Ik had tot een paar jaar geleden precies hetzelfde hoor!quote:Op zondag 18 augustus 2019 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, een enorme aversie. Ik vind het het meest ranzige dat ik kan bedenken. Lichamen die uiteen gereten worden. Nageboorte. Slijm en bloed en poep in alle gaten en kieren. Scheuren op plaatsen waar dat niet hoort. Onbeschrijflijke en traumatische pijn. Gatverdamme. Als ik een beest zie bevallen op tv begin ik al te kokhalzen. Bah bah bah. Hét definitieve bewijs dat er geen god is.
Ik zie ruimtevaart en 3D printers niet echt als een verworvenheid maar meer een gevolg van fundamentele ontdekkingenquote:Op zondag 18 augustus 2019 13:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik had tot een paar jaar geleden precies hetzelfde hoor!
Uiteindelijk bleek dat ik het persoonlijk echt retegaaf vond om te doen en serieus geen enkel bezwaar tegen nog eens.
Maar, inzake andere dieren dan de mens, is het ook niet een beetje zo dat bevallingen voor de meeste soorten fysiek veel minder problematisch zijn, en dat de pijnlijkheid ervan bij ons mensen vooral veroorzaakt wordt wegens zo'n enorme uit verhouding zijnde babyschedel met enorm brein erin? Een door het barende vrouwvolk te betalen prijs voor wonderlijke verworvenheden als poëzie, ruimtevaart en 3D-printers
Dus.
True. Niettemin!quote:Op zondag 18 augustus 2019 14:00 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik zie ruimtevaart en 3D printers niet echt als een verworvenheid maar meer een gevolg van fundamentele ontdekkingen.
Het gros van de huisdieren/bij huis gehouden dieren baart ook niet meer op de 'normale' manier. Of ze zijn zo doorgefokt dat hun lijven het nauwelijks meer zelfstandig kunnen, of de jongen zijn in aanleg te groot/breed geworden om 'gemakkelijk' door het geboortekanaal te kunnen (ook door fokken).quote:Op zondag 18 augustus 2019 13:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Uiteindelijk bleek dat ik het persoonlijk echt retegaaf vond om te doen en serieus geen enkel bezwaar tegen nog eens.
Maar, inzake andere dieren dan de mens, is het ook niet een beetje zo dat bevallingen voor de meeste soorten fysiek veel minder problematisch zijn, en dat de pijnlijkheid ervan bij ons mensen vooral veroorzaakt wordt wegens zo'n enorme uit verhouding zijnde babyschedel met enorm brein erin? Een door het barende vrouwvolk te betalen prijs voor wonderlijke verworvenheden als poëzie, ruimtevaart en 3D-printers
Dus.
Weer wat geleerd, wist niet dat het voor de meeste huisdieren zo vervelend was.quote:Op zondag 18 augustus 2019 14:18 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het gros van de huisdieren/bij huis gehouden dieren baart ook niet meer op de 'normale' manier. Of ze zijn zo doorgefokt dat hun lijven het nauwelijks meer zelfstandig kunnen, of de jongen zijn in aanleg te groot/breed geworden om 'gemakkelijk' door het geboortekanaal te kunnen (ook door fokken).
Er is weinig natuurlijks aan bevallingen bij huisdieren.
Daarnaast blijf ik aversie houden tegen voortplanting ensceneren voor eigen lol die je van dieren hebt. Gewoon, om alles. Laten we nou maar alle bestaande huisdieren liefdevol verzorgen en de asiels leegmaken, en dan kunnen we op den duur stoppen met de hele gekkigheid. Wat ze dan in de natuur met elkaar uitvreten, zoeken ze zelf maar uit.![]()
![]()
Een ieder die níet een dier uit een asiel wil halen maar per se eigen kweek wil, neemt maar een tamagotchi en moet sowieso ver blijven van levende have. Wat mij betreft.
#MijninnerlijkeCandaasje
Volgens mij kan je 'de meeste' vervangen door 'een aantal'. Zijn er te veel hoor, daar niet van, maar 'de meeste' is volgens mij overdreven..quote:Op zondag 18 augustus 2019 14:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Weer wat geleerd, wist niet dat het voor de meeste huisdieren zo vervelend was.
Verder helemaal met je eens
Voor de specifieke rassen die mensen zo nodig willen, geldt dat heel vaak. Daarna leven ze verder met te korte neuzen of zwakke heupen etc. Maar hé, wat een dierenliefhebbers toch allemaal, die huisdiereigenaren.quote:Op zondag 18 augustus 2019 14:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Weer wat geleerd, wist niet dat het voor de meeste huisdieren zo vervelend was.
Verder helemaal met je eens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig neemt ise schedelomvang over een tijdje weer af wegens gebrek aan noodzaak voor parate kennis.quote:Op zondag 18 augustus 2019 13:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Dus.
Zakje.quote:
Eind maart/begin aprilquote:Op zondag 18 augustus 2019 15:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mini, wanneer staat de spawning in de planning?
Daar is nul grond voor in literatuur op basis van onderzoek, of ik heb echt altijd de verkeerde studies bekekenquote:Op zondag 18 augustus 2019 14:54 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Gelukkig neemt ise schedelomvang over een tijdje weer af wegens gebrek aan noodzaak voor parate kennis.
Hersenvermindering op basis van google en reminders in de telefoon.
Precies. Onzin.quote:Op zondag 18 augustus 2019 15:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar is nul grond voor in literatuur op basis van onderzoek, of ik heb echt altijd de verkeerde studies bekeken
Oh, er is 'echte' sleedoorn, die krijgt kleine donkerpaarse pruimpjes ter grootte van een forse knikker. In deze contreien heten die 'zuurbekjes'. Je kan er slivovitsj van maken, maar verder niet veel. Ik heb er een aantal staan, met veel moeite via staatsbosbeheer kunnen kopen.quote:Op zondag 18 augustus 2019 15:10 schreef minilot het volgende:
Overigens @:Sigme: sleedoorn. Nog nooit iets van gegeten of gedronken, waar smaakt het zo'n beetje naar?
quote:Op zondag 18 augustus 2019 14:47 schreef AnneX het volgende:
Ondertussen in de keuken.Hoppa! Ik had zelfgemaakte gingersnaps in de bodem, maar welke koekjes gebruikte jij? Laat weten hoe het bevalt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
Oh ja, ik vind die gore dan weer niet zo erg. Het onvrijwillige aspect en het fokken van huis-/eetdieren waar de rest van de discussie over ging, daar heb ik dan weer meer moeite mee. Interessant wel om te lezen zo!quote:Op zondag 18 augustus 2019 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, een enorme aversie. Ik vind het het meest ranzige dat ik kan bedenken. Lichamen die uiteen gereten worden. Nageboorte. Slijm en bloed en poep in alle gaten en kieren. Scheuren op plaatsen waar dat niet hoort. Onbeschrijflijke en traumatische pijn. Gatverdamme. Als ik een beest zie bevallen op tv begin ik al te kokhalzen. Bah bah bah. Hét definitieve bewijs dat er geen god is.
Ondertussen in de keuken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo te zien komt dat wel goed!
Bedankt voor het kaartje, heel lief
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Al doende leert menquote:Op zondag 18 augustus 2019 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Today I learned: EERST de siliconen muffinvorm in de pan zetten, DAN pas eierpapje over de miniquiches gieten![]()
Ondertussen in de keuken.Scheikunde, dat koken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat wordt 't ? /gemist.
Babi Q werd op 1 april verwacht.. dat heb ik wel ff kunnen rekken tot de 7e. Dat kan je een kinT echt niet aandoenquote:Op zondag 18 augustus 2019 15:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Eind maart/begin aprilMaar als deze het net zo naar z'n/d'r zin heeft als de vorige inwoner dezer buik dan reken ik op halverwege de zomervakantie
Ze zijn even goed GE WEL DIG gewordenquote:
Dit recept via mini https://theviewfromgreatisland.com/lemon-crunch-bars/quote:Op zondag 18 augustus 2019 16:19 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Scheikunde, dat koken!
Wat wordt 't ? /gemist.
Nou inderdaadquote:Op zondag 18 augustus 2019 16:43 schreef AnneX het volgende:
@:Sigme: dat je volwassen basilicumplanten uit de volle grond krijgt
silicone ijsblokjes vorm (daar gaat mijn pesto altijd in en dan ook na bevriezen in een vriezerdoosje)quote:Op zondag 18 augustus 2019 16:55 schreef sigme het volgende:
@:Annex we hadden een goede zomerVoor basilicum dan toch.
@:Dr_Flash, geloof mij, een siliconending is veel beter, want daar plop je ze zo uit. Zo'n ijsblokjesding moet je weer heel even verwarmen, dan heb je weer natte randjes, en als je dan je blokjes in een puutje (zakje, voor den Hollanders, het klinkt mij wat smerig) als je dan je blokjes in een puutje mikt met die natte randjes, dan gaan ze weer net wél aan elkaar vastvriezer. Dus da's niks.
Ik heb het vermoeden dat ik die film niet goed heb gewassen, waardoor er heel veel zwarte puntjes te zien zijn op de scans. Met Photoshop kun je wel iets weg halen maar gaat ook ten koste van details. Delen van vakwerk portalen of bovenleidingen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 18 augustus 2019 17:06 schreef Dr_Flash het volgende:
LudolfGa je die foto's van dat treinenrondje nog eens publiceren of rondsturen?
Hier hetzelfde. Veel aangevreten appels door wespen.quote:Op zondag 18 augustus 2019 17:06 schreef z80 het volgende:
Een puutje is hier een tuutje.
En het is voor mij een slecht appeljaar. 90% is aangevreten of heeft bewoners. De peren lijken wel goed te gaan.
Wauwquote:Op zondag 18 augustus 2019 17:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat ik die film niet goed heb gewassen, waardoor er heel veel zwarte puntjes te zien zijn op de scans. Met Photoshop kun je wel iets weg halen maar gaat ook ten koste van details. Delen van vakwerk portalen of bovenleidingen bijvoorbeeld.
In dit album staan er een stuk of wat.
https://flic.kr/s/aHsm8ze4e8
En pestoquote:Op zondag 18 augustus 2019 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou inderdaadWaar heb je ook ZO VEEL basilicum voor nodig?
Eet je het als spinazie of zo, drie keer per week een ons per persoon
Ik zou dat invriezen at best in een ijsblokjesding doen trouwens.
Zien er heerlijk uitquote:Op zondag 18 augustus 2019 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze zijn even goed GE WEL DIG geworden
[ afbeelding ]
Pyrus communis 'Doyenné du Comice'quote:Op zondag 18 augustus 2019 17:20 schreef z80 het volgende:
Hier staat een Pyrus communis 'Conference' en een Pyrus communis 'Alexander Lucas'.
Beide voor de eerste keer vol fruit. Ben wel blij mee. Moet alleen nog wel even geduld hebben voordat deze rijp zijn.
Thanksquote:Op zondag 18 augustus 2019 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
WauwZit er op eoa manier toch heel indrukwekkend uit, waarschijnlijk door de scherptediepte. Die machinist die voor zich uit staat te kijken uit dat raampje
Ik ga ze invriezen. Heb er ook nog 2 van de vorige batch, maar die waren op aardappelbasis. Dus eerst bakjes maken van aardappelrasp (of gesmolten rösti als je een luiwammes bent zoals ikquote:
Oh gember.. dan haak ik af helaasquote:Op zondag 18 augustus 2019 16:41 schreef AnneX het volgende:
Dit recept via mini https://theviewfromgreatisland.com/lemon-crunch-bars/
Zag er nog meer leuke staan.
Met gemberkoekjes na tip van Isa: https://www.jumbo.com/mcvitie's-ginger-nuts-250g/214298STK/
quote:Op zondag 18 augustus 2019 15:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Eind maart/begin aprilMaar als deze het net zo naar z'n/d'r zin heeft als de vorige inwoner dezer buik dan reken ik op halverwege de zomervakantie
Zit er van binnen broccoli ja?quote:Op zondag 18 augustus 2019 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze zijn even goed GE WEL DIG geworden
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 18 augustus 2019 16:55 schreef sigme het volgende:
@:Dr_Flash, geloof mij, een siliconending is veel beter, want daar plop je ze zo uit. Zo'n ijsblokjesding moet je weer heel even verwarmen, dan heb je weer natte randjes, en als je dan je blokjes in een puutje (zakje, voor den Hollanders, het klinkt mij wat smerig) als je dan je blokjes in een puutje mikt met die natte randjes, dan gaan ze weer net wél aan elkaar vastvriezer. Dus da's niks.
Goud van oudquote:
Vrouwtje wat ik kende plakte de uitgewassen natte zakjes tegen de spatwand van de keuken. Werkte perfectquote:Op zondag 18 augustus 2019 18:02 schreef FranticDJ het volgende:
Mijn oma waste alle plasticzakjes altijd uit en liet die aan de droogmolen drogen
Ook de plastic zakjes waar de slager het vlees in deed
Wel goed voor de plastic soup
Niet afhankelijk zijn van Google is soms ook wel fijn.quote:Op zondag 18 augustus 2019 18:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het was gezellig bij de buren
Wij gaan nu toch maar naar een foodtruckfestival. Ik heb niet zo'n zin maar er moet toch gegeten worden.
AnneX, waarom reken je zelf die inhoudsmaten om? Dat doet Google toch gewoon voor je?
Tof!quote:Op zondag 18 augustus 2019 18:40 schreef fietsie het volgende:
Ik was voor mn genealogie project aan het neuzen over Rotterdam Zuid...
En toen vond ik dit:
http://www.atlas1868.nl/zh/gem/gem_rotterdam.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. De bloemkool en aardappelpuree waren echt heel lekkerde kip was een beetje mislukt qua marinade (die was verdwenen
), maar wel gewoon prima mals kippetje, had hem sous vide klaar gemaakt en daarna nog ff onder de grill
![]()
quote:Op zondag 18 augustus 2019 18:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vrouwtje wat ik kende plakte de uitgewassen natte zakjes tegen de spatwand van de keuken. Werkte perfect
quote:Op zondag 18 augustus 2019 19:23 schreef Aure het volgende:
[..]
Tof!
Zo, weer eens wat uitgebreider gekookt. Kom er met kind bijna niet meer aan toemaar die is nog steeds logeren dus dat kwam goed uit
BohSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. De bloemkool en aardappelpuree waren echt heel lekkerde kip was een beetje mislukt qua marinade (die was verdwenen
), maar wel gewoon prima mals kippetje, had hem sous vide klaar gemaakt en daarna nog ff onder de grill
wat heb je met de bloemkool gedaan?
De boerderij van mn opa en oma (vaders kant) stond aan de Hoofdweg; ik vond kaarten van voor de hoofdweg bestond.quote:Op zondag 18 augustus 2019 19:20 schreef AnneX het volgende:
Wat maakt je daar blij van, fiets?
Het bleef droog dus gras gemaaid, de lemon crush cake, vw uitgeruimd, wasachine gedraaid.
En dat voor een zondag, rustdag![]()
@:Dude, ik zag je even...in het kort dan: hoe was de logeerpartij met volwassen franse draken?
Het is dit recept: https://www.okokorecepten(...)ool-mosterd-kaas-ampquote:Op zondag 18 augustus 2019 19:27 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Bohwat heb je met de bloemkool gedaan?
Klinkt goedquote:Op zondag 18 augustus 2019 19:31 schreef Aure het volgende:
[..]
Het is dit recept: https://www.okokorecepten(...)ool-mosterd-kaas-amp
quote:Op zondag 18 augustus 2019 19:31 schreef Aure het volgende:
[..]
Deze niet?quote:Op zondag 18 augustus 2019 19:33 schreef Molo het volgende:
Staan helaas geen oude kaarten van Den Haag op, geen interessante iig
Klinkt alsof je een enorme player bent met je vrouwenbezoekquote:Op zondag 18 augustus 2019 19:38 schreef borisz het volgende:
De pastasaus uit de vriezer was weer.
Bijna geen boodschappen gedaan. Want vriezer leegeten
en vrij weinig thuis deze week.
Bezuidenhout, helaasquote:Op zondag 18 augustus 2019 19:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Deze niet?
http://www.atlas1868.nl/zh/gravenhagestad.html
[/quote][quote]quote:Op zondag 18 augustus 2019 14:18 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het gros van de huisdieren/bij huis gehouden dieren baart ook niet meer op de 'normale' manier. Of ze zijn zo doorgefokt dat hun lijven het nauwelijks meer zelfstandig kunnen, of de jongen zijn in aanleg te groot/breed geworden om 'gemakkelijk' door het geboortekanaal te kunnen (ook door fokken).
Er is weinig natuurlijks aan bevallingen bij huisdieren.
Daarnaast blijf ik aversie houden tegen voortplanting ensceneren voor eigen lol die je van dieren hebt. Gewoon, om alles. Laten we nou maar alle bestaande huisdieren liefdevol verzorgen en de asiels leegmaken, en dan kunnen we op den duur stoppen met de hele gekkigheid. Wat ze dan in de natuur met elkaar uitvreten, zoeken ze zelf maar uit.![]()
![]()
Een ieder die níet een dier uit een asiel wil halen maar per se eigen kweek wil, neemt maar een tamagotchi en moet sowieso ver blijven van levende have. Wat mij betreft.
#MijninnerlijkeCandaasje
quote:Op zondag 18 augustus 2019 19:31 schreef Aure het volgende:
Bloemkool met lof en met mosterd en kaasquote:Op zondag 18 augustus 2019 19:31 schreef Aure het volgende:
[..]
Ja,genieten ditquote:Op zondag 18 augustus 2019 20:43 schreef AnneX het volgende:
Fred Astaire![]()
* gaat yt filmpjes zoeken.voor morgen.
Ik heb geen idee. Omdat het een knettergek mens was gok ik. Ze wilde geen bemoeizucht. En als de buurman de sloot schoon wilde maken waar ze allebei voor verantwoordelijk waren, was dat bemoeizucht. De mensen die hier woonden waren echt, echt niet gezond in hun hoofd.quote:Op zondag 18 augustus 2019 19:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Waarom gooide de vorige bewoonster eigenlijk met stenen @:Lucky_Strike?
Jup..quote:Op zondag 18 augustus 2019 21:39 schreef fietsie het volgende:
Casa de Papel is op zich best leuk, alleen vermoeiend dat je geen dingen ernaast kunt doen, ik moet iig de ondertitels gewoon lezen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |