abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:13:31 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188422024
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 12:47 schreef maily het volgende:
Hoe komt ze aan die drank eigenlijk? En die honden moeten ook eten. En wandelen. En hun behoefte doen.
Bij de slijter komen wel vaker daklozen denk ik dus die valt daar niet zo op.
  Vis een optie? dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:54:53 #102
70532 loveli
N
pi_188422684
Niet alle daklozen ruiken naar een openbaar toilet.
crap in = crap out
  Spellchecker dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:47:18 #103
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188423407
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 13:54 schreef loveli het volgende:
Niet alle daklozen ruiken naar een openbaar toilet.
:X
pi_188423526
Ik snap niet dat de dierenpolitie hier niets tegen doet, en jezelf bevuilen lijkt mij toch wel heel zorgelijk.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:22:39 #105
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_188427572
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 11:08 schreef Ronaldsen het volgende:
Hoe lang zou ze dit eigenlijk kunnen overleven? Je raakt toch wel een keer onderkoeld met deze matige weersomstandigheden lijkt mij.
Met zo'n staat van hygiëne is het natuurlijk wachten op infecties, als ze die niet al heeft. Als dat op zijn beloop wordt gelaten zal het niet lang duren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_188428004
Sinds vandaag is ze voorzien van een tent, een rooie.
  Spellchecker dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:33:42 #107
197773 crew  maily
pi_188429251
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 19:37 schreef Doc__Zenith het volgende:
Sinds vandaag is ze voorzien van een tent, een rooie.
Beter zetten ze daar ook een dixie .......
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:26:51 #108
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188431152
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 20:33 schreef maily het volgende:

[..]

Beter zetten ze daar ook een dixie .......
Waarom?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:11:51 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188432577
Studio 040 heeft haar ook bevraagd

Spellchecker dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:18:35 #110
197773 crew  maily
pi_188432838
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 22:11 schreef Hexagon het volgende:

Te triest ....

:o @ de wenkbrauwen van de interviewster ....
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:22:09 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188432951
Maar is het nou zo moeilijk om te regelen dat die hondjes mee kunnen?
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:30:49 #112
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188433271
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 22:22 schreef Hexagon het volgende:
Ik kan me heel goed voorstellen dat die opvangcentra bepaalde regels hebben. En als je voor deze vrouw een uitzondering maakt willen andere dat ook. Het lijkt me ook niet zo'n probleem om in zo'n situatie je honden 's nachts niet bij je te hebben dan zelfs een livestream te hebben naar die hondjes :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  roze dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:47:43 #113
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_188433770
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 22:22 schreef Hexagon het volgende:
Dan moet je dat bij iedereen toelaten..
Your beauty never ever scared me.
pi_188437218
Dit is echt geen lid staande situatie. De staat (in dit geval niet) houdt de mensen zo lang mogelijk thuis vanwege kosten. Maar het kost uiteindelijk meer omdat dit soort mensen niet te doen zijn voor zorgverleners. Zolang ze in huis wonen kost het de verzekering een hoop geld.
pi_188446544

Dakloze vrouw uit Eindhoven (60) vertrekt toch na gesprek met artsen

EINDHOVEN - De vrouw die al enkele weken in Eindhoven op straat verblijft, is woensdagmiddag na een gesprek met enkele artsen vertrokken.

Haar spullen op de Groenewoudseweg worden opgeruimd. Buurtbewoners brachten haar een tent en sinds woensdagochtend stond er een mobiele toilet naast haar bivak.

Een buurtbewoonster begeleidde de 60-jarige dakloze vrouw in een taxi naar het ziekenhuis. Het gesprek met de artsen vond plaats op een bankje in de buitenlucht. Sikke van Meer, de curator van de vrouw, kon woensdag rond half vijf nog niet aangeven welk traject de vrouw nu ingaat. Hij was aanwezig bij het gesprek met de artsen.
https://www.destentor.nl/(...)met-artsen~a38a2afa/
pi_188446630
Mooi om te zien hoeveel hulp ze krijgt.
pi_188454626
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:16 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Mooi om te zien hoeveel hulp ze krijgt.
Ja, maar wel wat laat.

Het is ook iets wat me tegenstaat aan onze maatschappij. Mensen de verkeerde keuzes laten maken, en dat dan wel prima vinden. "Eigen keus".

Waarom had deze mevrouw geen baan?

Waarom was ze alleen?

Mensen zijn intelligent en horen niet alleen te zijn. Hebben aanspraak nodig. Willen iets van het leven maken.

Onze maatschappij is daar niet meer op gericht, en vervalt steeds meer in maatschappij waarin mensen Netflixen of Fortnite (of iets dergelijks) spelen. Ik zie daarom ook weinig in dat basisinkomen waarop onze linkse vrienden hameren. Dat je dan plots de poëet of muzikant gaat uithangen als je je geen zorgen meer hoeft te maken over je inkomen. Vergeet het maar. Mensen raken aan de drank, hangen voor de tv. Uitkeringen zijn crimineel. Slecht onderwijs en een slechte opvoeding ook.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_188454629
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 22:11 schreef Hexagon het volgende:

Zielig voor die hondjes.
Land of the free. Home of the brave.
pi_188455048
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 04:12 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ja, maar wel wat laat.

Het is ook iets wat me tegenstaat aan onze maatschappij. Mensen de verkeerde keuzes laten maken, en dat dan wel prima vinden. "Eigen keus".

Waarom was ze alleen?

Mensen zijn intelligent en horen niet alleen te zijn. Hebben aanspraak nodig. Willen iets van het leven maken.

Onze maatschappij is daar niet meer op gericht,
Is ook zo. Hier is veel aan vooraf gegaan voordat ze op dat bankje belandde. En ze is echt niet de enige die zo afglijdt. Heel veel blijft ook verborgen en onder de radar van de media.

Veel jonge mensen zijn ook eenzaam en grijpen naar de drank/netflix/andere compensatiemiddelen. Als dan de ene tegenslag op de andere volgt ben je al snel nergens meer.

Wel lief van de buurtbewoners dat ze een beetje naar haar omkeken. Jammer dat ook zo breed uitgemeten is hoe smerig ze wel niet is.
Springfield's looking pretty dusty today
  Vis een optie? donderdag 15 augustus 2019 @ 09:41:05 #120
70532 loveli
N
pi_188455875
quote:

Waarom was ze alleen?
Wat wil je dan? Dat de staat bepaalt wat goed voor je is en dat je als je daar niet aan voldoet gedwongen wordt om in dat patroon te passen? Dat is wat er achter het ijzeren gordijn gebeurde.

Mijn glazen bol weet niet of ze eerst alcoholist was of eerst andere problemen had. Niet alle mensen kunnen relaties onderhouden. Het is niet per definitie de schuld van de maatschappij dat deze vrouw geen netwerk heeft. Ook 'vroeger toen alles beter was' zijn mensen aan de zelfkant van de maatschappij terecht gekomen.

Ik heb het zien gebeuren met iemand die door eigen starheid vastliep. Wilde niet weten welke regels er waren, maar wilde dat alle instanties zich aanpasten. Die vecht al 4 jaar tegen de bierkaai en alles is de schuld van anderen. Als diezelfde energie was gebruikt om wat op te bouwen, had het er anders uit kunnen zien. Maar nu is het de schuld van iedereen behalve die van het 'slachtoffer'.

Dat heeft me de ogen wel geopend. Niet iedereen kan of wil geholpen worden.
crap in = crap out
pi_188455946
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:41 schreef loveli het volgende:

[..]

Wat wil je dan? Dat de staat bepaalt wat goed voor je is en dat je als je daar niet aan voldoet gedwongen wordt om in dat patroon te passen? Dat is wat er achter het ijzeren gordijn gebeurde.
Ik heb behoorlijk wat tijd in Oost Azie doorgebracht, en daar komt dit minder voor. Ten eerste omdat familiebanden veel warmer en hechter zijn, en ten tweede omdat men daar als maatschappij meer waarde hecht aan een opleiding.

Dat wil niet zeggen dat alles daar beter is. Zo heb je bijvoorbeeld schrijnende toestanden in Zuid-Korea, waar armere ouderen ook veel tijd op straat, of in de metro doorbrengen. In Japan zie je ook oudere mensen met de meest vreselijke zweren op straat rondlopen.

De vraag is of de mevrouw op het bankje een zonderling geval is, of dat dit (veel) vaker voorkomt. Ik ben bang dat dit veel vaker voorkomt (vaker dan in bijvoorbeeld Oost Azie), en dat dit wordt veroorzaakt door wat weeffouten in onze maatschappij.

Nee, dat de overheid dit op zou moeten lossen, dat is ws. wel het laatste. MI is de overheid hier deels verantwoordelijk voor. Nogmaals, hoe is mevrouw in deze hopeloze toestand terecht gekomen? Maar de cultuur van een maatschappij kan veel leed voorkomen. Moet je wel met z'n allen keihard voor werken. Met Fortnite spelen kom je er niet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_188455957
quote:
Een buurtbewoonster begeleidde de 60-jarige dakloze vrouw in een taxi naar het ziekenhuis.

Nee maar serieus, fijn dat deze mevrouw nu toch hulp accepteert. ^O^
pi_188455975
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:41 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat heeft me de ogen wel geopend. Niet iedereen kan of wil geholpen worden.
Klopt. Maar waar komt die zelfvernietiging vandaan?

Het gaat m.i. niet om schuld-slachtoffer, maar het systeem waarin dit patroon ontstaat.

Voeden we onze kinderen op tot dit soort zelfdestructieve wezens? Zijn de omstandigheden zo dat mensen zo star en bokkig worden? Slechte genen, genmutaties, hersenziektes door toxoplasmose/andere infectieziekten/parasieten?

Het blijft opvallend dat deze dingen gebeuren in zo'n welvarende samenleving vind ik.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_188456002
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik heb behoorlijk wat tijd in Oost Azie doorgebracht, en daar komt dit minder voor. Ten eerste omdat familiebanden veel warmer en hechter zijn, en ten tweede omdat men daar als maatschappij meer waarde hecht aan een opleiding.

Dat wil niet zeggen dat alles daar beter is. Zo heb je bijvoorbeeld schrijnende toestanden in Zuid-Korea, waar armere ouderen ook veel tijd op straat, of in de metro doorbrengen. In Japan zie je ook oudere mensen met de meest vreselijke zweren op straat rondlopen.

De vraag is of de mevrouw op het bankje een zonderling geval is, of dat dit (veel) vaker voorkomt. Ik ben bang dat dit veel vaker voorkomt (vaker dan in bijvoorbeeld Oost Azie), en dat dit wordt veroorzaakt door wat weeffouten in onze maatschappij.

Nee, dat de overheid dit op zou moeten lossen, dat is ws. wel het laatste. MI is de overheid hier deels verantwoordelijk voor. Nogmaals, hoe is mevrouw in deze hopeloze toestand terecht gekomen? Maar de cultuur van een maatschappij kan veel leed voorkomen. Moet je wel met z'n allen keihard voor werken. Met Fortnite spelen kom je er niet.
In Japan heb je anders ook wel een probleem met mensen (vaak ook jongeren) die letterlijk zo goed als nooit het huis uitkomen. Komt daar ook door schaamte en dergelijke.
pi_188456035
quote:
Ja, maar wel wat laat.

Ik vind het eigenlijk wel mooi om te zien hoe er (nu) met deze vrouw is omgegaan. Haar keuzes zijn gerespecteerd, er is geduldig met haar omgegaan, er is veel met haar gepraat, en ze heeft van alle kanten hulp gekregen. Ze kreeg de tijd om zelf tot inzicht te komen dat het zo niet langer meer ging. Dat noem ik nog eens humaan.

je zal zelf maar op dat bankje hebben gezeten en behandeld worden als een kleuter, terwijl er op zich niets mis met je is. Nee, ik vind dit wel heel erg goed gedaan en lief ook van alle buurtbewoners hoe ze er voor haar bleven, hoe koppig ze zelf ook was.

Blijft natuurlijk staan dat je dit geen mens gunt en dat je wil voorkomen dat iemand in zo'n situatie terecht komt.
Somebody that I used to know
  Vis een optie? donderdag 15 augustus 2019 @ 09:56:20 #126
70532 loveli
N
pi_188456044
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:46 schreef Lyrebird het volgende:
Nogmaals, hoe is mevrouw in deze hopeloze toestand terecht gekomen?
Drank en psychische problemen (kip/ei)?
crap in = crap out
pi_188456051
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

In Japan heb je anders ook wel een probleem met mensen (vaak ook jongeren) die letterlijk zo goed als nooit het huis uitkomen. Komt daar ook door schaamte en dergelijke.
Begrijp me goed, de Japanse maatschappij zit vol met rotte plekken. Veel van die plekken zijn niet zichtbaar, omdat mensen bijvoorbeeld nooit uit huis komen. Maar ook daar heb je veel zonderlinge mensen, en toch had ik het idee (althans, in het stadje waar wij woonden) dat men zich daar wat meer bekommerde om elkaar. Om je een voorbeeld te geven. Toen we daar met een echte aardbeving (6+) geconfronteerd werden, toen werd er driftig op de ramen van de buren (ouder stel van in de 90) gebonkt, om er zeker van te zijn dat alles goed was. Ook liepen er daar nogal wat mensen met een erg laag IQ op straat, die er iedere dag toch weer goed verzorgd uitzagen. Had het idee dat er daar ook wat meer dwang op stond. Je zelf laten verslonzen is iets wat daar als maatschappij minder geaccepteerd wordt.
pi_188456065
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:50 schreef -marz- het volgende:

Het blijft opvallend dat deze dingen gebeuren in zo'n welvarende samenleving vind ik.
Het is ook een complexe en eenzame samenleving. Veel mensen zijn nou eenmaal niet zo intelligent en dan is de participatiemaatschappij een lachertje. Ze begrijpen het domweg niet, hoe alles werkt. Dingen alleen maar online kunnen regelen. Overal protocollen en als je je daar niet aan kan houden, loopt het mis. Mensen die zich niet om elkaar bekommeren, want individualisme viert hoogtij.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 15 augustus 2019 @ 09:58:34 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188456066
Sommige mensen raken psychisch van het padje af. Dat is helaas niet te voorkomen. Er kan immers van alles in het leven gebeuren waar iemand zichzelf niet meer geestelijk kan corrigeren. De discussie is vooral over het moment wanneer je tegen hun wil moet ingrijpen.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:01:50 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188456106
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ja of lui die zo goed als nooit thuis komen door een nogal achterlijke kijk op werk-prive balans
pi_188456139
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Begrijp me goed, de Japanse maatschappij zit vol met rotte plekken. Veel van die plekken zijn niet zichtbaar, omdat mensen bijvoorbeeld nooit uit huis komen. Maar ook daar heb je veel zonderlinge mensen, en toch had ik het idee (althans, in het stadje waar wij woonden) dat men zich daar wat meer bekommerde om elkaar. Om je een voorbeeld te geven. Toen we daar met een echte aardbeving (6+) geconfronteerd werden, toen werd er driftig op de ramen van de buren (ouder stel van in de 90) gebonkt, om er zeker van te zijn dat alles goed was. Ook liepen er daar nogal wat mensen met een erg laag IQ op straat, die er iedere dag toch weer goed verzorgd uitzagen. Had het idee dat er daar ook wat meer dwang op stond. Je zelf laten verslonzen is iets wat daar als maatschappij minder geaccepteerd wordt.
Ja, ik denk dat het allicht voorkomt uit de ook aan familie/gemeenschap gekoppelde ideeen over eer en aanzien enzo. Dat als je kind of oma buiten verwilderd rondzwerft, dat dat ook op jou afstraalt. Hier is dat toch wat makkelijker denk ik.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:25:34 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188456328
quote:
Uitkeringen zijn crimineel.
Ja harstikke crimineel dat er daardoor niet nog meer mensen op bankjes zitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: