abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:54:30 #126
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188484916
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 22:50 schreef Murdera het volgende:

[..]

Punt zijn we al voorbij. Auto is goedkoper vanaf 45 minuten reistijd. (afhankelijk van parkeerplaats uiteraard)
En vrijwel altijd als je met meer dan één persoon reist. En zo'n 2 of 3 keer zo snel op een standaard traject van stad tot stad.

Als je buiten de (ochtend)spits reist heeft de NS wel allerlei voordeelkaarten. Dagretour of twee enkele reizen voor twee tientjes enzo. Maar daar heb je als forens weinig aan.

Dat de trein dan nog zo populair is verbaast me. Maar gelukkig kunnen ze daar al net zo goed over jammeren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_188484917
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 22:50 schreef Murdera het volgende:

[..]

Punt zijn we al voorbij. Auto is goedkoper vanaf 45 minuten reistijd. (afhankelijk van parkeerplaats uiteraard)
Ik heb een retourtje Amsterdam - Parijs geboekt voor ¤70. Welke auto doet dat goedkoper?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:59:06 #128
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_188484988
Mijn vriend gaat elke dag naar Eindhoven op en neer met de trein (wij wonen in Den Bosch). No way dat hij dat ooit met de auto gaat doen. Sneller en goedkoper (zijn werkgever vergoedt wel de trein, maar geen auto).
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:01:05 #129
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_188485024
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 22:43 schreef Murdera het volgende:

[..]
Auto is 0,4 keer de prijs.
Als je alleen brandstof telt of ook als je alle kosten meetelt?

Zelf neem ik juist de trein omdat dat een stuk goedkoper is ipv de auto die hier voor de deur staat.

Edit; owja, was even vergeten dat het voor mij alleen maar goodkoper is icm een kortingskaart :') anders zou ik wel vaker de trein links laten liggen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_188485083
Na een jaar of 7 treinen onlangs geswitched naar de auto vanwege de drukte. Niet eens zozeer de trein zelf, maar vooral eromheen. Vrijwel onmogelijk om je fiets kwijt te raken, fietsstallingspersoneel dat je behandeld alsof je een irritante puber bent, gemeente die je fiets weghaalt als hij 10cm uit het vakje staat, twee metro's weg zien rijden, omdat er met jou nog 1000 man door die poortjes moeten, etc.

Met de auto houd ik ook nog eens de helft van de km vergoeding over na brandstof. Uiteraard kost een auto meer dan dat, maar het geeft ook nog eens een hoop extra vrijheid buiten woon-werk om.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:08:12 #131
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_188485148
Na een jaar of 7 Utrecht - Amsterdam treinen, recentelijk in Utrecht gaan werken.
Beste dat ik ooit kon doen. Nooit meer forenzen, gewoon 10 min fietsen 👍
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:13:49 #132
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188485249
Mensen die klagen over de trein :') x1000.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_188485267
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 23:13 schreef Ringo het volgende:
Mensen die klagen over de trein :') x1000.
Echt he, paupers :') Beter gewoon lease audi oid
pi_188487541
Ik snap dat forenzen ook niet helemaal. Alleen in Boston heb ik dat een jaar of drie gedaan, en toen besloten dat ik m’n tijd wel beter kon besteden. Sindsdien woon ik op loopafstand van het werk.

Ja, dat is duur.

Collega zit een uur in de auto per dag. Wij kosten zo’n $150 tot $200 per uur. Door dichtbij te wonen “verdien” ik tov mijn collega tot $4k per maand. Niet dat ik in die uurtjes aan het beunen ben, maar het is wel goed om er wat getallen aan te hangen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_188487552
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 21:18 schreef Harvest89 het volgende:
Wanneer is nu eindelijk eens die spoorlijn naar Londen af?

En kap eens met die vreselijke stoptrein tussen Roermond en Nijmegen. Daar hoort een sneltrein te rijden.
Nijmegen heeft grote potentie om een enorm aantrekkelijke grote gemeente te worden, net als de grootste gemeenten in Limburg. Maar dan moet wel de grens met de rest van de EU nog meer geslecht worden.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)amenwerking-a3961078
pi_188487576
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 05:57 schreef Lyrebird het volgende:
Ja, dat is duur.

Collega zit een uur in de auto per dag. Wij kosten zo’n $150 tot $200 per uur. Door dichtbij te wonen “verdien” ik tov mijn collega tot $4k per maand. Niet dat ik in die uurtjes aan het beunen ben, maar het is wel goed om er wat getallen aan te hangen.
Jezus, wat een kapitaalvernietiging is dit dan.
pi_188487746
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 06:47 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Jezus, wat een kapitaalvernietiging is dit dan.
Dat loopt in de miljoenen. Net als dat moderatorschap, wat ik er voor nop bijdoe. ;)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 08:09:58 #138
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_188487753
Waarom staat Oss nog ergens halverwege die lijst van twee posts terug? :?

Maar goed, misschien staat er nog iets in het bijbehorende artikel waaruit de potentie blijkt. Ik kan het artikel niet openen (paywall).

Ik woon er dichtbij. Gevalletje 'hoef je er niet te zijn, blijf dan weg'
(te beginnen bij het sneue station en verdere plaatselijke ov, wat niet in verhouding staat tot de 90000 inwoners).

Een treinspoor tussen Nijmegen en Eindhoven, door Uden en Veghel heen, zou btw erg gewenst zijn. Net als een station in Berghem (buurdorp van Oss, het spoor loopt daar zelfs al dwars doorheen). Maar de potentie wordt niet gezien door degenen die daarover gaan.

Edit: GC / Favoriete en minst favoriete treinstations geopend.

[ Bericht 16% gewijzigd door Eightyone op 17-08-2019 09:43:53 ]
pi_188487889
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 23:08 schreef caspervc het volgende:
Na een jaar of 7 Utrecht - Amsterdam treinen, recentelijk in Utrecht gaan werken.
Beste dat ik ooit kon doen. Nooit meer forenzen, gewoon 10 min fietsen 👍
Dit. Al moet ik toch wel 20-25 minuten fietsen.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 08:48:24 #140
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_188487935
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 06:18 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Nijmegen heeft grote potentie om een enorm aantrekkelijke grote gemeente te worden, net als de grootste gemeenten in Limburg. Maar dan moet wel de grens met de rest van de EU nog meer geslecht worden.
[ afbeelding ]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)amenwerking-a3961078
nog nooit zoveel luchtfietserij gezien, goed artikel :')
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:30:50 #141
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_188488200
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 08:09 schreef Eightyone het volgende:

Maar goed, misschien staat er nog iets in het bijbehorende artikel waaruit de potentie blijkt. Ik kan het artikel niet openen (paywall).

Ik woon er dichtbij. Gevalletje 'hoef je er niet te zijn, blijf dan weg'
(te beginnen bij het sneue station en verdere plaatselijke ov, wat niet in verhouding staat tot de 90000 inwoners).
Ach, zolang ik in Den Bosch woon hebben ze het al over een Station in de maaspoort, dat wordt ook maar steeds tegen gehouden, door of NS of Prorail of de Gemeente.

Een treinspoor tussen Nijmegen en Eindhoven, door Uden en Veghel heen, zou btw erg gewenst zijn. Net als een station in Berghem (buurdorp van Oss, het spoor loopt daar zelfs al dwars doorheen). Maar de potentie wordt niet gezien door degenen die daarover gaan.
Zolang ik in Den Bosch woon hebben ze het al over een station in de Maaspoort. Dat wordt dan steeds tegengehouden door de NS, Prorail of de gemeente en niemand weet waarom.
pi_188488237
Ik prefereer de trein boven de auto maar het voor en vervoer maken dat ik alsnog vaak de auto pak.

Wat meer stations zou fijn zijn alsmede betere verbinding met België.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_188488625
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 09:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat meer stations zou fijn zijn alsmede betere verbinding met België.
Als Eindhovenaar heb ik het gebrek aan treinverbindingen met België altijd erg raar gevonden. Wil je naar België, dan moet dat meestal via Breda... Terwijl je toch maar 20 km van de grens afwoont.
pi_188488641
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 08:09 schreef Eightyone het volgende:

Hier een reportage over Venlo, is ook van toepassing voor Nijmegen, dat ligt ook vlakbij grote Duitse steden (vanuit Amsterdam gezien).
https://www.nporadio1.nl/(...)n-met-het-buitenland
pi_188492076
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 10:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als Eindhovenaar heb ik het gebrek aan treinverbindingen met België altijd erg raar gevonden. Wil je naar België, dan moet dat meestal via Breda... Terwijl je toch maar 20 km van de grens afwoont.
Intern in Belgie hetzelfde.Ik kan de bus vanuit Tilburg naar Turnhout pakken om van daar naar Brussel te gaan. Echter reis ik dan alsnog via Antwerpen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_188492212
over een paar jaar rijden we allemaal in zelfrijdende auto's waardoor er geen fileproblemen meer zijn. Dus beter is het om daar in te investeren dan een spoorwegsysteem uit de 19e eeuw
pi_188492276
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 16:03 schreef Evertjan het volgende:
over een paar jaar rijden we allemaal in zelfrijdende auto's waardoor er geen fileproblemen meer zijn. Dus beter is het om daar in te investeren dan een spoorwegsysteem uit de 19e eeuw
Dat zeiden ze in 1980 ook.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:42:31 #148
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188494213
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 22:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

En vrijwel altijd als je met meer dan één persoon reist. En zo'n 2 of 3 keer zo snel op een standaard traject van stad tot stad.

Als je buiten de (ochtend)spits reist heeft de NS wel allerlei voordeelkaarten. Dagretour of twee enkele reizen voor twee tientjes enzo. Maar daar heb je als forens weinig aan.

Dat de trein dan nog zo populair is verbaast me. Maar gelukkig kunnen ze daar al net zo goed over jammeren.
De auto is in redelijk veel gevallen trager dan de trein. En, itt autorijden hoef je niks te doen, je wordt gebracht. Je hoeft nooit in de file te staan. Tijdens het treinen kun je iets leuks doen, aangezien je niet hoeft auto te rijden. Hoe zou het toch komen dat de trein zoveel gebruikt wordt ja.
Antifa
  maandag 19 augustus 2019 @ 10:10:41 #149
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188517091
https://www.volkskrant.nl(...)conflicten~bde3afe7/

Eenzelfde verhaal nu, vanuit ProRail, nadat eerder vandaag de dienstregeling voor komend jaar bekend is gemaakt - met extra treinen tussen Utrecht en Amersfoort, Amersfoort en Harderwijk en tussen Dordrecht en Eindhoven als belangrijkste extra's.
Eerste stuk, verder moet je het zelf maar lezen.

quote:
Wat is nou het grootste knelpunt bij het opstellen van de ‘dienstregeling’ voor het hele ­Nederlandse spoor? Wat is de grootste knoop in die spaghettiknoedel van 7.300 kilometer rails waarover de NS en nog eens vijftig andere vervoerders denderen met reizigers, kolen, graan en Spaanse sinaasappelen? Mike Roos, coördinator capaciteitsverdeling bij ProRail, hoeft in Utrecht over die vraag niet lang te denken. ‘Het piept en kraakt overal.’

Maandag maakt de spoornet­beheerder bekend hoe het spoorboekje van 2020 eruit gaat zien. Dat is nogal een monnikenwerk. Europa’s drukst bereden spoor is een legpuzzel, Rubiks kubus en gordiaanse knoop ineen, met elke dag zesduizend reizigersritten en driehonderd vrachttransporten. Die puzzel leggen Roos en dertig collega’s, elk jaar opnieuw. Na vandaag gaan ze eerst op vakantie, en dan gaan ze de boel finetunen. Dat doen ze ook na medio ­december, als het spoor volgens de nieuwe dienstregeling gaat draaien.

De opvallendste wijzigingen voor 2020 pakken grosso modo in het voordeel uit van de forens. Vooral Amersfoort is spekkoper. De intercity’s tussen Den Haag en Utrecht gaan overdag twee keer per uur doorrijden naar Amersfoort en in de spits naar Deventer. ’s Ochtends pendelen vier extra treinen tussen Harderwijk, Nijkerk en Amersfoort. Verder kunnen strandliefhebbers zich in de zomer tussen Haarlem en Zandvoort elk uur in twee extra Sprinters persen.

Het minder goede nieuws is dat ruimte voor verbeteringen beperkt is en steeds sneller opraakt. Bij de ­bekendmaking van de halfjaarcijfers vrijdag zei topman Roger van Boxtel van de NS dat het reizigersplafond bij het huidige groeitempo in 2025 wordt bereikt – vijf jaar eerder dan was voorzien raken treinen, sporen en stations vol. Na volgend jaar dreigt de samenstelling van het spoorboekje ook nog eens ingewikkelder te worden. Dan kunnen vervoerders het spoor op zonder een concessie, zoals nu het geval is met de Thalys en Eurostar. In Nederland zal het zo’n vaart niet lopen. Maar hoe moeilijk is de puzzel die ProRail nu al moet leggen?
Antifa
pi_188517453
Wat ik aan de andere kant vreemd vind. In 2015 botst een vrachtschip tegen een pijler van de spoorbrug in de monding van de Eems.
Om dit te repareren ligt de spoorverbinding Groningen naar Leer er uit tot 2024.
Dan is het wel heel kwetsbaar, of waarom moet zoiets zolang duren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')