abonnement Unibet Coolblue
pi_189021357
quote:
9s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Waarom heb je toch zoveel van die josti's die een screenshot van hun statement in een tekstverwerker posten ipv het gewoon netjes als statement naar buiten te brengen?
Met afschuwelijke rode lijntjes eronder

Amateuristisch
  donderdag 19 september 2019 @ 14:15:07 #27
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_189021575
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:58 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Met afschuwelijke rode lijntjes eronder

Amateuristisch
En het dan niet aanpassen :')
  donderdag 19 september 2019 @ 14:16:02 #28
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_189021587
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dit is omerta ja, lieve Slob.
Maar volgens jou gebruikt toch iedereen doping, dus wat boeit het.
  donderdag 19 september 2019 @ 14:17:24 #29
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189021598
En dan te bedenken dat ie in zijn schone jaren bijna nog een bergrit in de Giro won. Het blijft een merkwaardige sport, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 19 september 2019 @ 14:25:49 #30
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189021759
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:16 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Maar volgens jou gebruikt toch iedereen doping, dus wat boeit het.
Je probeert een vreemde wending aan het gesprek te geven, blijf maar gewoon ontopic.

Dus, wat is jouw mening over het feit dat Preidler hier op genadeloze wijze onder de bus wordt gegooid? Ik vind het een ordinaire afrekening.

De timing is ook wel vrij curieus, natuurlijk.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 september 2019 @ 14:27:43 #31
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189021793
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Je probeert een vreemde wending aan het gesprek te geven, blijf maar gewoon ontopic.

Dus, wat is jouw mening over het feit dat Preidler hier op genadeloze wijze onder de bus wordt gegooid? Ik vind het een ordinaire afrekening.

De timing is ook wel vrij curieus, natuurlijk.
Derk Wiersum en Kelvin Maynard vinden dit wat overdreven.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 19 september 2019 @ 14:28:30 #32
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_189021809
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Je probeert een vreemde wending aan het gesprek te geven, blijf maar gewoon ontopic.

Dus, wat is jouw mening over het feit dat Preidler hier op genadeloze wijze onder de bus wordt gegooid? Ik vind het een ordinaire afrekening.

De timing is ook wel vrij curieus, natuurlijk.
Aannemend dat Dumoulin niet aan de illegale middelen zit vind ik het geen onlogische reactie.

Als hij dat wel zit wordt het ineens hypocriet, dus ga ik ervan uit dat je mening over deze situatie gebaseerd is op je aanname dat alle wielrenners aan de dope zitten.
pi_189021998
ONZE Tom begint een lachwekkende vent te worden ja. Wees gewoon stil, dit amateurtoneel zit niemand op te wachten, die gespeelde verontwaardiging...
Jack does it in real time...
pi_189022017
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

De timing is ook wel vrij curieus, natuurlijk.
Wat is er met de timing? Dit speelt pas sinds gisteren.
pi_189022477
quote:
Sunweb denkt eraan stappen te nemen tegen Georg Preidler. De Oostenrijker heeft volgens het OM in Innsbruck op regelmatige basis bloeddoping en groeihormonen gebruikt, óók in de tijd dat hij bij Sunweb reed en in 2017 met Tom Dumoulin de Giro won.

In een reactie laat de ploeg weten dat ze pas inhoudelijk kunnen reageren wanneer officiële informatie bekend is gemaakt. ,,Als de eerste berichten waar blijken te zijn, zullen we schade gaan verhalen, ondanks dat hij niet meer bij ons onder contract staat. Dit vergrijp zou honderd procent ingaan tegen afspraken dat wij met onze renners maken. Hiervoor zullen we ook contact opnemen met zijn laatste ploeg, Groupama-FDJ, om te onderzoeken of we daar gezamenlijk in kunnen optrekken. We beschouwen ook hen als slachtoffer in deze situatie.”

Sunweb kon na het seizoen, waarin hij als knecht Dumoulin bijstond bij diens Giro-zege, niet op contractverlenging rekenen. Het team laat nu nogmaals weten dat de beschikbare data uit het biologisch paspoort niet de aanleiding waren om zijn contract niet te verlengen. ,,Het had te maken met twijfel of hij nog steeds goed zou passen bij onze ploeg en onze visie, of we op hem konden rekenen en konden vertrouwen op samen gemaakte afspraken.”

De ploeg van Iwan Spekenbrink heeft zich altijd gepresenteerd als ploeg met een zero-tolerance-beleid met een verregaand antidopingbeleid. De bekentenis van Preidler kwam dan ook hard aan. Nadat zijn naam was opgedoken bij het omvangrijke dopingschandaal in Oostenrijk (Operation Aderlass) verklaarde hij aanvankelijk nog pas doping te zijn gaan gebruiken na zijn periode bij Sunweb, maar dat ligt volgens het OM toch anders. De Oostenrijker, die van 2013 tot en met 2017 voor Sunweb reed, is door de UCI al voor vier jaar geschorst.

,,De actualiteit toont nogmaals aan hoe belangrijk en relevant anti-doping is in onze sport”, laat Sunweb in een reactie weten. ,,Dat je uiteindelijk niet de aard van mensen kunt veranderen maar dat je door middel van effectieve opsporingsmechanismen gedragen wel ten goede kunt beïnvloeden. We hebben altijd gepleit voor nog meer onafhankelijke controles, waardoor de kans op detectie vergroot wordt en waardoor mensen op z’n minst geneigd zijn dit soort schadelijke misstappen minder snel te maken. Het bewijst hoe waardevol het is dat onze partner Sunweb bereid is om sinds 2018 te investeren in meer onafhankelijke dopingcontroles (via Dopingautoriteit). Hierdoor komt meer data beschikbaar en wordt de pakkans, en dus het risico voor renners, groter.”
  Moderator donderdag 19 september 2019 @ 15:31:08 #36
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189022529
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 14:28 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Aannemend dat Dumoulin niet aan de illegale middelen zit vind ik het geen onlogische reactie.

Als hij dat wel zit wordt het ineens hypocriet, dus ga ik ervan uit dat je mening over deze situatie gebaseerd is op je aanname dat alle wielrenners aan de dope zitten.
Of Tom clean is of niet, een onlogische reactie is het sowieso.

Ten eerste vind ik het buitengewoon merkwaardig om zo op de persoon Preidler te spelen. Het was niet meer de jongen die hij kende, hij was bitter geworden, onzeker. Self-contained, Georg stond op zichzelf, Georg had verder geen contact meer met de rest van de ploeg. Afgezonderd. Om te beginnen is dit een karaktermoord, een trap na richting iemand die al een tijd op de grond ligt. Dat is al niet netjes, naar mijn bescheiden mening. Bovendien is het natuurlijk ook gewoon gelul allemaal, want toen Georg nog bij Tom in de ploeg reed hoorden we dit soort verhalen niet. Toen hij door de mand begonnen te vallen hoorden we Tom in eerste instantie ook nog niet, omdat het gebruik pas leek te zijn begonnen na zijn tijd bij Sunweb. Pas nu, nu we weten dat hij ook bij Sunweb heeft gebruikt, blijkt dat Georg was veranderd. Blijkt dat ie bitter was geworden. Tom zag het eigenlijk al aankomen.

Als je in dat soort verhaaltjes trapt ben je wel heel erg naïef. Dit is puur het schoonvegen van je eigen straatje, jezelf van welke blaam dan ook proberen te zuiveren. Georg was al een beetje aan het wegglijden, hij had al niet echt contact meer met de rest van de ploeg. Tom maakt op deze manier een paria van Preidler, iets wat voor mij laat zien hoe eng het wielerwereldje nog steeds is. Je hoort erbij, tot je er niet mee bij hoort.

Ten tweede vind ik het vrij kwalijk dat Tom ons één bepaald scenario geeft. Volgens Tom was Preidler verbitterd omdat hij ondanks al zijn harde werk niet de resultaten kon behalen die hij wilde behalen. Daarom, en alleen daarom, besloot Preidler doping te gaan gebruiken. Het kwam dus puur vanuit Preidler zelf en verder had niemand er iets mee te maken. Is natuurlijk het makkelijkste verhaal voor Dumoulin zelf, en voor de ploeg - dan heb je er verder niets mee te maken. Dumoulin gaat alleen volledig voorbij aan het feit dat er honderden scenario's bedacht kunnen worden waarom iemand besluit doping te gaan gebruiken. Om maar een simpel voorbeeld te noemen: misschien heeft de ploegleiding Preidler wel onder druk gezet om beter te presteren, en zag hij geen andere uitweg meer dan een vlucht naar verboden middelen. Zou kunnen, kan ook niet. Het is in ieder geval veel te simpel om te stellen dat het maar gewoon een verbitterde renner was die daarom maar ging gebruiken en dus is het een lul. Weet je niet.

De afsluiting van het statement is helemaal prachtig. Tom hoopt dat Preidler zichzelf weer weet te vinden en dat Georg weer de vrolijke Georg van vroeger kan worden. Nou Tom, wat denk je zelf dat je met dit statement gaat bereiken? Zal Georg er vrolijk of minder vrolijk van worden? Die jongen raakt door dit verhaal alleen maar dieper in de put, je zal maar op zo'n manier uitgespuugd en uitgekotst worden door je voormalige 'vrienden'. Amai zeg.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 19 september 2019 @ 15:40:35 #37
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_189022646
Maar wat had Dumoulin dan moeten zeggen? Ja, niks misschien, maar even aannemend dat hij zelf clean is kan ik me best voorstellen dat hij zich genaaid voelt. In principe is nu zijn hele Giro besmet met doping omdat hij toch geholpen is door een ploeggenoot van wie bewezen is dat hij het niet zuiver deed. Dat is iets waar hij zelf niets aan kan doen, maar waar hij wel op aangekeken gaat worden en wat toch een klein sterretje achter die Girowinst zet. Tegelijkertijd is het wel een ploeggenoot geweest met wie hij het goed kon vinden, blijkbaar, en dat zorgt dan voor een dubbel gevoel.

Het kan natuurlijk zijn dat je gelijk hebt hè, ik beweer niet zeker te weten dat Tom 100% clean is. Maar ik vind dat daar op dit moment onvoldoende grondslag voor is om uit te gaan van een of andere complottheorie a la 'schoonvegen van je straatje'.

Verder heeft Dumoulin natuurlijk geen enkele incentive meer om Sunweb de hand boven het hoofd te houden, hij gaat daar pleite en rijdt er geen enkele koers meer voor, en bovendien is dat allemaal op een vrij lullige manier gegaan. Hij had ook een sneer naar Sunweb ervan kunnen maken, dat ze onvoldoende zicht hebben gehad op Preidler en op de interne samenhang in het team, en wmb siert het hem dat hij dat niet doet.
pi_189022887
Is onze Tom wel clean?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_189022991
De vraag die we moeten stellen is of een dopende knecht invloed heeft op de prestaties van de kopman
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 19 september 2019 @ 16:20:01 #40
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_189023141
Preidler, en eigenlijk alle atleten die hier in betrokken zijn geraakt lijken echt nauwelijks beter te hebben gepresteerd onder deze dopingarts.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_189023153
Pas bij FDJ heeft ie dubbele dosissen genomen lijkt me

  donderdag 19 september 2019 @ 16:24:28 #42
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_189023204
Geeft denk ik vooral aan dat je met de hoeveelheden bloed die je tegenwoordig nog kan gebruiken zonder gepakt te worden niet echt meer buitenaards presteert.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 19 september 2019 @ 16:27:28 #43
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_189023245
quote:
Jij maakt er ook echt een heel verhaaltje van in je eigen hoofd. Beetje paranoide, of wat.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_189023350
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:24 schreef Mani89 het volgende:
Geeft denk ik vooral aan dat je met de hoeveelheden bloed die je tegenwoordig nog kan gebruiken zonder gepakt te worden niet echt meer buitenaards presteert.
Zijn marginal gains geworden. Een dokter van een topteam met legale doping heeft meer impact dan zo'n louche figuur in de kantlijn.
pi_189023359
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:27 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Jij maakt er ook echt een heel verhaaltje van in je eigen hoofd. Beetje paranoide, of wat.
Serieuze meltdown indd.
  donderdag 19 september 2019 @ 16:36:25 #46
14505 OProg
A Life in Music
pi_189023403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 15:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ten tweede vind ik het vrij kwalijk dat Tom ons één bepaald scenario geeft. Volgens Tom was Preidler verbitterd omdat hij ondanks al zijn harde werk niet de resultaten kon behalen die hij wilde behalen. Daarom, en alleen daarom, besloot Preidler doping te gaan gebruiken.
quote:
Ik weet niet of het waar is, natuurlijk hoop ik van niet. Maar om eerlijk te zijn, zou ik niet verrast zijn. Hij was niet meer de blije Georg die ik kende. Hij kwam bitter over, onzeker en afgesloten. Ik denk dat het heel moeilijk voor hem was om te zien dat hij zo hard mogelijk werkte, en dat het niet genoeg was om hem de betere renner te maken die hij wilde zijn.”
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_189023915
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 15:27 schreef wimderon het volgende:

[..]

Wederom de bevestiging dat het bloedpaspoort ook niks waard is overigens.
Zogenaamd een middel om gebruikers te betrappen, maar ze geven letterlijk toe dat ze niks konden zien aan Preidler, terwijl hij zich volop aan het doperen was met een arts. _O- Iemand die ooit nog het bloedpaspoort noemt als middel in de 'strijd' tegen doping mogen ze ook afvoeren... Zoals hier al gezegd wordt: microdoseringen en 'legale' behandelingen en middelen (o.a. ketonen) zijn momenteel de doping en er is compleet geen manier om dit op te sporen of tegen te gaan...
Jack does it in real time...
pi_189025745
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 15:40 schreef DecoAoreste het volgende:
... maar even aannemend dat hij zelf clean is ...
  donderdag 19 september 2019 @ 19:59:24 #49
14505 OProg
A Life in Music
pi_189027452
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 17:07 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Wederom de bevestiging dat het bloedpaspoort ook niks waard is overigens.
Zogenaamd een middel om gebruikers te betrappen, maar ze geven letterlijk toe dat ze niks konden zien aan Preidler, terwijl hij zich volop aan het doperen was met een arts. _O- Iemand die ooit nog het bloedpaspoort noemt als middel in de 'strijd' tegen doping mogen ze ook afvoeren... Zoals hier al gezegd wordt: microdoseringen en 'legale' behandelingen en middelen (o.a. ketonen) zijn momenteel de doping en er is compleet geen manier om dit op te sporen of tegen te gaan...
Je gaat je vooral afvragen wat er mis ging als dat paspoort er uit ziet als de Koninginnerit in de giro.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_189030436
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 17:07 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Wederom de bevestiging dat het bloedpaspoort ook niks waard is overigens.
Zogenaamd een middel om gebruikers te betrappen, maar ze geven letterlijk toe dat ze niks konden zien aan Preidler, terwijl hij zich volop aan het doperen was met een arts. _O- Iemand die ooit nog het bloedpaspoort noemt als middel in de 'strijd' tegen doping mogen ze ook afvoeren... Zoals hier al gezegd wordt: microdoseringen en 'legale' behandelingen en middelen (o.a. ketonen) zijn momenteel de doping en er is compleet geen manier om dit op te sporen of tegen te gaan...
Nouja, het bloedpaspoort heeft wel de excsessen vermindert, dat is al heel wat. Maar ze moeten inderdaad niet doen alsof je daar doping mee kan voorkomen.

Een van de gekste dingen vind ik dat je gewoon drie controles per jaar mag missen. Als je een beetje weet hoe lang je gloeit na gebruik van bepaalde middelen, dan moet je wel kneiterdom zijn om echt gepakt te worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')