abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188930844
Als je het niet stoort lekker laten want ze zijn wel mooi. In principe kun je natuurlijk s line bestellen en de standaard velgen vervangen voor dit exemplaar. Volgens mij zijn s line velgen altijd minimaal 17 inch.
Succes verder met je project.
pi_188938770
Wederom een leuk topic,lekker bezig! ^O^
pi_189051798
Kleine tegenslag, van de week begon de auto erg te roken en rook ik constant een diesel/gas lucht. In de eerste instantie meende ik dat het een overloop zou zijn en een simpel slangetje vervangen het op zou lossen.

Na uitlezen met mijn VAGCOM geeft de auto een fout in het roetfilter.

Nu snap ik het proces en weet ik wat ik hier tegen kan doen maar heb ik er helaas de middelen niet voor, ik laat hem vandaag dus bij een garage regenereren. Hierbij laten ze het filter vollopen met benzine/diesel en branden ze het opgeslagen roet in het roetfilter weg daarnaast worden de sensoren nagekeken. Hopelijk lost dit ook mijn roetfilter probleem op.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2019 09:57:04 ]
pi_189116440
Regenereren heeft z'n werk gedaan, alles opgelost :).
Vandaag naar de Audi dealer geweest en daar een Votex dakspoiler besteld, deze komt binnen nu en ~2 weken binnen :).
pi_189162149
DPF tussenuit halen, DPF wegschrijven en een mooie downpipe lassen voor in de plaats. :D
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_189251426
Vandaag het verlossende telefoontje van de Audi dealer, de dakspoiler is binnen :).
Direct na het werk naartoe gereden om hem op te pikken en te passen.







Direct even op het dak gepast om te kijken hoe het gaat staan en dat ziet er prima uit :).







Ligt klaar om morgen of volgende week naar de spuiter te gaan, hopelijk volgende week klaar dus en dan kan die er van 't weekend op...
pi_189426176
Dakspoiler is terug van de spuiter en ziet er goed uit :).



Zaterdag vroeg op om voor de voetbal dit geheel aan de auto te knutselen.
Derde remlicht heeft een aantal aanpassingen nodig om nu passend te maken, de afstand van de clipjes is nu natuurlijk een stukje verder met de dakspoiler erop.



Daarna kan de tape eraf om de kit groef schoon te maken, deze ontvet en droog gemaakt waarna ik er een dikke laag carrosserie kit overheen gekwakt heb..





Dit moment moest binnen een minuut gedaan worden i.v.m. het hard worden van de kit, dus heb geen foto's van het plaatsen en uitlijnen van de spoiler :). Omdat het derde remlicht vastklikt in de achterklep is dit een mooie uitlijn punt. Waarna deze vast zit wordt de spoiler eigenlijk al rechtgetrokken en hoef hem maar een paar MM te helpen.



Zaterdagochtend de auto neergezet en zondagavond de auto weer opgehaald en zeer blij met het resultaat :).





pi_189452010
Mooi werk weer👍
pi_189643111
Wederom niet stil gezeten en het een en ander besteld voor de Audi wat komende week moet aankomen en ergens volgend weekend gemonteerd zal worden :).

- OEM Sline deur instaplijsten


- Sline pook knop


- Chromen Sline askbak/deurlijsten



Wat er nu nog op mijn wishlist staat;

Optisch:
- Sline chromen pook sierlijst
- Chromen dakrails
- Sline honinggraat grille
- Sline zwarte hemel, zonnekleppen, interieurlampen, A-stijlen, B-stijlen
- Voetruimte verlichting
- Dynamic knipperlicht in spiegels en achterlamp

Technisch:
- Licht/regen sensor inbouwen (en automatische lichtknop) voor CH/LH functie en automatische wisser
- Elec. verstelbare spiegels (al weet ik niet of dit helemaal mogelijk is ivm kabelboom)
- Stoelverwarming kabelboom inbouwen als het geld en tijd het toelaat
- PDC (Parking Distance Control) en eventueel camera voor in de grille voor HBA (High Beam Assist)

Het uiteindelijke doel is deze A3 bomvol opties te gooien, het is een A3 uit 2012 dus in mijn inziens nog dubbel en dwars waard..



[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2019 09:25:11 ]
pi_189853740
Weer een update :).

De chromen deurlijsten zijn binnen gekomen evenals de asbak.
Uit Engeland een chromen pook sierlijst op de kop weten te tikken dus die set is compleet.
Daarnaast ook een S-Line pook besteld, deze is ook binnen gekomen waarmee dit gedeelte nu "klaar" is :).







Op een sloop kwam ik speaker grilles tegen met het BOSE logo erop, deze zijn normaliter erg duur (setje kost zo ¤70,-) en ik mocht ze voor 15,- meenemen, natuurlijk gedaan en vanaf heden op zoek naar BOSÉ subwoofer en speakers die erbij horen :).





De instaplijsten die ik had kwamen van Ali Express. Waren opzich prima maar aangezien ik nu toch volledig OEM S-Line ga konden deze er natuurlijk niet ontbreken. Via Ebay een aantal originele deurlijsten weten te bemachtigen en gemonteerd :).

Foto van montage ontbreekt en zal later gemaakt worden!

Boven origineel s-line deurlijsten, onder de chinese variant op de orginele lege deurlijsten.


En last but not least; door het browsen op het internet stuitte ik op een supernette S-line interieur set stof/leder voor een prijs die ik niet kon laten staan... Vandaag opgehaald en gemonteerd, super blij mee aangezien dit de hele auto een andere look geeft en een heel stuk netter is dan het oude lederen S-line wat erin zat.

Goede foto's zal ik van 't weekend even maken maar een sneakpeek;



pi_189999356
De beste man probeert deze wagen nu te verkopen als zijnde een s-line. Een auto van minimaal 33.4k nieuwprijs, terwijl die van hem minimaal 27k nieuwprijs is. Hij bouwt hem nie eens helemaal om tot een s-line maar verkoopt hem wel als zijnde s-line. Oplichter gespot!
pi_189999366
- onnodig -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sounddragon op 24-11-2019 13:58:03 ]
pi_190080661
Jammer dat je deze ook weer weg moet doen,TS. Bovenstaande 2 reacties gewoon negeren. Hoop weer op een nieuw project want je was leuk bezig.
  zondag 24 november 2019 @ 13:57:15 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_190097706
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 03:52 schreef SOG het volgende:
De beste man probeert deze wagen nu te verkopen als zijnde een s-line. Een auto van minimaal 33.4k nieuwprijs, terwijl die van hem minimaal 27k nieuwprijs is. Hij bouwt hem nie eens helemaal om tot een s-line maar verkoopt hem wel als zijnde s-line. Oplichter gespot!
Het is aan een koper om hier doorheen te prikken en research te doen, niet aan jou om een beetje te gaan lopen roeptoeren.

Overigens is en S-line net zoiets als een AMG-uitvoering, het is allemaal make up, niks technisch, en TS heeft er zat tijd, geld en moeite ingestopt om het er leuk uit te laten zien.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_190109232
quote:
5s.gif Op zondag 24 november 2019 13:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het is aan een koper om hier doorheen te prikken en research te doen, niet aan jou om een beetje te gaan lopen roeptoeren.

Overigens is en S-line net zoiets als een AMG-uitvoering, het is allemaal make up, niks technisch, en TS heeft er zat tijd, geld en moeite ingestopt om het er leuk uit te laten zien.
Ik pas enkel de nederlandse wet toe. Deze vereist dat ts wel degelijk moet aangeven dat het geen s-line af fabriek is en nadien niet eens volledig s-line uitgevoerd is. Als een koper de auto koopt zonder dat TS deze info deelt met de koper dan mag de koper de overeenkomst ontbinden en gelede schade eisen. Dit is geen roeptoeteren, dit is toepasssen van Nederlands privaatrecht. Je weet wel, het nederlands recht waar wij als nederlanders voor gekozen hebben en toegepast wordt door de rechterlijke macht. Het feit dat er hier een handvol mensen zijn die het hier niet mee eens zijn zal mij aan mn reet roesten. TS is illegaal bezig.
  maandag 25 november 2019 @ 13:31:09 #41
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_190115614
Ok.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 25 november 2019 @ 13:37:23 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190115693
Laat je wel even aan de kopende partij weten dat je aan de airbags hebt geknutseld zonder de ecu te updaten?
Er zit nu een ander model airbag in die andere ontsteektijden heeft. Dat kan dus een verbrand gezicht of stuurtje koppen zijn bij een aanrijding.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190124964
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 11:36 schreef Charged het volgende:
Jammer dat je deze ook weer weg moet doen,TS. Bovenstaande 2 reacties gewoon negeren. Hoop weer op een nieuw project want je was leuk bezig.
Dank voor de reactie. De A3 is al ingeruild voor een andere A3 8P. Een 1.4TFSI waar evenals dit model weer een S-Line ombouw voor gepland staat. Ik zal binnenkort een nieuw topic openen gezien 't feit ik hier ook al mee begonnen ben.

quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2019 13:37 schreef daNpy het volgende:
Laat je wel even aan de kopende partij weten dat je aan de airbags hebt geknutseld zonder de ecu te updaten?
Er zit nu een ander model airbag in die andere ontsteektijden heeft. Dat kan dus een verbrand gezicht of stuurtje koppen zijn bij een aanrijding.
Dank voor je reactie.

Nee maar dit is ook niet nodig. Enkel als de auto bij betrokken is geweest bij een ongeluk en de crashmodules (regelapparaten) aan zijn gegaan is het noodzakelijk deze te resetten.

Bij het afkoppelen van de accu en het verwijderen en monteren van de airbag zal de wikkelveer, sleepring en stuurhoek sensor zichzelf weer inleren met de nieuwe airbag. Er zullen even wat meldingen op het dashboard komen die na 100M rijden weer zijn verdwenen.

Tevens zijn (bijna) alle airbags van A3 bouwjaar 2004 t/m 2012) identiek. Ik heb er zelfs hele how-to's over geschreven en het is ook zeker niet de eerste keer dat ik dit bij een auto doe :).

quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 22:51 schreef SOG het volgende:

[..]

Ik pas enkel de nederlandse wet toe. Deze vereist dat ts wel degelijk moet aangeven dat het geen s-line af fabriek is en nadien niet eens volledig s-line uitgevoerd is. Als een koper de auto koopt zonder dat TS deze info deelt met de koper dan mag de koper de overeenkomst ontbinden en gelede schade eisen. Dit is geen roeptoeteren, dit is toepasssen van Nederlands privaatrecht. Je weet wel, het nederlands recht waar wij als nederlanders voor gekozen hebben en toegepast wordt door de rechterlijke macht. Het feit dat er hier een handvol mensen zijn die het hier niet mee eens zijn zal mij aan mn reet roesten. TS is illegaal bezig.
Waar maak je je uiteindelijk zo druk om? Het is een 2e hands auto en niet nieuw. Daarnaast kun je ook gewoon in mijn topics en advertenties teruglezen dat het een project betreft.

Ook is de verkoopprijs aardig reëel, zoals Sounddragon ook aangeeft heb ik er genoeg tijd en onderdelen inzitten die wel legitiem S-Line zijn.

Goed, ik weet toch dat we het hier niet eens over gaan zijn dus dit zal dan ook mijn laatste reactie zijn.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2019 21:47:01 ]
  maandag 25 november 2019 @ 22:01:48 #44
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190125331
quote:
5s.gif Op zondag 24 november 2019 13:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het is aan een koper om hier doorheen te prikken en research te doen, niet aan jou om een beetje te gaan lopen roeptoeren.

Dit kan je toch hopelijk niet menen? Om het nou oplichting te noemen gaat wel wat ver, maar jouw opmerking slaat ook kant nog wal.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_190125519
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 22:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dit kan je toch hopelijk niet menen? Om het nou oplichting te noemen gaat wel wat ver, maar jouw opmerking slaat ook kant nog wal.
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2019 13:31 schreef Sounddragon het volgende:
Ok.
  dinsdag 26 november 2019 @ 08:18:20 #46
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190129091
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 21:44 schreef henkkeumus het volgende:

Dank voor je reactie.

Nee maar dit is ook niet nodig. Enkel als de auto bij betrokken is geweest bij een ongeluk en de crashmodules (regelapparaten) aan zijn gegaan is het noodzakelijk deze te resetten.

Bij het afkoppelen van de accu en het verwijderen en monteren van de airbag zal de wikkelveer, sleepring en stuurhoek sensor zichzelf weer inleren met de nieuwe airbag. Er zullen even wat meldingen op het dashboard komen die na 100M rijden weer zijn verdwenen.

Tevens zijn (bijna) alle airbags van A3 bouwjaar 2004 t/m 2012) identiek. Ik heb er zelfs hele how-to's over geschreven en het is ook zeker niet de eerste keer dat ik dit bij een auto doe :).
Ik heb het niet over het resetten van een foutcode. Inleren wil alleen zeggen dat de computer 2,8 Ohm ziet. Je kan er ook een weerstand aanhangen om hem "in te leren".

Ik heb het over het algoritme dat anders is voor een fysiek andere airbag. Er wordt niks "ingeleerd", dat is hard coded in de ECU. Als een airbag 2 ms te vroeg of te laat afgaat kan dat betekenen dat iemand zijn nek breekt, of zijn gezicht compleet verbrand, in plaats van opgevangen wordt door de airbag. Dus bouw nu maar dat oude stuur terug als je niet van plan bent kopers op de hoogte te stellen van je aanpassingen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190129337
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 08:18 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik heb het niet over het resetten van een foutcode. Inleren wil alleen zeggen dat de computer 2,8 Ohm ziet. Je kan er ook een weerstand aanhangen om hem "in te leren".

Ik heb het over het algoritme dat anders is voor een fysiek andere airbag. Er wordt niks "ingeleerd", dat is hard coded in de ECU. Als een airbag 2 ms te vroeg of te laat afgaat kan dat betekenen dat iemand zijn nek breekt, of zijn gezicht compleet verbrand, in plaats van opgevangen wordt door de airbag. Dus bouw nu maar dat oude stuur terug als je niet van plan bent kopers op de hoogte te stellen van je aanpassingen.
En kun je dit algoritme verhaal onderbouwen met bronnen? Een weerstand op een 12v CAN rail aansluiten zodat je het circuit sluit om een melding weg te halen ken ik inderdaad ja.

Heb zelf nog nooit over zoiets gehoord, een airbag vervangen na een crash en sensorgegevens te verwijderen is idd levensgevaarlijk maar dat is geen van deze gevallen aan de hand..

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2019 08:57:38 ]
  dinsdag 26 november 2019 @ 09:07:49 #48
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_190129419
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 08:53 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

En kun je dit algoritme verhaal onderbouwen met bronnen? Een weerstand op een 12v CAN rail aansluiten zodat je het circuit sluit om een melding weg te halen ken ik inderdaad ja.
daNpy zet als ik het goed herinner beroepsmatig auto's tegen de muur. Dus denk dat hij wel weet waar hij over praat.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_190129504
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2019 09:07 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

daNpy zet als ik het goed herinner beroepsmatig auto's tegen de muur. Dus denk dat hij wel weet waar hij over praat.
Ik sluit ook niets uit, dit is echter de eerste keer dat ik hiervan hoor dus ik wil zelf ook wel graag op de hoogte zijn :P.

Iedereen kan natuurlijk wat roepen op het internet en ik wil hem wel geloven als hij het allemaal kan onderbouwen met voorbeelden of documenten 8-)
  dinsdag 26 november 2019 @ 09:30:01 #50
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190129657
Wat is er zo moeilijk te begrijpen dat een ander type airbag met een ander volume of een andere opvouw vorm ook andere ontstekers heeft en dus ook een andere ontstekingstijd nodig heeft?
Het afvuren van een airbag gaat om millisecondes. Te laat = hoofd op stuur. Te vroeg = ontploffende hete zak in je gezicht (=dag gezicht).
Zoals bokkepoot al zei, ik heb vaak genoeg testen gedaan met fabrikanten om airbags, gordels en stoelen te tunen tot het goede algoritme gevonden is. En ik ga echt geen documenten delen overigens.

Daarnaast snap ik je weerstand op de CAN lijn niet. Dat heeft hier niks mee te maken, de uitgangen van een airbag ECU sturen de airbags echt niet met CAN signalen aan :X
Als ik je topic zo lees ben je meer dan handig genoeg om aan auto's te sleutelen, maar heb je te weinig kaas van airbags gegeten om er zo mee te spelen. Het zijn explosieven, geen speelgoed.

https://kodsiengineering.com/airbag-deployment-decision/
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')