Volgens de CAO is er sprake van beoordelingsverhoging in de schaal.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 00:00 schreef MisChrartin het volgende:
Ja 15.000 km is erg weinig. Of hebben ze een auto beloofd (budget gereserveerd) op basis van 15000 km? Als je dan meer kilometers wil gaan de kosten natuurlijk omhoog (en vallen bepaalde auto’s buiten jouw categorie).
Instromen op 68% is wel aan de lage kant. Hoeveel kun je stijgen per jaar met normale en/of goede beoordeling?
Gebaseerd op mijn groeiplan is dit zelfs een stap achteruit, zo ontdek ik tijdens het maken van de vergelijking. Ik zal zo ff posten. Ik kan prima leven van die 5500 per maand, maar de 5200 is niet acceptabel.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 10:50 schreef ex het volgende:
Over de auto:
Bij mij was die extra 15k km toen juist voor prime gebruik..
Dus woon/werk + werk auto verkeer en dan nog is 15.000 km voor prive ritjes.. Bedoelen ze dat niet?
Over de rest: Gebaseerd op wat je verdiende een prima aanbod toch? Ik ben ooit is 20% terug gegaan wat toen heel 'fout' voelde (vanuit Ierland terug naar NL, appels met peren vergelijken, moeilijkere functie etc etc) maar nu 3 jaar later is het de beste keuze ooit geweest.
Wat is je groei prognose binnen het nieuwe bedrijf? Wat voor specifieke uitdaging zit er daar in je werk wat je nu niet hebt? Kan je 'leven' van die 5500 per maand? (je snapt wat ik bedoel).
Iedereen kan het voor je uit onderhandelen maar aan het eind van de dag is het een gevoelskeuze.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
quote:Op donderdag 22 augustus 2019 12:21 schreef Seven. het volgende:
Even de vergelijking:Bij ¤5500 per maand, komt de totale waarde net 400 euro hoger te liggen dan mijn huidige werkgever. En dan lever ik ook nog 2 vakantiedagen in én ga ik bovendien meer bijtelling betalen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
+ bijtellingquote:Op donderdag 22 augustus 2019 12:30 schreef Seven. het volgende:
Verder heb ik een autoregeling gevonden, waarin staat:
Eigen bijdrage voor privé gebruik: 10% van het normlease bedrag
Dus dit is wat ik straks nog bij moet leggen voor die 15000km per jaar? Er vanuitgaande dat dit inderdaad over privégebruik gaat.
ja, dat kan aardig in de papieren lopen. Ik lees dat je het over een Tesla hebt. Nu rij ik een Mitusbishi Outlander waarvan het leasebedrag Eur 850 p/maand is. Een Tesla kost volgens mij meer dan 2x zoveel als een Outlander. Dus pak maar eens 10% van het leasebedrag van de Tesla en je weet ongeveer je eigen bijdrage die het bedrijf van je verlangt. Daarnaast ga je ook nog bijtelling afdragen. Duur ritje.quote:
Welnee, een tesla 3 lease je al onder de 1000 euro pm obv 48maanden en 30k km.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 12:44 schreef lichtknopje het volgende:
[..]
ja, dat kan aardig in de papieren lopen. Ik lees dat je het over een Tesla hebt. Nu rij ik een Mitusbishi Outlander waarvan het leasebedrag Eur 850 p/maand is. Een Tesla kost volgens mij meer dan 2x zoveel als een Outlander. Dus pak maar eens 10% van het leasebedrag van de Tesla en je weet ongeveer je eigen bijdrage die het bedrijf van je verlangt. Daarnaast ga je ook nog bijtelling afdragen. Duur ritje.
Ah, dat scheelt!quote:Op donderdag 22 augustus 2019 12:54 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
die eigen bijdrage mag je dan wel weer van de bijtelling aftrekken
Ok, ze zijn minder duur dan ik dacht. Ik zat met de model S in gedachten.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 13:00 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Welnee, een tesla 3 lease je al onder de 1000 euro pm obv 48maanden en 30k km.
Whahaha. voor iemand die 100 man zou moeten (kunnen) aansturen, kom je overigens vrij oblivious over.quote:Tijdelijk contract, 12 maanden
Dat wil ik inderdaad ter sprake brengen, na 1 jaar een vast contract lijkt me niet onredelijk. Zij hebben natuurlijk geen boodschap aan m'n kinderwens verder, dus ik kan niet in de onderhandelingen zeggen.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 13:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En nog iets wat je mee moet nemen. Je hebt het over een jaarcontract is dat handig in combinatie met je kinderwens?
Ik denk wel dat de nieuwe functie uitdagend genoeg gaat zijn. Ik weet niet of er formeel sprake is van een management team. Er is wel sprake van een board. Eigenlijk is deze tak binnen dit bedrijf gewoon één grote familie, zelfs al zitten de mensen verspreid over alle Europese landen. Dus er is sprake van een management team waarin alle vergelijkbare functies in den landen regelmatig vergaderen. En boven mijn managementlaag is er sprake van een groep van 3 managers die overkoepelend alle landen samenbrengen. Maar omdat zij allemaal op mijn locatie zitten, kun je wel stellen dat ik dichtbij de pot zit.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 14:11 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Is de nieuwe functie ook uitdagend genoeg, niet alleen in het aansturen van mensen, maar ook in de rest? Bij je huidige werkgever ben je lid van het MT. Nieuwe werkgever zit je waarschijnlijk in het middenmanagement?
Daarnaast jaarcontract, hoe zie je dit op termijn met je kinderwens?
Je wordt nu misschien (waarschijnlijk) onderbetaald, maar nieuwe werkgever is eigenlijk niet beter in mijn ogen..
Ik denk dat ik juist van mijn groeiplan uit moet gaan. Wat deze nieuwe werkgever namelijk niet weet, is dat ik ook nog eens achter het naleven van mijn groeiplan aan moest.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 13:31 schreef MisChrartin het volgende:
Je vergelijkt met het groeiplan wat ze (nog) niet uitvoeren? Dat geeft een vertekend beeld naar mijn idee.
Ik vind het voor een overstap niet al te denderend heel eerlijk gezegd. Maar als je echt klaar bent met je huidige werk dan snap ik dat je weg wilt. De start van je onderhandeling was alleen niet zo handig.
Zeker heeft dat impact. Laten we even makkelijke getallen pakken. Leaseauto van 1000 euro met 10% eigen bijdrage en een bijtelling van 4% en een cataloguswaarde van precies 50.000 met de bijtelling in 52% en je krijgt die 5500 euro brutoquote:Op donderdag 22 augustus 2019 14:27 schreef Seven. het volgende:
De 10% eigen bijdrage voor eigen gebruik van de auto trek je weer af van de bijtelling, of heeft dat netto toch nog een impact?
Thanks! Neem ik meequote:Op donderdag 22 augustus 2019 14:37 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Zeker heeft dat impact. Laten we even makkelijke getallen pakken. Leaseauto van 1000 euro met 10% eigen bijdrage en een bijtelling van 4% en een cataloguswaarde van precies 50.000 met de bijtelling in 52% en je krijgt die 5500 euro bruto
Zonder eigen bijdrage (even gesimplificeerd):
netto = 5500 - (belasting over 5666)
Met eigen bijdrage:
netto = 5500 - (belasting over 5566) - 100
Met een eigen bijdrage zal je netto salaris dus lager uitvallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |