abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188550988
pi_188550993
Zeg mini.. is dat zwangerschap energie of heb je dat altijd wel?

Vandaag nog beetje druk doen en morgen lekker he-le-maal niks.. de werkster komt ook lekker een dag later dus heerlijk in mn eigen ei O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188550996
Overigens lijkt het me geen rare meds-combi mnBarrel.
pi_188551002
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 07:47 schreef Barreltje het volgende:
Zeg mini.. is dat zwangerschap energie of heb je dat altijd wel?

Vandaag nog beetje druk doen en morgen lekker he-le-maal niks.. de werkster komt ook lekker een dag later dus heerlijk in mn eigen ei O+
Ineens supervroeg wakker absoluut hormonaal sinds zwanger geraakt. Er energiek bij zijn is een vaste ingebakken eigenschap ;) #duracellkonijntje
(En gediagnosticeerd ADHD :Y )
Let me see you stripped down to the bone
pi_188551012
Bakzin! Hoop wel dat mijn Turk gemalen maanzaad heeft, want koffiemolentje is stuk }:| Al schijnt meppen met een deegroller ook een optie te zijn.
pi_188551182
Beterschap Sarabi, dat is schrikken :*

En goedemorgen, even koffie zetten c_/ nog geen idee wat ik verder ga doen op deze mooie dag.
pi_188551233
De koffie op kantoor is er wel een tikkie op achteruitgegaan tov de vorige baan :+

#enigeminpuntjetotopheden
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 augustus 2019 @ 08:28:35 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_188551248
Koffie c_/
Gewoon ouderwetsche filterkoffie hier. En dat is prima, mits niet te slap gezet :P.
Filterkoffie > meeste automaten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 21 augustus 2019 @ 08:38:10 #9
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_188551343
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 08:28 schreef borisz het volgende:
Koffie c_/
Gewoon ouderwetsche filterkoffie hier. En dat is prima, mits niet te slap gezet :P.
Filterkoffie > meeste automaten.
Wij hebben prima koffie, voor zo'n grote organisatie. Ik had verwacht dat het slechter was. Op de andere locatie zijn er ook koffie corners met (betere machines) en koffie.
pi_188551368
Wij hebben van die zwaar verouderde Douwe Egberts apparaten, blugh. Contract loopt wel bijna af en dan komen verse bonenmachines maar er is nog geen overeenkomst tussen beide partijen dus het is uitgesteld -O-
pi_188551385
Niks mis met mijn filterkoffiezetapparaat.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_188551400
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 08:41 schreef Lonaa het volgende:
Niks mis met mijn filterkoffiezetapparaat.
Nou, dat. Ik hou ook van de mijne :Y

Ennn hoe was Lowlands?! *O*
  woensdag 21 augustus 2019 @ 08:43:43 #13
13783 Anthraxx
pi_188551404
Thuis zet ik het gewoon met een plastic filter houder en het water uit een kokend water kraan :+
pi_188551414
Turk had geplet maanzaad ^O^
Alweer thuis. Dudes nog steeds samen onder zeil :)
pi_188551442
Mogge! Koffie op kantoor is prima, zowel de bonenmachine als de automatenkoffie. Maar een ochtendje thuiswerken en de nespresso is toch lekkerder.

Eerst maar eens ontbijten.

@PdeHoog, wat leuk allemaal!
We have far more in common than that which devides us..
pi_188551447
Wij hebben de moka pot meegenomen, want die gekke Engelsen doen niet aan fatsoenlijke koffiezetapparaten }:|

Die taart zit er tof uit mini! * Clubsoda bookmarkt
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_188551478
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 08:44 schreef minilot het volgende:
Turk had geplet maanzaad ^O^
Alweer thuis. Dudes nog steeds samen onder zeil :)
Ahw, ik wilde nog zeggen dat je altijd even een stukje om mag rijden. Wij hebben (ook?) zo'n antiek DE-malertje aan de muur hangen (nog van mijn oma O+ ) die we gebruiken voor lijnzaad :D

Mogguh trouwens. :O Eens kijken of een douche zo de slaap uit mijn ogen/hoofd gespoeld krijgt. Ik ben ook even een dagje naar school geweest hoor :') Jezus. Maar goed.

Vandaag wordt m'n nieuwe laptop bezorgd, alleen er staat dus 'Wednesday, before the end of the day"..... }:| . De vorige keer dat ik een dag op een laptop zat te wachten en uiteindelijk toch maar even ging douchen, kwam precies op dát moment de bezorger.

En P, wat leuk, je geslaagde koffiedate! *O*
pi_188551501
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 08:43 schreef minilot het volgende:

[..]

Nou, dat. Ik hou ook van de mijne :Y

Ennn hoe was Lowlands?! *O*
Vermoeiend. :D
Maar gaaf. We waren met mooie mensen, veel gelachen, toffe dingen gezien. O+ Als festival op zich wordt het wel steeds minder 'mijn' festival, maar met leuke mensen is het nog steeds tof. :Y
pi_188551522
pi_188551537
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 08:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Vermoeiend. :D
Maar gaaf. We waren met mooie mensen, veel gelachen, toffe dingen gezien. O+ Als festival op zich wordt het wel steeds minder 'mijn' festival, maar met leuke mensen is het nog steeds tof. :Y
Klinkt goed! Alleen wat maakt het minder fijn als festival? :)

En kennelijk werkt de Fok! wet ook hier :D laptop werd zojuist bezorgd.
pi_188551577
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 08:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Klinkt goed! Alleen wat maakt het minder fijn als festival? :)

En kennelijk werkt de Fok! wet ook hier :D laptop werd zojuist bezorgd.
Ander publiek, andere line-up. Lowlands was altijd een echte wereld op zichzelf ofzo. Met zijn alle was je 5 dagen een nieuw dorp. Tegenwoordig zijn er veel meer mensen die nog steeds in hun eigen bubbel zitten. Teveel 'kijk mijn eens origineel zijn in mijjn glitterpakje'-mensen. Die hun best doen er 'onverschillig' uit te zien maar er wel 3 uur over gedaan hebben er zo uit te zien.
Er mist een stukje relaxt zijn, een stukje 'met zijn alle'. Ik vind het moeilijk uit te leggen.
pi_188551612
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ander publiek, andere line-up. Lowlands was altijd een echte wereld op zichzelf ofzo. Met zijn alle was je 5 dagen een nieuw dorp. Tegenwoordig zijn er veel meer mensen die nog steeds in hun eigen bubbel zitten. Teveel 'kijk mijn eens origineel zijn in mijjn glitterpakje'-mensen. Die hun best doen er 'onverschillig' uit te zien maar er wel 3 uur over gedaan hebben er zo uit te zien.
Er mist een stukje relaxt zijn, een stukje 'met zijn alle'. Ik vind het moeilijk uit te leggen.
Ik snap het helemaal. :Y
Je zou je op zich niet moeten storen aan de toenemende hoeveelheid lui die evenementen vooral lijken te zien als een manier om content voor hun Insta te genereren, maar het heeft wel z'n weerslag op de algehele sfeer..
pi_188551645
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:04 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik snap het helemaal. :Y
Je zou je op zich niet moeten storen aan de toenemende hoeveelheid lui die evenementen vooral lijken te zien als een manier om content voor hun Insta te genereren, maar het heeft wel z'n weerslag op de algehele sfeer..
Precies. :Y En gelukkig zijn er ook nog flink veel andere mensen hoor. Maar je merkt het wel.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 augustus 2019 @ 09:08:57 #25
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_188551662
Komend weekend trouwens Proefpark Haarlem. https://www.proefparkhaarlem.nl
Er is altijd wat te doen in de stad :P. Waarschijnlijk ga ik zondag.
pi_188551669
Ahw, dat is jammer ja :{ Ik denk dat ik wel een beetje begrijp wat je bedoelt. (Hoewel ik nooit op Lowlands geweest ben, maar wel op andere festivals)

Zeg, is dat nieuw ofzo.... de 'gebruikshandleiding' bestaat uit een kaartje met daarop een plaatje dat je de stekker in het stopcontact moet steken...en daissut. Zelfs geen lijstje met garantiebepalingen of specificaties ofzo. Of is dat tegenwoordig gewoon normaal? :D
pi_188551687
Ik zal vandaag eens een verslagje typen van vakantie enzo. Het 'normale' leven is weer begonnen, F. is weer aan het werk dus ik kan wel eventijd maken. :7
pi_188551692
Jammer Lonaa, maar ik herken wel wat je zegt. Ik ging in 2005 voor het eerst en 2017 voor het laatst en daar zit echt enorm verschil in. Maar tot 2013 ofzo was het echt heel tof en leuk, daarna langzaam wat minder, voor mij persoonlijk dan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188551729
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:11 schreef Aure het volgende:
Jammer Lonaa, maar ik herken wel wat je zegt. Ik ging in 2005 voor het eerst en 2017 voor het laatst en daar zit echt enorm verschil in. Maar tot 2013 ofzo was het echt heel tof en leuk, daarna langzaam wat minder, voor mij persoonlijk dan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ligt aan de persoon die dat heeft gedaan. Is er wel wat gebeurd met diegene?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_188551734
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:11 schreef Aure het volgende:

SPOILER
:{ Dat is ook nogal wat... Maar ook daarin herken ik wel wat hoor. Lowlands voelde altijd superveilig en doordat er een verschuiving plaats vond in de bezoekers inmiddels ook wat minder.

Mijn eerste keer was 2006. Daarna 2007 en toen pas weer in 2014. Dat was ook al een ENORM verschil. Vorig jaar en dit jaar is dat nog iets erger/anders geworden.
Ik zou tegenwoordig ook niet meer betalen voor een kaartje, geloof ik.
pi_188551755
Gisterenavond mijn keuken gezien. MKR op zn Hollandse kneuterigheid haha. Wel leuk, alleen de jury is een stuk minder aantrekkelijk en idd jammer dat die er niet bij is.

Wel leuk die nuchterheid en geen drama. Alleen die vegetariër die er vanuit gaat dat er rekening met haar wordt gehouden en vervolgens een hapje vleesgelei neemt om te proberen.
pi_188551781
quote:
Zag gister ook al foto's van Trump Towers midden in groenland :')
pi_188551786
Wow...wat een ongestoorde nacht zonder krabben en wakker liggen...
En toen moest ik er vroeg uit voor mijn doen, omdat een jonge man een straatje komt stoeptegelen.

Bakken goeie koffie al op. w/

Ja, Lonaa ...jij was toch van de fraaie vakantieverslagen. :W

Mini...woon je in een dorp en dan de turkse winkel n de buurt op loopafstand.
Daarvoor moet ik 10 km. rijden.
pi_188551839
Ja hij is uiteindelijk veroordeeld:https://www.ad.nl/binnenl(...)de-vrouwen~a2fd0aee/

Maar ze hebben hem pas op een ander festival kunnen oppakken.

SPOILER
pi_188551863
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]

:{ Dat is ook nogal wat... Maar ook daarin herken ik wel wat hoor. Lowlands voelde altijd superveilig en doordat er een verschuiving plaats vond in de bezoekers inmiddels ook wat minder.

Mijn eerste keer was 2006. Daarna 2007 en toen pas weer in 2014. Dat was ook al een ENORM verschil. Vorig jaar en dit jaar is dat nog iets erger/anders geworden.
Ik zou tegenwoordig ook niet meer betalen voor een kaartje, geloof ik.
Ja ik vind het ook niet erg dat we niet zijn gegaan uiteindelijk. Misschien toch maar eens een ander festival proberen, maar ik zou even niet weten welke :D
  woensdag 21 augustus 2019 @ 09:25:00 #36
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188551920
quote:

[..]

Dit is los van de lineup die ook niet meer mij ding is wel een van de redenen dat ik definitief ben afgehaakt. Het ontzettend relaxte festivalpubliek is uitgaanspubliek geworden, focus op het nachtprogramma zegt wat dat betreft ook wel iets.

En ik ben ook gewoon een oude lul inmiddels uiteraard, dus dat programmering niet meer mijn ding is is ook wel logisch.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_188552174
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:25 schreef TAV74 het volgende:

Dit is los van de lineup die ook niet meer mij ding is wel een van de redenen dat ik definitief ben afgehaakt. Het ontzettend relaxte festivalpubliek is uitgaanspubliek geworden, focus op het nachtprogramma zegt wat dat betreft ook wel iets.

En ik ben ook gewoon een oude lul inmiddels uiteraard, dus dat programmering niet meer mijn ding is is ook wel logisch.
Is daar dan niet zo op aangestuurd door de lowlands organisatie? Ander type muziek/lineup trekt ander type publiek. En zo ook met de focus op het nachtprogramma.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 21 augustus 2019 @ 09:43:27 #38
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188552190
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Is daar dan niet zo op aangestuurd door de lowlands organisatie? Ander type muziek/lineup trekt ander type publiek. En zo ook met de focus op het nachtprogramma.
In die zin dat ze altijd gericht zijn op dat wat groot en relevant is bij de jongere doelgroep en geen classic rock/pop festival willen zijn zoals Pinkpop. En aangezien hiphop, electronisch, dance etc groot is onder de doelgroep staat dat er nu veel. Prima keuze, maar niet voor mij ;)
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_188552213
Ik vind de nachtprogrammering vaak wel tof, ik heb gewoon niks met de hele hiphopprogrammering :P
pi_188552278
Ik heb jassen besteld. Wil jassen eigenlijk liever in de winkel passen, maar dit waren echt goede aanbiedingen, dus ik probeer het maar gewoon. Hopelijk past er eentje.

pi_188552291
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:50 schreef Myraela het volgende:
Ik heb jassen besteld. Wil jassen eigenlijk liever in de winkel passen, maar dit waren echt goede aanbiedingen, dus ik probeer het maar gewoon. Hopelijk past er eentje.

[ afbeelding ][ afbeelding ]
En anders weer terugsturen toch? Niet ideaal, maar kan. Die groene is tof :Y
pi_188552292
Ik denk als ik mensen over festivals hoor als "ah, cool! Lijkt me echt gezellig' en vervolgens bedenk ik me dat ik niets met muziek heb, niet van kamperen hou en zoiets na een middagje echt wel zat ben. :')
pi_188552334
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:20 schreef Aure het volgende:
Ja hij is uiteindelijk veroordeeld:https://www.ad.nl/binnenl(...)de-vrouwen~a2fd0aee/

SPOILER
Heftig zeg :{
Spoilers!
pi_188552353
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:51 schreef Puala het volgende:
En anders weer terugsturen toch? Niet ideaal, maar kan. Die groene is tof :Y
True. Ik word ook wel steeds makkelijker in terugsturen. En bij jassen is dat vaak ook wel nodig. Ik vind het zo lastig om een mooie jas uit te zoeken. Ik vind van die nette zwarte stoffe jassen vaak mooi, maar die trekken dan weer teveel kattenhaar aan. Alles met (imitatie)bont valt sowieso af. En die plasticachtige materialen zien er in mijn maat gewoon altijd heel goedkoop en vormloos uit.
pi_188552363
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:51 schreef Myraela het volgende:
Ik denk als ik mensen over festivals hoor als "ah, cool! Lijkt me echt gezellig' en vervolgens bedenk ik me dat ik niets met muziek heb, niet van kamperen hou en zoiets na een middagje echt wel zat ben. :')
Zijn zat festivals waarbij je niet hoeft te kamperen hoor :+

Ik zou kamperen alleen overwegen als er een volwaardig bed bij hoort, dus camper/caravan/vouwwagen met fatsoenlijk bed/matras.
pi_188552409
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:25 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Ondanks niet ouwe lul ben ik het wel met je eens. ;) De vrijwilligersdeal die we hebben is prima, maar als we die niet meer hebben geloof ik niet dat ik nog zou gaan.
pi_188552433
Aure :{
pi_188552473
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

True. Ik word ook wel steeds makkelijker in terugsturen. En bij jassen is dat vaak ook wel nodig. Ik vind het zo lastig om een mooie jas uit te zoeken. Ik vind van die nette zwarte stoffe jassen vaak mooi, maar die trekken dan weer teveel kattenhaar aan. Alles met (imitatie)bont valt sowieso af. En die plasticachtige materialen zien er in mijn maat gewoon altijd heel goedkoop en vormloos uit.
Ik begrijp je :Y Ik kan vaak goed slagen bij bonprix, maar bestel er vaak 3 tegelijk waarvan ik er dan 1 hou. Vorig jaar heb ik een nieuwe jas gekocht, maar inmiddels zwem ik er in. Dus de uitdaging begint dit jaar gewoon opnieuw :')
pi_188552476
quote:

SPOILER
Wat afschuwelijk Aure om mee te maken.
pi_188552481
quote:

SPOILER
Hard afstraffen, dat soort mensen. Wat bezielt iemand om dat te doen :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_188552488
quote:

SPOILER
;(
pi_188552506
Dit was goud. Lieve meisjes, niet te verstaan in het Engels, facking herrie. :D O+

pi_188552510
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 08:47 schreef Kaatje1 het volgende:

@:PdeHoog, wat leuk allemaal!
Op zich wel maar het is een hoop opwinding in een week :+ Niet goed voor mijn slaapritme :’) Er komt op het moment ook echt geen flikker uit mijn handen.
pi_188552518
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:06 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Hard afstraffen, dat soort mensen. Wat bezielt iemand om dat te doen :{
Ik vraag me bij dat soort figuren altijd af, als ze rustig zitten te ontbijten, of een kopje koffie zitten te drinken, wat denk je dan dat je gedaan hebt/gaat doen. Maar dan ga ik er misschien teveel vanuit dat hij in het dagelijks leven "normaal" gedrag vertoont
pi_188552547
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik vraag me bij dat soort figuren altijd af, als ze rustig zitten te ontbijten, of een kopje koffie zitten te drinken, wat denk je dan dat je gedaan hebt/gaat doen. Maar dan ga ik er misschien teveel vanuit dat hij in het dagelijks leven "normaal" gedrag vertoont
Volgens mij was deze gast gewoon echt niet goed bij zijn hoofd 8)7 maar gelukkig hebben ze hem gevonden en wel kunnen straffen. En het is te hopen dat hij in behandeling is geweest.
pi_188552574
Koffie is op }:|
pi_188552576
Dat is wel een heel nare ervaring Aure :{

Ook geen festivalkampeerder hier hoor. (Wel gedaan, maar het was meer een noodzakelijk kwaad. Ik hou gewoon van goed slapen en een warme douche :P ). Sowieso is het een paar jaar geleden dat ik überhaupt op een festival geweest ben. Maar zo'n eigen wereldje op een festival, dat vond/vind ik altijd wel heel fijn :Y

O+ @ P .
  woensdag 21 augustus 2019 @ 10:12:55 #58
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_188552579
Psy fi vond ik nog wel een knus en een echte festival om te dansen. Wel beetje heel veel dreads, om de gemiddelde publiek te beschrijven. Het is visueel ook heel gaaf.
pi_188552585
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:10 schreef Aure het volgende:
Volgens mij was deze gast gewoon echt niet goed bij zijn hoofd 8)7 maar gelukkig hebben ze hem gevonden en wel kunnen straffen. En het is te hopen dat hij in behandeling is geweest.
Dat is inderdaad te hopen. Als het nou op 1 festival/avond was geweest, dan had je nog kunnen denken dat het misschien een of andere fucking rare trip was geweest. Maar dit was dus blijkbaar z'n nieuwe hobby ofzo. Echt ziek.
pi_188552598
Ohja een vriend van mij is ook helemaal gek op psy fi. Dat is ook alweer bijna toch?
  woensdag 21 augustus 2019 @ 10:14:54 #61
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_188552612
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel, het is inderdaad mogelijk dat hij niet eens door heeft dat het echt onacceptabel is.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 10:17:44 #62
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_188552646
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:14 schreef Aure het volgende:
Ohja een vriend van mij is ook helemaal gek op psy fi. Dat is ook alweer bijna toch?
Ja volgende weekend zag ik net op hun website.
pi_188552683
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:14 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel, het is inderdaad mogelijk dat hij niet eens door heeft dat het echt onacceptabel is.
Dus zou het zomaar je buurman kunnen zijn, of iemand naast je in de bus/trein.
pi_188552701
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:20 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dus zou het zomaar je buurman kunnen zijn, of iemand naast je in de bus/trein.
Maar dat is meestal het geval toch, dat het júist de mensen zijn waarvan je het niet 'verwacht'/'ziet'.
pi_188552748
Huuuu ik ging in een regenworm staan ;(
pi_188552777
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:25 schreef Lonaa het volgende:
Huuuu ik ging in een regenworm staan ;(
Yak
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 10:28:36 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188552800
SEV, oftewel Schienenersatzverkehr.
Je moet het maar net weten :D

:W Duisburg

Wachtend op de bus richting de Landschaftspark Nord.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 21 augustus 2019 @ 10:29:04 #68
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_188552806
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Maar dat is meestal het geval toch, dat het júist de mensen zijn waarvan je het niet 'verwacht'/'ziet'.
Inderdaad.

Bij zedenzaken omtrent kinderen\jongeren gaat het ook heel vaak om een bekende. Een ouder, buur, familielid etc. M\V.
pi_188552870
Het enige concert dat ik in de Alpha zag dit jaar:

Lekker in de zon, buiten. O+
pi_188552876
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Gelukkig niet echt meegemaakt in mijn directe omgeving. Ooit een collega die "opeens" niet meer op het werk kwam. Drugs, gepakt in Suriname of de Antillen.
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 10:37:42 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188552926
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Gelukkig niet echt meegemaakt in mijn directe omgeving. Ooit een collega die "opeens" niet meer op het werk kwam. Drugs, gepakt in Suriname of de Antillen.
Onlangs nog twee Nederlander die per direct een einde aan hun loopbaan hebben gemaakt
pi_188553040
Ah die gasten op Sziget. Zo oerdom, en toch heb ik er ook een klein beetje medelijden mee :')
pi_188553061
Ik vond de sfeer van de bezoekers van de Zwarte Cross erg leuk, veilig en open. Maar dat is wel weer heel anders dan Lowlands enzo natuurlijk :D

* Tele6 is op weg naar de tandarts voor een nieuwe vulling :X
pi_188553065
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:46 schreef Aure het volgende:
Ah die gasten op Sziget. Zo oerdom, en toch heb ik er ook een klein beetje medelijden mee :')
Ik heb meer medelijden met hun familie. Dit is zo bewust gedaan door henzelf.
pi_188553080
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:48 schreef Tele6 het volgende:
Ik vond de sfeer van de bezoekers van de Zwarte Cross erg leuk, veilig en open. Maar dat is wel weer heel anders dan Lowlands enzo natuurlijk :D

* Lonaa is op weg naar de tandarts voor een nieuwe vulling :X
Ook dat is de laatste jaren wel wat verandert, maar true. :Y
pi_188553089
quote:
Ik toch ook wel hoor.
Vraag me af wat er nou precies gebeurd is.
En vooral.. waarom.

Ze wisten vast dat het geen goed idee was tenslotte.
pi_188553092
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:50 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik toch ook wel hoor.
Vraag me af wat er nou precies gebeurd is.
En vooral.. waarom.

Ze wisten vast dat het geen goed idee was tenslotte.
Blijkbaar hebben ze het vorig jaar ook al gedaan. :')
pi_188553100
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:50 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Beetje overmoedig geworden :')
pi_188553112
quote:

SPOILER
Bizar mental image nu hier.

Wat een idioot.
pi_188553205
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb meer medelijden met hun familie. Dit is zo bewust gedaan door henzelf.
Precies dit.

Bij m'n ouders in de straat een gezin wiens zoon (half de 20) vast heeft gezeten voor een overval en nu vast zit voor een steekpartij. Die ouders worden door een groot deel van het dorp aangekeken alsof het hun schuld is.
pi_188553234
Ook medelijden met de familie ja, maar toch ook gewoon een klein beetje met die jongens. Ook al is het oerstom en hadden ze beter moeten weten. Maar goed ik ben ook niet helemaal anti-drugs, dat zal er ook mee te maken hebben :P
pi_188553242
quote:

In het interview in de Volkskrant met de ouders van de atleet is hij vorig jaar niet eens naar dit festival geweest en ging hij überhaupt nooit naar festivals.

Ze waren met een groep van 20 jongeren. Ergens knaagt het dat ze misschien wel met de hele groep dit hebben geregeld en toevallig deze twee aan de beurt waren om te verkopen op het moment dat ze zijn opgepakt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188553244
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:59 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Precies dit.

Bij m'n ouders in de straat een gezin wiens zoon (half de 20) vast heeft gezeten voor een overval en nu vast zit voor een steekpartij. Die ouders worden door een groot deel van het dorp aangekeken alsof het hun schuld is.
Omdat mensen vinden dat dat soort dingen een kwestie is van niet goed opgevoed.

Maar volgens mij is opvoeden nog steeds geen wetenschap en doet iedereen het beste wat hij kan.
Juist de hele nette jongens en meisjes die sltijd zo braaf leken... springen er natuurlijk uit als het ineens toch anders blijkt te zijn.

Zijn ze dan te netjes opgevoed en moesten ze uit de band? Of te weinig opgevoed ondanks dat het wel zo leek?

Niemand die het weet lijkt me.
Medeleven lijkt me meer op zn plek dan vingerwijzen.
pi_188553262
Ik ga even paar boodschappen doen en dan de keuken/voorraadhok uitmesten. Ik vind dat we te veel spullen hebben.
pi_188553294
Goedemorgen :W
Heerlijk geslapen door de medicijnen, valt nu pas op hoe slecht ik heb geslapen de afgelopen dagen :D

*O* voor de leuke plannen en dagen van P
pi_188553323
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:06 schreef Sarabi het volgende:
Heerlijk geslapen door de medicijnen, valt nu pas op hoe slecht ik heb geslapen de afgelopen dagen :D

Mogge!
Dat had je duidelijk nodig!
  woensdag 21 augustus 2019 @ 11:12:13 #87
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188553373
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:48 schreef Tele6 het volgende:

Heb eigenlijk nooit een veiliger en relaxter gevoel gehad op festivals dan op Lowlands al die jaren, Geen idee of dat nu structureel aan het veranderen is.
pi_188553462
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:12 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Heb eigenlijk nooit een veiliger en relaxter gevoel gehad op festivals dan op Lowlands al die jaren, Geen idee of dat nu structureel aan het veranderen is.
Hm kan me dat nog wel herinneren van de metalfestivals ook.

Vol afschrikwekkende shirtjes.. stoer uitziende mannen... Maar eigenlijk vooral heel veel tere zieltjes die stoer keken :D

Heb me daar nooit onveilig gevoeld inderdaad...
maar ook daar is het publiek wel echt veranderd.
Wel het idee dat drank/drugs daar ook een behoorlijke rol in spelen.

En ja, vroegah (damned nu voel ik me oud) .. werd er ook genoeg gezopen.. i know... maar er werd anders mee om gegaan ofzo denk ik.
pi_188553470
realDonaldTrump twitterde op woensdag 21-08-2019 om 01:51:52 Hey Denmark, If we're not good enough to buy Greenland from you, we don't want your disgusting Gouda cheese either. Choke on it yourself bc I will put a huge tariff on it! reageer retweet
pi_188553487
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:19 schreef Isabeau het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 21-08-2019 om 01:51:52 Hey Denmark, If we're not good enough to buy Greenland from you, we don't want your disgusting Gouda cheese either. Choke on it yourself bc I will put a huge tariff on it! reageer retweet
Serieus? _O- _O- _O-
  woensdag 21 augustus 2019 @ 11:20:01 #91
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188553488
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:18 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Vol afschrikwekkende shirtjes.. stoer uitziende mannen... Maar eigenlijk vooral heel veel tere zieltjes die stoer keken :D

En ja, vroegah (damned nu voel ik me oud) .. werd er ook genoeg gezopen.. i know... maar er werd anders mee om gegaan ofzo denk ik.
Metalfestivals zijn ook dik ok qua publiek, leve de oude Dynamo tijden. Alleen net wat lomper, maar ook daar is het altijd relaxed. Ook op huidige Dynamo metalfest was dat nog prima.
pi_188553492
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:06 schreef Sarabi het volgende:

Fijn dat de medicatie z'n werk goed doet!

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:19 schreef Isabeau het volgende:
_O-

Dit is het twitteraccount van De Speld ofzo? :D
pi_188553507
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:20 schreef Candaasje het volgende:

Dit is het twitteraccount van De Speld ofzo? :D
Nope, dat is Donald Trump

(maar zie deze specifieke tweet niet op twitter :D dus misschien iemand op FOK aan het trollen, ik schoot wel in de lach)
pi_188553543
Als je erop klikt zie je dat het gewoon aangepaste tekst is. Waarom weet ik niet, het origineel was al dom genoeg.
pi_188553553
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:22 schreef Myraela het volgende:
Als je erop klikt zie je dat het gewoon aangepaste tekst is. Waarom weet ik niet, het origineel was al dom genoeg.
Ja :')
pi_188553582
quote:

[..]

Ik snap je :Y
pi_188553675
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:20 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Metalfestivals zijn ook dik ok qua publiek, leve de oude Dynamo tijden. Alleen net wat lomper, maar ook daar is het altijd relaxed. Ook op huidige Dynamo metalfest was dat nog prima.
Hier nu alvast zin in baroeg open air.
Gevalletje “in de achtertuin” voor mij.
Dit jaar voor het eerst tegen betaling... jammer wel want dat zal het publiek ook wel veranderen.
Voorgaamde jaren ook veel mensen met (hele) kleine kinderen.... nam zelf dochterlief ook weleens mee voor een paar uurtjes.
Denk dat mensen dat toch minder snel doen als je entree moet betalen.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 11:40:54 #98
13783 Anthraxx
pi_188553758
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:32 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hier nu alvast zin in baroeg open air.
Gevalletje “in de achtertuin” voor mij.
Dit jaar voor het eerst tegen betaling... jammer wel want dat zal het publiek ook wel veranderen.
Voorgaamde jaren ook veel mensen met (hele) kleine kinderen.... nam zelf dochterlief ook weleens mee voor een paar uurtjes.
Denk dat mensen dat toch minder snel doen als je entree moet betalen.
Gezien de hoeveelheid kinderen op Dynamo Open Air lijkt dat wel mee te vallen ;)
  woensdag 21 augustus 2019 @ 11:48:19 #99
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188553846
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:40 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Gezien de hoeveelheid kinderen op Dynamo Open Air lijkt dat wel mee te vallen ;)
Op jouw leeftijd gaan bezoekers er ook al snel jong uitzien he :P
pi_188553985
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:40 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ben benieuwd... viel me altijd op hoeveel babies/peuters er mee waren.

Nog een maand... dan weten we het.
En voor 10¤ is het ook niet direcr de hoofdprijs.
Maar vond het altijd leuk dat er ook genoeg mensen waren die gewoon even kwamen kijken... en even spontaan binnenlopen is nu wel lastiger.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 12:01:41 #101
13783 Anthraxx
pi_188554083
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:48 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Op jouw leeftijd gaan bezoekers er ook al snel jong uitzien he :P
Herkenbaar probleem. Ook voor jou?
pi_188554125
Je bent zo oud als je je voelt toch? *)

Dat is vandaag dan geloof ik een jaar of 75 hier :') Ik ga maar eens een wandelingetje maken voor wat frisse lucht en vitamine D
  woensdag 21 augustus 2019 @ 12:08:43 #103
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188554181
Heerlijk in de tuin, raampjes schilderen, kopje koffie.

Om me heen wordt onkruid weggehaald

O en bij de buren staat een dieselcompressor te draaien omdat ze de tegelvloer eruit aan het jetsen zijn :X
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 21 augustus 2019 @ 12:12:17 #104
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188554234
Ik heb lunch inspiratie nodig.. wat eten jullie ? :o

Verder heb ik weinig ervaring met festivals waar gekampeerd wordt.. wel met kamperen en scouting evenementen.. het zal vast vergelijkbaar zijn.. :+
pi_188554247
Broodje met ei, niks bijzonders, wel lekker :9
  woensdag 21 augustus 2019 @ 12:21:38 #106
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188554350
quote:

SPOILER
Wat een idioot. Plasseks fetish??
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 21 augustus 2019 @ 12:22:33 #107
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188554365
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 06:40 schreef PdeHoog het volgende:

Zaterdag. En morgenavond bij stom toeval wat drinken met een andere dame.
Jij player! *)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_188554382
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 12:12 schreef Barreltje het volgende:
Plakjes kipfilet gebakken met tomaatjes met olijven, spinazie ala creme, roerei en een flinke lepel huttenkase met peper.

Ik wilde gewoon wat gezonde dingen op een bord gooien, maar het was eigenlijk verrassend lekker bij elkaar. :D
  woensdag 21 augustus 2019 @ 12:25:14 #109
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188554400
quote:
12s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 12:01 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Herkenbaar probleem. Ook voor jou?
ik zie overal alleen nog maar kinderen inmiddels :(
pi_188554410
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 12:13 schreef Aure het volgende:
Broodje met ei, niks bijzonders, wel lekker :9
Ja ik ook eigenlijk :s) Verder niks broodbeleggerigs in huis behalve WEER kaas :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188554503
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 12:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat een idioot. Plasseks fetish??
Zoiets, hij werd opgewonden van wildplassende dames en kon zich dan niet inhouden 8)7 Het duurde ook steeds maar een paar seconden en dan ging ie er als een speer vandoor. Maarja wel iets van 18 vrouwen die een heftige en nare ervaring rijker zijn.

SPOILER
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 12:34:21 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188554529
quote:
Ik bedoelde daarvan maar één. Roelf Bouwmeester. En Madiea Ghafoor is paar week eerder opgepakt.

Die hadden beide een loop baan :+
pi_188554534
Ik denk dat ik mijn kind maar eens uit bed ga halen, die doet thuis nog steeds twee slaapjes :') :z
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 12:35:40 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188554541
quote:

[..]

Roelf is vorig jaar niet geweest, aldus zijn ouders. Maar dat zegt niks over die anderen kerel natuurlijk.
pi_188554546
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 12:34 schreef derLudolf het volgende:
Jij bent wel van de flauwe woordgrapjes he :D met je propaan ganda :') _O-
pi_188554556
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 12:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik bedoelde daarvan maar één. Roelf Bouwmeester. En Madiea Ghafoor is paar week eerder opgepakt.

Drugsrunners :7

Ik snapte hem wel, maar kreeg gewoon meteen weer instant medelijden met die jongens :P
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 12:38:29 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188554580
Landschaftspark Duisburg is gaaf om te zien en om er met een camera rond te wandelen.

Maar.... een echt duidelijke looproute ontbreekt. Of ik heb hem niet kunnen ontdekken. Ik volgende rode pijlen die half versleten waren, maar opeens stopten die en stond ik bij een glijbaan. Maar de gingen wel eerst door/langs de hoogoven enzo.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 12:41:45 #118
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188554616
Nog even een cul vraagje tussendoor..
Ik heb een recept met "kumbu"
Google levert me niet helemaal een goed antwoord.. wat is het ? :o
pi_188554620
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 12:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Roelf is vorig jaar niet geweest, aldus zijn ouders. Maar dat zegt niks over die anderen kerel natuurlijk.
Dat dacht ik ook... maar geen tijd om mn factchecking te doen. Dus dank voor deze bijdrage :)
pi_188554631
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 12:41 schreef Barreltje het volgende:
Nog even een cul vraagje tussendoor..
Ik heb een recept met "kumbu"
Google levert me niet helemaal een goed antwoord.. wat is het ? :o
Niet kombu? Dat is een Japans gedroogd zeewier.
pi_188554663
En anders is het misschien koemboe, een (Surinaamse) vrucht?
  woensdag 21 augustus 2019 @ 12:55:15 #122
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188554804
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:08 schreef borisz het volgende:
Komend weekend trouwens Proefpark Haarlem. https://www.proefparkhaarlem.nl
Er is altijd wat te doen in de stad :P. Waarschijnlijk ga ik zondag.
En ook nog https://bubbles-bites.nl/ in Bloemendaal.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 12:56:24 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188554822
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij bent wel van de flauwe woordgrapjes he :D met je propaan ganda :') _O-
Ja sorry, die rollen zo uit m'n mouwen
pi_188554922
quote:
11s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 12:22 schreef golfer het volgende:

[..]

Jij player! *)
*)
pi_188555210
Waarom heb ik altijd opruimwoede als de grijze container vol zit?
pi_188555294

Need this.
pi_188555485
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 12:25 schreef TAV74 het volgende:

[..]

ik zie overal alleen nog maar kinderen inmiddels :(
Join tha dinosaurusklup O~)
pi_188555509
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:18 schreef Lonaa het volgende:
Ah herkenbaar. Ik zet hem altijd aan de voordeur. Als hij dan geleegd is en ik hem direct weer ophaal kan ik hem aan de achterkant nog eens zetten :+
Zojuist afscheid genomen van de helft van mijn garderobe.
pi_188555512
Ik heb gemaild over een hond. :o

Oh, ik heb ook nog gehuild op Lowlands. Ik liep langs de Armedillow ergens in de nacht en toen draaide de DJ
Is mijn Sally-verdriet-liedje.
pi_188555526
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:34 schreef FranticDJ het volgende:
Ah herkenbaar. Ik zet hem altijd aan de voordeur. Als hij dan geleegd is en ik hem weer ophaal kan ik hem aan de achterkant nog eens zetten :+
[..]

Slim. Duurt nog wel anderhalve week. :')

Ik had m donderdag aan de straat willen zetten omdat vrijdag geleegd. Vergeten. Vet handig.
pi_188555537
Er is hier zo'n app, die herinneringen pusht. Wel handig.
pi_188555562
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:35 schreef FranticDJ het volgende:
Er is hier zo'n app, die herinneringen pusht. Wel handig.
Ja, dat doet ie op donderdagavond. Toen had ik al 10 bier op onder de partytent op Lowlands :P
pi_188555563
quote:

Verder heb ik weinig ervaring met festivals waar gekampeerd wordt.. wel met kamperen en scouting evenementen.. het zal vast vergelijkbaar zijn.. :+
Za'atarplatbrood met harissa, dadelchutney, sumac, zure rode ui en pompoenfalafel 8-) en frietjes met azijn O+
pi_188555589
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:34 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb gemaild over een hond. :o

Oh, ik heb ook nog gehuild op Lowlands. Ik liep langs de Armedillow ergens in de nacht en toen draaide de DJ
Is mijn Sally-verdriet-liedje.
O+ :*
pi_188555593
En Aure :{
pi_188555604
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:17 schreef AnneX het volgende:
Mini...woon je in een dorp en dan de turkse winkel n de buurt op loopafstand.
Daarvoor moet ik 10 km. rijden.
Twee Turkse winkels op loopafstand zelfs! Er is hier van oudsher sowieso een bloeiende Turkse gemeenschap wegens vroeger hierheen gehaalde werklui voor de grote scheepswerven van het dorp en we hadden bijvoorbeeld ook al heel vroeg een moskee, waar helemaal nooit gezeur over is geweest :)
pi_188555609
Ooow jottumpjes ik heb weer wat voor mijn bentowoede O+ *O*

een Darth Vader eiermal _O-
pi_188555621
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:38 schreef Bluezz het volgende:

[..]

O+ :*
Mja, daar ben je ook wel extra gevoelig voor na 3 nachten amper slaap en een shitfuckhoeveelheid alcohol. En er was net overal change-over, dus ik kon m ook echt horen totdat ik zo'n beetje aan de andere kant van het terrein was. :')
pi_188555678
Zelf alleen van 1997 tot en met 2001 naar Lowlands geweest :') #dinosaurus
pi_188555679
Goed, tijd voor het volgende keukenkastje. :7
pi_188555730
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Za'atarplatbrood met harissa, dadelchutney, sumac, zure rode ui en pompoenfalafel 8-) en frietjes met azijn O+
mijn oren tuuten nou nog :o _O-
pi_188555743
Hier geen grijze bakken meer, maar een ondergrondse straatcontainer die je met een persoonlijk pasje bedient. Erg fijn voor een notoire vergeten-buiten-te-zetter als ik :+
pi_188555749
quote:

Grote schaal met ananas en meloen tussen dochterlief en mij in :)
pi_188555779
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:45 schreef minilot het volgende:
Hier geen grijze bakken meer, maar een ondergrondse straatcontainer die je met een persoonlijk pasje bedient. Erg fijn voor een notoire vergeten-buiten-te-zetter als ik :+
Dat is wel aids ja, moet je weer een maand wachten terwijl dat ding al vol zit :(
pi_188555789
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:45 schreef minilot het volgende:
Hier is sinds een paar weken het "pasje" ook ingegaan (was tegengehouden door een één of andere privacynerd die nu de NS op de korrel heeft). Wel wennen. Pasje vergeet ik steeds, niet zo'n probleem voor de restafval 10 meter van mijn huis, maar als ik vrolijk op de fiets ergens naar toe zit en (handig) het plastic afval meeneem zonder pasje is dat wat minder handig.
pi_188555819
Hmm hier tijdens de schaal meloen en ananas... discussie met dochterlief over de doodstraf en hoe dat dan in zijn werk gaat.

#gezellig
pi_188555820
Ik ben toe aan de confettila. ;(
pi_188555825
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:18 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Negentien jaar geleden had ik als zestienjarige op Dynamo toch ook gewoon ineens een hand van een vreemde man in mijn broek, waar ik bepaald niet van gediend was. En ik zal vast niet de enige zijn geweest. Daar trok ik geen conclusies uit dat de sfeer of het publiek klote was, het was gewoon een vervelend incident. Metalfestivals bleven daar echt niet van gespeend.
Ik denk dat wij vooral ouder zijn geworden, en dat dat de beleving van festivals anders maakt. Ik heb meer vergelijkingsmateriaal en mijn brein is hopelijk wat meer ontwikkeld. En over vijftien jaar klagen de pubers van nu dat de festivals niet meer vertrouwd voelen.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_188555866
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:50 schreef mjan het volgende:

[..]
Ik denk dat wij vooral ouder zijn geworden, en dat dat de beleving van festivals anders maakt. Ik heb meer vergelijkingsmateriaal en mijn brein is hopelijk wat meer ontwikkeld. En over vijftien jaar klagen de pubers van nu dat de festivals niet meer vertrouwd voelen.
Waarschijnlijk ja... times change... en wij ook.
pi_188555918
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is wel aids ja, moet je weer een maand wachten terwijl dat ding al vol zit :(
Een maand? de grijze wordt hier 2 wekelijks geleegd, net als de groene. Plastic wordt 1x in de maand opgehaald, maar dat moet je in oversized boterhamzakken verzamelen. Die zakken incl inhoudt vliegen alle kanten op en ik vind 't een waardeloze manier van verzamelen. Oud papier wordt 2 wekelijks of wekelijks (afhankelijk van 't dorp) opgehaald door verenigingen.

naar verluidt krijgen we komend jaar nog 2 containers erbij en wordt de groene ingewisseld voor een wat groter formaat (indien je zo'n iele mini hebt). Dan wordt het allemaal maandelijks. Plastic & papier worden dan ook met containers opgehaald. Zullen de verenigingen blij mee zijn, die verliezen zo aardig wat inkomsten. Met een container wil ik best ook plastic scheiden enzo, wordt het niet aangevreten door ongedierte en waait het niet alle kanten op.
Plan is dan in de toekomst om de grijze bak van een chip te voorzien, waarbij je gaat betalen voor het aantal keren dat die geleegd wordt.
pi_188555938
quote:

[..]

Negentien jaar geleden had ik als zestienjarige op Dynamo toch ook gewoon ineens een hand van een vreemde man in mijn broek, waar ik bepaald niet van gediend was. En ik zal vast niet de enige zijn geweest. Daar trok ik geen conclusies uit dat de sfeer of het publiek klote was, het was gewoon een vervelend incident. Metalfestivals bleven daar echt niet van gespeend.
:Y Precies.

Zeg mjan, ben jij wel eens op WGT in Leipzig geweest?
pi_188555997
Eens in de zo veel tijd komen de verschillende kliko ervaringen voorbij.
Waarbij opvalt, hóe het enorm verschilt per gemeente.
Zoals van de week, dat ik schreef dat wij sinds dit jaar de bio kleine en grote vuilniszakken gratis krijgen.
Ging ik googlen voor Myraela, blijken de rollen per 2 stuks wel ¤ 5 te kosten.

Straatje legt...terras kan open w/

Behalve Koningsdag en de Parade ben ik nog nimmer naar / op een festival geweest. w/
#uniek
pi_188556065
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

mijn oren tuuten nou nog :o _O-
Ik zit niet in cul sc omdat stamppot andijvie mijn lievelings is nee ;)
pi_188556082
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:55 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

naar verluidt krijgen we komend jaar nog 2 containers erbij en wordt de groene ingewisseld voor een wat groter formaat (indien je zo'n iele mini hebt). Dan wordt het allemaal maandelijks. Plastic & papier worden dan ook met containers opgehaald. Zullen de verenigingen blij mee zijn, die verliezen zo aardig wat inkomsten. Met een container wil ik best ook plastic scheiden enzo, wordt het niet aangevreten door ongedierte en waait het niet alle kanten op.
Plan is dan in de toekomst om de grijze bak van een chip te voorzien, waarbij je gaat betalen voor het aantal keren dat die geleegd wordt.
Iets dergelijks doen ze bij mijn moeder ook.
En als je die andere 2 goed gebruikt... blijft er verrassend weinig over voor de grijze bak :)
pi_188556089
Maar even he...

O+ O+ O+
pi_188556105
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:03 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Iets dergelijks doen ze bij mijn moeder ook.
En als je die andere 2 goed gebruikt... blijft er verrassend weinig over voor de grijze bak :)
Pcies ;) en dat kan ik dan evengoed nog gratis kwijt in de milieustraat als ik de krent uit zou willen hangen.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 14:04:56 #157
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188556109
quote:

[..]

Festivals en soort publiek veranderen ook wel, simpelweg omdat nieuwe generaties andere dingen leuk vinden en anders met elkaar omgaan. Het wordt alleen niet perse beter of slechter, wel anders. Incidenten zijn er altijd wel geweest, Kan me nog skinheads op Aardschokdag herinneren die flink huis hielden,
Dat wij het nu minder vinden ligt uiteraard ook vooral aan onszelf. Vind het ook wel gezond dat er een moment komt dat je afhaakt bij de jongere generatie. Ik hoor een 18 jarige ook helemaal niet te begrijpen ;)
  woensdag 21 augustus 2019 @ 14:12:32 #158
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188556220
Holland Popfestival in Kralingen is ook nooit meer hetzelfde geweest.
Oh nee, dat was maar eenmalig. ;)
Poef.....gone! ©golfer
pi_188556245
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:56 schreef minilot het volgende:

[..]

Zeg mjan, ben jij wel eens op WGT in Leipzig geweest?
Neen! Als kleinere mjan was ik veel meer in de obscure metal en minder in de gothic. Ik had alleen vage kennissen die naar WGT gingen en ik wilde liever met vrienden naar festivals. WGT heeft me wel altijd een interessante beleving geleken :) Wat is jouw ervaring ermee?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  woensdag 21 augustus 2019 @ 14:14:19 #160
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188556246
quote:
6s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:12 schreef golfer het volgende:
Verwar je dit nu niet met het Muziekfeest op het Plein?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_188556258
quote:
6s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:12 schreef golfer het volgende:
Gaat het weer een beetje? , meneer golfer? 🌷
  woensdag 21 augustus 2019 @ 14:19:48 #162
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188556345
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:15 schreef AnneX het volgende:

Gaat het weer een beetje? , meneer golfer? 🌷
Wisselt een beetje. Momenten van bijna geen koorts afgewisseld met weer een nieuwe koortsaanval. Verder een beetje slappe vaatdoek.
Poef.....gone! ©golfer
pi_188556399
quote:

[..]

Toen ik als 17-jarige in Spanje woonde ben ik meermaals in mn komt gegrepen in de metro en echt wel heel vervelend opdringerig behandeld in cafeetjes (En een keer bijna beroofd maar dat terzijde). Ik vond dat wel stom maar trok me er verder weinig van aan. Terugkijkend vind ik dat dan weer tamelijk bizar en zou ik het echt niet tof vinden als mijn hypothetische dochter dat zou meemaken.
pi_188556412
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:55 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Een maand? de grijze wordt hier 2 wekelijks geleegd, net als de groene. Plastic wordt 1x in de maand opgehaald, maar dat moet je in oversized boterhamzakken verzamelen. Die zakken incl inhoudt vliegen alle kanten op en ik vind 't een waardeloze manier van verzamelen. Oud papier wordt 2 wekelijks of wekelijks (afhankelijk van 't dorp) opgehaald door verenigingen.

Dat plastic hebben we hier ook zo, maar inmiddels hebben we na lang zeuren haakjes om lantaarnpalen gekregen, om de zakken aan op te hangen. Dat helpt wel echt goed, voorheen lag het altijd door de halve straat. (En waaide het niet weg, dan trokken katten/meeuwen/kauwen de boel wel open, want er zat genoeg etensrest tussen...)
pi_188556428
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:03 schreef Lonaa het volgende:
Maar even he...
[ afbeelding ]

O+ O+ O+
O+ O+ O+

Ok, wanneer komt hij/zij bij je? Al een naam bedacht?!
pi_188556446
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:24 schreef Candaasje het volgende:

[..]

O+ O+ O+

Ok, wanneer komt hij/zij bij je? Al een naam bedacht?!
Ze heet Ronda en ze is nu 3. Ik heb informatie gevraagd. O+
pi_188556605
Ahw tof! O+
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 14:40:14 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188556641
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:18 schreef Lonaa het volgende:
Hier is het een nog wel es resultaat van het andere.

Sinds de pmd bak is het lang geleden dat de grijze echt vol zat.

Per september wordt grijs dan ook 1x/3 week ipv 1x/2 week geleegd.

Op zich prima, maar dan moeten ze pmd vaker ophalen. Dat is nu 1x/3weken, maar die zit regelmatig vol.
Deel van de vulling van grijs is dan ook pmd dat niet in de container past.
pi_188556727
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hier is het een nog wel es resultaat van het andere.

Sinds de pmd bak is het lang geleden dat de grijze echt vol zat.

Per september wordt grijs dan ook 1x/3 week ipv 1x/2 week geleegd.

Op zich prima, maar dan moeten ze pmd vaker ophalen. Dat is nu 1x/3weken, maar die zit regelmatig vol.
Deel van de vulling van grijs is dan ook pmd dat niet in de container past.
Voor grijs betaal je sinds 2 jaar voor het aantal keer dat je m aan de straat zet. Ze komen iedere 2 weken maar hij gaat hier iedere 6/8 weken aan de straat. Met de weken vakantie ging er iets mis en nu zit ie dus prop en prop vol :')
  woensdag 21 augustus 2019 @ 14:59:52 #170
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188556944
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:25 schreef Lonaa het volgende:

Ze heet Ronda en ze is nu 3. Ik heb informatie gevraagd. O+
Dat is er toch eentje van hetzelfde merk als Sally?
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 augustus 2019 @ 15:01:09 #171
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_188556953
  woensdag 21 augustus 2019 @ 15:01:27 #172
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188556955
Wij doen het hier nog met groen en grijs en papiercontainers die om de 2 weken geleegd worden, maar er zijn plannen tot straatrenovatie en herinrichting voor de hele omgeving en dan wordt er ook gesproken over ondergrondse containers.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 augustus 2019 @ 15:07:21 #174
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_188557012
Grijs, Glas en Papier heb ik bij de flat. Meer smaken heb ik niet. En Grijs idd met een pasje, maar die is alleen gekoppeld aan die bak en niet eens aan mijn appartement. Gelukkig maar. Verder anti-diftar. Opruimen van dumpingen is duurder dan de winst van betalen per zakje.
pi_188557054
quote:
Maar even he...
[ afbeelding ]

O+ O+ O+
Oh, wat een lief koppie
pi_188557088
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat plastic hebben we hier ook zo, maar inmiddels hebben we na lang zeuren haakjes om lantaarnpalen gekregen, om de zakken aan op te hangen. Dat helpt wel echt goed, voorheen lag het altijd door de halve straat. (En waaide het niet weg, dan trokken katten/meeuwen/kauwen de boel wel open, want er zat genoeg etensrest tussen...)
Ja dat laatste is ook vooral wat ik er op tegen heb. Daarbij vind ik het op de een of andere reden niet zo fris om zo'n zak ergens binnen te hebben hangen voor langere tijd. Een kliko staat buiten. Dan maakt 't me niet zo uit als de schimmelende resten aan 't meuren zijn na een week of 2-3.
pi_188557096
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:07 schreef borisz het volgende:
Grijs, Glas en Papier heb ik bij de flat. Meer smaken heb ik niet. En Grijs idd met een pasje, maar die is alleen gekoppeld aan die bak en niet eens aan mijn appartement. Gelukkig maar. Verder anti-diftar. Opruimen van dumpingen is duurder dan de winst van betalen per zakje.
Dat dumpen is hier echt een probleem. Vooral bij "groepjes" ondergrondse bakken. Eind van de maand ligt er vaak een hele inrichting. Het schijnt dat hier nogal veel "afvaltoerisme" is van plaatsen in de buurt. Hier is de controle (tot nu toe) verwaarloosbaar en in Westervoort/Velp etc schijnt het veel strakker te zijn. Er is zelfs een fb groep "straatjutten in Arnhem". Daar kan je dingen op zetten die je zelf wilt aanbieden, maar ook wanneer je ziet dat er bruikbaar spul aan de weg staat.
pi_188557120
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:15 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ja dat laatste is ook vooral wat ik er op tegen heb. Daarbij vind ik het op de een of andere reden niet zo fris om zo'n zak ergens binnen te hebben hangen voor langere tijd. Een kliko staat buiten. Dan maakt 't me niet zo uit als de schimmelende resten aan 't meuren zijn na een week of 2-3.
Ik ben alleen maar als je alles wat in zo'n plastic afvalzak doet wat er in mag, heb ik 'm binnen een week echt wel vol. De zakken zijn hier (nog) gratis. Maar raar, als ik zo'n zak meeneem richting werk, moet ik m'n pasje gebruiken om die zak weg te doen, nu ging ik de andere kant op, pasje mee, niet nodig 8)7
pi_188557123
Ohja dumpen. Dichter op de grens hebben ze hier enorm last van afval toerisme uit België..

Zag gisteren op de milieustraat ook nog een mooi schouwspel van toeristen die afval kwamen brengen en weggestuurd werden. De milieustraat is alleen bedoeld voor mensen die hier een (tweede) huis hebben en niet zozeer voor campinggasten. (en dus voor mensen die ook hun afvalstoffenheffing hier betalen)

Goed die moeten ook hun afval kwijt, maar de campings hebben hier echt stuk voor stuk schitterend mooie afvalvoorzieningen.
pi_188557156
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik ben alleen maar als je alles wat in zo'n plastic afvalzak doet wat er in mag, heb ik 'm binnen een week echt wel vol. Al kan je een kliko nog wel redelijk 'aanstampen' als 't moet.

Ja wat @derLudolf zegt dan moeten ze zo'n kliko ook met regelmaat legen.
quote:
De zakken zijn hier (nog) gratis. Maar raar, als ik zo'n zak meeneem richting werk, moet ik m'n pasje gebruiken om die zak weg te doen, nu ging ik de andere kant op, pasje mee, niet nodig 8)7
De zakken zijn hier ook gratis. Maar wij hebben overal in de straten van die mooie rooie stippen staan op de stoep. Dit zijn de afval verzamelpunten. Op die rooie stippen ontstaan dan wel met regelmaat aardige vuilnisbelten aan plastic zakken.
pi_188557231
De ondergrondse voor de flat (restafval) legen ze zeker 3x per week, de anderen, iets verderop (restafval, pmd en papier) weet ik niet. Het werkt hier op zich prima. Alleen blijkt het voor veel mensen vaak te lastig om grote dozen klein te maken, dus gooi je die naast de papierondergrondse :(
Ze zijn hier nu wel met een proef om de "kraakwagens" weer terug te brengen. Voorlopig in 3 wijken, 3x per jaar.
pi_188557245
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Ze zijn hier nu wel met een proef om de "kraakwagens" weer terug te brengen. Voorlopig in 3 wijken, 3x per jaar.
3x per jaar zet zoden aan de dijk :7
pi_188557260
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:42 schreef minilot het volgende:
Zelf alleen van 1997 tot en met 20010 naar Lowlands geweest :') #dinosaurus
Toen was ik er ook *O*

En in 2004-2016 (-2006) ook :s)
Nu helemaal klaar mee en mis het niet. Is mijn festival niet meer helaas ;( om wat hier eerder al gezegd wbt sfeer/type publiek, programmering enz enz..
pi_188557273
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:28 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

3x per jaar zet zoden aan de dijk :7
Volgens mij in wijken waar ze dagelijks dumpen :P Ik dacht ook, wat willen ze daarmee bereiken. Maar het zal vast heeeeel goed onderzocht zijn (not)
pi_188557288
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat dumpen is hier echt een probleem. Vooral bij "groepjes" ondergrondse bakken. Eind van de maand ligt er vaak een hele inrichting. Het schijnt dat hier nogal veel "afvaltoerisme" is van plaatsen in de buurt. Hier is de controle (tot nu toe) verwaarloosbaar en in Westervoort/Velp etc schijnt het veel strakker te zijn. Er is zelfs een fb groep "straatjutten in Arnhem". Daar kan je dingen op zetten die je zelf wilt aanbieden, maar ook wanneer je ziet dat er bruikbaar spul aan de weg staat.
Dat is hier ook ondanks dat de ondergrondse containers gratis zijn. Ze zijn gewoon te lui om met hun spullen naar de stort te gaan en dumpen het er naast.
pi_188557299
Bij ons mag je nu bij de stort trouwens niet meer met een bedrijfsauto het terrein op. Ongeacht wat voor spullen je er in vervoert. Je mag wel aan de overkant van de straat parkeren en het spul lopend naar binnen brengen.

Wel vervelend, want mijn vader, schoonvader en partner hebben een zakelijke auto. En dat zijn exact de grote auto's en de auto's met trekhaak. Dus wij kunnen nu heel lastig iets naar het stort brengen -O-
  woensdag 21 augustus 2019 @ 15:34:51 #187
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188557323
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:33 schreef Puala het volgende:
Bij ons mag je nu bij de stort trouwens niet meer met een bedrijfsauto het terrein op. Ongeacht wat voor spullen je er in vervoert. Je mag wel aan de overkant van de straat parkeren en het spul lopend naar binnen brengen.
Da's hier ook; de stort is niet voor commercieel afval, daarvoor moet een bedrijf een commerciele afvalverwerker inschakelen.

Dat er ook mensen bedrijfswagens privé gebruiken was regeltjes technisch allemaal te ingewikkeld vonden de mensen die in de gemeente over afval gaan.
Oorspronkelijk moest je aantonen dat je in de gemeente woonde nl, maar "hoe dan?".
"Ja de afgifte van uw WID".
"Maar die heb ik gehaald in mijn vorige woongemeente" enz enz
pi_188557338
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:34 schreef fietsie het volgende:

[..]

Da's hier ook; de stort is niet voor commercieel afval, daarvoor moet een bedrijf een commerciele afvalverwerker inschakelen.

Dat er ook mensen bedrijfswagens privé gebruiken was regeltjes technisch allemaal te ingewikkeld vonden de mensen die in de gemeente over afval gaan.
Ja stom toch. De auto van de bakkerij die aan komt met een bankstel en een kledingkast.. dat komt echt niet uit de bakkerij hoor :') En een hovenier komt ook geen keukenkastjes wegbrengen, omdat hij daar zijn geld mee verdient :')
pi_188557364
quote:

Wel vervelend, want mijn vader, schoonvader en partner hebben een zakelijke auto. En dat zijn exact de grote auto's en de auto's met trekhaak. Dus wij kunnen nu heel lastig iets naar het stort brengen -O-
Is bij ons ook, behalve voor groenafval. Bedrijfsauto's met opdruk dan toch.

Bij ons mag je ook gratis 1 aanhanger met compost per dag ophalen. Moet je 't er alleen wel zelf in scheppen.
pi_188557375
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:35 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja stom toch. De auto van de bakkerij die aan komt met een bankstel en een kledingkast.. dat komt echt niet uit de bakkerij hoor :') En een hovenier komt ook geen keukenkastjes wegbrengen, omdat hij daar zijn geld mee verdient :')
Nja ze moeten ergens een lijn trekken. Ik snap 't op zich wel hoor.
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 15:38:41 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188557379
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:32 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat is hier ook ondanks dat de ondergrondse containers gratis zijn. Ze zijn gewoon te lui om met hun spullen naar de stort te gaan en dumpen het er naast.
Wanneer is iets een bedrijfsauto? Als er stickers op zitten? Als ie meer dan 50.000 kost? Als je geen bijtelling betaald?

Tenzij de stort gratis is ga je toch ook niet privé zakelijk afval wegbrengen? Als in, als het bedrijfskosten zijn kun je ze beter direct van bedrijfsrekening halen.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 15:39:25 #192
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188557396
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wanneer is iets een bedrijfsauto? Als er stickers op zitten? Als ie meer dan 50.000 kost? Als je geen bijtelling betaald?

Tenzij de stort gratis is ga je toch ook niet privé zakelijk afval wegbrengen? Als in, als het bedrijfskosten zijn kun je ze beter direct van bedrijfsrekening halen.
Hier: als er een grijs kenteken op zit.
pi_188557412
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:39 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hier: als er een grijs kenteken op zit.
Staat er een kentekenregistratie apparaat bij de ingang?
pi_188557414
@FutureFairytale heb je Uit mijn Keuken van Omroep Max nog (terug)gekeken?
Mening?
pi_188557417
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als het kentekenbewijs niet op een persoon geregistreerd staat. En er staat serieus een BOA die gelijk een boete uitschrijft :o
pi_188557442
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:41 schreef Puala het volgende:

[..]

Als het kentekenbewijs niet op een persoon geregistreerd staat. En er staat serieus een BOA die gelijk een boete uitschrijft :o
Hmm interessant. Is het beheer van de milieustraat bij jullie dan ook in handen van de gemeente?

Hier gaat 't allemaal wat gemoedelijker.. Beheer van de milieustraat is door de ZRD, de club die met de vuilniswagens rondrijdt.
pi_188557526
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:42 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Hmm interessant. Is het beheer van de milieustraat bij jullie dan ook in handen van de gemeente?

Hier gaat 't allemaal wat gemoedelijker.. Beheer van de milieustraat is door de ZRD, de club die met de vuilniswagens rondrijdt.
Nee, maar hij zit wel naast een gebouwtje van de gemeente. Het is gewoon vrij bizar dat waar je vorig jaar gewoon met elke auto mocht storten mits het zichtbaar huisafval was.. zijn de regels dit jaar doorgeslagen.
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 15:48:55 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188557542
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:42 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Hier ook. Autobanden is bijvoorbeeld max 4 per jaar. Niemand die ze telt. Ok, als je elke week komt valt het op, maar zes was laatst geen probleem.
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 15:50:58 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188557569
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:41 schreef Puala het volgende:

[..]

Wat een prachtige baan heb je dan :')
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 15:51:39 #200
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188557574
Private lease mag dus ook niet?
pi_188557582
quote:
5s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:59 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat is er toch eentje van hetzelfde merk als Sally?
SI. :Y
pi_188557597
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat een prachtige baan heb je dan :')
Ach. Handhaving is (helaas) noodzakelijk.
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 15:53:46 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188557600
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

SI. :Y
Dat was toch een cenicero?
Of hoe kom ik daar bij?
pi_188557616
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat was toch een cenicero?
Of hoe kom ik daar bij?
Podenco. :)
pi_188557620
Naja, kruising, dus dat mag je wel asbak noemen van mij hoor :P
pi_188557629
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:51 schreef derLudolf het volgende:
Private lease mag dus ook niet?
Nope, maar dat zullen ze minder snel door hebben denk ik
pi_188557763
Hier wordt afval elke week opgehaald, in vuilniszakken. We scheiden groen, plastic, papier en glas... In de zomer vind ik het niet leuk dat het groen maar 1x in de week opgehaald word, we hebben al een paar keer maden gehad.

Zo, weer terug in België. Halverwege gestopt bij een geweldige speeltuin in Eindhoven. Jammer dat kind twee de laatste anderhalf uur vanaf Eindhoven vertikte om te gaan slapen en alleen schreeuwde. Dan duurt anderhalf uur lang..
  woensdag 21 augustus 2019 @ 17:09:22 #208
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188558565
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:40 schreef JayHovah het volgende:
@:FutureFairyTale heb je Uit mijn Keuken van Omroep Max nog (terug)gekeken?
Mening?
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:15 schreef FutureFairytale het volgende:
Gisterenavond mijn keuken gezien. MKR op zn Hollandse kneuterigheid haha. Wel leuk, alleen de jury is een stuk minder aantrekkelijk en idd jammer dat die er niet bij is.

Wel leuk die nuchterheid en geen drama. Alleen die vegetariër die er vanuit gaat dat er rekening met haar wordt gehouden en vervolgens een hapje vleesgelei neemt om te proberen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_188558635
Ben je al wat opgeknapt, golfer?
pi_188558642
quote:
Maar even he...
[ afbeelding ]

O+ O+ O+
Oh :D O+

Ik had het een en ander gemist geloof ik..
pi_188558670
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier wordt afval elke week opgehaald, in vuilniszakken. We scheiden groen, plastic, papier en glas... In de zomer vind ik het niet leuk dat het groen maar 1x in de week opgehaald word, we hebben al een paar keer maden gehad.

Zo, weer terug in België. Halverwege gestopt bij een geweldige speeltuin in Eindhoven. Jammer dat kind twee de laatste anderhalf uur vanaf Eindhoven vertikte om te gaan slapen en alleen schreeuwde. Dan duurt anderhalf uur lang..
Is hij nou wel weer rustig? Had hij pijn of zo?
pi_188558696
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:15 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Oh :D O+

Ik had het een en ander gemist geloof ik..
Mwoah, ik had het nog niet zo uitgesproken. ;) F. en ik hadden afgesproken na de vakantie eens te gaan kijken maar ik kon me natuurlijk niet inhouden dus ik was de dagen tot einde vakantie aan het aftellen. :')
pi_188558734
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mwoah, ik had het nog niet zo uitgesproken. ;) F. en ik hadden afgesproken na de vakantie eens te gaan kijken maar ik kon me natuurlijk niet inhouden dus ik was de dagen tot einde vakantie aan het aftellen. :')
Ja doelde op die post van je he!! Die had ik niet gezien eerder..

En je had het al een beetje laten doorschemeren dat er plannen waren ;)
pi_188558736
quote:

Kijk, works as designed :7
pi_188558745
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:20 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ja doelde op die post van je he!! Die had ik niet gezien eerder..

En je had het al een beetje laten doorschemeren dat er plannen waren ;)
Oh zo gemist. Ja, fair enough. O+
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 17:22:55 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188558763
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:55 schreef Lonaa het volgende:
Naja, kruising, dus dat mag je wel asbak noemen van mij hoor :P
Ha, een Spaans ras. Dacht dat ie uit een Spaans asiel kwam destijds.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 17:23:31 #217
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188558769
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:14 schreef Jagärtrut het volgende:
Ben je al wat opgeknapt, golfer?
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:19 schreef golfer het volgende:

Wisselt een beetje. Momenten van bijna geen koorts afgewisseld met weer een nieuwe koortsaanval. Verder een beetje slappe vaatdoek.
Poef.....gone! ©golfer
pi_188558780
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ha, een Spaans ras. Dacht dat ie uit een Spaans asiel kwam destijds.
Ja, is ook. In Spanje stikt het van de Galgo's en Podenco's en kruisingen daarvan in het asiel en op straat. :)
pi_188558787
Tevens, ik wil gezonde eetinspiratie want er moet 10 kg af. Klaar mee.
pi_188558824
Frietje van Vis :9
pi_188558875
Voor het eerst in dagen weer zelf gekookt.
Nu wel kapot maar het gaat steeds iets beter :)
pi_188558899
honT = O+
Je wil 'm :Y
pi_188558914
quote:

-O-
Té moe?
pi_188558920
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:33 schreef Bluezz het volgende:
honT = O+
Je wil 'm :Y
Ik wil m. :Y
  woensdag 21 augustus 2019 @ 17:38:08 #225
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188558993
Ohh loon! Wat fijn dat er nu ruimte is on je hoofd en hart voor een nieuwe Ronda!
[Wat overigens een geweldig stadje in zuid-spanje is O+ ]

Net klaar met meal-preppen en anaond nog de glutenvrije brownies van mini maken. Dan meteen een lading in de diepvries gooien en iedere dag eentje op eten O+
pi_188559013
Maar Ronda krijgt dan wel een andere naam :Y
Honda of zo >:O
pi_188559029
Honda _O_
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 17:40:39 #228
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188559038
11 dagen eten verzorgd voor 70 man, heb het wel even gehad met koken. Maandag zelfs twee warme maaltijden gemaakt.

Daarover gesproken. Voor de lunch had ik "bolognesesaus" gemaakt. Met gehakt van de Sligro. Hele mooie saus, zag er lekker uit.

Toen ik dezelfde saus maakte met gehakt van de Jumbo, notabene 1kg minder, zag het er vies en vet uit.

Qua prijs scheelt het weinig, Jumbo ¤6/kg en Sligro een paar cent meer.
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 17:40:54 #229
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188559045
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:39 schreef Bluezz het volgende:
Maar Ronda krijgt dan wel een andere naam :Y
Honda of zo >:O
_O-
pi_188559079
Ik at vanavond een simpele pasta, en mijn vriend een sushibowl. Maar ik moet dus niet meer twee aparte dingen koken als ik op dieet ben. Want ik was me toch een partij hangry. :') Dan is m'n eigen eten koken al een drama, laat staan twee aparte dingen.
pi_188559340
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:40 schreef derLudolf het volgende:
11 dagen eten verzorgd voor 70 man, heb het wel even gehad met koken. Maandag zelfs twee warme maaltijden gemaakt.

Daarover gesproken. Voor de lunch had ik "bolognesesaus" gemaakt. Met gehakt van de Sligro. Hele mooie saus, zag er lekker uit.

Toen ik dezelfde saus maakte met gehakt van de Jumbo, notabene 1kg minder, zag het er vies en vet uit.

Qua prijs scheelt het weinig, Jumbo ¤6/kg en Sligro een paar cent meer.
Ik ben echt altijd zéér tevreden over vlees van de Sligro :Y 'Mijn' vestiging (in Rotterdam-zuid) heeft ook een tof assortiment worstjes en een kleine maar qua aanbod erg puike groente- en fruitafdeling O+

Wat heb je verder zoal voor maaltijden gemaakt in die elf dagen, @derLudolf? :)
pi_188559351
Kaldenberg levert wel net spul ja :Y
pi_188559379
Mijn kook- en bakmojo is overigens gelukkig eindelijk weer terug nu ik een miniatuurhulpkok heb die het echt heel leuk vindt in de keuken ^O^
pi_188559389
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:43 schreef Myraela het volgende:
Ik at vanavond een simpele pasta, en mijn vriend een sushibowl. Maar ik moet dus niet meer twee aparte dingen koken als ik op dieet ben. Want ik was me toch een partij hangry. :') Dan is m'n eigen eten koken al een drama, laat staan twee aparte dingen.
Waarom twee verschillende dingen dan? :*
pi_188559443
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:03 schreef minilot het volgende:

[..]

Waarom twee verschillende dingen dan? :*
Omdat mijn vriend niets liever eet dan dingen die op sushi lijken, en ik niets meer haat.
pi_188559450
quote:

Oef! :*
En: welke speeltuin? *O*
pi_188559481
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:06 schreef Myraela het volgende:

[..]

Omdat mijn vriend niets liever eet dan dingen die op sushi lijken, en ik niets meer haat.
Oooo, echt? Goh! Sushi O+
Maar als -ie dat zoveel liever wil dan jouw pasta, zelf laten maken/halen geen optie?
Ik vertik het echt om twee verschillende maaltijden te maken, al lust J. theoretisch wel elke dag steak met friet/patat :+
pi_188559523
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:08 schreef minilot het volgende:
Oooo, echt? Goh! Sushi O+
Maar als -ie dat zoveel liever wil dan jouw pasta, zelf laten maken/halen geen optie?
Ik vertik het echt om twee verschillende maaltijden te maken, al lust J. theoretisch wel elke dag steak met friet/patat :+
Ik had gisteren al gezegd dat ik het zou maken, dus ik moest wel. Vind het als ik zelf niet zoveel honger heb, niet zo erg. Hij eet het graag, en ik maak het niet zo vaak. Voor de rest eten we altijd hetzelfde. Maar vanavond was m'n mood even killing. :')
pi_188559534
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik had gisteren al gezegd dat ik het zou maken, dus ik moest wel. Vind het als ik zelf niet zoveel honger heb, niet zo erg. Hij eet het graag, en ik maak het niet zo vaak. Voor de rest eten we altijd hetzelfde. Maar vanavond was m'n mood even killing. :')
Ahja. Naja. Morgen beter! :*
pi_188559561
(Als ik teveel trek heb om relaxed te koken dan werk ik in de keuken alvast een bak chocoladevla of een broodje kaas weg, maar goed, ik ben niet op dieet dus da's makkelijk praten..)
  woensdag 21 augustus 2019 @ 18:14:02 #242
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188559580
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:12 schreef minilot het volgende:
(Als ik teveel trek heb om relaxed te koken dan werk ik in de keuken alvast een bak chocoladevla of een broodje kaas weg, maar goed, ik ben niet op dieet dus da's makkelijk praten..)
Gewoon die steak en patat alvast opkanen _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 21 augustus 2019 @ 18:21:17 #243
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188559695
Oeh, eten. Goed plan.

Ik wacht af op wat er huiswaarts gesleept wordt
  woensdag 21 augustus 2019 @ 18:22:03 #244
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188559708
Mijn enige zelfgekweekte galiameloen blijkt aangevreten :(
pi_188560140
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:22 schreef fietsie het volgende:
Mijn enige zelfgekweekte galiameloen blijkt aangevreten :(
Was die vast heel lekker :P
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 18:48:29 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188560163
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik ben echt altijd zéér tevreden over vlees van de Sligro :Y 'Mijn' vestiging (in Rotterdam-zuid) heeft ook een tof assortiment worstjes en een kleine maar qua aanbod erg puike groente- en fruitafdeling O+

Wat heb je verder zoal voor maaltijden gemaakt in die elf dagen, @:DerLudolf? :)
Niet allemaal even culinair hoor. Sowieso onderstaand
2x broodjes hamburger
2x aardappels met kip uit de oven (14kg aardappelpartjes gekruid en al van de Sligro, twee dozen kippenvleugels. Effectieve tijd dat je bezig bent, half uur, gegarandeerd succes)
Lasagna (op de bladen na helemaal zelf gemaakt. Zowel een gewone als veganistische. Bechamel met margarine en rijstmelk vind ik niet lekker :+ )
Rijst met kippendij, creme fraiche, paprika, rode ui, doperwt en veel kerrie
Farfalle met bolognesesaus
Fusilli met spek, spinazie, creme fraiche etc.
Kalkoen schnitzel, roseval aardappels, sperziebonen, wortels en spruiten met ketjap+pijnboompitten
Twee keer BBQ (5kg kippendij aan stokjes maken is kut)
Ovenschotel met gehakt, veel soorten bonen, mais, tomatensaus, tortilla chips en kaas (suggestie van Myreala vorig jaar)
pi_188560250
Oke, nu heb ik honger :D :9
pi_188560266
quote:
3s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:09 schreef golfer het volgende:

[vraag of Uit mijn Keuken gekeken is]

[antwoord van @FutureFairytale]

Thanx, die had ik ff gemist.
Over die uitzending van gisteren, hoe langer ik naar de Ann kijk, hoe meer ik het idee krijg dat ie geboren is als Han...
  woensdag 21 augustus 2019 @ 18:57:50 #249
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188560290
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:55 schreef JayHovah het volgende:

Thanx, die had ik ff gemist.
Over die uitzending van gisteren, hoe langer ik naar de Ann kijk, hoe meer ik het idee krijg dat ie geboren is als Han...
:D
Ik zal er vanavond eens wat beter op letten.
Poef.....gone! ©golfer
pi_188560314
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:54 schreef Puala het volgende:
Ik kreeg net een filmpje op insta van een vriend die aan het bbq'en is. Kon het haast ruiken en kreeg nog meer trek.
pi_188560411
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:54 schreef Puala het volgende:
Me too :9

Meteen maar eens vlees bestellen bij de slager voor de bbq van dit weekend.
pi_188560446
Hm. Na een aantal jaar leegstand, wordt dit najaar de discotheek waar ik 9 jaar gewerkt heb gesloopt.

Toch wel beetje raar gevoel zo.
pi_188561470
Ik kan zo blij worden van een goede aanbieding. Ik draag graag Clarks, heb al 4 kleuren. Maar zo'n goede aanbieding heb ik nog niet eerder gezien op dit model en een goed draagbare kleur. Ik deed een klein juichje toen mijn maat vrij kwam. O+

Ik weet overigens dat hier verder geen Clark fans zijn, maar ik moest het toch even delen. :D

pi_188561605
Dit weekend pulled pork, moink balls en wat worsten op de bbq gooien voor de Lowlandscrew die 'Fauxlands' komt 'vieren' :D
pi_188561615
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:23 schreef Sunnythesun het volgende:
Dit weekend pulled pork, moink balls en wat worsten op de bbq gooien voor de Lowlandscrew die 'Fauxlands' komt 'vieren' :D
Klinkt gooooeeehoeeeedd. :9
pi_188561789
Is nog goed getimed gezien het verwachte weer ook ^O^ 8-)
pi_188561832
Misschien gooi ik de barbecue dit weekend ook wel even aan. :9 Maar dan wat simpeler voor kip en wat groenten ofzo.

Heb jij misschien wat tips om wat groenten (geen paprika of champignons) op de barbecue te gooien?
pi_188561905
Ik heb ook nog een bloemkool pizzabodem, misschien is die wel lekker als ik die even rooster boven de barbecue en in stukken beleg met hummus en gegrilde groenten.
pi_188561978
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:39 schreef Myraela het volgende:
Misschien gooi ik de barbecue dit weekend ook wel even aan. :9 Maar dan wat simpeler voor kip en wat groenten ofzo.

Heb jij misschien wat tips om wat groenten (geen paprika of champignons) op de barbecue te gooien?
Ik kreeg laatst in een kruidenolie gemarineerde plakken aubergine. Geen idee wat voor kruiden maar erg lekker
pi_188562181
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:39 schreef Myraela het volgende:

Niet echt, niets bijzonders iig.. die ik niet vaak, ik maak er coleslaw bij en wat komkommer en tomaatjes er bij en dan vind ik het wel prima.
pi_188562201
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:23 schreef Sunnythesun het volgende:
Moinkballs :9
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 21:02:58 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188562331
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 20:15 schreef Myraela het volgende:
Ik kan zo blij worden van een goede aanbieding. Ik draag graag Clarks, heb al 4 kleuren. Maar zo'n goede aanbieding heb ik nog niet eerder gezien op dit model en een goed draagbare kleur. Ik deed een klein juichje toen mijn maat vrij kwam. O+

Ik weet overigens dat hier verder geen Clark fans zijn, maar ik moest het toch even delen. :D

[ afbeelding ]
Poah, fikse korting :o
pi_188562342
Oe moinkballs moeten we ook snel een keer maken :9
pi_188562445
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:03 schreef Sarabi het volgende:
Oe moinkballs moeten we ook snel een keer maken :9
Heb het ook al een tijd niet gemaakt, dus wordt wel eens tijd weer :9
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 21:09:26 #265
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188562453
Aangekomen in hotel. Lang dagje zeker na een uitwisseling. Dus verder weinig doen. Tv even aangedrukt. Kijk naar "Heimatkuche"

Boeren die zelf allerlei producten maken en die samen een restaurant openen wat ik zo snel heb meegekregen.

Prima.
pi_188562520
hey, CUL-schatjes. Help eens even. Wat is de beste manier om een ei te koken? :?

koud water met ei op het vuur?
water aan de kook brengen, dan ei erin?

Ik hoor ook iets over zout, dat het water dan sneller kookt en het pellen makkelijker gaat :?
  woensdag 21 augustus 2019 @ 21:17:23 #267
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188562582
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
hey, CUL-schatjes. Help eens even. Wat is de beste manier om een ei te koken? :?

Ik hoor ook iets over zout, dat het water dan sneller kookt en het pellen makkelijker gaat :?
Kokend water.
http://ei-koken.nl/
Poef.....gone! ©golfer
pi_188562655
quote:

Kan beide, ik ben van het water kook-> ei er in kamp ;)
pi_188562686
Ja dat deed ik net ook. Maar nou lees ik daar dat eieren uit de koelkast beter in koud water aan de kook gebracht kunnen worden tegen barsten. En de mijne was best wel gebarsten. Ondanks dat ik hem geprikt had.

Hele wetenschap jonguh, eitje koken :o
pi_188562741
Ook wel knap dat er in een gemiddeld ei van 55 gram 116,4 gram cholesterol zit. Ik wist wel dat het veel was, maar dit gaat me toch wat ver :X
pi_188562989
@derLudolf ik maak m'n bechamelsaus met olijfolie en ongezoete sojamelk, dat is nog redelijk lekker. Goed veel zout, peper, citroensap, nootmuskaat erbij wel :Y

Rijstmelk is erg zoet. Wel leuk om te drinken, niet handig als melkvervanger in hartige gerechten. Sojamelk komt qua voedingswaarde (eiwit, vet) nog het meest in de buurt van koemelk.

Tenzij je een veganist hebt die allergisch is voor soja. Dan R.I.P. ;(
pi_188562997
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ook wel knap dat er in een gemiddeld ei van 55 gram 116,4 gram cholesterol zit. Ik wist wel dat het veel was, maar dit gaat me toch wat ver :X
Hahaha ja, ergens een milli- vergeten daar :')
pi_188563557
quote:
11s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat deed ik net ook. Maar nou lees ik daar dat eieren uit de koelkast beter in koud water aan de kook gebracht kunnen worden tegen barsten. En de mijne was best wel gebarsten. Ondanks dat ik hem geprikt had.

Hele wetenschap jonguh, eitje koken :o
Eieren hoeven niet in de koelkast. Team eierkoker.

@JayHovah je mag een topic over dat programma openen he? Of gewoon hier meeposten natuurlijk :)

Ik sla de klikodiscussie over hoor. 40 Topics geleden heb ik ons regime besproken.
We hebben laatst wel drugsafval gezien.
Spoilers!
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:03:23 #274
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188563579
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

We hebben laatst wel drugsafval gezien.
Da's in Brabant toch gewoon een aparte container bij de weg? O-)
pi_188563660
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:03 schreef fietsie het volgende:

[..]

Da's in Brabant toch gewoon een aparte container bij de weg? O-)
_O-
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 22:19:15 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188563973
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:38 schreef Tele6 het volgende:
@:derLudolf ik maak m'n bechamelsaus met olijfolie en ongezoete sojamelk, dat is nog redelijk lekker. Goed veel zout, peper, citroensap, nootmuskaat erbij wel :Y

Rijstmelk is erg zoet. Wel leuk om te drinken, niet handig als melkvervanger in hartige gerechten. Sojamelk komt qua voedingswaarde (eiwit, vet) nog het meest in de buurt van koemelk.

Tenzij je een veganist hebt die allergisch is voor soja. Dan R.I.P. ;(
Rijstmelk vond ik meer op behang plaksel lijken dan op melk.

Eigenlijk is het mij om het even, ik haal altijd het goedkoopste en dat was in de aanbieding. Maar goed, zal het proberen te onthouden, bedankt :Y
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 22:21:10 #277
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188564020
quote:

Volgens mij verhoog je juist het kookpunt door zout toe te voegen? Oftewel het water wordt 105°C en daardoor is het ei of wat dan ook eerder klaar.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:22:02 #278
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188564041
Wat is er gebeurd met gewoon eieren zo uit het doosje zonder gaatjes of wat dan ook in een pannetje met koud water, wachten op de bubbels, 4:30 koken en dan laten schrikken en koelen onder de stromende koude kraan?
pi_188564162
Neeeeeeeeeeee. Enorm verhaal getypt. Echt enorm. Allemaal weg.
Spoilers!
pi_188564273
Korter dan. Verslag van weer een dag vakantie in eigen provincie.

Matige pannenkoek op geinige locatie.

Minidierentuin geweest. Was gratis, is gewoon hobby. Gelukkige dieren die met elkaar in enorme weiden leven. Niet kindvriendelijk, win. Broedende kraanvogel gezien. Rennende capibarapuppies. Walabi gromde tegen een langsmarcherende brahma kip.
Enorm tot rust gekomen, het was echt heel fijn daar.

Chocolatier met niet zo geweldig chocoladeijs. Jammer.

Kaasboederij met blauwader Goudse kaas.

Aardbeienterras dat enkel een aardbeiautomaat met bankje er bij te zijn. Bak aardbeien voor 3 euro :')

Geweldig restaurant. Aan de duinen bij Bergen op Zoom. Enorm hip. Goede prijzen, goede service, leuke kaart, goed eten. Gaan we naar terug.

Nu GBBO seizoen 2.
Spoilers!
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:37:39 #281
13783 Anthraxx
pi_188564372
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Volgens mij verhoog je juist het kookpunt door zout toe te voegen? Oftewel het water wordt 105°C en daardoor is het ei of wat dan ook eerder klaar.
Verwaarloosbaar. Dan moet je toch aardig wat zout toevoegen :P
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:43:53 #282
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188564494
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

Minidierentuin geweest. Was gratis, is gewoon hobby. Gelukkige dieren die met elkaar in enorme weiden leven. Niet kindvriendelijk, win. Broedende kraanvogel gezien. Rennende capibarapuppies. Walabi gromde tegen een langsmarcherende brahma kip.

Aardbeienterras dat enkel een aardbeiautomaat met bankje er bij te zijn. Bak aardbeien voor 3 euro :')

Geweldig restaurant. Aan de duinen bij Bergen op Zoom. Enorm hip. Goede prijzen, goede service, leuke kaart, goed eten. Gaan we naar terug.

Nu GBBO seizoen 2.
*O* *O*
pi_188564720
Capibarapuppies O+ O+ O+
pi_188564771
quote:

Nu GBBO seizoen 2.
:D Goed overzicht! ^O^
Je hebt het hier vast gemeld hoor, maar dat heb ik dan gemist: wat was jullie overweging om jullie vakantie zo heel grondig in eigen regio recreërend door te brengen? :)
pi_188564869
En voor de statistieken, ik gooi eieren vanuit de koelkast in kokend water. Of nou ja, niet gooien, maar kalmpjes met een lepel in het water leggen en dan meteen het vuur wat zachter draaien zodat het water niet te woest borrelt. Ze barsten eigenlijk nooit.
pi_188564940
quote:

Nu GBBO seizoen 2.
LS, kom een keer naar Delft. Fix ik je een top chocolade-ijsje :Y
pi_188565023
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:54 schreef minilot het volgende:

[..]

:D Goed overzicht! ^O^
Je hebt het hier vast gemeld hoor, maar dat heb ik dan gemist: wat was jullie overweging om jullie vakantie zo heel grondig in eigen regio recreërend door te brengen? :)
Weinig energie, weinig geld, weinig zin in veel gedoe :)
Spoilers!
pi_188565052
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:02 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

LS, kom een keer naar Delft. Fix ik je een top chocolade-ijsje :Y
Ja, goed idee. Inclusief fotografielesje?
Spoilers!
  woensdag 21 augustus 2019 @ 23:08:02 #289
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188565071
Heeft die hosselaar gewoon weer een date geroggeld.
pi_188565090
quote:

SPOILER
Gelukkig werd hij opgepakt. Smerige vent :{
pi_188565094
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:08 schreef fietsie het volgende:
Lekker op dreef P. :)
pi_188565102
quote:
En ondertussen maar klagen hè? :?
pi_188565113
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:38 schreef Tele6 het volgende:
@:derLudolf ik maak m'n bechamelsaus met olijfolie en ongezoete sojamelk, dat is nog redelijk lekker. Goed veel zout, peper, citroensap, nootmuskaat erbij wel :Y
Moet ik eens proberen :Y
pi_188565123
quote:
_O- :D
pi_188565133
Snotver. Zou vroeg naar bed maar gedingest en nou weer klaarwakker. :') O+ Boek uitlezen dan maar. En ongetwijfeld toch ook weer om 05:00 eruit om de was op te hangen of iets anders dat net zo goed op een normaler tijdstip kan. :O
pi_188565196
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Weinig energie, weinig geld, weinig zin in veel gedoe :)
Ah ja! Al gaat dat dagelijks honderdvijftig verschillende hapjes buiten de deur eten toch ook wel in de papieren lopen ;)
Wat staat er morgen op de planning? :*
  woensdag 21 augustus 2019 @ 23:15:37 #297
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188565218
Ik moet eigenlijk naar bed want morgen Toverland.

Maar geen zin, veel te wakker nog.
pi_188565240
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:15 schreef fietsie het volgende:
Ik moet eigenlijk naar bed want morgen Toverland.
Oef, sterkte*. }:|

*muv Troy. Troy is lekker. :9
pi_188565291
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:14 schreef minilot het volgende:

[..]

Ah ja! Al gaat dat dagelijks honderdvijftig verschillende hapjes buiten de deur eten toch ook wel in de papieren lopen ;)
Wat staat er morgen op de planning? :*
Ja, zeker. Maar we gaan niet iedere dag weg. Het mag ook wel wat kosten hoor. We zijn niet arm ofzo.

Geen idee wat morgen. We hebben niet veel inspiratie meer. Wandeling Oudenbosch of bezoekje aan vliegmuseum Seppe zijn de opties. Tenzij spoedklus op de zaak, net als gisteren.
Spoilers!
pi_188565316
Oh en Fiets, de horeca in TV is overwegend compleet ruk, maar het nieuwste restaurant The Flaming Feather is nog wel te doen. :) En je zit er wel leuk ook.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 23:21:04 #301
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_188565342
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:16 schreef minilot het volgende:

[..]

Oef, sterkte*. }:|

*muv Troy. Troy is lekker. :9
Ik heb geen idee; de uk was al al een keer eerder en schijnt het geweldig te vinden.
Ik ga als "provider": zorgen dat dingen kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')