Daar zijn ze in samenwerking met Boeing mee bezig. Maar het lijkt er op dat nog niet helemaal rond is en de 777 zal daarom ook met een Amerikaanse registratie gaan vliegen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 21:31 schreef Drekkoning het volgende:
ETOPS blijkbaar toch een haalbare kaart voor SLM dan? Of zijn ze van plan om flink om te vliegen
Deze verdient wel een plaatsje in het Aviodome.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 21:24 schreef Piles het volgende:
Binnenkort nog 1 vluchtje naar Twente?
French piece of crap. Slechts 21 jaar oud en dan al zo veel gezeik.quote:Het 21 jaar oude vliegtuig is het enige toestel in de vloot van Surinam Airways dat in staat is om de lijndienst tussen Paramaribo en Schiphol te onderhouden. Sinds de ingebruikname in 2015 stond de Airbus regelmatig aan de grond vanwege onderhoud en mankementen, zoals ook deze week.
Of Surinaamse kijk op onderhoud?quote:Op zaterdag 2 november 2019 15:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
French piece of crap. Slechts 21 jaar oud en dan al zo veel gezeik.
Neah, Franse meuk.quote:Op zaterdag 2 november 2019 15:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Of Surinaamse kijk op onderhoud?
Tja, als de operationele kosten hoger zijn dan versneld afschrijven...quote:Op zaterdag 2 november 2019 16:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Zijn alle 340's na 20 jaar al afgeschreven dan?
Er zijn vanaf 1993 totaal 377 340's geleverd en in juli 2018 waren er nog 159 in gebruik. Dus 25 jaar na de eerste produktiedatum is al bijna 60% uit gebruik genomen.quote:Op zaterdag 2 november 2019 16:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Zijn alle 340's na 20 jaar al afgeschreven dan?
Ah, dat wist ik niet. Dank je voor de uitlegquote:Op zondag 3 november 2019 10:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er zijn vanaf 1993 totaal 377 340's geleverd en in juli 2018 waren er nog 159 in gebruik. Dus 25 jaar na de eerste produktiedatum is al bijna 60% uit gebruik genomen.
Ter vergelijking: de Boeing 777 is ook vanaf 1993 in gebruik, er zijn totaal 1616 toestellen van geleverd en in juli 2018 waren er 1416 toestellen in gebruik. Dus daar is 13% uit gebruik genomen.
Franse meuk, dus.
Dat kan kloppen want van daar vertrok hij zondagquote:Op maandag 4 november 2019 02:11 schreef DeeBee het volgende:
Laatste El Al 747 vlucht? Ik zag er zaterdagmiddag nog eentje op FCO!
En de KDC-10 T-264 "Prins Bernhard" is vanmorgen vertrokken:quote:MADRID - Air Europa komt in handen van Iberia. Moederbedrijven IAG en Globalia sloten een deal voor één miljard euro, waardoor IAG feitelijk het monopolie krijgt op de Spaanse luchtvaartmarkt. Het concern krijgt door de overname zowel Iberia als Vueling, Level en Air Europa in handen.
Volgens IAG, dat de deal maandagochtend officieel aankondigde, moet door de overname met name de positie in Madrid worden verstevigd. Daar strijdt Air Europa nu nog met Iberia om de macht.
Air Europa blijft onder eigen naam opereren, als een zelfstandig onderdeel van IAG. Iberia-topman Luis Gallego wordt eindverantwoordelijk voor het bedrijf.
De overnamedeal is een klap in het gezicht van Air France-KLM, dat al jaren met Air Europa samenwerkt op vluchten naar Zuid-Amerika. Terwijl de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep vooral interne strijd tegen zichzelf levert, heeft IAG de afgelopen jaren haar imperium uitgebouwd tot een groep met namen als British Airways, Iberia, Aer Lingus, Vueling, Level en nu dus Air Europa.
(Momenteel buiten FR24 bereik dus kan geen link geven)twitter:VlbEindhoven twitterde op maandag 04-11-2019 om 09:10:11 De KDC-10 maakt zich klaar voor vertrek! Deze ochtend zal de T-264 'Prins Bernhard' rond 10:00 uur naar zijn nieuwe eigenaar in de VS vliegen. https://t.co/j50Ey1EIji reageer retweet
Het hilarische is juist dat elk land zijn eigen airline wil houden.quote:Op maandag 4 november 2019 13:19 schreef DeeBee het volgende:
De luchtvaart blijft toch een hilarische sector, dat dit soort monopolies worden toegestaan.
Het treinentopic is een paar deuren verderquote:Op maandag 4 november 2019 20:43 schreef derLudolf het volgende:
Nu heeft Brussel zowel met Amsterdam als Parijs een goede spoorverbinding. En volgens mij rijdt er richting Frankfurt am Rhein ook iets?
quote:Op maandag 4 november 2019 21:50 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Het treinentopic is een paar deuren verder
Dat zit alleen maar tussen onze oren. Alsof op het moment dat KLM geen KLM meer heet niemand meer van, naar en via Schiphol zou vliegen...quote:Op maandag 4 november 2019 22:03 schreef derLudolf het volgende:
Maar dat speelt wel mee met waarom België zonder nationale luchtvaartmaatschappij kan denk ik?
Maar zou iedereen dan nog naar Schiphol vliegen...quote:Op maandag 4 november 2019 22:19 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Dat zit alleen maar tussen onze oren. Alsof op het moment dat KLM geen KLM meer heet niemand meer van, naar en via Schiphol zou vliegen...
Waarom niet? Zolang Schiphol interessant blijft om als hub te gebruiken wil de grote carrier waar KLM vast blijven.quote:Op maandag 4 november 2019 22:46 schreef derLudolf het volgende:
Maar zou iedereen dan nog naar Schiphol vliegen...
Waarom zou dat vervallen als KLM opgaat in een grote Europese carrier?quote:Op dinsdag 5 november 2019 01:58 schreef Shivo het volgende:
Voor veel mensen is een NL talige crew een belangrijke meeweeg factor. Kan ook met een niet NL maatschappij maar is niet veel precedent voor.
Maar RyanAir of Alitalia niet.quote:Op dinsdag 5 november 2019 10:05 schreef Fred2 het volgende:
Ook een mooi voorbeeld zijn telecommaatschapijen, Vodafone en T-Mobile zijn geen Nederlandse bedrijven en die praten toch ook Nederlands met je?
Geen verrassing en ook wel logisch.quote:PARIJS - KLM neemt de komende jaren definitief afscheid van de Airbus A330-vloot. Volgens topman Ben Smith moet er in de nabije toekomst op verre vluchten uitsluitend worden gevlogen met Boeing 777’s en Boeing 787 Dreamliners.
Moederbedrijf Air France-KLM wil efficiënter gaan werken. De luchtvaartgroep besloot daarom eerder al om te stoppen met de merken Joon en HOP! en om de Airbus A340’s en A380’s bij Air France uit te faseren. Daarnaast neemt de nieuwe Airbus A220 de rol over van de A320-serie bij Air France.
Onlangs werd ook aangekondigd dat Air France alle door KLM bestelde Airbus A350-900’s zou overnemen, terwijl KLM er extra Boeing 787 Dreamliners bij krijgt. Toen hing al in de lucht dat de Airbus A330 bij KLM het veld zou moeten ruimen, maar dat is nu ook officieel door Smith bevestigd tijdens de Air France-KLM Investor Day in Parijs.
KLM vliegt op dit moment met acht Airbus A330-200’s en vijf A330-300’s naar bestemmingen in het Midden-Oosten, Afrika, Noord-Amerika en het Caribisch Gebied.
Door in de toekomst alleen nog met de Boeing 777-200ER, 777-300ER, 787-9 en 787-10 op verre routes te vliegen verwacht Smith te besparen op pilotentrainingen en onderhoud. Binnen Europa blijft KLM vliegen met de Boeing 737-700, -800 en -900 en de Embraer 175, 190 en straks de 195-E2.
Volgens KLM-topman Pieter Elbers is er nog geen definitieve afscheidsdatum voor de A330, maar het type moet in 2025 in elk geval uitgefaseerd zijn. Overigens is volgens hem ook nog niet duidelijk wanneer de Boeing 747-400 exact verdwijnt. "Rond 2021."
Je hebt gelijk dat het kan en al gebeurd. Ik denk dat het idee dat KLM vertrouwd is, een factor is voor sommigen.quote:Op dinsdag 5 november 2019 10:04 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Waarom zou dat vervallen als KLM opgaat in een grote Europese carrier?
Arke is opgegaan in TUI, ze spreken er nog steeds Nederlands aan boord.
Net zoals ze bij TUI in Duitsland nog steeds Duits praten en in België Nederlands en Frans.
Is het alleen nog wachten op het nieuws dat er bij Boeing meer 787-9 en -10 besteld worden. Slots genoeg vrij in de periode na 2020.quote:Op dinsdag 5 november 2019 11:44 schreef Iemand91 het volgende:
KLM NEEMT DEFINITIEF AFSCHEID VAN AIRBUS A330-VLOOT
[..]
Geen verrassing en ook wel logisch.
In other Boeing news: vanaf 29 maart 2020 vliegt Saudi Arabian Airlines weer naar Amsterdam, 4 maal per week met de 787-9.
[ afbeelding ]
Een tijd geleden las ik hier iets over een vliegtuig in aanbouw bij boeing waar iets mis was bij het bevestigen van de vleugels.quote:Op zondag 3 november 2019 22:50 schreef Viezze het volgende:
Wat bedoel je precies? Volgens mij zijn er de afgelopen tijd meerdere problemen met vleugels bij KLM geweest
ah, die. Boeing bouwt een vervangend exemplaar dat over enige tijd uit de fabriek zal rollenquote:Op dinsdag 5 november 2019 20:06 schreef vipergts het volgende:
[..]
Een tijd geleden las ik hier iets over een vliegtuig in aanbouw bij boeing waar iets mis was bij het bevestigen van de vleugels.
Bizar geval van klant is koning Vraag me af of de vliegtuigen in Maastricht ondertussen de volledige lengte van de startbaan (2750 meter) i.p.v. de vergunde 2500 meter mogen gebruiken. Zou dit probleem wellicht oplossen.quote:Luchtvaartmaatschappij Qatar Airways voert sinds kort cargovluchten uit tussen Maastricht en Luik, een vlucht van welgeteld 9 minuten. Dat zegt het Luikse gemeenteraadslid Pierre Eyben (Vert Ardent) in de Sudpresse-kranten. Hij heeft het over een "ecologische aberratie". Maastricht en Luik liggen op amper 38 kilometer van elkaar.
"Het gaat om een nieuwe Nederlandse klant die absoluut wil dat zijn vracht in Maastricht wordt afgeleverd. De startbaan in Maastricht is echter niet lang genoeg om het vliegtuig meteen daarna naar Mexico te laten doorvliegen. Daarom moet het toestel in Luik geherpositioneerd worden."
Iets in een vliegtuig: https://www.ad.nl/binnenl(...)fgekondigd~ab8a89ab/quote:Op woensdag 6 november 2019 19:25 schreef flipsen het volgende:
Wat is er op Schiphol aan de hand? GRIP3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |