Dat is idd netjes en ook slim! Scheelt hun CS zo veel ellende en tijd lijkt mij.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 11:41 schreef GlennQuagmire het volgende:
Complimentje voor SAS hoor. Vlucht naar NL vorige week woensdag vanwege een defect in het bagageruim gecanceled, toen netjes hotel en eten gekregen en op de eerste vlucht de volgende dag gezet. Afgelopen woensdag vertragingsformulier ingevuld, geld staat nu al op mn rekening
quote:Boeing [NYSE: BA] and KLM Royal Dutch Airlines today announced that the carrier has ordered two more 777-300ER (Extended Range) airplanes as it continues to operate one of Europe's most modern and efficient fleet.
The order, valued at $751 million at current list prices, was previously attributed to an unidentified customer on Boeing's Orders & Deliveries website.
Ik zou het hier proberen: TRV / Vragen over vliegen #59 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 09:20 schreef MikeJoow het volgende:
Wij zijn afgelopen week terug gekomen uit spanje met dik 4h vertraging.. niet leuk maar wel zoveel uur dat we recht hebben op compensatie.
Dit hebben we aangevraagd maar heeft iemand ervaring met hoe snel je het vergoed krijgt? Duurt dit 4 weken? Of veeeeeeel langer? P.s. We vlogen met vueling
Gaaf he, ik vind dat zoveel mooier dan de meeste normale livery's. Sowieso al die oude jets in het zilver, heerlijk.quote:Op woensdag 4 september 2019 21:09 schreef derLudolf het volgende:
Vlogen die vliegtuigen allemaal nog rond met zo'n glimmende livery. Of alleen deze, die de laatste vlucht ging uitvoeren.
Ja ik ook!quote:Op woensdag 4 september 2019 21:34 schreef Karstman het volgende:
[..]
Gaaf he, ik vind dat zoveel mooier dan de meeste normale livery's. Sowieso al die oude jets in het zilver, heerlijk.
[ afbeelding ]
Allemaal. Omdat de Mad Dogs toch uitgefaseerd zouden worden kregen ze niet de nieuwe livery.quote:Op woensdag 4 september 2019 21:09 schreef derLudolf het volgende:
Vlogen die vliegtuigen allemaal nog rond met zo'n glimmende livery. Of alleen deze, die de laatste vlucht ging uitvoeren.
Wordt je toch ook niet goed vanquote:Op woensdag 4 september 2019 21:38 schreef derLudolf het volgende:
Had wel es gehoord dat mensen uit Québec nog erger waren dan Fransozen. Lijkt aardig te kloppen
https://www.gelderlander.(...)4-000-euro~a2465131/
Ja dat snap ik, maar vliegtuigen worden toch best regelmatig overgespoten? De meeste andere maatschappijen hebben toch al zeker 10/15 jaar niet meer zo'n RVS look?quote:Op woensdag 4 september 2019 22:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Allemaal. Omdat de Mad Dogs toch uitgefaseerd zouden worden kregen ze niet de nieuwe livery.
Dat American Airlines overging van bare metal naar gespoten livery was voornamelijk omdat ze waren gefuseerd met US Airways in 2013 (en de ex-US Airways kisten overgespoten moesten worden) en omdat een dergelijke bare metal livery niet toepasbaar is op de nieuwere generaties vliegtuigen.quote:Op donderdag 5 september 2019 00:27 schreef derLudolf het volgende:
Ja dat snap ik, maar vliegtuigen worden toch best regelmatig overgespoten? De meeste andere maatschappijen hebben toch al zeker 10/15 jaar niet meer zo'n RVS look?
In die tijd zullen ze wel groot onderhoud hebben gehad.
Het is nog niet (officieel) bekend welke 2 toestellen dit zijn, onder andere vanwege het feit dat Emirates momenteel meerdere A380's opgeslagen heeft.quote:Two A380s have been withdrawn from service at Dubai World Central (DWC) airport and will be used as a spares source for the operational fleet, says Clark.
“We are in the process of [starting A380 retirements]. Two have been deactivated. They are under retirement because we’ve got a major overhaul coming up and it’s best to take the old aircraft out – they’re all written down – and take the gear off them rather than buy a $25 million main landing gear. I need two, possibly three, to meet that [overhaul] requirement.
Daarnaast zullen de A380's (zowel de huidige als de nog te leveren) niet de nieuwe first-class suites krijgen die ze eind 2017 op de 777's hebben geïntroduceerd.quote:“This aircraft will still be flying in Emirates in 2035. The fleet will stabilise at about 115…and then probably go down to about 90-100 by the middle of the next decade. So, the A380 will remain a major component of our fleet mix for the next 15 years at least...
Als ze tot 2035 dus niets meer aan de F-cabin gaan vernieuwen/veranderen op de A380's, betekent dat Emirates 27 jaar lang dezelfde first class zal hebben op de A380's (2008 - 2035).quote:Meanwhile, with the demise of its large contract for additional A380s, Emirates has dropped plans to install its new first-class suites into the aircraft, says Clark. However, the airline will introduce premium-economy cabins on the A380 in November next year.
Nee, joh. Die dingen gaan gewoon verdwijnen.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:40 schreef FredvZ het volgende:
Dat de A380's nú geen nieuw cabine interieur krijgt wil natuurlijk niet zeggen dat ze nóóit een nieuwe cabine krijgen.
Kan me goed voorstellen dat ze over enkele jaren met een hele nieuwe cabin komen voor de complete A380.
Ze hebben juist aangegeven nog jaren met die dingen te blijven vliegen.quote:Op vrijdag 6 september 2019 05:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, joh. Die dingen gaan gewoon verdwijnen.
Mooi in beeld hoorquote:
Blijkbaar valt het soms niet op, daar het al twee keer fout is gegaan (beide keren in het donker overigens).quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dat zie je toch?! Dat je niet op de baan staat.
Je zou zeggen van wel, maar wie weet zijn de piloten gestressed door de onrust die de vakbonden veroorzaken met hun looneisen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dat zie je toch?! Dat je niet op de baan staat.
imho is het de combinatie van bekendheid met zeldzame afwijkingen die zorgen voor fouten.quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:03 schreef Drekkoning het volgende:
Waarschijnlijk een stuk automatisme en de bekendheid van het veld waardoor je wat minder beducht bent op de route en je positie.
Jesus, krijg je als piloot/ATC ook een cursus om dit te verstaan?quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:22 schreef Drekkoning het volgende:
Waar KLM het ooit al eens deed vanaf de andere kant, is er nu ook een Transavia toestel take-off gegaan vanaf de taxibaan parallel aan de Zwanenburgbaan. In dit geval kon de luchtverkeersleider echter nog op tijd de start afbreken.
De radiocommunicatie
klinkt logisch ja, wat je schrijft.quote:Op maandag 9 september 2019 15:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je zou zeggen van wel, maar wie weet zijn de piloten gestressed door de onrust die de vakbonden veroorzaken met hun looneisen.
[..]
imho is het de combinatie van bekendheid met zeldzame afwijkingen die zorgen voor fouten.
In 2010 was de situatie dat de-icing nodig was, er tegen de gebruikelijke richting van de Alpha taxibaan in werd getaxied én vanuit de toren kwam ook nog eens het voorstel om een kortere route naar de startbaan te nemen.
Vergelijk het met werkzaamheden op de snelweg waar je dagelijks over heen rijdt in februari met sneeuw, waarbij je (met gele strepen) over de andere weghelft wordt geleid en jouw afslag bestaat uit een korte smalle uitvoegstrook die pas enkele tientallen meters vooraf wordt aangegeven. Ben jij dan ook in staat om alsnog de juiste afslag te nemen?
Wat er nu is gebeurd kan je vergelijken met een hoofdweg in je eigen stad die is afgesloten, je wordt omgeleid door een woonwijk met allerlei zijstraatjes waar je wel eens van hebt gehoord, maar waar je eigenlijk zelden komt. Weet jij in het schemer dan ook nog de juiste weg in 1 keer te vinden?
18C wordt niet zo gek vaak als startbaan gebruikt. Ik kan me dan wel voorstellen dat je als piloot dan zoekende bent, ook al ben je op je thuis luchthaven.
Er moet inderdaad een certificaat voor gehaald wordenquote:Op maandag 9 september 2019 15:38 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Jesus, krijg je als piloot/ATC ook een cursus om dit te verstaan?
Nou inderdaad, een mobilofoon die een boer in de trekker heeft hangen is vele malen duidelijker.quote:Op maandag 9 september 2019 15:38 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Jesus, krijg je als piloot/ATC ook een cursus om dit te verstaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |