Bij de slijter komen wel vaker daklozen denk ik dus die valt daar niet zo op.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:47 schreef maily het volgende:
Hoe komt ze aan die drank eigenlijk? En die honden moeten ook eten. En wandelen. En hun behoefte doen.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 13:54 schreef loveli het volgende:
Niet alle daklozen ruiken naar een openbaar toilet.
Met zo'n staat van hygiëne is het natuurlijk wachten op infecties, als ze die niet al heeft. Als dat op zijn beloop wordt gelaten zal het niet lang duren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 11:08 schreef Ronaldsen het volgende:
Hoe lang zou ze dit eigenlijk kunnen overleven? Je raakt toch wel een keer onderkoeld met deze matige weersomstandigheden lijkt mij.
Beter zetten ze daar ook een dixie .......quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 19:37 schreef Doc__Zenith het volgende:
Sinds vandaag is ze voorzien van een tent, een rooie.
Waarom?quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 20:33 schreef maily het volgende:
[..]
Beter zetten ze daar ook een dixie .......
Te triest ....quote:
Ik kan me heel goed voorstellen dat die opvangcentra bepaalde regels hebben. En als je voor deze vrouw een uitzondering maakt willen andere dat ook. Het lijkt me ook niet zo'n probleem om in zo'n situatie je honden 's nachts niet bij je te hebben dan zelfs een livestream te hebben naar die hondjesquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 22:22 schreef Hexagon het volgende:
Maar is het nou zo moeilijk om te regelen dat die hondjes mee kunnen?
Dan moet je dat bij iedereen toelaten..quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 22:22 schreef Hexagon het volgende:
Maar is het nou zo moeilijk om te regelen dat die hondjes mee kunnen?
Ja, maar wel wat laat.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 18:16 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Mooi om te zien hoeveel hulp ze krijgt.
Zielig voor die hondjes.quote:
Is ook zo. Hier is veel aan vooraf gegaan voordat ze op dat bankje belandde. En ze is echt niet de enige die zo afglijdt. Heel veel blijft ook verborgen en onder de radar van de media.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 04:12 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja, maar wel wat laat.
Het is ook iets wat me tegenstaat aan onze maatschappij. Mensen de verkeerde keuzes laten maken, en dat dan wel prima vinden. "Eigen keus".
Waarom had deze mevrouw geen baan?
Waarom was ze alleen?
Mensen zijn intelligent en horen niet alleen te zijn. Hebben aanspraak nodig. Willen iets van het leven maken.
Onze maatschappij is daar niet meer op gericht,
Wat wil je dan? Dat de staat bepaalt wat goed voor je is en dat je als je daar niet aan voldoet gedwongen wordt om in dat patroon te passen? Dat is wat er achter het ijzeren gordijn gebeurde.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 04:12 schreef Lyrebird het volgende:
Het is ook iets wat me tegenstaat aan onze maatschappij. Mensen de verkeerde keuzes laten maken, en dat dan wel prima vinden. "Eigen keus".
Waarom had deze mevrouw geen baan?
Waarom was ze alleen?
Ik heb behoorlijk wat tijd in Oost Azie doorgebracht, en daar komt dit minder voor. Ten eerste omdat familiebanden veel warmer en hechter zijn, en ten tweede omdat men daar als maatschappij meer waarde hecht aan een opleiding.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 09:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat de staat bepaalt wat goed voor je is en dat je als je daar niet aan voldoet gedwongen wordt om in dat patroon te passen? Dat is wat er achter het ijzeren gordijn gebeurde.
Klopt. Maar waar komt die zelfvernietiging vandaan?quote:Op donderdag 15 augustus 2019 09:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat heeft me de ogen wel geopend. Niet iedereen kan of wil geholpen worden.
In Japan heb je anders ook wel een probleem met mensen (vaak ook jongeren) die letterlijk zo goed als nooit het huis uitkomen. Komt daar ook door schaamte en dergelijke.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 09:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb behoorlijk wat tijd in Oost Azie doorgebracht, en daar komt dit minder voor. Ten eerste omdat familiebanden veel warmer en hechter zijn, en ten tweede omdat men daar als maatschappij meer waarde hecht aan een opleiding.
Dat wil niet zeggen dat alles daar beter is. Zo heb je bijvoorbeeld schrijnende toestanden in Zuid-Korea, waar armere ouderen ook veel tijd op straat, of in de metro doorbrengen. In Japan zie je ook oudere mensen met de meest vreselijke zweren op straat rondlopen.
De vraag is of de mevrouw op het bankje een zonderling geval is, of dat dit (veel) vaker voorkomt. Ik ben bang dat dit veel vaker voorkomt (vaker dan in bijvoorbeeld Oost Azie), en dat dit wordt veroorzaakt door wat weeffouten in onze maatschappij.
Nee, dat de overheid dit op zou moeten lossen, dat is ws. wel het laatste. MI is de overheid hier deels verantwoordelijk voor. Nogmaals, hoe is mevrouw in deze hopeloze toestand terecht gekomen? Maar de cultuur van een maatschappij kan veel leed voorkomen. Moet je wel met z'n allen keihard voor werken. Met Fortnite spelen kom je er niet.
Ik vind het eigenlijk wel mooi om te zien hoe er (nu) met deze vrouw is omgegaan. Haar keuzes zijn gerespecteerd, er is geduldig met haar omgegaan, er is veel met haar gepraat, en ze heeft van alle kanten hulp gekregen. Ze kreeg de tijd om zelf tot inzicht te komen dat het zo niet langer meer ging. Dat noem ik nog eens humaan.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 04:12 schreef Lyrebird het volgende:
Ja, maar wel wat laat.
Drank en psychische problemen (kip/ei)?quote:Op donderdag 15 augustus 2019 09:46 schreef Lyrebird het volgende:
Nogmaals, hoe is mevrouw in deze hopeloze toestand terecht gekomen?
Begrijp me goed, de Japanse maatschappij zit vol met rotte plekken. Veel van die plekken zijn niet zichtbaar, omdat mensen bijvoorbeeld nooit uit huis komen. Maar ook daar heb je veel zonderlinge mensen, en toch had ik het idee (althans, in het stadje waar wij woonden) dat men zich daar wat meer bekommerde om elkaar. Om je een voorbeeld te geven. Toen we daar met een echte aardbeving (6+) geconfronteerd werden, toen werd er driftig op de ramen van de buren (ouder stel van in de 90) gebonkt, om er zeker van te zijn dat alles goed was. Ook liepen er daar nogal wat mensen met een erg laag IQ op straat, die er iedere dag toch weer goed verzorgd uitzagen. Had het idee dat er daar ook wat meer dwang op stond. Je zelf laten verslonzen is iets wat daar als maatschappij minder geaccepteerd wordt.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 09:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
In Japan heb je anders ook wel een probleem met mensen (vaak ook jongeren) die letterlijk zo goed als nooit het huis uitkomen. Komt daar ook door schaamte en dergelijke.
Het is ook een complexe en eenzame samenleving. Veel mensen zijn nou eenmaal niet zo intelligent en dan is de participatiemaatschappij een lachertje. Ze begrijpen het domweg niet, hoe alles werkt. Dingen alleen maar online kunnen regelen. Overal protocollen en als je je daar niet aan kan houden, loopt het mis. Mensen die zich niet om elkaar bekommeren, want individualisme viert hoogtij.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 09:50 schreef -marz- het volgende:
Het blijft opvallend dat deze dingen gebeuren in zo'n welvarende samenleving vind ik.
Ja of lui die zo goed als nooit thuis komen door een nogal achterlijke kijk op werk-prive balansquote:Op donderdag 15 augustus 2019 09:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
In Japan heb je anders ook wel een probleem met mensen (vaak ook jongeren) die letterlijk zo goed als nooit het huis uitkomen. Komt daar ook door schaamte en dergelijke.
Ja, ik denk dat het allicht voorkomt uit de ook aan familie/gemeenschap gekoppelde ideeen over eer en aanzien enzo. Dat als je kind of oma buiten verwilderd rondzwerft, dat dat ook op jou afstraalt. Hier is dat toch wat makkelijker denk ik.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 09:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Begrijp me goed, de Japanse maatschappij zit vol met rotte plekken. Veel van die plekken zijn niet zichtbaar, omdat mensen bijvoorbeeld nooit uit huis komen. Maar ook daar heb je veel zonderlinge mensen, en toch had ik het idee (althans, in het stadje waar wij woonden) dat men zich daar wat meer bekommerde om elkaar. Om je een voorbeeld te geven. Toen we daar met een echte aardbeving (6+) geconfronteerd werden, toen werd er driftig op de ramen van de buren (ouder stel van in de 90) gebonkt, om er zeker van te zijn dat alles goed was. Ook liepen er daar nogal wat mensen met een erg laag IQ op straat, die er iedere dag toch weer goed verzorgd uitzagen. Had het idee dat er daar ook wat meer dwang op stond. Je zelf laten verslonzen is iets wat daar als maatschappij minder geaccepteerd wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |