abonnement Unibet Coolblue
pi_189721109
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 21:31 schreef Drekkoning het volgende:
ETOPS blijkbaar toch een haalbare kaart voor SLM dan? Of zijn ze van plan om flink om te vliegen ;)
Daar zijn ze in samenwerking met Boeing mee bezig. Maar het lijkt er op dat nog niet helemaal rond is en de 777 zal daarom ook met een Amerikaanse registratie gaan vliegen.
Tegen de tijd dat de 787 zou moeten komen, zou dit proces afgerond moeten zijn en de 787 zou dus wel met een PZ-registratie moeten gaan vliegen.
pi_189721464
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 21:24 schreef Piles het volgende:
Binnenkort nog 1 vluchtje naar Twente? ;(
Deze verdient wel een plaatsje in het Aviodome.
So we just called him Fred too
pi_189739941


De Nederlandse Koninklijke Luchtmacht heeft vandaag gisteren afscheid genomen van hun derde
McDonnell Douglas KDC-10 transportvliegtuig; zie foto hierboven.
T-264 "Prins Bernhard" heeft haar laatste missie gevlogen en staat nu op Vliegbasis Eindhoven.
Het toestel is verkocht aan het Amerikaanse Omega Air en zal maandag overgevlogen worden naar de VS.
Nu blijft alleen haar zusterschip T-235 "Jan Scheffer" over.

Het ruim 41 jaar oude toestel werd op 20 december 1978 aan Martinair geleverd als PH-MBT en heeft daar altijd voor gevlogen (maar heeft het toestel wel vaak uitgeleend en een keer getransferd naar KLM).
In 1992 verkocht Martinair 2 DC-10's aan Defensie maar bleef ze eerst nog gebruiken (=leasen) van Defensie.
Echter crashte een van de 2 DC-10 op 21 december 1992 in Faro.
Daarop kocht Defensie een 3e DC-10 van Martinair; een mogelijkheid die al in het oorspronkelijke overeenkomst (voor de crash) geschreven stond.

De 2 DC-10's werden uiteindelijk omgebouwd tot de KDC-10 tanker- en transporttoestellen en werden in 1995 aan de luchtmacht geleverd.

PH-MBT by Thomas Moloney, on Flickr
T-264 by Alistair Henderson, on Flickr



De KDC-10's worden vervangen door 8 Airbus A330 MRTT toestellen in het
Multinational Multi-Role Tanker Transport Fleet Project dat door Nederland en Luxemburg werd aangevoerd en waaraan nu ook België, Duitsland, Noorwegen en (sinds kort) Tsjechië meedoen.
De landen zullen de 8 toestellen delen. 5 worden er in Eindhoven gestationeerd en 3 in Keulen.
De eerste 2 moeten in mei 2020 op Eindhoven aankomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 02-11-2019 13:26:43 ]
  zaterdag 2 november 2019 @ 08:15:15 #204
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  zaterdag 2 november 2019 @ 15:52:22 #205
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189746006
quote:
Het 21 jaar oude vliegtuig is het enige toestel in de vloot van Surinam Airways dat in staat is om de lijndienst tussen Paramaribo en Schiphol te onderhouden. Sinds de ingebruikname in 2015 stond de Airbus regelmatig aan de grond vanwege onderhoud en mankementen, zoals ook deze week.
French piece of crap. Slechts 21 jaar oud en dan al zo veel gezeik.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_189746021
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 15:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

French piece of crap. Slechts 21 jaar oud en dan al zo veel gezeik.
Of Surinaamse kijk op onderhoud?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 2 november 2019 @ 15:57:31 #207
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189746048
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 15:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

Of Surinaamse kijk op onderhoud?
Neah, Franse meuk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_189746207
Zijn alle 340's na 20 jaar al afgeschreven dan?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Moderator zaterdag 2 november 2019 @ 18:23:37 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189747999
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Zijn alle 340's na 20 jaar al afgeschreven dan?
Tja, als de operationele kosten hoger zijn dan versneld afschrijven...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 3 november 2019 @ 10:21:01 #210
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189757296
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Zijn alle 340's na 20 jaar al afgeschreven dan?
Er zijn vanaf 1993 totaal 377 340's geleverd en in juli 2018 waren er nog 159 in gebruik. Dus 25 jaar na de eerste produktiedatum is al bijna 60% uit gebruik genomen.

Ter vergelijking: de Boeing 777 is ook vanaf 1993 in gebruik, er zijn totaal 1616 toestellen van geleverd en in juli 2018 waren er 1416 toestellen in gebruik. Dus daar is 13% uit gebruik genomen.

Franse meuk, dus.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 november 2019 @ 10:23:16 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189757334
ingehaald door de tijd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189758384


Even geleden is in Rome de allerlaatste 747 vlucht voor El Al vertrokken.
Vlucht LY1747 naar Tel Aviv: https://www.flightradar24.com/ELY1747/22b566bf

Ik raad jullie aan om de vlucht te volgen op Flightradar24; deze laatste vlucht gaat ze iets doen wat wel zal opvallen op de site. ;)

Op 2 juni 1971 landt de eerste 747 voor El Al op Lod Airport, het huidige Ben Gurion, na het maken van twee flybys boven de luchthaven. El Al behoorde tot de 27 launch customers.
Met de komst hun 3e 747 in 1973 kon El Al hun prestige route naar New York nu beide richtingen non-stop uitvoeren (New York naar Tel Aviv kon de 707 wel redden, maar Tel Aviv naar New York niet)
De maatschappij sloeg daarom ook de originele 747-100 series over; ze gingen voor de verbeterde -200B series. Maar het was destijds ook het duurste aankoop van de staat Israël voor 1 apparaat.
De 747 kon voor El Al ook simpelweg veel meer passagiers meenemen wat op dat moment zeer nodig was.
El Al stopte dan ook meer stoelen in een 747 dan menig andere airline; zij gebruikten de upper deck meteen voor betalende passagiers (i.p.v. het te gebruiken voor een lounge of bar zoals vele andere airlines destijds deden)

Levering van de eerste 747-200B aan El Al op 26 mei 1971 in Everett:



Inauguratieceremonie van de EL AL 747 met de minister-president Golda Meïr in 1971:



Aan boord op de eerste commerciële vlucht van EL Al 747 in juli 1971:



Tijdens de geheime operatie Solomon, op 24 en 25 mei 1991 werden in 36 uur tijd 14.325 Ethiopische joden werden vervoerd van Addis Abeba naar Israël, gebruik makende van 35 Israëlische toestellen waaronder El Al 747's en Lockheed C-130 Hercules vrachttoestellen van het leger
Een van hun cargo-747s was uitgerust met 760 toestellen maar dit bleek niet genoeg; de gezagvoerder stond toe dat steeds meer mensen aan boord gingen, met mensen en kinderen in de gangpaden. Uiteindelijk vloog die keer hun 747 met 1088 mensen aan boord naar Israël, inclusief 2 babies die aan boord geboren werden.
Tot op de dag van vandaag is dit het record voor meest aantal mensen dat met een vliegtuig is vervoerd.



In Nederland zal de 747 van El Al helaas vooral bekend zijn van de Bijlmerramp op zondagavond 4 oktober 1992 waarbij het officiële dodental op 43 staat.
Op deze foto is de landing van 4X-AXG vanuit New York op Schiphol te zien, slechts 4 uur voor de ramp.
Er waren zo'n 4 foto's gemaakt van deze landing en daarop was de opwaartse positie van motor #3 al te zien.




Vandaag - ruim 48 jaar na hun eerste vlucht - komt er een einde aan een tijdperk van een bijzondere 747 gebruiker.

De laatste uitgaande El Al 747 vlucht, afgelopen vrijdag in Tel Aviv op weg naar Rome:



Sam Chui was er uiteraard bij;


  Moderator zondag 3 november 2019 @ 11:57:19 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189758710
El Al en opvallen, ik vind het gevaarlijk klinken...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 3 november 2019 @ 12:03:08 #214
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_189758801
Er hangt in Wenen altijd een helicopter in de lucht als El-Al een vliegbeweging heeft.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_189760658
Is halverwege "het project" nu..
pi_189762169
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 10:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er zijn vanaf 1993 totaal 377 340's geleverd en in juli 2018 waren er nog 159 in gebruik. Dus 25 jaar na de eerste produktiedatum is al bijna 60% uit gebruik genomen.

Ter vergelijking: de Boeing 777 is ook vanaf 1993 in gebruik, er zijn totaal 1616 toestellen van geleverd en in juli 2018 waren er 1416 toestellen in gebruik. Dus daar is 13% uit gebruik genomen.

Franse meuk, dus.
Ah, dat wist ik niet. Dank je voor de uitleg ^O^
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_189769072
Best gelukt dat afscheid van de 747.

Weet iemand hoe dat vleugelprobleem van die klm boeing afgelopen is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_189773097
Wat bedoel je precies? Volgens mij zijn er de afgelopen tijd meerdere problemen met vleugels bij KLM geweest :P
pi_189775054
Laatste El Al 747 vlucht? Ik zag er zaterdagmiddag nog eentje op FCO!
Jack does it in real time...
pi_189776488
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 02:11 schreef DeeBee het volgende:
Laatste El Al 747 vlucht? Ik zag er zaterdagmiddag nog eentje op FCO!
Dat kan kloppen want van daar vertrok hij zondag :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_189778421
OPSCHUDDING IN SPANJE: IBERIA NEEMT AIR EUROPA OVER
quote:
MADRID - Air Europa komt in handen van Iberia. Moederbedrijven IAG en Globalia sloten een deal voor één miljard euro, waardoor IAG feitelijk het monopolie krijgt op de Spaanse luchtvaartmarkt. Het concern krijgt door de overname zowel Iberia als Vueling, Level en Air Europa in handen.

Volgens IAG, dat de deal maandagochtend officieel aankondigde, moet door de overname met name de positie in Madrid worden verstevigd. Daar strijdt Air Europa nu nog met Iberia om de macht.

Air Europa blijft onder eigen naam opereren, als een zelfstandig onderdeel van IAG. Iberia-topman Luis Gallego wordt eindverantwoordelijk voor het bedrijf.

De overnamedeal is een klap in het gezicht van Air France-KLM, dat al jaren met Air Europa samenwerkt op vluchten naar Zuid-Amerika. Terwijl de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep vooral interne strijd tegen zichzelf levert, heeft IAG de afgelopen jaren haar imperium uitgebouwd tot een groep met namen als British Airways, Iberia, Aer Lingus, Vueling, Level en nu dus Air Europa.
En de KDC-10 T-264 "Prins Bernhard" is vanmorgen vertrokken:

VlbEindhoven twitterde op maandag 04-11-2019 om 09:10:11 De KDC-10 maakt zich klaar voor vertrek! Deze ochtend zal de T-264 'Prins Bernhard' rond 10:00 uur naar zijn nieuwe eigenaar in de VS vliegen. https://t.co/j50Ey1EIji reageer retweet
(Momenteel buiten FR24 bereik dus kan geen link geven)
  maandag 4 november 2019 @ 12:19:07 #223
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_189778869
Was AirMadrid ook niet van Iberia en ging dat toen niet gierend failliet? Ik ben zelf erg positief over AirEuropa trouwens, vlieg er liever mee dan met KLM en tot op heden zijn klanten die met AirEuropa vliegen ook tevreden :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_189779690
Grappig, ik heb juist tot twee keer toe een tegenovergestelde ervaring: norse crew die slechts in het Spaans de klanten aanspreekt (wat niet erg is, maar zuchten wanneer ik beleefd vraag of ze het wat langzamer kon herhalen omdat ik niet vloeiend Spaans spreekt is dat wel). Dit was allebei binnen europa, allicht is de service intercontinentaal beter.
  maandag 4 november 2019 @ 13:19:11 #225
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189779713
Binnen Europa is Cityhopper ook altijd een goed alternatief, relatief beenruimte en er wordt goed gescoord op service. Maargoed, ik ben daarin niet helemaal neutraal, en het is wel een duurdere optie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189779716
De luchtvaart blijft toch een hilarische sector, dat dit soort monopolies worden toegestaan. :')
Jack does it in real time...
pi_189784879
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 13:19 schreef DeeBee het volgende:
De luchtvaart blijft toch een hilarische sector, dat dit soort monopolies worden toegestaan. :')
Het hilarische is juist dat elk land zijn eigen airline wil houden.
Er zijn al jaren meer airlines in Europa dan economisch verantwoord is.

Het is niet voor niets dat de Low Costs Carriers in de afgelopen jaren zijn omgevallen, ook daar waren er veel te veel van. Ik gok dat we in Nederland binnenkort afscheid van Corendon Dutch Airlines gaan nemen, nu de Nederlandse tak verkocht is.

Verder is eigenlijk alleen maar ruimte voor 3 grote airlines:
• IAG
• Lufthansa Group
• AF-KLM

Voorlopig zijn het alleen de Belgen die prima kunnen zonder een "nationale" airline kunnen, zolang de politiek van de rest van Europa blijft hameren op een "eigen" airline blijft het ellende in de Europese luchtvaart.
So we just called him Fred too
  Moderator maandag 4 november 2019 @ 20:43:12 #228
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189786835
Nu heeft Brussel zowel met Amsterdam als Parijs een goede spoorverbinding. En volgens mij rijdt er richting Frankfurt am Rhein ook iets?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189788085
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 20:43 schreef derLudolf het volgende:
Nu heeft Brussel zowel met Amsterdam als Parijs een goede spoorverbinding. En volgens mij rijdt er richting Frankfurt am Rhein ook iets?
Het treinentopic is een paar deuren verder ;)
So we just called him Fred too
  Moderator maandag 4 november 2019 @ 22:03:24 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189788289
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 21:50 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Het treinentopic is een paar deuren verder ;)
:P

Maar dat speelt wel mee met waarom België zonder nationale luchtvaartmaatschappij kan denk ik?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189788590
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 22:03 schreef derLudolf het volgende:
Maar dat speelt wel mee met waarom België zonder nationale luchtvaartmaatschappij kan denk ik?
Dat zit alleen maar tussen onze oren. Alsof op het moment dat KLM geen KLM meer heet niemand meer van, naar en via Schiphol zou vliegen...
So we just called him Fred too
  Moderator maandag 4 november 2019 @ 22:46:03 #232
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189789013
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 22:19 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Dat zit alleen maar tussen onze oren. Alsof op het moment dat KLM geen KLM meer heet niemand meer van, naar en via Schiphol zou vliegen...
Maar zou iedereen dan nog naar Schiphol vliegen...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189790591
Voor veel mensen is een NL talige crew een belangrijke meeweeg factor. Kan ook met een niet NL maatschappij maar is niet veel precedent voor.
Jesus saves but death prevails.
pi_189792532
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 22:46 schreef derLudolf het volgende:
Maar zou iedereen dan nog naar Schiphol vliegen...
Waarom niet? Zolang Schiphol interessant blijft om als hub te gebruiken wil de grote carrier waar KLM vast blijven.

En al zouden de overstappers wegvallen, dan zouden we daar als NL juist blij moeten zijn: de hele discussie rondom Lelystad komt dan in 1 keer te vervallen.
So we just called him Fred too
pi_189792556
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 01:58 schreef Shivo het volgende:
Voor veel mensen is een NL talige crew een belangrijke meeweeg factor. Kan ook met een niet NL maatschappij maar is niet veel precedent voor.
Waarom zou dat vervallen als KLM opgaat in een grote Europese carrier?
Arke is opgegaan in TUI, ze spreken er nog steeds Nederlands aan boord.

Net zoals ze bij TUI in Duitsland nog steeds Duits praten en in België Nederlands en Frans.
So we just called him Fred too
pi_189792583
Ook een mooi voorbeeld zijn telecommaatschapijen, Vodafone en T-Mobile zijn geen Nederlandse bedrijven en die praten toch ook Nederlands met je?
So we just called him Fred too
  Moderator dinsdag 5 november 2019 @ 10:52:09 #237
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189793232
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:05 schreef Fred2 het volgende:
Ook een mooi voorbeeld zijn telecommaatschapijen, Vodafone en T-Mobile zijn geen Nederlandse bedrijven en die praten toch ook Nederlands met je?
Maar RyanAir of Alitalia niet.
Heb maar twee keer met KLM gevlogen, maar vond het wel leuk, de tekst en uitleg van de piloot. Daar en daar zie je de Maasvlakte, kijk, de Erasmusbrug kun je ook zien.

Dat heeft nog niet eens met de taal te maken, hoewel, zo'n piloot van Alitalia versta je niet, maar meer met kennis die je hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189793970
KLM NEEMT DEFINITIEF AFSCHEID VAN AIRBUS A330-VLOOT
quote:
PARIJS - KLM neemt de komende jaren definitief afscheid van de Airbus A330-vloot. Volgens topman Ben Smith moet er in de nabije toekomst op verre vluchten uitsluitend worden gevlogen met Boeing 777’s en Boeing 787 Dreamliners.

Moederbedrijf Air France-KLM wil efficiënter gaan werken. De luchtvaartgroep besloot daarom eerder al om te stoppen met de merken Joon en HOP! en om de Airbus A340’s en A380’s bij Air France uit te faseren. Daarnaast neemt de nieuwe Airbus A220 de rol over van de A320-serie bij Air France.

Onlangs werd ook aangekondigd dat Air France alle door KLM bestelde Airbus A350-900’s zou overnemen, terwijl KLM er extra Boeing 787 Dreamliners bij krijgt. Toen hing al in de lucht dat de Airbus A330 bij KLM het veld zou moeten ruimen, maar dat is nu ook officieel door Smith bevestigd tijdens de Air France-KLM Investor Day in Parijs.

KLM vliegt op dit moment met acht Airbus A330-200’s en vijf A330-300’s naar bestemmingen in het Midden-Oosten, Afrika, Noord-Amerika en het Caribisch Gebied.

Door in de toekomst alleen nog met de Boeing 777-200ER, 777-300ER, 787-9 en 787-10 op verre routes te vliegen verwacht Smith te besparen op pilotentrainingen en onderhoud. Binnen Europa blijft KLM vliegen met de Boeing 737-700, -800 en -900 en de Embraer 175, 190 en straks de 195-E2.

Volgens KLM-topman Pieter Elbers is er nog geen definitieve afscheidsdatum voor de A330, maar het type moet in 2025 in elk geval uitgefaseerd zijn. Overigens is volgens hem ook nog niet duidelijk wanneer de Boeing 747-400 exact verdwijnt. "Rond 2021."
Geen verrassing en ook wel logisch.

In other Boeing news: vanaf 29 maart 2020 vliegt Saudi Arabian Airlines weer naar Amsterdam, 4 maal per week met de 787-9.

pi_189798227
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:04 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Waarom zou dat vervallen als KLM opgaat in een grote Europese carrier?
Arke is opgegaan in TUI, ze spreken er nog steeds Nederlands aan boord.

Net zoals ze bij TUI in Duitsland nog steeds Duits praten en in België Nederlands en Frans.
Je hebt gelijk dat het kan en al gebeurd. Ik denk dat het idee dat KLM vertrouwd is, een factor is voor sommigen.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 5 november 2019 @ 19:38:11 #240
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_189801654
De gemiddelde Nederlander vindt het vertrouwder dan een buitenlandse maatschappij. En dat terwijl KLM nog altijd het grootste vliegtuigongeluk in de geschiedenis op haar naam heeft staan...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 november 2019 @ 20:01:49 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189802117
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:44 schreef Iemand91 het volgende:
KLM NEEMT DEFINITIEF AFSCHEID VAN AIRBUS A330-VLOOT
[..]

Geen verrassing en ook wel logisch.

In other Boeing news: vanaf 29 maart 2020 vliegt Saudi Arabian Airlines weer naar Amsterdam, 4 maal per week met de 787-9.

[ afbeelding ]
Is het alleen nog wachten op het nieuws dat er bij Boeing meer 787-9 en -10 besteld worden. Slots genoeg vrij in de periode na 2020.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189802201
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 22:50 schreef Viezze het volgende:
Wat bedoel je precies? Volgens mij zijn er de afgelopen tijd meerdere problemen met vleugels bij KLM geweest :P
Een tijd geleden las ik hier iets over een vliegtuig in aanbouw bij boeing waar iets mis was bij het bevestigen van de vleugels.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 november 2019 @ 20:08:45 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189802248
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 20:06 schreef vipergts het volgende:

[..]

Een tijd geleden las ik hier iets over een vliegtuig in aanbouw bij boeing waar iets mis was bij het bevestigen van de vleugels.
ah, die. Boeing bouwt een vervangend exemplaar dat over enige tijd uit de fabriek zal rollen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189806708
Ging om een 737 toch?

Weinig schokkends uit de investors day gekomen. Had wat meer vuurwerk verwacht vanuit Ben, maar echt grote plannen heeft hij nog niet afgekondigd behalve het broodnodige.
pi_189819094
Cargovluchten tussen Maastricht en Luik: 9 minuten vliegen voor 38 kilometer

https://www.vrt.be/vrtnws(...)inuten-vliegen-voor/

quote:
Luchtvaartmaatschappij Qatar Airways voert sinds kort cargovluchten uit tussen Maastricht en Luik, een vlucht van welgeteld 9 minuten. Dat zegt het Luikse gemeenteraadslid Pierre Eyben (Vert Ardent) in de Sudpresse-kranten. Hij heeft het over een "ecologische aberratie". Maastricht en Luik liggen op amper 38 kilometer van elkaar.

"Het gaat om een nieuwe Nederlandse klant die absoluut wil dat zijn vracht in Maastricht wordt afgeleverd. De startbaan in Maastricht is echter niet lang genoeg om het vliegtuig meteen daarna naar Mexico te laten doorvliegen. Daarom moet het toestel in Luik geherpositioneerd worden."
Bizar geval van klant is koning _O- 8)7 Vraag me af of de vliegtuigen in Maastricht ondertussen de volledige lengte van de startbaan (2750 meter) i.p.v. de vergunde 2500 meter mogen gebruiken. Zou dit probleem wellicht oplossen.
  woensdag 6 november 2019 @ 19:25:30 #246
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_189820025
Wat is er op Schiphol aan de hand? GRIP3 :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_189820277
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:25 schreef flipsen het volgende:
Wat is er op Schiphol aan de hand? GRIP3 :?
Iets in een vliegtuig: https://www.ad.nl/binnenl(...)fgekondigd~ab8a89ab/
pi_189820696
Do what you love, love what you do!
pi_189823150
Dure avond voor Air Europa
So we just called him Fred too
pi_189844316
Volgende week maandag komt er weer een TAP Air Portugal Airbus A330-200 naar Twente voor ontmanteling.
Deze keer CS-TOK; in februari 2000 aan Austrian geleverd en in 2007 aan TAP.
Dit is de tweede A330 van TAP die naar Twente gaat en de 13e kist die door AELS op Twente ontmantelt zal worden.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')