abonnement Unibet Coolblue
pi_188520551
Daar ben ik weer...

Na het daverende succes van mijn vorige project PTA / [PROJECT] Audi A3 Sportsback uit 2005 is het nu tijd om het e.e.a. aan de huidige A3 te wijzigen. Bij verkoop van de vorige A3 is het topic handig gebleken door aan te kunnen tonen wanneer en hoe alles gemonteerd is geweest en dient daarnaast dus ook als "bewijs".

Ik heb dit beestje nu 2 maanden in bezit en wil hiervan net zoals de vorige er graag een ombouw naar S-Line van maken.

First things first, aankoop op 1 juni.

Audi A3 1.6TDI Sportsback Sport Model
pi_188520649
12 augustus 2019.

Een week geleden de auto afgeleverd voor een stage1 chiptuning, de originele 105PK zijn er ~145/150 geworden met een koppel van ~300/320nm. Fijn verschil en ook merkbaar met een turbo. Trekt lekker door in elke versnelling en is een klein stukje zuiniger geworden :).

Originele velgen 15 inch met zomerbanden. Leuk voor als je er geen zak om geeft, deze saaien velgen geven de Audi een saaie look. Iets wat ik niet wil bereiken met mijn ombouw, het moet tenslotte een sport S-Line (Sport-Line) worden.



Helaas heb ik geen goede foto van deze set onder de A3 maar deze zijn ook niet nodig om in te zien dat dit saaie velgen zijn.

Op marktplaats een mooi setje S-Line velgen van een A3 8V (model nieuwer) kunnen scoren en wat een verschil geeft dit aan de algehele look van de auto. Ook heb ik alvast wat S-Line embleempjes gekocht en aan de zijkant van de auto geplakt.

Naast de embleempjes van de zijschermen ook de S-Line deurstrips vast besteld. Deze komen uit China maar zijn 1:1 (ook op mijn andere A3 gemonteerd gehad).

https://nl.aliexpress.com(...)1.0.0.a1754c4dBbAmL2






Een S-Line zonder S-Line interieur kan dus niet en ben opzoek gegaan naar S-Line interieur en natuurlijk gevonden. Wordt deze week opgehaald en de volgende update zou dan ook de switch van het interieur zijn :).





[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2019 14:46:09 ]
pi_188521311
Wat ontzettend pauper.
Of je koopt een s-line, of je koopt er geen. Beide opties zijn prima. Maar je gaat niet van een normaal model een s-line proberen te maken met wat stickers en andere bekleding.


Wel mooie velgjes trouwens ^O^ .
blablablabla
pi_188523422
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 15:25 schreef Elan het volgende:
Wat ontzettend pauper.
Of je koopt een s-line, of je koopt er geen. Beide opties zijn prima. Maar je gaat niet van een normaal model een s-line proberen te maken met wat stickers en andere bekleding.

Wel mooie velgjes trouwens ^O^ .

S-Line is enkel visueel en dat kan prima voor een A3 van deze leeftijd.
Met het interieur ben ik al op 50%. Enkel nog;

- S-Line Achterbumper diffuser
- S-Line spoiler
- S-Line stuur
- S-Line pookknop
- S-Line tellerbak (die is wel moeilijk)
- S-Line embleem in de grille of gewoon een honeymesh grille plaatsen.

Deze A3 is een blijver voor mij dus ik denk dat ik redelijkerwijs alles wel ga monteren op de tellerbak na. En dank voor compliment :).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2019 18:15:58 ]
pi_188709168
30 augustus update

Interieur zit erin, ik ben vergeten foto's van tijdens het ombouwen te maken..

Before;





En after;







Iets daarna S-Line deur sierlijsten gekocht, deze heb ik uit China gehaald omdat ik geen 150,- neer ga leggen voor een kleine stuk metaal waar S-line op staat, deze zijn namaak en passen/zien er ook prima uit!







Achterbank is helaas beschadigd, vandaar dat deze S-Line interieurset ook niet de hoofdprijs heeft gekocht. Ik vind het voor nu niet heel erg maar ga ergens in de nabije toekomst of een nieuw leer omheen laten stikken of er komt een compleet ander achterbankje in.

Ben op dit moment op zoek naar een S-Line stuur, ik ben bang dat een afgevlakt S-Line sportstuur gejat gaat worden dus zet ik het iets lager in door een wat ouder model op te speuren, zo een;



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2019 15:56:45 ]
pi_188785514
"Kleine" update

Afgelopen dinsdag het stuur binnen gekregen, ding ziet er nog netjes uit voor z'n leeftijd (2010). Direct die avond als een gek naar de garagebox gereden om hem in te gaan bouwen.











En toen kwam daar het moment... Het moment waar ik in alle enthousiasme niet aan gedacht had.. Een conversie van 4-spaaks naar 3-spaaks, dit betekend dat mijn huidige 4-spaaks airbag dus nooit gaat passen i.v.m. de vorm. Dikke domper dus, dom, eigen schuld.

Direct die avond op Onderdelenlijn.nl gezocht naar een 3-spaaks airbag en wonder boven wonder lag er een in Dedemsvaart zo'n 40KM van mij vandaag voor maar ¤40,- geen geld.. Vandaag direct opgehaald na school en als een gek alles weer over gaan zetten.









En zie hier dan het resultaat.. Een stuur die vele malen fijner in de handen ligt en ook een totaal andere uitstraling aan het interieur geeft, erg tevreden over!



Wat ik nu nog verwacht;

- Deksel armsteun (leder)
- Bluetooth module RNS-E
pi_188787336
Knap dat je het allemaal zelf doet. Maar ik vind het best wel zonde dat je er zo een versleten interieur (ook de voorstoel zo te zien) in hebt geplaatst. Terwijl 'ie van buiten nog zo netjes is en ik denk ook niet zoveel km's nog gelopen heeft. Het interieur van mijn 25 jaar oude BMW met ruim 280.000km er op ziet er een stuk netter uit. Ik had toch even wat meer geld uitgegeven en gewacht tot er gewoon een net interieur aangeboden werd.

Je kunt beginnen met een goede reiniger en daarna conditioner. Dan wordt het leer meestal weer wat matter van (ik heb een setje van Colourlock). En die wang kun je wel weer bijkleuren (ook dat heeft Colourlock).
pi_188787791
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 16:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Knap dat je het allemaal zelf doet. Maar ik vind het best wel zonde dat je er zo een versleten interieur (ook de voorstoel zo te zien) in hebt geplaatst. Terwijl 'ie van buiten nog zo netjes is en ik denk ook niet zoveel km's nog gelopen heeft. Het interieur van mijn 25 jaar oude BMW met ruim 280.000km er op ziet er een stuk netter uit. Ik had toch even wat meer geld uitgegeven en gewacht tot er gewoon een net interieur aangeboden werd.

Je kunt beginnen met een goede reiniger en daarna conditioner. Dan wordt het leer meestal weer wat matter van (ik heb een setje van Colourlock). En die wang kun je wel weer bijkleuren (ook dat heeft Colourlock).
Op de foto met de belichting ziet het er inderdaad een stuk erger uit dan daadwerkelijk is :). maar klopt, ik moet het leer (natuurlijk product) nog even insmeren met reiniger en voeding.

Bedankt :D
pi_188792821
wist je dat als je een MMI erin hebt zitten dat je met VCDS opstart logo naar S-Line kan veranderen?
life happens while you're pusing the throttle.
pi_188796483
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 21:59 schreef eXplorer1 het volgende:
wist je dat als je een MMI erin hebt zitten dat je met VCDS opstart logo naar S-Line kan veranderen?
Maar dit is een RNS-E (volgens mij). MMI is (volgens mij) pas vanaf de Audi A3 8V, maar hier kan ik mij in vergissen.
pi_188796579
Is dit niet uiteindelijk gewoon veel duurder dan een nette gebruikte s-line kopen?

Ik snap dit soort projecten nooit zo, wel respect voor het werk, maar een hoop tijd, geld en moeite voor iets wat je ook gewoon kan kopen
pi_188800304
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 08:50 schreef Pap89 het volgende:
Is dit niet uiteindelijk gewoon veel duurder dan een nette gebruikte s-line kopen?

Ik snap dit soort projecten nooit zo, wel respect voor het werk, maar een hoop tijd, geld en moeite voor iets wat je ook gewoon kan kopen
Een nette S-Line van dit bouwjaar kost al gauw richting de ¤13.000. De aanschaf van deze wagen was ~¤7000,- dus dit is een stuk goedkoper. Daarnaast vind ik het heerlijk te sleutelen dus het is geen straf o.i.d. :9
pi_188804164
Mini update

Een S-Line diffuser gekocht, dit is het stukje onder de achterbumper.
Niet compleet, normaal kost een volledige kit over de 300/400eu maar ik heb een kaalgeplukte voor 40,-

Direct op eBay een ander stukje kunnen bestellen voor ¤25,- (uit de U.K.) wat het totaal ¤60,- maakt. Het enige wat nog mist is de mesh erin, even goed zoeken op een sloop en internet afstruinen.



[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2019 18:26:19 ]
pi_188817059
105 pk lol :+
pi_188826707
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 14:06 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Een nette S-Line van dit bouwjaar kost al gauw richting de ¤13.000. De aanschaf van deze wagen was ~¤7000,- dus dit is een stuk goedkoper. Daarnaast vind ik het heerlijk te sleutelen dus het is geen straf o.i.d. :9
Lijkt me stug dat eenzelfde auto maar dan met S-line pakket bijna het dubbele is van eentje zonder. Voor dat geld kun je volgens mij al een 8V kopen.

Maar goed, hobbyen is natuurlijk leuk.
pi_188828987
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:55 schreef Maegrim het volgende:
105 pk lol :+
~145 nu :X :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 00:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Lijkt me stug dat eenzelfde auto maar dan met S-line pakket bijna het dubbele is van eentje zonder. Voor dat geld kun je volgens mij al een 8V kopen.

Maar goed, hobbyen is natuurlijk leuk.
Zoek maar eens voor de grap op Marktplaats "Audi A3 8P S-line" van rond het bouwjaar 2012.

¤15.950 https://www.marktplaats.n(...)c624&previousPage=lr

¤10.000 https://www.marktplaats.n(...)c624&previousPage=lr

¤11.750 https://www.marktplaats.n(...)c624&previousPage=lr

En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er veel "neppers" tussen zie zoals ik mijne nu heb. Zitten er wel embleempjes en stoelen in maar mist ineens de S-Line pook of het stuur of compleet beige hemel en sierlijsten (s-line is altijd zwart).

Maar over het algemeen zit de prijs van een goede S-Line A3 8P rond de 10/11 duizend euro, ik ga daar echt niet aan komen met mijn ombouw hoor :). Het is dan ook niet nieuw wat ik inbouw hé.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2019 09:27:24 ]
pi_188855905
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 09:26 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

~145 nu :X :P
[..]

Zoek maar eens voor de grap op Marktplaats "Audi A3 8P S-line" van rond het bouwjaar 2012.

¤15.950 https://www.marktplaats.n(...)c624&previousPage=lr

¤10.000 https://www.marktplaats.n(...)c624&previousPage=lr

¤11.750 https://www.marktplaats.n(...)c624&previousPage=lr

En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er veel "neppers" tussen zie zoals ik mijne nu heb. Zitten er wel embleempjes en stoelen in maar mist ineens de S-Line pook of het stuur of compleet beige hemel en sierlijsten (s-line is altijd zwart).

Maar over het algemeen zit de prijs van een goede S-Line A3 8P rond de 10/11 duizend euro, ik ga daar echt niet aan komen met mijn ombouw hoor :). Het is dan ook niet nieuw wat ik inbouw hé.
Ja die neppers kom je inderdaad altijd tegen (ook bij andere merken). Maar soms is het ook wel echt, maar wilde ze de pook gewoon niet vervangen door een duurdere S-line.

Ik zei ook niet dat je ombouw zo duur zou worden hoor, maar alleen dat je ze ook wel voor onder de 13k vindt. Maar ze zijn wel beduidend duurder dan de non S-lines inderdaad. Dus schijnbaar hebben mensen het er toch voor over.

¤ 7.350: https://link.marktplaats.nl/m1446660327

¤ 7.950: https://link.marktplaats.nl/m1442958505

¤ 8.900: https://link.marktplaats.nl/m1453674306

¤ 8.950: https://link.marktplaats.nl/m1451702509

Overigens was het verder helemaal geen aanval natuurlijk. Ook ik verander mijn BMW, alleen waren het in die tijd (1994) nog geen pakketen maar gewoon opties die je kon aan vinken. Inmiddels ook sportstoelen en zwarte hemel gemonteerd.
pi_188873671
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 08:36 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Maar dit is een RNS-E (volgens mij). MMI is (volgens mij) pas vanaf de Audi A3 8V, maar hier kan ik mij in vergissen.
Je kunt je scherm inderdaad coderen naar S3 of RS3 als ik me niet vergis.
Ik rij mijn 8p al een tijdje niet meer (ben bezig met een swap naar een MK7 GTD swap), maar de mijne is ook gecodeerd naar S in ieder geval.

Je kunt ook Lamborghini selecteren, maar doe dit maar niet: je navi gaat dan in Bootloop.
Been there, Done that.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_188875075
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 00:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja die neppers kom je inderdaad altijd tegen (ook bij andere merken). Maar soms is het ook wel echt, maar wilde ze de pook gewoon niet vervangen door een duurdere S-line.

Ik zei ook niet dat je ombouw zo duur zou worden hoor, maar alleen dat je ze ook wel voor onder de 13k vindt. Maar ze zijn wel beduidend duurder dan de non S-lines inderdaad. Dus schijnbaar hebben mensen het er toch voor over.

¤ 7.350: https://link.marktplaats.nl/m1446660327

¤ 7.950: https://link.marktplaats.nl/m1442958505

¤ 8.900: https://link.marktplaats.nl/m1453674306

¤ 8.950: https://link.marktplaats.nl/m1451702509

Overigens was het verder helemaal geen aanval natuurlijk. Ook ik verander mijn BMW, alleen waren het in die tijd (1994) nog geen pakketen maar gewoon opties die je kon aan vinken. Inmiddels ook sportstoelen en zwarte hemel gemonteerd.
Snap dat het geen aanval is :) Klopt, S-Line brengt toch iets "exclusiefs" aan je Audi, welk model dan ook.

quote:
2s.gif Op dinsdag 10 september 2019 00:38 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Je kunt je scherm inderdaad coderen naar S3 of RS3 als ik me niet vergis.
Ik rij mijn 8p al een tijdje niet meer (ben bezig met een swap naar een MK7 GTD swap), maar de mijne is ook gecodeerd naar S in ieder geval.

Je kunt ook Lamborghini selecteren, maar doe dit maar niet: je navi gaat dan in Bootloop.
Been there, Done that.
Heb hem ondertussen gecodeerd naar S3 :9
pi_188875132
Kleine update weer

Gister de S-Line diffuser binnen gekregen. Hij mist het mesh (gaas) in het midden en een klein kapje aan de rechterkant. Het kapje heb ik op eBay besteld en komt ~vrijdag aan vanuit Engeland. Het gaas daarentegen kost los 200,- dus daar ga ik even wat op verzinnen of zoeken..





Eind van de week meerrrrr... *O*
pi_188879498
Toffe update! Ik vind het alleen jammer dat het maar 1 uitlaat uitsparing heeft. Of 2 of helemaal geen zou mijn voorkeur zijn.

Dit is ook een update die ik aan mijn 8P wil doen, weet je toevallig of er ook varianten zijn met een uitsparing voor 2 uitlaten?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_188882397
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 september 2019 14:08 schreef Turquaz52 het volgende:
Toffe update! Ik vind het alleen jammer dat het maar 1 uitlaat uitsparing heeft. Of 2 of helemaal geen zou mijn voorkeur zijn.

Dit is ook een update die ik aan mijn 8P wil doen, weet je toevallig of er ook varianten zijn met een uitsparing voor 2 uitlaten?
Jazeker zijn die er.

S-Line diffuser komt voor de 8P in 2 uitvoeringen, 1 uitvoering met enkele pijp links (diesel TDI motoren), en 1 uitvoering met dubbele pijp links (benzine TFSI motoren).

Even goed zoeken op eBay of op eBay kleinanzagen (Duitsland). Staat veel moois op voor beduidend minder geld op de Nederlandse markt.

Deze heeft bijv. een dubbele pijp; https://www.ebay.nl/itm/N(...)3:g:F6QAAOSw409Zw3yX

Maar let goed op voor je beslist of je dit gaat doen, dit is ook een losse diffuser zonder het mesh en kapje. Het mesh alleen (4 plastic plaatjes) kosten al 200,-.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2019 17:51:33 ]
pi_188927573
Diffuser update

Vandaag de diffuser onder handen genomen, ging er vanuit dat dit een kut werk zou gaan worden maar dit bleek heel erg mee te vallen.

De begin (oude) situatie (trekhaak al gedemonteerd :P );





Diffuser zit vast met 2 kleine schroeven aan de zijkanten en voor de rest een klik-systeem. Deze gedemonteerd en met wat wrikken kwam de oude diffuser los.



Daar kwam het eerste "probleem". De vorige eigenaar heeft zelf een gat voor de trekhaak gemaakt. Ik wou eerst de hele trekhaak gewoon demonteren maar deze blijkt vastgelast aan het frame en eigenlijk is een trekhaak ook wel handig. Daarnaast is de trekhaak afneembaar dus heb ik besloten eenzelfde soort gat in de S-Line diffuser te maken.







De diffuser even op z'n plek gedrukt en weer gemonteerd en het resultaat mag er zijn. Ik ben er nog niet helemaal over uit of de trekhaak ervoor moet, alleen zo'n stekkerdoos is ook een raar gezicht..







Voor nu liggen de veranderingen even stil, ik ben momenteel op zoek naar S-Line hemel bekleding en A-Stijlen (interieur). Deze zijn moeilijk te vinden en moeten waarschijnlijk uit Duitsland gehaald worden.

Daarnaast en door de sport diffuser het nu ook een must om een dakspoiler te hebben om de look compleet te maken. Hier ook meer over binnenkort :).
pi_188929664
Huh, dit zijn toch 16 inch velgen? Dan zijn het geen s-line velgen. Deze horen bij de design uitvoering. Ik had deze velgen ook standaard door de gekozen uitvoering. Maar geen s-line.
pi_188930054
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 18:41 schreef Lesley-91 het volgende:
Huh, dit zijn toch 16 inch velgen? Dan zijn het geen s-line velgen. Deze horen bij de design uitvoering. Ik had deze velgen ook standaard door de gekozen uitvoering. Maar geen s-line.
Klopt, kwam later achter dat de S-Line velgen een soort buiging hebben. Deze lijken er heel erg op, ik vind deze ook prima dus laat ze er lekker onder. Ze worden echter wel overal als S-Line aangeboden, dus helemaal zeker ben ik er ook niet van..

"Mijn velg"


"S-line velg"
pi_188930844
Als je het niet stoort lekker laten want ze zijn wel mooi. In principe kun je natuurlijk s line bestellen en de standaard velgen vervangen voor dit exemplaar. Volgens mij zijn s line velgen altijd minimaal 17 inch.
Succes verder met je project.
pi_188938770
Wederom een leuk topic,lekker bezig! ^O^
Graag verwijderen.
pi_189051798
Kleine tegenslag, van de week begon de auto erg te roken en rook ik constant een diesel/gas lucht. In de eerste instantie meende ik dat het een overloop zou zijn en een simpel slangetje vervangen het op zou lossen.

Na uitlezen met mijn VAGCOM geeft de auto een fout in het roetfilter.

Nu snap ik het proces en weet ik wat ik hier tegen kan doen maar heb ik er helaas de middelen niet voor, ik laat hem vandaag dus bij een garage regenereren. Hierbij laten ze het filter vollopen met benzine/diesel en branden ze het opgeslagen roet in het roetfilter weg daarnaast worden de sensoren nagekeken. Hopelijk lost dit ook mijn roetfilter probleem op.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2019 09:57:04 ]
pi_189116440
Regenereren heeft z'n werk gedaan, alles opgelost :).
Vandaag naar de Audi dealer geweest en daar een Votex dakspoiler besteld, deze komt binnen nu en ~2 weken binnen :).
pi_189162149
DPF tussenuit halen, DPF wegschrijven en een mooie downpipe lassen voor in de plaats. :D
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_189251426
Vandaag het verlossende telefoontje van de Audi dealer, de dakspoiler is binnen :).
Direct na het werk naartoe gereden om hem op te pikken en te passen.







Direct even op het dak gepast om te kijken hoe het gaat staan en dat ziet er prima uit :).







Ligt klaar om morgen of volgende week naar de spuiter te gaan, hopelijk volgende week klaar dus en dan kan die er van 't weekend op...
pi_189426176
Dakspoiler is terug van de spuiter en ziet er goed uit :).



Zaterdag vroeg op om voor de voetbal dit geheel aan de auto te knutselen.
Derde remlicht heeft een aantal aanpassingen nodig om nu passend te maken, de afstand van de clipjes is nu natuurlijk een stukje verder met de dakspoiler erop.



Daarna kan de tape eraf om de kit groef schoon te maken, deze ontvet en droog gemaakt waarna ik er een dikke laag carrosserie kit overheen gekwakt heb..





Dit moment moest binnen een minuut gedaan worden i.v.m. het hard worden van de kit, dus heb geen foto's van het plaatsen en uitlijnen van de spoiler :). Omdat het derde remlicht vastklikt in de achterklep is dit een mooie uitlijn punt. Waarna deze vast zit wordt de spoiler eigenlijk al rechtgetrokken en hoef hem maar een paar MM te helpen.



Zaterdagochtend de auto neergezet en zondagavond de auto weer opgehaald en zeer blij met het resultaat :).





pi_189452010
Mooi werk weer👍
pi_189643111
Wederom niet stil gezeten en het een en ander besteld voor de Audi wat komende week moet aankomen en ergens volgend weekend gemonteerd zal worden :).

- OEM Sline deur instaplijsten


- Sline pook knop


- Chromen Sline askbak/deurlijsten



Wat er nu nog op mijn wishlist staat;

Optisch:
- Sline chromen pook sierlijst
- Chromen dakrails
- Sline honinggraat grille
- Sline zwarte hemel, zonnekleppen, interieurlampen, A-stijlen, B-stijlen
- Voetruimte verlichting
- Dynamic knipperlicht in spiegels en achterlamp

Technisch:
- Licht/regen sensor inbouwen (en automatische lichtknop) voor CH/LH functie en automatische wisser
- Elec. verstelbare spiegels (al weet ik niet of dit helemaal mogelijk is ivm kabelboom)
- Stoelverwarming kabelboom inbouwen als het geld en tijd het toelaat
- PDC (Parking Distance Control) en eventueel camera voor in de grille voor HBA (High Beam Assist)

Het uiteindelijke doel is deze A3 bomvol opties te gooien, het is een A3 uit 2012 dus in mijn inziens nog dubbel en dwars waard..



[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2019 09:25:11 ]
pi_189853740
Weer een update :).

De chromen deurlijsten zijn binnen gekomen evenals de asbak.
Uit Engeland een chromen pook sierlijst op de kop weten te tikken dus die set is compleet.
Daarnaast ook een S-Line pook besteld, deze is ook binnen gekomen waarmee dit gedeelte nu "klaar" is :).







Op een sloop kwam ik speaker grilles tegen met het BOSE logo erop, deze zijn normaliter erg duur (setje kost zo ¤70,-) en ik mocht ze voor 15,- meenemen, natuurlijk gedaan en vanaf heden op zoek naar BOSÉ subwoofer en speakers die erbij horen :).





De instaplijsten die ik had kwamen van Ali Express. Waren opzich prima maar aangezien ik nu toch volledig OEM S-Line ga konden deze er natuurlijk niet ontbreken. Via Ebay een aantal originele deurlijsten weten te bemachtigen en gemonteerd :).

Foto van montage ontbreekt en zal later gemaakt worden!

Boven origineel s-line deurlijsten, onder de chinese variant op de orginele lege deurlijsten.


En last but not least; door het browsen op het internet stuitte ik op een supernette S-line interieur set stof/leder voor een prijs die ik niet kon laten staan... Vandaag opgehaald en gemonteerd, super blij mee aangezien dit de hele auto een andere look geeft en een heel stuk netter is dan het oude lederen S-line wat erin zat.

Goede foto's zal ik van 't weekend even maken maar een sneakpeek;



pi_189999356
De beste man probeert deze wagen nu te verkopen als zijnde een s-line. Een auto van minimaal 33.4k nieuwprijs, terwijl die van hem minimaal 27k nieuwprijs is. Hij bouwt hem nie eens helemaal om tot een s-line maar verkoopt hem wel als zijnde s-line. Oplichter gespot!
pi_189999366
- onnodig -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sounddragon op 24-11-2019 13:58:03 ]
  zaterdag 23 november 2019 @ 11:36:17 #38
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_190080661
Jammer dat je deze ook weer weg moet doen,TS. Bovenstaande 2 reacties gewoon negeren. Hoop weer op een nieuw project want je was leuk bezig.
Graag verwijderen.
  zondag 24 november 2019 @ 13:57:15 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_190097706
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 03:52 schreef SOG het volgende:
De beste man probeert deze wagen nu te verkopen als zijnde een s-line. Een auto van minimaal 33.4k nieuwprijs, terwijl die van hem minimaal 27k nieuwprijs is. Hij bouwt hem nie eens helemaal om tot een s-line maar verkoopt hem wel als zijnde s-line. Oplichter gespot!
Het is aan een koper om hier doorheen te prikken en research te doen, niet aan jou om een beetje te gaan lopen roeptoeren.

Overigens is en S-line net zoiets als een AMG-uitvoering, het is allemaal make up, niks technisch, en TS heeft er zat tijd, geld en moeite ingestopt om het er leuk uit te laten zien.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_190109232
quote:
5s.gif Op zondag 24 november 2019 13:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het is aan een koper om hier doorheen te prikken en research te doen, niet aan jou om een beetje te gaan lopen roeptoeren.

Overigens is en S-line net zoiets als een AMG-uitvoering, het is allemaal make up, niks technisch, en TS heeft er zat tijd, geld en moeite ingestopt om het er leuk uit te laten zien.
Ik pas enkel de nederlandse wet toe. Deze vereist dat ts wel degelijk moet aangeven dat het geen s-line af fabriek is en nadien niet eens volledig s-line uitgevoerd is. Als een koper de auto koopt zonder dat TS deze info deelt met de koper dan mag de koper de overeenkomst ontbinden en gelede schade eisen. Dit is geen roeptoeteren, dit is toepasssen van Nederlands privaatrecht. Je weet wel, het nederlands recht waar wij als nederlanders voor gekozen hebben en toegepast wordt door de rechterlijke macht. Het feit dat er hier een handvol mensen zijn die het hier niet mee eens zijn zal mij aan mn reet roesten. TS is illegaal bezig.
  maandag 25 november 2019 @ 13:31:09 #41
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_190115614
Ok.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 25 november 2019 @ 13:37:23 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190115693
Laat je wel even aan de kopende partij weten dat je aan de airbags hebt geknutseld zonder de ecu te updaten?
Er zit nu een ander model airbag in die andere ontsteektijden heeft. Dat kan dus een verbrand gezicht of stuurtje koppen zijn bij een aanrijding.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190124964
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:36 schreef Charged het volgende:
Jammer dat je deze ook weer weg moet doen,TS. Bovenstaande 2 reacties gewoon negeren. Hoop weer op een nieuw project want je was leuk bezig.
Dank voor de reactie. De A3 is al ingeruild voor een andere A3 8P. Een 1.4TFSI waar evenals dit model weer een S-Line ombouw voor gepland staat. Ik zal binnenkort een nieuw topic openen gezien 't feit ik hier ook al mee begonnen ben.

quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2019 13:37 schreef daNpy het volgende:
Laat je wel even aan de kopende partij weten dat je aan de airbags hebt geknutseld zonder de ecu te updaten?
Er zit nu een ander model airbag in die andere ontsteektijden heeft. Dat kan dus een verbrand gezicht of stuurtje koppen zijn bij een aanrijding.
Dank voor je reactie.

Nee maar dit is ook niet nodig. Enkel als de auto bij betrokken is geweest bij een ongeluk en de crashmodules (regelapparaten) aan zijn gegaan is het noodzakelijk deze te resetten.

Bij het afkoppelen van de accu en het verwijderen en monteren van de airbag zal de wikkelveer, sleepring en stuurhoek sensor zichzelf weer inleren met de nieuwe airbag. Er zullen even wat meldingen op het dashboard komen die na 100M rijden weer zijn verdwenen.

Tevens zijn (bijna) alle airbags van A3 bouwjaar 2004 t/m 2012) identiek. Ik heb er zelfs hele how-to's over geschreven en het is ook zeker niet de eerste keer dat ik dit bij een auto doe :).

quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 22:51 schreef SOG het volgende:

[..]

Ik pas enkel de nederlandse wet toe. Deze vereist dat ts wel degelijk moet aangeven dat het geen s-line af fabriek is en nadien niet eens volledig s-line uitgevoerd is. Als een koper de auto koopt zonder dat TS deze info deelt met de koper dan mag de koper de overeenkomst ontbinden en gelede schade eisen. Dit is geen roeptoeteren, dit is toepasssen van Nederlands privaatrecht. Je weet wel, het nederlands recht waar wij als nederlanders voor gekozen hebben en toegepast wordt door de rechterlijke macht. Het feit dat er hier een handvol mensen zijn die het hier niet mee eens zijn zal mij aan mn reet roesten. TS is illegaal bezig.
Waar maak je je uiteindelijk zo druk om? Het is een 2e hands auto en niet nieuw. Daarnaast kun je ook gewoon in mijn topics en advertenties teruglezen dat het een project betreft.

Ook is de verkoopprijs aardig reëel, zoals Sounddragon ook aangeeft heb ik er genoeg tijd en onderdelen inzitten die wel legitiem S-Line zijn.

Goed, ik weet toch dat we het hier niet eens over gaan zijn dus dit zal dan ook mijn laatste reactie zijn.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2019 21:47:01 ]
  maandag 25 november 2019 @ 22:01:48 #44
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190125331
quote:
5s.gif Op zondag 24 november 2019 13:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het is aan een koper om hier doorheen te prikken en research te doen, niet aan jou om een beetje te gaan lopen roeptoeren.

Dit kan je toch hopelijk niet menen? Om het nou oplichting te noemen gaat wel wat ver, maar jouw opmerking slaat ook kant nog wal.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_190125519
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 22:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dit kan je toch hopelijk niet menen? Om het nou oplichting te noemen gaat wel wat ver, maar jouw opmerking slaat ook kant nog wal.
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2019 13:31 schreef Sounddragon het volgende:
Ok.
  dinsdag 26 november 2019 @ 08:18:20 #46
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190129091
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 21:44 schreef henkkeumus het volgende:

Dank voor je reactie.

Nee maar dit is ook niet nodig. Enkel als de auto bij betrokken is geweest bij een ongeluk en de crashmodules (regelapparaten) aan zijn gegaan is het noodzakelijk deze te resetten.

Bij het afkoppelen van de accu en het verwijderen en monteren van de airbag zal de wikkelveer, sleepring en stuurhoek sensor zichzelf weer inleren met de nieuwe airbag. Er zullen even wat meldingen op het dashboard komen die na 100M rijden weer zijn verdwenen.

Tevens zijn (bijna) alle airbags van A3 bouwjaar 2004 t/m 2012) identiek. Ik heb er zelfs hele how-to's over geschreven en het is ook zeker niet de eerste keer dat ik dit bij een auto doe :).
Ik heb het niet over het resetten van een foutcode. Inleren wil alleen zeggen dat de computer 2,8 Ohm ziet. Je kan er ook een weerstand aanhangen om hem "in te leren".

Ik heb het over het algoritme dat anders is voor een fysiek andere airbag. Er wordt niks "ingeleerd", dat is hard coded in de ECU. Als een airbag 2 ms te vroeg of te laat afgaat kan dat betekenen dat iemand zijn nek breekt, of zijn gezicht compleet verbrand, in plaats van opgevangen wordt door de airbag. Dus bouw nu maar dat oude stuur terug als je niet van plan bent kopers op de hoogte te stellen van je aanpassingen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190129337
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 08:18 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik heb het niet over het resetten van een foutcode. Inleren wil alleen zeggen dat de computer 2,8 Ohm ziet. Je kan er ook een weerstand aanhangen om hem "in te leren".

Ik heb het over het algoritme dat anders is voor een fysiek andere airbag. Er wordt niks "ingeleerd", dat is hard coded in de ECU. Als een airbag 2 ms te vroeg of te laat afgaat kan dat betekenen dat iemand zijn nek breekt, of zijn gezicht compleet verbrand, in plaats van opgevangen wordt door de airbag. Dus bouw nu maar dat oude stuur terug als je niet van plan bent kopers op de hoogte te stellen van je aanpassingen.
En kun je dit algoritme verhaal onderbouwen met bronnen? Een weerstand op een 12v CAN rail aansluiten zodat je het circuit sluit om een melding weg te halen ken ik inderdaad ja.

Heb zelf nog nooit over zoiets gehoord, een airbag vervangen na een crash en sensorgegevens te verwijderen is idd levensgevaarlijk maar dat is geen van deze gevallen aan de hand..

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2019 08:57:38 ]
  dinsdag 26 november 2019 @ 09:07:49 #48
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_190129419
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 08:53 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

En kun je dit algoritme verhaal onderbouwen met bronnen? Een weerstand op een 12v CAN rail aansluiten zodat je het circuit sluit om een melding weg te halen ken ik inderdaad ja.
daNpy zet als ik het goed herinner beroepsmatig auto's tegen de muur. Dus denk dat hij wel weet waar hij over praat.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_190129504
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2019 09:07 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

daNpy zet als ik het goed herinner beroepsmatig auto's tegen de muur. Dus denk dat hij wel weet waar hij over praat.
Ik sluit ook niets uit, dit is echter de eerste keer dat ik hiervan hoor dus ik wil zelf ook wel graag op de hoogte zijn :P.

Iedereen kan natuurlijk wat roepen op het internet en ik wil hem wel geloven als hij het allemaal kan onderbouwen met voorbeelden of documenten 8-)
  dinsdag 26 november 2019 @ 09:30:01 #50
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190129657
Wat is er zo moeilijk te begrijpen dat een ander type airbag met een ander volume of een andere opvouw vorm ook andere ontstekers heeft en dus ook een andere ontstekingstijd nodig heeft?
Het afvuren van een airbag gaat om millisecondes. Te laat = hoofd op stuur. Te vroeg = ontploffende hete zak in je gezicht (=dag gezicht).
Zoals bokkepoot al zei, ik heb vaak genoeg testen gedaan met fabrikanten om airbags, gordels en stoelen te tunen tot het goede algoritme gevonden is. En ik ga echt geen documenten delen overigens.

Daarnaast snap ik je weerstand op de CAN lijn niet. Dat heeft hier niks mee te maken, de uitgangen van een airbag ECU sturen de airbags echt niet met CAN signalen aan :X
Als ik je topic zo lees ben je meer dan handig genoeg om aan auto's te sleutelen, maar heb je te weinig kaas van airbags gegeten om er zo mee te spelen. Het zijn explosieven, geen speelgoed.

https://kodsiengineering.com/airbag-deployment-decision/
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190129714
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 09:30 schreef daNpy het volgende:
Wat is er zo moeilijk te begrijpen dat een ander type airbag met een ander volume of een andere opvouw vorm ook andere ontstekers heeft en dus ook een andere ontstekingstijd nodig heeft?
Het afvuren van een airbag gaat om millisecondes. Te laat = hoofd op stuur. Te vroeg = ontploffende hete zak in je gezicht (=dag gezicht).
Zoals bokkepoot al zei, ik heb vaak genoeg testen gedaan met fabrikanten om airbags, gordels en stoelen te tunen tot het goede algoritme gevonden is. En ik ga echt geen documenten delen overigens.

Daarnaast snap ik je weerstand op de CAN lijn niet. Dat heeft hier niks mee te maken, de uitgangen van een airbag ECU sturen de airbags echt niet met CAN signalen aan :X
Als ik je topic zo lees ben je meer dan handig genoeg om aan auto's te sleutelen, maar heb je te weinig kaas van airbags gegeten om er zo mee te spelen. Het zijn explosieven, geen speelgoed.
Ik snap je verhaal wel, maar het zijn airbags uit een exact zelfde model en type model auto, namelijk een A3 8PA/8P1. Die hebben allen de crashsensoren op dezelfde plek gemonteerd, stuurwiel en airbag zijn identiek (aan onderdeelnummers).

Ik heb even geprobeerd te Googlen naar voorbeelden maar ik kom niet verder dan een uitleg hoe een airbag werkt en wat hem tot ploffen maakt. Ik lees nergens over het opnieuw "coderen" van een airbag, het is niet dat ik je niet geloof hoor, zoals je zegt het zijn explosieven en daar ben ik mij ook bewust van maar als dit verhaal zo moeilijk te bevestigen is middels andere kanalen dan alleen een gebruiker op een forum mij dit verteld ben ik er een beetje terughoudend in, sorry.
  dinsdag 26 november 2019 @ 09:40:22 #52
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190129747
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 09:37 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Ik snap je verhaal wel, maar het zijn airbags uit een exact zelfde model en type model auto, namelijk een A3 8PA/8P1. Die hebben allen de crashsensoren op dezelfde plek gemonteerd, stuurwiel en airbag zijn identiek (aan onderdeelnummers).
Je hebt toch een ander stuur gemonteerd waarin de originele airbag niet pastte?
Je hebt toch een fysiek andere airbag gemonteerd. Hoe weet jij dat die dezelfde inhoud heeft? Is deze hetzelfde opgevouwen? Worden de ontstekers op dezelfde tijdstippen ontstoken als bij de originele?

Het heeft niks met de sensoren en de auto te maken, dat is inderdaad hetzelfde. Het gaat om de software op de ECU.

quote:
Ik lees nergens over het opnieuw "coderen" van een airbag
Dat staat ook niet op internet. Daar moet je namelijk ver vanaf blijven, want dan gebeuren er nare ongelukken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190131790
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 21:44 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Dank voor de reactie. De A3 is al ingeruild voor een andere A3 8P. Een 1.4TFSI waar evenals dit model weer een S-Line ombouw voor gepland staat. Ik zal binnenkort een nieuw topic openen gezien 't feit ik hier ook al mee begonnen ben.
[..]

Dank voor je reactie.

Nee maar dit is ook niet nodig. Enkel als de auto bij betrokken is geweest bij een ongeluk en de crashmodules (regelapparaten) aan zijn gegaan is het noodzakelijk deze te resetten.

Bij het afkoppelen van de accu en het verwijderen en monteren van de airbag zal de wikkelveer, sleepring en stuurhoek sensor zichzelf weer inleren met de nieuwe airbag. Er zullen even wat meldingen op het dashboard komen die na 100M rijden weer zijn verdwenen.

Tevens zijn (bijna) alle airbags van A3 bouwjaar 2004 t/m 2012) identiek. Ik heb er zelfs hele how-to's over geschreven en het is ook zeker niet de eerste keer dat ik dit bij een auto doe :).
[..]

Waar maak je je uiteindelijk zo druk om? Het is een 2e hands auto en niet nieuw. Daarnaast kun je ook gewoon in mijn topics en advertenties teruglezen dat het een project betreft.

Ook is de verkoopprijs aardig reëel, zoals Sounddragon ook aangeeft heb ik er genoeg tijd en onderdelen inzitten die wel legitiem S-Line zijn.

Goed, ik weet toch dat we het hier niet eens over gaan zijn dus dit zal dan ook mijn laatste reactie zijn.
Zowel in de OP in v&a als in je mp adv neem je het woord project niet in de mond en werd ie als zijnde s-line verkocht.
  woensdag 27 november 2019 @ 12:45:08 #54
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_190149466
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 09:37 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Ik snap je verhaal wel, maar het zijn airbags uit een exact zelfde model en type model auto, namelijk een A3 8PA/8P1. Die hebben allen de crashsensoren op dezelfde plek gemonteerd, stuurwiel en airbag zijn identiek (aan onderdeelnummers).

Ik heb even geprobeerd te Googlen naar voorbeelden maar ik kom niet verder dan een uitleg hoe een airbag werkt en wat hem tot ploffen maakt. Ik lees nergens over het opnieuw "coderen" van een airbag, het is niet dat ik je niet geloof hoor, zoals je zegt het zijn explosieven en daar ben ik mij ook bewust van maar als dit verhaal zo moeilijk te bevestigen is middels andere kanalen dan alleen een gebruiker op een forum mij dit verteld ben ik er een beetje terughoudend in, sorry.
Neem deze keer maar van mij aan dat daNpy wdb best wel eens een punt kan hebben.. Om dit zeker te weten zou je eigenlijk de datasheets van de beide bags naast elkaar moeten gaan leggen, maar ik ben bang dat je die papiertjes heel slecht in handen gaat krijgen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 27 november 2019 @ 13:08:24 #55
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190149808
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2019 12:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Neem deze keer maar van mij aan dat daNpy wdb best wel eens een punt kan hebben.. Om dit zeker te weten zou je eigenlijk de datasheets van de beide bags naast elkaar moeten gaan leggen, maar ik ben bang dat je die papiertjes heel slecht in handen gaat krijgen.
Die ga je niet krijgen. Het enige wat TS zich moet afvragen is of hij 200% zeker is dat de ontsteektijden van de airbags identiek zijn. En of gevolgen na verkoop bij hem als ombouwer gereclameerd kunnen worden.

Maar aangezien TS al ontsteekdraden voor CAN bus bedrading aanziet gaat hij zich die vraag niet stellen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190150075
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Die ga je niet krijgen. Het enige wat TS zich moet afvragen is of hij 200% zeker is dat de ontsteektijden van de airbags identiek zijn. En of gevolgen na verkoop bij hem als ombouwer gereclameerd kunnen worden.

Maar aangezien TS al ontsteekdraden voor CAN bus bedrading aanziet gaat hij zich die vraag niet stellen.
??

Ik bedoel dat je meldingen op het dashboard bijv. kunt oplossen door de weerstand op bekabeling te zetten.

Ander voorbeeld, het melding van gordel die niet om is tijdens het rijden, wanneer je hier dan een weerstand in de stekker drukt is het circuit gesloten en zal de melding weg zijn.

Ik snap het verschil tussen ontsteek draden en CAN wel ...
  woensdag 27 november 2019 @ 14:53:52 #57
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190151172
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:28 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

??

Ik bedoel dat je meldingen op het dashboard bijv. kunt oplossen door de weerstand op bekabeling te zetten.
Ik niet. Ik had het over de airbag.
Jouw "oplossen" is overigens geen oplossen.

quote:
Ander voorbeeld, het melding van gordel die niet om is tijdens het rijden, wanneer je hier dan een weerstand in de stekker drukt is het circuit gesloten en zal de melding weg zijn.

Ik snap het verschil tussen ontsteek draden en CAN wel ...
En denk nu eens een niveau hoger. Welk effect heeft het als de ecu denkt dat je je gordel om hebt maar je hebt hem niet om bij een aanrijding?

[ Bericht 39% gewijzigd door daNpy op 27-11-2019 15:03:30 ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 27 november 2019 @ 19:24:06 #58
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_190155741
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Die ga je niet krijgen. Het enige wat TS zich moet afvragen is of hij 200% zeker is dat de ontsteektijden van de airbags identiek zijn. En of gevolgen na verkoop bij hem als ombouwer gereclameerd kunnen worden.

Maar aangezien TS al ontsteekdraden voor CAN bus bedrading aanziet gaat hij zich die vraag niet stellen.
Ik snap hem, je punt was de eerste keer ook duidelijk, ik wilde alleen het gebash in een nuttige conversatie proberen te leiden.. B-)

Oftewel; nok eens met natrappen. Je hebt een valide punt, maar wees dan ook constructief ipv destructief :P

Een beetje fabrikant zal volgens mij wel zo slim zijn om te zorgen dat het 'nieuwere' of incompatibele stuur niet past op de oude naaf.. soms passen facelift onderdelen al niet meer op het pre-facelift model..dus zoiets kritisch als een airbag maak je toch klojo-proof?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 27 november 2019 @ 19:34:45 #59
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190156016
Klojo's blijven gewoonlijk van airbags af :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190159574
Airbags? 6 puntsgordels!
pi_190168075
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 14:53 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik niet. Ik had het over de airbag.
Jouw "oplossen" is overigens geen oplossen.
[..]

En denk nu eens een niveau hoger. Welk effect heeft het als de ecu denkt dat je je gordel om hebt maar je hebt hem niet om bij een aanrijding?
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2019 19:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik snap hem, je punt was de eerste keer ook duidelijk, ik wilde alleen het gebash in een nuttige conversatie proberen te leiden.. B-)

Oftewel; nok eens met natrappen. Je hebt een valide punt, maar wees dan ook constructief ipv destructief :P

Een beetje fabrikant zal volgens mij wel zo slim zijn om te zorgen dat het 'nieuwere' of incompatibele stuur niet past op de oude naaf.. soms passen facelift onderdelen al niet meer op het pre-facelift model..dus zoiets kritisch als een airbag maak je toch klojo-proof?
Ik heb de plaatselijke Audi dealer hier (Huiskes Kokkeler) gebeld en met de werkplaats gesproken. Uit documentatie blijkt dat alle A3 airbags identiek zijn, of het nou 3-spaaks of 4-spaaks is.

Verschil zit hem, zoals ik al dacht in de single en dual-stage airbags. Dus zolang de airbag uit een A3 komt van bouwjaar 2004 t/m 2012 en dual-stage is, is deze gelijk (op uitzondering van sommige 2012 modellen na, toen kwam Audi met de ronde airbags, maar deze past fysiek al niet in andere stuurwielen (zie foto in spoiler)).

Is ook de reden waarom meerdere onderdelen zoals interieur (waar ook airbags inzitten) zo over te zetten op een A3 uit een ander bouwjaar. Zo lang het maar tussen die bouwjaren zit, of het een 3 of 5 deurs is maakt ook niet uit zolang het maar het A3 8P type betreft. (Op een paar uitzonderingen na want een hemel uit een 5drs gaat natuurlijk fysiek niet in een 3drs passen maar dat is uiteraard logisch).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na 2012 ging de A3 niet meer als 8P door het leven maar nieuw model de A3 8V. Hier is de hele auto eigenlijk veranderd.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2019 15:32:14 ]
  donderdag 28 november 2019 @ 15:30:59 #62
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190168635
Goed bezig, nu heb je in ieder geval alles gedaan wat in je vermogen ligt! :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190168659
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2019 15:30 schreef daNpy het volgende:
Goed bezig, nu heb je in ieder geval alles gedaan wat in je vermogen ligt! :)
Geeft mezelf ook een rustiger gevoel :9.
Heb er nog wel even over nagedacht en bedacht ja ach wat kan zo'n belletje kwaad, helemaal nu die bevestigd dat het eigenlijk geen probleem moet zijn :).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')