abonnement Unibet Coolblue
pi_188569211
Wat ik belangrijk vind:

Kijk hoeveel je zelf moet betalen (betaal je maar 2-3%, is het 50/50, krijg je überhaupt pensioen?)

En vooral: is het een variabel pensioen (waarbij je nog niet weet wat je nou eigenlijk gaat krijgen), of een vastgesteld pensioen met vaste waarde. Die tweede komt weinig meer voor.
Gek? kan je dat eten?
  donderdag 22 augustus 2019 @ 10:50:34 #27
189961 ex
aperture science
pi_188569439
Over de auto:
Bij mij was die extra 15k km toen juist voor prime gebruik..
Dus woon/werk + werk auto verkeer en dan nog is 15.000 km voor prive ritjes.. Bedoelen ze dat niet?

Over de rest: Gebaseerd op wat je verdiende een prima aanbod toch? Ik ben ooit is 20% terug gegaan wat toen heel 'fout' voelde (vanuit Ierland terug naar NL, appels met peren vergelijken, moeilijkere functie etc etc) maar nu 3 jaar later is het de beste keuze ooit geweest.

Wat is je groei prognose binnen het nieuwe bedrijf? Wat voor specifieke uitdaging zit er daar in je werk wat je nu niet hebt? Kan je 'leven' van die 5500 per maand? (je snapt wat ik bedoel).

Iedereen kan het voor je uit onderhandelen maar aan het eind van de dag is het een gevoelskeuze.
The cake is a lie!
pi_188570202
Ik kon bij een overstap redelijk goed de bruto-netto berekening maken op berekenhet.nl, wel de uitgebreide variant invullen natuurlijk. De meeste CAO’s met pensioenen kun je daar doorrekenen. Het werkt voor mij altijd wel verhelderend :)
Ook het effect van een leaseauto is interessant als je in de hoge belastingschuld valt :{ maar wel nuttig om door te rekenen.
pi_188570575
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 00:00 schreef MisChrartin het volgende:
Ja 15.000 km is erg weinig. Of hebben ze een auto beloofd (budget gereserveerd) op basis van 15000 km? Als je dan meer kilometers wil gaan de kosten natuurlijk omhoog (en vallen bepaalde auto’s buiten jouw categorie).
Instromen op 68% is wel aan de lage kant. Hoeveel kun je stijgen per jaar met normale en/of goede beoordeling?
Volgens de CAO is er sprake van beoordelingsverhoging in de schaal.

Positie in de schaal < 80 = 3% bij goede beoordeling
Tussen 80-90 = 2,5%
Boven 90 = 2%
Resistance is futile.
pi_188570608
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:50 schreef ex het volgende:
Over de auto:
Bij mij was die extra 15k km toen juist voor prime gebruik..
Dus woon/werk + werk auto verkeer en dan nog is 15.000 km voor prive ritjes.. Bedoelen ze dat niet?

Over de rest: Gebaseerd op wat je verdiende een prima aanbod toch? Ik ben ooit is 20% terug gegaan wat toen heel 'fout' voelde (vanuit Ierland terug naar NL, appels met peren vergelijken, moeilijkere functie etc etc) maar nu 3 jaar later is het de beste keuze ooit geweest.

Wat is je groei prognose binnen het nieuwe bedrijf? Wat voor specifieke uitdaging zit er daar in je werk wat je nu niet hebt? Kan je 'leven' van die 5500 per maand? (je snapt wat ik bedoel).

Iedereen kan het voor je uit onderhandelen maar aan het eind van de dag is het een gevoelskeuze.
Gebaseerd op mijn groeiplan is dit zelfs een stap achteruit, zo ontdek ik tijdens het maken van de vergelijking. Ik zal zo ff posten. Ik kan prima leven van die 5500 per maand, maar de 5200 is niet acceptabel.

Groeiprognose: niet over gehad, ik ben ook niet zo bezig met mijn eigen ontwikkeling over 5 jaar of zo. Ik ontwikkel me op basis van wat zich aandient op mijn pad :+ . Heeft me tot zover geen windeieren gelegd trouwens!
Resistance is futile.
pi_188570691
Even de vergelijking:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
pi_188570734
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 12:21 schreef Seven. het volgende:
Even de vergelijking:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ¤5500 per maand, komt de totale waarde net 400 euro hoger te liggen dan mijn huidige werkgever. En dan lever ik ook nog 2 vakantiedagen in én ga ik bovendien meer bijtelling betalen.
Resistance is futile.
pi_188570837
Verder heb ik een autoregeling gevonden, waarin staat:

Eigen bijdrage voor privé gebruik: 10% van het normlease bedrag
Dus dit is wat ik straks nog bij moet leggen voor die 15000km per jaar? Er vanuitgaande dat dit inderdaad over privégebruik gaat.
Resistance is futile.
pi_188570855
quote:
2s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 12:30 schreef Seven. het volgende:
Verder heb ik een autoregeling gevonden, waarin staat:

Eigen bijdrage voor privé gebruik: 10% van het normlease bedrag
Dus dit is wat ik straks nog bij moet leggen voor die 15000km per jaar? Er vanuitgaande dat dit inderdaad over privégebruik gaat.
+ bijtelling
pi_188570875
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 12:31 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

+ bijtelling
Yikes!
Resistance is futile.
pi_188570973
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 12:32 schreef Seven. het volgende:

[..]

Yikes!
:Y ja, dat kan aardig in de papieren lopen. Ik lees dat je het over een Tesla hebt. Nu rij ik een Mitusbishi Outlander waarvan het leasebedrag Eur 850 p/maand is. Een Tesla kost volgens mij meer dan 2x zoveel als een Outlander. Dus pak maar eens 10% van het leasebedrag van de Tesla en je weet ongeveer je eigen bijdrage die het bedrijf van je verlangt. Daarnaast ga je ook nog bijtelling afdragen. Duur ritje.
pi_188571045
Gekoppeld met vorig topic. :)
pi_188571058
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 12:31 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

+ bijtelling
die eigen bijdrage mag je dan wel weer van de bijtelling aftrekken
Het is wat.......
pi_188571097
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 12:44 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

:Y ja, dat kan aardig in de papieren lopen. Ik lees dat je het over een Tesla hebt. Nu rij ik een Mitusbishi Outlander waarvan het leasebedrag Eur 850 p/maand is. Een Tesla kost volgens mij meer dan 2x zoveel als een Outlander. Dus pak maar eens 10% van het leasebedrag van de Tesla en je weet ongeveer je eigen bijdrage die het bedrijf van je verlangt. Daarnaast ga je ook nog bijtelling afdragen. Duur ritje.
Welnee, een tesla 3 lease je al onder de 1000 euro pm obv 48maanden en 30k km.
pi_188571200
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 12:54 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

die eigen bijdrage mag je dan wel weer van de bijtelling aftrekken
Ah, dat scheelt!
pi_188571226
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 13:00 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Welnee, een tesla 3 lease je al onder de 1000 euro pm obv 48maanden en 30k km.
Ok, ze zijn minder duur dan ik dacht. Ik zat met de model S in gedachten.
pi_188571258
quote:
Tijdelijk contract, 12 maanden
Whahaha. voor iemand die 100 man zou moeten (kunnen) aansturen, kom je overigens vrij oblivious over.
pi_188571375
En nog iets wat je mee moet nemen. Je hebt het over een jaarcontract is dat handig in combinatie met je kinderwens?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188571380
Je vergelijkt met het groeiplan wat ze (nog) niet uitvoeren? Dat geeft een vertekend beeld naar mijn idee.
Ik vind het voor een overstap niet al te denderend heel eerlijk gezegd. Maar als je echt klaar bent met je huidige werk dan snap ik dat je weg wilt. De start van je onderhandeling was alleen niet zo handig.
pi_188571971
Is de nieuwe functie ook uitdagend genoeg, niet alleen in het aansturen van mensen, maar ook in de rest? Bij je huidige werkgever ben je lid van het MT. Nieuwe werkgever zit je waarschijnlijk in het middenmanagement?

Daarnaast jaarcontract, hoe zie je dit op termijn met je kinderwens?

Je wordt nu misschien (waarschijnlijk) onderbetaald, maar nieuwe werkgever is eigenlijk niet beter in mijn ogen..
pi_188572156
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 13:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En nog iets wat je mee moet nemen. Je hebt het over een jaarcontract is dat handig in combinatie met je kinderwens?
Dat wil ik inderdaad ter sprake brengen, na 1 jaar een vast contract lijkt me niet onredelijk. Zij hebben natuurlijk geen boodschap aan m'n kinderwens verder, dus ik kan niet in de onderhandelingen zeggen.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 14:11 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Is de nieuwe functie ook uitdagend genoeg, niet alleen in het aansturen van mensen, maar ook in de rest? Bij je huidige werkgever ben je lid van het MT. Nieuwe werkgever zit je waarschijnlijk in het middenmanagement?

Daarnaast jaarcontract, hoe zie je dit op termijn met je kinderwens?

Je wordt nu misschien (waarschijnlijk) onderbetaald, maar nieuwe werkgever is eigenlijk niet beter in mijn ogen..
Ik denk wel dat de nieuwe functie uitdagend genoeg gaat zijn. Ik weet niet of er formeel sprake is van een management team. Er is wel sprake van een board. Eigenlijk is deze tak binnen dit bedrijf gewoon één grote familie, zelfs al zitten de mensen verspreid over alle Europese landen. Dus er is sprake van een management team waarin alle vergelijkbare functies in den landen regelmatig vergaderen. En boven mijn managementlaag is er sprake van een groep van 3 managers die overkoepelend alle landen samenbrengen. Maar omdat zij allemaal op mijn locatie zitten, kun je wel stellen dat ik dichtbij de pot zit.

Bij ¤5500 komt het in de buurt van quitte spelen maar dan nog 2 vakantiedagen minder.
Let wel, er zitten een paar aannames in mijn simulatie die mogelijk wel nog impact hebben.

De 10% eigen bijdrage voor eigen gebruik van de auto trek je weer af van de bijtelling, of heeft dat netto toch nog een impact?

[ Bericht 13% gewijzigd door Seven. op 22-08-2019 14:32:44 ]
Resistance is futile.
pi_188572241
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 13:31 schreef MisChrartin het volgende:
Je vergelijkt met het groeiplan wat ze (nog) niet uitvoeren? Dat geeft een vertekend beeld naar mijn idee.
Ik vind het voor een overstap niet al te denderend heel eerlijk gezegd. Maar als je echt klaar bent met je huidige werk dan snap ik dat je weg wilt. De start van je onderhandeling was alleen niet zo handig.
Ik denk dat ik juist van mijn groeiplan uit moet gaan. Wat deze nieuwe werkgever namelijk niet weet, is dat ik ook nog eens achter het naleven van mijn groeiplan aan moest.

En ik ben het met je eens hoor, ik vind dit ook niet zo denderend.
Resistance is futile.
pi_188572254
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 14:27 schreef Seven. het volgende:
De 10% eigen bijdrage voor eigen gebruik van de auto trek je weer af van de bijtelling, of heeft dat netto toch nog een impact?
Zeker heeft dat impact. Laten we even makkelijke getallen pakken. Leaseauto van 1000 euro met 10% eigen bijdrage en een bijtelling van 4% en een cataloguswaarde van precies 50.000 met de bijtelling in 52% en je krijgt die 5500 euro bruto

Zonder eigen bijdrage (even gesimplificeerd):
netto = 5500 - (belasting over 5666)

Met eigen bijdrage:
netto = 5500 - (belasting over 5566) - 100

Met een eigen bijdrage zal je netto salaris dus lager uitvallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2019 14:38:25 ]
pi_188572259


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2019 14:38:18 ]
pi_188572272
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 14:37 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Zeker heeft dat impact. Laten we even makkelijke getallen pakken. Leaseauto van 1000 euro met 10% eigen bijdrage en een bijtelling van 4% en een cataloguswaarde van precies 50.000 met de bijtelling in 52% en je krijgt die 5500 euro bruto

Zonder eigen bijdrage (even gesimplificeerd):
netto = 5500 - (belasting over 5666)

Met eigen bijdrage:
netto = 5500 - (belasting over 5566) - 100

Met een eigen bijdrage zal je netto salaris dus lager uitvallen.
Thanks! Neem ik mee ^O^
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')