abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189644748
Van de week ook maar de tweeling toevoegen aan het systeem. Ik heb verhalen gelezen over dat de toeslag kan worden stopgezet bij tweelingen omdat ze dat dan willen controleren. Met 5 kinderen op de opvang en geen toeslag kan ik zeggen dat ik dat ongeveer 2 maanden redt. :’)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189644842
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 11:19 schreef Ticootje het volgende:
Van de week ook maar de tweeling toevoegen aan het systeem. Ik heb verhalen gelezen over dat de toeslag kan worden stopgezet bij tweelingen omdat ze dat dan willen controleren. Met 5 kinderen op de opvang en geen toeslag kan ik zeggen dat ik dat ongeveer 2 maanden redt. :’)
Bij een tweeling valt net zoveel te controleren als bij een ander kind. De kindgegevens komen rechtstreeks uit het BRP (basisregistratie personen) van de gemeente.
De reden van controleren is omdat er ineens een veel hogere toekenning ontstaat. Dus veel toeslag, dus een risico.

Dit zelfde risico ontstaat ook als er toeslag voor meedere kinderen wordt aangevraagd. Soms krijg je dan een brief toegestuurd waarin gevraagd wordt om gegevens aan te leveren. Maar vaak controleren ze zonder dat de toeslag aanvrager het merkt. Rechtstreeks bij de opvang bijvoorbeeld icm loon-en gewerkte uren die via het UWV wordt aangeleverd.
pi_189644852
Dubbel

[ Bericht 100% gewijzigd door Bloem75 op 27-10-2019 11:29:28 (Dubbel) ]
pi_189644911
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 11:19 schreef Ticootje het volgende:
Dat risico zou ik ook niet willen lopen.
  zondag 27 oktober 2019 @ 13:17:42 #105
100412 mefke79
komt goed!
pi_189646393
Onze opvang zit al jaren boven de maximale vergoeding, dit jaar betalen we 7,22 dus altijd 33 cent per uur zelf.De verhoging per jaar mag dan soms meevallen, maar je schrikt als je gaat uitrekenen wat je inmiddels per uur/dag/jaar sowieso zelf betaald.

Het argument dat ze zelf aanvoeren voor dat hogere tarief is oa 'extra aanbod' en 'ruilbeleid'.
De meeste locaties van deze aanbieder zitten samen in de stad en dan kunnen kinderen dus van bso1 naar bso2 voor een ander aanbod. Dat eerste is bij onze vestiging eigenlijk nooit aan de orde want een integraal kindcentrum, dus school loopt door en regelt ook eigen aanbod. Argument 2 is het ruilbeleid. Meld je je kind af voor een dag dan mag je die later inhalen. Maar het is een gunst, geen recht...en dus heb ik inmiddels +200 ruiluren staan die ik never nooit kan gebruiken. Elke keer probeer ik het, maar de groepen zijn allemaal vol of de ouders vergeten hun te melden dat kinderen niet komen. En heel krom, als ik dan 10 weken lang (een roosterperiode op mijn eigen school) voorschoolse opvang wil kan dan dat ook niet, want daarvoor gaan ze geen nieuwe groep openen. Tja. Ruimte is er, mensen zijn er, maar het kan dus niet.

Nou zit ik in de OC dus wij kregen het ruilbeleid vrij vroeg omdat we moeten adviseren. Negatief dus, want weer vette verhoging. Komt ie, van de meer dan 50(!) OC's in de regio waren wij de enige die negatief gestemd hebben. Tja, we hadden ook maar 5 dagen om te reageren, dat zal niet geholpen hebben. En de mensen in Eindhoven hebben weinig keuze, maar wij zitten daar niet en voor onze stad is de gevraagde prijs echt heel hoog.

Nou zat ik te denken om dan maar naar 40 weken te gaan, ik zit immers zelf in het onderwijs, dan betaal ik per uur 8,82. Maar goed, heb ik dan 1 keer opvang nodig buiten de 40 weken (en dat gebeurt eigenlijk altijd ivm vergaderingen, niet gelijklopende mei vakantie oid) dan lopen die kosten dus enorm op. Voor een vakantiedag ben ik dan per kind zo'n 21 euro eigen bijdrage verder. Tja, sorry, ik ben gekke Henkie niet. Helemaal doorgerekend, maar het schiet niet op. Dus dan maar 52 weken afnemen, daar er maar zo'n 45 van gebruiken en de ruiluren zien oplopen...

Ik zie nog 1 escape..ik ga kijken of ze zo gek zijn om voor 52 weken op dag 1 te gaan en voor 40 op de maandag. Van die maandagen vallen er sowieso heel wat uit, dus de kans dat ik een extra maandag nodig heb is nihil.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_189695279
Lastig is dat, mefke. Ik zorg die paar dagen dat ik in vakanties moet werken voor andere oppas. De momenten van studiedagen enzo kun je in de praktijk bijna niet regelen bij onze BSO, dus daarvoor hoef ik geen groter contract te nemen.

Wat zijn de tarieven die jullie (komend jaar) betalen voor BSO? (En voor hoeveel weken)
pi_189695350
Is bij ons nog niet formeel bekend, er is alleen communicatie naar de OC gegaan en daarin staat letterlijk "Tarief voor de buitenschoolse opvang en de dagopvang naar boven bijstellen, maar naar verwachting niet meebewegen met de ontwikkelingen van de rijksnorm. De cao-verhoging is een erg belangrijke factor in dit geheel."
DIt kan je op twee manieren lezen: ze gaan of hoger zitten dan de verhoging van de rijksnorm voor vergoeding of ze gaan er onder zitten. Wij zitten er nu al ver boven, dus ik hoop op dat tweede maar ik vrees dat eerste.

Als de organisatie is aangesloten bij de branchevereniging kinderopvang hoeven ze pas uiterlijk 30 november iets bekend te maken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_189695794
Wij betalen voor het KDV vanaf volgend jaar ¤ 8,53 per uur. Ik denk er maar liever niet te veel over na, er is toch geen alternatief.
pi_189696344
ach.. wij betalen 8,85 per uur voor bso (52 wk contract). veel geld, maar de leidsters gebouw etc moet ergens van betaald worden..
het komt netto (dus moet toeslag) neer op ca 350,- per maand voor 2 kinderen 2 korte middagen per week en vakanties hele dag. valt me eigenlijk nog mee
(oh en da's dit jaar, volgend jaar nog niet bekend maar stijgt vast)
edit.. voor de grap ook eens gekeken hoe duur t is bij de concurent iets verder weg..daar is t 9,00 per uur nu, we wonen dus in n dure regio..

[ Bericht 9% gewijzigd door watmoetikkiezen op 30-10-2019 11:47:27 ]
pi_189697829
Met de tweeling straks ook op de opvang gaat onze netto bijdrage naar bijna 1400 eu per maand.

Ik vang aan opvangtoeslag ongeveer hetzelfde als mijn netto inkomen.

Ik zei nog tegen J, mag ik niet gewoon gastouder van mn eigen kinderen worden :’)
pi_189697932
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:26 schreef Ticootje het volgende:
Met de tweeling straks ook op de opvang gaat onze netto bijdrage naar bijna 1400 eu per maand.

Ik vang aan opvangtoeslag ongeveer hetzelfde als mijn netto inkomen.

Ik zei nog tegen J, mag ik niet gewoon gastouder van mn eigen kinderen worden :’)
Netto? Jeetje. Wat ben je bruto dan niet al kwijt?
Niet te veel over nadenken... :9
pi_189698041
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:34 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Netto? Jeetje. Wat ben je bruto dan niet al kwijt?
Niet te veel over nadenken... :9
4300 nog wat.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 15:54:20 #113
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189700039
Dit jaar voor BSO 52 weken contract ¤7,99 per uur. Dit houdt in 50 euro per maand sowieso volledig zelf betalen. Uurprijs volgend jaar nog niet bekend.
Ook hier een bulk tegoed staan ivm lang niet altijd gaan in vakanties maar het blijft goedkoper dan een minder weken contract.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 30 oktober 2019 @ 15:55:23 #114
244125 laziness
pi_189700067
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

4300 nog wat.
Haha daar moet je dus echt inderdaad niet te hard over nadenken en blij zijn met de KOT ;)
Voor hoeveel dagen mag je ze dan droppen voor dit schijntje? :P
pi_189700243
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 15:55 schreef laziness het volgende:

[..]

Haha daar moet je dus echt inderdaad niet te hard over nadenken en blij zijn met de KOT ;)
Voor hoeveel dagen mag je ze dan droppen voor dit schijntje? :P
De tweeling 4 dagen per week, de groters 3 dagen voor- en naschoolse.

Van Jen kijken we nu naar afbouwen.

Maar he, we besparen dan wel weer ontbijt en luiers. Je kan het bijna tegen elkaar wegstrepen. :D
  Moderator/colorchick dinsdag 5 november 2019 @ 13:05:48 #116
382129 crew  Donna
pi_189795126
Wij gaan van ¤8,17 (2019) naar ¤8,33 (2020).

Valt me alles mee. En de OC ook, want die hebben een positief advies gegeven, in tegenstelling tot vorig jaar. Maar toen was de verhoging ook nogal fors.
pi_189795652
Ben benieuwd wanneer wij wat zullen horen..
pi_189833452
Tarief 2020 is hier ook bekend. Amper verhoging! Minder stijging dan de KOT stijgt. Gaan nu uitkomen op ¤ 8,30. OC is zeer tevreden.
  donderdag 7 november 2019 @ 15:21:28 #119
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189833582
Is er eigenlijk een datum waarop die tarieven bekend moeten worden? Ze hebben er hier niet echt haast mee, geloof ik...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189833728
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 15:21 schreef Tink89 het volgende:
Is er eigenlijk een datum waarop die tarieven bekend moeten worden? Ze hebben er hier niet echt haast mee, geloof ik...
Ik dacht laatst iets gelezen te hebben over 30 november mits het aangesloten is bij een landelijk iets.
pi_189833743
Het is natuurlijk mooi als je het tijdig kan aanpassen in 'Mijn toeslagen' zodat de toeslag die je in december krijgt, voor januari, al klopt.
  donderdag 7 november 2019 @ 15:35:02 #122
244125 laziness
pi_189833809
Ik pas het niet eens meer aan. We zitten er toch al jaren boven :')
  Moderator/colorchick donderdag 7 november 2019 @ 15:55:09 #123
382129 crew  Donna
pi_189834123
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 15:31 schreef NicolasJoy het volgende:
Het is natuurlijk mooi als je het tijdig kan aanpassen in 'Mijn toeslagen' zodat de toeslag die je in december krijgt, voor januari, al klopt.
Ik vind dat ook wel fijn inderdaad.

Al 'klopt' er sinds m'n vriend ZZP-er is sowieso niks meer van. In januari weet ik nog niet wat zijn resultaat zal zijn. Dus ik zet hoog in qua inkomen (met minder opvang uren) en pas het in het loop van het jaar aan.
pi_189834229
Ik ben zojuist eens ingelogd op 'Mijn toeslagen' en ze hebben mijn geschatte inkomen 10.000 euro naar beneden gezet. Maar waarom... Wat weten zij dat ik niet weet? :9

Verder lees ik hier dat je als koppel ook sneller kindgebonden budget gaat krijgen. Waar de grens eerst lag op 35.000 gezamenlijk inkomen wordt het straks afgebouwd tot 71.000 euro.
pi_189834440
Ik snap er geen kont van, maar we hebben toch geen recht op kgb, dus ga ik het niet eens proberen te snappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')