Beter dan om in ov te investeren. Zal groener zijn voor de aarde dan autogebruik.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 21:53 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, maar de aarde is ook n iet oneindig. Dus ik denk dat we gewoon massaal moeten minderen in mobiliteit. En ja, dat heeft z'n prijs (als in: dat gaat ergens pijn doen).
Ditquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 21:53 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, maar de aarde is ook n iet oneindig. Dus ik denk dat we gewoon massaal moeten minderen in mobiliteit. En ja, dat heeft z'n prijs (als in: dat gaat ergens pijn doen).
Dat was niet de essentie van haar post.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 21:55 schreef embedguy het volgende:
[..]
Beter dan om in ov te investeren. Zal groener zijn voor de aarde dan autogebruik.
Londen - Amsterdam is zelfs rechtstreeks.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 21:38 schreef Harvest89 het volgende:
Je hebt gelijk. Dat kan inderdaad gewoon.
Betwijfelde ik ook al, maar er is zat uitbreiding in infrastructuur mogelijk dus ik snap niet hoe je dat 'niet oneindig' kan noemen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 21:56 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dat was niet de essentie van haar post.
Ik heb het niet over economische groei. Ik heb het over de hulpbronnen van de aarde. Denk aan water en energie. Die treinen rijden niet op niets.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 21:59 schreef embedguy het volgende:
[..]
Betwijfelde ik ook al, maar er is zat uitbreiding in infrastructuur mogelijk dus ik snap niet hoe je dat 'niet oneindig' kan noemen.
Uitbreiding kost wat maar denk dat dat minder is dan mobiliteit verminderen door effecten op de economie.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 22:07 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over economische groei. Ik heb het over de hulpbronnen van de aarde. Denk aan water en energie. Die treinen rijden niet op niets.
Het punt van dit hele topic is dat ProRail zegt: in 20xx is de koek op en kunnen we niet meer uitbreiden.
Dan kan je hele ingenieuze oplossingen bedenken, maar ik zeg: misschien is er ook gewoon een grens bereikt en moet je niet meer willen uitbreiden, maar moet je aan de andere kant van de balans kijken en kijken naar het aantal gebruikers. Misschien moet dat minder en kan je op die manier de koek nog wat redden. Er zit misschien geen einde aan de economische groei, m aar er zit wel een einde aan de aarde. Op = op.
Mijn punt is dus dat je beter kunt investeren in goed ov zodat je autos kan terugdringen zonder dat de economie instort. Dat lijkt mij beter voor het milieu en beter voor onze portemonnee.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 22:07 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over economische groei. Ik heb het over de hulpbronnen van de aarde. Denk aan water en energie. Die treinen rijden niet op niets.
Het punt van dit hele topic is dat ProRail zegt: in 20xx is de koek op en kunnen we niet meer uitbreiden.
Dan kan je hele ingenieuze oplossingen bedenken, maar ik zeg: misschien is er ook gewoon een grens bereikt en moet je niet meer willen uitbreiden, maar moet je aan de andere kant van de balans kijken en kijken naar het aantal gebruikers. Misschien moet dat minder en kan je op die manier de koek nog wat redden. Er zit misschien geen einde aan de economische groei, m aar er zit wel een einde aan de aarde. Op = op.
Leuk en aardig bitchboy, maar de treinen rijden op project gemini. Groen. Zeiklul.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 22:07 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar doe het dan om het aantal auto's terug te dringen, niet om het aantal auto's gelijk te houden, en treinreizen nóg aantrekkelijker te maken. Treinreizen wordt op dit moment enorm comfortabel gemaakt waardoor je makkelijker denkt: weet je, ik blijf hier wonen, ik ga wel forenzen. Dat forenzen had je denk ik wel gelaten als het treinverkeer ruk was en de files alleen maar toenemen. Dan ga je nog eens kijken naar mogelijkheden om dichter bij huis te werken [edit: of een baan dichterbij huis te zoeken]. Misschien mag het allemaal iets minder comfortabel en iets meer ontmoedigd worden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 22:15 schreef embedguy het volgende:
[..]
Mijn punt is dus dat je beter kunt investeren in goed ov zodat je autos kan terugdringen zonder dat de economie instort. Dat lijkt mij beter voor het milieu en beter voor onze portemonnee.
100% mee eensquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 22:20 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar doe het dan om het aantal auto's terug te dringen, niet om het aantal auto's gelijk te houden, en treinreizen nóg aantrekkelijker te maken. Treinreizen wordt op dit moment enorm comfortabel gemaakt waardoor je makkelijker denkt: weet je, ik blijf hier wonen, ik ga wel forenzen. Dat forenzen had je denk ik wel gelaten als het treinverkeer ruk was en de files alleen maar toenemen. Dan ga je nog eens kijken naar mogelijkheden om dichter bij huis te werken. Misschien mag het allemaal iets minder comfortabel en iets meer ontmoedigd worden.
En sowieso stimuleren dat mensen dichter bij hun werk gaan wonen en meer de fiets pakken. Verbeter die woningmarkt, dat is echt een bottleneck op dit moment.
Wat heeft de NS gedaan dan?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 22:18 schreef Murdera het volgende:
Sinds 1945 is t een teringzooi op t spoor. En ik kan t weten, ik betaal bijna 400 euro per maand om 3 uur per dag te reizen, dat is nu overigens 4,5 uur voor de komende weken. Kut ns.
Die treinkaartjes zijn voor daluren, wanneer er dus genoeg plek in de trein is. En de trein rijdt toch wel, dus dan kunnen ze maar beter iets erop verdienen. Ik snap dat wel.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 22:25 schreef Postbus100 het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd die treinkaartjesacties bij Hema en Kruidvat enzo ook niet. Mensen aanmoedigen om nog eens een extra keer naar het museum aan de andere kant van het land te gaan. Ja, leuk, maar in het licht van deze discussie hoeft NS nou niet bepaald treingebruik extra aan te moedigen.
Die kaartjes gelden alleen buiten de spits dus kan prima in die zin.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 22:25 schreef Postbus100 het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd die treinkaartjesacties bij Hema en Kruidvat enzo ook niet. Mensen aanmoedigen om nog eens een extra keer naar het museum aan de andere kant van het land te gaan. Ja, leuk, maar in het licht van deze discussie hoeft NS nou niet bepaald treingebruik extra aan te moedigen.
Parijs is wel even wat anders dan de randstad. Bovendien allemaal kopststations die prima met de metro onderling verbonden zijn. Bovendien heb je wel degelijk treinen dwars door de stad. De RER A t/m E lopen door de stad naar de buitenwijken en dat is niet het metro systeem, maar treinen met 14 bakken, brede instap etc. zowel boven als ondergronds.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 21:31 schreef Postbus100 het volgende:
Parijs doet het trouwens ook wel bizar hoor. Geen treinen dwars door de stadSpoor stopt gewoon bij Gare du Nord. Geen omleiding, niets. Moet je via de metro naar Gare de l'Est en Austerlitz etc.
![]()
![]()
Ik heb geen auto. Er was zelfs een tijd dat ik ook geen auto voor de deur kon hebben (vergunningengebied), maar dat ik die wel kon lenen op een kwartier fietsafstand. Maar het station was op tien minuten fietsafstand. Dus eigenlijk was de trein in de praktijk echt de allerbeste optie, zeker in combinatie met een OV-fiets bij het andere station (en ik vind fietsen heerlijk).quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 22:28 schreef embedguy het volgende:
[..]
Die kaartjes gelden alleen buiten de spits dus kan prima in die zin.
Voor NS is het ook gewoon reclame en opvulling van treinen die anders leeg zouden zijn.
Ben zelf overigens ook een (redelijk) tevrede treinreiziger. Voor mij is het 100% een (minder confortabel) alternatief op de auto, daar ik die ook heb.
Fulltime verbouwen, geen inzicht in het project of dus de toekomstige omleidingen, bussen die het schema aan hun laars lappen, en dan heb ik nog geluk. Om 7 onderweg maar begripvolle baas en als ik later ben vanwegen bussen kan ik simpelweg langer doorgaan, maar de tijd waarop ik thuiskom vanwegen dit soort shit is niet oke als je ziet wat ik ervoor betaal. Auto is 0,4 keer de prijs. En sneller.quote:
Als je geen baan hebt is het ongetwijfeld heerlijk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 22:23 schreef Postbus100 het volgende:
Oh, en ik ben overigens een zeer tevreden treinreiziger. Niet in de spits, die vermijd ik het liefstMaar in de daluren vind ik het erg comfortabel. Dus ben ook niet ontevreden over alle mooie ontwikkelingen die ProRail en NS hebben gedaan. Je ziet ook echt wel dat ze hun best doen voor goed/prettig treinvervoer, maar dat heeft dus ook zijn keerzijde: treinreizen is populair.
Meid toch.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 22:43 schreef Murdera het volgende:
[..]
Fulltime verbouwen, geen inzicht in het project of dus de toekomstige omleidingen, bussen die het schema aan hun laars lappen, en dan heb ik nog geluk. Om 7 onderweg maar begripvolle baas en als ik later ben vanwegen bussen kan ik simpelweg langer doorgaan, maar de tijd waarop ik thuiskom vanwegen dit soort shit is niet oke als je ziet wat ik ervoor betaal. Auto is 0,4 keer de prijs. En sneller.
Dan moet je dus dichterbij gaan wonenquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 22:43 schreef Murdera het volgende:
[..]
Fulltime verbouwen, geen inzicht in het project of dus de toekomstige omleidingen, bussen die het schema aan hun laars lappen, en dan heb ik nog geluk. Om 7 onderweg maar begripvolle baas en als ik later ben vanwegen bussen kan ik simpelweg langer doorgaan, maar de tijd waarop ik thuiskom vanwegen dit soort shit is niet oke als je ziet wat ik ervoor betaal. Auto is 0,4 keer de prijs. En sneller.
Punt zijn we al voorbij. Auto is goedkoper vanaf 45 minuten reistijd. (afhankelijk van parkeerplaats uiteraard)quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 22:49 schreef Butjekef het volgende:
Gewoon mensen de trein uitjagen met torenhoge belastingen op de kaartjes. Hop, terug de auto in en anders gewoon lopen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |