abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188517902
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 10:37 schreef Idisrom het volgende:
Wat ik aan de andere kant vreemd vind. In 2015 botst een vrachtschip tegen een pijler van de spoorbrug in de monding van de Eems.
Om dit te repareren ligt de spoorverbinding Groningen naar Leer er uit tot 2024.
Dan is het wel heel kwetsbaar, of waarom moet zoiets zolang duren?
Dat is ook achterlijk, al zullen er niet heel veel mensen en goederen over heen gegaan zijn. Maar laat ze die brug meteen HSL-geschikt maken: dan kan de HSL Amsterdam - Groningen - Bremen - Hamburg er meteen overheen. Bonusvoordeel daarvan: subsidie-zwarte-gat vliegveld Eelde kan dicht.
pi_188518005
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 11:14 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dat is ook achterlijk, al zullen er niet heel veel mensen en goederen over heen gegaan zijn. Maar laat ze die brug meteen HSL-geschikt maken: dan kan de HSL Amsterdam - Groningen - Bremen - Hamburg er meteen overheen. Bonusvoordeel daarvan: subsidie-zwarte-gat vliegveld Eelde kan dicht.
Helemaal met je eens. Groningen moet investeren in treinverbindingen naar Emmen en Bremen-Hannover en niet in het vliegveldje.

In Bremen kun je overstappen naar Hamburg en Denemarken en in Hannover naar Berlijn.
  maandag 19 augustus 2019 @ 14:01:15 #153
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188520132
quote:
Wat ik aan de andere kant vreemd vind. In 2015 botst een vrachtschip tegen een pijler van de spoorbrug in de monding van de Eems.
Om dit te repareren ligt de spoorverbinding Groningen naar Leer er uit tot 2024.
Dit komt door het eindeloze gesteggel tussen Duitsland en Nederland over de reparatiekosten. En aangezien de brug in Duitsland ligt en Duitsland niet zo happig is op het herbouwen van de brug vanwege economische redenen (lees: grote scheepswerven stroomopwaarts) komt het project maar moeilijk van de grond. Er gaan zelfs verhalen rond dat de brug opzettelijk geramd zou zijn omdat de scheepvaart en daaraan gelieerde bedrijven het een onding vonden. Lees het verhaal in de link maar.

https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
  maandag 19 augustus 2019 @ 14:05:55 #154
65846 Bocaj
47th President.
pi_188520220
quote:
Omdat ze in Duitsland totaal niet meer kunnen bouwen. Er gaat te weinig geld naar de infrastructuur en projecten die wel van de grond komen duren eeuwig. Er is een goede reden dat je op de Duitse autowegen tegenwoordig van de ene naar de andere Baustelle rijdt, en wat falende infrastructuurprojecten betreft is het vliegveld in Berlijn een goed voorbeeld (en zeker geen uitzondering).
  maandag 19 augustus 2019 @ 14:19:00 #156
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188520389
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:01 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Dit komt door het eindeloze gesteggel tussen Duitsland en Nederland over de reparatiekosten. En aangezien de brug in Duitsland ligt en Duitsland niet zo happig is op het herbouwen van de brug vanwege economische redenen (lees: grote scheepswerven stroomopwaarts) komt het project maar moeilijk van de grond. Er gaan zelfs verhalen rond dat de brug opzettelijk geramd zou zijn omdat de scheepvaart en daaraan gelieerde bedrijven het een onding vonden. Lees het verhaal in de link maar.

https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
Dit ja.

Een HSL Amsterdam - Groningen - Bremen - Hamburg (- Kopenhagen?) zou wel puur genot zijn zeg. Stel je voor dat we een regering zouden hebben die dat zou durven aanleggen.
Antifa
pi_188520408
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:19 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit ja.

Een HSL Amsterdam - Groningen - Bremen - Hamburg (- Kopenhagen?) zou wel puur genot zijn zeg. Stel je voor dat we een regering zouden hebben die dat zou durven aanleggen.
Daarvoor heb je 3 regeringen nodig.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 19 augustus 2019 @ 14:22:53 #158
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188520432
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:20 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daarvoor heb je 3 regeringen nodig.
Ten dele maar, het spoor is er voor een goed deel al geschikt voor in Duitsland en Denemarken, want daar rijden ook ICE's over. Je hebt alleen die boot waar de trein op moet richting Kopenhagen. Maar dat stuk naar Kopenhagen is niet essentieel voor het plan, een HSL zoals beschreven die maar tot Hamburg gaat zou ook al mooi zijn.
Antifa
  maandag 19 augustus 2019 @ 14:42:47 #159
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_188520664
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:01 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Postbot van de PVV ontdekt!
Feiten negerende user gespot die het verband tussen steeds meer mensen (door immigratie) en vol lopende infrastructuur niet ziet.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 19 augustus 2019 @ 16:10:58 #160
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188521879
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:42 schreef VoMy het volgende:

[..]

De auto is in redelijk veel gevallen trager dan de trein. En, itt autorijden hoef je niks te doen, je wordt gebracht. Je hoeft nooit in de file te staan. Tijdens het treinen kun je iets leuks doen, aangezien je niet hoeft auto te rijden. Hoe zou het toch komen dat de trein zoveel gebruikt wordt ja.
Maar in de auto heb je je eigen plekje, je kunt je eigen muziek op de speaker zetten, je hebt altijd een fijne zitplek, je komt van deur tot deur zonder overstappen en je kunt ook wat nuttige telefoontjes doen. Voor forenzen is de auto nog steeds ideaal. Alleen vergoedt de werkgever vaak de gehele reis met ov terwijl die 19 cent per kilometer vaak voor de auto niet de kosten dekt.

Voor langere reizen kan de trein leuk zijn, maar dan is het vaak weer erg duur.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 19 augustus 2019 @ 16:37:52 #161
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188522188
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 16:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Maar in de auto heb je je eigen plekje, je kunt je eigen muziek op de speaker zetten, je hebt altijd een fijne zitplek, je komt van deur tot deur zonder overstappen en je kunt ook wat nuttige telefoontjes doen. Voor forenzen is de auto nog steeds ideaal. Alleen vergoedt de werkgever vaak de gehele reis met ov terwijl die 19 cent per kilometer vaak voor de auto niet de kosten dekt.

Voor langere reizen kan de trein leuk zijn, maar dan is het vaak weer erg duur.
Voor een groot deel van de forenzen met kantoorbanen heeft de trein toch echt meer voordelen dan de auto. Als je een beetje in de buurt van het station woont en je met 1 overstap (bijvoorbeeld een sprinter+intercity) bij je werk kunt komen, zie ik niet in waarom je zou autorijden.

Autorijden is verspilde tijd, je kunt de tijd niet anders inzetten dan met het autorijden zelf. Je moet bijvoorbeeld op de weg letten, je hebt je handen niet vrij, etcetera. Terwijl je in de trein alle mogelijke dingen kan doen terwijl je naar je bestemming gebracht wordt. Geen frustraties van in de file staan, geen gevaarlijke situaties op de weg, je kunt zonder problemen een borreltje meepakken na je werk, noem het maar op. Je kunt een boekje lezen, wat werken, beetje het nieuws checken, bijslapen, waar je maar zin in hebt.

Ook met het kostenplaatje is treinen goedkoper dan autorijden. Om auto te kunnen rijden, moet je bijvoorbeeld een auto aanschaffen. Dat kost al heel veel geld. Vervolgens moet je nog brandstof betalen, motorrijtuigenbelasting, onderhoudsbeurten. De auto legt het kwa prijs altijd af tegen een trajectkaart of bij grotere afstanden (80km of meer) zelfs tegen de AltijdVrij-kaart van de NS.

De enige manier om de auto rendabeler te maken dan treinen, is door te carpoolen, maar dat doet dan weer helemaal niemand.
Antifa
pi_188522399
quote:
Zoetermeer wil meedoen aan met nieuwe lightrailverbinding

De gemeente Zoetermeer is van plan een centrale rol te gaan spelen bij de aanleg van een lightrailverbinding die de metropoolregio's Amsterdam en Rotterdam-Den Haag via Alphen aan den Rijn aan elkaar knoopt.

Redactie Zoetermeer 19-08-19, 12:05
https://www.ad.nl/zoeterm(...)verbinding~a84541b1/

Ook tussen Rotterdam en Dordrecht bestaan plannen voor een lightrail-verbinding dacht ik. Zulke verbindingen kunnen ook helpen het spoor te ontlasten, naast b.v. meer snelfiets-routes.
pi_188522460
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:22 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ten dele maar, het spoor is er voor een goed deel al geschikt voor in Duitsland en Denemarken, want daar rijden ook ICE's over. Je hebt alleen die boot waar de trein op moet richting Kopenhagen. Maar dat stuk naar Kopenhagen is niet essentieel voor het plan, een HSL zoals beschreven die maar tot Hamburg gaat zou ook al mooi zijn.
Je kunt al vrij gemakkelijk van Amsterdam naar Hamburg, overstappen op de ICE in Munster of in Hannover.
pi_188523227
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:22 schreef VoMy het volgende:

[..]

Er ligt op dat traject nergens een HSL. Er ligt tussen Bremen en Hamburg een klassieke spoorlijn die deels uitgebouwd is voor 200km, maar dat is alles. ICE's rijden in Duitsland grote delen ook op gewone spoorlijnen, dus dat er al ICE's rijden zegt helaas niet veel.
  maandag 19 augustus 2019 @ 18:31:17 #165
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_188523667
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:31 schreef Aether het volgende:
Scholen/uni uur later laten beginnen. Scheelt ook meteen in de prestaties.
Beste post in dit topic.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_188524207
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 16:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

Voor een groot deel van de forenzen met kantoorbanen heeft de trein toch echt meer voordelen dan de auto. Als je een beetje in de buurt van het station woont en je met 1 overstap (bijvoorbeeld een sprinter+intercity) bij je werk kunt komen, zie ik niet in waarom je zou autorijden.

Autorijden is verspilde tijd, je kunt de tijd niet anders inzetten dan met het autorijden zelf. Je moet bijvoorbeeld op de weg letten, je hebt je handen niet vrij, etcetera. Terwijl je in de trein alle mogelijke dingen kan doen terwijl je naar je bestemming gebracht wordt. Geen frustraties van in de file staan, geen gevaarlijke situaties op de weg, je kunt zonder problemen een borreltje meepakken na je werk, noem het maar op. Je kunt een boekje lezen, wat werken, beetje het nieuws checken, bijslapen, waar je maar zin in hebt.

Ook met het kostenplaatje is treinen goedkoper dan autorijden. Om auto te kunnen rijden, moet je bijvoorbeeld een auto aanschaffen. Dat kost al heel veel geld. Vervolgens moet je nog brandstof betalen, motorrijtuigenbelasting, onderhoudsbeurten. De auto legt het kwa prijs altijd af tegen een trajectkaart of bij grotere afstanden (80km of meer) zelfs tegen de AltijdVrij-kaart van de NS.

De enige manier om de auto rendabeler te maken dan treinen, is door te carpoolen, maar dat doet dan weer helemaal niemand.
Een verdomd interessante site hierover is:

http://www.deautovanivan.nl/

Zij gaan ervan uit dat een vervoermiddel nooit zwaarder mag zijn dan de te vervoeren persoon, je doel is immers niet om de auto van A naar B te brengen. Dat vond ik wel een eye-opener.

Misschien ken je hem al. Een lekker dwarse maar niet perse foutieve visie op autogebruik.
Boeit geen automobilist verder want al zijn ze 4 uur per dag aan het werk om hun autogebruik qua forensen te kunnen betalen en gaat de bezineliter naar 4 euro, je krijgt ze de auto niet uit. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_188525081
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 16:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik heb 7 jaar getreind van en naar werk en ben onlangs overgestapt naar de auto. Ik heb de trein heel lang verdedigd als vervoersmiddel en vind het nog steeds een prima manier van reizen, maar verkies ik de auto boven de trein nu ik het beide een tijdje heb geprobeerd.

Ik woon op 12 min fietsen van het station en heb één trein (8 treinen per uur) en één metro (24 metro's per uur) nodig. Je zou zeggen, beter kan de aansluiting bijna niet. Maar toch moest ik minimaal 18 minuten van te voren van huis weg, incl fiets pakken en wegzetten op het station. Dan tussen de 0 en 10 minuten wachttijd, 8 minuten treinen, 3-5 min overstappen, 3 minuten metro en 5 minuten lopen. Totaal 35 - 45 minuten onderweg.

Met de auto is het 17 minuten tot 30 minuten, met een enkele uitschieter naar 45 minuten. Veel minder dus, ondanks een in principe bijna ideale OV-verbinding. Verder is het gewoon relaxter. Niet haasten om je fiets kwijt te raken (ja die trein komt elke 5 à 10 minuten, maar als ik daar toch ben, haal ik liever degene die er binnen een minuut is), niet uit het raampje van de metro kijken of de trein niet al het station binnenkomt rijden, niet tussen een langzaam bewegende menigte van/naar de trein/metro zien te komen. En met 3 minuten metro en 8 minuten trein waar je 9 van de 10 keer niet kan zitten, doe je echt weinig nuttigs.

De auto voelt toch al een beetje als thuis als je daar na je werk in stapt. Ook al sta je in de file. Muziekje aan en gewoon even niets doen. Eén of twee minuten later weg maakt ook niet, terwijl het met de trein zo betekent dat je 10 minuten later op je werk of thuis aankomt.

Kosten, tja wel wat duurder als je afschrijving meerekent. Als ik echter de privéritjes die ik voorheen met de trein maakte meereken, is het verschil helemaal niet zo groot meer. Zonder afschrijving is de auto dan voordeliger. Met afschrijving wint de trein uiteraard.

Grootste nadeel van de auto wat mij betreft: ik mis m'n dagelijkse half uurtje fietsen.
  maandag 19 augustus 2019 @ 20:03:06 #168
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_188525334
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Een verdomd interessante site hierover is:

http://www.deautovanivan.nl/
Altijd leuk met wat voor bizarre linkjes altijd op de proppen komt :D!
pi_188525649
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2019 20:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Altijd leuk met wat voor bizarre linkjes altijd op de proppen komt :D!
Is een filosofische benadering maar niet perse verkeerd vind ik. De filosofische benadering brengt misschien wel de oplossing maar we willen niet, zo zie ik dat.
  maandag 19 augustus 2019 @ 20:19:48 #170
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_188525679
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 20:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Is een filosofische benadering maar niet perse verkeerd vind ik. De filosofische benadering brengt misschien wel de oplossing maar we willen niet, zo zie ik dat.
Of er klopt gewoon niets van. Dat kan ook natuurlijk.
pi_188525691
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:49 schreef Schuifpui het volgende:

Verder is het gewoon relaxter. Niet haasten om je fiets kwijt te raken (ja die trein komt elke 5 à 10 minuten, maar als ik daar toch ben, haal ik liever degene die er binnen een minuut is),
Grappig. Dit is ook mijn ervaring: Sinds die 10-minuten-dienstregeling kom ik telkens een stuk gestresster in mijn trein dan toen ik maar 2 treinen per uur had.

Als ik voorheen 8 minuten te vroeg kwam voelde het gewoon relaxed, nu voelt het alsof ik mijn trein op 2 minuten na gemist heb.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_188528420
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:49 schreef Schuifpui het volgende:
Grootste nadeel van de auto wat mij betreft: ik mis m'n dagelijkse half uurtje fietsen.
Moet je weer naar de sportschool. Kost ook tijd en geld.
pi_188528922
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Moet je weer naar de sportschool. Kost ook tijd en geld.
Ben een keer per week extra gaan hardlopen en eet twee boterhammen per dag minder, bespaart juist geld. :Y)
pi_188529178
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 05:57 schreef Lyrebird het volgende:
Ik snap dat forenzen ook niet helemaal. Alleen in Boston heb ik dat een jaar of drie gedaan, en toen besloten dat ik m’n tijd wel beter kon besteden. Sindsdien woon ik op loopafstand van het werk.

Ja, dat is duur.

Collega zit een uur in de auto per dag. Wij kosten zo’n $150 tot $200 per uur. Door dichtbij te wonen “verdien” ik tov mijn collega tot $4k per maand. Niet dat ik in die uurtjes aan het beunen ben, maar het is wel goed om er wat getallen aan te hangen.
Ik zit ook aan de 100+ maar in dat uurtje reistijd kan ik altijd gebruiken om wat updates te lezen over mijn vakgebied.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_188530263
In de eerste klasse zit vaak wel weinig volk terwijl de tweede klasse uitpuilende is, dus een deel daarvan ombouwen is wellicht verstandig.
Meer nog gaan doen aan kortingen aanbieden tijdens de daluren.
Op die manier optimaliseer je de capaciteit van het huidige rollende materiaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')