 
		 
			 
			
			
			Ik snap je verhaal wel, maar het zijn airbags uit een exact zelfde model en type model auto, namelijk een A3 8PA/8P1. Die hebben allen de crashsensoren op dezelfde plek gemonteerd, stuurwiel en airbag zijn identiek (aan onderdeelnummers).quote:Op dinsdag 26 november 2019 09:30 schreef daNpy het volgende:
Wat is er zo moeilijk te begrijpen dat een ander type airbag met een ander volume of een andere opvouw vorm ook andere ontstekers heeft en dus ook een andere ontstekingstijd nodig heeft?
Het afvuren van een airbag gaat om millisecondes. Te laat = hoofd op stuur. Te vroeg = ontploffende hete zak in je gezicht (=dag gezicht).
Zoals bokkepoot al zei, ik heb vaak genoeg testen gedaan met fabrikanten om airbags, gordels en stoelen te tunen tot het goede algoritme gevonden is. En ik ga echt geen documenten delen overigens.
Daarnaast snap ik je weerstand op de CAN lijn niet. Dat heeft hier niks mee te maken, de uitgangen van een airbag ECU sturen de airbags echt niet met CAN signalen aan
Als ik je topic zo lees ben je meer dan handig genoeg om aan auto's te sleutelen, maar heb je te weinig kaas van airbags gegeten om er zo mee te spelen. Het zijn explosieven, geen speelgoed.
 
			 
			
			
			Je hebt toch een ander stuur gemonteerd waarin de originele airbag niet pastte?quote:Op dinsdag 26 november 2019 09:37 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Ik snap je verhaal wel, maar het zijn airbags uit een exact zelfde model en type model auto, namelijk een A3 8PA/8P1. Die hebben allen de crashsensoren op dezelfde plek gemonteerd, stuurwiel en airbag zijn identiek (aan onderdeelnummers).
Dat staat ook niet op internet. Daar moet je namelijk ver vanaf blijven, want dan gebeuren er nare ongelukken.quote:Ik lees nergens over het opnieuw "coderen" van een airbag
 
			 
			
			
			Zowel in de OP in v&a als in je mp adv neem je het woord project niet in de mond en werd ie als zijnde s-line verkocht.quote:Op maandag 25 november 2019 21:44 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Dank voor de reactie. De A3 is al ingeruild voor een andere A3 8P. Een 1.4TFSI waar evenals dit model weer een S-Line ombouw voor gepland staat. Ik zal binnenkort een nieuw topic openen gezien 't feit ik hier ook al mee begonnen ben.
[..]
Dank voor je reactie.
Nee maar dit is ook niet nodig. Enkel als de auto bij betrokken is geweest bij een ongeluk en de crashmodules (regelapparaten) aan zijn gegaan is het noodzakelijk deze te resetten.
Bij het afkoppelen van de accu en het verwijderen en monteren van de airbag zal de wikkelveer, sleepring en stuurhoek sensor zichzelf weer inleren met de nieuwe airbag. Er zullen even wat meldingen op het dashboard komen die na 100M rijden weer zijn verdwenen.
Tevens zijn (bijna) alle airbags van A3 bouwjaar 2004 t/m 2012) identiek. Ik heb er zelfs hele how-to's over geschreven en het is ook zeker niet de eerste keer dat ik dit bij een auto doe.
[..]
Waar maak je je uiteindelijk zo druk om? Het is een 2e hands auto en niet nieuw. Daarnaast kun je ook gewoon in mijn topics en advertenties teruglezen dat het een project betreft.
Ook is de verkoopprijs aardig reëel, zoals Sounddragon ook aangeeft heb ik er genoeg tijd en onderdelen inzitten die wel legitiem S-Line zijn.
Goed, ik weet toch dat we het hier niet eens over gaan zijn dus dit zal dan ook mijn laatste reactie zijn.
 
			 
			
			
			Neem deze keer maar van mij aan dat daNpy wdb best wel eens een punt kan hebben.. Om dit zeker te weten zou je eigenlijk de datasheets van de beide bags naast elkaar moeten gaan leggen, maar ik ben bang dat je die papiertjes heel slecht in handen gaat krijgen.quote:Op dinsdag 26 november 2019 09:37 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Ik snap je verhaal wel, maar het zijn airbags uit een exact zelfde model en type model auto, namelijk een A3 8PA/8P1. Die hebben allen de crashsensoren op dezelfde plek gemonteerd, stuurwiel en airbag zijn identiek (aan onderdeelnummers).
Ik heb even geprobeerd te Googlen naar voorbeelden maar ik kom niet verder dan een uitleg hoe een airbag werkt en wat hem tot ploffen maakt. Ik lees nergens over het opnieuw "coderen" van een airbag, het is niet dat ik je niet geloof hoor, zoals je zegt het zijn explosieven en daar ben ik mij ook bewust van maar als dit verhaal zo moeilijk te bevestigen is middels andere kanalen dan alleen een gebruiker op een forum mij dit verteld ben ik er een beetje terughoudend in, sorry.
 
			 
			
			
			Die ga je niet krijgen. Het enige wat TS zich moet afvragen is of hij 200% zeker is dat de ontsteektijden van de airbags identiek zijn. En of gevolgen na verkoop bij hem als ombouwer gereclameerd kunnen worden.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neem deze keer maar van mij aan dat daNpy wdb best wel eens een punt kan hebben.. Om dit zeker te weten zou je eigenlijk de datasheets van de beide bags naast elkaar moeten gaan leggen, maar ik ben bang dat je die papiertjes heel slecht in handen gaat krijgen.
 
			 
			
			
			??quote:Op woensdag 27 november 2019 13:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die ga je niet krijgen. Het enige wat TS zich moet afvragen is of hij 200% zeker is dat de ontsteektijden van de airbags identiek zijn. En of gevolgen na verkoop bij hem als ombouwer gereclameerd kunnen worden.
Maar aangezien TS al ontsteekdraden voor CAN bus bedrading aanziet gaat hij zich die vraag niet stellen.
 
			 
			
			
			Ik niet. Ik had het over de airbag.quote:Op woensdag 27 november 2019 13:28 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
??
Ik bedoel dat je meldingen op het dashboard bijv. kunt oplossen door de weerstand op bekabeling te zetten.
En denk nu eens een niveau hoger. Welk effect heeft het als de ecu denkt dat je je gordel om hebt maar je hebt hem niet om bij een aanrijding?quote:Ander voorbeeld, het melding van gordel die niet om is tijdens het rijden, wanneer je hier dan een weerstand in de stekker drukt is het circuit gesloten en zal de melding weg zijn.
Ik snap het verschil tussen ontsteek draden en CAN wel ...
 
			 
			
			
			Ik snap hem, je punt was de eerste keer ook duidelijk, ik wilde alleen het gebash in een nuttige conversatie proberen te leiden..quote:Op woensdag 27 november 2019 13:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die ga je niet krijgen. Het enige wat TS zich moet afvragen is of hij 200% zeker is dat de ontsteektijden van de airbags identiek zijn. En of gevolgen na verkoop bij hem als ombouwer gereclameerd kunnen worden.
Maar aangezien TS al ontsteekdraden voor CAN bus bedrading aanziet gaat hij zich die vraag niet stellen.
 
  
  
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			quote:Op woensdag 27 november 2019 14:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik niet. Ik had het over de airbag.
Jouw "oplossen" is overigens geen oplossen.
[..]
En denk nu eens een niveau hoger. Welk effect heeft het als de ecu denkt dat je je gordel om hebt maar je hebt hem niet om bij een aanrijding?
Ik heb de plaatselijke Audi dealer hier (Huiskes Kokkeler) gebeld en met de werkplaats gesproken. Uit documentatie blijkt dat alle A3 airbags identiek zijn, of het nou 3-spaaks of 4-spaaks is.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik snap hem, je punt was de eerste keer ook duidelijk, ik wilde alleen het gebash in een nuttige conversatie proberen te leiden..
Oftewel; nok eens met natrappen. Je hebt een valide punt, maar wees dan ook constructief ipv destructief
Een beetje fabrikant zal volgens mij wel zo slim zijn om te zorgen dat het 'nieuwere' of incompatibele stuur niet past op de oude naaf.. soms passen facelift onderdelen al niet meer op het pre-facelift model..dus zoiets kritisch als een airbag maak je toch klojo-proof?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na 2012 ging de A3 niet meer als 8P door het leven maar nieuw model de A3 8V. Hier is de hele auto eigenlijk veranderd.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2019 15:32:14 ]
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Geeft mezelf ook een rustiger gevoelquote:Op donderdag 28 november 2019 15:30 schreef daNpy het volgende:
Goed bezig, nu heb je in ieder geval alles gedaan wat in je vermogen ligt!
 .
. .
.
											|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |