abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:49:22 #76
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188424377
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 15:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zou me dan als ik jou was eerder richten op Talpa, dat is immers de daadwerkelijke eigenaar van het ANP, in plaats van bedrijven die zich inschrijven op een nieuwsbrief-plus.

Mogen ze daar nog negatief over schrijven?
Allemaal hele goede vragen die je als kritische consument niet zomaar terzijde moet schuiven.
Ik persoonlijk vertrouw eigenlijk alleen nu.nl en dus vertrouw ik op ANP en Talpa. Ik ga eens naar Talpa googelen.

Ondertussen nog steeds de vraag: waarom zijn journalisten in de regel eerder links dan rechts?
Resistance is futile.
pi_188424378
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 15:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik snap dondersgoed hoe die tool werkt en ik zie er zelfs wel brood in voor mijn werkgever. Maar wat ik ook snap is dat er dus een rechtstreekse inkomstenbron ligt tussen grote bedrijven die mogelijk de media-agenda willen bepalen, en dit onafhankelijke persbureau.

Ik vind die twee zaken onverenigbaar.
Zie het conflict eerlijk gezegd niet. ANP stuurt voornamelijk berichten door die niet door henzelf zijn gemaakt. Het persbureau gaat dus niet over de inhoud.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188424410
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 15:49 schreef Seven. het volgende:

Ondertussen nog steeds de vraag: waarom zijn journalisten in de regel eerder links dan rechts?
Wellicht dat iemand die links is georiënteerd eerder voor het vak kiest. Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Maar ik heb bijvoorbeeld een FvD'er als chef en zelf stem ik VVD.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188424412
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 15:49 schreef Seven. het volgende:
Allemaal hele goede vragen die je als kritische consument niet zomaar terzijde moet schuiven.
Ik persoonlijk vertrouw eigenlijk alleen nu.nl en dus vertrouw ik op ANP en Talpa. Ik ga eens naar Talpa googelen.
Ik zal je op weg helpen; Talpa heeft een dienst waarmee ze zakelijke consumenten helpen om efficiënt hun (reclame)boodschap uit te venten, en zag de data-analyse afdeling van het ANP als waardevolle toevoeging aan die dienst.

quote:
Ondertussen nog steeds de vraag: waarom zijn journalisten in de regel eerder links dan rechts?
Waarom denk je dat journalisten in de regel eerder links dan rechts zijn? Kan ik gemist hebben in dit topic hoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:52:29 #80
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_188424419
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 10:58 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

En derhalve een fatsoenlijk inkomen. Genoeg reden om voor de VVD te gaan
Waarom ga jij als steuntrekker dan voor de VVD?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:56:30 #81
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188424473
Is niets nieuws.. en dat jij pas bent gaan denken toen er iets met een vluchtelingenstroom was zegt genoeg..
We hebben al eeuwen migranten.. we zijn een maritiem exportland..
Chinezen.. Surinamers.. het is niets nieuws.. alleen omdat er een paar schreeuwlui zijn met een internetaansluiting denk je dat het nieuw is..

Populistisch, krampachtig en kortzichtig geleuter, meer is het niet.. Toen dat gereutel er niet was, was het gezelliger en was er een beter leefklimaat dan met die schreeuwtokkies..
Nederland is nu vooral van vermogende mensen..
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
denken jullie dat ze onder één hoedje spelen met bepaalde politici en dat er ook daarin corruptie is?
:')
pi_188424493
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 15:56 schreef Zolderkamer het volgende:
Is niets nieuws.. en dat jij pas bent gaan denken toen er iets met een vluchtelingenstroom was zegt genoeg..
We hebben al eeuwen migranten.. we zijn een maritiem exportland..
Chinezen.. Surinamers.. het is niets nieuws.. alleen omdat er een paar schreeuwlui zijn met een internetaansluiting denk je dat het nieuw is..

Populistisch, krampachtig en kortzichtig geleuter, meer is het niet.. Toen dat gereutel er niet was, was het gezelliger en was er een beter leefklimaat dan met die schreeuwtokkies..
[..]

:')
Voor alle duidelijkheid: de tekst in de OP is niet van mij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:01:04 #83
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188424526
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 15:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voor alle duidelijkheid: de tekst in de OP is niet van mij.
Handig dat je het er even bijzet dan... Maargoed, ik zie dat je vvd stemt, en dan past mn post ook prima bij jou.. ;)
pi_188424587
Omdat veel media in de zakken zit van grote corporaties en grote corporaties zijn meestal voorstanders globalisme: een groot aanbod (goedkope) arbeiders en een grote afzetmarkt. En als linkse deugverhaaltjes dat helpt realiseren, dan verkopen ze linkse deugverhaaltjes.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2019 16:05:41 ]
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:09:59 #85
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_188424667
Als kind/tiener geloofde ik nog dat journalisten, en met name de NPO, objectieve informatie gaven. Zo werd dat immers op school gezegd. Van die verkeerde gedachte was ik al snel genezen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_188424734
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 16:05 schreef LelijKnap het volgende:
Omdat veel media in de zakken zit van grote corporaties en grote corporaties zijn meestal voorstanders globalisme: een groot aanbod (goedkope) arbeiders en een grote afzetmarkt. En als linkse deugverhaaltjes dat helpt realiseren, dan verkopen ze linkse deugverhaaltjes.
Zijn er andere overkoepelende eigenschappen van deze grote corporaties en machthebbers? Bepaalde geografische locatie, bepaald geloof, dat soort zaken?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_188424796
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 10:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oh wow...

Ik dacht serieus even dat ik wakker was geworden in een andere dimensie. Eentje waar Koos dit soort stukken schreef maar waar de chocolademelk functie van het koffiezetapparaat op mijn werk nog steeds wel stuk was.
_O-
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:34:53 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188425023
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 15:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zal je op weg helpen; Talpa heeft een dienst waarmee ze zakelijke consumenten helpen om efficiënt hun (reclame)boodschap uit te venten, en zag de data-analyse afdeling van het ANP als waardevolle toevoeging aan die dienst.
[..]

Waarom denk je dat journalisten in de regel eerder links dan rechts zijn? Kan ik gemist hebben in dit topic hoor.
Goede vraag, ik weet niet echt of dit zo is.
Resistance is futile.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:36:27 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188425052
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 16:05 schreef LelijKnap het volgende:
Omdat veel media in de zakken zit van grote corporaties en grote corporaties zijn meestal voorstanders globalisme: een groot aanbod (goedkope) arbeiders en een grote afzetmarkt. En als linkse deugverhaaltjes dat helpt realiseren, dan verkopen ze linkse deugverhaaltjes.
Dat is dus de vraag: is dat zo?
Resistance is futile.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:28:15 #90
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_188425832
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 16:09 schreef PzKpfw het volgende:
Als kind/tiener geloofde ik nog dat journalisten, en met name de NPO, objectieve informatie gaven. Zo werd dat immers op school gezegd. Van die verkeerde gedachte was ik al snel genezen.
Ja, er werd altijd gezegd op school: RTL nieuws is kut, SBS ook, je moet het NOS journaal kijken want dat is het enige objectieve nieuwsprogramma van Nederland.

Soms word ik nog schaterlachend wakker.
pi_188426066
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 17:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja, er werd altijd gezegd op school: RTL nieuws is kut, SBS ook, je moet het NOS journaal kijken want dat is het enige objectieve nieuwsprogramma van Nederland.

Soms word ik nog schaterlachend wakker.
Welke leraar zei dat? Of waren het medeleerlingen? Het was iig geen onderdeel van de lesstof, dat kan helemaal niet.

Het klopt trouwens wel dat het NOS journaal behoorlijk objectief is. Gelukkig wel. Maar een leraar zal denk ik niet snel het RTL Nieuws (wat exact hetzelfde brengt op dezelfde toon, ik heb jaren eerst van 19:30 tot 20:00 RTL gezien en daarna vanaf 20:00 de NOS, zijn gewoon exact hetzelfde) zal afkraken. Ook RTL is prima objectief bij RTL Nieuws.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:44:21 #92
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188426068
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 17:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja, er werd altijd gezegd op school: RTL nieuws is kut, SBS ook, je moet het NOS journaal kijken want dat is het enige objectieve nieuwsprogramma van Nederland.

Soms word ik nog schaterlachend wakker.
RTL is leugen en bedrog, zonder democratische of publieke controle.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_188426096
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 17:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

RTL is leugen en bedrog, zonder democratische of publieke controle.
Onzin, RTL nieuws en NOS Journaal zijn echt ontzettend vergelijkbaar. Brengen het nieuws echt hetzelfde.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:47:54 #94
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_188426115
Veel journalisten komen uit de alpha-hoek waar je immers veel moet schrijven. De alpha hoek is vrij links, wanneer het over linkse universiteiten gaat gaat het bijna altijd over de alpha faculteiten, dus daarmee zijn de meeste journalisten ook automatisch links.
pi_188426164
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 17:47 schreef Eendenkooi het volgende:
Veel journalisten komen uit de alpha-hoek waar je immers veel moet schrijven. De alpha hoek is vrij links, wanneer het over linkse universiteiten gaat gaat het bijna altijd over de alpha faculteiten, dus daarmee zijn de meeste journalisten ook automatisch links.
Ik denk wel dat veel creatieve mensen (schrijven is toch een creatief vak) inderdaad links zijn. Hoe dat preciew komt weet ik niet. Maar ik zie het niet echt in de berichtvorming. Ja, er zijn zelden berichten vanuit het extreemrechtse FvD persperctief geschreven, maar er worden ook nooit berichten vanuit het extreemlinkse SP perspectief geschreven. Als je zelf extreemrechts bent is dus alles links, als je zelf extreemlinks bent is alles rechts.

De media links of rechts noemen zegt dus vooral wat over je eigen positie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:54:21 #96
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_188426194
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 17:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk wel dat veel creatieve mensen (schrijven is toch een creatief vak) inderdaad links zijn. Hoe dat preciew komt weet ik niet. Maar ik zie het niet echt in de berichtvorming. Ja, er zijn zelden berichten vanuit het extreemrechtse FvD persperctief geschreven, maar er worden ook nooit berichten vanuit het extreemlinkse SP perspectief geschreven. Als je zelf extreemrechts bent is dus alles links, als je zelf extreemlinks bent is alles rechts.
Het heeft ook met de onderwerpen te maken. Over economische onderwerpen lijkt de media in het midden te zitten. Economie is voor SPers een belangrijk thema dus die zien elke keer hun gelijk bevestigd dat de media te rechts is.

Als het gaat om migratie is de media behoorlijk links. De vraag had misschien beter kunnen zijn: waarom is de media pro-migratie?
pi_188426269
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 17:54 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Het heeft ook met de onderwerpen te maken. Over economische onderwerpen lijkt de media in het midden te zitten. Economie is voor SPers een belangrijk thema dus die zien elke keer hun gelijk bevestigd dat de media te rechts is.

Als het gaat om migratie is de media behoorlijk links. De vraag had misschien beter kunnen zijn: waarom is de media pro-migratie?
De media is niet pro-migratie. Over het algemeen berichten ze daar zelfs zeer feitelijk over zonder een kant te kiezen, gewoon omdat het een gevoelig onderwerp is. Meer dan pure feiten zie je eigenlijk zelden over dat onderwerp op de journaals. In kranten wel meer, maar dan wordt het vaak belicht vanuit de eigen achtergrond. Tegen elke wat linksere krant, is dan ook wel een rechtsere krant op dat gebied te vinden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:04:29 #98
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_188426331
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 17:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

De media is niet pro-migratie. Over het algemeen berichten ze daar zelfs zeer feitelijk over zonder een kant te kiezen, gewoon omdat het een gevoelig onderwerp is. Meer dan pure feiten zie je eigenlijk zelden over dat onderwerp op de journaals. In kranten wel meer, maar dan wordt het vaak belicht vanuit de eigen achtergrond. Tegen elke wat linksere krant, is dan ook wel een rechtsere krant op dat gebied te vinden.
Misschien dat het anno 2019 veranderd is, maar zeg 10 - 20 jaar geleden was MSM gewoon pro-migratie. Kranten brengen niet alleen nieuws he, ze kunnen over alles berichten zonder dat het direct nieuwswaarde heeft, vaak zie je in de keuzes voor dat soort onderwerpen hun pro-migratie mening bovenkomen. Heb je verder een journalist ooit wel eens een kritische vraag horen stellen over migratie?
pi_188426492
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:04 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Misschien dat het anno 2019 veranderd is, maar zeg 10 - 20 jaar geleden was MSM gewoon pro-migratie. Kranten brengen niet alleen nieuws he, ze kunnen over alles berichten zonder dat het direct nieuwswaarde heeft, vaak zie je in de keuzes voor dat soort onderwerpen hun pro-migratie mening bovenkomen. Heb je verder een journalist ooit wel eens een kritische vraag horen stellen over migratie?
Kranten belichten nieuws inderdaad meer, gelukkig wel. En ja, je hoeft de telegraaf maar open te slaan of het staat vol vraagtekens bij migraties (of liever gezegd: meestal schreeuwerige uitroeptekens en chocoladekoppen). Bij bijvoorbeeld een ND of Trouw zul je dat minder vinden. Als je je daarover verbaast, is het eerder zo dat jij je beter kunt verdiepen in de achtergrond van de kranten. Kranten schrijven niet voor een algemeen publiek, maar voor een bepaalde doelgroep. Waarom zouden ze dan een perspectief gebruiken dat hun achterban niet wil hebben?

En ja, ook bij het ND of de Trouw worden de negatieve punten van migratie zeker belicht. Ik heb zelf een Trouwabonnement en mijn ouders een ND abonnement en ik heb het vaak genoeg gelezen. Dus ook daar heb ik dat vaak genoeg gezien (ik lees zelden de Telegraaf, maar daar heb ik in elk geval nooit zo veel gezien dat ze de andere kant belichten als bij de 'linkse' kranten).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:20:01 #100
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_188426550
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 16:05 schreef LelijKnap het volgende:
Omdat veel media in de zakken zit van grote corporaties en grote corporaties zijn meestal voorstanders globalisme: een groot aanbod (goedkope) arbeiders en een grote afzetmarkt. En als linkse deugverhaaltjes dat helpt realiseren, dan verkopen ze linkse deugverhaaltjes.
Aha, grote corporaties zijn het nieuwe links? Links wil een groot aanbod aan goedkope arbeiders? Shit heb ik nooit begrepen en ben ik zomaar rechts geworden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')