abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189834828
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 16:19 schreef Ticootje het volgende:
Ik snap er geen kont van, maar we hebben toch geen recht op kgb, dus ga ik het niet eens proberen te snappen.
't komt er kort op neer dat als je samen tot 35.000 euro verdient (3.000 bruto per maand) je wat geld kunt krijgen aan kgb. Nu ligt dat als ik het goed begrijp straks op 71.000 euro per jaar (bijna 6.000 per maand).

Als straks de proefberekening toeslagen er is kun je zien of je er wat aan hebt. :9
Maar mocht je samen meer dan 6000 euro bruto per maand verdienen maakt het sowieso niet uit.
pi_189835239
Er zullen een hoop gezinnen zijn die profiteren van de wijziging. Ik denk dat dat een goed ding is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189893365
Wij kregen net een jubelende mail van de kinderopvang, dat het zooo gaaf is dat ze een nieuwe naam hebben :')
Ja echt kei leuk maar:
1) die naam zegt onze kinderen niks (onze school gebruikt die naam niet)
2) beetje jammer dat de kosten zo omhoog gaan...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_190026889
Wij kregen vandaag de brief van het kdv: ze zijn vorig jaar maar 3% gestegen dat bleek te weinig om kostendekkend te wezen. Dus nu stijgen ze naar ¤8,67- (ipv ¤8,-). Voor een 42 weken contract stijgen ze zelfs naar ¤9,10-.
We gaan dus meer betalen maar per maand zal het niet om een schokkend bedrag gaan.

Wat ik wel bijzonder vind is dat ze de tijdsblokken terugbrengen naar 2, ipv de huidige 5. En dat ze min of meer vaste breng en haal tijden willen invoeren. Voor 9.00, tussen 11.30-12.00, om 13.00 of na 16.30. Nu betalen wij voor 2 hele dagen. Maar ivm wisselende diensten van mijn vriend komt het regelmatig voor dat Sofie later wordt gebracht of eerder wordt opgehaald. Later brengen is vooral zodat ze dan uit kan slapen.
Ik ben toch benieuwd hoe streng ze vast willen gaan houden aan die tijden.

Komt het vaker voor dat kdv’s echt vaste tijden aan willen houden?
pi_190026959
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 20:59 schreef Takkie88 het volgende:
Wij kregen vandaag de brief van het kdv: ze zijn vorig jaar maar 3% gestegen dat bleek te weinig om kostendekkend te wezen. Dus nu stijgen ze naar ¤8,67- (ipv ¤8,-). Voor een 42 weken contract stijgen ze zelfs naar ¤9,10-.
We gaan dus meer betalen maar per maand zal het niet om een schokkend bedrag gaan.

Wat ik wel bijzonder vind is dat ze de tijdsblokken terugbrengen naar 2, ipv de huidige 5. En dat ze min of meer vaste breng en haal tijden willen invoeren. Voor 9.00, tussen 11.30-12.00, om 13.00 of na 16.30. Nu betalen wij voor 2 hele dagen. Maar ivm wisselende diensten van mijn vriend komt het regelmatig voor dat Sofie later wordt gebracht of eerder wordt opgehaald. Later brengen is vooral zodat ze dan uit kan slapen.
Ik ben toch benieuwd hoe streng ze vast willen gaan houden aan die tijden.

Komt het vaker voor dat kdv’s echt vaste tijden aan willen houden?
Ik betaal ook 2 hele dagen (en betaal die altijd, ongeacht hoe laat ik de kids breng of haal), maar ik kan gedurende de openingstijden wel altijd brengen of halen... Het maakt dus alleen in de kosten geen verschil als ik ze later breng of eerder haal.
  dinsdag 19 november 2019 @ 21:06:30 #131
327807 Mariposas
יה&#14
pi_190027112
Bij ons hanteren ze vaste tijden, maar in overleg is het natuurlijk geen probleem als het een keer afwijkt door omstandigheden. De reden dat ze de vaste tijden hanteren is om de rust en structuur op de groep te houden. Ik vind dat niet meer dan logisch dat het zo gaat.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator/colorchick dinsdag 19 november 2019 @ 21:16:12 #132
382129 crew  Donna
pi_190027372
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 21:06 schreef Mariposas het volgende:
Bij ons hanteren ze vaste tijden, maar in overleg is het natuurlijk geen probleem als het een keer afwijkt door omstandigheden. De reden dat ze de vaste tijden hanteren is om de rust en structuur op de groep te houden. Ik vind dat niet meer dan logisch dat het zo gaat.
Ja dat is hier hetzelfde!
  dinsdag 19 november 2019 @ 21:20:55 #133
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190027481
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 21:06 schreef Mariposas het volgende:
Ja, dat is hier ook inderdaad. En wat je zegt; best begrijpelijk
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_190027626
Hier hetzelfde als sillie, de gehele dag brengen en halen (maar altijd een volledige dag betalen). Maar ik heb het idee dat vaste breng- en haaltijden gebruikelijker is.

Wel vervelend voor jullie dat ze dat nu opeens veranderen..
pi_190027630
Ja hier ook, logisch ook lijkt me. Het was altijd voor 8.30 brengen, en ophalen om 12.30, 15.00 of na 17.00 uur. En dan betaalde je dus voor die uren (wij dus voor 8.30-15.00). Eerder ophalen kon alleen bij ziekte ofzo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_190027637
Zelfs de bso heeft vaste tijden hier.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190028462
Brengen moet hier voor 09:00. Peuters voor 08:30 dacht ik. 's middags ophalen zitten ook vaste tijden aan, alleen het einde van de dag is wel redelijk vrij (tussen 16u en 18:30). Ze willen wel graag weten hoe of wat voor het ritme.

Maar is hier inderdaad ook om de rust op de groep te bewaren, zijn toch altijd kinderen die teleurgesteld zijn dat het dan niet hun papa of mama is.. Dat beperken ze dan..
pi_190028648
Ergens snap ik het ook wel. Maar het voelt dubbel. Sofie heeft die uurtjes slaap ‘s ochtends soms echt nodig. En dan wordt ze dus vaak ergens tussen 10-11 gebracht. Wanneer m’n vriend uit de nachtdienst komt gaat hij haar vaak rond 15.00 ophalen.
Dat we voor hele dagen betalen vind ik niet meer dan logisch. Maar vind het wel bijzonder dat dan blijkbaar ook de verplichting er is dat ze die uren er moet zijn.
Vrijdag bespreek ik eerst maar eens met haar vaste leidster hoe streng ze zich eraan gaan houden.

Qua tariefverhoging even snel gerekend en gaan we in ieder geval ¤44,- p.m meer betalen.
  Moderator/colorchick dinsdag 19 november 2019 @ 22:17:49 #139
382129 crew  Donna
pi_190028853
Slaapt ze daar dan niet goed? Of is ze niet goed met wisselende ritmes?
pi_190028976
De rekenhulp/proefberekening voor de toeslagen voor 2020 staat online.
(https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/)

Kun je dus ook uitrekenen in hoeverre je dit jaar eventueel recht heb op (meer) kindgebonden budget.

Bij een gezamenlijk inkomen tot 55.000 euro krijg je nu een (klein) bedrag kgb.
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:25:57 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_190029062
Even heel cru gezegd: voor de opvang is het belang van de groep en de groepsdynamiek belangrijker dan jouw individuele behoeftes ;) ik ken het niet anders dan dat er vaste tijden zijn, behalve bij uitzonderingen (Zoals ziekte of doktersbezoek). Als het voor jou heel belangrijk is dat dit soort dingen exact op jouw individuele behoefte afgestemd worden, dan heb je wellicht geen voor jou passende opvangsoort. (Al snap ik absoluut dat het erg vervelend is als de spelregels ineens veranderen).

Je zou eens kunnen overleggen of een ander soort overdracht mogelijk is, bijvoorbeeld in de hal zodat de groep niet verstoord wordt?
disclaimer
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:29:15 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_190029168
Ik raak overigens maar niet gewend aan die overdracht midden op de groep en al die ouders die gewoon binnen lopen en midden in míjn overdracht gewoon hun verhaal er overheen gaan staan blazen :') ik vond het systeem op mijn oude kinderdagverblijf echt veel prettiger. Maar ja, daar heeft dit kdv helaas ook de ruimte niet voor.

Wat ik stiekem wél leuk vind zijn al die fotootjes op klasbord. Al merk ik ook al dat ik me gekwetst voel als mijn kind een dagje niet op de foto staat, en zo wilde ik nadrukkelijk niet worden _O-
disclaimer
  Manager PR/Moderator dinsdag 19 november 2019 @ 22:54:16 #143
269689 crew  Viv
pi_190029785
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:29 schreef SQ het volgende:
Ik raak overigens maar niet gewend aan die overdracht midden op de groep en al die ouders die gewoon binnen lopen en midden in míjn overdracht gewoon hun verhaal er overheen gaan staan blazen :') ik vond het systeem op mijn oude kinderdagverblijf echt veel prettiger.
Maar dat heeft toch weinig met het systeem te maken, maar vooral met een gebrek aan fatsoen? :o

Ik kom met ZZ binnen op de groep (zo eentje waar het een komen en gaan is van 7:00 tot 9:00), wacht even tot één van de leidsters naar ons toe komt (soms zijn ze nog bezig met een andere overdracht, of moeten ze even een baby in bed leggen of zo), en vanaf dan is die leidster er voor ons tot ik weg ben (inclusief met ZZ op de arm zwaaien bij het raam terwijl ik weer op de fiets zit :D ). Het zou niet in me opkomen om zo "in te breken" bij de overdracht van een ander. :X
  Moderator/colorchick dinsdag 19 november 2019 @ 22:58:35 #144
382129 crew  Donna
pi_190029870
Inbrekers zijn er voldoende hoor. Gelukkig zijn de leidsters bij ons daarin wel duidelijk. Ze praten dan met mij tot wij het afgerond hebben. Moeder X wacht maar even.

Heb wel het geluk dat mijn dochter vaak 1 van de eersten is en ik haar breng op een tijd dat ik meestal de enige ouder ben. Rond 8 uur is er echte stormloop bij ons en ik ben vaak half 8.
pi_190034934
Die vaste tijdens hadden ze bij ons kdv ook, maar als ik pas om 13 uur hoefde te beginnen, had ik ook het eerste slaapje liever nog thuis. Overlegd en als we dan om een ander tijdstip kwamen, na het fruit, dan lagen de kleinsten in bed en dan was dat ook prima. Dan was er een pauze in de rituelen. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_190035105
Oh maar dat snap ik wel hoor SQ, van die foto's :D

Wij krijgen ook foto's op de app. Als ze foto's van een gezamenlijke activiteit uploaden zorgen ze altijd dat alle kindjes in die serie foto's te zien zijn. Soms krijg je foto's van individuele gebeurtenissen, maar die gaan dan alleen naar de ouders waarvan de kinderen op die specifieke foto's staan. Dus als er op een dag geen foto's in de app staan, dan zijn er of helemaal geen foto's gemaakt, of er zijn gewoon geen foto's met mijn kind erop die dag :D :+ Ik zal het nooit exact weten :P

Hoewel ik het trouwens wel snap van die vaste breng- en haaltijden ben ik wel ontzettend blij dat wij dat niet hebben. Zeker toen Jip nog op de babygroep zat, haalde ik hem ook wel eens heel vroeg op. Ik hield dan wel rekening met zijn slaapjes :P
pi_190043548
Ik ben dus zo'n moeder die erdoorheen praat. :P Ik moet bij het wegbrengen 3 groepen af, want ik breng 4 kinderen weg. De peuter moet eerst want die mag niet mee de babygroep in. Dan de breng ik de baby weg en dan de kleuters. En dan moet ik ook nog enigszins op tijd naar mijn werk, want hoe later ik vertrek hoe meer last van files.
Kortom, ik heb geen tijd om te wachten tot er een ouder klaar is met uitgebreid vertellen wat kind het hele afgelopen weekend heeft gedaan, ik wil gewoon de baby afgeven en klaar. Over het algemeen ben ik niet langer dan een minuutje max. 2 minuten op de groep. En als er dan een ouder een heel verhaal aan het vertellen is en duidelijk geen haast heeft dan leg ik de baby neer, neem afscheid en roep even tegen de juf dat ik ga en er geen bijzonderheden zijn. Prima dat er ouders zijn die wel de behoefte en tijd hebben om een uitgebreid gesprek met de juf te hebben, maar ik heb geen tijd om erop te wachten dus ik vertrek gewoon. :@Daarnaast krijgt de opvang elke ochtend digitaal een update over de baby en de peuter via de app, dus als er wat over te melden is gebeurt het al via die methode.
  woensdag 20 november 2019 @ 21:20:44 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_190043713
Dat vind ik toch wat anders dan er gewoon overheen komen blaten bij het ophalen van de kinderen als de leiding mij aan het vertellen is hoe het vandaag met mijn kind ging. En ik ben ook écht geen moeder die uitgebreid gaat vertellen wat het kind allemaal heeft gedaan in het weekend, integendeel. Maar ik hoor aan het eind van de dag wél graag hoe het is gegaan, want dat kan hij me zelf niet vertellen. En ja, dan vind ik het aso als je daar gewoon doorheen boort. :P
disclaimer
pi_190043909
Hier wordt de opvang volgend jaar goedkoper. Of nouja, het bruto uurtarief wordt lager, dus zo verkopen ze het. Ze verruimen echter ook de openingstijden (die je dan verplicht extra afneemt in het pakket), dus uiteindelijk betaal je meer; want meer uren (al tegen een lager tarief).

Ik denk eigenlijk dat het netto niet veel zal maken hier.
pi_190044170
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 21:20 schreef SQ het volgende:
Dat vind ik toch wat anders dan er gewoon overheen komen blaten bij het ophalen van de kinderen als de leiding mij aan het vertellen is hoe het vandaag met mijn kind ging. En ik ben ook écht geen moeder die uitgebreid gaat vertellen wat het kind allemaal heeft gedaan in het weekend, integendeel. Maar ik hoor aan het eind van de dag wél graag hoe het is gegaan, want dat kan hij me zelf niet vertellen. En ja, dan vind ik het aso als je daar gewoon doorheen boort. :P
Ja eens. Aan het einde van de dag wacht ik ook wel even wat langer op de overdracht als dat nodig is, om dezelfde redenen die jij aangeeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')