S-Line is enkel visueel en dat kan prima voor een A3 van deze leeftijd.quote:Op maandag 19 augustus 2019 15:25 schreef Elan het volgende:
Wat ontzettend pauper.
Of je koopt een s-line, of je koopt er geen. Beide opties zijn prima. Maar je gaat niet van een normaal model een s-line proberen te maken met wat stickers en andere bekleding.
Wel mooie velgjes trouwens .
Op de foto met de belichting ziet het er inderdaad een stuk erger uit dan daadwerkelijk is . maar klopt, ik moet het leer (natuurlijk product) nog even insmeren met reiniger en voeding.quote:Op woensdag 4 september 2019 16:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Knap dat je het allemaal zelf doet. Maar ik vind het best wel zonde dat je er zo een versleten interieur (ook de voorstoel zo te zien) in hebt geplaatst. Terwijl 'ie van buiten nog zo netjes is en ik denk ook niet zoveel km's nog gelopen heeft. Het interieur van mijn 25 jaar oude BMW met ruim 280.000km er op ziet er een stuk netter uit. Ik had toch even wat meer geld uitgegeven en gewacht tot er gewoon een net interieur aangeboden werd.
Je kunt beginnen met een goede reiniger en daarna conditioner. Dan wordt het leer meestal weer wat matter van (ik heb een setje van Colourlock). En die wang kun je wel weer bijkleuren (ook dat heeft Colourlock).
Maar dit is een RNS-E (volgens mij). MMI is (volgens mij) pas vanaf de Audi A3 8V, maar hier kan ik mij in vergissen.quote:Op woensdag 4 september 2019 21:59 schreef eXplorer1 het volgende:
wist je dat als je een MMI erin hebt zitten dat je met VCDS opstart logo naar S-Line kan veranderen?
Een nette S-Line van dit bouwjaar kost al gauw richting de ¤13.000. De aanschaf van deze wagen was ~¤7000,- dus dit is een stuk goedkoper. Daarnaast vind ik het heerlijk te sleutelen dus het is geen straf o.i.d.quote:Op donderdag 5 september 2019 08:50 schreef Pap89 het volgende:
Is dit niet uiteindelijk gewoon veel duurder dan een nette gebruikte s-line kopen?
Ik snap dit soort projecten nooit zo, wel respect voor het werk, maar een hoop tijd, geld en moeite voor iets wat je ook gewoon kan kopen
Lijkt me stug dat eenzelfde auto maar dan met S-line pakket bijna het dubbele is van eentje zonder. Voor dat geld kun je volgens mij al een 8V kopen.quote:Op donderdag 5 september 2019 14:06 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Een nette S-Line van dit bouwjaar kost al gauw richting de ¤13.000. De aanschaf van deze wagen was ~¤7000,- dus dit is een stuk goedkoper. Daarnaast vind ik het heerlijk te sleutelen dus het is geen straf o.i.d.
~145 nuquote:
Zoek maar eens voor de grap op Marktplaats "Audi A3 8P S-line" van rond het bouwjaar 2012.quote:Op zaterdag 7 september 2019 00:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Lijkt me stug dat eenzelfde auto maar dan met S-line pakket bijna het dubbele is van eentje zonder. Voor dat geld kun je volgens mij al een 8V kopen.
Maar goed, hobbyen is natuurlijk leuk.
Ja die neppers kom je inderdaad altijd tegen (ook bij andere merken). Maar soms is het ook wel echt, maar wilde ze de pook gewoon niet vervangen door een duurdere S-line.quote:Op zaterdag 7 september 2019 09:26 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
~145 nu
[..]
Zoek maar eens voor de grap op Marktplaats "Audi A3 8P S-line" van rond het bouwjaar 2012.
¤15.950 https://www.marktplaats.n(...)c624&previousPage=lr
¤10.000 https://www.marktplaats.n(...)c624&previousPage=lr
¤11.750 https://www.marktplaats.n(...)c624&previousPage=lr
En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er veel "neppers" tussen zie zoals ik mijne nu heb. Zitten er wel embleempjes en stoelen in maar mist ineens de S-Line pook of het stuur of compleet beige hemel en sierlijsten (s-line is altijd zwart).
Maar over het algemeen zit de prijs van een goede S-Line A3 8P rond de 10/11 duizend euro, ik ga daar echt niet aan komen met mijn ombouw hoor . Het is dan ook niet nieuw wat ik inbouw hé.
Je kunt je scherm inderdaad coderen naar S3 of RS3 als ik me niet vergis.quote:Op donderdag 5 september 2019 08:36 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Maar dit is een RNS-E (volgens mij). MMI is (volgens mij) pas vanaf de Audi A3 8V, maar hier kan ik mij in vergissen.
Snap dat het geen aanval is Klopt, S-Line brengt toch iets "exclusiefs" aan je Audi, welk model dan ook.quote:Op maandag 9 september 2019 00:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja die neppers kom je inderdaad altijd tegen (ook bij andere merken). Maar soms is het ook wel echt, maar wilde ze de pook gewoon niet vervangen door een duurdere S-line.
Ik zei ook niet dat je ombouw zo duur zou worden hoor, maar alleen dat je ze ook wel voor onder de 13k vindt. Maar ze zijn wel beduidend duurder dan de non S-lines inderdaad. Dus schijnbaar hebben mensen het er toch voor over.
¤ 7.350: https://link.marktplaats.nl/m1446660327
¤ 7.950: https://link.marktplaats.nl/m1442958505
¤ 8.900: https://link.marktplaats.nl/m1453674306
¤ 8.950: https://link.marktplaats.nl/m1451702509
Overigens was het verder helemaal geen aanval natuurlijk. Ook ik verander mijn BMW, alleen waren het in die tijd (1994) nog geen pakketen maar gewoon opties die je kon aan vinken. Inmiddels ook sportstoelen en zwarte hemel gemonteerd.
Heb hem ondertussen gecodeerd naar S3quote:Op dinsdag 10 september 2019 00:38 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Je kunt je scherm inderdaad coderen naar S3 of RS3 als ik me niet vergis.
Ik rij mijn 8p al een tijdje niet meer (ben bezig met een swap naar een MK7 GTD swap), maar de mijne is ook gecodeerd naar S in ieder geval.
Je kunt ook Lamborghini selecteren, maar doe dit maar niet: je navi gaat dan in Bootloop.
Been there, Done that.
Jazeker zijn die er.quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:08 schreef Turquaz52 het volgende:
Toffe update! Ik vind het alleen jammer dat het maar 1 uitlaat uitsparing heeft. Of 2 of helemaal geen zou mijn voorkeur zijn.
Dit is ook een update die ik aan mijn 8P wil doen, weet je toevallig of er ook varianten zijn met een uitsparing voor 2 uitlaten?
Klopt, kwam later achter dat de S-Line velgen een soort buiging hebben. Deze lijken er heel erg op, ik vind deze ook prima dus laat ze er lekker onder. Ze worden echter wel overal als S-Line aangeboden, dus helemaal zeker ben ik er ook niet van..quote:Op vrijdag 13 september 2019 18:41 schreef Lesley-91 het volgende:
Huh, dit zijn toch 16 inch velgen? Dan zijn het geen s-line velgen. Deze horen bij de design uitvoering. Ik had deze velgen ook standaard door de gekozen uitvoering. Maar geen s-line.
Het is aan een koper om hier doorheen te prikken en research te doen, niet aan jou om een beetje te gaan lopen roeptoeren.quote:Op maandag 18 november 2019 03:52 schreef SOG het volgende:
De beste man probeert deze wagen nu te verkopen als zijnde een s-line. Een auto van minimaal 33.4k nieuwprijs, terwijl die van hem minimaal 27k nieuwprijs is. Hij bouwt hem nie eens helemaal om tot een s-line maar verkoopt hem wel als zijnde s-line. Oplichter gespot!
Ik pas enkel de nederlandse wet toe. Deze vereist dat ts wel degelijk moet aangeven dat het geen s-line af fabriek is en nadien niet eens volledig s-line uitgevoerd is. Als een koper de auto koopt zonder dat TS deze info deelt met de koper dan mag de koper de overeenkomst ontbinden en gelede schade eisen. Dit is geen roeptoeteren, dit is toepasssen van Nederlands privaatrecht. Je weet wel, het nederlands recht waar wij als nederlanders voor gekozen hebben en toegepast wordt door de rechterlijke macht. Het feit dat er hier een handvol mensen zijn die het hier niet mee eens zijn zal mij aan mn reet roesten. TS is illegaal bezig.quote:Op zondag 24 november 2019 13:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is aan een koper om hier doorheen te prikken en research te doen, niet aan jou om een beetje te gaan lopen roeptoeren.
Overigens is en S-line net zoiets als een AMG-uitvoering, het is allemaal make up, niks technisch, en TS heeft er zat tijd, geld en moeite ingestopt om het er leuk uit te laten zien.
Dank voor de reactie. De A3 is al ingeruild voor een andere A3 8P. Een 1.4TFSI waar evenals dit model weer een S-Line ombouw voor gepland staat. Ik zal binnenkort een nieuw topic openen gezien 't feit ik hier ook al mee begonnen ben.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:36 schreef Charged het volgende:
Jammer dat je deze ook weer weg moet doen,TS. Bovenstaande 2 reacties gewoon negeren. Hoop weer op een nieuw project want je was leuk bezig.
Dank voor je reactie.quote:Op maandag 25 november 2019 13:37 schreef daNpy het volgende:
Laat je wel even aan de kopende partij weten dat je aan de airbags hebt geknutseld zonder de ecu te updaten?
Er zit nu een ander model airbag in die andere ontsteektijden heeft. Dat kan dus een verbrand gezicht of stuurtje koppen zijn bij een aanrijding.
Waar maak je je uiteindelijk zo druk om? Het is een 2e hands auto en niet nieuw. Daarnaast kun je ook gewoon in mijn topics en advertenties teruglezen dat het een project betreft.quote:Op zondag 24 november 2019 22:51 schreef SOG het volgende:
[..]
Ik pas enkel de nederlandse wet toe. Deze vereist dat ts wel degelijk moet aangeven dat het geen s-line af fabriek is en nadien niet eens volledig s-line uitgevoerd is. Als een koper de auto koopt zonder dat TS deze info deelt met de koper dan mag de koper de overeenkomst ontbinden en gelede schade eisen. Dit is geen roeptoeteren, dit is toepasssen van Nederlands privaatrecht. Je weet wel, het nederlands recht waar wij als nederlanders voor gekozen hebben en toegepast wordt door de rechterlijke macht. Het feit dat er hier een handvol mensen zijn die het hier niet mee eens zijn zal mij aan mn reet roesten. TS is illegaal bezig.
Dit kan je toch hopelijk niet menen? Om het nou oplichting te noemen gaat wel wat ver, maar jouw opmerking slaat ook kant nog wal.quote:Op zondag 24 november 2019 13:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is aan een koper om hier doorheen te prikken en research te doen, niet aan jou om een beetje te gaan lopen roeptoeren.
quote:Op maandag 25 november 2019 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit kan je toch hopelijk niet menen? Om het nou oplichting te noemen gaat wel wat ver, maar jouw opmerking slaat ook kant nog wal.
quote:
Ik heb het niet over het resetten van een foutcode. Inleren wil alleen zeggen dat de computer 2,8 Ohm ziet. Je kan er ook een weerstand aanhangen om hem "in te leren".quote:Op maandag 25 november 2019 21:44 schreef henkkeumus het volgende:
Dank voor je reactie.
Nee maar dit is ook niet nodig. Enkel als de auto bij betrokken is geweest bij een ongeluk en de crashmodules (regelapparaten) aan zijn gegaan is het noodzakelijk deze te resetten.
Bij het afkoppelen van de accu en het verwijderen en monteren van de airbag zal de wikkelveer, sleepring en stuurhoek sensor zichzelf weer inleren met de nieuwe airbag. Er zullen even wat meldingen op het dashboard komen die na 100M rijden weer zijn verdwenen.
Tevens zijn (bijna) alle airbags van A3 bouwjaar 2004 t/m 2012) identiek. Ik heb er zelfs hele how-to's over geschreven en het is ook zeker niet de eerste keer dat ik dit bij een auto doe .
En kun je dit algoritme verhaal onderbouwen met bronnen? Een weerstand op een 12v CAN rail aansluiten zodat je het circuit sluit om een melding weg te halen ken ik inderdaad ja.quote:Op dinsdag 26 november 2019 08:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het resetten van een foutcode. Inleren wil alleen zeggen dat de computer 2,8 Ohm ziet. Je kan er ook een weerstand aanhangen om hem "in te leren".
Ik heb het over het algoritme dat anders is voor een fysiek andere airbag. Er wordt niks "ingeleerd", dat is hard coded in de ECU. Als een airbag 2 ms te vroeg of te laat afgaat kan dat betekenen dat iemand zijn nek breekt, of zijn gezicht compleet verbrand, in plaats van opgevangen wordt door de airbag. Dus bouw nu maar dat oude stuur terug als je niet van plan bent kopers op de hoogte te stellen van je aanpassingen.
daNpy zet als ik het goed herinner beroepsmatig auto's tegen de muur. Dus denk dat hij wel weet waar hij over praat.quote:Op dinsdag 26 november 2019 08:53 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
En kun je dit algoritme verhaal onderbouwen met bronnen? Een weerstand op een 12v CAN rail aansluiten zodat je het circuit sluit om een melding weg te halen ken ik inderdaad ja.
Ik sluit ook niets uit, dit is echter de eerste keer dat ik hiervan hoor dus ik wil zelf ook wel graag op de hoogte zijn .quote:Op dinsdag 26 november 2019 09:07 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
daNpy zet als ik het goed herinner beroepsmatig auto's tegen de muur. Dus denk dat hij wel weet waar hij over praat.
Ik snap je verhaal wel, maar het zijn airbags uit een exact zelfde model en type model auto, namelijk een A3 8PA/8P1. Die hebben allen de crashsensoren op dezelfde plek gemonteerd, stuurwiel en airbag zijn identiek (aan onderdeelnummers).quote:Op dinsdag 26 november 2019 09:30 schreef daNpy het volgende:
Wat is er zo moeilijk te begrijpen dat een ander type airbag met een ander volume of een andere opvouw vorm ook andere ontstekers heeft en dus ook een andere ontstekingstijd nodig heeft?
Het afvuren van een airbag gaat om millisecondes. Te laat = hoofd op stuur. Te vroeg = ontploffende hete zak in je gezicht (=dag gezicht).
Zoals bokkepoot al zei, ik heb vaak genoeg testen gedaan met fabrikanten om airbags, gordels en stoelen te tunen tot het goede algoritme gevonden is. En ik ga echt geen documenten delen overigens.
Daarnaast snap ik je weerstand op de CAN lijn niet. Dat heeft hier niks mee te maken, de uitgangen van een airbag ECU sturen de airbags echt niet met CAN signalen aan
Als ik je topic zo lees ben je meer dan handig genoeg om aan auto's te sleutelen, maar heb je te weinig kaas van airbags gegeten om er zo mee te spelen. Het zijn explosieven, geen speelgoed.
Je hebt toch een ander stuur gemonteerd waarin de originele airbag niet pastte?quote:Op dinsdag 26 november 2019 09:37 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Ik snap je verhaal wel, maar het zijn airbags uit een exact zelfde model en type model auto, namelijk een A3 8PA/8P1. Die hebben allen de crashsensoren op dezelfde plek gemonteerd, stuurwiel en airbag zijn identiek (aan onderdeelnummers).
Dat staat ook niet op internet. Daar moet je namelijk ver vanaf blijven, want dan gebeuren er nare ongelukken.quote:Ik lees nergens over het opnieuw "coderen" van een airbag
Zowel in de OP in v&a als in je mp adv neem je het woord project niet in de mond en werd ie als zijnde s-line verkocht.quote:Op maandag 25 november 2019 21:44 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Dank voor de reactie. De A3 is al ingeruild voor een andere A3 8P. Een 1.4TFSI waar evenals dit model weer een S-Line ombouw voor gepland staat. Ik zal binnenkort een nieuw topic openen gezien 't feit ik hier ook al mee begonnen ben.
[..]
Dank voor je reactie.
Nee maar dit is ook niet nodig. Enkel als de auto bij betrokken is geweest bij een ongeluk en de crashmodules (regelapparaten) aan zijn gegaan is het noodzakelijk deze te resetten.
Bij het afkoppelen van de accu en het verwijderen en monteren van de airbag zal de wikkelveer, sleepring en stuurhoek sensor zichzelf weer inleren met de nieuwe airbag. Er zullen even wat meldingen op het dashboard komen die na 100M rijden weer zijn verdwenen.
Tevens zijn (bijna) alle airbags van A3 bouwjaar 2004 t/m 2012) identiek. Ik heb er zelfs hele how-to's over geschreven en het is ook zeker niet de eerste keer dat ik dit bij een auto doe .
[..]
Waar maak je je uiteindelijk zo druk om? Het is een 2e hands auto en niet nieuw. Daarnaast kun je ook gewoon in mijn topics en advertenties teruglezen dat het een project betreft.
Ook is de verkoopprijs aardig reëel, zoals Sounddragon ook aangeeft heb ik er genoeg tijd en onderdelen inzitten die wel legitiem S-Line zijn.
Goed, ik weet toch dat we het hier niet eens over gaan zijn dus dit zal dan ook mijn laatste reactie zijn.
Neem deze keer maar van mij aan dat daNpy wdb best wel eens een punt kan hebben.. Om dit zeker te weten zou je eigenlijk de datasheets van de beide bags naast elkaar moeten gaan leggen, maar ik ben bang dat je die papiertjes heel slecht in handen gaat krijgen.quote:Op dinsdag 26 november 2019 09:37 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Ik snap je verhaal wel, maar het zijn airbags uit een exact zelfde model en type model auto, namelijk een A3 8PA/8P1. Die hebben allen de crashsensoren op dezelfde plek gemonteerd, stuurwiel en airbag zijn identiek (aan onderdeelnummers).
Ik heb even geprobeerd te Googlen naar voorbeelden maar ik kom niet verder dan een uitleg hoe een airbag werkt en wat hem tot ploffen maakt. Ik lees nergens over het opnieuw "coderen" van een airbag, het is niet dat ik je niet geloof hoor, zoals je zegt het zijn explosieven en daar ben ik mij ook bewust van maar als dit verhaal zo moeilijk te bevestigen is middels andere kanalen dan alleen een gebruiker op een forum mij dit verteld ben ik er een beetje terughoudend in, sorry.
Die ga je niet krijgen. Het enige wat TS zich moet afvragen is of hij 200% zeker is dat de ontsteektijden van de airbags identiek zijn. En of gevolgen na verkoop bij hem als ombouwer gereclameerd kunnen worden.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neem deze keer maar van mij aan dat daNpy wdb best wel eens een punt kan hebben.. Om dit zeker te weten zou je eigenlijk de datasheets van de beide bags naast elkaar moeten gaan leggen, maar ik ben bang dat je die papiertjes heel slecht in handen gaat krijgen.
??quote:Op woensdag 27 november 2019 13:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die ga je niet krijgen. Het enige wat TS zich moet afvragen is of hij 200% zeker is dat de ontsteektijden van de airbags identiek zijn. En of gevolgen na verkoop bij hem als ombouwer gereclameerd kunnen worden.
Maar aangezien TS al ontsteekdraden voor CAN bus bedrading aanziet gaat hij zich die vraag niet stellen.
Ik niet. Ik had het over de airbag.quote:Op woensdag 27 november 2019 13:28 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
??
Ik bedoel dat je meldingen op het dashboard bijv. kunt oplossen door de weerstand op bekabeling te zetten.
En denk nu eens een niveau hoger. Welk effect heeft het als de ecu denkt dat je je gordel om hebt maar je hebt hem niet om bij een aanrijding?quote:Ander voorbeeld, het melding van gordel die niet om is tijdens het rijden, wanneer je hier dan een weerstand in de stekker drukt is het circuit gesloten en zal de melding weg zijn.
Ik snap het verschil tussen ontsteek draden en CAN wel ...
Ik snap hem, je punt was de eerste keer ook duidelijk, ik wilde alleen het gebash in een nuttige conversatie proberen te leiden..quote:Op woensdag 27 november 2019 13:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die ga je niet krijgen. Het enige wat TS zich moet afvragen is of hij 200% zeker is dat de ontsteektijden van de airbags identiek zijn. En of gevolgen na verkoop bij hem als ombouwer gereclameerd kunnen worden.
Maar aangezien TS al ontsteekdraden voor CAN bus bedrading aanziet gaat hij zich die vraag niet stellen.
quote:Op woensdag 27 november 2019 14:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik niet. Ik had het over de airbag.
Jouw "oplossen" is overigens geen oplossen.
[..]
En denk nu eens een niveau hoger. Welk effect heeft het als de ecu denkt dat je je gordel om hebt maar je hebt hem niet om bij een aanrijding?
Ik heb de plaatselijke Audi dealer hier (Huiskes Kokkeler) gebeld en met de werkplaats gesproken. Uit documentatie blijkt dat alle A3 airbags identiek zijn, of het nou 3-spaaks of 4-spaaks is.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik snap hem, je punt was de eerste keer ook duidelijk, ik wilde alleen het gebash in een nuttige conversatie proberen te leiden..
Oftewel; nok eens met natrappen. Je hebt een valide punt, maar wees dan ook constructief ipv destructief
Een beetje fabrikant zal volgens mij wel zo slim zijn om te zorgen dat het 'nieuwere' of incompatibele stuur niet past op de oude naaf.. soms passen facelift onderdelen al niet meer op het pre-facelift model..dus zoiets kritisch als een airbag maak je toch klojo-proof?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na 2012 ging de A3 niet meer als 8P door het leven maar nieuw model de A3 8V. Hier is de hele auto eigenlijk veranderd.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2019 15:32:14 ]
Geeft mezelf ook een rustiger gevoel .quote:Op donderdag 28 november 2019 15:30 schreef daNpy het volgende:
Goed bezig, nu heb je in ieder geval alles gedaan wat in je vermogen ligt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |