10:23:14 #272
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191127787
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 10:16 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Haha, soort van ja, dit was van een clubje online dat eens in de paar maanden bij elkaar komt. En ik probeer ook naar de wekelijkse handwerkavonden van mijn lokale garenwinkel te gaan, maar dat komt er de laatste tijd niet zo van ivm bedtijd van de kinderen. Ik vind het altijd wel leuk, het is gezellig, het breien schiet goed op en als je een vraag hebt is er altijd wel iemand met meer ervaring die je kan helpen. :)
Lijkt me echt supergezellig! Maar hier zit alleen een clubje op maandagochtend in de kerk en ze breien/haken voor Oostbloklanden. Ik ben een egoïstische breister en ik verwacht daar ook alleen bejaarden dus ik zie mezelf daar niet zitten.
Maar misschien doneer ik wat wol, kan ik meteen kijken of de gemiddelde leeftijd echt zo hoog ligt :P
pi_191127806
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 10:23 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Lijkt me echt supergezellig! Maar hier zit alleen een clubje op maandagochtend in de kerk en ze breien/haken voor Oostbloklanden. Ik ben een egoïstische breister en ik verwacht daar ook alleen bejaarden dus ik zie mezelf daar niet zitten.
Maar misschien doneer ik wat wol, kan ik meteen kijken of de gemiddelde leeftijd echt zo hoog ligt :P
Haha, nee daar zou ik mezelf ook niet de doelgroep voor vinden denk ik. De garenwinkel waar ik naartoe ging heeft elke donderdagavond zo'n handwerkavond en het publiek daar is juist vrij jong en hip, dat is echt fijn.
pi_191129155
Mooie trui zo met colourwork. Leuke kleurcombi.
pi_191339226
Weer een paar sokken af:
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:12:02 #276
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191341012
Mooi O+
En zo gelijk!
pi_191341202
Mooie kleurtjes Nina! :)
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:23:39 #278
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_191341954
Mooi! (waar haal je die bloemetjes vandaan, Nina?) Ik vond die met de koffieboontjes-steek ook erg leuk!

En wat een mooie trui wordt dat, Lunapuella! (ik weet niet precies je met lifeline bedoelt maar ik ben ook nog echt een (k)nitwit, heheh.)
in de haak.
pi_191341996
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:23 schreef trui het volgende:
Mooi! (waar haal je die bloemetjes vandaan, Nina?) Ik vond die met de koffieboontjes-steek ook erg leuk!

En wat een mooie trui wordt dat, Lunapuella! (ik weet niet precies je met lifeline bedoelt maar ik ben ook nog echt een (k)nitwit, heheh.)
Een lifeline is een draad die je door de steken heen haalt. Als je een fout maakt en een deel van je breiwerk moet uithalen, is de lifeline de 'grens' tot waar je uithaalt. Een beetje als een save point voor je breiwerk. ;)
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:27:16 #280
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_191342013
wat een slim idee!
in de haak.
pi_191343570
Dank jullie wel! Doe altijd poging ze gelijk te maken.

Bloemetjes komen van een vergaan boeketje. Waar alleen deze bloemetjes nog oke waren.
  zondag 9 februari 2020 @ 14:10:38 #282
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191425140


Vestje (turkoois) voor m'n zoon gebreid, van drops flora met naald 3 mm :)
Vind hem zo mooi geworden! Alleen is flora niet geschikt voor babykleding (deel alpaca, deel wol en kan niet in de wasmachine :') ) maar zo leuk O+
En hij valt klein, dit is maat 12-18 maanden maar past mijn zoon nu al (9 maanden). Maar dat was vorige keer ook al dus ik had expres een grotere maat genomen.
Het is trouwens een drops-patroon, 33-26 (stroll in the park).

[ Bericht 0% gewijzigd door Ceviche op 09-02-2020 14:15:46 ]
  maandag 10 februari 2020 @ 09:54:04 #283
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_191437992
mooi, ceviche!
in de haak.
pi_191439725
Heel mooi vest! En je zoon is even oud als mijn dochtertje.
pi_191439900
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 14:10 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vestje (turkoois) voor m'n zoon gebreid, van drops flora met naald 3 mm :)
Vind hem zo mooi geworden! Alleen is flora niet geschikt voor babykleding (deel alpaca, deel wol en kan niet in de wasmachine :') ) maar zo leuk O+
En hij valt klein, dit is maat 12-18 maanden maar past mijn zoon nu al (9 maanden). Maar dat was vorige keer ook al dus ik had expres een grotere maat genomen.
Het is trouwens een drops-patroon, 33-26 (stroll in the park).
Wat ben je handig! Echt zo mooi geworden O+
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_191440020
Mooi geworden Ceviche! O+ En ik moet ook altijd grotere maten breien voor mijn kinderen, volgens mij zijn Amerikaanse maten gewoon heel klein. :P
  maandag 10 februari 2020 @ 13:07:49 #287
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191440140
Dank jullie wel!

Wat leuk, Nina! Is het je eerste?
Nu kan ik hem gelukkig nog alles aantrekken, als hij ouder wordt verwacht ik dat hij het niet meer wil :D

Lief, CotS! Ik ben eigenlijk helemaal niet zo handig maar op de foto's kun je dat niet zien O-)
Ik heb bijvoorbeeld twee gebreide sokken waar een gaatje in is gekomen maar ik durf ze niet te stoppen :')

Luna, ik maak nooit proeflapjes dus het kan ook aan mij liggen. Maar bij de volwassen maten heb ik het probleem niet (ik maak ze wel wat langer maar dat is dan het design).
Ben vooral blij dat het niet te klein is geworden.

En jongens, ik heb zoveel mooie dingen gezien die ik nog wil maken. Ik heb me opgegeven voor Sock Madness, ik doe mee aan een cal, ik heb nog honderdmiljoen wips maar nou heb ik weer zulke mooie cals gezien en nou kwam ik echt een prachtige sal tegen.
Zoveel toffe dingen, zo weinig tijd :{
pi_191442915
Nee heb al zoontje van bijna 4.

O ik heb altijd veel te veel plannen. Ben nu met 2 breiprojecten echt actief bezig. De 1 is een gebreide eekhoorn voor mijn zoontje. En een monkeysock, dat is zo leuk patroon om te breien.

Welke cal heb je gezien?

Knap dat je mee gaat doen met sockmadness
  maandag 10 februari 2020 @ 21:31:14 #289
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191447360
Nou ja, knap.. ik zag dat er dit jaar maar liefst 18 patronen zijn :o
Ik verwacht met moeite door te gaan naar ronde twee en dan de rest van de patronen op m'n eigen tempo te doen :@ en qua wips, ik heb nu vier sokken die nog af gemaakt moeten worden en als die klaar zijn nog 5 die een maatje moeten. En wat babyspul, een trui, een vest, dekens....

In spoiler want offtopic:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 16:31:07 #290
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191521575


Voorlopig even de laatste flax voor m'n zoontje :D
In plaats van ribbels kabels gebreid.
pi_191521634
Mooi @Ceviche! Heel tof, die kabels.
pi_191532955
Hele mooie trui! Je maakt mooie dingen. Mag ik vragen waar de wol van is?
  zondag 16 februari 2020 @ 09:01:50 #293
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191533219
Dank :)

De wol is Corsica van grundl (boekenvoordeel verkoopt deze), half acryl half katoen.

Dit is ook Corsica:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191602409
Breisel voor carnaval is klaar :+

‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_191602740
Wauw, goed gelukt zeg!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_191603476
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 18:02 schreef LeSage het volgende:
Breisel voor carnaval is klaar :+

[ afbeelding ]
Wauw!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 20 februari 2020 @ 20:07:36 #297
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191604701
Mooi!
pi_191613345
Die is ook mooi ceviche
  zondag 1 maart 2020 @ 10:06:21 #299
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_191768225
Ik heb eindelijk mn t-shirt van We are knitters af.


O+ *O*
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_191769447
Oh, die vind ik heel tof! O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 1 maart 2020 @ 12:41:43 #301
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_191770502
Leuk TaMieke!
Mooie kleur ook O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 1 maart 2020 @ 12:42:11 #302
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_191770515
Nieuwe topic komt eraan, even mijn laptop opstarten :P
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')