abonnement Unibet Coolblue
pi_188562631
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Een overtreding. Geen misdrijf.
[..]

De wet schrijft niet voor dat Arriva moet handhaven anders dan de draagster verzoeken haar nikab af te zetten of de bus te verlaten. Arriva handelt met haar company policy niet in strijd met de wet.
Het aanspreken van personeel dat de wet wil volgen is dat wel.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188562661
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:20 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Zolang Artikel 1 nog bestaat zal je in NL geen opvoedkampen zien.
Artikel 1 gaat er als eerste aan. Mark my words. Er komt een dag (hopelijk) dat religie strafbaar wordt.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188562698
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:22 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Artikel 1 gaat er als eerste aan. Mark my words. Er komt een dag (hopelijk) dat religie strafbaar wordt.
Misschien komt er wel een tijd waarin kerken geacht worden om LHBT-positief te zijn.
Kerken die dat niet doen worden dan gesloten.
Ook iets wat de PVV niet wil volgens mij.
pi_188562699
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:20 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Nogmaals, het is een cultuur dingetje. Er zijn genoeg moslima's die hetzelfde geloof hebben en geen nikaab dragen... Graag lezen voor je antwoord. Anders kan ik net zo goed tegen een computer praten.
[..]

Is dat echt jullie probleem? Of is dat een drogreden om onmenselijkheid te kunnen verbloemen en vervolgens te doen alsof het juist wel om menselijkheid gaat?
[..]

Een nikaab ook niet.

https://www.vice.com/nl/a(...)elangrijk-voor-ze-is

hierin lees je dat het juist mannen zijn die de nikaab niks vinden en dat het niet mocht van Mohammed. Maar de vrouwen wilden het zelf.
Dus houdt maar op met de fabel dat een nikab perse moet.
[..]

Dat snap ik wel. Maar dan is het de plicht van de mensen die de wet dienen om overtreders aan te pakken. Niet de plicht van de gewone burger. En je kan ook zelf bedenken "dit is een logische wet" of "dit is geen logische wet".
[..]

En waarom kan dat niet? Dat is juist het mooie van het leven in een vrij land. Als je wilt dat wetten, of ze nou deugen of niet, leidend zijn en niet menselijkheid moet je naar Rusland verhuizen. Of N-Korea.
[..]

Omdat het onschuldig is misschien?
Als mensen die kopen er problemen mee hebben gaan ze lekker naar de politie. Niet mensen die er niks mee te maken hebben.
Vraag aan 10 moslims waarom de moslima's burka's dragen, dan geven ze alle 10 hetzelfde antwoord: Geloof, want mannen mogen niet verleidt worden, ofzo. Verklaart een hoop trouwens. Iets met zwembaden en aangerande blanke kinderen. Dat mag blijkbaar wel van die rare allah en zijn pedo-vrienden.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188562722
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:17 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Even leesbaar gemaakt.
Och gut, gaan we nu klagen over terminologie?
pi_188562724
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:24 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Misschien komt er wel een tijd waarin kerken geacht worden om LHBT-positief te zijn.
Kerken die dat niet doen worden dan gesloten.
Ook iets wat de PVV niet wil volgens mij.
Wat heb jij toch voor een obsessie met de PVV? Trouwens, gelovig EN PVV-fan? Het zit je blijkbaar niet mee..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188562750
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:25 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wat heb jij toch voor een obsessie met de PVV? Trouwens, gelovig EN PVV-fan? Het zit je blijkbaar niet mee..
Ik probeer jou uit de tent te lokken.
Nee ik heb persoonlijk niet veel met de PVV.
Zal ook nooit op ze stemmen. Maar ze hebben zo z'n goede momenten.
Ze zijn conservatief
pi_188562769
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:20 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Het aanspreken van personeel dat de wet wil volgen is dat wel.
Nee, nogmaals: de wet zegt niet dat Arriva of haar personeel anders dan een verzoek aan de nikabdraagster, moet handhaven. Arriva blijft binnen de wet als dat tot company policy/bedrijfsbeleid ( :') ) wordt gemaakt waar personeel van Arriva onder werktijd zich aan dient te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2019 21:28:06 ]
pi_188562775
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:26 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik probeer jou uit de tent te lokken.
Nee ik heb persoonlijk niet veel met de PVV.
Zal ook nooit op ze stemmen. Maar ze hebben zo z'n goede momenten.
Ze zijn conservatief
Gaat lekker he, dat uit de tent lokken? :P
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188562795
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:13 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

We kunnen het beter aanpakken zoals China, elke cultuurverkrachtende moslim in een heropvoedingskamp plaatsen en ze varkensvlees voeren. Hoor ik je niet over? Je zegt vrouwenbesnijdenis erg te vinden....Hoor ik de moslims nooit over. Eerwraak, nog zoiets.. @:CarbonC heeft het prachtig verwoord, en het enige wat ik nog voor je kan doen, is de brandzalf halen voor alle burns die om je oren vliegen.
Waar wil je mij over horen? Dat ze geen varkensvlees eten?

En als jij niet hoort dat er moslims zijn die vrouwenbesnijdenis erg vinden dan ligt dat vooral aan jou. als jij niet op de juiste plekken zoekt zul je nooit vinden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwelijke_genitale_verminking

En CarbonC die mij burnt _O-

Grapjas.
pi_188562797
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:28 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Gaat lekker he, dat uit de tent lokken? :P
Nee niet echt.
:P
pi_188562802
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee, nogmaals: de wet zegt niet dat Arriva of haar personeel anders dan een verzoek aan de nikabdraagster, moet handhaven. Arriva blijft binnen de wet als dat tot company policy/bedrijfsbeleid ( :') ) wordt gemaakt waar personeel van Arriva onder werktijd zich aan dient te houden.
Arriva beschimpt eigen personeel in de media omdat ze de wet opgevolgd hebben. Afgezien van het morele aspect, durf ik te wedden dat het juridisch ook niet kan/mag. Misschien smaad/laster, of iets soortgelijks.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188562812
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:55 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Ben je te dom om te lezen of zo?
De nikaab is geen geloofsuiting, het is cultureel..

Nog beter want dan heeft ze helemaal geen poot om op te staan. Gezichtsbedekkende kleding is verboden, of dat nou een bivakmuts, nikab of boerka is. Zo gek is die regel niet. Zelfs in Marokko is het verboden.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:20 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

Nogmaals, het is een cultuur dingetje. Er zijn genoeg moslima's die hetzelfde geloof hebben en geen nikaab dragen... Graag lezen voor je antwoord. Anders kan ik net zo goed tegen een computer praten.

Onzin. Er zijn genoeg moslims die drinken en roken en andere weer niet. Er zijn letterlijk 1000 dingen die je uit de Koran (of Bijbel) letterlijk kunt nemen en de één doet dat wel en de ander niet. Daarom heeft geloof niets te zoeken in wet- en regelgeving. Als ik geen pet mag dragen mag iemand anders ook geen hoofddoek dragen. Als ik niet 5x per dag pauze mag nemen om te roken mag een ander dat ook niet om te bidden. Simpel zat.
Facts don't care about your feelings
pi_188562814
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:29 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Waar wil je mij over horen? Dat ze geen varkensvlees eten?

En als jij niet hoort dat er moslims zijn die vrouwenbesnijdenis erg vinden dan ligt dat vooral aan jou. als jij niet op de juiste plekken zoekt zul je nooit vinden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwelijke_genitale_verminking

En CarbonC die mij burnt _O-

Grapjas.
Ik versta ze slecht met die vuilniszak over hun hoofd..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188562890
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:14 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Het is toch juist een zaak van liefde als je iemand wijst op het wildplassen ?
Je wilt niet dat hij/zij een boete krijgt en daardoor waarschuw je hem/haar.
Je moet niet zomaar midden in een gesprek in vallen en denken een leuke opmerking te maken. Dat is je namelijk niet gelukt..

Want ik heb het expliciet gehad over het melden bij de politie. En dat is geen zaak van liefde. Zoals het aangeven van mensen die naar de radio luisterden 1940-1945 ook geen zaak van liefde was.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:07 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Die kut overtrad willens en wetens de wet.
Befehl ist befehl. Wir haben es nichts gewust...
pi_188562897
Het is soms wel grappig om te zien hoe ratio en religie zo botsen, en dat religieuzen zich in allerlei bochten moeten wringen om het rationeel te verklaren, wat vervolgens klinkklare bullshit is. Hilarisch.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188562924
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:34 schreef DoubleUU het volgende:
Het is soms wel grappig om te zien hoe ratio en religie zo botsen, en dat religieuzen zich in allerlei bochten moeten wringen om het rationeel te verklaren, wat vervolgens klinkklare bullshit is. Hilarisch.
Ja dat botst inderdaad.
En dat is maar goed ook.
pi_188562936
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:29 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik versta ze slecht met die vuilniszak over hun hoofd..
Dat doe je toch al, aangezien je geen Arabisch kan.
Of ga je me vertellen dat je met iedere moslima die geen nikab draagt een praatje maakt?

Met andere woorden, je doet aan drogredenering.
pi_188562942
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:35 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ja dat botst inderdaad.
En dat is maar goed ook.
Inderdaad, als iedereen religieus was waren we allang verloren. Er is nu nog een sprankje hoop.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188562953
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:33 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Je moet niet zomaar midden in een gesprek in vallen en denken een leuke opmerking te maken. Dat is je namelijk niet gelukt..

Want ik heb het expliciet gehad over het melden bij de politie. En dat is geen zaak van liefde. Zoals het aangeven van mensen die naar de radio luisterden 1940-1945 ook geen zaak van liefde was.
[..]

Befehl ist befehl. Wir haben es nichts gewust...
Ik deed dat niet. En het is een open forum.
Je kunt verwachten dat iemand anders reageert.
pi_188562971
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:29 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Arriva beschimpt eigen personeel in de media omdat ze de wet opgevolgd hebben.
Beschimpen nog wel _O-
pi_188562994
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:36 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Dat doe je toch al, aangezien je geen Arabisch kan.
Of ga je me vertellen dat je met iedere moslima die geen nikab draagt een praatje maakt?

Met andere woorden, je doet aan drogredenering.
Hoe weet jij of ik al dan niet Arabisch kan? Over vooroordelen gesproken.
Een moslima mag waarschijnlijk niet eens met mij praten, zo gezellig is die "cultuur" zoals jij het noemt.
Ik woon trouwens wel in een wijk waar Nederlanders in de minderheid zijn, dus ik heb er wel ervaring mee.
En voortaan heb jij een superheldennaam, DrogredenMan. Teetedeteee...
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188563009
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:36 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik deed dat niet. En het is een open forum.
Je kunt verwachten dat iemand anders reageert.
FYI zo lok je iemand uit de tent.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188563023
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Beschimpen nog wel _O-
Hoe zou jij het noemen?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188563030
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:40 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

FYI zo lok je iemand uit de tent.
Rustig maar ik reageerde alleen op zijn post.
Als er iets over islam te melden valt ben jij ook als de kippen bij....
pi_188563056
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:41 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Rustig maar ik reageerde alleen op zijn post.
Als er iets over islam te melden valt ben jij ook als de kippen bij....
Je kent mijn missie ;) En zoals ik al zei, gelovige mensen die rationeel proberen te zijn zijn hilarisch.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188563081
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:42 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Je kent mijn missie ;) En zoals ik al zei, gelovige mensen die rationeel proberen te zijn zijn hilarisch.
Ik ben het tegenovergestelde van het rationele denken.
t is gewoon vergif
pi_188563086
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:40 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Hoe zou jij het noemen?
Op welke tekst doel je precies? Ik heb niks gelezen dat ook maar in de buurt van beschimpen komt.
pi_188563101
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:43 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik ben het tegenovergestelde van het rationele denken.
t is gewoon vergif
Dat maak je direct waar xD
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188563112
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Op welke tekst doel je precies? Ik heb niks gelezen dat ook maar in de buurt van beschimpen komt.
Vernederen dan.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188563129
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:39 schreef DoubleUU het volgende:

Een moslima mag waarschijnlijk niet eens met mij praten
He wat? :?
pi_188563141
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:43 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dat maak je direct waar xD
T is heerlijk om er niet over na te denken en het te laten varen.
Maakt je heel rustig.
Als je een mening hebt maar je leest wat anders dan moet je die mening bijstellen en dat steeds weer,
Ik heb dat niet ook al heeft iemand erg kritiek op iets.
pi_188563155
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:44 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Vernederen dan.
Quote de tekst eens waar het je om gaat. Ik zou namelijk niet weten waar in de media je iets gelezen hebt dat in de richting van beschimpen of vernederen gaat.
pi_188563156
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:29 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nog beter want dan heeft ze helemaal geen poot om op te staan. Gezichtsbedekkende kleding is verboden, of dat nou een bivakmuts, nikab of boerka is. Zo gek is die regel niet. Zelfs in Marokko is het verboden.
Als iets cultureel is en geen andere mensen schaadt kun je dat niet vergelijken met het dragen van een bivakmuts. Aangezien een bivakmuts dreigend is en er geen normale mensen zo'n ding dragen.

quote:
Onzin. Er zijn genoeg moslims die drinken en roken en andere weer niet. Er zijn letterlijk 1000 dingen die je uit de Koran (of Bijbel) letterlijk kunt nemen en de één doet dat wel en de ander niet. Daarom heeft geloof niets te zoeken in wet- en regelgeving. Als ik geen pet mag dragen mag iemand anders ook geen hoofddoek dragen. Als ik niet 5x per dag pauze mag nemen om te roken mag een ander dat ook niet om te bidden. Simpel zat.
Het staat zelfs letterlijk niet in de koran, dat het dragen van een nikab moet. Dus het heeft met letterlijk of figuurlijk nemen van iets niets te maken.
En hoezo mag je geen pet dragen? Ik draag mijn hele leven een pet, ook in het OV. Geen chauffeur heeft mij daar ooit op aangesproken.
En de meeste mensen die een pet dragen zijn van die mensen die je niet kan vertrouwen. Erger dan een nikab dragende moslima.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:36 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik deed dat niet. En het is een open forum.
Je kunt verwachten dat iemand anders reageert.
Je zou ook eens ergens inhoudelijk op in kunnen gaan. Ik zeg netjes dat het aangeven van een wildplasser bij de politie iets anders is dan het waarschuwen van "niet doen, straks ziet de politie het".. Dus wat is daarop jouw antwoord?

Of ben je vastgeluld?

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:39 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Hoe weet jij of ik al dan niet Arabisch kan? Over vooroordelen gesproken.
Omdat 99% van de fokkers dat niet kan. Iets met ockhams scheermes zegt mij dat jij dit ook niet kan.. Nederlands begrijpend lezen is voor jou al moeilijk genoeg.

quote:
Een moslima mag waarschijnlijk niet eens met mij praten, zo gezellig is die "cultuur" zoals jij het noemt.
Hehe, jij bent volgens mij echt te dom om te poepen. Met die enorme vooroordelen van je. Mijn buurvrouw is moslima en ze praat met mij. Mijn vorige buren waren moslims en moslima's en die praten genoeg met ons. In mijn kinderjaren had ik veel contact met moslims en iedereen, ook de vrouwen, sprak met ons.. Dus als ze niet met jou praten ligt het aan jezelf en niet aan de cultuur...

Echt, je begint met de minuut sneuer te worden.

quote:
Ik woon trouwens wel in een wijk waar Nederlanders in de minderheid zijn, dus ik heb er wel ervaring mee.
En voortaan heb jij een superheldennaam, DrogredenMan. Teetedeteee...

De lama's gezien?
pi_188563208
Die wildplasser krijgt bij een agent boete.
Bij een gewoon iemand niet.
pi_188563211
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

He wat? :?
Nouja ik ken de koran niet uit mijn hoofd, maar er zitten veel regels bij over hoe mensen erbij moeten lopen en weet ik veel wat allemaal. Het is misschien eerder niet willen dan niet mogen, maar voor een gesprek voeren maakt het niet zoveel uit welke van de 2 het is. Voor de duidelijkheid hier is het wel handig. Als die moslima's pa haar ziet converseren met mij dan heeft ze hoogstwaarschijnlijk wel een probleem. Dusja..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188563243
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:45 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

T is heerlijk om er niet over na te denken en het te laten varen.
Maakt je heel rustig.
Als je een mening hebt maar je leest wat anders dan moet je die mening bijstellen en dat steeds weer,
Ik heb dat niet ook al heeft iemand erg kritiek op iets.
Wel teleurstellend als blijkt dat je gewoon doodgaat en er niks is, en je je hele leven gebakken lucht hebt vereert..of zie jij dat anders?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188563279
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Quote de tekst eens waar het je om gaat. Ik zou namelijk niet weten waar in de media je iets gelezen hebt dat in de richting van beschimpen of vernederen gaat.
Een personeelslid publiek in de media op de vingers tikken, en vervolgens eisen dat de volgende dag de man geen actie onderneemt. Dat lijkt me behoorlijk vernederd..En nogmaals alles voluit in de media gepleurd. Als mijn baas dat deed had ie wel een probleem. Het is dat je als buschauffeur weinig kunt ondernemen, daarom doen ze het ook waarschijnlijk.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188563305
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:49 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wel teleurstellend als blijkt dat je gewoon doodgaat en er niks is, en je je hele leven gebakken lucht hebt vereert..of zie jij dat anders?
Ik zie dat uiteraard anders.
Ik weet ook heus wel dat als ik de zelfde overtuiging had als jou dat ik op zondag beter vrijwilligerswerk kon gaan doen.
Dat is nou geloven.
Ik kan niet alles uitleggen (ratio) maar het is wel een diepe overtuiging die daar boven uit steekt.
pi_188563322
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Quote de tekst eens waar het je om gaat. Ik zou namelijk niet weten waar in de media je iets gelezen hebt dat in de richting van beschimpen of vernederen gaat.
Is er ook niet. Men noemde de chauffeur zelfs iemand die daar al jaren naar volle tevredenheid werkte.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:48 schreef Geytenbeekje het volgende:
Die wildplasser krijgt bij een agent boete.
Bij een gewoon iemand niet.
:|W

Je begrijpt het niet he? Als je, als gewoon iemand, een wildplasser aangeeft dan geeft de politie die man een boete. Dus je bent medeverantwoordelijk voor die boete.
En als je iemand waarschuwt en het daar bij laat dan is dat uit "liefde"..
Dus iemand die een nikab draagster burgerarrestelijk aanhoudt en aangeeft bij de politie is medeverantwoordelijk voor het feit dat ze een boete van de politie krijgt. En dan heb je gewoon de mentaliteit van een nsb-er. Iemand voor wie de letter van de wet meer geldt dan menselijkheid.
pi_188563350
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:53 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Is er ook niet. Men noemde de chauffeur zelfs iemand die daar al jaren naar volle tevredenheid werkte.
[..]

:|W

Je begrijpt het niet he? Als je, als gewoon iemand, een wildplasser aangeeft dan geeft de politie die man een boete. Dus je bent medeverantwoordelijk voor die boete.
En als je iemand waarschuwt en het daar bij laat dan is dat uit "liefde"..
Dus iemand die een nikab draagster burgerarrestelijk aanhoudt en aangeeft bij de politie is medeverantwoordelijk voor het feit dat ze een boete van de politie krijgt. En dan heb je gewoon de mentaliteit van een nsb-er. Iemand voor wie de letter van de wet meer geldt dan menselijkheid.
Ik zou alleen de man waarschuwen.
Ik zou niet naar de politie gaan.
Zo'n gedoe..
pi_188563364
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:46 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Als iets cultureel is en geen andere mensen schaadt kun je dat niet vergelijken met het dragen van een bivakmuts. Aangezien een bivakmuts dreigend is en er geen normale mensen zo'n ding dragen.
[..]

Het staat zelfs letterlijk niet in de koran, dat het dragen van een nikab moet. Dus het heeft met letterlijk of figuurlijk nemen van iets niets te maken.
En hoezo mag je geen pet dragen? Ik draag mijn hele leven een pet, ook in het OV. Geen chauffeur heeft mij daar ooit op aangesproken.
En de meeste mensen die een pet dragen zijn van die mensen die je niet kan vertrouwen. Erger dan een nikab dragende moslima.
[..]

Je zou ook eens ergens inhoudelijk op in kunnen gaan. Ik zeg netjes dat het aangeven van een wildplasser bij de politie iets anders is dan het waarschuwen van "niet doen, straks ziet de politie het".. Dus wat is daarop jouw antwoord?

Of ben je vastgeluld?
[..]

Omdat 99% van de fokkers dat niet kan. Iets met ockhams scheermes zegt mij dat jij dit ook niet kan.. Nederlands begrijpend lezen is voor jou al moeilijk genoeg.
[..]

Hehe, jij bent volgens mij echt te dom om te poepen. Met die enorme vooroordelen van je. Mijn buurvrouw is moslima en ze praat met mij. Mijn vorige buren waren moslims en moslima's en die praten genoeg met ons. In mijn kinderjaren had ik veel contact met moslims en iedereen, ook de vrouwen, sprak met ons.. Dus als ze niet met jou praten ligt het aan jezelf en niet aan de cultuur...

Echt, je begint met de minuut sneuer te worden.
[..]

De lama's gezien?
Beste Drogredenman, petten met burka's vergelijken, en dan een bivakmuts wel te ver vinden gaan. Ik heb er geen woorden voor :) Dat jij denkt dat IK dom ben is wederom hilarisch. Ik blijf dit volgen Drogredenman, het is heerlijk.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  woensdag 21 augustus 2019 @ 21:55:29 #268
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_188563387
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:53 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Is er ook niet. Men noemde de chauffeur zelfs iemand die daar al jaren naar volle tevredenheid werkte.
[..]

:|W

Je begrijpt het niet he? Als je, als gewoon iemand, een wildplasser aangeeft dan geeft de politie die man een boete. Dus je bent medeverantwoordelijk voor die boete.
En als je iemand waarschuwt en het daar bij laat dan is dat uit "liefde"..
Dus iemand die een nikab draagster burgerarrestelijk aanhoudt en aangeeft bij de politie is medeverantwoordelijk voor het feit dat ze een boete van de politie krijgt. En dan heb je gewoon de mentaliteit van een nsb-er. Iemand voor wie de letter van de wet meer geldt dan menselijkheid.
De enige die verantwoordelijk is voor de boete is degene die de overtreding begaat.

Vermoeiend die mensen waarbij het altijd de schuld is van een ander....
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_188563412
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:51 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Een personeelslid publiek in de media op de vingers tikken, en vervolgens eisen dat de volgende dag de man geen actie onderneemt. Dat lijkt me behoorlijk vernederd..En nogmaals alles voluit in de media gepleurd. Als mijn baas dat deed had ie wel een probleem. Het is dat je als buschauffeur weinig kunt ondernemen, daarom doen ze het ook waarschijnlijk.
Quote please
pi_188563415
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:52 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik zie dat uiteraard anders.
Ik weet ook heus wel dat als ik de zelfde overtuiging had als jou dat ik op zondag beter vrijwilligerswerk kon gaan doen.
Dat is nou geloven.
Ik kan niet alles uitleggen (ratio) maar het is wel een diepe overtuiging die daar boven uit steekt.
In jouw geval kan ik met een gerust hart zeggen: whatever floats your boat:)
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188563458
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:46 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Als iets cultureel is en geen andere mensen schaadt kun je dat niet vergelijken met het dragen van een bivakmuts. Aangezien een bivakmuts dreigend is en er geen normale mensen zo'n ding dragen.
Hoezo is een bivakmuts nou weer dreigend? Als het koud is bijv. op de fiets of scooter is het gewoon lekker. Blijkbaar heb jij er een dreigend gevoel erbij. Sommige mensen hebben dat bij een boerka ook.

quote:
[..]

Het staat zelfs letterlijk niet in de koran, dat het dragen van een nikab moet. Dus het heeft met letterlijk of figuurlijk nemen van iets niets te maken.
En hoezo mag je geen pet dragen? Ik draag mijn hele leven een pet, ook in het OV. Geen chauffeur heeft mij daar ooit op aangesproken.
En de meeste mensen die een pet dragen zijn van die mensen die je niet kan vertrouwen. Erger dan een nikab dragende moslima.

Eerst is de bivakmuts dreigend en nu kun je pet dragende mensen al niet meer vertrouwen :') Nou ja, ik vind het wel grappig dat je jezelf dus niet vertrouwt blijkbaar. Kan je inderdaad niet echt serieus nemen. Er zijn situaties waarin je geen pet mag dragen. Ik mocht het niet in de klas en zou het niet doen bij een sollicitatiegesprek. Hoofddoek mag echter wel. Gaat er niet om wat voor persoon of niet het is, gaat om gelijke regels voor iedereen.
Facts don't care about your feelings
pi_188563459
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Quote please
Het is (zoals ik al 2 x aangeef) uitgebreid in de media geweest. Ben je lui of irritant?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188563523
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:54 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik zou alleen de man waarschuwen.
Ik zou niet naar de politie gaan.
Zo'n gedoe..
Precies, en dat is wat degene die zei "ik zou voor een burgerarrest gaan" niet doet. Die gaat dus gewoon mensen aangeven als zijnde een nsb-er. Moet je maar naar de wet handelen. Dat is ook de reden waarom ik hier reageerde.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:54 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Beste Drogredenman, petten met burka's vergelijken, en dan een bivakmuts wel te ver vinden gaan. Ik heb er geen woorden voor :) Dat jij denkt dat IK dom ben is wederom hilarisch. Ik blijf dit volgen Drogredenman, het is heerlijk.
Beste lul,

je leest niet zeker voordat je reageert? Het was namelijk YoshiBignose die schreef "als petten verboden zijn dan mag je ook geen hoofddoek dragen". En petten zijn niet verboden. Dat is het enige wat IK schreef..
Een bivakmuts is iets dat mensen alleen dragen bij criminele zaken zoals overvallen en moorden. Geen wonder dat medepassagiers en mensen in de openbare ruimte hier bang voor worden en dat het verboden is. Als je dit al niet begrijpt, dan begrijp je veel dingen in het leven niet. Dan heb ik medelijden met je...

Ik vind het ook grappig dat jij denkt dat religie ooit verboden gaat worden. Als je dat denkt ga je toch lekker naar China of Rusland? Want communistische landen zijn wel zover heen dat ze religie verbieden/verboden hebben...

Maar volgens mij ben je OF heel dom, of je bent een troll. Of je bent ze beide.
pi_188563542
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:58 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Het is (zoals ik al 2 x aangeef) uitgebreid in de media geweest. Ben je lui of irritant?
Ik heb de meeste berichtgeving hierover wel gelezen en ik heb niets gelezen wat ook maar in de buurt van "beschimpen", "vernederen", "smaad" of "laster" (allemaal jouw woorden) komt. Ik denk dat je gewoon uit je nek kletst.
pi_188563673
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hoezo is een bivakmuts nou weer dreigend? Als het koud is bijv. op de fiets of scooter is het gewoon lekker. Blijkbaar heb jij er een dreigend gevoel erbij. Sommige mensen hebben dat bij een boerka ook.
Ga eens na man. Kijk eens naar criminele activiteiten. Hoeveel mensen die crimineel zijn hebben een bivakmuts op? En je hebt ook politie-eenheden die zoiets dragen om niet herkend te worden. Daar worden mensen in de openbare ruimte rustig van, denk je?

quote:
Eerst is de bivakmuts dreigend en nu kun je pet dragende mensen al niet meer vertrouwen :') Nou ja, ik vind het wel grappig dat je jezelf dus niet vertrouwt blijkbaar.
De meeste mensen die petten dragen zijn jongelui met drugsproblemen. Ten minste, in mijn buurt. Ik ben, samen met mijn collega's, de uitzondering die de regel bevestigd.
Maar ik kan mij voorstellen dat mensen die mij niet kennen en mijn pet zien mij scharen bij die jongelui met drugs problemen.

quote:
Kan je inderdaad niet echt serieus nemen. Er zijn situaties waarin je geen pet mag dragen. Ik mocht het niet in de klas en zou het niet doen bij een sollicitatiegesprek. Hoofddoek mag echter wel. Gaat er niet om wat voor persoon of niet het is, gaat om gelijke regels voor iedereen.
Maar een pet is anders dan een hoofddoek. Wist je bijvoorbeeld dat christelijke vrouwen vroeger ook hoofddoeken droegen? Dus als je twee verschillende zaken hebt, waarom moet je dan gelijke regels ervoor hebben?
pi_188563745
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:01 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Precies, en dat is wat degene die zei "ik zou voor een burgerarrest gaan" niet doet. Die gaat dus gewoon mensen aangeven als zijnde een nsb-er. Moet je maar naar de wet handelen. Dat is ook de reden waarom ik hier reageerde.
[..]

Beste lul,

je leest niet zeker voordat je reageert? Het was namelijk YoshiBignose die schreef "als petten verboden zijn dan mag je ook geen hoofddoek dragen". En petten zijn niet verboden. Dat is het enige wat IK schreef..
Een bivakmuts is iets dat mensen alleen dragen bij criminele zaken zoals overvallen en moorden. Geen wonder dat medepassagiers en mensen in de openbare ruimte hier bang voor worden en dat het verboden is. Als je dit al niet begrijpt, dan begrijp je veel dingen in het leven niet. Dan heb ik medelijden met je...

Ik vind het ook grappig dat jij denkt dat religie ooit verboden gaat worden. Als je dat denkt ga je toch lekker naar China of Rusland? Want communistische landen zijn wel zover heen dat ze religie verbieden/verboden hebben...

Maar volgens mij ben je OF heel dom, of je bent een troll. Of je bent ze beide.
Burka's en such kan je ook in verband brengen met ISIS, immers niet elke bivakmutsdrager is een bankovervaller, net zoals dat niet iedere moslim(a) een terrorist is.

Ohja nog een stukje tekst van Drogredenman wat ie vergeten was:

En de meeste mensen die een pet dragen zijn van die mensen die je niet kan vertrouwen. Erger dan een nikab dragende moslima.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188563893
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik heb de meeste berichtgeving hierover wel gelezen en ik heb niets gelezen wat ook maar in de buurt van "beschimpen", "vernederen", "smaad" of "laster" (allemaal jouw woorden) komt. Ik denk dat je gewoon uit je nek kletst.
De man is een tevreden werknemer, waarom zou hij daarover beginnen? Anders geformuleerd, als jij die chauffeur was, en dit was je overkomen, een interne tik op de vingers (vol in de media), de wet (die hij op wilt volgen) verneukt door policy, zou jij je dan niet vernederd voelen? Of de man werk wilt maken van smaad of laster is zeer onwaarschijnlijk, om meerdere redenen waaronder dat hij blijkbaar een tevreden werknemer is. Dat wil nog niet zeggen dat hij dat niet kan doen, en daar had ik het over. Ik word moe van al dit typen.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188563953
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:09 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Burka's en such kan je ook in verband brengen met ISIS, immers niet elke bivakmutsdrager is een bankovervaller, net zoals dat niet iedere moslim(a) een terrorist is.
Dat is onzin.... Moet je eens googlen op bivakmuts. 90% van de bivakmutsdrager doet dit uit gewelddadig motief. Of wel anti terreur of wel terreur/criminaliteit. Dat is wat anders dan burka's en dat soort dingen.

quote:
Ohja nog een stukje tekst van Drogredenman wat ie vergeten was:

En de meeste mensen die een pet dragen zijn van die mensen die je niet kan vertrouwen. Erger dan een nikab dragende moslima.
Pet dragende mensen ogen asocialer.
Maar dat is subjectief, en op mijn ervaring gebaseerd.
pi_188564088
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:18 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Dat is onzin.... Moet je eens googlen op bivakmuts. 90% van de bivakmutsdrager doet dit uit gewelddadig motief. Of wel anti terreur of wel terreur/criminaliteit. Dat is wat anders dan burka's en dat soort dingen.
[..]

Pet dragende mensen ogen asocialer.
Maar dat is subjectief, en op mijn ervaring gebaseerd.
Omdat bivakmutsdragers begrijpen dat het intimiderend is. Jammer dat jij en die jihadjurken het nog steeds niet begrijpen, maar goed de naam Drogredenman komt natuurlijk ergens vandaan.
Religieuze mensen ogen niet alleen asocialer, egoistischer, gesegregeerder (is dat een woord?), en gewelddadiger dan niet-gelovigen, ze zijn het ook.

Mensen die het opnemen voor een totalitaire ideologie waar chimpansees zich nog om facepalmen vertrouw ik voor geen meter, vermakelijk is het echter wel.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188564137
quote:
14s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:55 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

De enige die verantwoordelijk is voor de boete is degene die de overtreding begaat.

Vermoeiend die mensen waarbij het altijd de schuld is van een ander....
Vermoeiend zeg dat mensen met de NSB mentaliteit altijd de schuld bij de ander leggen. "had hij maar een ster moeten dragen als jood, dat was nou eenmaal de wet" "had hij maar niet moeten wildplassen, zo is de wet nou eenmaal"...

De beste mensen onder ons zijn zij die menselijkheid prevaleren boven de statische wetgeving. Wetten kunnen namelijk ook gewoon onzin zijn of dom.

Een oom van mij is nu rechercheur en hij zei eens dat zijn tijd als verkeersagent de zwaarste tijd uit zijn dienst was. Omdat hij mensen op de bon moest slingeren die zonder gevaar voor anderen te zijn 4 km te hard reden. Te hard volgens de wet. Of mensen op de bon moest slingeren die wilde plasten. Of die fietsen op de stoep in plaats van op het fietspad...

Volgens de NSB-ers ons jullie is wet wet, maar als je ook maar een sikkepitje menselijkheid in je hebt en geen robot bent dan bekijk je per geval de wet. Een nikab dragen is verboden bij de wet, maar men doet er verder niemand kwaad mee. Dus dan kijk je weg. En een dag later ben je het vergeten..
pi_188564170
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:06 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

Maar een pet is anders dan een hoofddoek. Wist je bijvoorbeeld dat christelijke vrouwen vroeger ook hoofddoeken droegen? Dus als je twee verschillende zaken hebt, waarom moet je dan gelijke regels ervoor hebben?
Je blijft maar over doorgaan dat het wat anders is, maar dat is het niet. Het interesseert me niet welk geloof wat doet. Het zijn allemaal hoofddeksels. Wat zou het verschil moeten zijn tussen een hoed, pet, muts, keppeltje, of hoofddoek? Als jij een pet draagt omdat je het stoer vindt prima, als je een hoofddoek draagt omdat het lekker warm is prima. Snap je wat ik je al 10x probeer uit te leggen? Geloof, cultuur of wat dan ook zou er niets mee te maken moeten hebben.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:25 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

Volgens de NSB-ers ons jullie is wet wet, maar als je ook maar een sikkepitje menselijkheid in je hebt en geen robot bent dan bekijk je per geval de wet. Een nikab dragen is verboden bij de wet, maar men doet er verder niemand kwaad mee. Dus dan kijk je weg. En een dag later ben je het vergeten..
Daar ben ik het mee eens. Maar dat is een hele andere discussie. Gaat om het totale plaatje... niet om wat ik zou doen. Kan me aan m'n reet roesten al loop je in een KKK kostuum.
Facts don't care about your feelings
pi_188564208
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:27 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je blijft maar over doorgaan dat het wat anders is, maar dat is het niet. Het interesseert me niet welk geloof wat doet. Het zijn allemaal hoofddeksels. Wat zou het verschil moeten zijn tussen een hoed, pet, muts, keppeltje, of hoofddoek? Als jij een pet draagt omdat je het stoer vindt prima, als je een hoofddoek draagt omdat het lekker warm is prima. Snap je wat ik je al 10x probeer uit te leggen? Geloof, cultuur of wat dan ook zou er niets mee te maken moeten hebben.
Drogredenman is meer van: "Ach joh, kijk maar hoe hard je auto kan op de snelweg, als je maar geen bivakmuts draagt."
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:30:26 #283
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_188564227
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:46 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Als iets cultureel is en geen andere mensen schaadt kun je dat niet vergelijken met het dragen van een bivakmuts. Aangezien een bivakmuts dreigend is en er geen normale mensen zo'n ding dragen.
[..]
Ach, er kan, zoals reeds is gebeurd, ook een terrorist zitten onder zo'n tent, vrij dreigend toch

En voor mij zijn het geen normale mensen die een nikaab dragen...
pi_188564297
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:30 schreef Blubbertut het volgende:

[..]

Ach, er kan, zoals reeds is gebeurd, ook een terrorist zitten onder zo'n tent, vrij dreigend toch

En voor mij zijn het geen normale mensen die een nikaab dragen...
En dan heb je ook nog van die mensen die het gaan vergelijken met petdragers, en dan beweren dat petdragers een stuk erger zijn. Ik ben blij dat diegene aan de productieband staat, stel je voor dat zulks enige vorm van macht krijgen..

Dan liever een moslima met nikab.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188564322
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:23 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Omdat bivakmutsdragers begrijpen dat het intimiderend is. Jammer dat jij en die jihadjurken het nog steeds niet begrijpen, maar goed de naam Drogredenman komt natuurlijk ergens vandaan.
Religieuze mensen ogen niet alleen asocialer, egoistischer, gesegregeerder (is dat een woord?), en gewelddadiger dan niet-gelovigen, ze zijn het ook.
Die naam komt van jou. De rest van de wereld ziet wle dat ik geen drogredenen gebruik (behalve dan van het petje, maar dat is puur subjectief, al lees ik op internet dat veel meer mensen pettendrager asociaal vinden)..

90% van de gelovigen is niet gewelddadiger dan niet gelovigen.

quote:
Mensen die het opnemen voor een totalitaire ideologie waar chimpansees zich nog om facepalmen vertrouw ik voor geen meter, vermakelijk is het echter wel.
Jij bent de grootste idioot die er hier rondloopt (en dat zegt veel). Ik ben nergens opgekomen voor de islam. Ik ben geen moslim. Ik heb een hekel aan vrouwenbesnijdenis, eerwraak en andere zaken die volgens mensen met de islam van doen hebben. Maar het ging mij om jullie nsb praktijken van het verraden van iemand vanwege het dragen van een nikab en er zelfs een burgerarrest van te maken. Terwijl het dragen van een nikab best goed kan zijn en vrijwillig door moslima's kan worden gedaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:27 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je blijft maar over doorgaan dat het wat anders is, maar dat is het niet. Het interesseert me niet welk geloof wat doet. Het zijn allemaal hoofddeksels. Wat zou het verschil moeten zijn tussen een hoed, pet, muts, keppeltje, of hoofddoek? Als jij een pet draagt omdat je het stoer vindt prima, als je een hoofddoek draagt omdat het lekker warm is prima. Snap je wat ik je al 10x probeer uit te leggen? Geloof, cultuur of wat dan ook zou er niets mee te maken moeten hebben.
Heey luister eens. Jij was het die zei "als een pet verboden is, dan moet een hoofddoek ook verboden zijn". En ik zei dat een pet niet verboden is. Dus een hoofddoek ook niet. Zijn we er toch uit?
Ik ben juist tegen een verbod op alles. Behalve een bivakmuts omdat dit 90% of meer met geweld te maken heeft. Een pet niet, een hoofddoek niet, een nikab niet.

quote:
Daar ben ik het mee eens. Maar dat is een hele andere discussie. Gaat om het totale plaatje... niet om wat ik zou doen. Kan me aan m'n reet roesten al loop je in een KKK kostuum.
Dit ging over een reactie van MichaelScott die beweerde dat als jij iemand aan de politie verraadde dit de schuld van de overtreder was. En niet de schuld van de verrader.

"hadden ze maar geen radio moeten luisteren de Duitsers hebben dat verboden. Dat ze nu in Vught zitten is mijn schuld niet".... Beetje dat werk.
pi_188564397
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:30 schreef Blubbertut het volgende:

[..]

Ach, er kan, zoals reeds is gebeurd, ook een terrorist zitten onder zo'n tent, vrij dreigend toch

En voor mij zijn het geen normale mensen die een nikaab dragen...
1 keer van de miljoen keer dat iemand een nikab draagt. Moeten we eens kijken waar terroristen zich nog meer in hebben vermomd. Dat allemaal verbieden.
Ze gedragen zich vaak als politie agenten. Die kleding maar verbieden?
Noem het maar op, waarin terroristen zich nog meer verkleden. En dan allemaal verbieden..

Echt, sommige mensen hier zijn zo dom als het achtereind van een varken.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:34 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

En dan heb je ook nog van die mensen die het gaan vergelijken met petdragers, en dan beweren dat petdragers een stuk erger zijn. Ik ben blij dat diegene aan de productieband staat, stel je voor dat zulks enige vorm van macht krijgen..

Dan liever een moslima met nikab.
Petdragers zijn ook vaak erger dan nikab dragers. Sowieso asocialer.
pi_188564474
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:39 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

1 keer van de miljoen keer dat iemand een nikab draagt. Moeten we eens kijken waar terroristen zich nog meer in hebben vermomd. Dat allemaal verbieden.
Ze gedragen zich vaak als politie agenten. Die kleding maar verbieden?
Noem het maar op, waarin terroristen zich nog meer verkleden. En dan allemaal verbieden..

Echt, sommige mensen hier zijn zo dom als het achtereind van een varken.
[..]

Petdragers zijn ook vaak erger dan nikab dragers. Sowieso asocialer.
Denk je niet dat het er aan ligt wat men als asociaal definieert? Ik zeg maar wat hoor, als domme gans.
Maargoed, jij als slimmerik hebt dan vast een vergelijkingsonderzoek gehouden met verschillende groepen?
Want de rest is te dom om te poepen. Jij aan de andere kant bent zo slim dat de stront rechtstreeks uit je muil komt. Moet je toch eens verklappen hoe je dat doet, Drogredenman.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188564533
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:43 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Denk je niet dat het er aan ligt wat men als asociaal definieert? Ik zeg maar wat hoor, als domme gans.
Je weet niet wat subjectief betekent domme gans?
pi_188564979
quote:
4s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 08:18 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

[..]

Maar wat is dat toch, die islamisering?
Iets wat ons langzaam, doch gestaag, desnoods met geweld, door onze strot geduwd wordt.

En er iets over zeggen mag niet, want dan ben je een racist, nazi en islamofoob. Welkom in Nederland anno 2019, waar met "diversiteit" en "inclusief" eigenlijk alleen "islam/moslims" bedoeld wordt.....
pi_188565099
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 09:42 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kinderdagverblijf.
Ik zou die haathoer niet binnen een straal van 5 km van mijn kind laten komen.
pi_188565171
Wat een niveau van reacties in dit topic?

Waarom wordt er altijd op juist dit soort onderwerpen zo ongenuanceerd gereageerd?
pi_188565180
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:04 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Iets wat ons langzaam, doch gestaag, desnoods met geweld, door onze strot geduwd wordt.

En er iets over zeggen mag niet, want dan ben je een racist, nazi en islamofoob. Welkom in Nederland anno 2019, waar met "diversiteit" en "inclusief" eigenlijk alleen "islam/moslims" bedoeld wordt.....
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:09 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik zou die haathoer niet binnen een straal van 5 km van mijn kind laten komen.
Uhm? Als je zo reageert verwacht je dan begrip?
pi_188565319
Ik denk we moeten nadenken over de uitzonderings positie van religies in Nederland. Naar mijn idee kan je niet vrijheid van religie hoog in het vaandel hebben staan en religieuze uitingen zoals dit verbieden.

Je ziet ook in de praktijk dat het uitvoeren van deze wet niet werkt. Als de vrouw in een burqa naar het ziekenhuis gaat zal haar ondanks het verzoek haar gezicht te tonen geen zorg worden geweigerd. Zelfde als in het openbaar vervoer.

Het argument van veiligheid/terrorisme is ook nonsens als het op burqa's aankomt.

Je zou eventueel kunnen stellen dat vrouwen worden verplicht door hun omgeving om zo'n ding te dragen maar ook dit blijkt in veel gevallen niet zo te zijn. En de gedwongen vrouwen schieten met het verbod ook al helemaal niks op.

En dit hadden ze toch wel kunnen zien aankomen?
pi_188565808
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:19 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik denk we moeten nadenken over de uitzonderings positie van religies in Nederland. Naar mijn idee kan je niet vrijheid van religie hoog in het vaandel hebben staan en religieuze uitingen zoals dit verbieden.

Je ziet ook in de praktijk dat het uitvoeren van deze wet niet werkt. Als de vrouw in een burqa naar het ziekenhuis gaat zal haar ondanks het verzoek haar gezicht te tonen geen zorg worden geweigerd. Zelfde als in het openbaar vervoer.

Het argument van veiligheid/terrorisme is ook nonsens als het op burqa's aankomt.

Je zou eventueel kunnen stellen dat vrouwen worden verplicht door hun omgeving om zo'n ding te dragen maar ook dit blijkt in veel gevallen niet zo te zijn. En de gedwongen vrouwen schieten met het verbod ook al helemaal niks op.

En dit hadden ze toch wel kunnen zien aankomen?
Misselijkmakende reactie. We hebben hier een moderne, Westerse cultuur... Laat die uit de oertijd stammende islam lekker in de zandbak. Ik geef die vrijheden graag op om het hier gewoon Europees te houden als cultuur. Maar om nou de grootste genocide ooit op de Europese mens te laten gebeuren.. Liever niet.
pi_188565827
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:43 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Misselijkmakende reactie. We hebben hier een moderne, Westerse cultuur... Laat die uit de oertijd stammende islam lekker in de zandbak. Ik geef die vrijheden graag op om het hier gewoon Europees te houden als cultuur. Maar om nou de grootste genocide ooit op de Europese mens te laten gebeuren.. Liever niet.
Genocide? Mis ik iets?

Komt het christendom ook niet oorspronkelijk uit die zandbak?
pi_188566320
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

[..]

Uhm? Als je zo reageert verwacht je dan begrip?
Eh....nee. Die verwachting ben ik samen met de nuancering al geruime tijd geleden kwijtgeraakt.
pi_188566506
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:09 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Burka's en such kan je ook in verband brengen met ISIS, immers niet elke bivakmutsdrager is een bankovervaller, net zoals dat niet iedere moslim(a) een terrorist is.

Ohja nog een stukje tekst van Drogredenman wat ie vergeten was:

En de meeste mensen die een pet dragen zijn van die mensen die je niet kan vertrouwen. Erger dan een nikab dragende moslima.
Nog nooit zo n hoop onzin bij elkaar gezien.

9 van de 10 bomgordel dragers bedekken zich met normale kleding. Volgens jouw logica horen we nu allen naakt rond te lopen uit veiligheid.
pi_188566556
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:19 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik denk we moeten nadenken over de uitzonderings positie van religies in Nederland. Naar mijn idee kan je niet vrijheid van religie hoog in het vaandel hebben staan en religieuze uitingen zoals dit verbieden.

Je ziet ook in de praktijk dat het uitvoeren van deze wet niet werkt. Als de vrouw in een burqa naar het ziekenhuis gaat zal haar ondanks het verzoek haar gezicht te tonen geen zorg worden geweigerd. Zelfde als in het openbaar vervoer.

Het argument van veiligheid/terrorisme is ook nonsens als het op burqa's aankomt.

Je zou eventueel kunnen stellen dat vrouwen worden verplicht door hun omgeving om zo'n ding te dragen maar ook dit blijkt in veel gevallen niet zo te zijn. En de gedwongen vrouwen schieten met het verbod ook al helemaal niks op.

En dit hadden ze toch wel kunnen zien aankomen?
Waarom lopen deze dames nu zo rond onder een tent. Als dat een eigen keuze is dan vraag ik mij in alle eerlijkheid af hoe solidair je bent met al die vrouwen in Afghanistan die er juist vanaf willen.


Dat is toch bizar. Dit heeft toch niets met godsdienst te maken. Dat zijn middeleeuwse toestanden.

Nee ik ben niet tegen een verbod omdat het niet te handhaven is maar geweldig is het niet en als ik het zie schieten bij mij toch toch die beelden van Afghanistan door mijn hoofd waar het Westen in de jaren 90 nog zo met afschuw op reageerde.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherni op 22-08-2019 00:55:55 ]
pi_188566561
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 23:43 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Misselijkmakende reactie. We hebben hier een moderne, Westerse cultuur... Laat die uit de oertijd stammende islam lekker in de zandbak. Ik geef die vrijheden graag op om het hier gewoon Europees te houden als cultuur. Maar om nou de grootste genocide ooit op de Europese mens te laten gebeuren.. Liever niet.
Wat is er nou weer misselijkmakend aan Yasmins reactie? Je moet geen termen gebruiken die nergens over gaan. Ik zou juist de extreem rechtse gedachtegoederen van mensen alhier als misselijk makend typeren.. Zoals dat mensen iemand in klederdracht (want dat is het) weleens zouden burgerarresteren, want "het is tegen de wet". Als we zo met alles gaan doen wordt het juist misselijkmakend. Roken waar het verboden is, ook maar burgerarrest doen? Of zijn we dan milder? Is ook tegen de wet. Een wet die veel te ver gaat, zoals ook het niet mogen dragen van een nikab..

En ja, het is ook misselijkmakend, de laatste zin van jou. Er is helemaal geen sprake van genocide op de Europese mens. Die zal er ook nooit zijn. Mensen die dit wel geloven zijn hartstikke mesjogge. Die kijken teveel op complotsites en weten fakenews en echt nieuws niet meer te onderscheiden.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 00:16 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Eh....nee. Die verwachting ben ik samen met de nuancering al geruime tijd geleden kwijtgeraakt.
Die nuance ontbeert al van den beginne. Want mensen die genuanceerd zijn praten niet zo extreem rechts.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 00:45 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Nog nooit zo n hoop onzin bij elkaar gezien.

9 van de 10 bomgordel dragers bedekken zich met normale kleding. Volgens jouw logica horen we nu allen naakt rond te lopen uit veiligheid.
_O_

jammer dat de normaler denkende mens pas na 12 uur komen.
pi_188566635
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 00:50 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Wat is er nou weer misselijkmakend aan Yasmins reactie? Je moet geen termen gebruiken die nergens over gaan. Ik zou juist de extreem rechtse gedachtegoederen van mensen alhier als misselijk makend typeren.. Zoals dat mensen iemand in klederdracht (want dat is het) weleens zouden burgerarresteren, want "het is tegen de wet". Als we zo met alles gaan doen wordt het juist misselijkmakend. Roken waar het verboden is, ook maar burgerarrest doen? Of zijn we dan milder? Is ook tegen de wet. Een wet die veel te ver gaat, zoals ook het niet mogen dragen van een nikab..

En ja, het is ook misselijkmakend, de laatste zin van jou. Er is helemaal geen sprake van genocide op de Europese mens. Die zal er ook nooit zijn. Mensen die dit wel geloven zijn hartstikke mesjogge. Die kijken teveel op complotsites en weten fakenews en echt nieuws niet meer te onderscheiden.
[..]

Die nuance ontbeert al van den beginne. Want mensen die genuanceerd zijn praten niet zo extreem rechts.
[..]

_O_

jammer dat de normaler denkende mens pas na 12 uur komen.
Counterstrike game neemt veel tijd in beslag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')