abonnement Unibet Coolblue
pi_188568931
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 09:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vind het niet zo absurd omdat het degenen die topless in een stringetje zonnebaden een opgelaten gevoel geeft
Ja maar das het probleem van de dame in het stringetje :P
pi_188568936
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 09:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vind het niet zo absurd omdat het degenen die topless in een stringetje zonnebaden een opgelaten gevoel geeft
Goede maatstaf om wetgeving te maken.

Trouwens, toen zij in hun stringetjes of bikinitjes losgingen in Islamitische landen, hadden ze schijt aan de lokale bevolking en normen en waarden. Maar andersom kan natuurlijk niet. Nogmaals, van bijna alle volkeren ter wereld kan ik de Fransen het minst serieus nemen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_188568959
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 09:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat hebben hoofddoeken met nikaabs of burka's te maken?
het ging om de aantallen, er zouden maar 150 vrouwen met nikabs rondlopen in Nederland, ik heb het idee dat het meer is. Net zoals ik het idee heb dat er meer dan 10% moslims in Nederland rondlopen. 10% moslims, 5% vrouw, zeg 2.5% hoofddoek (zeer ruim geschat gezien ik de kinderen niet meetel) en toch kun je de straat niet op zonder tientallen hoofddoekjes tegen te komen in welke steden en nu zelfs dorpen dan ook. Er zijn dagen dat ik gewoon meer hoofddoekjes zie dan geen hoofddoek. Erg apart als maar zo'n klein percentage een hoofddoek draagt.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 10:00:13 #54
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188568969
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 09:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar das het probleem van de dame in het stringetje :P
zo kan je het ook zien maar die waren er wel eerder, het is een beetje als gekleed over een naaktstrand gaan, dat wordt ook niet op prijs gesteld.

Verder valt het me wel op dat er een verpreutsing gaande is onder invloed van onze moslim medemens, 20 jaar geleden viel het op als een vrouw een topje droeg op het strand, dat is nu wel anders
  donderdag 22 augustus 2019 @ 10:02:31 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188568992
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 09:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Goede maatstaf om wetgeving te maken.

Trouwens, toen zij in hun stringetjes of bikinitjes losgingen in Islamitische landen, hadden ze schijt aan de lokale bevolking en normen en waarden. Maar andersom kan natuurlijk niet. Nogmaals, van bijna alle volkeren ter wereld kan ik de Fransen het minst serieus nemen.
zij vinden het blijkbaar belangrijk genoeg, wat je verder van Fransen vindt is niet zo relevant
pi_188568995
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

zo kan je het ook zien maar die waren er wel eerder, het is een beetje als gekleed over een naaktstrand gaan, dat wordt ook niet op prijs gesteld.

Verder valt het me wel op dat er een verpreutsing gaande is onder invloed van onze moslim medemens, 20 jaar geleden viel het op als een vrouw een topje droeg op het strand, dat is nu wel anders
Denk dat dat een aanname van jezelf is :P

Denk dat dat eerder nog te maken zal hebben met de emancipatie van de vrouw en de hippytijd.

Het boeit mij totaal niet of een vrouw op het strand volledig gekleed is of topless zit. Al zie ik in sommige gevallen liever mensen niet in badkleding :p
pi_188568999
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 09:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

het ging om de aantallen, er zouden maar 150 vrouwen met nikabs rondlopen in Nederland, ik heb het idee dat het meer is. Net zoals ik het idee heb dat er meer dan 10% moslims in Nederland rondlopen. 10% moslims, 5% vrouw, zeg 2.5% hoofddoek (zeer ruim geschat gezien ik de kinderen niet meetel) en toch kun je de straat niet op zonder tientallen hoofddoekjes tegen te komen in welke steden en nu zelfs dorpen dan ook. Er zijn dagen dat ik gewoon meer hoofddoekjes zie dan geen hoofddoek. Erg apart als maar zo'n klein percentage een hoofddoek draagt.
Dat heeft te maken met hoe je kijkt. Je hebt een bepaalde visie als het gaat om moslims in het algemeen en de hoofddoekdragende of gesluierde medemens. Dat steek je niet onder stoelen of banken, ook niet hier op dit forum. Op straat vallen dat soort dingen je dan ook extra snel op, terwijl voor de gemiddelde medemens een hoofddoek dragend persoon (zeker in de randstad of middelgrote steden in dit land) geen helemaal geen 'opvallende' persoonlijkheid is. Oftewel, je ziet ze inderdaad meer - omdat je er veel meer op let. En je let niet op de mensen die geen hoofddoek dragen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_188569005
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 09:31 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

IK ben absoluut geen voorvechter van de burqua of een hoofddoek. Als je het mij persoonlijk vraagt vind ik religie en bijbehorende rituelen en en gedragingen absurd. Uiteraard vind ik een burqa geen gezicht maar goed vind wel meer dingen zonder burqa geen gezicht :P

Waar het mij om gaat dat we kiezen voor de vrijheid van relgie en de vrijheid voor mensen die hier wonen in het algemeen dat we dat moeten respecteren ongeacht hoe achterlijk wij het vinden. Blijkbaar is er een behoefte voor vaak autochtonen Nederlanders om zich te bekeren tot het salafisme. Nogmaals ik vind het absurd maar goed ik vind het belangrijk dat mensen dat recht hebben.
Ik vind het erg opvallend dat je in het geheel niet ingaat op de gevolgen van deze moraal op de vrijheid en mensenrechten van vrouwen in landen als Afganistan, SA en Iran. Je ziet waar het toe leidt, maar toch wil je niet ingrijpen.

1) vrijheid van religie is een drogreden. Je hebt geen gezichtssluiering nodig om moslima te zijn. Net zoals vrouwenbesnijdenis of weduweverbranding om maar een paar andere traditionele dwarsstraten te noemen.
2) teveel vrijheid voor religieuze fanatici (en daar reken ik deze niqabdraagster ook onder) mond onherroepelijk uit in een beperking van de vrijheid van alle anderen. Hoe vaak moet deze geschiedenis zich nog herhalen voordat het lesje eindelijk geleerd wordt?
3) ik vind het belangrijk dat iedereen in gelijke mate vrijheid bezit en dús dat bepaalde vrijheden begrensd moeten worden. Dat klinkt als een paradox, maar zo werkt het dus wel.

quote:
En het argument van veiligheid is echt onzin. Aanslagen en berovingen worden niet door vrouwen in burqa's gepleegd. Kijk naar de aanslagen de laatste jaren in europa. Jeans en shirts of truien. Juist omdat ze niet willen opvallen.
Nu vallen ze inderdaad nog op. Dat is exact hetgeen wat deze vrouwen proberen te veranderen. Namelijk dat het normaal (= de norm) wordt dat vrouwen een gezichtssluier dragen.
In landen waar die gezichtssluier al de norm is, zijn er al talloze aanslagen geweest overigens.

Maar even een gewetensvraag: vind jij écht dat we eerst maar een aanslag moeten meemaken, voordat we hiertegen maatregelen mogen nemen?

quote:
En wie ben ik als een vrouw meent zichzelf te moeten bedekken omdat zij denkt dat mannen anders constant onzedelijke gedachte hebben? Het is toch hun eigen keus wat ze wel of niet willen laten zien?
Ja en nee. Ja in de zin dat ze inderdaad de vrijheid heeft om zichzelf effectief buiten de maatschappij te stellen. Nee in de zin dat diezelfde maatschappij zich niet aan haar hoeft aan te passen. Als je voor bepaald gedrag kiest, kies je ook voor de gevolgen daarvan......iets met billen branden. Deze vrouw kiest er bewust voor om de wet te overtreden, dus moet ze niet gek opkijken als zij de bus wordt uitgezet.

Ik zou inderdaad zo'n persoon zijn die de politie belt.

quote:
En dan hebben we het nog niet eens over hoe lastig deze wet in de praktijk te handhaven is.
Tja.....ik ben het volkomen met je eens dat Den Haag broddelwerk heeft afgeleverd. Maar dat is imo geen enkel excuus om willens en wetens de wet ongestraft te laten breken.
pi_188569006
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

zij vinden het blijkbaar belangrijk genoeg, wat je verder van Fransen vindt is niet zo relevant
Je hoeft het niet relevant te vinden, ik geef alleen de hypocrisie weer van de Fransen. Maar dat is inderdaad geen nieuwtje.
Allah Al Watan Al Malik
pi_188569016
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 09:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je hele verhaal komt niet aan. Weet je waarom? Omdat het doordrenkt is met stereotyperingen.
Weet je waarom stereotypes, stereotypes zijn? Omdat de kern gewoon de waarheid is.
pi_188569021
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:04 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik vind het erg opvallend dat je in het geheel niet ingaat op de gevolgen van deze moraal op de vrijheid en mensenrechten van vrouwen in landen als Afganistan, SA en Iran. Je ziet waar het toe leidt, maar toch wil je niet ingrijpen.

1) vrijheid van religie is een drogreden. Je hebt geen gezichtssluiering nodig om moslima te zijn. Net zoals vrouwenbesnijdenis of weduweverbranding om maar een paar andere traditionele dwarsstraten te noemen.
2) teveel vrijheid voor religieuze fanatici (en daar reken ik deze niqabdraagster ook onder) mond onherroepelijk uit in een beperking van de vrijheid van alle anderen. Hoe vaak moet deze geschiedenis zich nog herhalen voordat het lesje eindelijk geleerd wordt?
3) ik vind het belangrijk dat iedereen in gelijke mate vrijheid bezit en dús dat bepaalde vrijheden begrensd moeten worden. Dat klinkt als een paradox, maar zo werkt het dus wel.
[..]

Nu vallen ze inderdaad nog op. Dat is exact hetgeen wat deze vrouwen proberen te veranderen. Namelijk dat het normaal (= de norm) wordt dat vrouwen een gezichtssluier dragen.
In landen waar die gezichtssluier al de norm is, zijn er al talloze aanslagen geweest overigens.

Maar even een gewetensvraag: vind jij écht dat we eerst maar een aanslag moeten meemaken, voordat we hiertegen maatregelen mogen nemen?
[..]

Ja en nee. Ja in de zin dat ze inderdaad de vrijheid heeft om zichzelf effectief buiten de maatschappij te stellen. Nee in de zin dat diezelfde maatschappij zich niet aan haar hoeft aan te passen. Als je voor bepaald gedrag kiest, kies je ook voor de gevolgen daarvan......iets met billen branden. Deze vrouw kiest er bewust voor om de wet te overtreden, dus moet ze niet gek opkijken als zij de bus wordt uitgezet.

Ik zou inderdaad zo'n persoon zijn die de politie belt.
[..]

Tja.....ik ben het volkomen met je eens dat Den Haag broddelwerk heeft afgeleverd. Maar dat is imo geen enkel excuus om willens en wetens de wet ongestraft te laten breken.
Ik ben tegen dwang. Dus het opleggen van kleding voorschriften ook. Of het nou om bedekken of niet bedekken gaat. Geloof er geen flikker van dat de burqa dragende vrouwen hier met een missie bezig zijn.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 10:09:00 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188569038
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik ben tegen dwang. Dus het opleggen van kleding voorschriften ook. Of het nou om bedekken of niet bedekken gaat. Geloof er geen flikker van dat de burqa dragende vrouwen hier met een missie bezig zijn.
mwa gezichtsbedekking vind ik toch wel een stap te ver gaan
pi_188569048
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 09:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Overigens zal je altijd kleine groepen hebben die zich willen afkeren van de huidige maatschappij. Laat ze dat doen. In het geval van een burqa. Als ze nergens wordt aangenomen omdat ze weigert dat ding af te doen hoort ze naar mijn idee ook geen uitkering te krijgen.

geen idee hoe dat nu zit.
Ze heeft een baan. Ze is schoonmaakster/thuishulp en dat doet ze overigens zonder niqab (vertelde ze in een interview).

Het grappige is, dat als je haar cliënt bent, dat JIJ dus officieel géén bezwaar kunt maken tegen die niqab wegens anti-discriminatieregels.....
pi_188569050
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

mwa gezichtsbedekking vind ik toch wel een stap te ver gaan
Ik vind wel veel meer dingen te ver gaan. Das toch helemaal niet relevant wat iemand er van vindt.
pi_188569057
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:10 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ze heeft een baan. Ze is schoonmaakster/thuishulp en dat doet ze overigens zonder niqab (vertelde ze in een interview).

Het grappige is, dat als je haar cliënt bent, dat JIJ dus officieel géén bezwaar kunt maken tegen die niqab wegens anti-discriminatieregels.....
Nee het huis waar ze schoonmaakt is toch ook geen openbare plek.... Waarom zou je in hemelsnaam zon klacht klacht willen maken? Neem je haar toch gewoon niet aan?
pi_188569062
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 09:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is het. Er zijn ook talloze andere extreme uitspattingen te bedenken die je als maatschappij liever niet wenst te hebben. Daar hoef je in beginsel helemaal geen wetgeving voor te creëren. Is ook niet wenselijk, want dan gaat het alleen maar ondergronds. De maatschappij is stevig en stabiel genoeg om zelf met dat soort uitspattingen te dealen.
Niet mee eens. Het risico is te groot en de eerste culturele veranderingen zijn al zichtbaar/merkbaar....
pi_188569075
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:05 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Weet je waarom stereotypes, stereotypes zijn? Omdat de kern gewoon de waarheid is.
Alleen is die 'waarheid' nimmer altijd geldend. Dat lijk je erg gemakkelijk uit het oog te verliezen. Het zijn ook overdrijvingen van de waarheid, waardoor het niet 'gewoon de waarheid is'. Je baseert je mening op de situatie in drie landen, die ieder een nagenoeg uitzonderlijke situatie hebben in de wereld - zelfs in de Islamitische wereld.

Ik ben helemaal geen fan van de burka - omdat ik niet zie hoe dat strookt met Islam of de overleveringen. Maar goed, zij zijn kennelijk anders van mening. Dat moet kunnen, dat moeten ze ook kunnen uitdragen - net als dat ik het tegenovergestelde kan uitdragen. Het gaat pas verkeerd als zij mij beknotten in het uitdragen van die tegenovergestelde mening.

Dat heb ik echter nooit meegemaakt, dat een burka-dragende moslimvrouw mij belemmerde. Jij wel? Ben jij aangesproken door een burkadraagster en heeft ze je daarbij in je vrijheid beknot?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 22 augustus 2019 @ 10:13:21 #68
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188569080
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik vind wel veel meer dingen te ver gaan. Das toch helemaal niet relevant wat iemand er van vindt.
:D natuurlijk is dat wel relevant, als niemand het relevant zou vinden was die wetgeving er waarschijnlijk niet, al geldt die natuurlijk ook voor andere gezichtsbedekkende kleding
pi_188569081
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:11 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Niet mee eens. Het risico is te groot en de eerste culturele veranderingen zijn al zichtbaar/merkbaar....
Noem mij eens een eerste culturele verandering die is ingezet door burkadraagsters?
Allah Al Watan Al Malik
pi_188569092
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

:D natuurlijk is dat wel relevant, als niemand het relevant zou vinden was die wetgeving er waarschijnlijk niet, al geldt dat natuurlijk voor andere gezichtsbedekkende kleding
Het is niet relevant omdat het persoonlijke gevoelens zijn van mensen die worden geconfronteerd met een random burqa dragende vrouw op straat.

'ja kan haar gezicht niet zien. Dat vind ik eng'
'ze kan er wel een bomgordel onder verstopt hebben'
'kan haar ogen niet zien'
  donderdag 22 augustus 2019 @ 10:15:57 #71
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_188569102
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik ben tegen dwang. Dus het opleggen van kleding voorschriften ook. Of het nou om bedekken of niet bedekken gaat. Geloof er geen flikker van dat de burqa dragende vrouwen hier met een missie bezig zijn.
Dat mag. Maar ik denk van wel.

Ik zie namelijk nooit enige concessies, alleen maar meer, meer, meer.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 10:16:54 #72
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188569110
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het is niet relevant omdat het persoonlijke gevoelens zijn van mensen die worden geconfronteerd met een random burqa dragende vrouw op straat.

'ja kan haar gezicht niet zien. Dat vind ik eng'
'ze kan er wel een bomgordel onder verstopt hebben'
'kan haar ogen niet zien'
maar toch is dat een grote reden dat die wet er is en dus relevant
pi_188569115
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 09:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee nee. Het gaat om de keuzevrijheid. Net zoals dat ze daar worden gedwongen om zichzelf te bedekken dwingen we ze nu hier om dat niet meer te mogen doen.
Met die keuzevrijheid is het dus binnen de kortste keren gedaan zodra deze beweging genoeg macht heeft. Sorry, maar iets anders kan ik er echt niet van maken.

quote:
Het is toch absurd dat je op sommige stranden in Europa niet in zon burkini mag zitten? Zie je nog het gezicht maar niet genoeg huid. Das toch net zo erg.
Die burkini is niets anders dan een iets andere uitingsvorm van dezelfde beweging.
Ik denk niet dat er een principieel verschil is tussen een bruinhemd of een SS-uniform.
Is het zo duidelijk? Die burkini hoort niet op het strand of in het (openbare) zwembad.
Als de betreffende dame zo nodig de extremist wenst uit te hangen, dan moet zij daar maar de gevolgen van dragen....
pi_188569116
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:15 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dat mag. Maar ik denk van wel.

Ik zie namelijk nooit enige concessies, alleen maar meer, meer, meer.
Wat willen ze nog meer dan? Enige wat ze willen is in een burqa over straat :P
pi_188569122
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar toch is dat een grote reden dat die wet er is en dus relevant
Ja ik vind dat dus te ver gaan.

Ik zie ze soms hier. En kan mij weinig schelen dat ik geen oogcontact met ze kan maken of dat ik niet weet hoe ze er uit ziet.
pi_188569123
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat willen ze nog meer dan? Enige wat ze willen is in een burqa over straat :P
sorry dat ik het zeg hoor, maar "bitch please".
pi_188569124
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het is niet relevant omdat het persoonlijke gevoelens zijn van mensen die worden geconfronteerd met een random burqa dragende vrouw op straat.

'ja kan haar gezicht niet zien. Dat vind ik eng'
'ze kan er wel een bomgordel onder verstopt hebben'
'kan haar ogen niet zien'
Het gaat ook nergens over. Bommen kun je ook in schoenen, broeken, truien stoppen. Of in auto's, prullenbakken, bomen, drones,...

Alsof je ook aan het gezicht van iemand kan zien dat hij of zij een aanslag gaat plegen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_188569127
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:17 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Met die keuzevrijheid is het dus binnen de kortste keren gedaan zodra deze beweging genoeg macht heeft. Sorry, maar iets anders kan ik er echt niet van maken.
[..]

Die burkini is niets anders dan een iets andere uitingsvorm van dezelfde beweging.
Ik denk niet dat er een principieel verschil is tussen een bruinhemd of een SS-uniform.
Is het zo duidelijk? Die burkini hoort niet op het strand of in het (openbare) zwembad.
Als de betreffende dame zo nodig de extremist wenst uit te hangen, dan moet zij daar maar de gevolgen van dragen....
Wie ben jij om te bepalen wat iemand draagt in het zwembad of op het strand?
  donderdag 22 augustus 2019 @ 10:19:28 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188569128
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:18 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja ik vind dat dus te ver gaan.

Ik zie ze soms hier. En kan mij weinig schelen dat ik geen oogcontact met ze kan maken of dat ik niet weet hoe ze er uit ziet.
ook prima maar de meerderheid denkt er waarschijnlijk niet zo over en mannen met bivakmutsen, hoe vind je dat?
pi_188569129
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat ook nergens over. Bommen kun je ook in schoenen, broeken, truien stoppen. Of in auto's, prullenbakken, bomen, drones,...

Alsof je ook aan het gezicht van iemand kan zien dat hij of zij een aanslag gaat plegen.
Koffers verbieden :o
pi_188569135
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 09:47 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kletst niet, de groep is zo marginaal dat zij echt voet aan de grond krijgen, ook niet binnen de moslimgemeenschap.
Dat zeiden ze van de Taliban in Afganistan ooit ook...
Het is ongewenst (understatement). Het is extremistisch en activistisch en elke grote beweging is ooit als marginaal groepje begonnen. Kortom: drogreden. Jij kletst.
pi_188569137
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:17 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Met die keuzevrijheid is het dus binnen de kortste keren gedaan zodra deze beweging genoeg macht heeft. Sorry, maar iets anders kan ik er echt niet van maken.
[..]

Die burkini is niets anders dan een iets andere uitingsvorm van dezelfde beweging.
Ik denk niet dat er een principieel verschil is tussen een bruinhemd of een SS-uniform.
Is het zo duidelijk? Die burkini hoort niet op het strand of in het (openbare) zwembad.
Als de betreffende dame zo nodig de extremist wenst uit te hangen, dan moet zij daar maar de gevolgen van dragen....
De burkini gelijkstellen aan het uniform van een nazi-beweging. Serieus, dan ben je echt de weg kwijt. Nog wel meer dan een burkadraagster.

De burkini is niet eens gezichtsbedekkend - als je daar al moeite mee hebt, dan gaat het je dus echt totaal niet om de dames in kwestie of mensenrechten in het algemeen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_188569138
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

ook prima maar de meerderheid denkt er waarschijnlijk niet zo over en mannen met bivakmutsen, hoe vind je dat?
Nou ja punt met bivakmutsen is is dat ze specifiek gebruikt worden om overvallen mee te plegen of andere criminaliteit.

Maar goed als iemand zonder deze wens met een bivakmuts over straat zou willen gaan moet die dat doen. :P
pi_188569149
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 09:47 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is ook absurd.
Maar volgens mij is die wet er alleen in Frankrijk. Daar hebben we ze wel meer absurde wetgeving ter bescherming van de Franse identiteit (en daarmee, in de ogen van veel Fransen, van de goede zeden).
Waarmee maar weer eens is aangetoond dat e.e.a. niet zozeer een religieuze kwestie is, maar puur een zedenkwestie. Met vrijheid van religie heeft het dan ook bitter weinig te maken, die wordt er alleen als schaamlap aan de haren bijgetrokken. (pun intended)
pi_188569152
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:20 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dat zeiden ze van de Taliban in Afganistan ooit ook...
Het is ongewenst (understatement). Het is extremistisch en activistisch en elke grote beweging is ooit als marginaal groepje begonnen. Kortom: drogreden. Jij kletst.
De Taliban is een politiek-religieuze organisatie, die in een machtsvacuüm (en een door oorlog verscheurd land) makkelijk kon gedijen. Dat zij aan de macht kwamen heeft vrij weinig te maken met een zogenaamde beweging van vrouwen die erop uit zijn om de burka te verspreiden.

Je ziet ze echt vliegen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_188569169
Buiten dat mocht dat de missie zijn van deze vrouwen; met een verbod maak je de haat naar de westerse samenleving alleen maar groter.

Maar goed is allemaal wat onzinnig natuurlijk dat dit hun missie is.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 10:27:07 #87
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_188569178
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:25 schreef Yasmin23 het volgende:
Buiten dat mocht dat de missie zijn van deze vrouwen; met een verbod maak je de haat naar de westerse samenleving alleen maar groter.
Lood om oud ijzer; die mensen vinden telkens weer een andere aanleiding om ongelovigen te haten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_188569186
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:27 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Lood om oud ijzer; die mensen vinden telkens weer een andere aanleiding om ongelovigen te haten.
Ik en jij haten misschien ook wel bepaalde groepen mensen? :P

Voel mij trouwens meer geďntimideerd door joheva's.
pi_188569190
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 09:25 schreef stopnaald het volgende:

Speciaal nog een keertje voor FoppeBoppe en Yasmin, wat er nou precies zo gevaarlijk en ongewenst is aan die kledingregels voor vrouwen en realiseer je dat óók in Afganistan er gerust veel vrouwelijke aanhangers/supporters van de Taliban waren vlak voor & nadat ze die de macht grepen.

Wat zijn die van een koude kermis thuisgekomen zeg. Geen educatie meer, totale afhankelijkheid van hun mannelijke familieleden, met alle gebruikelijke en voorspelbare gevolgen van dien, te weten: ernstig, veelvuldig en wijdverspreid huiselijk geweld, isolatie in het huis, geen voorbehoedsmiddelen en dus veel, heel veel zwangerschappen (ook zo lekker voor een vrouwenlichaam), slechte of geen medische hulp tijdens die zwangerschappen en bevallingen, met daardoor ernstige risico's voor moeder en kind, kindbruidjes (ach...lekker strak toch zo'n jong kindje, Mo vond het immers ook al zo'n goed idee) etc.etc.etc.

Van hetzelfde laken een pak in Iran. Ook daar waren vrouwen veel vrijer onder de sjah. En ook daar waren er vrouwelijke aanhangers van Khomeini. En ook daar willen de vrouwen van die ronduit perverse moraal, gesymboliseerd en gehandhaafd dmv die stoffen gevangenis af, maar kunnen zij dat niet op straffe van flink veel (geďnstitutionaliseerd) geweld.

In SA is het ook grotendeels hetzelfde liedje, waarbij er gerust vrouwen te vinden zijn die een vrome beleving van de islam willen en ondersteunen, maar waarbij een overgrote meerderheid tegen die regels in opstand komt, opvallend genoeg soms gesteund door jonge mannen, die zich solidair verklaren met de vrouwen, maar eveneens tegen een bruut ingrijpende overheid aanlopen.

Wat ik nogmaals wil benadrukken, is dat het vooral om de perverse moraal, met een ziekelijk verwrongen kijk op seksualiteit gaat, die onder het verschijnsel van die klederdracht schuil gaat. De allesoverheersende obsessie met de vrouwelijke kuisheid. Het gaat overigens opmerkelijk genoeg nooit over de man. ZIJN kuisheid is kennelijk geen of iig nauwelijks een issue.

Deze moraal moeten we hier in Nederland niet willen, niet faciliteren en al helemaal niet normaliseren. Dat zou het uitgangspunt moeten zijn, maar dat is het dus allang niet meer. De hoofddoek is namelijk een mildere uitingsvorm van exact deze moraal en die is al zodanig ingeburgerd (door de strot geduwd) dat elke poging om daarvan gevrijwaard te blijven stuit op anti-discriminatie wetgeving (ja, hoe ironisch, bizar en krom het ook is, dat een klederdracht die als kern de expliciete discriminatie van vrouwen en hun seksualiteit omhelst, wordt verdedigd en beschermd dmv een beroep op regels die juist daartegen zouden moeten beschermen).

Met de islamitische religie heeft het allemaal niet eens zoveel van doen. Hoewel Mo natuurlijk net zo goed dol was op deze moraal, zo blijkt uit de overleveringen.

Waar het wel om gaat, is dat vrouwen zoals deze niqabdraagster voorvechtsters zijn van deze moraal en met hun gedrag het politieke doel willen bereiken dat deze moraal de norm wordt.
Dat het er nu nog maar zo weinig zijn (er wordt max. 200 geschat), is irrelevant. Het is een beweging en zij is groeiende. De Nederlandse cultuur is al veranderd. Een nieuwe preutsheid is oprukkend. En met dank aan "vrijdenkende" mensen zoals Yasmin en FoppeBoppe, die weigeren in te zien waar het echte gevaar vandaan komt, krijgen deze mensen steeds meer voet aan de grond.

Een niqab, boerka of welke vorm van gezichtssluiering dan ook, is niets minder dan het bruinhemd van de nazi of de witte puntmuts van de KKK. De uniforme uitingsvorm van een verachtelijke, perverse, discriminerende, hatende moraal. Deze niqabdraagster in de bus laten zitten, is hetzelfde als een bruinhemd of witte puntmuts laten zitten. Dus nee, deze klederdracht is allesbehalve onschuldig.

Nog even los van de mogelijkheid tot bomgordels en dies meer zij......
_O_

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 09:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je hele verhaal komt niet aan. Weet je waarom? Omdat het doordrenkt is met stereotyperingen.
Echt zon mooie typerende reactie die laat zien dat je niet weet wat je hier mee aan moet.

Dan gooi je het op stereotypering.
Welnu, (initiërende) stereotypering..... Als zon agressieve ideologie, onder koers van strenge conservatievelingen, als de islam ergens om gekenmerkt kan word.... _O-
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_188569195
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik ben tegen dwang. Dus het opleggen van kleding voorschriften ook. Of het nou om bedekken of niet bedekken gaat. Geloof er geen flikker van dat de burqa dragende vrouwen hier met een missie bezig zijn.
En daar zit dus het probleem. Zolang jij hierin blijft volharden, wil jij deze dames blijven faciliteren, waarmee jij de facto partij kiest.
pi_188569201
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:30 schreef stopnaald het volgende:

[..]

En daar zit dus het probleem. Zolang jij hierin blijft volharden, wil jij deze dames blijven faciliteren, waarmee jij de facto partij kiest.
:D

Ja ja dat zal het zijn.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 10:31:01 #92
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_188569207
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik en jij haten misschien ook wel bepaalde groepen mensen? :P

Voel mij trouwens meer geďntimideerd door joheva's.
Het leven is te kort om te haten. Kritiek is iets anders dan haat en ik wens op zich iedereen het beste, Er is alleen verschil van mening, dan wel inzicht. En daar hebben we zo'n forum als dit voor.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_188569226
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:31 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het leven is te kort om te haten. Kritiek is iets anders dan haat en ik wens op zich iedereen het beste, Er is alleen verschil van mening, dan wel inzicht. En daar hebben we zo'n forum als dit voor.
Ja das prima toch :)
pi_188569228
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee het huis waar ze schoonmaakt is toch ook geen openbare plek.... Waarom zou je in hemelsnaam zon klacht klacht willen maken? Neem je haar toch gewoon niet aan?
Nee, dat is nou juist het punt dat ik probeerde te maken.....je mag haar niet weigeren aan te nemen! Want dat is discriminatie en dus ongeoorloofd. Dus zelfs in je eigen huis moet je die krengen (sluiers dus) toestaan, puur en alleen omdat je hulpbehoevend bent. Welkom in Nederland 2019!
  donderdag 22 augustus 2019 @ 10:33:24 #95
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_188569232
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja das prima toch :)
Voel je dan ook niet persoonlijk aangevallen.
(geldt voor iedereen :) )
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_188569241
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:32 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Nee, dat is nou juist het punt dat ik probeerde te maken.....je mag haar niet weigeren aan te nemen! Want dat is discriminatie en dus ongeoorloofd. Dus zelfs in je eigen huis moet je die krengen (sluiers dus) toestaan, puur en alleen omdat je hulpbehoevend bent. Welkom in Nederland 2019!
De vrouw uit de op maakt toch zwart thuis schoon?
pi_188569246
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:33 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Voel je dan ook niet persoonlijk aangevallen.
(geldt voor iedereen :) )
Doe ik ook niet hoor:P Niks persoonlijks aan deze kwestie :P
pi_188569269
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:12 schreef Mutant01 het volgende:
Dat heb ik echter nooit meegemaakt, dat een burka-dragende moslimvrouw mij belemmerde. Jij wel? Ben jij aangesproken door een burkadraagster en heeft ze je daarbij in je vrijheid beknot?
Gewoon ruimte blijven geven. Jij bent een man, jij hebt alleen maar voordelen (als je al geen alcohol drinkt).

Voor de vrouwen ...ach....

Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_188569306
quote:
4s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:38 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Gewoon ruimte blijven geven. Jij bent een man, jij hebt alleen maar voordelen (als je al geen alcohol drinkt).

Voor de vrouwen ...ach....

Ik moet altijd opletten dat ik ze niet omver loop. Ze zijn veelal 1,50 meter en waggelen met 0,01km/u.
pi_188569381
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:42 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ik moet altijd opletten dat ik ze niet omver loop. Ze zijn veelal 1,50 meter en waggelen met 0,01km/u.
Dat komt door dat gewicht van die bomgordel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')