Bij een tweeling valt net zoveel te controleren als bij een ander kind. De kindgegevens komen rechtstreeks uit het BRP (basisregistratie personen) van de gemeente.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:19 schreef Ticootje het volgende:
Van de week ook maar de tweeling toevoegen aan het systeem. Ik heb verhalen gelezen over dat de toeslag kan worden stopgezet bij tweelingen omdat ze dat dan willen controleren. Met 5 kinderen op de opvang en geen toeslag kan ik zeggen dat ik dat ongeveer 2 maanden redt. :’)

Dat risico zou ik ook niet willen lopen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:19 schreef Ticootje het volgende:
Van de week ook maar de tweeling toevoegen aan het systeem. Ik heb verhalen gelezen over dat de toeslag kan worden stopgezet bij tweelingen omdat ze dat dan willen controleren. Met 5 kinderen op de opvang en geen toeslag kan ik zeggen dat ik dat ongeveer 2 maanden redt. :’)

Netto? Jeetje. Wat ben je bruto dan niet al kwijt?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:26 schreef Ticootje het volgende:
Met de tweeling straks ook op de opvang gaat onze netto bijdrage naar bijna 1400 eu per maand.
Ik vang aan opvangtoeslag ongeveer hetzelfde als mijn netto inkomen.
Ik zei nog tegen J, mag ik niet gewoon gastouder van mn eigen kinderen worden :’)

4300 nog wat.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:34 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Netto? Jeetje. Wat ben je bruto dan niet al kwijt?
Niet te veel over nadenken...

Haha daar moet je dus echt inderdaad niet te hard over nadenken en blij zijn met de KOTquote:

De tweeling 4 dagen per week, de groters 3 dagen voor- en naschoolse.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:55 schreef laziness het volgende:
[..]
Haha daar moet je dus echt inderdaad niet te hard over nadenken en blij zijn met de KOT
Voor hoeveel dagen mag je ze dan droppen voor dit schijntje?

Ik dacht laatst iets gelezen te hebben over 30 november mits het aangesloten is bij een landelijk iets.quote:Op donderdag 7 november 2019 15:21 schreef Tink89 het volgende:
Is er eigenlijk een datum waarop die tarieven bekend moeten worden? Ze hebben er hier niet echt haast mee, geloof ik...

Ik vind dat ook wel fijn inderdaad.quote:Op donderdag 7 november 2019 15:31 schreef NicolasJoy het volgende:
Het is natuurlijk mooi als je het tijdig kan aanpassen in 'Mijn toeslagen' zodat de toeslag die je in december krijgt, voor januari, al klopt.

't komt er kort op neer dat als je samen tot 35.000 euro verdient (3.000 bruto per maand) je wat geld kunt krijgen aan kgb. Nu ligt dat als ik het goed begrijp straks op 71.000 euro per jaar (bijna 6.000 per maand).quote:Op donderdag 7 november 2019 16:19 schreef Ticootje het volgende:
Ik snap er geen kont van, maar we hebben toch geen recht op kgb, dus ga ik het niet eens proberen te snappen.

Ik betaal ook 2 hele dagen (en betaal die altijd, ongeacht hoe laat ik de kids breng of haal), maar ik kan gedurende de openingstijden wel altijd brengen of halen... Het maakt dus alleen in de kosten geen verschil als ik ze later breng of eerder haal.quote:Op dinsdag 19 november 2019 20:59 schreef Takkie88 het volgende:
Wij kregen vandaag de brief van het kdv: ze zijn vorig jaar maar 3% gestegen dat bleek te weinig om kostendekkend te wezen. Dus nu stijgen ze naar ¤8,67- (ipv ¤8,-). Voor een 42 weken contract stijgen ze zelfs naar ¤9,10-.
We gaan dus meer betalen maar per maand zal het niet om een schokkend bedrag gaan.
Wat ik wel bijzonder vind is dat ze de tijdsblokken terugbrengen naar 2, ipv de huidige 5. En dat ze min of meer vaste breng en haal tijden willen invoeren. Voor 9.00, tussen 11.30-12.00, om 13.00 of na 16.30. Nu betalen wij voor 2 hele dagen. Maar ivm wisselende diensten van mijn vriend komt het regelmatig voor dat Sofie later wordt gebracht of eerder wordt opgehaald. Later brengen is vooral zodat ze dan uit kan slapen.
Ik ben toch benieuwd hoe streng ze vast willen gaan houden aan die tijden.
Komt het vaker voor dat kdv’s echt vaste tijden aan willen houden?

Ja dat is hier hetzelfde!quote:Op dinsdag 19 november 2019 21:06 schreef Mariposas het volgende:
Bij ons hanteren ze vaste tijden, maar in overleg is het natuurlijk geen probleem als het een keer afwijkt door omstandigheden. De reden dat ze de vaste tijden hanteren is om de rust en structuur op de groep te houden. Ik vind dat niet meer dan logisch dat het zo gaat.

Ja, dat is hier ook inderdaad. En wat je zegt; best begrijpelijkquote:Op dinsdag 19 november 2019 21:06 schreef Mariposas het volgende:
Bij ons hanteren ze vaste tijden, maar in overleg is het natuurlijk geen probleem als het een keer afwijkt door omstandigheden. De reden dat ze de vaste tijden hanteren is om de rust en structuur op de groep te houden. Ik vind dat niet meer dan logisch dat het zo gaat.

ik ken het niet anders dan dat er vaste tijden zijn, behalve bij uitzonderingen (Zoals ziekte of doktersbezoek). Als het voor jou heel belangrijk is dat dit soort dingen exact op jouw individuele behoefte afgestemd worden, dan heb je wellicht geen voor jou passende opvangsoort. (Al snap ik absoluut dat het erg vervelend is als de spelregels ineens veranderen).
 ik ken het niet anders dan dat er vaste tijden zijn, behalve bij uitzonderingen (Zoals ziekte of doktersbezoek). Als het voor jou heel belangrijk is dat dit soort dingen exact op jouw individuele behoefte afgestemd worden, dan heb je wellicht geen voor jou passende opvangsoort. (Al snap ik absoluut dat het erg vervelend is als de spelregels ineens veranderen).  

ik vond het systeem op mijn oude kinderdagverblijf echt veel prettiger. Maar ja, daar heeft dit kdv helaas ook de ruimte niet voor.
 ik vond het systeem op mijn oude kinderdagverblijf echt veel prettiger. Maar ja, daar heeft dit kdv helaas ook de ruimte niet voor. 

Maar dat heeft toch weinig met het systeem te maken, maar vooral met een gebrek aan fatsoen?quote:Op dinsdag 19 november 2019 22:29 schreef SQ het volgende:
Ik raak overigens maar niet gewend aan die overdracht midden op de groep en al die ouders die gewoon binnen lopen en midden in míjn overdracht gewoon hun verhaal er overheen gaan staan blazenik vond het systeem op mijn oude kinderdagverblijf echt veel prettiger.

). Het zou niet in me opkomen om zo "in te breken" bij de overdracht van een ander.
 ). Het zou niet in me opkomen om zo "in te breken" bij de overdracht van een ander.   

Ik zal het nooit exact weten
 Ik zal het nooit exact weten   

Ik moet bij het wegbrengen 3 groepen af, want ik breng 4 kinderen weg. De peuter moet eerst want die mag niet mee de babygroep in. Dan de breng ik de baby weg en dan de kleuters. En dan moet ik ook nog enigszins op tijd naar mijn werk, want hoe later ik vertrek hoe meer last van files.
  Ik moet bij het wegbrengen 3 groepen af, want ik breng 4 kinderen weg. De peuter moet eerst want die mag niet mee de babygroep in. Dan de breng ik de baby weg en dan de kleuters. En dan moet ik ook nog enigszins op tijd naar mijn werk, want hoe later ik vertrek hoe meer last van files.  Daarnaast krijgt de opvang elke ochtend digitaal een update over de baby en de peuter via de app, dus als er wat over te melden is gebeurt het al via die methode.
Daarnaast krijgt de opvang elke ochtend digitaal een update over de baby en de peuter via de app, dus als er wat over te melden is gebeurt het al via die methode.

Ja eens. Aan het einde van de dag wacht ik ook wel even wat langer op de overdracht als dat nodig is, om dezelfde redenen die jij aangeeft.quote:Op woensdag 20 november 2019 21:20 schreef SQ het volgende:
Dat vind ik toch wat anders dan er gewoon overheen komen blaten bij het ophalen van de kinderen als de leiding mij aan het vertellen is hoe het vandaag met mijn kind ging. En ik ben ook écht geen moeder die uitgebreid gaat vertellen wat het kind allemaal heeft gedaan in het weekend, integendeel. Maar ik hoor aan het eind van de dag wél graag hoe het is gegaan, want dat kan hij me zelf niet vertellen. En ja, dan vind ik het aso als je daar gewoon doorheen boort.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |