abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_188556346
Originele OP hieronder heb ik gepost eind juni. Naar aanleiding van al het mooie advies dat ik kreeg in deel 1 van dit topic, kwam ik tot een aantal conclusies:

1. Ik stel me niet aan, ik word echt door mijn huidige werkgever onderbetaald en ook niet een klein beetje.
2. Ik ben echt baggerslecht in onderhandelen, ik heb hier zelf bij mijn huidige werkgever een aantal punten laten liggen maar;
3. Om hogerop te komen, heb je toch echt onderhandelingsskills nodig, als je jezelf te licht inschat, dan word je door werkgevers ook niet serieus genomen.
4. In B4 'wat boeit die auto nou': na wat discussie in deel 1, wilde ik eigenlijk bevestiging dat ik een categorie 5 auto mag leasen net als de collega's die inhoudelijk ongeveer dezelfde verantwoordelijkheid hebben. Met categorie 4 zou ik waarschijnlijk ook nog wel akkoord gaan. Uiteindelijk gaat het mij er wat betreft de auto eigenlijk alleen nog maar om dat de senioriteit van mijn huidige functie erkend wordt, en daarna wilde ik alsnog lekker goedkoop leasen. Dan weet je dat.

En uiteindelijk heb ik besloten om rustig aan verder te kijken naar een andere baan. In eerste instantie was dit om mijn marktwaarde te bekijken. Op mijn eerste sollicitatie ben ik afgewezen omdat het geen goede match bleek te zijn qua ervaring, deels overgekwalificeerd maar ook eens stuk belangrijke ervaring die ontbrak. Ik keek rustig verder en ik werd benaderd door een recruiter die me vroeg of ik niet terug wilde komen bij een voormalig werkgever van me. Inmiddels ben ik op tweede gesprek geweest en vandaag is mij een mooi aanbod gedaan waarop ik mooi mijn onderhandelingsskills kan oefenen. Inmiddels is de motivatie om bij mijn huidige werkgever te blijven, behoorlijk laag geworden. Daarnaast denk ik niet dat ze het aanbod dat ik nu heb, nog gaan matchen.

Originele OP:

quote:
Ik weet niet zo goed waar te beginnen met dit verhaal. Ik schrijf ff m'n frustratie van me af en ik wil even mijn gedachten ordenen.

De vraag hier is of het niet tijd is om verder te kijken naar een andere baan. Inhoudelijk vind ik mijn baan echt geweldig maar ik word echt hard genaaid wat betreft mijn salaris. Ik krijg elke maand zo'n 1000-1200 euro bruto te weinig ondanks bevestiging over een groeiplan waarbij dit in 2 jaar recht getrokken wordt. Maar de afspraken worden nu al bijna 3 maanden niet nagekomen, ondanks dat dit gesprek al 1,5 jaar gaande is.

'Korte samenvatting' van mijn geschiedenis in dit bedrijf. Sorry voor alle detail, ik ben behoorlijk pissed off en dan wordt hoofdzaak/bijzaak lastig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondertussen begint iets anders te spelen. Mijn lease loopt af in oktober. Of nou ja, de categorie 1 V40 heb ik overgenomen van een collega die vertrok. Ik heb recht op categorie 2 volgens mijn originele contract (onbepaalde tijd november 2017). Maar in de organigram ben ik inmiddels lid van het MT en dat geeft mijn rechtstreekse collega's recht op categorie 4 (ruim 300 euro per maand meer leasen). Ik krijg een login om een nieuwe auto uit te zoeken, waar de max is ingesteld op categorie 2. De auto die ik wil, overschrijdt het maximale budget.

Ik ben echt zwaar teleurgesteld en boos, dit is voor mij de spreekwoordelijke druppel. Ik vind dat ik genoeg gepraat heb, dat ik genoeg geduld heb getoond. Dat groeiplan komt wel in orde uiteindelijk met terugwerkende kracht, en zo ook de bonus. Maar ik heb gewoon geen fuck zin om nu weer de volgende discussie aan te gaan over de auto waar ik gewoon recht op heb.

Voordelen van blijven:
Me inhoudelijk tot supply chain zwaargewicht ontwikkelen
Flexibel bedrijf, thuiswerken, reizen, ze zorgen wel OK voor hun mensen. Groot internationaal bedrijf, interessante ontwikkelingen en ik kan hier echt mijn stempel drukken. Maar OK.. dat kan allemaal bij andere werkgevers ook. Het zijn geen standaard banen. Dit is wel een situatie waarin ik bijvoorbeeld aan gezinsuitbreiding kan denken.

Nadelen:
Blijven jengelen om geld/auto's of accepteren dat dit het is. Ik vind dit zo waanzinnig slecht. Harde afspraken op papier, maar niet tijdig nakomen. Gezinsuitbreiding in één klap op losse schroeven, minimaal een jaar na beginnen uitstellen.
Leer mij hier in sneltempo onderhandelen pls! O+
Mijn dank is alvast groot.
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 14:26:50 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_188556471
Wow, wat accepteer jij veel shit zeg.

Anyway, je hebt een 'mooi' aanbod. Prima, maar wij kennen het aanbod niet, wij weten dus ook niet hoe/waar/óf je moet onderhandelen. Als we niet iets meer info krijgen wordt het lastig adviseren denk ik?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_188556531
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:26 schreef CoolGuy het volgende:
Wow, wat accepteer jij veel shit zeg.

Anyway, je hebt een 'mooi' aanbod. Prima, maar wij kennen het aanbod niet, wij weten dus ook niet hoe/waar/óf je moet onderhandelen. Als we niet iets meer info krijgen wordt het lastig adviseren denk ik?
Ik ga zo wat details spoileren.

En klopt. Ik ben niet op geen enkel vlak ooit veeleisend.

Edit: wat een kromme zin :') .

[ Bericht 6% gewijzigd door Seven. op 21-08-2019 23:37:27 ]
Resistance is futile.
pi_188556744
Het 'mooie aanbod' waar ik uiteraard een tegenbod op wil gaan doen, graag spoilers intact laten in verband met google:

En met 'mooi aanbod' bedoel ik dat die 500 euro extra al in de pocket is als ik hier ja op zou zeggen, maar ik weet inmiddels ik dankzij deel 1 dat dit simpelweg de ondergrens is voor de werkgever. Ik heb nog steeds ¤5500 in gedachten als ondergrens.

[ Bericht 24% gewijzigd door Peejtur op 03-09-2019 20:02:10 ]
Resistance is futile.
pi_188556859
Nog even wat reacties uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 16:35 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Oude salaris +10%. Als ze coulant zijn +15%. Maar ik heb niet zo’n hoge pet op van HR.
Hah, dit heb je aardig goed ingeschat. HR van de nieuwe werkgever heeft hier zelfs nog mijn 10% bonus in verrekend omdat ik die in deze functie niet krijg.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 15:32 schreef Tinkepink het volgende:
Dan een tip van mij: heb het nooit meer over aansturen. Vinden mensen die aan jou moeten rapporteren vaak niet zo prettig ;)
:@ :@ :@ weten hoe ik overkom, is niet altijd mijn sterke punt.

Buiten een onderhandelingscursus, zou ik ook wel baat hebben bij dat boekje 'how to get people to like me' :+ . Misschien toch maar eens werk van maken.
Resistance is futile.
pi_188558472
Als je zelf akkoord bent met 5500 moet je natuurlijk dat niet als tegenbod doen, maar aangeven dat je met competentie x of met ervaring y een salaris in gedachten had van 5700.
En hoezo geen vakantiegeld? Dat is toch verplicht? Als het incl vakantiegeld is vind ik het niet zo bijzonder veel.
En voor een goed vergelijk even brutojaarsalarissen met elkaar vergelijken. Ze bieden je dus 12*5200=62400 bruto?
  woensdag 21 augustus 2019 @ 17:05:21 #7
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188558514
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:53 schreef Seven. het volgende:
:@ :@ :@ weten hoe ik overkom, is niet altijd mijn sterke punt.

Zelf nooit problemen gehad met die term en mensen die ik aanstuur ook niet :+
Ligt maar net aan de mensen / omgeving / bedrijf / gebruikelijke termen lijkt me zo.
pi_188559224
RSP is je relatieve schaalpositie. Je zit dus op 68% van de bandbreedte. Ruimte genoeg om te onderhandelen :Y

Aanbieding is dus gebaseerd op je oude salaris + een beetje. Maar Is je aanbod ook nog eens inclusief vakantiegeld?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188560371
Als dit inclusief vakantiegeld is vind ik het niet heel spannend voor een 'managementfunctie', even los van eventuele verdere secundaire voorwaarden en hoe het met pensioen zit; hoeveel draag je bv zelf bij/af?

Verder viel het onnodige gebruik van allerlei kekke Engelse management termen ('span of control' :') ) me in je vorige topic ook al op. Geloof me, dat helpt ook niet heel erg om serieus genomen te worden, die overacting.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 19:09:59 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188560505
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:03 schreef Cyanide- het volgende:
Als dit inclusief vakantiegeld is vind ik het niet heel spannend voor een 'managementfunctie', even los van eventuele verdere secundaire voorwaarden en hoe het met pensioen zit; hoeveel draag je bv zelf bij/af?

Verder viel het onnodige gebruik van allerlei kekke Engelse management termen ('span of control' :') ) me in je vorige topic ook al op. Geloof me, dat helpt ook niet heel erg om serieus genomen te worden, die overacting.

Mja, ik kan het sowieso nooit goed doen :'), aansturen is ook niet OK.

En even dat je het weet: in dit bedrijf is de voertaal ook Engels en ik werk al ruim 10 jaar niet meer in bedrijven waar Nederlands wel de voertaal is. Ik heb ook 5 jaar in de UK gewoond enzo, dus wat jij overacting noemt, is voor mij tweede natuur.

De rest ga ik uitzoeken.
Resistance is futile.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 19:13:45 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188560577
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:52 schreef baskick het volgende:
RSP is je relatieve schaalpositie. Je zit dus op 68% van de bandbreedte. Ruimte genoeg om te onderhandelen :Y

Aanbieding is dus gebaseerd op je oude salaris + een beetje. Maar Is je aanbod ook nog eens inclusief vakantiegeld?
Staat er niet bij! Even van het ergste uitgaan: dat zal wel inclusief zijn. Of mogelijk een tactiek want als je er naar vraagt, dan vraag je zogezegd nóg meer.
Resistance is futile.
pi_188560623
Heej Seven.

Onderhandelen is niets anders dan bereid zijn om van tafel weg te lopen en vooral veel stiltes te laten vallen.

En geloven in wat je zegt. Dus als jij neerlegt dat je een salaris van 70k wil met duidelijke doelstellingen hoe je hiervan binnen 3 jaar 85 van kan maken, moet je daarna niet gaan giebelen van de zenuwen of met de vlekken in je nek zitten. (En een auto passend bij de schaal!)

Verder, hoe minder woorden, hoe beter! Als je te veel woorden gaat gebruiken lijkt het alsof je jezelf aan het overtuigen bent.

Ze kennen je, je competenties zijn bekend, je hoeft jezelf niet meer te verkopen. Je hoeft alleen nog maar te laten zien dat je kan onderhandelen en niet uit het veld te slaan bent. (Red. Ze kennen je niet blijkbaar. Maakt niet uit.. Tactiek blijft t zelfde.. ;))

Kortom, als je nog niet weg durft te lopen van de onderhandelingstafel, stel je gesprek dan uit tot je wel zover bent.

Ow, en je bent aardig genoeg, alleen wat direct en eerlijk. Het heeft je gebracht waar je bent, misschien had een vriendelijk karakter je wel in de weg gestaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door _I op 21-08-2019 19:19:45 (Slecht gelezen) ]
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 23:00:52 #13
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188564895
Is het incl of excl vakantie?
15000 km is weinig. Daarmee zou ik niet uit kunnen komen, vooral als je ook privé rijdt.
Onderhandelen naar tenminste 5500 excl vakantiegeld zou ik realistisch vinden.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 21 augustus 2019 @ 23:42:01 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188565767
quote:
17s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:16 schreef Jopie78 het volgende:
Heej Seven.

Onderhandelen is niets anders dan bereid zijn om van tafel weg te lopen en vooral veel stiltes te laten vallen.

En geloven in wat je zegt. Dus als jij neerlegt dat je een salaris van 70k wil met duidelijke doelstellingen hoe je hiervan binnen 3 jaar 85 van kan maken, moet je daarna niet gaan giebelen van de zenuwen of met de vlekken in je nek zitten. (En een auto passend bij de schaal!)

Verder, hoe minder woorden, hoe beter! Als je te veel woorden gaat gebruiken lijkt het alsof je jezelf aan het overtuigen bent.

Ze kennen je, je competenties zijn bekend, je hoeft jezelf niet meer te verkopen. Je hoeft alleen nog maar te laten zien dat je kan onderhandelen en niet uit het veld te slaan bent. (Red. Ze kennen je niet blijkbaar. Maakt niet uit.. Tactiek blijft t zelfde.. ;))

Kortom, als je nog niet weg durft te lopen van de onderhandelingstafel, stel je gesprek dan uit tot je wel zover bent.

Ow, en je bent aardig genoeg, alleen wat direct en eerlijk. Het heeft je gebracht waar je bent, misschien had een vriendelijk karakter je wel in de weg gestaan.
Thanks! :) :@

Vrijdag meer, hadden we al besproken als optie om even wat dingen te overleggen.
Resistance is futile.
pi_188565794
15k kilometer per jaar? Woon je naast je nieuwe werk?
  woensdag 21 augustus 2019 @ 23:44:20 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188565817
quote:
14s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:00 schreef Renesite het volgende:
Is het incl of excl vakantie?
15000 km is weinig. Daarmee zou ik niet uit kunnen komen, vooral als je ook privé rijdt.
Onderhandelen naar tenminste 5500 excl vakantiegeld zou ik realistisch vinden.
Ik denk inclusief en de 15000 vond ik ook nogal karig. Neem ik mee!
Resistance is futile.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 23:46:08 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188565859
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:43 schreef Linkse_krijger het volgende:
15k kilometer per jaar? Woon je naast je nieuwe werk?
40km. Dus zelfs voor alleen woon-werkverkeer niet afdoende.
Resistance is futile.
pi_188566018
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

40km. Dus zelfs voor alleen woon-werkverkeer niet afdoende.
Nee, dan zou ik eerder richting minimaal 30k km denken. Je betaalt uiteindelijk die bijtelling niet voor niets.
pi_188566120
Ja 15.000 km is erg weinig. Of hebben ze een auto beloofd (budget gereserveerd) op basis van 15000 km? Als je dan meer kilometers wil gaan de kosten natuurlijk omhoog (en vallen bepaalde auto’s buiten jouw categorie).
Instromen op 68% is wel aan de lage kant. Hoeveel kun je stijgen per jaar met normale en/of goede beoordeling?
  Vis een optie? donderdag 22 augustus 2019 @ 00:45:17 #20
70532 loveli
N
pi_188566508
Waarom geen vakantiegeld? Wat het leasebudget vergeleken met nu? Ik kan me voorstellen dat je niet wilt noemen onder welke cao het bedrijf valt, maar ik ben nieuwsgierig naar de cao.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 22 augustus 2019 @ 01:45:06 #21
70532 loveli
N
pi_188566992
Disclaimer: iedereen kan je vertellen wat je moet zeggen tijdens het onderhandelen, maar uiteindelijk moet je de manier vinden die bij jou past en waar je comfortabel bij bent.

Onderhandelen gaat niet alleen om een werkgever die laag inzet en een werknemer die hoog inzet en dan ergens in het midden uitkomen. Vaak speelt de gunfactor een rol en ik denk dat het met jouw toekomstplannen misschien interessant is om meer vrije dagen te bedingen of flexibiliteit van je werktijden.

De samenvatting van dat boek staat op Wikipedia. https://en.m.wikipedia.or(...)and_Influence_People
Een van de beste adviezen daarin: "Arouse in the other person an eager want" (verplaats je in de ander en zoek de win win).

Als ik kijk naar jouw punt met de leaseauto denk ik dat je een te omslachtige manier hebt gebruikt om je doel te bereiken. Doel was erkenning van je senioriteit, je vroeg om een auto.

Wil je met dit bod in the pocket naar je huidige werkgever of ben je daar klaar mee en is het een kwestie van overstappen als het bod goed genoeg is?

Probeer voor jezelf heel duidelijk te hebben wat voor jou de belangrijkste punten zijn, dan kun je dat ook duidelijk overbrengen in je gesprek. Bereken ook wat de waarde het totaalpakket minimaal moet zijn. Ook uitrekenen wat je totale beloning nu is (salaris, bonus, vakantiegeld, onkostenvergoeding, auto op 1 hoop), hoeveel dagen je ervoor moet werken. Zodat je voor jezelf duidelijk hebt wat de waarde van het pakket nu is en in hoeverre het nieuwe pakket een verbetering is. Een goede leaseauto met 15.000 km kan minder waarde vertegenwoordigen dan een mindere leaseauto met 30.000, 60k per jaar en 45 vrije dagen is beter dan 62k en 25 dagen. Dus wat is het objectief waard en wat is net jou waard.

Trump onderhandelt erg goed (en totaal onvoorspelbaar), maar die hoeft niet aardig gevonden te worden door zijn nieuwe werkgever. Als je niets te verliezen hebt, heb je de beste onderhandelingspositie.
crap in = crap out
pi_188567728
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik denk inclusief en de 15000 vond ik ook nogal karig. Neem ik mee!
Check het idd even, want in mijn aanbod stond de 15.000km voor het aantal privekilometers dat ik mocht rijden. Wellicht bedoelen ze dat hier nu ook.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_188568537
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 00:45 schreef loveli het volgende:
Waarom geen vakantiegeld? Wat het leasebudget vergeleken met nu? Ik kan me voorstellen dat je niet wilt noemen onder welke cao het bedrijf valt, maar ik ben nieuwsgierig naar de cao.
Ik stuur je een DM :)
Resistance is futile.
pi_188568733
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 01:45 schreef loveli het volgende:
Disclaimer: iedereen kan je vertellen wat je moet zeggen tijdens het onderhandelen, maar uiteindelijk moet je de manier vinden die bij jou past en waar je comfortabel bij bent.

Onderhandelen gaat niet alleen om een werkgever die laag inzet en een werknemer die hoog inzet en dan ergens in het midden uitkomen. Vaak speelt de gunfactor een rol en ik denk dat het met jouw toekomstplannen misschien interessant is om meer vrije dagen te bedingen of flexibiliteit van je werktijden.

De samenvatting van dat boek staat op Wikipedia. https://en.m.wikipedia.or(...)and_Influence_People
Een van de beste adviezen daarin: "Arouse in the other person an eager want" (verplaats je in de ander en zoek de win win).

Als ik kijk naar jouw punt met de leaseauto denk ik dat je een te omslachtige manier hebt gebruikt om je doel te bereiken. Doel was erkenning van je senioriteit, je vroeg om een auto.

Wil je met dit bod in the pocket naar je huidige werkgever of ben je daar klaar mee en is het een kwestie van overstappen als het bod goed genoeg is?

Probeer voor jezelf heel duidelijk te hebben wat voor jou de belangrijkste punten zijn, dan kun je dat ook duidelijk overbrengen in je gesprek. Bereken ook wat de waarde het totaalpakket minimaal moet zijn. Ook uitrekenen wat je totale beloning nu is (salaris, bonus, vakantiegeld, onkostenvergoeding, auto op 1 hoop), hoeveel dagen je ervoor moet werken. Zodat je voor jezelf duidelijk hebt wat de waarde van het pakket nu is en in hoeverre het nieuwe pakket een verbetering is. Een goede leaseauto met 15.000 km kan minder waarde vertegenwoordigen dan een mindere leaseauto met 30.000, 60k per jaar en 45 vrije dagen is beter dan 62k en 25 dagen. Dus wat is het objectief waard en wat is net jou waard.

Trump onderhandelt erg goed (en totaal onvoorspelbaar), maar die hoeft niet aardig gevonden te worden door zijn nieuwe werkgever. Als je niets te verliezen hebt, heb je de beste onderhandelingspositie.
Nah, inmiddels heb ik niet zoveel zin meer om me nog in te spannen voor m'n huidige werkgever, als ik heel eerlijk moet zijn. Ik kan mij motiveren zolang ik positief sta tegenover m'n werkgever en mede door al het advies in dit topic, is dat niet meer het geval. Ik ben me nu veel bewuster van hoeveel ik geaccepteerd heb en dat gevoel kun je niet zomaar negeren.

Verder heb je wel gelijk over omslachtige route voor erkenning van mijn huidige rol. Uiteindelijk was het alleen maar een aanleiding.

Thanks, ik ga zo even de totale waarden bij elkaar optellen voor beide functies en als dat een kloppend verhaal oplevert waarmee ik vol vertrouwen naar de 5500 euro kan, dan is dat wat ik ga gebruiken in het gesprek morgen. Dat is wat bij me past. Ik moet alleen nog de autoregeling van mijn nieuwe werkgever vinden om tot een gedegen conclusie te komen.
Resistance is futile.
pi_188569143
Jongens, ik heb helemaal geen kaas gegeten van pensioenen. Waar moet ik op letten? Dan neem ik het mee in de vergelijking, die zal ik straks ook spoileren trouwens.
Resistance is futile.
pi_188569211
Wat ik belangrijk vind:

Kijk hoeveel je zelf moet betalen (betaal je maar 2-3%, is het 50/50, krijg je überhaupt pensioen?)

En vooral: is het een variabel pensioen (waarbij je nog niet weet wat je nou eigenlijk gaat krijgen), of een vastgesteld pensioen met vaste waarde. Die tweede komt weinig meer voor.
Gek? kan je dat eten?
  donderdag 22 augustus 2019 @ 10:50:34 #27
189961 ex
aperture science
pi_188569439
Over de auto:
Bij mij was die extra 15k km toen juist voor prime gebruik..
Dus woon/werk + werk auto verkeer en dan nog is 15.000 km voor prive ritjes.. Bedoelen ze dat niet?

Over de rest: Gebaseerd op wat je verdiende een prima aanbod toch? Ik ben ooit is 20% terug gegaan wat toen heel 'fout' voelde (vanuit Ierland terug naar NL, appels met peren vergelijken, moeilijkere functie etc etc) maar nu 3 jaar later is het de beste keuze ooit geweest.

Wat is je groei prognose binnen het nieuwe bedrijf? Wat voor specifieke uitdaging zit er daar in je werk wat je nu niet hebt? Kan je 'leven' van die 5500 per maand? (je snapt wat ik bedoel).

Iedereen kan het voor je uit onderhandelen maar aan het eind van de dag is het een gevoelskeuze.
The cake is a lie!
pi_188570202
Ik kon bij een overstap redelijk goed de bruto-netto berekening maken op berekenhet.nl, wel de uitgebreide variant invullen natuurlijk. De meeste CAO’s met pensioenen kun je daar doorrekenen. Het werkt voor mij altijd wel verhelderend :)
Ook het effect van een leaseauto is interessant als je in de hoge belastingschuld valt :{ maar wel nuttig om door te rekenen.
pi_188570575
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 00:00 schreef MisChrartin het volgende:
Ja 15.000 km is erg weinig. Of hebben ze een auto beloofd (budget gereserveerd) op basis van 15000 km? Als je dan meer kilometers wil gaan de kosten natuurlijk omhoog (en vallen bepaalde auto’s buiten jouw categorie).
Instromen op 68% is wel aan de lage kant. Hoeveel kun je stijgen per jaar met normale en/of goede beoordeling?
Volgens de CAO is er sprake van beoordelingsverhoging in de schaal.

Positie in de schaal < 80 = 3% bij goede beoordeling
Tussen 80-90 = 2,5%
Boven 90 = 2%
Resistance is futile.
pi_188570608
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:50 schreef ex het volgende:
Over de auto:
Bij mij was die extra 15k km toen juist voor prime gebruik..
Dus woon/werk + werk auto verkeer en dan nog is 15.000 km voor prive ritjes.. Bedoelen ze dat niet?

Over de rest: Gebaseerd op wat je verdiende een prima aanbod toch? Ik ben ooit is 20% terug gegaan wat toen heel 'fout' voelde (vanuit Ierland terug naar NL, appels met peren vergelijken, moeilijkere functie etc etc) maar nu 3 jaar later is het de beste keuze ooit geweest.

Wat is je groei prognose binnen het nieuwe bedrijf? Wat voor specifieke uitdaging zit er daar in je werk wat je nu niet hebt? Kan je 'leven' van die 5500 per maand? (je snapt wat ik bedoel).

Iedereen kan het voor je uit onderhandelen maar aan het eind van de dag is het een gevoelskeuze.
Gebaseerd op mijn groeiplan is dit zelfs een stap achteruit, zo ontdek ik tijdens het maken van de vergelijking. Ik zal zo ff posten. Ik kan prima leven van die 5500 per maand, maar de 5200 is niet acceptabel.

Groeiprognose: niet over gehad, ik ben ook niet zo bezig met mijn eigen ontwikkeling over 5 jaar of zo. Ik ontwikkel me op basis van wat zich aandient op mijn pad :+ . Heeft me tot zover geen windeieren gelegd trouwens!
Resistance is futile.
pi_188570691
Even de vergelijking:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
pi_188570734
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 12:21 schreef Seven. het volgende:
Even de vergelijking:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ¤5500 per maand, komt de totale waarde net 400 euro hoger te liggen dan mijn huidige werkgever. En dan lever ik ook nog 2 vakantiedagen in én ga ik bovendien meer bijtelling betalen.
Resistance is futile.
pi_188570837
Verder heb ik een autoregeling gevonden, waarin staat:

Eigen bijdrage voor privé gebruik: 10% van het normlease bedrag
Dus dit is wat ik straks nog bij moet leggen voor die 15000km per jaar? Er vanuitgaande dat dit inderdaad over privégebruik gaat.
Resistance is futile.
pi_188570855
quote:
2s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 12:30 schreef Seven. het volgende:
Verder heb ik een autoregeling gevonden, waarin staat:

Eigen bijdrage voor privé gebruik: 10% van het normlease bedrag
Dus dit is wat ik straks nog bij moet leggen voor die 15000km per jaar? Er vanuitgaande dat dit inderdaad over privégebruik gaat.
+ bijtelling
pi_188570875
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 12:31 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

+ bijtelling
Yikes!
Resistance is futile.
pi_188570973
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 12:32 schreef Seven. het volgende:

[..]

Yikes!
:Y ja, dat kan aardig in de papieren lopen. Ik lees dat je het over een Tesla hebt. Nu rij ik een Mitusbishi Outlander waarvan het leasebedrag Eur 850 p/maand is. Een Tesla kost volgens mij meer dan 2x zoveel als een Outlander. Dus pak maar eens 10% van het leasebedrag van de Tesla en je weet ongeveer je eigen bijdrage die het bedrijf van je verlangt. Daarnaast ga je ook nog bijtelling afdragen. Duur ritje.
pi_188571045
Gekoppeld met vorig topic. :)
pi_188571058
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 12:31 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

+ bijtelling
die eigen bijdrage mag je dan wel weer van de bijtelling aftrekken
Het is wat.......
pi_188571097
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 12:44 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

:Y ja, dat kan aardig in de papieren lopen. Ik lees dat je het over een Tesla hebt. Nu rij ik een Mitusbishi Outlander waarvan het leasebedrag Eur 850 p/maand is. Een Tesla kost volgens mij meer dan 2x zoveel als een Outlander. Dus pak maar eens 10% van het leasebedrag van de Tesla en je weet ongeveer je eigen bijdrage die het bedrijf van je verlangt. Daarnaast ga je ook nog bijtelling afdragen. Duur ritje.
Welnee, een tesla 3 lease je al onder de 1000 euro pm obv 48maanden en 30k km.
pi_188571200
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 12:54 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

die eigen bijdrage mag je dan wel weer van de bijtelling aftrekken
Ah, dat scheelt!
pi_188571226
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 13:00 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Welnee, een tesla 3 lease je al onder de 1000 euro pm obv 48maanden en 30k km.
Ok, ze zijn minder duur dan ik dacht. Ik zat met de model S in gedachten.
pi_188571258
quote:
Tijdelijk contract, 12 maanden
Whahaha. voor iemand die 100 man zou moeten (kunnen) aansturen, kom je overigens vrij oblivious over.
pi_188571375
En nog iets wat je mee moet nemen. Je hebt het over een jaarcontract is dat handig in combinatie met je kinderwens?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188571380
Je vergelijkt met het groeiplan wat ze (nog) niet uitvoeren? Dat geeft een vertekend beeld naar mijn idee.
Ik vind het voor een overstap niet al te denderend heel eerlijk gezegd. Maar als je echt klaar bent met je huidige werk dan snap ik dat je weg wilt. De start van je onderhandeling was alleen niet zo handig.
pi_188571971
Is de nieuwe functie ook uitdagend genoeg, niet alleen in het aansturen van mensen, maar ook in de rest? Bij je huidige werkgever ben je lid van het MT. Nieuwe werkgever zit je waarschijnlijk in het middenmanagement?

Daarnaast jaarcontract, hoe zie je dit op termijn met je kinderwens?

Je wordt nu misschien (waarschijnlijk) onderbetaald, maar nieuwe werkgever is eigenlijk niet beter in mijn ogen..
pi_188572156
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 13:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En nog iets wat je mee moet nemen. Je hebt het over een jaarcontract is dat handig in combinatie met je kinderwens?
Dat wil ik inderdaad ter sprake brengen, na 1 jaar een vast contract lijkt me niet onredelijk. Zij hebben natuurlijk geen boodschap aan m'n kinderwens verder, dus ik kan niet in de onderhandelingen zeggen.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 14:11 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Is de nieuwe functie ook uitdagend genoeg, niet alleen in het aansturen van mensen, maar ook in de rest? Bij je huidige werkgever ben je lid van het MT. Nieuwe werkgever zit je waarschijnlijk in het middenmanagement?

Daarnaast jaarcontract, hoe zie je dit op termijn met je kinderwens?

Je wordt nu misschien (waarschijnlijk) onderbetaald, maar nieuwe werkgever is eigenlijk niet beter in mijn ogen..
Ik denk wel dat de nieuwe functie uitdagend genoeg gaat zijn. Ik weet niet of er formeel sprake is van een management team. Er is wel sprake van een board. Eigenlijk is deze tak binnen dit bedrijf gewoon één grote familie, zelfs al zitten de mensen verspreid over alle Europese landen. Dus er is sprake van een management team waarin alle vergelijkbare functies in den landen regelmatig vergaderen. En boven mijn managementlaag is er sprake van een groep van 3 managers die overkoepelend alle landen samenbrengen. Maar omdat zij allemaal op mijn locatie zitten, kun je wel stellen dat ik dichtbij de pot zit.

Bij ¤5500 komt het in de buurt van quitte spelen maar dan nog 2 vakantiedagen minder.
Let wel, er zitten een paar aannames in mijn simulatie die mogelijk wel nog impact hebben.

De 10% eigen bijdrage voor eigen gebruik van de auto trek je weer af van de bijtelling, of heeft dat netto toch nog een impact?

[ Bericht 13% gewijzigd door Seven. op 22-08-2019 14:32:44 ]
Resistance is futile.
pi_188572241
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 13:31 schreef MisChrartin het volgende:
Je vergelijkt met het groeiplan wat ze (nog) niet uitvoeren? Dat geeft een vertekend beeld naar mijn idee.
Ik vind het voor een overstap niet al te denderend heel eerlijk gezegd. Maar als je echt klaar bent met je huidige werk dan snap ik dat je weg wilt. De start van je onderhandeling was alleen niet zo handig.
Ik denk dat ik juist van mijn groeiplan uit moet gaan. Wat deze nieuwe werkgever namelijk niet weet, is dat ik ook nog eens achter het naleven van mijn groeiplan aan moest.

En ik ben het met je eens hoor, ik vind dit ook niet zo denderend.
Resistance is futile.
pi_188572254
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 14:27 schreef Seven. het volgende:
De 10% eigen bijdrage voor eigen gebruik van de auto trek je weer af van de bijtelling, of heeft dat netto toch nog een impact?
Zeker heeft dat impact. Laten we even makkelijke getallen pakken. Leaseauto van 1000 euro met 10% eigen bijdrage en een bijtelling van 4% en een cataloguswaarde van precies 50.000 met de bijtelling in 52% en je krijgt die 5500 euro bruto

Zonder eigen bijdrage (even gesimplificeerd):
netto = 5500 - (belasting over 5666)

Met eigen bijdrage:
netto = 5500 - (belasting over 5566) - 100

Met een eigen bijdrage zal je netto salaris dus lager uitvallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2019 14:38:25 ]
pi_188572259


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2019 14:38:18 ]
pi_188572272
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 14:37 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Zeker heeft dat impact. Laten we even makkelijke getallen pakken. Leaseauto van 1000 euro met 10% eigen bijdrage en een bijtelling van 4% en een cataloguswaarde van precies 50.000 met de bijtelling in 52% en je krijgt die 5500 euro bruto

Zonder eigen bijdrage (even gesimplificeerd):
netto = 5500 - (belasting over 5666)

Met eigen bijdrage:
netto = 5500 - (belasting over 5566) - 100

Met een eigen bijdrage zal je netto salaris dus lager uitvallen.
Thanks! Neem ik mee ^O^
Resistance is futile.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')